James1988 | vrijdag 2 mei 2014 @ 17:45 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
| |
Dr_Flash | vrijdag 2 mei 2014 @ 17:48 |
Zo. Zwitserse Franken aan boord, pilsje in de Pimpel naar huis. Spullen pakken en op naar de Jungfraujoch ![]() | |
b2py | vrijdag 2 mei 2014 @ 17:51 |
Vanavond met CNL nog of red je dat niet? | |
Dr_Flash | vrijdag 2 mei 2014 @ 18:35 |
MAKkelijk! ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 2 mei 2014 @ 18:36 |
Is het niet veel goedkoper om in Zwitserland geld uit de muur te halen mochten ze je pinpas daar al niet accepteren? | |
b2py | vrijdag 2 mei 2014 @ 18:37 |
Goed bezig, ik ga zo waarschijnlijk omreizen door een defecte trein die al ruim twee uur duurt en volgens prognose nog 2,5 uur. Overstap op Amsterdam naar de knoppen en later in Groningen. Zwaar leven allemaal. Tenzij binnen nu en 10 min de trein weer gaat rijden daar ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 2 mei 2014 @ 18:41 |
Vast wel. Wanneer? Basel? 12 minuten overstap, ALS de CNL al op tijd is. Interlaken Ost? 8 minuten, wwaarin ik ook nog naar het loket moet om mijn voucher voor de JFB in te wisselen Lauterbrunnen? 12 minuten. Waarschijnlijk stervensdruk ALS ze er al een pinautomaat hebben. Kleine Scheidegg? Zelfde verhaal, alleen 2 minuten korter. JFJ? Ja, laat nu maar zitten ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 2 mei 2014 @ 18:53 |
Ah achso. Nou doe ze er de groet'n in ieder geval ![]() | |
b2py | vrijdag 2 mei 2014 @ 19:18 |
Verkeersleiding ![]() Sprinter aan de kant gegooid te Halfweg om mijn omgeleidde IC voor te laten gaan ![]() | |
James1988 | vrijdag 2 mei 2014 @ 19:18 |
*drumroll* Herstelwerkzaamheden! Delft-Den Haag HS vannacht na 01.25 uur tot 05.55 uur Sorry, beetje flauwe bui hier ![]() Fles, veel plezier in Jungfraujoch! | |
Yreal | vrijdag 2 mei 2014 @ 19:39 |
Blijft maar voorkomen he? | |
Peter | vrijdag 2 mei 2014 @ 19:41 |
Veel plezier en dat de aansluit-goden je maar goed gezind mogen blijken ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 2 mei 2014 @ 19:49 |
Fles, veel plezier in Zwitserland | |
Dr_Flash | vrijdag 2 mei 2014 @ 19:49 |
Nou ja binnen CH is niks reserveringsplichtig en alles halfuursdienst, dus er is wel wat mogelijk gelukkig. Ik heb goeie hoop iig ![]() | |
b2py | vrijdag 2 mei 2014 @ 20:00 |
Pfff, halfuursdiensten op zaterdag ![]() | |
greavy | vrijdag 2 mei 2014 @ 20:07 |
Hopelijk geen uitloop, want ik moet die eerste Benny hebben morgenochtend. En nee, niet met die Intercité enzo naar Paris Nord, dat wordt even enkele weken uitgesteld. | |
b2py | vrijdag 2 mei 2014 @ 20:08 |
Je verwacht dat we dat soort zaken onthouden? ![]() | |
greavy | vrijdag 2 mei 2014 @ 20:14 |
Ik wilde via de "ingewikkelde" weg naar Parijs. Met een handvol aan tickets: - NS Weekend Vrij - Grens - Essen weekendretour - GoPass - TrampolineTicket Moeskroen - Lille - Ticket tegen korting Lille - ?? (heb een kortingspas Nord-Pas-De-Calais, 2 tickets tegen 50% korting, volgende 3 tickets voor ¤0,10 retour) - Ticket tegen vol tarief ?? - Amiens - Intercité-ticket Amiens - Paris (2e klas) - Intercité-ticket Paris - Amiens (1e klas) En zo weer retour, met 6 man. Maar het wordt even met enkele weken uitgesteld ![]() Nu gaan we met dezelfde 6 man naar Eeklo - Maldegem stoomtreintje. | |
Viezze | vrijdag 2 mei 2014 @ 21:02 |
Trein van Utrecht naar Zwolle en verder was behoorlijk druk zojuist. 1e klas werd vrijgegeven en de conducteur had zelfs het conducteurshokje beschikbaar gesteld aan iemand die aan het werk was ![]() | |
James1988 | vrijdag 2 mei 2014 @ 21:04 |
Ik heb een cadeautje gekregen van ProRail ![]() ![]() | |
b2py | vrijdag 2 mei 2014 @ 21:21 |
Vet. Ik ben alweer bijna drie uur onderweg en nog geen HC gezien ![]() | |
b2py | vrijdag 2 mei 2014 @ 21:27 |
Assen. De plaats waar mensen in dinopakken in de trein stappen. Oh, ook nog een giraf. ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 2 mei 2014 @ 21:32 |
Lekker zeg | |
dennistd | vrijdag 2 mei 2014 @ 21:39 |
Check, helaas wel met een spoorstaaf- en dwarsliggerbreuken: ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 2 mei 2014 @ 21:45 |
Geniet ervan. Ik kwam hier met de link, maar heb uiteindelijk niets ingestuurd ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 2 mei 2014 @ 22:17 |
Je bedoeld Degressie? | |
Peterselieman | vrijdag 2 mei 2014 @ 22:21 |
dat hoeft niet eens. Dat er voor een reis na kilometer x niets meer bij komt. Bij degressie duurt het langer voor de max bereikt wordt en kan er onderdeel van zijn | |
James1988 | vrijdag 2 mei 2014 @ 22:21 |
Nee, ik bedoel dat hij je nooit meer aanrekent dan de prijs van een dagkaart. | |
Frozen-assassin | vrijdag 2 mei 2014 @ 22:24 |
Geheel volgens de staat van het spoor in Nederland ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 2 mei 2014 @ 22:30 |
Ok, ja achteraf was ik ook een beetje beteuterd toen ik erachterkwam dat ik met Veolia Brabant Daldinges nog over die 5.50 dalurendagkaart kon komen in Redelijk kort tijdsbestek (Oosterhout Etten-Leur bijvoorbeeld) Dan had je dat achteraf beter kunnen kopen, en dan kan je ook nog eens een extra vraagteken zetten bij de aankoop van een Dalurendinges, maargoed, dit is misschien een discussie die hier niet thuishoort... Wat ik me wel afvraag: Je kan met het huidige systeem toch de met de NS per reis toch 16 besparen? Je koopt een anonieme chipkaart a 6.50 bij de RET Je laad hem anoniem op a 50ct met 20 euro totale kosten tot nu toe 27.00 euro Je checkt in, je rijd 250 tariefkilometers 1e klas, iets wat 43.20 kost en checkt niet uit en smijt de kaart weg... Besparing 16.20 euro Of zeg ik nou iets wat niet mag hier? ![]() Tel uit je winst.... Edit, dit is winstgevend vanaf 97 tariefkilometers 1e klas ![]() | |
Yreal | vrijdag 2 mei 2014 @ 22:31 |
Terechte klacht dit. Eigenlijk de enkele reden dat ik maar gewoon dal vrij heb genomen. Leeuwarden -> (duivendrecht) Amsterdam -> Zoetermeer is gewoon bijna 40% duurder omdat dat ding dus niet denkt "he, 15euro voor een enkeltje is bereikt" | |
greavy | vrijdag 2 mei 2014 @ 22:40 |
Kwam deze foto op Flickr tegen:![]() De 45 is al deels ontstickerd, en reed vandaag door Den Bosch. Onderweg naar ??? Edit: Reed in de richting van Nijmegen. | |
dennistd | vrijdag 2 mei 2014 @ 22:42 |
Zal wel van de kuilwielenbank in Eindhoven komen, daar gaan vaker Lintjes heen | |
Yreal | vrijdag 2 mei 2014 @ 22:42 |
vers grind heeft altijd wel wat moois ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 2 mei 2014 @ 22:44 |
Het stel zal binnenkort wel naar Duitsland gaan voor een revisie | |
Peterselieman | vrijdag 2 mei 2014 @ 22:45 |
Het zou kunnen. Wil je nog goedkoper dan moet je gebruik maken van dagkaarten van AH, Kruidvat, Hema, etc | |
Darkwing_Duck | vrijdag 2 mei 2014 @ 22:50 |
Het ging me om het Grijze gebied PSM, de mazen in het net Etc... ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 2 mei 2014 @ 22:53 |
er zijn meer mazen, zoals het reizen met twee chipkaarten bijvoorbeeld. | |
dennistd | vrijdag 2 mei 2014 @ 22:53 |
Of het gratis reizen tussen Enschede en Glanerbrug met elke willekeurige ov-chipkaart | |
greavy | vrijdag 2 mei 2014 @ 22:55 |
Maar dat is precies hetzelfde als je naar Eygelshoven Markt gaat. Niet dat je dat wil, maargoed. | |
Peterselieman | vrijdag 2 mei 2014 @ 22:56 |
helaas zijn ook een aantal mazen gedicht, zoals het weekendretour en de via-optie Er is met het groepsretour wel weer een leuke optie bijgekomen. Laatst voor 1,76 cent per kilometer naar Utrecht en terug gereisd ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 2 mei 2014 @ 23:00 |
Wacht WAT? ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 2 mei 2014 @ 23:00 |
Vertel ![]() | |
Yreal | vrijdag 2 mei 2014 @ 23:01 |
momenteel bezig met de treinkilometers tot aan 468 van deze maand trouwens ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 2 mei 2014 @ 23:02 |
Als je naar een bestemming moet en je vindt minimaal drie anderen die toevallig die dag ook op die bestemming moeten zijn dan kun je een groepsretour boeken. Instapstation is willekeurig en per persoon die erbij komt (tot max 10) daalt de prijs per kaartje. In mijn geval was dat 6,40 euro voor 380 kilometer ![]() | |
greavy | vrijdag 2 mei 2014 @ 23:04 |
Men kan daar geen OV-chipkaarten uitlezen, want DB. Maar die zijn er wel geldig. Dus gewoon zeggen dat je SOV, of ander vrij-reizen abonnement hebt. ALS je uberhaupt controle krijgt. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 2 mei 2014 @ 23:04 |
Maar daar gaan we dus wel even vanuit dat je die krijgt... | |
greavy | vrijdag 2 mei 2014 @ 23:07 |
En als je die krijgt, kunnen ze niks met je OV-chipkaart. Dus je moet zeggen wat voor abonnement je hebt, en dan is het prima. | |
greavy | vrijdag 2 mei 2014 @ 23:11 |
TreinTramBus België heeft informatie gepubliceerd over NMBS DRGL 2015 betreffende eerste en laatste treinen op de meeste verbindingen: PDF | |
Darkwing_Duck | vrijdag 2 mei 2014 @ 23:12 |
In het Nederlands? | |
greavy | vrijdag 2 mei 2014 @ 23:13 |
Wat snap je niet? ![]() | |
James1988 | vrijdag 2 mei 2014 @ 23:14 |
De Duitsers snappen wel een beetje wat voor kaartsoorten er zijn in Nederland, ze krijgen ze vaak zat te zien. De lui die op de Eurobahn werken (Venlo - Düsseldorf - Hamm) krijgen ook vaak genoeg VDU's te zien. Ze kunnen er niks mee en ze zijn helemaal niet geldig, maar ze krijgen ze wel. ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 2 mei 2014 @ 23:14 |
of DB personeel het snapt als je "Ik heb een DUO reisproduct" zegt | |
greavy | vrijdag 2 mei 2014 @ 23:16 |
Ja. Als het goed is wel. En anders is dat hun probleem. Niet mijn probleem. Want ik reis legaal. | |
James1988 | vrijdag 2 mei 2014 @ 23:17 |
Staan er überhaupt wel paaltjes op die stations waar DB Regio komt? | |
DeaDLocK2K | vrijdag 2 mei 2014 @ 23:18 |
Wat een drukte hier. Horen wij nřrds niet in de kroeg te hangen? | |
James1988 | vrijdag 2 mei 2014 @ 23:18 |
Nee. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 2 mei 2014 @ 23:20 |
Oh okay ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 2 mei 2014 @ 23:23 |
nee Of eh nou ja, Heerlen en Enschede natuurlijk wel, maar op die kleine stations niet | |
Yreal | vrijdag 2 mei 2014 @ 23:57 |
Ik zit in de trein ![]() | |
Yreal | zaterdag 3 mei 2014 @ 00:12 |
Iemand enig idee wat er op sloterdijk is gebeurd? | |
DriekOplopers | zaterdag 3 mei 2014 @ 00:16 |
Van die melding "defecte trein" geloof ik niets. Vanaf 19:44 tot nu veel minder treinen, dat is wel wat meer dan een trein met een storing... | |
Yreal | zaterdag 3 mei 2014 @ 00:20 |
Dat, en de we weten niet hoe lang het duurt. | |
James1988 | zaterdag 3 mei 2014 @ 00:22 |
2 minuten terug: Vergeten af te melden? Nee dus. Defecte trein betrof een BR 189 van Locon die daar nog voor de avondspits ndk is gegaan (vaste remmen). Volgens rolandrail op Somda ging men er pas rond 19:30 eens een keertje naar kijken... waarom het tot na middernacht heeft moeten duren om die trein weg te krijgen? [ Bericht 9% gewijzigd door James1988 op 03-05-2014 00:27:19 ] | |
DeaDLocK2K | zaterdag 3 mei 2014 @ 00:28 |
Sta ik bij je op ignore of heb je mijn antwoord op je vorige bericht niet gezien? | |
#ANONIEM | zaterdag 3 mei 2014 @ 00:38 |
Staat die kuttrein diagonaal of zo? Sta gvd al een uur op Ams, wil naar huis! [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2014 00:39:19 ] | |
Yreal | zaterdag 3 mei 2014 @ 00:40 |
Men kan na 22:00 ook echt niet normaal doen in het ov he? ![]() | |
Yreal | zaterdag 3 mei 2014 @ 00:42 |
4 keer controle op Leeuwarden Zoetermeer ![]() | |
b2py | zaterdag 3 mei 2014 @ 07:57 |
Stond een 189 met een lange sleep containers stil voor overbrakerpolder die tot spoor zes reikte. Hierdoor was spoor vijf ook geblokkeerd en was er voor de route Amsterdam - Zaandam tussen Sloterdijk en Centraal slechts 1 spoor beschikbaar. En het was een defecte trein, was een MRCE Dispolok met Locon stickertje er op. | |
Ireyon | zaterdag 3 mei 2014 @ 09:27 |
![]() | |
DriekOplopers | zaterdag 3 mei 2014 @ 10:45 |
Nee, je staat niet op ignore, geen zorgen dus. Drukte verhindert mij op dit moment om dit topic goed bij te houden. Ik zal vandaag even proberen te kijken of ik wat gemist heb, en waar nodig reageren. Maar er is dus niets aan de hand qua negeren. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 3 mei 2014 @ 12:15 |
Duizelig ![]() ![]() Jungfraujoch. 3.454 m hoog | |
b2py | zaterdag 3 mei 2014 @ 12:17 |
Gaaf, wel kut dat je last hebt van hoogteziekte.. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 3 mei 2014 @ 13:45 |
Go Fles! | |
James1988 | zaterdag 3 mei 2014 @ 14:24 |
Pics or it never happened. | |
Peterselieman | zaterdag 3 mei 2014 @ 15:19 |
Dat is lekker hoog ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 3 mei 2014 @ 15:19 |
Mooie line-up ![]() | |
Yreal | zaterdag 3 mei 2014 @ 15:37 |
Ddz 1ste klas zit ook voor geen kut ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 3 mei 2014 @ 16:38 |
Hou kan je Frau en een Joch tegelijk zijn ![]() | |
James1988 | zaterdag 3 mei 2014 @ 17:09 |
Ik vind die eerste klas toch vrij hoog scoren hoor. Niet zo hoog als ICR / ICM maar zeker niet verkeerd ![]() | |
Ireyon | zaterdag 3 mei 2014 @ 17:13 |
Het moet allemaal nog wel ingezeten worden heb ik het idee. Zat laatst in een gloednieuwe DDZ en dat zat toch duidelijk harder 1ste klas. | |
MTL | zaterdag 3 mei 2014 @ 17:14 |
Jemig, is het nationale treinspotdag of zo? Ben nu tijdens mijn dienst al een keer of 12 op de foto gezet vandaag ![]() En zulk bijzonder materieel heb ik nu ook weer niet bij me (vandaag enkel SLT, Virm en SGM). | |
James1988 | zaterdag 3 mei 2014 @ 17:17 |
Dat was ook zo bij VIRM-4. Ik zat een keer in eentje die een dag eerder was afgenomen van Bombardier, het ding rook gloednieuw (vergelijkbaar met de geur van een nieuwe auto) en alles zat inderdaad knoerthard. Tegenwoordig is dat niet meer zo. | |
Peterselieman | zaterdag 3 mei 2014 @ 17:20 |
Lees net op Somda dat ze straks meer omlopen voor het ICRm op de HSL en in de Benelux zijn dan er stuurstandrijtuigen zijn ![]() Er zijn 32 stuurstandrijtuigen, maar volgens Broek53 is dat te weinig ![]() | |
James1988 | zaterdag 3 mei 2014 @ 17:21 |
Goh, wat een verrassing weer. | |
Ireyon | zaterdag 3 mei 2014 @ 17:32 |
Gewoon omlopen met die locs zoals in de goede ouwe ICK tijd ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 3 mei 2014 @ 17:36 |
Misschien was het verschroten van de Bs'en achteraf toch geen goed idee ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 3 mei 2014 @ 17:56 |
Ga maar eens naar Thailand, dan zal je dat snel ondervinden ![]() | |
James1988 | zaterdag 3 mei 2014 @ 18:00 |
![]() | |
KnightSolaire | zaterdag 3 mei 2014 @ 19:09 |
Dan moet er dus toch wat gerangeerd blijven worden, neem ik aan. | |
Peterselieman | zaterdag 3 mei 2014 @ 19:19 |
klopt. komt neer op een of twee omlopen | |
b2py | zaterdag 3 mei 2014 @ 19:26 |
Op de totale vloot? Klinkt meer als je onderhoud beter indelen en dan kan je het wel fixen. | |
Peterselieman | zaterdag 3 mei 2014 @ 19:30 |
Breda niet overbedienen zou ook al veel moeten schelen. | |
greavy | zaterdag 3 mei 2014 @ 19:33 |
Op 27 Mei gaat de NS20 'Kameel' voor de Spoorwensdag rijden, en gaat oa naar Amersfoort, Apeldoorn en de VSM-lijn. | |
ReisT | zaterdag 3 mei 2014 @ 19:44 |
Den Haag niet overbedienen scheelt meer. | |
Peter | zaterdag 3 mei 2014 @ 19:58 |
Meer bedienen dan de vroegere benelux gaan ze al niet doen toch? | |
Darkwing_Duck | zaterdag 3 mei 2014 @ 20:03 |
Hmmpf ik kijk naar wat Vragen/Antwoorden van traject vrij, zo zie je maar weer hoe men knullig zich in allemaal bochten moet wringen...
Dit is natuurlijk gewoon helemaal ruk geregeld, je kan er op wachten dat op -ik noem maar een zijstraat - Vlaardingen Oost iemand zn boterham met pindakaas over dat laserding uitsmeert en daar sta je dan ![]() Dikke tekortkoming dit ![]() Dan nog even dit, de prijs van zo een trajectkaart ![]() Waarom gaat die omhoog voor exact dezelfde prestatie? Zou de "Gratis ov chipkaart" gewoon erbij gerekend zijn? Driek, wakker worden! Bovendien, waarom kan ik m voor dit traject uberhaubt kopen als ze toch niet kan controleren? Als alleen de DB rijd? Dan nog wat interessante materie: Kijk, dit is misschien handig voor iedereen om te weten? Ik heb 2 weken geleden een soap gehad met dalvrij niet op mijn kaart kunnen krijgen. En nu weet ik waarom: Ik heb op de ov chippaal destijds een aantal samenkortingsdagen vooruitgeprogrammeerd op mn kaart, dat weren er zeker 8. tel daar nog wat andere producten bij op (Brabantdalkorting en NS Saldo is dus blijkbaar ook een abbonement) en mijn kaart was dus gewoon vol, dat moest het gewoon zijn. Had ik dit geweten op voorhand dan had een hoop ellende en tijd gescheeld.... [ Bericht 0% gewijzigd door Darkwing_Duck op 03-05-2014 20:12:02 ] | |
Darkwing_Duck | zaterdag 3 mei 2014 @ 20:08 |
Trouwens: even afgaand van 20 arbeidsdagen in een Maand: Wie voor/na de spits kan reizen is goedkoper af met dalvoordeel dan trajectvrij in bovenstaand voorbeeld ![]() | |
KnightSolaire | zaterdag 3 mei 2014 @ 20:16 |
Dat de prijs wat omhoog gaat is niet vreemd, je krijgt nu ook 40% korting buiten traject, dat was met de papieren maandtrajectkaarten niet zo. En dan hebben de vervoerders ook nog administratiekosten i.v.m. het achteraf factureren. | |
Darkwing_Duck | zaterdag 3 mei 2014 @ 20:23 |
Dat achteraf factureren word je ook maar door de strot geduwd natuurlijk, want: Dat is dan een probleem van de vervoerders en niet van de reiziger die op 1 2 en 3 komt te staan. Ik snap je punt, maar ben het er niet helemaal mee eens:) Want betreft punt, kan ik het snappen, maar zolang ze maar niet gaan roepen "Met Gratis dalvoordeel erbij". Maar dat is nu iets wat ze niet doen op dit ogenblik... | |
James1988 | zaterdag 3 mei 2014 @ 20:53 |
Ligt het aan mij of slaat dit voorbeeld nergens op? De genoemde stations en routes liggen niet eens bij elkaar in de buurt, vanaf Den Haag HS gaan er geen treinen naar Gouda, vanaf Gouda rijdt er alleen een sprinter naar Amsterdam. Wat ze schrijven over de snelheid van de paaltjes kan ik begrijpen, het zijn een aantal zware berekeningen die je niet goed kunt doen in een halve seconde. Ik vraag me af hoe dit in het buitenland werkt waar men met chipkaarten reist. Op de Oyster card kun je abonnementen zetten (season tickets), maar ik denk niet dat daar sprake is van achteraf betalen wanneer je buiten je zone reist, maar op saldo. | |
Darkwing_Duck | zaterdag 3 mei 2014 @ 20:59 |
Ik volg het ook niet helemaal ![]() Maar dat hele rekeningrijden is toch in het leven geroepen omdat die paaltjes niet snel genoeg zijn? Waarom niet gewoon bij iedere check in met traject vrij toch 20 euro afboeken en luttele minuten na die berekening (Lees uitchecken) de boel weer vrijgeven? | |
ReisT | zaterdag 3 mei 2014 @ 21:01 |
Wel meer dan in de oorspronkelijke Hsl-concessie. Die extra trein tussen Amsterdam en Den Haag is nergens voor nodig. | |
James1988 | zaterdag 3 mei 2014 @ 21:09 |
Mooi, dan ligt het niet aan mij. ![]() Dan staat het saldo nog niet op de kaart, en kan de reiziger er niks mee. Het saldo klaarzetten om op een later moment 'op te halen' (bij de eerstvolgende check-in) is een technisch te complexe operatie door de architectuur van het chipkaartsysteem. Misschien zou NS het nog wel voor elkaar kunnen spelen dat het teveel afgeschreven saldo wordt teruggeboekt bij de eerstvolgende checkin bij NS, om dit ook bij Arriva te laten werken moet de hele manier waarop het systeem werkt worden aangepast. Bovendien krijg je het dan nog niet voor elkaar bij een checkin in een bus, die systemen werken offline. De kans dat het fout gaat is te groot: ofwel wordt het saldo niet teruggestort (door een technische fout), of het saldo wordt 2x teruggestort door een synchronisatiefout. | |
Darkwing_Duck | zaterdag 3 mei 2014 @ 21:20 |
Ja, zijn de bussen echt offline? Ik dacht dat bijvoorbeeld de wifi van de Veoliabrabant bussen een bijprodukt was van het feit dat zo een bus toch de hele tijd verbonden is met een dataverbiding. Bovendien het kan ik dan dat ik saldo bijlaad, en nog geen 5 minuten later de bus instap en het saldo ophaal bij de (Handige) Blauwe automaat? | |
Dr_Flash | zaterdag 3 mei 2014 @ 21:29 |
Oh duck? Zoek ff uit of je bij Traject Vrij ook binnen 6 uur na check in weer uitgecheckt moet zijn. Dat zou niet moeten vind ik. | |
Darkwing_Duck | zaterdag 3 mei 2014 @ 21:33 |
Die 6 uur was toch een mythe? bij alles toch? En bij welk traject ga je er langer dan 6 uur over doen? Een traject met bierstops, maar met een bierstop kan je toch uit en inchecken? | |
Clicks_nl | zaterdag 3 mei 2014 @ 21:36 |
Is er eigenlijk een site of iets anders waar je dat makkelijk kunt zien? Deze maand begint in elk geval ruim met Haarlem-Sloterdijk-Kruiningen-Sloterdijk-Haarlem vandaag | |
Darkwing_Duck | zaterdag 3 mei 2014 @ 21:37 |
Ik weet dat nokia luminas met hun standaard navi app t ook tot op de meter kunnen uitrekeken.... | |
Peter | zaterdag 3 mei 2014 @ 21:37 |
Ook trams zijn niet realtime. Als ik bij HTM inbliep en automatisch opladen zet er 20 euro op, dan wordt dat pas een paar dagen later afgeschreven. De in- en uitchecks kan ik ook pas de volgende dag zien online, als de tram de remise in is geweest. | |
James1988 | zaterdag 3 mei 2014 @ 21:38 |
Het zou kunnen dat ze het wifi ook gebruiken voor chipkaartgegevenssynchronisatie, maar niet alle bussen hebben wifi. Op dat moment maakt die blauwe automaat actief een GPRS-verbinding met een server om je producten op te halen. | |
greavy | zaterdag 3 mei 2014 @ 21:55 |
Zie de OP. Staat het erg netjes in. Maar ik zal de desbetreffende spoiler wel ff taggen. Staat onder het kopje 'Trajectinformatie'
| |
Darkwing_Duck | zaterdag 3 mei 2014 @ 21:56 |
Kan je als normale (daar reken ik mezelf trouwen voor het gemak even niet onder) aan de 12 produkten op een kaart komen?) Ik trap af met Reizen op Saldo NS 2e klas + Permanent reizen eerste klas (1e klas permanent is een extra als ik het goed gezien heb en vervangt niks) en je reis met iemand die een VDU heeft dus Samenreisprodukt Je hebt Dalvoordeel bus brabant Arriva dalkorting noordelijke Nevenlijnen Dalkorting oost en weekendvrij NS Dan ga je reizen met -toeslag fyra -dagkaart hond -dagkaart fiets (dus met je hond en de fiets in de fyra) Ik kom met moeite toch 10 produkten als je een OV fanaat ben, wie bied meer? | |
Dr_Flash | zaterdag 3 mei 2014 @ 22:00 |
nee. Ik heb een reële situatie waarin die 6 uur een probleem is. Of: zou zijn als dat echt geldt dus. | |
Darkwing_Duck | zaterdag 3 mei 2014 @ 22:01 |
En die is, want dan bel ik gewoon even de klantenservice NS voor je, die is gratis voor mij ![]() Overigens heb ik toevallig vandaag een brochure binnen gekregen over per trein naar de Junkfraujoch ![]() | |
James1988 | zaterdag 3 mei 2014 @ 22:03 |
Is dat een beetje een leuke bestemming, Junkfraujoch? Ik wil nog/weer op vakantie maar ik weet niet waarheen. ![]() | |
Peter | zaterdag 3 mei 2014 @ 22:04 |
Als je dit doet: Is voor iedereen duidelijk wat er in staat ![]() | |
greavy | zaterdag 3 mei 2014 @ 22:05 |
Oh, da weet ik toch nie... | |
Darkwing_Duck | zaterdag 3 mei 2014 @ 22:06 |
http://www.myswitzerland.com/nl/over-zwitserland/brochures.html hier even de 'Swiss travel map' bestellen,(Voor aan de muur!) en 'Panoramareizen' . ![]() | |
greavy | zaterdag 3 mei 2014 @ 22:06 |
![]() National Express 110 043 + Skoda-Autotrein by Durk Houtsma., on Flickr Naast de hier al eerder getoonde stoomtreintjes en de 2 groene Ludmilla's/V300'en was dit plaatje toch wel de eerstvolgende topper van mijn vakantietrip in regio Dresden! Te Zeithain passeert in een heerlijk zonnetje de fraaie 110 043, enige tijd terug overgenomen van DB, met een lange Skoda-autotrein van Bad Schandau (aldaar overgenomen van een Tsjechische lok) richting Leipzig en verder naar Wanne-Eickel. | |
Dr_Flash | zaterdag 3 mei 2014 @ 22:08 |
lang verhaal, komt morgen wel. Ben lichtelijk kapot nu ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 3 mei 2014 @ 22:11 |
geen idee. Er was geen klap te zien en het kost belachelijk veel geld, om het heel netjes uit te drukken. Je kunt er wel in het Hindi noedels bestellen trouwens ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 3 mei 2014 @ 22:11 |
Ze zeggen ook: "Als u met Traject Vrij reist, zijn er soms meerdere routes toegestaan om uw eindbestemming te bereiken." Kennelijk mag je met je Traject Vrij van Rotterdam naar Gouda ook de route Rotterdam - Den Haag HS - Den Haag CS - Gouda pakken. Best een leuk product wordt dan dan toch ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 3 mei 2014 @ 22:14 |
Ik citeer http://www.ns.nl/binaries(...)0-april-2014-def.pdf die van toepassing is op het produkt Trajectvrij
| |
James1988 | zaterdag 3 mei 2014 @ 22:17 |
![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 3 mei 2014 @ 22:19 |
kak hoerende kak ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 3 mei 2014 @ 22:20 |
In de reizen op Saldo voorwaarden staat het volgende: Haal ik er voor de volledigheid Artikel 6.1 nog bij
| |
Dr_Flash | zaterdag 3 mei 2014 @ 22:27 |
Ik leg morgen wel uit wat het probleem precies is. | |
Darkwing_Duck | zaterdag 3 mei 2014 @ 22:31 |
Vanaf Interlaken betaal je 197.60 CHF retour. Alleen de tandradbaan vanaf Kleine Scheidegg kost al 77.60 CHF Retour. doe dat keer 0.81 en je hebt de prijs in ¤ | |
Yreal | zaterdag 3 mei 2014 @ 22:34 |
En ik zit alweeeer in de trein. Deze maand gaat een Persoonlijk record worden ![]() | |
James1988 | zaterdag 3 mei 2014 @ 22:39 |
Zwitserland is duur, maar lang niet zo duur als Noorwegen voor mijn gevoel ![]() | |
Yreal | zaterdag 3 mei 2014 @ 22:40 |
Pak anders de trein naar barcelona. Dat lijkt mij wel een hele beleving ![]() | |
greavy | zaterdag 3 mei 2014 @ 22:42 |
Nja, Zwitserland vond ik toch wel enorm duur. Bij een "afgelegen" pizzeria in Basel betaalde ik voor een normale pizza Hawai nog omgerekend 18 euro, en dat was nog "goedkoop" vergeleken met het centrum. Bij de Burger King zag ik een menu die in Nederland 7 euro ofzo kost voor omgerekend 17 euro staan ![]() Je bent daar alleen al blut voordat je uberhaupt een fatsoenlijke maaltijd hebt gekocht ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 3 mei 2014 @ 22:42 |
Ik kan morgen ook weer een pretritje maken in Ile de France, vrij reizen, vrije dag..Maar de motivatie is ver te zoeken, wanbt je moet altijd weer eerste je eigen regio uit komen met het zelfde traject voordat er wat gaat vertakken (1e half uur verplicht nummer), daarnaast heb ik alles al gedaan (op 1 dingetje na, maar kan maar op enkele dagen in het jaar) en verder zijn de trajecten waar je maar 1 keer ben geweest, gelijk die trajecten waar je +60 aan je broek hebt als je iets mist. Verder zit Bretigny nog in het geheugen en heb ik het niet meer zo op reizen die kant op... Hebben jullie dat niet "Wekkendvrijers"? dat de motievaite soms ver te zoeken is voor je spoorhobby als er eventjes niks nieuws te beleven valt? | |
greavy | zaterdag 3 mei 2014 @ 22:43 |
Neuh, geen last van. Ik stap in een willekeurige trein, en stap ergens wel een keer over. Reis meestal zonder doel rond in zo'n geval. Zie wel waar het schip strand. | |
Darkwing_Duck | zaterdag 3 mei 2014 @ 22:43 |
Grootste verschil zie je ook wel op luchthaven Bâle die een franse sector kent, Secheelt zo 8 CFH voor een paar meter lopen ![]() | |
James1988 | zaterdag 3 mei 2014 @ 22:44 |
Ik heb een keer 15 euro betaald voor een broodje kipdöner en een cola bij één of andere toko in Kongsvinger. ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 3 mei 2014 @ 22:44 |
Ik moet altijd wel een doel vooraf hebben, bovendien, Parijs is een sternet, hoelanger je besluitenloos blijft zitten, hoe minder opties je gaat hebben... ![]() | |
Yreal | zaterdag 3 mei 2014 @ 22:44 |
Ik ga altijd ook gewoon een beetje lezen in een willekeurige trein. | |
Darkwing_Duck | zaterdag 3 mei 2014 @ 22:46 |
Zijn er hier veel mensen die pretrondjes maken? Fles, doet het, Greavy ook dus! Yreal dus..Jij James? | |
Yreal | zaterdag 3 mei 2014 @ 22:47 |
Pretrondje is misschien wat positief, maar de trein is een van de weinige plekken waar ik me echt op de studie kan focussen. | |
James1988 | zaterdag 3 mei 2014 @ 22:49 |
Soms ![]() Als ik alleen op pad ben ga ik ergens heen waar ik nog niet eerder ben geweest, zo heb ik een tijd terug Arnhem - Winterswijk - Zutphen - Apeldoorn kunnen afstrepen. Meestal probeer ik dan nog wel wat nuttigs te doen onderweg, werken ofzo ![]() Als ik met iemand samen reis wordt er vooraf wel iets van een plan gemaakt, maar dat is dan niet veel meer dan 'we gaan naar Duitsland, via Landgraaf, en via Venlo terug' ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 3 mei 2014 @ 22:50 |
Ja, ik wou dus ook ooit eens systematisch Nederland Afwerken, en toen kwam rondje Nederland ![]() | |
Yreal | zaterdag 3 mei 2014 @ 22:51 |
We rijden richting zwolle al vanaf nijkerk 40 km/u ![]() ![]() | |
greavy | zaterdag 3 mei 2014 @ 22:51 |
Vandaag maar effe naar Eeklo gereisd, want ik zag gister dat Eeklo - Maldegem een uitgebreide dienstregeling had voor de stoomtreintjes. Morgen moet ik rond 12 uur in Amsterdam zijn (halfuurtje later weer klaar), maar om kwart voor 3 in Utrecht, om vervolgens weer naar Amsterdam te gaan. Zal dus wel ergens wat rondsporen. Veel spectaculairs zal ik toch niet gaan treffen morgen om op fotojacht te gaan. | |
Darkwing_Duck | zaterdag 3 mei 2014 @ 22:52 |
Overigens betekend de afkorting CHF Confederazione Helvetica Franc he... voordat ik daar weer gelazer over krijg ![]() | |
greavy | zaterdag 3 mei 2014 @ 22:53 |
Meestal ga ik gewoon zitten, en ga ik naar buiten staren. Meestal geen muziek op, af en toe eens één of ander Top 40 Hitdossier (gedownloade Podcast) van Erik de Zwart. Kan uren genieten, ookal heb ik dat traject al 150 keer gedaan. | |
Viezze | zaterdag 3 mei 2014 @ 22:54 |
Achter de stopper zeker ![]() | |
Yreal | zaterdag 3 mei 2014 @ 22:54 |
Zwolle -> Leeuwarden bij zonsondergang | |
Yreal | zaterdag 3 mei 2014 @ 22:55 |
Zou wel heel vroeg zijn | |
James1988 | zaterdag 3 mei 2014 @ 22:56 |
Oostvaardersplassen bij zonsondergang is ook leuk ![]() | |
Viezze | zaterdag 3 mei 2014 @ 22:56 |
Weet ik veel hoeveel vertraging jij hebt | |
Yreal | zaterdag 3 mei 2014 @ 22:57 |
Sowieso oostvaardersplassen ![]() | |
Yreal | zaterdag 3 mei 2014 @ 22:57 |
Nu? Veel ![]() | |
Yreal | zaterdag 3 mei 2014 @ 23:01 |
Kijken of ik de 10k km's kan breken deze maand. | |
greavy | zaterdag 3 mei 2014 @ 23:02 |
Moet wel lukken toch? Kost enige moeite, maar het zou moeten kunnen. | |
Yreal | zaterdag 3 mei 2014 @ 23:04 |
Iedere dag heen en terug naar vriendin is al 14.5k | |
KnightSolaire | zaterdag 3 mei 2014 @ 23:06 |
Volgens mij zijn er genoeg mensen die graag op rekening willen reizen i.p.v. op saldo. Volgens mij gold/geldt dit ook voor de oude Jaartrajectkaarten (dus mocht je zo'n kaartje kopen). Er wordt altijd het laagst mogelijke tarief in rekening gebracht. Dus ook met dergelijke rare routes. Ook al reis je in de praktijk natuurlijk niet zo. | |
Darkwing_Duck | zaterdag 3 mei 2014 @ 23:13 |
Oh ik zeg niet dat dat niet zo is, maar het moet wel een keuze blijven in dan. Nu is dit blijkbaar een ´moetje' omdat het systeem t niet aan kan. Maar ik zou als bedrijf (NS/TLS) lekker hebben dat iedereen vooraf lekker tegoed vooraf inkoopt, in plaats het voor moeten schieten of achteraf innen. ![]() | |
Viezze | zaterdag 3 mei 2014 @ 23:16 |
Schijnbaar valt het mee want er staat niks met vertraging aangekondigd in Zwolle | |
Dr_Flash | zondag 4 mei 2014 @ 07:59 |
klopt. De Jungfraubahn is gelukkig totaal geen maatstaf voor het prijsniveau in Zwitserland ![]() | |
Dr_Flash | zondag 4 mei 2014 @ 08:01 |
Word je niet echt blij van hoor ![]() ![]() | |
b2py | zondag 4 mei 2014 @ 08:58 |
Daarover gesproken, ik maakte onderstaande foto tussen Zwolle en Meppel vrijdagavond. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 4 mei 2014 @ 09:02 |
Thuis ![]() Eerst douchen en ff bijslapen. Vanmiddag komen de foto's wel ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 4 mei 2014 @ 09:28 |
Wacht wat? ![]() Als ik het goed begrepen heb, heb jij hebt dus serieus dit gedaan? ![]() Voor een Achievement, een deceptie en een handje Noedels? ![]() ![]() Als je maar fun hebt gehad ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door Darkwing_Duck op 04-05-2014 09:33:51 ] | |
b2py | zondag 4 mei 2014 @ 09:42 |
Nee, zijn overstappen waren veel korter ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 4 mei 2014 @ 09:49 |
Dit voorbeeld hierboven is natuurlijk met een mogelijkheid om Confederazione Helvetica Francs uit de muur te halen op het station zonder er een woekerprijs voor te betalen ![]() ![]() | |
b2py | zondag 4 mei 2014 @ 10:16 |
Wat stom van mij dat ik daar niet op heb gelet... | |
DeaDLocK2K | zondag 4 mei 2014 @ 10:44 |
Die had hij in Nederland al gehosseld ![]() | |
Dr_Flash | zondag 4 mei 2014 @ 13:05 |
Andere tijden, en een nog iets langere route. Maar verder: ja. | |
Dr_Flash | zondag 4 mei 2014 @ 14:00 |
Lauterbrunnen, 3 mei 2014. Tandrad-motorwagen 116 van de WengernAlpBahn staat aan kop van een rijtje soortgenoten te wachten op de dingen die komen gaan. Later meer! ![]() ![]() | |
Peterselieman | zondag 4 mei 2014 @ 14:02 |
Mooie foto, Fles | |
Yreal | zondag 4 mei 2014 @ 14:15 |
Gaaf spul ![]() | |
Yreal | zondag 4 mei 2014 @ 14:19 |
Ik mag niet eens met mijn sokken op de stoel zitten van de conductrice ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 4 mei 2014 @ 14:21 |
Vetheid, Fles! | |
Peterselieman | zondag 4 mei 2014 @ 14:26 |
even een krantje er onder leggen ![]() | |
Yreal | zondag 4 mei 2014 @ 14:30 |
Onder mijn sokken?? ![]() Ik weet vrij zeker dat de onderkant van mijn broek viezer is ![]() | |
Dr_Flash | zondag 4 mei 2014 @ 15:47 |
Ook zo leuk hoe NS faalt met reisinformatie. WEL omroepen dat "door een defecte goederentrein de IC Arnhem - Den Helder na Amsterdam een andere route rijdt". Maar goed, dat zal wel voor de gemiddelde reiziger. Maar dan NIET erbij zeggen dat dat betekent dat je er niet mee in Zaandam kunt komen en ook niet dat je minstens een half uur langer onderweg bent. Dingen die een reiziger WEL wil weten. Echt, waarom nou? ![]() | |
KnightSolaire | zondag 4 mei 2014 @ 15:50 |
Ook dan mag het niet volgens de huisregels. | |
Yreal | zondag 4 mei 2014 @ 15:53 |
sommige omroepers. ![]() | |
Yreal | zondag 4 mei 2014 @ 16:25 |
De spoorkaart is wel weer lekker gekleurd zeg. | |
James1988 | zondag 4 mei 2014 @ 16:29 |
Aanrijding bij Rotterdam Blaak, helaas. Prognose 18:30 | |
Yreal | zondag 4 mei 2014 @ 16:30 |
hopen dat ie niet in die tunnel ligt oid | |
Salatrel | zondag 4 mei 2014 @ 16:38 |
daar ligt ie wel. | |
James1988 | zondag 4 mei 2014 @ 16:39 |
Volgens berichten op Twitter is er iemand vanaf het perron voor een trein gesprongen, dus waarschijnlijk wel. | |
Dr_Flash | zondag 4 mei 2014 @ 16:40 |
Wat maakt dat uit dan? ![]() | |
Yreal | zondag 4 mei 2014 @ 16:40 |
He bah ![]() | |
Yreal | zondag 4 mei 2014 @ 16:41 |
een lichaam opruimen is een, een lichaam opruimen in een donkere tunnel lijkt mij dan weer een heel stuk naarder ![]() | |
Dr_Flash | zondag 4 mei 2014 @ 16:42 |
Denk je dat die opruimers zelf op slag suicidaal worden dan of zo? ![]() | |
James1988 | zondag 4 mei 2014 @ 16:42 |
Vooral als je je bedenkt dat het daar waarschijnlijk vol ligt met uitwerpselen (afkomstig van treintoiletten) die niet zomaar vergaan ![]() | |
Viezze | zondag 4 mei 2014 @ 16:49 |
Over reisinformatie gesproken, op OBIS staat niet meer dat een trein op tijd is. Ze zullen het zeker niet meer aandurven voorspellingen over de aankomsttijd te doen ![]() | |
b2py | zondag 4 mei 2014 @ 17:00 |
Dat heeft er nooit gestaan hoor.. ![]() | |
Yreal | zondag 4 mei 2014 @ 17:01 |
Echt fatsoenlijk naar Amsterdam reizen is er nu ook niet bij he? | |
James1988 | zondag 4 mei 2014 @ 17:04 |
Euh, jawel. Dat stond er ongeveer zo: Als de trein toch te laat aankwam werd het dit:
| |
James1988 | zondag 4 mei 2014 @ 17:07 |
Uh oh, daar is de volgende. Al meldt NS nog niks... | |
MTL | zondag 4 mei 2014 @ 17:08 |
Nog iets gedetailleerder: bij een vertraging tussen de 1 en de 3 minuten verdwijnt "Op tijd". Zonder vertraging staat het er wel. Bij een vertraging van > +4 staat er een rode streep onder de aankomsttijd. | |
Viezze | zondag 4 mei 2014 @ 17:19 |
Dit was zo inderdaad, maar nu is op tijd weg (altijd). Voor mijn gevoel sinds een week. | |
Ireyon | zondag 4 mei 2014 @ 17:23 |
Je bedoelt: werd
| |
Dr_Flash | zondag 4 mei 2014 @ 17:25 |
Maar woorden als "te laat" of "vertraging" of ook maar nuttige informatie (+422 is ook meer dan +4), DAT wordt gemeden als de pest. Dan kun je toch niet serieus over een "INFORMATIE" systeem spreken. | |
James1988 | zondag 4 mei 2014 @ 17:27 |
![]() | |
James1988 | zondag 4 mei 2014 @ 17:30 |
Weer een mooi voorbeeld dat NS Hispeed je oplicht waar je bij staat. Ik zocht naar een treinkaartje voor Breda - Wenen, over 3 maanden. Ik heb Dal Vrij, dus NS-traject gratis. NS Hispeed rekent me - via Venlo - een prijs voor van ¤ 196,00. Splits ik mijn ticket op in een deel Breda - Kaldenkirchen en een deel Kaldenkirchen - Wenen, waarvoor ik tickets koop via Bahn.de, dan kost het ¤ 130,50. Dat is 1/3e van de prijs eraf terwijl het verder precies dezelfde treinen zijn o.O edit: Ohja, en door het ticket ook nog eens te splitten tot Kaldenkirchen - Salzburg en Salzburg - Wenen gaat er nog eens 25 euro af, maar ben je er wel anderhalf uur later. [ Bericht 15% gewijzigd door James1988 op 04-05-2014 17:44:08 ] | |
Viezze | zondag 4 mei 2014 @ 17:40 |
Ach dat was direct al duidelijk. Wel prominent Op tijd neerzetten maar als er vertraging is een zielig rood lijntje. Wie nooit met de trein reist mag er zijn eigen interpretatie aan geven blijkbaar. | |
Dr_Flash | zondag 4 mei 2014 @ 17:56 |
Kennelijk is het voor NS gewoon volslagen onmogelijk om zelf na te denken over wat nuttige informatie is voor de reiziger en wat niet. En dat met 175 jaar ervaring. Dat getuigt toch wel van een bezienswaardige hersenloosheid. | |
James1988 | zondag 4 mei 2014 @ 18:02 |
De prognose voor die aanrijding bij Rotterdam Blaak is inmiddels bijgesteld naar 19:30... | |
Dr_Flash | zondag 4 mei 2014 @ 18:02 |
Wie had dat gedacht ![]() Reken maar op einde dienst. | |
James1988 | zondag 4 mei 2014 @ 18:12 |
Toch niet dus.
| |
Dr_Flash | zondag 4 mei 2014 @ 18:19 |
Goed, mijn OV Chipkaartprobleem. Elke laatste vrijdag van de maand doet zich de volgende situatie voor. Ik werk in Delft en ga na afloop van mijn werk naar de borrel van mijn werk in Enschede. Ik heb een WeekendVrij en een TrajectVrij Maand. Bij vertrek uit Delft Zuid vrijdagmiddag ca 16:10 check ik de TrajectVrij in. Ik neem de sprinter van 16:13 vanaf Delft Zuid naar Den Haag Centraal. Daar neem ik rustig de tijd om een plekje te zoeken in de IC van 16:54 naar Enschede. Met deze trein reis ik in 1 keer door naar Enschede. Deze trein is precies om 18:30 in Deventer. In Deventer kan ik niet de TVM gaan uitchecken, want dan rijdt mijn trein weg en kost me dat een half uur zuivere zuiptijd. Krijg ik voor Deventer controle dan laat ik mijn (ingecheckte) TVM zien. Krijg ik na Deventer controle kan ik in principe zelfs kiezen welke kaart ik laat controleren. Bij aankomst in Enschede kan ik de TVM niet uitchecken, want dan krijg ik achteraf een rekening voor het stuk Deventer - Enschede wat ik buiten mijn Stammstrecke gereisd heb. Terwijl ik daar vanwege WeekendVrij recht op gratis vervoer heb. Op de terugweg check ik rond 22:30 in Enschede de WV in, en om 23:15 in Deventer allebei de kaarten uit. En daarom is die 6 uur een probleem: 23:15 is ruim 7 uur na het inchecken. Dit is niet een situatie die heel erg onwaarschijnlijk, vergezocht, getruukt of anderszins onredelijk is. En dit is OOK niet een situatie die in het "Papieren Regime" tot welk probleem dan ook geleid zou hebben. En nu word ik hoe dan ook benadeeld. Het werkt zelfs in de hand dat ik ervoor kies om geen van beide kaarten ever ooit nog in te checken: Zolang ik mij op enig moment tussen Delft Zuid en Deventer bevind, of op enig traject in het weekend, kan een controlerende HC ALTIJD zien dat ik recht heb op gratis vervoer. En dat laatste is voor mij reden om te zeggen "Die 6 uur-limiet hoeft van mij niet naar 8 of 12 of 24 uur, die moet gewoon weg." Waarom is die 6 uur-limiet ooit ingevoerd? Welk "probleem" zou daarmee opgelost moeten worden? | |
Dr_Flash | zondag 4 mei 2014 @ 18:20 |
Daar lees ik "toch wel dus" ![]() "gedeeltelijk" + "vertraging" + het inmiddels bekende "niveau" van @NS_online = .... | |
Duvel | zondag 4 mei 2014 @ 18:25 |
En daarom blijf ik van mening dat de OV-chipkaart verwoest moet worden. | |
DeaDLocK2K | zondag 4 mei 2014 @ 18:26 |
Daarmee wordt een niet bestaand probleem opgelost. | |
DeaDLocK2K | zondag 4 mei 2014 @ 18:26 |
Ik hou van de OVC maar vind dat de implementatie ronduit knullig is gedaan als het om dit soort dingen gaat. | |
Dr_Flash | zondag 4 mei 2014 @ 18:30 |
Ja, en een nooit bestaan hebbend probleem de wereld in geholpen. Maar, hoe je het ook wendt of keert: het nadeel is ALTIJD voor de reiziger. Dat doen ze toch knap. | |
DeaDLocK2K | zondag 4 mei 2014 @ 18:33 |
Klopt. Die regel moet dan ook afgeschaft worden. | |
James1988 | zondag 4 mei 2014 @ 18:34 |
Zo te zien aan de werkzaamheden en actuele vertrektijden is men in Breda inmiddels begonnen met het aanpassen van de spoorinfrastructuur voor de nieuwe ronde van de verbouwing. Op dit moment rijden sprinters en ICd niet van/naar Breda, intercities gaan over spoor 2 (richting oosten) en 3 (westen). Vanaf morgen is spoor 8 weer in dienst.![]() Wat je omschrijft is inderdaad niet heel handig. Zo kom je inderdaad wel over die 6 uur heen terwijl je gewoon geldige vervoerbewijzen hebt ![]() | |
Litpho | zondag 4 mei 2014 @ 19:00 |
Niet zonder dat de vervoersbedrijven daarvoor gecompenseerd worden natuurlijk. | |
DeaDLocK2K | zondag 4 mei 2014 @ 19:01 |
Euh. | |
Dr_Flash | zondag 4 mei 2014 @ 19:02 |
Ha. Ha. | |
Litpho | zondag 4 mei 2014 @ 19:04 |
Zo werkte het toch ook voor het dubbel opstaptarief? Ik zie geen enkele reden waarom het hier anders zou gaan. | |
DeaDLocK2K | zondag 4 mei 2014 @ 19:04 |
Omdat dit geen financieel voordeel oplevert misschien? | |
DeaDLocK2K | zondag 4 mei 2014 @ 19:04 |
Het is een van die regeltjes 'om de regeltjes'. | |
dennistd | zondag 4 mei 2014 @ 19:28 |
Onze dutchtrainmanserie22 heeft vandaag DE HELE MIDDAG!!!!!! staan WACHTEN!!!!! op de autoslaaptrein in Blerick. Die dik 5 uur vertraging heeft! VERY RARE!!!!! http://somda.nl/forum/14850/p493324/Opvallende+dingen+4+mei/ | |
Dr_Flash | zondag 4 mei 2014 @ 19:31 |
![]() Bleef het maar bij 5 uur ![]() ![]() | |
Peterselieman | zondag 4 mei 2014 @ 19:33 |
Mooi toch? ![]() | |
b2py | zondag 4 mei 2014 @ 19:34 |
Dat staat er nog steeds hoor, maar nooit opmerking 'Te laat'.. | |
James1988 | zondag 4 mei 2014 @ 19:35 |
Dat heeft er nooit gestaan, dan werd het vervangen door een lullig rood streepje van 2 pixels breed. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 4 mei 2014 @ 19:47 |
Herstel, +457. ![]() | |
James1988 | zondag 4 mei 2014 @ 19:51 |
En daar gaat nog eens 2 minuten bij komen vanwege de Dodenherdenking. ![]() | |
greavy | zondag 4 mei 2014 @ 19:56 |
actuele informatie in de plansystemen is 20:17, inclusief de stilstand. Trein gaat niet leegmat via Rotterdam rijden, maar de V60 rangeerbak gaat de trein even omhalen, zodat men gewoon via Utrecht kan. | |
greavy | zondag 4 mei 2014 @ 20:10 |
Goed, vandaag dus even een rondje richting Amsterdam. Vanochtend bleek de IC 2200 Dordrecht - Amsterdam vv (dit weekend Dordrecht - Leiden vv) al in de vroege ochtend te rijden, tot 11:50 als 'extra trein', want die rijdt normaal niet op zondagochtend... Wel integraal DDZ ![]() Doordat er werkzaamheden tussen Voorhout-Leiden waren, ging men dus EXTRA treinen inzetten? Hmm, fijn! Dus met die IC naar Leiden, om daar de IC Vlissingen - Lelystad te pakken (scheelde weer een uurtje VIRM ![]() ![]() ![]() Later op de dag zag ik nog één omloop met solo VIRM4 (was met VIRM8 wel naar Lelystad gereden, maar is stelletje afgetrapt), en de rest met VIRM10. Na enige tijd kwam ik dus in Amsterdam Centraal terug (na eerst op Amsterdam Zuid beland te zijn en enkele uren later met de metro verder) werd er om 1400 omgeroepen dat de ICE naar Frankfurt van 14:14 vanaf spoor 15 vertrok. Prima, maar dan staat dit overal in het station op de digitale borden ![]() ![]() Hafas, NS Reisplanner én de omroep hielden 14:14 vol. De trein vertrok ook Pünktlich om 14:14... 14:34 werd niet alleen op het perron aangegeven, maar ook op de T7/14/21'en enz. Na een ritje via Hollandsche Rading kwamen wij in Utrecht, waar een omroep te horen was, zo'n iedere 5 minuten: "Vanwege werkzaamheden rondom Hilversum rijden er naar Utrecht Centraal 6 in plaats van 8 intercity's per uur. Er rijden 2 treinen per uur naar Hilversum." In het echt was het 2x IC Nijmegen - Arnhem - Utrecht (omgeleid via Hilversum incl. 10 minuten durende stop) - Den Helder én een extra Sprinter Hilversum - Utrecht vv. Er werd geen woord gerept dat de 5700 Sprinter Utrecht - Hilversum - Weesp - Schiphol - Leiden niet via Hollandsche rading reed. Deze trein reed via Soest en Baarn, zat dus gekoppeld aan de Sprinter Utrecht-Baarn vv. Dan denk je alles gehad te hebben, sta je uiteindelijk (na oa een metrorit) weer op Amsterdam Sloterdijk, gaat het daar ook lekker met de communicatie: "Vanwege een aanrijding met een persoon bij Rotterdam rijdt de Intercity naar Lelystad van 16 uur 55 vandaag niet." en gevolgd door: "De intercity naar Lelystad van 16 uur 55 vertrekt ongeveer 20 minuten later dan gepland vanwege een aanrijding met een persoon bij Rotterdam." En dat herhaalde zich ook steeds ![]() Dan denk je dat je alles gehad hebt, is men op Leiden ook aan het falen: "De intercity naar Dordrecht van 18 uur 20 rijdt vandaag niet vanwege geplande werkzaamheden. De eerstvolgende intercity richting Dordrecht vertrekt om 18 uur 33 van spoor 8a." gevolgd door: "De intercity naar Dordrecht van 18 uur 20 vertrekt vandaag van spoor 9b. Deze trein rijdt door naar Dordrecht. De verstoring rondom Rotterdam is inmiddels verholpen. Houdt u nog rekening met een mogelijke langere reistijd." Kunnen ze dat uberhaupt wel, goed communiceren naar de reizigers ![]() | |
James1988 | zondag 4 mei 2014 @ 20:14 |
Was er dit weekend niet ook één of ander bloemenfestival? | |
greavy | zondag 4 mei 2014 @ 20:15 |
Ja, rondom de bollenstreek / Keukenhof was er wat meer te beleven als anders inderdaad. | |
Dr_Flash | zondag 4 mei 2014 @ 20:17 |
Nee. ![]() Wat staat dit raar? Ja, dit staat hier zo omdat het omloopnummertjestechnisch zo werkt. Niet omdat een willekeurig stuk self-loading cargo er iets van hoeft te begrijpen. Totaalfaal. | |
b2py | zondag 4 mei 2014 @ 20:31 |
Bloemencorso in Voorhout, maar dat was volgens mij gisteravond al. | |
James1988 | zondag 4 mei 2014 @ 20:46 |
![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 4 mei 2014 @ 21:15 |
En je wil dus nu dit nu copier coller, gaat doen over de telefoon morgen? ![]() Of mag ik nog dingen vervangen? Zoals een Remplace Zuivere Zuiptijd voor een ander woord? ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 4 mei 2014 @ 21:25 |
kijk maar wat je er de bliksem mee doet ![]() | |
Dr_Flash | zondag 4 mei 2014 @ 21:26 |
Maar erken je dat er een probleem is? ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 4 mei 2014 @ 21:28 |
Ik ga hier deze week wel even mee aan de gang ja, ik bel die lui voor nop op. En ik bij me de laatste maanden aardig vast in het chipkaart verhaal... Twijfel alleen of ik het gesprek op moet nemen ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 4 mei 2014 @ 21:28 |
Ja! Mede doordat het al op 2 kaarten verdeelt moet worden...Daar begint het al mee ![]() | |
Dr_Flash | zondag 4 mei 2014 @ 21:29 |
Even voor de duidelijkheid: Ik wil niet dat er voor mij een "uitzondering" gemaakt wordt of zelfs niet dat die limiet opgerekt wordt. Die limiet moet er gewoon af. Punt. | |
Darkwing_Duck | zondag 4 mei 2014 @ 21:30 |
Maar bel ik voor 'jou', of bel ik om het aan te kaarten? | |
DeaDLocK2K | zondag 4 mei 2014 @ 21:31 |
Die limiet moet toch gewoon worden 'tot einde dienstregeling'? Denk ik dan. Papieren kaartjes waren ook niet langer geldig. | |
Darkwing_Duck | zondag 4 mei 2014 @ 21:31 |
Je kan het euvel oplossen door paaltjes op ieder perron te zetten natuurlijk.... | |
Dr_Flash | zondag 4 mei 2014 @ 21:33 |
Precies. "het hele tariefsysteem moet integraal overgenomen worden". Dat die afspraak inmiddels al 500 keer geschonden is, is geen reden om er hier ook maar overheen te pissen. | |
Yreal | zondag 4 mei 2014 @ 21:34 |
Hoppa, met 10 bakken icm naar Leeuwarden ![]() | |
Dr_Flash | zondag 4 mei 2014 @ 21:36 |
Ja tuurlijk man. WELK probleem er ook mee opgelost "zou moeten worden", die hele regel is volslagen ridicuul zodra het even goed 6 uur is voor een abo Goes - Assen als voor een abo Bloemwijk - Zaandijk. Dat slaat gewoon nergens op en het moet eruit want het is gelul. Klaar. Oprotten. | |
Dr_Flash | zondag 4 mei 2014 @ 21:36 |
Lekker voor je. Blijf der ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 4 mei 2014 @ 21:37 |
Wauw, Fles is zó boos dat hij mijn bericht twee keer beantwoordt met verschillende teksten ook nog. | |
Dr_Flash | zondag 4 mei 2014 @ 21:38 |
Ja ik zit Voetbal Internetsenol te kijken. Inspireert. Vrijdagavol geen tijd voor he ik moest naar Zwitserland ![]() | |
Dr_Flash | zondag 4 mei 2014 @ 21:43 |
Kijk hem aandacht krijgen ![]()
| |
DeaDLocK2K | zondag 4 mei 2014 @ 21:43 |
Even fappen, brb. | |
Darkwing_Duck | zondag 4 mei 2014 @ 21:47 |
Wacht wat? ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 4 mei 2014 @ 21:48 |
QFT! ![]() | |
Dr_Flash | zondag 4 mei 2014 @ 22:04 |
Nou kom op, wat willen jullie zien. 1 foto. Een trein, een selfie, natuurschoon, een station, bazenvoer? | |
Dr_Flash | zondag 4 mei 2014 @ 22:06 |
ik heb gewoon geen zin om een enorm verslag te maken. En geen tijd ook ![]() | |
James1988 | zondag 4 mei 2014 @ 22:07 |
![]() ALLES! | |
Dr_Flash | zondag 4 mei 2014 @ 22:09 |
Nee de 3 GB ongeselecteerde card dump heb ik aan OVNL beloofd ![]() ![]() | |
James1988 | zondag 4 mei 2014 @ 22:10 |
![]() | |
Dr_Flash | zondag 4 mei 2014 @ 22:13 |
Selfie met sjineesje en trein op station Kleine SCHIJT-egg.![]() | |
Yreal | zondag 4 mei 2014 @ 22:14 |
![]() | |
James1988 | zondag 4 mei 2014 @ 22:16 |
Held. | |
Darkwing_Duck | zondag 4 mei 2014 @ 22:16 |
Das al beter dan die Selfie boven.... Heb je geen kek filmpje? | |
Ireyon | zondag 4 mei 2014 @ 22:17 |
Een appetijtelijke jongedame | |
Dr_Flash | zondag 4 mei 2014 @ 22:18 |
Die heeft de camera niet gehaald. Maar tering wat een lekker HCtje gisteravond in de CNL ![]() | |
Dr_Flash | zondag 4 mei 2014 @ 22:18 |
Nee. | |
Darkwing_Duck | zondag 4 mei 2014 @ 22:19 |
Kippetje toch? | |
Dr_Flash | zondag 4 mei 2014 @ 22:19 |
Ik heb wel 3 of 4 filmpjes "kut ik ben duizelig kut het is hier kut er is niks te zien" | |
Darkwing_Duck | zondag 4 mei 2014 @ 22:19 |
Een minder kek filmpje mag ook ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 4 mei 2014 @ 22:21 |
Ja hoor.. komt u maar..niet alles hoeft Rozenschijn en Manengeur te zijn... ![]() | |
Dr_Flash | zondag 4 mei 2014 @ 22:21 |
Ik heb ze nog niet eens teruggekeken ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 4 mei 2014 @ 22:22 |
Ook geen foto van de Noedels ofzo? ![]() | |
Bitlord | zondag 4 mei 2014 @ 22:24 |
Baas | |
Darkwing_Duck | zondag 4 mei 2014 @ 22:24 |
Bitlord | zondag 4 mei 2014 @ 22:28 |
Vanmiddag een bezoekje gebracht aan het Openluchtmuseum in Arnhem. De van Gend en Loos-loods uit Tiel staat hier sinds een paar jaar, met een sikje ernaast. Meer plaatjes en een filmpje in het tramtopic. | |
Darkwing_Duck | zondag 4 mei 2014 @ 22:28 |
Lol een Fles Look-a-Like rond 1.29 ![]() | |
Peterselieman | zondag 4 mei 2014 @ 22:33 |
Je hebt haar nummer wel toch? | |
Darkwing_Duck | zondag 4 mei 2014 @ 22:38 |
Niet naar de bekende weg vragen ![]() 40478 dus! ![]() | |
Dr_Flash | zondag 4 mei 2014 @ 23:00 |
yeah leuk allemaal joh. Ik moet nog een keer terug iig Bordje Emmerich am Rhein Bordje Wengwald Fatsoenlijk uitzicht vanaf ongeveer any plek boven de 1500 meter En die Sfinx uitzichtpunt. Want ik heb mijn persoonlijk hoogterecord wel verbeterd, overigens voor het eerst deze eeuw, van 3264 naar 3454 meter. Maar 3571 is relatief makkelijk te doen: je kan gewoon 300 meter lopen en dan de lift in naar boven. Maar die 300 meter lopen lukte me dus al niet gewoon. Het is allemaal niet zo makkelijk als het op papier lijkt. | |
_serial_ | zondag 4 mei 2014 @ 23:11 |
Goh, het zit ze wel mee vandaag met de aanrijdingen met persoon vandaag ![]() | |
Peterselieman | zondag 4 mei 2014 @ 23:16 |
Oh, als het zo makkelijk is dan had ik dus ook wel naar pics van haar of van haar zusje kunnen vragen ![]() | |
b2py | zondag 4 mei 2014 @ 23:23 |
Fles maakte al selfies toen het die naam nog niets eens had.. ![]() | |
b2py | zondag 4 mei 2014 @ 23:28 |
Je moet ook eigenlijk eerst even acclimatiseren, een week ofzo op een meter of 1900. Flink wandelen en een knappe conditie is wel aan te raden. Even de trap op en af is op 3500m niet aan te raden iig.. | |
Dr_Flash | zondag 4 mei 2014 @ 23:34 |
Nou bizar man ![]() ![]() ![]() Ook dat is waar. Ik maak al selfies sinds ik een digicam heb (juni 2002). Op de vroegste selfies heb ik nog niet zoeen dikke spekharses als nu trouwens ![]() | |
b2py | zondag 4 mei 2014 @ 23:41 |
Ik sliep op 32xx meter hoogte afgelopen zomer, en ik dacht even wat te halen uit mijn tas boven. Dus sprintje drie trappen op, maar nee, ik kwam volledig hijgend boven aan, dus ook maar rustig naar beneden gewandeld ![]() | |
Peterselieman | zondag 4 mei 2014 @ 23:42 |
En zo doe je dat dus met een Beaver http://www.dumpert.nl/med(...)n_meer_in_spoor.html | |
Adrie072 | zondag 4 mei 2014 @ 23:45 |
Al die kracht én stabiliteit op eeen stempel, indrukwekkend! | |
Ireyon | zondag 4 mei 2014 @ 23:46 |
2 uur verder inmiddels. Zitten er nog geen schaafwonden en blaren op? | |
Dr_Flash | zondag 4 mei 2014 @ 23:53 |
Morgen gewoon vrolijk weer naar Delft op en neer. Mei kan een mooie maand worden. Alle dagen zijn tot nog toe spoordagen, en na 4 dagen staat er al 2502 km op de klokken. Spoordagenrecord is erg scherp, dat kan bijna niet (staat op 29 uit 31). maar de kilometers zijn hoopgevend ![]() | |
Salatrel | maandag 5 mei 2014 @ 00:04 |
Categorie uit den ouden doosch: ICd werd zojuist te rotterdam achteruit geduwd naar de tuin gerangeerd ![]() | |
James1988 | maandag 5 mei 2014 @ 00:06 |
Inderdaad ![]() Normaalgesproken komt dat spul uit Breda om in Rotterdam te overnachten (dat mag niet in Breda vanwege regeltjes), maar vanwege werkzaamheden reed de ICd vanavond niet tussen Breda en Rotterdam. | |
Dr_Flash | maandag 5 mei 2014 @ 00:07 |
Oh gelukkig maar, m'n zak klapte al zowat, pfffrrrrttt ![]() | |
James1988 | maandag 5 mei 2014 @ 00:10 |
Door een aanrijding met een persoon ten zuiden van Sittard is er geen treinverkeer mogelijk tussen Sittard en Beek-Elso. De laatste intercities van Amsterdam naar Maastricht (aankomst 0:37 en 1:07) worden niet geschrapt, maar omgeleid via Heerlen. Dat dit kan in Nederland. ![]() | |
Dr_Flash | maandag 5 mei 2014 @ 00:13 |
Goed voor de mileage ![]() | |
Dr_Flash | maandag 5 mei 2014 @ 00:21 |
en niemand die erbij zegt hoe veel langer je onderweg bent he. Want nuttige informatie OH NEE. | |
James1988 | maandag 5 mei 2014 @ 00:42 |
18 minuten als ik de reisplanner moet geloven ![]() Dat lijkt me een beetje optimistisch, de sneltrein van Veolia doet 22 minuten over (wel met 2 tussenstops), en er moet ook nog worden kopgemaakt in Heerlen. | |
Dr_Flash | maandag 5 mei 2014 @ 00:45 |
half uur dus. Kom je in Maastricht het station nog af dan? Of heeft de drugspolitie dan inmiddels de hele klerezooi hermetisch afgesloten "want ja ander clubje dus dat weten wij niet"? | |
James1988 | maandag 5 mei 2014 @ 00:47 |
![]() ![]() | |
James1988 | maandag 5 mei 2014 @ 01:26 |
Ik heb trouwens wel een idee waarom die 6-uur-limiet er is: NS wil voorkomen dat mensen 's ochtends of 's middags (tijdens de lunchpauze) alvast inchecken voor de terugreis, zodat mensen niet met 40% korting reizen als ze pas na 16:00 (maar voor 18:30) weer naar huis gaan. Vandaar ook de eis dat je uiterlijk 30 minuten na inchecken in een trein moet zitten. | |
_serial_ | maandag 5 mei 2014 @ 06:05 |
We hadden het al voorspeld, uitloop van werkzaamheden te Breda | |
Duvel | maandag 5 mei 2014 @ 08:09 |
Dat herken ik nog van Peru ja. Met een nachtbus van Lima (0) naar Arequipa (2300m) en dan een hotel met bizar veel trappen. Later nog op 3600m overnacht, na een pas van 4000m of zo, en in Bolivia op 5000m geweest. In Europa kijk je dan uit over de Mont Blanc, zeg maar... | |
Duvel | maandag 5 mei 2014 @ 08:10 |
Oh, tofheid, sluitpost.![]() |