SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mocht je nog even willen lachen om het gebash, de heerlijke OP, of de tips die voorbij kwamen in een vorig topic, gekaapt door Gym, klik danhier
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
48 kilo op m'n atl, op dit moment 45,5 kilo. Ik ben al een jaartje ongeveer stabiel. Ben wel nog een kilo of vijf kwijt sinds vorig jaar, maar zo hard als in de eerste 3 jaar gaat het al lang niet meer.quote:Op donderdag 19 juni 2014 16:56 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
En hoeveel ben je dan nu in totaal kwijt? Mijn buik is niet strak, zal het ook nooit wordenmaar ik heb nog geen idee of ik vel zal hebben of niet. Ook echt geen idee wanneer je pas kan zien wanneer je dat heb, op het einde? of halverwege?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gisteravond overigens 1,5 uur vertraging en toen ik eindelijk thuis was, zijn we langs de frituur gereden. Hoewel ik vind dat zoiets af en toe moet kunnen, was het eigenlijk niet per se nodig. We hadden ook best soep kunnen opwarmen ofzo. Het was wel heel lekker, dus ga er niet van wakker liggen, maar dit weekend dus wel binnen de lijntjes eten.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
Oh, en een jompel voor BEquote:Op vrijdag 20 juni 2014 08:09 schreef Brighteyes het volgende:
I'm doin' it, I'm doin' it, I'm doin' it yeah!!!Morgen zal de weegschaal wel iets omhoog gaan, nu na een vastendag is hij natuurlijk heel laag, maar toch... Zo lekker! En ik merk gewoon nu al verschil aan mijn kleren!
Het past weer ipv nét te strak.
Ik voel me wel ontzettend onsexy, maar ach... Heb dus een halve werkdag. een halve dag tennissen en dan eten met de collega's. Niet echt nodig om me sexy te voelenquote:Op vrijdag 20 juni 2014 09:05 schreef Brighteyes het volgende:
Lijkt me niet gek hoor Tink. Beetje shapewear effect denk ik.
Idd even weegschaal negeren, je bent onwijs goed bezig hoor!quote:Op vrijdag 20 juni 2014 09:27 schreef Sarabi het volgende:
Goed bezig Befijn dat je de knop weer hebt gevonden.
Hier blijft de weegschaal erg stabiel of schommelt zelfs iets omhoog
Terwijl ik mijn lichaam op een positieve manier in de spiegel zie veranderen.
Zou bijna gewoon stoppen met op de weegschaal te staan.
Nog altijd wel aan het sporten dan? Daar was je op gegeven moment zo goed mee bezig toch?quote:Op vrijdag 20 juni 2014 09:52 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben 13 kilo lichter dan mijn hoogste gewicht en daar ben ik niet trots op
Ik kreeg een andere baan en ik hou van een heel strak vast ritme en met deze baan ging het allemaal de mist inquote:Op vrijdag 20 juni 2014 09:59 schreef V1z0R het volgende:
Nog altijd wel aan het sporten dan? Daar was je op gegeven moment zo goed mee bezig toch?
Thanksquote:Op vrijdag 20 juni 2014 09:57 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Idd even weegschaal negeren, je bent onwijs goed bezig hoor!
Wat fijn Be!quote:Op vrijdag 20 juni 2014 08:09 schreef Brighteyes het volgende:
I'm doin' it, I'm doin' it, I'm doin' it yeah!!!Morgen zal de weegschaal wel iets omhoog gaan, nu na een vastendag is hij natuurlijk heel laag, maar toch... Zo lekker! En ik merk gewoon nu al verschil aan mijn kleren!
Het past weer ipv nét te strak.
Ah, maar dan niet vergeten de draad weer op te pakken hequote:Op vrijdag 20 juni 2014 10:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik kreeg een andere baan en ik hou van een heel strak vast ritme en met deze baan ging het allemaal de mist in(op werkdagen (4/week) moest ik 24 uur beschikbaar zijn en kon elk moment gebeld worden, dat werkt niet zo lekker met sporten) Dus weer wat aangekomen. Maar ik heb mijn baan opgezegd per 1 augustus
Neequote:Op vrijdag 20 juni 2014 10:59 schreef V1z0R het volgende:
Ah, maar dan niet vergeten de draad weer op te pakken he
Ik moet mijn linkervoet volledig ontlasten, dus denk dat het bij fietsen blijft.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 11:24 schreef Sarabi het volgende:
Dat is balen Sometimes!
Welke sporten kan je nog wel doen?
Ook wel lekker om 'na' de zomer te starten want (tenminste bij mijn sportschool) is het nu stamp-en-stamp drukquote:Op vrijdag 20 juni 2014 11:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
NeeKomt goed. Na 1 augustus. Maak wel een duik in salaris, maar dat heb ik er heel erg voor over.
Ik heb het in de verste verte niet over decolleté hoor, meer over het 'platter dan anders en gigantische sportbh aan'-gevoel. Decolleté is sowieso niet echt iets voor mij... Heb graag een mooie jurk ofzo aan, maar idealiter niet met een heel lage hals. Dat is ontzettend snel ordinair, juist omdat ik een flinke boezem heb. Brrt!quote:Op vrijdag 20 juni 2014 09:48 schreef Ruby88 het volgende:
Hier -14,5 t.o.v. anderhalf jaar geleden. Was -16, en inmiddels weet ik dat die 1,5 kg echt geen schommeling is, maar er toch echt weer aan zit.![]()
Er mag iig nog wel een kg of 6 af. Maar goed, nu naar de sportschool, wie weet gaat het ooit lukken.
En Tink, mooi of sexy kan ook zonder decolleté hoor!
Oooh maar dan zie je toch niets van die sportbh?quote:Op vrijdag 20 juni 2014 12:19 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik heb het in de verste verte niet over decolleté hoor, meer over het 'platter dan anders en gigantische sportbh aan'-gevoel. Decolleté is sowieso niet echt iets voor mij... Heb graag een mooie jurk ofzo aan, maar idealiter niet met een heel lage hals. Dat is ontzettend snel ordinair, juist omdat ik een flinke boezem heb. Brrt!
En iets als een minimizer? Dat geeft een fijnere ondersteuning lijkt mij dan een sportbh.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 12:19 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik heb het in de verste verte niet over decolleté hoor, meer over het 'platter dan anders en gigantische sportbh aan'-gevoel. Decolleté is sowieso niet echt iets voor mij... Heb graag een mooie jurk ofzo aan, maar idealiter niet met een heel lage hals. Dat is ontzettend snel ordinair, juist omdat ik een flinke boezem heb. Brrt!
En mijn nieuwe werk is op 8,8 km afstand! Dus ik ga fietsen uiteraard en mijn doel wordt om daar al hardlopend naar toe te gaan (kan daar douchen).quote:Op vrijdag 20 juni 2014 11:58 schreef V1z0R het volgende:
Ook wel lekker om 'na' de zomer te starten want (tenminste bij mijn sportschool) is het nu stamp-en-stamp druk
Vervelend, maar als je gaat fietsen kan je toch nog in beweging blijvenquote:Op vrijdag 20 juni 2014 11:35 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Ik moet mijn linkervoet volledig ontlasten, dus denk dat het bij fietsen blijft.
Zelfs zwemmen is geen optie.
Dat is wel fijn! (En een goed idee.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 14:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En mijn nieuwe werk is op 8,8 km afstand! Dus ik ga fietsen uiteraard en mijn doel wordt om daar al hardlopend naar toe te gaan (kan daar douchen).
Heb een zomer een baan gehad op 23 km afstand, daar ging ik ook op de fiets naar toe en kon ik ook douchen (ziekenhuis hè). Was 's morgens de schoonste, fris & fruitig uit de douchequote:Op vrijdag 20 juni 2014 14:48 schreef Ruby88 het volgende:
Dat is wel fijn! (En een goed idee.)
Ik heb een baan gehad waarvoor ik 17 km moest fietsen, wat ik regelmatig deed. Daar aangekomen deed ik altijd wel snel een fris t-shirt aan, maar er was geen douche helaas.
Neuh, was inderdaad wel te doen.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 14:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Heb een zomer een baan gehad op 23 km afstand, daar ging ik ook op de fiets naar toe en kon ik ook douchen (ziekenhuis hè). Was 's morgens de schoonste, fris & fruitig uit de douche![]()
Maar alleen een schoon t-shirt zal ook wel genoeg zijn geweest, tenzij je wel heel erg hebt gezweet, maar heb geen racefiets.
Bij die van mij juist uitgestorvenquote:Op vrijdag 20 juni 2014 11:58 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Ook wel lekker om 'na' de zomer te starten want (tenminste bij mijn sportschool) is het nu stamp-en-stamp druk
Fijn dat je al nieuw werk hebt zeg!quote:Op vrijdag 20 juni 2014 14:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En mijn nieuwe werk is op 8,8 km afstand! Dus ik ga fietsen uiteraard en mijn doel wordt om daar al hardlopend naar toe te gaan (kan daar douchen).
Kan ook gaan sporten tijdens belangrijke voetbalwedstrijden natuurlijkquote:Op vrijdag 20 juni 2014 14:59 schreef Unfckingtitled het volgende:
Bij die van mij juist uitgestorvenmisschien door het wk?
Uiteraardquote:Op vrijdag 20 juni 2014 15:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Kan ook gaan sporten tijdens belangrijke voetbalwedstrijden natuurlijk
Ik vind het maar benauwd spul.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 15:27 schreef appelsap het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met sportkleding van de action of big bazar?
Ben ooit naar de sauna geweest tijdens een halve finale waar Nederland in stondquote:Op vrijdag 20 juni 2014 16:01 schreef IJsdraakje het volgende:
Sportschool tijdens wedstrijden, goed idee wel.
Jep! Van de action, vorig zomer. Ideaal vind ik het. Lekker lange hemdjes, dus als je je armen omhoog doet dat niet iedereen je buik ofzo ziet.. En maar rond de 5 euro.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 15:27 schreef appelsap het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met sportkleding van de action of big bazar?
Mager rundsgehakt valt goed mee.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 17:09 schreef PatriQue89 het volgende:
Ik eet nooit meer gehakt.. wat een calorieën
1 juli is al bijna!quote:Op vrijdag 20 juni 2014 17:12 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Je weet dat je de boel teveel hebt laten versloffen, wanneer je voor een avondje uit een jurk uitzoekt met kousen ipv panty zodat je buik vrij is, want alle broeken/rokken zitten op het moment ff net niet zo heel lekker
Ik zal zo blij zijn als ik per 1 juli weer een vast (werk) ritme heb
Ik had nu gewone rundergehakt.. mehh.. Ik had een heel klein kommetje chili con carne... 641 kcalquote:
Chili con carne is ook door de bonen hoog in de kcal natuurlijk.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 18:34 schreef PatriQue89 het volgende:
[..]
Ik had nu gewone rundergehakt.. mehh.. Ik had een heel klein kommetje chili con carne... 641 kcal
Ja klopt, de bonen schrok ik ook vanquote:Op vrijdag 20 juni 2014 18:48 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Chili con carne is ook door de bonen hoog in de kcal natuurlijk.
Maar 641 is toch netjes voor avondeten?
Ahh dan heb je nog 1500kcal voor de rest van de dag.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 18:52 schreef PatriQue89 het volgende:
[..]
Ja klopt, de bonen schrok ik ook van
Op zich wel, maar voor de hoeveelheid.. meh.. veel thee en water drinken maar vanavond om een gevuld gevoel te hebben
Je bedoeld 1500 naast de 640 van het avondeten? Gezamenlijk 2140?quote:Op vrijdag 20 juni 2014 18:53 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ahh dan heb je nog 1500kcal voor de rest van de dag.
Je moet geen honger gaan hebben joh.
Je bent toch een man en best groot?quote:Op vrijdag 20 juni 2014 18:54 schreef PatriQue89 het volgende:
[..]
Je bedoeld 1500 naast de 640 van het avondeten? Gezamenlijk 2140?
Hmm.. ik zit de laatste weken aldoor rond 1800/1900quote:Op vrijdag 20 juni 2014 19:03 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dan is 2100 toch niet zo heel vreemd? Om af te vallen.
Klinkt een beetje weinig want jouw bmr zit volgens mij al op 2200kcal (als je dus de hele dag in bed zou liggen).quote:Op vrijdag 20 juni 2014 19:05 schreef PatriQue89 het volgende:
[..]
Hmm.. ik zit de laatste weken aldoor rond 1800/1900
Ik had weinig beweging gedaan... maar als ik 1-3 keer per week sporten doen komt er dit uit:quote:Op vrijdag 20 juni 2014 19:26 schreef Sarabi het volgende:
Volgens mij wel
Ik weet niet of ie ook nog rekening houd met je sportmomenten?
Enjoyquote:Op vrijdag 20 juni 2014 19:31 schreef PatriQue89 het volgende:
Maar, tijd voor een lekkere bak kwark met wat fruit dan![]()
Uhm. Zo'n ding van de h&m vind ik geen sportbh. Ik heb er een van Panache waar ik ook mee ga paardrijden met m'n G-cup. Die was prima voor het tennissen en zit heerlijk en je ziet er niks van, maar ik voelde me er gewoon enorm niet mooi in. Beetje alsof je een oma-onderbroek aan hebtquote:Op vrijdag 20 juni 2014 13:03 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
En iets als een minimizer? Dat geeft een fijnere ondersteuning lijkt mij dan een sportbh.
Ik heb een simpele van de H&M dat voelt net als een hemdjedie zou ik niet als gewone BH willen dragen.
Jup! En dan door naar de volgende, die 10 keer etcquote:Op vrijdag 20 juni 2014 20:27 schreef PatriQue89 het volgende:
Sarabi, of iemand anders die het weet.. ik zat ff naar Jillian te zoeken op youtube... is er per level maar 1 filmpje? Dus 10 keer hetzelfde filmpje gebruiken?
Ah ok.. eens proberenquote:Op vrijdag 20 juni 2014 21:20 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Jup! En dan door naar de volgende, die 10 keer etc
Welke van Jillian? Ze heeft er meerdere gemaakt.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 20:27 schreef PatriQue89 het volgende:
Sarabi, of iemand anders die het weet.. ik zat ff naar Jillian te zoeken op youtube... is er per level maar 1 filmpje? Dus 10 keer hetzelfde filmpje gebruiken?
30 days shred. Heb het wel het hele filmpje volgehouden, maar nu wel dood.. haha.. Opzich kan ik wel meekomen, alleen niet zo lenig als die modelletjes.. hahaquote:Op vrijdag 20 juni 2014 21:34 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Welke van Jillian? Ze heeft er meerdere gemaakt.
Ik heb hier ergens een viertal dvd's liggen van haar. 90 dagen programma dacht ik, wat dan uiteindelijk 10 filmpjes zijn die je meerdere dagen gebruikt.
Wel met afwisseling trouwens, in verband met de belasting van groepen spieren.
Tja, het is ook geen vergelijk met de figuren die ze voor de camera zetten.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 21:56 schreef PatriQue89 het volgende:
[..]
30 days shred. Heb het wel het hele filmpje volgehouden, maar nu wel dood.. haha.. Opzich kan ik wel meekomen, alleen niet zo lenig als die modelletjes.. haha
Dat kan het verraderlijke zijn van die standaard berekeningen, met een beetje pech zit je aan de andere kant van de schaal.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 19:11 schreef PatriQue89 het volgende:
Caloriebehoefte voor ruststofwisseling: 2533
Dagelijkse caloriebehoefte: 3040
Caloriebehoefte om een pond per week af te vallen: 2540
Dit geeft zo'n berekening dingetje van Men's Health.
Die bovenste is dan als ik niks doe
Die middelste om op hetzelfde gewicht te blijven
Die laatste om dus 500 gr af te vallen
Klopt dat?
Het blijft dus een individueel ietsquote:Thus there are differences in BMR even when comparing two subjects with the same lean body mass. The top 5% of people are metabolizing energy 28-32% faster than individuals with the lowest 5% BMR.[11] For instance, one study reported an extreme case where two individuals with the same lean body mass of 43 kg had BMRs of 1075 kcal/day (4.5 MJ/day) and 1790 kcal/day (7.5 MJ/day). This difference of 715 kcal/day (67%) is equivalent to one of the individuals completing a 10 kilometer run every day.[11]
Hmm.. Ja, maar wat kan je nou ongeveer bereiken in 30 dagen? En hoe tijdelijk is tijdelijk?quote:Op vrijdag 20 juni 2014 22:07 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Tja, het is ook geen vergelijk met de figuren die ze voor de camera zetten.
Het tijdelijke effect houd mij nogal tegen om het weer op te pakken (welke variant dan ook).
Hmm... Dat is het volgens mij altijd, dat individueel.. Maar het is misschien wel een mooie leidraad ofzo.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 22:55 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Dat kan het verraderlijke zijn van die standaard berekeningen, met een beetje pech zit je aan de andere kant van de schaal.
Stukje over BMR verschillen:
[..]
Het blijft dus een individueel iets
Je moet ook niet stoppen na 30 dagenquote:Op vrijdag 20 juni 2014 22:07 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Tja, het is ook geen vergelijk met de figuren die ze voor de camera zetten.
Het tijdelijke effect houd mij nogal tegen om het weer op te pakken (welke variant dan ook).
Het resultaat is verbluffend (vind ik) wanneer je echt het programma volgt.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 23:10 schreef PatriQue89 het volgende:
[..]
Hmm.. Ja, maar wat kan je nou ongeveer bereiken in 30 dagen? En hoe tijdelijk is tijdelijk?
Maar om nou steeds alles hetzelfde te blijven doen.. Raakt je lichaam ook weer gewend.. Om de zoveel weken afwisselen voor nieuwe prikkelsquote:
genoeg dvds van Jillian om mee af te wisselenquote:Op vrijdag 20 juni 2014 23:49 schreef Timmos het volgende:
[..]
Maar om nou steeds alles hetzelfde te blijven doen.. Raakt je lichaam ook weer gewend.. Om de zoveel weken afwisselen voor nieuwe prikkels
Ok. Ben benieuwd!quote:Op vrijdag 20 juni 2014 23:39 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Het resultaat is verbluffend (vind ik) wanneer je echt het programma volgt.
Maar ook akelig snel weer weg. Voor zover ik weet is het net zo snel weg als dat het gekomen is.
quote:Op zaterdag 21 juni 2014 08:27 schreef Brighteyes het volgende:
Weegschaal idd ietsje hoger dan gisteren, maar niet eens heel erg en dus kan ik nu echt zeggen: - 5 kilo ten opzichte van mijn hoogste (van dit jaar) begin April!
En dat ziet er zo uit:
[ afbeelding ]
Top Be!quote:Op zaterdag 21 juni 2014 08:27 schreef Brighteyes het volgende:
Weegschaal idd ietsje hoger dan gisteren, maar niet eens heel erg en dus kan ik nu echt zeggen: - 5 kilo ten opzichte van mijn hoogste (van dit jaar) begin April!
En dat ziet er zo uit:
[ afbeelding ]
Same. Net een grote maaltijdsalade op, dus ik hoop dat ik daar een tijdje op vooruit kan!quote:Op zaterdag 21 juni 2014 12:11 schreef Timmos het volgende:
Zo goed als niet thuis vandaag, festival dus zelf ook niks te preppen.. Zometeen nog maar flinke maaltijd en dan daar nog vanavond, zal t niet gek veel uit de hand lopen met de macros..
Dus bak kwark, zometeen 6 eieren (3eigeel) met wat bacon op een paar broodjes ofzo en vanavond zien we dan wel
Dat klinkt echt als heel veelquote:Op zaterdag 21 juni 2014 12:11 schreef Timmos het volgende:
Zo goed als niet thuis vandaag, festival dus zelf ook niks te preppen.. Zometeen nog maar flinke maaltijd en dan daar nog vanavond, zal t niet gek veel uit de hand lopen met de macros..
Dus bak kwark, zometeen 6 eieren (3eigeel) met wat bacon op een paar broodjes ofzo en vanavond zien we dan wel
Gewoon doen! Na afloop ben je tevreden.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 21:32 schreef Sarabi het volgende:
Druk shopdagje gehad, daarom moet ik nu nog even tijd maken voor Jillian.
Geen zin in, maar op dag 27 kan je ook niet opgeven
Misschien wordt je verkouden of ziekjes? Slecht(er) geslapen?quote:Op zondag 22 juni 2014 12:54 schreef appelsap het volgende:
Spijkerbroek gevonden Tink?
Wat goed BE! Gaat hard dan want Pinksteren is net geweest.
Receptje van de uiensoep? Ik heb dat nog nooit zelf gemaakt.
Ik heb net gesport maar het ging niet van harte. Ik voelde me niet fit tijdens de training en mijn hartslag was een stuk hoger dan normaal. Telkens zo'n buitenademgevoel waar ik niet vanaf raakte. Heb wel mijn training netjes afgemaakt maar het was behoorlijk doorzetten.
Ik vraag me af hoe dat ineens kan..
Hm, heb last van wat slijm dus dat zou kunnen. Hoop het niet.quote:Op zondag 22 juni 2014 13:15 schreef Timmos het volgende:
[..]
Misschien wordt je verkouden of ziekjes? Slecht(er) geslapen?
Deze is het, simpeler kan het niet: http://www.jamiemagazine.(...)ssieke-uiensoep.htmlquote:Op zondag 22 juni 2014 12:54 schreef appelsap het volgende:
Spijkerbroek gevonden Tink?
Wat goed BE! Gaat hard dan want Pinksteren is net geweest.
Receptje van de uiensoep? Ik heb dat nog nooit zelf gemaakt.
Ik heb net gesport maar het ging niet van harte. Ik voelde me niet fit tijdens de training en mijn hartslag was een stuk hoger dan normaal. Telkens zo'n buitenademgevoel waar ik niet vanaf raakte. Heb wel mijn training netjes afgemaakt maar het was behoorlijk doorzetten.
Ik vraag me af hoe dat ineens kan..
Ik merk het ook goed als mijn lichaam de energie nodig heeft om beter te worden ipv voor te sporten, ik hoop met je meequote:Op zondag 22 juni 2014 13:57 schreef appelsap het volgende:
[..]
Hm, heb last van wat slijm dus dat zou kunnen. Hoop het niet.
Het goede nieuws van vandaag is mijn lieve weegschaal. 67,5
Heb je foto's gemaakt van jezelf om te vergelijken? Misschien een idee om te doen voor als je doorgaat naar het volgende programma van Jillian.quote:Op zondag 22 juni 2014 16:32 schreef Sarabi het volgende:
Nog maar 2 dagen van de Shred te gaan trouwens
Bijzonder om te zien hoe snel je sterker wordt.
Gebruik nu bij alles de zwaarste gewichtjes en zelfs opdrukken lukt een beetje.
quote:Op zondag 22 juni 2014 16:57 schreef appelsap het volgende:
[..]
Heb je foto's gemaakt van jezelf om te vergelijken? Misschien een idee om te doen voor als je doorgaat naar het volgende programma van Jillian.
Ik vind het echt knap. Ik ben er een tijd geleden aan begonnen maar het gaf mij veel te veel spierpijn.
Nee, helaas niet.quote:Op zondag 22 juni 2014 16:57 schreef appelsap het volgende:
[..]
Heb je foto's gemaakt van jezelf om te vergelijken? Misschien een idee om te doen voor als je doorgaat naar het volgende programma van Jillian.
Ik vind het echt knap. Ik ben er een tijd geleden aan begonnen maar het gaf mij veel te veel spierpijn.
Fijn he! Ik was toen ook zo trots op mezelf!quote:Op zondag 22 juni 2014 16:32 schreef Sarabi het volgende:
Nog maar 2 dagen van de Shred te gaan trouwens
Bijzonder om te zien hoe snel je sterker wordt.
Gebruik nu bij alles de zwaarste gewichtjes en zelfs opdrukken lukt een beetje.
Mwah, fulltime werken, huishouden + kinderen vind ik wel een redelijk excuus.quote:
Het is ook geen kritiek.. Dacht zal express nog even knipoogje aanvinken als PI..quote:Op zondag 22 juni 2014 19:37 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Mwah, fulltime werken, huishouden + kinderen vind ik wel een redelijk excuus.
Valt me tenminste vaak op dat de mensen die een uur per dag sporten geen werk hebben, het huishouden slecht doen en/of geen kinderen hebben.
Een Capri spijkerbroek? Dat associeer ik toch wel een beetje met vrouwen van 45... Of zijn er ook leuke?quote:Op zondag 22 juni 2014 16:23 schreef Sarabi het volgende:
Wat fijn dat je zo snel resultaat hebt Be
Gisteren ben ik wezen shoppen, had een nieuwe capri-spijkerbroek nodig.
In de oude ga ik nooit meer passen
Een broek van spijkerstof die korter is, spannender kan ik het niet maken?quote:Op maandag 23 juni 2014 07:46 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Een Capri spijkerbroek? Dat associeer ik toch wel een beetje met vrouwen van 45... Of zijn er ook leuke?
Snap ik wel, maar ik vind zo'n 3/4 lengte eigenlijk bij alle broeken een beetje suf. Misschien dat het met een toffe schoen eronder en een leuk shirtje best kan idd. Anyway, ik laat me graag inspireren! Doe je een foto als je een leuke vindt? Kan best een alternatief zijn voor de lange spijkerbroek die ik aan het zoeken ben...quote:Op maandag 23 juni 2014 09:24 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Een broek van spijkerstof die korter is, spannender kan ik het niet maken?
Een spijkerbroek is gewoon altijd een basic.
Gaat er om hoe je het combineerdt.
Ja veel pakjes zooi enzo. Komt ook wel goed. En was ook bang voor meer hoor na 10 dagen vakantie. Zal wel geholpen hebben dat we heel veel gelopen hebben. Kreeg wel veel complimentjes op foto's die ik online zette dus dat is een goede opsteker.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:13 schreef Brighteyes het volgende:
Dat is best acceptabel toch na een weekje vakantie? Ik vind dat niet gek hoor. Het kan alleen al zijn dat je wat zouter gegeten hebt dan normaal. Als hij er over een week nog zit is het erger.
Als het lukt dan probeer ik 's ochtends te gaan sporten in het weekend. En je bezig houden met wat huishoudelijke taken of de deur uit gaan zoals een stuk wandelen. Dat helpt bij mij wel goed.quote:Op maandag 23 juni 2014 07:37 schreef PatriQue89 het volgende:
Ik vind de weekenden toch wat lastig. Ik merk dat als ik niks te doen heb, ik toch begin te snaaien.. Hoe doen jullie dit?
Uiteindelijk wel weer lichter dan afgelopen maandag, en dat is het belangrijkst, ook al voor ik in het midden van de week lichter dan nu.
9 juni: 126,2
16 juni: 123,3
23 juni: 121.9
Ik val wel snel af in het begin inderdaad.. na een kilo of 10 gaat het altijd weer minder.. Maar dat geeft niet. En nu heb ik het weekend ook nog best gesnaaid..quote:Op maandag 23 juni 2014 14:15 schreef appelsap het volgende:
[..]
Als het lukt dan probeer ik 's ochtends te gaan sporten in het weekend. En je bezig houden met wat huishoudelijke taken of de deur uit gaan zoals een stuk wandelen. Dat helpt bij mij wel goed.
Jij valt wel hard af! Dat zou me nog niet lukken als ik niks zou eten.
Hup, tien dagen zelfs, ik vind het niet slecht hoor!quote:Op maandag 23 juni 2014 13:44 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja veel pakjes zooi enzo. Komt ook wel goed. En was ook bang voor meer hoor na 10 dagen vakantie. Zal wel geholpen hebben dat we heel veel gelopen hebben. Kreeg wel veel complimentjes op foto's die ik online zette dus dat is een goede opsteker.
Ja en het was me nog te kort haha.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:58 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Hup, tien dagen zelfs, ik vind het niet slecht hoor!
D in tweeën delen? Ik snap wel dat je honger hebt na 5u werken. En in dat kwartiertje nog een broodje oid pakken?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:25 schreef appelsap het volgende:
Verstandige keuzes BE en weer een mooie lijst.
Ik moet vanavond van 5 tot 10 werken en dat vind ik echt een rottijd want dan heb ik geen eetpauze. Alleen een koffiepauze van een kwartiertje. Dat betekent dat ik mijn D om 4 uur al moet eten en dat vind ik zo onhandig want dan heb ik om 10 uur gruwelijke trek.
Oh brood in de pauze is wel een idee! Had ik nog niet eens aan gedacht.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:46 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
D in tweeën delen? Ik snap wel dat je honger hebt na 5u werken. En in dat kwartiertje nog een broodje oid pakken?
Deed ik ook vaak toen ik nog avonden werkte en je kreeg pas een half uur pauze als je 5u en een kwartier werktequote:Op dinsdag 24 juni 2014 11:07 schreef appelsap het volgende:
[..]
Oh brood in de pauze is wel een idee! Had ik nog niet eens aan gedacht.
Dan doe ik mijn D gewoon als lunch om half 3 en dan eet ik tijdens mijn pauze wel mijn brood. Bedankt!
quote:Op dinsdag 24 juni 2014 21:00 schreef Sarabi het volgende:
En dat waren de 30 dagenzonder pauze.
Weer iets om trots op te zijn.
Nu weet ik alleen niet wat ik ga doen....over 10 dagen ga ik op vakantie dus ik twijfel tussen wennen aan Ripped in 30 of even de levels van de Shred herhalen.
Na de vakantie ga ik sowieso door met Ripped in 30.
Morgen wegen & meten. Van de weegschaal verwacht ik in ieder geval niets.
Het gaat toch het meest om de centimetersquote:Op woensdag 25 juni 2014 09:22 schreef Sarabi het volgende:
Resultaten van Jillian:
Na 30 dagen weeg ik een halve kilo minder![]()
Verder heb ik pas vanaf halverwege gemeten:
In de laatste 2 weken van Jillian ben ik 1,5cm verloren op mijn taille, hetzelfde telt voor mijn buik en 2cm bij mijn borst.
Verder zijn beide armen 1cm gegroeid, dat had ik ook wel verwacht want heb nog nooit zoveel spieren in mijn armen gevoeld
Met de cm's ben ik dus zeker wel tevreden
Goed gedaan!quote:Op woensdag 25 juni 2014 09:22 schreef Sarabi het volgende:
Resultaten van Jillian:
Na 30 dagen weeg ik een halve kilo minder![]()
Verder heb ik pas vanaf halverwege gemeten:
In de laatste 2 weken van Jillian ben ik 1,5cm verloren op mijn taille, hetzelfde telt voor mijn buik en 2cm bij mijn borst.
Verder zijn beide armen 1cm gegroeid, dat had ik ook wel verwacht want heb nog nooit zoveel spieren in mijn armen gevoeld
Met de cm's ben ik dus zeker wel tevreden
Ja echt superquote:Op woensdag 25 juni 2014 09:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het gaat toch het meest om de centimetersMooi resultaat. Had wel graag voor en na foto's willen zien
Vind je dat er goed verschil is in de spiegel?
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 25 juni 2014 10:47 schreef appelsap het volgende:
67 kg!! Dat betekent dat ik 40kg ben afgevallen.
jeetje!quote:Op woensdag 25 juni 2014 10:47 schreef appelsap het volgende:
Dat is bijna 40% minder.quote:Op woensdag 25 juni 2014 10:47 schreef appelsap het volgende:
Wow gefeliciteerd!quote:Op woensdag 25 juni 2014 10:47 schreef appelsap het volgende:
Superknap van je!quote:Op woensdag 25 juni 2014 10:47 schreef appelsap het volgende:
oh wow, mijn ideaal!quote:Op woensdag 25 juni 2014 10:47 schreef appelsap het volgende:
Baas!quote:Op woensdag 25 juni 2014 10:47 schreef appelsap het volgende:
Wow!quote:Op woensdag 25 juni 2014 10:47 schreef appelsap het volgende:
quote:Op woensdag 25 juni 2014 10:47 schreef appelsap het volgende:
Ja, een uitdaging.. haha.. Maar ik ga er vol voorquote:Op woensdag 25 juni 2014 13:31 schreef Sarabi het volgende:
Hmm buikdanstraining gaat niet door vanavond, denk dat ik dan toch maar alvast Ripped ga proberen.
Leuk Patrique! Wat vond je van Jillian?
quote:Op woensdag 25 juni 2014 13:37 schreef PatriQue89 het volgende:
[..]
Ja, een uitdaging.. haha.. Maar ik ga er vol voor
Shredquote:Op woensdag 25 juni 2014 13:41 schreef Sarabi het volgende:
[..]![]()
Doe je trouwens de Shred of een andere?
quote:Op woensdag 25 juni 2014 10:47 schreef appelsap het volgende:
Ik heb vanmorgen 15km gefietst in 50 minuten, dat is ong 18km/u, ben 96kg en volgens endomondo heeft me dat 504kcals gekost. En dat is gemeten deels op basis van de hartslagmeter die ik ook om had.quote:Op woensdag 25 juni 2014 17:07 schreef fiktorvischer het volgende:
Hey, weet iemand hier wat het calorieverbruik is bij fietsen? Als ik hier (http://www.runinfo.nl/energieverbruik.htm) kijk is dat voor een uur 20 km/h fietsen (een redelijk tempo op een normale fiets maar zonder tegenwind goed te doen) 720 kcal, maar dat lijkt me toch wel heel erg veel?! (Persoon van 90 kg)
(Vond dit geen nieuw topic waard, misschien weet iemand hier of dit klopt)
Inderdaad, je kookt er ook vocht uitquote:Op woensdag 25 juni 2014 18:35 schreef appelsap het volgende:
Bedankt allemaal!
Ik denk dat je vergeet dat je er ook wat vocht uit kookt normaal. Dus ik denk dat je iets minder dan die 360 gram moet nemen. Ik zou dan een ruime 300 gram aanhouden. Verder klopt het wel.
Dat maakt voor gewichtsverlies geen moer uit. Voor je gezondheid wel.quote:Op woensdag 25 juni 2014 18:55 schreef Timmos het volgende:
Eeuwige discussie, voor of na bereiding afwegen..
Ik blijf eigenwijs van mening dat je beter naar de exacte macro's kan kijken dan kcals.. Anders kan je ook 300kcal vet eten en en zeggen dat je toch maar 300kcal gegeten hebt..
Maar je berekening klopt
En ik heb dan weer geen boodschap aan dingen als macro's. Ik geloof in gezond verstand en nadenken.quote:Op woensdag 25 juni 2014 18:55 schreef Timmos het volgende:
Eeuwige discussie, voor of na bereiding afwegen..
Ik blijf eigenwijs van mening dat je beter naar de exacte macro's kan kijken dan kcals.. Anders kan je ook 300kcal vet eten en en zeggen dat je toch maar 300kcal gegeten hebt..
Maar je berekening klopt
Je hebt het over het middelste stukje gok ik?quote:Op woensdag 25 juni 2014 18:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat maakt voor gewichtsverlies geen moer uit. Voor je gezondheid wel.
Het maakt wel iets uit wat je eet hoor. Zie http://en.m.wikipedia.org/wiki/A_calorie_is_a_calorie En dan even onder research kijken.quote:Op woensdag 25 juni 2014 18:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat maakt voor gewichtsverlies geen moer uit. Voor je gezondheid wel.
Ik dacht even dat het meer dan 40 procent was, maar het klopt welquote:
Lekker bezig!quote:Op donderdag 26 juni 2014 08:01 schreef PatriQue89 het volgende:
Boh... 120.4 vanochtend... Hopelijk morgen onder de 120
Numb3rs...quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:48 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Ik dacht even dat het meer dan 40 procent was, maar het klopt welGefeliciteerd ermee appelsap!
Hup eten jijquote:Op donderdag 26 juni 2014 10:02 schreef appelsap het volgende:
Netjes Patrique. Jij bent ook goed bezig.
Dat is snel Think dus dan was het toch voornamelijk vocht.
Ik moet wat meer gaan eten. Ik zat even mijn daglijstjes van de afgelopen 1,5 week na te kijken en ik zie een dalende lijn in het aantal kcal. Ik had met mezelf afgesproken dat ik minimaal 1500 kcal zou eten dagelijks maar de afgelopen 1.5 week is het gemiddeld 1350 (en het is nog verder aan het zakken) en dat in combinatie met veel sport.
Ik merk dat ik op zoek ben naar lichte avondmaaltijden met minder kcal en dat ik de neiging heb om brood 's ochtends te vervangen voor yoghurt want minder kcal. Daarnaast met sporten dan langer doorgaan dan normaal omdat ik een bepaald aantal verbrand wil hebben. Gaat niet helemaal goed dus, behalve met mijn gewicht.
Aangezien ik een verleden heb met eetstoornissen is het belangrijk om de realiteit onder ogen te zien en even streng te zijn. Vandaag dus minimaal 1500 kcal eten.
Morgen ochtend gewoon niet kijkenquote:Op donderdag 26 juni 2014 21:23 schreef PatriQue89 het volgende:
OMG... Na het werk was ik opeens 119.1Orgastisch.. Valt morgenochtend toch wel weer tegen
Wat is dat vasten wat je doet? Zag het eerder volgens mij ook al voorbij komen, maar je vast niet helemaal toch?quote:Op zaterdag 28 juni 2014 11:51 schreef Brighteyes het volgende:
Had je nog nieuwe foto's?
Ik ga nog steeds goed met het vasten. Wat een heerlijkheid dat die vreetbuien, op een pms avond na, er niet meer zijn.
En de weegschaal zegt nog steeds -5 terwijl ik ongesteld ben.
Ik volg de 5:2 methode, waarbij je 2 dagen per week 'vast'. Dat wil zeggen, maar 500 kcals eet, 600 voor mannen.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 16:27 schreef Myraela het volgende:
[..]
Wat is dat vasten wat je doet? Zag het eerder volgens mij ook al voorbij komen, maar je vast niet helemaal toch?
Kokosolie.quote:Op zondag 29 juni 2014 20:47 schreef clumsy_clown het volgende:
Zeg. Waar bakken jullie in? Gewoon roomboter/olijfolie?
In ieder geval niet in olijfolie, dat verbrandt als het te warm wordt. Meestal becel vloeibaar dus. Wel de gewone, in de light-variant zit melk namelijk. Ik vind bakken in roomboter overigens echt heel vies. Alles smaakt dan zo vettig.quote:Op zondag 29 juni 2014 20:47 schreef clumsy_clown het volgende:
Zeg. Waar bakken jullie in? Gewoon roomboter/olijfolie?
Ohja, daar heb ik eerder van gehoord. Klinkt altijd wel goed.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 19:28 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik volg de 5:2 methode, waarbij je 2 dagen per week 'vast'. Dat wil zeggen, maar 500 kcals eet, 600 voor mannen.
Zie ook dit topic: LIF / IF, 5/2 methode of eat stop eat
En vooral kan ik je deze docu aanraden: http://documentaryheaven.com/eat-fast-and-live-longer/
Die is heel informatief, want naast afvallen heeft vasten heel veel gezondheidsvoordelen.
Ik ben aan het schuiven met mijn vastdagen dus ik heb donderdag gevast en nu vandaag weer en na een nogal lichte D gisteren had ik het er vanmiddag toch even moeite mee, voor het eerst echt HONGER. Toen heb ik mezelf een extra 250gr aardbeien gegund, een whooping 60kcals.
Michael Mosley, de maker van de docu, heeft inmiddels ook een boek geschreven over de methode.
Ja, ik ben echt zo blij en opgelucht!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik weeg nu bijna 120 op 1:79 cm.Twiddel
quote:Op maandag 30 juni 2014 12:25 schreef summer2bird het volgende:
Hai!
Ik post maar weer eens mee.
Even een crosspost van ergens:Klinkt idd best grondig, succes! Woon je alleen? Of deel je die voorraadkast met anderen? Dat lijkt me best lastig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik weeg nu bijna 120 op 1:79 cm.
Nee, woon op beschermd wonen.quote:Op maandag 30 juni 2014 12:27 schreef Ruby88 het volgende:
[..]
Klinkt idd best grondig, succes! Woon je alleen? Of deel je die voorraadkast met anderen? Dat lijkt me best lastig.
Klinkt ideaal voor mijquote:Op maandag 30 juni 2014 16:03 schreef Myraela het volgende:
Lijkt me wel heerlijk, kasten leeg en iemand anders die op mijn geld past. Zelf nergens verantwoordelijkheid voor.Maarja, als het nodig is dan is het nodig he.
Volgens mij welquote:Op maandag 30 juni 2014 18:41 schreef Ruby88 het volgende:
Nee, Sultana's oké, maar ik vond vooral het in beheer geven van je geld nogal grondig klinken ook. (Maar misschien hoort dat sowieso al een beetje bij de woonvorm?)
Misschien daarom wel goed noodvoer om op voorraad te hebben.quote:Op maandag 30 juni 2014 22:18 schreef Tink89 het volgende:
Het klinkt inderdaad best heftig, al snap ik echt niet waarom je sultana's zou willen eten...
Ik had een goede dag vandaag. Morgenvroeg weer wegen. Ben benieuwd!
Schijnt heel normaal te zijn dat zwaarlijvigheid invloed heeft op je cyclus. Het kan ook zomaar zijn na het afvallen dat je juist langer ongesteld bent ipv korter. Ik ben sinds mijn zwangerschap maar 3 dagen ongesteldquote:Op dinsdag 1 juli 2014 00:48 schreef Zeester het volgende:
Ik moet ook echt weer terugkomen hier. Hier gaat t niet goed. Niet dat ik kilo's aankom (wel een beetje, maar geen rampzalige hoeveelheden), maar ik let er vooral echt niet meer op.
Maar eerst even een vraagje, vooral voor dames als Tink die echt een flinke hoeveelheid zijn afgevallen, en die al langere tijd zwaarder waren.
Is jullie menstruatie ook lichter/korter geworden? Ik ben eigenlijk zo lang ik me kan herinneren altijd al een week ongesteld, maar het laatste half jaar is het opeens aan t teruggaan naar 6 of 5 dagen. Je hoort mij niet klagen natuurlijk, maar ik vraag me af of dit een normaal bijeffect is van een gezonder gewicht, of dat ik er een keer mee naar de huisarts moet ofzo. (trouwens, ik ben en was de afgelopen jaren aan geen enkele vorm van anticonceptie, dus dit gaat echt om een natuurlijke cyclus).
Wat fijn dat het weer zo goed gaat. en mooi dat er straks niks meer van te zien is.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 15:57 schreef Brighteyes het volgende:
Wat jammer TP.Hopelijk lukt het je om toch die knop snel weer te vinden. Mss na je menstruatie.
Ik kwam hier eignelijk juist om te jubelen.![]()
Kennen jullie dat, dat als het lekker gaat dat je dan echt de kalender wel verder wil kijken om te zien wat dan het resultaat over 2 of 4 weken is?
Vandaag een gewone dag en dus net een flintertje taart gehad ter ere van de start van zwangerschapsverlof van een collega en toen na de lunch nog 2 bekertjes chocolademelk omdat mijn trek naar zoet bleef bestaan. Maar niet de koektrommel in gedoken of nog een stuk taart gepakt en nu zit ik aan een appeltje.
En echt hoor... mijn zij-aanzicht in de spiegel is zo bizar veel anders dan een maand geleden al, jemig wat is dat fijn zeg!![]()
Over iets meer dan een maand is ons jaarlijkse congress er weer en dan zie ik veel mensen weer die ik maar eens per jaar zie en ik ben zo blij dat ik tegen die tijd (als ik dit vast weet te houden) gewoon ongeveer weer hetzelfde weeg/eruit zie als een jaar geleden ipv +8-10 kilo.![]()
Dat je niet dat 'Jeumig, wat is zij dik geworden' effect krijgt.
Ik heb wat dat betreft echt net op tijd het licht weer gezien.
Wat fijn dat het zo goed gaat BE.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 15:57 schreef Brighteyes het volgende:
Wat jammer TP.Hopelijk lukt het je om toch die knop snel weer te vinden. Mss na je menstruatie.
Ik kwam hier eignelijk juist om te jubelen.![]()
Kennen jullie dat, dat als het lekker gaat dat je dan echt de kalender wel verder wil kijken om te zien wat dan het resultaat over 2 of 4 weken is?
Vandaag een gewone dag en dus net een flintertje taart gehad ter ere van de start van zwangerschapsverlof van een collega en toen na de lunch nog 2 bekertjes chocolademelk omdat mijn trek naar zoet bleef bestaan. Maar niet de koektrommel in gedoken of nog een stuk taart gepakt en nu zit ik aan een appeltje.
En echt hoor... mijn zij-aanzicht in de spiegel is zo bizar veel anders dan een maand geleden al, jemig wat is dat fijn zeg!![]()
Over iets meer dan een maand is ons jaarlijkse congress er weer en dan zie ik veel mensen weer die ik maar eens per jaar zie en ik ben zo blij dat ik tegen die tijd (als ik dit vast weet te houden) gewoon ongeveer weer hetzelfde weeg/eruit zie als een jaar geleden ipv +8-10 kilo.![]()
Dat je niet dat 'Jeumig, wat is zij dik geworden' effect krijgt.
Ik heb wat dat betreft echt net op tijd het licht weer gezien.
Ik doe mee met de chocolade- en slaapclub. Even een paar dagen mijn kop in het zand.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 21:28 schreef IJsdraakje het volgende:
Go BE!
Hier even in de negeermodus, ik wil eigenlijk vooral chocolade en slaap momenteel.
Moet best kunnen, zolang het maar niet te lang duurt.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 21:49 schreef appelsap het volgende:
[..]
Ik doe mee met de chocolade- en slaapclub. Even een paar dagen mijn kop in het zand.
Hoe veel ben jij eigenlijk afgevallen?quote:Op woensdag 2 juli 2014 09:36 schreef SacreCoeur het volgende:
Bij mij is eten vooral een verslaving. Ik wist al snel wat mijn valkuil was maar probeer er dan maar vanaf te blijven. Inmiddels weet ik hoe ik dat moet doen en achteraf voelt dat dan altijd als een overwinning. Als ik echt echt echt aan niets anders meer dan eten kan denken moet ik echt gaan slapen of in bed achter de laptop kruipen. iig mijn bed heeft me erg geholpen om op 63kg te komen![]()
Als ik sporten nou net zo leuk had gevonden als mijn bed
Ik woog ergens rond de 85/86.quote:Op woensdag 2 juli 2014 09:37 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Hoe veel ben jij eigenlijk afgevallen?
63kg klinkt echt zo ongelooflijk ver weg voor mij.
Snap ik, maar om dan bij voorbaat al te zeggen dat het moet kunnen, maakt dat je het niet eens meer probeert. Ik weet heus dat het niet makkelijk is, ben zelf niet voor niks ook veel en veel te zwaar geweest, maar uit de posts lijkt haast naar voren te komen dat het oke is om met chocolade ergens in een hoekje te kruipen als je je rot voelt.quote:Op woensdag 2 juli 2014 09:30 schreef Sarabi het volgende:
Zo'n gewoonte is moeilijk om te onderbreken.
Het erkennen is wel al een stapen vervolgens moet je het zo vaak (heel vaak) doen voordat je een andere gewoonte aangeleerd hebt.
Als we allemaal al zo dachten waren we niet dik geworden.
Denk dat het bij de meeste altijd zal blijven, helaas.quote:Op woensdag 2 juli 2014 09:40 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik woog ergens rond de 85/86.
Ik ben trouwens helemaal nog niet van mijn eetverslaving af hoor. Het zal altijd blijven, ik ben een zoals ze dat noemen binge eter.
Jouw tweede alinea is een beetje wat ik bedoelde met het erkennen.quote:Op woensdag 2 juli 2014 09:41 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Snap ik, maar om dan bij voorbaat al te zeggen dat het moet kunnen, maakt dat je het niet eens meer probeert. Ik weet heus dat het niet makkelijk is, ben zelf niet voor niks ook veel en veel te zwaar geweest, maar uit de posts lijkt haast naar voren te komen dat het oke is om met chocolade ergens in een hoekje te kruipen als je je rot voelt.
Ik denk dat je, al is het maar als klein eerste stapje, best eerst eens zou kunnen proberen om een stuk te gaan wandelen of een boek te pakken of lekker in bad te gaan. Dan hoeft het nog niet meteen te lukken, maar bij voorbaat al opgeven is wel erg makkelijk. Als je elke keer als je dit graag wilt, probeert om je rotte gevoel op een andere manier op te lossen, wordt de gewoonte om meteen naar chocolade te grijpen ook minder.
Ik hoop btw dat het niet stom overkomt, ik bedoel het goed
Nee, daar kan je echt vanaf komen. Mijn enige zwakke momenten zijn met gigantische stress of met stappen icm drank/vrienden die roken. Maar als je enigsinds sterk in je schoenen staat kan je het op die zwakke momenten laten, omdat je hoofd dan sterker is dan je wil om te rokenquote:Op woensdag 2 juli 2014 09:43 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
is volgens mij hetzelfde met roken. Volgens mij kom ik daar nooit meer helemaal vanaf en blijft die trigger er altijd.
Is ook wel wat meer motiverend.quote:Op woensdag 2 juli 2014 09:44 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Zou juist fijn zijn als het topic soms weer strenger is, vind ik dan.
En roken is dan nog 'makkelijker' want roken hoeft niet.quote:Op woensdag 2 juli 2014 09:43 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
is volgens mij hetzelfde met roken. Volgens mij kom ik daar nooit meer helemaal vanaf en blijft die trigger er altijd.
Ja preciesquote:
Ja maar je zegt het zelf je hebt die zwakke momenten nog wel. Ik heb trouwens nu ruim een half jaar geen sigaret meer aangeraakt hoorquote:Op woensdag 2 juli 2014 09:46 schreef Puala het volgende:
[..]
Nee, daar kan je echt vanaf komen. Mijn enige zwakke momenten zijn met gigantische stress of met stappen icm drank/vrienden die roken. Maar als je enigsinds sterk in je schoenen staat kan je het op die zwakke momenten laten, omdat je hoofd dan sterker is dan je wil om te roken
Ja, maar hoe vaak zijn die momenten? Een paar keer per jaar, makkelijk op 1 hand te tellen in elk geval. Ik ben nu 6 jaar gestopt, dus het blijft wel rondspoken ja. En ik heb wel eens toegegeven, maar als ik dan een ochtend later wakker word al hoestend en proestend weet ik weer dat ik het beter niet kan doen.quote:Op woensdag 2 juli 2014 09:48 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja maar je zegt het zelf je hebt die zwakke momenten nog wel. Ik heb trouwens nu ruim een half jaar geen sigaret meer aangeraakt hoorDus ben er wat dat betreft wel helemaal vanaf.
Ja maar dat is toch wat ik bedoelde. Die trigger blijft er gewoon. Een oom van me is al een jaar of 20 gestopt met roken en nog heeft hij het weleens. En ik wil gewoon echt niet meer aan die troep beginnen. Ik spaar het geld op en koop er weer een paar leuke pumps van ofzoquote:Op woensdag 2 juli 2014 09:49 schreef Puala het volgende:
[..]
Ja, maar hoe vaak zijn die momenten? Een paar keer per jaar, makkelijk op 1 hand te tellen in elk geval. Ik ben nu 6 jaar gestopt, dus het blijft wel rondspoken ja. En ik heb wel eens toegegeven, maar als ik dan een ochtend later wakker word al hoestend en proestend weet ik weer dat ik het beter niet kan doen.
Ik kan prima eten maar ben wel een snoeperd en daar gaat het misquote:Op woensdag 2 juli 2014 09:52 schreef Myraela het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel prima om soms eens lekker je kop in het zand te steken en even niet zo met je dieet bezig te zijn.
Maar ik ben geen snoeper, dus bij mij komt dat dan eerder neer op een paar dagen even gewoon lekker eten. En met andere dingen bezig zijn dan afvallen. Zeker ik op een plateau zit werkt het voor mij wel. Even weg met de frustraties, accepteren dat je dan in die paar dagen misschien een paar ons aankomt. En zodra je die knop weer helemaal fris om kan zetten, dan heb je dat er ook zo weer af en knal je weer naar beneden.
Ik vind zo'n "extreme" stap fijner, dan langzaam steeds makkelijker in m'n dieet worden. En uiteindelijk zonder er helemaal bewust van te zijn weer te veel te eten.
Ik snap je punt. Maar kom je dan niet weer gewoon aan? Vooral als het een paar dagen is. Ik eet ook heus wel iets wat ik niet iedere dag zou eten, maar niet een paar dagen lang kop in het zand.quote:Op woensdag 2 juli 2014 09:52 schreef Myraela het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel prima om soms eens lekker je kop in het zand te steken en even niet zo met je dieet bezig te zijn.
Maar ik ben geen snoeper, dus bij mij komt dat dan eerder neer op een paar dagen even gewoon lekker eten. En met andere dingen bezig zijn dan afvallen. Zeker ik op een plateau zit werkt het voor mij wel. Even weg met de frustraties, accepteren dat je dan in die paar dagen misschien een paar ons aankomt. En zodra je die knop weer helemaal fris om kan zetten, dan heb je dat er ook zo weer af en knal je weer naar beneden.
Ik vind zo'n "extreme" stap fijner, dan langzaam steeds makkelijker in m'n dieet worden. En uiteindelijk zonder er helemaal bewust van te zijn weer te veel te eten.
Tuurlijk kom je een beetje aan. Maar ik heb wel eens weken lang op een plateau gezeten. En dan is een kilo aankomen vervelend. Maar die kilo ben je zo weer kwijt en om één of andere reden ben ik dan ook van het plateau af.quote:Op woensdag 2 juli 2014 09:55 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik snap je punt. Maar kom je dan niet weer gewoon aan? Vooral als het een paar dagen is. Ik eet ook heus wel iets wat ik niet iedere dag zou eten, maar niet een paar dagen lang kop in het zand.
Ik zou zo erg balen als ik bijvoorbeeld opeens + 2kg op de weegschaal zie.
2 borden lekker eten.quote:Op woensdag 2 juli 2014 09:55 schreef Sarabi het volgende:
Met lekker eten is niets mis, maar steeds vaker 2 borden van dat lekkere eten wel
En zo sluipt het bij mij altijd er weer bij.
Snoepen is bij mij ook niet zo'n punt, meer het normale eten.
Met slapen en een kleine reep chocolade zie ik niet heel veel problemen, tbh.quote:Op woensdag 2 juli 2014 08:06 schreef Tink89 het volgende:
Ik snap eigenlijk niet zo goed dat jullie het blijkbaar oke vinden om het zo op te lossen als je je niet fijn voelt. Er zijn genoeg andere manieren om je beter te voelen en die wel gezond voor je zijn... Ga lekker sporten, doe iets gezelligs, lees een goed boek, kijk een fijne film... Zoiets![]()
Ik heb net ontbeten met vier volkoren met aardbeien en ga zo aan de studie. Arbeidsrecht, here I come
Als je weer eens een chococraving hebt waaraan je wilt toegeven moet je Tony Chocoloney met zeezout & karamel proberenquote:Op woensdag 2 juli 2014 11:57 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Met slapen en een kleine reep chocolade zie ik niet heel veel problemen, tbh.![]()
Maar da's ook meteen het nadeel van even binnen komen vallen met een halve opmerking, voor mij is het logisch dat ik het even zo doe (want baarmoeder is echt extreem pissig vanwege mirena zetten, met als gevolg krampen die mijn hele rug doorschieten en amper kunnen douchen want bijna flauwvallen. En enorme chococravings.)
Maar zonder toelichting raadt een ander zulks nooit natuurlijk.
Waar denk je dat het door komt?quote:Op woensdag 2 juli 2014 10:39 schreef PatriQue89 het volgende:
Gister had ik een vreetbui.. Grr... 5 crackers dikbelegd met filet americain en kipkerriesalade, een reuzenmergpijp (fucking 255 kcal) en bijna een hele zak van die zoute sticks.. (waarvan het aantal calorieën me meeviel uiteindelijk) ..
Gelukkig was het al wat eerder op de dag, dus ik heb de rest van de dag calorie-technisch nog kunnen redden.. Maar toch baal ik.
En nu, nu kookt mijn broccoli al, want heb een drukke dag, laat thuis, dus zo alvast warm eten
Deels verveling, deels iets privé.quote:Op woensdag 2 juli 2014 12:32 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Waar denk je dat het door komt?Gewoon een random vreetbui, of had je die dag weinig gegeten, veel stress?
Precies, dat had ik nooit geraden. Overigens kun je ook lekker in een warm bad of een kruik op je buik. Ik mag over zes weken weer. Vorige keer was het na een dag over. Geen idee hoe het nu zal gaan. Is de eerste keer dat ik 'm laat vervangen.quote:Op woensdag 2 juli 2014 11:57 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Met slapen en een kleine reep chocolade zie ik niet heel veel problemen, tbh.![]()
Maar da's ook meteen het nadeel van even binnen komen vallen met een halve opmerking, voor mij is het logisch dat ik het even zo doe (want baarmoeder is echt extreem pissig vanwege mirena zetten, met als gevolg krampen die mijn hele rug doorschieten en amper kunnen douchen want bijna flauwvallen. En enorme chococravings.)
Maar zonder toelichting raadt een ander zulks nooit natuurlijk.
Vandaag is ook alweer een stuk beterquote:Op woensdag 2 juli 2014 12:56 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Precies, dat had ik nooit geraden. Overigens kun je ook lekker in een warm bad of een kruik op je buik. Ik mag over zes weken weer. Vorige keer was het na een dag over. Geen idee hoe het nu zal gaan. Is de eerste keer dat ik 'm laat vervangen.
En slapen en een beetje chocola zijn prima, maar da's voor mij ook wel iets anders dan een paar dagen lang volledig kop in het zand en toegeven aan alle cravings.
Hier ontbijt, tussendoor en lunch gehad. Zo nog een grote mok thee en dan vanmiddag ergens een cracker ofzo. Vanavond wraps met gerookte kip, ananas en sla of leftover lasagne van gisteren en dan een uurtje paardrijden. Prima dagje
Hmmz, en iets makkelijks? Couscous of iets met pasta of rijst of juist iets uit de oven? En hij kan toch wel een handje helpen? Boontjes doppen, iets schillen of snijden...de makkelijke, vervelende klusjes. Gewoon aan het werk zettenquote:Op woensdag 2 juli 2014 13:50 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Vandaag is ook alweer een stuk beterAlleen even kijken wat we gaan eten, want geen zin in uitgebreid koken maar iets als een salade valt af, want eetzeur vader moet het ook eten.
(helaas snapt die het principe op je eten letten niet, dus die laten koken is geen optie
)
Ik ga nog even rustig denken.quote:Op woensdag 2 juli 2014 13:59 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Hmmz, en iets makkelijks? Couscous of iets met pasta of rijst of juist iets uit de oven? En hij kan toch wel een handje helpen? Boontjes doppen, iets schillen of snijden...de makkelijke, vervelende klusjes. Gewoon aan het werk zetten
Kan het nu natuurlijk mobiel niet vinden, maar ik postte laatst een recept voor geroosterde zoete aardappels met yoghurtdressing, was gelijk en supersimpel.
Serieus? Wat naar om voor zo iemand te koken...quote:Op woensdag 2 juli 2014 14:06 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik ga nog even rustig denken.Met iets onbekends kan ik 'm beter niet laten helpen helaas, dan moet ie het zonder te proeven al niet.
Mwah, als het eenmaal voor zijn neus staat valt het wel mee gelukkig. Maar echt leuk om voor te koken is 'ie niet nee.quote:Op woensdag 2 juli 2014 17:03 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Serieus? Wat naar om voor zo iemand te koken...Vriendlief was in het begin ook niet makkelijk, maar die proeft gelukkig wel alles en eet inmiddels meer dan ik
Je hebt gelijk hoor, Tink.quote:Op woensdag 2 juli 2014 08:06 schreef Tink89 het volgende:
Ik snap eigenlijk niet zo goed dat jullie het blijkbaar oke vinden om het zo op te lossen als je je niet fijn voelt. Er zijn genoeg andere manieren om je beter te voelen en die wel gezond voor je zijn... Ga lekker sporten, doe iets gezelligs, lees een goed boek, kijk een fijne film... Zoiets![]()
Ik heb net ontbeten met vier volkoren met aardbeien en ga zo aan de studie. Arbeidsrecht, here I come
Ik vind dit wat weinig. Misschien kun je je lunch wat uitbreiden? Verder mis ik fruit. Een smoothie bij de lunch zou een goede aanvulling zijn.quote:Op woensdag 2 juli 2014 17:34 schreef Myraela het volgende:
Redelijk lijstje vandaag. Had overdag misschien meer moeten eten, maar vind het gewoon moeilijk om zo vaak te eten.
O: bosvruchtenyoghurt
T: volkoren cracker pindakaas
L: 2 crackers kaas
T: klein handje amandelen
A: 500 gram gestoofde witlof, beetje honing. 125 gram gehaktballetjes van mager rundergehakt en broccoli in groentensaus.
Vanavond boodschappen doen, misschien eet ik daarna nog wat kwark met cranberry's.
Ik vind eigenlijk vooral het ontbijt weinig? Tenzij het volle yoghurt is.quote:Op woensdag 2 juli 2014 17:58 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik vind dit wat weinig. Misschien kun je je lunch wat uitbreiden? Verder mis ik fruit. Een smoothie bij de lunch zou een goede aanvulling zijn.
Erg zin in, en dat was een tijdje terug ook altijd de manier om met dingen om te gaan. Als ik iets had dat ik kon vieren, hoe klein dan ook werd het gevierd met chips, patat, koekjes, pizza, chocolade.quote:
quote:Op woensdag 2 juli 2014 23:16 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Erg zin in, en dat was een tijdje terug ook altijd de manier om met dingen om te gaan. Als ik iets had dat ik kon vieren, hoe klein dan ook werd het gevierd met chips, patat, koekjes, pizza, chocolade.
nu niet meer
lijst van vandaag:
O: 3 beschuitjes met hagelslag(laat ontbijt) en thee
M: een tosti met kaas en ham, en een kroket. en een blikje cola
T: bakje vla
A: doperwten, aardappelen en schnitzel met glas water.
T: glas cassis en een bakje chips ( van de afdeling, woe en vrijdagavond is het chips avond. )
T: flesje water, en een sultan
niet een supergoede dag dus.
Ik ben het Myraela eens. Je eet geen fruit, bijna geen groente en wel kroketten, chips, sultana's en frisdrank. Hoe ga je voorkomen dat je vandaag weer zo'n dag hebt? Heb je een plan of een lijstje voor vandaag? Misschien kunnen we je nog van advies voorzien.quote:Op donderdag 3 juli 2014 08:19 schreef Myraela het volgende:
Euhm, zijn je kasten nog niet leeg? Beheren ze je geld nog niet?
En als ze van je problemen weten dan snap ik ook niet waarom ze je nog wel chips geven. Eigenlijk zie ik de hele dag door alleen maar onverstandige keuzes. Geen fruit, amper groente, enorm veel suiker.
Dit klinkt meer als een recept om een paar kilo aan te komen.quote:Op woensdag 2 juli 2014 23:16 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Erg zin in, en dat was een tijdje terug ook altijd de manier om met dingen om te gaan. Als ik iets had dat ik kon vieren, hoe klein dan ook werd het gevierd met chips, patat, koekjes, pizza, chocolade.
nu niet meer
lijst van vandaag:
O: 3 beschuitjes met hagelslag(laat ontbijt) en thee
M: een tosti met kaas en ham, en een kroket. en een blikje cola
T: bakje vla
A: doperwten, aardappelen en schnitzel met glas water.
T: glas cassis en een bakje chips ( van de afdeling, woe en vrijdagavond is het chips avond. )
T: flesje water, en een sultan
niet een supergoede dag dus.
Ik ga even bij het begin beginnenquote:Op donderdag 3 juli 2014 10:29 schreef summer2bird het volgende:
Om even op mijn eetlijst terug te komen van gisteren.
Ik snap dat mensen het niet begrijpen, in mijn omgeving is er ook veel onbegrip voor mijn probleem.
Mensen denken dat jet met een beetje wilskracht en doorzettingsvermogen mijn gewicht wel dalen zal, maar zo simpel is dat niet.
Ik denk de hele dag aan eten, echt 24/7 ben ik bezig met hoe ik eten moet krijgen. Ik heb mij verlaagd tot stelen en eetbuien op een bepaald punt.
Ook door mijn autisme kan ik bepaalde voedingsstructuren niet verdragen. Met name fruit, zeevruchten, en bepaalde soorten vlees. Ik snap het onbegrip dat erover heerst.
Door mijn medicijnen heb ik de hele dag door enorme trek, en door mijn autisme kan ik mij niet beheersen en zit er geen stop op.
Ik heb in het verleden enorm veel pogingen gedaan om af te vallen en het raakt mij erg elke keer als ik weer mensen tegenkom die denken dat ik de boel niet serieus neem.
Elke woensdag en vrijdag mag ik een bakje chips van de afdeling, en elke avond om 21:00 mag iedereen op de afdeling een glas fris. Dat neem ik ook zodat ik zelf niet naar de supermarkt ga om het te halen.
Ook mag ik als ik uit eten ga gewoon eten wat ik lekker vind, zolang ik niet vaker dan 1x per week ga.
Okey, hier heb ik wat aanquote:Op donderdag 3 juli 2014 10:45 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik ga even bij het begin beginnen
Als je wilt afvallen zal het ook op doorzettingsvermogen aankomen. Maar wat al veel helpt is de dag van te voren een eet lijstje maken.
O:
T:
L:
T:
D:
T:
S:
Je mag namelijk best wat eten. Maar pak om te beginnen niet teveel met suiker. Je mag wel wat maar maak er niet en en en van
Eet wat meer fruit pak als een tussendoortje kwark/yoghurt met wat fruit erin. het vult, en het is lekker. Dus geen straf om te eten.
Laat dingen als een kroket vallen. Daar is vast wel iets gezonders voor te verzinnen. Een boterham met runderrookvlees bijvoorbeeld? of een gekookt eitje?
Ikzelf houd ook best wel van een glaasje frisdrank maar als je kijkt wat een bak suiker daarin zit wordt je er niet echt vrolijk van. Ik kwam een tijd terug dit tegen in de supermarkt. http://www.spa.nl/spabrui(...)MxtugH9Gh59ISgbw_wcB de citroen en munt variant. Vooral de citroen variant vind ik erg lekker.
Ik hoop dat het je met een planning gaat lukken maar ik denk dat je wel echt streng voor jezelf moet zijn. Hopelijk kun je met een goed gesprek wat begrip krijgen op je groep en kunnen ze misschien ook wat gezondere dingen voor je regelen ipv. chips. reepjes paprika,meloen of iets. Maar laat het je ook geen straf worden. In het weekend kun je best eens wat lekkers pakken want het moet wel leuk blijven natuurlijk
Sport je er ook nog bij?
Het is ook een knop die omgezet moet worden, alleen neemt het bij mij wat meer tijd.quote:Op donderdag 3 juli 2014 10:33 schreef Sarabi het volgende:
Dat bakje chips en cassis 2x per week is ook niet het probleem.
Maar in combinatie met de rest van de dag is het niet goed.
Hoe wil je het gaan aanpakken?
Want als ik het zo lees denk je vooral nog in problemen en niet in oplossingen.
Wandelen is ook leukquote:Op donderdag 3 juli 2014 10:49 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Okey, hier heb ik wat aan
Ik sport op het moment even niet, behalve wandelen. Sloeg de laatste tijd er nogal in door, dus vandaar
[..]
Het is ook een knop die omgezet moet worden, alleen neemt het bij mij wat meer tijd.
Maak de keuze om die knop vandaag om te zettenquote:Op donderdag 3 juli 2014 10:49 schreef summer2bird het volgende:
Het is ook een knop die omgezet moet worden, alleen neemt het bij mij wat meer tijd.
Leuk! ik heb een hond daar wandel ik veel meequote:Op donderdag 3 juli 2014 10:53 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Uhuh, ik woon op een terrein vol met dierenparkjes dus dat is erg leuk
Nee, het gaat echt niet zo simpel.quote:Op donderdag 3 juli 2014 10:53 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Maak de keuze om die knop vandaag om te zetten
Met de tips van Thinkk-Pinkk er bij moet het lukken toch?
Ik heb altijd zoiets van morgen gaat er een nieuwe zon op. Nieuwe rondes, nieuwe kansenquote:Op donderdag 3 juli 2014 10:55 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Leuk! ik heb een hond daar wandel ik veel mee![]()
Het zal af en toe moeilijk zijn hoor. Ik vind het sinds ik van vakantie terug ben ook niet makkelijk al lijkt de knop nu wel weer om te staan. Maar zolang je jezelf maar weer kan herstellen is het goed
Ja maar we leven ook vandaagquote:Op donderdag 3 juli 2014 10:56 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik heb altijd zoiets van morgen gaat er een nieuwe zon op. Nieuwe rondes, nieuwe kansen
Dit. En problemen hebben we allemaal. Het is niet alsof het ons wel allemaal aan komt waaien. Ik eet ook liever een kroket dan een tomaat.quote:Op donderdag 3 juli 2014 10:33 schreef Sarabi het volgende:
Want als ik het zo lees denk je vooral nog in problemen en niet in oplossingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |