#ANONIEM | vrijdag 9 mei 2014 @ 17:24 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2014 17:25:49 ] | |
#ANONIEM | vrijdag 9 mei 2014 @ 17:27 |
Iemand die nog een waardevolle frontseinplaat heeft, dm het even, want deze plaat is waardeloos. | |
Dr_Flash | vrijdag 9 mei 2014 @ 17:29 |
ja wat was er mis met die 1218? ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 9 mei 2014 @ 17:32 |
Moet toch elke keer een nieuwe of ben ik hard aan het falen? ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 9 mei 2014 @ 17:34 |
ik weet niet welke er vorige keer in zat ![]() | |
icloud | vrijdag 9 mei 2014 @ 17:50 |
Hoeveel treinen rijden er nu per uur tussen adam en almere? Zijn dat er al 6? | |
Peterselieman | vrijdag 9 mei 2014 @ 17:53 |
Acht volgens mij. Vier vanaf centraal en vier vanaf Zuid. | |
James1988 | vrijdag 9 mei 2014 @ 18:39 |
Op dit moment zullen het er vast minder zijn.
| |
Viezze | vrijdag 9 mei 2014 @ 18:50 |
Conducteur had het vandaag steevast over "deze comfortabele intercity-trein naar Groningen". Misschien comfortabel omdat hij fan is van ICM, of omdat de trein schoon was ![]() | |
James1988 | vrijdag 9 mei 2014 @ 19:03 |
o.O | |
spectrumanalyser | vrijdag 9 mei 2014 @ 19:06 |
even voor 6 uur was er tussen Alkmaar en Alkmaar noord een persoon langs het spoor gesignaleerd. als gevolg lag het treinverkeer tussen Alkmaar en Heerhugowaard even stil. intussen rijd alles weer. | |
Dr_Flash | vrijdag 9 mei 2014 @ 19:26 |
En we gaan vrolijk verder: Tussen Zwolle en Arnhem: reken maar op meer dan 60 minuten extra ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Ajaxfan | vrijdag 9 mei 2014 @ 19:41 |
Dat lijkt mij tamelijk onprettig om mee te maken als machinist. | |
Dr_Flash | vrijdag 9 mei 2014 @ 19:42 |
ja, een springer ook. Een kwaaie reiziger ook. Een rondje om de kerk ook. Weet je eigenlijk moet je gewoon puur suicidaal zijn als je machinist wordt als je alles maar tamelijk onprettig vindt. Laat je je toch lekker omscholen, jezus. | |
Ajaxfan | vrijdag 9 mei 2014 @ 19:48 |
Waar komt dat opeens vandaan? | |
Dr_Flash | vrijdag 9 mei 2014 @ 19:50 |
Vrijdagavond, sorry ![]() | |
Ajaxfan | vrijdag 9 mei 2014 @ 19:52 |
Ah geldig excuus. ![]() ![]() | |
boriq | vrijdag 9 mei 2014 @ 19:57 |
het is weer die tijd van de maand week ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 9 mei 2014 @ 20:11 |
Fles is ongesteld en heeft nog geen bier gehad. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 9 mei 2014 @ 20:12 |
Monopoly heb je zin in morgen? | |
DeaDLocK2K | vrijdag 9 mei 2014 @ 20:12 |
Regenpak mee? | |
#ANONIEM | vrijdag 9 mei 2014 @ 20:13 |
Uiteraard. Geen regenpak mee. Ik ben nog aan het onderhandelen voor een eventuele partytent. En we kijken of we eventueel kunnen uitwijken naar een plek waar we droog kunnen zitten voor noodgevallen. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 9 mei 2014 @ 20:14 |
Ik kan mijn huis aanbieden maar het is wel echt een enorme teringbende en je moet niet bang zijn voor honden en katten. | |
Dr_Flash | vrijdag 9 mei 2014 @ 20:20 |
Wat gaan jullie morgen doen homoos? | |
Dr_Flash | vrijdag 9 mei 2014 @ 20:20 |
homies bedoel ik ![]() of zo ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 9 mei 2014 @ 20:21 |
Er is een /49 meet bij de Wythmenerplas. | |
Dr_Flash | vrijdag 9 mei 2014 @ 20:22 |
oh okee ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 9 mei 2014 @ 21:44 |
Heel veel bier ![]() | |
Ireyon | vrijdag 9 mei 2014 @ 21:46 |
Gisteren bij de studievereniging voor ¤1.50 per liter 3 pullen Erdinger achterover gegooid. Nondeju ![]() ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 9 mei 2014 @ 21:46 |
Hahaha, dan sta je wel even te zweten ja ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 9 mei 2014 @ 22:00 |
ja, maar kennelijk zonder mij ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 9 mei 2014 @ 22:06 |
Gewoon even aanmelden in het meettopic in /49 ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 9 mei 2014 @ 22:08 |
Ik denk gewoon niet dat dat iets voor mij is. | |
Dr_Flash | vrijdag 9 mei 2014 @ 22:23 |
Oh, misschien toch wel. | |
#ANONIEM | vrijdag 9 mei 2014 @ 23:16 |
En als het morgen alsnog kutjekutweer blijkt te zijn kunnen we altijd de hele kutzooi inpakken en naar de kroeg gaan. BBQ voor de deur houden. Yolo | |
Dr_Flash | vrijdag 9 mei 2014 @ 23:20 |
As e riemand een zeil, wat stokken en een rol touw hep komen we een heel eind | |
Darkwing_Duck | vrijdag 9 mei 2014 @ 23:49 |
Wat doet die bezemsteel daar? ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 10 mei 2014 @ 13:20 |
Bezemsteel? ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 10 mei 2014 @ 16:12 |
Ja, net onder de stootjukken/stootjuks Edit: 1 stookjuk, 2...... Wij hebben stoot gejukt... | |
James1988 | zaterdag 10 mei 2014 @ 17:31 |
Wat foto's van de nieuwe Stadler-hogesnelheidstreinen voor SBB:![]() De EC250, de nieuwe hogesnelheidstrein voor de Zwitserse spoorwegen, is gepresenteerd. Eigenlijk is het een EC249, want dat is de maximumsnelheid zoals die op het toelatingspapiertje zal komen te staan. ![]() Close-up van de neus van de EC250. ![]() Één van de ingangen van de trein. Let op het licht hellende vlak bij de deur, de EC250 heeft een lage vloer zodat mensen in rolstoelen en met kinderwagens zelfstandig het voertuig kunnen betreden. ![]() Interieur van een rijtuig 1e klas. ![]() Iedere stoel heeft de beschikking over een stopcontact. Bij de vierzitters in de 1e klas worden klaptafels geplaatst. ![]() Stoelen in de 2e klas. Bij deze vierzitters wordt geen grote klaptafel geplaatst, maar een kleintje bij het raam. ![]() Interieur van het restauratierijtuig. ![]() Close-up van de ruimte voor koffers en ski's. ![]() Ook fietsen mogen worden meegenomen. Bron foto's: SRF.ch | |
Peterselieman | zaterdag 10 mei 2014 @ 17:35 |
Gaaf ding. Zoiets moeten we hier ook hebben ![]() | |
James1988 | zaterdag 10 mei 2014 @ 17:38 |
![]() Betaal jij? ![]() | |
Basekid_NZ | zaterdag 10 mei 2014 @ 17:38 |
Lijkt wel alsof elk land een goede HS trein kan neerzetten, behalve wij ![]() | |
Ireyon | zaterdag 10 mei 2014 @ 17:43 |
en Denemarken ![]() | |
James1988 | zaterdag 10 mei 2014 @ 17:48 |
Polen krijgt dit: | |
Frozen-assassin | zaterdag 10 mei 2014 @ 17:50 |
Dan loopt NS wel heel hard te falen als we niet eens zulk product kunnen krijgen.. Zo moeilijk lijkt het dus niet te zijn | |
James1988 | zaterdag 10 mei 2014 @ 17:51 |
![]() | |
Peterselieman | zaterdag 10 mei 2014 @ 17:55 |
De NS heeft nog wel wat op de bank staan ![]() | |
James1988 | zaterdag 10 mei 2014 @ 18:13 |
De Italianen van NTV rijden hiermee rond: | |
James1988 | zaterdag 10 mei 2014 @ 18:14 |
Trenitalia krijgt de beschikking over dit: De Spanjaarden hebben dit: | |
James1988 | zaterdag 10 mei 2014 @ 18:15 |
En ze hebben ook dit: En wij? Wij mogen blij zijn als we dit krijgen en het enigszins op tijd rijdt: Sorry voor 3 posts, ik had alles in één post gepropt maar toen weigerde het forum om het te posten. | |
Straatcommando. | zaterdag 10 mei 2014 @ 18:17 |
En wij rijden met afgeragd spul veel te langzaam over een hsl. Leuk joh | |
boriq | zaterdag 10 mei 2014 @ 18:19 |
Trein ziet er echt heel erg goed uit. | |
Ireyon | zaterdag 10 mei 2014 @ 18:24 |
En het beste waar we op mogen hopen is dat we over 10 jaar met nieuw spul veel te langzaam over een hsl rijden ![]() | |
derLudolf | zaterdag 10 mei 2014 @ 18:38 |
Laat de NS gewoon wat ICE spellen bijbestellen. Deutsche Gründlichkeit. Kunnen er trouwens geen snellere locomotieven voor de IC direct? Wagons kunnen vaak toch tot 200km/u aan? Scheelt het nog maar 50 km/u met V250 | |
James1988 | zaterdag 10 mei 2014 @ 19:00 |
Vanaf 2021 zou IC200 moeten instromen, maar dat gaat niet naar Brussel rijden. ![]() De rijtuigen hebben al flink te lijden onder 160 km/u, 200 km/u wil je ze niet aandoen. Nieuwe locs betekent ook een nieuwe toelating. Wat me opviel bij die SBB-trein: er is ruimte voor fietsen. Die trein gaat door één van de langste tunnels ter wereld rijden (de Gotthard-basistunnel) en daar mag je dus gewoon met de fiets doorheen. Op de HSL-Zuid mag het niet "want die fiets is levensgevaarlijk". Onzin dus. | |
icloud | zaterdag 10 mei 2014 @ 19:05 |
Zwitserland is geen europa, die verzinnen hun eigen regels. Ik vermoed dat die fietsen heel snel verboden worden als zo trein een goede noodstop heeft gemaskt. | |
James1988 | zaterdag 10 mei 2014 @ 19:06 |
Rubberenstoeptegelmentaliteit. Als je zorgt dat er een manier is om die fietsen vast te zetten is er niets aan de hand, zelfs niet bij een noodstop. [ Bericht 9% gewijzigd door James1988 op 10-05-2014 19:12:09 ] | |
Maegrim | zaterdag 10 mei 2014 @ 19:25 |
![]() | |
icloud | zaterdag 10 mei 2014 @ 19:29 |
Der kunnen twee hele fietsen mee? Die beugel en riemen heeft geen enkele zin, het houd alleen het voorwiel op zijn plaats, de achterkant gaan zwiepen | |
boriq | zaterdag 10 mei 2014 @ 19:33 |
Zwitsers zouden er twee mee kunnen nemen, ik wil wel wedden dat wij Nederlanders er meer in mee krijgen. ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 10 mei 2014 @ 19:39 |
In België kan het ook gewoon met 200 km/u, de NS zeikt gewoon wat veel. [ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2014 19:39:56 ] | |
derLudolf | zaterdag 10 mei 2014 @ 19:49 |
Op Nijmegen staat nog een heel zootje ICK, kan tot 200km toch? Nieuwe locs, zijn vast wel locs al reeds ontworpen die zo snel kunnen? BR 103 uit de zestiger jaren kan al 200+ | |
James1988 | zaterdag 10 mei 2014 @ 19:52 |
In de gemiddelde NS-trein is er nergens een goede plek voor fietsen, er zit wel een fietsstickertje op de deur maar daar houdt het ook wel mee op. Soms zie je een fietsenafdeling waar dan ook nog wat klapstoelen zijn gemonteerd, zoals bijvoorbeeld in de Berlijntrein. Het is niet bekend hoeveel van zulke plekken er in de trein zijn. Als er om de twee rijtuigen een fietsplek is betekent dat dat je in een EC250 12 fietsen kunt meenemen. Volgens de huidige plannen gaat men gecombineerd rijden, dat betekent dus 24 fietsen per trein. Dat is toch aardig wat ruimte ![]() Dat is niet zo erg zolang de fiets niet door de ruimte vliegt. Zoals te zien op de foto staan er muren naast de fietsruimte en zit er een of ander rek boven, de enige kant die een fiets echt op kan is zijwaarts en daarin wordt hij beperkt door z'n eigen frame. In de VIRMm gaat men de liftschacht hergebruiken als ruimte om koffers in te zetten. Ik denk dat die eerder gaan vliegen dan een goed vastgezette fiets. Dan mag je er eerst andere draaistellen onder zetten, ICK in z'n huidige staat is alleen toegelaten voor 140 km/u. Locs zijn er wel (bijvoorbeeld de Vectron) maar die moeten wel door het hele toelatingscircus heen. | |
Duvel | zaterdag 10 mei 2014 @ 20:41 |
Die stuurstand blijft een mooi ontwerp! | |
James1988 | zaterdag 10 mei 2014 @ 20:58 |
Prima industrieel ontwerp inderdaad. | |
Peterselieman | zaterdag 10 mei 2014 @ 20:59 |
Tsjechisch ontwerp toch? | |
Duvel | zaterdag 10 mei 2014 @ 21:05 |
Nee, NS Design, kopie van de Benelux. | |
Peterselieman | zaterdag 10 mei 2014 @ 21:45 |
ik weet al weer hoe het zit. De koppen voor de BDs zijn in Tsjechië gebouwd | |
Duvel | zaterdag 10 mei 2014 @ 21:52 |
Ja, klopt, verschil met het oorspronkelijke ontwerp is de ongedeelde voorruit. | |
dennistd | zaterdag 10 mei 2014 @ 22:22 |
En die zit er in omdat bij Nederlands materieel de machinist in het midden zit, en je anders midden tegen die spijl aan kijken. | |
Linkse_Boomknuffelaar | zaterdag 10 mei 2014 @ 22:35 |
In Albanië word je vaak ingehaald als je in de trein zit door een man op zijn ezel. ![]() ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 10 mei 2014 @ 22:43 |
Het zal mij benieuwen wat de toekomst van de ov-studentenkaart is. Las er vandaag een aardig stukje over in de krant. GroenLinks wil er niet vanaf en ook Wilma en Melanie willen dat net als de NS niet. Wordt de kaart toch geschrapt dan hebben Wilma en Melanie een probleem, namelijk een flink gat in hun begroting, omdat de NS dan onder heel andere voorwaarden de concessie uit wil voeren. | |
Linkse_Boomknuffelaar | zaterdag 10 mei 2014 @ 22:49 |
![]() Dubbeldekstrein van Ceske Drahy op traject Lehtorad-Lichkov ![]() ![]() Potstejn ![]() Michalovce, Slowakije (ZSR) ![]() ![]() ![]() Zakarpatija oblast, foto vanuit trein Uzhgorod - Odessa op de elektrischka naar Lvov (Lviv) ![]() Boekaz, Zatoka Бугаз Затока Station op de lijn Odessa Glavni-Bilgorod-Izmail, niet alleen vier elektriska per dag stoppen hier, ook de passagierstrein naar Izmail halteert op dit station drie maal per week. ![]() Spoorwegovergang in Zatoka-Bukaz ![]() Bilgorod-Dnistrovski station, eindpunt van alle elektrischka-treinen, maar de passagierstreinen richting Izmail halteren hier ook. | |
Viezze | zaterdag 10 mei 2014 @ 22:59 |
Ik heb wel eens in die laatste gezeten, dat is echt niet indrukwekkend veel mooier of comfortabeler dan een ICM hoor. Qua materieel hebben we hier weinig te klagen vind ik, zeker omdat we hier toch maar relatief kort in de trein zitten. Plan V uitgesloten dan, dat is om te janken ![]() | |
Linkse_Boomknuffelaar | zaterdag 10 mei 2014 @ 23:00 |
![]() Bilgorod ![]() ![]() Odessa Glavni ![]() Uitzicht op Odessa Glavni met een kvas-verkoper op de voorgrond. Kvas! ![]() ![]() Chop, Zakarpatija Oblast. Trein naar Hongarije ![]() ![]() Chop, station voor de voorstadstreinen, de elektrischka ![]() ![]() Chop, intercity en internationaal station ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 10 mei 2014 @ 23:01 |
Goeie foto's. Ik heb echt het idee; want to go but do not want to go ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 10 mei 2014 @ 23:07 |
Dit aanschouwende is natuurlijk de grote vraag: Ben je naar Transnistrië geweest? ![]() | |
Duvel | zaterdag 10 mei 2014 @ 23:09 |
Gaaf! | |
Linkse_Boomknuffelaar | zaterdag 10 mei 2014 @ 23:09 |
![]() Chop intercity en internationaal station, binnenzijde station met een waarschuwende mededeling voor fascisten-gespuis. ![]() ![]() ![]() Chop, trein naar Slowakije (Cierna nad Tisou) ![]() In de trein naar Slowakije, uitzicht op station Chop ![]() Cierna nad Tisou, binnenzijde station. ![]() Poolse stoptrein Usti nad Orlici-Klodzko ![]() Potstejn wederom ![]() Praha Hlavni Nadrazi, pendolino (hogesnelheidstrein van 160 km/u richting Ostrava) en een City-Elefant S7 richting Beroun komende vanuit Uvaly. | |
James1988 | zaterdag 10 mei 2014 @ 23:11 |
Maar het kan wel 250 km/h ![]() | |
Linkse_Boomknuffelaar | zaterdag 10 mei 2014 @ 23:11 |
Deze vakantie niet. | |
Linkse_Boomknuffelaar | zaterdag 10 mei 2014 @ 23:13 |
Odessa vooral is schitterend. Laat je niet afschrikken door de media en neem een Russisch woordenboek mee (met Engels kom je er niet ver). ![]() Wie weet kom je thuis getrouwd en wel met een Oekrainse vrouw! ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 10 mei 2014 @ 23:16 |
Ik wacht eerste even de derde wereldoorlog af. | |
Linkse_Boomknuffelaar | zaterdag 10 mei 2014 @ 23:18 |
| |
DeaDLocK2K | zaterdag 10 mei 2014 @ 23:19 |
Wow, mijn lievelingsliedje :$ | |
Linkse_Boomknuffelaar | zaterdag 10 mei 2014 @ 23:39 |
Ik heb nog een tof filmpje uit 2009 toen ik in Transdnistria was, maar ik kan geen goede site vinden waar ik dit kan opladen. Geen Amerikaanse sites, want die vinden het niet leuk als mensen Transdnistria bezoeken. Ik probeer Russische sites, maar ik spreek die taal niet voldoende om precies te snappen waar ik op moet klikken. ![]() | |
Frozen-assassin | zondag 11 mei 2014 @ 01:17 |
Welk krant? Mogelijk om daar stukje van te vinden op internet? | |
Bitlord | zondag 11 mei 2014 @ 03:17 |
https://twitter.com/pgpeters/status/465080092092551168 | |
Peterselieman | zondag 11 mei 2014 @ 10:08 |
klopt. Was dat artikel. Wel een andere krant trouwens ![]() | |
Salatrel | zondag 11 mei 2014 @ 10:16 |
vervangend busvervoer voor de hoekse lijn ivm werkzaamheden dit weekend mede mogelijk gemaakt door...![]() | |
Peterselieman | zondag 11 mei 2014 @ 10:18 |
Taxi Centrale Renesse wordt regelmatig ingehuurd voor dat soort klussen. Het bedrijf is in diverse gebieden onderaannemer van Arriva, maar voert in Brabant bijvoorbeeld ook klussen uit voor Veolia. | |
Salatrel | zondag 11 mei 2014 @ 10:19 |
![]() | |
#ANONIEM | zondag 11 mei 2014 @ 13:19 |
Weet iemand welke enquêtevragen de NS hanteert voor het reizigersonderzoek en waar ik deze kan vinden? ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-05-2014 13:19:16 ] | |
Viezze | zondag 11 mei 2014 @ 13:22 |
"Hoe vaak gaat u in een SLT naar de WC?" En dan is de uitkomst 0, zie je wel dat het onnodig is! | |
Zug-Chef | zondag 11 mei 2014 @ 13:24 |
Het was bij vlagen lente afgelopen week. Een voorproefje:![]() | |
Dr_Flash | zondag 11 mei 2014 @ 13:27 |
Als je dat wilt weten moet je je gewoon aanmelden voor het klantenpanel ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 11 mei 2014 @ 13:54 |
Ja, dan krijg je vragen over de kleuren van het NS logo ![]() | |
Peterselieman | zondag 11 mei 2014 @ 13:56 |
Gewoon zeggen dat je rood en groen wilt ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 11 mei 2014 @ 13:59 |
Nee, het was een prijsvraag voor wie meedeed, je moest niet zeggen wat je wou, je moest zeggen wat het was ![]() Ander vraagje, ik hoorde dat je je geld van een anonieme chipkaart op een persoonlijke kan laten zetten bij het NS lokte ? aangezien ik een anonnieme moest hebben vanwege tijdelijk reisrecht lijkt me dit ook niet meer dan normaal? ![]() | |
Peterselieman | zondag 11 mei 2014 @ 14:01 |
ja hoor. Dat kan prima. Heb zelf wel eens geld laten overhevelen tussen twee chipkaarten, al waren dat wel twee persoonlijke kaarten. | |
hhh38 | zondag 11 mei 2014 @ 14:33 |
Is NS Hispeed de goedkoopste plek voor thalys kaartjes? Wil van 31 juli t/m 4 augustus naar Parijs en heb nu voor 272,- een retour voor 3 personen, waarvan 2 40% korting in NL hebben. | |
b2py | zondag 11 mei 2014 @ 14:34 |
Korting heb je niets aan in Thalys, aparte tariefstructuur. Op je andere vraag, geen idee. | |
hhh38 | zondag 11 mei 2014 @ 14:35 |
Kom vanuit Helmond, dus tot Rotterdam hebben we er wel iets aan ![]() | |
James1988 | zondag 11 mei 2014 @ 15:34 |
dennistd, ben je al op jacht?Via Op de rails | |
b2py | zondag 11 mei 2014 @ 15:39 |
Ik vraag me dan af of reizen via Maastricht niet sneller is.. | |
DeaDLocK2K | zondag 11 mei 2014 @ 15:40 |
Ik vraag me af hoe ze dat ding gaan testen enzo. Kunnen ze in de werkplaats 15KV maken? | |
DeaDLocK2K | zondag 11 mei 2014 @ 15:40 |
Ja, 15KV maken dat lijkt natuurlijk nergens op maar je snapt wat ik bedoel. | |
James1988 | zondag 11 mei 2014 @ 15:42 |
Ik weet niet of ze dat in Haarlem kunnen, maar als ze dat niet kunnen is een ritje naar Minden of Wildenrath natuurlijk ook zo gedaan. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 11 mei 2014 @ 15:44 |
Oh ja dat was vandaag ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 11 mei 2014 @ 15:52 |
Lijkt me dat ze dat van tevoren wel even getest hebben. Minden is hij net praktisch langsgekomen. Lijkt me niet dat ze voor joker dat hele stuk naar Haarlem op en neer gaan rijden om te kijken of het kan ![]() | |
James1988 | zondag 11 mei 2014 @ 15:55 |
Verbouwen in Haarlem, testen in Minden/Wildenrath? | |
Dr_Flash | zondag 11 mei 2014 @ 15:58 |
kan, ik weet niet wat het plan is ![]() | |
James1988 | zondag 11 mei 2014 @ 16:01 |
In de Watergraafsmeer kunnen ze 1,5 kV, 3 kV en 25 kV op de draad zetten, misschien kan 15 kV daar ook wel. | |
b2py | zondag 11 mei 2014 @ 16:06 |
![]() | |
Duvel | zondag 11 mei 2014 @ 16:08 |
Voor zover ik weet, kan dat niet (is ook een nogal afwijkende frequentie). | |
James1988 | zondag 11 mei 2014 @ 16:12 |
Zie 'm voorbijkomen bij Op de Rails. De trein rijdt met -7. Had ik ook niet echt verwacht, Watergraafsmeer is vooral gebouwd voor onderhoud aan treinen naar België en Frankrijk. Afgezien van de ICE komen in de Meer ook geen treinen die 15 kV lusten. | |
Duvel | zondag 11 mei 2014 @ 16:15 |
Voor de ICE is oorspronkelijk de werkplaats in Leidschendam omgebouwd, maar dat was langer en nieuw spoor, geen andere energievoorziening... | |
Peterselieman | zondag 11 mei 2014 @ 16:17 |
De interne systemen kunnen ze gewoon wel in Haarlem testen. De rest zal idd over de grens moeten gebeuren. | |
James1988 | zondag 11 mei 2014 @ 16:18 |
Welkom bij de werkplaats van Linz (Oostenrijk): | |
hhh38 | zondag 11 mei 2014 @ 16:49 |
Is een kwartiertje langer. En 3 keer extra slepen met koffers ![]() | |
James1988 | zondag 11 mei 2014 @ 16:50 |
En via Venlo/Aken? ![]() Waar je je Thalys-tickets koopt maakt niet zo heel veel uit, NS Hispeed is slechts wederverkoper. Je kunt ook terecht bij NMBS Europe (www.b-europe.com) of Voyages-SNCF (www.voyages-sncf.nl) [ Bericht 20% gewijzigd door James1988 op 11-05-2014 16:57:01 ] | |
b2py | zondag 11 mei 2014 @ 16:52 |
Porno. Ik ga eens kijken of ik wat leuks treingerelateerd kan vinden voor tijdens de interrail, uitgezonderd het Fernverkehr geweld ![]() | |
b2py | zondag 11 mei 2014 @ 16:58 |
Ook inclusief half uur extra reistijd dat je standaard neemt op overstap in Rotterdam? En goedkopere tickets Brussel - Helmond v.v. inclusief vaker rijdende TGV/Thalys Midi - Du Nord? | |
James1988 | zondag 11 mei 2014 @ 17:01 |
Als je de Maastrichtroute neemt kun je al vanaf Luik in de Thalys zitten. Dat zou nog wel eens goedkoper kunnen zijn dan vanaf Rotterdam ook ![]() | |
b2py | zondag 11 mei 2014 @ 17:02 |
Dat bedoel ik, daar had ik geen rekening mee gehouden. | |
hhh38 | zondag 11 mei 2014 @ 17:03 |
Wel leuke routes hoor, maar mijn reisgezelschap wil gewoon zo makkelijk en snel mogelijk op de bestemming komen ![]() | |
James1988 | zondag 11 mei 2014 @ 17:06 |
Dat lijkt tegen te vallen, voor Luik - Parijs retour voor 3 personen op de genoemde datum krijg ik er een prijs van ¤ 327.00 uit. Het kan goedkoper, maar dan kun je vanuit Luik niet meer in Nederland komen. ![]() Daar valt wat voor te zeggen, ja ![]() | |
Dr_Flash | zondag 11 mei 2014 @ 17:10 |
Deventer Hbf, 16:46.![]() ![]() | |
James1988 | zondag 11 mei 2014 @ 17:12 |
Die tweede is gaaf, Fles. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 11 mei 2014 @ 17:13 |
Dank je ![]() | |
b2py | zondag 11 mei 2014 @ 17:14 |
Valt me nu pas op hoe bochtig dat perron in Deventer is.. Leuke plaatjes! | |
Peterselieman | zondag 11 mei 2014 @ 17:15 |
Leuke spot zo voor een zondagmiddag ![]() | |
Fiorano | zondag 11 mei 2014 @ 17:15 |
Toffe plaatjes! | |
Prins_Pils | zondag 11 mei 2014 @ 17:17 |
Mooie plaatjes idd ![]() ![]() | |
hhh38 | zondag 11 mei 2014 @ 17:23 |
Zoveel extra tijd? ![]() 16 minuten zou genoeg moeten zijn. | |
James1988 | zondag 11 mei 2014 @ 17:24 |
Waar wil je 16 minuten vandaan halen met een trein die maar 2x per uur rijdt? ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 11 mei 2014 @ 17:24 |
Ik zou er minstens een uur van tevoren willen zijn. | |
icloud | zondag 11 mei 2014 @ 17:25 |
Wat is dat voor een lelijk mormel. | |
hhh38 | zondag 11 mei 2014 @ 17:26 |
De IC uit Helmond komt aan om 11.42. De thalys vertrekt om 11.58. Dat zijn 16 minuten ![]() | |
icloud | zondag 11 mei 2014 @ 17:27 |
Je beseft je toch wel, dat elke oponthoud leid tot het missen van je trein? | |
James1988 | zondag 11 mei 2014 @ 17:28 |
Dat hangt af van waar je vandaan moet komen, denk ik. Ik kom uit Breda en heb hier 5 a 6 treinen per uur richting Rotterdam, dus genoeg uitwijkmogelijkheden. ![]() Dat is NSB's Bm 73. Een vertraagde goederentrein voor je IC kan ervoor zorgen dat je je Thalys mist. | |
hhh38 | zondag 11 mei 2014 @ 17:29 |
Hmm, één trein eerder lijkt me inderdaad beter dan. | |
icloud | zondag 11 mei 2014 @ 17:29 |
Gemaakt door ansaldobreda ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door icloud op 11-05-2014 17:34:59 ] | |
James1988 | zondag 11 mei 2014 @ 17:30 |
Nee, Bm73 is gebouwd door Bombardier. Jij bedoelt NSB class 72 ![]() | |
icloud | zondag 11 mei 2014 @ 17:33 |
Nee dat bedoelde ik niet, ik maakte gewoon een link tussen dit lelijk ding en de v250, effe de smikeys lezen. Dat hij niet van ab is weet ik natuurlijk anders was hij niet hier geweest, maar dat het van bombardier afkomstig is verbaast me, die hebben normaal mooie ontwerpen. | |
icloud | zondag 11 mei 2014 @ 17:34 |
Die class 72 rijd die wel gewoon en zonder problemen? Ondanks zijn fabrikant. | |
James1988 | zondag 11 mei 2014 @ 17:37 |
Weet ik, achter mijn post stond ook een smiley ![]() Kwestie van smaak, kennelijk vinden de Noren dit mooi. Soortgelijke treinen rijden ook als Flytoget tussen Oslo en de luchthaven, gebruikmakend van de HSL die daarvoor is aangelegd (de Gardermoenbanan). Er waren flinke problemen tijdens de levering, maar met zo'n 3 jaar vertraging zijn ze wel in dienst gekomen. Tijdens de levering was er een ploeg van 40 Italianen die 60-urige werkweken maakten in Drammen om te zorgen dat die treinen in dienst konden komen. NSB schijnt heel tevreden te zijn over de treinen. [ Bericht 4% gewijzigd door James1988 op 11-05-2014 17:43:32 ] | |
icloud | zondag 11 mei 2014 @ 17:43 |
Ik vind hem iets weg hebben van die rode trein die op dijksgracht staat weg te rotten. Tee of tte ofzo iets | |
DeaDLocK2K | zondag 11 mei 2014 @ 18:11 |
TEE, | |
DeaDLocK2K | zondag 11 mei 2014 @ 18:12 |
Maar die is wel iets anders ![]() http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlands-Zwitsers_TEE-treinstel | |
icloud | zondag 11 mei 2014 @ 18:26 |
Ik zie de overeenkomsten in het ontwerp | |
Duvel | zondag 11 mei 2014 @ 18:29 |
Je scherm spiegelt. | |
Okuliarnik | zondag 11 mei 2014 @ 18:32 |
b2py | zondag 11 mei 2014 @ 18:32 |
Iemand enig idee waar ik zitplaatsreserveringen voor de Eurocity Budapest - Praag maak? Kom er via de Interrail website niet uit.. | |
b2py | zondag 11 mei 2014 @ 18:33 |
"Nadat een halfuur eerder de plaat verkloot werd door een kruising, werd besloten met duitse rijstijl naar Naarden-Bussum te rijden. Aldaar kwam trein 13491 iets te laat door het station. Locon's 1571 met NSB's 3009 passeert 4 man." ![]() | |
James1988 | zondag 11 mei 2014 @ 18:34 |
Apart ook dat er met een dieselloc wordt gereden, je kunt dat hele stuk tot Haarlem afleggen onder de draad. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 11 mei 2014 @ 18:36 |
Naarden-Bussum he? ![]() | |
Dr_Flash | zondag 11 mei 2014 @ 18:36 |
Treinreiswink0lt ![]() | |
b2py | zondag 11 mei 2014 @ 18:38 |
Dit kreeg ik de vorige keer terug toen ik vroeg om alleen zitplaats reserveringen bij hun..
| |
James1988 | zondag 11 mei 2014 @ 18:39 |
Kijk op de website van de vervoerder ![]() | |
b2py | zondag 11 mei 2014 @ 18:41 |
Ik word niet wijzer van de website van zowel de Tsjechische als de Hongaarse spoorwegen.. ![]() | |
dennistd | zondag 11 mei 2014 @ 19:32 |
Nee, ik moest werken tot 17.30u. En ook nog in Enschede, dus ik kon ook niet even gauw kijken tussendoor ![]() Gelukkig is dit nog maar de eerste van een hele reeks | |
dennistd | zondag 11 mei 2014 @ 19:34 |
Deze loc heeft hem al in Rostock opgehaald gisteravond | |
DeaDLocK2K | zondag 11 mei 2014 @ 19:38 |
Het ding is dus via spoorpont overgebracht? | |
dennistd | zondag 11 mei 2014 @ 19:44 |
Ik denk het wel dan, anders kom je niet in Rostock uit. Foto daarvan trouwens: https://www.facebook.com/OpdeRails/posts/490150014418971 | |
Sandrvich | zondag 11 mei 2014 @ 21:08 |
Kan niet online. Gewoon ter plekke halen. Of als je in de buurt van Duitsland woont kun je die reservering daar ook wel maken. | |
boriq | zondag 11 mei 2014 @ 21:30 |
Morgen dus met school naar Gent en Brussel reizen, door een verandering in schema werd het de stoptrein tussen Roosendaal en Antwerpen ipv. de benelux. Heb de begeleider gezegd dat hij die stoptrein ergens kon steken waar de zon nooit schijnt en dat ik lekker de benelux neem, aangezien dat met afstand de allerergste trein is waar ik ooit in heb gezeten. ![]() nog een vraagje: is het materieel wat er tussen Antwerpen en Gent; en Gent en Brussel nog een beetje comfortabel materieel (lees: is er beenruimte)? | |
b2py | zondag 11 mei 2014 @ 21:32 |
Prima, ik had een Deense Neus van Antwerpen naar Brugge (Komt ook in Gent) en dat was echt dikke prima. Andere as geen idee.. | |
RockNijntje | zondag 11 mei 2014 @ 21:38 |
Jullie zijn er allemaal ingetrapt.![]() | |
#ANONIEM | zondag 11 mei 2014 @ 22:03 |
Gent - Brussel is i11 of M6, vooral de eerste is erg fijn ![]() | |
Dr_Flash | zondag 11 mei 2014 @ 22:06 |
nou nou, stoere boii. | |
boriq | zondag 11 mei 2014 @ 22:12 |
achttien en een half hé. Dan mag je zo stoer doen. | |
Ireyon | zondag 11 mei 2014 @ 22:13 |
'k Snap niet wat er mis is met de varkensneuzen tussen Roosendaal en Antwerpen hoor. Die wordt in elk dorp bijgevuld met in-Antwerpen-studerende Belgmeisjes. | |
DeaDLocK2K | zondag 11 mei 2014 @ 22:15 |
En ik vind ze nog best comfortabel ook. | |
Dr_Flash | zondag 11 mei 2014 @ 22:15 |
Als je nog niet eens weet wat er tussen Antwerpen en Gent rijdt hoef je heul geen grote bek te hebben over wat er tussen ANtwerpen en Roosendaal rijdt. Want dan weet je gewoon van God noch zure appelen. Ik hoop dat je begeleider je schorst en je het jaar over moet doen. En dat je volgend jaar wat meer je plaats kent als je weer met die trein gaat. | |
James1988 | zondag 11 mei 2014 @ 22:16 |
Wat, die meisjes? | |
boriq | zondag 11 mei 2014 @ 22:17 |
Ik ga hogescholen in Gent en Brussel bezoeken, over het aantal Belgmeisjes mag ik dus niet klagen. ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 11 mei 2014 @ 22:18 |
Nee je moeder natuurlijk. | |
boriq | zondag 11 mei 2014 @ 22:22 |
Wat er rijdt weet ik wel, ik wist alleen niet of het comfortabel was. Als ik je beledigd heb door te zeggen dat ik die varkensneuzen oncomfortabel vindt en mijn daaraan gelieerde uitspraak, spijt me dat. Alles weer goed zo? | |
#ANONIEM | zondag 11 mei 2014 @ 22:23 |
En dat zijn echt superfijne treinen! Helaas wel, zoals alles in Noorwegen, duur. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-05-2014 22:24:23 ] | |
James1988 | zondag 11 mei 2014 @ 22:25 |
Wat ik wel weer briljant vind is dat ze in Oslo Sentralstasjon een paar creditcardlezers op het perron hebben gezet. Swipe je kaart door de lezer en je hebt een vervoerbewijs, de conducteur kan in de trein zien dat je met CC hebt betaald. | |
b2py | zondag 11 mei 2014 @ 22:35 |
Wauw, vet handig. Soort tolpoortje zoals op de snelweg.. | |
dennistd | zondag 11 mei 2014 @ 22:41 |
De filmpjes over DONNA en OBIS op http://tweakers.net/advertorials/werkenbijns zijn wel interessant om te kijken ![]() | |
James1988 | zondag 11 mei 2014 @ 22:41 |
Ik stond er een keertje te kijken, ongeveer een minuut voor vertrektijd kwamen 4 zakenmannetjes - driedelig pak, koffertje - aangerend. Allemaal haalden ze hun creditcard door de lezer en sprongen ze de trein in. Het leek prima te werken ![]() Ik ben benieuwd hoe effectief controle is op dat traject. Een rit naar de luchthaven duurt maar 19 minuten en ik kan me onmogelijk voorstellen dat een conducteur in die tijd 4 bakken gedaan kan hebben. Contactloos betalen bij de Kiosk met je OV-chipkaart? Ik geloof dat die tekstschrijver niet helemaal op de hoogte is van de laatste ontwikkelingen. ![]() | |
b2py | zondag 11 mei 2014 @ 22:43 |
Natuurlijk wel, als je weinig zwartrijders heb ren je zo door een trein heen. | |
b2py | zondag 11 mei 2014 @ 22:44 |
En die EC is niet al bomvol als we aankomen? En ohja, ik spreek geen Hongaars en ook geen Tsjechisch.. | |
DeaDLocK2K | zondag 11 mei 2014 @ 23:40 |
De Hongaren spreken ook geen Tsjechisch en de Tsjechen geen Hongaars dus er zijn overeenkomsten! | |
James1988 | zondag 11 mei 2014 @ 23:44 |
Den Haag HS-Rotterdam Centraal geplande werkzaamheden in de nacht van vrijdag 9 op zaterdag 10 mei vanaf 01.00 uur tot en met maandag 12 mei 05.00 uur Waarom heb ik nou zo'n voorgevoel dat die werkzaamheden gaan uitlopen tot minstens 12:00? ![]() | |
b2py | maandag 12 mei 2014 @ 06:34 |
Dat weet niemand, want dat zijn ze ook niet. | |
James1988 | maandag 12 mei 2014 @ 08:57 |
Gelukkig maar ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 12 mei 2014 @ 09:23 |
Wat doet die Nep TGV in Nederland eigenlijk, ik heb iets gemist geloof ik... | |
boriq | maandag 12 mei 2014 @ 09:26 |
Prototype voor een revisie van de hele serie in Haarlem. | |
greavy | maandag 12 mei 2014 @ 09:27 |
Met het nodige vingerverven van de DB is de SSN gister weer op tijd in Rotterdam gearriveerd. Donderdag begon het goed. In Nederland rijden wij onder DB Schenker, en was er uiteraard een pad t/m Venlo. In Duitsland rijden wij onder het attest van DB, en had er een pad aangevraagd moeten zijn vanaf Venlo. Echter, DB had dit pas vanaf Venlo Grens gedaan. Dus +13, want dat moest eerst geregeld worden. Maar het was een erg gave rit de afgelopen 4 dagen ![]() | |
derLudolf | maandag 12 mei 2014 @ 09:32 |
IC Zwolle Roosendaal van 9:19 rijdt nu een DDZ. Had er nog nooit eerder ingezeten, maar donders dat spul is wel mooi geworden. Stoelen zitten ook best goed. Komt op plek 3 na ICM en ICR We stoppen nu net in Wijhe, tegen trein is ook al een . dat materiaal heb ik er nog nooit gezien en heb best vaak de trein van 9:19 [ Bericht 7% gewijzigd door derLudolf op 12-05-2014 09:50:21 ] | |
dennistd | maandag 12 mei 2014 @ 10:03 |
Maar vrijdag was er in Duitsland al iets kapot aan de loc las ik en gisteren kwam ie achter een 6400 weer naar Rotterdam, omdat de ATB het niet deed. Veel problemen de laatste tijd heb ik het idee met de 01 1075... | |
derLudolf | maandag 12 mei 2014 @ 10:10 |
ATB, zit dat ook op een stoomlocomotief? | |
Sandrvich | maandag 12 mei 2014 @ 10:11 |
Er zit geen reserveringsplicht op die trein, dus dat komt wel goed hoor. Bij het loket van Budapest spreken ze sowieso wel wat Duits en als je geluk hebt wat Engels. | |
greavy | maandag 12 mei 2014 @ 10:15 |
Donderdag was dat probleem aan de loc, en dat kon gefixt worden. Maar vertrek in Blankenheim(Wald) liet erg op zich wachten vanwege het enkelspoor... Ondertussen werden wij wel een paar keer ingehaald door andere treinen in dezelfde rijrichting... En die ATB, dat kan zo gebeuren. Dat gebeurt niet alleen bij onze stoomlok, maar ook bij andere locomotieven en treinstellen, ook bij NSR. Dan mag je simpelweg niet meer rijden van ProRail, als die storing voor vertrek opgemerkt wordt, en dat werd het in Venlo. | |
greavy | maandag 12 mei 2014 @ 10:15 |
Jazeker, want anders mag je niet op het hoofdspoor rijden. Alle treinen moeten het hebben. | |
James1988 | maandag 12 mei 2014 @ 11:06 |
Dat wordt straks nog leuk met ERTMS... | |
derLudolf | maandag 12 mei 2014 @ 11:15 |
Inderdaad, zonde dat er allemaal elektronisch spul in 'oldtimers' wordt gebouwd | |
Peterselieman | maandag 12 mei 2014 @ 11:22 |
Museum Buurt Spoorweg in Haaksbergen heeft een leuk treintje erbij zeg. Een klein railbusje dat helemaal gerestaureerd is http://www.tubantia.nl/re(...)e-aanwinst-1.4355309 | |
greavy | maandag 12 mei 2014 @ 11:31 |
Staat zo'n railbus ook niet in Bochum-Dahlhausen? | |
b2py | maandag 12 mei 2014 @ 11:39 |
Eindelijk al die oude troep weg van het spoor! ![]() | |
greavy | maandag 12 mei 2014 @ 11:39 |
![]() De RE's en RB's rondom Leipzig / Dessau en omstreken rijden nog veel met de (ex-)DR-Dosto's. Vierkanten bakken, met weinig rondingen. De stuurstanden gaan ook recht naar beneden. Hier passeert één van de stammen die dienst doet op de RB naar Wittenberg het station Meinsdorf. Tijdens de stop aan het perron werd er géén deur geopend. In de 5,5 uur die ik hier stond had men welgeteld 2 uitstappers en 1 instapper... ![]() Op maandag 7 april passeerde bij Meinsdorf ook een fraaie containertrein richting Potsdam en verder. Terwijl de zon aan het optrekken is, heeft de bewolking nog wel de overhand. [ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 12-05-2014 11:46:49 ] | |
DeaDLocK2K | maandag 12 mei 2014 @ 11:40 |
Reken maar dat er oplossingen voor gevonden worden. | |
greavy | maandag 12 mei 2014 @ 11:41 |
Voorlopig schiet dat ERTMS in Nederland toch niet op. Zelfs de Belgen zijn sneller. En er komt dan ook wel weer een oplossing. Wees maar niet bang ![]() | |
b2py | maandag 12 mei 2014 @ 11:49 |
Jullie optimisten ![]() | |
greavy | maandag 12 mei 2014 @ 11:53 |
Jij bent gewoon te negatief ![]() Laat die Elektrische meuk maar lekker uitwijken voor stoomtreinen ![]() | |
Dr_Flash | maandag 12 mei 2014 @ 11:55 |
mooi dat die eindelijk klaar is ![]() | |
bork | maandag 12 mei 2014 @ 12:17 |
Ik ben al even niet in een NS-trein geweest (m.a.w. geen idee hoe erg het is met de rommel), maar is dit een ideetje?![]() | |
Viezze | maandag 12 mei 2014 @ 13:27 |
Ik vind het op het moment wel meevallen, heb het idee dat er mondjesmaat toch wel wordt schoongemaakt | |
JDude | maandag 12 mei 2014 @ 13:55 |
Moet haast wel. Ik herken de berichten over "tot aan de knieën in het afval" totaal niet. Ja, er ligt wat vaker een krant van gisteren, en de vloeren zijn duidelijk al een tijdje niet gedweild, maar de grootste rommel wordt in ieder geval op de routes die ik met enige regelmaat reis, opgeruimd. | |
Duvel | maandag 12 mei 2014 @ 13:59 |
Ik hoorde jullie gisteravond inderdaad nog door Gouda komen. | |
James1988 | maandag 12 mei 2014 @ 14:30 |
In de ICd en de Benelux wordt er gewoon schoongemaakt. ![]() | |
JDude | maandag 12 mei 2014 @ 14:34 |
Ja oké, maar daar zouden best eens andere afspraken over kunnen zijn. Ik reis alleen met "gewone" NS-treinen. | |
Maegrim | maandag 12 mei 2014 @ 14:35 |
In een sgm op de watergraafsmeer gisteren ook ![]() Hispeed huurt een ander bedrijf in inderdaad, al vanaf voor de staking | |
greavy | maandag 12 mei 2014 @ 14:47 |
Railpool is verkocht aan OakTree Capital: Railcolor | |
derLudolf | maandag 12 mei 2014 @ 14:54 |
IC Nijmegen-Den Helder van half 11 in Arnhem was anders nog een zootje. Wou dat ik 'n bladblazer mee had genomen ![]() | |
derLudolf | maandag 12 mei 2014 @ 15:13 |
![]() Die was wel een fotootje waard vanochtend trouwens ![]() | |
greavy | maandag 12 mei 2014 @ 16:07 |
Ah, vanaf vandaag kan men beter de treinen van- en naar Almere mijden, als je niet van kakelende dames houdt. Libelle Zomerweek ![]() | |
b2py | maandag 12 mei 2014 @ 16:35 |
Aansteller, is toch lachen man ![]() Ben jij er ook zo een die klaagt over eerste klas spoordeelweken gebruikers? | |
greavy | maandag 12 mei 2014 @ 16:47 |
Ik vind het best dat ze daar zitten, als ze zich maar niet als tokkies gedragen ![]() | |
Ajaxfan | maandag 12 mei 2014 @ 16:50 |
Ah dat is een goed moment voor een verstoring / defecte trein. | |
JDude | maandag 12 mei 2014 @ 17:12 |
Zojuist een 1700-loc met wat kakelverse ICdirect-stuurstandrijtuigen (toch?) door Best richting Eindhoven. | |
DeaDLocK2K | maandag 12 mei 2014 @ 17:15 |
Loop niet zo te autisten. | |
greavy | maandag 12 mei 2014 @ 17:56 |
Overbrenging vanaf Haarlem ja, gaan naar Maastricht, om aldaar weer geparkeerd te worden. ![]() | |
Clicks_nl | maandag 12 mei 2014 @ 18:29 |
Hmmmm. Intercity van 18.16 uit Alkmaar naar Haarlem met een sprinter Daar word ik niet blij van 😞 | |
b2py | maandag 12 mei 2014 @ 18:35 |
Standaard, anno wijzigingsblad april ![]() | |
Clicks_nl | maandag 12 mei 2014 @ 18:38 |
Weet je ook welke tijden er iets rijdt met wel wat comfort? Pas ik komende weken m'n schema wel aan | |
spectrumanalyser | maandag 12 mei 2014 @ 18:39 |
Stadsgewestelijk Materieel (SGM) als intercity, wel geinig ![]() | |
b2py | maandag 12 mei 2014 @ 18:46 |
Alles met die sprinter, volgens plan dan. Kan wel eens afwijken maar normaal gesproken alleen die sprinter. Wel fijn dat er raampjes open kunnen ![]() | |
spectrumanalyser | maandag 12 mei 2014 @ 18:52 |
ja, de SGM is fijn. nostalgie. afgelopen donderdagavond even meegegaan met een SGM van Lelylaan tot Amsterdam Centraal. op Centraal stapte de machinist uit. dan loop je langs een gemoderniseerde trein en zie je die oeroude instrumenten van die cabine.... heerlijk. de SGM is ouder dan de nieuwste serie Plan V. | |
dennistd | maandag 12 mei 2014 @ 18:56 |
Op 7 juni wordt 150 jaar station Zwolle gevierd. Niet heel groots als ik het zo lees, maar er gebeurt in elk geval iets: http://www.prorailpersberichten.nl/bericht/764/ | |
Yreal | maandag 12 mei 2014 @ 18:58 |
geen schreeuwend kutvolk is de reden dat ik 1ste klas reis. | |
Clicks_nl | maandag 12 mei 2014 @ 19:19 |
Voor een keertje. Niet elke dag op weg naar huis Gelukkig maar een paar weken tot ik kan verhuizen | |
Dr_Flash | maandag 12 mei 2014 @ 19:21 |
Dan sta je op en roep je ze tot de orde ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 12 mei 2014 @ 19:45 |
Over 10 minuten Rail Away. Geen idee waar het over gaat, maar even kijken kan nooit kwaad ![]() | |
dennistd | maandag 12 mei 2014 @ 19:50 |
Zie http://www.eo.nl/tv/railaway/artikel-detail/uitzendschema-2014/ | |
remcoP | maandag 12 mei 2014 @ 19:54 |
Allemaal zomerafleveringen in Italie, Griekenland, e.d. [edit] Côte d'azur blijkbaar | |
James1988 | maandag 12 mei 2014 @ 20:15 |
Stichting ICR Ok jongens, geef maar toe. Wie van jullie zit hier achter? ![]() | |
greavy | maandag 12 mei 2014 @ 20:16 |
Per Belgische DRGL 2015 zijn er wat wijzigingen vlakbij de grens: - IC Essen - Charleroi vv wordt ingekort als IC Antwerpen - Charleroi vv; Per DRGL 2014 rijden er 2 IC's Antwerpen - Charleroi vv in een 1x/30-minutendienst (ma-vr), weekend blijft de IC-verbinding een uursdienst. - IR Antwerpen - Brussel vv wordt verlengd naar Essen, en gaat een IC heten. Tussen Essen - Antwerpen rijdt het als IC, en tussen Antwerpen - Brussel blijft het de IR-stops houden. De IC's Antwerpen - Charleroi slaan daarentegen de 'IR-stations'(vanaf DRGL2015 rijden er geen IR's meer) over. L Roosendaal - België blijft hetzelfde. De Benelux blijft in 2015 volgens dezelfde Dienstregeling rijden die nu geldig is. Via Maastricht: - L Maastricht - Luik wordt aangepast naar 'IC' Maastricht - Luik - Hasselt met haltes in Diepenbeek, Bilzen, Tongeren, Liers, Milmort, Herstal, Luik-Palais / Jonfosse / Guillemins, Bressoux, Visé, Eijsden, Randwijck en Maastricht. Reistijd is 1u35 op het gehele traject. | |
James1988 | maandag 12 mei 2014 @ 20:19 |
Enig idee met wat voor materieel deze verbinding gereden gaat worden? Misschien is het dan mogelijk om deze door te trekken naar Roosendaal wanneer de Benefaal over de HSL gaat... | |
Peterselieman | maandag 12 mei 2014 @ 20:19 |
![]() ![]() ![]() | |
b2py | maandag 12 mei 2014 @ 20:20 |
![]() | |
Duvel | maandag 12 mei 2014 @ 20:21 |
Ik vind 'm leuk! | |
ReisT | maandag 12 mei 2014 @ 20:21 |
Huh? | |
greavy | maandag 12 mei 2014 @ 20:23 |
M5-rijtuigen, loc weet ik niet. | |
James1988 | maandag 12 mei 2014 @ 20:23 |
Zal wel een HLE 21 of 27 zijn. | |
Kentekenplaat | maandag 12 mei 2014 @ 20:24 |
![]() ![]() | |
Peterselieman | maandag 12 mei 2014 @ 20:25 |
Misschien moeten we eens de stichting Schommelboot op gaan richten ![]() | |
Duvel | maandag 12 mei 2014 @ 20:27 |
Zouden ze bij de komende revisie van IRM iets aan de vering gaan doen? Dan graag rap oprichten om een origineel treinstel veilig te stellen! | |
James1988 | maandag 12 mei 2014 @ 20:28 |
Eigenlijk zijn we al te laat, want het doedelzakgeluid is al weg. | |
Dr_Flash | maandag 12 mei 2014 @ 20:32 |
was een leuke ![]() | |
Peterselieman | maandag 12 mei 2014 @ 20:32 |
Geen idee, maar het moet een rijdende attractie worden ![]() | |
DriekOplopers | maandag 12 mei 2014 @ 20:35 |
Even over de aansturing van het spoor. Marktje spelen of terug naar serieuze overheidsinvloed. Hom of kuit s.v.p. http://www.voorbeterov.nl/page3.php | |
derLudolf | maandag 12 mei 2014 @ 20:44 |
Gaan ze er dan al redelijk snel uit? Vandaag reed er namelijk ook een aantal DDZ's Zwolle-Roosendaal waar normaal ICR rijdt... | |
James1988 | maandag 12 mei 2014 @ 20:46 |
Alle ICR gaat naar NS Hispeed om te gaan rijden in de Intercity Defect en de Beneslak, dit als "alternatief" voor de Fyra V250. Waarmee NS opnieuw de plank volledig misslaat, maar goed. | |
greavy | maandag 12 mei 2014 @ 20:46 |
21 gaat terzijde, dus zal 27 worden gok ik | |
James1988 | maandag 12 mei 2014 @ 20:47 |
Zou kunnen. Kan M5 eigenlijk naar Roosendaal? | |
greavy | maandag 12 mei 2014 @ 20:48 |
Niet dat ik weet. | |
greavy | maandag 12 mei 2014 @ 20:49 |
50 kolenwagens ontspoort op de BNSF spoorweglijn bij Pillager Let op, in het Engels. | |
derLudolf | maandag 12 mei 2014 @ 20:53 |
En vervolgens worden daarom DDAR rijtuigen opgeknapt en die gaan met de overgebleven 1700's rijden? | |
James1988 | maandag 12 mei 2014 @ 20:54 |
Inderdaad. Het DD-AR gaat rijden op plekken waar nu DDZ rijdt om in te vallen voor een tekort aan sprintermaterieel, wat er weer niet is omdat NS een paar jaar terug heeft besloten om niet meer SLT's aan te schaffen na toiletgate. Dat DDZ gaat dan weer naar lijnen waar nu ICRm rijdt (of er wordt wat uitgewisseld) om zo overal toch weer capaciteit te hebben en ICRm voor de HSL vrij te spelen. | |
Peterselieman | maandag 12 mei 2014 @ 20:55 |
Nee is buiten profiel. Rijtuigen zijn te hoog namelijk | |
greavy | maandag 12 mei 2014 @ 20:58 |
Zit je ook niet met een treeplank? M6 heeft zo'n fancy klapbaar treeplankje volgens mij, maar M5 kan je daar niks aan bewegen. En volgens mij geen airco. | |
derLudolf | maandag 12 mei 2014 @ 20:59 |
Ik zeg prima! Vind dit mooier dan SLT ![]() | |
James1988 | maandag 12 mei 2014 @ 21:02 |
Kwestie van smaak. Ik zit liever in een SLT dan in een onverbouwde DD-AR-bak ![]() | |
greavy | maandag 12 mei 2014 @ 21:02 |
DDAR ![]() ![]() | |
derLudolf | maandag 12 mei 2014 @ 21:04 |
Idd een echt trein heeft stootbuffers :-p Maar die DD-AR rijtuigen worden niet opgeknapt dus? | |
James1988 | maandag 12 mei 2014 @ 21:04 |
Ja, dat wel. Dat zal straks wel als de brandweer gaan, loc + 3 bakken ![]() | |
James1988 | maandag 12 mei 2014 @ 21:05 |
Alleen het hoognodige om de boel rijvaardig te houden en een beetje meer capaciteit te creëren. Er komt geen grote revisie zoals bij DDZ. Ik heb begrepen dat de samenstelling als volgt wordt: loc + B + A/B + Bk B = 2e klas A/B = 1e + 2e klas Bk = 2e klas + kopbak | |
Peterselieman | maandag 12 mei 2014 @ 21:08 |
Met de loc voorop is het spul het snelst optrekkende mat op het Nederlandse spoor | |
b2py | maandag 12 mei 2014 @ 21:10 |
Fietsparkeren bij stations De gang van zaken rondom de opvolger van de Fyra | |
James1988 | maandag 12 mei 2014 @ 21:10 |
Niet zo gek met een loc die beschikt over een vermogen van 4,6 MW. ![]() | |
Peterselieman | maandag 12 mei 2014 @ 21:11 |
Alleen daarom is het al een mooie aanvulling ![]() | |
#ANONIEM | maandag 12 mei 2014 @ 21:12 |
Ik ben 2 meter. Zo blij dat er boven Zwolle amper SLT rijdt. Verschrikking. Een jood naar Auswitsch had nog meer comfort. | |
James1988 | maandag 12 mei 2014 @ 21:12 |
"opvolger van de Fyra" ![]() Afgezien daarvan een niet heel interessante brief. | |
b2py | maandag 12 mei 2014 @ 21:13 |
Klopt ![]() | |
Frozen-assassin | maandag 12 mei 2014 @ 21:20 |
Lijkt me beetje weinig capaciteit in spits, tenzij ze het dan combineren.. Bk + A/B + B + loc + loc + B + A/B + Bk Zitruimte is inderdaad nihil... Lijkt wel alsof ze hebben lopen testen met stel Chinezen... | |
Darkwing_Duck | maandag 12 mei 2014 @ 21:23 |
Vandaag gehoord op station MLV-Chessy TGV deel over de omroep (en zo goed mogelijk vertaald) "Dames en heren even uw aandacht alstublieft. Wil de eigenaar van de witte Peugot fiets, geparkeerd bij uitgang 2 Disney Village, deze verplaatsen. Er zijn al een aantal reizigers over gestruikeld" Daarna de herhaling en daarna in een soort van Engels, waarbij het woord fiets achterwege bleef ![]() | |
DriekOplopers | maandag 12 mei 2014 @ 21:28 |
DDAR is natuurlijk enorm oncomfortabele tyfustroep. De binnenlandse reiziger draait dus ook op deze manier op voor het HSA-gekloot. ![]() | |
Peterselieman | maandag 12 mei 2014 @ 21:30 |
Maar nog altijd beter dan het versleten en gedateerde Plan V ![]() | |
James1988 | maandag 12 mei 2014 @ 21:31 |
In een ideale situatie was er geen materieeltekort geweest: alle ICR bij NSR voor de intercitydiensten, waar nodig DDZ in de sprinterdiensten en het had nog wel een aantal jaar moeten kunnen lukken. De praktijk is anders, dit DD-AR is een soort-van noodgreep tot de nieuwe sprinters gaan instromen. Dat zou het geval moeten zijn vanaf 2016/2017, maar ik heb al te lang niks meer gehoord over dat project. | |
#ANONIEM | maandag 12 mei 2014 @ 21:33 |
Niets horen is altijd eng. | |
Dr_Flash | maandag 12 mei 2014 @ 21:36 |
Gedeelde smart = halve smart? ![]() | |
Peterselieman | maandag 12 mei 2014 @ 21:37 |
De onderhandelingen zullen ongetwijfeld lopen. Zou me niet eens verbazen als de NS praat met onze Zwitserse vrienden en met Bombardier/Siemens. De partij met het beste bod mag gaan leveren. | |
KnightSolaire | maandag 12 mei 2014 @ 21:38 |
Eh nee, zonder dat gezeik over toiletten in het SLT was al het DDAR en Plan V uitgefaseerd en werden alle Sprinterdiensten uitgevoerd door SLT. Helaas is het niet zo, met dank aan de Rijksoverheid en enkele reizigersorganisaties. | |
James1988 | maandag 12 mei 2014 @ 21:39 |
Laatste bericht op de NS-site is uit mei 2013, daar hebben ze het over een indienststelling in 2018. Die hele toilettengate heeft NS zelf veroorzaakt! | |
KnightSolaire | maandag 12 mei 2014 @ 21:40 |
Als dat zo zou zijn, zouden de andere spoorvervoerders die geen toiletten hebben op een deel van de trajecten hetzelfde hebben. | |
_JdM_ | maandag 12 mei 2014 @ 21:41 |
Hoe was het ook alweer? Owja. Over het weglaten van een toilet in de trein heeft 98% een mening, waarvan +- 90% vindt dat de toiletten moeten blijven. Maar slechts 2% gebruiken ze... ![]() | |
KnightSolaire | maandag 12 mei 2014 @ 21:43 |
Ik denk eerlijk gezegd dat 90+% van de mensen die in de betreffende Sprinters reizen, aan zal geven het ontbreken daarvan totaal geen probleem te vinden en de extra zitplaatsen, sociale veiligheid, transparantie, reinheid etc. van het materieel belangrijker te vinden. Slechts een vermoeden, maar toch. | |
James1988 | maandag 12 mei 2014 @ 21:43 |
Op de trajecten waar momenteel geen toilet is is er ook voldoende protest van reizigers. De provincie Gelderland heeft nog geprobeerd om alsnog een toilet in hun treinen te krijgen na de gunning, maar dit is uiteindelijk afgeketst omdat het materieel daardoor niet meer op tijd geleverd zou kunnen worden. Op het Hoofdrailnet heeft NS willens en wetens adviezen van eigen personeel, vakbonden, belangengroepen (o.a. voor gehandicapten) en reizigersorganisaties (zoals ROVER) in de wind geslagen en treinen besteld zonder toilet. Toen er ophef over ontstond in de media (koppen als "trein zonder toilet staat 2 uur gestrand in weiland" doen het altijd goed bij de kranten) heeft NS het zélf verergerd door aan te komen zetten met de plaszak... Iets met fatsoenlijke voorzieningen bieden in de trein, prijs van het treinkaartje, enzovoorts. Als je als vervoerder niet bereid bent om te luisteren naar je klanten verdien je je concessie niet. Is reeds meerdere malen onderzocht en daaruit blijkt dat reizigers het ontbreken van een toilet zeker wel als een minpunt beschouwen. Dat NS nog 10 jaar mag blijven rondrijden met toiletloze sprinters is schandalig. | |
_JdM_ | maandag 12 mei 2014 @ 21:45 |
"De wil van de klant" in de zin van: Wat hun mening is, of wat het gedrag is? | |
Frozen-assassin | maandag 12 mei 2014 @ 21:47 |
Klant is koning, dat telt evengoed voor NS. De klant wil een wc, of hij/zij het gebruikt of niet. De klant vraagt om een wc in een trein, dus dan zou het slim zijn om een wc erin te bouwen... | |
James1988 | maandag 12 mei 2014 @ 21:47 |
Beide. Je kunt sommige dingen gewoon op je klompen aanvoelen, bijvoorbeeld dat het weglaten van toiletten in treinen die je inzet op langeafstandsverbindingen je niet in dank afgenomen gaat worden. Of dat het verplicht stellen van reserveringen voor een reis van Rotterdam naar Antwerpen gaat zorgen voor veel ontevreden reizigers die uitwijken naar alternatieven. Er zijn legio voorbeelden waaruit blijkt dat NS oogkleppen heeft, doet wat ze leuk vindt, en later afkomt met allerlei slappe halfbakken excuses over waarom de dingen zijn waarom ze zo zijn en waarom ze toch echt niet anders kunnen. | |
DriekOplopers | maandag 12 mei 2014 @ 21:49 |
“Nee, we doen, in tegenstelling tot het om advies aan het LOCOV voorgelegde Programma van Eisen, in de sprinters toch maar geen toilet. De reizigers kunnen gebruikmaken van de toiletten op de stations.” “Nee, op de nieuw te openen stoptreinstations komen geen toiletten. Want daar gaan geen Intercity’s stoppen.” De klapmongolen die hiervoor verantwoordelijk zijn, zijn tot mijn grote vreugde de NS uitgetrapt. En niemand, echt helemaal niemand die de NS in dezen verdedigt, is goed bij zijn hoofd. | |
James1988 | maandag 12 mei 2014 @ 21:52 |
Je vergeet iets: Om dan later weer een krokodillentranen huilende Meerstadt op tv te zien die uitlegt dat "de media het verkeerd uitlegt, want het is allemaal zo goed bedoeld!" Zelden zo'n huichelaar gezien als Bert fucking Meerstadt. ![]() Afgezien van Marjon Kaper dan. | |
James1988 | maandag 12 mei 2014 @ 21:54 |
Hey, dit is lang terug:
| |
James1988 | maandag 12 mei 2014 @ 21:54 |
Vol.![]() [ Bericht 94% gewijzigd door James1988 op 12-05-2014 21:57:16 (Sluitseinen) ] |