quote:Op woensdag 31 oktober 2012 19:52 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Na 18:00 eten maakt niet zoveel uit. Uit onderzoek is zelfs gebleken dat als koolhydraten na 18:00 uur gegeten worden, je meer vet verliest dan als je koolhydraten voor 18:00 eet. Om maar eens een voorbeeld te noemen.
Koolhydraten zijn suikers. Er wordt echter wel onderscheidt gemaakt in suikers:
- Fructose (o.a. suikers uit fruit)
- Sacharose (tafelsuiker)
- Lactose (o.a. suikers uit melk)
etc. etc.
Suikers hoef je niet per se te dumpen. Waar het bij vet verliezen om gaat is dat je een calorie deficit creert en dit kun je doen door een uurtje te gaan fietsen of door simpelweg minder te eten dan wat je verbruikt.
Stel dat jouw onderhoud 2700Kcal is, dan ga je 2200Kcal eten. Op deze manier val je af. Naarmate je slanker wordt zou je cardio moeten inplannen omdat meer calorien schrappen een onmogelijke taak is. Hoe slanker iemand is hoe meer honger die heeft doordat er veel minder lichaamsvet (energie) aanwezig is. Verder maakt het niet zoveel uit wat je eet, als je maar rond die 2200Kcal zit. Je kan zelfs elke dag maccen als je maar zorgt dat je op die grens zit. Natuurlijk kun je beter een normaal dieet nemen, maar dat is jouw keuze.
Koffie hoef je niet te schrappen, en zoetjes kan prima. Beter is groene thee.
Iemand als jij zou 10kg kunnen verliezen tussen de 20 en 30 weken. Sneller als je echt dik bent. Hoe serieuzer je bent hoe sneller alles verloopt. Vet verliezen is ook geen lineair proces, hoe dikker iemand is hoe sneller die persoon vet verliest. Als je alles goed zou doen kun je rond de 0,5kg per week kunnen verliezen. Vet verliezen is ook niet iets wat je eventjes doet. Afvallen is bewust zijn van wat je eet. Afvallen is een lifestyle-change waarbij je opnieuw moet leren koken, opnieuw moet leren boodschappen doen etc. 'Gezond' leven doe je een heel leven lang.![]()
Het belangrijkste is dat je zorgt voor een goede energiebalans en daarna voor een goede macronutrienten (eiwitten, koolhydraten, vetten) en micronutrienten (vitamines, mineralen) balans.
Dus wat je nu zou moeten doen is je onderhoud berekenen (dit kan ik eventueel voor je doen) en elke dag opschrijven hoeveel calorieën je eet. Wat ik je zou aanraden is krachttraining (sportschool en niet thuis) met daarbij een goed gecalculeerd dieet. Die 1200Kcal die jij eet is veel te weinig.
quote:Op woensdag 31 oktober 2012 21:30 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Koop ook een keuken weegschaal. Op die manier kun je simpel wegen hoeveel het is en vervolgens berekenen hoeveel Kcals het zijn. In de meeste gevallen staan de voedingswaardes op de achterkant van het product en in het geval dat het er niet op staat kun je hier kijken: http://www.voedingswaardetabel.nl/.
quote:Op donderdag 1 november 2012 13:15 schreef nz1900 het volgende:
When a calorie is not just a calorie
Reducing refined carbs may help maintain weight loss better than reducing fat
The study suggests that a low-glycemic load diet is more effective than conventional approaches at burning calories (and keeping energy expenditure) at a higher rate after weight loss. “We’ve found that, contrary to nutritional dogma, all calories are not created equal,” says Ludwig, who is also director of the Optimal Weight for Life Clinic at Boston Children’s Hospital. “Total calories burned plummeted by 300 calories on the low-fat diet compared to the low-carbohydrate diet, which would equal the number of calories typically burned in an hour of moderate-intensity physical activity,” he says.
http://news.harvard.edu/g(...)-not-just-a-calorie/
quote:Op donderdag 1 november 2012 21:05 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
omdat het voordelen met zich meebrengt met betrekking tot je gezondheid natuurlijk. ga maar lezen http://en.wikipedia.org/wiki/Intermittent_fasting
quote:Op donderdag 1 november 2012 21:05 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Omdat je als eerste zegt "Beetje tot 6 uur niks eten.". Als je nou vraagt "Waarom vast je?" dan had ik een normaal antwoord gegeven.
Voor de noobs (zoals jij) is dit een beetje de basis en ook nog eens leuk om te kijken.
quote:Op donderdag 1 november 2012 21:33 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
http://spartantraining-bl(...)/04/Eat-Stop-Eat.pdf
Als je ooit tijd hebt, is een interessant stukje over IF
quote:Op donderdag 1 november 2012 22:06 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Veel mensen weten inderdaad niet wat IF is en ze vinden het inderdaad imbeciel. Nu is IF geen heilige graal. Als je doel vet verliezen is dan kan dat ook prima zonder IF. IF is leuk voor de andere voordelen. Kortom: IF moet bij je passen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.
Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
Soms zonder bewust te vasten kan ik na een avonddienst pas rond 16 uur de volgende dag gaan eten, maar dan heb ik na acvonddienst nog gegeten, dus zeg van 00.00 tot 16 uur heb ik soms wel gehaald ja. Alleen daarna totaal geen rekening gehouden met Kcal, dus ja, dan zit je met de gabekken peren zo te zeggen.quote:Op zaterdag 3 november 2012 12:19 schreef computergirl het volgende:
ik ben geen expert, dus geen tips.
Maar waarom gelijk beginnen met 24 uur tijdens een werkdag? Of heb je al ervaring hoe jouw lichaam reageert op langere tijd niet eten
Ik heb gisteren dus zo'n 600 calorieën dagje gehad, ik hield het niet vol 24 uurquote:Op zaterdag 3 november 2012 09:08 schreef Noek het volgende:
[..]
Heb je de docu wel goed bekeken? Eén vd onderzoeken toonde zelfs aan dat als men na een vast naar de Mc Donalds ging, men het kcal- tekort niet gingen opvullen. Misschien zaten ze die dag op 130% van hun normale inname maar dan had men alsnog dat tekort van 70% opgelopen.
Daarbij heb ik het tegen Yvonne. Die is slimmer dan jij en ik bij elkaar. Je kunt er dus vanuit gaan dat ze na een vast geen 2 Viënetta boomstammen naar binnen gaat werken. Je gaat gewoon verder met eten en dan ga ik er vanuit dat men common sense heeft.
Het mooie van IF, 5/2 methode of eat stop eat is dat je dus af en toe best flink kan eten. Wat ik vanavond dus ook ga doen. Ik zie dat 1 dag terug op de weegschaal en de volgende dag is het alweer weg. *poef*
Mwa... ik denk dat ik dat nét gered heb die 500 Kcal dus heb ik het per ongeluk toch goed gedaan,quote:- ADF (Alternate Day Fasting) waarbij je op fast dagen max. 500 - 600 Kcals eet voor mannen en 400 - 500 Kcals voor vrouwen, 25% van je onderhoud.
Op de dagen dat je niet fast mag je alles eten wat je wilt volgens studies, aangeraden wordt om 75% van je onderhoud te eten. Studies zijn nog in een vroeg stadium.
weinigquote:Op zaterdag 3 november 2012 14:23 schreef yvonne het volgende:
Wat kun je eik eten zodat je aan 500 Kcal komt?
Google is niet echt behulpzaam
Dat is hartstikke waar, alleen moet de klok niet bepalen wanneer je dat eet. Ik kijk liever naar het engelse woord (of eigenlijk, de twee woorden waar het uit is opgebouwd): break [the] fast. Dat maakt die maaltijd inderdaad de belangrijkste van de dagquote:Op zaterdag 3 november 2012 17:27 schreef yvonne het volgende:
Wat blijft er eik over van: het ontbijt is de belangrijkste start van een dag'
hoeveel is een portie banaan dan wel avocado? Gewoon 1 stuk?quote:Op zaterdag 3 november 2012 14:36 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
weinig![]()
Neu, valt best mee, fruit in elk geval en groene thee drinken.
Ik heb even gegoogeld![]()
Naast vitamines bevat fruit mineralen als magnesium en kalium.
Kalium draagt onder andere bij aan het reguleren van de bloeddruk.
Verder zorgen de vezels in fruit voor een vol gevoel en een goede darmwerking.
Ja gewoon 1 banaantje en 1 mango ofzo, ik eet alleen fruit op zo'n dagje, de rest eet ikquote:Op zaterdag 3 november 2012 17:51 schreef computergirl het volgende:
[..]
hoeveel is een portie banaan dan wel avocado? Gewoon 1 stuk?
Ik zou zeggen dat je aan spruitjes, broccoli en bloemkool heel veel kan weg-eten voordat je aan de 500 kcal komt. Groentes hebben ook vitamines, vezels en kalium maar daarnaast ook een minder piek/dal effect op het bloedsuikergehalte zoals fruit dat wel heeft.
Dat is allang achterhaald joh, en daarnaast hoeft het niet altijd 'goed' te zijn.quote:Op zaterdag 3 november 2012 17:27 schreef yvonne het volgende:
Wat blijft er eik over van: het ontbijt is de belangrijkste start van een dag'
Dat is in principe onzin. Een deficit is een deficit. Hoe groter, hoe meer vet verlies; hoe kleiner, hoe minder vet verlies. Een deficit door middel van cardio ervaren sommige mensen als fijner omdat ze dan meer kunnen eten, anderzijds vinden mensen het creëren van een deficit door minder te eten fijner omdat ze dan geen cardio hoeven te doen.quote:Naarmate je slanker wordt zou je cardio moeten inplannen omdat meer calorien schrappen een onmogelijke taak is.
Ik doe IF. Makkelijk ivm werk. En het is een makkelijke manier om af te vallen / niet te veel te eten.quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:32 schreef G.R.S. het volgende:
Kick.
Zijn er nog mensen die aan IF of ESE doen? Zo ja, hoe gaat het nu? Zie je al verschil?
Ja, nog steeds. Nog steeds een mooi vetpercentage. Blijf het ideaal vinden. Weinig geleur met voeding en wel grote maaltijden eten wanneer je eet. Ik vind het heel handig.quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:32 schreef G.R.S. het volgende:
Kick.
Zijn er nog mensen die aan IF of ESE doen? Zo ja, hoe gaat het nu? Zie je al verschil?
De eerste week gaat juist goed bij mij, daarna wordt het steeds lastiger.quote:Op donderdag 21 maart 2013 14:22 schreef rapelsen het volgende:
[..]
2 weken doen daarna ben je eraan gewend.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |