hhh38 | woensdag 27 augustus 2014 @ 20:14 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost. | |
hhh38 | woensdag 27 augustus 2014 @ 20:16 |
Iemand anders moet de front en sluitseinen maar toevoegen, ik schiet geen plaatjes ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 27 augustus 2014 @ 20:24 |
Ik vond deze Rail Away maar matig eigenlijk. Niet dat ik denk "Ja daar moet ik heen!" ![]() | |
pionnetje | woensdag 27 augustus 2014 @ 20:24 |
Het grote treinpics,-nieuws en -praattopic #785: negeren? Dat heten geen negeren maar zulk mensen noem je Afrikanen! | |
derLudolf | woensdag 27 augustus 2014 @ 20:26 |
![]() En inmiddels +20... Ik had het eerst nog even benauwd of ik wel voor 19:07 in Arnhem was om uiterlijk 1 uur van te voren mijn ticket op te halen door de wissel storing tussen Dalfsen en Zwolle | |
Dr_Flash | woensdag 27 augustus 2014 @ 20:27 |
Nu heb je zelfs nog tijd voor een nieuwe camera ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 27 augustus 2014 @ 20:42 |
Interessant, mooi dat ik mee ga dan ![]() | |
AlwaysConnected | woensdag 27 augustus 2014 @ 20:48 |
Trein tip![]() http://dampendenbruisendsudwestfryslan.nl/ | |
Peterselieman | woensdag 27 augustus 2014 @ 20:51 |
Als ik tijd heb zou ik ook wel mee willen ![]() Edit: zo te zien zou het moeten kunnen [ Bericht 3% gewijzigd door Peterselieman op 27-08-2014 20:57:22 ] | |
Dr_Flash | woensdag 27 augustus 2014 @ 20:52 |
http://latenwegeldinzamel(...)insudwestfryslan.nl/ | |
#ANONIEM | woensdag 27 augustus 2014 @ 20:56 |
Waar waren ze vandaag? Ze zouden eens een aflevering moeten maken in Japan over het traject Okayama - Oboke (- Kochi). Mooi landschap, toeristische bestemmingen, interessante spoorkunstwerken etc. En zelfs diesel-kantelbaktreinen op smalspoor. | |
derLudolf | woensdag 27 augustus 2014 @ 20:58 |
Ik heb 2 spiegelreflexen met bijbehorend glaswerk dus dar ligt het niet aan ![]() Het l lift aan mijn geweldige Huawei Y530 die op papier aardig leek maar in praktijk zo sloom is als dikke stront in en trechter. Wat voor loc loopt er eigenlijk voor die Euronight? Was geen NS loc, maar volgens mij wisselen ze nu in Emmer ich wel van loc . Dacht eerst dat het misschien een Tsjech was. Hebben ze in Emmerich een spoor met 1500V= trouwens voor Nederlandse treinen? Of hoe doen ze dat? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 27 augustus 2014 @ 21:00 |
Als andere websites nou eens zo snel zouden laden als deze ... | |
derLudolf | woensdag 27 augustus 2014 @ 21:01 |
Oh misschien staan we om andere reden stil, Polizei haalt iemand uit de trein | |
boriq | woensdag 27 augustus 2014 @ 21:12 |
Omdat men nu niet meer naar Emmerich kan met een 1700, aangezien ze daar de Nederlandse beveiliging (ATB) en de 1500v hebben uitgeschakeld (sinds afgelopen weekend) rijdt men nu met een 189'er. Ze wisselen in Emmerich inderdaad de loc voor een DB120 als VagonWEB nog gelijk heeft. | |
Dr_Flash | woensdag 27 augustus 2014 @ 21:24 |
Eoa badslipperding van Siemens Dispolok normaal. MRCE weet ik hoe die zooi heet | |
Peterselieman | woensdag 27 augustus 2014 @ 21:25 |
1500V is nog wel actief. ERTMS volgt eerst en pas iets later de 25 kV | |
boriq | woensdag 27 augustus 2014 @ 21:26 |
Zoiets rijdt er: ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 27 augustus 2014 @ 21:27 |
Ja, dat zeg ik ![]() | |
boriq | woensdag 27 augustus 2014 @ 21:29 |
Ik zie het. ![]() | |
boriq | woensdag 27 augustus 2014 @ 21:30 |
de foto is ter ondersteuning ![]() | |
Peterselieman | woensdag 27 augustus 2014 @ 21:31 |
Gaat komend weekend flink wat gepruts opleveren, want de autoslaaptreinen gaan bij Emmerich het land uit en in. Dit betekent een locwissel op Zevenaar en eentje op Emmerich ![]() zie ook: https://www.facebook.com/OpdeRails/posts/532168350217137 bijna een toppunt van triestheid ![]() | |
Peterselieman | woensdag 27 augustus 2014 @ 21:35 |
In Mechelen hadden ze gister een heus Sinkhole. Is een vrouw twee meter weggezakt, maar gelukkig had ze geen ernstige verwondingen http://nieuws.vtm.be/binn(...)weg-station-mechelen | |
boriq | woensdag 27 augustus 2014 @ 21:39 |
Ach, zo houden ze de fotografen en spotters ook aan het werk hé? ![]() | |
GlennQuagmire | woensdag 27 augustus 2014 @ 22:09 |
Dit is wel gefaal van de bovenste plank zeg ![]() | |
dennistd | woensdag 27 augustus 2014 @ 22:18 |
Eigenlijk alleen het eerste weekend kan ik niet, voor de rest is het geen probleem. Prijs is nog acceptabel, veel maak ik toch niet op (scheelt dat ik geen bier drink ![]() | |
ziggyziggyziggy | woensdag 27 augustus 2014 @ 22:25 |
Oh ja, nieuwjaarsrondje. Leuk, maar geen idee of ik kan, en geen idee of ik dan wel twee dagen wil. Prik maar een datum, dan zeg ik wel wat ik doe. | |
Dr_Flash | woensdag 27 augustus 2014 @ 22:28 |
genoteerd ![]() ![]() Jullie mogen ook alternatieve routes voorstellen hoor ![]() Het is niet Reisbureau Fles wat dit regelt ![]() | |
Ireyon | woensdag 27 augustus 2014 @ 22:43 |
Iemand hier Guardians of the Galaxy gezien?
| |
Fixers | donderdag 28 augustus 2014 @ 00:04 |
OV-chipvraag: ik moet mijn persoonlijke chip vervangen. Dan moet je de oude opsturen om twee weken te wachten op de nieuwe. Kan ik mijn VDU over laten zetten op een anonieme chip. En wat gebeurt er met het resterende saldo op mijn huidige en de eventuele tijdelijke? De opgeven als vermist truc zal denk niet werken. De gegevens en foto op mijn oude kloppen niet meer.
![]() | |
James1988 | donderdag 28 augustus 2014 @ 00:18 |
Dat kun je regelen via Mijn NS (tijdelijk reisrecht aanvragen), je kunt dan 3 weken gebruik maken van een anonieme chipkaart met daarop een VDU. Het saldo van je oude kaart zal worden overgeschreven op je rekening. Saldo van je tijdelijke anonieme kaart kun je terugkrijgen aan een loket of door de kaart op te sturen naar TLS en 'm te laten beëindigen. Dan gaat het niet werken nee. Bij verloren of defecte kaarten krijg je een nieuwe kaart met daarop wat TLS nog in hun administratie had. Ik kreeg een paar maanden terug een nieuwe OV-chipkaart toegestuurd met daarop de foto die ik in april 2009 had opgestuurd. ![]() | |
b2py | donderdag 28 augustus 2014 @ 01:48 |
Twee dagen trip skip ik, 1 dag is nog wel leuk maar hotel etc wordt te duur. Ik kan alleen laatste weekend van januari.. | |
Fixers | donderdag 28 augustus 2014 @ 08:33 |
Dank je, hoop gedoe dus en bovenop 11 euro voor een nieuwe dus ook nog 7 euro voor een tijdelijke kwijt. De foto op mijn huidige chip is uit 2007, toen was ik 23. ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 28 augustus 2014 @ 09:13 |
Vraag, mijn chipkaart loop eind oktober af qua geldigheid. ik ben volgende week in Nederland en daarna niet meer voor dat de chipkaart afloopt. Zijn er dingen die ik alvast kan anticiperen of hoe loopt dat vernieuwen? Zodat eea soepel gaat? | |
Duvel | donderdag 28 augustus 2014 @ 09:14 |
Broekie. ![]() | |
ziggyziggyziggy | donderdag 28 augustus 2014 @ 09:20 |
![]() Mijn eerste OV-studentenkaart was er nog een van het type "altijd" ipv "week" of "weekend". | |
Duvel | donderdag 28 augustus 2014 @ 09:21 |
Die van Fles ook geloof ik, ik ben daar véél te jong voor. ![]() | |
drakin | donderdag 28 augustus 2014 @ 09:24 |
O nu wil ik hem helemaal zien! | |
ReisT | donderdag 28 augustus 2014 @ 09:29 |
Ligt eraan wat er op die kaart staat. Als je een NS-abbo hebt kan je automatisch een nieuwe krijgen. Met oude foto. | |
Darkwing_Duck | donderdag 28 augustus 2014 @ 09:41 |
Ja de kaart was door NS aangeboden na mn studie, er staat een Veolia Brabant Dalvoordeel abbo op en Dalvoordel NS, wat moet ik doen of waar moet ik rekening mee houden? | |
Ajaxfan | donderdag 28 augustus 2014 @ 10:07 |
Er blijkt dus serieus bij de lift spoor 11/12 op Sloterdijk constant een mannetje te staan die op afroep de lift bemand. Elke dag zo'n vent met een hesje die zich dood aan het vervelen is. | |
Dr_Flash | donderdag 28 augustus 2014 @ 10:09 |
Ja klopt. Laatste weekend dat dat zo was (eind november 1994) nog even alle provinciehoofdsteden in 24 uur gedaan ![]() | |
ReisT | donderdag 28 augustus 2014 @ 10:09 |
Ik had zo'n zelfde kaart, met NS Weekend Vrij er op, en kreeg een week of 6 voor m'n kaart afliep een nieuwe toegestuurd. Met m'n abonnement er netjes weer op. Geen idee of dat ook zo soepel gaat met een abbo van een andere vervoerder. | |
derLudolf | donderdag 28 augustus 2014 @ 10:16 |
En we zijn in Poznan ![]() ![]() Wat veel locomotieven nog in Duitsland. Zo hoort het, en trein hoort en loc te hebben. Schattige dinkies trouwens die BR111 ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 28 augustus 2014 @ 10:18 |
Is het al eens een keer af, Poznan Glówny? | |
Darkwing_Duck | donderdag 28 augustus 2014 @ 10:23 |
Moet je die oude kaart nog aflmelden en zo en hoe zit het met het resterende saldo? | |
Darkwing_Duck | donderdag 28 augustus 2014 @ 10:42 |
Volgensmij hebben ze die niet? | |
Dr_Flash | donderdag 28 augustus 2014 @ 10:49 |
Dan ben je het kwijt he ![]() ![]() | |
derLudolf | donderdag 28 augustus 2014 @ 10:52 |
Ik denk het wel, in elk geval en keurig station (lopen ook keurige vrouwtjes rond) waar op 3 straatmakers na geen bouwwerkzaamheden waren. Richting Wroclaw zijn ze hier en daar wel met het spoor bezig. Rijden al een aantal kilometers 59 km/u. Super trein die EIC trouwens: met mijn 2 meter nog voldoende beenruimte over, goede stoelen en een grote lichtkrant met daarop afstand tot volgende station, actuele snelheid, temperatuur, wagon nummer en de volgende stations. Elke stoel heeft een 230V aansluiting. Die moeten ze bij de NS ook maar bestellen, dan kan de ICRm lekker naar de Intercity Defect. [ Bericht 7% gewijzigd door derLudolf op 28-08-2014 10:57:23 ] | |
Dr_Flash | donderdag 28 augustus 2014 @ 10:55 |
Oh mooi, klinkt goed ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 28 augustus 2014 @ 11:01 |
Arriva heeft inmiddels Concurentie naar Leer: http://meinfernbus.de/boo(...)medium=widget_button | |
b2py | donderdag 28 augustus 2014 @ 11:04 |
Ik moet er aan wennen dat in die uithoek waar ik tegenwoordig woon je gewoon nog dieseltreinen hebt, MAT'64 en geen dubbeldeks materieel.. ![]() | |
ReisT | donderdag 28 augustus 2014 @ 11:07 |
Arriva biedt wel het voordeel dat je in het centrum wordt afgezet, in plaats van een afgelegen industrieterrein langs de Autobahn... http://meinfernbus.de/staedte/bus-ab-leer#!stops | |
boriq | donderdag 28 augustus 2014 @ 11:08 |
Wat wij hier ook niet elke dag hebben zijn uitpuilende treinen en achterblijvers. ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 28 augustus 2014 @ 11:09 |
Daar heb jij een waar punt! ![]() | |
b2py | donderdag 28 augustus 2014 @ 11:15 |
Heb ik zelf ook nog nooit gehad in het Westen dat ik niet kon zitten, laat staan achterblijven ![]() | |
boriq | donderdag 28 augustus 2014 @ 11:19 |
Oh, de verhalen over de materieelinzet zijn nou niet altijd even goed in het westen. ![]() Ach, zolang ik met ICM, ICR en de Pimpel in Zwolle kan komen klaag ik niet. ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 28 augustus 2014 @ 11:25 |
Jij gaat gewoon op iemand schoot zitten of wat? ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 28 augustus 2014 @ 11:40 |
Welnee. Het is wel in het westen waar hij het over heeft, maar verder net zulk achterlijk platteland als twente ![]() | |
b2py | donderdag 28 augustus 2014 @ 11:45 |
Die huilie op Somda is gewoon een jankbalk. Vier jaar lang geforensd tussen Heerhugowaard en Amsterdam en de materieelinzet is altijd prima geweest, en de punctualiteit is afgelopen jaren alleen maar toegenomen. | |
b2py | donderdag 28 augustus 2014 @ 11:46 |
Je dwingt het af hè ![]() | |
boriq | donderdag 28 augustus 2014 @ 11:46 |
Kijk eens aan... ![]() ![]() | |
KnightSolaire | donderdag 28 augustus 2014 @ 11:47 |
In Nederland zijn er gewoon veel zeikers, dat moet je niet vergeten ![]() Waarschijnlijk in andere landen ook wel, maar dat terzijde. | |
b2py | donderdag 28 augustus 2014 @ 11:52 |
Zijn papa is machinist bij NSR, om het nog sappiger te maken.. | |
Dr_Flash | donderdag 28 augustus 2014 @ 11:54 |
Hoe wordt iets daar sappig van? ![]() | |
_JdM_ | donderdag 28 augustus 2014 @ 11:55 |
Nog beter... diesel onder de draad. ![]() | |
JDude | donderdag 28 augustus 2014 @ 12:01 |
Groningen-Zwolle in Plan U. Met kater uiteraard, volgens mij heb ik die stad nog nooit verlaten zonder. | |
Mr_Klaasje | donderdag 28 augustus 2014 @ 12:05 |
Naja, die overvolle treinen zitten er echt wel tussen maar het is niet op een dermate grote schaal dat reizen totaal onmogelijk is. Dat is wel de suggestie die gewekt is. | |
Duvel | donderdag 28 augustus 2014 @ 12:05 |
Dra-ma-tisch traag. Ik heb ze ook nog gezien in de stroptrein Eindhoven - Weert of zo. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 28 augustus 2014 @ 12:06 |
Zie je wel, jij bent ook oud ![]() | |
_JdM_ | donderdag 28 augustus 2014 @ 12:14 |
Dat valt ook wel mee... dat was in 2003/4 ofzo... | |
Duvel | donderdag 28 augustus 2014 @ 12:15 |
Ruim onder de 40. ![]() Eindhoven - Weert zelfs toen ik al een tijdje werkte... | |
b2py | donderdag 28 augustus 2014 @ 12:15 |
Die indruk heb ik nooit gehad met reizen, regelmatig had mijn tas zijn eigen zitplekje die uiteraard werd opgegeven als daarom gevraagd werd. En dat was gewoon aankomst Amsterdam c. rond de klok van acht uur.. | |
boriq | donderdag 28 augustus 2014 @ 12:18 |
Uit interesse, moesten er dan veel mensen staan op de balkons en in de gang? | |
b2py | donderdag 28 augustus 2014 @ 12:19 |
Neuh, hooguit Zaandam - Sloterdijk maar dat is ook maar een paar minuutjes.. | |
Duvel | donderdag 28 augustus 2014 @ 12:20 |
Waarom moet daar om gevraagd worden?! | |
boriq | donderdag 28 augustus 2014 @ 12:23 |
Dan is het inderdaad een beetje gehuil. ![]() | |
KomtTijd... | donderdag 28 augustus 2014 @ 12:25 |
Van de week weer zo'n stumpert tegenover me. Hele gangpad stond vol mensen, en dan lopen zuchten en klagen als iemand vraagt of je je koffer even ergens anders neer kunt zetten ipv op een stoel. ![]() | |
b2py | donderdag 28 augustus 2014 @ 12:26 |
Ik heb toch wel wat beters te doen dan continue controleren of mijn tas niet in de weg ligt? En achja, generatiekloof. | |
Duvel | donderdag 28 augustus 2014 @ 12:27 |
Fatsoenskloof. | |
Dr_Flash | donderdag 28 augustus 2014 @ 12:28 |
B2py is net zo'n ongemanierd stuk stront als deze briefschrijver ![]() ![]() | |
Duvel | donderdag 28 augustus 2014 @ 12:29 |
Ik zeg altijd vriendelijk gedag voor ik mijn dikke aars op iemands tas met zeldzaam Chinees porselein laat zakken. | |
Linkse_Boomknuffelaar | donderdag 28 augustus 2014 @ 12:36 |
Uherske Hradiste, Tsjechië:![]() ![]() ![]() ![]() | |
Frozen-assassin | donderdag 28 augustus 2014 @ 12:36 |
![]() | |
Dr_Flash | donderdag 28 augustus 2014 @ 12:36 |
Abort, Resize, Fail? | |
Dr_Flash | donderdag 28 augustus 2014 @ 12:37 |
Geen idee. Geen behoefte om zulke mensen te leren kennen ![]() | |
Linkse_Boomknuffelaar | donderdag 28 augustus 2014 @ 12:38 |
Stare Mesto u Uherske Hradiste, LEO-expres![]() | |
Linkse_Boomknuffelaar | donderdag 28 augustus 2014 @ 12:42 |
Рахов, Украина Rakhov, Ukraina Zakarpatija oblast: ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Linkse_Boomknuffelaar | donderdag 28 augustus 2014 @ 12:47 |
Лвов, Украина. Пред-Городской вокзал Lvov, Ukraina, voorstads-station: ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 28 augustus 2014 @ 12:48 |
Wat is nou eigenlijk het beleid bij GtbV in geval van een TrajectVrijMaand? Ik krijg steeds weer andere bedragen ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 28 augustus 2014 @ 12:49 |
Oh, fail zo te zien. | |
Linkse_Boomknuffelaar | donderdag 28 augustus 2014 @ 12:49 |
Lvov, het gewone treinstation:![]() | |
Ireyon | donderdag 28 augustus 2014 @ 12:52 |
Pff ik ben ook van de bazengeneratie '90 en vind je toch echt een lompe boer. Mijn tas gaat pas op de stoel naast me als iedereen zit en de trein is vertrokken en gaat er weer af zodra de trein stilstaat en mensen de coupé betreden. Dat mensen erom zouden moeten vragen is echt belachelijk. Doe ik zelf ook nooit, ik kijk ze gewoon aan en dan snappen ze het vanzelf ![]() | |
Linkse_Boomknuffelaar | donderdag 28 augustus 2014 @ 12:54 |
Kalininkovich, Gomel oblast, Belarus:![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Duvel | donderdag 28 augustus 2014 @ 12:59 |
Wokzal = station en niet een zaal waar je onbeperkt kunt wokken, neem ik aan? | |
Duvel | donderdag 28 augustus 2014 @ 13:00 |
Verder vind ik het toffe foto's! | |
Linkse_Boomknuffelaar | donderdag 28 augustus 2014 @ 13:00 |
Brest, Belarus:![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bazenland wel, Wit-Rusland. ![]() | |
GlennQuagmire | donderdag 28 augustus 2014 @ 13:00 |
Iets moderns ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 28 augustus 2014 @ 13:03 |
Ik vind ze vooral veel te groot. | |
Linkse_Boomknuffelaar | donderdag 28 augustus 2014 @ 13:04 |
Wokzal is inderdaad station in zowel het Oekraïens als in het Russisch en als eckte FOK!ker ben ik uiteraard pro-Rusland. ![]() Wokken zal er niet gaan, wel is er steevast een stationsrestauratie, iets dat wij vroeger ook hadden, voordat het vervangen werd door smerige McDonalds aids-hamburgers ![]() ![]() | |
Linkse_Boomknuffelaar | donderdag 28 augustus 2014 @ 13:05 |
Spasiba bolsjoi! Bedankt. ![]() Als je een echte treinenfan bent is oost-Europa geweldig, zoveel verschillende treinen en echt in de meest maffe dorpen heb je nog wel een station met bagagedepot, wc's, loketten (geen gare-OV-chipkaart, maar echte papieren treinkaartjes ![]() | |
Linkse_Boomknuffelaar | donderdag 28 augustus 2014 @ 13:07 |
Wit-Rusland is stukken moderner en rijker dan Oekraïne. In vergelijking met Wit-Rusland is Oekraïne een straatarme pauperzooi, bijna Afrikaans aandoend. ![]() Wit-Rusland is ook erg schoon, geen zwerfvuil, terwijl Oekraïne een ranzige bende is. Dat Lukashenko een baas is, merk je al snel zodra je de grens oversteekt. ![]() | |
Linkse_Boomknuffelaar | donderdag 28 augustus 2014 @ 13:09 |
De trein van Wit-Rusland naar het droefgeestige Polen: Foto gemaakt in Polen, Terespol ![]() | |
Linkse_Boomknuffelaar | donderdag 28 augustus 2014 @ 13:12 |
![]() Terespol, Polen. Nabij grens met bazenland Wit-Rusland. | |
Linkse_Boomknuffelaar | donderdag 28 augustus 2014 @ 13:13 |
Wroclaw, Polen:![]() | |
Linkse_Boomknuffelaar | donderdag 28 augustus 2014 @ 13:15 |
Lehtorad, Tsjechie, Pardubicke kraj:![]() Heeft er iemand nog goede ideeen voor een winterbestemming (voor in januari) met veel treinen? Wit-Rusland is een beetje te koud dan, me dunkt. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 28 augustus 2014 @ 13:16 |
Christus te paard, je zal maar mobiel zitten ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 28 augustus 2014 @ 13:17 |
zit ik, met opera mini ![]() | |
Linkse_Boomknuffelaar | donderdag 28 augustus 2014 @ 13:17 |
