Niet. Ik had het overhemd open en daaronder een semi-net shirt.quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:43 schreef Tja..1986 het volgende:
Hoe heb je de knoopjes dicht gekregen?
Wow, dat is wel super beta.quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:51 schreef Tinkepink het volgende:
De ergste keer is dat ik 3 uur heb moeten wachten op mijn gesprekspartner. Ik was toen nog zo bleu dat ik dat ook gewoon pikte. Overbodig te zeggen dat ik het natuurlijk niet geworden ben.
Was vast een of andere psychologische test om te kijken of jij wel mondig genoeg wasquote:Op maandag 25 augustus 2014 14:51 schreef Tinkepink het volgende:
De ergste keer is dat ik 3 uur heb moeten wachten op mijn gesprekspartner. Ik was toen nog zo bleu dat ik dat ook gewoon pikte. Overbodig te zeggen dat ik het natuurlijk niet geworden ben.
quote:Op maandag 25 augustus 2014 15:12 schreef LizzyAdam het volgende:
Ik ben recruiter en ben wel vaker rare dingen tegengekomen. Van mensen die midden in hun gesprek de telefoon opnamen, of die inderdaad een.. aparte kledingkeus hadden, of die zo erg stonken dat we daarna de deur van het kantoor een uur open moesten laten staan.
het aller raarste was dat ik tijdens een gesprek voor een vacature waarbij ik een rechtstreekse collega zocht een nogal zenuwachtige man had, die er in zijn zenuwen aparte dingen uitfloepte die hij dus echt niet kon maken. De ergste was toen hij vertelde dat zijn vrouw voor een bepaald groot bedrijf werkte, waar mijn vriendin ook werkt, wat ik dus ook zei. zijn reactie was ' oh, ben je lesbisch? cool. ik hou van lesbische p0rn' en daadwerkelijk ook zichbaar schrok van z'n eigen opmerking.
ehm.. ja. nee. ja. Dat was het einde van het gesprek.
Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom je daar zelf solliciteert (of in gaat op een uitnodiging van een bedrijf waarbij je zelf al wel weet dat je niet in het functieprofiel past)quote:Op maandag 25 augustus 2014 15:38 schreef Lod het volgende:
Meest onredelijke was voor mij bij een bedrijf dat software voor stoplichten en de signaleringsborden boven de snelwegen maakt.
Ik was net gesjeesd bij de studie diergeneeskunde en werkelijk 0,0 ervaring met softwareontwikkeling. Dit heb ik voor het eerste gesprek al aangegeven. Uiteindelijk 3, goede, gesprekken gehad. Om dan afgewezen te worden op te weinig ervaring. Nodig me dan niet uit.
Gebeurt wel vaker geloof ik. Dan denken ze de beste kandidaat te hebben geselecteerd, maar werkt dat uiteindelijk toch niet. Dan gaan ze voor optie 2, wat jij waarschijnlijk bent geweestquote:Op maandag 25 augustus 2014 15:48 schreef Wespensteek het volgende:
Het meest vreemde was dat ik ooit werd afgewezen en een week na ontvangst van die brief werd gevraagd om toch nog te komen werken, dat heb ik toen toch maar niet gedaan.
Vind ik opzich nog niet zulke hele vreemde vragen. Iemand die in een serieuze relatie zit zal minder open staan voor overwerken tov een vrijgezel. En iemand die bijvoorbeeld elk weekend zwaar aan het feesten is kan op maandag nog wel eens brak zijn (lees: minder productief).quote:Op maandag 25 augustus 2014 16:07 schreef Halveprijs het volgende:
In een van mijn laatste sollicitatiegesprekken werden aardig wat persoonlijk vragen gesteld. ( Heb ik een relatie met iemand. ga ik stappen?) Achteraf zat ik nog steeds in twijfels of ze mijn grenzen testen of echt mijn profiel wilde schetsen.
Dan kan je toch ook gewoon vragen of iemand openstaat voor overwerk?quote:Op maandag 25 augustus 2014 16:14 schreef Civilian het volgende:
[..]
Vind ik opzich nog niet zulke hele vreemde vragen. Iemand die in een serieuze relatie zit zal minder open staan voor overwerken tov een vrijgezel. En iemand die bijvoorbeeld elk weekend zwaar aan het feesten is kan op maandag nog wel eens brak zijn (lees: minder productief).
goeie !!quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:39 schreef Deetch het volgende:
Tijdens een sollicitatie werd ik door de leidinggevende van de afdeling beschuldigd van dat ik weinig enthousiast overkwam.
Waarop ik gepikeerd reageerde dat hij misschien zijn verwachtingen van enthousiasme wat moest bijstellen en dat ik echt niet de polonaise ging lopen tijdens een sollicitatie gesprek.
Na wat boehahahahaha van de sollicitatie commissie was ik van harte welkom voor een tweede ronde. Uiteindelijk heb ik daar met veel plezier 4 jaar gewerkt want bedrijf met goed gevoel voor humor en mensen die recht voor zijn raap hun mening geven.
Het gaat je werkgever geen reet aan wat je in je vrije tijd doet, als je je werk maar goed doet.quote:Op maandag 25 augustus 2014 16:14 schreef Civilian het volgende:
[..]
Vind ik opzich nog niet zulke hele vreemde vrHeagen. Iemand die in een serieuze relatie zit zal minder open staan voor overwerken tov een vrijgezel. En iemand die bijvoorbeeld elk weekend zwaar aan het feesten is kan op maandag nog wel eens brak zijn (lees: minder productief).
Klopt. En een sporter kan blessure's krijgen. Iemand die niet sport eerder andere gezondsheids dingen enzovoorts enzovoortsquote:Op maandag 25 augustus 2014 16:14 schreef Civilian het volgende:
[..]
Vind ik opzich nog niet zulke hele vreemde vragen. Iemand die in een serieuze relatie zit zal minder open staan voor overwerken tov een vrijgezel. En iemand die bijvoorbeeld elk weekend zwaar aan het feesten is kan op maandag nog wel eens brak zijn (lees: minder productief).
En zo antwoord je ook tijdens een sollicitatie gesprek?quote:Op maandag 25 augustus 2014 16:24 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
Het gaat je werkgever geen reet aan wat je in je vrije tijd doet, als je je werk maar goed doet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |