Darkwing_Duck | vrijdag 13 juni 2014 @ 21:59 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost. [ Bericht 0% gewijzigd door Darkwing_Duck op 13-06-2014 22:05:36 ] | |
Dr_Flash | vrijdag 13 juni 2014 @ 22:01 |
Nee, niet zoiets. ![]() ![]() ![]() | |
icloud | vrijdag 13 juni 2014 @ 22:02 |
Die twee zwarte dingen die uitsteken zijn dat serieus spiegels? | |
Dr_Flash | vrijdag 13 juni 2014 @ 22:03 |
ja. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 13 juni 2014 @ 22:03 |
Jij bedoeld deze Ik haalde m net weg voor een actueel plaatje http://www.bahnonline.ch/(...)n-Grock-18640_02.jpg | |
James1988 | vrijdag 13 juni 2014 @ 22:03 |
Misschien handig bij eenmansbediening? | |
Dr_Flash | vrijdag 13 juni 2014 @ 22:03 |
had inmiddels wel een ander plaatje mogen zijn trouwens. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 13 juni 2014 @ 22:03 |
Is al gebeurd | |
Dr_Flash | vrijdag 13 juni 2014 @ 22:04 |
dat zijn geen frontseinien he | |
Darkwing_Duck | vrijdag 13 juni 2014 @ 22:04 |
Ja ik zoek wel even | |
icloud | vrijdag 13 juni 2014 @ 22:08 |
Wat is er mis met de huidige sncf foto? | |
b2py | vrijdag 13 juni 2014 @ 22:10 |
BOOOEEMMMM | |
icloud | vrijdag 13 juni 2014 @ 22:10 |
Nederland is weer massaal aan het toeteren. Ook de auto alarmen en claxons gaan massaal af, lijkt wel arabische toestanden | |
Dr_Flash | vrijdag 13 juni 2014 @ 22:13 |
niks, deze is goed | |
Peterselieman | vrijdag 13 juni 2014 @ 22:15 |
Koekoek | |
Dr_Flash | vrijdag 13 juni 2014 @ 22:15 |
![]() | |
icloud | vrijdag 13 juni 2014 @ 22:17 |
Nu vraag ik me nog steeds af waarom de hemboog alleen is aangesloten op staatslijn k, met wat tweaks en het verleggen van sporen had ook haarlem aangesloten kunnen worden, de kosten waren minimaal op zo groot project. | |
icloud | vrijdag 13 juni 2014 @ 22:22 |
Pff alweer takkenherrie buiten | |
Peterselieman | vrijdag 13 juni 2014 @ 22:24 |
Hater | |
spectrumanalyser | vrijdag 13 juni 2014 @ 22:24 |
In Italië is men vorige week wezen testen met een trein met daarop nummer 4816. dit nummer is de laatste in de serie die de Fyra V250 stellen zou krijgen.![]() | |
icloud | vrijdag 13 juni 2014 @ 22:25 |
Ik ben in gelders laren gaan wonen ivm de rust en de welopgevoede mensen met fatsoen. Maar kennelijk worden zelfs dat soort mensen hersenloze apen als het om voetbal gaat. | |
Dr_Flash | vrijdag 13 juni 2014 @ 22:27 |
Welopgevoede mensen met fatsoen zoeken, in de Achterhoek. Ik lach je echt HARD uit ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 13 juni 2014 @ 22:28 |
Oranje bindt de Nederlanders | |
KnightSolaire | vrijdag 13 juni 2014 @ 22:28 |
Wacht even, zijn ze nu allemaal af dan? ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 13 juni 2014 @ 22:31 |
1-4 | |
icloud | vrijdag 13 juni 2014 @ 22:31 |
Laren en lochem is een zeer fatsoenlijk en welgesteld dorp en wij zijn GEEN achterhoekers. | |
mschol | vrijdag 13 juni 2014 @ 22:31 |
ik neem aan dat ze voor Italiaanse begrippen af zijn, hier zouden ze uit elkaar donderen? ![]() | |
icloud | vrijdag 13 juni 2014 @ 22:32 |
Dat ze die 4 rectaal inbrengen bij van gaal, ik wil rust. bah zelfs vuurwerk nu | |
Peterselieman | vrijdag 13 juni 2014 @ 22:33 |
Welgesteldheid is mooi, maar je moest eens weten wat er achter de hekken gebeurt | |
mschol | vrijdag 13 juni 2014 @ 22:33 |
![]() ik heb de eerste helft gekeken en kennelijk zijn ze daarna pas goed gaan spelen.. met de speelstijl in de eerste helft hadden ze beter gewoon gelijk kunnen stoppen | |
Yreal | vrijdag 13 juni 2014 @ 22:34 |
ga eens snel emigreren, zuurpruim. | |
icloud | vrijdag 13 juni 2014 @ 22:36 |
Kom net van duitsland vandaan ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Yreal | vrijdag 13 juni 2014 @ 22:36 |
man, nu is het echt mooi | |
James1988 | vrijdag 13 juni 2014 @ 22:37 |
Ik denk niet dat er genoeg vraag is voor een rechtstreekse trein van Haarlem naar Schiphol. Het meeste treinverkeer vanaf Haarlem lijkt me op Amsterdam gericht te zijn, waarbij Sloterdijk en Centraal de belangrijkste hubs zijn (en men vanaf beide stations met de metro naar Zuid kan). Wat is er mis met de Zuidtangent of een overstap in Sloterdijk? Tevens 5-1. | |
icloud | vrijdag 13 juni 2014 @ 22:37 |
Ik neem aan dat dat nummer 5 was, gadverdamme | |
b2py | vrijdag 13 juni 2014 @ 22:38 |
Lekkaaahhh | |
Darkwing_Duck | vrijdag 13 juni 2014 @ 22:39 |
Ik heb spaanse collegas aan de tafel achter me zitten, zo een 12 stukjs ![]() | |
icloud | vrijdag 13 juni 2014 @ 22:39 |
Haarlem heeft en zal zich in de toekomst steeds meer gaan ontwikkelen als het nieuwe almere(dat is wel heel overdreven.), relatief goedkoop wonen terwijl je werk in adam, dan word de relatie haarlem-zuid/schiphol steeds belangrijker. | |
Peterselieman | vrijdag 13 juni 2014 @ 22:41 |
De Spaanse ontmanteling lijkt compleet | |
James1988 | vrijdag 13 juni 2014 @ 22:42 |
Je kunt vanaf Sloterdijk niet met de trein naar Zuid, dat kan alleen met de metro. In de toekomst zal de Noord/Zuidlijn gaan rijden, waarmee er een flinke impuls wordt gegeven aan het vervoer tussen Centraal, de Zuidas en de verschillende tussenliggende hotspots. Het zou mij eigenlijk niet verbazen als de meeste mensen die vanaf Haarlem naar Zuid willen gaan overstappen op Centraal. Wat is er volgens jou zo belangrijk aan de relatie Haarlem - Schiphol dat een rechtstreekse trein te rechtvaardigen valt? | |
dennistd | vrijdag 13 juni 2014 @ 22:43 |
Schiphol-Haarlem is gewoon heel erg om via Sloterdijk, dus de Hemboog aansluiten op de lijn naar Haarlem heeft weinig zin. | |
Dr_Flash | vrijdag 13 juni 2014 @ 22:44 |
1-5 namelijk ![]() * Dr_Flash toetert beide vuvuzela's leeg in oor van icloud ![]() | |
icloud | vrijdag 13 juni 2014 @ 22:46 |
Waarom zou je niet van haarlem naar zuid kunnen reizen met de trein? als je de lijn uit haarlem aansluit op de hemboog. Ik ben er van overtuigd dat alle grote bedrijven de rand hebben opgezocht of gaan doen, dus dan word zuid en schiphol een van de grootste werk knooppunten, terwijl de middenklasse zich buiten amsterdam zal vestigen. Dan moet je dus eerst naar centraal boemelen en dan nog 17 minuten in de metro ofzo. | |
b2py | vrijdag 13 juni 2014 @ 22:48 |
Voor Schiphol heb je de 300 ![]() | |
icloud | vrijdag 13 juni 2014 @ 22:53 |
Dat is een bus. De eerste brandweeer's zijn weer onderweg, leuk zo feestje | |
James1988 | vrijdag 13 juni 2014 @ 22:54 |
Komende vanaf Sloterdijk gaan er bij Riekerpolder Aansluiting alleen sporen naar Schiphol, de enige sporen die naar Zuid gaan zijn van de metro. Als je Haarlem - Schiphol via Sloterdijk aflegt maak je volgens mij een flinke omweg. Met een rechtstreekse bus (zoals de genoemde lijn 300) zou je dat sneller moeten kunnen doen. Een bijkomend voordeel is dat je een paar nuttige haltes in Schiphol-Rijk kunt aandoen, die nog een eind van de luchthaven zelf vandaan zijn. Ja, is dat erg dan? Wat is er mis met een rechtstreekse bus als deze vaker rijdt dan de trein (want goedkoper in exploitatie), meer nuttige haltes aandoet en sneller is dan de trein zou zijn?
![]() | |
icloud | vrijdag 13 juni 2014 @ 22:57 |
Ja goed riekenpolder aansluiting is inderdaad een puntje voor jouw daar heb ik niet naar gekeken. Ja 17 minuten in een metro zitten is geen favoriete hobby, en een bus tja dat is gewoon mensonwaardig, traag en onconfortabel. | |
b2py | vrijdag 13 juni 2014 @ 23:04 |
300 rijdt op de langste vrije busbaan van Europa, die bus is sneller dan de gemiddelde NS sprinter... | |
icloud | vrijdag 13 juni 2014 @ 23:09 |
Ja het zogenaamde hov principe ![]() | |
James1988 | vrijdag 13 juni 2014 @ 23:09 |
Je zou het wellicht kunnen bouwen (er zijn wat bedrijven in de regio die aan het lobbyen zijn geslagen daarvoor) maar ik vraag me af of je een verbinding kunt bedenken van Zuid naar Sloterdijk die enigszins nuttig is. Newsflash, voor de meeste mensen is het OV geen hobby. Het is een manier om van A naar B te komen, en daar houdt het mee op. Volstrekt mee oneens. Tijdens de spits is er iedere 6 minuten een bus, maar zelfs op dit tijdstip rijdt er nog iedere 10 minuten een bus van Haarlem naar Schiphol (via Hoofddorp) die je in een kwartier van station Haarlem naar Hoofddorp brengt (handig vanwege de bedrijventerreinen daar). Na Hoofddorp rijdt de bus verder naar Schiphol waar ook nog eens 4 haltes worden aangedaan bij de verschillende bedrijventerreinen (en Schiphol Plaza). De rit duurt ongeveer 30 minuten, wat even snel is als de trein zou zijn. Door de stops bij de verschillende haltes zal die rit voor veel mensen sneller zijn dan met de trein. | |
b2py | vrijdag 13 juni 2014 @ 23:09 |
Ga jij maar lekker fietsen. | |
James1988 | vrijdag 13 juni 2014 @ 23:11 |
Mensonwaardig? Toe maar ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 13 juni 2014 @ 23:12 |
TOOOOOOOOEEEEEEEEEEEETTTTTT | |
KnightSolaire | vrijdag 13 juni 2014 @ 23:17 |
Wat ik me wel vaak afvraag bij sommige busverbindingen, is in hoeverre de kosten worden gedekt door de reizigers die aan boord zitten - zeker als ze zo vaak gaan? | |
b2py | vrijdag 13 juni 2014 @ 23:18 |
Rendabelste buslijn van Nederland, genoeg gezegd? | |
bork | vrijdag 13 juni 2014 @ 23:26 |
geen trein, wel bus Er was eens een man uit Rijnsweerd, Die riep door de bus: 'k Zit verkeerd! Hij begon zelfs te huilen, Ik wil niet naar Zuilen! Toen is de chauffeur maar gekeerd | |
derLudolf | vrijdag 13 juni 2014 @ 23:27 |
Ach, ligt vast beter als 'n rol prikkeldraad | |
KnightSolaire | vrijdag 13 juni 2014 @ 23:27 |
Dat geloof ik graag, maar ik heb me toch moeite voor te stellen hoe de kosten dan precies worden ingevuld. Als reiziger betaal je misschien een paar euro voor een gemiddelde rit, en de meeste bussen zitten niet vol. Dan vraag ik me af in hoeverre dit allerlei kosten dekt: aanschaf van bussen, onderhoud, brandstof, personeel enzovoort enzovoort. Ik kan me het gewoon moeilijk voorstellen hoe e.e.a. zich nu precies met elkaar verhoudt, en hoe het zit met subsidies e.d. ![]() | |
KnightSolaire | vrijdag 13 juni 2014 @ 23:28 |
Amsterdam, Eindhoven, Maastricht Trein rijdt niet verder Einde van het gedicht | |
Dr_Flash | vrijdag 13 juni 2014 @ 23:28 |
Daar was ooit een wedstrijd van bij GVU iid ![]() | |
KnightSolaire | vrijdag 13 juni 2014 @ 23:30 |
Stond op één van de bussen geprint geloof ik? Reden nog wel meer bussen rond met iets erop geprint. Bus of the Year enzo. | |
GlennQuagmire | vrijdag 13 juni 2014 @ 23:30 |
Niks voor Robben dus ![]() | |
bork | vrijdag 13 juni 2014 @ 23:31 |
![]() http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/GVU onderaan ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 13 juni 2014 @ 23:35 |
Was toch bouwfraude mee met die zuidtagent? | |
Yreal | vrijdag 13 juni 2014 @ 23:42 |
Bouwfraude was overal | |
b2py | zaterdag 14 juni 2014 @ 00:07 |
Te lui om post van James op te zoeken, in spits rijdt minimaal iedere vijf minuten en in dagdal iedere 7,5 minuut. Nog net iets hoger ![]() | |
James1988 | zaterdag 14 juni 2014 @ 00:08 |
Ik had even gekeken in de reisplanner van CXX, niet gekeken naar de echte frequentie ![]() | |
bork | zaterdag 14 juni 2014 @ 00:09 |
Is wel bijzonder die tangent langste stuk vrije busbaan van Europa, 25 kilometer geloof ik. | |
b2py | zaterdag 14 juni 2014 @ 00:12 |
Zo hoog dat de weekendfrequenties op een apart haltetijdenkaartje in een hokje hangt, het past niet op 1. ![]() | |
dennistd | zaterdag 14 juni 2014 @ 00:16 |
Ik kom niet verder dan 4,3 kilometer op Enschede-Glanerbrug, en dat vind ik al best een flink eind. Toch ruim vijf minuten non-stop 50km/h rijden als er niemand in en uit wil (en de stoplichten allemaal goed reageren). | |
b2py | zaterdag 14 juni 2014 @ 00:18 |
50 maar? Zuidtangent is vol 80 ![]() | |
boriq | zaterdag 14 juni 2014 @ 00:19 |
maar 50? ![]() Gewoon 80 knallen op de busbaan naar Enschede Zuid ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 14 juni 2014 @ 00:20 |
Er is toch zo'n soort busmetro in Istanbul? Die is toch wel langer dan 25 km? ![]() Edit: http://en.m.wikipedia.org/wiki/Metrobus_(Istanbul) dit ding dus. [ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2014 00:20:56 ] | |
b2py | zaterdag 14 juni 2014 @ 00:20 |
Metrobus heet dat geloof ik. Iedere 40 seconde een gelede bus. Voor zo lang het duurt, spoortunnel is bijna af geloof ik. Edit: niet iedere 40 maar iedere 14 seconden. [ Bericht 10% gewijzigd door b2py op 14-06-2014 00:27:17 ] | |
dennistd | zaterdag 14 juni 2014 @ 00:27 |
Dat wil je niet met die malloten die zonder te kijken de busbaan oversteken, of de Duitsers die denken dat ze de busbaan moeten pakken om van de N35 naar de P+R te komen... | |
Dr_Flash | zaterdag 14 juni 2014 @ 00:28 |
in Bogota schijnen ze ook heel ver te zijn met busvervoer | |
dennistd | zaterdag 14 juni 2014 @ 00:31 |
Voor komende zondag: Lege autoslaaptrein (1200 met EETC-rijtuigen ’s-Hertogenbosch v.16.46 Nijmegen 17.17/29 Arnhem 17.44 Zutphen 18.05 Deventer 18.20 Apeldoorn 18.30 Amersfoort 18.59 Watergraafsmeer a.19.36 Gezelschapstrein (RRF4400 (1600) met rijtuigen) Emmerich v.15:57 Arnhem a.16:21/v.16:24 Utrecht C a.16:54/v.16:57 Amersfoort d.17:19 Zwolle d.18:29 Heerenveen IJsstadion a.19:07/v.19:10 Heerenveen a.19:14 Heerenveen v.19:41 Zwolle d.20:30 Amersfoort a.21:20/v.22:58 Utrecht C a.23:17/v.23:27 Arnhem d.0:19 Emmerich a.0:58 Met dank aan de Op de Rails-Facebook. Nog steeds geen NVBS-lid? Wordt dan lid en gebruik de kortingscode AFDTWENTE14 voor een flinke korting op het eerste jaar! [ Bericht 9% gewijzigd door dennistd op 14-06-2014 00:38:02 ] | |
bork | zaterdag 14 juni 2014 @ 00:37 |
Ik zal geen plaatje posten maar zal zondag wel een Full Irish met een pint Guinness worden ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 14 juni 2014 @ 00:38 |
Sorry hoor, maar wat is daar boeiend aan? | |
b2py | zaterdag 14 juni 2014 @ 00:39 |
Klopt, zo'n 60% van de inwoners gebruikt dagelijks ov. | |
Dr_Flash | zaterdag 14 juni 2014 @ 00:40 |
ja maar ik bedoel, daar vervoeren ze met alleen bussen volumes die hier echt niet zonder rail mogelijk geacht worden. | |
bork | zaterdag 14 juni 2014 @ 00:42 |
Je hebt in Brazilië Curitiba ![]() Some 1,100 buses make 12,500 trips every day, serving more than 1.3 million passengers, 50 times the number from 20 years ago. Eighty percent of travelers use the express or direct bus services. Curitibanos spend only about 10 percent of their income on travel, much below the national average | |
b2py | zaterdag 14 juni 2014 @ 00:42 |
Ik denk dat Fles die stad ook bedoeld, ik bedoel die iig. Iets met bier enzo. | |
dennistd | zaterdag 14 juni 2014 @ 00:43 |
Een 1200 is altijd leuk, hoewel ik de EETC-kleurstelling nu ook wel gezien heb. Hopen op een defect, zodat de 1252 in Märklin-kleuren ervoor staat ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 14 juni 2014 @ 00:45 |
Curitiba is daar echt niet alleen in hoor ![]() | |
bork | zaterdag 14 juni 2014 @ 00:46 |
ok ![]() http://goo.gl/maps/sjLWF ziet er goed uit daar in Curitiba met het ov. In die buisjes zitten van die draaipoortjes die wij nu hebben voor de ov-chip. ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door bork op 14-06-2014 00:52:29 ] | |
b2py | zaterdag 14 juni 2014 @ 08:48 |
True, maar wel het schoolvoorbeeld ![]() | |
icloud | zaterdag 14 juni 2014 @ 11:33 |
Weet iemand waar de afkorting sas precies voor staat? Volgens onze vlaamse vrienden is het een spanningssluis | |
b2py | zaterdag 14 juni 2014 @ 11:45 |
Stichting arbeidsomstandigheden spoorwegveiligheid is het in Nederland in ieder geval ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 14 juni 2014 @ 11:46 |
Serial Attached SCSI. | |
#ANONIEM | zaterdag 14 juni 2014 @ 12:48 |
Suid-Afrikaanse Spoorwëe | |
Dr_Flash | zaterdag 14 juni 2014 @ 12:56 |
Kies zelf maar wat leuks ![]() | |
icloud | zaterdag 14 juni 2014 @ 13:00 |
Nee daar staat hij niet tussen, ik snap niet hoe die vlaampjes spanningssluis kunnen afkorten tot sas | |
Dr_Flash | zaterdag 14 juni 2014 @ 13:02 |
Psssst...
| |
b2py | zaterdag 14 juni 2014 @ 13:04 |
Machinist heeft zich zeker verslapen, trein te laat.. | |
Dr_Flash | zaterdag 14 juni 2014 @ 13:13 |
Zat samen met de stoker een kommetje hete soep te drinken op het trottoir denk ik. | |
#ANONIEM | zaterdag 14 juni 2014 @ 13:15 |
Misschien is het net als bij "wss" als afkorting voor "waarschijnlijk". Geen hogere theorie maar gewoon doen. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2014 13:15:23 ] | |
Dr_Flash | zaterdag 14 juni 2014 @ 13:16 |
Nee, het is geen afkorting maar een synoniem, dat zeg ik. En in dier voege staatie wel bij die wikipedia lijst, als Sas van Gent, plaatsnaam in Nederland. | |
#ANONIEM | zaterdag 14 juni 2014 @ 13:17 |
Verrek. ![]() | |
icloud | zaterdag 14 juni 2014 @ 13:26 |
laat maar jongens, hier krijg ik geen serieus antwoord, sas betekend in iedergeval spanningssluis in de vlaamse spoortaal. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 14 juni 2014 @ 13:27 |
Wtf ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 14 juni 2014 @ 13:27 |
Dan niet. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 14 juni 2014 @ 13:27 |
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sas_van_Gent
| |
DeaDLocK2K | zaterdag 14 juni 2014 @ 13:29 |
http://www.vandale.nl/opzoeken?pattern=sas&lang=nn | |
DeaDLocK2K | zaterdag 14 juni 2014 @ 13:29 |
Verder nog? | |
b2py | zaterdag 14 juni 2014 @ 13:32 |
Mijn antwoord is niet serieus? ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 14 juni 2014 @ 13:38 |
Laat lekker gaan joh, die niet wil, die niet zal ![]() | |
Duvel | zaterdag 14 juni 2014 @ 13:41 |
Half pontje gatenkaas, om in de waterbouw te blijven? | |
DeaDLocK2K | zaterdag 14 juni 2014 @ 13:43 |
Je hebt helemaal gelijk. Ik ga de kroeg in ![]() | |
James1988 | zaterdag 14 juni 2014 @ 16:14 |
Elektrificatie Maaslijn definitief![]() | |
b2py | zaterdag 14 juni 2014 @ 16:16 |
Jeej. Misschien wint NS de concessie dan tegen die tijd. Net zoals op Rijn-Gouwe lijn ![]() | |
icloud | zaterdag 14 juni 2014 @ 16:18 |
Tief op met je ns, veolia doet het goed daar, wat mij betreft komt de hele concessie limburg in handen van veolia. Wel weer lullig dat alleen limburg en het rijk meedoen. | |
b2py | zaterdag 14 juni 2014 @ 16:19 |
De treinen puilen dagelijks enorm uit op de Maaslijn, echt kwaliteit man dat Veolia ![]() | |
icloud | zaterdag 14 juni 2014 @ 16:21 |
Dat heeft veolia voor elkaar gebokst, zij hebben de lijn weer in ere hersteld, en wat denk je dat ns daar aan gaat doen? heel veel langere treinen gaat niet en vaker rijden ook niet. | |
James1988 | zaterdag 14 juni 2014 @ 16:22 |
Genoeg NS-trajecten waar dat ook 'de norm' is. ![]() Treinen op de Maaslijn zitten al redelijk aan hun maximum qua lengte, de enige oplossing die er nog is zonder perronverlenging is de hoogte in gaan (dubbeldeksmaterieel). | |
b2py | zaterdag 14 juni 2014 @ 16:23 |
Ik ken de Maaslijn niet dermate maar kan me niet voorstellen dat er niet met wat tijdswinst hier en daar een sneltrein is in te leggen. | |
b2py | zaterdag 14 juni 2014 @ 16:24 |
NS heeft wel voordeel dat rond die tijd SNG ook gaat instromen. Alles valt op zijn plek zo ![]() | |
dennistd | zaterdag 14 juni 2014 @ 16:24 |
Zonder (gedeeltelijke) spoorverdubbeling niet denk ik. Er liggen nog wel wat kruisingen, maar die moeten ook langer gemaakt worden voor een vliegende kruising. | |
James1988 | zaterdag 14 juni 2014 @ 16:25 |
Limburg eist sowieso nieuw materieel voor die lijn, dat geeft alle partijen een gelijke kans. Misschien is Bombardier OMNEO (Regio2N) wel leuk voor de Maaslijn ![]() | |
b2py | zaterdag 14 juni 2014 @ 16:43 |
Geen Alstom? ![]() | |
b2py | zaterdag 14 juni 2014 @ 16:50 |
Waarom de shinkansen zo goed is: http://www.economist.com/(...)hspeedtrainaresogood | |
KnightSolaire | zaterdag 14 juni 2014 @ 16:54 |
Ik ben voor! Iets anders: vandaag is het trouwens de laatste dag dat we treinkaartjes kunnen bestellen bij NS Hispeed ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 14 juni 2014 @ 17:04 |
Die GTW's van Veolia zijn lease, dus op zich wel over te nemen. Maar iig goed nieuws dat de elektrificatie doorgaat | |
Peterselieman | zaterdag 14 juni 2014 @ 17:05 |
Ze doen onder de naam Abellio/Qbuzz mee | |
Darkwing_Duck | zaterdag 14 juni 2014 @ 17:14 |
Binnenkort krijgt Arriva concurrentie op het Traject Groningen - Leer http://meinfernbus.de/upl(...)b_RZ_Full_140612.pdf | |
James1988 | zaterdag 14 juni 2014 @ 17:27 |
In 3 jaar tijd 58 langeafstandsbuslijnen uit de grond stampen? Dat doen ze goed! | |
b2py | zaterdag 14 juni 2014 @ 17:33 |
Jezus, flink net. hoe vaak per week/dag rijden die bussen? | |
b2py | zaterdag 14 juni 2014 @ 17:37 |
Ik weet niet of je ook naar buiten kan kijken ![]() ![]() | |
b2py | zaterdag 14 juni 2014 @ 17:39 |
Je kan nog voor over twee weken een retourtje Oberhausen voor ¤30 boeken, wauw! ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 14 juni 2014 @ 17:51 |
bussen ![]() | |
James1988 | zaterdag 14 juni 2014 @ 17:52 |
Wat was het ook alweer, mensonwaardig o.i.d.? ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 14 juni 2014 @ 17:52 |
Wat? ![]() ![]() | |
James1988 | zaterdag 14 juni 2014 @ 17:53 |
Ik zou ook niet snel voor een bus kiezen voor het langeafstandsverkeer. Dan ga ik liever met de trein, of met m'n eigen auto. ![]() Of het vliegtuig, als het niet anders kan. | |
Dr_Flash | zaterdag 14 juni 2014 @ 17:55 |
trein is alleen al honderd keer veiliger dan de bus. En voor die afstanden, pfff. Mij niet gezien. Eurolines vind ik ook kut. | |
Darkwing_Duck | zaterdag 14 juni 2014 @ 17:55 |
Mn maandelijkse tripje doe ik half bus (IDBUS) half NMBS ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 14 juni 2014 @ 17:56 |
IDBUS is 100 procent in handen van SNCF ![]() | |
James1988 | zaterdag 14 juni 2014 @ 18:10 |
Ik ben één keer met een bus op vakantie geweest. Het zat best wel krap en een stukje wandelen of een frisse neus halen ging alleen tijdens stops onderweg, dat vond ik beide niet zo geweldig. Dat ik om 7 uur 's ochtends ergens in Spanje aankwam terwijl inchecken in het hotel pas vanaf een uur of 3 's middags mogelijk was, was ook niet echt handig. ![]() Geef me dan maar de trein, waar het veel ruimer is. Of de auto, dan kan ik tenminste zelf beaplen wanneer ik 'm wegzet ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 14 juni 2014 @ 18:19 |
Dat zei een van de andere topicvolgers, ik zal in het midden laten wie. | |
#ANONIEM | zaterdag 14 juni 2014 @ 18:21 |
NS doet zelf overigens niet aan de aanbestedingen mee, ze hebben aangegeven dat met Abellio te doen. Overigens vraag ik me af hoe dat zal gaan met de poortjes op bijvoorbeeld station Sittard, iedere vervoerder andere poortjes? Wordt er niet overzichtelijker op zo. | |
James1988 | zaterdag 14 juni 2014 @ 18:22 |
Dat zal wel moeten, denk ik. Het is niet alleen een andere vervoerder, maar ook een compleet andere manier van tarifering (regionaal tarief). | |
Dr_Flash | zaterdag 14 juni 2014 @ 18:25 |
Socios zeker ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 14 juni 2014 @ 18:28 |
Zo dan maar ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2014 18:28:44 ] | |
_JdM_ | zaterdag 14 juni 2014 @ 18:31 |
Kosten kunnen nog wel eens oplopen... Op basis van "we zijn al zo ver, zonde om het daarop stuk te laten lopen" moet een oplossing bij Venlo (kruisen met 15 kV 16 2/3 Hz) nog gevonden worden... | |
Peterselieman | zaterdag 14 juni 2014 @ 18:34 |
Optrekken, einde perron tractie uitschakelen, doorwisselen en het gas erop. Enige is dat je zeker weten groen of geel moet hebben bij vertrek en geen snelremming krijgt | |
Yreal | zaterdag 14 juni 2014 @ 18:35 |
ik moet er niet aan denken. Al zie je af en toe retourtje londen voor 10¤ oid en denk je "nou.." | |
_JdM_ | zaterdag 14 juni 2014 @ 18:36 |
Dat zit nu in het plan ja. Maar of dat ook handig is en/of mag als ontwerpnorm? | |
Yreal | zaterdag 14 juni 2014 @ 18:37 |
gaat op Arnhem en Zutphen helemaal feest worden ... ik vind het op Amsterdam Amstel al onoverzichtelijk ![]() | |
KnightSolaire | zaterdag 14 juni 2014 @ 18:38 |
Als Abellio wint, neem ik aan dat ze geen andere poortjes dan NS gaan gebruiken, right? Gewoon een stickertje NS/Abellio en alles is prima ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 14 juni 2014 @ 18:39 |
of ze moeten de omschakelbare bovenleiding een klein stukje uitbreiden. | |
James1988 | zaterdag 14 juni 2014 @ 18:42 |
De Maaslijn gaat maar tot Nijmegen hoor ![]() Over Zutphen heb je wel gelijk, daar staan paaltjes van 3 vervoerders. ![]() Ik denk dat op de Maaslijn en Heuvellandlijn de huidige paaltjes hergebruikt gaan worden. Op Gouda-Alphen a.d. Rijn komen er misschien een paar met Abellio/R-Net kleurstelling bij. | |
Yreal | zaterdag 14 juni 2014 @ 18:45 |
op Arnhem rijden,ze,ook met ze drieën toch? | |
James1988 | zaterdag 14 juni 2014 @ 18:46 |
Breng deelt de paaltjes met Arriva. | |
Peterselieman | zaterdag 14 juni 2014 @ 18:46 |
ja, maar Arriva en Breng delen de paaltjes | |
icloud | zaterdag 14 juni 2014 @ 18:48 |
Wat een regelrechte schande is, zo word het hele ov chip systeem onderuit gehaald. | |
KnightSolaire | zaterdag 14 juni 2014 @ 18:49 |
Heb liever dat ze ergens wat paaltjes van NS vandaan toveren en daar dan een ander stickertje overheen plakken. Met twee vervoerders op één en hetzelfde traject die iedere 15 minuten rijden moet je niet anders willen, lijkt me. | |
Yreal | zaterdag 14 juni 2014 @ 18:56 |
he wat? | |
James1988 | zaterdag 14 juni 2014 @ 18:56 |
Dat was een eis van de opdrachtgevers (de Stadsregio en de provincie), juist om het makkelijker te maken voor reizigers. Breng rijdt alleen op werkdagen en alleen overdag, voor hun inkomsten wordt er een verdeelsleutel toegepast. Kwalitatief hebben NS en CXX inderdaad veel betere paaltjes dan de andere treinvervoerders, al draait CXX op veel oudere software. Ik vraag me af hoe dat in de toekomst gaat als de stoptrein Arnhem - Düsseldorf rijdt. Er rijden dan tenslotte 3 stoptreinen tussen Arnhem en Zevenaar, waarvan 2 onder directe regie van de provincie Gelderland. Het zou mij niet verbazen als dezelfde paaltjes gebruikt gaan worden ![]() | |
Litpho | zaterdag 14 juni 2014 @ 18:57 |
-edit- Dank je James | |
icloud | zaterdag 14 juni 2014 @ 19:00 |
Een verdeelseutel is het oude systeem, dat zelfde systeem is juist afgeschaft onder andere omdat de verdeelsleutel techniek niet werkte, de regionale vervoerders kregen te weinig Juist met de ov chip kaart zou het mooi inzichtelijk zijn hoeveel mensen met een vervoerder hebben gereis en waar de vervoerder recht op heeft. | |
Darkwing_Duck | zaterdag 14 juni 2014 @ 19:05 |
Maar waarom is sittard zo speciaal dan met poortjes? | |
b2py | zaterdag 14 juni 2014 @ 19:06 |
Daar komen ook veel goederentreinen! | |
KnightSolaire | zaterdag 14 juni 2014 @ 19:06 |
Op de meeste stations met poortjes rijdt uitsluitend NS; in Sittard zou dit kunnen betekenen dat er aparte poortjes komen voor de verschillende vervoerders. | |
James1988 | zaterdag 14 juni 2014 @ 19:06 |
Ben je ooit in Sittard geweest? ![]() | |
Yreal | zaterdag 14 juni 2014 @ 19:09 |
ja, en dan moet Men eerst kijken welke trein er als eerste gaat rijden. Beetje loos vind je niet? | |
Yreal | zaterdag 14 juni 2014 @ 19:09 |
gelukkig nooit uit hoeven stappen. | |
icloud | zaterdag 14 juni 2014 @ 19:09 |
Dat is zo goed als onmogelijk, zowel bij het transferium als bij de hal is er geen ruimte voor twee verschillende poortjes. | |
Salatrel | zaterdag 14 juni 2014 @ 19:09 |
opzich niet zo raar. Op Duivendrecht heb je dat al staat de poortjes voor GVB en NS ook naast elkaar met een bord erboven waar met koeieletters staat aangegeven metro of trein | |
Salatrel | zaterdag 14 juni 2014 @ 19:10 |
Alleen een blinde kan dat missen of iemand die met zn neus in zn telefoon begraven loopt | |
James1988 | zaterdag 14 juni 2014 @ 19:10 |
Maar in Duivendrecht is er volop ruimte voor. In Sittard niet. | |
b2py | zaterdag 14 juni 2014 @ 19:11 |
Enige kutte is dat alleen 'boven' paaltjes staan, 'beneden' staat niets behalve die eet toko's. | |
James1988 | zaterdag 14 juni 2014 @ 19:12 |
![]() Dit is Sittard. | |
b2py | zaterdag 14 juni 2014 @ 19:14 |
Het hoeft toch niet specifiek in de tunnel? *Ik ben nog nooit in Sittard in- en of uitgestapt* | |
#ANONIEM | zaterdag 14 juni 2014 @ 19:16 |
De poortjes staan voor die trap die zichtbaar is, dus in de tunnel. Dan staan er in de stationshal een stuk of 6 (waarvan 1 brede voor mindervaliden en staan er nog 2 sets van 3 poortjes buiten, dat is het wel. Overigens liggen perron 1 en 20 wel los van de rest, dus mogelijk zou je daar alle stoptreinen af kunnen handelen en dus aparte poortjes neerzetten. Heeft iemand een idee of er poortjes in Roermond/Nijmegen staan? Daar rijden zowel NS als Veolia en geen internationale treinen. [ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2014 19:20:44 ] | |
icloud | zaterdag 14 juni 2014 @ 19:19 |
Dit is compleet de verkeerde kant, die paaltjes kun je eventueel naar boven/buiten verplaatsen. Het probleem zit hem in de stationshal. | |
Dr_Flash | zaterdag 14 juni 2014 @ 19:20 |
Sowieso is er gewoon niet nagedacht over de plaatsing van die paaltjes. Ik kan m geen station heugen waar die echt doordacht opgesteld staan. In Zutphen bijvoorbeeld op spoor 1, daar staan de Arrivapaaltjes aan de kant waar de NS-treinen gaan en omgekeerd. Daar heeft dus IEDEREEN last van, of je nou van NS naar Arriva overstapt of omgekeerd. Dat is gewoon hard falen, en volkomen onnodig. | |
icloud | zaterdag 14 juni 2014 @ 19:20 |
Beide niet, heerlen is niks meer van over, en in roermond staat alleen een paaltje geen poortje. | |
#ANONIEM | zaterdag 14 juni 2014 @ 19:21 |
Gaat niet vanwege parkeergarage, de lift komt daar uit. | |
icloud | zaterdag 14 juni 2014 @ 19:21 |
Beneden staat helemaal niks, zowel de eettokos als de poortjes staan boven op de begane grond. | |
icloud | zaterdag 14 juni 2014 @ 19:22 |
Je hebt boven ook nog een deur om in het transferium te komen. | |
James1988 | zaterdag 14 juni 2014 @ 19:24 |
Dat zie je bijvoorbeeld ook in Breda, waar op spoor 3/4 de paaltjes zo ver van de trap af staan dat je een heel eind terug moet lopen als je een trein hebt van meer dan 6 bakken en je voorin zit, en je toch over die trap wilt. Daar is nu wel een oplossing voor gekomen door een mobiele paal onderaan de trap te plaatsen aan de noordkant van het spoor, maar dat heeft erg lang moeten duren. Of in Den Haag Centraal, waar op sporen 1 en 2/3 de paaltjes zo ver naar achteren op het perron staan dat je terug moet lopen als je in de eerste bak zit. ![]() | |
icloud | zaterdag 14 juni 2014 @ 19:27 |
![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 14 juni 2014 @ 19:28 |
Maar dan komen mindervaliden vanaf die kant niet meer in de tunnel kunnen ze niet met de auto komen, lijkt mij nogal onverstandig. | |
b2py | zaterdag 14 juni 2014 @ 19:30 |
Mindervaliden. ![]() | |
Yreal | zaterdag 14 juni 2014 @ 19:30 |
minder valide moeten gewoon thuis blijven. | |
Darkwing_Duck | zaterdag 14 juni 2014 @ 19:31 |
Ja? En dat weet je! (rondje Nederland) | |
icloud | zaterdag 14 juni 2014 @ 19:33 |
Je zou ervoor kunnen kiezen om poortjes te zetten voor de trappen en twee paaltjes in het halletje bij de lift. Je kunt immers het transferium niet inkomen zonder parkeerkaartje. | |
James1988 | zaterdag 14 juni 2014 @ 19:33 |
Ohja. ![]() Maar daar is dus niet zo heel veel plek voor poortjes van 2 vervoerders, wat je gaat krijgen als het stoptreinennetwerk in Limburg wordt aanbesteed. | |
b2py | zaterdag 14 juni 2014 @ 19:35 |
Daarom NS, heb je ook maar 1 poortje nodig. | |
Dr_Flash | zaterdag 14 juni 2014 @ 19:36 |
Nou inderdaad. Allemaal van die knetter irritante kutonzin die totaal niet nodig geweest was als er iemand gewoon even een kwart nanoseconde over nagedacht zou hebben ![]() | |
James1988 | zaterdag 14 juni 2014 @ 19:39 |
Dat geldt alleen zolang het tariefsysteem hetzelfde is. Als de provincie een ander tariefsysteem in wil voeren ga je dat niet redden met één set paaltjes. Nog een leuke: op spoor 2/3 staan 3 paaltjes aan de kant van de stationshal. Één van die paaltjes is al minstens een half jaar buiten dienst, en er is gewoon niemand die daar iets aan doet. Ja, er is een keer een vuilniszak overheen gedaan. ![]() | |
b2py | zaterdag 14 juni 2014 @ 19:48 |
Ze hebben nog drie jaar om het te fixen, binnen concessie limburg reizen is tariefsysteem limburg en erbuiten tariefeenheden. Fixed. | |
#ANONIEM | zaterdag 14 juni 2014 @ 19:56 |
Beter halen ze die poortjes in Sittard weg en zetten ze er weer paaltjes neer. Ze zouden ook een perron kunnen aanwijzen waar alle stoptreinen stoppen, dan zet je alleen daar poortjes voor het andere bedrijf neer. Een andere optie is mindervaliden, gehandicapten, bejaarden en allerlei andere groepen die het vermogen om dergelijke pietluttige wissewasjes te kunnen begrijpen en gebruiken niet bezitten een verplichte Pil van Drion te geven of gewoon verbieden te reizen met OV. Probleem met een dergelijke oplossing is alleen dat er wat maatschappelijke weerstand zal ontstaan. Mijn voorkeur gaat dan ook uit naar de eerste optie ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2014 19:57:55 ] | |
Yreal | zaterdag 14 juni 2014 @ 20:03 |
mensen die niet in staat zijn de ov kaart te snappen gewoon preventief ruimen is best een goed idee.. | |
ReisT | zaterdag 14 juni 2014 @ 20:23 |
Ze hebben het al gefixed. Binnen concessie Limburg met de trein reizen is tariefeenheden. | |
ReisT | zaterdag 14 juni 2014 @ 20:27 |
Sittard is (en blijft als het aan NS ligt) het enige poortjesstation in Limburg. Nijmegen kunnen ze misschien zo inrichten dat het regio-perron (1b / 35) buiten de poortjes blijft. ![]() | |
James1988 | zaterdag 14 juni 2014 @ 20:28 |
Wat is BTS nu weer? En een waterbedstation? En kak, Breda krijgt die ondingen dus ook ![]() | |
ReisT | zaterdag 14 juni 2014 @ 20:29 |
Beheerste Toegang Stations | |
b2py | zaterdag 14 juni 2014 @ 20:29 |
Die tekst er ook bij. "De NS wil voorkomen dat zwartrijders uitwijken naar naastgelegen kleinere stations om op die manier de BTS-poortjes te omzeilen. Hiermee is rekening gehouden bij de keuze van de stations met BTS-poortjes." Alle zwartrijders zijn in Rotterdam, Schiedam, Vlaardingen, Almere, Amsterdam Zoetermeer en Delft. En ohja, Breda. | |
Dr_Flash | zaterdag 14 juni 2014 @ 20:30 |
En Deventer. ![]() | |
James1988 | zaterdag 14 juni 2014 @ 20:32 |
BeproefT? Serieus? ![]() | |
b2py | zaterdag 14 juni 2014 @ 20:32 |
![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 14 juni 2014 @ 20:33 |
NS is helemaal mesjogge en criminaliseert at will 82 stations. | |
Dr_Flash | zaterdag 14 juni 2014 @ 20:34 |
Kon slechter ![]() | |
b2py | zaterdag 14 juni 2014 @ 20:35 |
"Vandaag is in deze trein railcatering aanwezig. Wij hebben voor u starbucks koffie of thee, een biertje een diverse snacks. Tot zo!" | |
Peterselieman | zaterdag 14 juni 2014 @ 20:37 |
In Leeuwarden ook niet echt handig, want je zit bijvoorbeeld met Perron 2/3, wat tegenover elkaar ligt en verschillende maatschappijen gebruiken. Verder willen ze in Leeuwarden late treinen uit Groningen nog wel eens binnennemen op 5a voordat ze naar opstel gaan. Is normaal het perron voor de stopper naar Meppel | |
Dr_Flash | zaterdag 14 juni 2014 @ 20:40 |
Oh ja die blije eieren idd. Je krijgt altijd het idee dat ze een pistool tegen hun hoofd aan hebben bij die omroep. "DOE VROLIJK OF JE KOP GAAT ERAF!" ![]() | |
Yreal | zaterdag 14 juni 2014 @ 20:40 |
alsof dat op Zoetermeer gaat helpen. Je loopt gewoon de weg over ![]() | |
boriq | zaterdag 14 juni 2014 @ 20:42 |
uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat er dan een groepje S&V mannetjes omheen staat (voor de 'gepaste maatregelen') voor als de railcatering niet blij genoeg is. ![]() | |
Yreal | zaterdag 14 juni 2014 @ 20:43 |
dat is ook een goede ja ![]() | |
boriq | zaterdag 14 juni 2014 @ 20:45 |
Wordt ook nog geinig op meerdere stations als Arriva/Syntus/CXX/weetikwat de concessie krijgt voor Zwolle - Enschede... | |
Peterselieman | zaterdag 14 juni 2014 @ 20:50 |
Paaltjes op de perrons om om te checken ![]() | |
KnightSolaire | zaterdag 14 juni 2014 @ 20:54 |
Dat wordt hopen dat Abellio/NS dus alle concessies gaat winnen vanaf nu én dat er geen verplicht apart tarief in de concessie wordt vastgelegd ![]() Moeten ze wel meedoen... | |
Darkwing_Duck | zaterdag 14 juni 2014 @ 20:58 |
Maar dan ga je dus ook krijgen dat je dus ook 2 brede poortjes moet hebben, als je plek hebt voor minimaal 1 poortje moet dat dus wel een brede zijn... En verder gezien dat kaartje: welke stations hebben dan geen poortjes op de Hoekse lijn? | |
Darkwing_Duck | zaterdag 14 juni 2014 @ 20:59 |
Of 1 poortje en links een bliepding om bij de NS in te checken en rechts de lokale vervoerder, daarmee krijg je dus dat linkshandigen gaa...ach laat ook maar ![]() | |
James1988 | zaterdag 14 juni 2014 @ 21:05 |
![]() | |
Viezze | zaterdag 14 juni 2014 @ 21:07 |
Groningen wordt sowieso nog wel leuk, er zijn behoorlijk wat ingangen daar, sommige vrij smal en daar zouden dan poortjes van zowel Arriva als NS moeten komen. Oh ja en ze willen het zwartrijders onmogelijk maken om op een klein station dichtbij in te stappen; Groningen Europapark is op steenworpafstand van Groningen CS ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 14 juni 2014 @ 21:08 |
Station Groningen gaat op de schop. Dan kun je makkelijk een afgesloten deel voor NS en Arriva maken. Geen enkel probleem | |
Viezze | zaterdag 14 juni 2014 @ 21:10 |
Ook lekker handig ja ![]() En Schiphol, zouden ze daar een afgesloten deel rondom de roltrappen gaan creëren? | |
Litpho | zaterdag 14 juni 2014 @ 21:11 |
Dan krijg je dus dat je afhankelijk van de concessie infrastructuur moet aanpassen. Nu is dat altijd nog minder stompzinnig dan aan de toevallig huidige dienstregeling de infra aanpassen (DSSU), maar toch... | |
b2py | zaterdag 14 juni 2014 @ 21:14 |
Schiphol is niet nodig. | |
Peterselieman | zaterdag 14 juni 2014 @ 21:15 |
Nee dat hoeft niet, want de noordelijke concessie blijft als een geheel aanbesteed worden en verder verandert er niets aan het hoofdrailnet. | |
Viezze | zaterdag 14 juni 2014 @ 21:15 |
Nee in principe niet, maar staat wel op de kaart. | |
Viezze | zaterdag 14 juni 2014 @ 21:15 |
Stopper Zwolle - Groningen wordt misschien ook aanbesteed. | |
b2py | zaterdag 14 juni 2014 @ 21:16 |
Ben ik wel benieuwd hoe ze dat gaan fixen.. ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 14 juni 2014 @ 21:17 |
er waren plannen voor, maar voor minimaal de komende vijf jaar zal dat niet gaan gebeuren | |
KnightSolaire | zaterdag 14 juni 2014 @ 21:17 |
Waarom zou je dat überhaupt willen? Denk dat het verstandiger is het experiment in Limburg af te wachten alvorens hetzelfde principe elders in te voeren. | |
Viezze | zaterdag 14 juni 2014 @ 21:19 |
Volgens mij zou deze stopper ook bij wijze van experiment aanbesteed worden. Maar wist niet dat het uiteindelijk niet doorgaat. | |
Peterselieman | zaterdag 14 juni 2014 @ 21:22 |
juist daarom gaat het voorlopig niet door | |
Sandrvich | zaterdag 14 juni 2014 @ 21:26 |
Die gast heeft een lekker tourtje er op zitten, op één dag van Wenen naar London. ![]() | |
James1988 | zaterdag 14 juni 2014 @ 21:29 |
De staking in Frankrijk zal in ieder geval ook maandag nog doorgaan. Omdat a.s. maandag in Frankrijk de eindexamens beginnen, bestaan de mogelijkheid dat veel studenten niet op hun examenlocatie kunnen komen. Om dat voor te blijven neemt SNCF een aantal maatregelen: - In alle regio's zijn er een aantal gegarandeerde treinen, deze zullen hoe dan ook gaan rijden en examenstudenten hebben voorrang - Er is een apart (gratis) telefoonnummer voor examengangers - Er zijn stickers uitgedeeld die men kan opplakken: - Carpoolingsite 123envoiture.com biedt een vergoeding voor mensen die kunnen laten zien dat ze een examen moeten doen - De klantenservice is langer bereikbaar - Kantoren zijn gesloten, kantoorpersoneel is buiten 'in het veld' om studenten te ondersteunen met hun reis. | |
b2py | zaterdag 14 juni 2014 @ 21:29 |
En hoe ook. ![]() | |
b2py | zaterdag 14 juni 2014 @ 21:29 |
Walgelijk. Toekomst van het land verhinderen. ![]() | |
James1988 | zaterdag 14 juni 2014 @ 21:30 |
Dit. Zelfs president Hollande heeft de vakbonden opgeroepen om de staking te staken, omwille van de studenten, maar hieraan is geen gehoor gegeven. | |
Dr_Flash | zaterdag 14 juni 2014 @ 21:31 |
Bijzonder. Geloof niet dat er in NL ook maar iets voor examenmensen gedaan zou worden in zo'n geval. Staat tegenover dat er hier niet zo veel gestaakt wordt als daar. | |
b2py | zaterdag 14 juni 2014 @ 21:31 |
Er zijn altijd voldoende storingen tijdens tentamenweken. Dat is de straf ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 14 juni 2014 @ 21:33 |
mja, hier zijn de afstanden dan ook minder groot. Daarnaast moet je hier voor je reis gewoon genoeg tijd voor je reis inplannen | |
James1988 | zaterdag 14 juni 2014 @ 21:34 |
Dat denk ik ook. Er staat veel op het spel. De Franse regering wil SNCF en RFF samenvoegen in een holding, de vakbonden vinden dat niet ver genoeg gaan: zij willen terug naar één bedrijf (wat niet eens mag volgens EU-regelgeving) én willen dat de Franse overheid de RFF-schuld t.w.v. 40 miljard euro op zich neemt. ![]() | |
bork | zaterdag 14 juni 2014 @ 21:36 |
Ze zullen ooit ergens moeten beginnen, dat uitstellen kost straks alleen maar meer banen en meer geld, korte termijn denken is een groot goed daar. Er gaan gewoon banen weg door die fusie en dat willen ze niet, zo heb ik het begrepen dan. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 14 juni 2014 @ 21:36 |
Ben je nou werkontwijkend gedrag aan het goedpraten ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 14 juni 2014 @ 21:37 |
Ik wil ook een lekker wijf, een krat koud bier, een charter jet naar de Bahama's en 20 miljoen in ongemerkte biljetten. Zal ik daarvoor gaan staken ja? Zal iemand denken dat mijn verlangens realistisch zijn? ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 14 juni 2014 @ 21:37 |
Met andere woorden; er staat niets op het spel want alles blijft hetzelfde en er verhuizen poppetjes van holding A naar holding B. | |
Mr_Klaasje | zaterdag 14 juni 2014 @ 22:04 |
Uhh.. Herinner je je de streekvervoerstakingen een paar jaar terug niet? | |
b2py | zaterdag 14 juni 2014 @ 22:05 |
Nee, toen was ik nog geen OV-Autist-o-fiel. | |
Dr_Flash | zaterdag 14 juni 2014 @ 22:05 |
Daar dacht ik ook aan ja. Wel wat langer dan een paar jaar geleden trouwens, maar daar kon iedereen ook vele weken lang gewoon de pest krijgen, examen of geen examen. | |
James1988 | zaterdag 14 juni 2014 @ 22:06 |
Toen reden er tijdens de spitsen toch nog wel bussen? Dat is 6 jaar terug. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 14 juni 2014 @ 22:07 |
Nee! | |
Dr_Flash | zaterdag 14 juni 2014 @ 22:08 |
Oh dan hebben we het over wat anders ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 14 juni 2014 @ 22:08 |
Ook al heb ik het gevoel 'goed zo jongens' ik krijg toch het idee dat ze zeggen; kijk je hoeft die stoeprand slechts te bijten, op je hoofd trappen doen we vandaag nog gewoon even niet omdat we geen totale teringhekel aan je hebben. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 14 juni 2014 @ 22:09 |
Maargoed, ik vind dat er in Nederland over het algemeen al te snel gestaakt wordt. | |
James1988 | zaterdag 14 juni 2014 @ 22:10 |
Nederlanders die snel staken? Dan woon jij in een ander Nederland dan ik... | |
Salatrel | zaterdag 14 juni 2014 @ 22:12 |
Hatseflats persoon op het spoor bij Zwolle ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 14 juni 2014 @ 22:13 |
Dat er ergens anders vaker gestaakt wordt wil niet zeggen dat het in Nederland dus maar allemaal okee gevonden hoeft te worden hea ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 14 juni 2014 @ 22:13 |
Nee hoor. Ik weet best wat je bedoelt. Maar dan nóg vind ik dat er te snel gestaakt wordt. | |
James1988 | zaterdag 14 juni 2014 @ 22:13 |
Het enige wat er in Nederland snel gestaakt wordt, is het treinverkeer. ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 14 juni 2014 @ 22:14 |
Blahblah kijk mij grappig zijn zonder dat ik antwoord geef ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 14 juni 2014 @ 22:19 |
Ja, leuk.. doet me denken aan een andere periode met merktekens op je mouw en treinen, of ben ik de enige ![]() | |
icloud | zaterdag 14 juni 2014 @ 22:21 |
efficiënt duits systeem zullen we maar zeggen, niet over nagedacht idd. | |
b2py | zaterdag 14 juni 2014 @ 22:22 |
![]() | |
icloud | zaterdag 14 juni 2014 @ 22:25 |
Vienna in de us of a ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
James1988 | zaterdag 14 juni 2014 @ 22:27 |
Nee, je bent niet de enige. Wat? | |
icloud | zaterdag 14 juni 2014 @ 22:28 |
Lees de post boven mij eens james | |
Dr_Flash | zaterdag 14 juni 2014 @ 22:28 |
Wat? ![]() | |
icloud | zaterdag 14 juni 2014 @ 22:30 |
Kijk eens boven mij, blijven lezen a.u.b | |
James1988 | zaterdag 14 juni 2014 @ 22:30 |
Dan nog snap ik niet wat je wilt zeggen. | |
icloud | zaterdag 14 juni 2014 @ 22:30 |
Lees die tweet eens goed, | |
Viezze | zaterdag 14 juni 2014 @ 22:31 |
Ja hihihahahahahohooh er is ook een stad in de VS die Vienna heet. | |
b2py | zaterdag 14 juni 2014 @ 22:32 |
Wat? | |
icloud | zaterdag 14 juni 2014 @ 22:32 |
Volgens mijn topografische kennis ligt vienna ALLEEN in us of a, niet in europa. | |
James1988 | zaterdag 14 juni 2014 @ 22:32 |
Van Wenen naar Londen met HSTs? Dan is je topografische kennis b0rked, want de Engelse naam voor Wenen is Vienna. | |
Viezze | zaterdag 14 juni 2014 @ 22:32 |
Ben je zo dom of doe je alleen alsof? | |
icloud | zaterdag 14 juni 2014 @ 22:34 |
Dat is gewoon wien net als in het duits. | |
James1988 | zaterdag 14 juni 2014 @ 22:34 |
In het Duits is het Wien, ja. In het Engels is het VIENNA. | |
Dr_Flash | zaterdag 14 juni 2014 @ 22:34 |
Ga jij nou gewoon eens een keer nadenken met je debiele gezwets. Begint behoorlijk wat mensen hier behoorlijk op de zenuwen te werken kan ik melden. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 14 juni 2014 @ 22:35 |
Nee zijn autistische zelf moet gewoon precies dat als antwoord krijgen wat hij verwacht. Denk je serieus dat hij een vraag stelt? Hij wil alleen bevestiging hebben. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 14 juni 2014 @ 22:36 |
Als je de taalkundige eindbaas uithangt zou je dan zo vriendelijk willen zijn om óf correct te capitaliseren óf jezelf van commentaar te onthouden nadat je op je plek bent gezet? | |
Maegrim | zaterdag 14 juni 2014 @ 22:42 |
gast ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 14 juni 2014 @ 22:49 |
Wir bitte den Fahrgäste welcher nur einer zweiter Klasse Fahrschein haben nicht zu sprechen im 1e Klasse und durch zu laufen weil es irgendwo einen holländische Idiot gibt die ohne seine Ruhe nicht funktionieren kann. | |
Pino112 | zaterdag 14 juni 2014 @ 22:50 |
Binnenkort een reisje maken met de THA 9328 ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 14 juni 2014 @ 22:56 |
Oh nee geen nummertjes ![]() | |
Pino112 | zaterdag 14 juni 2014 @ 22:57 |
De terugweg de 9357 ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 14 juni 2014 @ 22:59 |
Welke site heb je nou uiteindelijk geboekt? ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 14 juni 2014 @ 23:03 |
QFT. | |
Pino112 | zaterdag 14 juni 2014 @ 23:03 |
Gewoon NS Hispeed, werkte nu wel ![]() | |
b2py | zaterdag 14 juni 2014 @ 23:05 |
NS International! ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 14 juni 2014 @ 23:05 |
Bedankt, Babs. | |
Dr_Flash | zaterdag 14 juni 2014 @ 23:06 |
Dat zou ik echt nooit doen, al was het maar uit principe ![]() Ja slecht argument ikweet ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 14 juni 2014 @ 23:06 |
Oh ja het is weer opnieuwherwederterughernoemd he? | |
Darkwing_Duck | zaterdag 14 juni 2014 @ 23:08 |
Ja, EN viceversa, EN dus ook omgekeerd.... | |
#ANONIEM | zaterdag 14 juni 2014 @ 23:09 |
Wat ook kut is is dat op mobiel die Taz van icloud zo godsgruwelijk groot in de OP staat, kan niemand dat aanpassen? | |
Pino112 | zaterdag 14 juni 2014 @ 23:10 |
Morgen pas ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 14 juni 2014 @ 23:14 |
Het is regelmatig duurder dan de alternatieven. Dat is eigenlijk al reden genoeg | |
ReisT | zaterdag 14 juni 2014 @ 23:15 |
"Vanaf 15 juni verandert er (bijna) niets" schreef NS Internationaal BV een paar weken terug in de mail. | |
b2py | zaterdag 14 juni 2014 @ 23:24 |
Over negen posts. | |
Dr_Flash | zaterdag 14 juni 2014 @ 23:26 |
Nou dan hoef je niet te mailen ook zeg maar ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 14 juni 2014 @ 23:27 |
Vandaag...![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 14 juni 2014 @ 23:29 |
Morgen ![]() Dafuck de B en de D ![]() Oh, de E is eigenlijk nog erger ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 14 juni 2014 @ 23:33 |
Zijn we er al? ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 14 juni 2014 @ 23:35 |
Nee, nog 4 posts ![]() [ Bericht 70% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2014 23:35:51 ] | |
Peterselieman | zaterdag 14 juni 2014 @ 23:36 |
Even flink doorproppen. Dan past het wel. Het zijn nog geen Indiase of Japanse taferelen ![]() | |
b2py | zaterdag 14 juni 2014 @ 23:36 |
Duurt lang.. | |
b2py | zaterdag 14 juni 2014 @ 23:36 |
Vol. |