Herkenbaar, de eerste sollicitatiebrief die ik schreef vorig jaar, was bij een grote verzekeraar. Het was tevens het laatste bedrijf dat mij afwees, ik was toen allang aangenomen bij een ander en tevens 40 brieven en 10 gesprekken verder. Bijna een half jaar later...quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:53 schreef Kentekenplaat het volgende:
Oeh, ik vergat nog een mooie:
In een jaar in maart gesolliciteerd bij een bedrijf. Niks van gehoord. Een jaar later was ik al lang en breed ergens anders aan het werk, toen ik ineens een brief kreeg van dat ene bedrijf. Ik was afgewezen,Na een jaar.
Daarom ook gewoon doorsolliciwhatchemacallit als je in een procedure zit.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 17:43 schreef Martinofiets het volgende:
Net na ruim een maand (3 gesprekken en 1 succesvolle selectiedag) bij een grote organisatie een belleltje gehad waar de HR-recruiter zei: naar aanleiding van het laatste gesprek hebben we even overlegd en zijn je ontwikkelpunten ons niet helemaal duidelijk en weten we niet of je daadwerkelijk een toevoeging bent voor het team.
Boem! Pats! Klebeng... Niet iets wat ik verwacht had na ruim 5 weken procedure, ze hadden me al lekker gemaakt met salaris en dat alles na de selectiedag "wel in orde zou komen".
Nu heb ik dus niks en moet ik weer opnieuw sollicidingesen, ben er goed zuur van!
... En hun antwoord was?quote:Op donderdag 28 augustus 2014 12:22 schreef Turbomuis het volgende:
Op een bepaalde locatie heb ik, vanwege ziekte van de vaste kracht daar, een half jaar lang twee dagen per week gewerkt. Op een gegeven moment werd mij gevraagd of ik sollicitanten ff door het bedrijf wilde rondleiden en informatie wilde geven over mijn functie, want de vaste kracht kwam niet meer terug.
Mijn reactie was natuurlijk vragen wat de reden was waarom ze mij niet gevraagd hadden...
Was totaal niet in ze opgekomen dat ze dat wel 's zouden kunnen vragen...quote:
....Oke... .. En hoe liep het af?quote:Op donderdag 28 augustus 2014 12:32 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Was totaal niet in ze opgekomen dat ze dat wel 's zouden kunnen vragen...
Ik heb het laten gaan. Ben korte tijd daarna vast gaan werken op een andere locatie.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 12:33 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
....Oke... .. En hoe liep het af?
Het regelmatig inwisselen van het management is bij sommige bedrijven onderdeel van de bedrijfsstrategie.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 12:46 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Ik heb het laten gaan. Ben korte tijd daarna vast gaan werken op een andere locatie.
Ik werk nog steeds voor hetzelfde detacheringsbureau. En het blijft een vreemd bedrijf. Voorbeeld: Ik werk er nu ruim tien jaar en ik krijg binnenkort een nieuwe manager, de twaalfde...
(Groot bedrijf, opereren op wereldwijd niveau, maar een fatsoenlijke organisatie op poten zetten wil ze nog steeds niet echt lukken blijkbaar)
Volgens mij is dat niet per definitie de bedoeling daar (af en toe vraag ik me af of ze überhaupt wel een bedrijfsstrategie hebben)quote:Op donderdag 28 augustus 2014 12:55 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Het regelmatig inwisselen van het management is bij sommige bedrijven onderdeel van de bedrijfsstrategie.
Die van hrm was zeker Ouder1, dat kan niet anders.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 12:55 schreef RM-rf het volgende:
heb ooit een vreemde situatie meegemaakt:
had eenmaal bij een bedrijf gesolliciteerd, leuk voorgesprek met de vrouw van HR, daarna met de team-leider en de directeur..
uiteindelijk ging het tussen twee personen, de ander kreeg die baan..
twee maanden later belde dezelfde HR-vrouw op dat dezelfde positie weer vrij was en ze me graag nogmaals wilden spreken... vond ik prima en ben er een tweede keer heengegaan, afspraak was een vrijdagavond, rond 1800 uur kwam mij ook het beste uit.
Weer een erg leuk voorgesprek met de dame, sterker nog dat gesprek duurde best lang... uiteindelijk gaf ze aan dat de teamleider en de directeur verhinderd waren en ik kon weer gaan... Terwijl ik dus vreemd genoeg enkel een aardige tijd met die dame gesproken had over niet technische zaken, was volgens ruim na 19:30 toen ik vertrok, ze moest me uiteindelijk via een achteruitgang laten vertrekken omdat de hoofdingang al dicht was .
Uiteindelijk was het laatste deel van het gesprek over mn persoonlijke situatie gegaan (had daarbij aangegegeven in een langdurige vaste relatie te zitten)
Kort erna de bevestiging dat weer een ander die job gekregen had.. enkel, ik kon verder nergens terugvinden dat die positie opengestaan had en eigenlijk heb ik dus niemand anders dan die HR-dame gesproken.
Het was idd een leuke dame en ik ben best een beetje flirterig aangelegd, en vraag me een beetje of ze gewoon om een andere reden me nog een keer had willen spreken.
In het echt heb ik overgewicht en tijdens het gesprek waren er al meerdere van dat soort grapjes over de tafel gegaan (niet alleen over gewicht). Beginnende vanaf hun kant. Ik zal niet de eerste zijn bij zo'n gesprek.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 18:23 schreef zweefbij het volgende:
[..]
Ik weet natuurlijk niet hoe jij in het echt bent. Maar als ik een projectleider zou zoeken en hij gaf dit als antwoord, dan zou ik ook gaan twijfelen aan jouw capaciteiten als projectleider. Nogmaals, ik weet natuurlijk niet hoe jij in het echt bent.
Ik ben ooit eens voor een klus afgewezen, omdat men bang was dat ik de projectleider zou gaan overrulen. Dan denk ik, dan is die projectleider een flapdrol en totaal niet geschikt om dat soort projecten te leiden.
Dat is inderdaad erg triest van die mensen.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 13:59 schreef essnhills het volgende:
Ik ben een keer uitgenodigd door een bedrijf die mijn CV had gezien en wel geïnteresseerd waren. Ik had geen ervaring maar dat was niet nodig aldus degene aan de telefoon, en of ik over een half uurtje tijd had?
Het was een kwartiertje fietsen, dus dat zou ik wel redden.
Ben ik afgewezen omdat ik zo weinig wist over het bedrijf (Wanneer had ik dan onderzoek moeten doen naar het bedrijf? ) en omdat ik geen ervaring had
Het is een treurig stukje Nederlands dat je daar hebt geproduceerd, maar voor een bakker maakt dat waarschijnlijk niet zoveel uit.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:17 schreef hairybeardyman het volgende:
Ik ben van plan een open sollicitatiebrief te sturen naar een bakkerij. Ik heb echter alleen maar ervaringen gehad in de administratieve sector. Nou sta ik tegenwoordig open voor alle mogelijkheden om te kunnen werken want ik ben het werkloos zijn gewoon zat en wil aan de slag. Hoe kan ik dit zodanig beargumenteren in een brief?
Ik dacht zelf aan dit: "De administratieve sector heeft me veel zelfontplooing verricht. Aangezien ik nu voor een lange tijd in diezelfde sector gewerkt heb, merk ik dat het me niet meer nieuwe uitdagingen oplevert. Derhalve orienteer ik me nu naar alternatieve mogelijkheden in andere sectoren zoals de bakkerijbranche."
Feedback is welkom
Tip: dure woorden alleen gebruiken als je weet wat je doet.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:17 schreef hairybeardyman het volgende:
Ik ben van plan een open sollicitatiebrief te sturen naar een bakkerij. Ik heb echter alleen maar ervaringen gehad in de administratieve sector. Nou sta ik tegenwoordig open voor alle mogelijkheden om te kunnen werken want ik ben het werkloos zijn gewoon zat en wil aan de slag. Hoe kan ik dit zodanig beargumenteren in een brief?
Ik dacht zelf aan dit: "De administratieve sector heeft me veel zelfontplooing verricht. Aangezien ik nu voor een lange tijd in diezelfde sector gewerkt heb, merk ik dat het me niet meer nieuwe uitdagingen oplevert. Derhalve orienteer ik me nu naar alternatieve mogelijkheden in andere sectoren zoals de bakkerijbranche."
Feedback is welkom
Zou ik niet zo neerzetten, je geeft met je ontplooiing ook aan dat je na verloop van tijd weer zult verder solliciteren.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:17 schreef hairybeardyman het volgende:
Feedback is welkom
Nou. Dankjewel.. Voorzover ik het zie is het gewoon ABN hoor. Kan je het ook nog fatsoenlijk beargumenteren?quote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het is een treurig stukje Nederlands dat je daar hebt geproduceerd, maar voor een bakker maakt dat waarschijnlijk niet zoveel uit.
Ah! Ik zal dat aanpassen. Thanks!quote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:22 schreef hottentot het volgende:
[..]
Zou ik niet zo neerzetten, je geeft met je ontplooiing ook aan dat je na verloop van tijd weer zult verder solliciteren.
Tevens, laat iemand anders je brief nakijken voor je deze verstuurt.
"De administratieve sector heeft me veel zelfontplooing verricht."
Ik zou het gewoon helemaal opnieuw opschrijven, in woorden die wat dichter bij jezelf staan.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:23 schreef hairybeardyman het volgende:
[..]
Ah! Ik zal dat aanpassen. Thanks!
Ligt een beetje waar in je brief dit staat. Heb je iets met koken/bakken etc? En heb je daar, hoe simpel ook, iets mee gedaan in die tijd dat je administratief werkte of werkloos was?quote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:17 schreef hairybeardyman het volgende:
Feedback is welkom
Ik werk bij een klein adviesbureau waar de mensen die in de directie zitten (degenen die de sollicitatiegesprekken ook houden) ook alle inhoudelijke kennis hebben omdat ze ook 'gewoon' als inhoudelijk adviseur zijn begonnenquote:Op maandag 25 augustus 2014 13:26 schreef hottentot het volgende:
Ik verbaasde mij er bij sollicitaties altijd over dat mijn kennis (techneut) mondeling getoetst word door mensen die er helemaal geen verstand van hebben (HBO'ers management). Ooit een keer de domste antwoorden gegeven, maar wel met technische termen en goede volzinnen. Ik werk er nu nogen zit zelfs bij het eerste deel van de sollicitatiegesprekken om dit in de toekomst te voorkomen.
"De administratieve sector heeft me veel zelfontplooing verricht. Aangezien ik nu voor een lange tijd in diezelfde sector gewerkt heb, merk ik dat het me niet meer nieuwe uitdagingen oplevert. Derhalve orienteer ik me nu naar alternatieve mogelijkheden in andere sectoren zoals de bakkerijbranche."quote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:22 schreef hairybeardyman het volgende:
[..]
Nou. Dankjewel.. Voorzover ik het zie is het gewoon ABN hoor. Kan je het ook nog fatsoenlijk beargumenteren?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |