abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 januari 2015 @ 21:07:22 #1
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_149220768



danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant O+ )
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant O+ ).
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( O+ ).


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_149220779
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 21:06 schreef bork het volgende:
https://www.facebook.com/CityNightLine compleet ingestort, wordt niks meer geplaatst de laatste weken.
Weg met die shittynightline
pi_149221047
You have a probrum wittuh mai shittynightwine?
Bier.
pi_149221108
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 21:14 schreef DeaDLocK2K het volgende:
You have a probrum wittuh mai shittynightwine?
Het is langzaam, weinig concurrerend en overdreven duur.
pi_149223031
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 21:16 schreef b2py het volgende:

[..]

Het is langzaam, weinig concurrerend en overdreven duur.
Ja je moeder ook :(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_149223119
quote:
8s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 22:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja je moeder ook :(
Godverdomme ik zeg echt nog geen minuut geleden op Facebook exact hetzelfde tegen hem :D
Bier.
pi_149223165
Oh jee. Echte vlokken sneeuw nu in Enschede. Vaarwel vrienden! :'(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_149223217
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 22:11 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Godverdomme ik zeg echt nog geen minuut geleden op Facebook exact hetzelfde tegen hem :D
:D ik Heb hier Geen Facebook :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_149223240
Dat is ook niet erg, het was in PM, niet in de groep :P
Bier.
pi_149223307
Live vanuit de auto rapporteert mijn broertje dat het niet harder dan 50 kan op de A28 tussen 't Harde en Zwolle.
Bier.
pi_149223356
Er staat voor 22:46 trouwens nog een ic naar Den Haag HS in de planning. Foutje? Of weet ik welke zeldzaamboog?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_149223415
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 22:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh jee. Echte vlokken sneeuw nu in Enschede. Vaarwel vrienden! :'(
Kapot grote vlokken gek.
pi_149223432
Wat is b2py stil ineens :P

Oh het valt mee :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_149223450
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 22:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Er staat voor 22:46 trouwens nog een ic naar Den Haag HS in de planning. Foutje? Of weet ik welke zeldzaamboog?
Binckhorstboog? Normaal rijdt die op vrijdag en zaterdag naar Centraal, zijn er werkzaamheden?
pi_149223458
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 22:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat is b2py stil ineens :P

Oh het valt mee :)
Kijk tv
pi_149223501
Normaal rijdt die altijd naar Den Haag Centraal ja :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_149223639
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 22:19 schreef b2py het volgende:

[..]

Kapot grote vlokken gek.
In Hengelo is het droog :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 30 januari 2015 @ 22:36:06 #18
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_149223986
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_149224000
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 22:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

In Hengelo is het droog :D
Enschede ook weer inmiddels..
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 30 januari 2015 @ 22:37:23 #20
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_149224026
quote:
TomTom-generatie :')

Je hebt toch ogen gekregen om zelf uit te kunnen kijken?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_149224082
Ook Almelo is droog :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_149224164
quote:
15s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 22:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

TomTom-generatie :')

Je hebt toch ogen gekregen om zelf uit te kunnen kijken?
Gelijk invorderen :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 30 januari 2015 @ 22:46:49 #23
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_149224369
Syntus lijkt de zondag van Carnaval (15 februari) met 3x LINT te gaan rijden tussen Hengelo en Oldenaal. Die dag rijden er vanaf 11:00 nl. geen treinen van en naar Hengelo Oost, aangezien daar maar 2x LINT past. Syntus gaat nu echter wel een halfuursdienst te gaan rijden ipv. de kwartiersdienst die ze vorig jaar reden met carnaval.
pi_149224640
"Reizigers voor Hengelo Oost kunnen in de voorste twee treinstellen plaatsnemen"

Is dat echt zo moeilijk ja? :(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 30 januari 2015 @ 23:34:01 #25
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_149225596
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 22:55 schreef Dr_Flash het volgende:
"Reizigers voor Hengelo Oost kunnen in de voorste twee treinstellen plaatsnemen"

Is dat echt zo moeilijk ja? :(
Met carnaval (en de bijbehorende dronken dropjes) zal het inderdaad lastig worden ;)
pi_149225670
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 23:34 schreef boriq het volgende:

[..]

Met carnaval (en de bijbehorende dronken dropjes) zal het inderdaad lastig worden ;)
Maar je gaat me niet vertellen dat "heel de halte opheffen" dan objectief de beste oplossing is.

Nou moeten al die dronken dropjes zelf door de stad naar Oost zwalken. Maar ja dat is dan niet het probleem van de vervoerder, dus HEUJJ *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator vrijdag 30 januari 2015 @ 23:50:03 #27
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_149226045
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 21:16 schreef b2py het volgende:

[..]

Het is langzaam, weinig concurrerend en overdreven duur.
Langzaam: inderdaad. Maar vorig jaar wel voor ¤69 in een privé slaapcoupe (waar in principe nog iemand bij zou kunnen) naar Polen gegaan. Vond ik eigenlijk wel prima prijs
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_149226094
de boot naar engeland is ook woest langzaam. gaat super goed :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_149226699
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 23:51 schreef Dr_Flash het volgende:
de boot naar engeland is ook woest langzaam. gaat super goed :)
Daar heb ik het geduld niet voor.. Voor 30 ekkies kan je al vliegen van Amsterdam naar Londen
pi_149226718
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 00:16 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Daar heb ik het geduld niet voor.. Voor 30 ekkies kan je al vliegen van Amsterdam naar Londen
ben je deur tot deur ook 24 uur zoet mee 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_149226742
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 00:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ben je deur tot deur ook 24 uur zoet mee 8)7
Valt mee.. Uurtje voor vertrek aankomen op Schiphol, handbagage mee, uurtje vliegen, half uurtje om eruit te komen. Binnen 3 en half uur ben je op bestemming
  zaterdag 31 januari 2015 @ 00:20:07 #32
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_149226777
Ik heb Nijmegen NS-Roma Termini ooit in 5 uur en een kwartier gedaan. Maar we hadden ons wel een klein beetje misrekend met de inchecktijd...
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_149226782
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 00:18 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Valt mee.. Uurtje voor vertrek aankomen op Schiphol, handbagage mee, uurtje vliegen, half uurtje om eruit te komen. Binnen 3 en half uur ben je op bestemming
dacht het niet he vriend. voor 30 ekkies vlieg je op Stansted en dat is nog zesduizend lichtjaar naar de beschaving :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zaterdag 31 januari 2015 @ 00:20:15 #34
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_149226784
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 22:36 schreef b2py het volgende:

[..]

Enschede ook weer inmiddels..
Tussen Goor en Haaksbergen niet: op een rit van 60 minuten heb ik vanavond 30 minuten vertraging opgelopen omdat ik een stuk langzamer moest rijden door de harde sneeuw en de verschrikkelijk slechte weg..
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_149226840
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 00:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

dacht het niet he vriend. voor 30 ekkies vlieg je op Stansted en dat is nog zesduizend lichtjaar naar de beschaving :D
45 min maar, met Schiphol ben je ook een kwartier onderweg naar centrum
pi_149226914
Kijk ook maar. Ik ga het liefst met de boot. Veel toffer, relaxter etc :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 31 januari 2015 @ 07:55:09 #37
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_149229863
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 00:18 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Valt mee.. Uurtje voor vertrek aankomen op Schiphol, handbagage mee, uurtje vliegen, half uurtje om eruit te komen. Binnen 3 en half uur ben je op bestemming
De eckte eckte nemen de autotrein via de Eurotunnel.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_149230126
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 00:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

dacht het niet he vriend. voor 30 ekkies vlieg je op Stansted en dat is nog zesduizend lichtjaar naar de beschaving :D
oke, Brussel internationaal barcalona voor 2 tientjes. De nachtrein uit Luxemburg zit op dik 200 :')

Of het hele oostblok is wel te doen voor 10-20¤ met wizz air. Nachtrrein is alleen leuk voor het reizen met een nachttrein :+ .

Stiekem wel ik best nog wel een keertje.. :@
pi_149230133
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 00:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Kijk ook maar. Ik ga het liefst met de boot. Veel toffer, relaxter etc :)
wel goed ontbijt. Al is 's nachts terug varen vanuit hoek van Holland wel een dramaaa omdat je zo vroeg aankomt.
pi_149230190
vrijdag over een week naar gatwick :) 5 minuten vliegen :P 10:55 vertrekken en 11:00 aankomen
pi_149230199
en omdat we op het randje leven gaan we met ICd naar schiphol
pi_149230377
van Prorail:
http://www.prorail.nl/nie(...)orgen-voor-de-koffie
Het wordt een precisiewerkje komend weekend. Bij station Alkmaar en bij station Bussum-Zuid plaatsen we met de grootste nauwkeurigheid twee gloednieuwe loopbruggen op hun plek. Heb je nog geen plannen komend weekend? Je bent zaterdag van harte welkom om het ‘inhijsen’ van dichtbij te bekijken. Wij zorgen voor de koffie! Bij Zevenaar werken we dit weekend aan meer ruimte op het spoor.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_149230448
Alle verstoringen die er zijn op dit moment zijn te wijten aan criminelen en dat nog wel terwijl er hier buiten zeker anderhalve cm ijs op de weg ligt.
Bier.
  zaterdag 31 januari 2015 @ 09:34:48 #44
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_149230502
Hier al voorbijgekomen dat DB-tickets inmiddels geldig zijn in HKX-treinen?
quote:
DB-Ticket im HKX
Mit dem DB-Ticket HKX fahren? Das geht jetzt!

Sie haben richtig gelesen! Seit dem 01.02.2015 können Sie auch mit DB-Tickets unseren HKX nutzen. Zunächst können Sie mit ICE- / IC- oder EC-Fahrschein oder aber auch mit DB-Tickets des Nahverkehrs wie zum Beispiel dem Quer-durchs-Land-Ticket bzw. dem Schönes-Wochenende-Ticket der Deutschen Bahn bei uns einsteigen und mitfahren!Durch den Eintritt in den sogenannten DB-Tarif können wir Fahrscheine der Deutschen Bahn bei uns im HKX anerkennen. Der DB-Tarif ist ein erster Schritt. Wir arbeiten weiterhin daran, dass Sie auch mit Fahrkarten der Verkehrsverbünde bzw. der Landestarife den HKX nutzen können.
Via De website van HKX is er meer informatie over te krijgen qua geldigheid.
pi_149235899
vanaf morgen dus. Overigens heeft mij nog nooit de drang bekropen om een HKX-trein te willen nemen, maar okee :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_149236716
station Alkmaar was even een feestje. er was live muziek, lekkere koffie met iets erbij. een aardige dame van ProRail die tekst en uitleg gaf via de geluidsinstallatie. en dat alles in een verwarmde tent.

het busvervoer tussen Heerhugowaard en Uitgeest is uitstekend geregeld. elke 4 minuten vertrekt een bus vanaf station Alkmaar.
zelfs VanNood is ingehuurd om te rijden. dat zijn heerlijke kwaliteitsbussen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_149236764
Wat leuk ^O^ Heb je foto's gemaakt?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 31 januari 2015 @ 16:47:37 #48
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_149239562
Niet automatisch een aangepaste dienstregeling morgen:

quote:
Nacht van zaterdag op zondag: lokaal kans op ijzel

Wij adviseren u om zondagochtend voor vertrek de actuele reisinformatie te raadplegen via NS.NL of de Reisplanner Xtra. In de nacht van zaterdag op zondag kan lokaal in het land ijzel ontstaan. Hierdoor kan zich mogelijk ijzel of rijp op de bovenleiding vormen. ProRail en NS nemen maatregelen om eventuele gevolgen hiervan voor uw treinreis te voorkomen en houden de situatie nauwlettend in de gaten.
*O*
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_149239637
Ze gaan vannacht als de brandweer met leeg materieel scheuren?
  zaterdag 31 januari 2015 @ 17:25:23 #50
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_149240213
DBS staat in ieder geval weer paraat met de wegsleeplocs op een aantal locaties (inclusief machinist in de lok ipv nog thuis) vanwege de ijzelverwachtingen. Op de Kippenlijn zou DBS weer met een 6400 wegsleeplok+189'er(enkel stroomafnemer omhoog) de bovenleiding gaan "ontijzelen"
pi_149240333
Aanbesteding Driebergen-Zeist van start. 15-12-2019 is het af.

https://www.tenderned.nl/(...)65ccf666d9c/cid/8072
pi_149240351
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_149240453
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 17:32 schreef b2py het volgende:
Aanbesteding Driebergen-Zeist van start. 15-12-2019 is het af.

https://www.tenderned.nl/(...)65ccf666d9c/cid/8072
160km/h? ;(
  zaterdag 31 januari 2015 @ 17:43:37 #54
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_149240530
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 17:39 schreef Salatrel het volgende:

[..]

160km/h? ;(
Ja, dat is de huidige ambitie voor dat traject. 200 km/h wordt pas interessant als je over het gehele traject harder kunt rijden nadat b.v. alle overwegen weg zijn.
pi_149240552
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 17:43 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Ja, dat is de huidige ambitie voor dat traject. 200 km/h wordt pas interessant als je over het gehele traject harder kunt rijden nadat b.v. alle overwegen weg zijn.
ja maar als je dan toch stukken volledig op de kop gooit doe het dan gelijk goed :P
  zaterdag 31 januari 2015 @ 17:45:06 #56
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_149240559
Hé, je heb 't wel over ProRail hč.
  zaterdag 31 januari 2015 @ 17:46:40 #57
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_149240585
Nu is in dit geval de inpassing al lastig genoeg. Er zitten daar best een paar dwangpunten. Ik heb tijdens een schoolproject eens een spoorontwerp proberen te maken conform de regels die daarvoor gelden. Bogen voor 160 km/h binnen die dwangpunten proppen ging maar nét.
  zaterdag 31 januari 2015 @ 17:49:26 #58
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_149240632
Al ging dat om twee eilandperrons heen.. En er blijkt er nu maar één te komen...
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 31 januari 2015 @ 17:59:47 #59
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_149240850
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 17:43 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Ja, dat is de huidige ambitie voor dat traject. 200 km/h wordt pas interessant als je over het gehele traject harder kunt rijden nadat b.v. alle overwegen weg zijn.
mja, de snelheidswinst van 200 ten opzichte van 160 is op dat soort trajecten vrij klein, terwijl de kosten om een hogere snelheid mogelijk maken wel stevig toenemen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_149241161
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 31 januari 2015 @ 18:33:38 #61
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_149241485
RRF 17 + 22 + Rheinhausen-shuttle by Durk Houtsma., on Flickr
Vanwege de werkzaamheden bij Emmerich wordt er dit weekend weer gretig van de grensovergang Kaldenkirchen-Venlo gebruikt gemaakt, zo ook door RRF. RRF passeert de fotograaf met de Rheinhausen-shuttle uit het gelijknamige Rheinhausen in Duitsland, en is onderweg naar de Rotterdamse Waalhaven.

De fotograaf was hiervoor niet op pad gegaan, maar nadat hij 2 uur bij Budel heeft staan wachten, bleek de extra zinkertstrein niet te rijden(mede eigen fout, ik was niet bij de fabriek gaan kijken of de trein er wel stond), dus werd Mierlo maar even met een bezoekje vereerd, en werd goed beloond met dit gave treintje. Na deze foto bleek Breda-Tilburg plat te liggen door een aanrijding, en werden er uit de regio Venlo eo geen treinen meer gemeld (omdat er niks was te melden!), dus ben ik weer huiswaarts gekeerd.
pi_149241819
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 17:49 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Al ging dat om twee eilandperrons heen.. En er blijkt er nu maar één te komen...
Precies zoals wij (Mijn projecgroep) in datzelfde schoolproject wel hadden ontworpen :+
  zaterdag 31 januari 2015 @ 18:56:24 #63
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_149242038
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 17:59 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, de snelheidswinst van 200 ten opzichte van 160 is op dat soort trajecten vrij klein, terwijl de kosten om een hogere snelheid mogelijk maken wel stevig toenemen.
Als je Utrecht-Ede 200 kan rijden dan telt het toch best wel aardig op met snel materieel.
  zaterdag 31 januari 2015 @ 19:03:05 #64
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_149242217
Zegmaar een minuutje of 3 á 4. Dat maakt 200 km/h rijden op Amsterdam-Utrecht meteen ook interessanter.
pi_149242641
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 18:56 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Als je Utrecht-Ede 200 kan rijden dan telt het toch best wel aardig op met snel materieel.
Ede overslaan dan he. Griffo koeien, zure melk ditdat ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 31 januari 2015 @ 19:20:31 #66
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_149242705
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 19:03 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Zegmaar een minuutje of 3 á 4. Dat maakt 200 km/h rijden op Amsterdam-Utrecht meteen ook interessanter.
Hoe zit het eigenlijk met de plannen (als die er ooit al waren) om A'dam Bijlmer - A'dam Amstel / Muiderpoort viersporig te maken? Er lijkt sowieso tot Amstel nog wel genoeg ruimte voor te zijn en zou weer wat ruimte kunnen geven in de DRGL
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 31 januari 2015 @ 19:26:00 #67
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_149242844
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 18:56 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Als je Utrecht-Ede 200 kan rijden dan telt het toch best wel aardig op met snel materieel.
Dan wel, maar zolang ze nog stoppen op Driebergen-Zeist of De Klomp heb je er gewoon niets aan
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_149242890
Heuj. 6 bakken ICM in de sprinter Apeldoorn-Enschede.

Tegenwoordig rijdt er bij wedstrijden van FCTwente alleen nog maar versterkte SGMmetjes en planVs.

En ja, de ICs stoppen dan op Drienerlo en mis ik mijn bus.. dan maar er wat langer over doen met ICM zonder half uur wachttijd in de kou.
Bij twijfel: gebruik beton.
  zaterdag 31 januari 2015 @ 20:00:46 #69
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_149243803
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 19:20 schreef boriq het volgende:

[..]

Hoe zit het eigenlijk met de plannen (als die er ooit al waren) om A'dam Bijlmer - A'dam Amstel / Muiderpoort viersporig te maken? Er lijkt sowieso tot Amstel nog wel genoeg ruimte voor te zijn en zou weer wat ruimte kunnen geven in de DRGL
Dat gaat niet meer gebeuren in ieder geval. Voor de capaciteit zou minimaal een viersporig station Amstel belangrijk zijn maar ook daarvoor geldt: Helaas.
  zaterdag 31 januari 2015 @ 20:13:46 #70
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_149244296
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 20:00 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Dat gaat niet meer gebeuren in ieder geval. Voor de capaciteit zou minimaal een viersporig station Amstel belangrijk zijn maar ook daarvoor geldt: Helaas.
Metro ondergronds brengen en de sporen aansluiten op de ProRail-sporen. :Y
pi_149244494
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 20:13 schreef James1988 het volgende:

[..]

Metro ondergronds brengen en de sporen aansluiten op de ProRail-sporen. :Y
Goed idee! 2060 is het af denk ik.

Ik vind het oprecht een goed idee trouwens.
Bier.
pi_149244612
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 19:20 schreef boriq het volgende:

[..]

Hoe zit het eigenlijk met de plannen (als die er ooit al waren) om A'dam Bijlmer - A'dam Amstel / Muiderpoort viersporig te maken? Er lijkt sowieso tot Amstel nog wel genoeg ruimte voor te zijn en zou weer wat ruimte kunnen geven in de DRGL
Misschien scheelt het versnellen van het Oostereiland wel wat en de fly-over op de Dijksgracht.
pi_149244903
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 19:27 schreef _JdM_ het volgende:
Heuj. 6 bakken ICM in de sprinter Apeldoorn-Enschede.

Tegenwoordig rijdt er bij wedstrijden van FCTwente alleen nog maar versterkte SGMmetjes en planVs.
Afgelopen dinsdag nog DDZ :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_149244922
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 20:20 schreef b2py het volgende:

[..]

Misschien scheelt het versnellen van het Oostereiland wel wat
daar mogen idd wel wat wissels weg ja
  zaterdag 31 januari 2015 @ 21:35:50 #75
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_149247321
De gebruiksvoorschriften voor de grensbaanvakken tussen Nederland en Duitsland, met onder andere een handige woordenlijst met spoorbegrippen in het Nederlands en Duits:

Ihrhove - Bad Nieuweschans:
-> http://fahrweg.dbnetze.com/file/7936590/data/rw_302.9007Z98.pdf

Bad Bentheim - Oldenzaal:
-> http://fahrweg.dbnetze.com/file/8608616/data/rw_302.9206Z01.pdf

Gronau - Enschede:
-> http://fahrweg.dbnetze.com/file/7936586/data/rw_302.9005Z98.pdf

Emmerich - Zevenaar Oost:
-> http://fahrweg.dbnetze.com/file/7936594/data/rw_302.9204Z01.pdf

Kaldenkirchen - Venlo:
-> http://fahrweg.dbnetze.com/file/7936592/data/rw_302.9203Z01.pdf

Herzogenrath - Landgraaf:
-> http://fahrweg.dbnetze.com/file/7936584/data/rw_302.9001Z98.pdf
pi_149247520
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 20:13 schreef James1988 het volgende:

[..]

Metro ondergronds brengen en de sporen aansluiten op de ProRail-sporen. :Y
Ondergronds bij Amstel :o Onmogelijk
  zaterdag 31 januari 2015 @ 21:46:33 #77
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_149247652
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 16:51 schreef b2py het volgende:
Ze gaan vannacht als de brandweer met leeg materieel scheuren?
Wel het plan. Het moet niet gekker worden dat ze ook nog goede veranderingen hebben.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  zaterdag 31 januari 2015 @ 21:51:08 #78
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_149247791
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 21:42 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Ondergronds bij Amstel :o Onmogelijk
Als je maar wilt kan alles.
pi_149247811
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 21:46 schreef Ajaxfan het volgende:

[..]

Wel het plan. Het moet niet gekker worden dat ze ook nog goede veranderingen hebben.
Wat directiemiljoenen die daar even aan damage control doen voor Wilma..
pi_149247989
Over Wilma gesproken: Wanneer heeft Wilma eigenlijk ooit iets goed voor de treinreiziger gedaan? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 31 januari 2015 @ 22:07:03 #81
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_149248321
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 20:20 schreef b2py het volgende:

[..]

Misschien scheelt het versnellen van het Oostereiland wel wat en de fly-over op de Dijksgracht.
De perronopvolgingen bij Amstel nekken de hele boel.. Hou rekening met 4 á 5 minuten opvolging van de ene trein naar de andere trein (vertrek-vertrek of aankomst-aankomst) met 10 stoppende treinen zit je dan al erg vol. Dan komen de ICE en goederentreinen er nog bij.
pi_149248372
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 21:42 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Ondergronds bij Amstel :o Onmogelijk
gewoon naast de metropijpen er nog twee bij bouwen denk :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zaterdag 31 januari 2015 @ 22:08:58 #83
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_149248391
Het niet stoppen op Amstel van de IC's heb je denk ik ook niet veel aan, aangezien de sprinter erachter toch ook nog op Duivendrecht moet stoppen. Als ie daar wegrijdt is de IC van Amstel ook wel weg.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 31 januari 2015 @ 22:23:02 #84
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_149248896
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 21:35 schreef greavy het volgende:
De gebruiksvoorschriften voor de grensbaanvakken tussen Nederland en Duitsland, met onder andere een handige woordenlijst met spoorbegrippen in het Nederlands en Duits:

Ihrhove - Bad Nieuweschans:
-> http://fahrweg.dbnetze.com/file/7936590/data/rw_302.9007Z98.pdf

Bad Bentheim - Oldenzaal:
-> http://fahrweg.dbnetze.com/file/8608616/data/rw_302.9206Z01.pdf

Gronau - Enschede:
-> http://fahrweg.dbnetze.com/file/7936586/data/rw_302.9005Z98.pdf

Emmerich - Zevenaar Oost:
-> http://fahrweg.dbnetze.com/file/7936594/data/rw_302.9204Z01.pdf

Kaldenkirchen - Venlo:
-> http://fahrweg.dbnetze.com/file/7936592/data/rw_302.9203Z01.pdf

Herzogenrath - Landgraaf:
-> http://fahrweg.dbnetze.com/file/7936584/data/rw_302.9001Z98.pdf
Grappig: ATB-NG bakens tussen Zevenaar en Emmerich om een ICE 3M van ATB naar PZB om te laten schakelen en andersom. Zullen wel weggehaald zijn omdat er nu ETCS nodig is.
  zaterdag 31 januari 2015 @ 22:28:01 #85
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_149249071
Dat document is vanaf 14-4-2015 geldig, dus ergens zit iemand dan nog te slapen :P
  zaterdag 31 januari 2015 @ 22:28:48 #86
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_149249095
Oh, de beide liften op het gloednieuwe station Nijmegen Goffert zijn, na ongeveer 5 weken defect te zijn, eindelijk gerepareerd.
  zaterdag 31 januari 2015 @ 22:31:08 #87
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_149249203
Die foto's voorop zijn al heel oud. Veolia Cargo bestaat al jaren niet meer en de 1800'en van DB Schenker zijn alweer een tijdje rood :+
pi_149249937
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 21:51 schreef James1988 het volgende:

[..]

Als je maar wilt kan alles.
Je moet dan ook nog onder de doorgaande tunnel, dat zal dan wel een afsluiting nodig hebben van weken...
pi_149249976
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 22:50 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Je moet dan ook nog onder de doorgaande tunnel, dat zal dan wel een afsluiting nodig hebben van weken...
Nou en. Als je maar wil kan alles :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_149250001
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 22:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou en. Als je maar wil kan alles :Y
Ja leuk, als je het wil... Ik wil ook wel een directe trein van mijn station naar Amsterdam Centraal zonder dat het een keer stopt op tussengelegen stations.. Gaat niet gebeuren
pi_149250018
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 22:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou en. Als je maar wil kan alles :Y
Dat betwijfel ik op dat gebied, want we willen al heel lang een noord-zuid lijn maar dat is toch op heden nog niet gelukt
pi_149250092
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 21:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Over Wilma gesproken: Wanneer heeft Wilma eigenlijk ooit iets goed voor de treinreiziger gedaan? :?
Diverse projecten goedgekeurd ter waarde van vele miljarden zoals Zwolle, SAAL en Rijswijk - Delft.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 31 januari 2015 @ 22:55:21 #93
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_149250114
mja, Delft ligt er nog maar voor de helft
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport zaterdag 31 januari 2015 @ 23:02:36 #94
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_149250382
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 22:55 schreef Peterselieman het volgende:
mja, Delft ligt er nog maar voor de helft
Delft had ook niet in één keer gebouwd kunnen worden: voordat de westelijke tunnelbak afgebouwd kan worden moet eerst het viaduct gesloopt worden, want dat ligt daarvoor in de weg.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 31 januari 2015 @ 23:08:43 #95
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_149250563
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 23:02 schreef dennistd het volgende:

[..]

Delft had ook niet in één keer gebouwd kunnen worden: voordat de westelijke tunnelbak afgebouwd kan worden moet eerst het viaduct gesloopt worden, want dat ligt daarvoor in de weg.
Weet ik, maar het is jarenlang onzeker geweest of deel 2 er wel zou komen, ondanks dat het nieuwe station op vier sporen voorbereid is
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 31 januari 2015 @ 23:10:50 #96
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_149250626
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 23:08 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Weet ik, maar het is jarenlang onzeker geweest of deel 2 er wel zou komen, ondanks dat het nieuwe station op vier sporen voorbereid is
Ik vind het al heel wat dat het station meteen op vier sporen is voorbereid :X
pi_149250742
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 22:54 schreef b2py het volgende:

[..]

Diverse projecten goedgekeurd ter waarde van vele miljarden zoals Zwolle, SAAL en Rijswijk - Delft.
zo zo, drie krabbeltjes zetten. 't is wat.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zaterdag 31 januari 2015 @ 23:52:18 #98
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_149251779
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 23:10 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik vind het al heel wat dat het station meteen op vier sporen is voorbereid :X
Zo vond ik het ook opvallend dat de tunnel in Nijverdal hoog genoeg is voor een waslijn :Y
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 31 januari 2015 @ 23:54:51 #99
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_149251835
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 23:52 schreef dennistd het volgende:

[..]

Zo vond ik het ook opvallend dat de tunnel in Nijverdal hoog genoeg is voor een waslijn :Y
Je mag blij zijn dat het ding voor treinverkeer open is, gezien de problemen die er met de naastgelegen autotunnel zijn :X
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 1 februari 2015 @ 00:10:49 #100
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_149252183
Prorail heeft dat soort zaakjes net iets beter voor elkaar dan RWS.

De tunnelbak is trouwens geschikt voor 25 kV en 160 km/h.
  zondag 1 februari 2015 @ 00:41:43 #101
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_149252728
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 00:10 schreef Mr_Klaasje het volgende:

De tunnelbak is trouwens geschikt voor 25 kV
25 kV? Was niet alles daarvoor inmiddels afgeschoten want "te duur"? Of is men verstandig en wordt bij nieuwe kunstwerken toch rekening gehouden met een overgang op 25 kV?
  Redactie Sport zondag 1 februari 2015 @ 01:04:46 #102
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_149253088
Nijverdal is ontworpen toen 25kV nog het doel leek.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport zondag 1 februari 2015 @ 02:06:59 #103
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_149254146
Op somda maar eens even wat ideeën gezet voor de toekomst van DDM. De moderator zegt 'Speculeer en fantaseer er hier rustig op los' dus dan mag het :P

quote:
Lekker, speculaas :D

Ik stel voor om DDM een volledige revisie (met ICM-interieur) te geven, en vervolgens in stammen van 6 bakken in te zetten in de 1600. Overdag komen hier nog 6 versterkingsrijtuigen bij, na 19u worden deze in Enschede afgekoppeld met behulp van een rangeerloc (en 's nachts uiteraard weer gekoppeld voor de volgende ochtend).

Om de discussie over het aantal HC's voor te zijn stel ik voor om 30 werklozen die nog niet kunnen sudokuen als stagiair (werkervaringsplek) mee te laten lopen. Drie van deze mensen kunnen samen met één HC een goed team vormen voor een dergelijke 12 bakken DDM-stam.

Tevens kunnen er enkele stammen van 5 rijtuigen gevormd gaan worden die in combinatie met een Ludmilla de dienst Enschede-Münster gaan verzorgen. Na inbouw van ATB-NG bij de Ludmilla's wordt de dienst doorgetrokken naar Zutphen (via Goor) als sneltrein.

Zo speculaas genoeg? ;)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_149255404
Hebben de 232's niet al NG?
Bier.
pi_149255407
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 00:41 schreef James1988 het volgende:

[..]

25 kV? Was niet alles daarvoor inmiddels afgeschoten want "te duur"? Of is men verstandig en wordt bij nieuwe kunstwerken toch rekening gehouden met een overgang op 25 kV?
Ja.
Bier.
pi_149255837
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 23:10 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik vind het al heel wat dat het station meteen op vier sporen is voorbereid :X
Ook alleen maar door de Delftse lobby. Bespaart ons nu ongeveer ¤500 mio
pi_149255994
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 22:54 schreef b2py het volgende:

[..]

Diverse projecten goedgekeurd ter waarde van vele miljarden zoals Zwolle, SAAL en Rijswijk - Delft.
SAAL, zeker toen de Hanzelijn er nog niet was, kwam grotendeels neer op "Scheet dwars bij Schiphol? Die Flevolanders hebben toch geen treinen nodig, gooi alles maar plat." President Madagascar was er niets bij.

Daarnaast, was dat niet al besloten voordat Melanie het nodig vond om die lastige spoorwegen af te schuiven naar een minion?

[ Bericht 5% gewijzigd door Litpho op 01-02-2015 10:05:50 ]
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  zondag 1 februari 2015 @ 09:51:47 #108
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_149256100
Sowieso, het aftekenen van projecten die al op de plank liggen vind ik niet zo boeiend. NS en Prorail falen er voortdurend lustig op los richting de reiziger. Daar hoor je Wilma nooit over. En als er in de Kamer eens wat over gevraagd wordt, houdt ze die clubs nota bene de hand boven het hoofd 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_149256644
quote:
6s.gif Op zondag 1 februari 2015 09:43 schreef Litpho het volgende:

[..]

SAAL, zeker toen de Hanzelijn er nog niet was, kwam grotendeels neer op "Scheet dwars bij Schiphol? Die Flevolanders hebben toch geen treinen nodig, gooi alles maar plat." President Madagascar was er niets bij.

Daarnaast, was dat niet al besloten voordat Melanie het nodig vond om die lastige spoorwegen af te schuiven naar een minion?
Nouja, voor ieder plan zijn alternatieven uitgewerkt, en Wilma heeft over het algemeen gezien voor de duurdere toekomstvaste oplossingen gekozen. Dat is wel een anders geweest..
pi_149256693
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2015 10:30 schreef b2py het volgende:

[..]

Nouja, voor ieder plan zijn alternatieven uitgewerkt, en Wilma heeft over het algemeen gezien voor de duurdere toekomstvaste oplossingen gekozen. Dat is wel een anders geweest..
Dat is waar, maar het was in ieder geval wat betreft SAAL niet zonder opstartprobleempjes.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  zondag 1 februari 2015 @ 11:24:12 #111
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_149257445
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2015 10:30 schreef b2py het volgende:

[..]

Nouja, voor ieder plan zijn alternatieven uitgewerkt, en Wilma heeft over het algemeen gezien voor de duurdere toekomstvaste oplossingen gekozen. Dat is wel een anders geweest..
Naja.. onder Mansvelt is eerst de boel wegbezuinigd om vervolgens een beetje bij te plussen na een hoop kritiek. Ok, overal werd bezuinigd maar dat hoeft niet per se goede onderbouwing te zijn van het schrappen van 400 miljoen.
pi_149258677
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 11:24 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Naja.. onder Mansvelt is eerst de boel wegbezuinigd om vervolgens een beetje bij te plussen na een hoop kritiek. Ok, overal werd bezuinigd maar dat hoeft niet per se goede onderbouwing te zijn van het schrappen van 400 miljoen.
Tsja, ik blijf vinden dat in economisch lastige tijden met beperkte budgetten het goed te vinden dat er voor duurdere oplossingen gekozen wordt.
  zondag 1 februari 2015 @ 12:32:38 #113
317899 ZwarteKater
Absoluut niet wit!
pi_149258856
Ic vanaf Amsterdam centraal richting Nijmegen. Zou een virm moeten zijn, kwam een afgetrapte sgm voorrijden. Zelfs de conducteur snapt het niet. Wel lekker knus...
{content}
  zondag 1 februari 2015 @ 12:33:09 #114
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_149258869
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2015 12:25 schreef b2py het volgende:

[..]

Tsja, ik blijf vinden dat in economisch lastige tijden met beperkte budgetten het goed te vinden dat er voor duurdere oplossingen gekozen wordt.
Wat? :?

Jij ik begrijp niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_149258945
Hij denkt dat het extra werkgelegenheid oplevert.
Bier.
pi_149259173
Hij denkt dat het goed is dat er voldoende wordt geīnvesteerd met minder beschikbaar budget. Gevolg is namelijk dat andere zaken geen doorgang kunnen vinden.
pi_149259626
De gaswisselverwarming staat goed te branden in Zutphen iig..
  Moderator zondag 1 februari 2015 @ 13:15:21 #118
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_149260154
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 12:57 schreef b2py het volgende:
De gaswisselverwarming staat goed te branden in Zutphen iig..
In Amersfoort hoorde ik ze ook flink bulderen afgelopen vrijdag.

Trouwens, waarvoor zijn deze 2 spoorstaven die tussen de gewone rails liggen? Foto gemaakt op Zwolle, ik denk dat dit spoor 11 is.

Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_149260255
Constructieversteviging. Dat deel ligt, vermoed ik, boven de reizigerstunnel en hierdoor wordt de invloed van die tunnel zo veel mogelijk verminderd, zoals spoorzakking. De tunnel is namelijk gefundeerd en het spoor niet.
  Moderator zondag 1 februari 2015 @ 13:23:09 #120
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_149260391
Waar ik de foto heb genomen ligt zeker niet boven de tunnel. Ik stap altijd aan de Noord kant in - zodat ik in Arnhem bij de trap uit kom - dus ik weet eigenlijk niet hoe ver dit door loopt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport zondag 1 februari 2015 @ 13:25:05 #121
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_149260439
Is het geen extra geleiding zodat een trein bij een ontsporing niet te ver naast het spoor komt te staan? Ik kan me voorstellen dat ie anders misschien in de tunnel terecht kan komen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 1 februari 2015 @ 13:28:17 #122
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_149260521
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 13:25 schreef dennistd het volgende:
Is het geen extra geleiding zodat een trein bij een ontsporing niet te ver naast het spoor komt te staan? Ik kan me voorstellen dat ie anders misschien in de tunnel terecht kan komen.
Dat denk ik ook ja, dat zie je vaker bij bruggen en zo waar de trein er zeker niet af "mag" schieten etc.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_149260958
Dat ook, dubbele functie.
  Moderator zondag 1 februari 2015 @ 13:46:32 #124
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_149261024
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 13:25 schreef dennistd het volgende:
Is het geen extra geleiding zodat een trein bij een ontsporing niet te ver naast het spoor komt te staan? Ik kan me voorstellen dat ie anders misschien in de tunnel terecht kan komen.
A wacht, dit is aan de kant van het ProRail gebouw. Stel je voor dat een trein 300m over het asfalt raast een tegen dat gebouw aan komt.

Maar heb dit inderdaad ook wel eens gezien op de railbrug in Deventer geloof ik
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_149261190
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2015 13:15 schreef derLudolf het volgende:

[..]

In Amersfoort hoorde ik ze ook flink bulderen afgelopen vrijdag.

Trouwens, waarvoor zijn deze 2 spoorstaven die tussen de gewone rails liggen? Foto gemaakt op Zwolle, ik denk dat dit spoor 11 is.

[ afbeelding ]
Dat ligt in DH centraal ook achter de stootblokken
pi_149261337
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2015 13:46 schreef derLudolf het volgende:

[..]

A wacht, dit is aan de kant van het ProRail gebouw. Stel je voor dat een trein 300m over het asfalt raast een tegen dat gebouw aan komt.

Maar heb dit inderdaad ook wel eens gezien op de railbrug in Deventer geloof ik
In Zwolle staat aan beide kanten van het spoor een ProRail gebouw :+
pi_149261545
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 13:51 schreef mschol het volgende:

[..]

Dat ligt in DH centraal ook achter de stootblokken
Daar is het ter versteviging & om het spoor niet krom te trekken als een trein tegen het juk komt. Hebben ze slechte ervaring mee in Den Haag :+ ..
quote:
13 december 2003: Trein schiet door stootbuffer, Den Haag - geen gewonden

In het Haagse Centraal Station schiet een treinstel door het stootblok en ramt een bonbons-winkel in het verlengde van het spoor. Het treinstel raakt los van zijn draaistellen en komt klem te zitten onder het overkapte perron. De machinist zou te laat geremd hebben.
dag
  zondag 1 februari 2015 @ 14:06:25 #128
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_149261556
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 13:51 schreef mschol het volgende:

[..]

Dat ligt in DH centraal ook achter de stootblokken
In Den Helder ja, klopt. In Den Haag Centraal trouwens ook.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_149262257
Machinisten die gas geven _O_ meteen vanaf het peron op dh cs vol gaan :D
  zondag 1 februari 2015 @ 14:32:21 #130
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_149262415
Gas :')

mnsn die prtn in afko's :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 1 februari 2015 @ 14:49:05 #131
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_149263084
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 14:05 schreef Peter het volgende:

[..]

Daar is het ter versteviging & om het spoor niet krom te trekken als een trein tegen het juk komt. Hebben ze slechte ervaring mee in Den Haag :+ ..

[..]

Gek eigenlijk dat dat kan. In Engeland hebben ze met hun TPWS wat trucjes uitgehaald juist om te voorkomen dat een trein voorbij het einde van een kopspoor schiet.

Dat is niet altijd een succes gebleken, het systeem dwingt een maximumsnelheid van 10 mph af waardoor het wel eens gebeurt dat een lange trein een achterliggende sectie veel langer bezet houdt.
  zondag 1 februari 2015 @ 15:09:56 #132
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_149263838
treinreiziger twitterde op zondag 01-02-2015 om 12:05:22 Wie is de meest fanatieke treinreiziger van Nederland. Ik overweeg een wedstrijd: reis zoveel kilometers binnen NL per trein in 24u 1/2 reageer retweet
treinreiziger twitterde op zondag 01-02-2015 om 12:06:28 Traject dubbel afleggen niet toegestaan. Traject = twee stopstations van de trein waarmee je reist. Wie zou er mee willen doen? 2/2 reageer retweet
  Redactie Frontpage / Sport zondag 1 februari 2015 @ 15:13:04 #133
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_149263954
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 14:05 schreef Peter het volgende:

[..]

Daar is het ter versteviging & om het spoor niet krom te trekken als een trein tegen het juk komt. Hebben ze slechte ervaring mee in Den Haag :+ ..

[..]

Onder meer Dordrecht, Maastricht, Groningen en Leeuwarden ook, al werd toen geen winkel geramd, in tegenstelling tot Stavoren waar een keer bijna het IJsselmeer werd bereikt door een trein :+
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_149264525
In Zwolle is er volgens mij een keer een trein de Burger King ingereden :+
  Moderator zondag 1 februari 2015 @ 15:37:33 #135
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_149264856
Echt? Kan er niets van vinden. Komt BK terug trouwens als de verbouwing voltooid is? Is minder slecht als Smullers
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_149265153
Ik zat ook al te zoeken, misschien was het voor het een BK was. Zal nog eens verder zoeken.

BK zal vast terugkomen maar niet op die plek denk ik (winkels in de tunnel).

Edit: kan het niet vinden, ben er toch echt van overtuigd dat er in Zwolle een keer een trein is doorgeschoten.
pi_149265832
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 12:43 schreef b2py het volgende:
Hij denkt dat het goed is dat er voldoende wordt geīnvesteerd met minder beschikbaar budget. Gevolg is namelijk dat andere zaken geen doorgang kunnen vinden.
Makes no sense at all.
Bier.
pi_149265845
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2015 13:15 schreef derLudolf het volgende:

[..]

In Amersfoort hoorde ik ze ook flink bulderen afgelopen vrijdag.

Trouwens, waarvoor zijn deze 2 spoorstaven die tussen de gewone rails liggen? Foto gemaakt op Zwolle, ik denk dat dit spoor 11 is.

[ afbeelding ]
Ontsporingsbeveiliging.
Bier.
  zondag 1 februari 2015 @ 16:21:56 #139
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_149266615
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2015 14:49 schreef James1988 het volgende:

[..]

Gek eigenlijk dat dat kan. In Engeland hebben ze met hun TPWS wat trucjes uitgehaald juist om te voorkomen dat een trein voorbij het einde van een kopspoor schiet.

Dat is niet altijd een succes gebleken, het systeem dwingt een maximumsnelheid van 10 mph af waardoor het wel eens gebeurt dat een lange trein een achterliggende sectie veel langer bezet houdt.
Er zijn een hoop stootjukken beveiligd met ATB-Vv tegenwoordig.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zondag 1 februari 2015 @ 16:24:38 #140
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_149266734
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2015 16:21 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Er zijn een hoop stootjukken beveiligd met ATB-Vv tegenwoordig.
Mooi. Dan is dat opgelost. :)
pi_149268458
Waar hebben we die jukken dan nog voor..
pi_149269630
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 22:08 schreef dennistd het volgende:
Het niet stoppen op Amstel van de IC's heb je denk ik ook niet veel aan, aangezien de sprinter erachter toch ook nog op Duivendrecht moet stoppen. Als ie daar wegrijdt is de IC van Amstel ook wel weg.
de bottleneck zit hem al bij bijlmer... te vaak dat de sprinter vlak na bijlmer als het naar 2 sporen gaat voor rood loopt omdat er nog een IC uit utrecht voorbij moet. omdat de SPR nog wel moet stoppen op duivendrecht heb je bij amstel al geen last meer van die IC
pi_149269642
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 17:23 schreef b2py het volgende:
Waar hebben we die jukken dan nog voor..
op het juk plaatst men een seinbord dat je moet stoppen voor het sein :)
pi_149269657
die zat er eerst niet op en toen is men bij Leonidas naar binnen gereden :{
  zondag 1 februari 2015 @ 18:11:15 #145
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_149269787
Machinist had dringend trek in bonbons joh :D
  zondag 1 februari 2015 @ 18:18:22 #146
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_149269996
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 17:23 schreef b2py het volgende:
Waar hebben we die jukken dan nog voor..
Relikwie. ;)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zondag 1 februari 2015 @ 18:21:14 #147
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_149270097
Dieven slaan toe bij SGB

In de nacht van maandag 26 op dinsdag 27 januari is bij de SGB in Goes ingebroken in het magazijn. Naar blijkt zijn de dieven op zoek geweest naar koper, maar bij nadere beschouwing blijkt het te gaan om vrij specifieke onderdelen voor stoomlocomotieven of oude industrie, terwijl ander koperwerk onaangeroerd is gebleven. Zodoende hebben we gemeend via meerdere kanalen te melden dat dit gebeurd is, zodat met name de opvallende zaken niet verkocht kunnen worden via wat voor medium dan ook (als het spul niet allang in stukjes geknipt is).

Het gaat om twee injecteurs, fabrikaat Friedmann, type AEY7 en voorzien van het opvallende opschrift 'zeef reinigen' onderaan. De gestolen exemplaren zijn goed herkenbaar als waardevol, want ze glimmen (en zijn afkomstig van loc Borsele). Daarnaast is er ook een (stalen) smeerpers meegenomen, met een messing oliepot eraan. Ook ruim 100 afsluiters, vrijwel de gehele collectie, in alle soorten en maten (veel fabrikaat Dikkers), is verdwenen. De vervangschade bedraagt meer dan ¤10.000,-.

Verzoek aan eenieder is om de komende tijd de ogen open te houden en de politie te waarschuwen als iets dergelijks wordt aangeboden, want vanzelfsprekend is aangifte gedaan.

Bron: SGB
  Redactie Sport zondag 1 februari 2015 @ 18:35:24 #148
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_149270602
Vanmiddag gehoord in Amsterdam, de HC die van de sprinter naar Amersfoort afkwam via de portofoon naar haar collega die hem overnam: "het voorste stel is gecontroleerd door service & veiligheid, het achterste stel had ik geen puf voor"....
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 1 februari 2015 @ 18:42:26 #149
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_149270844
Wauw. Momenteel rijdt er SGM5 tussen Nijmegen en Uitgeest (ivm werkzaamheden niet naar Den Helder). Dat is een zware capaciteits- en comfortdaling tov VIRM. |:( Welke mafkees zit daar achter de knoppen bij de bijsturing?
  zondag 1 februari 2015 @ 18:44:21 #150
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_149270911
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:35 schreef dennistd het volgende:
Vanmiddag gehoord in Amsterdam, de HC die van de sprinter naar Amersfoort afkwam via de portofoon naar haar collega die hem overnam: "het voorste stel is gecontroleerd door service & veiligheid, het achterste stel had ik geen puf voor"....
Een sudoku van wel 5 sterren is dan ook niet niks...
pi_149271325
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:42 schreef greavy het volgende:
Wauw. Momenteel rijdt er SGM5 tussen Nijmegen en Uitgeest (ivm werkzaamheden niet naar Den Helder). Dat is een zware capaciteits- en comfortdaling tov VIRM. |:( Welke mafkees zit daar achter de knoppen bij de bijsturing?
Bijsturing krijgt geen melding van te kleine of afwijkende treinen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')