Het ergst zijn nog die recruiters die, nadat je hun mail negeert, je nog een reminder sturenquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 08:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Bij ons krijgen we allemaal dezelfde recruiter op onze dak als er een functie in ons niche gebied vrijgekomen is.shotgun methode. Zo kansloos. Ook recruiters met vage mailtjes![]()
Heb iets vergelijkbaars gehad bij het solliciteren op een helpdesk (:')) baan bij een telefoon-maatschappij ergens bij Breda.quote:Op maandag 25 augustus 2014 20:12 schreef Isabeau het volgende:
Mijn leidinggevende vertelde me dat ze een sollicitant vroeg waar zij zichzelf zag in 5 jaar en het antwoord was: 'Dan heb ik jouw baan en heb jij geen werk meer'. Needless to say...
Waarom? Uit principe? Lekkere indruk laat je daarbij achter. Bij ons is beetje relax babbelen over hobbies, vrijetijd en interesses 50% van de eerste ronde. Het is juist van belang dat je iemand hebt die sociaal op orde is en ook bij de rest past.quote:Op maandag 25 augustus 2014 16:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je hoeft vragen over je privéleven niet te beantwoorden, dus ik zou me flink op de vlakte houden.
Als je nou ook nog even leest wat ik daarna nog heb geschreven.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 09:20 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Waarom? Uit principe? Lekkere indruk laat je daarbij achter. Bij ons is beetje relax babbelen over hobbies, vrijetijd en interesses 50% van de eerste ronde. Het is juist van belang dat je iemand hebt die sociaal op orde is en ook bij de rest past.
Sociaal op orde?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 09:20 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Waarom? Uit principe? Lekkere indruk laat je daarbij achter. Bij ons is beetje relax babbelen over hobbies, vrijetijd en interesses 50% van de eerste ronde. Het is juist van belang dat je iemand hebt die sociaal op orde is en ook bij de rest past.
Daar zijn er wel meer van in NL.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 10:47 schreef zweefbij het volgende:
Op een gesprek komen en de projectleider deelt mij mee dat hij dacht dat het was afgezegd en dus niks had voorbereid en geen tijd meer had. Lekkere projectleider ben je dan.
quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 10:40 schreef EigenwijzeMuffin het volgende:
Kwam ik binnen in de wachtruimte zaten daar twee figuren in een korte broek en slippers met een weekend tasje waarvan er bij een een handdoek uitstak. (ging waarschijnlijk naar het strand).
De ander zag er uit als tante Sidonia, terwijl er in de sollicitatie beschrijving toch redelijk fysieke eisen werden gesteld op een later ogenblik.
quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 10:40 schreef EigenwijzeMuffin het volgende:
Zelf ben ik in het verleden bij het verkeerde werkgever binnen gestapt (lagen naast elkaar, allebei telefonie zaken). Ik kwam binnen en gaf aan dat ik voor een sollicitatie kwam. (zo leer je dat je beter iemand s naam kan vragen) De bedrijfsleider was aanwezig en hoorde dat, nam een intake gesprek af en nam mij aan. Pas later die week kreeg ik een mail binnen van dat andere bedrijf dat het niet netjes was dat ik zonder opgaaf van redenen niet ben op komen dagen :S. persoonlijk binnen gelopen en mijn excuses aangeboden. Best wel een grote faal actie van mij als broekie
Je hebt het over de gemeente Adamquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 08:44 schreef 75020 het volgende:
Waarom dat niet gewoon zeggen? Wees gewoon eerlijk.
Die vraag werd mij ook pas geleden gesteld. Mijn antwoord was. "Dat weet ik niet. Misschien vind ik de functie waarvoor ik kom zo leuk dat ik dit tot mijn pensioen doe, maar misschien ben ik inmiddels de directeur van dit bedrijf" . Werd er lachend geantwoord dat die vacature net was vervuld, dus net te laat was.quote:Op maandag 25 augustus 2014 20:12 schreef Isabeau het volgende:
Mijn leidinggevende vertelde me dat ze een sollicitant vroeg waar zij zichzelf zag in 5 jaar en het antwoord was: 'Dan heb ik jouw baan en heb jij geen werk meer'. Needless to say...
Ik snap de clou nietquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 11:02 schreef Renesite het volgende:
Daarop had ik wel werk nodig natuurlijk. Dus ik was uiteindelijk via een uitzendbureau aangenomen bij een overheidsinstelling. Om eerlijk te blijven: ik gaf aan dat ik zo goed als zeker elders was aangenomen. "Geen probleem" zei ze. Omdat ik een grafhekel heb gekregen aan intercedenten ben ik wel aan het werk gegaan. Ik werd zoals verwacht na 7 dagen een e-learning van het programma gedaan te hebben aangenomen bij mijn huidige werk. Ik mijn intercedent bellen "Ow, jammer zeg! Tja, kom vandaag nog maar even langs dan maken we het in orde." Ik: "Ik moet de leidinggevende het hier nog wel even doorgeven". "Nee joh, doen wij wel"
Ik vond het redelijk lullig en ben netjes van mezelf. En omdat ik onderhand wel wist dat dit een smerige plaatsing was, ben ik naar de leidinggevende gegaan. "Tja, ik wist 99% zeker dat ik wel aangenomen was, en eigenlijk vind ik het best vreemd dat ik alsnog hier aan het werk ben gekomen. Een rare actie van het uitzendbureau!" Vond ze zelf ook wel! Fuck you intercedenten!!!
Duidelijk dat je actief bent binnen overheidsinstellingen, gezien je gebrekkige manier van communiceren pas je daar prima. Snap werkelijk niets van je verhaal.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 11:02 schreef Renesite het volgende:
Daarop had ik wel werk nodig natuurlijk. Dus ik was uiteindelijk via een uitzendbureau aangenomen bij een overheidsinstelling. Om eerlijk te blijven: ik gaf aan dat ik zo goed als zeker elders was aangenomen. "Geen probleem" zei ze. Omdat ik een grafhekel heb gekregen aan intercedenten ben ik wel aan het werk gegaan. Ik werd zoals verwacht na 7 dagen een e-learning van het programma gedaan te hebben aangenomen bij mijn huidige werk. Ik mijn intercedent bellen "Ow, jammer zeg! Tja, kom vandaag nog maar even langs dan maken we het in orde." Ik: "Ik moet de leidinggevende het hier nog wel even doorgeven". "Nee joh, doen wij wel"
Ik vond het redelijk lullig en ben netjes van mezelf. En omdat ik onderhand wel wist dat dit een smerige plaatsing was, ben ik naar de leidinggevende gegaan. "Tja, ik wist 99% zeker dat ik wel aangenomen was, en eigenlijk vind ik het best vreemd dat ik alsnog hier aan het werk ben gekomen. Een rare actie van het uitzendbureau!" Vond ze zelf ook wel! Fuck you intercedenten!!!
Mij aannemen, een plaatsing scoren en al weten dat ik max. een week er ga werken. In die tijd geen enkele aandeel kunnen brengen in het werk (opbrengsten voor de overheidsinstelling bewerkstelligen). Ik vind dat een kut manier van zaken doen. Maar prima, ik ben er wel gaan werken omdat het een week inkomen genereren was. De intercedente die mij geplaatst had vond dat ik niet hoefde te vertellen waarom ik niet meer terugkwam.quote:
Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat er iets mis gaat, maar dan dien je dat professioneel op te lossen. Die PL had ook eerlijk kunnen zeggen dat het mis was gegaan, je een bak koffie geven terwijl hij het CV leest en dan 20 minuutjes later het gesprek beginnen. Niks geen schande, kan gebeuren.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 10:47 schreef zweefbij het volgende:
Op een gesprek komen en de projectleider deelt mij mee dat hij dacht dat het was afgezegd en dus niks had voorbereid en geen tijd meer had. Lekkere projectleider ben je dan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |