abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin zaterdag 3 november 2012 @ 11:26:58 #1
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_118768802
Naar aanleiding van dit topic is mijn belangstelling gewekt en wil ik meer meer MEER.
Ik zal de tips nog even herhalen in dit nieuwe topic.:

quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 19:52 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Na 18:00 eten maakt niet zoveel uit. Uit onderzoek is zelfs gebleken dat als koolhydraten na 18:00 uur gegeten worden, je meer vet verliest dan als je koolhydraten voor 18:00 eet. Om maar eens een voorbeeld te noemen.

Koolhydraten zijn suikers. Er wordt echter wel onderscheidt gemaakt in suikers:
- Fructose (o.a. suikers uit fruit)
- Sacharose (tafelsuiker)
- Lactose (o.a. suikers uit melk)
etc. etc.

Suikers hoef je niet per se te dumpen. Waar het bij vet verliezen om gaat is dat je een calorie deficit creert en dit kun je doen door een uurtje te gaan fietsen of door simpelweg minder te eten dan wat je verbruikt.

Stel dat jouw onderhoud 2700Kcal is, dan ga je 2200Kcal eten. Op deze manier val je af. Naarmate je slanker wordt zou je cardio moeten inplannen omdat meer calorien schrappen een onmogelijke taak is. Hoe slanker iemand is hoe meer honger die heeft doordat er veel minder lichaamsvet (energie) aanwezig is. Verder maakt het niet zoveel uit wat je eet, als je maar rond die 2200Kcal zit. Je kan zelfs elke dag maccen als je maar zorgt dat je op die grens zit. Natuurlijk kun je beter een normaal dieet nemen, maar dat is jouw keuze.

Koffie hoef je niet te schrappen, en zoetjes kan prima. Beter is groene thee.

Iemand als jij zou 10kg kunnen verliezen tussen de 20 en 30 weken. Sneller als je echt dik bent. Hoe serieuzer je bent hoe sneller alles verloopt. Vet verliezen is ook geen lineair proces, hoe dikker iemand is hoe sneller die persoon vet verliest. Als je alles goed zou doen kun je rond de 0,5kg per week kunnen verliezen. Vet verliezen is ook niet iets wat je eventjes doet. Afvallen is bewust zijn van wat je eet. Afvallen is een lifestyle-change waarbij je opnieuw moet leren koken, opnieuw moet leren boodschappen doen etc. 'Gezond' leven doe je een heel leven lang. :)

Het belangrijkste is dat je zorgt voor een goede energiebalans en daarna voor een goede macronutrienten (eiwitten, koolhydraten, vetten) en micronutrienten (vitamines, mineralen) balans.

Dus wat je nu zou moeten doen is je onderhoud berekenen (dit kan ik eventueel voor je doen) en elke dag opschrijven hoeveel calorieën je eet. Wat ik je zou aanraden is krachttraining (sportschool en niet thuis) met daarbij een goed gecalculeerd dieet. Die 1200Kcal die jij eet is veel te weinig. :)
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 21:30 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Koop ook een keuken weegschaal. Op die manier kun je simpel wegen hoeveel het is en vervolgens berekenen hoeveel Kcals het zijn. In de meeste gevallen staan de voedingswaardes op de achterkant van het product en in het geval dat het er niet op staat kun je hier kijken: http://www.voedingswaardetabel.nl/.
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 13:15 schreef nz1900 het volgende:
When a calorie is not just a calorie

Reducing refined carbs may help maintain weight loss better than reducing fat

The study suggests that a low-glycemic load diet is more effective than conventional approaches at burning calories (and keeping energy expenditure) at a higher rate after weight loss. “We’ve found that, contrary to nutritional dogma, all calories are not created equal,” says Ludwig, who is also director of the Optimal Weight for Life Clinic at Boston Children’s Hospital. “Total calories burned plummeted by 300 calories on the low-fat diet compared to the low-carbohydrate diet, which would equal the number of calories typically burned in an hour of moderate-intensity physical activity,” he says.

http://news.harvard.edu/g(...)-not-just-a-calorie/
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 21:05 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

omdat het voordelen met zich meebrengt met betrekking tot je gezondheid natuurlijk. ga maar lezen http://en.wikipedia.org/wiki/Intermittent_fasting
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 21:05 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Omdat je als eerste zegt "Beetje tot 6 uur niks eten. :')". Als je nou vraagt "Waarom vast je?" dan had ik een normaal antwoord gegeven.

Voor de noobs (zoals jij) is dit een beetje de basis en ook nog eens leuk om te kijken.

quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 21:33 schreef G.R.S. het volgende:

[..]

http://spartantraining-bl(...)/04/Eat-Stop-Eat.pdf

Als je ooit tijd hebt, is een interessant stukje over IF :)
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 22:06 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Veel mensen weten inderdaad niet wat IF is en ze vinden het inderdaad imbeciel. Nu is IF geen heilige graal. Als je doel vet verliezen is dan kan dat ook prima zonder IF. IF is leuk voor de andere voordelen. Kortom: IF moet bij je passen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin zaterdag 3 november 2012 @ 11:32:00 #2
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_118768905
Het vorige topic riep een hoop extra vragen op. En ik ben er nog niet over uit welke wijze het beste bij mij past ivm avonddiensten.
En verder ben ik een kruk met het uitrekenen hoe en wat.

Want ik had al mooi bedacht van 18.00-18.00 te vasten, 24 uur, maar dan zou ik binnen 18 en 24 uur al m'n benodigde voedingsstoffen moeten eten. Kan toch slechts beginnen met m'n ontbijt om 18 uur :')
Ik had mooi bedacht, voor 18 uur avondeten, prima brandstof voor het werk, vasten 24 uur, om weer bij 18 uur uit te komen en dan weer avondeten tot me te nemen. Maar zo kom ik niet uit hè?
Whelp?
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_118769948
ik ben geen expert, dus geen tips.
Maar waarom gelijk beginnen met 24 uur tijdens een werkdag? Of heb je al ervaring hoe jouw lichaam reageert op langere tijd niet eten
  Admin zaterdag 3 november 2012 @ 12:25:46 #4
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_118770105
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 12:19 schreef computergirl het volgende:
ik ben geen expert, dus geen tips.
Maar waarom gelijk beginnen met 24 uur tijdens een werkdag? Of heb je al ervaring hoe jouw lichaam reageert op langere tijd niet eten
Soms zonder bewust te vasten kan ik na een avonddienst pas rond 16 uur de volgende dag gaan eten, maar dan heb ik na acvonddienst nog gegeten, dus zeg van 00.00 tot 16 uur heb ik soms wel gehaald ja. Alleen daarna totaal geen rekening gehouden met Kcal, dus ja, dan zit je met de gabekken peren zo te zeggen.

pi_118770210
Aha.
ik heb zelf een poos een KH-beperkt dieet gedaan, en mijn lichaam had daar de eerste 2,5 maand al echt moeite mee. Vasten is echt niks voor mij :D
pi_118770576
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 09:08 schreef Noek het volgende:

[..]

Heb je de docu wel goed bekeken? Eén vd onderzoeken toonde zelfs aan dat als men na een vast naar de Mc Donalds ging, men het kcal- tekort niet gingen opvullen. Misschien zaten ze die dag op 130% van hun normale inname maar dan had men alsnog dat tekort van 70% opgelopen.

Daarbij heb ik het tegen Yvonne. Die is slimmer dan jij en ik bij elkaar. Je kunt er dus vanuit gaan dat ze na een vast geen 2 Viënetta boomstammen naar binnen gaat werken. Je gaat gewoon verder met eten en dan ga ik er vanuit dat men common sense heeft.

Het mooie van IF, 5/2 methode of eat stop eat is dat je dus af en toe best flink kan eten. Wat ik vanavond dus ook ga doen. Ik zie dat 1 dag terug op de weegschaal en de volgende dag is het alweer weg. *poef*
Ik heb gisteren dus zo'n 600 calorieën dagje gehad, ik hield het niet vol 24 uur :@
misschien als ik héél erg mijn best ga doen, dat het dan wel lukt, maar ik hoef toch
niet af te vallen dus dan past die manier beter bij mij denk ik.
(ik denk tenminste dat ik zo om en nabij 600 calorieën naar binnen heb gekregen,
2 kiwi's, 1 mango (kleintje), 1 banaan (kleintje( en een schaaltje blauwe bessen)

Ik had vanmorgen wel een gevoel dat ik een gat in mijn maag had :')
Toch zat ik na 1 mango alweer vol, vanmiddag ga ik maar eens pannenkoeken bakken
en vanavond uitgebreid tafelen om weer bij te trekken :P

Ik had me daarvoor niet gewogen, maar vanochtend woog ik 54 kg dat is dus écht 1 kg
onder mijn minimum gewicht. (die grens heb ik zelf gelegd trouwens, daar voel ik me
lekker bij, een kilootje meer boeit niet zo, maar een kilootje minder wel).

@ Yvonne misschien lukt het bij jou ook beter met zo'n 600 calorieën dagje?
Ik moet dan de volgende dag iets meer eten om niet af te vallen maar als jij dat
niet doet, val je volgens mij wel af als je 2x per week zo'n dagje inlast.

Maar eh... ik ben een Noob dus dat is een gok van mij.
pi_118771008
Ah... ik lees nu pas dat het voor mannen 600 Kcal is en voor vrouwen 500 Kcal.

quote:
- ADF (Alternate Day Fasting) waarbij je op fast dagen max. 500 - 600 Kcals eet voor mannen en 400 - 500 Kcals voor vrouwen, 25% van je onderhoud.
Op de dagen dat je niet fast mag je alles eten wat je wilt volgens studies, aangeraden wordt om 75% van je onderhoud te eten. Studies zijn nog in een vroeg stadium.
Mwa... ik denk dat ik dat nét gered heb die 500 Kcal dus heb ik het per ongeluk toch goed gedaan,
deze manier kan ik prima volhoude, 2x per week, ik hield wel vaker een ''fruitdagje'' alleen heb
ik nooit de calorieën geteld, ik deed dat omdat het wel een lekker ''schoon'' gevoel gaf, samen
met liters groene thee dan.

Dus zonder het te weten was ik al op de goede weg, da's mooi O+
  Admin zaterdag 3 november 2012 @ 14:23:04 #8
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_118773340
Wat kun je eik eten zodat je aan 500 Kcal komt?
Google is niet echt behulpzaam }:|

pi_118773679
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 14:23 schreef yvonne het volgende:
Wat kun je eik eten zodat je aan 500 Kcal komt?
Google is niet echt behulpzaam }:|
weinig :')

Neu, valt best mee, fruit in elk geval en groene thee drinken.

Ik heb even gegoogeld (8>

Top-10 fruit met meeste kcal (per portie)

Avocado (170 kcal)
Mango (105 kcal)
Ananas (100 kcal)
Kersen (105 kcal)
Banaan (90 kcal)
Druiven (80 kcal)
Peer (60 kcal)
Appel (60 kcal)
Sinaasappel (55 kcal)
Watermeloen (55 kcal)

Top-10 fruit minste kcal (per portie)

Citroen (8 kcal)
Passievrucht (20 kcal)
Abrikozen (20 kcal)
Lychee (20 kcal)
Aardbei (25 kcal)
Mandarijn (25 kcal)
Grapefruit (25 kcal)
Bessen (25 kcal)
Nectarine (30 kcal)
Kiwi (30 kcal)

Naast vitamines bevat fruit mineralen als magnesium en kalium.
Kalium draagt onder andere bij aan het reguleren van de bloeddruk.
Verder zorgen de vezels in fruit voor een vol gevoel en een goede darmwerking.
pi_118776990
Ik denk zeker dat er grote voordelen zitten aan IF, maar je moet oppassen dat je niet in details gaat verzanden, want die details zijn eigenlijk helemaal niet belangrijk. (Dat verzanden in details is ook waardoor de meeste dieetpogingen totaal de minst ingaan: calorieen tellen slaat helemaal nergens op.)

Alles wat je eet heeft een zeker min-of-meer schadelijk effect op je lichaam (het veroorzaakt ontstekingsreacties, sommige dingen zoals suikers en granen heel veel, eiwitten en gezonde vetten veel minder [en plantaardige vetten, muv olijf- en kokosolie, zijn dus niet gezond, zelfs ronduit schadelijk]). Het allerbelangrijkste is dus dat je je lichaam iedere dag een fatsoenlijk lange periode geeft waarin er geen eten verwerkt hoeft te worden, zodat die schade hersteld kan worden. Hoe lang die periode moet zijn, daar is nog wel de nodige discussie over. Een interessant standpunt is om te kijken naar hormoonniveaus: het hormoon leptine zakt na ongeveer 14 uur terug naar het basisniveau.

Wat voor mij goed werkt is om iedere dag 1 stevige maaltijd te eten (goed stuk vlees, flinke berg groenten met een klont boter, soms wat aardappels). Dat eet ik in de praktijk meestal ergens tussen 7 en 9 's avonds. Om een uur of 4 a 5 eet ik een appel en na het eten nog een stuk chocola. De rest van de dag drink ik alleen (water, soms thee). Nu ben ik niet superactief, als je veel sport heb je wellicht wat meer energie nodig. Nog steeds is het dan belangrijk om een voldoende lange periode van niets eten te hebben (ik zou zeggen: tenminste 12 uur).

Op http://www.fast-5.com/ kun je trouwens een gratis e-book downloaden (registratie met e-mailadres vereist, ik heb daar in drie maanden tijd geen spam van ontvangen, dus lijkt gewoon veilig) met uitleg over de theorie en wat suggesties over hoe je het kunt aanpakken.
  Admin zaterdag 3 november 2012 @ 17:27:03 #11
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_118778533
Wat blijft er eik over van: het ontbijt is de belangrijkste start van een dag'

pi_118778684
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 17:27 schreef yvonne het volgende:
Dat is hartstikke waar, alleen moet de klok niet bepalen wanneer je dat eet. Ik kijk liever naar het engelse woord (of eigenlijk, de twee woorden waar het uit is opgebouwd): break [the] fast. Dat maakt die maaltijd inderdaad de belangrijkste van de dag ;)
pi_118778795
Ik denk dat ik gewoon lekker doorga met hoe ik bezig was, af en toe een fruitdagje en voor de
rest gezond eten, ging tot nu toe prima.
pi_118779325
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 november 2012 14:36 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

weinig :')

Neu, valt best mee, fruit in elk geval en groene thee drinken.

Ik heb even gegoogeld (8>

Naast vitamines bevat fruit mineralen als magnesium en kalium.
Kalium draagt onder andere bij aan het reguleren van de bloeddruk.
Verder zorgen de vezels in fruit voor een vol gevoel en een goede darmwerking.
hoeveel is een portie banaan dan wel avocado? Gewoon 1 stuk?

Ik zou zeggen dat je aan spruitjes, broccoli en bloemkool heel veel kan weg-eten voordat je aan de 500 kcal komt. Groentes hebben ook vitamines, vezels en kalium maar daarnaast ook een minder piek/dal effect op het bloedsuikergehalte zoals fruit dat wel heeft.
pi_118780226
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 17:51 schreef computergirl het volgende:

[..]

hoeveel is een portie banaan dan wel avocado? Gewoon 1 stuk?

Ik zou zeggen dat je aan spruitjes, broccoli en bloemkool heel veel kan weg-eten voordat je aan de 500 kcal komt. Groentes hebben ook vitamines, vezels en kalium maar daarnaast ook een minder piek/dal effect op het bloedsuikergehalte zoals fruit dat wel heeft.
Ja gewoon 1 banaantje en 1 mango ofzo, ik eet alleen fruit op zo'n dagje, de rest eet ik
normaal al, bevalt mij prima, maar ieder moet gewoon voor zich weten denk ik, ik vind
dat ook wel zo makkelijk én lekker een hele dag verschillende soorten fruit, is beslist
NIET vies :9
pi_118780263
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 17:27 schreef yvonne het volgende:
Dat is allang achterhaald joh, en daarnaast hoeft het niet altijd 'goed' te zijn.

http://www.leangains.com/(...)-make-me-hungry.html
If not now, then when.
pi_124297652
Kick.

Zijn er nog mensen die aan IF of ESE doen? Zo ja, hoe gaat het nu? Zie je al verschil? :)
pi_124301224
quote:
Naarmate je slanker wordt zou je cardio moeten inplannen omdat meer calorien schrappen een onmogelijke taak is.
Dat is in principe onzin. Een deficit is een deficit. Hoe groter, hoe meer vet verlies; hoe kleiner, hoe minder vet verlies. Een deficit door middel van cardio ervaren sommige mensen als fijner omdat ze dan meer kunnen eten, anderzijds vinden mensen het creëren van een deficit door minder te eten fijner omdat ze dan geen cardio hoeven te doen.

Dat wou ik even rechtzetten, aangezien ik dat toen geschreven had.
If not now, then when.
pi_124303964
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 16:32 schreef G.R.S. het volgende:
Kick.

Zijn er nog mensen die aan IF of ESE doen? Zo ja, hoe gaat het nu? Zie je al verschil? :)
Ik doe IF. Makkelijk ivm werk. En het is een makkelijke manier om af te vallen / niet te veel te eten.
Ik eet meestal 2-3 keer per dag. 1e keer om ongeveer 11.30 uur, laatste tegen 19:00 uur.
pi_124305723
Dit doe ik al jaren.
Op vrijdag 27 september 2013 16:52 schreef Braddie het volgende:
Een overpowered Alpha mannetje, en een Chinees, lezen mij de les.
Nergens voor nodig.
pi_124306254
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 16:32 schreef G.R.S. het volgende:
Kick.

Ja, nog steeds. Nog steeds een mooi vetpercentage. Blijf het ideaal vinden. Weinig geleur met voeding en wel grote maaltijden eten wanneer je eet. Ik vind het heel handig.
Go hard or go home
  donderdag 21 maart 2013 @ 11:44:53 #22
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_124328729
Ik hou dat niet vol ;(
All she wants and needs is just a little taste..
pi_124328827
IF is echt ideaal als je af wil vallen. Ik vast van 22:00 tot 14:00 en doe dat nu 2 weken en m'n lichaam is al gewend.
pi_124333883
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 11:44 schreef Luxuria het volgende:
Ik hou dat niet vol ;(
2 weken doen daarna ben je eraan gewend.
  donderdag 21 maart 2013 @ 14:34:13 #25
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_124334326
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 14:22 schreef rapelsen het volgende:

[..]

2 weken doen daarna ben je eraan gewend.
De eerste week gaat juist goed bij mij, daarna wordt het steeds lastiger.
All she wants and needs is just a little taste..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')