Duvel | maandag 5 mei 2014 @ 08:14 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost. ![]() | |
b2py | maandag 5 mei 2014 @ 08:42 |
Afsluiten met sluitseinen ![]() | |
James1988 | maandag 5 mei 2014 @ 09:16 |
Heel slecht ja ![]() Zoals gezegd: uitloop van werkzaamheden in Breda. Bij aanvang van de treindienst kon er helemaal niks rijden, inmiddels rijdt er wel weer wat: de intercities Zwolle - Roosendaal en Den Haag - Venlo rijden. Sprinterreizigers kunnen de bus pakken (er stond zelfs een bus uit België), en ICd-reizigers? Ach... die zijn uitval wel gewend. De prognose staat op 12:00, dat is best een flinke uitloop. Werkzaamheden zijn inmiddels klaar. In Breda op het station zei een groep Somaliërs (?) tegen me dat ze een treinkaartje moesten hebben, ik heb ze dus gewezen op de automaten en waar het loket te vinden is. Succes ermee ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door James1988 op 05-05-2014 09:22:28 ] | |
Mr_Klaasje | maandag 5 mei 2014 @ 09:23 |
Dan zou met afsluitborden ook moeten kunnen of een noodseinlantaarn. Of kan dat niet en wordt het topic dan opgeheven? | |
James1988 | maandag 5 mei 2014 @ 09:26 |
Dan is het topic defect en moet het worden afgesleept door een modje. ![]() | |
derLudolf | maandag 5 mei 2014 @ 09:27 |
Van weer die blauwe mat 64 op station Emmen in de OP, TS? Nette fotosoep anders. | |
James1988 | maandag 5 mei 2014 @ 09:54 |
In Engeland is de zoveelste discussie bezig over de structuur van de spoorwegsector. Sommigen zijn van mening dat het huidige systeem (met één infrabeheerder en talloze operators) prima werkt, anderen willen het liefste een terugkeer naar British Rail. Martin Griffiths, chief executive bij Stagecoach (één van de grotere private vervoerders op het Britse spoorwegnetwerk), heeft een lezenswaardig opiniestuk geschreven over wat in zijn ogen de rol van de politiek zou moeten zijn. | |
b2py | maandag 5 mei 2014 @ 10:08 |
Vrijheidstrein, plan-T. | |
ReisT | maandag 5 mei 2014 @ 11:15 |
Ook met die 6-uur-limiet zou je in de lunchpauze kunnen inchecken om in de spits te reizen (12:30 in, 18:30 uit). Maar de 30-minuten-eis voorkomt dat soort acties. De 6-uur-limiet is in dit verhaal dus overbodig. | |
derLudolf | maandag 5 mei 2014 @ 11:20 |
Plan T? Das al een oude foto dan of is dr nog n stel rijvaardig? | |
Duvel | maandag 5 mei 2014 @ 11:21 |
Het is een oude foto. | |
DeaDLocK2K | maandag 5 mei 2014 @ 11:34 |
Dat ding is in elkaar gezet voor 50 jaar bevrijding in 95 geloof ik? | |
b2py | maandag 5 mei 2014 @ 11:35 |
Nee, 3 a 4 jaar geleden geloof ik. | |
DeaDLocK2K | maandag 5 mei 2014 @ 11:38 |
2010 kan ik vinden. Ik was in de war met deze:![]() | |
remcoP | maandag 5 mei 2014 @ 11:48 |
Gister bij Have I Got News For You, kwam het ook voorbij. oa over De tweede hogesnelheidslijn en allerlei milieuhippies die er tegen waren omdat de engelse coutryside 'verwoest' wordt door die spoorlijn.Vanaf 7:27 | |
Mr_Klaasje | maandag 5 mei 2014 @ 12:11 |
Die heb ik nog in Assen langs spoor 1 gezien! | |
Peterselieman | maandag 5 mei 2014 @ 14:22 |
En we hebben verrassend nieuws uit België. AnsaldoBreda en de NMBS hebben een schikking getroffen. De Italianen betalen de NMBS 2,5 miljoen euro en daarmee zijn alle claims over de V250 van tafel. Oorspronkelijk eisten de Belgen 27 miljoen euro nadat ze eerder al een bankgarantie van 37 miljoen terug hadden gekregen. http://www.hln.be/hln/nl/(...)n-Fyra-geschil.dhtml | |
mschol | maandag 5 mei 2014 @ 14:25 |
jammer ![]() | |
greavy | maandag 5 mei 2014 @ 14:56 |
Wat een klantvriendelijke klantenservice heeft die SNCF... Ik bel, "wachttijd is ongeveer 5 minuten, blijft u aan de lijn." en gevolgd door "iedereen is in gesprek, belt u later terug. Tuuutttuuutttuuut" ![]() | |
dennistd | maandag 5 mei 2014 @ 15:01 |
Het zijn Fransen ![]() | |
b2py | maandag 5 mei 2014 @ 15:05 |
Ik had trouwens vanochtend een gereinigde trein! ![]() | |
greavy | maandag 5 mei 2014 @ 15:09 |
Ik stuur wel gewoon een mail. Misschien dat dat sneller en makkelijker werkt ![]() Heb ik voor de Engelse klantenservice gekozen, krijg ik ineens een Fransoos die geen Engels spreekt. En toen ik eindelijk een Engelsman had, wist die niet waar ik het over had, dus werd ik doorverbonden met een Fransoos die óók geen Engels sprak ![]() ![]() | |
Frozen-assassin | maandag 5 mei 2014 @ 15:14 |
Kon je verwachten van de Fransen... | |
greavy | maandag 5 mei 2014 @ 15:22 |
Mail gestuurd naar de Nederlandse klantenservice. Auto-reply: Geachte Meneer x, Wij hebben uw mail goed ontvangen en danken u alvast voor de interesse die u toont in Voyages-sncf. Ons Nederlandse team kan u momenteel niet te woord staan. Wij excuseren ons voor het ongemak, en zijn hard bezig om de service zo snel mogelijk weer aan te bieden. Tot die tijd nodigen wij u uit om ons in het Engels te contacteren, zodat u toch binnen 48 uur geholpen kunt worden. Uw klantenservice Voyages-sncf. Van maandag tot zondag van 8u00 tot 20u00 uur (met uitzondering van feestdagen). Goh, schiet lekker op zo ![]() | |
icloud | maandag 5 mei 2014 @ 15:49 |
Ik heb hier een coupon voor de ah to go, bij aankoop van iets uit de bakery een gratis bakkie pleur, maar ah werkt toch met een muntenautomaat(waar je direct euros in moet duwen ipv bestellen zoals bij de kiosk) Dus dan klopt de actie niet. | |
greavy | maandag 5 mei 2014 @ 15:54 |
Je kan ook naar de kassa voor je bakkie slootwater. | |
icloud | maandag 5 mei 2014 @ 15:56 |
O? heb ik gvd jarenlang elke ochtend moeite gedaan om mijn geld gewisseld te krijgen, voor die klote machine Al heeft me dat wel een handtekening van bobbi eden opgeleverd. | |
Maegrim | maandag 5 mei 2014 @ 15:57 |
![]() | |
greavy | maandag 5 mei 2014 @ 16:06 |
Op Railcolor.net is een foto verschenen van de IC-Dosto's:![]() Hiervoor zijn ook 27 nieuwe locs BR146 voor DB Fernverkehr besteld, maar die levering laat nog tot medio 2015 op zich wachten. Op dit moment zijn er rond de 20 locs klaar. | |
Peterselieman | maandag 5 mei 2014 @ 17:38 |
Alsof je daar blij mee moet zijn ![]() | |
icloud | maandag 5 mei 2014 @ 17:54 |
Ze is best een leuk mens, en ik heb haar boek voordelig kunnen krijgen, dankzij haar promotieactie op ut cs. | |
Ireyon | maandag 5 mei 2014 @ 17:58 |
De beste actrice van Nederland. Fuck Carice en Famke, Bobbi Eden ![]() | |
icloud | maandag 5 mei 2014 @ 18:12 |
Ik wist niet dat carice en famke "dat" soort films maken. ![]() ![]() ![]() | |
b2py | maandag 5 mei 2014 @ 18:17 |
Hihi, fuck in een zin met Bobbi. Die ziet er trouwens echt zo lelijk uit in dat RTL programma waarin ze zonder make-up meedoet... Dan denk je echt, dat mannen het hier op kunnen.. | |
b2py | maandag 5 mei 2014 @ 19:13 |
Verdachte personen naast het spoor, lekker stapvoets.. | |
Duvel | maandag 5 mei 2014 @ 19:18 |
Ja man, ze is nog ouder dan mijn eigen vriendin. ![]() Al snap ik ook niet wat dat met "kunnen op" te maken heeft. Misschien kan ik het ook wel niet op jouw vriendin. Grote kans zelfs. | |
b2py | maandag 5 mei 2014 @ 19:21 |
Gelukkig maar ![]() | |
icloud | maandag 5 mei 2014 @ 19:22 |
Ze is pas 35 en daarnaast een vrouw word pas mooi als ze bescheiden is opgemaakt. De vrouw die elke nacht naast mij wakker word is ook niet mooi(als ze er zo had uitgezien op de bruiloft dan was ik gillend gek weg gerend) maar dat veranderd volledig na de badkamer sessie | |
Maegrim | maandag 5 mei 2014 @ 19:40 |
slaapt ze slecht ja? | |
b2py | maandag 5 mei 2014 @ 19:41 |
Arme Bobbi. | |
b2py | maandag 5 mei 2014 @ 19:43 |
Wordt 13a eigenlijk wel eens gebruikt in Amsterdam? | |
James1988 | maandag 5 mei 2014 @ 19:44 |
Groeten uit Breda!![]() | |
Dr_Flash | maandag 5 mei 2014 @ 19:44 |
Duss. Er was weer eens wat te zeiken in het zuidwesten: ![]() En daarnaartoe op weg mogelijk: ![]() Ook filmpje ![]() | |
Maegrim | maandag 5 mei 2014 @ 19:48 |
daar moet ik woensdag weer heen, heb het bijna 10 weken niet gehoeven ![]() | |
Dr_Flash | maandag 5 mei 2014 @ 19:49 |
Wanou. Schoonste stad van 't Zuiden man. ![]() | |
dennistd | maandag 5 mei 2014 @ 19:53 |
Elk half uur een loc rangeren lijkt me nou niet echt spannend werk ![]() | |
Dr_Flash | maandag 5 mei 2014 @ 19:57 |
Nee, vijfhonderd rondjes om de telefooncel van Lonneker dat schiet lekker op wou je zeggen ![]() | |
Peterselieman | maandag 5 mei 2014 @ 19:58 |
Dat lijkt me nog vermoeiender werk ![]() | |
greavy | maandag 5 mei 2014 @ 20:01 |
Donderdagochtend rijdt de SSN Rotterdam - Utrecht - Venlo, richting Duitsland voor de meerdaagse reis. Zijn er nog forumleden die ik mag bezoeken in de trein met de minibar? Vertrektijden: Rotterdam 7:43 (15), Gouda 8:05 (3A), Utrecht 9:00 (12A). | |
b2py | maandag 5 mei 2014 @ 20:03 |
Lekker, dwars door de spits met een stoomtrein die waarschijnlijk alles weer in de brand zet ![]() | |
greavy | maandag 5 mei 2014 @ 20:04 |
Jij bent positief zeg ![]() Alsof de NS het beter doet in de spits ![]() Alle 400 reizigers (ca 330 deelnemers en 70 medewerkers) hebben wél een eigen zitplaats. Midden in de spits ![]() | |
Frozen-assassin | maandag 5 mei 2014 @ 20:09 |
Zo en nu dan trein (Amersfoort) - A'dam - Enkhuizen | |
Duvel | maandag 5 mei 2014 @ 20:18 |
Ze is van januari '80 volgens wiki. Ah, bij jou staat de fietspomp in de badkamer, interessant. | |
Dr_Flash | maandag 5 mei 2014 @ 20:25 |
Geniale planning weer inderdaad. ALS het nog rijdt, kom ik hem waarschijnlijk bij Woerden wel tegen. Als ik er aan denk schiet ik wel een piccie ![]() | |
dennistd | maandag 5 mei 2014 @ 20:28 |
Vijf keer achter elkaar de stadsdienst van Oldenzaal is niet leuk nee, maar goed: daar tegenover staan wel wat mooie streek ritten | |
greavy | maandag 5 mei 2014 @ 20:30 |
Serieus, heeft Oldenzaal een eigen stadsdienst ![]() Dan weet ik inmiddels wel zeker dat Zwijndrecht gewoon beroerd is met OV ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 5 mei 2014 @ 20:31 |
Zwijndrecht ![]() | |
Drilboor | maandag 5 mei 2014 @ 20:34 |
Was dit de IC naar Den Haag CS van 19:39? Zoja dan stapte ik daaruit. | |
Maegrim | maandag 5 mei 2014 @ 20:37 |
da's toch spoor 8, waarom staat er spoor 6 op het hek ![]() | |
greavy | maandag 5 mei 2014 @ 20:46 |
![]() BBL 16 + BBL 13 & Strabag-werktrein by Durk Houtsma., on Flickr Op de berg bij Königstein passeerde enige tijd voordat de stoomtrein naar Dresden passeerde, ook een fraaie werktrein uit Bad Schandau richting Dresden en verder richting NRW. Voorop de BBL 16, een ex-DB BR225 100, gevolgd door de BBL 13, een ex-DB BR212 031. | |
DriekOplopers | maandag 5 mei 2014 @ 20:46 |
Ow ja, die vergelijking 1949 - 2014 van vorige week, slaat natuurlijk nergens op... http://www.voorbeterov.nl/page3.php | |
James1988 | maandag 5 mei 2014 @ 20:53 |
Klopt, was inderdaad die van 19:39. Om op spoor 6 te komen moet je via spoor 7/8, er is een brug over sporen 6 en 7 gebouwd zodat je op het (tijdelijke) kopspoor 6 kunt komen. De (rol)trap van/naar spoor 5/6 is afgesloten. | |
b2py | maandag 5 mei 2014 @ 21:25 |
Een stukje over de voorman van Voor Beter OV in de Volkskrant van afgelopen weekend: https://www.dropbox.com/s(...)0VK20140503-V8V9.pdf Eerste pagina beginnend bij 'Uitgesproken'. | |
dennistd | maandag 5 mei 2014 @ 21:27 |
Oldenzaal heeft één stadslijn die elk half uur rijdt en een rijtijd heeft van 26 minuten. Rijdt van 6.30u tot 21.30u en heeft een mooie aansluiting in beide richtingen heeft op de trein naar Zutphen (4-5 minuten). Daarnaast komen er nog 4 streeklijnen door Oldenzaal. Ja, bussen zijn offtopic | |
James1988 | maandag 5 mei 2014 @ 21:35 |
Spijker, kop, raak. Het geluid van MVBOV in de media is soms redelijk ééntonig, ik kan me voorstellen dat dat voor kranten weinig interessant is als ze bij wijze van spreken een VBOV-quote kunnen plakken uit het stuk van vorige week. De laatste zin uit het citaat is ook waar: bij Rover, de club die van oudsher opkomt voor de reiziger, was men in hun nopjes over de "terugkeer van de Beneluxtrein". Vraag eens aan een echte Beneluxtreinreiziger hoe die over het geplande aanbod denkt en je krijgt een heel ander geluid: die reiziger zal lang niet zo in z'n nopjes zijn over wat er gaat komen. | |
icloud | maandag 5 mei 2014 @ 21:37 |
Weet iemand of je de blokker dagkaart kan gebruiken als normale chipkaart? Bijvoorbeeld op saldo reizen in de bus | |
James1988 | maandag 5 mei 2014 @ 21:37 |
Ik denk het niet. Als het goed is zit er een UltraLight-chipje in dat bedoeld is voor éénmalig gebruik (zoals in de RET-/GVB-uurkaartjes) en kan het ding niet overweg met saldo. | |
DriekOplopers | maandag 5 mei 2014 @ 21:39 |
Jammer dat die journalist dat Halsema-verhaal niet goed heeft opgeschreven. Want daar klopt echt geen hol van. En verder: http://www.voorbeterov.nl/page23.php | |
b2py | maandag 5 mei 2014 @ 21:42 |
Hihi, een BAM BAM ![]()
| |
Dr_Flash | maandag 5 mei 2014 @ 21:43 |
Ach, die hele rubriek daar druipt al een vooringenomenheid vanaf. "Belangenclubjes ![]() ![]() Beginnersfout dat ze niet doorhebben dat ze zich zelf schuldig maken aan precies dat waarvan ze een ander beschuldigen. Verder gewoon lekker laten doen ![]() | |
icloud | maandag 5 mei 2014 @ 21:46 |
Op een ultralight chip kan toch maar een reisproduct staan? | |
James1988 | maandag 5 mei 2014 @ 21:52 |
Zoiets, ja. Er zit heel weinig opslagruimte op zo'n chipje (minder dan een kilobyte), net voldoende om het product op te zetten. Daarnaast zitten er nog wat 'slimmigheidjes' in om te voorkomen dat je de boel kunt resetten. Een paar jaar terug was er een keer een onderzoeker die had uitgezocht hoe een GVB-ritkaartje* werkte: er staat op dat het een ritkaartje is met een maximale incheckhoeveelheid van 1, er zit een lockbit op die dat getal vergrendelt, en er zit een lockbit op de lockbit. Na het inchecken wordt de counter verlaagd naar 0, wordt de lockbit geset (zodat je de 0 niet kunt verhogen) en wordt de tweede lockbit geset zodat je de eerste lockbit niet kunt resetten. De onderzoeker had met een RFID-writer de lockbits op een nieuw uurkaartje geset, bij check-ins kon de apparatuur vervolgens niet meer de counter verlagen naar 0. Op die manier had hij van dat uurkaartje een onbeperkt reizen-kaartje kunnen maken. * Een vervoerbewijs waarmee je maar één keer kunt in- en uitchecken. | |
icloud | maandag 5 mei 2014 @ 21:55 |
De blokkerdagkaart bezit 3 reisproducten namelijk, ns, htm, ret, dus ik denk dat het geen ultrlight chip is. | |
James1988 | maandag 5 mei 2014 @ 22:10 |
Het kan best zijn dat het één product is dat door zowel HTM, NS als RET wordt herkend. In de voorwaarden staat volgens mij zoiets als dat het ticket alleen geldig op de dag waarop voor het eerst wordt ingecheckt, ongeacht de vervoerder waarbij dit gebeurt. Als dit het geval is zou men tijdens het inchecken de dag kunnen wegschrijven waarop de checkin gebeurt, en dit vervolgens weer vergrendelen met de lockbits. De poortjes en paaltjes kunnen dan uitlezen of het een geldig product is en de reiziger al dan doorlaten. Eigenlijk is het vreemd dat HTM meedoet, een zichtkaart (bij de bestuurder laten stempelen voor het instappen) zou voldoende moeten zijn in de regio Den Haag, net als bij de andere vervoerders. Het lijkt mij praktischer als je ook bij GVB zou moeten in- en uitchecken, want zij hebben poortjes staan en HTM niet. | |
icloud | maandag 5 mei 2014 @ 22:15 |
In dat geval zouden andere vervoerders het ook kunnen herkennen, maar dat kan juist weer niet, bij de overige vervoerders moet je afstempelen. | |
James1988 | maandag 5 mei 2014 @ 22:16 |
Waarschijnlijk voelden de andere vervoerders er weinig voor om het product "Kiloknallerdagkaart" in hun apparatuur te programmeren en is er daarom voor deze oplossing gekozen. | |
Dr_Flash | maandag 5 mei 2014 @ 22:21 |
is mijn probleem al opgelost? | |
James1988 | maandag 5 mei 2014 @ 22:22 |
Is de lucht pimpelpaars met rode vlekken? | |
b2py | maandag 5 mei 2014 @ 22:24 |
Wat iz jou problem vriend? | |
Dr_Flash | maandag 5 mei 2014 @ 22:46 |
Krijg allemaal lekker de pest met je Ov sjipkaart anders | |
Dr_Flash | maandag 5 mei 2014 @ 23:13 |
oh okee ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 5 mei 2014 @ 23:32 |
Geen hol is niet waar, het klopt niet helemaal, net zoals jouw stukjes vaak halve waarheden bevatten. Ik vind Halsema een kneus dat ze vanwege een column aangifte doet trouwens, maar ik vind dit een beetje hazengedrag en dat het OM het met je eens is is ook niet echt relevant. | |
Dr_Flash | maandag 5 mei 2014 @ 23:33 |
Ik vind jouw nogal blinde kruistocht tegen driek "just because" eigenlijk ook steeds minder relevant. | |
DeaDLocK2K | maandag 5 mei 2014 @ 23:34 |
In een opiniestuk mag je dat best doen, ik kreeg tenminste niet de indruk dat ze bloedserieus zijn maar gewoon een statement willen maken, tjah. Valt wat voor te zeggen. Ik ben het ook niet geheel met het stuk eens verder. | |
DeaDLocK2K | maandag 5 mei 2014 @ 23:35 |
Bak een taart en vier het. Ik heb de afgelopen maanden vrij consequent geprobeerd om constructieve kritiek te geven op zijn stukken en op mijn kritiek heb ik feedback gevraagd. Hij heeft duidelijk aangegeven dat hij er geen tijd voor heeft om dat te lezen en dat hij er later op terugkomt als hij dat wel heeft. | |
Dr_Flash | maandag 5 mei 2014 @ 23:38 |
Dan ben ik serieus benieuwd wel "statement"het journaille hiermee wil maken. "ja we lezen jullie" en verder komt het niet. Want er zitten best wel gaten in de redenering van Driek. Maar ja, van wie niet? Maar dat uitbuiten ho maar. De stagiaires van de Hogeschool voor Journalistiek vinden zichzelf al heel wat als ze weten hoe een [quote] tag werkt, en dat was het wel weer dan. | |
Darkwing_Duck | maandag 5 mei 2014 @ 23:38 |
Sorry ik heb nog niet kunnen bellen, wat ik me wel afvroeg, en die vraag ga ik natuurlijk onherroepelijk krijgen: "Hoe en waar had u dan normaal ingecheked met uw Weekenvrij als u een papieren maandkaart heeft?" | |
Dr_Flash | maandag 5 mei 2014 @ 23:39 |
Kijk ik weet dat jullie persoonlijk elkaar niet kunnen luchten, maar dat is volstrekt irrelevant in de discussie. En ik heb geen oven. | |
DeaDLocK2K | maandag 5 mei 2014 @ 23:40 |
Het statement is volgens mij dat iedere mogelijke activiteit een belangenclub heeft. Van viertenige rivierkreeften in de Aadelta tot en met zeldzame lymfoomzwaluwen boven Agapornië. En dat die niet áltijd even serieus genomen moeten worden. | |
Dr_Flash | maandag 5 mei 2014 @ 23:40 |
"niet. Dat hoeft namelijk niet, elke railpockethoudende HC kan ZIEN dat ik WV heb en dus gratis vervoerd moet worden na vrijdag18:30" | |
DeaDLocK2K | maandag 5 mei 2014 @ 23:40 |
Ik heb mijn mening anders behoorlijk bijgesteld en volgens mij is dat na mijn vorige waarschuwingen door het beheer ook wel duidelijk geworden. | |
Darkwing_Duck | maandag 5 mei 2014 @ 23:42 |
Maar zonder inchecken heb je geen geldig vervoersbewijs, dat punt staat ook in de gebruiksvoorwaarden... | |
Dr_Flash | maandag 5 mei 2014 @ 23:43 |
Je zult harder dan ik zelf staan te schreeuwen dat dat een zwaktebod is (zodra het jou uitkomt). Om te beginnen bestaat Agapornië niet. En veel belangrijker, de vaststelling dat Group X onder Omstandigheid Y "niet altijd even serieus genomen hoeft te worden" is op zich natuurlijk waar ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 5 mei 2014 @ 23:44 |
HA HA ben je door Het Beheer gewaarschuwd ja? ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 5 mei 2014 @ 23:45 |
opkankeren, dat is "regeltjes om het regeltjes" ik betaal er genoeg voor, 400 ballen in de maand. | |
DeaDLocK2K | maandag 5 mei 2014 @ 23:45 |
Yvonne heb ik een boos bericht van gehad. Is dat niet beheer? | |
Dr_Flash | maandag 5 mei 2014 @ 23:47 |
Hmm Da's wel een moment om je serieus op je eigen gedrag te gaan bezinnen ja. | |
DeaDLocK2K | maandag 5 mei 2014 @ 23:47 |
Oh nee. Dan. | |
Dr_Flash | maandag 5 mei 2014 @ 23:48 |
Dus? | |
DeaDLocK2K | maandag 5 mei 2014 @ 23:48 |
Ik zie niet echt in hoe ik daar logisch op kan antwoorden zonder in een val te trappen waar jij weer op kan reageren dus ik doe het verder niet. | |
Dr_Flash | maandag 5 mei 2014 @ 23:49 |
Goed zo ventje ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 5 mei 2014 @ 23:51 |
Was je nickname maar el_matador. Dan kon ik gewoon schreeuwen. Ik ga wel ff naar NWS. | |
Darkwing_Duck | maandag 5 mei 2014 @ 23:52 |
Ik heb afgelopen maand Driek iets aangekaart over de over een Reisplanner die niet up to date is., daar is toen geen ruchtbaarheid aan gegeven. Zelfs geen "Geen tijd voor" of "Niet interresant genoeg.." nee, niks.Na een opmerking van een andere poster kwam er een opmerking van " We zijn er mee bezig met een journalist enz... Afgelopen week heb ik weer iets aangekaart bij Driek, en weer is er NUL reactie gekomen, zelfs een "Doe ik niks mee" had voldoende geweest.... Ja eh..t houd een keer op he... | |
Dr_Flash | maandag 5 mei 2014 @ 23:54 |
Ik respecteer je ten zeerste hoor, dat weet je best ![]() Doe maar. Maar doe een beetje lief tegen Whiskers2009 okee. Hoe onhandig ze ook mag lijken soms. Thx ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 5 mei 2014 @ 23:55 |
Oh die zegt geen rare dingen tot nu toe. Gia daarentegen. | |
Dr_Flash | maandag 5 mei 2014 @ 23:57 |
Nee ze zegt compleet normale dingen. Ze is nog veel goudeerlijker dan ik. Maar of dat op die plek altijd even verstandig is... | |
James1988 | dinsdag 6 mei 2014 @ 00:12 |
Zeg jongens, kunnen jullie niet samen even buiten gaan spelen? Hier, een trein (eigen werk): ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 6 mei 2014 @ 00:13 |
krijg de tering, ik was ontopic | |
James1988 | dinsdag 6 mei 2014 @ 00:17 |
Krijg de tering, serieus? Laat ook maar. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 6 mei 2014 @ 00:20 |
Ja slaaptijd idd ![]() | |
dennistd | dinsdag 6 mei 2014 @ 00:20 |
Dat kan ook in de trein (9 jaar geleden tenminste): Open tbc bij conducteur geconstateerd | |
Darkwing_Duck | dinsdag 6 mei 2014 @ 00:23 |
Knap hoor, jij weet er altijd een draai aan te geven! ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 6 mei 2014 @ 00:24 |
Ah het was in Zeist eerst. Dat moet Jack De Knipper wel geweest zijn. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 6 mei 2014 @ 00:25 |
Dat is misschien iets te incrowd maar Jack de Knipper is een treinofiel. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 6 mei 2014 @ 00:25 |
Ja, was dat niet user "Aking" op een of ander treinenforum? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 6 mei 2014 @ 00:26 |
Zeker weten. | |
James1988 | dinsdag 6 mei 2014 @ 00:27 |
Over Jack de Knipper heb ik wel eens wat gehoord ja. Was dat niet net zoiets als die ene Belg die het zelfs voor elkaar kreeg om met treinen te rijden zonder te zijn opgeleid? | |
Darkwing_Duck | dinsdag 6 mei 2014 @ 00:27 |
Was daar ook niet iets mee ten tijde van Rondje Nederland? De noodremactie als ik me goed herinner? | |
Dr_Flash | dinsdag 6 mei 2014 @ 00:30 |
Puur uit nostalgische overwegingen vind ik "Jack de Knipper" een cultheld. Neemt niet weg dat het natuurlijk een zware crimineel is die al zijn daden zal moeten verantwoorden. [ Bericht 3% gewijzigd door Dr_Flash op 06-05-2014 12:49:46 ] | |
Dr_Flash | dinsdag 6 mei 2014 @ 00:31 |
| |
James1988 | dinsdag 6 mei 2014 @ 01:07 |
Nu ik deze foto terugzie ben ik er niet echt tevreden over. Ik bedacht me net dat ik aan het Photoshoppen was geweest terwijl f.lux nog aan stond. Op een scherm zonder f.lux ziet het er ineens heel anders uit ![]() Binnenkort nog maar eens naar de foto kijken, maar dan met die software uit. ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 6 mei 2014 @ 05:07 |
Goede tip wel dat programma. Het is even wennen maar het is niet verkeerd. | |
_serial_ | dinsdag 6 mei 2014 @ 08:02 |
http://www.parool.nl/paro(...)in-schoonmaken.dhtml Gutte gut... | |
Fiorano | dinsdag 6 mei 2014 @ 08:30 |
Wat een retards gisteren bij CXX gewoon niet er voor zorgen dat er op ede-w extra mensen staan om de treinen niet zo belachelijk vol te laten zijn. Of een extra stelletje er bij aantrappen. Vielen iniedergeval 2 mensen flauw waaronder mijn vriendin... | |
#ANONIEM | dinsdag 6 mei 2014 @ 08:55 |
Ik heb ze nog nooit gecombineerd zien rijden. Pauperbedrijf. | |
greavy | dinsdag 6 mei 2014 @ 08:59 |
Ik één keer, maar toen was de pendel Amersfoort - Barneveld vv eruit gemikt. Waren toen teveel omreizende reizigers op Ede - Amersfoort. | |
James1988 | dinsdag 6 mei 2014 @ 09:26 |
Ik ben zojuist een eerder gekozen zitplaats ontvlucht. Iemand had een gebruikte luier in het vuilnisbakje gepropt ![]() | |
mschol | dinsdag 6 mei 2014 @ 09:31 |
valt mij mee dat ze het in het vuilnisbakje hebben gestopt | |
Salatrel | dinsdag 6 mei 2014 @ 09:44 |
ik heb anders gisteren een enkele 2 (richting winschoten) in groningen zien staan die waarschijnlijk niet zou gaan rijden zo vol zat die ![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 6 mei 2014 @ 09:47 |
Is het ook. Ze waren bij ons een tikkie van slag. Baanvak van Delfzijl en Roodeschool lag er uit. Daardoor hebben ze zowel in de materieelomloop moeten klooien als in de dienst omloop. Ze waren op kantoor een beetje de weg kwijt hoorde ik ![]() | |
Salatrel | dinsdag 6 mei 2014 @ 09:48 |
het meest sneue was nog wel dat terwijl werd omgeroepen dat dat ding niet zou gaan rijden er net een 3tje werd afgerangeerd ![]() ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 6 mei 2014 @ 09:49 |
Met gemak, we rijden wel eens met 8 bakken (2x3 + 1x2). Gewoon kansloos ![]() | |
b2py | dinsdag 6 mei 2014 @ 10:11 |
Hè, die zag ik ook op Somda voorbij komen ![]() | |
Salatrel | dinsdag 6 mei 2014 @ 10:19 |
moest om 21:22 oid vertrekken om 21:27 stond ie nog en rond 21:40 werd er een lege 2 weggereden heb er niet op gelet of het dezelfde was maar ga uit van wel | |
Fiorano | dinsdag 6 mei 2014 @ 10:20 |
Ooit een keer met Koninginnedag heb ik het gezien. Terwijl ze toch stelletjes moeten overhebben aangezien na 21.00 de kwartierpendel iniedergeval niet rijdt. | |
Peterselieman | dinsdag 6 mei 2014 @ 10:23 |
Getsiederrie zeg ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 6 mei 2014 @ 10:26 |
Zonde. Heb je minimaal een bak of vijf nodig om alles weg te krijgen. Heb het zelf ook eens meegemaakt. Op een vrijdagmiddag om 17.00 uur een solo tweetje tussen Groningen en Leeuwarden laten rijden was iets te optimistisch gedacht. Trein opgeheven en het materieel aan de volgende trein gehaakt die toen uit 7 bakken bestond. | |
Gezicht | dinsdag 6 mei 2014 @ 10:39 |
Spoorverzakking in de buurt van Echt-Susteren wordt net omgeroepen. | |
b2py | dinsdag 6 mei 2014 @ 10:44 |
Ok bedankt. | |
Gezicht | dinsdag 6 mei 2014 @ 12:03 |
Graag gedaan. | |
Peterselieman | dinsdag 6 mei 2014 @ 12:06 |
Laatst hadden we het hier over de Japanse EV-E301 die deels onder waslijn en deels op accu's rijdt. De EU geeft nu een subsidie van 1,4 miljoen euro voor onderzoek om eenzelfde principe voor de trein Arnhem - Tiel uit te vogelen. http://www.gelderlander.n(...)rnhem-tiel-1.4347647 Ikzelf zie hier wel toekomst in voor de diesellijntjes die nog niet geëlektrificeerd zijn. | |
Salatrel | dinsdag 6 mei 2014 @ 12:45 |
goed passende foto bij het bericht ook | |
DeaDLocK2K | dinsdag 6 mei 2014 @ 13:15 |
Ja, gloednieuwe techniek. http://de.wikipedia.org/wiki/DB-Baureihe_ETA_150 | |
Mr_Klaasje | dinsdag 6 mei 2014 @ 13:39 |
Nu is het natuurlijk wel zo dat er met de huidige technieken meer kan dan in de tijd van de accurijtuigen. Zo is het makkelijker om remenergie op te slaan in supercaps, kan je beter opladen onder de bovenleiding en zo zijn er meer verschillen die het nu een kansrijker concept maken. Zeker als daarmee de bovenleiding op stukken als Zuidbroek-Veendam en Winschoten-Leer achterwege zou kunnen blijven. De vraag is alleen of het ook in die mate haalbaar is dat de accu's weer niet zo zwaar worden dat de trein zoveel zwaarder wordt dat alsnog het energieverbruik toeneemt. Dan kunnen we beter voor een diesel-elektrische hybride gaan. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 6 mei 2014 @ 14:08 |
Ja er kan meer ja, maar ze moeten niet doen alsof een nachtvoeding voor een dieseltrein supernieuw is als 'ie gebruikt wordt om accutreinen mee op te laden. | |
Dr_Flash | dinsdag 6 mei 2014 @ 14:13 |
Ik ben vooral benieuwd hoever de techniek inmiddels gevorderd is, op het gebied van efficiëntie en zo. En of er misschien minder accu's nodig zijn tegenwoordig, of lichtere. | |
Yreal | dinsdag 6 mei 2014 @ 14:16 |
He wat | |
Mr_Klaasje | dinsdag 6 mei 2014 @ 14:17 |
Op nachtvoeding gaan we het niet redden vermoed ik. | |
DriekOplopers | dinsdag 6 mei 2014 @ 14:35 |
En (al dan niet met inductie) bijladen bij stilstand op stations. | |
Salatrel | dinsdag 6 mei 2014 @ 15:03 |
gewoon haspeltje naar de 1e klas.. infinite power! | |
b2py | dinsdag 6 mei 2014 @ 15:29 |
LOL | |
Peterselieman | dinsdag 6 mei 2014 @ 16:08 |
Daar moet de balans in worden gevonden door te stellen dat er bijvoorbeeld 40 kilometer op accu's gereden moet kunnen worden, maar het concept is zeker haalbaar. Proefondervindelijk zou je uit moeten vinden wat de beste verhoudingen zijn en hoe dit het beste ingevoerd kan worden. | |
ReisT | dinsdag 6 mei 2014 @ 16:17 |
40 km lijkt wat te weinig, Elst-Tiel-Elst is 65 km zonder draad. Of zou 7 minuten keertijd onder de draad in Tiel genoeg zijn om die trein weer helemaal op te laden? | |
b2py | dinsdag 6 mei 2014 @ 16:21 |
Zou zo'n ding dan sneller laden op gelijk- of wisselstroom? | |
Mr_Klaasje | dinsdag 6 mei 2014 @ 17:39 |
Als je ook maar een beetje doorhebt wat het verschil is (natuurkunde, havo) en hoe een accu werkt (scheikunde, havo) dan snap je dat er sowieso gelijkstroom in moet. Maar gelijkstroom kan je ook van wisselstroom maken. Leuk hè? | |
ddx | dinsdag 6 mei 2014 @ 17:48 |
Wil je naar huis en kijk je even of treinen normaal rijden :
| |
b2py | dinsdag 6 mei 2014 @ 17:49 |
Ik heb er sinds eindexamen niets meer mee gedaan, dan vergeet je wel eens dingen. ![]() | |
b2py | dinsdag 6 mei 2014 @ 17:50 |
Storing VL post, blijkt een telefoniestoring te zijn (GSM-R) aldus een NS (?) Woordvoerder.. http://www.nu.nl/binnenla(...)station-alkmaar.html | |
Frozen-assassin | dinsdag 6 mei 2014 @ 18:14 |
Heel Noord-Holland plat, wordt leuk ![]() ![]() | |
icloud | dinsdag 6 mei 2014 @ 18:17 |
Wat is sneller weert-einhoven per vervangbus en den helder- schagen per bus of omreizen via venlo en acepteren dat ik de bus op schagen-den helder niet jan ontwijken? | |
#ANONIEM | dinsdag 6 mei 2014 @ 18:24 |
Ik las vengabus ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 6 mei 2014 @ 18:25 |
Ik moet morgenochtend de eerste Thalys halen... (Zaandam-Schiphol, en daar dus op de Thalys...) Please, laat ze het voor die tijd fixen! ![]() | |
b2py | dinsdag 6 mei 2014 @ 18:29 |
Dan hebben ze nog zo'n 8 uur, zal wel goed komen ![]() | |
Ireyon | dinsdag 6 mei 2014 @ 18:36 |
Lekker ding | |
#ANONIEM | dinsdag 6 mei 2014 @ 18:38 |
Ach, vorige week moesten ze ook een goederentrein weghalen, zou om 18:00 klaar zijn... Stond ik daar om half 1 's nachts op AMS ![]() | |
b2py | dinsdag 6 mei 2014 @ 18:39 |
Daar ben ik nog mooi langsgereden rond 19:25 ![]() ![]() | |
DriekOplopers | dinsdag 6 mei 2014 @ 18:46 |
Die puinzooi in Noord-Holland is natuurlijk wel een flauwekulstoring. GSM-R stuk, maar dat is helemaal geen primair veiligheidsding. Zo ook nooit ontworpen. Arme reiziger. http://www.voorbeterov.nl/130219.php | |
Ajaxfan | dinsdag 6 mei 2014 @ 18:49 |
Omroep op Sloterdijk was ook lekker 'Door diverse oorzaken'. Noem het beestje gewoon bij zijn naam. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 6 mei 2014 @ 18:53 |
Wat is dan een goede term? | |
James1988 | dinsdag 6 mei 2014 @ 18:56 |
Een GSM-R-storing, altijd leuk. Zoiets gebeurde een paar jaar terug tijdens de avondspits op de VL-post Utrecht. De hele avond had je daar nog lol van. ![]() | |
b2py | dinsdag 6 mei 2014 @ 19:01 |
Toen de eerste mobiele telefoon werd uitgebracht was het ook niet ontworpen om er Flappy Bird op te spelen. GSM-R is veranderd en zal de komende jaren alleen maar een belangrijkere positie innemen in het treinverkeer in Nederland. | |
MTL | dinsdag 6 mei 2014 @ 19:01 |
Hier ga je te kort door de bocht. GSM-R is wel degelijk essentieel voor de veiligheid. Spelende kinderen op de rails. Hoe denk je dat de machinisten geïnformeerd worden? Suïcidaal persoon? Zelfde vraag. Spoorverzakking? Ditto. Aanwijzingen voor het passeren van een rood sein? Ook dat. Zo maar even een paar voorbeelden van situaties waarbij GSM-R essentieel is voor de veiligheid. Werkt de GSM-R niet, dan mag en wil je gewoon niet rijden als machinist. | |
Ajaxfan | dinsdag 6 mei 2014 @ 19:03 |
Was aan het begin van de storing dus 'Wegens een communicatiestoring' ofzo misschien? Zal wel komen omdat ik mijn dag niet heb dat dit mij stoorde. | |
Dr_Flash | dinsdag 6 mei 2014 @ 19:03 |
EN hoe ging dat tussen 1839 en 1995 dan? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 6 mei 2014 @ 19:04 |
Telegraaf! Iedere trein had een marconist aan boord, duh. | |
Dr_Flash | dinsdag 6 mei 2014 @ 19:05 |
net als boten en zo? ![]() | |
James1988 | dinsdag 6 mei 2014 @ 19:06 |
Telerail is in 1992 ingevoerd. Daarvoor denk ik met aanwijzingen die op de stations werden gegeven door een procesleider of een onderknuppel. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 6 mei 2014 @ 19:07 |
Toen de mannen van hout waren en de remblokken van staal. | |
DriekOplopers | dinsdag 6 mei 2014 @ 19:10 |
Geel knipper. Hoe vaak komt dat voor? Vaker dan het rechtvaardigen van het stilleggen van de treindienst in zo'n groot gebied? | |
James1988 | dinsdag 6 mei 2014 @ 19:11 |
Veiligheidscommunicatie, inclusief een noodoproep, moet ten alle tijde kunnen gebeuren. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 6 mei 2014 @ 19:12 |
Bij een P-sein? Hek zou van de dam zijn als er een spelend kind of een verdwaalde bejaarde geraakt zou worden. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 6 mei 2014 @ 19:12 |
Telerail! Dat kon je afluisteren met een scanner! | |
DeaDLocK2K | dinsdag 6 mei 2014 @ 19:13 |
GSM-R kan je ook afluisteren met een scanner, kost alleen iets meer elektronica ![]() | |
James1988 | dinsdag 6 mei 2014 @ 19:14 |
GSM-R is toch ook versleuteld? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 6 mei 2014 @ 19:15 |
Ja, versleuteling is heel erg moeilijk te kraken ![]() | |
James1988 | dinsdag 6 mei 2014 @ 19:15 |
Gelukkig is men bij ProRail bezig met DSSU, dan kan NS in de toekomst schrijven "Amsterdam-Utrecht-Maastricht/Heerlen/Nijmegen: er rijden geen intercity's als gevolg van een storing eerder vandaag." ![]() Hangt af van de gebruikte encryptietechnologie. ![]() | |
Fiorano | dinsdag 6 mei 2014 @ 19:17 |
Ja en als ze doorgereden hadden had je vooraan gestaan om te zeiken dat de veiligheid van de treinreiziger ontzettend enorm in gevaar zou zijn geweest omdat er geen directe communicatie met de machinist mogelijk zou zijn bla bla bla. Je kunt ook zeiken om het zeiken, en dat gevoel krijg ik steeds meer bij voorbeterov Groeten, een topiclurker. | |
b2py | dinsdag 6 mei 2014 @ 19:17 |
Toen had je op veel stations (halte's niet) een perronopzichter etc. Overigens mag je een rood P-Sein passeren met ROZ. | |
MTL | dinsdag 6 mei 2014 @ 19:17 |
Veel succes met geel knipper op de vrije baan (hint: kan niet). Daarnaast: hoe weet ik waarom ik geel knipper krijg? Dat is enkel gebruikelijk als er bijvoorbeeld al een trein langs het perron staat waarmee ik moet combineren. Met puur het seinbeeld geel knipper weet ik gewoon niets (trouwens: als het ongepland is dat je geel knipper krijgt wordt je vaal even gebeld door de treindienstleiding met de reden dat je het nu wel krijgt, samen met eventuele extra instructies. En die communicatie verloopt via, juist, GSM-R). Veiligheidscommunicatie met de treindienstleiding moet gewoon ten allen tijden mogelijk zijn. Sterker nog: wettelijk gezien is het vereist dat de GSM-R werkt. Zonder GSM-R mag je simpelweg niet rijden. En dat is echt niet voor niets. De vijf keer dat ik vandaag tijdens mijn dienst met de treindienstleiding moest spreken was ik maar al te blij dat ze er waren. Zonder die communicatie hadden minimaal vier treinen vandaag niet gereden. [ Bericht 17% gewijzigd door MTL op 06-05-2014 19:48:12 ] | |
DeaDLocK2K | dinsdag 6 mei 2014 @ 19:17 |
Ja dat hebben we gezien met OpenSSL ![]() | |
ReisT | dinsdag 6 mei 2014 @ 19:18 |
Je stond op Schiphol en had last van een defecte trein bij Sloterdijk? Dat is toch wel bijzonder. | |
James1988 | dinsdag 6 mei 2014 @ 19:20 |
"Later vertrek i.v.m. diverse oorzaken" aldus de TPB in Rotterdam Centraal over een trein naar Dordrecht. Dat is wel nikszeggend, zet er dan iets neer als "technische storing". Als ik morgen om 12:30 pas aan kom zetten op m'n werk gaat m'n baas het niet accepteren als ik op de vraag "En James, waarom ben je zo laat?" als antwoord "Oh euh, diverse oorzaken" geef. | |
b2py | dinsdag 6 mei 2014 @ 19:25 |
Op de NS website staat overigens minder en niet geen.. Maar dat terzijde.. | |
ddx | dinsdag 6 mei 2014 @ 19:29 |
Uiteindelijk met 15 minuten vertraging van Amsterdam Bijlmer naar Krommenie-Assendelft ![]() Volle stoptrein naar Centraal, toen volle stoptrein naar Sloterdijk (ging richting Schiphol) en daar een vrijwel lege (voorin dan, achterin waren mensen echt aan het proppen) stoptrein naar Krommenie-Assendelft. | |
Peterselieman | dinsdag 6 mei 2014 @ 19:40 |
Toeps ![]() Leuke muziek was dat he ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 6 mei 2014 @ 19:48 |
Krijgen we dan datgene wat ik gefilmd heb in Nice destijds? | |
Salatrel | dinsdag 6 mei 2014 @ 19:50 |
dat laatste is standaard want dan staat men gunstig ten opzichte van de uitgang in zaandam en koog-bloemwijk ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 6 mei 2014 @ 19:52 |
Ze komen uit Vlaardingen en hadden een eigen dansschool ![]() http://goo.gl/maps/zGnzo Ik ben ook Vlaardinger... ![]() | |
Sj0rSz | dinsdag 6 mei 2014 @ 19:52 |
Ik vind het nog steeds raar dat in de spits om 17.04 op Eindhoven (voor de richting Tilburg Universiteit) een SLT-6 wordt weggerangeerd en wordt vervangen door een SLT-4. In de spits ![]() Bovendien is het allemaal zo krom geregeld dat het gros altijd in het zesje instapt, waarna de mensen in gele hesjes weer iedereen uit de trein moeten trappen. Weet iemand hier toevallig waarom bovenstaande wordt toegepast? | |
JDude | dinsdag 6 mei 2014 @ 19:58 |
Ik vond het al niet leuk dat er altijd maar een viertje komt, maar nu helemaal niet meer. | |
b2py | dinsdag 6 mei 2014 @ 19:58 |
Mogelijk defect? | |
Peterselieman | dinsdag 6 mei 2014 @ 19:59 |
Zal wel iets met de omlopen te maken hebben ![]() | |
greavy | dinsdag 6 mei 2014 @ 20:00 |
Elke dag defect? Zou elke dag een planmatige beweging zijn... | |
Sj0rSz | dinsdag 6 mei 2014 @ 20:00 |
Elke dag? Dat lijkt me verdomd sterk. Ik vind het vooral debiel, ook omdat ik verschillende machinisten daar elke dag vragend zie staan welk stel ze nu mee moeten nemen ![]() | |
b2py | dinsdag 6 mei 2014 @ 20:02 |
Ja dat heb ik toch heul niet gelezen ![]() Dan zal het wel omlooptechnisch zijn. Weet je wat dat zesje gaat doen? Kan je niet zitten in het viertje? | |
Sj0rSz | dinsdag 6 mei 2014 @ 20:04 |
Die parkeren ze elders, God mag weten waarom Nu kan ik zitten, want het is nog vakantie, maar dat is na deze week ook weer voorbij. Dan mag de helft weer staan, dus daarom snap ik de logica niet. | |
ddx | dinsdag 6 mei 2014 @ 20:05 |
Ja maar was nu wel heel extreem doordat ze 2x VIRM hadden ingezet als stoptrein naar Alkmaar. En iedereen zo snel mogelijk de trein in wilde dus direct bij de trap in Sloterdijk ging proppen. Voorin was denk helft zitplekken bezet ![]() | |
b2py | dinsdag 6 mei 2014 @ 20:07 |
Elders waar? Ingezet op een nog drukker traject? | |
Sj0rSz | dinsdag 6 mei 2014 @ 20:12 |
Ik zie ze vaak bij het Philips-stadion aan de kant staan, waar ze dan ingezet worden, weet ik niet | |
derLudolf | dinsdag 6 mei 2014 @ 20:19 |
Mijn ideaalbeeld (géén dubbeldekkers en er moet locomotief voor staan) net in Deventer: 3 locomotieven langs t perron: IC Zwolle, IC Roosendaal en IC Berlijn (die +10 had) [ Bericht 3% gewijzigd door derLudolf op 06-05-2014 22:36:58 ] | |
Duvel | dinsdag 6 mei 2014 @ 20:34 |
In 2018 komt daar geen reizigerstrein meer. ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 6 mei 2014 @ 20:51 |
Gaat dat niet eerder op de schop? | |
Duvel | dinsdag 6 mei 2014 @ 20:57 |
http://hoekselijn.stadsregio.nl/planning | |
Clicks_nl | dinsdag 6 mei 2014 @ 21:57 |
Heb ik dus precies "geluk" mee gehad. Ging om 15.34 weg uit Den Helder, overgestapt in Alkmaar en was gewoon volgens planning in Haarlem ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 6 mei 2014 @ 21:58 |
Serieus, ombouw in 5 maanden ![]() Is er niks geleerd van Randstandrail ![]() | |
Dos37 | dinsdag 6 mei 2014 @ 22:01 |
IC Berlijn op Zwolle? | |
greavy | dinsdag 6 mei 2014 @ 22:03 |
En nog ff 3 plaatjes van mijn vakantie. 7 April 2014 in Meinsdorf wezen kijken voor goederentreinen. In Leipzig heb ik uiteraard de opgestelde locomotieven op de foto gezet (volgen nog), maar ook nog 2 andere treintjes.![]() Te Meinsdorf passeert de Praag-shuttle van Metrans, en is opweg naar Rotterdam. ![]() Te Leipzig Hauptbahnhof staan 2 BR612'en te wachten tot het perron vrijgemaakt is door de Mitteldeutsche Regiobahn, om vervolgens als leegmat naar het perron te kunnen rijden, en even later weer te kunnen vertrekken als RE. ![]() Te Leipzig Hauptbahnhof arriveert de motorwagen VT 019 uit Bad Lausick, en zal na een korte kering weer als MRB113 naar Bad Lausick terugkeren. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 6 mei 2014 @ 22:07 |
Bij verstoringen is dat heel normaal. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 6 mei 2014 @ 22:09 |
Mooie foto's, greavy. Jij had er beter weer dan ik. | |
greavy | dinsdag 6 mei 2014 @ 22:11 |
Dank. Ik had in mijn 2 weken vakantie ook beroerd weer hoor. Met onweer erbij enzo. Maar toen heb ik ff rondje met de trein gedaan, en die dag weinig foto's. Maar ik denk dat 13 of 14 van de 16 dagen dat het weer toch wel goed (droog, met dagen met zon enz) was ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 6 mei 2014 @ 22:19 |
Zitten er nog leuke bordjes op die seinhuizen greavy? ![]() | |
greavy | dinsdag 6 mei 2014 @ 22:26 |
Er zaten nog borden op. En als je ze wilt hebben, zou ik geen jaar meer wachten. Want de grootschalige verbouwing van de sporen rondom Leipzig Hauptbahnhof zullen er ook voor zorgen dat die oude vervallen seinhuizen kunnen gaan verdwijnen... Er schijnt al sowieso één seinhuis gesloopt te zijn, maar of de 2 op de foto's nog verdwijnen, weet ik niet. De seinhuizen bij Meinsdorf hebben ook allemaal nog bordjes. Daar zijn er sowieso 4 seinhuizen te vinden, waarvan nog 2 gebruikt worden. Één uit Dessau direct aan uiteinde perron (zie foto), en 1 verderop bij de splitsing (kan men links- en rechtsaf). Beide in rijrichting links. Achter de fotograaf staat er (gezien vanuit Dessau) aan de linkerkant van de rijrichting ook nog een vervallen seinhuis. | |
Duvel | dinsdag 6 mei 2014 @ 22:35 |
Jawel, RaRa was 3 maanden ombouw. | |
derLudolf | dinsdag 6 mei 2014 @ 22:36 |
Deventer moest dat zijn :p | |
James1988 | dinsdag 6 mei 2014 @ 22:37 |
En toen nog een jaar troubleshooten? | |
b2py | dinsdag 6 mei 2014 @ 22:37 |
Ik wilde al zeggen, er was geen verstoring in die uithoek.. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 6 mei 2014 @ 22:43 |
Dat doe je niet nog een keer he vriend ![]() | |
Duvel | dinsdag 6 mei 2014 @ 22:43 |
Ja, o.a. Maar het zou stom zijn om ervan uit te gaan dat ze daar niks leren van RaRa. | |
Peterselieman | dinsdag 6 mei 2014 @ 22:50 |
Nice, greavy | |
icloud | dinsdag 6 mei 2014 @ 22:51 |
Doordat er wekelijks een normale goederen trein blijft rijden is de ombouw veel minder ingrijpend dan de rara. | |
Ou-Tannu | dinsdag 6 mei 2014 @ 22:51 |
die cabine ritten op youtube zijn ook wel geniaal ![]() | |
James1988 | dinsdag 6 mei 2014 @ 22:53 |
Bij RandstadRail is er ook nieuwe treinbeveiliging aangelegd, gaat dat ook gebeuren op de Hoekse Lijn? Lijkt me wel, omdat de RaRa-voertuigen anders met nog meer systemen moeten worden uitgerust. | |
Peterselieman | dinsdag 6 mei 2014 @ 22:54 |
nee, het is juist ingrijpender. Die goederentreinen kunnen bijvoorbeeld niet meer tussen de normale dienst door en rond stations zal strengelspoor aangelegd moeten worden, omdat de afstand tussen metro en perron korter is dan goederentrein en perron en vergeet de beveiligingssystemen niet | |
Duvel | dinsdag 6 mei 2014 @ 22:55 |
Ja, nieuwe beveiliging, ombouw energievoorziening, nieuwe stations, etc. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 6 mei 2014 @ 22:58 |
Wat moet er aangepast worden als bijvoorbeeld een ding als Vlaardingen oost, behalve een perronrandje... | |
Duvel | dinsdag 6 mei 2014 @ 23:02 |
Strengelspoor geloof ik, en hogere perrons. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 6 mei 2014 @ 23:02 |
Een compleet ander beveiligingssysteem. | |
Dr_Flash | dinsdag 6 mei 2014 @ 23:04 |
Joepie ![]() ![]() Deploy ALL the things! ![]() | |
Duvel | dinsdag 6 mei 2014 @ 23:04 |
En nieuwe onderstations, ook dat nog! Best een mooi project eigenlijk. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 6 mei 2014 @ 23:04 |
Ik heb het over de stations zelf... Ik mag hopen dat die poortjes op station Vlaardingen oost bijvoorbeeld gewoon blijven staan... | |
James1988 | dinsdag 6 mei 2014 @ 23:06 |
De stations worden ook allemaal gerenoveerd om ze in de R-Net-huisstijl te brengen. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 6 mei 2014 @ 23:08 |
Stelletje Paupers, Handen af van Vlaardingen oost ![]() | |
James1988 | dinsdag 6 mei 2014 @ 23:09 |
Op de andere bovengrondse RaRa-stations staan paaltjes, zou me niet verbazen als ze op de Hoekse Lijn ook verdwijnen. ![]() | |
James1988 | dinsdag 6 mei 2014 @ 23:10 |
Je krijgt deels je zin, het stationsgebouw blijft behouden. Er komt wel een lift. http://hoekselijn.stadsregio.nl/vlaardingen | |
Darkwing_Duck | dinsdag 6 mei 2014 @ 23:11 |
De lijn met het grootst aantal zwartrijders en geweld poortjesvrij maken, en dat terwijl ze er gewoon staan en nog nooit gebruikt zijn.... ![]() | |
James1988 | dinsdag 6 mei 2014 @ 23:12 |
Zwartrijden en geweld los je niet op met poortjes, maar met lik-op-stuk-beleid. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 6 mei 2014 @ 23:13 |
Dr zit al een lift in. met van diezwaaideuren zoalsvroeger in die reservetunnel op Rdam centraal. Die is nu al heel lang buiten gebruik, daarvoor onder begeleiding... en toen ik nog vloeibaar was mocht iedereen m gewoon gebruiken. Toen waren er ook nog loketten ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 6 mei 2014 @ 23:13 |
Dit. De controles zodanig opvoeren dan zwartrijden onaantrekkelijk wordt | |
Darkwing_Duck | dinsdag 6 mei 2014 @ 23:14 |
Weetik.... ik snap dat hele poortjesbeleid ook niet, maar als ze er toch staan... | |
Ajaxfan | dinsdag 6 mei 2014 @ 23:14 |
Ze zijn bij Diemen nu bij het station een geluidswand aan het bouwen. Tenminste de voorbereidende werkzaamheden. Dit gebeurd de hele dag door wat ik kan zien echt vlak naast het spoor. Zijn daar voor de veiligheid van het personeel nog regels voor qua minimale afstand ofzo? | |
Dr_Flash | dinsdag 6 mei 2014 @ 23:16 |
Aan wat voor trefkans denk je dan? 5 keer zo hoog als nu? 10 keer? 20? ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 6 mei 2014 @ 23:17 |
mja, 5x0 is nog steeds nul, dus dat gaat niet werken ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 6 mei 2014 @ 23:17 |
Vlaardingen oost was ook t allereerste station met en Wizzl formule... ![]() Maar t zou me nik verbazen als ze gewoon de oude liftkoker daarvoor gaan gebruiken ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 6 mei 2014 @ 23:18 |
Nou ja niet 0 natuurlijk he. Maar tot nu toe dit jaar kom ik gemiddeld minder dan 1 keer per 160 km controle tegen. | |
James1988 | dinsdag 6 mei 2014 @ 23:19 |
Wel zo logisch als de ruimte er toch al is. | |
James1988 | dinsdag 6 mei 2014 @ 23:20 |
Bij HTM zie ik tijdens een rit van hoogstens 10 minuten toch wel een paar keer per maand controle. De gemiddelde NS-rit is veel langer. Het kan dus wel. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 6 mei 2014 @ 23:21 |
regelmatig meer controleurs per rit en de notoire zwartrijders snoeihard aanpakken. Het is een kwestie van de lange adem, maar uiteindelijk krijg je het percentage wel omlaag. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 6 mei 2014 @ 23:23 |
Bij de HTM zwaart er zelfs wat als je je ov chip niet bij je hebt http://www.dumpert.nl/med(...)esteren_mevrouw.html | |
Dr_Flash | dinsdag 6 mei 2014 @ 23:30 |
OPENBARE WEG HE OPENBARE WEG OPENBARE WEG DIT MAG JA JE STAAT OP FEESBOEK VANAVOND OPENBARE WEG HE OPENBARE WEG WETSARTIKEL BLA BLA | |
Frozen-assassin | dinsdag 6 mei 2014 @ 23:32 |
Ik wou op NSHiSpeed kijken hoeveel een treinritje naar München kost, maar ja onderhoud ![]() ![]() Dus iemand andere tips? | |
James1988 | dinsdag 6 mei 2014 @ 23:33 |
Portretrecht, bitch, do you speak it? ![]() De video laadt hier niet, maar afgaande op de comments op dumpert is er eigenlijk niks aan de hand en is mevrouw een ontzettende aansteller. Dat verhaal op 112misdaad.nl is geschreven door een familielid, lijkt me een gekleurd verhaal. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 6 mei 2014 @ 23:33 |
www.bahn.de | |
Darkwing_Duck | dinsdag 6 mei 2014 @ 23:33 |
Bahn.de | |
James1988 | dinsdag 6 mei 2014 @ 23:33 |
Bahn.de of Voyages-SNCF. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 6 mei 2014 @ 23:34 |
Portretrecht is hier niet van toepassing. Comments op dumpert zijn nou niet bepaald betrouwbaar. Kuch. Maar euh, inderdaad gekleurd verhaal opzich. | |
Frozen-assassin | dinsdag 6 mei 2014 @ 23:36 |
Dank, dank en dank. Alleen zie ik op Bahn.de geen Gratis reizen in NL? Alleen VDU? Of kijk ik verkeerd. Zal zo op Voyages SNCF kijken | |
DeaDLocK2K | dinsdag 6 mei 2014 @ 23:37 |
Nee maar dat maakt bij de CNL niet uit en bij de IC's ook bijna nooit. | |
Frozen-assassin | dinsdag 6 mei 2014 @ 23:38 |
Maar voor de prijs maakt dat waarschijnlijk wel uit? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 6 mei 2014 @ 23:39 |
Heb ik nog nooit iets van gemerkt. En anders koop je kaartjes vanaf Arnhem/Bad Bentheim. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 6 mei 2014 @ 23:39 |
je kan natuurlijk bij de automaat eventueel een kaartje kopen tot een station x met korting en dan je kaartje op bahn.de daarvanaf kopen ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 6 mei 2014 @ 23:40 |
Voor de prijs maakt het uit als je geen spezialpreis hebt trouwens maar volle prijs. | |
James1988 | dinsdag 6 mei 2014 @ 23:40 |
Alleen bij vol tarief, bij Sparpreise (aanbiedingen) niet. | |
Frozen-assassin | dinsdag 6 mei 2014 @ 23:40 |
Ik heb studentenkaart, dus reis ik tot/vanaf Arnhem gratis. Maar ja, die optie vind ik niet ![]() | |
James1988 | woensdag 7 mei 2014 @ 00:23 |
Nog even terugkomend op die Vossloh High Speed Grinder die ik vorige week op het terreintje naast de HSL zag staan:
| |
b2py | woensdag 7 mei 2014 @ 06:36 |
De volledige Rotterdamse metro heeft poortjes, die zullen wel blijven staan.. | |
Duvel | woensdag 7 mei 2014 @ 07:17 |
Maar RaRa niet... Ik ben benieuwd, ik zou ze laten staan op die tuiglijn. ![]() | |
b2py | woensdag 7 mei 2014 @ 07:36 |
Maar wordt het nou metro of RaRa? Volgens mij wordt het geïntegreerd in de metro... | |
_serial_ | woensdag 7 mei 2014 @ 07:57 |
Metro ja. | |
Duvel | woensdag 7 mei 2014 @ 08:24 |
RaRa rijdt in Rotterdam ook als metro, er is niet zo veel verschil. | |
Dr_Flash | woensdag 7 mei 2014 @ 08:56 |
RaRa dat waren nogeens tijden. "terrorisme" uit de Polder ![]() | |
Duvel | woensdag 7 mei 2014 @ 09:06 |
Rooie aksie! | |
James1988 | woensdag 7 mei 2014 @ 09:16 |
De RaRa naar Rotterdam wordt zelfs in Den Haag aangekondigd als 'metrolijn E' terwijl de lijnen naar Zoetermeer wel als RaRa worden aangeduid... | |
James1988 | woensdag 7 mei 2014 @ 09:19 |
Seinstoring bij Barendrecht, geen treinverkeer Dordrecht - Rotterdam (inclusief HSL). Prognose is 11:30.Er rijden anders wel Thalyssen naar Breda? ![]() | |
ReisT | woensdag 7 mei 2014 @ 09:39 |
Krijgen ze die onzin hier nu ook al... ![]() Voor die andere vraag: http://hoekselijn.stadsregio.nl/veelgestelde-vragen-overzicht Wat vast gewoon betekent dat er wat dit betreft niets gaat veranderen. | |
Ajaxfan | woensdag 7 mei 2014 @ 09:49 |
Begint goed vandaag:
| |
Dr_Flash | woensdag 7 mei 2014 @ 09:55 |
Ja man, beetje met verfbommetjes klooien en met spandoeken bij een kinderboerderij gaan staan of zo. Angst zaaien jeweetz. ![]() | |
James1988 | woensdag 7 mei 2014 @ 09:56 |
Een ongeluk komt nooit alleen. Ik moet van Breda naar Den Haag Centraal ![]() | |
Ajaxfan | woensdag 7 mei 2014 @ 09:58 |
Ach ben je maar 2:45 tot 3 uur onderweg nu. | |
b2py | woensdag 7 mei 2014 @ 10:02 |
HS toch? | |
James1988 | woensdag 7 mei 2014 @ 10:25 |
CS, maar dat maakt inmiddels ook niks meer uit.
Prognose is 12:30. GSM-R plat op Post Den Haag ![]() | |
Ajaxfan | woensdag 7 mei 2014 @ 10:30 |
Stroomvoorziening Leiden volgens Rikus. ![]() EDIT: NS zelf meld 'technische storing' bij Den Haag. Dat werd gisteren ook over Alkmaar gezegd na een tijdje. | |
Dr_Flash | woensdag 7 mei 2014 @ 10:42 |
"Technische storing" ja hehe. Dat is net zoiets als "Doodsoorzaak: Gestopt met ademhalen" ![]() | |
Peterselieman | woensdag 7 mei 2014 @ 10:43 |
als ik het even goed begrijp is het een dubbele storing? | |
Ajaxfan | woensdag 7 mei 2014 @ 10:53 |
Die stroomstoring word niet gemeld. Alleen dat Den Haag een snipperdag heeft genomen. | |
b2py | woensdag 7 mei 2014 @ 10:54 |
Het is in ieder geval op de post Den Haag.. | |
Duvel | woensdag 7 mei 2014 @ 10:59 |
Zelfs de metro's krijgen R-Net kleuren. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 7 mei 2014 @ 11:00 |
Als gevolg van een eerdere technische storing aan het communicatiesysteem bij de verkeersleiding is er zeer beperkt treinverkeer van en naar Den Haag Centraal. Het duurt nog wel even voordat de treinen weer volgens planning rijden. Het betreft de volgende trajecten: Den Haag Centraal - Leiden Centraal Den Haag Centraal - Gouda Den Haag Centraal - Rotterdam Centraal Houdt u de komende tijd rekening met een zeer beperkte treindienst op deze trajecten. De reisplanner is niet volledig bijgewerkt. Via omroepberichten informeren we reizigers in het gebied rondom Den Haag Centraal over de actuele treinenloop. NS zelf: "Ge kiekt moar". | |
DriekOplopers | woensdag 7 mei 2014 @ 11:08 |
Werd gemeld door rijdendetreinen.nl. Verdere bevindingen en commentaren op de prorailblunderpagina: http://www.voorbeterov.nl/130219.php | |
Dr_Flash | woensdag 7 mei 2014 @ 11:09 |
overigens verwijzen die vingerpoppen op de Twitter vrolijk naar ns.nl of de app. Waarvan NS zelf dus zegt dat het niet bijgewerkt is. Goed bezuggg. | |
James1988 | woensdag 7 mei 2014 @ 11:16 |
Gisteren noord-Holland, vandaag Den Haag. Morgen Rotterdam, vrijdag Roosendaal en zaterdag Eindhoven? | |
DriekOplopers | woensdag 7 mei 2014 @ 11:16 |
![]() |