abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143944771
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 08:35 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ik had dat laatste bij Sogeti, HR miep zat me al weken te spammen op Linkedin of ik alsjeblieft op gesprek wilde komen. Uiteindelijk toegegeven (hey als ze zo wanhopig zijn was er wellicht wat uit te slepen). Gezegd dat ik vrijdagen zonder problemen langs kon komen, mits ze even bijtijds ingepland waren. Stuurt ze een mail met een aantal data erin, door omstandigheden niet binnen een dag gereageerd, waarop ze doodleuk mailt dat mijn afspraak is bevestigd voor a.s. vrijdag :')
Gemaild dat ik toch echt niet kon dan en dat het raar is een afspraak te bevestigen waar ik niet op gereageerd heb.

(eigenlijk is de rest ook wel leuk).

Week erop op gesprek, eerst een 'vaardighedentest' want ik had tenslotte geen diploma en ze wilden alleen HBO / Uni niveau. Test begonnen en bijna klaar valt de laptop uit... adapter was stuk maar dat was niemand opgevallen vantevoren. Nieuwe adapter gefixed en verder met de test.
Test gehaald en werd uitbundig gefeliciteerd door een paar HR dames :')
Daarna 45 minuten(!) zitten wachten, de man met wie ik de vervolgafspraak had 'was even bezig'.
Gesprek ging wel aardig, maar toen ze vroegen waarom ik op gesprek was gekomen en ik antwoordde 'omdat jullie HR miep me al 3 weken mailt' kreeg ik toch wel even wat rare blikken.
Vervolgens doen ze nog een aanbod met meer reistijd dan wat ik nu heb voor minder salaris.
Mooie verspilde dag iig :')
Hoop dat je niet voor een baan als ict'r naar Sogeti kwam.
pi_143944828
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:26 schreef marcosta het volgende:

[..]

Hoop dat je niet voor een baan als ict'r naar Sogeti kwam.
Yup :')

Niet dat ik om werk verlegen zit, maa als iemand 3 weken aan het zeuren is verwacht ik wel dat ze wat interessants te bieden zouden hebben.
In het gesprek nog aangegeven dat ik risico's zag met hun Cloud oplossing.
Zij vonden van niet.

Week erop komen ze in het nieuws omdat er een productie-database van KPN uit de lucht ging die in hun Cloud zat. :')
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_143944892
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:27 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Yup :')

Niet dat ik om werk verlegen zit, maa als iemand 3 weken aan het zeuren is verwacht ik wel dat ze wat interessants te bieden zouden hebben.
In het gesprek nog aangegeven dat ik risico's zag met hun Cloud oplossing.
Zij vonden van niet.

Week erop komen ze in het nieuws omdat er een productie-database van KPN uit de lucht ging die in hun Cloud zat. :')
hahahahaha Sogeti is net als Peak-It echt het afvoer putje van ICT-detachering.
Hebben mij (jaren terug gelukkig) ook doodgespammed maar nee dank je!
pi_143946089
Ik was een tijd terug werklooszoekend en werd toen gebeld door een recruiter.
Kort gesproken aan de telefoon, hij wilde me wel voorstellen bij een opdrachtgever.
Of ik nog andere sollicitaties had lopen? Natuurlijk, ik wil dolgraag aan het werk.
Oh, maar als ik dan werd uitgenodigd voor een gesprek en ik had intussen al een andere baan geaccepteerd dan moest ik toch maar komen en dan op het eind maar zeggen dat het me toch niets leek.
Ik gaf aan dat me dat niet zinvol leek, dat kost alle betrokkenen alleen maar tijd.
Hij zou het me nog laten weten maar ik heb niets meer van hem gehoord.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_143946322
Het beeld dat ik op FOK! gekregen heb van HR managers (tuttebellen) en recruiters is niet al te best :')
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:31:57 #276
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_143946628
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:21 schreef Isabeau het volgende:
Het beeld dat ik op FOK! gekregen heb van HR managers (tuttebellen) en recruiters is niet al te best :')
En terecht. Ik werkte bij een multinational en de HR trutten waren of ziek of zwanger of met zwangerschapsverlof en ze werkten sowieso allemaal parttime. En als je dan wat vroeg duurde het dagen voor je antwoord had en dat klopte dan vaak nog niet of het was geen antwoord op je vraag.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:40:12 #277
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_143946839
quote:
Dat is ook niet zo vreemd. HR wordt steeds meer gezien als een last waar goed op bezuinigd kan worden met als gevolg dat de ervaren (en dus ook oudere) HR-ers er uitgeknikkerd zijn en daarvoor zijn jonge goedkope miepjes voor in de plaats aangenomen.
So we just called him Fred
pi_143946897
quote:
Dat beeld had ik al, ik spreek alleen over recruiters. Daar heb ik Fok! niet voor nodig. Maar er zijn er ook bij die wel heel goed zijn en weten waarover ze praten, en duidelijk en eerlijk zijn. Dat zijn dan ook degene waarmee ik nog contact heb.
pi_143947955
Heb je een afgeronde niveau 4 detailhandel opleiding en 5 jaar retail ervaring en nu tweedejaars student small business en retail management. Uitstekend profiel voor een winkel dus. Krijg je terug:

quote:
Beste,

Hartelijk dank voor jouw interesse in een functie binnen onze organisatie.

Na zorgvuldige overweging delen wij je mee dat wij helaas niet met jou verder gaan in deze selectieprocedure. Wij hebben de voorkeur gegeven aan andere kandidaten van wie het algehele profiel naar onze mening beter aansluit bij de functie en de organisatie.

Voor de goede orde laten wij je weten dat wij jouw gegevens, uit privacy overwegingen, binnen drie maanden vernietigen.

Wij danken je hartelijk voor jouw interesse en wensen je veel succes toe bij eventuele verdere sollicitaties.

Met vriendelijke groeten,

××× Recruitment Team
Hoe duidelijk is het selecteren puur op leeftijd :')
pi_143948442
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 12:18 schreef Leontje het volgende:
Ik vind het niet duidelijk, jij?
pi_143948618
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:40 schreef FredvZ het volgende:
Dat is ook niet zo vreemd. HR wordt steeds meer gezien als een last waar goed op bezuinigd kan worden met als gevolg dat de ervaren (en dus ook oudere) HR-ers er uitgeknikkerd zijn en daarvoor zijn jonge goedkope miepjes voor in de plaats aangenomen.
Weet je wat ik denk? HR wordt volgens mij een beetje te vaak gezien als de club wiens schuld het is als iemand niet wordt aangenomen / iets niet voor elkaar krijgt of als degene die iets te zeggen heeft over de onderknuppels. Zo'n beetje het zelfde als hoe er gekeken wordt naar het personeel van het UWV, BOA's, etc.

Het valt me daarnaast op dat veel verhalen in dit topic zo'n Bokito-sfeer hebben. Er ging iets mis en meteen deugt er van die ander helemaal niets meer. Ik ben het niet geworden, maar reken maar dat ik die ander ook nog een poets heb gebakken. Beetje jammer, want de verhalen op zich zijn leuk en vermakelijk.
pi_143948824
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 09:56 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

[..]

Ja herkenbaar 10 minuten lopen van het station.

Uiteraard geschreven door iemand die altijd met een leasebak rijdt en dus geen benul heeft hoe lang je er wel niet over doet om 4 kilometer te lopen.(op je nette sollicitatieschoenen)

"Maar we kunnen gerust stellen dat de gemiddelde snelheid van een mens ongeveer 5 km per uur is."
Dan moet je zorgen dat je fatsoenlijke sokken draagt. Dan heb je binnen 10min echt geen blaren.

Of natuurlijk gewoon passende schoenen dragen en niet voor enkel "looks" gaan.

En ja ik weet wat lopen is en ook hoe blaren voelen.

OT:

Ik ben militair en ook wij moeten intern gewoon op solicitatie. Dat moet dan in je nette pak(DT) met indien je ze hebt je medailles dragen. Die kun je in groot model of klein(batons) op doen.

Maar goed, goed gesprek gehad, goed gevoel bij etc. Kom ik na t gesprek op mn oude werkplek, blijkt dat ik mn batons verkeerdom en scheef had hangen.

Wel aangenomen, werk dr nu nog, maar heb nog wel de vraag gehad of ik wist hoe en waar medailles geplaatst moeten worden.
pi_143948982
Een cv maken en dan elke zin met deze > :') emoticon eindigen :p
I like you more than pizza, and I really like pizza.
pi_143949323
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 12:43 schreef Queller het volgende:

[..]

Weet je wat ik denk? HR wordt volgens mij een beetje te vaak gezien als de club wiens schuld het is als iemand niet wordt aangenomen / iets niet voor elkaar krijgt of als degene die iets te zeggen heeft over de onderknuppels. Zo'n beetje het zelfde als hoe er gekeken wordt naar het personeel van het UWV, BOA's, etc.

Het valt me daarnaast op dat veel verhalen in dit topic zo'n Bokito-sfeer hebben. Er ging iets mis en meteen deugt er van die ander helemaal niets meer. Ik ben het niet geworden, maar reken maar dat ik die ander ook nog een poets heb gebakken. Beetje jammer, want de verhalen op zich zijn leuk en vermakelijk.
Er zijn natuurlijk ook goeie HR-mensen, redelijk en vriendelijk UWVpersoneel en normale BOA's maar dat levert geen leuke verhalen op dus daar lees je haast nooit over. :P
Hallon!
pi_143949470
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 12:52 schreef Bouke-p het volgende:
Wel aangenomen, werk dr nu nog, maar heb nog wel de vraag gehad of ik wist hoe en waar medailles geplaatst moeten worden.
Gewoon zeggen dat je spiegel verkeerd om stond
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 13:58:42 #286
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_143951308
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 09:56 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

[..]

Ja herkenbaar 10 minuten lopen van het station.

Uiteraard geschreven door iemand die altijd met een leasebak rijdt en dus geen benul heeft hoe lang je er wel niet over doet om 4 kilometer te lopen.(op je nette sollicitatieschoenen)

"Maar we kunnen gerust stellen dat de gemiddelde snelheid van een mens ongeveer 5 km per uur is."
Je punt zou steek houden als ik inderdaad een lease-auto had. Helaas loop ik elke dag, op nette schoenen een kwartier van station naar werk en 's middags weer terug...
pi_143951629
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 12:18 schreef Leontje het volgende:
Heb je een afgeronde niveau 4 detailhandel opleiding en 5 jaar retail ervaring en nu tweedejaars student small business en retail management. Uitstekend profiel voor een winkel dus. Krijg je terug:

[..]

Niet echt duidelijk naar mijn mening.

Profiel kan al zoiets zijn als woonplaats en het feit dat jij student bent.
Misschien zoeken ze iemand voor langere tijd.
Dit is uiteraard een voorbeeld.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_143951774
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 13:58 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Je punt zou steek houden als ik inderdaad een lease-auto had. Helaas loop ik elke dag, op nette schoenen een kwartier van station naar werk en 's middags weer terug...
Wat heb jij er mee te maken dan :D

Ik heb het over een voorval wat ik zelf heb meegemaakt een ruime 20 jaar geleden.
pi_143951775
De HR dame van mijn huidige werk is trouwens echt een toppertje hoor! Altijd snel antwoord, altijd vriendelijk en altijd serieus interesse! Ze bestaan dus wel :)

Bedenk me net... Wat ik vrij bijzonder vond dat ik ooit voor een sollicitatie (2e ronde) een PowerPoint presentatie over mijzelf moest maken! Echt... De fuk... Wist niet eens dat PowerPoint nog bestond :)

Maar goed, ding in elkaar geflanst, waren ze nog helemaal enthousiast ook!

Mocht op 3e gesprek komen maar toen kwam mijn huidige baan langs, met meer verantwoordelijkheid en naar mijn idee een veel leuker bedrijf :)
dat is het !
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 14:51:18 #290
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_143953120
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 14:11 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

[..]

Wat heb jij er mee te maken dan :D

Ik heb het over een voorval wat ik zelf heb meegemaakt een ruime 20 jaar geleden.
Het leek of je reageerde op Turbomuis, die op mij reageerde, waardoor het leek of je mij zag als iemand in een leaseauto, die alleen van garage naar bureau loopt. Lees maar na, dan zie je de verwarring :)
pi_143953149
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 14:51 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Het leek of je reageerde op Turbomuis, die op mij reageerde, waardoor het leek of je mij zag als iemand in een leaseauto, die alleen van garage naar bureau loopt. Lees maar na, dan zie je de verwarring :)
Waar zouden we zijn zonder verwarring ;)
pi_143953246
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:30 schreef marcosta het volgende:

[..]

Ik ga nooit voor die club werken.
pi_143955046
Sollicitanten, altijd leuk! Blijkbaar is het lezen van een vacature een van de meeste lastige dingen die er is. Ook al zet je er duidelijk in dat er veel gereisd moet worden voor de functie (minimaal 60%, binnen en buiten Europa), krijg je alsnog een paar kandidaten op gesprek die bang zijn om te vliegen of extreem last hebben van heimwee. Ja nee, dat gaat lekker werken :D
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:03:01 #294
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_143955412
Ik heb enkele jaren terug mijn eigen webshop opgebouwd en onderhouden, altijd al computernerd/etc geweest, maar toen er een vacature was om voor een bestaand bedrijf een webshop op te zetten en te onderhouden had ik helaas "niet het goede profiel en opleiding"... :')
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:11:11 #295
66444 Lord_Vetinari
pi_143955734
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 15:50 schreef YeahYeahM het volgende:
Sollicitanten, altijd leuk! Blijkbaar is het lezen van een vacature een van de meeste lastige dingen die er is. Ook al zet je er duidelijk in dat er veel gereisd moet worden voor de functie (minimaal 60%, binnen en buiten Europa), krijg je alsnog een paar kandidaten op gesprek die bang zijn om te vliegen of extreem last hebben van heimwee. Ja nee, dat gaat lekker werken :D
Bijna net zo moeilijk als voor HR mensen om CVs te lezen, buiten de geboortedatum. "We zoeken iemand met ervaring daar en daarin en dat heeft u niet." "Um, jawel, 12 jaar. Staat in mijn CV." Dus niet zeiken, asjeblieft. Begin eens met een cultuuromslag op dat gebied en ga dan over sollicitanten zeuren.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:12:20 #296
66444 Lord_Vetinari
pi_143955776
quote:
15s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:03 schreef MacorgaZ het volgende:
Ik heb enkele jaren terug mijn eigen webshop opgebouwd en onderhouden, altijd al computernerd/etc geweest, maar toen er een vacature was om voor een bestaand bedrijf een webshop op te zetten en te onderhouden had ik helaas "niet het goede profiel en opleiding"... :')
Je had er vast geen MBO diploma in en dat is veeeeeeeel belangrijker dan ervaring, hoor.
pi_143955988
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Bijna net zo moeilijk als voor HR mensen om CVs te lezen, buiten de geboortedatum. "We zoeken iemand met ervaring daar en daarin en dat heeft u niet." "Um, jawel, 12 jaar. Staat in mijn CV." Dus niet zeiken, asjeblieft. Begin eens met een cultuuromslag op dat gebied en ga dan over sollicitanten zeuren.
Goed punt! Gelukkig ben ik geen HR-er :D Maar lezen is voor beide partijen erg moeilijk ja..
pi_143956358
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:30 schreef marcosta het volgende:

[..]

Ik ben gelukkig voor mijn werk ook echt niet afhankelijk van ze, maar ik was na al het amateuristisch gedoe van ze er toch echt wel klaar mee.
Vandaag zowaar een gesprek gehad waar niets op aan te merken viel; netjes op tijd en het gesprek was zowaar voorbereid door zowel de vrouw van HR als de IT manager. Volgende week 2e gesprek, kijken of er dan wel grappige dingen voorvallen :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_143956805
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 12:43 schreef Queller het volgende:

[..]

Het UWV is dan ook kanker in zijn puurste vorm :'). Wat een incompetentie zit daar
quote:
pi_143956846
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:42 schreef Kandijfijn het volgende:

Het UWV is dan ook kanker in zijn puurste vorm :'). Wat een incompetentie zit daar

Wat een walgelijke post :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')