Oh, daar heb ik geen verstand van, ik heb geen mobiele telefoon. Waar had ik de foto's dan moeten opladen? ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 28 augustus 2014 @ 13:19 |
Resizen beste man. 640 pixels breed is all you need. | |
Duvel | donderdag 28 augustus 2014 @ 13:28 |
Loekasjenko is een stuk tuig. | |
GlennQuagmire | donderdag 28 augustus 2014 @ 13:38 |
Heb je toevallig foto's van het interieur ter vergelijking? Het klinkt alsof het in Oekraïne huilen met de pet op is. | |
b2py | donderdag 28 augustus 2014 @ 13:49 |
4G doet wonderen, maar Chrome vindt het maar niks inderdaad.. | |
ReisT | donderdag 28 augustus 2014 @ 13:58 |
Waar een mens zich al niet druk om kan maken zeg. Zoals je zelf zegt, over het algemeen hoef je het niet eens te vragen, en niemand doet moeilijk over even de tas aan de kant zetten. | |
Linkse_Boomknuffelaar | donderdag 28 augustus 2014 @ 14:38 |
Nee sorry. ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 28 augustus 2014 @ 14:49 |
3KV op een 15KV bovenleidingsconstructie? In Polen kán het! | |
Dr_Flash | donderdag 28 augustus 2014 @ 15:31 |
Kan jij nog ff op je PM reageren plz? ![]() | |
greavy | donderdag 28 augustus 2014 @ 15:41 |
Deze foto kreeg ik doorgestuurd:![]() Tussen Roemenië en Moldavië rijdt tweemaal daags een lokale trein. Deze bestaat uit één rijtuig en een Roemeense dieselloc. We zien hier de namiddagtrein bij vertrek uit het Moldaafse Ungheni met bestemming het Roemeense Iasi. De 23 kilometer tussen beide stations zullen in 105 minuten afgelegd worden. De trein staat 49 minuten stil in het Roemeense grensstation voor de benodigde grenscontroles. [ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 28-08-2014 15:59:28 ] | |
Ireyon | donderdag 28 augustus 2014 @ 15:50 |
![]() Bijlmermeer, 40 jaar geleden | |
DeaDLocK2K | donderdag 28 augustus 2014 @ 15:56 |
Uhhh, daar heb ik geen melding van gekregen. Even zoeken waar dat zit. | |
Dr_Flash | donderdag 28 augustus 2014 @ 15:57 |
Iasi is dat. | |
greavy | donderdag 28 augustus 2014 @ 15:59 |
Dan zal hij een foutje gemaakt hebben, heb het maar ff aangepast. | |
James1988 | donderdag 28 augustus 2014 @ 16:01 |
Hele mooie foto's, Boomknuffelaar! Over tassen: mijn tas staat standaard naast me op de grond en blijft daar in principe staan, maar wanneer ik merk dat het drukker wordt schuif ik hem onder mijn benen of stoel. | |
DeaDLocK2K | donderdag 28 augustus 2014 @ 16:03 |
Mijne altijd op de bank naast me aangezien zelfs de Spits meer waard is dan de gemiddelde mens. | |
Dr_Flash | donderdag 28 augustus 2014 @ 16:14 |
Lekker dwars ding ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 28 augustus 2014 @ 16:38 |
Even een update van de reacties op mijn inventarisaties qua animo-check voor het Nieuwjaarsrondje: Voorkeur voor alleen de zaterdag: 3 Voorkeur voor heel weekend: 10 Hoeveel man kan er welk weekend dan? 3-4 januari: 6 10-11 januari: 9 17-18 januari: 7 24-25 januari: 7 Iedereen die ooit meegeweest is en de laatste 2 jaar nog in deze reeks gepost heeft, heeft inmiddels gereageerd, behalve Bitlord. Er begint een beeld te ontstaan ![]() Hadden jullie zelf nog ideeën over een alternatieve route? Ik graaide eigenlijk maar blind wat uit de lucht namelijk ![]() | |
b2py | donderdag 28 augustus 2014 @ 17:06 |
Voor de geïnteresseerden: Liverpool sets out 30-year rail vision London Underground seeks additional trains DSB proposes $US 4bn rolling stock investment China issues tenders for 232 high-speed trains Bids invited for central Saxony regional contract | |
greavy | donderdag 28 augustus 2014 @ 18:04 |
De Rijtuigenloods / HerikRail moesten wat rijtuigen verplaatsen. Maar omdat niet alle sporen meer aangesloten zijn, wordt er dus grof geschut ingezet om een rijtuig een spoortje te verplaatsen:![]() | |
greavy | donderdag 28 augustus 2014 @ 18:06 |
Gesloopt HerikRail-rijtuig:![]() | |
Dr_Flash | donderdag 28 augustus 2014 @ 18:07 |
zo eet ik loempia's ook altijd ![]() In de lengte open snijden en dan eerst alle zooi eruit ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 28 augustus 2014 @ 18:42 |
Enneh niet vergeten, Rail Away vanavond om 19:50, niet om 19:55 pas. | |
b2py | donderdag 28 augustus 2014 @ 18:51 |
Goddomme, ik ga om acht uur hardlopen. | |
Dr_Flash | donderdag 28 augustus 2014 @ 18:56 |
Nee dan kan je dus niet ![]() | |
Salatrel | donderdag 28 augustus 2014 @ 18:56 |
speltip #17 DVR | |
DeaDLocK2K | donderdag 28 augustus 2014 @ 18:57 |
Speltip /care internet. | |
Sandrvich | donderdag 28 augustus 2014 @ 19:00 |
Toffe foto's Boomknuffelaar, moet zelf binnenkort maar weer eens die kant op! ![]() ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 28 augustus 2014 @ 19:16 |
Ze hadden in mei het WK IJshockey. Met visumvrij reizen voor wie een kaartje had, een paar forummers op DSO hebben dat nog gebruikt om een treinreisverslagje te maken. ![]() | |
greavy | donderdag 28 augustus 2014 @ 19:35 |
Treinenkerkhof in Frankrijk bij Sotteville-les-Rouen ? | |
Dr_Flash | donderdag 28 augustus 2014 @ 19:49 |
Staat genoeg daar, kijk maar eens op Google Earth ![]() En nu Rail Away kijken ![]() | |
b2py | donderdag 28 augustus 2014 @ 19:50 |
Bandbreedte wifi in de trein eerlijker verdeeld donderdag 28 augustus 2014 NS is bezig wifi in de trein aan te passen zodat de bandbreedte eerlijker wordt verdeeld onder treinreizigers. Iedere treinreiziger mag maximaal 100 kb per seconde aan data verbruiken. Mail checken en websites bezoeken blijft mogelijk, alleen wordt het door de beperkte bandbreedte onmogelijk om bijvoorbeeld youtube te kijken. NS startte in 2010 met de uitrol van wifi in de trein. De populairiteit van de dienst is sindsdien enorm toegenomen, waardoor de verbinding soms enorm traag werd. "Daarom hebben we van de ACM toestemming gekregen om de bandbreedte eerlijker te verdelen. Eerst kon één reiziger bijvoorbeeld rustig het NOS-journaal bekijken, terwijl er voor de andere reizigers onvoldoende signaal overbleef om van het wifi gebruik te kunnen maken. Dat zijn we nu aan het oplossen" zegt NS woordvoerder Eric Trinthamer. Er loopt bovendien een aanbestedingstraject om zowel wifi in de trein als wifi op het station aan te besteden. Nu wordt het wifi in de trein verzorgd door T-Mobile en op het station door KPN. Straks is er één aanbieder die zowel het wifi in de trein als het wifi op de stations verzorgd. De meeste intercity's zijn bij NS voorzien van wifi. Alleen ICR-rijtuigen die onder andere tussen Den Haag en Venlo worden ingezet hebben nog geen wifi. "Maar binnenkort gaan er dubbeldekstreinen rijden tussen Den Haag en Venlo en zullen ook daar alle treinen wifi krijgen" verklaart Trinthamer. De vrijgekomen ICR-rijtuigen zullen worden gebruikt voor Intercity direct en de Benelux (trein naar Brussel), die treinen hebben geen wifi. Bron | |
boriq | donderdag 28 augustus 2014 @ 19:54 |
Iemand die even alle nummertjes bijhoudt op Rail Away? ![]() | |
Peterselieman | donderdag 28 augustus 2014 @ 19:57 |
is straks vast wel te bekijken op Somda ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 28 augustus 2014 @ 19:58 |
Oops, foutje bedankt ![]() | |
boriq | donderdag 28 augustus 2014 @ 19:58 |
Die gaan zo ook vast ragen om elk fout feitje en weetje. ![]() | |
Salatrel | donderdag 28 augustus 2014 @ 19:59 |
De stoptrein naar dieren heeft de cabine van een virm gekregen en mat54 is weer op de baan | |
Dr_Flash | donderdag 28 augustus 2014 @ 20:04 |
Dat mat54 was wel een blunder zeg | |
Dr_Flash | donderdag 28 augustus 2014 @ 20:06 |
BetuweROUTE ![]() | |
Peterselieman | donderdag 28 augustus 2014 @ 20:08 |
Ga eens mierenneuken op Somda en niet hier ![]() | |
Salatrel | donderdag 28 augustus 2014 @ 20:08 |
nou ja misschien vanwege die storm van maliebaan naar Arnhem overgewaaid? | |
Ireyon | donderdag 28 augustus 2014 @ 20:16 |
![]() ![]() Voor dat retro 2002-gevoel. | |
GlennQuagmire | donderdag 28 augustus 2014 @ 20:18 |
100kb/s ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 28 augustus 2014 @ 20:19 |
Nee serieus, ik vond het ontzettend leuk ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 28 augustus 2014 @ 20:23 |
Je kunt ook aan de conducteur vragen waar het dichtstbijzijnde Greenpoint is. Want dat je daar speciaal je Kermit telefoon voor aangeschaft hebt omdat het je zo'n goede service van NS leek ![]()
| |
Sandrvich | donderdag 28 augustus 2014 @ 20:34 |
Ben er zelf in 2012 geweest, leuk voor een keertje en ik heb die week vooral overleefd omdat ik in goed gezelschap was. Volgende keer Wit-Rusland wordt hooguit een overstap in Brest op de stopnachttrein Brest-Moskou via Pinsk. ![]() | |
Fred | donderdag 28 augustus 2014 @ 20:36 |
idd een beetje jammer, je zou toch zeggen dat in in het handboek van de jonge Woundlopers die Kwik, Kwek en Kwak altijd bij zich hebben toch de juiste info staat... | |
Dr_Flash | donderdag 28 augustus 2014 @ 20:36 |
De info op zich klopte als een bus, alleen ze lieten er de verkeerde trein bij zien ![]() | |
KnightSolaire | donderdag 28 augustus 2014 @ 20:37 |
Volgens mij ben je in war met 100Mbit/s. Dat scheelt namelijk nogal ![]() Maar goed, ik heb met dat WiFi van NS nooit zoveel problemen. Een gegeven paard kijk ik niet in de bek ![]() | |
ReisT | donderdag 28 augustus 2014 @ 20:39 |
Ik heb met de WiFi van NS ook nooit meer problemen... sinds ik het niet meer gebruik. | |
KnightSolaire | donderdag 28 augustus 2014 @ 20:40 |
Topgrap. | |
Dr_Flash | donderdag 28 augustus 2014 @ 20:40 |
Nee, ik ook niet. Ik gebruik mijn eigen hotspot wel want dat hoerewifi van NS doet het praktisch nooit. Op een bepaald moment hou je gewoon op met proberen om ergernis uit te sparen ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 28 augustus 2014 @ 20:40 |
Nee waarheid ![]() | |
KnightSolaire | donderdag 28 augustus 2014 @ 20:41 |
Moet trouwens zeggen dat het KPN Hotspot op de stations wel wat beter lijkt te werken dan T-Mobile in de trein, dus ben benieuwd wie die aanbesteding gaat winnen. | |
DriekOplopers | donderdag 28 augustus 2014 @ 20:41 |
Railaway slaat wel vaker de plank mis. Met name door de beroerde vertalingen. Kan er niet naar kijken. | |
b2py | donderdag 28 augustus 2014 @ 20:41 |
Hè jammer, staat nog niet op npo.nl | |
Dr_Flash | donderdag 28 augustus 2014 @ 20:43 |
Jawel, maar dat kon hier geen excuus zijn natuurlijk. Erik de Zwart heeft nu nog stoom uit zijn oren waarschijnlijk. Dat gaat dan ook wel weer wat ver ![]() | |
Fred | donderdag 28 augustus 2014 @ 20:46 |
De info klopte niet, Mat '54 is vernoemd naar het jaren waarin het is ontworpen. Kwam "pas" in 1956 dienst. En hoe hard het ook stormt in Nederland, de 766, 375, 386 en 220.902 komen dan echt niet naar de IJssellijn om rondjes te rijden. | |
Dr_Flash | donderdag 28 augustus 2014 @ 20:47 |
Nee, maar dat het medio jaren '90 uit dienst gegaan is klopte wel ![]() | |
Peterselieman | donderdag 28 augustus 2014 @ 20:47 |
Die laatste is de Benelux-roestbak toch? | |
Salatrel | donderdag 28 augustus 2014 @ 20:47 |
dat komt omdat de Wi-Fi hotspots van KPN op hun vaste netwerk zijn aangesloten en de treinwifi op mobiel netwerk van T-Mobile... dat is natuurlijk totaal niet te vergelijken al helemaal niet als er 100 man tegelijk gebruik van wil maken | |
Dr_Flash | donderdag 28 augustus 2014 @ 20:47 |
Maar ja, over mat'64 is waarschijnlijk HELEMAAL niets te melden ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 28 augustus 2014 @ 20:48 |
ja klopt ja, dat stuk schroot in Leuven | |
Dr_Flash | donderdag 28 augustus 2014 @ 20:48 |
Ja, maar bied het dan niet aan ook ![]() | |
Fred | donderdag 28 augustus 2014 @ 20:48 |
Jep, staat ergens in een hal/schuur in België te verroesten. | |
dennistd | donderdag 28 augustus 2014 @ 20:49 |
Die schijnt best nog in redelijke conditie te zijn: de roestplekken zijn er wel, maar het breidt zich niet uit omdat het jaren geleden al met een of andere coating behandeld is. | |
Fred | donderdag 28 augustus 2014 @ 20:52 |
Waarschijnlijk mochten ze niet zeggen dat het nog steeds rijdt omdat het niet vervangen kon worden door Sprinters omdat de laatste opties zijn gecanceld omdat er geen WC in de Sprinters zit ![]() | |
GlennQuagmire | donderdag 28 augustus 2014 @ 20:53 |
Nu wel ![]() | |
James1988 | donderdag 28 augustus 2014 @ 20:54 |
Dat ja. Ik heb een paar weken terug eens een speedtestje gedaan vanaf m'n telefoon, over Vodafone 4G haalde ik toen 36,5 Mbit/s ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 28 augustus 2014 @ 20:54 |
Daar hadden ze best een fruitbloesempraatje bij kunnen verzinnen ![]() or else GA ERGENS ANDERS FILMEN JERKHEADS ![]() ![]() | |
Basekid_NZ | donderdag 28 augustus 2014 @ 20:54 |
De nieuwe NS internationaal reclame (met de oude vrouw) is nog best mooi ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 28 augustus 2014 @ 20:54 |
ik ga nog een keer kijken ![]() | |
Fred | donderdag 28 augustus 2014 @ 20:58 |
Ben wel benieuwd wat ze er morgen van gaan maken als ze over de Oude Lijn gaan rijden. | |
Basekid_NZ | donderdag 28 augustus 2014 @ 20:59 |
Mn eerste rail away... Leuk! Lekker rustgevend | |
b2py | donderdag 28 augustus 2014 @ 21:20 |
Ik heb er eentje voor je, 9514 op 2:10-2:20 ![]() | |
b2py | donderdag 28 augustus 2014 @ 21:21 |
Het kost ze ook iets meer dan 3 minuten om al een shot te hebben met een trein met vertraging ![]() Applaus! | |
boriq | donderdag 28 augustus 2014 @ 21:25 |
![]() ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 28 augustus 2014 @ 21:34 |
"Groot onderhoud" daar moeten we het ook nog maar eens over hebben ![]() Gewoon alles platgooien waar je geen zin in hebt ![]() | |
b2py | donderdag 28 augustus 2014 @ 21:38 |
Stoomtrein onder de draad, het moet niet gekker worden ![]() | |
_JdM_ | donderdag 28 augustus 2014 @ 21:39 |
Dat beneluxstel is toch inmiddels van dezelfde stichting als de 766? | |
Dr_Flash | donderdag 28 augustus 2014 @ 21:40 |
Ik vind het toch knap, hoe ze de 700miljardste gore kutSLET in beeld weten te brengen alsof het iets moois en bijzonders is ![]() | |
James1988 | donderdag 28 augustus 2014 @ 21:42 |
Ga maar eens in Den Haag kijken wat ze bedoelen met 'groot onderhoud'. ![]() Tramlijn 9 gaat tussen Den Haag en Scheveningen 3,5 maand lang worden verbust vanwege groot onderhoud aan de sporen op de Koninginnegracht. Vorig jaar was er al het hele jaar een omleiding omdat één brug werd vervangen (de Bosbrug) en er bij het station werd gewerkt aan de haltes. | |
Peterselieman | donderdag 28 augustus 2014 @ 21:44 |
is het ook, want de SLeT is bijzonder omdat het stel bij het optrekken niet het volle vermogen gebruikt. Het motorvermogen is ingeperkt. Maar hé, kennen we dat niet ergens van? Jazeker, want om slijtage te beperken was dit bij een groot deel van het Mat'64 ook zo. De PZ3-stand (sneller optrekken) werd alleen vrijgeschakeld voor de stellen voor Zwolle - Emmen omdat de rijtijden anders lastiger waren te halen, maar bij de rest van de stellen werd die stand alleen vrijgeschakeld als er een Zwolle-Emmen stel voorop liep ![]() | |
Peterselieman | donderdag 28 augustus 2014 @ 21:45 |
Of Rotterdam, want vanwege werkzaamheden op de Zwaan was het trambedrijf er verdeeld in twee eilanden ![]() | |
b2py | donderdag 28 augustus 2014 @ 21:45 |
VIRM is ook begrensd bij het accelereren, welk mat eigenlijk niet.. | |
Dr_Flash | donderdag 28 augustus 2014 @ 21:46 |
Dank je. ![]() What do we learn from this: 1. de SLeT is inderdaad NIET iets bijzonders 2. over Mat'64 was inderdaad OOK wat interessants te melden, dus heel dat geneuzel over Mat'54 had niet gehoeven. | |
James1988 | donderdag 28 augustus 2014 @ 21:49 |
Dat is één zomer ofzo, niet een heel jaar. ![]() Ik vraag me ook echt af wat ze er hebben gedaan. Ik werk sinds mei in Den Haag en in de periode mei - september heb ik eigenlijk niets bijzonders zien gebeuren op of rond de Bosbrug. Voor m'n gevoel zijn ze pas in oktober iets gaan doen ![]() | |
Peterselieman | donderdag 28 augustus 2014 @ 21:49 |
ik blijf het een doodzonde vinden dat ze bij dat mat niet meer aangedreven assen hebben. Zou veel ellende kunnen schelen | |
b2py | donderdag 28 augustus 2014 @ 21:50 |
Fahrzeugliste Innotrans 2014 (PDF Alert!) | |
b2py | donderdag 28 augustus 2014 @ 21:50 |
Met de aanstaande gewichtsreductie zal het een en ander wel opgelost worden denk ik, racemonsters worden het! | |
Peterselieman | donderdag 28 augustus 2014 @ 21:51 |
Het antwoord: http://haagsetrams.com/actueel/actueel.html | |
James1988 | donderdag 28 augustus 2014 @ 21:54 |
Ehm, ik zie daar niets over de Bosbrug? ![]() | |
Peterselieman | donderdag 28 augustus 2014 @ 21:55 |
dan is daar niets gebeurd | |
James1988 | donderdag 28 augustus 2014 @ 21:56 |
Wel in 2013. ![]() | |
GlennQuagmire | donderdag 28 augustus 2014 @ 22:00 |
Is dat inclusief dingen die daar onthuld worden? | |
b2py | donderdag 28 augustus 2014 @ 22:02 |
Geen idee, lijkt me niet dat je onthullingen van tevoren aankocht maar goed ![]() | |
James1988 | donderdag 28 augustus 2014 @ 22:04 |
Die Beneluxtrein naar Breda waar ik het dinsdag over had komt er toch niet, NS heeft 'm inmiddels uit de reisplanner gehaald voor Roosendaal - Breda. Waarschijnlijk zagen ze in dat er in Breda geen ruimte is voor nog een kerende treinserie. ![]() | |
GlennQuagmire | donderdag 28 augustus 2014 @ 22:06 |
Mm, dan is het best een ok lijstje. Anders was het weinig interessant geweest. Het interessantste van de lijst komt nog van Ansaldo ook. ![]() | |
b2py | donderdag 28 augustus 2014 @ 22:09 |
Klinkt alsof verdieping vier iets bedacht heeft, verdieping vijf gooit hem er in en verdieping zes controleert de boel om 5 voor 12 en ziet dat het toch niet kan. Misschien moeten ze eens kijken naar automatisch conflictherkenningsprogramma's daar.. (Hoeveel dubbele woordwaarde?) | |
James1988 | donderdag 28 augustus 2014 @ 22:12 |
Het grappige is dat hetgeen men had bedacht op zich nog wel had gepast op de infrastructuur, maar totaal niet robuust zou zijn. Als één trein een +2 zou oplopen zou deze minstens 3 andere treinen vertragen. | |
b2py | donderdag 28 augustus 2014 @ 22:13 |
Tsja, plannen op vertraging is natuurlijk hopeloos. Dan kan je de hele dienstregeling wel in de prullenbak gooien. Gokje wagen moet kunnen, het is maar voor een weekend. | |
James1988 | donderdag 28 augustus 2014 @ 22:15 |
Ook waar. Ik vraag me trouwens af waar ze de loc voor de Benelux hadden willen laten, er is geen plek voor 2 wissellocs in Breda. ![]() | |
Maegrim | donderdag 28 augustus 2014 @ 22:29 |
ik zie in die post niks over een benelux hoor ![]() doh, blindt trek-sleep ![]() ![]() ik ook, nog 40 over ![]() ![]() [ Bericht 12% gewijzigd door Maegrim op 28-08-2014 22:35:07 ] | |
James1988 | donderdag 28 augustus 2014 @ 22:36 |
![]() Trek-sleep, ook goed. ![]() Aha! | |
b2py | donderdag 28 augustus 2014 @ 22:37 |
Maar 8 gebruikt dit jaar? | |
James1988 | donderdag 28 augustus 2014 @ 22:39 |
Ik heb op dit moment zo'n 39 dagen aan verlofsaldo staan en iedere 2 weken komt er een dag bij. ![]() | |
Maegrim | donderdag 28 augustus 2014 @ 22:39 |
ADV eerst opgemaakt ![]() ik werd een minuut voor vertrek naar amsterdam centraal opgeheven vandaag ![]() | |
Ireyon | donderdag 28 augustus 2014 @ 22:40 |
Wat ik al véél eerder zei dus. En jij maar lachen om de opmerking dat ik echt fucking slim ben en ze mij onderhand eens moeten inhuren. | |
James1988 | donderdag 28 augustus 2014 @ 22:50 |
![]() Ik had vanochtend de 921 (10:27 uit Breda), om 10:25 werd omgeroepen dat nog niet duidelijk was wanneer de trein zou vertrekken 'vanwege een defecte trein' (er was er eentje tot stilstand gekomen op de fly-over bij Zevenbergschen Hoek). Op het scherm kwam "+10 minuten" te staan, maar het uiteindelijke vertrek was met +1. Wel leuk, t.h.v. Zevenbergschen Hoek ging de trein een paar sporen naar links om zo uit te komen op het rechterspoor van de HSL. Tot aan Barendrecht heeft de trein rechterspoor gereden en aankomst in Rotterdam was ook nog eens stipt op tijd ![]()
![]() Trouwens: zijn er eigenlijk ooit al eens grensoverschrijdende proeven uitgevoerd met de Traxx-locs onder ETCS Level 2? Ik weet dat NMBS in 2007 proefritten heeft gedaan met Traxx-locs voor de Noorderkempenshuttle, maar uiteindelijk is men gaan rijden met HLE 13 omringd door M6-rijtuigen voor de ETCS. | |
Maegrim | donderdag 28 augustus 2014 @ 22:54 |
yep, de 919 strandde, die zag ik om half 2 binnenkomen met een 700 rangeerloc erachter dat leverde me mooi een uur pauze op ![]() | |
Peterselieman | donderdag 28 augustus 2014 @ 22:54 |
Ik kan 44 zaterdagen verlof opnemen ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 28 augustus 2014 @ 22:56 |
ik ben na deze week weer een hoop kwijt. Begin oktober weekje vakantie: Onder vriespunt qua vrije dagen | |
Linkse_Boomknuffelaar | vrijdag 29 augustus 2014 @ 00:54 |
Wit-Rusland is tof als je er geboren bent, de taal spreekt en daar je vrienden hebt. Het is supergoed georganiseerd land, netjes, schoon, mensen lijken gelukkig en zijn vriendelijk. Voor buitenstaanders is er echter weinig te doen, men is niet ingesteld op toeristen. | |
dcm360 | vrijdag 29 augustus 2014 @ 01:53 |
100Mb/s = 100Mbit/s. B = byte, b = bit. Tot zover de ICT-onderbreking. | |
Dr_Flash | vrijdag 29 augustus 2014 @ 07:15 |
En 1 byte is dan 8 bits ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 29 augustus 2014 @ 07:16 |
Wow terinf dat 4G is wel andere koek zeg | |
b2py | vrijdag 29 augustus 2014 @ 07:48 |
Wattes? | |
Dr_Flash | vrijdag 29 augustus 2014 @ 07:54 |
Ja hoi. Ik ben nieuw in 4G land ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 29 augustus 2014 @ 07:59 |
En wat een afgestompte robots zijn die conducteurs tegenwoordig. Eerst al een rit in een trein die bij elke haltering ".. Hengelo, en eindbestemming als Enschede" had. Nu weer eentje die koudweg weet te melden dat je op Utrecht Centraal op spoor 7 kunt overstappen voor de richting stoptrein. Ik bedoel, eigenlijk is dat best knap. Praten terwijl je geen idee hebt wat je aan het zeggen bent. | |
b2py | vrijdag 29 augustus 2014 @ 08:14 |
Het is gelukt dus? ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 29 augustus 2014 @ 08:24 |
Nee hij heeft eerst advies ingewonnen omdat hij graag 4G wilde en heeft vervolgens niets gedaan maar nu wel 4G. | |
Dr_Flash | vrijdag 29 augustus 2014 @ 08:25 |
Inderdaad ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 29 augustus 2014 @ 08:25 |
![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 29 augustus 2014 @ 08:28 |
Ontopic: ik hoop dat er even gekeken kan worden naar het tweede draaistel van treinstel 4084. Het lijkt wel los te zitten ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 29 augustus 2014 @ 08:35 |
Dat mag ik hopen dat het los zit anders wordt het moeilijk door de bocht gaan. Okay sorry ik heb een kater en niet zo'n leuke ochtend. Ik zal m'n cynismemodus uitzetten na nu. | |
Dr_Flash | vrijdag 29 augustus 2014 @ 08:45 |
Nou het is je vergeven hoor ![]() Ik heb Den Haag gehaald ![]() | |
JDude | vrijdag 29 augustus 2014 @ 08:59 |
JD jr. staat thans ademloos te kijken naar de Rail Away van gisteren. | |
b2py | vrijdag 29 augustus 2014 @ 08:59 |
Extra kosten nog? | |
JDude | vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:07 |
Uiteraard. ProRail zal nog sneller een cargo aan de kant zetten voor een intercity dan dat een telefoonaanbieder iets gratis weggeeft. | |
Duvel | vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:19 |
Schudde de bak heen en weer van links naar rechts? | |
Peterselieman | vrijdag 29 augustus 2014 @ 10:00 |
lijkt me een kwestie van de bak even opnieuw richten | |
James1988 | vrijdag 29 augustus 2014 @ 10:42 |
![]() Sinds oktober 2006 exploiteren HTM en RET een lightrailnetwerk onder de naam RandstadRail. Hiervoor zijn een tweetal spoorlijnen, de Zoetermeerder stadslijn en de Hofpleinlijn, omgebouwd voor exploitatie met lightrailvoertuigen. Met een vloot bestaande uit 72 door Alstom gebouwde RegioCitadissen rijdt HTM trams tussen het stadscentrum van Den Haag en Zoetermeer. Op de foto is RegioCitadis 4003 te zien, die op het moment van fotograferen een rit naar Zoetermeer rijdt. | |
b2py | vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:14 |
72? Zijn dat er niet inmiddels een stuk minder met al die ontsporingen? ![]() Leuke foto trouwens! ![]() | |
KomtTijd... | vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:25 |
Dat ding rijdt tegenwoordig (tijdelijk) ook naar Delft, als lijn 19. | |
#ANONIEM | vrijdag 29 augustus 2014 @ 13:27 |
Ook in Minsk geweest? Ik ga er over 3 weken naartoe, kan maandag mijn paspoort in Brussel gaan ophalen ![]() | |
dennistd | vrijdag 29 augustus 2014 @ 13:28 |
Ding-Dong! Dit weekend rijdt de VSM met een stoomtrein tussen Sneek en Stavoren. Wat dienstregelingen van Op de Rails: Overbrenging (vandaag) Apeldoorn v. 12.09 Deventer Goederen 12.25/48 Zwolle Rangeer 13.19/14.47 Meppel 15.25/33 Steenwijk 15.44/16.08 Heerenveen 16.30/52 Akrum 17.03/09 Leeuwarden a.17.28 Ritten (za en zo) Leeg Leeuwarden v 9.00 Sneek a 9.42 Sneek v. 16.50 Leeuwarden a. 17.28 De pendelritten zelf: Sneek v. 9.45/12.05/15.05 Stavoren a. 10.32/12.51/15.51 Stavoren v. 10.45/13.15/16.00 Sneek a. 11.32/14.02/16.47 | |
Linkse_Boomknuffelaar | vrijdag 29 augustus 2014 @ 13:30 |
Helaas niet. Minsk is wel tof denk ik. | |
#ANONIEM | vrijdag 29 augustus 2014 @ 13:37 |
Ik zit in de bus terug vanuit Parijs, ik moet zeggen dat ik iDbus erg fijn vind maar het heeft wel een groot nadeel: het is geen trein ![]() ![]() Ik verbleef bij een vriendin van mij in Rambouillet en moest daarvoor de TER richting Chartres/Le Mans nemen. Die dubbeldekkers vond ik echt verschrikkelijk, harde stoelen en beenruimte die overduidelijk niet op Nederlanders is afgestemd. Groot pluspunt: alle treinen hadden rekken voor koffers. (Banden)metro 6 vond ik overigens erg hobbelig, verder kan de metro in Parijs wel op mijn goedkeuring rekenen. ![]() ![]() Edit: het nadeel van iDbus komt goed tot uiting in de geregeld falende Belgische infrastructuur, we staan al een half uur muurvast op een Waalse autosnelweg ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2014 14:08:04 ] | |
Dr_Flash | vrijdag 29 augustus 2014 @ 14:13 |
Er drong verontrustend gebonk door tot het reizigersgedeelte. | |
ReisT | vrijdag 29 augustus 2014 @ 14:45 |
Het idee is dat zo'n ding toegevoegde waarde heeft ten opzichte van een bus, niet ten opzichte van een tram. Het enige voordeel ten opzichte van een tram is dat het goedkoper is. | |
Duvel | vrijdag 29 augustus 2014 @ 14:52 |
Even tweeten naar NS! | |
greavy | vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:30 |
Foto van Rob van Ee:![]() Vandaag was weereens DDM-1 onderweg. NSR 1736 sleepte de terzijde gestelde stam 6907 van Nijmegen naar het Revisiebedrijf Haarlem. Doorkomst nabij Ede. | |
Peterselieman | vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:32 |
De vraag is wat men van plan is met het DDM-1 | |
Duvel | vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:00 |
Voor de twaalfde keer indienststellen? Stuurtafel ombouwen voor gebruik met Traxx? ![]() | |
dennistd | vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:01 |
Gebruiken voor de 175 jaar spoor-manifestatie in Amersfoort (het zijn immers de eerste dubbeldekkers)? | |
Duvel | vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:06 |
Er staan achter de loods nog wel wat fraaie exemplaren die voor de technisch geïnteresseerden veel meer vertellen dan wat verbleekt DDM1... | |
Yreal | vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:35 |
Lijn 2 rijdt nu ook met die dingen | |
Peterselieman | vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:43 |
Op Flickr lees ik het volgende: Niet in dienst dus, maar ook niet terzijde | |
Frozen-assassin | vrijdag 29 augustus 2014 @ 17:16 |
Je zou denken dat ze met chipkaarten al genoeg informatie hebben over de drukte op de trajecten.. Of willen ze die plan van de drukte-indicatoren echt doorzetten met al die kleurtjes.. | |
Peterselieman | vrijdag 29 augustus 2014 @ 17:22 |
zou geen gek idee zijn | |
KnightSolaire | vrijdag 29 augustus 2014 @ 17:25 |
Ik ga ervan uit dat ze nu een ander soort systeem testen, die ene proef was niet voor niets beëindigd toch? Overigens snap ik zelf ook niet helemaal waarvoor het nodig is, met de reistransacties van de OV-chipkaart naast de reisplanner zou je toch een aardige inschatting moeten kunnen maken lijkt me... | |
Peterselieman | vrijdag 29 augustus 2014 @ 17:30 |
mja, voor sommige treinen zou de eerste bak bijvoorbeeld vijf verdiepingen moeten tellen, terwijl je achterin ligplaatsen hebt. Uiteindelijke doel zal wel het bereiken van meer spreiding zijn | |
b2py | vrijdag 29 augustus 2014 @ 17:50 |
En op Somda staat weer iets anders over indienststelling september 2015 ![]() We merken het wel ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 29 augustus 2014 @ 17:52 |
En het afschaffen van die rooie pakken ratten | |
Duvel | vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:03 |
Wat? | |
James1988 | vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:05 |
Misschien gan ze wat proeven doen met een op gewicht gebaseerd telsysteem?Dank je! ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:10 |
Het huidige "reizigerstelsysteem". | |
dennistd | vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:19 |
Dan heb ik in het vervolg genoeg plek ![]() | |
b2py | vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:20 |
![]() | |
dennistd | vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:22 |
Morgenmiddag nog in Enschede trouwens? De bus van 13.10u naar de Wesselerbrink ![]() | |
b2py | vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:27 |
Uhm, denk het niet. Morgen moet alle meubels die kamer in en dan maandag maar eens even studeren ![]() | |
boriq | vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:34 |
Toch wel ja? ![]() Wat ga je eigenlijk studeren hier? | |
b2py | vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:35 |
Premastertje en daarna Transportation Engineering & Management (Civiele Techniek master) | |
GlennQuagmire | vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:36 |
Civiel. goede keus! ![]() | |
b2py | vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:37 |
Heb er al 4,5 jaar opzitten ![]() | |
GlennQuagmire | vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:37 |
Ik begin aan m'n 2de jaar in Delft | |
dennistd | vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:39 |
Ik doe civiel vervoer, met zo'n 12 meter lang rood ding ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:41 |
Ik doe civiel martelaarschap, met zo'n 200 meter lang geel ding ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:41 |
Je spoort niet ![]() | |
b2py | vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:42 |
![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:44 |
Final call: Dalek Rail Away Oude Lijn, 5 minuten eerder dan gebruikelijk: 19:50 op NPO 2 ![]() Allemaal kijken ![]() | |
dennistd | vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:44 |
Dat klopt. Ik rij namelijk niet met een railbus ![]() Ik rij wel eens over rails, maar dan onder een vrij haakse hoek ![]() | |
b2py | vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:47 |
Zo kan het er ook uit zien:![]() | |
dennistd | vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:48 |
Delfshavense Schiebrug? | |
b2py | vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:50 |
Vechtbrug geloof ik | |
b2py | vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:53 |
Sinds wanneer is de "Valleilijn" een vervoerder?![]() | |
b2py | vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:55 |
Nederland is ook beroemd om drugs & de hoeren, pruts EO!![]() | |
HaverMoutKoekje | vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:56 |
Er zijn in Amsterdam net zoveel tulpen als in groningen, en kaas vind je bij de AH | |
Dr_Flash | vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:58 |
Welkom in de wereld buiten heerhugobijlmer ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:59 |
GREAVY KIJK!!!! Alleen maar virm ![]() ![]() | |
b2py | vrijdag 29 augustus 2014 @ 20:00 |
DDZ ![]() | |
b2py | vrijdag 29 augustus 2014 @ 20:04 |
Die kermismuziek bij die bollen ![]() | |
Salatrel | vrijdag 29 augustus 2014 @ 20:14 |
Stopt alleen op de grotere stations ja zoals heemstede en laan van noi ![]() | |
HaverMoutKoekje | vrijdag 29 augustus 2014 @ 20:15 |
Op laatste stappen wel heel veel mensen in en uit tijdens de spits | |
Salatrel | vrijdag 29 augustus 2014 @ 20:16 |
dat is waar maar om het nou een groot station te noemen ![]() | |
dennistd | vrijdag 29 augustus 2014 @ 20:21 |
Sinds Breng ook een vervoerder is. Eigenlijk zou Syntus er ook als Twents op moeten staan. | |
Fred | vrijdag 29 augustus 2014 @ 20:25 |
Ze hadden best wel iets kunnen zeggen over de odeur van station Rijswijk. En over Den Haag Holland Spoor, de Hoekse lijn (en Schiedam Centrum dat jarenlang Rotterdam West - Schiedam heette om boottreinreizigers toch nog het idee te geven dat de trein in Rotterdam kwam). Of over de Hofpleinlijn. Zoveel moois, en waar komen ze mee: tulpen ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 29 augustus 2014 @ 20:28 |
Schiedam - Rotterdam West. | |
b2py | vrijdag 29 augustus 2014 @ 20:54 |
![]() ![]() Bron | |
Ireyon | vrijdag 29 augustus 2014 @ 21:18 |
Wat een vers schoon stickerlaagje kan doen voor een trein.. Het is nog best wel mooi. Ik was vandaag op 't Kraaiennest '77 ![]() '14 ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 29 augustus 2014 @ 21:19 |
Mooie locs vind ik hoor ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 29 augustus 2014 @ 21:25 |
Mooi ![]() ![]() | |
b2py | vrijdag 29 augustus 2014 @ 21:34 |
Vol. |