abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141705674
quote:
5s.gif Op zondag 29 juni 2014 20:47 schreef clumsy_clown het volgende:
Zeg. Waar bakken jullie in? Gewoon roomboter/olijfolie?
Kokosolie.
  maandag 30 juni 2014 @ 08:03:10 #202
319308 Tink89
To live is to dance
pi_141714232
quote:
5s.gif Op zondag 29 juni 2014 20:47 schreef clumsy_clown het volgende:
Zeg. Waar bakken jullie in? Gewoon roomboter/olijfolie?
In ieder geval niet in olijfolie, dat verbrandt als het te warm wordt. Meestal becel vloeibaar dus. Wel de gewone, in de light-variant zit melk namelijk. Ik vind bakken in roomboter overigens echt heel vies. Alles smaakt dan zo vettig.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_141714665
Olijfolie (nooit extra vierge), kokosolie, rijstolie of roomboter. Laatste voor een bruin korstje en dan meestal in combinatie met een olie.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 30 juni 2014 @ 10:04:05 #204
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_141715559
- 1,9 tov vorige week maandag! *O* Wel veel, maar toen had ik vrij zout gegeten in het weekend, dus het kan wel kloppen.
- 6 tov 1 april! *O*

Bakken doen we meestal in 'gele' olijfolie, ik heb ook kokosolie staan voor door de granola en voor pannekoeken heb ik van die spuitboter op basis van olijfolie in de koelkast staan, maar dat gebruik ik verder eig. nergens voor.
pi_141715595
Wat fijn dat het weer zo goed gaat Be *O*
pi_141715637
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 19:28 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik volg de 5:2 methode, waarbij je 2 dagen per week 'vast'. Dat wil zeggen, maar 500 kcals eet, 600 voor mannen.
Zie ook dit topic: LIF / IF, 5/2 methode of eat stop eat
En vooral kan ik je deze docu aanraden: http://documentaryheaven.com/eat-fast-and-live-longer/
Die is heel informatief, want naast afvallen heeft vasten heel veel gezondheidsvoordelen. :Y

Ik ben aan het schuiven met mijn vastdagen dus ik heb donderdag gevast en nu vandaag weer en na een nogal lichte D gisteren had ik het er vanmiddag toch even moeite mee, voor het eerst echt HONGER. Toen heb ik mezelf een extra 250gr aardbeien gegund, een whooping 60kcals. :D

Michael Mosley, de maker van de docu, heeft inmiddels ook een boek geschreven over de methode.
Ohja, daar heb ik eerder van gehoord. Klinkt altijd wel goed.
  maandag 30 juni 2014 @ 10:40:36 #207
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_141716287
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 10:06 schreef Sarabi het volgende:
Wat fijn dat het weer zo goed gaat Be *O*
Ja, ik ben echt zo blij en opgelucht! :Y
Ik ga over drie weken met vakantie en het liefst heb ik er dan nog een beetje vanaf, maar zo niet ben ik nu al echt zo blij! :Y

Het scheelt dat ik een collega heb die dit ook doet en net zo fanatiek is als ik op het moment dus we helpen elkaar er lekker door zo. Lunch-wandelingen en alles! :D
pi_141716804
Heerlijk zo'n collega :Y dan hoef je het toch niet helemaal alleen te doen.

Moet een nieuw plan gaan bedenken.
Ben nu weer een jaar bezig en ben een kilo of 6 afgevallen.
Maar er moeten er nog bijna 10 af......
Denk dat het toch weer tijd is geworden om strenger te zijn.
pi_141717813
Ik bak meestal in olijfolie en soms (biefstuk bijvoorbeeld) in bak & braad vloeibaar.

En fijn, BE!

Hier gaat het afvallen niet zo fantastisch (of eigenlijk gebeurt het gewoon niet :+ ). Door drukte op werk is 4x per week naar de sportschool momenteel maar 2x. En verder best wel wat feestjes en borrels gehad.
Maar wat wél positief is, is dat mijn gewicht de afgelopen weken gelijk is gebleven. :) (Mijn doembeeld van lijnen is dat het er ook supersnel weer aan kan zitten.)

Nu even drie dagen keurig in het gareel en wel braaf sporten. En dan Rock Werchter...
pi_141718971
Hai!
Ik post maar weer eens mee.
Even een crosspost van ergens:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weeg nu bijna 120 op 1:79 cm.
Twiddel
pi_141719025
quote:
99s.gif Op maandag 30 juni 2014 12:25 schreef summer2bird het volgende:
Hai!
Ik post maar weer eens mee.
Even een crosspost van ergens:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weeg nu bijna 120 op 1:79 cm.
Klinkt idd best grondig, succes! Woon je alleen? Of deel je die voorraadkast met anderen? Dat lijkt me best lastig.
pi_141719061
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 12:27 schreef Ruby88 het volgende:

[..]

Klinkt idd best grondig, succes! Woon je alleen? Of deel je die voorraadkast met anderen? Dat lijkt me best lastig.
Nee, woon op beschermd wonen.
En de voorraadkast is van mij alleen, net als de koelkast.
Die nu bijna uitpuilen :o :') :@
Twiddel
pi_141720040
Een dietiste die je sultanas laat eten klinkt niet zo streng :P..

Het begin is even moeilijk maar als je er serieus mee bezig gaat zijn wen je vrij snel aan alles, op een gegeven moment mis je die mayo ook niet meer en uiteindelijk wordt je verstandig en ga je savonds niet naar de pizza's grijpen maar pak je een gezonde snack ;)..

Succes ermee!
pi_141725637
Sultana's, die domme dunne koekjes waar echt schandalig veel kcal in zitten. Sinds ik dat een keer nakeek nooit meer sultana's gekocht :D

Succes summer2bird, klinkt als een heel goed begin en een toffe dietiste ^O^
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_141726137
Lijkt me wel heerlijk, kasten leeg en iemand anders die op mijn geld past. Zelf nergens verantwoordelijkheid voor. :D Maarja, als het nodig is dan is het nodig he.

Lijstje voor vandaag:

O: Uitgeslapen, want enorm slecht geslapen. Toen ik wakker werd een grote bak aardbeien met 150 gram vanille kwark
L: 2 boterhammen met kaas en tomaat.
T: 1 cracker met pindakaas
A: Deegloze quiche met broccoli, geitenkaas en walnoten.

Misschien na het eten nog wat naturel kwark of pruimen.

Kan trouwens zo trots zijn op de kleinste aanpassingen. Stomme gewoontes die nergens op slaan. Zo zorgde ik altijd dat een boterham helemaal bedekt was, dus als ik kaas at, dan gebruikte ik zo'n 4 plakjes (met de kaasschaaf, niet zo'n voorgesneden natuurlijk. :') ) op een boterham. Maar eigenlijk is 2 al zat.

Klinkt misschien enorm onbenullig, maar het helpt toch weer. :D
  maandag 30 juni 2014 @ 17:32:12 #216
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_141728809
Nou echt wel Myraela. Ik heb me vandaag nog zitten verbazen over de boterham van een collega met daarop bijna een cm dik kaas. :o Maar dan wel 30+ kaas he! _O-
pi_141728916
quote:
14s.gif Op maandag 30 juni 2014 16:03 schreef Myraela het volgende:
Lijkt me wel heerlijk, kasten leeg en iemand anders die op mijn geld past. Zelf nergens verantwoordelijkheid voor. :D Maarja, als het nodig is dan is het nodig he.

Klinkt ideaal voor mij :D
pi_141731554
Nee, Sultana's oké, maar ik vond vooral het in beheer geven van je geld nogal grondig klinken ook. (Maar misschien hoort dat sowieso al een beetje bij de woonvorm?)
pi_141732433
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 18:41 schreef Ruby88 het volgende:
Nee, Sultana's oké, maar ik vond vooral het in beheer geven van je geld nogal grondig klinken ook. (Maar misschien hoort dat sowieso al een beetje bij de woonvorm?)
Volgens mij wel :Y
  maandag 30 juni 2014 @ 22:18:58 #220
319308 Tink89
To live is to dance
pi_141743206
Het klinkt inderdaad best heftig, al snap ik echt niet waarom je sultana's zou willen eten...

Ik had een goede dag vandaag. Morgenvroeg weer wegen. Ben benieuwd!
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_141749777
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 22:18 schreef Tink89 het volgende:
Het klinkt inderdaad best heftig, al snap ik echt niet waarom je sultana's zou willen eten...

Ik had een goede dag vandaag. Morgenvroeg weer wegen. Ben benieuwd!
Misschien daarom wel goed noodvoer om op voorraad te hebben. :) Als je het toch niet wil eten (tenzij je bijna verhongert).

Hopelijk morgen niet te veel spierpijn, dan kan ik nog een keertje losgaan in de sportschool.
pi_141752924
Ik moet ook echt weer terugkomen hier. Hier gaat t niet goed. Niet dat ik kilo's aankom (wel een beetje, maar geen rampzalige hoeveelheden), maar ik let er vooral echt niet meer op.

Maar eerst even een vraagje, vooral voor dames als Tink die echt een flinke hoeveelheid zijn afgevallen, en die al langere tijd zwaarder waren.

Is jullie menstruatie ook lichter/korter geworden? Ik ben eigenlijk zo lang ik me kan herinneren altijd al een week ongesteld, maar het laatste half jaar is het opeens aan t teruggaan naar 6 of 5 dagen. Je hoort mij niet klagen natuurlijk, maar ik vraag me af of dit een normaal bijeffect is van een gezonder gewicht, of dat ik er een keer mee naar de huisarts moet ofzo. (trouwens, ik ben en was de afgelopen jaren aan geen enkele vorm van anticonceptie, dus dit gaat echt om een natuurlijke cyclus).
  dinsdag 1 juli 2014 @ 10:32:30 #223
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_141756884
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 00:48 schreef Zeester het volgende:
Ik moet ook echt weer terugkomen hier. Hier gaat t niet goed. Niet dat ik kilo's aankom (wel een beetje, maar geen rampzalige hoeveelheden), maar ik let er vooral echt niet meer op.

Maar eerst even een vraagje, vooral voor dames als Tink die echt een flinke hoeveelheid zijn afgevallen, en die al langere tijd zwaarder waren.

Is jullie menstruatie ook lichter/korter geworden? Ik ben eigenlijk zo lang ik me kan herinneren altijd al een week ongesteld, maar het laatste half jaar is het opeens aan t teruggaan naar 6 of 5 dagen. Je hoort mij niet klagen natuurlijk, maar ik vraag me af of dit een normaal bijeffect is van een gezonder gewicht, of dat ik er een keer mee naar de huisarts moet ofzo. (trouwens, ik ben en was de afgelopen jaren aan geen enkele vorm van anticonceptie, dus dit gaat echt om een natuurlijke cyclus).
Schijnt heel normaal te zijn dat zwaarlijvigheid invloed heeft op je cyclus. Het kan ook zomaar zijn na het afvallen dat je juist langer ongesteld bent ipv korter. Ik ben sinds mijn zwangerschap maar 3 dagen ongesteld :D en na het afvallen is dat niet veranderd.
pi_141757291
Vanochtend 119.5 *O* Onder de 120 *O*

Op naar de 118, dan is er 20 af :9
  dinsdag 1 juli 2014 @ 13:05:17 #225
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_141761209
Hoi, hier gaat het voor geen meter. Moet Ongesteld worden en kom sinds de vakantie niet meer in het ritme. Ik vaal echt vreselijk van mezelf.
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 1 juli 2014 @ 15:57:16 #226
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_141767667
Wat jammer TP. -O- Hopelijk lukt het je om toch die knop snel weer te vinden. Mss na je menstruatie. :*

Ik kwam hier eignelijk juist om te jubelen. :@
Kennen jullie dat, dat als het lekker gaat dat je dan echt de kalender wel verder wil kijken om te zien wat dan het resultaat over 2 of 4 weken is?
Vandaag een gewone dag en dus net een flintertje taart gehad ter ere van de start van zwangerschapsverlof van een collega en toen na de lunch nog 2 bekertjes chocolademelk omdat mijn trek naar zoet bleef bestaan. Maar niet de koektrommel in gedoken of nog een stuk taart gepakt en nu zit ik aan een appeltje.
En echt hoor... mijn zij-aanzicht in de spiegel is zo bizar veel anders dan een maand geleden al, jemig wat is dat fijn zeg! :Y

Over iets meer dan een maand is ons jaarlijkse congress er weer en dan zie ik veel mensen weer die ik maar eens per jaar zie en ik ben zo blij dat ik tegen die tijd (als ik dit vast weet te houden) gewoon ongeveer weer hetzelfde weeg/eruit zie als een jaar geleden ipv +8-10 kilo. :Y *O* Dat je niet dat 'Jeumig, wat is zij dik geworden' effect krijgt. :') Ik heb wat dat betreft echt net op tijd het licht weer gezien. *O*
  dinsdag 1 juli 2014 @ 15:59:33 #227
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_141767751
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 15:57 schreef Brighteyes het volgende:
Wat jammer TP. -O- Hopelijk lukt het je om toch die knop snel weer te vinden. Mss na je menstruatie. :*

Kennen jullie dat, dat als het lekker gaat dat je dan echt de kalender wel verder wil kijken om te zien wat dan het resultaat over 2 of 4 weken is?
Vandaag een gewone dag en dus net een flintertje taart gehad ter ere van de start van zwangerschapsverlof van een collega en toen na de lunch nog 2 bekertjes chocolademelk omdat mijn trek naar zoet bleef bestaan. Maar niet de koektrommel in gedoken of nog een stuk taart gepakt en nu zit ik aan een appeltje.
En echt hoor... mijn zij-aanzicht in de spiegel is zo bizar veel anders dan een maand geleden al, jemig wat is dat fijn zeg! :Y

Over iets meer dan een maand is ons jaarlijkse congress er weer en dan zie ik veel mensen weer die ik maar eens per jaar zie en ik ben zo blij dat ik tegen die tijd (als ik dit vast weet te houden) gewoon ongeveer weer hetzelfde weeg/eruit zie als een jaar geleden ipv +8-10 kilo. :Y *O* Dat je niet dat 'Jeumig, wat is zij dik geworden' effect krijgt. :') Ik heb wat dat betreft echt net op tijd het licht weer gezien. *O*
Wat fijn dat het weer zo goed gaat. en mooi dat er straks niks meer van te zien is.

Ik hoop ook dat het na mijn PMS buien weer beter gaat. Baal momenteel echt ontzettend van mezelf.
pi_141768845
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 15:57 schreef Brighteyes het volgende:

Wat fijn dat het zo goed gaat BE. O+

Hier weet ik het eigenlijk niet. Heb besloten om me helemaal niet te wegen, behalve de eerste dag dat de knop om ging dan. En stiekem mis ik de bevestiging of zelfs de afwijzing van de weegschaal.

Maar aan de andere kant kan ik er zo beter controle over houden, geen paniek of schuldgevoelens. Gewoon m'n ding doen en vertrouwen op de kcal die ik eet in plaats van de dagelijkse schommelingen in mijn gewicht.

En ik voel me lekker en mijn broeken zitten al fijner. Dus dat is goed.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 21:23:25 #229
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_141785114
Hupsakee! Net 20km gefietst in een uur! *O* Lekker hoor! :Y
  dinsdag 1 juli 2014 @ 21:28:57 #230
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_141785510
Go BE! *O*

Hier even in de negeermodus, ik wil eigenlijk vooral chocolade en slaap momenteel. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 1 juli 2014 @ 21:29:50 #231
319308 Tink89
To live is to dance
pi_141785566
Nice be!

Zeester, ik heb al vijf jaar een mirena en kan dus echt geen zinnig antwoord op je vraag geven.

Hier blijven die stomme kilo's maar plakken. Wil gewoon niet lukken om weer terug in het ritme van een half jaar geleden te komen. Heb besloten om maar gewoon normaal te blijven doen en dan te zien wat dat brengt. Ik ga me net voor de vakantie ook niet in allerlei bochten wringen om ze er nog af te krijgen. Op vakantie dus eerst heel veel paardrijden en daarna heel veel zwemmen en dan zie ik daarna wel weer.
pi_141786221
Ik heb kruidkoek/cake gemaakt. Dat was heel dom. Maar het was het dik worden waard.
pi_141786940
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 21:28 schreef IJsdraakje het volgende:
Go BE! *O*

Hier even in de negeermodus, ik wil eigenlijk vooral chocolade en slaap momenteel. :')
Ik doe mee met de chocolade- en slaapclub. Even een paar dagen mijn kop in het zand. :@
  dinsdag 1 juli 2014 @ 21:58:44 #234
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_141787690
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 21:49 schreef appelsap het volgende:

[..]

Ik doe mee met de chocolade- en slaapclub. Even een paar dagen mijn kop in het zand. :@
Moet best kunnen, zolang het maar niet te lang duurt. :')

Hopelijk gaat straks m'n verse trackert me een beetje helpen om aan de wandel te blijven (Sonydinges, zat gratiesj bij m'n telefoon. :+) :9 Maar tot het lijf weer meewerkt even struisvogelen met chocolade. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  woensdag 2 juli 2014 @ 08:06:12 #235
319308 Tink89
To live is to dance
pi_141805829
Ik snap eigenlijk niet zo goed dat jullie het blijkbaar oke vinden om het zo op te lossen als je je niet fijn voelt. Er zijn genoeg andere manieren om je beter te voelen en die wel gezond voor je zijn... Ga lekker sporten, doe iets gezelligs, lees een goed boek, kijk een fijne film... Zoiets :)

Ik heb net ontbeten met vier volkoren met aardbeien en ga zo aan de studie. Arbeidsrecht, here I come }:|
pi_141806856
Zo'n gewoonte is moeilijk om te onderbreken.
Het erkennen is wel al een stap :Y en vervolgens moet je het zo vaak (heel vaak) doen voordat je een andere gewoonte aangeleerd hebt.

Als we allemaal al zo dachten waren we niet dik geworden.
pi_141806924
Ik wou gisteren voor het eerst 5 km aan een stuk hardlopen. Maar het ging eigenlijk heerlijk dus heb er 6km van gemaakt. Morgen weer lekker lopen en ik hoop dat ik daarmee weer een beetje regelmaat kan krijgen. Dat sporten blijf ik wel netjes doen maar netjes eten zit er nog niet helemaal in. Gisteren overdag wat te snaaien gehad dus heb in de avond mijn toetje maar laten staan. Tot op heden nog niks aangekomen dus hopelijk vangen die concessies het een beetje op :@ Maar blijf wel mijn best doen om door te zetten want die 70 kilo is lang niet zo in de buurt geweest.
  woensdag 2 juli 2014 @ 09:36:12 #238
298315 SacreCoeur
pi_141806955
Bij mij is eten vooral een verslaving. Ik wist al snel wat mijn valkuil was maar probeer er dan maar vanaf te blijven. Inmiddels weet ik hoe ik dat moet doen en achteraf voelt dat dan altijd als een overwinning. Als ik echt echt echt aan niets anders meer dan eten kan denken moet ik echt gaan slapen of in bed achter de laptop kruipen. iig mijn bed heeft me erg geholpen om op 63kg te komen :')

Als ik sporten nou net zo leuk had gevonden als mijn bed :D
pi_141806979
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 09:36 schreef SacreCoeur het volgende:
Bij mij is eten vooral een verslaving. Ik wist al snel wat mijn valkuil was maar probeer er dan maar vanaf te blijven. Inmiddels weet ik hoe ik dat moet doen en achteraf voelt dat dan altijd als een overwinning. Als ik echt echt echt aan niets anders meer dan eten kan denken moet ik echt gaan slapen of in bed achter de laptop kruipen. iig mijn bed heeft me erg geholpen om op 63kg te komen :')

Als ik sporten nou net zo leuk had gevonden als mijn bed :D
Hoe veel ben jij eigenlijk afgevallen?
63kg klinkt echt zo ongelooflijk ver weg voor mij.
  woensdag 2 juli 2014 @ 09:40:05 #240
298315 SacreCoeur
pi_141807020
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 09:37 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Hoe veel ben jij eigenlijk afgevallen?
63kg klinkt echt zo ongelooflijk ver weg voor mij.
Ik woog ergens rond de 85/86.

Ik ben trouwens helemaal nog niet van mijn eetverslaving af hoor. Het zal altijd blijven, ik ben een zoals ze dat noemen binge eter.
  woensdag 2 juli 2014 @ 09:41:34 #241
319308 Tink89
To live is to dance
pi_141807043
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 09:30 schreef Sarabi het volgende:
Zo'n gewoonte is moeilijk om te onderbreken.
Het erkennen is wel al een stap :Y en vervolgens moet je het zo vaak (heel vaak) doen voordat je een andere gewoonte aangeleerd hebt.

Als we allemaal al zo dachten waren we niet dik geworden.
Snap ik, maar om dan bij voorbaat al te zeggen dat het moet kunnen, maakt dat je het niet eens meer probeert. Ik weet heus dat het niet makkelijk is, ben zelf niet voor niks ook veel en veel te zwaar geweest, maar uit de posts lijkt haast naar voren te komen dat het oke is om met chocolade ergens in een hoekje te kruipen als je je rot voelt.

Ik denk dat je, al is het maar als klein eerste stapje, best eerst eens zou kunnen proberen om een stuk te gaan wandelen of een boek te pakken of lekker in bad te gaan. Dan hoeft het nog niet meteen te lukken, maar bij voorbaat al opgeven is wel erg makkelijk. Als je elke keer als je dit graag wilt, probeert om je rotte gevoel op een andere manier op te lossen, wordt de gewoonte om meteen naar chocolade te grijpen ook minder.

Ik hoop btw dat het niet stom overkomt, ik bedoel het goed :@
pi_141807060
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 09:40 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ik woog ergens rond de 85/86.

Ik ben trouwens helemaal nog niet van mijn eetverslaving af hoor. Het zal altijd blijven, ik ben een zoals ze dat noemen binge eter.
Denk dat het bij de meeste altijd zal blijven, helaas.
pi_141807088
is volgens mij hetzelfde met roken. Volgens mij kom ik daar nooit meer helemaal vanaf en blijft die trigger er altijd.
pi_141807095
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 09:41 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Snap ik, maar om dan bij voorbaat al te zeggen dat het moet kunnen, maakt dat je het niet eens meer probeert. Ik weet heus dat het niet makkelijk is, ben zelf niet voor niks ook veel en veel te zwaar geweest, maar uit de posts lijkt haast naar voren te komen dat het oke is om met chocolade ergens in een hoekje te kruipen als je je rot voelt.

Ik denk dat je, al is het maar als klein eerste stapje, best eerst eens zou kunnen proberen om een stuk te gaan wandelen of een boek te pakken of lekker in bad te gaan. Dan hoeft het nog niet meteen te lukken, maar bij voorbaat al opgeven is wel erg makkelijk. Als je elke keer als je dit graag wilt, probeert om je rotte gevoel op een andere manier op te lossen, wordt de gewoonte om meteen naar chocolade te grijpen ook minder.

Ik hoop btw dat het niet stom overkomt, ik bedoel het goed :@
Jouw tweede alinea is een beetje wat ik bedoelde met het erkennen.
Dus ik vind het zeker niet stom hoor.
Zou juist fijn zijn als het topic soms weer strenger is, vind ik dan.
pi_141807130
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 09:43 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
is volgens mij hetzelfde met roken. Volgens mij kom ik daar nooit meer helemaal vanaf en blijft die trigger er altijd.
Nee, daar kan je echt vanaf komen. Mijn enige zwakke momenten zijn met gigantische stress of met stappen icm drank/vrienden die roken. Maar als je enigsinds sterk in je schoenen staat kan je het op die zwakke momenten laten, omdat je hoofd dan sterker is dan je wil om te roken :Y
  woensdag 2 juli 2014 @ 09:47:12 #246
298315 SacreCoeur
pi_141807147
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 09:44 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Zou juist fijn zijn als het topic soms weer strenger is, vind ik dan.
Is ook wel wat meer motiverend.
pi_141807153
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 09:43 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
En roken is dan nog 'makkelijker' want roken hoeft niet.
Eten is toch vrij essentieel :D
pi_141807172
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 09:47 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Is ook wel wat meer motiverend.
Ja precies :Y
Dat toegeven van 'ach ik voel me rot dus ik mag chocolade' kan ik heel goed zelf.
De schop is juist lastiger.
Maar goed, ik ga eerst morgen op vakantie....daarna mogen jullie me gaan schoppen :D
pi_141807177
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 09:46 schreef Puala het volgende:

[..]

Nee, daar kan je echt vanaf komen. Mijn enige zwakke momenten zijn met gigantische stress of met stappen icm drank/vrienden die roken. Maar als je enigsinds sterk in je schoenen staat kan je het op die zwakke momenten laten, omdat je hoofd dan sterker is dan je wil om te roken :Y
Ja maar je zegt het zelf je hebt die zwakke momenten nog wel. Ik heb trouwens nu ruim een half jaar geen sigaret meer aangeraakt hoor :) Dus ben er wat dat betreft wel helemaal vanaf.
pi_141807194
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 09:48 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ja maar je zegt het zelf je hebt die zwakke momenten nog wel. Ik heb trouwens nu ruim een half jaar geen sigaret meer aangeraakt hoor :) Dus ben er wat dat betreft wel helemaal vanaf.
Ja, maar hoe vaak zijn die momenten? Een paar keer per jaar, makkelijk op 1 hand te tellen in elk geval. Ik ben nu 6 jaar gestopt, dus het blijft wel rondspoken ja. En ik heb wel eens toegegeven, maar als ik dan een ochtend later wakker word al hoestend en proestend weet ik weer dat ik het beter niet kan doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')