ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (Brabant ). DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
En inmiddels +20... Ik had het eerst nog even benauwd of ik wel voor 19:07 in Arnhem was om uiterlijk 1 uur van te voren mijn ticket op te halen door de wissel storing tussen Dalfsen en Zwolle
Ze zouden eens een aflevering moeten maken in Japan over het traject Okayama - Oboke (- Kochi). Mooi landschap, toeristische bestemmingen, interessante spoorkunstwerken etc. En zelfs diesel-kantelbaktreinen op smalspoor.
Ik heb 2 spiegelreflexen met bijbehorend glaswerk dus dar ligt het niet aan
Het l lift aan mijn geweldige Huawei Y530 die op papier aardig leek maar in praktijk zo sloom is als dikke stront in en trechter.
Wat voor loc loopt er eigenlijk voor die Euronight? Was geen NS loc, maar volgens mij wisselen ze nu in Emmer ich wel van loc . Dacht eerst dat het misschien een Tsjech was. Hebben ze in Emmerich een spoor met 1500V= trouwens voor Nederlandse treinen? Of hoe doen ze dat?
Wat voor loc loopt er eigenlijk voor die Euronight? Was geen NS loc, maar volgens mij wisselen ze nu in Emmer ich wel van loc . Dacht eerst dat het misschien een Tsjech was. Hebben ze in Emmerich een spoor met 1500V= trouwens voor Nederlandse treinen? Of hoe doen ze dat?
Omdat men nu niet meer naar Emmerich kan met een 1700, aangezien ze daar de Nederlandse beveiliging (ATB) en de 1500v hebben uitgeschakeld (sinds afgelopen weekend) rijdt men nu met een 189'er. Ze wisselen in Emmerich inderdaad de loc voor een DB120 als VagonWEB nog gelijk heeft.
Ik heb 2 spiegelreflexen met bijbehorend glaswerk dus dar ligt het niet aan
Het l lift aan mijn geweldige Huawei Y530 die op papier aardig leek maar in praktijk zo sloom is als dikke stront in en trechter.
Eoa badslipperding van Siemens Dispolok normaal. MRCE weet ik hoe die zooi heet
Omdat men nu niet meer naar Emmerich kan met een 1700, aangezien ze daar de Nederlandse beveiliging (ATB) en de 1500v hebben uitgeschakeld (sinds afgelopen weekend) rijdt men nu met een 189'er. Ze wisselen in Emmerich inderdaad de loc voor een DB120 als VagonWEB nog gelijk heeft.
1500V is nog wel actief. ERTMS volgt eerst en pas iets later de 25 kV
Gaat komend weekend flink wat gepruts opleveren, want de autoslaaptreinen gaan bij Emmerich het land uit en in. Dit betekent een locwissel op Zevenaar en eentje op Emmerich
Op woensdag 27 augustus 2014 21:31 schreef Peterselieman het volgende: Gaat komend weekend flink wat gepruts opleveren, want de autoslaaptreinen gaan bij Emmerich het land uit en in. Dit betekent een locwissel op Zevenaar en eentje op Emmerich
Op woensdag 27 augustus 2014 21:31 schreef Peterselieman het volgende: Gaat komend weekend flink wat gepruts opleveren, want de autoslaaptreinen gaan bij Emmerich het land uit en in. Dit betekent een locwissel op Zevenaar en eentje op Emmerich
Eens kijken... 2 dagen treinvervoer is snel 70-80 euro, hotelletje ook zoiets. 150 zonder consumpties, souvenirs en boetes ongeveer? Voorzichtige schatting. Kan ook wel meer worden. Zijn er nog weekenden dat jij niet kan?
Eigenlijk alleen het eerste weekend kan ik niet, voor de rest is het geen probleem. Prijs is nog acceptabel, veel maak ik toch niet op (scheelt dat ik geen bier drink )
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
OV-chipvraag: ik moet mijn persoonlijke chip vervangen. Dan moet je de oude opsturen om twee weken te wachten op de nieuwe. Kan ik mijn VDU over laten zetten op een anonieme chip. En wat gebeurt er met het resterende saldo op mijn huidige en de eventuele tijdelijke?
De opgeven als vermist truc zal denk niet werken. De gegevens en foto op mijn oude kloppen niet meer.
Op donderdag 28 augustus 2014 00:04 schreef Fixers het volgende: OV-chipvraag: ik moet mijn persoonlijke chip vervangen. Dan moet je de oude opsturen om twee weken te wachten op de nieuwe. Kan ik mijn VDU over laten zetten op een anonieme chip.
Dat kun je regelen via Mijn NS (tijdelijk reisrecht aanvragen), je kunt dan 3 weken gebruik maken van een anonieme chipkaart met daarop een VDU.
quote:
En wat gebeurt er met het resterende saldo op mijn huidige en de eventuele tijdelijke?
Het saldo van je oude kaart zal worden overgeschreven op je rekening. Saldo van je tijdelijke anonieme kaart kun je terugkrijgen aan een loket of door de kaart op te sturen naar TLS en 'm te laten beëindigen.
quote:
De opgeven als vermist truc zal denk niet werken. De gegevens en foto op mijn oude kloppen niet meer.
Dan gaat het niet werken nee. Bij verloren of defecte kaarten krijg je een nieuwe kaart met daarop wat TLS nog in hun administratie had.
Ik kreeg een paar maanden terug een nieuwe OV-chipkaart toegestuurd met daarop de foto die ik in april 2009 had opgestuurd.
Op donderdag 28 augustus 2014 09:13 schreef Darkwing_Duck het volgende: Vraag, mijn chipkaart loop eind oktober af qua geldigheid. ik ben volgende week in Nederland en daarna niet meer voor dat de chipkaart afloopt.
Zijn er dingen die ik alvast kan anticiperen of hoe loopt dat vernieuwen? Zodat eea soepel gaat?
Ligt eraan wat er op die kaart staat. Als je een NS-abbo hebt kan je automatisch een nieuwe krijgen. Met oude foto.
Ligt eraan wat er op die kaart staat. Als je een NS-abbo hebt kan je automatisch een nieuwe krijgen. Met oude foto.
Ja de kaart was door NS aangeboden na mn studie, er staat een Veolia Brabant Dalvoordeel abbo op en Dalvoordel NS, wat moet ik doen of waar moet ik rekening mee houden?
Er blijkt dus serieus bij de lift spoor 11/12 op Sloterdijk constant een mannetje te staan die op afroep de lift bemand. Elke dag zo'n vent met een hesje die zich dood aan het vervelen is.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Ja de kaart was door NS aangeboden na mn studie, er staat een Veolia Brabant Dalvoordeel abbo op en Dalvoordel NS, wat moet ik doen of waar moet ik rekening mee houden?
Ik had zo'n zelfde kaart, met NS Weekend Vrij er op, en kreeg een week of 6 voor m'n kaart afliep een nieuwe toegestuurd. Met m'n abonnement er netjes weer op.
Geen idee of dat ook zo soepel gaat met een abbo van een andere vervoerder.
Ik had zo'n zelfde kaart, met NS Weekend Vrij er op, en kreeg een week of 6 voor m'n kaart afliep een nieuwe toegestuurd. Met m'n abonnement er netjes weer op.
Geen idee of dat ook zo soepel gaat met een abbo van een andere vervoerder.
Moet je die oude kaart nog aflmelden en zo en hoe zit het met het resterende saldo?
Ik denk het wel, in elk geval en keurig station (lopen ook keurige vrouwtjes rond) waar op 3 straatmakers na geen bouwwerkzaamheden waren. Richting Wroclaw zijn ze hier en daar wel met het spoor bezig. Rijden al een aantal kilometers 59 km/u.
Super trein die EIC trouwens: met mijn 2 meter nog voldoende beenruimte over, goede stoelen en een grote lichtkrant met daarop afstand tot volgende station, actuele snelheid, temperatuur, wagon nummer en de volgende stations. Elke stoel heeft een 230V aansluiting. Die moeten ze bij de NS ook maar bestellen, dan kan de ICRm lekker naar de Intercity Defect.
[ Bericht 7% gewijzigd door derLudolf op 28-08-2014 10:57:23 ]