ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (Brabant ). DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Oeps. Ik zat op mobiel en had het niet eens door. Omdat ik het nog niet eerder heb gedaan, is dat dan gewoon 'nieuw topic' klikken en dan opent hij zelf de standaard tekst voor de opening?
NS Hispeed verdwijnt weer, back to NS Internationaal. Grappig dat de reden waarom het weer terug naar Internationaal gaat volgens mij precies dezelfde waren om het Hispeed te noemen Behalve dat ICd nu naar NSR gaat.
NS Hispeed verdwijnt weer, back to NS Internationaal. Grappig dat de reden waarom het weer terug naar Internationaal gaat volgens mij precies dezelfde waren om het Hispeed te noemen Behalve dat ICd nu naar NSR gaat.
Godver. Benieuwd welke marketing kantoor hier een paar duizend euro voor opstrijkt.
NS Hispeed verdwijnt weer, back to NS Internationaal. Grappig dat de reden waarom het weer terug naar Internationaal gaat volgens mij precies dezelfde waren om het Hispeed te noemen Behalve dat ICd nu naar NSR gaat.
Na zo'n 7 jaar is het Hispeed-feestje nu dus helemaal ten einde. Als de ICd over gaat naar NSR, betekent dit dan ook dat we NSH-/ICd-personeel op de sprinter naar Uitgeest kunnen gaan aantreffen?
Lijkt me niet, hsa is de formele uitbater en zij blijven bestaan, dus ook het personeel blijft voorlopig bij hsa
HSA B.V. heeft misschien 3 medewerkers (een directeur, een man van de boekhouding en een momenteel stakende schoonmaker), het rijdend personeel is allemaal NS.
Hahaha, zat ik net nog te kankeren dat ik mijn overstap in Amersfoort niet ging halen door de vertraagde pimpel voor on, zit ik in de laatste trein naar het westen die wel is doorgereden.
edit voor de woordjes
[ Bericht 13% gewijzigd door boriq op 26-05-2014 18:11:19 ]
De verdere verschraling van de toch al bijzonder magere Intercity Defect Direct lijkt te zijn begonnen, ik zit nu in een stam waar aan één kant de rijtuignummers die op de deuren zijn geplakt zijn weggehaald.
Op maandag 26 mei 2014 19:16 schreef James1988 het volgende: De verdere verschraling van de toch al bijzonder magere Intercity Defect Direct lijkt te zijn begonnen, ik zit nu in een stam waar aan één kant de rijtuignummers die op de deuren zijn geplakt zijn weggehaald.
die sprinter naar Breukelen blijft een prachtig gebeuren. je neemt de sprinter naar Breukelen en krijgt te horen dat dat het eindpunt van de trein is. vervolgens stapt iedereen uit en gaat de trein zonder passagiers verder. zoiets van, allemaal oprotten ik ga liever alleen verder.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op maandag 26 mei 2014 19:16 schreef James1988 het volgende: De verdere verschraling van de toch al bijzonder magere Intercity Defect Direct lijkt te zijn begonnen, ik zit nu in een stam waar aan één kant de rijtuignummers die op de deuren zijn geplakt zijn weggehaald.
Als je vlak daarvoor de brussellaar van 18.44 pakt heb ik je al een paar keer gezien
Als je vlak daarvoor de brussellaar van 18.44 pakt heb ik je al een paar keer gezien
Die heb ik inderdaad gepakt.
Ik weet overigens ook waarom die machinist niet doorreed. Bij Rotterdam kwam de ICd naar Breda binnen met +3, toen moest de hele meute uit Amsterdam/Schiphol er nog uit voordat de lui voor Breda erin konden. Vertrek uit Rotterdam was uiteindelijk met +3 (normaal heeft dat ding 3 minuten stilstand).
De rijtijden voor Rotterdam - Breda laten het toe om die +3 eruit te rijden zonder als een bezetene te hoeven rijden. Binnenkomst te Breda was echter met +4. Op het perron zag ik een NSR-machinist richting koffiehokje lopen. Z'n cabine had hij onbeheerd achtergelaten (deur wijd open) en de rangeerders waren niet eens in de buurt.
Op het perron zag ik een NSR-machinist richting koffiehokje lopen. Z'n cabine had hij onbeheerd achtergelaten (deur wijd open) en de rangeerders waren niet eens in de buurt.
Op maandag 26 mei 2014 20:21 schreef James1988 het volgende: Op het perron zag ik een NSR-machinist richting koffiehokje lopen. Z'n cabine had hij onbeheerd achtergelaten (deur wijd open) en de rangeerders waren niet eens in de buurt.
Dat vind ik allemaal zo krom. Net als dat Weekend-OV.
De reizigers die wél betalen voor een WeekendVrij mogen zulke feestdagen gewoon dokken, maar de gratis reizende WeekendOV-studenten mogen gewoon gratis reizen Hoog tijd dat zoiets afgeschaft wordt voor WeekendOV of geïntroduceerd voor WeekendVrij ...
Dat vind ik allemaal zo krom. Net als dat Weekend-OV.
De reizigers die wél betalen voor een WeekendVrij mogen zulke feestdagen gewoon dokken, maar de gratis reizende WeekendOV-studenten mogen gewoon gratis reizen Hoog tijd dat zoiets afgeschaft wordt voor WeekendOV of geïntroduceerd voor WeekendVrij ...
Weekend Vrij is van de treinvervoerders, die bepalen de geldigheid van dat product. De geldigheid van het Studentenreisproduct wordt bepaald door DUO.
Ja en ik vind het ook idioot dat ik niet gewoon 365 x 24 x 7 gratis over de hele wereld met de trein mag reizen. En als ik maar hard genoeg schreeuw krijg ik misschien nog wel mijn zin ook
Dat vind ik allemaal zo krom. Net als dat Weekend-OV.
De reizigers die wél betalen voor een WeekendVrij mogen zulke feestdagen gewoon dokken, maar de gratis reizende WeekendOV-studenten mogen gewoon gratis reizen Hoog tijd dat zoiets afgeschaft wordt voor WeekendOV of geïntroduceerd voor WeekendVrij ...
Een fucking ZONDAGSDIENSTREGELING zelfs. Niet eens een ZATERDAGSE. Dan vind ik helemaal dat gewoon vrij reizen moet zijn. Ik blijf mijn klachten wel doorsturen aan NSR, iedere keer weer ....
Op maandag 26 mei 2014 22:07 schreef greavy het volgende: Een fucking ZONDAGSDIENSTREGELING zelfs. Niet eens een ZATERDAGSE. Dan vind ik helemaal dat gewoon vrij reizen moet zijn. Ik blijf mijn klachten wel doorsturen aan NSR, iedere keer weer ....
Ach joh in de bewoonde wereld is er toch geen verschil tussen de zondagsdienstregeling en de doordeweekse dienstregeling
Op maandag 26 mei 2014 22:07 schreef greavy het volgende: Een fucking ZONDAGSDIENSTREGELING zelfs. Niet eens een ZATERDAGSE. Dan vind ik helemaal dat gewoon vrij reizen moet zijn. Ik blijf mijn klachten wel doorsturen aan NSR, iedere keer weer ....
Wat rijdt er dan precies niet? De boemel meppel-> Leeuwarden?
Op Hemelvaartsdag en op tweede pinksterdag reizen zowel houders van een weekabonnement als van een weekendabonnement gratis.
en dan klik je op de link die daar staat http://www.duo.nl/particu(...)-week-en-weekend.asp en daar zijn Hemelvaarts- en Tweede Pinksterdag gewoon feestdagen zonder verdere vermelding dat voor het Week-OV ook gratis reizen geldt.
Op maandag 26 mei 2014 22:57 schreef Salatrel het volgende: Wel weer typisch plannen af laten hangen van wel of niet gratis reizen maar ondertussen wel elke ochtend langs de starbucks en ah2go voor croissantjes
Nou inderdaad zeg. Hoeveel geld ik al niet weggespoeld heb aan enthousiast gekochte kaartjes voor ritten waar ik uiteindelijk toch geen zin in bleek te hebben
NS is gewoon niet meer serieus te nemen als alleenheerser op het hoofdrailnet. Ze falen te veel, te vaak, te hard en te lang. En die kutjes op het ministerie houden ze de hand boven het hoofd.
Op maandag 26 mei 2014 23:29 schreef Dr_Flash het volgende: NS is gewoon niet meer serieus te nemen als alleenheerser op het hoofdrailnet. Ze falen te veel, te vaak, te hard en te lang. En die kutjes op het ministerie houden ze de hand boven het hoofd.
Vooral dit in mijn ogen. De bovenste laag weghalen bij I&M en er nieuwe (iets meer competente) mensen neerzetten zal al wat kunnen helpen m.b.t. handhaving van allerlei dingen waaraan ze moeten voldoen, enz.
De nieuwe naam NS International lijkt erg op de naam die NS gebruikte voordat de naam Hispeed werd geïntroduceerd. Dat was namelijk NS Internationaal. Volgens NS blijkt uit klantenonderzoek dat reizigers die naam het meest duidelijk vinden.
Op dinsdag 27 mei 2014 00:38 schreef James1988 het volgende: Sowieso, noem het dan gewoon meteen "Internationaal" als je toch de ambitie hebt van een zak hooi. Dit "International"-gedoe slaat nergens op.
Noem het gewoon geen "NS" meer. Zowel in het Duits als het Engels als het Frans is het International.
Hou eens op met denken dat je als kikkerlandje wat voorstelt met je compleet falende railbedrijf dat droomt over luchtkastelen.
Wel weer typisch plannen af laten hangen van wel of niet gratis reizen maar ondertussen wel elke ochtend langs de starbucks en ah2go voor croissantjes
Moet ik me aangesproken voelen? Ik vertik het gewoon om geld te betalen voor een reis die met de auto minder dan de helft van de tijd in beslag neemt. Net als dat ik het vertik om geld te betalen voor een kop siroop koffie bij de Kiosk. Albert Heijn boycot ik ook
Maar dat is een punt, de Kiosk en de ToGo enzo zijn gewoon veel te duur In Duitsland heb je goede koffie op het station voor ¤0,80 of een eurootje ofzo.
Vooral dit in mijn ogen. De bovenste laag weghalen bij I&M en er nieuwe (iets meer competente) mensen neerzetten zal al wat kunnen helpen m.b.t. handhaving van allerlei dingen waaraan ze moeten voldoen, enz.
Volgens mij zitten er vooral beleidsmakers bij I&M terwijl het juist ook nodig is dat er ook wat mensen zitten die de spoormaterie goed snappen en dus kunnen zeggen, dit kan, dit kan niet om daar weer ambities op te baseren.
09:23 "Dames en heren, IC direct naar Schiphol en Amsterdam vertrekt van spoor 8." 09:25 trein komt voorrijden, deuren gaan open, iedereen stapt in. Ik had al op de borden gezien dat de trein niet zou rijden, maar goed... 09:28 "Dames en heren, de IC direct van 9:27 zal niet rijden vanwege een brandmelding bij Schiphol" 09:37 trein rijdt donker en leeg weg
Uiteindelijk is het treinpersoneel nog minstens 5 minuten bezig geweest om alle mensen er weer uit te krijgen, wat volstrekt onzin is.
1) Met een iets betere informatievoorziening richting personeel had de machinist in ieder geval de deuren niet hoeven ontgrendelen 2) Je had die mensen best kunnen vervoeren van Breda naar Rotterdam. Tegen de tijd dat die trein aan zou zijn gekomen had men dan dat ding opnieuw kunnen inleggen voor Rotterdam - Schiphol - Amsterdam, want er is geen probleem meer bij Schiphol.
Sowieso al die omroepen over spoor 8 de hele tijd, alle IC's richting het westen vertrekken daar al weken .
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Ook mooi op Amersfoort, om 10.23 nog steeds op de borden hebben staan dat 'De Intercity naar Amersfoort Schothorst van 9.55 niet rijdt i.v.m. op last van de brandweer'
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Ik ben nu in Den Haag HS, hier staat bij IC's richting Vlissingen "Stopt ook in Lage Zwaluwe" op de borden. Intercities van/naar Venlo lijken hetzelfde te doen, afgaande op de AV van dat station.
Lijkt me een goed alternatief voor omreizende mensen tussen Breda en Roosendaal