ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op vrijdag 2 mei 2014 17:48 schreef Dr_Flash het volgende: Zo. Zwitserse Franken aan boord, pilsje in de Pimpel naar huis. Spullen pakken en op naar de Jungfraujoch
Goed bezig, ik ga zo waarschijnlijk omreizen door een defecte trein die al ruim twee uur duurt en volgens prognose nog 2,5 uur. Overstap op Amsterdam naar de knoppen en later in Groningen. Zwaar leven allemaal. Tenzij binnen nu en 10 min de trein weer gaat rijden daar .
Op vrijdag 2 mei 2014 18:36 schreef DeaDLocK2K het volgende: Is het niet veel goedkoper om in Zwitserland geld uit de muur te halen mochten ze je pinpas daar al niet accepteren?
Vast wel. Wanneer?
Basel? 12 minuten overstap, ALS de CNL al op tijd is. Interlaken Ost? 8 minuten, wwaarin ik ook nog naar het loket moet om mijn voucher voor de JFB in te wisselen Lauterbrunnen? 12 minuten. Waarschijnlijk stervensdruk ALS ze er al een pinautomaat hebben. Kleine Scheidegg? Zelfde verhaal, alleen 2 minuten korter. JFJ? Ja, laat nu maar zitten
Bereid je maar voor Want daar zijn ze weer hoor Om de spoorrails voor verder verval te behoeden Om de reistijd van nachtelijke reizigers te beīnvloeden Om de narigheid van NVW aan te tonen Om dichter bij minder reizigers te komen
*drumroll*
Herstelwerkzaamheden! Delft-Den Haag HS vannacht na 01.25 uur tot 05.55 uur
Basel? 12 minuten overstap, ALS de CNL al op tijd is. Interlaken Ost? 8 minuten, wwaarin ik ook nog naar het loket moet om mijn voucher voor de JFB in te wisselen Lauterbrunnen? 12 minuten. Waarschijnlijk stervensdruk ALS ze er al een pinautomaat hebben. Kleine Scheidegg? Zelfde verhaal, alleen 2 minuten korter. JFJ? Ja, laat nu maar zitten
Veel plezier en dat de aansluit-goden je maar goed gezind mogen blijken .
Herstelwerkzaamheden! Delft-Den Haag HS vannacht na 01.25 uur tot 05.55 uur
Sorry, beetje flauwe bui hier
Fles, veel plezier in Jungfraujoch!
Hopelijk geen uitloop, want ik moet die eerste Benny hebben morgenochtend. En nee, niet met die Intercité enzo naar Paris Nord, dat wordt even enkele weken uitgesteld.
Hopelijk geen uitloop, want ik moet die eerste Benny hebben morgenochtend. En nee, niet met die Intercité enzo naar Paris Nord, dat wordt even enkele weken uitgesteld.
Ik wilde via de "ingewikkelde" weg naar Parijs. Met een handvol aan tickets: - NS Weekend Vrij - Grens - Essen weekendretour - GoPass - TrampolineTicket Moeskroen - Lille - Ticket tegen korting Lille - ?? (heb een kortingspas Nord-Pas-De-Calais, 2 tickets tegen 50% korting, volgende 3 tickets voor ¤0,10 retour) - Ticket tegen vol tarief ?? - Amiens - Intercité-ticket Amiens - Paris (2e klas) - Intercité-ticket Paris - Amiens (1e klas) En zo weer retour, met 6 man. Maar het wordt even met enkele weken uitgesteld
Nu gaan we met dezelfde 6 man naar Eeklo - Maldegem stoomtreintje.
Trein van Utrecht naar Zwolle en verder was behoorlijk druk zojuist. 1e klas werd vrijgegeven en de conducteur had zelfs het conducteurshokje beschikbaar gesteld aan iemand die aan het werk was
dat hoeft niet eens. Dat er voor een reis na kilometer x niets meer bij komt. Bij degressie duurt het langer voor de max bereikt wordt en kan er onderdeel van zijn
dat hoeft niet eens. Dat er voor een reis na kilometer x niets meer bij komt. Bij degressie duurt het langer voor de max bereikt wordt en kan er onderdeel van zijn
Nee, ik bedoel dat hij je nooit meer aanrekent dan de prijs van een dagkaart.
Ok, ja achteraf was ik ook een beetje beteuterd toen ik erachterkwam dat ik met Veolia Brabant Daldinges nog over die 5.50 dalurendagkaart kon komen in Redelijk kort tijdsbestek (Oosterhout Etten-Leur bijvoorbeeld) Dan had je dat achteraf beter kunnen kopen, en dan kan je ook nog eens een extra vraagteken zetten bij de aankoop van een Dalurendinges, maargoed, dit is misschien een discussie die hier niet thuishoort...
Wat ik me wel afvraag: Je kan met het huidige systeem toch de met de NS per reis toch 16 besparen?
Je koopt een anonieme chipkaart a 6.50 bij de RET Je laad hem anoniem op a 50ct met 20 euro
totale kosten tot nu toe 27.00 euro
Je checkt in, je rijd 250 tariefkilometers 1e klas, iets wat 43.20 kost en checkt niet uit en smijt de kaart weg... Besparing 16.20 euro
Of zeg ik nou iets wat niet mag hier?
Tel uit je winst....
Edit, dit is winstgevend vanaf 97 tariefkilometers 1e klas
Nee, ik bedoel dat hij je nooit meer aanrekent dan de prijs van een dagkaart.
Terechte klacht dit. Eigenlijk de enkele reden dat ik maar gewoon dal vrij heb genomen.
Leeuwarden -> (duivendrecht) Amsterdam -> Zoetermeer is gewoon bijna 40% duurder omdat dat ding dus niet denkt "he, 15euro voor een enkeltje is bereikt"
Ok, ja achteraf was ik ook een beetje beteuterd toen ik erachterkwam dat ik met Veolia Brabant Daldinges nog over die 5.50 dalurendagkaart kon komen in Redelijk kort tijdsbestek (Oosterhout Etten-Leur bijvoorbeeld) Dan had je dat achteraf beter kunnen kopen, en dan kan je ook nog eens een extra vraagteken zetten bij de aankoop van een Dalurendinges, maargoed, dit is misschien een discussie die hier niet thuishoort...
Wat ik me wel afvraag: Je kan met het huidige systeem toch de met de NS per reis toch 16 besparen?
Je koopt een anonieme chipkaart a 6.50 bij de RET Je laad hem anoniem op a 50ct met 20 euro
totale kosten tot nu toe 27.00 euro
Je checkt in, je rijd 250 tariefkilometers 1e klas, iets wat 43.20 kost en checkt niet uit en smijt de kaart weg... Besparing 16.20 euro
Of zeg ik nou iets wat niet mag hier?
Tel uit je winst....
Edit, dit is winstgevend vanaf 97 tariefkilometers 1e klas
Het zou kunnen. Wil je nog goedkoper dan moet je gebruik maken van dagkaarten van AH, Kruidvat, Hema, etc
Als je naar een bestemming moet en je vindt minimaal drie anderen die toevallig die dag ook op die bestemming moeten zijn dan kun je een groepsretour boeken. Instapstation is willekeurig en per persoon die erbij komt (tot max 10) daalt de prijs per kaartje.
In mijn geval was dat 6,40 euro voor 380 kilometer
Men kan daar geen OV-chipkaarten uitlezen, want DB. Maar die zijn er wel geldig. Dus gewoon zeggen dat je SOV, of ander vrij-reizen abonnement hebt. ALS je uberhaupt controle krijgt.
Men kan daar geen OV-chipkaarten uitlezen, want DB. Maar die zijn er wel geldig. Dus gewoon zeggen dat je SOV, of ander vrij-reizen abonnement hebt. ALS je uberhaupt controle krijgt.
Maar daar gaan we dus wel even vanuit dat je die krijgt...
Op vrijdag 2 mei 2014 23:07 schreef greavy het volgende: En als je die krijgt, kunnen ze niks met je OV-chipkaart. Dus je moet zeggen wat voor abonnement je hebt, en dan is het prima.