Ireyon | zaterdag 24 mei 2014 @ 17:10 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost. ![]() | |
Anno1982 | zaterdag 24 mei 2014 @ 17:11 |
Complimenten voor de front- en sluitseinen! | |
James1988 | zaterdag 24 mei 2014 @ 17:12 |
Op YouTube kwam ik een "Let's play Train Simulator 2014"-video tegen, de maker hiervan is een beetje creatief geweest: | |
Dr_Flash | zaterdag 24 mei 2014 @ 17:12 |
| |
Dr_Flash | zaterdag 24 mei 2014 @ 17:27 |
Sjezus die omroepberichten ook ![]() ![]() | |
icloud | zaterdag 24 mei 2014 @ 17:31 |
Weet iemand hoe het werkt net terug betalen van de toeslag? De loketbediende weigerde mij terug te betalen en scheepte mij op met 3 gratis toeslagkaartjes waar ik niks aan heb. Kan ik gewoon mijn geld terugeisen? | |
James1988 | zaterdag 24 mei 2014 @ 17:35 |
Mooi hè? ![]() Ik neem maar even aan dat het om de IC Direct gaat? Dan moet je hier zijn: http://www.nshispeed.nl/nl/na-de-reis/compensatie-bij-vertraging Helaas is NS Hispeed wat ouderwetser dan NS Reizigers, het moet per post. En je moet er zelfs nog een postzeggel op plakken. | |
bork | zaterdag 24 mei 2014 @ 17:36 |
Geen idee. Wat wel kan bij de DB is het volgende, net uitgeprobeerd. Heb een kaartje online gekocht, en ontdek je 3 dagen later dat het goedkoper is dan toen je het boekte, kan je het eerste gekochte kaartje laten vervallen (stornieren) en dan in hetzelfde menu het nieuwe kaartje kopen, je bent wel 15 euro kwijt aan het wisselen en eventuele reserveringen. Heb ik, toch 30 euro (terug-)verdiend in 5 minuten ![]() Precies dezelfde trein en zelfde wagon alleen nu aan de andere kant ![]() ![]() O, ja DB boekt het geld gelijk (paypal) terug ![]() ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door bork op 24-05-2014 17:53:58 ] | |
icloud | zaterdag 24 mei 2014 @ 17:40 |
Ja die had ik gelezen, maar ik heb een blokkerkaart gecombineerd met een toeslag, ik had 30 minuten vertraging dus volgens hun eigen regeling mag ik de volledige toeslag terug eisen? | |
KnightSolaire | zaterdag 24 mei 2014 @ 17:42 |
Ja, dat kun je dus bij NS Hispeed indienen met dat formulier wat je op die link vindt. | |
James1988 | zaterdag 24 mei 2014 @ 17:43 |
Volgens mij niet alleen de toeslag, maar het hele bedrag van je kaartje. ![]() | |
icloud | zaterdag 24 mei 2014 @ 17:44 |
Moet ik mijn vervoersbewijs, de blokkerkaart meesturen? Dat immers wel op hun website, Daar kunnen ze toch niks mee? | |
icloud | zaterdag 24 mei 2014 @ 17:45 |
Maarja het is een blokkerdagkaart dus dat lijkt me lastig, ik neem dat ze met tickets alleen enkele en retourtjes bedoelen | |
James1988 | zaterdag 24 mei 2014 @ 17:45 |
Dat is als bewijs. Als je bij NS een GtbV indient voor een reis die je niet met de OV-chipkaart hebt gemaakt moet je er ook een vervoerbewijs bij stoppen. | |
Dr_Flash | zaterdag 24 mei 2014 @ 17:49 |
Ja, vervolgens hoor je er nooit meer wat van en als je gaat bellen krijg je te horen dat je de aanvraag maar opnieuw moet indienen. Alsof je 2 maanden na dato nog weet wanneer van waar naar waar en hoe laat precies. EN zonder je kaartje natuurlijk, want dat was je al kwijt na de eerste keer insturen HEUJ ![]() | |
icloud | zaterdag 24 mei 2014 @ 17:49 |
Mooi dan ga ik dat dadelijk eens proberen. Nu eerst de ice halen | |
James1988 | zaterdag 24 mei 2014 @ 17:51 |
Mijn ervaring is dat je wel antwoord krijgt, maar dat dit wel 6 tot 8 weken op zich laat wachten. Standaard. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 24 mei 2014 @ 18:00 |
Zo jammer dat ze dat wiel weer opnieuw moeten uitvinden. bij NS was er in het begin ook een hoop gelazer, maar inmiddels gaat die GtbV regeling best wel smooth. Waarom moet NSTrekschuit dan weer moeilijk doen? ![]() | |
James1988 | zaterdag 24 mei 2014 @ 18:18 |
Ik heb een paar keer een brief gestuurd naar NS Hispeed met daarin ongeveer het volgende: "Die Fyra van jullie is om de haverklap vertraagd en de afgelopen twee weken was hij toeslagvrij. Ik wil het geld voor m'n toeslagabonnement terug." 2 maanden later had ik het geld dan ook op m'n rekening staan. ![]() | |
Ireyon | zaterdag 24 mei 2014 @ 18:32 |
Ik ging laatst met een overgangskaartje naar het loket. "Hoi, ik heb een overgangskaartje gekocht maar moest alsnog op het balkon staan". Zonder verder een woord te zeggen pakte ze meteen 4 euro tevoorschijn ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 24 mei 2014 @ 19:01 |
"Jullie geld terug is in overeenstemming met jullie dienstverlening OOK ernstig vertraagd. Hierbij een factuur voor de rente. Binnen een week betalen anders komt er nog eentje." | |
spectrumanalyser | zaterdag 24 mei 2014 @ 19:12 |
fijn dat 't snel en eenvoudig kan. dat lukt mij helaas niet. nadat ik mijn voordeeluren abonnement had opgezegd werd er voor een heel nieuw jaar afgeschreven. Er werd beloofd dat het bedrag zou worden teruggestort. 2 maanden verder en er is nog niet bijgeschreven. gebeld, excuses. 2 weken later weer gebeld, opnieuw excuses gekregen en ´t zou overgemaakt worden. echter is er tot op de dag van vandaag niets bijgeschreven. het abonnement is al 2 maanden terug daadwerkelijk stopgezet. heb het stopzetten via de automaat geregeld zoals uitgelegd in een brief van de NS. als ik nu incheck heb ik dus geen voordeeluren-korting. en wat komt er net op de deurmat? een brief over mijn voordeeluren-abonnement met nieuwe productvoorwaarden en begeleidende brief: "U heeft bij ons een Voordeelurenabonnement." ![]() | |
James1988 | zaterdag 24 mei 2014 @ 19:17 |
![]() | |
icloud | zaterdag 24 mei 2014 @ 19:48 |
Net een ritje ice, valt me behoorlijk tegen dat ze geen wifi en prullenbakken hebben, maargoed samen met een vriendin een flesje rood leeg gedronken voor een godsvermogen Het viel me trouwens op dat de ice vol ligt met informatie folders met de aansluitende treinen per station.deze sluit precies aan op de ice die ik had, vervangen ze die folders elke rit? Lijkt me nogal een werk. | |
remcoP | zaterdag 24 mei 2014 @ 19:52 |
Elke db-fernverkehr trein heeft altijd foldertjes met het reisschema van de trein ja ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 24 mei 2014 @ 19:53 |
In o.a. Tsjechië en Slowakije hebben ze dat ook. Op zich wel handig. Alleen printen ze in alledrie de landen die foldertjes niet elke dag opnieuw uit met de actuele situatie. | |
icloud | zaterdag 24 mei 2014 @ 19:53 |
Dus dat wil zeggen dat als deze trein morgen laten we zeggen de ochtenddienst heeft(eerste rit ofzo) alle foldertjes van vanavond er uitmoeten en vervangen moeten worden? Dat is gekkenwerk. | |
remcoP | zaterdag 24 mei 2014 @ 19:54 |
En toch is het zo. Er worden alleen geen foldertjes gemaakt specifiek per dag. | |
icloud | zaterdag 24 mei 2014 @ 19:56 |
Nee had ik gezien alleen per rit. Zo foldertje is trouwens maar een maand geldig aan de datum te zien. | |
Dr_Flash | zaterdag 24 mei 2014 @ 20:12 |
Precies. Dat is trouwens maar één van de 700 denkbare vormen van wat je "de reiziger op 1, 2 of 3" zou kunnen noemen ![]() ![]() | |
DriekOplopers | zaterdag 24 mei 2014 @ 20:16 |
Melden bij ILT en verzoeken, tot handhaving over te gaan? Dit soortgedrag moet je natuurlijk nooit pikken. | |
boriq | zaterdag 24 mei 2014 @ 20:18 |
Van de Twitters en Somda: Man tussen de trein en het perron gevallen in Apeldoorn, wordt gelukkig gered door 2 andere passagiers en kan het navertellen.
| |
icloud | zaterdag 24 mei 2014 @ 20:19 |
Ik zit er ernstig aan te denken om vanaf duisburg de cnl te nemen, slechts 109 euro hmmm moeilijk moeilijk Het is jammer dat db geen paspoort acepteerd. | |
Dr_Flash | zaterdag 24 mei 2014 @ 20:20 |
Jah. Maar nu weten we het al ![]() | |
James1988 | zaterdag 24 mei 2014 @ 20:27 |
In Duitsland is er op redelijk wat trajecten wel Wi-Fi beschikbaar in de ICE, maar dit is niet gratis. | |
icloud | zaterdag 24 mei 2014 @ 20:31 |
Ik merk het tussen de grens en duisburg had ik idd wifi. | |
Dr_Flash | zaterdag 24 mei 2014 @ 20:32 |
Pauper. Betalen voor wifi ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 24 mei 2014 @ 20:35 |
Bied gewoon gratis aan man, als service. Verhoog de tarieven desnoods een beetje. Staat gewoon zo veel klantvriendelijker ![]() | |
icloud | zaterdag 24 mei 2014 @ 20:37 |
Maare ik heb nog anderhalf uur om te beslissen of ik morgen in mijn eigen bed lig of in hotel regent berlin met goed gezelschap. Wat zouden jullie doen? | |
Anne | zaterdag 24 mei 2014 @ 20:43 |
Ik zou dat niet op een forum vragen. | |
James1988 | zaterdag 24 mei 2014 @ 20:44 |
Gratis Wi-Fi is in Duitsland een stuk minder vanzelfsprekend als in Nederland. Zelfs als het wel gratis is moet je vaak nog je Duitse telefoonnummer afgeven voor je toegang krijgt. | |
Dr_Flash | zaterdag 24 mei 2014 @ 20:45 |
Anne! ![]() | |
dennistd | zaterdag 24 mei 2014 @ 20:45 |
Vandaag maakten de Vrienden van het Spoorwegmuseum een rondrit, waarbij onder andere Almelo Bedrijvenpark werd bezocht:![]() | |
James1988 | zaterdag 24 mei 2014 @ 20:45 |
Lekker naar dat hotel gaan ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 24 mei 2014 @ 20:46 |
Vet leuk, dan doen ze daar maar wat aan. "Achtergebleven zijn" is geen argument om "achtergebleven te blijven". Allesbehalve zelfs. | |
Dr_Flash | zaterdag 24 mei 2014 @ 20:47 |
En de klok van de muur wippen met dat goede gezelschap ![]() | |
James1988 | zaterdag 24 mei 2014 @ 20:49 |
Preaching to the choir ![]()
![]() ![]() ![]() | |
Anne | zaterdag 24 mei 2014 @ 20:51 |
En dan gaan wij duimen dat ook het hotel geen wifi heeft ![]() | |
James1988 | zaterdag 24 mei 2014 @ 20:53 |
![]() | |
Yreal | zaterdag 24 mei 2014 @ 20:56 |
![]() ![]() | |
icloud | zaterdag 24 mei 2014 @ 21:05 |
Voorlopig betekend dat dat we een paar uur in de trein zitten. Aankomst half vijf morgenvroeg | |
#ANONIEM | zaterdag 24 mei 2014 @ 21:05 |
Zometeen de laatste nachtdienst van 4. Even 2 dagen stoom afblazen! ![]() | |
James1988 | zaterdag 24 mei 2014 @ 21:13 |
Je gaat de trein het werk laten doen? ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 24 mei 2014 @ 21:14 |
Lekker stuiteren ![]() | |
icloud | zaterdag 24 mei 2014 @ 21:17 |
Nee eerste klas is waarschijnlijk vol, baliebediende is nog aan het kijken. Word waarschijnlijk een niet verstelbare stoel | |
James1988 | zaterdag 24 mei 2014 @ 21:18 |
Jammer dat het geen VIRM is dan ![]() | |
b2py | zaterdag 24 mei 2014 @ 21:34 |
Ik werd trouwens wel helemaal warm weer van Lunetten Aansluiting te Utrecht vanmiddag, zoveel prachtig beton en nieuwe infra! | |
Peterselieman | zaterdag 24 mei 2014 @ 21:39 |
Genoeg stoomlijntjes in Nederland ![]() | |
Peter | zaterdag 24 mei 2014 @ 21:50 |
Je hebt vlekken op het beton achter gelaten? ![]() | |
b2py | zaterdag 24 mei 2014 @ 21:53 |
En we kwamen vol met 80 Den Bosch binnen gejakkerd. Wat heerlijk was dat. | |
boriq | zaterdag 24 mei 2014 @ 21:54 |
Op volle snelheid een station binnen jakkeren ![]() | |
James1988 | zaterdag 24 mei 2014 @ 21:59 |
Duits rijden ![]() | |
b2py | zaterdag 24 mei 2014 @ 22:06 |
Allemaal hè, geen EZR hè, gewoon vol beuken ![]() Blij dat ik achterste rijtuig zat, 6b is in Den Bosch nog een takke eind vanaf de trap. Ik moest nog een meter of 60/70. | |
Peterselieman | zaterdag 24 mei 2014 @ 22:11 |
Je hebt het perron dus ook nog meegepakt? | |
icloud | zaterdag 24 mei 2014 @ 22:13 |
Waarschijnlijke laatste update vandaag, zit op mijn brakke telefoon internet ipv wifi. We zitten in de cnl, op weg naar berlin aankomst half vijf, eerste klas [ Bericht 4% gewijzigd door icloud op 24-05-2014 22:21:51 ] | |
b2py | zaterdag 24 mei 2014 @ 22:14 |
Wattes? | |
James1988 | zaterdag 24 mei 2014 @ 22:21 |
Goede reis! | |
_JdM_ | zaterdag 24 mei 2014 @ 22:24 |
Die Flyover ![]() ![]() Ik blijf die gouden meuque lelijk vinden. Blokkeren het uitzicht op het prachtige grijze beton. | |
b2py | zaterdag 24 mei 2014 @ 22:37 |
Ik vind het wel wat hebben. Verder, Ramos! ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 24 mei 2014 @ 22:40 |
Hoerig hoerig kut Real ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 24 mei 2014 @ 22:43 |
dit | |
b2py | zaterdag 24 mei 2014 @ 22:48 |
Ze verdienen het meer dan Atleti momenteel.. | |
Dr_Flash | zaterdag 24 mei 2014 @ 22:51 |
ze verdienen het nooit. Arrogante verwende klootzakjes. | |
b2py | zaterdag 24 mei 2014 @ 22:53 |
![]() | |
derLudolf | zaterdag 24 mei 2014 @ 22:55 |
Wat kost zo'n geintje? Vorig jaar november was ik al ¤60 kwijt voor Deventer-Hannover 2e klas in de intercity naar Berlijn. | |
Fiorano | zaterdag 24 mei 2014 @ 22:55 |
+1 | |
icloud | zaterdag 24 mei 2014 @ 23:03 |
209 euro twee personen eerste klas | |
James1988 | zaterdag 24 mei 2014 @ 23:04 |
Een last-minute enkeltje CNL voor Arnhem - Berlin heb je vanaf ¤ 128,70 volgens bahn.de. Hoeveel "zo'n geintje" kost hangt heel erg af van wanneer je boekt en met welke boekingsvoorwaarden je akkoord gaat. Begin dit jaar heb ik samen met wat lui uit dit topic een rondje gedaan van Hengelo naar Leer via Osnabrück en Bremen, de meesten van ons hadden een ticket voor ¤ 29. ![]() | |
b2py | zaterdag 24 mei 2014 @ 23:09 |
De goal van 100 miljoen ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 24 mei 2014 @ 23:10 |
100 miljoen wat? Knikkers, zandkorrels, grindsteentjes? ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 24 mei 2014 @ 23:12 |
Dat vraag je je dan af he. Is het nou met 1 goal ineens helemaal okee die 100 miljoen? Hoezo zou dit 100 miljoen waard zijn? Volgend jaar heb je weer een kans hoor ![]() | |
b2py | zaterdag 24 mei 2014 @ 23:14 |
Als ze winnen is het wel voor een groot deel gefixed ja. La Deçima is ze veel waard daar. | |
Peter | zaterdag 24 mei 2014 @ 23:15 |
Over welk spoorwegmaterieel gaat het? ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 24 mei 2014 @ 23:25 |
Elke flenskar die Cristiano Ronaldo zijn beide benen kost ![]() Want portugezen haten we sowieso hier. | |
b2py | zaterdag 24 mei 2014 @ 23:28 |
Alleen jij. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 24 mei 2014 @ 23:29 |
Ja jouw foekie foekie neukdoos komt uit Portugal nou nou okee. Alleen jij niet dan. | |
dennistd | zaterdag 24 mei 2014 @ 23:43 |
![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 24 mei 2014 @ 23:50 |
Als ik een beetje op tijd ga slapen kan ik morgen alsnog doen wat ik vandaag had willen doen ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 24 mei 2014 @ 23:54 |
en dat is? | |
Dr_Flash | zaterdag 24 mei 2014 @ 23:55 |
Slagje Willingen. | |
James1988 | zaterdag 24 mei 2014 @ 23:55 |
Hoe lang doe je daar eigenlijk over, vanaf Deventer? En hoe reis je dan? | |
icloud | zaterdag 24 mei 2014 @ 23:59 |
Op wintersport? | |
Dr_Flash | zondag 25 mei 2014 @ 00:01 |
uurtje of 6 enkele reis. Deventer - Enschede - Dortmund - Brilon Wald - Willingen. 2 x 275 km | |
Dr_Flash | zondag 25 mei 2014 @ 00:02 |
Neuh ik moet even terug. Was er vorig weekend ook al, en bedacht me later dat ze daar best leuke kadootjes voor mijn moeder hebben die volgende week jarig is. En het alternatief is dat mijn moeder bij mij iets bestelt van Marktplaats. Dat wil je vermjiden ![]() | |
Dr_Flash | zondag 25 mei 2014 @ 00:14 |
Om precies te zijn: Deventer 9:00 V Enschede 9:45 x 9:56 Dortmund Hbf 12:07 x 12:23 Fröndenberg 12:47 x 13:34 Brilon Wald 14:37 x 14:45 Willingen 14:53 x 17:07 Brilon Wald 17:15 x 17:56 Bestwig 18:10 x 18:20 Dortmund Hbf 19:35 x 19:52 Enschede 21:50 x 22:16 Deventer 22:59 A ![]()
| |
James1988 | zondag 25 mei 2014 @ 00:22 |
En dat zijn zo te zien allemaal RE's, dus die doe je met Weekend Vrij en een SWT? ![]() | |
Dr_Flash | zondag 25 mei 2014 @ 00:23 |
Niemals mehr guessen ![]() | |
greavy | zondag 25 mei 2014 @ 00:23 |
Ter correctie: Wel een leuk ritje ![]() | |
Dr_Flash | zondag 25 mei 2014 @ 00:25 |
NRWticket zelfs. ook geldig op Enschede - Gronau EN Brilon - Willingen namelijk ![]() 550 km voor 28,50 ![]() ![]() Oorspronkelijke schema(voor zaterdag) ging uit van 630 km (terugweg via Venlo maar ook dat was gecoverd door NRWticket) | |
Dr_Flash | zondag 25 mei 2014 @ 00:26 |
Oh die kende ik nog niet ![]() Buitenland doe ik weinig aan verkortingen. Na FBMZ en FGSP houdt het wel zo'n beetje op ![]() | |
greavy | zondag 25 mei 2014 @ 00:28 |
Buitenland wordt voor mij ook al moeilijker hoor ![]() België ken ik ook wel een paar, maar lang niet alle... Net als Duitsland. | |
dennistd | zondag 25 mei 2014 @ 00:32 |
Ik ken van Duitsland alleen HBTH en HBTN ![]() En België ken ik niks ![]() | |
Dr_Flash | zondag 25 mei 2014 @ 00:32 |
Anyway, best leuk dat ik op zondag een kwartier eerder thuis kan zijn, maar dat kost dus wel 80 km. Plus dat er geen backup meer is. Als ik eerder zou stranden in het Sauerland zou ik nog de tante van Darkwing kunnen bellen voor een slaapplaats maar voor de nacht zo-ma is dat geen optie ![]() | |
Dr_Flash | zondag 25 mei 2014 @ 00:35 |
KK is Köln Hbf ![]() | |
dennistd | zondag 25 mei 2014 @ 00:37 |
Waarom schelden sommige mensen altijd met Köln Hbf dan? ![]() Nouja, nog maar een plaatje van vanmiddag, tussen Hengelo en Drienerlo: ![]() | |
greavy | zondag 25 mei 2014 @ 00:37 |
FN = Antwerpen Centraal, FL = Liège-Guillemins. FNND = Antwerpen Noord. FVC = Antwerpen Berchem. FHS = Hasselt. FR = Brugge. Dat is wel wat ik zo ongeveer van België nog weet ![]() | |
Dr_Flash | zondag 25 mei 2014 @ 00:38 |
FGRA (aka GRAF ![]() ![]() | |
dennistd | zondag 25 mei 2014 @ 00:41 |
Ik denk dat ik BED maar eens ga opzoeken | |
greavy | zondag 25 mei 2014 @ 00:41 |
FGSP is toch Gent sint Pieters? | |
Dr_Flash | zondag 25 mei 2014 @ 00:42 |
Jep ![]() | |
greavy | zondag 25 mei 2014 @ 00:42 |
Goed idee. Al vanaf 04:30 actief, en na een lange dag met de TSP, met vele fotostops, heb ik het nu wel gehad. Totaal 23 fotostops, waarvan 19 op de vrije baan, en waarvan er nog eens 16 een talud beklommen moest worden en/of de sporen overgestoken worden. | |
Dr_Flash | zondag 25 mei 2014 @ 00:43 |
En dan nog niet te vergeten de bittere strijd tegen de Piraten ![]() | |
greavy | zondag 25 mei 2014 @ 00:44 |
Ach, ik heb dat bord niet vast gehad hoor. Hier stonden tenminste geen doodskoppen op ![]() | |
Dr_Flash | zondag 25 mei 2014 @ 00:48 |
Dat is best een goed idee ![]() | |
greavy | zondag 25 mei 2014 @ 00:54 |
Voorgaande jaren heeft er altijd een groot bord met doodskoppen op gestaan. Dit keer was het bescheiden ![]() | |
Dr_Flash | zondag 25 mei 2014 @ 00:55 |
Ga door ![]() | |
Peterselieman | zondag 25 mei 2014 @ 01:07 |
Volgende keer gewoon een smiley doen ![]() | |
bork | zondag 25 mei 2014 @ 01:42 |
MSP in Ehv gezien ![]() ![]() ![]() | |
Peter | zondag 25 mei 2014 @ 02:06 |
Geen idee waar je het over hebt... | |
bork | zondag 25 mei 2014 @ 02:13 |
Dit: Ik kon perron 4 in Eindhoven trouwens niet verlaten met een roltrap of lift, klopt dat? | |
greavy | zondag 25 mei 2014 @ 08:08 |
Dat klopt. Eindhoven heeft nog geen openbare liften. Voor de lift moet er iemand met de sleutel mee van NSR Eindhoven, dan kan het. Roltrap heb je volgens mij alleen naar boven daar. Na de verbouwing zijn er gewoon openbare liften en dergelijke. | |
Duvel | zondag 25 mei 2014 @ 08:35 |
Is er ook nog zoiets als een systeem achter deze verkortingen? | |
greavy | zondag 25 mei 2014 @ 08:36 |
| |
dennistd | zondag 25 mei 2014 @ 08:45 |
FADK en FASH zouden dan nog logisch zijn, maar blijkbaar wordt de eerste lettergreep weggelaten? | |
spectrumanalyser | zondag 25 mei 2014 @ 08:50 |
goedenmorgen. nog altijd staan de italiaanse AnsaldoBreda V250 treintjes op de dijksgracht. | |
b2py | zondag 25 mei 2014 @ 09:14 |
4 verstoringen op zondagochtend, waarvan een (Zutphen - Winterswijk) ik de afgelopen dagen al veel vaker voorbij heb zien komen.. | |
boriq | zondag 25 mei 2014 @ 09:40 |
Die van Zutphen - Winterswijk heeft er inderdaad de afgelopen dagen vaker gezeten en niet geheel onverwachts is een van de andere storingen een defecte ICD. ![]() | |
Ajaxfan | zondag 25 mei 2014 @ 09:48 |
Zutphen - Winterswijk is het hele jaar volgens mij al vaak de pineut toch? | |
boriq | zondag 25 mei 2014 @ 09:51 |
Dit jaar 8x een storing (http://www.rijdendetreine(...)eriode=2014&oorzaak=) De andere kant op vanaf Winterswijk (naar Arnhem) heeft vaker problemen, daar is het dit jaar al 18x raak geweest (http://www.rijdendetreine(...)eriode=2014&oorzaak=) | |
b2py | zondag 25 mei 2014 @ 09:54 |
Maar kijk naar de data, afgelopen vier dagen ineens mega veel raak... Ook gestrande trein naar Stavoren, STS passage? | |
Yreal | zondag 25 mei 2014 @ 10:11 |
En weer spoedwerkzaamheden ![]() | |
Viezze | zondag 25 mei 2014 @ 10:14 |
Hoe lang duurt het? Dat weet niemand. Zoek het maar uit, het is toch zondag. | |
Peterselieman | zondag 25 mei 2014 @ 10:19 |
Of grote materieelproblemen. Zie eentje met +88 op Sneek Noord staat ![]() http://ovtijden.com/arnu/rl/37117/2014-05-25T08:11:00+0200/ | |
Yreal | zondag 25 mei 2014 @ 10:24 |
bijna treurig dat ze nog die weekend vrij abbo's zo actief proberen te slijten... | |
Viezze | zondag 25 mei 2014 @ 10:26 |
Dat is natuurlijk om alle bussen vol te krijgen | |
Yreal | zondag 25 mei 2014 @ 10:27 |
ik blijf liever thuis ![]() | |
Yreal | zondag 25 mei 2014 @ 10:29 |
Hoewel we nu wel lekker al het tuig in purmerend houden | |
KnightSolaire | zondag 25 mei 2014 @ 10:37 |
Volgens mij omdat in de concessie is vastgelegd dat er andere compensatievoorwaarden moesten zijn voor vertragingen met Fyra. Dus moest NS Hispeed een andere compensatieregeling handhaven. | |
ziggyziggyziggy | zondag 25 mei 2014 @ 10:54 |
Gestrande trein betekent niet altijd een STS. In dit geval ging het om een bijna-aanrijding. | |
b2py | zondag 25 mei 2014 @ 11:30 |
Ok, thanks! | |
Dr_Flash | zondag 25 mei 2014 @ 12:00 |
Lekker zinvolle concessie-eis ja ![]() | |
b2py | zondag 25 mei 2014 @ 12:07 |
Hey fles, jij was toch bezig met een of andere actuele vertrektijden ding? | |
KnightSolaire | zondag 25 mei 2014 @ 12:08 |
Overzichtelijker voor de reiziger werd het allemaal niet, nee ![]() | |
Frozen-assassin | zondag 25 mei 2014 @ 12:09 |
Wat is dat dan nou voor grafkanker.. 9.00 tot 14.00 spoedwerkzaamheden.. Ga toch weg | |
Dr_Flash | zondag 25 mei 2014 @ 12:26 |
Bezig? Nee. Ik heb een tablet die een website toont ja ![]() | |
Frozen-assassin | zondag 25 mei 2014 @ 12:36 |
Knap werk, NS!! | |
Yreal | zondag 25 mei 2014 @ 12:37 |
M.ns.nl is wel een bazensite ja ![]() | |
b2py | zondag 25 mei 2014 @ 12:40 |
Hmm, ik kan me herinneren dat je een of ander project gestart was.. Maja, zal wel dan. Retourtje willingen bezig of niet vertrokken? | |
Dr_Flash | zondag 25 mei 2014 @ 12:44 |
Nee iets anders. Hij doelt op dit ding: ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 25 mei 2014 @ 12:46 |
Neuh, kan vrijdag ook nog wel en dat is een doordeweekse dag dus meer reismogelijkheden. Misschien kan ik het dan wel zo plannen dat ik 4 uur daar heb ![]() | |
Frozen-assassin | zondag 25 mei 2014 @ 14:16 |
En nu spoedwerkzaamheden bij Utrecht CS... Minder treinen naar Den Bosch, geen naar Driebergen-Zeist. Zo zie je maar weer eens het profijt van het saneren van de wissels... | |
Litpho | zondag 25 mei 2014 @ 14:18 |
Elk nadeel... | |
James1988 | zondag 25 mei 2014 @ 14:34 |
En daar is de volgende: Rotterdam-Delft: een wisselstoring zorgt ervoor dat het geen treinen kunnen rijden. Omreizen kan via Gouda. bit.ly/NSinfo #Rtd | |
Yreal | zondag 25 mei 2014 @ 14:38 |
en nog eentje | |
ziggyziggyziggy | zondag 25 mei 2014 @ 14:46 |
Aannames, aannames... | |
Dr_Flash | zondag 25 mei 2014 @ 14:51 |
Nou, zeg jij eens hoe het wel is dan ![]() | |
#ANONIEM | zondag 25 mei 2014 @ 14:52 |
Het traditionele model was toch, dat een wisselstoring in Utrecht ervoor zorgt dat de trein van Haarlem naar Uitgeest vertraagd raakt? | |
ziggyziggyziggy | zondag 25 mei 2014 @ 14:54 |
We weten niet wat er gerepareerd moet worden en tegenwoordig moeten er bij reparaties nevensporen buiten dienst worden genomen. Om dan wisselsanering de schuld te geven, slaat als een lul op een drumstel. En nee, ik weet ook de details niet, ik zit thuis F1 te kijken. | |
Dr_Flash | zondag 25 mei 2014 @ 15:08 |
Nou ja, het staat natuurlijk als een paal boven water dat wisselsaneringen ten koste gaan van flexibiliteit. Al is het in dit geval natuurlijk niet gezegd dat "het niet beginnen met saneren van wissels" de huidige ellende voorkomen zou hebben. | |
ziggyziggyziggy | zondag 25 mei 2014 @ 15:39 |
Eens en eens. | |
Peterselieman | zondag 25 mei 2014 @ 16:14 |
Corridor rijden ![]() | |
b2py | zondag 25 mei 2014 @ 16:21 |
Zal 215A/B wel zijn... | |
Salatrel | zondag 25 mei 2014 @ 16:24 |
je had beter kunnen gaan werken. Had je meer spanning en sensatie gezien ![]() | |
Sandrvich | zondag 25 mei 2014 @ 16:27 |
De grootste grap is dat DB wel weer gratis WiFi in de DB InterCity-Bus, die de ICE dus beconcurreerd. ![]() | |
b2py | zondag 25 mei 2014 @ 16:30 |
En geen wifi op NBS Frankfurt - Cologne. | |
Peterselieman | zondag 25 mei 2014 @ 16:33 |
Gebeurde in Monaco genoeg hoor. Ik heb me wel vermaakt ![]() | |
James1988 | zondag 25 mei 2014 @ 16:33 |
Volgens deze kaart zou er wel wifi moeten zijn in ICE's op de lijn Frankfurt - Keulen. Ik vraag me af wat DB precies moet doen om wifi mogelijk te maken in die treinen. Het meeste treinwifi wordt gewoon aangeboden via 3G/4G, in een enkel geval via satelliet (Thalys). | |
b2py | zondag 25 mei 2014 @ 16:36 |
Hebben ze recent toegevoegd dan.. | |
b2py | zondag 25 mei 2014 @ 16:41 |
Pinksterweekend, wat een hel wordt dat om te gaan reizen ![]() | |
James1988 | zondag 25 mei 2014 @ 16:48 |
Wat staat er zoal op de planning voor dat weekend dan? Op NS.nl gaat de lijst met werkzaamheden nog niet verder dan 4-6. Stel mongolen ![]() | |
b2py | zondag 25 mei 2014 @ 17:03 |
Heb je even? Hele weekend: Alphen - Gouda Utrecht - Rotterdam/Den Haag grotendeels plat zondag tot 10:00 IC's uit Amsterdam tot Breukelen, twee per uur. Breukelen - Utrecht per stop/snelbus. Snel/Stopbussen Utrecht C - Woerden/Gouda. (Ook niets Woerden - Gouda) Tussen Overvecht en Utrecht C geen treinen, vanaf daar twee sprinters naar Hilversum en twee sprinters & IC's naar Amersfoort. Maandag tot 09:00 Geen treinen Naarden-Bussum - Weesp. Zaterdag Zaandam - Sloterdijk en vanaf 22:00 ook Haarlem - Sloterdijk. Geen IC's tussen Almere c en Lelystad. Rijdt wel op zondag en maandag. En dat vergeet NS er vast nog wel een en ander aan wijzigingen erbij te zetten. | |
James1988 | zondag 25 mei 2014 @ 17:07 |
Dat zijn flink wat wijzigingen. Dan gaat men zeker al die "overbodige" wissels bij Utrecht "deactiveren"? | |
b2py | zondag 25 mei 2014 @ 17:08 |
Was het maar deactiveren ![]() | |
James1988 | zondag 25 mei 2014 @ 17:09 |
Nouja, we zien het vanzelf wel wanneer de boel in elkaar stort. | |
Peterselieman | zondag 25 mei 2014 @ 17:13 |
Daar hoef je vast niet lang op te wachten. Het kan prima met zo weinig mogelijk wissels maar daar heb je toch wel wat dingen voor nodig: - infra moet goed functioneren - materieel moet zeer betrouwbaar zijn - minimaliseren storingen veroorzaakt door derden - meer lijngebonden inzet personeel etc ![]() Een aantal factoren zullen niet op orde zijn | |
Dr_Flash | zondag 25 mei 2014 @ 17:14 |
Dus in zo'n beetje 80 % van het land iseigenlijk niets aan de hand? ![]() | |
James1988 | zondag 25 mei 2014 @ 17:16 |
Je kunt 'm nu al aan zien komen: over 2 jaar is de gemiddelde punctualiteit van treinen rond Utrecht 20% lager dan voor die hele operatie, ProRail roept "Aan ons ligt het niet want onze infra functioneert prima", NS roept "Aan ons ligt het ook niet, want onze bijsturingsorganisatie is prima in staat om de problemen op te vangen maar heeft daar de fysieke middelen in de infra rond Utrecht niet meer voor" en de reiziger heeft het nakijken... | |
b2py | zondag 25 mei 2014 @ 17:18 |
Daar moeten al die badslippers langs die niet door Utrecht kunnen ;-). | |
Dr_Flash | zondag 25 mei 2014 @ 17:19 |
oh ja kut ![]() | |
Zug-Chef | zondag 25 mei 2014 @ 17:24 |
Doorgaans is het PInksterweekend wel hét weekend dat de meeste cargo's gewoon blijven rijden inderdaad. Dit in tegenstelling tot Pasen en Kerst. | |
Duvel | zondag 25 mei 2014 @ 17:28 |
Het hele emplacement zit vol met groene strepen... | |
Yreal | zondag 25 mei 2014 @ 17:36 |
Dat is ongeveer de hele randstad, en het draait natuurlijk allemaal om ons | |
James1988 | zondag 25 mei 2014 @ 17:38 |
Groene strepen? Blijf dat maar denken, wij (van onder de rivieren) weten wel beter. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 25 mei 2014 @ 17:38 |
![]() | |
Dr_Flash | zondag 25 mei 2014 @ 17:38 |
Stelletje patatzeggers ![]() | |
James1988 | zondag 25 mei 2014 @ 17:39 |
Het is friet. | |
Peterselieman | zondag 25 mei 2014 @ 17:39 |
stuk beter dan onder de rivieren waar ze het woord overstap nog niet kunnen spellen ![]() | |
Yreal | zondag 25 mei 2014 @ 17:40 |
Ik zie overigens ook nog zutphen, eindhoven en steenwijk op de planning staan. | |
Yreal | zondag 25 mei 2014 @ 17:43 |
Erger dan dit weekend zal wel niet ![]() | |
Dr_Flash | zondag 25 mei 2014 @ 17:45 |
en dan zijn dit alleen nog maar de GEPLANDE verstoringen he ![]() | |
Yreal | zondag 25 mei 2014 @ 17:53 |
Ik mag geen ov fiets abbo nemen omdat mijn ov chipkaart korter geldig is dan 1 jaar ![]() | |
Yreal | zondag 25 mei 2014 @ 17:54 |
Er rijdt serieus een trein van roosendaal naar brussel airport? ![]() | |
Yreal | zondag 25 mei 2014 @ 17:56 |
Ook echt alleen op za/zo. Wat dan ![]() | |
Dr_Flash | zondag 25 mei 2014 @ 17:56 |
ja, dat is niet nieuw of zo. | |
James1988 | zondag 25 mei 2014 @ 17:57 |
Die rijdt doordeweeks ook, maar dan verder naar Puurs. dit is onzin. | |
Yreal | zondag 25 mei 2014 @ 17:57 |
Dalvrij mocht ik er wel gewoon op aanschaffen ![]() | |
Yreal | zondag 25 mei 2014 @ 17:58 |
Puurs via zaverterm? Dat is toch vreselijk om? Sowieso, puurs? Wat? | |
James1988 | zondag 25 mei 2014 @ 18:00 |
Ik zat ernaast, ik dacht even dat Puurs in de buurt van Brussel lag. Boy was I wrong. ![]() Doordeweeks rijdt de stoptrein Roosendaal - Antwerpen door naar Puurs, in het weekend rijdt dat ding naar Brussels Airport. Waarschijnlijk omdat er dan een andere treinserie in het weekend niet rijdt en men contractueel verplicht is om X treinkilometers naar de luchthaven te hebben ofzo. | |
Duvel | zondag 25 mei 2014 @ 18:01 |
Allerlei markeringen op de spoorstaven. | |
Yreal | zondag 25 mei 2014 @ 18:02 |
Maar ook echt puurs. Gewoon een willekeurig station waar ze nog een treintje konden laten keren. Leek mij wel een nuttige verbinding ![]() | |
Ajaxfan | zondag 25 mei 2014 @ 18:03 |
Er gaat natuurlijk ook helemaal niemand op pad met de trein dat weekend. | |
Dr_Flash | zondag 25 mei 2014 @ 18:52 |
nu niet meer nee ![]() | |
spectrumanalyser | zondag 25 mei 2014 @ 19:01 |
de werkzaamheden rondom Utrecht zijn een tijd geleden al aangekondigd. http://www.ns.nl/over-ns/(...)trecht-centraal.html | |
Dr_Flash | zondag 25 mei 2014 @ 19:13 |
Vet leuk joh ![]() ![]() | |
greavy | zondag 25 mei 2014 @ 19:15 |
Nee. De route die de L Antwerpen - Puurs doet, heeft het deel tussen Antwerpen Zuid en Puurs in het weekend geen treinen ![]() In het weekend MOET men altijd via Mechelen, met de IR-trein Leuven - Puurs. 13 Minuten meer reistijd. Stations die dus niet bediend worden: Hoboken Polder, Hemiksem, Schelle, Niel, Boom, Ruisbroek-Sauvegarde. | |
Dr_Flash | zondag 25 mei 2014 @ 19:19 |
Geldt overigens voor wel meer lijnen in België, dat er in het weekend gewoon niets rijdt. Ik weet er in Wallonië nog wel een paar. | |
greavy | zondag 25 mei 2014 @ 19:20 |
Joah, dat klopt. Maar volgens mij is dit de lijn die het dichtstbij Nederland is, waar niks rijdt in het weekend? Tijdens werkzaamheden heb ik die lijn al eens in het weekend met de IC Antwerpen - Lille Flandres gedaan, en dan gewoon op snelheid overal doorknallen ![]() | |
Dr_Flash | zondag 25 mei 2014 @ 19:23 |
Antwerpen Haven is dichterbij ![]() | |
greavy | zondag 25 mei 2014 @ 19:25 |
Oja, da klopt ja. Maar daar rijden nog wel goederentreinen ![]() | |
boriq | zondag 25 mei 2014 @ 19:29 |
is er geen vraag of heeft de NMBS gewoon schijt? | |
greavy | zondag 25 mei 2014 @ 19:30 |
Daar is simpelweg geen vraag verwacht ik. Nu zijn er nog stations die in het weekend krap aan de 10 in- en uitstappers op zaterdag komen ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 25 mei 2014 @ 19:32 |
Ook wel een beetje kip-ei tussen die 2 denk ik. Als je geen vervoer aanbiedt, tsja, dan blijkt vanzelf dat iedereen alles op de fiets of met de auto diet. EN is er geen vraag ook. | |
boriq | zondag 25 mei 2014 @ 19:32 |
Ja, dan snap ik het wel. Beetje Enschede Eschmarke en Glanerbrug situatie op zondag. ![]() | |
#ANONIEM | zondag 25 mei 2014 @ 19:36 |
Spoorlijn 26 is ook zo'n mooi voorbeeld, die lijn gaat gewoon door Brussel maar stations als Merode en Delta (nota bene met overstap op de metro) kennen in de logica van de NMBS geen vervoersvraag in het weekend ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2014 19:36:34 ] | |
greavy | zondag 25 mei 2014 @ 19:37 |
Ja oké. En ALS er een trein komt, is de eerste op zondag pas om 9u, en de laatste om 19u, in een 1x/2u-takt ofzo ![]() ![]() | |
boriq | zondag 25 mei 2014 @ 19:38 |
Stonden op een maandagmiddag toch nog best wat mensen op Meiser, kan in het weekend natuurlijk compleet anders zijn maar dat je daar dan niets laat rijden is heel veel ![]() | |
greavy | zondag 25 mei 2014 @ 19:39 |
Oh, lekker handig weer: Men kan bij NS Lowspeed én NMBS geen tickets kopen voor de TGV's Parijs - Barcelona, want de treinen zijn onder een ander reservatiesysteem ondergebracht, waar alleen de RENFE en SNCF bij kunnen ![]() | |
Dr_Flash | zondag 25 mei 2014 @ 19:40 |
EN de treinreiswinkelt ![]() | |
Litpho | zondag 25 mei 2014 @ 19:41 |
Zoals het gebrek aan vraag voor het avondretour dus? ![]() | |
greavy | zondag 25 mei 2014 @ 19:41 |
En de CD. En de ÖBB. En de SBB en, ja, ik kan wel ff doorgaan. | |
Dr_Flash | zondag 25 mei 2014 @ 19:41 |
Maar had Neelie niet iets in gang gezet waardoor dit ook op Europees niveau geregeld gaat worden? | |
Dr_Flash | zondag 25 mei 2014 @ 19:43 |
Oh ja ik weet het al. Railteam Alliance heet het ![]() | |
greavy | zondag 25 mei 2014 @ 19:43 |
Daarom snap ik die logica ook niet. Als vervoerder wil je toch zoveel mogelijk tickets verkopen, en dus zou DB, ÖBB enz. er ook bij moeten kunnen voor verkoop? TGV Parijs - Barcelona is dus een beetje een apart buitenbeentje ... | |
dennistd | zondag 25 mei 2014 @ 19:43 |
In Nederland zouden die lijnen al zijn gesloten denk ik. En vervangen door een buslijn, die op zondag ook niet rijdt (die lijnen hebben we wel namelijk in Nederland). | |
Yreal | zondag 25 mei 2014 @ 19:44 |
En weer herstelwerkzaamheden. Is dit een excuus om gewoon even 2 uur aan een vertraging te plakken? | |
greavy | zondag 25 mei 2014 @ 19:49 |
Men kan in België nog steeds bij de NMBS een ticket kopen naar Bastenaken. En dan met de TEC-bus lijn 163a reizen. Die bus rijdt in opdracht van NMBS, en de gehele spoorlijn is opgebroken. In 2004 is het loket gesloten, terwijl in 1993 de allerlaatste trein reed ![]() Loket moest open blijven "want de lijn was nog in dienst" | |
boriq | zondag 25 mei 2014 @ 19:57 |
![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 25 mei 2014 @ 19:59 |
Opgebroken? ![]() https://www.google.com/ma(...)iHX2XTpI2adv2OYw!2e0 | |
greavy | zondag 25 mei 2014 @ 20:05 |
Als het goed is, heeft men in 2011/2012 de allerlaatste sporen weggehaald. | |
b2py | zondag 25 mei 2014 @ 20:13 |
Dat is de maatvoering van de nieuwe infra ![]() | |
Sandrvich | zondag 25 mei 2014 @ 20:24 |
Die hebben een SNCF systeem ook staan. | |
James1988 | zondag 25 mei 2014 @ 20:29 |
Sommige stations in Wallonië halen dat niet eens op een werkdag geloof ik. ![]() | |
boriq | zondag 25 mei 2014 @ 20:53 |
Waar kan ik trouwens een wedje afsluiten over het aantal 'uitgelopen werkzaamheden' of 'herstelwerkzaamheden' morgenochtend? | |
Ajaxfan | zondag 25 mei 2014 @ 20:57 |
Naarden - Weesp hadden ze wel gelijk met de lamlegging van Muiderpoort - Weesp kunnen doen. Creativiteit kent geen tijd. Iemand die weet wat ze tussen Muiderpoort en Weesp gedaan hebben eigenlijk? Staat los van de geluidschermen volgens mij. | |
boriq | zondag 25 mei 2014 @ 21:01 |
Hier (http://www.prorail.nl/nie(...)-amsterdam-en-zwolle) staat alleen dat ze aan het werk zijn bij Rai, al zullen ze vast meer hebben gedaan. | |
Ajaxfan | zondag 25 mei 2014 @ 21:11 |
Zou een keer tijd worden. Die perrons liepen qua betegeling nou niet echt recht. | |
Peterselieman | zondag 25 mei 2014 @ 21:12 |
van de werkzaamheden bij RAI heeft het treinverkeer weinig last dit weekend. Die vinden voornamelijk naast het station plaats | |
greavy | zondag 25 mei 2014 @ 21:30 |
Dat zal je snel tegenvallen. Alle stations, zelfs in Wallonië, zitten boven de 20 ( ![]() station Pry, langs L132, heeft er maar 27 in/uitstappers op ma-vr, daar rijdt de trein za/zo gewoon door. | |
boriq | zondag 25 mei 2014 @ 21:38 |
27 man? Dat past ook gewoon makkelijk in een Optare Solo, is ook weer wat goedkoper. ![]() | |
greavy | zondag 25 mei 2014 @ 21:39 |
Dordt in Stoom 2014 Vandaag maar even vlakbij huis gebuurt, en de SSN stoomtrein vastgelegd op alle mogelijke stekken... De onderstaande foto is toch wel de meest gave foto van de dag: ![]() Bij de Wantijbrug passeert tijdens een heerlijk zonnetje de pendeltrein tijdens Dordt in Stoom. Aan de Baanhoekweg-zijde was de 65 018 present, en de Dordrecht-zijde de 01 1075, die hier nog ver buiten het fotobeeld rijdt. ![]() Tijdens Dordt in Stoom pendelt de SSN met de fraaie stam en aan beide uiteindes een stoomlok tussen station Dordrecht en de Baanhoekweg in Dordrecht. Keurig op tijd vertrekt de pendeltrein als trein 38111 vanaf de Staart richting station Dordrecht. | |
Duvel | zondag 25 mei 2014 @ 22:00 |
Het is echt geen gezicht! | |
James1988 | zondag 25 mei 2014 @ 22:04 |
Verstaat er hier iemand Noors? Ik vind het maar een beetje een aparte reclame, zelfs als ik de description door Google Translate haal. | |
remcoP | zondag 25 mei 2014 @ 22:17 |
Tog is trein, meer weet ik niet. ![]() | |
b2py | zondag 25 mei 2014 @ 22:22 |
Achja, een emplacementstekening is buiten ook minder makkelijk lezen dan achter het bureau. | |
b2py | zondag 25 mei 2014 @ 22:23 |
Soms dingen doen, prachtig! ![]() | |
dennistd | zondag 25 mei 2014 @ 22:23 |
Nee, geen Optare. Kutbussen dat het zijn ![]() | |
greavy | zondag 25 mei 2014 @ 22:25 |
Ik zit wat verder te zoeken: station Florée heeft maar hooguit 24 in/uitstappers per dag. Dat station heeft niet eens iets wat op een parkeerplaats lijkt. De dichtbijzijndste fatsoenlijke parkeermogelijkheid is 800 meter lopen. Florée heeft za/zo ook geen trein. Dan rijden de treinen op L162 daar gewoon door. | |
James1988 | zondag 25 mei 2014 @ 22:27 |
Ik zag nabij Maidenhead shuttlebusjes rondrijden tussen het Office Park en het station, daar rijden ze met Optare's. Best geinige bussen wel ![]() | |
dennistd | zondag 25 mei 2014 @ 22:28 |
Geerdijk heeft ook geen parkeerplaats, alleen wat parkeervakken bij de woningen voor aan de straat daar | |
Ajaxfan | zondag 25 mei 2014 @ 22:29 |
Hij valt even niet... | |
greavy | zondag 25 mei 2014 @ 22:30 |
Nee, dat klopt, maar daar is wel wat mogelijk, bij Florée niet. Heb vorige week zondag daar ook ff staan ronddolen om mijn auto kwijt te kunnen voor een foto te maken vanaf het perron ![]() Maar daar ligt het station op de meest totaal onlogische plek. Je kan er niet eens voor het station stoppen om mensen in- en uit te laten stappen. Auto's rijden daar met 70 door. | |
Peterselieman | zondag 25 mei 2014 @ 22:30 |
De Eschmarke heeft nog minder in- en uitstappers | |
dennistd | zondag 25 mei 2014 @ 22:30 |
Zolang je er niet mee hoeft te rijden wel ja... Rammelende rotdingen met wielen die veel te ver naar voren zitten.
| |
boriq | zondag 25 mei 2014 @ 22:31 |
Ik had een maat nodig en in zo'n karretje passen volgens wikipedia 29 mensen, gelukkig rijden inderdaad ze in Borne en Hengelo en niet in Enschede. ![]() | |
greavy | zondag 25 mei 2014 @ 22:32 |
Ik heb toch al een hekel aan bussen, en zo'n Optare verbetert het inderdaad niet. Heb er één keer ingezeten. Vond het gare klotebussen ![]() | |
dennistd | zondag 25 mei 2014 @ 22:33 |
Helaas ook in Enschede tegenwoordig: 's ochtends op lijn 6, en dan de rest van de dag op lijn 7 (pendelbus station-Van Heekplein). https://www.google.nl/map(...)QbouILsEgtOdCKAQ!2e0 kan toch? | |
greavy | zondag 25 mei 2014 @ 22:35 |
Staan borden dat je niet mag parkeren, alleen voor bewoners. Misschien is in/uitstappen daar idd wel mogelijk idd. | |
boriq | zondag 25 mei 2014 @ 22:35 |
rly? Op 7 zag ik vorige week nog een vergrootte sprinter. Gelukkig gooien ze in 2 en 62 vast geen Optares ![]() | |
b2py | zondag 25 mei 2014 @ 22:38 |
Zie Prorail tekst. | |
bork | zondag 25 mei 2014 @ 22:41 |
Na de verbouwing had ik gisteren niks aan. Ik merk wel dat je behoorlijk gehandicapt bent wanneer je met twee krukken op pad moet bij de NS. In Overvecht netjes ingestapt zodat bij een lift uitkom op CS, komen we binnen op spoor 12 op een plaats waar ik precies de grootste krukstrompelafstand had naar spoor 14/15 ![]() Verder is die troep op de grond ook niet handig met het goed plaatsen van je stok, wel overal hulpvaardige en vriendelijke mensen ![]() | |
James1988 | zondag 25 mei 2014 @ 22:46 |
Op veel plekken is het nog zo dat toegang voor PRM's (People with Reduced Mobility) suboptimaal is. Zelfs in grote stations als Delft en Breda is het op dit moment nog maar behelpen omdat: 1) de perrons niet toegankelijk zijn 2) de opstap van perron naar trein niet gelijkvloers is In Delft is het zelfs zo erg dat je voor alle treinen richting Rotterdam over een trap moet: of de hoge trap over het spoor heen, of het tunneltje aan de andere kant. Er is gewoon geen lift, en er is ook nergens in de buurt een overpad waar je onder begeleiding overheen zou moeten kunnen. In Breda waren er eerst nog roltrappen, maar inmiddels zijn alle perrons alleen nog maar toegankelijk met gewone trappen. Er is wel een overpad (en een lift om van de ingang op perron 2 uit te komen), maar hiervan ben je afhankelijk van begeleiding die er niet altijd is. Straks (als de verbouwingen klaar zijn) wordt het wel beter, maar tot die tijd is het helaas behelpen. ![]() | |
Litpho | zondag 25 mei 2014 @ 22:50 |
Gelukkig hoef je op station Putten niet al te vaak van perron 1 naar perron 2, maar ik ben wel blij dat ik dat niet met krukken hoef te doen ![]() | |
Sandrvich | zondag 25 mei 2014 @ 22:52 |
De titel betekent volgens mij zoiets als "Wat is dat toch met treinreizen?". In het filmpje gaat het over waarom treinreizen zo mooi is, er worden wat voorbeelden genoemd en de vergelijking met de auto wordt (...uiteraaaaaaard alwéér) gemaakt. Eindconclusie: "Wat is reizen met de trein, toch zo ontzettend fijn!", of iets die trant in ieder geval. | |
bork | zondag 25 mei 2014 @ 22:53 |
In Tilburg kan je ook (nog) niet alles doen, op Overvecht sinds kort dus wel, dat was dan een pluspunt ![]() ![]() Ik hoop eenmalig met krukken te reizen en als incidenteel gehandicapte moet je je eigenlijk dus flink voorbereiden op ritje met de NS dat doe je (nog) niet uit de losse pols ![]() | |
Viezze | zondag 25 mei 2014 @ 22:55 |
Dat is wel een beetje vreemd niet? | |
spectrumanalyser | zondag 25 mei 2014 @ 23:00 |
kennen jullie Rico Windt al? 3366 videootjes heeft hij op YouTube gezet. Treinen en Liften is wat hij filmt. om onbekende redenen voorziet hij zijn video's van Engelstalig commentaar. | |
dennistd | zondag 25 mei 2014 @ 23:03 |
Wel wat offtopic, maar goed: Ontopic: ![]() Twee Plan V's als Sprinter uit Apeldoorn tussen Hengelo en Enschede Drienerlo | |
Yreal | zondag 25 mei 2014 @ 23:49 |
heeft iemand nog geteld hoevaak er nou al herstelwerkzaamheden waren? Weer eentje. | |
Ajaxfan | maandag 26 mei 2014 @ 07:38 |
En soms slopen wij een wissel of sein. | |
JDude | maandag 26 mei 2014 @ 08:12 |
Brandmelding op station Wijchen, geen treinen tussen Oss en Nijmegen. | |
greavy | maandag 26 mei 2014 @ 08:43 |
Trein met vastgelopen remmen. Bovenleiding is erg ruim uitgeschakeld. Getroffen mat is een Plan V. | |
Yreal | maandag 26 mei 2014 @ 09:02 |
Prorail ![]() Hoofddorp, sprinter naar hilversum, overstap sprinter naar vathorst. Vathorst mag eerst, en dan moet ie in de tunnel als nog wachten op de sprinter naar hilversum. ![]() | |
derLudolf | maandag 26 mei 2014 @ 09:09 |
Netjes, machinist waarschuwt staande passagiers voor scherpe rechts-links wissel bij Herfte. Was ook wel nodig :p | |
Ajaxfan | maandag 26 mei 2014 @ 09:12 |
Les 1 in het boek: Vertrekken voor dummies:
| |
James1988 | maandag 26 mei 2014 @ 09:15 |
Het lijkt erop dat de eerder besproken kantelbaktrein tussen Brussel en Basel er niet meer gaat komen. | |
Dr_Flash | maandag 26 mei 2014 @ 09:33 |
Vuige sterf NS ![]() ![]() Dat je inmiddels de vloer niet meer ziet door alle vuilnis, daar hebben we het niet eens meer over. En maar lullen over 1, 2 en 3 ![]() | |
Ajaxfan | maandag 26 mei 2014 @ 09:38 |
Een tikkie de maandagochtendblues te pakken? | |
James1988 | maandag 26 mei 2014 @ 09:41 |
Ik vind het grappig hoe mijn trein (een IC uit Venlo richting Den Haag CS) stelselmatig voor geel of rood terecht komt omdat de trein bij ieder station veel te vroeg is. En dit terwijl de machinist niet eens rijdt alsof hij wordt opgejaagd. Ik vind het minder grappig dat het hierdoor maar al te duidelijk is dat de dienstregeling zo ruim is opgezet dat een zware goederentrein de rijtijden nog zou kunnen halen, maar dat terzijde. ![]() | |
Dr_Flash | maandag 26 mei 2014 @ 09:42 |
Ja zwg, breng ze op een idee ![]() | |
b2py | maandag 26 mei 2014 @ 09:48 |
Wel bijzonder, de planning is dat ene trein nooit geel of rood tegen komt. Structureel vertraagde trein er voor? | |
James1988 | maandag 26 mei 2014 @ 09:49 |
Nee, er zit niks voor. Ik denk dat de dienstregeling is gemaakt voor een VIRM-6, maar de trein wordt gereden met 2x DDZ-IV. ![]() | |
b2py | maandag 26 mei 2014 @ 09:52 |
Dat scheelt, ben benieuwd of de dienstregeling versneld wordt als al het VIRM verbouwd is. 20% gewichtsreductie zou het een racemonster maken! ![]() | |
James1988 | maandag 26 mei 2014 @ 09:57 |
Nou, met 2 of 3 aangedreven draaistellen per treinstel gaat die slak nog steeds geen haas worden hoor. ![]() Over dat soort details gesproken, wie is hier bezig geweest? Dat zijn wel heel veel technische details voor Wikipedia... | |
Peter | maandag 26 mei 2014 @ 10:00 |
Over het plannen in Europa: http://www.z24.nl/onderne(...)at-veranderen-464571 | |
James1988 | maandag 26 mei 2014 @ 10:03 |
Er zijn er nog een paar die niet genoemd zijn zoals Capitaine Train en Rome2rio. Ik vind Rome2rio wel fijn werken omdat die allerlei modaliteiten meeneemt in de vergelijking, en dus ook bussen en boten meepakt als dat logisch is op de route. | |
Mr_Klaasje | maandag 26 mei 2014 @ 10:05 |
Een IC-Berlijn heeft ook maar twee aangedreven draaistellen. En de DDZ moet het ook met drie draaistellen per treinstel doen. | |
Dr_Flash | maandag 26 mei 2014 @ 10:07 |
Nee hoor, gewoon weer genaaid door die stervende zaadclub getrakteerd op een sub-optimale prestatie van de kansenmensen van dat prachtbedrijf. | |
James1988 | maandag 26 mei 2014 @ 10:20 |
Ja slimmerik, maar die motorbak of loc heeft wel een bak meer vermogen dan zo'n schommelbanaan. In other news; HTM heeft de dienstregeling van de trams weer eens veranderd. Hoe vaak doen die lui dat? ![]() | |
Mr_Klaasje | maandag 26 mei 2014 @ 10:23 |
Ik moet toch het juiste antwoord geven? | |
boriq | maandag 26 mei 2014 @ 10:25 |
Die veranderen blijkbaar de dienstregeling synchroon met het weer. ![]() | |
mschol | maandag 26 mei 2014 @ 10:25 |
vast door de diverse werkzaamheden door den haag heen ![]() | |
b2py | maandag 26 mei 2014 @ 10:56 |
Zouden ze nu ook een alarmdienstregeling rijden dan? | |
boriq | maandag 26 mei 2014 @ 11:06 |
Rijden ze dan nog na de verwachting dat het kutweer wordt? ![]() | |
Peterselieman | maandag 26 mei 2014 @ 11:10 |
Een extra aangedreven as zou bij dat mat echt enorm veel schelen. Dan is het nog geen racemonster, maar bij lagere snelheden kun je dan veel winnen | |
Dven | maandag 26 mei 2014 @ 11:48 |
Ik houd zo van reizen per trein hier. Van die oude vervallen boemels die in een traag tempo over het land kruipen. Waar je nog het raampje kan opendraaien om even uit de waaien in de warme en met geur van rozen en zonnebloemen gevulde lucht. Of om gewoon een sigaretje te roken. Waar je 3.5 uur doet over 220 kilometer maar daar wel slechts 8 euro voor een eerste klas ticket betaalt en de perronwachters nog vriendelijk naar je zwaaien vooraleer ze het groene sein tonen aan de machinist. Waar bordjes je in gebrekkig Nederlands op zaken wijzen en veiligheid nog niet zo hoog in aanzien staat..![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Ajaxfan | maandag 26 mei 2014 @ 12:13 |
Als de trein 'end of life' is zou ik de wc ook niet willen gebruiken inderdaad. | |
Sandrvich | maandag 26 mei 2014 @ 12:14 |
Bulgarije zo te zien? Tof! Vooral die Google Translate vertaling dat waarschijnlijk Duits moest voorstellen. ![]() Er is zojuist iemand voor de trein gesprongen op de LGV Nord tussen Brussel en Parijs trouwens. Erg vervelend natuurlijk, maar om nu het complete treinverkeer Brussel-Parijs daarvoor stil te leggen? Er zijn niet voor niets opritten naar de LGV Nord in Lille, Douai, Arras en Creil. | |
Peterselieman | maandag 26 mei 2014 @ 12:15 |
Weer 20 doden in India. Een passagierstrein is op volle snelheid op een stilstaande goederentrein gebotst ... http://nos.nl/artikel/652(...)inongeluk-india.html | |
boriq | maandag 26 mei 2014 @ 12:51 |
Pfoe, heftig. Als ik de verhalen van mijn oudoom (wie uit India komt) ook hoor over de treinen daar. ![]() | |
Salatrel | maandag 26 mei 2014 @ 12:53 |
als ik de verhalen hoor over treinen in india valt mij 20 doden bij een treinbotsing nog mee ![]() | |
boriq | maandag 26 mei 2014 @ 13:00 |
Zeg dat wel ja, lekker op treeplankjes anderen ellebogen. dan mogen wij niet klagen als er solo SLT viertje aankomt en de bijbehorende drukte. ![]() edit: één sluitseintje ![]() ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door boriq op 26-05-2014 13:47:20 ] |