dennistd | maandag 26 mei 2014 @ 13:33 | |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost. ![]() | ||
dennistd | maandag 26 mei 2014 @ 13:33 | |
Wel een nieuwe openen als je hem sluit boriq ![]() | ||
boriq | maandag 26 mei 2014 @ 13:45 | |
Oeps. ![]() Ik zat op mobiel en had het niet eens door. ![]() Omdat ik het nog niet eerder heb gedaan, is dat dan gewoon 'nieuw topic' klikken en dan opent hij zelf de standaard tekst voor de opening? | ||
Yreal | maandag 26 mei 2014 @ 13:51 | |
Japs. Belde net de ns omdat ik was vergeten uit te checken. Maakt die dame meteen ook even 2.30 over op mijn rekening. Oke. | ||
somoht | maandag 26 mei 2014 @ 14:47 | |
http://www.nshispeed.nl/nl/15juni2014 NS Hispeed verdwijnt weer, back to NS Internationaal. Grappig dat de reden waarom het weer terug naar Internationaal gaat volgens mij precies dezelfde waren om het Hispeed te noemen ![]() | ||
DeaDLocK2K | maandag 26 mei 2014 @ 14:56 | |
"De naam NS Hispeed dekt de lading dus niet meer" DIE NAAM HEEFT DE LADING NOOIT GEDEKT STELLETJE FANTASIELOZE MONGOLOÏDE APEN | ||
Yreal | maandag 26 mei 2014 @ 15:08 | |
Godver. Benieuwd welke marketing kantoor hier een paar duizend euro voor opstrijkt. | ||
James1988 | maandag 26 mei 2014 @ 15:33 | |
Die link lijkt het hier niet meer te doen. | ||
somoht | maandag 26 mei 2014 @ 15:44 | |
Stond geloof ik iets te vroeg online ![]() | ||
James1988 | maandag 26 mei 2014 @ 15:56 | |
Ah, dank je. ![]() Na zo'n 7 jaar is het Hispeed-feestje nu dus helemaal ten einde. Als de ICd over gaat naar NSR, betekent dit dan ook dat we NSH-/ICd-personeel op de sprinter naar Uitgeest kunnen gaan aantreffen? | ||
b2py | maandag 26 mei 2014 @ 16:41 | |
Kan je wel van uit gaan denk ik.. | ||
James1988 | maandag 26 mei 2014 @ 16:44 | |
Wel een domper als je gesolliciteerd hebt om op een HST naar Brussel te gaan werken, en je uitkomt op de sprinter naar Breukelen. ![]() | ||
Peterselieman | maandag 26 mei 2014 @ 16:46 | |
Het aantal verstoringen dat je onderweg meemaakt wordt er niet minder om | ||
icloud | maandag 26 mei 2014 @ 16:53 | |
Lijkt me niet, hsa is de formele uitbater en zij blijven bestaan, dus ook het personeel blijft voorlopig bij hsa | ||
James1988 | maandag 26 mei 2014 @ 16:59 | |
HSA B.V. heeft misschien 3 medewerkers (een directeur, een man van de boekhouding en een momenteel stakende schoonmaker), het rijdend personeel is allemaal NS. | ||
b2py | maandag 26 mei 2014 @ 17:03 | |
NS HiSpeed valt intern al een ruim half jaar onder NSR. Dus zoveel nieuws onder de zon is er ook niet | ||
b2py | maandag 26 mei 2014 @ 17:52 | |
![]() | ||
boriq | maandag 26 mei 2014 @ 17:58 | |
Hahaha, zat ik net nog te kankeren dat ik mijn overstap in Amersfoort niet ging halen door de vertraagde pimpel voor on, zit ik in de laatste trein naar het westen die wel is doorgereden. ![]() edit voor de woordjes [ Bericht 13% gewijzigd door boriq op 26-05-2014 18:11:19 ] | ||
Dr_Flash | maandag 26 mei 2014 @ 19:05 | |
![]() Nou nou. Wat je onbeperkt noemt ![]() | ||
b2py | maandag 26 mei 2014 @ 19:06 | |
Onbeperkt de bus in! ![]() | ||
boriq | maandag 26 mei 2014 @ 19:15 | |
![]() | ||
James1988 | maandag 26 mei 2014 @ 19:16 | |
De verdere verschraling van de toch al bijzonder magere Intercity Defect Direct lijkt te zijn begonnen, ik zit nu in een stam waar aan één kant de rijtuignummers die op de deuren zijn geplakt zijn weggehaald.![]() | ||
Dr_Flash | maandag 26 mei 2014 @ 19:17 | |
Of jah. Er staat wel "op stap". Dat zal wel de benenwagen worden dan ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 26 mei 2014 @ 19:19 | |
Weg met het reserveringensysteem ![]() | ||
DeaDLocK2K | maandag 26 mei 2014 @ 19:21 | |
Zó dom zijn consumenten nou ook weer niet. | ||
James1988 | maandag 26 mei 2014 @ 19:31 | |
Samen met de baknummers op de deuren is ook het personeel verschraald lijkt het wel. De machinist van deze ICd rijdt als een slak. | ||
spectrumanalyser | maandag 26 mei 2014 @ 19:33 | |
die sprinter naar Breukelen blijft een prachtig gebeuren. je neemt de sprinter naar Breukelen en krijgt te horen dat dat het eindpunt van de trein is. vervolgens stapt iedereen uit en gaat de trein zonder passagiers verder. zoiets van, allemaal oprotten ik ga liever alleen verder. | ||
Dr_Flash | maandag 26 mei 2014 @ 19:36 | |
Ja keren op dat derde spoortje ja. Goverwelle hetzelfde geval. | ||
KnightSolaire | maandag 26 mei 2014 @ 19:38 | |
Gebruiken mensen dat systeem eigenlijk (nog)? | ||
Dr_Flash | maandag 26 mei 2014 @ 19:38 | |
vast niet ![]() | ||
Peterselieman | maandag 26 mei 2014 @ 19:40 | |
In Sneek gebeurde het tot voor kort ook Of de sprinter Apeldoorn - Almelo die in Almelo aan de kant werd gezet en de sprinter Veenendaal die een eindje verderop keert | ||
Maegrim | maandag 26 mei 2014 @ 19:40 | |
Als je vlak daarvoor de brussellaar van 18.44 pakt heb ik je al een paar keer gezien ![]() | ||
James1988 | maandag 26 mei 2014 @ 20:21 | |
Die heb ik inderdaad gepakt. ![]() Ik weet overigens ook waarom die machinist niet doorreed. Bij Rotterdam kwam de ICd naar Breda binnen met +3, toen moest de hele meute uit Amsterdam/Schiphol er nog uit voordat de lui voor Breda erin konden. Vertrek uit Rotterdam was uiteindelijk met +3 (normaal heeft dat ding 3 minuten stilstand). De rijtijden voor Rotterdam - Breda laten het toe om die +3 eruit te rijden zonder als een bezetene te hoeven rijden. Binnenkomst te Breda was echter met +4. Op het perron zag ik een NSR-machinist richting koffiehokje lopen. Z'n cabine had hij onbeheerd achtergelaten (deur wijd open) en de rangeerders waren niet eens in de buurt. | ||
boriq | maandag 26 mei 2014 @ 20:26 | |
Koffie staat blijkbaar op 1, 2, en 3. ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 26 mei 2014 @ 20:26 | |
EN DIT MAG WEL PRORAIL??!!!!!!!!!!!!! ![]() | ||
DeaDLocK2K | maandag 26 mei 2014 @ 20:35 | |
In Deventer gebeurde dit met iedere IC Berlijn. | ||
Dr_Flash | maandag 26 mei 2014 @ 21:25 | |
Moffentreinen trekken zich toch nooit ergens wat van aan ![]() | ||
Maegrim | maandag 26 mei 2014 @ 21:36 | |
iemand moet er gewoon een keer met de cabinesleutel vandoor gaan ![]() | ||
James1988 | maandag 26 mei 2014 @ 21:37 | |
Loc jatten en te koop zetten op Marktplaats. "Is van een oud vrouwtje geweest, niet veel kilometers op de teller. Gaat snel stuk." | ||
Maegrim | maandag 26 mei 2014 @ 21:38 | |
ze zitten gemiddeld al op de miljoen hoor ![]() | ||
Peterselieman | maandag 26 mei 2014 @ 21:46 | |
De deur soms op slot doen zou ook wel helpen | ||
Peterselieman | maandag 26 mei 2014 @ 21:54 | |
Dit zijn de grootste buitendienststellingen die in de komende maanden zullen zijn: http://www.prorail.nl/nieuws/zomer-vol-spoorvernieuwing Eind juni krijg ik helaas met een van de karweien te maken. Reis dan vanaf Schiphol weer naar het noorden, maar de Zuidtak ligt dan helaas plat ![]() | ||
Ireyon | maandag 26 mei 2014 @ 21:57 | |
Heh tof, Hemelvaartsdag gewoon gratis reizen met een Week-OV ![]() | ||
greavy | maandag 26 mei 2014 @ 21:59 | |
Dat vind ik allemaal zo krom. Net als dat Weekend-OV. De reizigers die wél betalen voor een WeekendVrij mogen zulke feestdagen gewoon dokken, maar de gratis reizende WeekendOV-studenten mogen gewoon gratis reizen ![]() Hoog tijd dat zoiets afgeschaft wordt voor WeekendOV of geïntroduceerd voor WeekendVrij ... | ||
KnightSolaire | maandag 26 mei 2014 @ 22:01 | |
Weekend Vrij is van de treinvervoerders, die bepalen de geldigheid van dat product. De geldigheid van het Studentenreisproduct wordt bepaald door DUO. Daar zit 'm het verschil ![]() | ||
greavy | maandag 26 mei 2014 @ 22:01 | |
Maar NSR rijdt een fucking zaterdag/zondag dienstregeling ![]() ![]() | ||
b2py | maandag 26 mei 2014 @ 22:02 | |
Ik mis nog een negendaagse Hoogeveen - Assen die de eerste week van augustus start.. | ||
b2py | maandag 26 mei 2014 @ 22:02 | |
Oh wacht, wat is ook alweer het verschil met doordeweeks? ![]() En met Hemelvaart is vrijwel heel Nederland collectief vrij ![]() | ||
Peterselieman | maandag 26 mei 2014 @ 22:02 | |
Misschien moet je ProRail even op de hoogte stellen dat ze werkzaamheden gepland hebben ![]() | ||
greavy | maandag 26 mei 2014 @ 22:02 | |
Oh, en ter aanvulling: Elke keer stuur ik weer een klacht nadat de feestdag voorbij is. Doe ik al 3 jaar lang ofzo ![]() | ||
greavy | maandag 26 mei 2014 @ 22:03 | |
Ja, en DAAROM vindt ik het gewoon idioot dat NSR WeekendVrij-houders 40% korting krijgen ipv vrij reizen. En ben niet de enige. | ||
b2py | maandag 26 mei 2014 @ 22:04 | |
Want donderdag is weekend omdat? | ||
greavy | maandag 26 mei 2014 @ 22:05 | |
Volgens de NSR dienstregeling wel. | ||
Dr_Flash | maandag 26 mei 2014 @ 22:06 | |
Ja en ik vind het ook idioot dat ik niet gewoon 365 x 24 x 7 gratis over de hele wereld met de trein mag reizen. En als ik maar hard genoeg schreeuw krijg ik misschien nog wel mijn zin ook ![]() | ||
Yreal | maandag 26 mei 2014 @ 22:07 | |
Niet zo zuur tegenover studenten ja | ||
greavy | maandag 26 mei 2014 @ 22:07 | |
Een fucking ZONDAGSDIENSTREGELING zelfs. Niet eens een ZATERDAGSE. Dan vind ik helemaal dat gewoon vrij reizen moet zijn. Ik blijf mijn klachten wel doorsturen aan NSR, iedere keer weer .... | ||
KnightSolaire | maandag 26 mei 2014 @ 22:07 | |
Ach joh in de bewoonde wereld is er toch geen verschil tussen de zondagsdienstregeling en de doordeweekse dienstregeling | ||
Dr_Flash | maandag 26 mei 2014 @ 22:08 | |
Hou eens op met dat huilen naar de maan... ![]() | ||
Yreal | maandag 26 mei 2014 @ 22:08 | |
Wat rijdt er dan precies niet? De boemel meppel-> Leeuwarden? | ||
Yreal | maandag 26 mei 2014 @ 22:09 | |
Lekker weertje in de trein trouwens. Ik wil het raam kunnen open.![]() | ||
b2py | maandag 26 mei 2014 @ 22:12 | |
www.slimsporen.nl Zoekt goedkoopste reiswijze voor u. | ||
derLudolf | maandag 26 mei 2014 @ 22:18 | |
Ja joh? Hmm misschien dat ik dan woensdag de omzet van t café een positieve impuls ga geven... Wel raar dat 5 mei, voor velen een gewone werkdag niet gratis was... | ||
Dr_Flash | maandag 26 mei 2014 @ 22:30 | |
->> School en Studie voor al uw DUO gezeik ![]() | ||
Yreal | maandag 26 mei 2014 @ 22:39 | |
Ik mis mijn studentov | ||
b2py | maandag 26 mei 2014 @ 22:42 | |
Jahoor, komende zomer ook nog even een retourtje Parijs erbij. Het wordt nog wat ![]() | ||
Yreal | maandag 26 mei 2014 @ 22:47 | |
650 km in de trein vandaag | ||
Dr_Flash | maandag 26 mei 2014 @ 22:49 | |
Best netjes ![]() | ||
boriq | maandag 26 mei 2014 @ 22:53 | |
Het houdt niet op! Niet vanzelf! | ||
Yreal | maandag 26 mei 2014 @ 22:55 | |
Nog een tentamen gemaakt, voor 5 man gekookt, 2 uur gewerkt en dan nog wat series gekeken... | ||
Ireyon | maandag 26 mei 2014 @ 22:55 | |
Naja het staat er in typische DUO stijl beschreven. Onduidelijk en tegenstrijdig. http://www.duo.nl/particulieren/actueel/Ov-en-de-feestdagen.asp en dan klik je op de link die daar staat http://www.duo.nl/particu(...)-week-en-weekend.asp en daar zijn Hemelvaarts- en Tweede Pinksterdag gewoon feestdagen zonder verdere vermelding dat voor het Week-OV ook gratis reizen geldt. | ||
Yreal | maandag 26 mei 2014 @ 22:56 | |
En nu zit ik als een echte cultuur verrijker speaker muziek te draaien in de 1ste klas stilte coupe | ||
Dr_Flash | maandag 26 mei 2014 @ 22:56 | |
Oh ik zeg ook niet dat het geweldig is of zo ![]() ![]() | ||
Salatrel | maandag 26 mei 2014 @ 22:57 | |
Wel weer typisch ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 26 mei 2014 @ 23:04 | |
Nou inderdaad zeg. Hoeveel geld ik al niet weggespoeld heb aan enthousiast gekochte kaartjes voor ritten waar ik uiteindelijk toch geen zin in bleek te hebben ![]() | ||
boriq | maandag 26 mei 2014 @ 23:22 | |
10 bakken ICM om 23:20 naar Enschede. Waar is dat materieeltekort nu dan? ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 26 mei 2014 @ 23:27 | |
Morgen orgel is het weer haringen in een tonnetje stouwen "JA MAAR VANNACHT REDEN WE OP LENGTE!" ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 26 mei 2014 @ 23:29 | |
NS is gewoon niet meer serieus te nemen als alleenheerser op het hoofdrailnet. Ze falen te veel, te vaak, te hard en te lang. En die kutjes op het ministerie houden ze de hand boven het hoofd. | ||
boriq | maandag 26 mei 2014 @ 23:34 | |
10 bakken vanavond + 4 morgenochtend = toch een gemiddelde lengte van 7 bakken wat voldoet aan allerlei normen? ![]() | ||
Peterselieman | maandag 26 mei 2014 @ 23:36 | |
Die liggen aan de leiband bij Dijsselbloem | ||
boriq | maandag 26 mei 2014 @ 23:36 | |
Vooral dit in mijn ogen. De bovenste laag weghalen bij I&M en er nieuwe (iets meer competente) mensen neerzetten zal al wat kunnen helpen m.b.t. handhaving van allerlei dingen waaraan ze moeten voldoen, enz. | ||
Yreal | maandag 26 mei 2014 @ 23:55 | |
Al die conducteurs laten de deur van de stilte coupe steeds Open staan ![]() | ||
James1988 | dinsdag 27 mei 2014 @ 00:15 | |
Ohja, de website van NS Internationaal gaat er zo uit zien:![]() Net zo'n zaaddodend, nietszeggend, inspiratieloos concept als die hele Intercity direct. ![]() | ||
remcoP | dinsdag 27 mei 2014 @ 00:16 | |
Dat is toch gewoon NS Hispeed met wat extra blauw en geel? ![]() | ||
remcoP | dinsdag 27 mei 2014 @ 00:18 | |
Nee joh, echt? | ||
Dr_Flash | dinsdag 27 mei 2014 @ 00:18 | |
EVA STINKHOER LEES HIER MEE DAN ![]() | ||
James1988 | dinsdag 27 mei 2014 @ 00:38 | |
Sowieso, noem het dan gewoon meteen "Internationaal" als je toch de ambitie hebt van een zak hooi. Dit "International"-gedoe slaat nergens op. ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 27 mei 2014 @ 00:44 | |
Noem het gewoon geen "NS" meer. Zowel in het Duits als het Engels als het Frans is het International. Hou eens op met denken dat je als kikkerlandje wat voorstelt met je compleet falende railbedrijf dat droomt over luchtkastelen. | ||
Yreal | dinsdag 27 mei 2014 @ 02:09 | |
![]() ![]() | ||
derLudolf | dinsdag 27 mei 2014 @ 08:45 | |
Moet ik me aangesproken voelen? Ik vertik het gewoon om geld te betalen voor een reis die met de auto minder dan de helft van de tijd in beslag neemt. Net als dat ik het vertik om geld te betalen voor een kop siroop koffie bij de Kiosk. Albert Heijn boycot ik ook ![]() | ||
greavy | dinsdag 27 mei 2014 @ 08:49 | |
Maar dat is een punt, de Kiosk en de ToGo enzo zijn gewoon veel te duur ![]() In Duitsland heb je goede koffie op het station voor ¤0,80 of een eurootje ofzo. | ||
Ajaxfan | dinsdag 27 mei 2014 @ 09:16 | |
Het was ook al te lang geleden:
| ||
Dos37 | dinsdag 27 mei 2014 @ 09:18 | |
ik sta nu 10 meter voor zuid, so close | ||
Mr_Klaasje | dinsdag 27 mei 2014 @ 09:25 | |
Volgens mij zitten er vooral beleidsmakers bij I&M terwijl het juist ook nodig is dat er ook wat mensen zitten die de spoormaterie goed snappen en dus kunnen zeggen, dit kan, dit kan niet om daar weer ambities op te baseren. | ||
Ajaxfan | dinsdag 27 mei 2014 @ 09:44 | |
Zit weer beweging in als het goed is. | ||
Dos37 | dinsdag 27 mei 2014 @ 09:50 | |
Het viel inderdaad mee hier. Ik had geluk dat de sprinter naar Hoofddorp werd omgekeerd ![]() | ||
James1988 | dinsdag 27 mei 2014 @ 09:52 | |
Mooie kneuzenkermis net in Breda: 09:23 "Dames en heren, IC direct naar Schiphol en Amsterdam vertrekt van spoor 8." 09:25 trein komt voorrijden, deuren gaan open, iedereen stapt in. Ik had al op de borden gezien dat de trein niet zou rijden, maar goed... 09:28 "Dames en heren, de IC direct van 9:27 zal niet rijden vanwege een brandmelding bij Schiphol" 09:37 trein rijdt donker en leeg weg Uiteindelijk is het treinpersoneel nog minstens 5 minuten bezig geweest om alle mensen er weer uit te krijgen, wat volstrekt onzin is. 1) Met een iets betere informatievoorziening richting personeel had de machinist in ieder geval de deuren niet hoeven ontgrendelen 2) Je had die mensen best kunnen vervoeren van Breda naar Rotterdam. Tegen de tijd dat die trein aan zou zijn gekomen had men dan dat ding opnieuw kunnen inleggen voor Rotterdam - Schiphol - Amsterdam, want er is geen probleem meer bij Schiphol. | ||
JDude | dinsdag 27 mei 2014 @ 10:01 | |
Sowieso al die omroepen over spoor 8 de hele tijd, alle IC's richting het westen vertrekken daar al weken ![]() | ||
James1988 | dinsdag 27 mei 2014 @ 10:02 | |
Ook waar, inmiddels weten de mensen dat wel. ![]() En daar is het volgende probleem:
| ||
Fiorano | dinsdag 27 mei 2014 @ 10:24 | |
Ook mooi op Amersfoort, om 10.23 nog steeds op de borden hebben staan dat 'De Intercity naar Amersfoort Schothorst van 9.55 niet rijdt i.v.m. op last van de brandweer' | ||
James1988 | dinsdag 27 mei 2014 @ 10:34 | |
Ik ben nu in Den Haag HS, hier staat bij IC's richting Vlissingen "Stopt ook in Lage Zwaluwe" op de borden. Intercities van/naar Venlo lijken hetzelfde te doen, afgaande op de AV van dat station. Lijkt me een goed alternatief voor omreizende mensen tussen Breda en Roosendaal ![]() | ||
Ajaxfan | dinsdag 27 mei 2014 @ 11:01 | |
Hebben veel meer stations last van volgens mij toch? Dat een 'tijdelijke' spoorwijziging eigenlijk al maaaanden zo is. | ||
Darkwing_Duck | dinsdag 27 mei 2014 @ 11:07 | |
Dat het dak lekt op spoor 8 hier en daar: Ok. Maar als je dan een droog plekje zoekt en er is een windvlaag dan krijg je dus een bak water je nek in gewaaid van -heb ik jou daar-! Waarom heb ik dat altijd ![]() | ||
Sandrvich | dinsdag 27 mei 2014 @ 11:15 | |
Is de ICDirect omroeptune op station Breda nog steeds de oude van SNCF? Afgelopen zaterdag om 09h50 was dat namelijk het geval. Dan heb ik het over deze: | ||
greavy | dinsdag 27 mei 2014 @ 12:11 | |
sprinters rijden daar nu ook maar 1x/u. Dit is goedkoper dan de Sprinters door te trekken idd. En kost nauwelijks extra reistijd. | ||
James1988 | dinsdag 27 mei 2014 @ 12:18 | |
Dat hangt af van de omroeper die achter de knoppen zit. Sommigen drukken gewoon op het "NS plingel"-knopje, anderen zoeken naar een leukere. ![]() | ||
remcoP | dinsdag 27 mei 2014 @ 13:31 | |
Ik had er maandenlang eentje die alleen 14b-->14 was. Echt bij elke trein werd er omgeroepen ![]() | ||
Salatrel | dinsdag 27 mei 2014 @ 13:50 | |
karma denk ik | ||
Ajaxfan | dinsdag 27 mei 2014 @ 15:16 | |
En nu met de hogedrukspuit door de treinen heen. | ||
Dos37 | dinsdag 27 mei 2014 @ 15:16 | |
![]() | ||
boriq | dinsdag 27 mei 2014 @ 15:32 | |
en hopen dat ze de komende jaren dit niet vaker gaan doen, één keer is wel genoeg ![]() | ||
Yreal | dinsdag 27 mei 2014 @ 17:39 | |
Weer een nieuwe. Minder treinen omdat we moeten onderzoeken wat er mis is. | ||
James1988 | dinsdag 27 mei 2014 @ 17:54 | |
Niet zo lang geleden moest de boel daar met spoed buiten dienst omdat er van alles mis zou zijn met die wissels. En nu weer dit? ![]() | ||
Yreal | dinsdag 27 mei 2014 @ 17:58 | |
Volgens mij straalt het ook uit op gouda-> Rotterdam ![]() | ||
Salatrel | dinsdag 27 mei 2014 @ 18:08 | |
IC den Haag - Utrecht keert als Utrecht - Rotterdam dus kan zomaar | ||
Yreal | dinsdag 27 mei 2014 @ 18:12 | |
Is toch wat stuk | ||
James1988 | dinsdag 27 mei 2014 @ 18:49 | |
Ja, een trein. Tussen Rotterdam en Gouda. ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 27 mei 2014 @ 18:57 | |
In Den haag Centraal viel de helft richting Utrecht uit. Omreisadvies: Via Rotterdam Maar dat was dus ook niet zo'n succes geworden begrijp ik? ![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 27 mei 2014 @ 19:27 | |
Vandaag een mooi dagje om met de trein te gaan. Not ![]() Heb bijna overal vertraging gehad. Een prestatie op zich ![]() En een prutsende ProRail in Groningen. Foto volgt nog | ||
Yreal | dinsdag 27 mei 2014 @ 19:40 | |
Nou, over 5 minuten verwachten ze de verstoring verholpen te hebben. Gokje, daarna gaat de boel plat voor herstelwerkzaamheden. | ||
Dr_Flash | dinsdag 27 mei 2014 @ 19:41 | |
En de uitloop nog natuurlijk. Nou ja, morgen hoef ik toch maar tot Utrecht ![]() | ||
greavy | dinsdag 27 mei 2014 @ 19:55 | |
Wat is een goed alternatief voor een dag met de trein reizen (Hema Dagkaart) en een upgrade naar de 1e klas? Allemaal losse trajecten kopen is toch wel prijzig ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 27 mei 2014 @ 20:01 | |
die upgradekaartjes zaten bij je spoordeelwinkel aanbieding ![]() | ||
greavy | dinsdag 27 mei 2014 @ 20:04 | |
Geldig t/m 25 mei 2014. En donderdag is het de 29e. | ||
Salatrel | dinsdag 27 mei 2014 @ 20:08 | |
Bovendien niet geldig in combinatie met hema kruidvat enz enz kaartjes | ||
greavy | dinsdag 27 mei 2014 @ 20:11 | |
Het alternatief is een Dagkaart voor de OV-chipkaart. Voor zover ik weet én terug kan vinden is die er alleen vol-tarief: ¤86,40 ![]() | ||
Yreal | dinsdag 27 mei 2014 @ 20:12 | |
Dat is toch een chipkaart? Probeer er een klassenwissel op te laden. Maar volgensmij bestaan die oude overgangskaartjes nog gewoon hoor | ||
greavy | dinsdag 27 mei 2014 @ 20:14 | |
Hema is e-ticket ![]() Die oude overgangskaartjes zijn alleen nog als enkele reis (en misschien als Retour) te koop, niet als Dagkaart. | ||
James1988 | dinsdag 27 mei 2014 @ 20:20 | |
Ik denk dat het niet is toegestaan om die dagkaarten te upgraden. | ||
Dr_Flash | dinsdag 27 mei 2014 @ 20:21 | |
Oh, dan kan ik ze ook wel weg mikken ![]() | ||
Yreal | dinsdag 27 mei 2014 @ 20:22 | |
he? | ||
Duvel | dinsdag 27 mei 2014 @ 20:29 | |
Verboden de troll te voeren. | ||
Darkwing_Duck | dinsdag 27 mei 2014 @ 20:40 | |
Ben je nou Serieus? ![]() Heeft dat niks te maken met werkzaamheden her en der, wan er moeten bogen uit elkaar want huuuuhhuuuu we hebben de trams te groot besteld? Doet me denken aan een filmpje van Fles, die met de beste wil van de wereld nog geneens de deur dichtkreeg ![]() ![]() | ||
James1988 | dinsdag 27 mei 2014 @ 20:45 | |
Ja. ![]() Ohja, dat zou best kunnen, net als de vakantieperiode ervoor. Die 'te groot bestelde trams' kunnen een weloverwogen keuze zijn hè ![]() | ||
Darkwing_Duck | dinsdag 27 mei 2014 @ 20:48 | |
Ja, maar dan kan de HTM nog wel huuhuuu doen ![]() Ik heb trouwens nog nooit in Sardientjes-mode in een HTM Tram gezeten, zelfs niet toen ik nog in Drievliet werkte * Darkwing_Duck is achtbaan-operator geweest ![]() | ||
DriekOplopers | dinsdag 27 mei 2014 @ 20:52 | |
En de bonden maar roepen dat vervoerder en infrabeheerder dezelfde moeten zijn... Bij de RET passen de Citadissen overigens niet door de Statentunnel. Te hoog... | ||
DriekOplopers | dinsdag 27 mei 2014 @ 20:53 | |
Ow, en nog effe een gebbetje n.a.v. die naamswijziging van NS HiSpeed... http://www.voorbeterov.nl/page16.php | ||
Darkwing_Duck | dinsdag 27 mei 2014 @ 20:57 | |
Wie de NS klantenservice vanuit het buitenland belt moet voortaan eerste zn nummerweergave aanzetten ![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 27 mei 2014 @ 20:58 | |
Vanochtend om 9.10 uur een gevalletje van perron te kort in Groningen:![]() Trein uit Delfzijl kwam binnen op spoor 3a waar al 5 bakken GTW stonden. Het perron kan 6,5 bakken GTW hebben, dus iedereen moest via de voorste deur naar buiten ![]() | ||
Salatrel | dinsdag 27 mei 2014 @ 20:59 | |
plaatje stuk | ||
DriekOplopers | dinsdag 27 mei 2014 @ 20:59 | |
![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 27 mei 2014 @ 21:00 | |
F5 doen? | ||
Darkwing_Duck | dinsdag 27 mei 2014 @ 21:00 | |
Godverdome t is toch niet waar? mn Nummerherkenning staat aan en NS gooit de haak erop met een bandje die zegt dat het niet zo is... ![]() | ||
Salatrel | dinsdag 27 mei 2014 @ 21:01 | |
nog steeds ![]() | ||
Darkwing_Duck | dinsdag 27 mei 2014 @ 21:01 | |
t is dieptriest Driek, zie mn post hierboven... ![]() | ||
spectrumanalyser | dinsdag 27 mei 2014 @ 21:01 | |
wat een onzin staat er op die voorbeterov site, hè. dat zijn heel veel lege weekenden. pfff... de Connexxion V´tjes waren gisteren aan de beurt¨ ![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 27 mei 2014 @ 21:03 | |
weird, want bij mij doet ie het wel gewoon | ||
Ajaxfan | dinsdag 27 mei 2014 @ 21:04 | |
De NS heeft een tijdreismachine:
| ||
Darkwing_Duck | dinsdag 27 mei 2014 @ 21:04 | |
Nee, 11 maanden werkaamheden ![]() | ||
Ajaxfan | dinsdag 27 mei 2014 @ 21:05 | |
Bij Prorail is alles mogelijk. De benaming 'Omvangrijk' dekt in dat geval de lading wel. | ||
Prins_Pils | dinsdag 27 mei 2014 @ 21:06 | |
Ik had hier wel foto's verwacht van jullie, maar blijkbaar ben ik de enige die de Kameel heeft geklikt vandaag..![]() ![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 27 mei 2014 @ 21:11 | |
ik ben wel in die hoek geweest vandaag, maar had ook daar vertraging ... | ||
Darkwing_Duck | dinsdag 27 mei 2014 @ 21:15 | |
Voor wie de komende tijd in Parijs is, is er tot 12 Jullie een gratis expositie over het Design van Trambanen in Frankrijk "Exposition "tramway, une ecole française" o.a. in Samenwerking met Alstom Filmpje in Frans en Duits Website: http://www.lelieududesign(...)-une-ecole-francaise Persbericht: http://www.lelieududesign(...)-ecole-francaise.pdf Toegang Gratis | ||
remcoP | dinsdag 27 mei 2014 @ 21:16 | |
Translohr everywhere? | ||
Darkwing_Duck | dinsdag 27 mei 2014 @ 21:17 | |
Wie in de translohr zit moet een stevige sportBH aan, kratjewedden dat binnen 5 jaar na opening der Betonbaan heraangelegd moet worden? | ||
Yreal | dinsdag 27 mei 2014 @ 21:17 | |
Waarom kunnen er geen intercity's over hilversum vanaf utrecht naar amersfoort rijden | ||
Peterselieman | dinsdag 27 mei 2014 @ 21:20 | |
het kan prima, maar je zit met de keringen op Hilversum. Die zijn er niet altijd even makkelijk tussendoor te fietsen zonder het een en ander op te heffen. | ||
Salatrel | dinsdag 27 mei 2014 @ 21:21 | |
omdat ze dan kop moeten maken in hilversum? Komt overigens wel eens voor maar duurt ff als je 10bakken bij hebt ![]() | ||
Yreal | dinsdag 27 mei 2014 @ 21:23 | |
Je zou zeggen dat je wel iets moet kunnen doen met omleiden ![]() | ||
Salatrel | dinsdag 27 mei 2014 @ 21:30 | |
vanwaar je vraag dan? voor de kortere reistijd is het iig niet.. ik heb het wel eens meegemaakt dat er vanwege werkzaamheden vanuit utrecht kopgemaakt werd in hilversum om daarna naar amersfoort te rijden maar je staat zomaar minimaal 5 minuten stil in hilversum wat al 1/3 van de normale ic rijtijd is voor utrecht - amersfoort onder normale omstandigheden. of bedoel je waarom ligt er geen boog van sportpark richting baarn zodat hilversum geskipt kan worden... | ||
DriekOplopers | dinsdag 27 mei 2014 @ 21:33 | |
Inderdaad. Wil je dat we dit voor je oppakken? | ||
DriekOplopers | dinsdag 27 mei 2014 @ 21:35 | |
Over die weekenden sprak ik vandaag met de Telegraaf. Morgen als het goed is in de krant. | ||
Yreal | dinsdag 27 mei 2014 @ 21:36 | |
Neeja, het leek mij logischer om treintjes te rijden nu je opzich een optie hebt, en niet voor bussen te gaan. ![]() | ||
James1988 | dinsdag 27 mei 2014 @ 21:50 | |
Sergé, het konijn dat je op RATP-gebied erop wijst dat je op moet passen bij sluitende deuren, heeft een make-over gehad. Van links (1977) naar rechts (2014): ![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 27 mei 2014 @ 21:52 | |
Tegenwoordig rekenen ze er zo een kwartier voor ... Dan doe je over dat eind 40-45 minuten en ben je met de bus veel sneller. | ||
DriekOplopers | dinsdag 27 mei 2014 @ 21:59 | |
Mits de NS voldoende bussen inzet, that is... | ||
Duvel | dinsdag 27 mei 2014 @ 22:00 | |
Is Deventer al klaar? | ||
Yreal | dinsdag 27 mei 2014 @ 22:03 | |
Mwah, met een bus door het centrum van utrecht? Mweh. | ||
Salatrel | dinsdag 27 mei 2014 @ 22:10 | |
ingangscontrole houden bij de bus en je hebt operns capaciteit zat als iedereen zonder checkin niet in mag stsppen ![]() | ||
Darkwing_Duck | dinsdag 27 mei 2014 @ 22:11 | |
Ik ben ooit eens nog een oudere/andere tegengekomen in een SNCF Barrel, met een deur als monster getekend, en een konijntje, maar die leek eerder op de Nesquikhaas... | ||
DriekOplopers | dinsdag 27 mei 2014 @ 22:12 | |
Even ene hulpvraag. Weet iemand hoeveel reizigerstreinen er ongeveer per dag op het hoofdrailnet worden ingelegd? Ik meen iets van 5.000, maar ik kan er best ernstig naast zitten. | ||
greavy | dinsdag 27 mei 2014 @ 22:15 | |
Ff de spoorboekje PDF's downloaden, en elke rit tellen. Dan weet je het exact ![]() | ||
James1988 | dinsdag 27 mei 2014 @ 22:16 | |
Ik kan het zo niet terugvinden, maar ik meen me te herinneren dat NS zo'n 5200 ritten per dag uitvoert. | ||
Darkwing_Duck | dinsdag 27 mei 2014 @ 22:16 | |
Is ook niet helemaal waar want sommige ritten zijn verdeeld in Meerdere tabellen... | ||
greavy | dinsdag 27 mei 2014 @ 22:17 | |
Heb je wat werk te doen, om ook elk treinnummer dubbel te filteren ![]() | ||
James1988 | dinsdag 27 mei 2014 @ 22:17 | |
Opgelost... ![]() | ||
greavy | dinsdag 27 mei 2014 @ 22:20 | |
NMBS maakt zich schuldig aan misleidende reclame (bron) Tijdens het verlengde Hemelvaartweekend kent de NMBS een XL Weekend Deal toe. Met dit weekendtarief kan men voordelig met de trein reizen. Volgens de gebruiksvoorwaarden en de communicatie van de NMBS is dat goed voor 50% korting op het standaardtarief. CD&V-Kamerlid Jef Van den Bergh: “ Een vergelijking van de ticketprijzen leert dat deze beloofde afprijzing nooit volledig wordt doorgerekend.” De korting geldt immers niet op een vast basistarief van 2 euro. De treinreiziger betaalt hierdoor systematisch 1 euro meer dan wat hij op basis van de NMBS-communicatie zou moeten. Vooral op korte trajecten weegt dit door. Op het traject Kalmthout-Antwerpen bijvoorbeeld kost een heen-en-terugreis in de week 6,8 euro en in het weekend 4,4 euro. Dit komt neer op een korting van 35% in plaats van de beloofde 50%. Maar ook op langere trajecten komt de NMBS de halve tarief-belofte niet na. Voor CD&V-Kamerlid Jef Van den Bergh is deze foutieve communicatie niet aanvaardbaar en maakt de NMBS zich schuldig aan misleidende reclame. “Ook al gaat het om een klein bedrag, de NMBS heeft de plicht om die korting aan te rekenen die ze belooft”, aldus Van den Bergh. Hij baseert zich hiervoor op de wet op de marktpraktijken en consumentenbescherming. Van den Bergh roept de NMBS dan ook op ofwel haar communicatie ofwel haar prijzen aan te passen. -- En dat klopt. ¤8,20 voor Antwerpen - Brussel in het weekend (Weekendretour, "50% korting") terwijl voltarief ¤14,60 is. | ||
Dr_Flash | dinsdag 27 mei 2014 @ 22:20 | |
ja die overgangskaartjes ![]() ![]() | ||
Yreal | dinsdag 27 mei 2014 @ 22:22 | |
Nou en, wat een gejank. Daar kan driek nog wat van leren. | ||
greavy | dinsdag 27 mei 2014 @ 22:22 | |
Een strip uit de Standaard in België van enige tijd terug:![]() | ||
bork | dinsdag 27 mei 2014 @ 22:23 | |
DUIC plaatst regelmatig de videoclips van de bouw van Station Vaartsche Rijn. Ook deze maand kon de video – gemaakt door Pyropix – natuurlijk niet achterblijven. Dit keer ondersteund door het nummer Open Ends van Novack. | ||
greavy | dinsdag 27 mei 2014 @ 22:24 | |
Maar wel terecht gejank. Want NMBS zegt: Ja, je krijgt 50% korting. En dat krijg je heul niet ![]() | ||
Yreal | dinsdag 27 mei 2014 @ 22:26 | |
Boe fucking hoe ! je krijgt maar 40% korting. Een euro te weinig korting, nou en. | ||
James1988 | dinsdag 27 mei 2014 @ 22:27 | |
Dat krijg je deels: je krijgt 50% korting op de prijs van de rit, maar niet op de basisprijs. Een asterisk zou dus op z'n plek zijn 50% korting*! * Korting geldt alleen op ritprijs, basisprijs van ¤ 2 wordt altijd aangerekend en hierop wordt geen korting gegeven. Kortingen zijn niet cumulatief, overdraagbaar, reproduceerbaar, verdeelbaar, onderhandelbaar, enzovoorts. Alle rechten voorbehouden, NMBS is niet aansprakelijk voor eventuele schade aan uw schoonmoeder. | ||
Prins_Pils | dinsdag 27 mei 2014 @ 22:27 | |
Nee, bijna. Volgende maand. | ||
greavy | dinsdag 27 mei 2014 @ 22:28 | |
Ja, dat klopt. Maar dat kan je nergens of zeer moeilijk terugvinden. Opzich logisch dat de 'basisprijs' niet gehalveerd wordt in het weekend. | ||
b2py | dinsdag 27 mei 2014 @ 22:33 | |
Prorail jaarverslag | ||
DriekOplopers | dinsdag 27 mei 2014 @ 22:37 | |
Laat mij d'r buiten ja! ![]() | ||
Yreal | dinsdag 27 mei 2014 @ 22:38 | |
![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 27 mei 2014 @ 22:47 | |
NS zegt zelf in een dia die op de schermen in de trein te zien is 5200. | ||
Darkwing_Duck | dinsdag 27 mei 2014 @ 22:47 | |
Schoonmoeder? ![]() | ||
James1988 | dinsdag 27 mei 2014 @ 22:49 | |
![]() | ||
Yreal | dinsdag 27 mei 2014 @ 22:51 | |
![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 27 mei 2014 @ 22:53 | |
![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 27 mei 2014 @ 22:55 | |
Dat getal kwam vandaag op de OBIS voorbij in zo'n propagandafilmpje inderdaad. | ||
James1988 | dinsdag 27 mei 2014 @ 22:57 | |
Ook mooi is dat er aan het einde van het filmpje iets staat als "Benieuwd naar ons hele verhaal? Ga dan naar youtube.com/NS" Wat moet je juist niet proberen op treinwifi? YouTube. ![]() | ||
DriekOplopers | dinsdag 27 mei 2014 @ 22:57 | |
![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 27 mei 2014 @ 23:07 | |
Dat is ook dezelfde kortzichtigheid als dat ze gaan adviseren om bij grote storingen "de auto te nemen" en dan niet in de gaten hebben dat de ANWB automobilisten adviseert om "wanneer mogelijk, de trein te nemen". Dat zijn gewoon dingen die iedere boerenlul kan verzinnen. Maar kan een bloemenschuiver dat ook? | ||
DriekOplopers | dinsdag 27 mei 2014 @ 23:13 | |
Ik zie dat Timo Huges binnen NS behoorlijk aan het puinruimen is. Hij moet jarenlang wanbeleid en mensen op verkeerde plekken rechtbuigen. Dat gaat niet zonder slag of stoot. | ||
James1988 | dinsdag 27 mei 2014 @ 23:14 | |
Huges lijkt het vooralsnog inderdaad beter te doen dan zijn voorganger, maar Bert "de reizigersverenigingen piepen" Meerstadt heeft dan ook wel een gigantische bende achtergelaten. Nu maar zien of Huges de beloftes ("De reiziger op 1, 2 en 3") ook echt kan omzetten in daden voordat zijn functie er weer op zit. | ||
Dr_Flash | dinsdag 27 mei 2014 @ 23:18 | |
Blijkt nog uit niks iig. Als we nou maar niet weer jarenlang tegen dat gehuil van "ja maar het was zo'n puinhoop toen ik eraan begon ![]() | ||
James1988 | dinsdag 27 mei 2014 @ 23:21 | |
Een olietanker als NS heb je niet in één dag omgekeerd, om zo'n cultuuromslag teweeg te brengen moet je tijd en geduld hebben. Zeker als je net binnen bent en het bedrijf nog niet kent is het heel lastig om iets te veranderen. Ja, dat gezeik moet echt eens kappen. | ||
Darkwing_Duck | dinsdag 27 mei 2014 @ 23:22 | |
Weet ik niet... Die extra stop vanochtend op lage zwaluwe en de tegemoetkomende stoptrein die bleef wachten totdat wij ons fitnessprogramma af hadden de brug over waren, heeft wel mn hele dag goedgemaakt, en mn bek doen openvallen van verbazing; En gezorgd dat ik mn aansluiting op Brussel had; vroeger deed men nooit zoiets | ||
Darkwing_Duck | dinsdag 27 mei 2014 @ 23:24 | |
Ja, en spiegel jij je Avatar eens (en fles ook) , een iets wat naar je tekst kijkt ipv er vanaf, staat veel beter! | ||
dennistd | dinsdag 27 mei 2014 @ 23:25 | |
Toevallig hoorde ik vanavond van wat collega's dat Randstad nog chauffeurs zoekt voor de treinstremming bij Amersfoort dit weekend... Bereid je maar weer op het ergste voor dus ![]() | ||
James1988 | dinsdag 27 mei 2014 @ 23:26 | |
Zo beter? ![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 27 mei 2014 @ 23:27 | |
Was loellen Sie? ![]() | ||
Darkwing_Duck | dinsdag 27 mei 2014 @ 23:29 | |
![]() ![]() | ||
James1988 | dinsdag 27 mei 2014 @ 23:30 | |
Graag gedaan ![]() | ||
Darkwing_Duck | dinsdag 27 mei 2014 @ 23:34 | |
![]() Deze zocht ik al de hele avond ! | ||
Yreal | dinsdag 27 mei 2014 @ 23:34 | |
![]() | ||
James1988 | dinsdag 27 mei 2014 @ 23:38 | |
![]() | ||
Dr_Flash | dinsdag 27 mei 2014 @ 23:45 | |
Abonneer je dan ook op het geweldige kanaal van Koeielul112. | ||
James1988 | woensdag 28 mei 2014 @ 00:04 | |
Deze man is een gore baas. Het is hem gelukt om Domino's een paar pizza's te laten bezorgen in zijn trein tijdens een tussenstop. ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 28 mei 2014 @ 00:07 | |
Wij hadden in 2006 al ovenverse lasagne en lambrusco ![]() | ||
James1988 | woensdag 28 mei 2014 @ 00:08 | |
Nog beter ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 28 mei 2014 @ 00:08 | |
Ik heb er ook wel eens aan gedacht om dat tijdens een treinreisje te laten doen. Nooit uitgevoerd helaas ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 28 mei 2014 @ 00:09 | |
Darkwing en Zug-Chef weten dat nog wel. Zal even de foto's erbij zoeken ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 28 mei 2014 @ 00:13 | |
in 1e klasse ICK door shorecrew in Helmond ![]() ![]() ![]() | ||
James1988 | woensdag 28 mei 2014 @ 00:14 | |
Hahahaha ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 28 mei 2014 @ 00:14 | |
Zaten geloof ik ook nog stokbroodjes en kruidenboter bij ![]() | ||
James1988 | woensdag 28 mei 2014 @ 00:15 | |
Goed geregeld ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 28 mei 2014 @ 00:19 | |
Ja, mooie tijd was dat wel ![]() ![]() ![]() | ||
DeaDLocK2K | woensdag 28 mei 2014 @ 00:34 | |
Wat een ontzettend gaaf filmpje zeg ![]() | ||
James1988 | woensdag 28 mei 2014 @ 00:37 | |
"...en ik moet schijten als een os."![]() Wat zijn er trouwens ontzettend veel dingen veranderd in die 8 jaar. Rotterdam, onverbouwd ICM, DH2, enz. ![]() [ Bericht 21% gewijzigd door James1988 op 28-05-2014 00:48:09 ] | ||
Dr_Flash | woensdag 28 mei 2014 @ 00:55 | |
Heeft nog indrukwekkend veel media coverage gehad zelfs. Ik tel behalve personeelsblaadje De Koppeling o.a. tweemaal het Algemeen Dagblad, de Leeuwarder Courant, Twente Vandaag, Noord-Hollands Dagblad, BNN radio en RTL4 had zelfs een item op TV ![]() | ||
James1988 | woensdag 28 mei 2014 @ 00:55 | |
In het filmpje zag ik ook een Metro voorbijkomen, dus die hebben jullie ook nog gehaald. | ||
Dr_Flash | woensdag 28 mei 2014 @ 00:59 | |
We hadden ook een gastenboek mee trouwens, staat vol met tientallen bijdrages van sympathisanten, shorecrew, concurrenten, personeel en random reizigers ![]() | ||
hhh38 | woensdag 28 mei 2014 @ 01:00 | |
Helmond ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 28 mei 2014 @ 01:02 | |
denk dat we 21-8-2016 maar even vrij moeten houden ![]() | ||
hhh38 | woensdag 28 mei 2014 @ 01:12 | |
De nieuwe spoorzone in Helmond wordt trouwens 5 juni officieel geopend door Hans Klok ;') Er zijn al een aantal mooie plaatjes geschoten, het is zeker een geslaagd project vind ik zelf. http://www.helmond.nl/Spoorzone.html | ||
icloud | woensdag 28 mei 2014 @ 01:16 | |
Waarom zit er een pukkel op de kameel? | ||
DeaDLocK2K | woensdag 28 mei 2014 @ 01:17 | |
Uitzicht! | ||
icloud | woensdag 28 mei 2014 @ 01:19 | |
Dat meen je niet, ik weet dat het een directietrein is maar zo skybox erboven op verpest het ontwerp. | ||
DeaDLocK2K | woensdag 28 mei 2014 @ 01:21 | |
Nee man, dat onderscheid het juist, ik vind het echt een van de mooiste treinen die de NS rijk is. | ||
icloud | woensdag 28 mei 2014 @ 01:22 | |
Ik lees net dat de machinist in de pukkel zit, tja praktische gaat voor het schone. | ||
Dr_Flash | woensdag 28 mei 2014 @ 01:29 | |
een koploper met een glazen voorwand kon ook. | ||
remcoP | woensdag 28 mei 2014 @ 02:16 | |
Er is ooit nog een ontwerp voor een nieuwe directietrein geweest. | ||
JDude | woensdag 28 mei 2014 @ 06:10 | |
En het NS-intranet ![]() | ||
derLudolf | woensdag 28 mei 2014 @ 07:35 | |
Want waar komt de naam pimpel vandaan dan? En nu ik toch vraag,wat is de 'badslipper express' ![]() | ||
boriq | woensdag 28 mei 2014 @ 07:54 | |
Badslippers zin de goederen iig. ![]() | ||
JDude | woensdag 28 mei 2014 @ 07:55 | |
Er is niet één Badslipper express. Het is een containerbegrip (pun intended). | ||
#ANONIEM | woensdag 28 mei 2014 @ 08:05 | |
Pimpel is de IC Berlijn, de naam is afkomstig van het lekker "pimpelen" in het restauratierijtuig van deze trein door bepaalde vaste forumbezoekers. (dacht ik hier ooit gelezen te hebben) [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2014 08:06:29 ] | ||
Darkwing_Duck | woensdag 28 mei 2014 @ 08:30 | |
Nee, eigenlijk niet. Achteraf gezien een uitermate teleurstellend filmpje. Bovendien had ik acht jaar geleden beter moeten weten wanneer je wel de camera erbij pakt en wanneer niet. 5 uur sochtends op Rotterdam centraal was NIET het moment bijvoorbeeld, en zo zijn er nog wel meer punten waarop ik het over had willen doen. Ik moet zeggen dat in de montage niet heel veel hoogtepunten gesneuveld zijn, die waren gewoonweg niet gefilmd. Je was OF aan het rennen, OF een mn bek stond zelf open van verbazing, dat ik vergat te filmen. Een jaar later heb ik nog niet veel geleerd ![]() ![]() Maar ik heb nog steeds mn profijt van Rondje Nederland, ik heb nog steeds goede contacten. Hang hier op fok al 8 jaar Rond (weliswaar niet meer onder mn eigen naam), eigenlijk alleen dit topic, met veel plezier . En heb nu in 'bescheiden' spoorhobby er aan over gehouden die me hier in de stille uurtjes in Frankrijk zeker voor vermaak zorgt ![]() Nee Rondje Nederland heeft een mooie Erfenis opgeleverd, waarvan dit filmpje eigenlijk t lelijkst is ![]() Bedankt Fles, voor het organiseren ervan! | ||
b2py | woensdag 28 mei 2014 @ 08:36 | |
Maare, waarom mag ik het filmpje niet mobiel kijken? ![]() | ||
Darkwing_Duck | woensdag 28 mei 2014 @ 08:37 | |
Ik zal eens in de instellingen kijken... ![]() | ||
Bitlord | woensdag 28 mei 2014 @ 08:39 | |
Leuk, in de ICE 105 wordt ik al welkom geheten door het personeel van NS Internationaal. | ||
Darkwing_Duck | woensdag 28 mei 2014 @ 08:40 | |
Rechtenverhaal, muziek, blaba. Even je pc erbij pakken dus. Andere vraag, waarom staat mijn kop in Bobslee-outfit onder die video ![]() | ||
Darkwing_Duck | woensdag 28 mei 2014 @ 08:41 | |
Zo! | ||
b2py | woensdag 28 mei 2014 @ 08:43 | |
Hoerenzooi... | ||
Darkwing_Duck | woensdag 28 mei 2014 @ 08:45 | |
Dat was 8 jaar geleden nog niet zo geregeld enzo... ![]() | ||
greavy | woensdag 28 mei 2014 @ 08:47 | |
![]() Wel veel compacter en het gewicht valt ook mee ![]() Alleen of die telefoon het gaat overleven ... | ||
James1988 | woensdag 28 mei 2014 @ 09:16 | |
Als het een Nokia zou zijn geweest, wel ![]() | ||
Yreal | woensdag 28 mei 2014 @ 09:21 | |
zelfs een Lumia redt dat. | ||
Darkwing_Duck | woensdag 28 mei 2014 @ 09:23 | |
| ||
James1988 | woensdag 28 mei 2014 @ 09:25 | |
Dat is geen Nokia ![]() | ||
Sj0rSz | woensdag 28 mei 2014 @ 12:47 | |
Okee dan ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 28 mei 2014 @ 12:59 | |
hee. Hallo. Persoon. Ja jij ja. Ga daar eens weg. | ||
Peterselieman | woensdag 28 mei 2014 @ 12:59 | |
ik ben het iig niet | ||
Peterselieman | woensdag 28 mei 2014 @ 13:01 | |
Die persoon ligt bij het Herewegviaduct in de stad, dus ook geen treinverkeer in de richting van Zuidbroek. Het is niet duidelijk of hij gesprongen of gevallen is, maar diegene kan het helaas niet meer navertellen | ||
Dr_Flash | woensdag 28 mei 2014 @ 13:03 | |
is ie dood? straalbezopen? bewusteloos? azielzoeker? ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 28 mei 2014 @ 13:04 | |
sowieso dat eerste ... | ||
DriekOplopers | woensdag 28 mei 2014 @ 13:12 | |
Als je dit op het Nederlandse spoor doet, blijft de telefoon heel en gaat het spoor stuk. De diagnose voor de ernstig verzwakte patiënt ProRail is gesteld. Wisselscheurziekte. http://www.voorbeterov.nl/130219.php | ||
GVU | woensdag 28 mei 2014 @ 13:14 | |
Heel veel stations in de Rotterdamse metro zijn bestickerd in R.NET huisstijl. In Amsterdam zie ik er niks van. Is hier informatie over? Wordt alleen de Rotterdamse metro in R.NET-stijl gedompeld? Vind het wel jammer, die blauwe metrohuisstijl en de huisstijl van de voertuigen van de RET vond ik perfect. Nu wordt alles overgedompeld in die lelijke R.NET huisstijl. Wat is daar de meerwaarde van? | ||
#ANONIEM | woensdag 28 mei 2014 @ 13:18 | |
In het nieuwe deel van metrostation Amsterdam Centraal is de stations-huisstijl te zien die later i.i.g. alle ondergrondse stations van de Oostlijn krijgen. En dat is idd geen R-net. De metro's zelf moeten uiteindelijk wel de R-net-huisstijl krijgen, dacht ik. Daar is ook een ontwerp voor gemaakt. Ik weet niet hoeveel prioriteit dat heeft, want het huidige ontwerp van lichtgrijs met rode deuren zou genoeg op R-net lijken dat in de eerste plaats een paar logo-stickers genoeg zouden moeten zijn. [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2014 13:19:10 ] | ||
GVU | woensdag 28 mei 2014 @ 13:22 | |
Als de Rotterdamse metrostations een R-nethuisstijl krijgen zullen die in Amsterdam het vast ook krijgen. Denk dat de Rotterdamse metrostellen straks ook aan de beurt zullen zijn. Ik lees net dat de GVB-, HTM en RET-trams en haltes ook de R-nethuisstijl krijgen. Wat de meerwaarde daarvan is weet ik niet, kost onnodig veel geld en dat elk vervoer zijn eigen huisstijl heeft vind ik wel leuk. Persoonlijk vind ik de huidige huisstijl van de GVB en RET ook veel mooier. | ||
Dven | woensdag 28 mei 2014 @ 13:26 | |
Wat is R.Net? ![]() Vind het wel prettig dat iedere stad zijn eigen identiteit heeft. Maar kan ook overdreven worden. Hier in de stad (met 70.000 inwoners) rijden 14 verschillende regionale busmaatschappijen ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 28 mei 2014 @ 13:27 | |
dan zou ik eerder een andere woordkeus verwachten. "een lichaam" is dan gebruikelijk. Bij "een persoon" denk ik niet aan een dode persoon ![]() | ||
#ANONIEM | woensdag 28 mei 2014 @ 13:27 | |
Nee nee, bewust niet. Hier meer informatie: http://www.hierzijnwij.nu(...)grammen-in-de-metro/ | ||
Dven | woensdag 28 mei 2014 @ 13:28 | |
Goed nieuws voor mij. Gaat treintripjes naar noord en west Europa veel sneller maken ![]() | ||
#ANONIEM | woensdag 28 mei 2014 @ 13:31 | |
Goed nieuws ja. Nu nog de Roemenen zo ver krijgen dat ze de spoorlijn tussen de grens en Craiova moderniseren. Als je ziet hoe lang de treinen over dat stuk doen, dan moet dat wel echt huilen met de pet op zijn. | ||
Peterselieman | woensdag 28 mei 2014 @ 13:32 | |
De eerste Avenio-tram is op 22 mei overgedragen aan de HTM. Volgende maand arriveert het eerste stel in Den Haag, waarna tests op het Haagse spoor volgen http://www.railjournal.co(...)gue-handed-over.html | ||
Dven | woensdag 28 mei 2014 @ 13:34 | |
Erbarmelijk, de staat van spoorwegen aldaar. Servie zal nu helemaal een ramp zijn met die overstromingen.. In het noorden ging je voorheen al letterlijk met 30 km/h.. Supermoderne treinen maar de rest ![]() Enorm voordeel is nu ook dat je Griekenland/Bulgarije kan bereiken zonder uitgebreide grenscontroles. Servie sta je aan beide zijdes letterlijk een uur stil.. 4 uur vertraging alleen al door grenscontroles om een landje door te komen. Leve de EU ![]() | ||
#ANONIEM | woensdag 28 mei 2014 @ 13:41 | |
Er wordt nu vooral veel geïnvesteerd in Boedapest-Szolnok-Arad-Brasov-Boekarest-Constanta. Dat hele traject wordt nu ingrijpend gemoderniseerd. Dubbelspoor, 160 km/u, afsnijden van bochten... En de Roemeense treinen zijn idd. prima. Couchettewagons waarbij je in elke coupé zelf het licht aan en uit kan doen, de airco kan regelen etc., prima voor elkaar. Maar voor Bulgarije wordt nou natuurlijk de verbinding Vidin - Craiova - Timisoara - Arad ineens heel belangrijk. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2014 13:42:35 ] | ||
Bitlord | woensdag 28 mei 2014 @ 13:41 | |
Misschein zie ik iets over het hoofd, maar volgens mij reed ik in 2008 ook met een rechtstreekse nachttrein tussen Budapest en Sofia, in een uurtje of 12. Ik meen dat er toen ook russische rijtuigen inzaten. | ||
Dven | woensdag 28 mei 2014 @ 13:43 | |
Misschien dat het er ooit eens was maar momenteel in ieder geval niet meer ![]() | ||
Bitlord | woensdag 28 mei 2014 @ 13:43 | |
Nog even opgezocht, die trein was er inderdaad destijds: Sofia Dep: 1940 Bucuresti Nord Gr. A Arr: 0544 Bucuresti Nord Gr. A Dep: 0625 (+1 day) Kiev Pass Arr: 0919 (+2 days) Kiev Pass Dep: 1342 Moskva Kievskaja Arr: 0452 (+3 days) | ||
Dven | woensdag 28 mei 2014 @ 13:44 | |
Ik zie budapest er niet tussen? De trein naar Moskou is er nog steeds. | ||
Bitlord | woensdag 28 mei 2014 @ 13:46 | |
Ik ben er echt niet bij vandaag, haal buda en boeke door elkaar.... | ||
Dven | woensdag 28 mei 2014 @ 13:46 | |
En rest en pest ![]() | ||
#ANONIEM | woensdag 28 mei 2014 @ 13:47 | |
Er was wel een directe wagon. Die werd dan in Boekarest of Belgrado aan een andere trein gehaakt. | ||
Dven | woensdag 28 mei 2014 @ 13:49 | |
Vandaag de dag is het 12 uur wachten.. Niet erg. Tripje maken door de stad is prima en dan een slaapwagonnetje. Maar toch ![]() | ||
#ANONIEM | woensdag 28 mei 2014 @ 13:51 | |
Ik was het ook niet. Het zag er niet al te fraai uit. Ze liepen al vrij snel met een brancard en witte doek die kant op, maar het schijnt nog wel dat die persoon met infuuspomp werd weggereden langs het ballast. Die trein stond net voor de brug stil en volgens mij heeft hij die persoon niet eens geraakt, geen bloed, en de trein werd na het weghalen van die persoon rustig naar 4b of 6b gereden. Met een uurtje was het allemaal al weer klaar. | ||
#ANONIEM | woensdag 28 mei 2014 @ 13:56 | |
Hier een overzichtje:![]() Paars is de route via Belgrado. Rechtstreeks, maar buiten EU-gebied en de staat van de Servische spoorwegen is erbarmelijk. Groen is de route die de nieuwe trein als het goed is krijgt, over de nieuwe brug bij Vidin. Rood is de route via Boekarest. De brug bij Ruse is tot nu toe de enige mogelijkheid om per spoor via EU-gebied naar Bulgarije te komen. | ||
Dven | woensdag 28 mei 2014 @ 13:58 | |
Mooi kaartje, thanks! Toch nog bijzonder zonde dat hij dan nog een hele omweg doet eer hij bij Orsava komt. Scheelt zo weer twee uur ![]() | ||
#ANONIEM | woensdag 28 mei 2014 @ 14:06 | |
Er liggen daar niet eens bergen in de weg, de IJzeren Poort begint pas vlak bij Orsova. (En dat de EU flink investeert in het groene traject lijkt me ook wel een teken dat men niet verwacht dat Servië gauw EU-lid zal worden. Maar dat is meer POL ipv. PTA ![]() | ||
Dven | woensdag 28 mei 2014 @ 14:10 | |
Misschien omdat het ook wel een stukje goedkoper is. Als je ziet wat er in Servie allemaal nog moet gebeuren ![]() En het ligt natuurlijk al helemaal niet goed bij het volk als ze even een paar miljard in Servie steken wat nog niet eens EU is. Zeker in deze tijd. Maar dat is inderdaad POL ![]() | ||
Yreal | woensdag 28 mei 2014 @ 14:28 | |
Er zit een sleutelgat in mijn stoel ![]() | ||
Darkwing_Duck | woensdag 28 mei 2014 @ 15:00 | |
Schommelbanaan? ![]() | ||
Yreal | woensdag 28 mei 2014 @ 15:42 | |
uhu | ||
JDude | woensdag 28 mei 2014 @ 15:44 | |
Kun je de stiltewerkplek mee openen. | ||
ziggyziggyziggy | woensdag 28 mei 2014 @ 15:53 | |
Hij was ook niet dood, toch? Overigens zie ik wel een link: http://www.rtvnoord.nl/?p=134519 ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 28 mei 2014 @ 15:55 | |
Dat las ik later ook. OOG had hem al dood verklaard ... | ||
ziggyziggyziggy | woensdag 28 mei 2014 @ 15:58 | |
Ik denk dat iemand in blinde paniek voor Wolter Kroes is gevlucht. Dat klinkt plausibel. | ||
Peterselieman | woensdag 28 mei 2014 @ 16:00 | |
En dan is Wolter nog best te pruimen vergeleken met een aantal anderen ... | ||
#ANONIEM | woensdag 28 mei 2014 @ 16:02 | |
Het was verschrikkelijk. Hij stond vlak voor mijn neus met die carnavalskop van hem. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2014 16:02:27 ] | ||
boriq | woensdag 28 mei 2014 @ 16:13 | |
Geen handtekening gevraagd? ![]() | ||
#ANONIEM | woensdag 28 mei 2014 @ 16:16 | |
![]() | ||
ziggyziggyziggy | woensdag 28 mei 2014 @ 16:53 | |
Of van het viaduct te springen? ![]() | ||
dennistd | woensdag 28 mei 2014 @ 17:35 | |
Was je aan het werk? Zo ja: waarom heb je hem niet weggejaagd met een tyfoon-concert? ![]() | ||
icloud | woensdag 28 mei 2014 @ 18:04 | |
pff het is weer oorlog naar het zuiden, er word nog net niet gevochten om een plekje | ||
icloud | woensdag 28 mei 2014 @ 18:05 | |
dicht |