ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (Brabant ). DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. Icloud, Komt zo af en toe klagen, over van alles en nog wat, voornamelijk over reizigersorganisatie`s greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
[ Bericht 0% gewijzigd door Darkwing_Duck op 13-06-2014 22:05:36 ]
Nu vraag ik me nog steeds af waarom de hemboog alleen is aangesloten op staatslijn k, met wat tweaks en het verleggen van sporen had ook haarlem aangesloten kunnen worden, de kosten waren minimaal op zo groot project.
In Italië is men vorige week wezen testen met een trein met daarop nummer 4816. dit nummer is de laatste in de serie die de Fyra V250 stellen zou krijgen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op vrijdag 13 juni 2014 22:24 schreef spectrumanalyser het volgende: In Italië is men vorige week wezen testen met een trein met daarop nummer 4816. dit nummer is de laatste in de serie die de Fyra V250 stellen zou krijgen. [ afbeelding ]
Dat ze die 4 rectaal inbrengen bij van gaal, ik wil rust.
bah zelfs vuurwerk nu
ik heb de eerste helft gekeken en kennelijk zijn ze daarna pas goed gaan spelen.. met de speelstijl in de eerste helft hadden ze beter gewoon gelijk kunnen stoppen
ik heb de eerste helft gekeken en kennelijk zijn ze daarna pas goed gaan spelen.. met de speelstijl in de eerste helft hadden ze beter gewoon gelijk kunnen stoppen
Op vrijdag 13 juni 2014 22:17 schreef icloud het volgende: Nu vraag ik me nog steeds af waarom de hemboog alleen is aangesloten op staatslijn k, met wat tweaks en het verleggen van sporen had ook haarlem aangesloten kunnen worden, de kosten waren minimaal op zo groot project.
Ik denk niet dat er genoeg vraag is voor een rechtstreekse trein van Haarlem naar Schiphol. Het meeste treinverkeer vanaf Haarlem lijkt me op Amsterdam gericht te zijn, waarbij Sloterdijk en Centraal de belangrijkste hubs zijn (en men vanaf beide stations met de metro naar Zuid kan).
Wat is er mis met de Zuidtangent of een overstap in Sloterdijk?
Ik denk niet dat er genoeg vraag is voor een rechtstreekse trein van Haarlem naar Schiphol. Het meeste treinverkeer vanaf Haarlem lijkt me op Amsterdam gericht te zijn, waarbij Sloterdijk en Centraal de belangrijkste hubs zijn (en men vanaf beide stations met de metro naar Zuid kan).
Wat is er mis met de Zuidtangent of een overstap in Sloterdijk?
Tevens 5-1.
Haarlem heeft en zal zich in de toekomst steeds meer gaan ontwikkelen als het nieuwe almere(dat is wel heel overdreven.), relatief goedkoop wonen terwijl je werk in adam, dan word de relatie haarlem-zuid/schiphol steeds belangrijker.
Haarlem heeft en zal zich in de toekomst steeds meer gaan ontwikkelen als het nieuwe almere(dat is wel heel overdreven.), relatief goedkoop wonen terwijl je werk in adam, dan word de relatie haarlem-zuid/schiphol steeds belangrijker.
Je kunt vanaf Sloterdijk niet met de trein naar Zuid, dat kan alleen met de metro.
In de toekomst zal de Noord/Zuidlijn gaan rijden, waarmee er een flinke impuls wordt gegeven aan het vervoer tussen Centraal, de Zuidas en de verschillende tussenliggende hotspots. Het zou mij eigenlijk niet verbazen als de meeste mensen die vanaf Haarlem naar Zuid willen gaan overstappen op Centraal.
Wat is er volgens jou zo belangrijk aan de relatie Haarlem - Schiphol dat een rechtstreekse trein te rechtvaardigen valt?
Je kunt vanaf Sloterdijk niet met de trein naar Zuid, dat kan alleen met de metro.
In de toekomst zal de Noord/Zuidlijn gaan rijden, waarmee er een flinke impuls wordt gegeven aan het vervoer tussen Centraal, de Zuidas en de verschillende tussenliggende hotspots. Het zou mij eigenlijk niet verbazen als de meeste mensen die vanaf Haarlem naar Zuid willen gaan overstappen op Centraal.
Wat is er volgens jou zo belangrijk aan de relatie Haarlem - Schiphol dat een rechtstreekse trein te rechtvaardigen valt?
Waarom zou je niet van haarlem naar zuid kunnen reizen met de trein? als je de lijn uit haarlem aansluit op de hemboog.
Ik ben er van overtuigd dat alle grote bedrijven de rand hebben opgezocht of gaan doen, dus dan word zuid en schiphol een van de grootste werk knooppunten, terwijl de middenklasse zich buiten amsterdam zal vestigen.
Dan moet je dus eerst naar centraal boemelen en dan nog 17 minuten in de metro ofzo.
Waarom zou je niet van haarlem naar zuid kunnen reizen met de trein? als je de lijn uit haarlem aansluit op de hemboog.
Komende vanaf Sloterdijk gaan er bij Riekerpolder Aansluiting alleen sporen naar Schiphol, de enige sporen die naar Zuid gaan zijn van de metro.
quote:
Ik ben er van overtuigd dat alle grote bedrijven de rand hebben opgezocht of gaan doen, dus dan word zuid en schiphol een van de grootste werk knooppunten, terwijl de middenklasse zich buiten amsterdam zal vestigen.
Als je Haarlem - Schiphol via Sloterdijk aflegt maak je volgens mij een flinke omweg. Met een rechtstreekse bus (zoals de genoemde lijn 300) zou je dat sneller moeten kunnen doen. Een bijkomend voordeel is dat je een paar nuttige haltes in Schiphol-Rijk kunt aandoen, die nog een eind van de luchthaven zelf vandaan zijn.
quote:
Dan moet je dus eerst naar centraal boemelen en dan nog 17 minuten in de metro ofzo.
Wat is er mis met een rechtstreekse bus als deze vaker rijdt dan de trein (want goedkoper in exploitatie), meer nuttige haltes aandoet en sneller is dan de trein zou zijn?
quote:
De eerste brandweeer's zijn weer onderweg, leuk zo feestje
Op vrijdag 13 juni 2014 23:04 schreef b2py het volgende: 300 rijdt op de langste vrije busbaan van Europa, die bus is sneller dan de gemiddelde NS sprinter...
Ja het zogenaamde hov principe blijf het mens onwaardig vinden zo slurf op wielen
Op vrijdag 13 juni 2014 22:57 schreef icloud het volgende: Ja goed riekenpolder aansluiting is inderdaad een puntje voor jouw daar heb ik niet naar gekeken.
Je zou het wellicht kunnen bouwen (er zijn wat bedrijven in de regio die aan het lobbyen zijn geslagen daarvoor) maar ik vraag me af of je een verbinding kunt bedenken van Zuid naar Sloterdijk die enigszins nuttig is.
quote:
Ja 17 minuten in een metro zitten is geen favoriete hobby,
Newsflash, voor de meeste mensen is het OV geen hobby. Het is een manier om van A naar B te komen, en daar houdt het mee op.
quote:
en een bus tja dat is gewoon mensonwaardig, traag en onconfortabel.
Volstrekt mee oneens.
Tijdens de spits is er iedere 6 minuten een bus, maar zelfs op dit tijdstip rijdt er nog iedere 10 minuten een bus van Haarlem naar Schiphol (via Hoofddorp) die je in een kwartier van station Haarlem naar Hoofddorp brengt (handig vanwege de bedrijventerreinen daar).
Na Hoofddorp rijdt de bus verder naar Schiphol waar ook nog eens 4 haltes worden aangedaan bij de verschillende bedrijventerreinen (en Schiphol Plaza). De rit duurt ongeveer 30 minuten, wat even snel is als de trein zou zijn. Door de stops bij de verschillende haltes zal die rit voor veel mensen sneller zijn dan met de trein.
Op vrijdag 13 juni 2014 23:09 schreef James1988 het volgende: Tijdens de spits is er iedere 6 minuten een bus, maar zelfs op dit tijdstip rijdt er nog iedere 10 minuten een bus van Haarlem naar Schiphol (via Hoofddorp) die je in een kwartier van station Haarlem naar Hoofddorp brengt (handig vanwege de bedrijventerreinen daar).
Wat ik me wel vaak afvraag bij sommige busverbindingen, is in hoeverre de kosten worden gedekt door de reizigers die aan boord zitten - zeker als ze zo vaak gaan?
Er was eens een vrouwtje in Gieten Die had van die loodzware...
Kent iemand die met een trein?
geen trein, wel bus
Er was eens een man uit Rijnsweerd, Die riep door de bus: 'k Zit verkeerd! Hij begon zelfs te huilen, Ik wil niet naar Zuilen! Toen is de chauffeur maar gekeerd
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Dat geloof ik graag, maar ik heb me toch moeite voor te stellen hoe de kosten dan precies worden ingevuld. Als reiziger betaal je misschien een paar euro voor een gemiddelde rit, en de meeste bussen zitten niet vol. Dan vraag ik me af in hoeverre dit allerlei kosten dekt: aanschaf van bussen, onderhoud, brandstof, personeel enzovoort enzovoort. Ik kan me het gewoon moeilijk voorstellen hoe e.e.a. zich nu precies met elkaar verhoudt, en hoe het zit met subsidies e.d.
Er was eens een man uit Rijnsweerd, Die riep door de bus: 'k Zit verkeerd! Hij begon zelfs te huilen, Ik wil niet naar Zuilen! Toen is de chauffeur maar gekeerd
Amsterdam, Eindhoven, Maastricht Trein rijdt niet verder Einde van het gedicht
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op vrijdag 13 juni 2014 23:09 schreef James1988 het volgende: Tijdens de spits is er iedere 6 minuten een bus, maar zelfs op dit tijdstip rijdt er nog iedere 10 minuten een bus van Haarlem naar Schiphol (via Hoofddorp) die je in een kwartier van station Haarlem naar Hoofddorp brengt (handig vanwege de bedrijventerreinen daar).
Na Hoofddorp rijdt de bus verder naar Schiphol waar ook nog eens 4 haltes worden aangedaan bij de verschillende bedrijventerreinen (en Schiphol Plaza). De rit duurt ongeveer 30 minuten, wat even snel is als de trein zou zijn. Door de stops bij de verschillende haltes zal die rit voor veel mensen sneller zijn dan met de trein.
Is wel bijzonder die tangent langste stuk vrije busbaan van Europa, 25 kilometer geloof ik.
Op zaterdag 14 juni 2014 00:09 schreef bork het volgende: Is wel bijzonder die tangent langste stuk vrije busbaan van Europa, 25 kilometer geloof ik.
Ik kom niet verder dan 4,3 kilometer op Enschede-Glanerbrug, en dat vind ik al best een flink eind. Toch ruim vijf minuten non-stop 50km/h rijden als er niemand in en uit wil (en de stoplichten allemaal goed reageren).
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik kom niet verder dan 4,3 kilometer op Enschede-Glanerbrug, en dat vind ik al best een flink eind. Toch ruim vijf minuten non-stop 50km/h rijden als er niemand in en uit wil (en de stoplichten allemaal goed reageren).
maar 50? Gewoon 80 knallen op de busbaan naar Enschede Zuid
maar 50? Gewoon 80 knallen op de busbaan naar Enschede Zuid
Dat wil je niet met die malloten die zonder te kijken de busbaan oversteken, of de Duitsers die denken dat ze de busbaan moeten pakken om van de N35 naar de P+R te komen...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Met dank aan de Op de Rails-Facebook. Nog steeds geen NVBS-lid? Wordt dan lid en gebruik de kortingscode AFDTWENTE14 voor een flinke korting op het eerste jaar!
[ Bericht 9% gewijzigd door dennistd op 14-06-2014 00:38:02 ]
Ik zal geen plaatje posten maar zal zondag wel een Full Irish met een pint Guinness worden denk ik
Some 1,100 buses make 12,500 trips every day, serving more than 1.3 million passengers, 50 times the number from 20 years ago. Eighty percent of travelers use the express or direct bus services. Curitibanos spend only about 10 percent of their income on travel, much below the national average
Some 1,100 buses make 12,500 trips every day, serving more than 1.3 million passengers, 50 times the number from 20 years ago. Eighty percent of travelers use the express or direct bus services. Curitibanos spend only about 10 percent of their income on travel, much below the national average
Ik denk dat Fles die stad ook bedoeld, ik bedoel die iig. Iets met bier enzo.
Ik denk dat Fles die stad ook bedoeld, ik bedoel die iig. Iets met bier enzo.
ok , ik heb ooit dit plaatje gebruikt in een kwis op Fok!
http://goo.gl/maps/sjLWF ziet er goed uit daar in Curitiba met het ov. In die buisjes zitten van die draaipoortjes die wij nu hebben voor de ov-chip.
[ Bericht 7% gewijzigd door bork op 14-06-2014 00:52:29 ]
Op zaterdag 14 juni 2014 11:33 schreef icloud het volgende: Weet iemand waar de afkorting sas precies voor staat? Volgens onze vlaamse vrienden is het een spanningssluis
Stichting arbeidsomstandigheden spoorwegveiligheid is het in Nederland in ieder geval
Op zaterdag 14 juni 2014 11:33 schreef icloud het volgende: Weet iemand waar de afkorting sas precies voor staat? Volgens onze vlaamse vrienden is het een spanningssluis
Serial Attached SCSI.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Misschien is het net als bij "wss" als afkorting voor "waarschijnlijk". Geen hogere theorie maar gewoon doen.
Nee, het is geen afkorting maar een synoniem, dat zeg ik. En in dier voege staatie wel bij die wikipedia lijst, als Sas van Gent, plaatsnaam in Nederland.
Nee, het is geen afkorting maar een synoniem, dat zeg ik. En in dier voege staatie wel bij die wikipedia lijst, als Sas van Gent, plaatsnaam in Nederland.
Op zaterdag 14 juni 2014 13:26 schreef icloud het volgende: laat maar jongens, hier krijg ik geen serieus antwoord, sas betekend in iedergeval spanningssluis in de vlaamse spoortaal.
Wtf SAS IS EEN SYNONIEM VOOR SLUIS GAST
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.