Ja ik heb een opleiding die daar prima bij past.quote:Op maandag 25 augustus 2014 19:31 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Wat dacht je dan te gaan doen bij een schoonmaakbedrijf, op kantoor? Maar dan neem je dat ook op in je open sollicitatie lijkt mij.
Damn, die had ik ook moeten zeggen toen mij die vraag vandaag gesteld werd.quote:Op maandag 25 augustus 2014 20:12 schreef Isabeau het volgende:
Mijn leidinggevende vertelde me dat ze een sollicitant vroeg waar zij zichzelf zag in 5 jaar en het antwoord was: 'Dan heb ik jouw baan en heb jij geen werk meer'. Needless to say...
Een vriendin ging solliciteren voor een IT-baan en vroeg mij in paniek hoe een computer werkt. Ik zei: 'Zet maar aan'. Ze drukte op de knop van de monitor. Ik zei: 'Zet de pc maar aan' en ze reageerde geïrriteerd dat ze dat net had gedaan. Als achtergrond info.quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:26 schreef hottentot het volgende:
Ik verbaasde mij er bij sollicitaties altijd over dat mijn kennis (techneut) mondeling getoetst word door mensen die er helemaal geen verstand van hebben (HBO'ers management). Ooit een keer de domste antwoorden gegeven, maar wel met technische termen en goede volzinnen. Ik werk er nu nogen zit zelfs bij het eerste deel van de sollicitatiegesprekken om dit in de toekomst te voorkomen.
Tokkiesquote:Op maandag 25 augustus 2014 20:44 schreef megamandy het volgende:
Omdat ik een tijd lang niet wist wat ik wilde studeren, werkte ik in een schoenenwinkel. In de detailhandel is het vrij normaal om een foto bij je cv te voegen en heb je ook daardoor een verhoogde kans om op gesprek te mogen komen.
Maar wat voor een foto's sommige mensen mee sturenhet toppunt was wel een cv van iemand met een selfie gemaakt via de spiegel met haar gsm terwijl ze haar baby van een paar weken oud op haar arm had. Ze solliciteerde voor de part-time functie maar het liefst wel geen koopavonden en weekenden ivm haar baby (en dat in een stad met winkels die 7 dagen per week open zijn).
om geld te verdienenquote:Op maandag 25 augustus 2014 18:00 schreef JaniesBrownie het volgende:
Enige dat ik kan bedenken is die keer dat ik, na een test gedaan te hebben die ontzettend positief uitpakte voor mij en waardoor ik de eerste keus was voor de volgende ronde, totaal niet kon antwoorden op de vraag waarom ik het werk wilde doen.![]()
Ik wist het echt helemaal niet meer, terwijl ik daar toch echt vooraf ook wel over na had gedacht, aangezien ze dat altíjd vragen...
Ik ben het dus niet geworden
Heerlijkquote:Op maandag 25 augustus 2014 20:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Een vriendin ging solliciteren voor een IT-baan en vroeg mij in paniek hoe een computer werkt. Ik zei: 'Zet maar aan'. Ze drukte op de knop van de monitor. Ik zei: 'Zet de pc maar aan' en ze reageerde geïrriteerd dat ze dat net had gedaan. Als achtergrond info.
Ze kreeg de baan.
Ze hadden haar (lekker ding overigens) allemaal vragen gesteld als 'Bent u bekend met DLW' en ze antwoordde overal bevestigend op. Ze dacht dat ze alles wel tijdens het inwerken zou leren
Haar carriere in de IT heeft 2 uur geduurd.
zo mooi, dat heb ik echt zo vaak aan de telefoon.quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:39 schreef Deetch het volgende:
Tijdens een sollicitatie werd ik door de leidinggevende van de afdeling beschuldigd van dat ik weinig enthousiast overkwam.
Waarop ik gepikeerd reageerde dat hij misschien zijn verwachtingen van enthousiasme wat moest bijstellen en dat ik echt niet de polonaise ging lopen tijdens een sollicitatie gesprek.
Na wat boehahahahaha van de sollicitatie commissie was ik van harte welkom voor een tweede ronde. Uiteindelijk heb ik daar met veel plezier 4 jaar gewerkt want bedrijf met goed gevoel voor humor en mensen die recht voor zijn raap hun mening geven.
Oja ook eens ongeveer gehad.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 00:00 schreef Queller het volgende:
Wij hebben eens een sollicitant op kantoor gehad die helemaal verkeerd zat. Hij had gesolliciteerd bij de concurrent die het zelfde merk verkocht, maar had blijkbaar verder geen flauw idee. Hij zat ongeveer 125km verkeerd.
Ik denk niet dat hij aangenomen is
Lijkt me ook...quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 01:24 schreef megamandy het volgende:
Oja ook eens ongeveer gehad.
Een jongen die in de winkel vroeg waar een andere winkel lag, maar die winkel lag niet eens in die stad. Dus hij loopt weer weg. Vijf minutn later word ik gebeld door iemand die bij ons op gesprek moest komen en de winkel niet kom vinden, ik dus uitleggen. Kwam diezelfde jongen later dus weer terug naar binnen want hij bleek dus bij ons een gesprek te hebben.
Hij wist dus niet eens bij welk bedrijf hij gesolliciteerd hadDat weet je toch wel als je je cv gaat opsturen?
"Och wat schattig, hij had geen pak en heeft er een van z'n pa geleend"quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 08:23 schreef Barcaconia het volgende:
Ik had eens een sollicitatie voor een commerciële functie. Ter voorbereiding mijn pak even naar de stomerij gebracht, en omdat ik toch moest gaan alle pakken uit de kast maar meegegeven.
Tot de stomerij die ochtend opbelden dat ze de pakken nog niet terug hadden en ik dus niets had.
Omdat ik toch een beetje netjes wilde zijn dacht ik, dan leen ik er een van mijn vader.
Toen zat ik dus daar met een pak wat 7 maten te groot was, waar ik bijna in verdronk en wat ik probeerde met een riem nog een beetje recht en omhoog te houdenZe moeten naderhand toch wel gelachen hebben.
Baan wel gekregen gelukkig
Tja als je er 25 in een week moet sturen omdat je in een sollicitatieklasje zit vanwege je uitkering kun je het overzicht wel eens verliezenquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 01:24 schreef megamandy het volgende:
[..]
Oja ook eens ongeveer gehad.
Een jongen die in de winkel vroeg waar een andere winkel lag, maar die winkel lag niet eens in die stad. Dus hij loopt weer weg. Vijf minutn later word ik gebeld door iemand die bij ons op gesprek moest komen en de winkel niet kom vinden, ik dus uitleggen. Kwam diezelfde jongen later dus weer terug naar binnen want hij bleek dus bij ons een gesprek te hebben.
Hij wist dus niet eens bij welk bedrijf hij gesolliciteerd hadDat weet je toch wel als je je cv gaat opsturen?
Bij ons krijgen we allemaal dezelfde recruiter op onze dak als er een functie in ons niche gebied vrijgekomen is.shotgun methode. Zo kansloos. Ook recruiters met vage mailtjesquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 08:12 schreef raptorix het volgende:
Wat trouwens ook leuk is, mijn collega's en ik krijgen heel vaak van dezelfde recruiters linkedin Spam, zogenaamd gepersonaliseerd, maar als ik dan hoor zijn het exact dezelfde mailtjes, wat we binnenkort willen doen is, zo een recruiter allemaal exact hetzelfde mailtje terug sturen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |