Nog steeds het verkeerde topic en volkomen offtopicquote:Op donderdag 28 augustus 2014 17:33 schreef hairybeardyman het volgende:
Nee, ik eindig gewoon de brief "met vriendelijke groet". Mag ik nog even voor mezelf denken en spreken alsjeblieft? Het is gewoon een automatisme geworden dat ik zo formeel schrijf omdat ik voor een lange tijd bij administratieve functies heb gesolliciteerd. Desalniettemin bedankt voor de feedback.
Ja, het staat nou eenmaal hier. Daarom reageer ik ook hier.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 17:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nog steeds het verkeerde topic en volkomen offtopic
Herkenbaar, iets soortgelijks heb ik vorig jaar ook meegemaakt (al telt dat misschien niet helemaal, ik had namelijk niet gesolliciteerd).quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:48 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik werd zojuist afgewezen voor een functie waar ik niet op had gesolliciteerd.
Ook vrij bijzonder.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 28 augustus 2014 23:39 schreef HollandschGlorie het volgende:
[..]
Herkenbaar, iets soortgelijks heb ik vorig jaar ook meegemaakt (al telt dat misschien niet helemaal, ik had namelijk niet gesolliciteerd).
Ik werd benaderd door een recruiter die mijn profiel tegen was gekomen. Een bedrijf zocht een extra mannetje voor ongeveer een jaar en ik paste prima in het profiel. Na wat mailcontact en een telefoontje heb ik gezegd dat het absoluut niet te combineren zou zijn met mijn huidige werkzaamheden. Prima, dan wist ze voorlopig even genoeg.
Nog geen week later ben ik door dezelfde recruiter benaderd: ik mocht op gesprek komen bij het bedrijf, er was zelfs al een afspraak gepland. Vervolgens nogmaals aangegeven dat ik de functie niet kon combineren met mijn huidige werk. Had ze dat niet begrepen? Was ik via de mail én de telefoon niet duidelijk geweest? "Eh.... Eh.... Ja, maar ik dacht....".
Natuurlijk heb ik direct gezegd dat ik het erg ongepast vond om een afspraak te maken zonder dat ik daar iets van wist. Nee is nee, zo simpel ligt het. Vervolgens kreeg ik de vraag of ik dan zelf even contact op wilde nemen met het bedrijf om de afspraak af te zeggen. Ik had immers de afspraak en het zou wel zo netjes zijn om die zelf even af te zeggen.
Sindsdien reageer ik eigenlijk niet meer wanneer ik word benaderd door recruiter-achtig-spul. Als een bedrijf geïnteresseerd is zoeken ze zelf maar contact met me.Echt hè! Recruiters... Ik krijg van die mensen echt zo een enorme jeuk! Brrrr...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zelf ook eens met zo een miepje gezeten, die wist alles beter, wist precies hoe je mensen moest aansturen, alles wist ze! En als je dan vraagt naar haar werk ervaring in de branche... Krijg je als antwoord dat ze ooit een blauwe maandag het als vakantie baantje heeft gedaan..
Kom op
dat is het !
Whorehouse?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 00:47 schreef FredvZ het volgende:
Laatst gehoord op de werkvloer:
Leidinggevende wijst sollicitant af wegens "onfatsoenlijke, ongepaste kleding"
Verweer van de sollicitant: "ik had mijn kleding aangepast aan mijn toekomstige leidinggevende"
(Ging om interne vacature en sollicitant kende leidinggevende al)
quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 10:40 schreef EigenwijzeMuffin het volgende:
Zelf ben ik in het verleden bij het verkeerde werkgever binnen gestapt (lagen naast elkaar, allebei telefonie zaken). Ik kwam binnen en gaf aan dat ik voor een sollicitatie kwam. (zo leer je dat je beter iemand s naam kan vragen) De bedrijfsleider was aanwezig en hoorde dat, nam een intake gesprek af en nam mij aan. Pas later die week kreeg ik een mail binnen van dat andere bedrijf dat het niet netjes was dat ik zonder opgaaf van redenen niet ben op komen dagen :S. persoonlijk binnen gelopen en mijn excuses aangeboden. Best wel een grote faal actie van mij als broekie
Hoe bedoel je dat?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 05:26 schreef 2cv het volgende:
Is solliciteren überhaupt niet raar ? 9 van de 10 keer moet je iets doen wat niet of nauwelijks lijkt op solliciteren.
Ik had dat laatste bij Sogeti, HR miep zat me al weken te spammen op Linkedin of ik alsjeblieft op gesprek wilde komen. Uiteindelijk toegegeven (hey als ze zo wanhopig zijn was er wellicht wat uit te slepen). Gezegd dat ik vrijdagen zonder problemen langs kon komen, mits ze even bijtijds ingepland waren. Stuurt ze een mail met een aantal data erin, door omstandigheden niet binnen een dag gereageerd, waarop ze doodleuk mailt dat mijn afspraak is bevestigd voor a.s. vrijdagquote:Op donderdag 28 augustus 2014 23:39 schreef HollandschGlorie het volgende:
[..]
Ik werd benaderd door een recruiter die mijn profiel tegen was gekomen. Een bedrijf zocht een extra mannetje voor ongeveer een jaar en ik paste prima in het profiel. Na wat mailcontact en een telefoontje heb ik gezegd dat het absoluut niet te combineren zou zijn met mijn huidige werkzaamheden. Prima, dan wist ze voorlopig even genoeg.
Nog geen week later ben ik door dezelfde recruiter benaderd: ik mocht op gesprek komen bij het bedrijf, er was zelfs al een afspraak gepland. Vervolgens nogmaals aangegeven dat ik de functie niet kon combineren met mijn huidige werk. Had ze dat niet begrepen? Was ik via de mail én de telefoon niet duidelijk geweest? "Eh.... Eh.... Ja, maar ik dacht....".
Natuurlijk heb ik direct gezegd dat ik het erg ongepast vond om een afspraak te maken zonder dat ik daar iets van wist. Nee is nee, zo simpel ligt het. Vervolgens kreeg ik de vraag of ik dan zelf even contact op wilde nemen met het bedrijf om de afspraak af te zeggen. Ik had immers de afspraak en het zou wel zo netjes zijn om die zelf even af te zeggen.
..
In tien minuten blaren?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 09:30 schreef Turbomuis het volgende:
Ik zou op gesprek gaan bij een locatie waar ik misschien aan de slag kon.
Locatie lag vlak bij het station, 10 minuutjes lopen, dus ik ging met de trein.
Nieuwe laarzen aan, het was immers maar tien minuutjes lopen.
Dus toen ik daar binnen kwam strompelen heeft degene met wie ik een gesprek had me eerst ff doorgestuurd naar een BHV-er die m'n opengelopen blaren heeft schoongemaakt. Waarna ik op geleende slippers m'n gesprek heb gevoerd.
Ben er niet aan het werk gegaan, ik paste uiteraard niet in het team.
Ja, dat kan dus. En hoequote:
Ja herkenbaar 10 minuten lopen van het station.quote:
Geen leasebak helaas...quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 09:56 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Ja herkenbaar 10 minuten lopen van het station.
Uiteraard geschreven door iemand die altijd met een leasebak rijdt en dus geen benul heeft hoe lang je er wel niet over doet om 4 kilometer te lopen.(op je nette sollicitatieschoenen)
"Maar we kunnen gerust stellen dat de gemiddelde snelheid van een mens ongeveer 5 km per uur is."
quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 10:16 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Geen leasebak helaas...
Maar die tien minuten klopt echt (850 meter zegt Google Maps), en met de foute schoenen aan kun je een boel (letterlijk) kapot maken
Zo zat ik in de trein terug. Charmant man
[ afbeelding ]
Wat heeft die Leasebak er in hemelsnaam mee van doen?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 09:56 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Ja herkenbaar 10 minuten lopen van het station.
Uiteraard geschreven door iemand die altijd met een leasebak rijdt en dus geen benul heeft hoe lang je er wel niet over doet om 4 kilometer te lopen.(op je nette sollicitatieschoenen)
"Maar we kunnen gerust stellen dat de gemiddelde snelheid van een mens ongeveer 5 km per uur is."
Hoop dat je niet voor een baan als ict'r naar Sogeti kwam.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 08:35 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ik had dat laatste bij Sogeti, HR miep zat me al weken te spammen op Linkedin of ik alsjeblieft op gesprek wilde komen. Uiteindelijk toegegeven (hey als ze zo wanhopig zijn was er wellicht wat uit te slepen). Gezegd dat ik vrijdagen zonder problemen langs kon komen, mits ze even bijtijds ingepland waren. Stuurt ze een mail met een aantal data erin, door omstandigheden niet binnen een dag gereageerd, waarop ze doodleuk mailt dat mijn afspraak is bevestigd voor a.s. vrijdag
Gemaild dat ik toch echt niet kon dan en dat het raar is een afspraak te bevestigen waar ik niet op gereageerd heb.
(eigenlijk is de rest ook wel leuk).
Week erop op gesprek, eerst een 'vaardighedentest' want ik had tenslotte geen diploma en ze wilden alleen HBO / Uni niveau. Test begonnen en bijna klaar valt de laptop uit... adapter was stuk maar dat was niemand opgevallen vantevoren. Nieuwe adapter gefixed en verder met de test.
Test gehaald en werd uitbundig gefeliciteerd door een paar HR dames
Daarna 45 minuten(!) zitten wachten, de man met wie ik de vervolgafspraak had 'was even bezig'.
Gesprek ging wel aardig, maar toen ze vroegen waarom ik op gesprek was gekomen en ik antwoordde 'omdat jullie HR miep me al 3 weken mailt' kreeg ik toch wel even wat rare blikken.
Vervolgens doen ze nog een aanbod met meer reistijd dan wat ik nu heb voor minder salaris.
Mooie verspilde dag iig
Yupquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 10:26 schreef marcosta het volgende:
[..]
Hoop dat je niet voor een baan als ict'r naar Sogeti kwam.
hahahahaha Sogeti is net als Peak-It echt het afvoer putje van ICT-detachering.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 10:27 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Yup
Niet dat ik om werk verlegen zit, maa als iemand 3 weken aan het zeuren is verwacht ik wel dat ze wat interessants te bieden zouden hebben.
In het gesprek nog aangegeven dat ik risico's zag met hun Cloud oplossing.
Zij vonden van niet.
Week erop komen ze in het nieuws omdat er een productie-database van KPN uit de lucht ging die in hun Cloud zat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |