ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2014 17:25:49 ]
Conducteur had het vandaag steevast over "deze comfortabele intercity-trein naar Groningen". Misschien comfortabel omdat hij fan is van ICM, of omdat de trein schoon was
even voor 6 uur was er tussen Alkmaar en Alkmaar noord een persoon langs het spoor gesignaleerd. als gevolg lag het treinverkeer tussen Alkmaar en Heerhugowaard even stil. intussen rijd alles weer.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Dat lijkt mij tamelijk onprettig om mee te maken als machinist.
ja, een springer ook.
Een kwaaie reiziger ook.
Een rondje om de kerk ook.
Weet je eigenlijk moet je gewoon puur suicidaal zijn als je machinist wordt als je alles maar tamelijk onprettig vindt. Laat je je toch lekker omscholen, jezus.
Weet je eigenlijk moet je gewoon puur suicidaal zijn als je machinist wordt als je alles maar tamelijk onprettig vindt. Laat je je toch lekker omscholen, jezus.
Waar komt dat opeens vandaan?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Uiteraard. Geen regenpak mee. Ik ben nog aan het onderhandelen voor een eventuele partytent. En we kijken of we eventueel kunnen uitwijken naar een plek waar we droog kunnen zitten voor noodgevallen.
Op vrijdag 9 mei 2014 23:16 schreef Monopoly het volgende: En als het morgen alsnog kutjekutweer blijkt te zijn kunnen we altijd de hele kutzooi inpakken en naar de kroeg gaan. BBQ voor de deur houden. Yolo
As e riemand een zeil, wat stokken en een rol touw hep komen we een heel eind
Wat foto's van de nieuwe Stadler-hogesnelheidstreinen voor SBB:
De EC250, de nieuwe hogesnelheidstrein voor de Zwitserse spoorwegen, is gepresenteerd. Eigenlijk is het een EC249, want dat is de maximumsnelheid zoals die op het toelatingspapiertje zal komen te staan.
Close-up van de neus van de EC250.
Één van de ingangen van de trein. Let op het licht hellende vlak bij de deur, de EC250 heeft een lage vloer zodat mensen in rolstoelen en met kinderwagens zelfstandig het voertuig kunnen betreden.
Interieur van een rijtuig 1e klas.
Iedere stoel heeft de beschikking over een stopcontact. Bij de vierzitters in de 1e klas worden klaptafels geplaatst.
Stoelen in de 2e klas. Bij deze vierzitters wordt geen grote klaptafel geplaatst, maar een kleintje bij het raam.
Op zaterdag 10 mei 2014 17:50 schreef Frozen-assassin het volgende: Dan loopt NS wel heel hard te falen als we niet eens zulk product kunnen krijgen.. Zo moeilijk lijkt het dus niet te zijn
Kunnen er trouwens geen snellere locomotieven voor de IC direct? Wagons kunnen vaak toch tot 200km/u aan? Scheelt het nog maar 50 km/u met V250
De rijtuigen hebben al flink te lijden onder 160 km/u, 200 km/u wil je ze niet aandoen. Nieuwe locs betekent ook een nieuwe toelating.
Wat me opviel bij die SBB-trein: er is ruimte voor fietsen. Die trein gaat door één van de langste tunnels ter wereld rijden (de Gotthard-basistunnel) en daar mag je dus gewoon met de fiets doorheen. Op de HSL-Zuid mag het niet "want die fiets is levensgevaarlijk".
Wat me opviel bij die SBB-trein: er is ruimte voor fietsen. Die trein gaat door één van de langste tunnels ter wereld rijden (de Gotthard-basistunnel) en daar mag je dus gewoon met de fiets doorheen. Op de HSL-Zuid mag het niet "want die fiets is levensgevaarlijk".
Onzin dus.
In België kan het ook gewoon met 200 km/u, de NS zeikt gewoon wat veel.
[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2014 19:39:56 ]
Vanaf 2021 zou IC200 moeten instromen, maar dat gaat niet naar Brussel rijden.
[..]
De rijtuigen hebben al flink te lijden onder 160 km/u, 200 km/u wil je ze niet aandoen. Nieuwe locs betekent ook een nieuwe toelating.
Op Nijmegen staat nog een heel zootje ICK, kan tot 200km toch? Nieuwe locs, zijn vast wel locs al reeds ontworpen die zo snel kunnen? BR 103 uit de zestiger jaren kan al 200+
In België kan het ook gewoon met 200 km/u, de NS zeikt gewoon wat veel.
In de gemiddelde NS-trein is er nergens een goede plek voor fietsen, er zit wel een fietsstickertje op de deur maar daar houdt het ook wel mee op. Soms zie je een fietsenafdeling waar dan ook nog wat klapstoelen zijn gemonteerd, zoals bijvoorbeeld in de Berlijntrein.
Het is niet bekend hoeveel van zulke plekken er in de trein zijn. Als er om de twee rijtuigen een fietsplek is betekent dat dat je in een EC250 12 fietsen kunt meenemen. Volgens de huidige plannen gaat men gecombineerd rijden, dat betekent dus 24 fietsen per trein. Dat is toch aardig wat ruimte
quote:
Die beugel en riemen heeft geen enkele zin, het houd alleen het voorwiel op zijn plaats, de achterkant gaan zwiepen
Dat is niet zo erg zolang de fiets niet door de ruimte vliegt. Zoals te zien op de foto staan er muren naast de fietsruimte en zit er een of ander rek boven, de enige kant die een fiets echt op kan is zijwaarts en daarin wordt hij beperkt door z'n eigen frame.
In de VIRMm gaat men de liftschacht hergebruiken als ruimte om koffers in te zetten. Ik denk dat die eerder gaan vliegen dan een goed vastgezette fiets.
Op Nijmegen staat nog een heel zootje ICK, kan tot 200km toch? Nieuwe locs, zijn vast wel locs al reeds ontworpen die zo snel kunnen? BR 103 uit de zestiger jaren kan al 200+
Dan mag je er eerst andere draaistellen onder zetten, ICK in z'n huidige staat is alleen toegelaten voor 140 km/u. Locs zijn er wel (bijvoorbeeld de Vectron) maar die moeten wel door het hele toelatingscircus heen.
In Albanië word je vaak ingehaald als je in de trein zit door een man op zijn ezel. Door de enorme traagheid van de treinen, lijkt Albanië dan toch nog een groot land, omdat je er bijna twee dagen over doet om van noord naar zuid te reizen.
Het zal mij benieuwen wat de toekomst van de ov-studentenkaart is. Las er vandaag een aardig stukje over in de krant. GroenLinks wil er niet vanaf en ook Wilma en Melanie willen dat net als de NS niet.
Wordt de kaart toch geschrapt dan hebben Wilma en Melanie een probleem, namelijk een flink gat in hun begroting, omdat de NS dan onder heel andere voorwaarden de concessie uit wil voeren.
Dubbeldekstrein van Ceske Drahy op traject Lehtorad-Lichkov
Potstejn
Michalovce, Slowakije (ZSR)
Zakarpatija oblast, foto vanuit trein Uzhgorod - Odessa op de elektrischka naar Lvov (Lviv)
Boekaz, Zatoka Бугаз Затока Station op de lijn Odessa Glavni-Bilgorod-Izmail, niet alleen vier elektriska per dag stoppen hier, ook de passagierstrein naar Izmail halteert op dit station drie maal per week.
Spoorwegovergang in Zatoka-Bukaz
Bilgorod-Dnistrovski station, eindpunt van alle elektrischka-treinen, maar de passagierstreinen richting Izmail halteren hier ook.
Ik heb wel eens in die laatste gezeten, dat is echt niet indrukwekkend veel mooier of comfortabeler dan een ICM hoor. Qua materieel hebben we hier weinig te klagen vind ik, zeker omdat we hier toch maar relatief kort in de trein zitten.
Ik heb nog een tof filmpje uit 2009 toen ik in Transdnistria was, maar ik kan geen goede site vinden waar ik dit kan opladen.
Geen Amerikaanse sites, want die vinden het niet leuk als mensen Transdnistria bezoeken. Ik probeer Russische sites, maar ik spreek die taal niet voldoende om precies te snappen waar ik op moet klikken.
Op zaterdag 10 mei 2014 22:43 schreef Peterselieman het volgende: Het zal mij benieuwen wat de toekomst van de ov-studentenkaart is. Las er vandaag een aardig stukje over in de krant. GroenLinks wil er niet vanaf en ook Wilma en Melanie willen dat net als de NS niet.
Wordt de kaart toch geschrapt dan hebben Wilma en Melanie een probleem, namelijk een flink gat in hun begroting, omdat de NS dan onder heel andere voorwaarden de concessie uit wil voeren.
Welk krant? Mogelijk om daar stukje van te vinden op internet?
Op zondag 11 mei 2014 10:16 schreef Salatrel het volgende: vervangend busvervoer voor de hoekse lijn ivm werkzaamheden dit weekend mede mogelijk gemaakt door...
Taxi Centrale Renesse wordt regelmatig ingehuurd voor dat soort klussen. Het bedrijf is in diverse gebieden onderaannemer van Arriva, maar voert in Brabant bijvoorbeeld ook klussen uit voor Veolia.
Het was bij vlagen lente afgelopen week. Een voorproefje:
De door een consortium van Siemens, Adtranz en Bombardier ontworpen, ontwikkeld en gebouwde elektrische treinstellen van de serie 425 hebben in Duitsland inmiddels hun diensten ruimschoots bewezen. Met name voor het S-Bahn en Regionalverkehr worden de stellen veelvuldig ingezet. Stel 425 757/257 is als RB2 onderweg van Biblis via Mannheim naar Karlsruhe Hbf als het hier op 5 mei 2014 door de boog bij Waghäusel snelt.
Op zondag 11 mei 2014 13:19 schreef J.B. het volgende: Weet iemand welke enquêtevragen de NS hanteert voor het reizigersonderzoek en waar ik deze kan vinden?
Als je dat wilt weten moet je je gewoon aanmelden voor het klantenpanel
Nee, het was een prijsvraag voor wie meedeed, je moest niet zeggen wat je wou, je moest zeggen wat het was
Ander vraagje, ik hoorde dat je je geld van een anonieme chipkaart op een persoonlijke kan laten zetten bij het NS lokte ? aangezien ik een anonnieme moest hebben vanwege tijdelijk reisrecht lijkt me dit ook niet meer dan normaal?