Dat staat dan ook wel heel pauperig.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 14:59 schreef tongtachtig het volgende:
Ben ooit eens afgewezen omdat de rand van mijn bjorn borg onderbroek boven mijn pantalon uitstak. Kortzichtige werkgevers tegenwoordig
hoe doe je dat? je hebt toch gewoon een overhemd aan? hoe kun je dan daaronder je ondergoed zien?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 14:59 schreef tongtachtig het volgende:
Ben ooit eens afgewezen omdat de rand van mijn bjorn borg onderbroek boven mijn pantalon uitstak. Kortzichtige werkgevers tegenwoordig
Gewoon je overhemd in je onderbroek stoppen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 17:09 schreef WRH het volgende:
[..]
hoe doe je dat? je hebt toch gewoon een overhemd aan? hoe kun je dan daaronder je ondergoed zien?
Ik kan mij best wel vinden in dit commentaar...quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 12:05 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar jij weet alles, kunt alles, kent alles en hebt overal ervaring mee en weet t altijd t beste
En dan toch maar niet aan de bak komen maar uit je post spreekt helemaal niets van zelfreflectie. Het ligt natuurlijk altijd aan de anderen
Je leest wel eens dat mensen hun moeder meenemen, ook als ze 20+ zijnquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:03 schreef jeffrey83 het volgende:
die zijn vriendin en hond mee nam naar het gesprek..
Ik kreeg bij AH met grote regelmaat door moeders ingevulde sollicitatieformulieren binnen. Wie wil er dan werken, vraag je je af.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je leest wel eens dat mensen hun moeder meenemen, ook als ze 20+ zijn
Gelukkig deze niet! Hij was eind 30.....quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Trek de laatste 10 jaar al geen pak meer aan voor een sollicitatie (als autistische techneut zijnde).quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 21:41 schreef Fer het volgende:
Twijfel of het ermee te maken heeft, maar enkele gesprekken gevoerd bij verschillende werkgevers voor een technische functie. Iedere keer netjes in pak met nette schoenen en mijn beste overhemd. Leuke open gesprekken gevoerd, maar toch afgewezen.
Laatste gesprek, dacht fuck-it spijkerbroek, casual overhemd en gewone schoenen (geen gympen). Gelijk aangenomen, misschien toeval of niet.
Ergens had ik toch het gevoel dat ze een autistische techneut verwachten, ipv strak in pak.
Geloof het of niet; mijn broer mag van zijn baas geen pak aan naar klanten, ook een net jasje zonder stropdas wordt niet gewaardeerd. Je bent programmeur en je wekt wantrouwen als je overdressed aan komt zetten, alsof je je onkunde moet verbergen (zegt zijn baas).quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:09 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Trek de laatste 10 jaar al geen pak meer aan voor een sollicitatie (als autistische techneut zijnde).
Vaak een beter pak aan dan de mensen waar ik een gesprek mee heb (als die al een pak aan hadden).
Staat leuk hoor, maar na de 2e 'eh, je kwam toch niet voor de management functie?' opmerking was ik er klaar mee. Net overhemd, goede broek en schoenen en klaar.
Dit.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:32 schreef Roces18 het volgende:
tvp , vind het altijd leuk hoe die hr-miepjes zichzelf recruiter noemen en het op zijn nederlands uitspreken: rekroetor
Nee, dat meen je niet. En dan tijdens een sollicitatie durven te zegge. Ik ben zelfstandigquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Natuurlijk maakt dat niet minder capabel, dat lijkt me ook heel logisch. Maar kleren maken wel de man. Los van of hoe je gekleed gaat wel of geen invloed heeft op je kansen op de arbeidsmarkt, heb ik wel een bepaald beeld bij mensen in bepaalde outfits.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 01:09 schreef De-Hamster het volgende:
Bij mijn huidige baan is het ook zo dat mensen die op sollicitatiegesprek komen netter dan in een blousje (dat hoeft al niet eens) je dan al minder kans maakt op de baan. En dan maakt het geen ene reet uit of je voor mijn part-time baan komt of voor de manager van het salesteam. En ook de directeur van Nederland loopt gewoon in een nette trui met spijkerbroek met een goede broek. En het is zeker niet zomaar een bedrijf met meer dan 1000 werknemers.
Ik vind dat gegeil op nette pakken sowieso niet zo bijzonder. Het gaat om jezelf, in welke functie dan ook. ik begrijp dat men in sommige sectoren nog wat ouderwets daarin is, maar dannog. Een net neutraal hemd, trui of t-shirt in combinatie met een nette spijkerbroek met evt. een riem en nette schoenen maakt iemand op geen enkel vlak minder capabel dan iemand in een strak pak.
Maar, dat is weer andere discussie.
quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:08 schreef Janneke141 het volgende:
Ik kreeg bij AH met grote regelmaat door moeders ingevulde sollicitatieformulieren binnen.
Ik ben wel eens ontslagen omdat ik niet bidde voor de lunchquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 11:56 schreef Deetch het volgende:
Een vriendin die de vraag kreeg of zij bij een actieve sportvereniging zat. Dit ivm netwerkmogelijkheden voor het betreffende bedrijf.
Een vriend die gevraagd werd bij welke kerk hij aangesloten was.
Tja, misschien hebben ze geen degelijk kantoor of vergader ruimte?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 09:54 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Sollicitatiegesprekken bij de Primark worden in de kantine gehouden.
Nou ja, ik vond het in ieder geval niet echt heel professioneel over komen.. ze hebben toch wel zelf een werkruimte mag ik aannemen?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 10:45 schreef jeffrey83 het volgende:
[..]
Tja, misschien hebben ze geen degelijk kantoor of vergader ruimte?
Als je in deprimarkt gaat werken heb je meestal geen wo of hbo opleiding gevolgd... Dus zou ik het ook niet zo raar vinden.
(Ps, ja ik heb bewust de spatie tussen "de" en "primarkt" weg gelaten)
Bidden, bidde, gebid?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 10:31 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Ik ben wel eens ontslagen omdat ik niet bidde voor de lunch![]()
![]()
![]()
Was een vakantiebaantje bij een tuinder in Boskoop
bidden, bood, gebit natuurlijkquote:Op woensdag 27 augustus 2014 10:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Bidden, bidde, gebid?
Je BAD niet voor de lunch.
ik zie nog twee extra pluspunten bij deze sollicitantquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 10:19 schreef sanger het volgende:
Een keer een vacature uitgezet en een hoop CV's binnengekregen. De meest opvallende was voorzien van een behoorlijk formaat foto van betreffende dame in bikini. Full colour... Was erg aanlokkelijk om haar uit te nodigen gezien de aanblik, maar toch maar niet gedaan.
Voor deze functie hadden we 5 kandidaten gesproken in de eerste ronde. Twee gingen door naar de tweede ronde, waaronder een leuke dame. Alleen toen ze voor tweede gesprek kwam was ze wel wat verandert.... in de tussentijd had ze een boobjob laten doen
Oh, dat had ik ook. Ik voldeed volledig aan het profiel, maar ik kreeg een mail, dat ik niet aan het profiel voldeed. Dus ik gemaild. Krijg ik terug dat ik geen customer service ervaring heb. Nee, maar 12 jaar. Dus ik dat terug. Krijg ik mail, dat ze iemand zoeken met recente cs ervRing en bovendien was de functie te licht voor mij.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:20 schreef Accordtje het volgende:
Ik heb een tijd geleden gesolliciteerd voor wagenparkbeheer bij een groot bedrijf (mooi bedrijf ook), met een groot aantal leaseauto's. Het leek me wel interessant om eens aan die kant te zitten, aangezien ik zelf bij een leasemaatschappij werk. Ik ken het leasen inmiddels van binnen naar buiten en van onder naar boven, dus was eigenlijk wel in de veronderstelling dat ik op z'n minst wel op gesprek zou mogen komen. Daarnaast voldeed ik ook gewoon aan de gestelde eisen die vermeld waren.
Krijg ik na een week een mail vanuit de HR medewerker van het betreffende bedrijf, waarin ze me afwijzen, omdat ik niet pas in het profiel waar ze naar op zoek zijn. Ik had een directe afwijzing eigenlijk al niet helemaal verwacht, maar goed, dat kan. De reden van de afwijzing vond ik alleen wel bijzonder. Op mijn wedervraag op basis waarvan ik dan niet voldoe aan het profiel heb ik helaas nooit antwoord gekregen.
Door niet te solliciteren kwam je onvoldoende gemotiveerd over.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:48 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik werd zojuist afgewezen voor een functie waar ik niet op had gesolliciteerd.
Ook vrij bijzonder.
quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:01 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Door niet te solliciteren kwam je onvoldoende gemotiveerd over.
[..]
twee broeken vind ik wel wat overdressedquote:Op woensdag 27 augustus 2014 01:09 schreef De-Hamster het volgende:
En ook de directeur van Nederland loopt gewoon in een nette trui met spijkerbroek met een goede broek.
[..]
Dat was bij mijn sollicitatie voor een bijbaantje bij Blokker ook zo. Na 10 minuten kwam een collega er bij zitten (waar ik direct mee zou samen komen te werken) en daarmee heb ik nog zo'n half uur een gesprek gehad. Verliep prima en werd later die week ook aangenomen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 09:54 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Je moet wel heel erg ontevreden zijn met je leven dat je je zo druk kan maken om een zpelvaud.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 10:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Bidden, bidde, gebid?
Je BAD niet voor de lunch.
En?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 09:54 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Dat weet ik niet, want we hebben elkaar toen flink misgelopen in de communicatie en toen had ik er al sowieso geen zin meer in. Dus geen idee of ik nou afgewezen was of aangenomen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:14 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
En?
Zegt wat over de cultuur van het bedrijf. Ik heb bij een van de grootste retailers van Nederland ook in de kantine een sollicitatie gehad. Niks mis mee, mits het een mooie kantine is natuurlijk.
Dan zullen ze inderdaad wellicht geen andere ruimte hebben of weinig waarde hechten aan de functie. Ik zie nu echt een kantine voor me zoals die bij een voetbalclub; witte plastic tafels, simpele stoelen, witte keukenkastjes met van die ijzeren platen etc. Etc...quote:Op woensdag 27 augustus 2014 13:17 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, want we hebben elkaar toen flink misgelopen in de communicatie en toen had ik er al sowieso geen zin meer in. Dus geen idee of ik nou afgewezen was of aangenomen.
Het was geen mooie kantine (type kaal en tl-buizerig) en ik vind het ergens een beetje overkomen alsof je niet serieus wordt genomen. Het was best rumoerig.
Inb4 het was een concentratietest.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |