Het is dat ik je als user ken, anders zou ik 't een te sterk verhaal vindenquote:Op maandag 25 augustus 2014 13:08 schreef Tha_Duck het volgende:
Het ergste wat ik heb gehoord was van een recruiter bij een oud werkgever van mij:
Vacature voor een willekeurige functie (geen idee meer welke), meneer uitgenodigd en die kwam aanzetten in zijn feyenoord trui. Dat waren natuurlijk al plus punten maar niet heus. Vervolgens kwam tijdens het gesprek de vraag aan de recruiter of hij van voetbal hield en voor welke club hij dan was. Het antwoord (ajax) beviel de sollicitant niet en hij roggelde zo op het overhemd van de recruiter.
Het lijkt me duidelijk dat hij het niet geworden is![]()
Zonde eigenlijk, want over haar waren we het meest enthousiast naar aanleiding van het eerste gesprek. Het was echt een leuke, spontane meid die goed uit haar woorden kwam. Jammer dat ze zo begonnen te bluffen en er toen een heel ander meisje naar voren kwam. Anders hadden we haar wellicht aangenomen.quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:08 schreef awiebo het volgende:
godsamme, zo eentje wil je er ook niet of wel.![]()
Zelf nog school gaande en geen ervaring in die hoedanigheid van solliciteren. Wel tvp.
Moet je in feite blij zijn dat dit met een sollicitatie al naar voren komt en niet tijdens een proefperiode of tijdens werk later. Ben je mooi klaar mee dan.quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:10 schreef HollandschGlorie het volgende:
[..]
Zonde eigenlijk, want over haar waren we het meest enthousiast naar aanleiding van het eerste gesprek. Het was echt een leuke, spontane meid die goed uit haar woorden kwam. Jammer dat ze zo begonnen te bluffen en er toen een heel ander meisje naar voren kwam. Anders hadden we haar wellicht aangenomen.
Buiten het trollen in VBL topics om ben ik best een leuke user toch?quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Het is dat ik je als user ken, anders zou ik 't een te sterk verhaal vinden
Als ze het slim gespeeld had had ze misschien 1950 kunnen krijgen, maar dit was gewoon domquote:Op maandag 25 augustus 2014 13:10 schreef HollandschGlorie het volgende:
[..]
Zonde eigenlijk, want over haar waren we het meest enthousiast naar aanleiding van het eerste gesprek. Het was echt een leuke, spontane meid die goed uit haar woorden kwam. Jammer dat ze zo begonnen te bluffen en er toen een heel ander meisje naar voren kwam. Anders hadden we haar wellicht aangenomen.
Bij ons is het de gewoonte dat er een HR Adviseur aanwezig is en degene die iemand aan het zoeken is. Dan voorkom je dit soort verkeerde situaties inderdaadquote:Op maandag 25 augustus 2014 13:26 schreef hottentot het volgende:
Ik verbaasde mij er bij sollicitaties altijd over dat mijn kennis (techneut) mondeling getoetst word door mensen die er helemaal geen verstand van hebben (HBO'ers management). Ooit een keer de domste antwoorden gegeven, maar wel met technische termen en goede volzinnen. Ik werk er nu nogen zit zelfs bij het eerste deel van de sollicitatiegesprekken om dit in de toekomst te voorkomen.
Haha, hoog inzetten moet je alleen doen als je ook tegen je verlies kunt.quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:04 schreef HollandschGlorie het volgende:
Aangezien de topicstarter begint, mijn verhaal:
Enkele maanden geleden hebben we een vacature uitgeschreven voor de functie van medewerker aan de frontoffice. Functie inhoud? Mensen ontvangen, vragen beantwoorden, telefoon opnemen. In de vacature stond ook een salarisindicatie die rond de 1800 bruto per maand was.
Na 10 mensen uitgenodigd te hebben en de eerste gesprekken te hebben gevoerd werd het tijd voor een tweede gesprek met 3 resterende kandidaten. Eén daarvan, een 19-jarig meisje, net klaar met haar mbo in de richting die we zochten mocht wederom op gesprek komen. Leuk grietje: spontaan voorkomen, vlotte babbel, maar meer dan 2 jaar ervaring achter de kassa van de supermarkt had ze niet.
Na wat triviale vragen begon ze plotseling over het salaris: "Oh, ik wil trouwens wel rond de 2500 gaan verdienen". Natuurlijk direct gevraagd waarom ze zo een hoge salariseis opgaf en gevraagd of ze had gezien dat de salarisindicatie rond de 1800 lag. "Ja, maar ik ben net klaar met school en ik ben heel goed in mijn werk". Vervolgens maar uitgelegd dat ze met goede argumenten zou moeten komen om het salaris op te krikken, en al snel zei ze: "Ik heb een aanbieding gekregen bij een ander bedrijf en ze bieden 2300". Natuurlijk hebben we haar gezegd dat ze dat aanbod direct moest aannemen omdat het enorm hoog was, haar de hand geschud en afscheid genomen.
Nog geen uur later hing ze al aan de telefoon: als wij 2300 zouden bieden zou ze ook akkoord gaan. Nee, dat wilden we niet. 2200 dan maar? Nee ook niet. Nogmaals aangegeven dat ze het niet zou worden omdat haar salariseis veel te hoog was en we daar niet in mee konden gaan. Het gesprek heeft zeker 20 minuten geduurd. Huilen en tieren was het. 1800 was ook prima, als we haar maar zouden aannemen. Het spreekt voor zich dat we haar hebben afgewimpeld en zij het ook niet is geworden.
quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:39 schreef Deetch het volgende:
Tijdens een sollicitatie werd ik door de leidinggevende van de afdeling beschuldigd van dat ik weinig enthousiast overkwam.
Waarop ik gepikeerd reageerde dat hij misschien zijn verwachtingen van enthousiasme wat moest bijstellen en dat ik echt niet de polonaise ging lopen tijdens een sollicitatie gesprek.
Na wat boehahahahaha van de sollicitatie commissie was ik van harte welkom voor een tweede ronde. Uiteindelijk heb ik daar met veel plezier 4 jaar gewerkt want bedrijf met goed gevoel voor humor en mensen die recht voor zijn raap hun mening geven.
quote:
Tja, het flapte er zo maar uit eigenlijk. Ik schrok er zelf ook van, gelukkig liep het goed af.quote:
En die leidinggevende van de afdeling werd ook jouw directe eindverantwoordelijke of heb je die nooit meer gezien?quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:39 schreef Deetch het volgende:
Tijdens een sollicitatie werd ik door de leidinggevende van de afdeling beschuldigd van dat ik weinig enthousiast overkwam.
Waarop ik gepikeerd reageerde dat hij misschien zijn verwachtingen van enthousiasme wat moest bijstellen en dat ik echt niet de polonaise ging lopen tijdens een sollicitatie gesprek.
Na wat boehahahahaha van de sollicitatie commissie was ik van harte welkom voor een tweede ronde. Uiteindelijk heb ik daar met veel plezier 4 jaar gewerkt want bedrijf met goed gevoel voor humor en mensen die recht voor zijn raap hun mening geven.
Nee, was leidinggevende van een andere afdeling maar heb ik ook fijn mee samen kunnen werken.quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:52 schreef Iwanius het volgende:
[..]
En die leidinggevende van de afdeling werd ook jouw directe eindverantwoordelijke of heb je die nooit meer gezien?
Geen facebook, faalhaasquote:Op maandag 25 augustus 2014 13:56 schreef karton2 het volgende:
Vreemdste gesprek wat ik ooit gehad heb was paar weken na mijn afstuderen.
Was bij een IT-bedrijf en het gesprek had ik met de eigenaar en een werknemer. (De werknemer kwam overigens te laat op mijn sollicitatiegesprek...).
Gesprek duurde in totaal een uur, maar de baas heeft zo'n 20 minuten (voor mijn gevoel langer, maar goed) staan zagen dat hij het vreemd vond dat ik geen Facebookaccount had.
"Iedereen heeft facebook... goed voor het sociale leven...Hoe is het contact met je vrienden?.. ga je wel eens met vrienden op stap?".. Zo ging dat zo'n 20 minunten lang.
Ik gewoon overal vrolijk antwoord gegeven zonder een kik te geven. De sfeer van het gesprek vond ik echt onplezierig, een gestapo-verhoor leek het wel.
Toen ik de deur achter me dicht trok wist ik dat de baan niet zou krijgen, niet dat ik nog zo enthousiast was overigens.
Paar dagen later werd mijn voorgevoel bevestigd in een email (goh). Ze vonden dat ik hun vragen goed heb beantwoord, maar ik kwam ervaring te kort (uhuh).
quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:18 schreef HollandschGlorie het volgende:
Ik ben zelf overigens een keer met mijn overhemd binnenstebuiten naar een sollicitatiegesprek gegaan. Iets met haast hebben en snel omkleden in de auto. Wel aangenomen en toen ik het achteraf vroeg zeiden ze dat ze het niet hadden gemerkt maar wat voelde ik me stom toen ik er thuis achter kwam dat mijn labeltje aan de buitenkant hing.
Niet. Ik had het overhemd open en daaronder een semi-net shirt.quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:43 schreef Tja..1986 het volgende:
Hoe heb je de knoopjes dicht gekregen?
Wow, dat is wel super beta.quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:51 schreef Tinkepink het volgende:
De ergste keer is dat ik 3 uur heb moeten wachten op mijn gesprekspartner. Ik was toen nog zo bleu dat ik dat ook gewoon pikte. Overbodig te zeggen dat ik het natuurlijk niet geworden ben.
Was vast een of andere psychologische test om te kijken of jij wel mondig genoeg wasquote:Op maandag 25 augustus 2014 14:51 schreef Tinkepink het volgende:
De ergste keer is dat ik 3 uur heb moeten wachten op mijn gesprekspartner. Ik was toen nog zo bleu dat ik dat ook gewoon pikte. Overbodig te zeggen dat ik het natuurlijk niet geworden ben.
quote:Op maandag 25 augustus 2014 15:12 schreef LizzyAdam het volgende:
Ik ben recruiter en ben wel vaker rare dingen tegengekomen. Van mensen die midden in hun gesprek de telefoon opnamen, of die inderdaad een.. aparte kledingkeus hadden, of die zo erg stonken dat we daarna de deur van het kantoor een uur open moesten laten staan.
het aller raarste was dat ik tijdens een gesprek voor een vacature waarbij ik een rechtstreekse collega zocht een nogal zenuwachtige man had, die er in zijn zenuwen aparte dingen uitfloepte die hij dus echt niet kon maken. De ergste was toen hij vertelde dat zijn vrouw voor een bepaald groot bedrijf werkte, waar mijn vriendin ook werkt, wat ik dus ook zei. zijn reactie was ' oh, ben je lesbisch? cool. ik hou van lesbische p0rn' en daadwerkelijk ook zichbaar schrok van z'n eigen opmerking.
ehm.. ja. nee. ja. Dat was het einde van het gesprek.
Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom je daar zelf solliciteert (of in gaat op een uitnodiging van een bedrijf waarbij je zelf al wel weet dat je niet in het functieprofiel past)quote:Op maandag 25 augustus 2014 15:38 schreef Lod het volgende:
Meest onredelijke was voor mij bij een bedrijf dat software voor stoplichten en de signaleringsborden boven de snelwegen maakt.
Ik was net gesjeesd bij de studie diergeneeskunde en werkelijk 0,0 ervaring met softwareontwikkeling. Dit heb ik voor het eerste gesprek al aangegeven. Uiteindelijk 3, goede, gesprekken gehad. Om dan afgewezen te worden op te weinig ervaring. Nodig me dan niet uit.
Gebeurt wel vaker geloof ik. Dan denken ze de beste kandidaat te hebben geselecteerd, maar werkt dat uiteindelijk toch niet. Dan gaan ze voor optie 2, wat jij waarschijnlijk bent geweestquote:Op maandag 25 augustus 2014 15:48 schreef Wespensteek het volgende:
Het meest vreemde was dat ik ooit werd afgewezen en een week na ontvangst van die brief werd gevraagd om toch nog te komen werken, dat heb ik toen toch maar niet gedaan.
Vind ik opzich nog niet zulke hele vreemde vragen. Iemand die in een serieuze relatie zit zal minder open staan voor overwerken tov een vrijgezel. En iemand die bijvoorbeeld elk weekend zwaar aan het feesten is kan op maandag nog wel eens brak zijn (lees: minder productief).quote:Op maandag 25 augustus 2014 16:07 schreef Halveprijs het volgende:
In een van mijn laatste sollicitatiegesprekken werden aardig wat persoonlijk vragen gesteld. ( Heb ik een relatie met iemand. ga ik stappen?) Achteraf zat ik nog steeds in twijfels of ze mijn grenzen testen of echt mijn profiel wilde schetsen.
Dan kan je toch ook gewoon vragen of iemand openstaat voor overwerk?quote:Op maandag 25 augustus 2014 16:14 schreef Civilian het volgende:
[..]
Vind ik opzich nog niet zulke hele vreemde vragen. Iemand die in een serieuze relatie zit zal minder open staan voor overwerken tov een vrijgezel. En iemand die bijvoorbeeld elk weekend zwaar aan het feesten is kan op maandag nog wel eens brak zijn (lees: minder productief).
goeie !!quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:39 schreef Deetch het volgende:
Het gaat je werkgever geen reet aan wat je in je vrije tijd doet, als je je werk maar goed doet.quote:Op maandag 25 augustus 2014 16:14 schreef Civilian het volgende:
[..]
Vind ik opzich nog niet zulke hele vreemde vrHeagen. Iemand die in een serieuze relatie zit zal minder open staan voor overwerken tov een vrijgezel. En iemand die bijvoorbeeld elk weekend zwaar aan het feesten is kan op maandag nog wel eens brak zijn (lees: minder productief).
Klopt. En een sporter kan blessure's krijgen. Iemand die niet sport eerder andere gezondsheids dingen enzovoorts enzovoortsquote:Op maandag 25 augustus 2014 16:14 schreef Civilian het volgende:
[..]
Vind ik opzich nog niet zulke hele vreemde vragen. Iemand die in een serieuze relatie zit zal minder open staan voor overwerken tov een vrijgezel. En iemand die bijvoorbeeld elk weekend zwaar aan het feesten is kan op maandag nog wel eens brak zijn (lees: minder productief).
En zo antwoord je ook tijdens een sollicitatie gesprek?quote:Op maandag 25 augustus 2014 16:24 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
Het gaat je werkgever geen reet aan wat je in je vrije tijd doet, als je je werk maar goed doet.
Je hoeft vragen over je privéleven niet te beantwoorden, dus ik zou me flink op de vlakte houden.quote:Op maandag 25 augustus 2014 16:29 schreef Civilian het volgende:
[..]
En zo antwoord je ook tijdens een sollicitatie gesprek?
Hij hoeft de ins en outs niet te weten, maar dergelijke vragen zijn vrij onschuldig. En wat jij in je vrije tijd doet kan best invloed hebben op jouw prestaties. En dat wil de werkgever best kunnen inschatten.
quote:Op maandag 25 augustus 2014 16:30 schreef JoPiDo het volgende: 'Deze jongen is communicatief zo incapabel, dat moet wel een goede programmeur zijn'.
Jij vindt het logisch dat werkgevers daar naar vragen, maar ik vind het een nare gedachte. Daar krijg je Amerikaanse toestanden van, met dingen als onverwachte drugstests en andere onzin. Met het idee dat je als werkgever recht zou hebben op dat soort informatie van je werknemers.quote:Op maandag 25 augustus 2014 16:29 schreef Civilian het volgende:
[..]
En zo antwoord je ook tijdens een sollicitatie gesprek?
Hij hoeft de ins en outs niet te weten, maar dergelijke vragen zijn vrij onschuldig. En wat jij in je vrije tijd doet kan best invloed hebben op jouw prestaties. En dat wil de werkgever best kunnen inschatten.
Ben ik met je eens. Maar er zit ook nog iets tussen volledig open kaart spelen over je privé leven of een volledig gesloten boek blijven.quote:Op maandag 25 augustus 2014 16:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je hoeft vragen over je privéleven niet te beantwoorden, dus ik zou me flink op de vlakte houden.
Ja dat is iets waar ik (uiteraard) achteraf pas aan dacht. Heb toen wel een FBaccount aangemaakt, volgende gesprek was raak.quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:58 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Geen facebook, faalhaas![]()
Zonder dollen, nu kunnen ze je niet controleren. Houden ze niet zo van.
Ik zou al gek opkijken van die vraag. Als het nou was 'wat doe je graag in je vrije tijd?'.quote:Op maandag 25 augustus 2014 16:37 schreef Civilian het volgende:
[..]
Ben ik met je eens. Maar er zit ook nog iets tussen volledig open kaart spelen over je privé leven of een volledig gesloten boek blijven.
Een oppervlakkige vraag of je uit gaat vind ik vrij onschuldig. Als ze nou gaan vragen waar, wanneer en hoelaat je uit gaat dat is een ander verhaal.
Maar dat is mijn mening
quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:39 schreef Deetch het volgende:
Ja ik ken het... Ook heb ik ergens zonder blikken of blozen 500 euro meer gevraagd. Toen werd ik nog opgebeld ook, met de vraag of mijn salarisindicatie een foutje was, want ze vonden het té hoogquote:Op maandag 25 augustus 2014 14:57 schreef shifto het volgende:
Ik ooit tijdens een sollicitatie 250 euro meer vragen dan ik bij mijn toenmalige werkgever verdiende. Zonder blikken of blozen werd er ja gezegd, dan voel je je meteen dom dat je niet meer vroeg.
Zo'n meisje snapt ook wel dat 700 bruto meer vragen zonder echt lopend aanbod ook een beetje jezelf in de voet schieten is. Daarom krabbelde ze ook zo terug, me dunktquote:Op maandag 25 augustus 2014 16:47 schreef Snoepje5 het volgende:
Toch jammer dat niemand zo'n meisje dan even van te voren duidelijk maakt dat mbo starter ¤1800 een prima salaris is voor zo'n functie. Het is niet veel, maar je bent niet voor niets op mbo afgestudeerd. Waarschijnlijk had ze dan inderdaad de baan.
Onderstaand was een beter antwoord geweest:quote:Op maandag 25 augustus 2014 16:39 schreef karton2 het volgende:
[..]
Ja dat is iets waar ik (uiteraard) achteraf pas aan dacht. Heb toen wel een FBaccount aangemaakt, volgende gesprek was raak.
verbeterdquote:Op maandag 25 augustus 2014 16:47 schreef Snoepje5 het volgende:
Toch jammer dat niemand zo'n meisje dan even van te voren duidelijk maakt dat mbo starter ¤1800 een prima salaris is voor zo'n functie. Het is niet veel, maar je bent niet voor niets op mbo afgestudeerd.geslaagd Waarschijnlijk had ze dan inderdaad de baan.
vet!quote:Op maandag 25 augustus 2014 17:26 schreef raptorix het volgende:
Ik werk bij een internetbureau en daar kwam iemand in een Tuxedo solliciteren zo iets:
[ afbeelding ]
Ook wel vrij orginele dingen, zo had 1 sollicitant voor een creatieve functie een viewmaster met zijn werk erop ingeleverd. Wat ook een leuke was dat iemand een vissekom met goudvis kwam brengen, en op de bodem lag een USB stick met daarop een filmpje dat hij graag nog eens langs zou komen.
Ik zou er wel om kunnen lachen denk ikquote:Op maandag 25 augustus 2014 17:34 schreef JoPiDo het volgende:
Ik zelf had ooit het idee om levensgrote kartonnen poppen van mezelf te drukken en rond te sturen, zodat potentiële werkgevers vast aan mijn aanwezigheid konden wennen.
Part 1quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:04 schreef HollandschGlorie het volgende:
Dus, zeg eens eerlijk: heb jij wel eens een enorme blunder gemaakt bij een sollicitatie? Ben je wel eens weggevlucht bij een sollicitatie omdat het toch niet was wat jij er van verwachtte? Of ben je wel eens afgewezen om een hele rare reden?
Nou, gek zegquote:Op maandag 25 augustus 2014 15:12 schreef LizzyAdam het volgende:
ehm.. ja. nee. ja. Dat was het einde van het gesprek.
Ook heb ik geen google plus, hyves, what'sapp, tinder, of wat dan ook.quote:
Zoiets had m'n vrouw een poosje geleden.quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:57 schreef shifto het volgende:
Ik ooit tijdens een sollicitatie 250 euro meer vragen dan ik bij mijn toenmalige werkgever verdiende. Zonder blikken of blozen werd er ja gezegd, dan voel je je meteen dom dat je niet meer vroeg.
lol, wat een vaagheid.quote:Op maandag 25 augustus 2014 17:47 schreef Poesopstokje het volgende:
In 2011 eens gesolliciteerd bij een farmaceutisch bedrijf, nooit weer wat van gehoord.
In 2012 werd ik opgebeld, met de vraag of ik alsjeblieft op gesprek wou komen. Aangegeven dat ik 13 weken zwanger was, maar dat was geen probleem, ze wouden me écht graag hebben.
Gesprek zelf ging prima, tot de rondleiding door het bedrijf. Ik werd zwart voor de ogen, bijna flauwvallen. dus hup terug naar kantoor. Ging niet zo best. Ambulancepost die vlakbij zat werd opgeroepen, maar voordat ze mijn bloeddruk konden meten werden ze opgepiept.
Toen werd m´n huisarts maar gebeld. Conclusie; hyperventilatie![]()
En echt hè, ik werd nog aangenomen ook![]()
Met +/- 30 weken kwam ik in de ziektewet en na m'n verlof werd ik gedegradeerd tot zwakzinnigen werk, dus toen heb ik na 2 dagen maar ontslag genomen.
Maar chapeau voor mijn toenmalige bazin
Wat dacht je dan te gaan doen bij een schoonmaakbedrijf, op kantoor? Maar dan neem je dat ook op in je open sollicitatie lijkt mij.quote:Op maandag 25 augustus 2014 18:57 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Open sollicitatie (hbo niveau) gestuurd naar een bekend schoonmaakbedrijf.
Kreeg een tijdje later een uitnodiging, maar de man aan de telefoon wist niet om wat voor vacature het ging. Dus ik vrij genomen van mijn "bijbaan" en me maar netjes aangekleed.
Kom ik daar, begint ze eerst mijn cv te lezen. Eerste vraag "heb je echt deze opleidingen allemaal afgerond?"
Uhh ja, waarom zou ik ze anders op mijn cv zetten. Hadden ze mijn cv dus nooit gelezen en raakten ze in de stress toen ze mij zo netjes gekleed zagen aankomen; het ging namelijk om een vacature als kamermeisje.
Ja ik heb een opleiding die daar prima bij past.quote:Op maandag 25 augustus 2014 19:31 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Wat dacht je dan te gaan doen bij een schoonmaakbedrijf, op kantoor? Maar dan neem je dat ook op in je open sollicitatie lijkt mij.
Damn, die had ik ook moeten zeggen toen mij die vraag vandaag gesteld werd.quote:Op maandag 25 augustus 2014 20:12 schreef Isabeau het volgende:
Mijn leidinggevende vertelde me dat ze een sollicitant vroeg waar zij zichzelf zag in 5 jaar en het antwoord was: 'Dan heb ik jouw baan en heb jij geen werk meer'. Needless to say...
Een vriendin ging solliciteren voor een IT-baan en vroeg mij in paniek hoe een computer werkt. Ik zei: 'Zet maar aan'. Ze drukte op de knop van de monitor. Ik zei: 'Zet de pc maar aan' en ze reageerde geïrriteerd dat ze dat net had gedaan. Als achtergrond info.quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:26 schreef hottentot het volgende:
Ik verbaasde mij er bij sollicitaties altijd over dat mijn kennis (techneut) mondeling getoetst word door mensen die er helemaal geen verstand van hebben (HBO'ers management). Ooit een keer de domste antwoorden gegeven, maar wel met technische termen en goede volzinnen. Ik werk er nu nogen zit zelfs bij het eerste deel van de sollicitatiegesprekken om dit in de toekomst te voorkomen.
Tokkiesquote:Op maandag 25 augustus 2014 20:44 schreef megamandy het volgende:
Omdat ik een tijd lang niet wist wat ik wilde studeren, werkte ik in een schoenenwinkel. In de detailhandel is het vrij normaal om een foto bij je cv te voegen en heb je ook daardoor een verhoogde kans om op gesprek te mogen komen.
Maar wat voor een foto's sommige mensen mee sturenhet toppunt was wel een cv van iemand met een selfie gemaakt via de spiegel met haar gsm terwijl ze haar baby van een paar weken oud op haar arm had. Ze solliciteerde voor de part-time functie maar het liefst wel geen koopavonden en weekenden ivm haar baby (en dat in een stad met winkels die 7 dagen per week open zijn).
om geld te verdienenquote:Op maandag 25 augustus 2014 18:00 schreef JaniesBrownie het volgende:
Enige dat ik kan bedenken is die keer dat ik, na een test gedaan te hebben die ontzettend positief uitpakte voor mij en waardoor ik de eerste keus was voor de volgende ronde, totaal niet kon antwoorden op de vraag waarom ik het werk wilde doen.![]()
Ik wist het echt helemaal niet meer, terwijl ik daar toch echt vooraf ook wel over na had gedacht, aangezien ze dat altíjd vragen...
Ik ben het dus niet geworden
Heerlijkquote:Op maandag 25 augustus 2014 20:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Een vriendin ging solliciteren voor een IT-baan en vroeg mij in paniek hoe een computer werkt. Ik zei: 'Zet maar aan'. Ze drukte op de knop van de monitor. Ik zei: 'Zet de pc maar aan' en ze reageerde geïrriteerd dat ze dat net had gedaan. Als achtergrond info.
Ze kreeg de baan.
Ze hadden haar (lekker ding overigens) allemaal vragen gesteld als 'Bent u bekend met DLW' en ze antwoordde overal bevestigend op. Ze dacht dat ze alles wel tijdens het inwerken zou leren
Haar carriere in de IT heeft 2 uur geduurd.
zo mooi, dat heb ik echt zo vaak aan de telefoon.quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:39 schreef Deetch het volgende:
Oja ook eens ongeveer gehad.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 00:00 schreef Queller het volgende:
Wij hebben eens een sollicitant op kantoor gehad die helemaal verkeerd zat. Hij had gesolliciteerd bij de concurrent die het zelfde merk verkocht, maar had blijkbaar verder geen flauw idee. Hij zat ongeveer 125km verkeerd.
Ik denk niet dat hij aangenomen is
Lijkt me ook...quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 01:24 schreef megamandy het volgende:
Oja ook eens ongeveer gehad.
Een jongen die in de winkel vroeg waar een andere winkel lag, maar die winkel lag niet eens in die stad. Dus hij loopt weer weg. Vijf minutn later word ik gebeld door iemand die bij ons op gesprek moest komen en de winkel niet kom vinden, ik dus uitleggen. Kwam diezelfde jongen later dus weer terug naar binnen want hij bleek dus bij ons een gesprek te hebben.
Hij wist dus niet eens bij welk bedrijf hij gesolliciteerd hadDat weet je toch wel als je je cv gaat opsturen?
"Och wat schattig, hij had geen pak en heeft er een van z'n pa geleend"quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 08:23 schreef Barcaconia het volgende:
Ik had eens een sollicitatie voor een commerciële functie. Ter voorbereiding mijn pak even naar de stomerij gebracht, en omdat ik toch moest gaan alle pakken uit de kast maar meegegeven.
Tot de stomerij die ochtend opbelden dat ze de pakken nog niet terug hadden en ik dus niets had.
Omdat ik toch een beetje netjes wilde zijn dacht ik, dan leen ik er een van mijn vader.
Toen zat ik dus daar met een pak wat 7 maten te groot was, waar ik bijna in verdronk en wat ik probeerde met een riem nog een beetje recht en omhoog te houdenZe moeten naderhand toch wel gelachen hebben.
Baan wel gekregen gelukkig
Tja als je er 25 in een week moet sturen omdat je in een sollicitatieklasje zit vanwege je uitkering kun je het overzicht wel eens verliezenquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 01:24 schreef megamandy het volgende:
[..]
Oja ook eens ongeveer gehad.
Een jongen die in de winkel vroeg waar een andere winkel lag, maar die winkel lag niet eens in die stad. Dus hij loopt weer weg. Vijf minutn later word ik gebeld door iemand die bij ons op gesprek moest komen en de winkel niet kom vinden, ik dus uitleggen. Kwam diezelfde jongen later dus weer terug naar binnen want hij bleek dus bij ons een gesprek te hebben.
Hij wist dus niet eens bij welk bedrijf hij gesolliciteerd hadDat weet je toch wel als je je cv gaat opsturen?
Bij ons krijgen we allemaal dezelfde recruiter op onze dak als er een functie in ons niche gebied vrijgekomen is.shotgun methode. Zo kansloos. Ook recruiters met vage mailtjesquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 08:12 schreef raptorix het volgende:
Wat trouwens ook leuk is, mijn collega's en ik krijgen heel vaak van dezelfde recruiters linkedin Spam, zogenaamd gepersonaliseerd, maar als ik dan hoor zijn het exact dezelfde mailtjes, wat we binnenkort willen doen is, zo een recruiter allemaal exact hetzelfde mailtje terug sturen
Het ergst zijn nog die recruiters die, nadat je hun mail negeert, je nog een reminder sturenquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 08:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Bij ons krijgen we allemaal dezelfde recruiter op onze dak als er een functie in ons niche gebied vrijgekomen is.shotgun methode. Zo kansloos. Ook recruiters met vage mailtjes![]()
Heb iets vergelijkbaars gehad bij het solliciteren op een helpdesk (:')) baan bij een telefoon-maatschappij ergens bij Breda.quote:Op maandag 25 augustus 2014 20:12 schreef Isabeau het volgende:
Mijn leidinggevende vertelde me dat ze een sollicitant vroeg waar zij zichzelf zag in 5 jaar en het antwoord was: 'Dan heb ik jouw baan en heb jij geen werk meer'. Needless to say...
Waarom? Uit principe? Lekkere indruk laat je daarbij achter. Bij ons is beetje relax babbelen over hobbies, vrijetijd en interesses 50% van de eerste ronde. Het is juist van belang dat je iemand hebt die sociaal op orde is en ook bij de rest past.quote:Op maandag 25 augustus 2014 16:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je hoeft vragen over je privéleven niet te beantwoorden, dus ik zou me flink op de vlakte houden.
Als je nou ook nog even leest wat ik daarna nog heb geschreven.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 09:20 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Waarom? Uit principe? Lekkere indruk laat je daarbij achter. Bij ons is beetje relax babbelen over hobbies, vrijetijd en interesses 50% van de eerste ronde. Het is juist van belang dat je iemand hebt die sociaal op orde is en ook bij de rest past.
Sociaal op orde?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 09:20 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Waarom? Uit principe? Lekkere indruk laat je daarbij achter. Bij ons is beetje relax babbelen over hobbies, vrijetijd en interesses 50% van de eerste ronde. Het is juist van belang dat je iemand hebt die sociaal op orde is en ook bij de rest past.
Daar zijn er wel meer van in NL.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 10:47 schreef zweefbij het volgende:
Op een gesprek komen en de projectleider deelt mij mee dat hij dacht dat het was afgezegd en dus niks had voorbereid en geen tijd meer had. Lekkere projectleider ben je dan.
quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 10:40 schreef EigenwijzeMuffin het volgende:
Kwam ik binnen in de wachtruimte zaten daar twee figuren in een korte broek en slippers met een weekend tasje waarvan er bij een een handdoek uitstak. (ging waarschijnlijk naar het strand).
De ander zag er uit als tante Sidonia, terwijl er in de sollicitatie beschrijving toch redelijk fysieke eisen werden gesteld op een later ogenblik.
Zelf ben ik in het verleden bij het verkeerde werkgever binnen gestapt (lagen naast elkaar, allebei telefonie zaken). Ik kwam binnen en gaf aan dat ik voor een sollicitatie kwam. (zo leer je dat je beter iemand s naam kan vragen) De bedrijfsleider was aanwezig en hoorde dat, nam een intake gesprek af en nam mij aan. Pas later die week kreeg ik een mail binnen van dat andere bedrijf dat het niet netjes was dat ik zonder opgaaf van redenen niet ben op komen dagen :S. persoonlijk binnen gelopen en mijn excuses aangeboden. Best wel een grote faal actie van mij als broekie
Je hebt het over de gemeente Adamquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 08:44 schreef 75020 het volgende:
Waarom dat niet gewoon zeggen? Wees gewoon eerlijk.
Die vraag werd mij ook pas geleden gesteld. Mijn antwoord was. "Dat weet ik niet. Misschien vind ik de functie waarvoor ik kom zo leuk dat ik dit tot mijn pensioen doe, maar misschien ben ik inmiddels de directeur van dit bedrijf" . Werd er lachend geantwoord dat die vacature net was vervuld, dus net te laat was.quote:Op maandag 25 augustus 2014 20:12 schreef Isabeau het volgende:
Ik snap de clou nietquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 11:02 schreef Renesite het volgende:
Daarop had ik wel werk nodig natuurlijk. Dus ik was uiteindelijk via een uitzendbureau aangenomen bij een overheidsinstelling. Om eerlijk te blijven: ik gaf aan dat ik zo goed als zeker elders was aangenomen. "Geen probleem" zei ze. Omdat ik een grafhekel heb gekregen aan intercedenten ben ik wel aan het werk gegaan. Ik werd zoals verwacht na 7 dagen een e-learning van het programma gedaan te hebben aangenomen bij mijn huidige werk. Ik mijn intercedent bellen "Ow, jammer zeg! Tja, kom vandaag nog maar even langs dan maken we het in orde." Ik: "Ik moet de leidinggevende het hier nog wel even doorgeven". "Nee joh, doen wij wel"
Ik vond het redelijk lullig en ben netjes van mezelf. En omdat ik onderhand wel wist dat dit een smerige plaatsing was, ben ik naar de leidinggevende gegaan. "Tja, ik wist 99% zeker dat ik wel aangenomen was, en eigenlijk vind ik het best vreemd dat ik alsnog hier aan het werk ben gekomen. Een rare actie van het uitzendbureau!" Vond ze zelf ook wel! Fuck you intercedenten!!!
Duidelijk dat je actief bent binnen overheidsinstellingen, gezien je gebrekkige manier van communiceren pas je daar prima. Snap werkelijk niets van je verhaal.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 11:02 schreef Renesite het volgende:
Daarop had ik wel werk nodig natuurlijk. Dus ik was uiteindelijk via een uitzendbureau aangenomen bij een overheidsinstelling. Om eerlijk te blijven: ik gaf aan dat ik zo goed als zeker elders was aangenomen. "Geen probleem" zei ze. Omdat ik een grafhekel heb gekregen aan intercedenten ben ik wel aan het werk gegaan. Ik werd zoals verwacht na 7 dagen een e-learning van het programma gedaan te hebben aangenomen bij mijn huidige werk. Ik mijn intercedent bellen "Ow, jammer zeg! Tja, kom vandaag nog maar even langs dan maken we het in orde." Ik: "Ik moet de leidinggevende het hier nog wel even doorgeven". "Nee joh, doen wij wel"
Ik vond het redelijk lullig en ben netjes van mezelf. En omdat ik onderhand wel wist dat dit een smerige plaatsing was, ben ik naar de leidinggevende gegaan. "Tja, ik wist 99% zeker dat ik wel aangenomen was, en eigenlijk vind ik het best vreemd dat ik alsnog hier aan het werk ben gekomen. Een rare actie van het uitzendbureau!" Vond ze zelf ook wel! Fuck you intercedenten!!!
Mij aannemen, een plaatsing scoren en al weten dat ik max. een week er ga werken. In die tijd geen enkele aandeel kunnen brengen in het werk (opbrengsten voor de overheidsinstelling bewerkstelligen). Ik vind dat een kut manier van zaken doen. Maar prima, ik ben er wel gaan werken omdat het een week inkomen genereren was. De intercedente die mij geplaatst had vond dat ik niet hoefde te vertellen waarom ik niet meer terugkwam.quote:
Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat er iets mis gaat, maar dan dien je dat professioneel op te lossen. Die PL had ook eerlijk kunnen zeggen dat het mis was gegaan, je een bak koffie geven terwijl hij het CV leest en dan 20 minuutjes later het gesprek beginnen. Niks geen schande, kan gebeuren.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 10:47 schreef zweefbij het volgende:
Op een gesprek komen en de projectleider deelt mij mee dat hij dacht dat het was afgezegd en dus niks had voorbereid en geen tijd meer had. Lekkere projectleider ben je dan.
quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 11:21 schreef Lyrebird het volgende:
Medewerker 4 was een optisch ontwerper die aan een systeem werkte waarop ik al een patent had. Zijn vraag was hoe hij mijn patent het beste kon omzeilen.
Nee..quote:
Maar jij weet alles, kunt alles, kent alles en hebt overal ervaring mee en weet t altijd t bestequote:Op dinsdag 26 augustus 2014 11:47 schreef Ouder1 het volgende:
Tja. Breek me de bek niet open. Een greep uit de misère die solliciteren heet:
Als sollicitant:
- Solliciteren voor functie A en bij het gesprek te horen krijgen dat die al vervuld is (WTF; nodig me dan niet uit)
- Gesprekspartners die echt totaal niets weten over mijn vakgebied en me wazig aan gaan staren als ik op vakinhoudelijke vragen antwoord geef
- Na 5 rondes en als enige overgebleven kandidaat te horen krijgen dat ze toch liever een man hebben voor de functie
- Bij het 3e gesprek komt de aap uit de mouw; Ze kunnen me niet betalen of ik het als vrijwilliger wil doen![]()
- Bij het 2e gesprek beginnen te zeiken over de reisafstand.. dat staat toch op mijn cv?
- Bij een sollicitatie met een reistijd van 1,5 uur te horen krijgen dat ze een foutje hebben gemaakt in de planning en of ik volgende week wil terugkomen.. en niet eens een kopje koffie krijgen voor de moeite
- Sollicitaties die worden gepresenteerd als fulltime baan die bij navraag om stages blijken te gaan
- "Wij werken alleen met Oost Europeanen vanwege het kostenplaatje" (niet mijn eigen vakgebied trouwens).
- Mij een lopende casus laten oplossen als test en dan 'thank you Mam'.. "We hebben besloten toch geen HRM-er in dienst te nemen."
- Bij het sollicitatie gesprek de vraag krijgen je netwerk eerst te geven voor je door kunt naar de volgende ronde..
- In een sollicitatie procedure betrokken worden in een conflict met de opdrachtgever die aanzit bij het 2e gesprek (en dus het 3e gesprek horen dat alles wat toen gezegd is flauwekul is om de opdrachtgever tevreden te houden)
- Het eeuwige gezeik over hoe je als alleenstaande de zorg voor je kinderen (pubers) combineert met je werk (antwoord is altijd fout; je bent óf een slechte moeder óf een slechte werknemer)
- Natuurlijk het bijna standaard gezeik over 'over gekwalificeerd/ onder gekwalificeerd', vereiste werkervaring in exact die functie in exact die branche..
Enz enz enz
Ah, gaan we op die toer. Kan je ook lezen? Of dringt het gewoon niet tot je door wat er staat?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 12:05 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar jij weet alles, kunt alles, kent alles en hebt overal ervaring mee en weet t altijd t beste
En dan toch maar niet aan de bak komen maar uit je post spreekt helemaal niets van zelfreflectie. Het ligt natuurlijk altijd aan de anderen
Ik herken ook veel van die punten btw. En dan zit ik toch echt in een ander vakgebied.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 12:05 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar jij weet alles, kunt alles, kent alles en hebt overal ervaring mee en weet t altijd t beste
En dan toch maar niet aan de bak komen maar uit je post spreekt helemaal niets van zelfreflectie. Het ligt natuurlijk altijd aan de anderen
Sowieso is het nogal debiel om bij die voorbeelden over zelfreflectie te gaan beginnen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 12:07 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ik herken ook veel van die punten btw. En dan zit ik toch echt in een ander vakgebied.
Gesprek met de 'specialist' die ik direct onder de tafel lul (bleek het werk net een 3 maanden te doen).
Met mijn c.v. voor zijn neus doodleuk vragen waar ik woon.
Technische vragen stellen -> technisch antwoord krijgen en dan antwoorden met 'eh ja, dat klopt volgens mij wel'
voorbeelden te over nog.
Natuurlijk dringt dat door. Net als dat doordringt als ik je in een willekeurig ander topic zie posten. Dat telt bij mekaar op en zo. En dat maakt dan dat je posts in een ander licht ziet.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 12:07 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ah, gaan we op die toer. Kan je ook lezen? Of dringt het gewoon niet tot je door wat er staat?
Zo. Voel je jezelf nu toppie?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 12:13 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Natuurlijk dringt dat door. Net als dat doordringt als ik je in een willekeurig ander topic zie posten. Dat telt bij mekaar op en zo. En dat maakt dan dat je posts in een ander licht ziet.
Net als zoveel mensen dat hebben bij jou. Het is niet dat t uit de lucht komt vallen ofzo, je bent er zelf de oorzaak van.
Altijd meid, elk willekeurig moment van de dag, dus dat heeft niks met jou van doenquote:
Had hij gelijk?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 13:01 schreef Ouder1 het volgende:
Sollicitant die zegt mijn werkgever een eikel te vinden
Bij heel veel banen best veel. Als je met klanten werkt, of veel in teams helpt het dat je sociaal gemakkelijk verbindingen kan leggen. Waarom denk je dat (met name bij startersfuncties) bestuursfuncties, studentenvereniging etc als zeer waardevol wordt gezien?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 09:23 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Sociaal op orde?
Doet me wel denken aan een ander gesprek wat ik had
'O je woont in ...? Leuke kroegen hebben ze daar!'
'Ik zou het niet weten, kom nooit in de kroeg.'
'Heb je geen vrienden?'
wtf heeft dat er mee te maken?
Heb de vraag ook maar echt 1 keer gehad.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 13:40 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Bij heel veel banen best veel. Als je met klanten werkt, of veel in teams helpt het dat je sociaal gemakkelijk verbindingen kan leggen. Waarom denk je dat (met name bij startersfuncties) bestuursfuncties, studentenvereniging etc als zeer waardevol wordt gezien?
Misschien moet je zelf eens gaan solliciteren. Dan weet je dat wat ouder1 schrijft geen onzin is.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 12:05 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik heb weleens 4 uur in de file gestaan door sneeuwval op een maandagochtend, en dat over een afstand van 75 km. Dus zo raar vind ik dat niet.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 13:01 schreef Ouder1 het volgende:
- Sollicitant die de afspraak wil verzetten omdat het sneeuwt
Ja. Want ik heb in mn leven nog nooit gesolliciteerd natuurlijk. Daarbij heb ik een baan dus ik hoef helemaal niet te solliciteren.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 14:11 schreef zweefbij het volgende:
[..]
Misschien moet je zelf eens gaan solliciteren. Dan weet je dat wat ouder1 schrijft geen onzin is.
Ik woonde toen 55 km van mijn werk, sollicitant woonde praktisch om de hoek. Ik was er, net als alle collegae waarvan er ook meerdere van ver kwamen, sollicitant belde echter af. Dat heeft voor mij een voorspellend karakter voor de betrouwbaarheid van de persoon.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 14:14 schreef zweefbij het volgende:
[..]
Ik heb weleens 4 uur in de file gestaan door sneeuwval op een maandagochtend, en dat over een afstand van 75 km. Dus zo raar vind ik dat niet.
Grappig. Zo lopen veel (orienterende) gesprekken bij mij ook.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 14:34 schreef Bramito het volgende:
Ik ging op gesprek voor een exportfunctie voor electronica (audio shit). Deze mensen hadden best een aardig producten, maar hadden nog nooit iets buiten Spanje verkocht. Ik zag niet echt exportpotentie maar het was best een redelijk gesprek. Het begon een beetje scheef te lopen nadat ik ze vroeg wanneer ze verwachtten winst te halen uit de niet bestaande export klanten. Ze begrepen nl. niet dat er nogal een groot verschil is tussen thuismarkt en verschillende export markten. Ze begrepen ook niet dat ze waaschijnlijk het product zouden moeten aanpassen voor de lokale markt. Daar hadden ze niet zoveel zin in. Zij dachten dat ik binnen 6 maanden wel effe 15 nieuwe markten zou openbreken. Dat alles met een arrogante toon van “take it or leave it”. Toen was het wel klaar voor mij, maar toch nog even het gesprek afgemaakt. Als laatste punt wilden ze graag dat ik even een paar A4tjes volschreef met een mogelijke export strategie. Toen heb ik maar gezegd dat ze me daar wel freelance voor konden inhuren.
Je moet je overhemd ook niet in je onderbroek stekenquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 14:59 schreef tongtachtig het volgende:
Ben ooit eens afgewezen omdat de rand van mijn bjorn borg onderbroek boven mijn pantalon uitstak. Kortzichtige werkgevers tegenwoordig
Zoiets?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 14:59 schreef tongtachtig het volgende:
Ben ooit eens afgewezen omdat de rand van mijn bjorn borg onderbroek boven mijn pantalon uitstak. Kortzichtige werkgevers tegenwoordig
Ik blijf me erover verbazen... Gelukkig is mijn huidige werkgever zelf jaren de wereld over gevlogen om z'n producten te verkopen en heeft dus een wat realistischer beeld.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 14:54 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Grappig. Zo lopen veel (orienterende) gesprekken bij mij ook.
soliciteerde je bij Calvin Klein ofzo?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 14:59 schreef tongtachtig het volgende:
Ik herken het wel. Heb ook een gesprek gehad met een werkgever die gehoord had dat ik werkeloos was geworden. Zijn aanbod: Als ik in 3 maanden tijd 15 grote bedrijven (>1500 werknemers) als klant kon aandragen dan wilde hij mij wel een jaarcontract bieden. Tot die tijd niets.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 15:16 schreef Bramito het volgende:
[..]
Ik blijf me erover verbazen... Gelukkig is mijn huidige werkgever zelf jaren de wereld over gevlogen om z'n producten te verkopen en heeft dus een wat realistischer beeld.
Dat staat dan ook wel heel pauperig.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 14:59 schreef tongtachtig het volgende:
hoe doe je dat? je hebt toch gewoon een overhemd aan? hoe kun je dan daaronder je ondergoed zien?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 14:59 schreef tongtachtig het volgende:
Gewoon je overhemd in je onderbroek stoppen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 17:09 schreef WRH het volgende:
[..]
hoe doe je dat? je hebt toch gewoon een overhemd aan? hoe kun je dan daaronder je ondergoed zien?
Ik kan mij best wel vinden in dit commentaar...quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 12:05 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Je leest wel eens dat mensen hun moeder meenemen, ook als ze 20+ zijnquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:03 schreef jeffrey83 het volgende:
die zijn vriendin en hond mee nam naar het gesprek..
Ik kreeg bij AH met grote regelmaat door moeders ingevulde sollicitatieformulieren binnen. Wie wil er dan werken, vraag je je af.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je leest wel eens dat mensen hun moeder meenemen, ook als ze 20+ zijn
Gelukkig deze niet! Hij was eind 30.....quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Trek de laatste 10 jaar al geen pak meer aan voor een sollicitatie (als autistische techneut zijnde).quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 21:41 schreef Fer het volgende:
Twijfel of het ermee te maken heeft, maar enkele gesprekken gevoerd bij verschillende werkgevers voor een technische functie. Iedere keer netjes in pak met nette schoenen en mijn beste overhemd. Leuke open gesprekken gevoerd, maar toch afgewezen.
Laatste gesprek, dacht fuck-it spijkerbroek, casual overhemd en gewone schoenen (geen gympen). Gelijk aangenomen, misschien toeval of niet.
Ergens had ik toch het gevoel dat ze een autistische techneut verwachten, ipv strak in pak.
Geloof het of niet; mijn broer mag van zijn baas geen pak aan naar klanten, ook een net jasje zonder stropdas wordt niet gewaardeerd. Je bent programmeur en je wekt wantrouwen als je overdressed aan komt zetten, alsof je je onkunde moet verbergen (zegt zijn baas).quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:09 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Trek de laatste 10 jaar al geen pak meer aan voor een sollicitatie (als autistische techneut zijnde).
Vaak een beter pak aan dan de mensen waar ik een gesprek mee heb (als die al een pak aan hadden).
Staat leuk hoor, maar na de 2e 'eh, je kwam toch niet voor de management functie?' opmerking was ik er klaar mee. Net overhemd, goede broek en schoenen en klaar.
Dit.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:32 schreef Roces18 het volgende:
tvp , vind het altijd leuk hoe die hr-miepjes zichzelf recruiter noemen en het op zijn nederlands uitspreken: rekroetor
Nee, dat meen je niet. En dan tijdens een sollicitatie durven te zegge. Ik ben zelfstandigquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Natuurlijk maakt dat niet minder capabel, dat lijkt me ook heel logisch. Maar kleren maken wel de man. Los van of hoe je gekleed gaat wel of geen invloed heeft op je kansen op de arbeidsmarkt, heb ik wel een bepaald beeld bij mensen in bepaalde outfits.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 01:09 schreef De-Hamster het volgende:
Bij mijn huidige baan is het ook zo dat mensen die op sollicitatiegesprek komen netter dan in een blousje (dat hoeft al niet eens) je dan al minder kans maakt op de baan. En dan maakt het geen ene reet uit of je voor mijn part-time baan komt of voor de manager van het salesteam. En ook de directeur van Nederland loopt gewoon in een nette trui met spijkerbroek met een goede broek. En het is zeker niet zomaar een bedrijf met meer dan 1000 werknemers.
Ik vind dat gegeil op nette pakken sowieso niet zo bijzonder. Het gaat om jezelf, in welke functie dan ook. ik begrijp dat men in sommige sectoren nog wat ouderwets daarin is, maar dannog. Een net neutraal hemd, trui of t-shirt in combinatie met een nette spijkerbroek met evt. een riem en nette schoenen maakt iemand op geen enkel vlak minder capabel dan iemand in een strak pak.
Maar, dat is weer andere discussie.
quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:08 schreef Janneke141 het volgende:
Ik kreeg bij AH met grote regelmaat door moeders ingevulde sollicitatieformulieren binnen.
Ik ben wel eens ontslagen omdat ik niet bidde voor de lunchquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 11:56 schreef Deetch het volgende:
Een vriendin die de vraag kreeg of zij bij een actieve sportvereniging zat. Dit ivm netwerkmogelijkheden voor het betreffende bedrijf.
Een vriend die gevraagd werd bij welke kerk hij aangesloten was.
Tja, misschien hebben ze geen degelijk kantoor of vergader ruimte?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 09:54 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Sollicitatiegesprekken bij de Primark worden in de kantine gehouden.
Nou ja, ik vond het in ieder geval niet echt heel professioneel over komen.. ze hebben toch wel zelf een werkruimte mag ik aannemen?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 10:45 schreef jeffrey83 het volgende:
[..]
Tja, misschien hebben ze geen degelijk kantoor of vergader ruimte?
Als je in deprimarkt gaat werken heb je meestal geen wo of hbo opleiding gevolgd... Dus zou ik het ook niet zo raar vinden.
(Ps, ja ik heb bewust de spatie tussen "de" en "primarkt" weg gelaten)
Bidden, bidde, gebid?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 10:31 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Ik ben wel eens ontslagen omdat ik niet bidde voor de lunch![]()
![]()
![]()
Was een vakantiebaantje bij een tuinder in Boskoop
bidden, bood, gebit natuurlijkquote:Op woensdag 27 augustus 2014 10:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Bidden, bidde, gebid?
Je BAD niet voor de lunch.
ik zie nog twee extra pluspunten bij deze sollicitantquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 10:19 schreef sanger het volgende:
Een keer een vacature uitgezet en een hoop CV's binnengekregen. De meest opvallende was voorzien van een behoorlijk formaat foto van betreffende dame in bikini. Full colour... Was erg aanlokkelijk om haar uit te nodigen gezien de aanblik, maar toch maar niet gedaan.
Voor deze functie hadden we 5 kandidaten gesproken in de eerste ronde. Twee gingen door naar de tweede ronde, waaronder een leuke dame. Alleen toen ze voor tweede gesprek kwam was ze wel wat verandert.... in de tussentijd had ze een boobjob laten doen
Oh, dat had ik ook. Ik voldeed volledig aan het profiel, maar ik kreeg een mail, dat ik niet aan het profiel voldeed. Dus ik gemaild. Krijg ik terug dat ik geen customer service ervaring heb. Nee, maar 12 jaar. Dus ik dat terug. Krijg ik mail, dat ze iemand zoeken met recente cs ervRing en bovendien was de functie te licht voor mij.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:20 schreef Accordtje het volgende:
Ik heb een tijd geleden gesolliciteerd voor wagenparkbeheer bij een groot bedrijf (mooi bedrijf ook), met een groot aantal leaseauto's. Het leek me wel interessant om eens aan die kant te zitten, aangezien ik zelf bij een leasemaatschappij werk. Ik ken het leasen inmiddels van binnen naar buiten en van onder naar boven, dus was eigenlijk wel in de veronderstelling dat ik op z'n minst wel op gesprek zou mogen komen. Daarnaast voldeed ik ook gewoon aan de gestelde eisen die vermeld waren.
Krijg ik na een week een mail vanuit de HR medewerker van het betreffende bedrijf, waarin ze me afwijzen, omdat ik niet pas in het profiel waar ze naar op zoek zijn. Ik had een directe afwijzing eigenlijk al niet helemaal verwacht, maar goed, dat kan. De reden van de afwijzing vond ik alleen wel bijzonder. Op mijn wedervraag op basis waarvan ik dan niet voldoe aan het profiel heb ik helaas nooit antwoord gekregen.
Door niet te solliciteren kwam je onvoldoende gemotiveerd over.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:48 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik werd zojuist afgewezen voor een functie waar ik niet op had gesolliciteerd.
Ook vrij bijzonder.
quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:01 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Door niet te solliciteren kwam je onvoldoende gemotiveerd over.
[..]
twee broeken vind ik wel wat overdressedquote:Op woensdag 27 augustus 2014 01:09 schreef De-Hamster het volgende:
En ook de directeur van Nederland loopt gewoon in een nette trui met spijkerbroek met een goede broek.
[..]
Dat was bij mijn sollicitatie voor een bijbaantje bij Blokker ook zo. Na 10 minuten kwam een collega er bij zitten (waar ik direct mee zou samen komen te werken) en daarmee heb ik nog zo'n half uur een gesprek gehad. Verliep prima en werd later die week ook aangenomen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 09:54 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Je moet wel heel erg ontevreden zijn met je leven dat je je zo druk kan maken om een zpelvaud.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 10:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Bidden, bidde, gebid?
Je BAD niet voor de lunch.
En?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 09:54 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Dat weet ik niet, want we hebben elkaar toen flink misgelopen in de communicatie en toen had ik er al sowieso geen zin meer in. Dus geen idee of ik nou afgewezen was of aangenomen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:14 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
En?
Zegt wat over de cultuur van het bedrijf. Ik heb bij een van de grootste retailers van Nederland ook in de kantine een sollicitatie gehad. Niks mis mee, mits het een mooie kantine is natuurlijk.
Dan zullen ze inderdaad wellicht geen andere ruimte hebben of weinig waarde hechten aan de functie. Ik zie nu echt een kantine voor me zoals die bij een voetbalclub; witte plastic tafels, simpele stoelen, witte keukenkastjes met van die ijzeren platen etc. Etc...quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:17 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, want we hebben elkaar toen flink misgelopen in de communicatie en toen had ik er al sowieso geen zin meer in. Dus geen idee of ik nou afgewezen was of aangenomen.
Het was geen mooie kantine (type kaal en tl-buizerig) en ik vind het ergens een beetje overkomen alsof je niet serieus wordt genomen. Het was best rumoerig.
Inb4 het was een concentratietest.
Ja het was weinig inspirerend, misschien heb ik daarom maar niet terug gebeld.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:22 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Dan zullen ze inderdaad wellicht geen andere ruimte hebben of weinig waarde hechten aan de functie. Ik zie nu echt een kantine voor me zoals die bij een voetbalclub; witte plastic tafels, simpele stoelen, witte keukenkastjes met van die ijzeren platen etc. Etc...
WOOOOOOWquote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:56 schreef FF het volgende:
Via detacheringsbureau voor een tijdelijke opdracht geplaatst worden. Moesten we met mijn auto en niet die van de zaak met bedrijfsnaam naar de opdrachtgever toe midden in Rotterdam. Gelukkig kreeg ik een uitrijkaart van de opdrachtgever.
Je vergeet de TL-verlichtingquote:Dan zullen ze inderdaad wellicht geen andere ruimte hebben of weinig waarde hechten aan de functie. Ik zie nu echt een kantine voor me zoals die bij een voetbalclub; witte plastic tafels, simpele stoelen, witte keukenkastjes met van die ijzeren platen etc. Etc...
Ik weet natuurlijk niet hoe jij in het echt bent. Maar als ik een projectleider zou zoeken en hij gaf dit als antwoord, dan zou ik ook gaan twijfelen aan jouw capaciteiten als projectleider. Nogmaals, ik weet natuurlijk niet hoe jij in het echt bent.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:56 schreef FF het volgende:
Vraag voor een detacheringsbaan als projectleider of ik overwicht op de mensen had.Ik kende de afdeling niet en de mensen dus ook niet, dat gaf ik dan ook aan. Ook gaf ik aan dat ik waarschijnlijk wel overgewicht op ze zou hebben.
Herkenbaar, de eerste sollicitatiebrief die ik schreef vorig jaar, was bij een grote verzekeraar. Het was tevens het laatste bedrijf dat mij afwees, ik was toen allang aangenomen bij een ander en tevens 40 brieven en 10 gesprekken verder. Bijna een half jaar later...quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:53 schreef Kentekenplaat het volgende:
Oeh, ik vergat nog een mooie:
In een jaar in maart gesolliciteerd bij een bedrijf. Niks van gehoord. Een jaar later was ik al lang en breed ergens anders aan het werk, toen ik ineens een brief kreeg van dat ene bedrijf. Ik was afgewezen,Na een jaar.
Daarom ook gewoon doorsolliciwhatchemacallit als je in een procedure zit.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 17:43 schreef Martinofiets het volgende:
Net na ruim een maand (3 gesprekken en 1 succesvolle selectiedag) bij een grote organisatie een belleltje gehad waar de HR-recruiter zei: naar aanleiding van het laatste gesprek hebben we even overlegd en zijn je ontwikkelpunten ons niet helemaal duidelijk en weten we niet of je daadwerkelijk een toevoeging bent voor het team.
Boem! Pats! Klebeng... Niet iets wat ik verwacht had na ruim 5 weken procedure, ze hadden me al lekker gemaakt met salaris en dat alles na de selectiedag "wel in orde zou komen".
Nu heb ik dus niks en moet ik weer opnieuw sollicidingesen, ben er goed zuur van!
... En hun antwoord was?quote:Op donderdag 28 augustus 2014 12:22 schreef Turbomuis het volgende:
Op een bepaalde locatie heb ik, vanwege ziekte van de vaste kracht daar, een half jaar lang twee dagen per week gewerkt. Op een gegeven moment werd mij gevraagd of ik sollicitanten ff door het bedrijf wilde rondleiden en informatie wilde geven over mijn functie, want de vaste kracht kwam niet meer terug.
Mijn reactie was natuurlijk vragen wat de reden was waarom ze mij niet gevraagd hadden...
Was totaal niet in ze opgekomen dat ze dat wel 's zouden kunnen vragen...quote:
....Oke... .. En hoe liep het af?quote:Op donderdag 28 augustus 2014 12:32 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Was totaal niet in ze opgekomen dat ze dat wel 's zouden kunnen vragen...
Ik heb het laten gaan. Ben korte tijd daarna vast gaan werken op een andere locatie.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 12:33 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
....Oke... .. En hoe liep het af?
Het regelmatig inwisselen van het management is bij sommige bedrijven onderdeel van de bedrijfsstrategie.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 12:46 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Ik heb het laten gaan. Ben korte tijd daarna vast gaan werken op een andere locatie.
Ik werk nog steeds voor hetzelfde detacheringsbureau. En het blijft een vreemd bedrijf. Voorbeeld: Ik werk er nu ruim tien jaar en ik krijg binnenkort een nieuwe manager, de twaalfde...
(Groot bedrijf, opereren op wereldwijd niveau, maar een fatsoenlijke organisatie op poten zetten wil ze nog steeds niet echt lukken blijkbaar)
Volgens mij is dat niet per definitie de bedoeling daar (af en toe vraag ik me af of ze überhaupt wel een bedrijfsstrategie hebben)quote:Op donderdag 28 augustus 2014 12:55 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Het regelmatig inwisselen van het management is bij sommige bedrijven onderdeel van de bedrijfsstrategie.
Die van hrm was zeker Ouder1, dat kan niet anders.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 12:55 schreef RM-rf het volgende:
heb ooit een vreemde situatie meegemaakt:
had eenmaal bij een bedrijf gesolliciteerd, leuk voorgesprek met de vrouw van HR, daarna met de team-leider en de directeur..
uiteindelijk ging het tussen twee personen, de ander kreeg die baan..
twee maanden later belde dezelfde HR-vrouw op dat dezelfde positie weer vrij was en ze me graag nogmaals wilden spreken... vond ik prima en ben er een tweede keer heengegaan, afspraak was een vrijdagavond, rond 1800 uur kwam mij ook het beste uit.
Weer een erg leuk voorgesprek met de dame, sterker nog dat gesprek duurde best lang... uiteindelijk gaf ze aan dat de teamleider en de directeur verhinderd waren en ik kon weer gaan... Terwijl ik dus vreemd genoeg enkel een aardige tijd met die dame gesproken had over niet technische zaken, was volgens ruim na 19:30 toen ik vertrok, ze moest me uiteindelijk via een achteruitgang laten vertrekken omdat de hoofdingang al dicht was .
Uiteindelijk was het laatste deel van het gesprek over mn persoonlijke situatie gegaan (had daarbij aangegegeven in een langdurige vaste relatie te zitten)
Kort erna de bevestiging dat weer een ander die job gekregen had.. enkel, ik kon verder nergens terugvinden dat die positie opengestaan had en eigenlijk heb ik dus niemand anders dan die HR-dame gesproken.
Het was idd een leuke dame en ik ben best een beetje flirterig aangelegd, en vraag me een beetje of ze gewoon om een andere reden me nog een keer had willen spreken.
In het echt heb ik overgewicht en tijdens het gesprek waren er al meerdere van dat soort grapjes over de tafel gegaan (niet alleen over gewicht). Beginnende vanaf hun kant. Ik zal niet de eerste zijn bij zo'n gesprek.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 18:23 schreef zweefbij het volgende:
[..]
Ik weet natuurlijk niet hoe jij in het echt bent. Maar als ik een projectleider zou zoeken en hij gaf dit als antwoord, dan zou ik ook gaan twijfelen aan jouw capaciteiten als projectleider. Nogmaals, ik weet natuurlijk niet hoe jij in het echt bent.
Ik ben ooit eens voor een klus afgewezen, omdat men bang was dat ik de projectleider zou gaan overrulen. Dan denk ik, dan is die projectleider een flapdrol en totaal niet geschikt om dat soort projecten te leiden.
Dat is inderdaad erg triest van die mensen.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 13:59 schreef essnhills het volgende:
Ik ben een keer uitgenodigd door een bedrijf die mijn CV had gezien en wel geïnteresseerd waren. Ik had geen ervaring maar dat was niet nodig aldus degene aan de telefoon, en of ik over een half uurtje tijd had?
Het was een kwartiertje fietsen, dus dat zou ik wel redden.
Ben ik afgewezen omdat ik zo weinig wist over het bedrijf (Wanneer had ik dan onderzoek moeten doen naar het bedrijf? ) en omdat ik geen ervaring had
Het is een treurig stukje Nederlands dat je daar hebt geproduceerd, maar voor een bakker maakt dat waarschijnlijk niet zoveel uit.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:17 schreef hairybeardyman het volgende:
Ik ben van plan een open sollicitatiebrief te sturen naar een bakkerij. Ik heb echter alleen maar ervaringen gehad in de administratieve sector. Nou sta ik tegenwoordig open voor alle mogelijkheden om te kunnen werken want ik ben het werkloos zijn gewoon zat en wil aan de slag. Hoe kan ik dit zodanig beargumenteren in een brief?
Ik dacht zelf aan dit: "De administratieve sector heeft me veel zelfontplooing verricht. Aangezien ik nu voor een lange tijd in diezelfde sector gewerkt heb, merk ik dat het me niet meer nieuwe uitdagingen oplevert. Derhalve orienteer ik me nu naar alternatieve mogelijkheden in andere sectoren zoals de bakkerijbranche."
Feedback is welkom
Tip: dure woorden alleen gebruiken als je weet wat je doet.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:17 schreef hairybeardyman het volgende:
Ik ben van plan een open sollicitatiebrief te sturen naar een bakkerij. Ik heb echter alleen maar ervaringen gehad in de administratieve sector. Nou sta ik tegenwoordig open voor alle mogelijkheden om te kunnen werken want ik ben het werkloos zijn gewoon zat en wil aan de slag. Hoe kan ik dit zodanig beargumenteren in een brief?
Ik dacht zelf aan dit: "De administratieve sector heeft me veel zelfontplooing verricht. Aangezien ik nu voor een lange tijd in diezelfde sector gewerkt heb, merk ik dat het me niet meer nieuwe uitdagingen oplevert. Derhalve orienteer ik me nu naar alternatieve mogelijkheden in andere sectoren zoals de bakkerijbranche."
Feedback is welkom
Zou ik niet zo neerzetten, je geeft met je ontplooiing ook aan dat je na verloop van tijd weer zult verder solliciteren.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:17 schreef hairybeardyman het volgende:
Feedback is welkom
Nou. Dankjewel.. Voorzover ik het zie is het gewoon ABN hoor. Kan je het ook nog fatsoenlijk beargumenteren?quote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het is een treurig stukje Nederlands dat je daar hebt geproduceerd, maar voor een bakker maakt dat waarschijnlijk niet zoveel uit.
Ah! Ik zal dat aanpassen. Thanks!quote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:22 schreef hottentot het volgende:
[..]
Zou ik niet zo neerzetten, je geeft met je ontplooiing ook aan dat je na verloop van tijd weer zult verder solliciteren.
Tevens, laat iemand anders je brief nakijken voor je deze verstuurt.
"De administratieve sector heeft me veel zelfontplooing verricht."
Ik zou het gewoon helemaal opnieuw opschrijven, in woorden die wat dichter bij jezelf staan.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:23 schreef hairybeardyman het volgende:
[..]
Ah! Ik zal dat aanpassen. Thanks!
Ligt een beetje waar in je brief dit staat. Heb je iets met koken/bakken etc? En heb je daar, hoe simpel ook, iets mee gedaan in die tijd dat je administratief werkte of werkloos was?quote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:17 schreef hairybeardyman het volgende:
Feedback is welkom
Ik werk bij een klein adviesbureau waar de mensen die in de directie zitten (degenen die de sollicitatiegesprekken ook houden) ook alle inhoudelijke kennis hebben omdat ze ook 'gewoon' als inhoudelijk adviseur zijn begonnenquote:Op maandag 25 augustus 2014 13:26 schreef hottentot het volgende:
"De administratieve sector heeft me veel zelfontplooing verricht. Aangezien ik nu voor een lange tijd in diezelfde sector gewerkt heb, merk ik dat het me niet meer nieuwe uitdagingen oplevert. Derhalve orienteer ik me nu naar alternatieve mogelijkheden in andere sectoren zoals de bakkerijbranche."quote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:22 schreef hairybeardyman het volgende:
[..]
Nou. Dankjewel.. Voorzover ik het zie is het gewoon ABN hoor. Kan je het ook nog fatsoenlijk beargumenteren?
En en passant het HR-miepje op een 'fout' gewezen; zij heeft je immers de deur gewezen en daarmee dus blijkbaar niet doorgehad wat je collega precies zocht.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 21:13 schreef Kentekenplaat het volgende:
Thuis zocht ik die afwijzingsmail op en toen zag ik wel waarom. Ik had, zonder het door te hebben, ons HR-miepje omzeild.
Kijk. Hier heb ik dus wel wat aan. Dank.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
"De administratieve sector heeft me veel zelfontplooing verricht. Aangezien ik nu voor een lange tijd in diezelfde sector gewerkt heb, merk ik dat het me niet meer nieuwe uitdagingen oplevert. Derhalve orienteer ik me nu naar alternatieve mogelijkheden in andere sectoren zoals de bakkerijbranche."
Het is 'zelfontplooiing' en 'verrichten' is geen wederkerend werkwoord. De combinatie met 'zelfontplooiing' klopt ook niet. Je kunt zeggen dat het je zelfontplooiing heeft gebracht, maar dat is ook een lelijke zin, hoewel taalkundig correct. Je zegt niet dat iets je 'niet meer nieuwe uitdagingen oplevert' maar iets levert je geen nieuwe uitdagingen meer. Je oriënteert je niet naar, maar je oriënteert je op. 'Derhalve' is archaïsch: woord kun je beter vermijden. 'Alternatieve mogelijkheden': beter is 'andere mogelijkheden.
Eerder gegeven advies is beter: probeer het meer in je eigen woorden te zeggen.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:39 schreef hairybeardyman het volgende:
[..]
Kijk. Hier heb ik dus wel wat aan. Dank.
quote:
Grappig.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:17 schreef hairybeardyman het volgende:
Feedback is welkom
Nee, ik eindig gewoon de brief "met vriendelijke groet". Mag ik nog even voor mezelf denken en spreken alsjeblieft? Het is gewoon een automatisme geworden dat ik zo formeel schrijf omdat ik voor een lange tijd bij administratieve functies heb gesolliciteerd. Desalniettemin bedankt voor de feedback.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 17:17 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Grappig.
Als je solliciteert naar een baan als redacteur, willen ze een heldere brief in gemakkelijke taal van je zien. Maar als ik brieven van bakkers, schoonmakers en bouwvakkers bekijk, dan heb ik zo ongeveer de Van Dale erbij nodig. Liefst de Van Dale van een halve eeuw terug. Echt: hoe eenvoudiger het werk, hoe moeilijker de brieven.
En dan inhoudelijk. Een bakker zit toch niet te wachten op iemand die zich aan het oriënteren is en die de bakkerswereld als "alternatieve mogelijkheid" ziet? Dat is véél te voorzichtig, alsof je werk een moetje is! Die wil iemand met passie voor het vak.
Zeg dan liever dat je het saaie administratieve wereldje compleet zat bent. Dat je iets wilt dóen. Dat je 's ochtends al het zonnetje in huis bent, en dat je met alle liefde om vier uur 's ochtends al in het deeg wilt staan wroeten.
Je sluit zeker ook af met: "In afwachting van uw reactie verblijf ik ..."? Doe dat niet. Want daarmee zeg je dat je op je luie kont gaat zitten wachten tot je nieuwe baas jou als uitverkoren kandidaat belt. Lekker proactief.
Je kunt best kiezen voor een formele stijl als je dat passend lijkt, maar dan moet je dat wel beheersen.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 17:33 schreef hairybeardyman het volgende:
[..]
Nee, ik eindig gewoon de brief "met vriendelijke groet". Mag ik nog even voor mezelf denken en spreken alsjeblieft? Het is gewoon een automatisme geworden dat ik zo formeel schrijf omdat ik voor een lange tijd bij administratieve functies heb gesolliciteerd. Desalniettemin bedankt voor de feedback.
Ik was net van plan te beginnen toen ik onderstaande las:quote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:22 schreef hairybeardyman het volgende:
Nou. Dankjewel.. Voorzover ik het zie is het gewoon ABN hoor. Kan je het ook nog fatsoenlijk beargumenteren?
Wat deze ^^ wijze dame zegt. Schrijf gewoon in je eigen woorden. Foutief verwarren met formeel met als excuus dat je 'veel hebt gesolliciteerd op administratieve functies' doet me vermoeden dat je even een stapje terug moet. Probeer het niet mooier te maken dan het is!quote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:28 schreef Lienekien het volgende:
"De administratieve sector heeft me veel zelfontplooing verricht. Aangezien ik nu voor een lange tijd in diezelfde sector gewerkt heb, merk ik dat het me niet meer nieuwe uitdagingen oplevert. Derhalve orienteer ik me nu naar alternatieve mogelijkheden in andere sectoren zoals de bakkerijbranche."
Het is 'zelfontplooiing' en 'verrichten' is geen wederkerend werkwoord. De combinatie met 'zelfontplooiing' klopt ook niet. Je kunt zeggen dat het je zelfontplooiing heeft gebracht, maar dat is ook een lelijke zin, hoewel taalkundig correct. Je zegt niet dat iets je 'niet meer nieuwe uitdagingen oplevert' maar iets levert je geen nieuwe uitdagingen meer. Je oriënteert je niet naar, maar je oriënteert je op. 'Derhalve' is archaïsch: woord kun je beter vermijden. 'Alternatieve mogelijkheden': beter is 'andere mogelijkheden.
Als ik de vraag krijg waarom ik nou graag bij het betreffende bedrijf zou willen werken, weet ik dat ik de baan op mijn buik kan schrijven.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 13:59 schreef essnhills het volgende:
Ben ik afgewezen omdat ik zo weinig wist over het bedrijf (Wanneer had ik dan onderzoek moeten doen naar het bedrijf? ) en omdat ik geen ervaring had
Nog steeds het verkeerde topic en volkomen offtopicquote:Op donderdag 28 augustus 2014 17:33 schreef hairybeardyman het volgende:
Nee, ik eindig gewoon de brief "met vriendelijke groet". Mag ik nog even voor mezelf denken en spreken alsjeblieft? Het is gewoon een automatisme geworden dat ik zo formeel schrijf omdat ik voor een lange tijd bij administratieve functies heb gesolliciteerd. Desalniettemin bedankt voor de feedback.
Ja, het staat nou eenmaal hier. Daarom reageer ik ook hier.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 17:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nog steeds het verkeerde topic en volkomen offtopic
Herkenbaar, iets soortgelijks heb ik vorig jaar ook meegemaakt (al telt dat misschien niet helemaal, ik had namelijk niet gesolliciteerd).quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:48 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik werd zojuist afgewezen voor een functie waar ik niet op had gesolliciteerd.
Ook vrij bijzonder.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 28 augustus 2014 23:39 schreef HollandschGlorie het volgende:
[..]
Herkenbaar, iets soortgelijks heb ik vorig jaar ook meegemaakt (al telt dat misschien niet helemaal, ik had namelijk niet gesolliciteerd).
Ik werd benaderd door een recruiter die mijn profiel tegen was gekomen. Een bedrijf zocht een extra mannetje voor ongeveer een jaar en ik paste prima in het profiel. Na wat mailcontact en een telefoontje heb ik gezegd dat het absoluut niet te combineren zou zijn met mijn huidige werkzaamheden. Prima, dan wist ze voorlopig even genoeg.
Nog geen week later ben ik door dezelfde recruiter benaderd: ik mocht op gesprek komen bij het bedrijf, er was zelfs al een afspraak gepland. Vervolgens nogmaals aangegeven dat ik de functie niet kon combineren met mijn huidige werk. Had ze dat niet begrepen? Was ik via de mail én de telefoon niet duidelijk geweest? "Eh.... Eh.... Ja, maar ik dacht....".
Natuurlijk heb ik direct gezegd dat ik het erg ongepast vond om een afspraak te maken zonder dat ik daar iets van wist. Nee is nee, zo simpel ligt het. Vervolgens kreeg ik de vraag of ik dan zelf even contact op wilde nemen met het bedrijf om de afspraak af te zeggen. Ik had immers de afspraak en het zou wel zo netjes zijn om die zelf even af te zeggen.
Sindsdien reageer ik eigenlijk niet meer wanneer ik word benaderd door recruiter-achtig-spul. Als een bedrijf geïnteresseerd is zoeken ze zelf maar contact met me.Echt hè! Recruiters... Ik krijg van die mensen echt zo een enorme jeuk! Brrrr...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zelf ook eens met zo een miepje gezeten, die wist alles beter, wist precies hoe je mensen moest aansturen, alles wist ze! En als je dan vraagt naar haar werk ervaring in de branche... Krijg je als antwoord dat ze ooit een blauwe maandag het als vakantie baantje heeft gedaan..
Kom op
dat is het !
Whorehouse?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 00:47 schreef FredvZ het volgende:
Laatst gehoord op de werkvloer:
Leidinggevende wijst sollicitant af wegens "onfatsoenlijke, ongepaste kleding"
Verweer van de sollicitant: "ik had mijn kleding aangepast aan mijn toekomstige leidinggevende"
(Ging om interne vacature en sollicitant kende leidinggevende al)
Zelf ben ik in het verleden bij het verkeerde werkgever binnen gestapt (lagen naast elkaar, allebei telefonie zaken). Ik kwam binnen en gaf aan dat ik voor een sollicitatie kwam. (zo leer je dat je beter iemand s naam kan vragen) De bedrijfsleider was aanwezig en hoorde dat, nam een intake gesprek af en nam mij aan. Pas later die week kreeg ik een mail binnen van dat andere bedrijf dat het niet netjes was dat ik zonder opgaaf van redenen niet ben op komen dagen :S. persoonlijk binnen gelopen en mijn excuses aangeboden. Best wel een grote faal actie van mij als broekie
Hoe bedoel je dat?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 05:26 schreef 2cv het volgende:
Is solliciteren überhaupt niet raar ? 9 van de 10 keer moet je iets doen wat niet of nauwelijks lijkt op solliciteren.
Ik had dat laatste bij Sogeti, HR miep zat me al weken te spammen op Linkedin of ik alsjeblieft op gesprek wilde komen. Uiteindelijk toegegeven (hey als ze zo wanhopig zijn was er wellicht wat uit te slepen). Gezegd dat ik vrijdagen zonder problemen langs kon komen, mits ze even bijtijds ingepland waren. Stuurt ze een mail met een aantal data erin, door omstandigheden niet binnen een dag gereageerd, waarop ze doodleuk mailt dat mijn afspraak is bevestigd voor a.s. vrijdagquote:Op donderdag 28 augustus 2014 23:39 schreef HollandschGlorie het volgende:
[..]
Ik werd benaderd door een recruiter die mijn profiel tegen was gekomen. Een bedrijf zocht een extra mannetje voor ongeveer een jaar en ik paste prima in het profiel. Na wat mailcontact en een telefoontje heb ik gezegd dat het absoluut niet te combineren zou zijn met mijn huidige werkzaamheden. Prima, dan wist ze voorlopig even genoeg.
Nog geen week later ben ik door dezelfde recruiter benaderd: ik mocht op gesprek komen bij het bedrijf, er was zelfs al een afspraak gepland. Vervolgens nogmaals aangegeven dat ik de functie niet kon combineren met mijn huidige werk. Had ze dat niet begrepen? Was ik via de mail én de telefoon niet duidelijk geweest? "Eh.... Eh.... Ja, maar ik dacht....".
Natuurlijk heb ik direct gezegd dat ik het erg ongepast vond om een afspraak te maken zonder dat ik daar iets van wist. Nee is nee, zo simpel ligt het. Vervolgens kreeg ik de vraag of ik dan zelf even contact op wilde nemen met het bedrijf om de afspraak af te zeggen. Ik had immers de afspraak en het zou wel zo netjes zijn om die zelf even af te zeggen.
..
In tien minuten blaren?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 09:30 schreef Turbomuis het volgende:
Ik zou op gesprek gaan bij een locatie waar ik misschien aan de slag kon.
Locatie lag vlak bij het station, 10 minuutjes lopen, dus ik ging met de trein.
Nieuwe laarzen aan, het was immers maar tien minuutjes lopen.
Dus toen ik daar binnen kwam strompelen heeft degene met wie ik een gesprek had me eerst ff doorgestuurd naar een BHV-er die m'n opengelopen blaren heeft schoongemaakt. Waarna ik op geleende slippers m'n gesprek heb gevoerd.
Ben er niet aan het werk gegaan, ik paste uiteraard niet in het team.
Ja, dat kan dus. En hoequote:
Ja herkenbaar 10 minuten lopen van het station.quote:
Geen leasebak helaas...quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 09:56 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Ja herkenbaar 10 minuten lopen van het station.
Uiteraard geschreven door iemand die altijd met een leasebak rijdt en dus geen benul heeft hoe lang je er wel niet over doet om 4 kilometer te lopen.(op je nette sollicitatieschoenen)
"Maar we kunnen gerust stellen dat de gemiddelde snelheid van een mens ongeveer 5 km per uur is."
quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 10:16 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Geen leasebak helaas...
Maar die tien minuten klopt echt (850 meter zegt Google Maps), en met de foute schoenen aan kun je een boel (letterlijk) kapot maken
Zo zat ik in de trein terug. Charmant man
[ afbeelding ]
Wat heeft die Leasebak er in hemelsnaam mee van doen?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 09:56 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Uiteraard geschreven door iemand die altijd met een leasebak rijdt en dus geen benul heeft hoe lang je er wel niet over doet om 4 kilometer te lopen.(op je nette sollicitatieschoenen)
"Maar we kunnen gerust stellen dat de gemiddelde snelheid van een mens ongeveer 5 km per uur is."
Hoop dat je niet voor een baan als ict'r naar Sogeti kwam.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 08:35 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ik had dat laatste bij Sogeti, HR miep zat me al weken te spammen op Linkedin of ik alsjeblieft op gesprek wilde komen. Uiteindelijk toegegeven (hey als ze zo wanhopig zijn was er wellicht wat uit te slepen). Gezegd dat ik vrijdagen zonder problemen langs kon komen, mits ze even bijtijds ingepland waren. Stuurt ze een mail met een aantal data erin, door omstandigheden niet binnen een dag gereageerd, waarop ze doodleuk mailt dat mijn afspraak is bevestigd voor a.s. vrijdag
Gemaild dat ik toch echt niet kon dan en dat het raar is een afspraak te bevestigen waar ik niet op gereageerd heb.
(eigenlijk is de rest ook wel leuk).
Week erop op gesprek, eerst een 'vaardighedentest' want ik had tenslotte geen diploma en ze wilden alleen HBO / Uni niveau. Test begonnen en bijna klaar valt de laptop uit... adapter was stuk maar dat was niemand opgevallen vantevoren. Nieuwe adapter gefixed en verder met de test.
Test gehaald en werd uitbundig gefeliciteerd door een paar HR dames
Daarna 45 minuten(!) zitten wachten, de man met wie ik de vervolgafspraak had 'was even bezig'.
Gesprek ging wel aardig, maar toen ze vroegen waarom ik op gesprek was gekomen en ik antwoordde 'omdat jullie HR miep me al 3 weken mailt' kreeg ik toch wel even wat rare blikken.
Vervolgens doen ze nog een aanbod met meer reistijd dan wat ik nu heb voor minder salaris.
Mooie verspilde dag iig
Yupquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 10:26 schreef marcosta het volgende:
[..]
Hoop dat je niet voor een baan als ict'r naar Sogeti kwam.
hahahahaha Sogeti is net als Peak-It echt het afvoer putje van ICT-detachering.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 10:27 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Yup
Niet dat ik om werk verlegen zit, maa als iemand 3 weken aan het zeuren is verwacht ik wel dat ze wat interessants te bieden zouden hebben.
In het gesprek nog aangegeven dat ik risico's zag met hun Cloud oplossing.
Zij vonden van niet.
Week erop komen ze in het nieuws omdat er een productie-database van KPN uit de lucht ging die in hun Cloud zat.
En terecht. Ik werkte bij een multinational en de HR trutten waren of ziek of zwanger of met zwangerschapsverlof en ze werkten sowieso allemaal parttime. En als je dan wat vroeg duurde het dagen voor je antwoord had en dat klopte dan vaak nog niet of het was geen antwoord op je vraag.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:21 schreef Isabeau het volgende:
Het beeld dat ik op FOK! gekregen heb van HR managers (tuttebellen) en recruiters is niet al te best
Dat is ook niet zo vreemd. HR wordt steeds meer gezien als een last waar goed op bezuinigd kan worden met als gevolg dat de ervaren (en dus ook oudere) HR-ers er uitgeknikkerd zijn en daarvoor zijn jonge goedkope miepjes voor in de plaats aangenomen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:21 schreef Isabeau het volgende:
Het beeld dat ik op FOK! gekregen heb van HR managers (tuttebellen) en recruiters is niet al te best
Dat beeld had ik al, ik spreek alleen over recruiters. Daar heb ik Fok! niet voor nodig. Maar er zijn er ook bij die wel heel goed zijn en weten waarover ze praten, en duidelijk en eerlijk zijn. Dat zijn dan ook degene waarmee ik nog contact heb.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:21 schreef Isabeau het volgende:
Hoe duidelijk is het selecteren puur op leeftijdquote:Beste,
Hartelijk dank voor jouw interesse in een functie binnen onze organisatie.
Na zorgvuldige overweging delen wij je mee dat wij helaas niet met jou verder gaan in deze selectieprocedure. Wij hebben de voorkeur gegeven aan andere kandidaten van wie het algehele profiel naar onze mening beter aansluit bij de functie en de organisatie.
Voor de goede orde laten wij je weten dat wij jouw gegevens, uit privacy overwegingen, binnen drie maanden vernietigen.
Wij danken je hartelijk voor jouw interesse en wensen je veel succes toe bij eventuele verdere sollicitaties.
Met vriendelijke groeten,
××× Recruitment Team
Ik vind het niet duidelijk, jij?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 12:18 schreef Leontje het volgende:
Hoe duidelijk is het selecteren puur op leeftijd
Weet je wat ik denk? HR wordt volgens mij een beetje te vaak gezien als de club wiens schuld het is als iemand niet wordt aangenomen / iets niet voor elkaar krijgt of als degene die iets te zeggen heeft over de onderknuppels. Zo'n beetje het zelfde als hoe er gekeken wordt naar het personeel van het UWV, BOA's, etc.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:40 schreef FredvZ het volgende:
Dat is ook niet zo vreemd. HR wordt steeds meer gezien als een last waar goed op bezuinigd kan worden met als gevolg dat de ervaren (en dus ook oudere) HR-ers er uitgeknikkerd zijn en daarvoor zijn jonge goedkope miepjes voor in de plaats aangenomen.
Dan moet je zorgen dat je fatsoenlijke sokken draagt. Dan heb je binnen 10min echt geen blaren.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 09:56 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Er zijn natuurlijk ook goeie HR-mensen, redelijk en vriendelijk UWVpersoneel en normale BOA's maar dat levert geen leuke verhalen op dus daar lees je haast nooit over.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 12:43 schreef Queller het volgende:
[..]
Weet je wat ik denk? HR wordt volgens mij een beetje te vaak gezien als de club wiens schuld het is als iemand niet wordt aangenomen / iets niet voor elkaar krijgt of als degene die iets te zeggen heeft over de onderknuppels. Zo'n beetje het zelfde als hoe er gekeken wordt naar het personeel van het UWV, BOA's, etc.
Het valt me daarnaast op dat veel verhalen in dit topic zo'n Bokito-sfeer hebben. Er ging iets mis en meteen deugt er van die ander helemaal niets meer. Ik ben het niet geworden, maar reken maar dat ik die ander ook nog een poets heb gebakken. Beetje jammer, want de verhalen op zich zijn leuk en vermakelijk.
Gewoon zeggen dat je spiegel verkeerd om stondquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 12:52 schreef Bouke-p het volgende:
Wel aangenomen, werk dr nu nog, maar heb nog wel de vraag gehad of ik wist hoe en waar medailles geplaatst moeten worden.
Je punt zou steek houden als ik inderdaad een lease-auto had. Helaas loop ik elke dag, op nette schoenen een kwartier van station naar werk en 's middags weer terug...quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 09:56 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Niet echt duidelijk naar mijn mening.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 12:18 schreef Leontje het volgende:
Heb je een afgeronde niveau 4 detailhandel opleiding en 5 jaar retail ervaring en nu tweedejaars student small business en retail management. Uitstekend profiel voor een winkel dus. Krijg je terug:
[..]
Hoe duidelijk is het selecteren puur op leeftijd
Wat heb jij er mee te maken danquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 13:58 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Je punt zou steek houden als ik inderdaad een lease-auto had. Helaas loop ik elke dag, op nette schoenen een kwartier van station naar werk en 's middags weer terug...
Het leek of je reageerde op Turbomuis, die op mij reageerde, waardoor het leek of je mij zag als iemand in een leaseauto, die alleen van garage naar bureau loopt. Lees maar na, dan zie je de verwarringquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 14:11 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Wat heb jij er mee te maken dan![]()
Ik heb het over een voorval wat ik zelf heb meegemaakt een ruime 20 jaar geleden.
Waar zouden we zijn zonder verwarringquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 14:51 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Het leek of je reageerde op Turbomuis, die op mij reageerde, waardoor het leek of je mij zag als iemand in een leaseauto, die alleen van garage naar bureau loopt. Lees maar na, dan zie je de verwarring
Ik ga nooit voor die club werken.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 10:30 schreef marcosta het volgende:
[..]
hahahahaha Sogeti is net als Peak-It echt het afvoer putje van ICT-detachering.
Hebben mij (jaren terug gelukkig) ook doodgespammed maar nee dank je!
Bijna net zo moeilijk als voor HR mensen om CVs te lezen, buiten de geboortedatum. "We zoeken iemand met ervaring daar en daarin en dat heeft u niet." "Um, jawel, 12 jaar. Staat in mijn CV." Dus niet zeiken, asjeblieft. Begin eens met een cultuuromslag op dat gebied en ga dan over sollicitanten zeuren.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 15:50 schreef YeahYeahM het volgende:
Sollicitanten, altijd leuk! Blijkbaar is het lezen van een vacature een van de meeste lastige dingen die er is. Ook al zet je er duidelijk in dat er veel gereisd moet worden voor de functie (minimaal 60%, binnen en buiten Europa), krijg je alsnog een paar kandidaten op gesprek die bang zijn om te vliegen of extreem last hebben van heimwee. Ja nee, dat gaat lekker werken
Je had er vast geen MBO diploma in en dat is veeeeeeeel belangrijker dan ervaring, hoor.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:03 schreef MacorgaZ het volgende:
Ik heb enkele jaren terug mijn eigen webshop opgebouwd en onderhouden, altijd al computernerd/etc geweest, maar toen er een vacature was om voor een bestaand bedrijf een webshop op te zetten en te onderhouden had ik helaas "niet het goede profiel en opleiding"...
Goed punt! Gelukkig ben ik geen HR-erquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Bijna net zo moeilijk als voor HR mensen om CVs te lezen, buiten de geboortedatum. "We zoeken iemand met ervaring daar en daarin en dat heeft u niet." "Um, jawel, 12 jaar. Staat in mijn CV." Dus niet zeiken, asjeblieft. Begin eens met een cultuuromslag op dat gebied en ga dan over sollicitanten zeuren.
Ik ben gelukkig voor mijn werk ook echt niet afhankelijk van ze, maar ik was na al het amateuristisch gedoe van ze er toch echt wel klaar mee.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 10:30 schreef marcosta het volgende:
[..]
hahahahaha Sogeti is net als Peak-It echt het afvoer putje van ICT-detachering.
Hebben mij (jaren terug gelukkig) ook doodgespammed maar nee dank je!
Het UWV is dan ook kanker in zijn puurste vormquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 12:43 schreef Queller het volgende:
[..]
Weet je wat ik denk? HR wordt volgens mij een beetje te vaak gezien als de club wiens schuld het is als iemand niet wordt aangenomen / iets niet voor elkaar krijgt of als degene die iets te zeggen heeft over de onderknuppels. Zo'n beetje het zelfde als hoe er gekeken wordt naar het personeel van het UWV, BOA's, etc.
quote:Het valt me daarnaast op dat veel verhalen in dit topic zo'n Bokito-sfeer hebben. Er ging iets mis en meteen deugt er van die ander helemaal niets meer. Ik ben het niet geworden, maar reken maar dat ik die ander ook nog een poets heb gebakken. Beetje jammer, want de verhalen op zich zijn leuk en vermakelijk.
Wat een walgelijke postquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:42 schreef Kandijfijn het volgende:
Het UWV is dan ook kanker in zijn puurste vorm. Wat een incompetentie zit daar
Met droge ogen vragen 'waar woon je?'quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Bijna net zo moeilijk als voor HR mensen om CVs te lezen, buiten de geboortedatum. "We zoeken iemand met ervaring daar en daarin en dat heeft u niet." "Um, jawel, 12 jaar. Staat in mijn CV." Dus niet zeiken, asjeblieft. Begin eens met een cultuuromslag op dat gebied en ga dan over sollicitanten zeuren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |