bork | vrijdag 30 januari 2015 @ 21:07 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen. ![]() | |
b2py | vrijdag 30 januari 2015 @ 21:07 |
Weg met die shittynightline | |
DeaDLocK2K | vrijdag 30 januari 2015 @ 21:14 |
You have a probrum wittuh mai shittynightwine? | |
b2py | vrijdag 30 januari 2015 @ 21:16 |
Het is langzaam, weinig concurrerend en overdreven duur. | |
Dr_Flash | vrijdag 30 januari 2015 @ 22:09 |
Ja je moeder ook ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 30 januari 2015 @ 22:11 |
Godverdomme ik zeg echt nog geen minuut geleden op Facebook exact hetzelfde tegen hem ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 30 januari 2015 @ 22:12 |
Oh jee. Echte vlokken sneeuw nu in Enschede. Vaarwel vrienden! ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 30 januari 2015 @ 22:14 |
![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 30 januari 2015 @ 22:14 |
Dat is ook niet erg, het was in PM, niet in de groep ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 30 januari 2015 @ 22:16 |
Live vanuit de auto rapporteert mijn broertje dat het niet harder dan 50 kan op de A28 tussen 't Harde en Zwolle. | |
Dr_Flash | vrijdag 30 januari 2015 @ 22:18 |
Er staat voor 22:46 trouwens nog een ic naar Den Haag HS in de planning. Foutje? Of weet ik welke zeldzaamboog? | |
b2py | vrijdag 30 januari 2015 @ 22:19 |
Kapot grote vlokken gek. | |
Dr_Flash | vrijdag 30 januari 2015 @ 22:20 |
Wat is b2py stil ineens ![]() Oh het valt mee ![]() | |
b2py | vrijdag 30 januari 2015 @ 22:20 |
Binckhorstboog? Normaal rijdt die op vrijdag en zaterdag naar Centraal, zijn er werkzaamheden? | |
b2py | vrijdag 30 januari 2015 @ 22:21 |
Kijk tv | |
Dr_Flash | vrijdag 30 januari 2015 @ 22:22 |
Normaal rijdt die altijd naar Den Haag Centraal ja ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 30 januari 2015 @ 22:26 |
In Hengelo is het droog ![]() | |
bork | vrijdag 30 januari 2015 @ 22:36 |
Navigatiesysteem stuurt automobilist het spoor op in Cuijkomroep brabant![]() | |
b2py | vrijdag 30 januari 2015 @ 22:36 |
Enschede ook weer inmiddels.. | |
Peterselieman | vrijdag 30 januari 2015 @ 22:37 |
TomTom-generatie ![]() Je hebt toch ogen gekregen om zelf uit te kunnen kijken? | |
Dr_Flash | vrijdag 30 januari 2015 @ 22:38 |
Ook Almelo is droog ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 30 januari 2015 @ 22:40 |
Gelijk invorderen ![]() | |
boriq | vrijdag 30 januari 2015 @ 22:46 |
Syntus lijkt de zondag van Carnaval (15 februari) met 3x LINT te gaan rijden tussen Hengelo en Oldenaal. Die dag rijden er vanaf 11:00 nl. geen treinen van en naar Hengelo Oost, aangezien daar maar 2x LINT past. Syntus gaat nu echter wel een halfuursdienst te gaan rijden ipv. de kwartiersdienst die ze vorig jaar reden met carnaval. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 30 januari 2015 @ 22:55 |
"Reizigers voor Hengelo Oost kunnen in de voorste twee treinstellen plaatsnemen" Is dat echt zo moeilijk ja? ![]() | |
boriq | vrijdag 30 januari 2015 @ 23:34 |
Met carnaval (en de bijbehorende dronken dropjes) zal het inderdaad lastig worden ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 30 januari 2015 @ 23:37 |
Maar je gaat me niet vertellen dat "heel de halte opheffen" dan objectief de beste oplossing is. Nou moeten al die dronken dropjes zelf door de stad naar Oost zwalken. Maar ja dat is dan niet het probleem van de vervoerder, dus HEUJJ ![]() | |
derLudolf | vrijdag 30 januari 2015 @ 23:50 |
Langzaam: inderdaad. Maar vorig jaar wel voor ¤69 in een privé slaapcoupe (waar in principe nog iemand bij zou kunnen) naar Polen gegaan. Vond ik eigenlijk wel prima prijs | |
Dr_Flash | vrijdag 30 januari 2015 @ 23:51 |
de boot naar engeland is ook woest langzaam. gaat super goed ![]() | |
Frozen-assassin | zaterdag 31 januari 2015 @ 00:16 |
Daar heb ik het geduld niet voor.. Voor 30 ekkies kan je al vliegen van Amsterdam naar Londen | |
Dr_Flash | zaterdag 31 januari 2015 @ 00:17 |
ben je deur tot deur ook 24 uur zoet mee ![]() | |
Frozen-assassin | zaterdag 31 januari 2015 @ 00:18 |
Valt mee.. Uurtje voor vertrek aankomen op Schiphol, handbagage mee, uurtje vliegen, half uurtje om eruit te komen. Binnen 3 en half uur ben je op bestemming | |
Janneke141 | zaterdag 31 januari 2015 @ 00:20 |
Ik heb Nijmegen NS-Roma Termini ooit in 5 uur en een kwartier gedaan. Maar we hadden ons wel een klein beetje misrekend met de inchecktijd... | |
Dr_Flash | zaterdag 31 januari 2015 @ 00:20 |
dacht het niet he vriend. voor 30 ekkies vlieg je op Stansted en dat is nog zesduizend lichtjaar naar de beschaving ![]() | |
dennistd | zaterdag 31 januari 2015 @ 00:20 |
Tussen Goor en Haaksbergen niet: op een rit van 60 minuten heb ik vanavond 30 minuten vertraging opgelopen omdat ik een stuk langzamer moest rijden door de harde sneeuw en de verschrikkelijk slechte weg.. | |
Frozen-assassin | zaterdag 31 januari 2015 @ 00:22 |
45 min maar, met Schiphol ben je ook een kwartier onderweg naar centrum | |
Dr_Flash | zaterdag 31 januari 2015 @ 00:27 |
Kijk ook maar. Ik ga het liefst met de boot. Veel toffer, relaxter etc ![]() | |
Ajaxfan | zaterdag 31 januari 2015 @ 07:55 |
De eckte eckte nemen de autotrein via de Eurotunnel. | |
Yreal | zaterdag 31 januari 2015 @ 08:46 |
oke, Brussel internationaal barcalona voor 2 tientjes. De nachtrein uit Luxemburg zit op dik 200 ![]() Of het hele oostblok is wel te doen voor 10-20¤ met wizz air. Nachtrrein is alleen leuk voor het reizen met een nachttrein ![]() Stiekem wel ik best nog wel een keertje.. ![]() | |
Yreal | zaterdag 31 januari 2015 @ 08:47 |
wel goed ontbijt. Al is 's nachts terug varen vanuit hoek van Holland wel een dramaaa omdat je zo vroeg aankomt. | |
Salatrel | zaterdag 31 januari 2015 @ 08:58 |
vrijdag over een week naar gatwick ![]() ![]() | |
Salatrel | zaterdag 31 januari 2015 @ 09:00 |
en omdat we op het randje leven gaan we met ICd naar schiphol | |
spectrumanalyser | zaterdag 31 januari 2015 @ 09:23 |
van Prorail: http://www.prorail.nl/nie(...)orgen-voor-de-koffie Het wordt een precisiewerkje komend weekend. Bij station Alkmaar en bij station Bussum-Zuid plaatsen we met de grootste nauwkeurigheid twee gloednieuwe loopbruggen op hun plek. Heb je nog geen plannen komend weekend? Je bent zaterdag van harte welkom om het ‘inhijsen’ van dichtbij te bekijken. Wij zorgen voor de koffie! Bij Zevenaar werken we dit weekend aan meer ruimte op het spoor. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 31 januari 2015 @ 09:30 |
Alle verstoringen die er zijn op dit moment zijn te wijten aan criminelen en dat nog wel terwijl er hier buiten zeker anderhalve cm ijs op de weg ligt. | |
greavy | zaterdag 31 januari 2015 @ 09:34 |
Hier al voorbijgekomen dat DB-tickets inmiddels geldig zijn in HKX-treinen?Via De website van HKX is er meer informatie over te krijgen qua geldigheid. | |
Dr_Flash | zaterdag 31 januari 2015 @ 14:11 |
vanaf morgen dus. Overigens heeft mij nog nooit de drang bekropen om een HKX-trein te willen nemen, maar okee ![]() | |
spectrumanalyser | zaterdag 31 januari 2015 @ 14:47 |
station Alkmaar was even een feestje. er was live muziek, lekkere koffie met iets erbij. een aardige dame van ProRail die tekst en uitleg gaf via de geluidsinstallatie. en dat alles in een verwarmde tent. het busvervoer tussen Heerhugowaard en Uitgeest is uitstekend geregeld. elke 4 minuten vertrekt een bus vanaf station Alkmaar. zelfs VanNood is ingehuurd om te rijden. dat zijn heerlijke kwaliteitsbussen. | |
Dr_Flash | zaterdag 31 januari 2015 @ 14:49 |
Wat leuk ![]() | |
Ajaxfan | zaterdag 31 januari 2015 @ 16:47 |
Niet automatisch een aangepaste dienstregeling morgen:
![]() | |
b2py | zaterdag 31 januari 2015 @ 16:51 |
Ze gaan vannacht als de brandweer met leeg materieel scheuren? | |
greavy | zaterdag 31 januari 2015 @ 17:25 |
DBS staat in ieder geval weer paraat met de wegsleeplocs op een aantal locaties (inclusief machinist in de lok ipv nog thuis) vanwege de ijzelverwachtingen. Op de Kippenlijn zou DBS weer met een 6400 wegsleeplok+189'er(enkel stroomafnemer omhoog) de bovenleiding gaan "ontijzelen" | |
b2py | zaterdag 31 januari 2015 @ 17:32 |
Aanbesteding Driebergen-Zeist van start. 15-12-2019 is het af. https://www.tenderned.nl/(...)65ccf666d9c/cid/8072 | |
spectrumanalyser | zaterdag 31 januari 2015 @ 17:33 |
![]() | |
Salatrel | zaterdag 31 januari 2015 @ 17:39 |
160km/h? ![]() | |
Mr_Klaasje | zaterdag 31 januari 2015 @ 17:43 |
Ja, dat is de huidige ambitie voor dat traject. 200 km/h wordt pas interessant als je over het gehele traject harder kunt rijden nadat b.v. alle overwegen weg zijn. | |
Salatrel | zaterdag 31 januari 2015 @ 17:44 |
ja maar als je dan toch stukken volledig op de kop gooit doe het dan gelijk goed ![]() | |
greavy | zaterdag 31 januari 2015 @ 17:45 |
Hé, je heb 't wel over ProRail hč. | |
Mr_Klaasje | zaterdag 31 januari 2015 @ 17:46 |
Nu is in dit geval de inpassing al lastig genoeg. Er zitten daar best een paar dwangpunten. Ik heb tijdens een schoolproject eens een spoorontwerp proberen te maken conform de regels die daarvoor gelden. Bogen voor 160 km/h binnen die dwangpunten proppen ging maar nét. | |
Mr_Klaasje | zaterdag 31 januari 2015 @ 17:49 |
Al ging dat om twee eilandperrons heen.. En er blijkt er nu maar één te komen... | |
Peterselieman | zaterdag 31 januari 2015 @ 17:59 |
mja, de snelheidswinst van 200 ten opzichte van 160 is op dat soort trajecten vrij klein, terwijl de kosten om een hogere snelheid mogelijk maken wel stevig toenemen. | |
Dr_Flash | zaterdag 31 januari 2015 @ 18:17 |
gezelligheid ![]() | |
greavy | zaterdag 31 januari 2015 @ 18:33 |
![]() Vanwege de werkzaamheden bij Emmerich wordt er dit weekend weer gretig van de grensovergang Kaldenkirchen-Venlo gebruikt gemaakt, zo ook door RRF. RRF passeert de fotograaf met de Rheinhausen-shuttle uit het gelijknamige Rheinhausen in Duitsland, en is onderweg naar de Rotterdamse Waalhaven. De fotograaf was hiervoor niet op pad gegaan, maar nadat hij 2 uur bij Budel heeft staan wachten, bleek de extra zinkertstrein niet te rijden(mede eigen fout, ik was niet bij de fabriek gaan kijken of de trein er wel stond), dus werd Mierlo maar even met een bezoekje vereerd, en werd goed beloond met dit gave treintje. Na deze foto bleek Breda-Tilburg plat te liggen door een aanrijding, en werden er uit de regio Venlo eo geen treinen meer gemeld (omdat er niks was te melden!), dus ben ik weer huiswaarts gekeerd. | |
b2py | zaterdag 31 januari 2015 @ 18:46 |
Precies zoals wij (Mijn projecgroep) in datzelfde schoolproject wel hadden ontworpen ![]() | |
Mr_Klaasje | zaterdag 31 januari 2015 @ 18:56 |
Als je Utrecht-Ede 200 kan rijden dan telt het toch best wel aardig op met snel materieel. | |
Mr_Klaasje | zaterdag 31 januari 2015 @ 19:03 |
Zegmaar een minuutje of 3 á 4. Dat maakt 200 km/h rijden op Amsterdam-Utrecht meteen ook interessanter. | |
Dr_Flash | zaterdag 31 januari 2015 @ 19:18 |
Ede overslaan dan he. Griffo koeien, zure melk ditdat ![]() | |
boriq | zaterdag 31 januari 2015 @ 19:20 |
Hoe zit het eigenlijk met de plannen (als die er ooit al waren) om A'dam Bijlmer - A'dam Amstel / Muiderpoort viersporig te maken? Er lijkt sowieso tot Amstel nog wel genoeg ruimte voor te zijn en zou weer wat ruimte kunnen geven in de DRGL | |
Peterselieman | zaterdag 31 januari 2015 @ 19:26 |
Dan wel, maar zolang ze nog stoppen op Driebergen-Zeist of De Klomp heb je er gewoon niets aan | |
_JdM_ | zaterdag 31 januari 2015 @ 19:27 |
Heuj. 6 bakken ICM in de sprinter Apeldoorn-Enschede. Tegenwoordig rijdt er bij wedstrijden van FCTwente alleen nog maar versterkte SGMmetjes en planVs. En ja, de ICs stoppen dan op Drienerlo en mis ik mijn bus.. dan maar er wat langer over doen met ICM zonder half uur wachttijd in de kou. | |
Mr_Klaasje | zaterdag 31 januari 2015 @ 20:00 |
Dat gaat niet meer gebeuren in ieder geval. Voor de capaciteit zou minimaal een viersporig station Amstel belangrijk zijn maar ook daarvoor geldt: Helaas. | |
James1988 | zaterdag 31 januari 2015 @ 20:13 |
Metro ondergronds brengen en de sporen aansluiten op de ProRail-sporen. ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 31 januari 2015 @ 20:17 |
Goed idee! 2060 is het af denk ik. Ik vind het oprecht een goed idee trouwens. | |
b2py | zaterdag 31 januari 2015 @ 20:20 |
Misschien scheelt het versnellen van het Oostereiland wel wat en de fly-over op de Dijksgracht. | |
Dr_Flash | zaterdag 31 januari 2015 @ 20:26 |
Afgelopen dinsdag nog DDZ ![]() | |
Salatrel | zaterdag 31 januari 2015 @ 20:26 |
daar mogen idd wel wat wissels weg ja | |
greavy | zaterdag 31 januari 2015 @ 21:35 |
De gebruiksvoorschriften voor de grensbaanvakken tussen Nederland en Duitsland, met onder andere een handige woordenlijst met spoorbegrippen in het Nederlands en Duits: Ihrhove - Bad Nieuweschans: -> http://fahrweg.dbnetze.com/file/7936590/data/rw_302.9007Z98.pdf Bad Bentheim - Oldenzaal: -> http://fahrweg.dbnetze.com/file/8608616/data/rw_302.9206Z01.pdf Gronau - Enschede: -> http://fahrweg.dbnetze.com/file/7936586/data/rw_302.9005Z98.pdf Emmerich - Zevenaar Oost: -> http://fahrweg.dbnetze.com/file/7936594/data/rw_302.9204Z01.pdf Kaldenkirchen - Venlo: -> http://fahrweg.dbnetze.com/file/7936592/data/rw_302.9203Z01.pdf Herzogenrath - Landgraaf: -> http://fahrweg.dbnetze.com/file/7936584/data/rw_302.9001Z98.pdf | |
Frozen-assassin | zaterdag 31 januari 2015 @ 21:42 |
Ondergronds bij Amstel ![]() | |
Ajaxfan | zaterdag 31 januari 2015 @ 21:46 |
Wel het plan. Het moet niet gekker worden dat ze ook nog goede veranderingen hebben. | |
James1988 | zaterdag 31 januari 2015 @ 21:51 |
Als je maar wilt kan alles. | |
b2py | zaterdag 31 januari 2015 @ 21:51 |
Wat directiemiljoenen die daar even aan damage control doen voor Wilma.. | |
Dr_Flash | zaterdag 31 januari 2015 @ 21:57 |
Over Wilma gesproken: Wanneer heeft Wilma eigenlijk ooit iets goed voor de treinreiziger gedaan? ![]() | |
Mr_Klaasje | zaterdag 31 januari 2015 @ 22:07 |
De perronopvolgingen bij Amstel nekken de hele boel.. Hou rekening met 4 á 5 minuten opvolging van de ene trein naar de andere trein (vertrek-vertrek of aankomst-aankomst) met 10 stoppende treinen zit je dan al erg vol. Dan komen de ICE en goederentreinen er nog bij. | |
Dr_Flash | zaterdag 31 januari 2015 @ 22:08 |
gewoon naast de metropijpen er nog twee bij bouwen denk ![]() | |
dennistd | zaterdag 31 januari 2015 @ 22:08 |
Het niet stoppen op Amstel van de IC's heb je denk ik ook niet veel aan, aangezien de sprinter erachter toch ook nog op Duivendrecht moet stoppen. Als ie daar wegrijdt is de IC van Amstel ook wel weg. | |
Mr_Klaasje | zaterdag 31 januari 2015 @ 22:23 |
Grappig: ATB-NG bakens tussen Zevenaar en Emmerich om een ICE 3M van ATB naar PZB om te laten schakelen en andersom. Zullen wel weggehaald zijn omdat er nu ETCS nodig is. | |
greavy | zaterdag 31 januari 2015 @ 22:28 |
Dat document is vanaf 14-4-2015 geldig, dus ergens zit iemand dan nog te slapen ![]() | |
greavy | zaterdag 31 januari 2015 @ 22:28 |
Oh, de beide liften op het gloednieuwe station Nijmegen Goffert zijn, na ongeveer 5 weken defect te zijn, eindelijk gerepareerd. | |
James1988 | zaterdag 31 januari 2015 @ 22:31 |
Die foto's voorop zijn al heel oud. Veolia Cargo bestaat al jaren niet meer en de 1800'en van DB Schenker zijn alweer een tijdje rood ![]() | |
Frozen-assassin | zaterdag 31 januari 2015 @ 22:50 |
Je moet dan ook nog onder de doorgaande tunnel, dat zal dan wel een afsluiting nodig hebben van weken... | |
Dr_Flash | zaterdag 31 januari 2015 @ 22:51 |
Nou en. Als je maar wil kan alles ![]() | |
Frozen-assassin | zaterdag 31 januari 2015 @ 22:52 |
Ja leuk, als je het wil... Ik wil ook wel een directe trein van mijn station naar Amsterdam Centraal zonder dat het een keer stopt op tussengelegen stations.. Gaat niet gebeuren | |
Viezze | zaterdag 31 januari 2015 @ 22:52 |
Dat betwijfel ik op dat gebied, want we willen al heel lang een noord-zuid lijn maar dat is toch op heden nog niet gelukt | |
b2py | zaterdag 31 januari 2015 @ 22:54 |
Diverse projecten goedgekeurd ter waarde van vele miljarden zoals Zwolle, SAAL en Rijswijk - Delft. | |
Peterselieman | zaterdag 31 januari 2015 @ 22:55 |
mja, Delft ligt er nog maar voor de helft | |
dennistd | zaterdag 31 januari 2015 @ 23:02 |
Delft had ook niet in één keer gebouwd kunnen worden: voordat de westelijke tunnelbak afgebouwd kan worden moet eerst het viaduct gesloopt worden, want dat ligt daarvoor in de weg. | |
Peterselieman | zaterdag 31 januari 2015 @ 23:08 |
Weet ik, maar het is jarenlang onzeker geweest of deel 2 er wel zou komen, ondanks dat het nieuwe station op vier sporen voorbereid is | |
James1988 | zaterdag 31 januari 2015 @ 23:10 |
Ik vind het al heel wat dat het station meteen op vier sporen is voorbereid ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 31 januari 2015 @ 23:14 |
zo zo, drie krabbeltjes zetten. 't is wat. | |
dennistd | zaterdag 31 januari 2015 @ 23:52 |
Zo vond ik het ook opvallend dat de tunnel in Nijverdal hoog genoeg is voor een waslijn ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 31 januari 2015 @ 23:54 |
Je mag blij zijn dat het ding voor treinverkeer open is, gezien de problemen die er met de naastgelegen autotunnel zijn ![]() | |
Mr_Klaasje | zondag 1 februari 2015 @ 00:10 |
Prorail heeft dat soort zaakjes net iets beter voor elkaar dan RWS. De tunnelbak is trouwens geschikt voor 25 kV en 160 km/h. | |
James1988 | zondag 1 februari 2015 @ 00:41 |
25 kV? Was niet alles daarvoor inmiddels afgeschoten want "te duur"? Of is men verstandig en wordt bij nieuwe kunstwerken toch rekening gehouden met een overgang op 25 kV? | |
dennistd | zondag 1 februari 2015 @ 01:04 |
Nijverdal is ontworpen toen 25kV nog het doel leek. | |
dennistd | zondag 1 februari 2015 @ 02:06 |
Op somda maar eens even wat ideeën gezet voor de toekomst van DDM. De moderator zegt 'Speculeer en fantaseer er hier rustig op los' dus dan mag het ![]()
| |
DeaDLocK2K | zondag 1 februari 2015 @ 08:03 |
Hebben de 232's niet al NG? | |
DeaDLocK2K | zondag 1 februari 2015 @ 08:03 |
Ja. | |
b2py | zondag 1 februari 2015 @ 09:29 |
Ook alleen maar door de Delftse lobby. Bespaart ons nu ongeveer ¤500 mio | |
Litpho | zondag 1 februari 2015 @ 09:43 |
SAAL, zeker toen de Hanzelijn er nog niet was, kwam grotendeels neer op "Scheet dwars bij Schiphol? Die Flevolanders hebben toch geen treinen nodig, gooi alles maar plat." President Madagascar was er niets bij. Daarnaast, was dat niet al besloten voordat Melanie het nodig vond om die lastige spoorwegen af te schuiven naar een minion? [ Bericht 5% gewijzigd door Litpho op 01-02-2015 10:05:50 ] | |
Dr_Flash | zondag 1 februari 2015 @ 09:51 |
Sowieso, het aftekenen van projecten die al op de plank liggen vind ik niet zo boeiend. NS en Prorail falen er voortdurend lustig op los richting de reiziger. Daar hoor je Wilma nooit over. En als er in de Kamer eens wat over gevraagd wordt, houdt ze die clubs nota bene de hand boven het hoofd ![]() | |
b2py | zondag 1 februari 2015 @ 10:30 |
Nouja, voor ieder plan zijn alternatieven uitgewerkt, en Wilma heeft over het algemeen gezien voor de duurdere toekomstvaste oplossingen gekozen. Dat is wel een anders geweest.. | |
Litpho | zondag 1 februari 2015 @ 10:34 |
Dat is waar, maar het was in ieder geval wat betreft SAAL niet zonder opstartprobleempjes. | |
Mr_Klaasje | zondag 1 februari 2015 @ 11:24 |
Naja.. onder Mansvelt is eerst de boel wegbezuinigd om vervolgens een beetje bij te plussen na een hoop kritiek. Ok, overal werd bezuinigd maar dat hoeft niet per se goede onderbouwing te zijn van het schrappen van 400 miljoen. | |
b2py | zondag 1 februari 2015 @ 12:25 |
Tsja, ik blijf vinden dat in economisch lastige tijden met beperkte budgetten het goed te vinden dat er voor duurdere oplossingen gekozen wordt. | |
ZwarteKater | zondag 1 februari 2015 @ 12:32 |
Ic vanaf Amsterdam centraal richting Nijmegen. Zou een virm moeten zijn, kwam een afgetrapte sgm voorrijden. Zelfs de conducteur snapt het niet. Wel lekker knus... | |
Dr_Flash | zondag 1 februari 2015 @ 12:33 |
Wat? ![]() Jij ik begrijp niet | |
DeaDLocK2K | zondag 1 februari 2015 @ 12:36 |
Hij denkt dat het extra werkgelegenheid oplevert. | |
b2py | zondag 1 februari 2015 @ 12:43 |
Hij denkt dat het goed is dat er voldoende wordt geďnvesteerd met minder beschikbaar budget. Gevolg is namelijk dat andere zaken geen doorgang kunnen vinden. | |
b2py | zondag 1 februari 2015 @ 12:57 |
De gaswisselverwarming staat goed te branden in Zutphen iig.. | |
derLudolf | zondag 1 februari 2015 @ 13:15 |
In Amersfoort hoorde ik ze ook flink bulderen afgelopen vrijdag. Trouwens, waarvoor zijn deze 2 spoorstaven die tussen de gewone rails liggen? Foto gemaakt op Zwolle, ik denk dat dit spoor 11 is. ![]() | |
b2py | zondag 1 februari 2015 @ 13:18 |
Constructieversteviging. Dat deel ligt, vermoed ik, boven de reizigerstunnel en hierdoor wordt de invloed van die tunnel zo veel mogelijk verminderd, zoals spoorzakking. De tunnel is namelijk gefundeerd en het spoor niet. | |
derLudolf | zondag 1 februari 2015 @ 13:23 |
Waar ik de foto heb genomen ligt zeker niet boven de tunnel. Ik stap altijd aan de Noord kant in - zodat ik in Arnhem bij de trap uit kom - dus ik weet eigenlijk niet hoe ver dit door loopt. | |
dennistd | zondag 1 februari 2015 @ 13:25 |
Is het geen extra geleiding zodat een trein bij een ontsporing niet te ver naast het spoor komt te staan? Ik kan me voorstellen dat ie anders misschien in de tunnel terecht kan komen. | |
Dr_Flash | zondag 1 februari 2015 @ 13:28 |
Dat denk ik ook ja, dat zie je vaker bij bruggen en zo waar de trein er zeker niet af "mag" schieten etc. | |
b2py | zondag 1 februari 2015 @ 13:44 |
Dat ook, dubbele functie. | |
derLudolf | zondag 1 februari 2015 @ 13:46 |
A wacht, dit is aan de kant van het ProRail gebouw. Stel je voor dat een trein 300m over het asfalt raast een tegen dat gebouw aan komt. Maar heb dit inderdaad ook wel eens gezien op de railbrug in Deventer geloof ik | |
mschol | zondag 1 februari 2015 @ 13:51 |
Dat ligt in DH centraal ook achter de stootblokken | |
Viezze | zondag 1 februari 2015 @ 13:57 |
In Zwolle staat aan beide kanten van het spoor een ProRail gebouw ![]() | |
Peter | zondag 1 februari 2015 @ 14:05 |
Daar is het ter versteviging & om het spoor niet krom te trekken als een trein tegen het juk komt. Hebben ze slechte ervaring mee in Den Haag ![]()
| |
Dr_Flash | zondag 1 februari 2015 @ 14:06 |
In Den Helder ja, klopt. In Den Haag Centraal trouwens ook. | |
Yreal | zondag 1 februari 2015 @ 14:28 |
Machinisten die gas geven ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 1 februari 2015 @ 14:32 |
Gas ![]() mnsn die prtn in afko's ![]() | |
James1988 | zondag 1 februari 2015 @ 14:49 |
Gek eigenlijk dat dat kan. In Engeland hebben ze met hun TPWS wat trucjes uitgehaald juist om te voorkomen dat een trein voorbij het einde van een kopspoor schiet. Dat is niet altijd een succes gebleken, het systeem dwingt een maximumsnelheid van 10 mph af waardoor het wel eens gebeurt dat een lange trein een achterliggende sectie veel langer bezet houdt. | |
James1988 | zondag 1 februari 2015 @ 15:09 |
| |
Peterselieman | zondag 1 februari 2015 @ 15:13 |
Onder meer Dordrecht, Maastricht, Groningen en Leeuwarden ook, al werd toen geen winkel geramd, in tegenstelling tot Stavoren waar een keer bijna het IJsselmeer werd bereikt door een trein ![]() | |
Viezze | zondag 1 februari 2015 @ 15:28 |
In Zwolle is er volgens mij een keer een trein de Burger King ingereden ![]() | |
derLudolf | zondag 1 februari 2015 @ 15:37 |
Echt? Kan er niets van vinden. Komt BK terug trouwens als de verbouwing voltooid is? Is minder slecht als Smullers | |
Viezze | zondag 1 februari 2015 @ 15:45 |
Ik zat ook al te zoeken, misschien was het voor het een BK was. Zal nog eens verder zoeken. BK zal vast terugkomen maar niet op die plek denk ik (winkels in de tunnel). Edit: kan het niet vinden, ben er toch echt van overtuigd dat er in Zwolle een keer een trein is doorgeschoten. | |
DeaDLocK2K | zondag 1 februari 2015 @ 16:04 |
Makes no sense at all. | |
DeaDLocK2K | zondag 1 februari 2015 @ 16:04 |
Ontsporingsbeveiliging. | |
ziggyziggyziggy | zondag 1 februari 2015 @ 16:21 |
Er zijn een hoop stootjukken beveiligd met ATB-Vv tegenwoordig. | |
James1988 | zondag 1 februari 2015 @ 16:24 |
Mooi. Dan is dat opgelost. ![]() | |
b2py | zondag 1 februari 2015 @ 17:23 |
Waar hebben we die jukken dan nog voor.. | |
Salatrel | zondag 1 februari 2015 @ 18:04 |
de bottleneck zit hem al bij bijlmer... te vaak dat de sprinter vlak na bijlmer als het naar 2 sporen gaat voor rood loopt omdat er nog een IC uit utrecht voorbij moet. omdat de SPR nog wel moet stoppen op duivendrecht heb je bij amstel al geen last meer van die IC | |
Salatrel | zondag 1 februari 2015 @ 18:05 |
op het juk plaatst men een seinbord dat je moet stoppen voor het sein ![]() | |
Salatrel | zondag 1 februari 2015 @ 18:05 |
die zat er eerst niet op en toen is men bij Leonidas naar binnen gereden ![]() | |
greavy | zondag 1 februari 2015 @ 18:11 |
Machinist had dringend trek in bonbons joh ![]() | |
ziggyziggyziggy | zondag 1 februari 2015 @ 18:18 |
Relikwie. ![]() | |
greavy | zondag 1 februari 2015 @ 18:21 |
Dieven slaan toe bij SGB In de nacht van maandag 26 op dinsdag 27 januari is bij de SGB in Goes ingebroken in het magazijn. Naar blijkt zijn de dieven op zoek geweest naar koper, maar bij nadere beschouwing blijkt het te gaan om vrij specifieke onderdelen voor stoomlocomotieven of oude industrie, terwijl ander koperwerk onaangeroerd is gebleven. Zodoende hebben we gemeend via meerdere kanalen te melden dat dit gebeurd is, zodat met name de opvallende zaken niet verkocht kunnen worden via wat voor medium dan ook (als het spul niet allang in stukjes geknipt is). Het gaat om twee injecteurs, fabrikaat Friedmann, type AEY7 en voorzien van het opvallende opschrift 'zeef reinigen' onderaan. De gestolen exemplaren zijn goed herkenbaar als waardevol, want ze glimmen (en zijn afkomstig van loc Borsele). Daarnaast is er ook een (stalen) smeerpers meegenomen, met een messing oliepot eraan. Ook ruim 100 afsluiters, vrijwel de gehele collectie, in alle soorten en maten (veel fabrikaat Dikkers), is verdwenen. De vervangschade bedraagt meer dan ¤10.000,-. Verzoek aan eenieder is om de komende tijd de ogen open te houden en de politie te waarschuwen als iets dergelijks wordt aangeboden, want vanzelfsprekend is aangifte gedaan. Bron: SGB | |
dennistd | zondag 1 februari 2015 @ 18:35 |
Vanmiddag gehoord in Amsterdam, de HC die van de sprinter naar Amersfoort afkwam via de portofoon naar haar collega die hem overnam: "het voorste stel is gecontroleerd door service & veiligheid, het achterste stel had ik geen puf voor".... | |
greavy | zondag 1 februari 2015 @ 18:42 |
Wauw. Momenteel rijdt er SGM5 tussen Nijmegen en Uitgeest (ivm werkzaamheden niet naar Den Helder). Dat is een zware capaciteits- en comfortdaling tov VIRM. ![]() | |
boriq | zondag 1 februari 2015 @ 18:44 |
Een sudoku van wel 5 sterren is dan ook niet niks... | |
b2py | zondag 1 februari 2015 @ 18:55 |
Bijsturing krijgt geen melding van te kleine of afwijkende treinen. | |
greavy | zondag 1 februari 2015 @ 19:07 |
Maar de Bijsturing heeft - neem ik aan - toch dat SGM in de 3000 Nijmegen-Uitgeest(ipv Den Helder) gebonjourd? Gebeurt niet vanzelf, dunkt mij. | |
greavy | zondag 1 februari 2015 @ 19:09 |
Het is in Utrecht als vervangend mat. ingezet voor IC 3030 (Utrecht C v. 10:40) als trein 303030, en het rijdt nog steeds rond. Dan zit er toch iemand gruwelijk te slapen? | |
spectrumanalyser | zondag 1 februari 2015 @ 19:11 |
er staan dit weekend veel VIRMs in Alkmaar. die kunnen dus niet worden ingezet, zou dat er mee te maken hebben? | |
James1988 | zondag 1 februari 2015 @ 19:11 |
Mooi nummertje wel. | |
greavy | zondag 1 februari 2015 @ 19:12 |
De VIRM6 die er oorspronkelijk in reed, was naar de gallemieten geholpen (althans, opgeheven ivm defecte trein). Ik mag toch aannemen dat er ERGENS in de regio waar die trein rijdt, nog wel IC-waardig meuk staat? | |
Frozen-assassin | zondag 1 februari 2015 @ 19:12 |
Schitterend ![]() ![]() | |
greavy | zondag 1 februari 2015 @ 19:15 |
Dus. Vandaag rete-vroeg mijn nest uit. Ik had uiteindelijk nog geen 5 minuten speling (het waren er 4 ![]() Vroeg uit de veren voor deze trein, want bij daglicht kon hij bij Dordrecht in de regio niet vastgelegd worden. Er wer dus koers gezet naar Helmond, met hoop op een beetje zon. Helaas, de zon ging vlak voor passage van deze, circa 10 minuten te vroeg rijdende, trein uit. Bij Mierlo passeert de omgeleide DuKo-shuttle naar Duisburg/Köln, met voorop de fraaie DieselTraxx DE802 van RheinCargo. En aansluitend naar Delft gescheurd voor de HTM 3111. Gezien de fancy stickertjes vind ik dat die hier wel ff mag ![]() Vanwege de extra spitsritten in de ochtendspits tussen Den Haag HS en Scheveningen, die aansluiting biedt vanaf een drukke intercity uit de richting Leiden, rijden er tijdelijk 2 GTL-trams bij de HTM met reclamestickers. De voorste bak heeft NS intercitykleuren gekregen, en de rest is voor HTM bestickerd, in een vergelijkbare stijl. Deze 2 trams beginnen op maandag t/m vrijdag met de 2 extra spitsritten, en gaan aansluitend de vaste dienst op lijn 1 op. Omdat deze stickers binnenkort zouden verdwijnen, ben ik nog even naar Den Haag afgetogen, en kon de tram voor de eerste keer deze dag vereeuwigd worden bij het keerpunt Tanthof, wat eigenlijk halte Abtswoudsepark is. Hier is de tram net door de keerlus gereden, en staat weer bijna gereed op de halte, om richting Scheveningen Noorderstrand (eindpunt-halte Zwarte Pad) te rijden. HTM 3111 was vandaag, 1 februari 2015, de enige van de 2 die reed op lijn 1. | |
Peterselieman | zondag 1 februari 2015 @ 19:16 |
Die hazenslaapjes hakken er wel in natuurlijk | |
James1988 | zondag 1 februari 2015 @ 19:18 |
Eigenlijk is het maar een saaie grijze doos, maar goed. ![]() Toelating van dat ding was wel snel geregeld geloof ik? Ik heb 'm een paar keer zien staan op de Kijfhoek, maar ik geloof niet dat er maandenlang is proefgereden zoals het geval is met veel ander nieuw materieel? | |
DeaDLocK2K | zondag 1 februari 2015 @ 19:18 |
Mijn pa kwam ff kijken naar wat nieuwe modeltreinen die ik de afgelopen maand heb verzameld, maakt die klootzak gewoon ff m'n hele brommer in orde in een half uur tijd, daar waar twee geharde hobbyisten er samen in twee volle dagen niet helemaal uitkwamen. En hoe? Door de handleiding te volgen en de multimeter te gebruiken. Wat een baas. Meneer is nu nog even een badslipper op de foto zetten ergens tussen Zwolle en 't Harde ![]() | |
greavy | zondag 1 februari 2015 @ 19:19 |
De toelating was best vlot geregeld. Heeft een aantal nachten proefgereden rondom Driebergen/Ede Wageningen, net als die nieuwe HHPI-lok. | |
derLudolf | zondag 1 februari 2015 @ 19:27 |
VIRM is wel IC waardig vind je? Net voor het eerst (na 4½ jaar) mijn OV studentenkaart opgeladen omdat ik geen 40% kaartje meer kan kopen. Maar er stond -¤1,83 op. Hoe kan dat in de vredensnaam? Ik heb hem nooit eerder gebruikt in het weekend/zomervakantie. Welk randfiguur heeft bedacht dat er tussen ¤20 (instaptarief NS toch) en ¤50 zo'n enorm gat zit. Terwijl je wel ¤5,¤10 en ¤15 kunt opladen ![]() | |
James1988 | zondag 1 februari 2015 @ 19:28 |
Een keer op een feestdag een rit gemaakt met de bus? | |
greavy | zondag 1 februari 2015 @ 19:34 |
De Kruidvat folder meldt:
| |
derLudolf | zondag 1 februari 2015 @ 19:35 |
Nee. Op een feestdag met het OV, dan is direct het feestelijke er ook weer af ![]() | |
derLudolf | zondag 1 februari 2015 @ 19:40 |
Zal op het kaartje zelf wel staan toch? Want er staat ook niet dat het 2e klas is. | |
Salatrel | zondag 1 februari 2015 @ 19:44 |
met een studenten reis product is je instaptarief een tientje net als bij abohouders | |
Viezze | zondag 1 februari 2015 @ 19:44 |
Je kan toch het bedrag kiezen waarmee je opwaardeert? | |
Peterselieman | zondag 1 februari 2015 @ 19:45 |
Dinsdag maar even een kaartje halen ![]() | |
James1988 | zondag 1 februari 2015 @ 19:56 |
Ik betaal enkel instaptarief wanneer ik tijdens de spits incheck (Dal Vrij). Tijdens de daluren is het instaptarief ¤ 0. ![]() | |
derLudolf | zondag 1 februari 2015 @ 20:07 |
Volgens de conducteur was een busritje op 20 augustus de boosdoener. Hmm het zal kunnen. Ede-Wageningen -Wageningen (het enige wat ik per bus reis) kost ¤3 met n los kaartje dus zal ongeveer kloppen Dat vertelde de conducteur mij net ook al. Ik dacht dat dit ¤20 was Ja, maar als ¤20 minimale instaptarief zou zijn en de eerst volgende stap ¤50 is dat nogal een groot gat.Er was geen knop voor 'bedrag keuze' zoals bij een geldautomaat. | |
b2py | zondag 1 februari 2015 @ 20:08 |
De bijsturing heeft wel wat beters te doen dan iedere trein op lengte te controleren.. | |
Viezze | zondag 1 februari 2015 @ 20:11 |
Ik bedoelde dat laatste, dacht dat er een bedragkeuze is maar blijkbaar niet. | |
Dr_Flash | zondag 1 februari 2015 @ 20:11 |
Ja kansloos. | |
_JdM_ | zondag 1 februari 2015 @ 20:13 |
Voetbal kijken, sudoku's maken... | |
James1988 | zondag 1 februari 2015 @ 20:15 |
Er is wel een "hoeveel saldo heb ik nodig?"-optie die de mogelijkheid biedt om precies het juiste bedrag op je kaart te laden om mee in te kunnen checken enzo. | |
Peterselieman | zondag 1 februari 2015 @ 20:17 |
ik zet er meestal 50 euro op en dan reis ik daar mee tot het weer tijd is om op te laden. | |
James1988 | zondag 1 februari 2015 @ 20:18 |
Ik heb automagisch opladen ![]() | |
Viezze | zondag 1 februari 2015 @ 20:20 |
Ik heb de Business Card in moeten leveren, wat betekent dat er definitief een einde is gekomen aan het gratis reizen (wat ik mijn hele leven al had) met de trein ![]() ![]() | |
Peterselieman | zondag 1 februari 2015 @ 20:21 |
Kan ook, maar hoeft om mij niet zo | |
derLudolf | zondag 1 februari 2015 @ 20:21 |
Ja dat heen nu ook maar gedaan. Maar kan me voorstellen dat dat voor sommige mensen een behoorlijk bedrag is Ik hou zelf graag controle over mijn centen ![]() | |
Dr_Flash | zondag 1 februari 2015 @ 20:22 |
ja ik ook, op allebei mijn kaarten. Laat maar rollen die doekoes ![]() | |
b2py | zondag 1 februari 2015 @ 20:25 |
Idem ![]() | |
Peterselieman | zondag 1 februari 2015 @ 20:28 |
Is het ook, maar het scheelt mij een meer regelmatig gangetje naar de automaat. Jup | |
Dr_Flash | zondag 1 februari 2015 @ 20:33 |
Ja, dat dacht ik ook altijd. Maar goed, de rit moet toch betaald worden. | |
DeaDLocK2K | zondag 1 februari 2015 @ 20:35 |
Dus je krijgt je loon contant en doet niet mee aan automatische incasso's? | |
Dr_Flash | zondag 1 februari 2015 @ 20:40 |
hoe Amish is dat eigenlijk als je er over nadenkt ![]() | |
Salatrel | zondag 1 februari 2015 @ 20:42 |
een Amish gaat niet met de trein naar zijn werk ![]() | |
derLudolf | zondag 1 februari 2015 @ 20:46 |
Loon is in Surinaamse euro's ja ![]() Die automatische incasso's vraag ik zelf om, en zijn elke keer op zelfde dag en zelfde bedrag ![]() Is het vreemd trouwens dat ik de automatisering van NS/Prorail/Translink wantrouw? Dat is toch niet geheel onterecht lijkt mij ![]() DDAR in de sprintert Zwolle-Utrecht rond 20:15 vanavond. Had het nog niet eerder weer op de baan gezien. ![]() | |
Litpho | zondag 1 februari 2015 @ 20:47 |
Dat ga ik een keertje overwegen als er wordt opgeladen aan het eind van de rit. Aan het begin is het een prima manier om nog meer geld bij TLS te stallen. | |
Peter | zondag 1 februari 2015 @ 20:49 |
Wat ligt daar op de grond? ![]() | |
Viezze | zondag 1 februari 2015 @ 20:52 |
Bewegwijzering die normaal hangt hebben ze op de grond geplakt. | |
Peterselieman | zondag 1 februari 2015 @ 20:54 |
![]() Ze betalen daar in dollars ![]() | |
James1988 | zondag 1 februari 2015 @ 20:55 |
Daarom heb ik het bedrag ook maar op ¤ 10 per keer staan. Er staat zodoende nooit meer dan ¤ 13,99 bij TLS gestald ![]() | |
Dr_Flash | zondag 1 februari 2015 @ 20:55 |
rare mensjes daar in Zwolle ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 1 februari 2015 @ 21:03 |
Das heul waar. | |
derLudolf | zondag 1 februari 2015 @ 21:04 |
Zo ineens. Wat is deze? Rit verliep steeds normaal, netjes gestopt in Zutphen. Zie ik eens +15 op het bord staan. Ook geen omroep berichtje ofzo ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 1 februari 2015 @ 21:07 |
Ik snap niet zo goed wat het verschil is tussen dat en automatisch opladen. Vooral ook omdat de NS een veel betrouwbaardere partij is dan andere debielen. | |
Dr_Flash | zondag 1 februari 2015 @ 21:09 |
zou hij ook prepaid bellen die Ludolf? | |
Yreal | zondag 1 februari 2015 @ 21:09 |
ik laad eigenlijk zo goed als nooit op.. | |
DeaDLocK2K | zondag 1 februari 2015 @ 21:11 |
Iedere keer dat ik bedenk dat ik automatisch opladen moet aanzetten heb ik of mijn pinpas of mijn edentifier niet in de buurt. Slap excuus ik weet het maar ja. | |
James1988 | zondag 1 februari 2015 @ 21:11 |
Zeer slecht excuus. | |
Dr_Flash | zondag 1 februari 2015 @ 21:11 |
nee maar jij bent dan ook een notoire zwartrijder. | |
DeaDLocK2K | zondag 1 februari 2015 @ 21:13 |
Ja klopt! Zoals nu moet ik eerst de deken van me afhalen, dan naar mijn jas lopen en ugh, dingen. En er staat nog 130,- op ook. | |
derLudolf | zondag 1 februari 2015 @ 21:14 |
Oh, reden van de vertraging is bekend... Hart van iemand had een vastlopertje schijnt. Was bang dat de trein zou worden opgeheven te Zutphen. Gelukkig gebeurd dat pas te Nijmegen | |
DeaDLocK2K | zondag 1 februari 2015 @ 21:15 |
Jezus zeg, laat die mensen eens doodgaan in hun eigen tijd. En dan de trein vertragen, NS hun schuld want alleen als je met hen reist dan kan je een hartinfarct krijgen maar daar hoor je de heren in Den Haag niet over!!!!111!! | |
Dr_Flash | zondag 1 februari 2015 @ 21:16 |
wat heb jij ineens met de heren in Den Haag? ![]() | |
Dr_Flash | zondag 1 februari 2015 @ 21:17 |
zijn trouwens dames. Nou ja, biologisch gezien dan. | |
Yreal | zondag 1 februari 2015 @ 21:18 |
grijs. | |
Dr_Flash | zondag 1 februari 2015 @ 21:19 |
oh ja, je verft je haar ![]() | |
bork | zondag 1 februari 2015 @ 21:19 |
Onze ic naar Utrecht viel uit 16.39 in Den Bosch, volgens mij die een persoon heeft geraakt bij Best. Dan vallen er een stel treinen uit naar Utrecht en de ic die naar Maastricht zou gaan op 6b gaat dan rijden naar Utrecht, prima. Rijden om 17.16 ongeveer weg. Wat ik niet snap is dat we in Houten een rood sein krijgen, de sprinter heeft daar twee sporen voor zich zelf, hoe kan je dan een roodsein krijgen? ![]() | |
James1988 | zondag 1 februari 2015 @ 21:23 |
130 euro saldo op een OV-chipkaart? ![]() | |
Yreal | zondag 1 februari 2015 @ 21:23 |
vanaf morgen weer 9-5 kantoorslaven. Benieuwd hoe ik me met een dalvrij ga redden... | |
DeaDLocK2K | zondag 1 februari 2015 @ 21:24 |
Als ik onder de 40 kom laad ik altijd op tot 150. | |
James1988 | zondag 1 februari 2015 @ 21:25 |
Nondekolere. Je weet dat je dat geld kwijt bent als je je OV-chip kwijt raakt hč? ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 1 februari 2015 @ 21:26 |
Dingen kwijtraken is voor paupers. De laatste keer dat ik iets kwijt was had de hond het gestolen en lag 'ie er bovenop. | |
derLudolf | zondag 1 februari 2015 @ 21:27 |
![]() In dit geval heb ik volkomen begrip voor de situatie. Maar wees duidelijk. Ik neem aan de de conducteur bij die persoon was, die kan zo de machinist laten omroepen dat we 20 minuten stil gaan staan toch. Snap dat de conducteur dat op dat moment niet zo'n prioriteit heeft, maar de machinist moet de situatie toch weten aangezien die anders verder zou rijden. Dus kan ie het ook wel omroepen. Druk trouwens in de t trein nu, hoewel er een DDZ viertje rijdt | |
DeaDLocK2K | zondag 1 februari 2015 @ 21:27 |
Ja nou dat is te simpel maar ik ben echt al jaren niet echt iets kwijtgeraakt. | |
Dr_Flash | zondag 1 februari 2015 @ 21:27 |
oh hoere, dat had ik nog moeten regelen vanddag ![]() | |
James1988 | zondag 1 februari 2015 @ 21:31 |
Ik raak eigenlijk ook nooit iets kwijt, maar toch lukte het me vorig jaar om mijn OV-chipkaart te verliezen. Ik had 'm vrij snel laten blokkeren, een beetje jammer was dat aangezien ik 2 dagen later op Facebook zag dat iemand me een berichtje had gestuurd ("Ik heb je OV-chipkaart gevonden!"). Helaas had FB dat ding in de map "Other" gezet omdat het geen vriend was. ![]() De dag is nog niet om! | |
Dr_Flash | zondag 1 februari 2015 @ 21:34 |
Wat is dat hele gedoe toch kut hoere stervens verk*nkerd omslachtig ingericht ![]() ![]() Zaad NS. Hebben jullie echt, elke maand opnieuw, mijn geslacht nodig om mij een godverdomd treinkaartje te kunnen verkopen, stelletje HOEREN? ![]() | |
Salatrel | zondag 1 februari 2015 @ 21:34 |
heb je niks aan in de spits ![]() | |
Yreal | zondag 1 februari 2015 @ 21:35 |
Ik heb wel 9.30 beginnen geregeld, vlakbij den haag cs... | |
Yreal | zondag 1 februari 2015 @ 21:35 |
Stel nou dat je een vrouw was geworden, die mogen heul niet met de trein ![]() | |
Dr_Flash | zondag 1 februari 2015 @ 21:38 |
serieus man, Als Vodafone dat zou doen bestonden ze allang niet meer. GrafNS. | |
DeaDLocK2K | zondag 1 februari 2015 @ 21:40 |
Vodafone doet dat en bestaat nog steeds. | |
Dr_Flash | zondag 1 februari 2015 @ 21:46 |
Nee. Ik hoef niet bij vodafone elke maand opnieuw mijn imeinummer, mijn simkaartnummer, mijn geslacht, mijn haarkleur en mijn seksuele voorkeur op te geven. | |
DeaDLocK2K | zondag 1 februari 2015 @ 21:48 |
Dat hoef je bij NS ook niet. Neem een jaarabo dan. | |
Dr_Flash | zondag 1 februari 2015 @ 21:52 |
kan dan weer niet, voor je t weet heb ik volgende maand wel een vaste klus en moet ik en ander abo. Sowieso is jaarabo nog steeds kutter dan doorlopend. En veel belangrijker: Al dat gezeik is allemaal niet nodig. Je logt gewoon in, op dat moment zijn al je gegevens in beeld. Maar nee, er moet weer moeilijk gedaan worden. PUUR klantje pesten. Wat je er verder ook van vindt. | |
Litpho | zondag 1 februari 2015 @ 21:53 |
Ik was mij er niet van bewust dat dat uitgerekend de beroepsgroep was die het je lastig maakt om geld uit te geven. | |
Dr_Flash | zondag 1 februari 2015 @ 21:55 |
bij die lichtekooien kan ik mijn geld makkelijker kwijt voor een lekker ritje, daar heb je gelijk in ![]() | |
Litpho | zondag 1 februari 2015 @ 21:56 |
Desalniettemin hebben ook die dan periodiek jouw geslacht nodig. Nou ja, "nodig". | |
Dr_Flash | zondag 1 februari 2015 @ 21:57 |
jawel, maar dan is het "boter bij de vis" en niet eoa kutvinkje ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 1 februari 2015 @ 22:15 |
Amusant dit. | |
dennistd | zondag 1 februari 2015 @ 22:16 |
Ik zag vanmiddag een bezoeker van dit topic lopen in de tunnel op Amsterdam Centraal, weet alleen niet welke username hij op dit moment heeft ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 1 februari 2015 @ 22:16 |
Als je weet dat NS die gegevens niet mag opslaan voor gebruik in de toekomst, maakt dat het minder erg en ga je dan de overheid affikken, Fles? | |
Dr_Flash | zondag 1 februari 2015 @ 22:19 |
Ik weet alleen dat NS zijn reet afveegt met wetten op persoonsgegevens. En als het dan eens een keer in het belang van het gemak van de reiziger zou zijn, DAN moet men ineens het braafste jongetje van de klas spelen. Pure evil. | |
Dr_Flash | zondag 1 februari 2015 @ 22:20 |
Overigens mag NS die gegevens natuurlijk best opslaan en dat doen ze ook, net zoals elk ander bedrijf. | |
James1988 | zondag 1 februari 2015 @ 22:22 |
Het stomme is dat het heel makkelijk zou moeten kunnen als je tijdens het bestellen zou kunnen inloggen met je Mijn NS-account. Dan kunnen ze al die informatie zo uit hun database trekken. | |
Dr_Flash | zondag 1 februari 2015 @ 22:24 |
ja, dat zou handig en logisch en klantvriendelijk zijn en lang niet zo privacy-in-gevaar-brengend als bijvoorbeeld Facebook. Ik snap niet waarom het niet gewoon zo gaat. | |
DeaDLocK2K | zondag 1 februari 2015 @ 22:25 |
Bron? | |
spectrumanalyser | zondag 1 februari 2015 @ 22:26 |
Daarom maak ik geen foto's ![]() E-loc op Uitgeest met ddar3 als leeg materieel rit | |
James1988 | zondag 1 februari 2015 @ 22:28 |
Nog zoiets geks: als ik via Mijn NS een claim indien voor GtbV moet ik alsnog mijn bankrekeningnummer en naam invullen. Alsof ze dat niet hebben ![]() | |
Ajaxfan | zondag 1 februari 2015 @ 22:29 |
Die mag een retourtje wasstraat hebben. | |
dennistd | zondag 1 februari 2015 @ 22:31 |
En vergeet de woonplaats niet... | |
ReisT | zondag 1 februari 2015 @ 22:43 |
Alsof iemand dat ooit controleert. Jaarabo is doorlopend ... tenzij het product wordt opgeheven. | |
Dr_Flash | zondag 1 februari 2015 @ 23:03 |
dalek. eerst darts kijken. | |
Peterselieman | zondag 1 februari 2015 @ 23:05 |
Dat is net afgelopen ![]() | |
Dr_Flash | zondag 1 februari 2015 @ 23:06 |
5 mei 2010: Isabel Brouwer voor een afstudeeronderzoek 24 juni 2010: IPMBV voor een marktonderzoek 23 december 2010: Samer Hadi voor een afstudeeronderzoek | |
Peterselieman | zondag 1 februari 2015 @ 23:09 |
Wat wil je daarmee zeggen? ![]() | |
Dr_Flash | zondag 1 februari 2015 @ 23:12 |
er werd gevraagd om evidence dat NS in weerwil van privacywetgeving en hun eigen algemene voorwaarden persoonsgegevens aan derden verkwanselt. Ik overleg die evidence. Anders nog iets? ![]() | |
Peterselieman | zondag 1 februari 2015 @ 23:13 |
Dan had je mij niet hoeven quoten ![]() | |
Dr_Flash | zondag 1 februari 2015 @ 23:14 |
Domme gans ben je ook ![]() | |
Peterselieman | zondag 1 februari 2015 @ 23:18 |
ik heb ze wel eens smeriger gezien | |
Peterselieman | zondag 1 februari 2015 @ 23:18 |
Het abo al geregeld? | |
Dr_Flash | zondag 1 februari 2015 @ 23:20 |
ja hoor. dankzij de geweldig gebruikersvriendelijke interface be ik er uiteindelijk in geslaagd om mijn geld kwijt te raken. Alleen maar omdat ik ZO ONTZETTEND GRAAG van de diensten van NS gebruik wil maken. Want alternatieven zijn er natuurlijk zat. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 1 februari 2015 @ 23:32 |
maar goed, boejje ![]() ![]() | |
b2py | maandag 2 februari 2015 @ 00:05 |
Ik had vanmiddag ook zin ranzige DDZ-IV.. Twijfelde gewoon of ik de knop aan de buitenkant wilde indrukken | |
dennistd | maandag 2 februari 2015 @ 00:06 |
DDZ wordt sowieso heel snel smerig heb ik het idee... | |
Ireyon | maandag 2 februari 2015 @ 00:08 |
Maar alleen op de onderste verdieping | |
Duvel | maandag 2 februari 2015 @ 08:18 |
Utrecht schijnt weer stuk te zijn? | |
Dr_Flash | maandag 2 februari 2015 @ 08:19 |
Seems so. Ik zit vast in Amersfoort. | |
_JdM_ | maandag 2 februari 2015 @ 08:24 |
ICT-storing Verkeersleidingspost van Utrecht... | |
Dr_Flash | maandag 2 februari 2015 @ 08:25 |
Onduidelijk wat er met deze trein gaat gebeuren. Moet niet te lang duren of ik draai om | |
James1988 | maandag 2 februari 2015 @ 08:27 |
Nou, dat wordt dus de rest van de dag minder treinen. ![]() Op m.ns.nl:
| |
Fred | maandag 2 februari 2015 @ 08:35 |
![]() feest! | |
Duvel | maandag 2 februari 2015 @ 08:35 |
Godverdomme. We gaan tot Maarssen. Daar keren. | |
Fred | maandag 2 februari 2015 @ 08:35 |
Van en naar Gouda ook geen treinen volgens de omroep op Gouda. | |
Dr_Flash | maandag 2 februari 2015 @ 08:36 |
Baas gebeld, koffie gehaald, omgedraaid ![]() | |
Duvel | maandag 2 februari 2015 @ 08:36 |
Stelletje verziekte neukfouten. | |
Litpho | maandag 2 februari 2015 @ 08:36 |
Jij blij dat je niet al Utrecht voorbij was ![]() | |
Dr_Flash | maandag 2 februari 2015 @ 08:37 |
Dus de grote faalkermis blijft nog even doorgaan. Chapeau. | |
DeaDLocK2K | maandag 2 februari 2015 @ 08:38 |
Deze storing doet me een beetje denken aan dat gefaal toen ze jaren geleden de systemen redundant gingen uitvoeren en dat door die redundantie alles plat lag ![]() | |
Yreal | maandag 2 februari 2015 @ 08:38 |
yep, Utrecht regelt ook Gouda | |
DeaDLocK2K | maandag 2 februari 2015 @ 08:40 |
Hahaha hoe kan dít dan ![]() tussen Utrecht Centraal en Den Dolder rijden minder treinen, tussen Utrecht en Overvecht rijden geen treinen | |
Dr_Flash | maandag 2 februari 2015 @ 08:40 |
Oh ik was graag gegaan hoor, als het mogelijk was geweest. Maar nu nog omreizen VIA Schiphol kost een uur, en God mag weten hoe ik dan vanmiddag thuis kom. | |
James1988 | maandag 2 februari 2015 @ 08:42 |
Voor de verzameling:![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 2 februari 2015 @ 08:44 |
Maar serieus, hoe lang moet het duren voordat je een paar clustertjes gereboot hebt.... | |
Litpho | maandag 2 februari 2015 @ 08:45 |
Of tot je de werkzaamheden hebt overgedragen aan OCCR, dat was daar tenslotte voor ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 2 februari 2015 @ 08:46 |
Ik vermoed eigenlijk dat er ergens een halve implementatie van iets zit vanwege kostenbesparingen. Als de regering in Utrecht had gezeten dan waren dit soort problemen al lang goed en grondig aangepakt maar praktisch al die mongolen wonen in Rotterdam, Den Haag of Amsterdam en de bewindslieden hebben auto met chauffeur. Paupers. | |
Fred | maandag 2 februari 2015 @ 08:46 |
Toch wel vreemd dat Rijkswaterstaat elke dag 100.000-en automobilisten en miljoenen liters in bedwang kan houden en NS/Prorail samen niet in staat om een paar duizend treinen te laten rijden, die volgens een vast patroon achter elkaar rijden en al helemaal geen eigen wil hebben. | |
Dr_Flash | maandag 2 februari 2015 @ 08:47 |
Hier hebben we morgenochtend nog steeds last van hoor ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 2 februari 2015 @ 08:48 |
Vorige week stonden er 's ochtends twee keer file's van 30km op zowel de A27 als de A2 dus dat is niet helemaal waar. Als de signalering het om wat voor reden niet doet of er is mist dan is het op de weg ook een zootje. Daar is allemaal wel wat aan te doen maar er hangt gewoon een flink prijskaartje aan. | |
Fred | maandag 2 februari 2015 @ 08:48 |
5 woorden: Camiel Eurlings minister V&W Maastricht Die claimde met de trein te gaan... of hij loog of het maakt niets uit. | |
DeaDLocK2K | maandag 2 februari 2015 @ 08:49 |
Oh ongetwijfeld. Kankertrein A staat niet in Schubbekutteveen en iedere machinist zit aan maximumdiensturen enzo. Of er zijn allemaal machinisten en conducteurs die gestresst zijn omdat ze niet kunnen sudoku'en vandaag. | |
DeaDLocK2K | maandag 2 februari 2015 @ 08:50 |
Vanaf Maastricht kom je dan over de Brabantroute en een storinkje daar heeft veel minder impact dan nu al de zoveelste grote faalhazerij in Utrecht. | |
Dr_Flash | maandag 2 februari 2015 @ 08:51 |
Dames dames wat een frustraties allemaal ![]() | |
Houtenbeen | maandag 2 februari 2015 @ 08:52 |
![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 2 februari 2015 @ 08:56 |
Ben aan het toiletpotknuffelen en ondertussen een beetje internetten terwijl ik over vier minuten in Deventer moet zijn. Holadijeee. | |
Fred | maandag 2 februari 2015 @ 08:58 |
Maar ondanks alles blijft de ICT van Rijkswaterstaat wel draaien... kan je van NS en ProRail niet zeggen. | |
Fred | maandag 2 februari 2015 @ 09:00 |
Ik heb nog 2 uur om un Lelystad te komen. Is nog te doen, mits er binnen 30 min iets gaat rijden. | |
Maegrim | maandag 2 februari 2015 @ 09:01 |
Want als hun ICT faalt rijdt er geen auto meer? | |
DeaDLocK2K | maandag 2 februari 2015 @ 09:03 |
Dat is dus niet zo want als de borden boven de rijbanen niet functioneren (en dat is bijna dagelijks wel érgens aan de hand) dan staat er file. Voordeel is wel dat het self driving cargo-gedeelte langzaam maar zeker wel doorloopt. Zo'n vergelijking is dus lastig te maken. | |
hoenselman | maandag 2 februari 2015 @ 09:03 |
Van Nijmegen naar Amsterdam via fucking DEVENTER... NS, jullie zijn zo incapabel als maar kan. | |
Dr_Flash | maandag 2 februari 2015 @ 09:06 |
Waarschijnlijk zitten Ns en prorail op Fred Flintstone it uit begin jaren 90 en is het te groot en te complex om te upgraden of vervangen. Dit zal alleen maar vaker gaan gebeuren. Wat het betekent voor bijvoorbeeld hackgevoeligheid? Vul zelf maar in ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 2 februari 2015 @ 09:06 |
ProRail. NS heeft hier weinig mee te maken. | |
Fred | maandag 2 februari 2015 @ 09:06 |
in bruggen en tunnels kan dat zeker gebeuren. | |
DeaDLocK2K | maandag 2 februari 2015 @ 09:06 |
Ik mag toch hopen dat die systemen geen fysieke connectie hebben met de buitenwereld. Maar hun kennende zal er ergens wel een Linksys WRT staan te routeren tussen de netwerken omdat iemand wifi wilde. | |
Dr_Flash | maandag 2 februari 2015 @ 09:06 |
Mooie stad jonguh ![]() | |
James1988 | maandag 2 februari 2015 @ 09:07 |
Zie bijvoorbeeld ook de ellende met de tunnels in de A2 (?) bij Maastricht. |