Kokosolie.quote:Op zondag 29 juni 2014 20:47 schreef clumsy_clown het volgende:
Zeg. Waar bakken jullie in? Gewoon roomboter/olijfolie?
In ieder geval niet in olijfolie, dat verbrandt als het te warm wordt. Meestal becel vloeibaar dus. Wel de gewone, in de light-variant zit melk namelijk. Ik vind bakken in roomboter overigens echt heel vies. Alles smaakt dan zo vettig.quote:Op zondag 29 juni 2014 20:47 schreef clumsy_clown het volgende:
Zeg. Waar bakken jullie in? Gewoon roomboter/olijfolie?
Ohja, daar heb ik eerder van gehoord. Klinkt altijd wel goed.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 19:28 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik volg de 5:2 methode, waarbij je 2 dagen per week 'vast'. Dat wil zeggen, maar 500 kcals eet, 600 voor mannen.
Zie ook dit topic: LIF / IF, 5/2 methode of eat stop eat
En vooral kan ik je deze docu aanraden: http://documentaryheaven.com/eat-fast-and-live-longer/
Die is heel informatief, want naast afvallen heeft vasten heel veel gezondheidsvoordelen.
Ik ben aan het schuiven met mijn vastdagen dus ik heb donderdag gevast en nu vandaag weer en na een nogal lichte D gisteren had ik het er vanmiddag toch even moeite mee, voor het eerst echt HONGER. Toen heb ik mezelf een extra 250gr aardbeien gegund, een whooping 60kcals.
Michael Mosley, de maker van de docu, heeft inmiddels ook een boek geschreven over de methode.
Ja, ik ben echt zo blij en opgelucht!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik weeg nu bijna 120 op 1:79 cm.Twiddel
quote:Op maandag 30 juni 2014 12:25 schreef summer2bird het volgende:
Hai!
Ik post maar weer eens mee.
Even een crosspost van ergens:Klinkt idd best grondig, succes! Woon je alleen? Of deel je die voorraadkast met anderen? Dat lijkt me best lastig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik weeg nu bijna 120 op 1:79 cm.
Nee, woon op beschermd wonen.quote:Op maandag 30 juni 2014 12:27 schreef Ruby88 het volgende:
[..]
Klinkt idd best grondig, succes! Woon je alleen? Of deel je die voorraadkast met anderen? Dat lijkt me best lastig.
Klinkt ideaal voor mijquote:Op maandag 30 juni 2014 16:03 schreef Myraela het volgende:
Lijkt me wel heerlijk, kasten leeg en iemand anders die op mijn geld past. Zelf nergens verantwoordelijkheid voor.Maarja, als het nodig is dan is het nodig he.
Volgens mij welquote:Op maandag 30 juni 2014 18:41 schreef Ruby88 het volgende:
Nee, Sultana's oké, maar ik vond vooral het in beheer geven van je geld nogal grondig klinken ook. (Maar misschien hoort dat sowieso al een beetje bij de woonvorm?)
Misschien daarom wel goed noodvoer om op voorraad te hebben.quote:Op maandag 30 juni 2014 22:18 schreef Tink89 het volgende:
Het klinkt inderdaad best heftig, al snap ik echt niet waarom je sultana's zou willen eten...
Ik had een goede dag vandaag. Morgenvroeg weer wegen. Ben benieuwd!
Schijnt heel normaal te zijn dat zwaarlijvigheid invloed heeft op je cyclus. Het kan ook zomaar zijn na het afvallen dat je juist langer ongesteld bent ipv korter. Ik ben sinds mijn zwangerschap maar 3 dagen ongesteldquote:Op dinsdag 1 juli 2014 00:48 schreef Zeester het volgende:
Ik moet ook echt weer terugkomen hier. Hier gaat t niet goed. Niet dat ik kilo's aankom (wel een beetje, maar geen rampzalige hoeveelheden), maar ik let er vooral echt niet meer op.
Maar eerst even een vraagje, vooral voor dames als Tink die echt een flinke hoeveelheid zijn afgevallen, en die al langere tijd zwaarder waren.
Is jullie menstruatie ook lichter/korter geworden? Ik ben eigenlijk zo lang ik me kan herinneren altijd al een week ongesteld, maar het laatste half jaar is het opeens aan t teruggaan naar 6 of 5 dagen. Je hoort mij niet klagen natuurlijk, maar ik vraag me af of dit een normaal bijeffect is van een gezonder gewicht, of dat ik er een keer mee naar de huisarts moet ofzo. (trouwens, ik ben en was de afgelopen jaren aan geen enkele vorm van anticonceptie, dus dit gaat echt om een natuurlijke cyclus).
Wat fijn dat het weer zo goed gaat. en mooi dat er straks niks meer van te zien is.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 15:57 schreef Brighteyes het volgende:
Wat jammer TP.Hopelijk lukt het je om toch die knop snel weer te vinden. Mss na je menstruatie.
Ik kwam hier eignelijk juist om te jubelen.![]()
Kennen jullie dat, dat als het lekker gaat dat je dan echt de kalender wel verder wil kijken om te zien wat dan het resultaat over 2 of 4 weken is?
Vandaag een gewone dag en dus net een flintertje taart gehad ter ere van de start van zwangerschapsverlof van een collega en toen na de lunch nog 2 bekertjes chocolademelk omdat mijn trek naar zoet bleef bestaan. Maar niet de koektrommel in gedoken of nog een stuk taart gepakt en nu zit ik aan een appeltje.
En echt hoor... mijn zij-aanzicht in de spiegel is zo bizar veel anders dan een maand geleden al, jemig wat is dat fijn zeg!![]()
Over iets meer dan een maand is ons jaarlijkse congress er weer en dan zie ik veel mensen weer die ik maar eens per jaar zie en ik ben zo blij dat ik tegen die tijd (als ik dit vast weet te houden) gewoon ongeveer weer hetzelfde weeg/eruit zie als een jaar geleden ipv +8-10 kilo.![]()
Dat je niet dat 'Jeumig, wat is zij dik geworden' effect krijgt.
Ik heb wat dat betreft echt net op tijd het licht weer gezien.
Wat fijn dat het zo goed gaat BE.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 15:57 schreef Brighteyes het volgende:
Wat jammer TP.Hopelijk lukt het je om toch die knop snel weer te vinden. Mss na je menstruatie.
Ik kwam hier eignelijk juist om te jubelen.![]()
Kennen jullie dat, dat als het lekker gaat dat je dan echt de kalender wel verder wil kijken om te zien wat dan het resultaat over 2 of 4 weken is?
Vandaag een gewone dag en dus net een flintertje taart gehad ter ere van de start van zwangerschapsverlof van een collega en toen na de lunch nog 2 bekertjes chocolademelk omdat mijn trek naar zoet bleef bestaan. Maar niet de koektrommel in gedoken of nog een stuk taart gepakt en nu zit ik aan een appeltje.
En echt hoor... mijn zij-aanzicht in de spiegel is zo bizar veel anders dan een maand geleden al, jemig wat is dat fijn zeg!![]()
Over iets meer dan een maand is ons jaarlijkse congress er weer en dan zie ik veel mensen weer die ik maar eens per jaar zie en ik ben zo blij dat ik tegen die tijd (als ik dit vast weet te houden) gewoon ongeveer weer hetzelfde weeg/eruit zie als een jaar geleden ipv +8-10 kilo.![]()
Dat je niet dat 'Jeumig, wat is zij dik geworden' effect krijgt.
Ik heb wat dat betreft echt net op tijd het licht weer gezien.
Ik doe mee met de chocolade- en slaapclub. Even een paar dagen mijn kop in het zand.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 21:28 schreef IJsdraakje het volgende:
Go BE!
Hier even in de negeermodus, ik wil eigenlijk vooral chocolade en slaap momenteel.
Moet best kunnen, zolang het maar niet te lang duurt.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 21:49 schreef appelsap het volgende:
[..]
Ik doe mee met de chocolade- en slaapclub. Even een paar dagen mijn kop in het zand.
Hoe veel ben jij eigenlijk afgevallen?quote:Op woensdag 2 juli 2014 09:36 schreef SacreCoeur het volgende:
Bij mij is eten vooral een verslaving. Ik wist al snel wat mijn valkuil was maar probeer er dan maar vanaf te blijven. Inmiddels weet ik hoe ik dat moet doen en achteraf voelt dat dan altijd als een overwinning. Als ik echt echt echt aan niets anders meer dan eten kan denken moet ik echt gaan slapen of in bed achter de laptop kruipen. iig mijn bed heeft me erg geholpen om op 63kg te komen![]()
Als ik sporten nou net zo leuk had gevonden als mijn bed
Ik woog ergens rond de 85/86.quote:Op woensdag 2 juli 2014 09:37 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Hoe veel ben jij eigenlijk afgevallen?
63kg klinkt echt zo ongelooflijk ver weg voor mij.
Snap ik, maar om dan bij voorbaat al te zeggen dat het moet kunnen, maakt dat je het niet eens meer probeert. Ik weet heus dat het niet makkelijk is, ben zelf niet voor niks ook veel en veel te zwaar geweest, maar uit de posts lijkt haast naar voren te komen dat het oke is om met chocolade ergens in een hoekje te kruipen als je je rot voelt.quote:Op woensdag 2 juli 2014 09:30 schreef Sarabi het volgende:
Zo'n gewoonte is moeilijk om te onderbreken.
Het erkennen is wel al een stapen vervolgens moet je het zo vaak (heel vaak) doen voordat je een andere gewoonte aangeleerd hebt.
Als we allemaal al zo dachten waren we niet dik geworden.
Denk dat het bij de meeste altijd zal blijven, helaas.quote:Op woensdag 2 juli 2014 09:40 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik woog ergens rond de 85/86.
Ik ben trouwens helemaal nog niet van mijn eetverslaving af hoor. Het zal altijd blijven, ik ben een zoals ze dat noemen binge eter.
Jouw tweede alinea is een beetje wat ik bedoelde met het erkennen.quote:Op woensdag 2 juli 2014 09:41 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Snap ik, maar om dan bij voorbaat al te zeggen dat het moet kunnen, maakt dat je het niet eens meer probeert. Ik weet heus dat het niet makkelijk is, ben zelf niet voor niks ook veel en veel te zwaar geweest, maar uit de posts lijkt haast naar voren te komen dat het oke is om met chocolade ergens in een hoekje te kruipen als je je rot voelt.
Ik denk dat je, al is het maar als klein eerste stapje, best eerst eens zou kunnen proberen om een stuk te gaan wandelen of een boek te pakken of lekker in bad te gaan. Dan hoeft het nog niet meteen te lukken, maar bij voorbaat al opgeven is wel erg makkelijk. Als je elke keer als je dit graag wilt, probeert om je rotte gevoel op een andere manier op te lossen, wordt de gewoonte om meteen naar chocolade te grijpen ook minder.
Ik hoop btw dat het niet stom overkomt, ik bedoel het goed
Nee, daar kan je echt vanaf komen. Mijn enige zwakke momenten zijn met gigantische stress of met stappen icm drank/vrienden die roken. Maar als je enigsinds sterk in je schoenen staat kan je het op die zwakke momenten laten, omdat je hoofd dan sterker is dan je wil om te rokenquote:Op woensdag 2 juli 2014 09:43 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
is volgens mij hetzelfde met roken. Volgens mij kom ik daar nooit meer helemaal vanaf en blijft die trigger er altijd.
Is ook wel wat meer motiverend.quote:Op woensdag 2 juli 2014 09:44 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Zou juist fijn zijn als het topic soms weer strenger is, vind ik dan.
En roken is dan nog 'makkelijker' want roken hoeft niet.quote:Op woensdag 2 juli 2014 09:43 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
is volgens mij hetzelfde met roken. Volgens mij kom ik daar nooit meer helemaal vanaf en blijft die trigger er altijd.
Ja preciesquote:
Ja maar je zegt het zelf je hebt die zwakke momenten nog wel. Ik heb trouwens nu ruim een half jaar geen sigaret meer aangeraakt hoorquote:Op woensdag 2 juli 2014 09:46 schreef Puala het volgende:
[..]
Nee, daar kan je echt vanaf komen. Mijn enige zwakke momenten zijn met gigantische stress of met stappen icm drank/vrienden die roken. Maar als je enigsinds sterk in je schoenen staat kan je het op die zwakke momenten laten, omdat je hoofd dan sterker is dan je wil om te roken
Ja, maar hoe vaak zijn die momenten? Een paar keer per jaar, makkelijk op 1 hand te tellen in elk geval. Ik ben nu 6 jaar gestopt, dus het blijft wel rondspoken ja. En ik heb wel eens toegegeven, maar als ik dan een ochtend later wakker word al hoestend en proestend weet ik weer dat ik het beter niet kan doen.quote:Op woensdag 2 juli 2014 09:48 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja maar je zegt het zelf je hebt die zwakke momenten nog wel. Ik heb trouwens nu ruim een half jaar geen sigaret meer aangeraakt hoorDus ben er wat dat betreft wel helemaal vanaf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |