Peterselieman | woensdag 30 april 2014 @ 12:24 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
| |
Peterselieman | woensdag 30 april 2014 @ 12:26 |
Het zou best kunnen, want de IC Berlijn gaat er vandaag in Amsterdam met +20 uit. Dat zou betekenen dat er 'kort' gekeerd wordt met de binnengekomen stammen in plaats van dat ze bijna twee uur overstaan | |
Anno1982 | woensdag 30 april 2014 @ 12:43 |
En dat kort keren kan best, ze worden toch niet schoongemaakt... Of vallen deze treinen onder een ander schoonmaakregime? Je kan het eigenlijk toch niet maken als NS zijnde dat je de van de DB 'geleende' rijtuigen als een vuilnisbak de grens over stuurt. | |
Dr_Flash | woensdag 30 april 2014 @ 12:52 |
http://www.nu.nl/binnenla(...)tdelen-in-trein.html joepie, nog meer plestik in de trein ![]() Nee NS nee. Los het conflict met de schoonmakers maar op. WIj betalen voor een schoongemaakte trein. Wegwezen. | |
Litpho | woensdag 30 april 2014 @ 12:58 |
Volgend jaar gaan de prijzen voor een treinkaartje omhoog omdat het door het hele land laten rijden van bergen afval zoveel stroom heeft gekost ![]() | |
_serial_ | woensdag 30 april 2014 @ 13:11 |
Het probleem is dat de NS de schoonmaakbedrijven wel betaald, echter de schoonmakers hebben een conflict met hun werkgever (ja dezelfde werkgever waar ze 2 jr geleden al 4,75% loonsverhoging van gehad hebben na een 120 dagen durend slepend conflict). NS zou het kunnen oplossen, maar dat wordt gezien als besmet werk. | |
DeaDLocK2K | woensdag 30 april 2014 @ 13:12 |
Als ze dat gaan doen dan ga ik in de gangpaden schijten. | |
Peterselieman | woensdag 30 april 2014 @ 13:13 |
succes | |
Frozen-assassin | woensdag 30 april 2014 @ 13:15 |
Doe maar niet.. | |
Ener-G | woensdag 30 april 2014 @ 13:18 |
En de helft van het probleem is natuurlijk dat mensen hun eigen troep niet weer mee de trein uit nemen, nu keilen ze het gewoon bovenop de hoop die er toch al ligt. | |
_serial_ | woensdag 30 april 2014 @ 13:19 |
Jeps. Dat is ook een probleem ben ik met je eens, maar wat er ligt verdwijnt niet meer vanzelf, en de prullenbakken op de stations zijn ook al overvol -> sneeuwbaleffect | |
Peterselieman | woensdag 30 april 2014 @ 13:19 |
Voor de verzameling van ziggy: Qua titel misschien gebaseerd op: | |
Viezze | woensdag 30 april 2014 @ 13:22 |
Zouden ze hier dan toch meelezen? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 30 april 2014 @ 13:30 |
Dat idee krijg ik wel vaker ![]() | |
Ener-G | woensdag 30 april 2014 @ 13:33 |
De berg troep vind ik niet eens zo erg, zolang het bij papieren zakken en lege bekers blijft... maar de plassen frisdrank, bier en kots zijn ronduit ranzig. Ook niet echt bevorderlijk voor de gezondheid. En nog een paar dagen en al het voedsel wat tussen de troep ligt gaat ook heerlijk schimmelen ![]() | |
Yreal | woensdag 30 april 2014 @ 13:33 |
Wat is dat traject vrij belachelijk duur zeg. 378 voor Amsterdam -> Zoetermeer | |
Peterselieman | woensdag 30 april 2014 @ 13:35 |
ook jammer is dat er geen station Den Haag-Zoetermeer HSL is gebouwd | |
Yreal | woensdag 30 april 2014 @ 13:37 |
![]() | |
Yreal | woensdag 30 april 2014 @ 13:39 |
Gewoon boogje de hsl op en af maken daar, voor hsl treintjes van en naar den haag ![]() | |
Peter | woensdag 30 april 2014 @ 13:41 |
Ligt alleen de a12 een beetje rot in de weg.. Al past de boog naar Leidschendam er ook net wel tussen.. | |
Yreal | woensdag 30 april 2014 @ 13:46 |
Gewoon al veel eerder aftakken en dan met een tunnel naast het spoor naar den haag weer naar boven komen | |
Ajaxfan | woensdag 30 april 2014 @ 13:50 |
Titel klopt precies bij datgene wat ze wil bereiken en de actuele situatie. | |
b2py | woensdag 30 april 2014 @ 13:51 |
Bluf | |
Dr_Flash | woensdag 30 april 2014 @ 13:57 |
Door wie dan? Niet door NS in ieder geval, want die willen zelfs betalende reizigers er nu voor op laten draaien. | |
JDude | woensdag 30 april 2014 @ 14:33 |
En een Breda-Prinsenbeek-HSL. Al kun je je afvragen of het met zoveel stops op de baan ooit een hsl wordt. | |
Peterselieman | woensdag 30 april 2014 @ 14:36 |
Voor een Benelux zou het prima zijn geweest. Immers, als je sneller wilt pak je de Thalys | |
Yreal | woensdag 30 april 2014 @ 14:40 |
en in april 3707 km in de trein | |
Dr_Flash | woensdag 30 april 2014 @ 15:00 |
5482 hier ![]() | |
Yreal | woensdag 30 april 2014 @ 15:00 |
Dat moet beter kunnen | |
JDude | woensdag 30 april 2014 @ 15:00 |
Ik hou m'n hart vast voor m'n ochtendspitstrein morgen ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 30 april 2014 @ 15:03 |
Kan het ook wel, m'n PR is 8237 ![]() | |
b2py | woensdag 30 april 2014 @ 15:58 |
Tussen Schiphol en leiden rijden veel minder treinen. Later meer informatie. Lekker nuttige storingsinfo ![]() | |
Peterselieman | woensdag 30 april 2014 @ 16:04 |
ik hoorde iets over een stroomstoring in het zuiden van Amsterdam. Veel huizen en bedrijven zonder stroom en treinen en metro's staan stil. | |
Dr_Flash | woensdag 30 april 2014 @ 16:04 |
stroomstoring zuidas. | |
Dr_Flash | woensdag 30 april 2014 @ 16:08 |
"Zware" stroomstoring zelfs. O.a. 50.000 huishoudens zijn getroffen. Dat wordt weer feest in de avondspits dus. http://nos.nl/artikel/642252-zware-stroomstoring-in-adam.html | |
Ajaxfan | woensdag 30 april 2014 @ 16:10 |
Gebied liep van Amstelveen tot aan Weesp. gaat wel even duren het weer goed op te starten denk ik. | |
b2py | woensdag 30 april 2014 @ 16:12 |
Diemen ook, Babs heeft er ook last van.. | |
Dos37 | woensdag 30 april 2014 @ 16:48 |
Mijn trein rijdt wel maar maar een ICM-3 treinstel midden in de spits dat wordt genieten. | |
Ireyon | woensdag 30 april 2014 @ 17:10 |
Ze moeten die Metro's ook gewoon op zonne-energie laten rijden.. | |
b2py | woensdag 30 april 2014 @ 17:14 |
Ook dan kan je HVI naar de klote gaan.. | |
Dr_Flash | woensdag 30 april 2014 @ 17:45 |
Wat is een HVI ? | |
Ireyon | woensdag 30 april 2014 @ 18:08 |
Het was een grapje jongen metros rijden onder de grond daar schijnt toch helemaal geen zon man ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 30 april 2014 @ 18:24 |
De metro van die metropool van een Roosendaal misschien, maar die van Amsterdam niet hoor. Heel klein stukje maar ![]() | |
b2py | woensdag 30 april 2014 @ 18:28 |
Hoogspanningsverdeelinstallatie. Ding wat stuk was bij TenneT. | |
Ireyon | woensdag 30 april 2014 @ 18:33 |
Waarom is er eigenlijk gekozen voor een bovengrondse metro in plaats van een ondergrondse tram? | |
b2py | woensdag 30 april 2014 @ 18:35 |
Vraag dat maar aan de Antwerpenaren. | |
James1988 | woensdag 30 april 2014 @ 18:44 |
In Brussel hebben ze het zelfs allebei ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 30 april 2014 @ 18:45 |
En het botst nog op elkaar ook ![]() ![]() | |
James1988 | woensdag 30 april 2014 @ 19:23 |
Typisch weer. Net bij aankomst in Rotterdam: "Dames en heren, vanwege werkzaamheden rijdt deze trein niet verder dan Venlo. Reizigers naar Eindhoven en Venlo adviseren wij om te reizen via Utrecht." En nu: Je zal toch maar geluisterd hebben ![]() | |
DriekOplopers | woensdag 30 april 2014 @ 19:36 |
Suggesties gedaan tegen de norme vervuiling van de treinen: extra containers op d stations. Ook ideeënbus geopend voor goede ideeën om de vervuiling te beperken. Denkt allen mee, es vee pee: http://www.voorbeterov.nl/voorpagina.php | |
DeaDLocK2K | woensdag 30 april 2014 @ 19:41 |
Nou Fles, eigen personeel inzetten om troep op te ruimen is volgens NS geen stakingsbreken. Nee misschien juridisch niet. Stelletje idioten. | |
James1988 | woensdag 30 april 2014 @ 19:45 |
Op de HSL staat op het werkterrein op de zuidsectie (dat zijspoortje bij Lage Zwaluwe in de buurt) één of ander bruut apparaat van Vossloh, met op de zijkant "High Speed Grinding". Geen idee wat het precies doet, wat het daar doet of hoe lang het hier blijft, maar het ding zag er wel tof uit. Google levert me het volgende plaatje: ![]() | |
Maegrim | woensdag 30 april 2014 @ 19:49 |
spoorstaven slijpen denk ik, waarom weet ik niet meer ![]() edit: google is weer nuttig ![]() niks meer gehoord over die ICBerlijn van vanochtend overigens... | |
Dr_Flash | woensdag 30 april 2014 @ 19:54 |
Wel leuk dat ze eerst bedenken om hun klanten daar voor op te laten draaien en DAN pas... he ![]() | |
b2py | woensdag 30 april 2014 @ 19:55 |
Spoorstaven slijpen. Waarom Bam Rail dat niet zelf doet is me een raadsel overigens.. Misschien is dit ding speciaal voor UIC60 spoorstaven ofzo en kunnen ze dat met hun eigen materieel niet.. | |
Dr_Flash | woensdag 30 april 2014 @ 20:00 |
Dr_Flash | woensdag 30 april 2014 @ 20:05 |
is dus een nogal universeel ding ![]() | |
Duvel | woensdag 30 april 2014 @ 20:06 |
Nou, als die stuk is, is het denk ik niet met een uurtje weer up and running... Was het niet bij Liander trouwens, die storing? | |
Duvel | woensdag 30 april 2014 @ 20:06 |
Jargon. | |
b2py | woensdag 30 april 2014 @ 20:08 |
Artikel nu.nl noemt ook TenneT.. | |
Duvel | woensdag 30 april 2014 @ 20:09 |
Ah, 150 kV is idd TenneT. | |
greavy | woensdag 30 april 2014 @ 20:09 |
Hier 10.108,6 kilometer, waarvan in de periode 5 april - 20 april er 9701,1 kilometer gereden is. | |
greavy | woensdag 30 april 2014 @ 20:11 |
Ze zijn bang dat de Speno weer door het juk knalt. Ofzo. | |
b2py | woensdag 30 april 2014 @ 20:13 |
Ze zijn zelf verantwoordelijk, ze huren zelf Speno in om in den landen het spoor te slijpen. Bam Rail heeft namelijk aanbesteding spoorstaven slijpen gewonnen enkele jaren terug. | |
boriq | woensdag 30 april 2014 @ 20:15 |
op Somda wordt daarover het volgende gemeld: "met een draaistel ontspoord bij het wasperron Aswpl" | |
b2py | woensdag 30 april 2014 @ 20:27 |
Via het Grote Blote Tieten Forum: Op vrijdag 2 mei zal er een Thalys ETCS-testen doen op de Athus-Meuse lijn. De theoretische tijden: Brussel ATE TGV 11u00 Vilvoorde 11u26 Leuven 12u18 Ottignies 12u42 Namen 13u00 Dinant 13u22 Vonêche 13u51 Florenville 14u25 Florenville 14u28 Librammont 14u58 Librammont 15u13 Bertrix 15u21 Bertrix 15u35 Dinant 16u33 Namen 16u54 Leuven 17u53 Brussel ATE TGV 18u25 http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?p=208670#p208670 | |
James1988 | woensdag 30 april 2014 @ 20:44 |
Er is weer eens een goederentrein ontspoord en in brand gevlogen in de VS, dit keer in de buurt van Lynchburg, Virginia. http://www.theepochtimes.(...)n-near-depot-grille/ | |
b2py | woensdag 30 april 2014 @ 20:59 |
Alstom to decide on GE bid by end of May as Siemens circles ALSTOM has confirmed that it has received an offer from General Electric (GE) for its Energy division, which if approved would result in the French company focusing solely on its Transport business using the proceeds from the sale to strengthen this sector, pay down debt and return cash to shareholders. The Financial Times reports that the Alstom board has accepted a $US 12.35bn cash offer from GE, but that it has left the door open to a counter bid from Siemens. In a statement issued on Wednesday morning, Alstom says that it has established a committee of independent directors, led by Mr Jean-Marc Folz, to review the proposed transaction before the end of May, and to consider "all stakeholder interests including the French state." Alstom CEO Mr Patrick Kron and the committee will liaise with the French government to consider its views. Alstom says that if the proposed transaction goes through the remaining Transport division, which had a turnover of ¤5.5bn in 2012-13, would be led by its current management with Bouygues as a long-term shareholder. "The proposed transaction would allow Alstom to develop its Transport business as a standalone company, with a strong balance sheet to capitalise on opportunities in the dynamic rail transport market," Kron says. However, the delay in approving a deal with GE leave Siemens with enough time to launch a formal offer, a move that the German company confirmed that it is exploring yesterday, and which is seemingly favoured by the French government. In a letter sent to the French group, Siemens asked for access over the next four weeks, a move confirmed by Alstom which acknowledged Siemens' declaration of interest. It says that Siemens' intentions will be reviewed in light of Alstom's corporate interest and the views of all stakeholders, but that it will not solicit offers for all or part of its energy business from other third parties. However, if Alstom does decide to proceed with another offer, it has committed to pay GE a break-up fee of 1.5% of its bid. Siemens said over the weekend that it envisages the formation of two European industrial champions, itself in energy and Alstom in transport by transferring its high-speed rail technology. However, it is understood that Siemens would retain ownership of its urban and regional train and signalling divisions. Ultimately it appears that the deal's fate hinges on French politics. President Francois Hollande's government stepped into the negotiations last week in an effort to protect what it sees as a strategic industrial asset and "secure a better deal for Alstom," which was described by industry minister Mr Arnaud Montebourg as a national "industrial jewel." Montebourg also accused Kron of "a breach of national ethics" for attempting to negotiate the GE deal without government involvement. Bron | |
James1988 | woensdag 30 april 2014 @ 21:04 |
Het is een volledig privaat bedrijf, maar toch wil de overheid een dikke vinger in de pap hebben? Wat een clown. ![]() Ik had de indruk dat Power en Grid het beter deden dan Transport, maar daar zat ik dus kennelijk verkeerd. | |
Dr_Flash | woensdag 30 april 2014 @ 21:29 |
Wacht wat? Een Fransoos die begint over "National ethics"? ![]() | |
Litpho | woensdag 30 april 2014 @ 21:45 |
Werkgeversorganisatie OSB slaat bemiddelaar NS af Klinkt alsof het geen slecht plan is voor NS om na aflopen contract eens te kijken of de concurrentie wat meegaander is ![]() | |
greavy | woensdag 30 april 2014 @ 21:52 |
Net ff zitten nakijken: De eerste dag van deze vakantietrip heb ik echter het record aan spoorse kilometers overtroffen van de afgelopen 3 jaar: 1316 kilometer op één dag, en dat in zo'n 15 uur (incl. een tussenstop van 5,5). De tweede dag met het meeste op één dag betrof 20 April, met 1178 kilometer in zo'n 13 uur zonder lange tussenstops. | |
Dr_Flash | woensdag 30 april 2014 @ 22:06 |
Nooit nachttreinen genomen? ![]() Mijn hele top-8 zit boven de 1400 km. | |
b2py | woensdag 30 april 2014 @ 22:08 |
Ook echt aids ja, wat een hufters. | |
greavy | woensdag 30 april 2014 @ 22:09 |
Nee, ik heb geen nachttreinen genomen. Heb 1 nacht in München, 10 in Dresden, 1 in Praag en 1 in Basel geslapen, in een ho(s)tel (allen 1p-kamer). Heb in de afgelopen 3 spoorse jaren niet één keer een nachttrein genomen. Oh, ik heb er ook nog 4 dagen bij waar ik niet boven de 50 kilometer op één dag kom: Heb ook nog langs de lijn gestaan voor foto's schieten enzo. | |
ManianMan | woensdag 30 april 2014 @ 22:14 |
In de trein valt mij op dat alleen bij de echte zitplaatsen vuilnisbakjes aanwezig zijn. Echter wanneer je onder staat of zit is er geen prullenbak aanwezig. | |
greavy | woensdag 30 april 2014 @ 22:17 |
Rond kwart over acht vanavond schijnen er 2 treintjes opelkaar gebotst te zijn in de Waalhaven, waarbij ook lekkage is geconstateerd in één van de ketelwagens. | |
b2py | woensdag 30 april 2014 @ 22:21 |
Zal deze wel zijn: 30-04-14 20:07:03 Brandweer Rotterdam-Rijnmond PRIO 1 SI460 TS441 AL441 HV461 TS461 OD401 AG901 Albert Plesmanweg/Spooremplacement spoor 307 Rotterdam Ongeval Spoorvervoer (Gev.stof betrokken: ja) (Trein,Trein) (klein) Vak: 5999840 1400400 Brandweer VRR - Zuid OD 40.1 - Officier van Dienst 1400441 Brandweer VRR - Zuid Mijnsherenlaan Kazernealarm 1400461 Brandweer VRR - Zuid Groene Tuin Kazernealarm 1400902 Brandweer VRR - Extern AG 90.1 - AGS DCMR 1400999 Brandweer VRR - GMK Lichtkrant MKB | |
greavy | woensdag 30 april 2014 @ 22:22 |
Klopt, die is het. Is aan de Albert Plesmanweg idd. | |
Peterselieman | woensdag 30 april 2014 @ 22:46 |
Dat is echt een bruut ding ![]() Gewoon bij 80 km/h de rails slijpen terwijl het spoor in dienst blijft. Komt Speno aan met 's nachts stapvoets slijpen ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 30 april 2014 @ 22:49 |
4 maanden: 17.006 km. Schema 50k plus blijft intact ![]() | |
James1988 | woensdag 30 april 2014 @ 22:51 |
Toen ik het ding in de verte zag staan dacht ik al dat het iets van Vossloh was, heel kenmerkende kop vind ik. ![]() | |
spectrumanalyser | woensdag 30 april 2014 @ 22:52 |
het gaat hard met de sloop van de V'tjes. eergisteren werden opnieuw 3 stellen overgebracht van Arnhem Goederen naar Amsterdam Zaanstraat. De draaistellen van de V'tjes blijven bewaard voor de V'tjes die nog op de baan blijven. Volgend jaar blijven er 20 stuks Plan V in dienst. De opgelapte DDAR stellen vullen de rest op. gisteren was er activiteit in de Houtrakpolder. bij Haarlem was een viertal nieuwe DDZ rijtuigen opgehaald. ![]() einde van de rit, de houtrakpolder. ![]() in de ochtend van 29 april is door de VR203-3 een retourtje Amersfoort gedaan met zes DDAR rijtuigen, om de aslagers goed te houden. | |
b2py | woensdag 30 april 2014 @ 22:53 |
Het doet sommige belangrijke dingen niet die een langzamere slijptrein wel doet. Ieder voordeel heeft zijn nadeel. | |
Peterselieman | woensdag 30 april 2014 @ 22:56 |
Dat is waar, maar het kan een mooie aanvulling op het programma zijn, zeker als je ervoor kunt zorgen dat de langzame slijptrein minder vaak langs hoeft te komen en daarnaast de rails in betere conditie kunnen verkeren. | |
Peterselieman | woensdag 30 april 2014 @ 22:58 |
Het enige aparte mat dat ik vandaag heb gezien is een stopmachine van BAM die in Groningen geparkeerd is vlakbij het voormalige NTM-station tussen de Paterswoldseweg en Peizerweg. Normaal is er niets op die spoortjes te vinden, maar vanwege spoorvernieuwing tussen Groningen en Winsum staat er nu wel iets. | |
Peterselieman | woensdag 30 april 2014 @ 23:00 |
Nog een leuke: tussen nu en 2021 willen ze ervoor zorgen dat de trein tussen Leeuwarden en Harlingen Haven in een vast halfuurpatroon kan gaan rijden. Om dit te bereiken zal tussen Dronrijp en Franeker een stukje spoor verdubbeld moeten worden, zodat er daar gekruist kan gaan worden. Ben je mooi van die 26/34-verdeling af. | |
b2py | woensdag 30 april 2014 @ 23:02 |
Wat voor stopmachine is het? De spoortjes, is daar een inzetplaats bij? Dat zijn vaak een soort overwegen. | |
Peterselieman | woensdag 30 april 2014 @ 23:09 |
Zo eentje: Foto: Kevin Evers Hoe bedoel je inzetplaats? In de zin van dat er vaker werkmaterieel staat? | |
b2py | woensdag 30 april 2014 @ 23:11 |
Oh dat is een unimat. Een inzetplaats is een plek waar railvoertuigen vanuit de weg het spoor kunnen betreden. Een andere stopmachine, de beaver wordt namelijk per dieplader naar een inzetplaats gebracht, daar precies neergezet en vervolgens zakt dat ding in het spoor. Dit omdat een beaver niet zelfstandig in dienst zijnd spoor mag berijden. Een unimat mag dat wel. | |
Dr_Flash | woensdag 30 april 2014 @ 23:16 |
een idefix heet dat ![]() | |
dennistd | woensdag 30 april 2014 @ 23:18 |
Die Beaver kan toch zelfs op een overweg in het spoor gezet worden, met een stempel precies in het midden draait ie 90 graden om zijn as. | |
Peterselieman | woensdag 30 april 2014 @ 23:20 |
Ik ken in Leeuwarden wel een inzetplaats van een Beaver. Dat is aan ten zuidwesten van het station aan de Van Loonstraat op het Struktonterrein. | |
Dr_Flash | woensdag 30 april 2014 @ 23:21 |
Maat van me heeft een keer een anim gifje gemaakt van het opladen van een idefix. Stempeltjes uit, bzzzt omhoog, diepladert eronder en gaan ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 30 april 2014 @ 23:46 |
Ik zit er al een paar minuten heel gefascineerd naar te kijken. Thanks ![]() | |
dennistd | woensdag 30 april 2014 @ 23:50 |
Op http://www.nicospilt.com/index_weg-en-werken.htm (op 2/3e de pagina) staat het losse van de Beaver | |
Darkwing_Duck | woensdag 30 april 2014 @ 23:55 |
Is dit interview nou gewoon in mat'64 opgenomen, hoor ik dat goed? ![]() ![]() http://nos.nl/audio/64207(...)gen-in-de-trein.html [ Bericht 22% gewijzigd door Darkwing_Duck op 01-05-2014 00:01:05 ] | |
Darkwing_Duck | woensdag 30 april 2014 @ 23:59 |
Iemand die weet of de Regiolis nog Parijs aandoet morgen? | |
Darkwing_Duck | donderdag 1 mei 2014 @ 00:00 |
![]() | |
James1988 | donderdag 1 mei 2014 @ 00:03 |
Op RER-lijn C gaan SNCF en RFF in 2014 op een aantal plekken knutselen. Er is een uitgebreide blogpost geschreven, maar er is ook een kaartje van:![]() Geen idee. ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 1 mei 2014 @ 00:08 |
Leuk en Handig! Maar voor de pretritjes te plannen is deze toch net iets handiger http://malignec.transilie(...)VAUX_2014Ligne-C.pdf SALOPERIE DE CATÉNAIRE! ![]() Ik zeg het je James! | |
James1988 | donderdag 1 mei 2014 @ 00:34 |
Best een duidelijk kaartje ![]() Daar zouden NS en ProRail een voorbeeld aan kunnen nemen, in ieder geval voor de grote werkzaamheden. Denk aan een Utrecht Centraal dat half plat gaat, Zwolle dat zo goed als onbereikbaar is, enz. ![]() Mooie grafische vormgeving ook ![]() | |
James1988 | donderdag 1 mei 2014 @ 00:55 |
Op Skyscrapercity heb ik wat beeldmateriaal gevonden van de Regiolis in TER Picardie-indeling en kleurstelling. De Picardie-Regiolis is 6 bakken lang en kan zowel onder de draad als op diesel rijden. Op 25 april reed deze trein tussen Paris-Nord en Laon. Wat me opvalt in de video: van buiten klinkt het ding als een metro, van binnen is hij erg stil. Of dat ook in het echt zo is valt nog maar te bezien natuurlijk, het zou een of andere ruisonderdrukking kunnen zijn. De stoelen zien er ruim genoeg uit, en er zijn klaptafeltjes. | |
b2py | donderdag 1 mei 2014 @ 06:38 |
Ja, maar dan is wel de hele overweg bezet. Plus dat je pas kan beginnen met lossen als de buitendienststelling is begonnen. Kost allemaal tijd enzo. | |
b2py | donderdag 1 mei 2014 @ 06:56 |
Heeft die hamster in Berlijn ook, bizar stil van binnen. | |
b2py | donderdag 1 mei 2014 @ 06:58 |
Morgenavond vanaf 22:40 tot 10:40 geen sprinters en intercity's tussen Amersfoort en Hilversum, en vanaf 06:40 weer intercity's. Spoedvervanging van het spoor aldaar. [ Bericht 2% gewijzigd door b2py op 01-05-2014 07:29:23 ] | |
greavy | donderdag 1 mei 2014 @ 08:30 |
Stond ie dus hier? ![]() Foto uit 2011 | |
greavy | donderdag 1 mei 2014 @ 08:33 |
KölnGleis heeft ook een handig systeem: ![]() En op het spoor: ![]() Hoef je dus niet te stempelen. | |
Darkwing_Duck | donderdag 1 mei 2014 @ 08:37 |
Heb 'weekendvrij' vandaag, maar goed het is een feetsdag hier dus de treinen op die Relatie Parijs - Laon is slechts een handjevol. Maargoed, ik sta om 13.55 op Mitry-Claye voor een Picardie TER Regiolis. Zal je niet zien dat die weer met oude leuk gereden word ![]() ![]() | |
JDude | donderdag 1 mei 2014 @ 08:47 |
Werkzaamheden Tilburg-Oisterwijk waren keurig op tijd af. En de treinen rijden hier ook nog steeds redelijk schoon rond. Brabant ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 1 mei 2014 @ 08:49 |
![]() | |
Dr_Flash | donderdag 1 mei 2014 @ 09:08 |
Deventer - Delft Zuid gaat vandaag met vier overstaps ipv 1 ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 1 mei 2014 @ 09:09 |
Want? | |
James1988 | donderdag 1 mei 2014 @ 09:10 |
![]() De IC Direct rijdt al de hele ochtend niet vanwege een wisselstoring. Lekker bezig weer... ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 1 mei 2014 @ 09:13 |
Maar hoe kan het in godsnaam dat men ieder weekend het spoor in een hindernisbaan omtovert, al jaren lang en de laatste maanden het lijkt of men meer en meer achter de feiten aan gaat lopen ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 1 mei 2014 @ 09:20 |
Crap. Toch +30 ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 1 mei 2014 @ 09:21 |
aanrijding persoon bij Gouda | |
b2py | donderdag 1 mei 2014 @ 09:22 |
Doe je dat niet online op MijnNS? | |
Ireyon | donderdag 1 mei 2014 @ 09:32 |
| |
Dr_Flash | donderdag 1 mei 2014 @ 09:39 |
denk het niet: papieren maandtrajectabo ![]() | |
b2py | donderdag 1 mei 2014 @ 09:39 |
Aha ja dan moet het met de hand ja ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 1 mei 2014 @ 09:42 |
is dat traject vrij nog steeds niet rond? | |
James1988 | donderdag 1 mei 2014 @ 09:44 |
Dat is sinds gisteren te koop. | |
Darkwing_Duck | donderdag 1 mei 2014 @ 10:14 |
lekker op tijd.... ![]() | |
Pino112 | donderdag 1 mei 2014 @ 10:34 |
Zo help je dus de bovenleiding naar de tering: | |
ReisT | donderdag 1 mei 2014 @ 10:42 |
Slechts een half jaar vertraging ten opzichte van de planning van een jaar geleden. Dat is eigenlijk verbluffend snel voor een nieuw chipkaartproduct! ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 1 mei 2014 @ 11:06 |
Het lijkt wel een OV-Chipkaart ![]() | |
Adrie072 | donderdag 1 mei 2014 @ 13:50 |
In het programma 'Bang goes the theory' op de BBC, ging het van de week over ......... trains. Misschien niet de meest opzienbarende wetenswaardigheden bekend gemaakt, maar wel leuk en informatief gebracht. Hieronder link, maar helaas kun je dit niet (althans ik) in Nederland bekijken. http://www.bbc.co.uk/ipla(...)ory_Series_8_Trains/ Je hebt er dus geen zak aan, maar weet jij wat de high-speed flying banana is? Zie maar. | |
Adrie072 | donderdag 1 mei 2014 @ 14:23 |
http://www.dumpert.nl/med(...)er_haarlem_plat.html Arrr arrr me mateys!!! geniaal gevonden! | |
b2py | donderdag 1 mei 2014 @ 15:40 |
Zie vorige pagina, is gisteravond gebeurd. | |
Peterselieman | donderdag 1 mei 2014 @ 15:53 |
ja | |
Peterselieman | donderdag 1 mei 2014 @ 15:55 |
Valt mee. Dat is nou een vlamboog | |
Peterselieman | donderdag 1 mei 2014 @ 16:00 |
In het begin doet het me qua geluid ook wel denken aan een VIRM. | |
derLudolf | donderdag 1 mei 2014 @ 16:29 |
Waar is spoor 1 (of 2) in Arnhem eigenlijk? Het eerste perronspoor is 3, daarachter ligt maar een ander spoor | |
Peterselieman | donderdag 1 mei 2014 @ 16:32 |
Ik denk dat je hier een antwoord hebt: http://www.gelderlander.n(...)oor-5-zoek-1.2294121 | |
b2py | donderdag 1 mei 2014 @ 17:09 |
1133 te Hfd was rechtsleidend niet in controle zie ik op Somda: http://somda.nl/forum/14845/p493054/Opvallende+dingen+1+mei/ | |
b2py | donderdag 1 mei 2014 @ 17:15 |
Gunning van het RandstadRail station bovenop Den Haag CS is ook gegund. 40,9 Mio voor Bam Civiel/Rail. 18 mei 2016 wordt het opgeleverd. https://www.tenderned.nl/(...)en/cid/6321/cvp/join | |
ReisT | donderdag 1 mei 2014 @ 17:20 |
He, railcatering in de trein tussen Amsterdam en Utrecht. Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt hier. Toeval of nieuw traject sinds vandaag? | |
Peter | donderdag 1 mei 2014 @ 17:44 |
Apart dat tussen bakken 3 en 4 geen Jacobsstel zit. Zal wel zijn om de trein daar te kunnen splitsen, maar waarom? | |
James1988 | donderdag 1 mei 2014 @ 17:54 |
Onderhoud kunnen doen aan een half treinstel? | |
b2py | donderdag 1 mei 2014 @ 17:57 |
Ja. | |
Peter | donderdag 1 mei 2014 @ 17:57 |
Langere werkplaats bouwen ![]() | |
James1988 | donderdag 1 mei 2014 @ 18:44 |
Lijkt me eerder een gevalletje "minder reserves hoeven inslaan" zodat je bij een defect slechts een half treinstel hoeft te vervangen i.p.v. een hele. Met 1 reservetreinstel kun je dan 2 defecten opvangen. | |
Dr_Flash | donderdag 1 mei 2014 @ 19:02 |
Niet erg zinvol he, als het idee is om die andere halve dan op de baan te houden want dat gaat niet. Daar heb je alleen wat aan bij twee defecte stellen waarvan je dan de twee goeie helften samen weer de baan op kunt sturen. Maar ook daar zitten wel weer wat haken en ogen aan natuurlijk. Wat bijvoorbeeld als het ene kapotte stel dan in Perpignan staat en het andere in Dunkerque? Sowieso ben je een dag bezig om die twee bij elkaar in de buurt te krijgen, en dan, waar ga je "de twee goeie helften" naartoe sturen? Eigenlijk heb je er alleen wat aan als het spul is wat in een beperkt gebied rijdt EN vaak genoeg stuk gaat ![]() | |
b2py | donderdag 1 mei 2014 @ 19:03 |
Of hoeft maar 1 half stel reserve te hebben in plaats van 1 hele. Kost ook minder ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 1 mei 2014 @ 19:05 |
Oh ik nam eigenlijk aan dat het een soort Twix-modus was. Hoe zeg je dat. Je begrijpt me wel ![]() | |
b2py | donderdag 1 mei 2014 @ 19:07 |
Nee ik begrijp het niet ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 1 mei 2014 @ 19:08 |
Loop naar de pomp en koop een Twix. | |
James1988 | donderdag 1 mei 2014 @ 19:10 |
Ik denk dat het ongeveer zoiets is als bij de Eurostar: twee halve treinstellen die met elkaar samenwerken. Als er dan eentje stuk is (bijvoorbeeld omdat hij een auto heeft geramd op een overweg) kan je in een grote werkplaats de defecte helft loskoppelen, wegslepen (met zo'n schattig rangeerlocje) en er een andere helft aan vast plakken. Dan heb je toch weer een volledig inzetbaar treinstel, maar tegen minder kosten. | |
Dr_Flash | donderdag 1 mei 2014 @ 19:10 |
Moet jedie wel HEBBEN natuurlijk. | |
Peter | donderdag 1 mei 2014 @ 19:11 |
Had dan 2 kopbakken met tractie en 4 wagons gemaakt. Was logischer ![]() | |
James1988 | donderdag 1 mei 2014 @ 19:14 |
Kun je kopen ![]() | |
b2py | donderdag 1 mei 2014 @ 19:16 |
Dit is een inzetplaats op de vrije baan, bij gebrek aan overwegen. ![]() Vaak zie je op emplacementen dat er ook nog een stukje spoor is voor inzet van materieel als een beaver of kroll. Zoiets zie op de volgende link op Hoofddorp Opstel. https://www.google.nl/map(...)d:0x3f11830627093e83 | |
Dr_Flash | donderdag 1 mei 2014 @ 19:20 |
Het is krol en het staat voor KRaan Op Lorries. ![]() Wie heeft die uit de OP verwijderd? ![]() | |
James1988 | donderdag 1 mei 2014 @ 19:22 |
Die Roosendaler ![]() | |
b2py | donderdag 1 mei 2014 @ 19:23 |
Jij maakt nooit typo's? | |
James1988 | donderdag 1 mei 2014 @ 19:27 |
Aanstaande maandag gaat de verbouwing van station Breda een nieuwe ronde in. Hierbij schuift de verbouwing een perronnetje verder, en kunnen reizigers voor het eerst gebruik maken van het geheel verbouwde spoor 8. Sporen 5 en 7 zullen geheel buiten dienst zijn, aan het einde van spoor 6 vertrekt de sprinter naar Dordrecht/Den Haag. Hier zijn wat foto's te zien: http://www.viabreda.nl/fotos-februari-2014 Het is mooi aan het worden ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 1 mei 2014 @ 19:30 |
Niet als ik auti-praat bezig ![]() | |
b2py | donderdag 1 mei 2014 @ 19:32 |
Je vind dit al auti-praat? ![]() | |
Bitlord | donderdag 1 mei 2014 @ 19:40 |
Misschien wat voor Fles, zag net dat de IC Berlijn/Pimpel, net vertrokken uit Amersfoort richting Apeldoorn, voorop een wit/blauw Berlijn-Warschauexpressrijtuig. | |
Dr_Flash | donderdag 1 mei 2014 @ 19:40 |
ja die is verdwaald sinds vorige week ![]() | |
Peterselieman | donderdag 1 mei 2014 @ 19:52 |
en een plaats dichtbij de werkplaats om te driehoeken in het geval dat nodig is. | |
Darkwing_Duck | donderdag 1 mei 2014 @ 19:58 |
Achievement: Alle station van de Regio Parijs: Check! (of Recheck, met de opening van Creteil Pompadour!) ![]() Wat betreft de Regiolis: Niet gezien laat staan gedaan ![]() ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 1 mei 2014 @ 20:06 |
Na het zoveelse -zwerver-duwt-willekeurige-reiziger/ster-op-het-metrospoor in Parijs hier een Handleiding: Wat toen doen als ik op het metrospoor word geduwd http://www.francetvinfo.f(...)_types=og.recommends Vertaling: http://translate.google.f(...)ecommends&edit-text= | |
Dr_Flash | donderdag 1 mei 2014 @ 20:13 |
Wat is vertalen blijkbaar nog steeds tering moeilijk voor een computer ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 1 mei 2014 @ 20:16 |
Dat heb jij toch niet nodig? ![]() | |
greavy | donderdag 1 mei 2014 @ 20:16 |
Amsterdam - Utrecht, net als Utrecht - Arnhem wordt zo af en toe bediend. Om de diensten aan te vullen, en de treinen "waaruit blijkt dat er genoeg omzet behaald kan worden". De proef die men gehouden heeft, en na 3,5 weken al in een stille dood gestorven was, was de IC Leeuwarden/Groningen - Rotterdam tussen Utrecht en Rotterdam cateren, dan met de IC naar Vlissingen tot Dordrecht, en dan de IC naar Venlo tot Eindhoven. In Eindhoven via dezelfde route weer terug. Nu heeft men een nieuwe proef, en die loopt inmiddels al 2 maanden: Utrecht - Rotterdam vv pendelen met de IC Leeuwarden/Groningen-Rotterdam. Er wordt nog bekeken of het niet aangevuld kan worden met Rotterdam - Den Haag CS en dan door Den Haag - Utrecht. | |
Dr_Flash | donderdag 1 mei 2014 @ 20:17 |
Nee ![]() | |
Duvel | donderdag 1 mei 2014 @ 20:20 |
Ik had vandaag ijscatering in een IC Utrecht - Den Haag. | |
Duvel | donderdag 1 mei 2014 @ 20:21 |
Vet! Vonken! *fap*fap*fap* | |
Duvel | donderdag 1 mei 2014 @ 20:23 |
Dit commentaar bij het youtube-filmpje:Kan bijna niet kloppen, want de doorslagspanning van lucht is ongeveer een cm per kV. Strakke stuurman als je op 2 cm van de bovenleiding kunt blijven. | |
Dr_Flash | donderdag 1 mei 2014 @ 20:23 |
Ik de andere kant op ![]() | |
Viezze | donderdag 1 mei 2014 @ 20:24 |
Eindhoven/Den Bosch - Utrecht wordt op dit moment ook al gedaan toch? Ik heb het idee dat ik daar de laatste tijd regelmatig railcatering zie. | |
Darkwing_Duck | donderdag 1 mei 2014 @ 20:26 |
![]() Heeft iemand deze al gezien? Heb m gekregegen, ist t leuk? ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 1 mei 2014 @ 20:30 |
Dat vragen wij aan jou ![]() Waarschijnlijk wel. RIppen en uploaden die klootzak ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 1 mei 2014 @ 20:31 |
Kom maar haken ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 1 mei 2014 @ 20:32 |
Kom maar punniken ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 1 mei 2014 @ 20:35 |
Halen dus ![]() | |
James1988 | donderdag 1 mei 2014 @ 20:36 |
![]() | |
spectrumanalyser | donderdag 1 mei 2014 @ 20:43 |
de afleveringen van "In het spoor van" staan op youtube. ook leuk om nog eens terug te kijken. | |
Duvel | donderdag 1 mei 2014 @ 20:45 |
Volgens mij stapte mijn ijsberin in Gouda uit. | |
Dr_Flash | donderdag 1 mei 2014 @ 20:48 |
![]() ![]() | |
Yreal | donderdag 1 mei 2014 @ 20:55 |
ijscatering ![]() | |
Duvel | donderdag 1 mei 2014 @ 21:02 |
Perverseling, gewoon het ijsvrouwtje. | |
greavy | donderdag 1 mei 2014 @ 21:47 |
Her en der lopen ze ook met ijs rond, inderdaad. Raket (¤1,75) en Cornetto en Magnum (¤2) zit in het assortiment. Ze lopen het alleen bij "goed weer", en de hoofdtrajecten die zij willen lopen daarmee zijn op Utrecht - Zwolle, Utrecht - Den Bosch. Altijd handig dat je nog goed contact hebt met je oude collega's van de Railcatering. Heb er 2 maandjes gewerkt. | |
Dr_Flash | donderdag 1 mei 2014 @ 21:53 |
Nee. Raket is eurootje kaal. Die kip op Utrecht - Den haag was ook best enthousiast vanmiddag. Dus die contacten van jou.... mwoa ![]() | |
b2py | donderdag 1 mei 2014 @ 21:54 |
Speciaal voor Flash & James, HighSpeedGrinding City in Düsseldorf! http://www.railjournal.co(...)orf.html?channel=542 | |
greavy | donderdag 1 mei 2014 @ 21:58 |
Oh, je hebt gelijk. Raket is ¤1,00. Was 't toevallig een jongen, zo rond de 20/22 jaar, met blond haar? Die zei deze tarieven tegen mij, en had vandaag de ijscateringdienst. | |
Dr_Flash | donderdag 1 mei 2014 @ 21:59 |
Nee, als ik kip zeg bedoel ik vrouw/meisje. | |
Darkwing_Duck | donderdag 1 mei 2014 @ 22:01 |
![]() ![]() | |
b2py | donderdag 1 mei 2014 @ 22:02 |
![]() | |
Dr_Flash | donderdag 1 mei 2014 @ 22:05 |
Jullie noemen kerels "kip"?
| |
b2py | donderdag 1 mei 2014 @ 22:06 |
Gewoon 'lekker wijf' of 'chickie' ![]() Kipje doe ik alleen met jou in de buurt. | |
DeaDLocK2K | donderdag 1 mei 2014 @ 22:08 |
N00b. | |
b2py | donderdag 1 mei 2014 @ 22:10 |
Hé, heb je hier geen permban? ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 1 mei 2014 @ 22:10 |
Kipje doe je alleen met je kipje in de buurt ja. | |
b2py | donderdag 1 mei 2014 @ 22:11 |
Het meest veelzijdige stukje vlees. | |
Dr_Flash | donderdag 1 mei 2014 @ 22:13 |
TMI thx ![]() | |
Peterselieman | donderdag 1 mei 2014 @ 22:13 |
Prima prijsje eigenlijk | |
DeaDLocK2K | donderdag 1 mei 2014 @ 22:13 |
Of bever: | |
b2py | donderdag 1 mei 2014 @ 22:14 |
Bruggetje eerder http://www.dumpert.nl/med(...),_1_brug_eerder.html ![]() ![]() ![]() | |
Duvel | donderdag 1 mei 2014 @ 22:14 |
Nee. Jouw omschrijving was volkomen helder. Dat. | |
Dr_Flash | donderdag 1 mei 2014 @ 22:14 |
Idd. Maar dat zijn ook wel dingen die je op een rit van een half uurtje leeg MOET verkopen. Een blikkie fris kan je terug in de koeling zetten ![]() | |
Peterselieman | donderdag 1 mei 2014 @ 22:16 |
of ze moeten smeltwater willen verkopen ![]() | |
Duvel | donderdag 1 mei 2014 @ 22:18 |
Die kant op, of andersom? En hoe laat? | |
Dr_Flash | donderdag 1 mei 2014 @ 22:23 |
Andersom idd. Vertrek 16:54 uit Den haag. | |
Dr_Flash | donderdag 1 mei 2014 @ 22:23 |
Precies. Dat legt dus ook wat druk op de verkoper ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 1 mei 2014 @ 22:29 |
Ik sta momenteel op station Willebroek, dat station heeft 2 perrons en ALLE treinen stoppen op perron 1. Op 1 trein na, in het weekend en op feestdagen stopt de trein van 23:24 op perron 2 ![]() ![]() | |
James1988 | donderdag 1 mei 2014 @ 22:30 |
Roestrijden ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 1 mei 2014 @ 22:31 |
Ook zonder wissels ![]() Sowieso, België werkt met memor, niet met spoordetectie ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 1 mei 2014 @ 22:33 |
Althans, toen ik nog weleens in België kwam ![]() | |
James1988 | donderdag 1 mei 2014 @ 22:33 |
Ik ken dat station toch niet joh ![]() Errr, Memor is een systeem om een machinist te vertellen "Ey gozert, je bent een geel sein gepasseerd", dat ding doet verder niks met treindetectie hoor ![]() In België werken ze voor zover ik weet net als in Nederland met pedalen, assentellers en spoorstroomlopen. | |
Dr_Flash | donderdag 1 mei 2014 @ 22:36 |
oh, kan ook wel. Ik weet alleen dat het perfect mogelijk is om in België met 160 door rood te knoerten. door simpelweg te zeggen: "Yeah I know, fakkit ![]() | |
Peterselieman | donderdag 1 mei 2014 @ 22:38 |
Gebeurt in Nederland ook hoor. Wat te denken van Scheemda waar minimaal eenmaal per week een trein gespoorwijzigd wordt naar spoor 1 om dat van roest te ontdoen. Dat het niet vaker hoeft komt door PSSSL | |
James1988 | donderdag 1 mei 2014 @ 22:38 |
![]() Dat zou tegenwoordig een stuk minder vaak voor moeten komen, nu er bijna overal TBL1+ ligt en in treinen is ingebouwd. Je kan nog steeds met 120 km/u over een baanvak scheuren waar je 30 km/u mag, maar het is nog steeds beter dan eerst. | |
Duvel | donderdag 1 mei 2014 @ 22:40 |
Ander pluimvee dan, ik vertrok 16:59 uit Utrecht. | |
Dr_Flash | donderdag 1 mei 2014 @ 22:41 |
Konden we zwaaien @Gouda buiten Oost ![]() | |
Duvel | donderdag 1 mei 2014 @ 22:42 |
Sorry, was te druk met het eten van mijn ijsje. En ik zat aan de verkeerde kant van de trein. | |
Dr_Flash | donderdag 1 mei 2014 @ 22:47 |
Ja ik ook. En ik sliep. | |
greavy | donderdag 1 mei 2014 @ 22:47 |
Alleen NMBS bouwt het in. CrossRail en andere privaten zoals CapTrain hebben het in nog géén enkele locomotief, en zijn dat ook niet van plan. Dit vanwege de komst van ERTMS in België. Het is zelfs niet verplicht om TBL1+ te hebben. | |
Dr_Flash | donderdag 1 mei 2014 @ 22:48 |
Mooie Belgische gedachtengang wel. "Mensentreinen rijden mensen dood, goederentreinen.... die hoef je dus niet te beveiligen ![]() | |
V2 | donderdag 1 mei 2014 @ 22:49 |
Ze mogen het niet verplichten. EU-regel. Enige dat ze mogen verplichten is ERTMS. | |
greavy | donderdag 1 mei 2014 @ 22:49 |
In België is men verplicht Memor te hebben om op de baan te mogen. | |
James1988 | donderdag 1 mei 2014 @ 22:49 |
De spoorwegen kunnen het ook niet meer verplichten, ze hebben te lang getreuzeld. In Descheemaecker's boek staat er nog wel wat over. Maar desondanks is het aantal seinoverschrijdingen, en dus ook de kans op rampen van Buizingenachtige omvang, fors gedaald.
![]() | |
V2 | donderdag 1 mei 2014 @ 22:50 |
Ja, maar nieuwer dan Memor mogen ze dus niet verplichten. | |
James1988 | donderdag 1 mei 2014 @ 22:50 |
Gong-fluit toch ook? ![]() | |
Peterselieman | donderdag 1 mei 2014 @ 22:51 |
Die ontsporen alleen maar | |
greavy | donderdag 1 mei 2014 @ 22:53 |
CrossRail is groot aandeelhouder de afgelopen periode daarin. | |
Peterselieman | donderdag 1 mei 2014 @ 22:56 |
Geen wonder dat die piratenboot voor vuurwerk zorgde in Haarlem. Dit gebeurde een brug eerder: http://www.dumpert.nl/med(...),_1_brug_eerder.html | |
Dr_Flash | donderdag 1 mei 2014 @ 22:57 |
Leuk man, dat is hetzelfde als in Nederland een automobilist verplichten om een pluchen dobbelsteen onder zijn binnenspiegel te hangen ![]() | |
Duvel | donderdag 1 mei 2014 @ 22:58 |
Dus dat verhaal van: "We voeren er echt niet tegenaan!" is definitief bullshit. | |
spectrumanalyser | donderdag 1 mei 2014 @ 22:58 |
de houtrakpolder begint goed vol te raken met mooie nieuwe DDZ bakken.![]() de fotograaf van deze foto kreeg te maken met de beveiliging. ookal kreeg de fotograaf toestemming van de machinist die bezig was, het is en blijft illegaal om binnen de hekken te gaan staan. prima beveiliging. | |
Dr_Flash | donderdag 1 mei 2014 @ 22:58 |
BAD planning ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 1 mei 2014 @ 22:59 |
Die heb ik dus vorige week in 1 ruk uit (moeten)/(ge)lezen. Tijdens een 6 uur durende overstap op Brussel zuid. Leuk werkje wel van Berend ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 1 mei 2014 @ 23:00 |
Sowieso. Overslagspanning 1000 volt per mm jijweetzelf. Het is 1000 keer waarschijnlijker dat je hem raakt dan dat je hem op 1,8 mm mist ![]() | |
Duvel | donderdag 1 mei 2014 @ 23:00 |
cm.. Maar dat bedoelde ik ja. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 1 mei 2014 @ 23:02 |
ik heb meerdere bronnen zien zweren op 1000/mm ![]() | |
James1988 | donderdag 1 mei 2014 @ 23:05 |
![]() ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 1 mei 2014 @ 23:08 |
Wie heeft mijn stamgastentekstje aangepast ![]() ![]() | |
James1988 | donderdag 1 mei 2014 @ 23:09 |
Hoi ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 1 mei 2014 @ 23:12 |
Wist jij trouwens dat de B 82500 en de Z 50000 gekoppeld konden rijden.. Zag vandaag een setje voorbijkomen (Op electriek, dat wel) moest 2 keer kijken voordat ik wist wat ik zag ![]() | |
James1988 | donderdag 1 mei 2014 @ 23:13 |
Euh, nee. Dat wist ik niet. Waren ze ook echt allebei in dienst, of was het een afsleepdienst? Ik heb wel eens een keer een Mat '64 gezien die een SLT sleepte. ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 1 mei 2014 @ 23:15 |
Het reed weliswaar leeg op Gare de Lyon opstel richting gare de Lyon,leeg dat wel... dus ik denk een rangeerbeweging...Maar zijn alle Alstom fabrikaten Backwards Compatible, of sowieso alle treinen? ![]() | |
James1988 | donderdag 1 mei 2014 @ 23:18 |
Als het een koppeling heeft en de koppeling op dezelfde hoogte zit, kun je het koppelen. Dat wil niet zeggen dat alles dan ook meteen werkt, vaak is het zo dat je het andere stel dan alleen op sleeptouw hebt en het ding dus niet meedoet met acceleratie, remmen, enzovoorts. Er zijn uitzonderingen, het NS-materieel uit de generaties voor Mat '64 kon onderling gekoppeld worden en samenwerken. De maximumsnelheid van de compositie werd dan beperkt tot die van het materieeltype met de laagste toegelaten maximumsnelheid. In België gebeurt het nog steeds dat Breaks (MS75) worden gekoppeld aan klassiekjes. De Z50000 en de B82500 zijn overigens van Bombardier ![]() | |
Peterselieman | donderdag 1 mei 2014 @ 23:20 |
en later is er deze combi nog geweest: | |
b2py | donderdag 1 mei 2014 @ 23:20 |
Hey spuit 11, zie vorige pagina ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 1 mei 2014 @ 23:21 |
Hey, dat wist ik ook wel hoor, ik wou alleen kijken of jij het wist ![]() | |
Peterselieman | donderdag 1 mei 2014 @ 23:21 |
er kwam een ijskoud verhaal tussendoor ![]() | |
James1988 | donderdag 1 mei 2014 @ 23:22 |
![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 1 mei 2014 @ 23:31 |
Tof kijkvoer:
| |
remcoP | donderdag 1 mei 2014 @ 23:32 |
Er zijn er zelfs meerdere verdwaald. Mijn trein (IC140) had er ook 1. Toen we Hengelo binnenkwamen zat er ook 1 in de trein richting Duitsland. | |
Peterselieman | donderdag 1 mei 2014 @ 23:35 |
Je zat in het stammetje dat gister deels ontspoord is op de Zaanstraat. Lees net op Somda dat er twee B-rijtuigen aan zijn gehangen en dat er een A-rijtuig gewisseld is en dat is een afwijkend rijtuig. Die twee eerder afgekoppelde bakken staan nog in Amsterdam en zullen tzt wel retour naar Duitsland gaan. | |
Duvel | donderdag 1 mei 2014 @ 23:35 |
Je hebt gelijk, als "veilige afstand" voor de waaghalzen wordt 1cm/kV aangehouden dan lijkt me. | |
remcoP | donderdag 1 mei 2014 @ 23:39 |
Ah, vandaar. Was wel apart om ineens een andere wagon in de trein te zien zitten. Trouwens: Rijden Duitse treinen altijd zo hard een station binnen? Vroeg me soms wel af of we op tijd stil zouden staan. ![]() | |
James1988 | donderdag 1 mei 2014 @ 23:40 |
Ja, dat is Duits rijden. ![]() | |
Peter | donderdag 1 mei 2014 @ 23:51 |
Zit er in NL in een NL-loc ook een Duitse meester dan? ![]() | |
remcoP | donderdag 1 mei 2014 @ 23:53 |
Weet nou niet wat ik minder fijn vind: De oncomfortabiliteit (ja dat is een woord) van het Duits rijden, of het overdreven EZR gebruiken.(Voor Vleuten al uitrollen) | |
James1988 | donderdag 1 mei 2014 @ 23:54 |
Als je in NL een machinist hebt die Duits rijdt is het er waarschijnlijk eentje van NS Hispeed en niet van NSR, want bij NSR wordt er gehamerd op energiezuinig rijden terwijl men bij NSH meer focus legt op punctualiteit. Ook vanwege de tijd die nodig is om al die klotekoffers in en uit de trein te krijgen. [ Bericht 9% gewijzigd door James1988 op 01-05-2014 23:56:10 (Verkeerde user) ] | |
remcoP | donderdag 1 mei 2014 @ 23:54 |
Daar niet volgens mij, merkte nml wel een verschil toen we in NL waren. | |
James1988 | donderdag 1 mei 2014 @ 23:54 |
Geef mij maar Duits rijden. ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 1 mei 2014 @ 23:55 |
Ik word echt totaal gestoord van het slechte geluid. Welke mongol heeft dat bedacht. | |
Maegrim | vrijdag 2 mei 2014 @ 05:54 |
En hispeed huurt nog wel eens in ![]() | |
greavy | vrijdag 2 mei 2014 @ 08:43 |
De Thalys die vandaag over de Belgische Athus-Meuse rijdt, doet dit om te testen of de nieuwe versie ERTMS in het treinstel werkt met ERTMS 2.3.0d. Als deze rit goed gaat, dan krijgen alle Thalyssen deze nieuwe update. | |
Dr_Flash | vrijdag 2 mei 2014 @ 08:51 |
De reiziger op 1, 2 en 3. Hoeveel is 1, 2 en 3 samen? Juist, 6. En dus stonden de reizigers in Amersfoort op spoor 6. Een half uur wortel te schieten omdat de IC naar Schiphol niet even EEN minuut kon wachten op de IC uit Enschede. Toch één van de grotere overstapknopen in het land. Maar nee. IJzerduwen op 1, dan een hele tijd niks, en de reiziger op 6. | |
Litpho | vrijdag 2 mei 2014 @ 08:56 |
EZR is zó fijn met krappe aansluitingen ![]() | |
_serial_ | vrijdag 2 mei 2014 @ 09:02 |
Sja, gewoon vol tractie doorknallen, nutteloze IC stops eruit halen, lange stoptijden eruit, en de rit Dordrecht - Den Haag HS is weer zoals een paar jaar geleden 6 min korter. | |
b2py | vrijdag 2 mei 2014 @ 09:07 |
Ik moest lachen ![]() | |
Mr_Klaasje | vrijdag 2 mei 2014 @ 09:13 |
Die dingen zouden al een vorm van 2.3.0d moeten hebben. Anders kunnen ze niet op de HSL-zuid. | |
_JdM_ | vrijdag 2 mei 2014 @ 10:30 |
1 van de 4 omlopen op Zutphen-Oldenzaal valt uit. Zowel in Zutphen als in Hengelo geen linten gezien. De vervallen omloop wordt opgevangen met bussen (treinvervangendvervoer lijn 273). In Hengelo waren na 20 minuten na vertrektijd van de trein een bus naar Oldenzaal, en 8-10 minuten na aankomsttijd een bus vanuit Oldenzaal. En dat is toch best snel geregeld ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 2 mei 2014 @ 10:41 |
Die nostalgie net DVDs zijn best tof, eerste DVD vol met Polygoon achtig materiaal over de wederopbouw van de spoorwegen na de oorlog. 2e DVD bevatte een film uit 1999. "Deze splinternieuwe 3 Baks VIRM, ook wel Bizon genoemd....." ![]() | |
James1988 | vrijdag 2 mei 2014 @ 10:48 |
Is dat niet versie 2.3.0c met een aantal patches die later formeel zijn opgenomen in versie 2.3.0d? | |
ReisT | vrijdag 2 mei 2014 @ 11:00 |
Zonder V dan he, toen waren ze immers nog niet Verlengd. | |
Dr_Flash | vrijdag 2 mei 2014 @ 11:03 |
Zelf hoefde ik niet naar Schiphol dus ik had er geen last van. Maar ik vroeg me wel af wanneer dat wollige 1-2-3-gebral eigenlijk in zou moeten gaan en waarom niet "per direct"? ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 2 mei 2014 @ 11:03 |
Je hebt een punt! | |
dennistd | vrijdag 2 mei 2014 @ 11:05 |
Het kan wel dus. Waren het trouwens eigen Syntus-bussen of ingehuurde bussen? | |
b2py | vrijdag 2 mei 2014 @ 11:54 |
Reken maar op een maand of zes. | |
_JdM_ | vrijdag 2 mei 2014 @ 11:54 |
Het was inhuur, maar wel met bekende bussen: rode ambassadors (van volgens mij TGVia) | |
Dr_Flash | vrijdag 2 mei 2014 @ 12:40 |
en waarom niet per direct? | |
Litpho | vrijdag 2 mei 2014 @ 12:45 |
Klantvriendelijkheid en oog voor reizigersbelangen zijn niet iets wat je per direct kan invoeren in een organisatie die daar niet voor gebouwd is. | |
b2py | vrijdag 2 mei 2014 @ 12:51 |
Implementatietraject, dat soort dingen kosten tijd. Tenzij hij expliciet heeft aangegeven dat zijn wijzigingen al waren doorgevoerd toen hij de uitspraak deed. | |
ReisT | vrijdag 2 mei 2014 @ 13:48 |
Nieuwe letters station Delft opgehangen![]() | |
Peter | vrijdag 2 mei 2014 @ 13:55 |
En de dixi voor in een SLT staat ook al klaar ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 2 mei 2014 @ 14:21 |
check die score die iemand postte ![]() http://imgur.com/4H50nkV | |
James1988 | vrijdag 2 mei 2014 @ 14:22 |
De tering. Iemand heeft geen leven. | |
Fiorano | vrijdag 2 mei 2014 @ 14:37 |
H*ly f*ck | |
b2py | vrijdag 2 mei 2014 @ 14:59 |
Wat een baas. | |
Dr_Flash | vrijdag 2 mei 2014 @ 15:16 |
Ja, op die manier is het een mentaliteitsverandering waar generaties overheen gaan ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 2 mei 2014 @ 15:17 |
Zag het gisteren al ja. Had net m'n camera opgeborgen helaas. Komt volgende week wel een keertje ![]() | |
DriekOplopers | vrijdag 2 mei 2014 @ 15:18 |
Woekerprijzen losse kaartjes in aantocht. Communicatie les 1: Niet willen ontkennen = toegeven. http://www.voorbeterov.nl/page13.php | |
DeaDLocK2K | vrijdag 2 mei 2014 @ 15:54 |
Grappig, de gemiddelde reis kost dat maar je bent niet van plan om te middelen hoeveel reizigers er daadwerkelijk gepakt worden door dit probleem, je gooit mensen die reizen op saldo en de mensen die nog kaartjes kopen op één hoop? De laatste keer dat ik buiten de spits reisde viel het mij trouwens op hoeveel mensen er met zelf afgedrukte vervoersbewijzen reizen. Maar euh, ja. Het is dus een beetje stemmingmakerij ook al kan ik me dit keer wel vinden in je kritiek opzich, vooral omdat het niet veel meer hoeft te kosten om de papieren treinkaartjes in stand te houden. | |
James1988 | vrijdag 2 mei 2014 @ 16:04 |
Sommige poortjes worden toch uitgerust met een barcodescanner (voor internationale reizigers), door ook op binnenlandse papieren vervoerbewijzen barcodes te plaatsen zou men al een heel eind moeten komen zonder de meerkosten van wegwerpchipjes. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 2 mei 2014 @ 16:07 |
Yes. Bijvoorbeeld. | |
James1988 | vrijdag 2 mei 2014 @ 16:12 |
Zo moeilijk is het niet om zoiets te bedenken, veel mensen hebben dat al jaren voorgesteld. Helaas heeft men bij NS flink zitten navelstaren en krijgen reizigers nu dus wederom een prijsverhoging. Aan de andere kant begrijp ik het wel, want ze willen zoveel mogelijk mensen aan de OV-chipkaart hebben. In bijvoorbeeld Londen is het ook zo dat een reis met een papieren kaartje duurder is dan een reis op saldo met die gekke Oyster-card. | |
Baboyeyo | vrijdag 2 mei 2014 @ 17:12 |
Morgen wil ik met de regionale trein RE13 Maas-Wupper-Express van Venlo naar Dusseldorf. Nu mag ik gratis reizen in "VRR Preisstufe D Region Süd 2. Klasse", dat zit zegmaar gratis bij een concertkaartje als Kombiticket (daarvoor ga ik naar Düsseldorf). Nu lijkt het dat het stukje Venlo niet tot die Region Sud behoort maar de rest van het traject we'll. Kan ik dan een kaartje van Venlo naar het eerste station (blijkbaar "Kaldenkirchen") kopen en dan voor de rest van het traject gratis in de trein blijven zitten? Ook is het zo dat dat gratis gedoe geldt voor heen en terug, maar gezien dat concert 's avonds is zal het niet mogelijk zijn voor mij om terug naar huis gegaan tot de volgende ochtend. Zullen ze zo aardig zijn om dat te snappen? Excuses als dit het verkeerde topic is | |
MPG | vrijdag 2 mei 2014 @ 17:17 |
In Venlo staan bij de kiosk twee Duitse kaartautomaten, waar je een kaartje Venlo - Kaldenkirchen kunt kopen. Zal niet al te duur zijn, want het is een stukje van amper een kilometer of wat ![]() Maar kijk voor de zekerheid ook even goed na of Venlo niet toch bij de Duitse tariefregio hoort, want volgens mij is dat sinds 2012 zo: Edit: Venlo valt volgens http://www.regio-bahn.de/index.cfm?view=tickets_tarif&schricht= onder Nord, en niet onder Sued. Dus toch kaartje kopen. [ Bericht 3% gewijzigd door MPG op 02-05-2014 17:23:32 ] | |
KnightSolaire | vrijdag 2 mei 2014 @ 17:27 |
Een reis in de bus/tram/etc. is ook veel duurder dan met de OV-chipkaart. Zou Voor Beter OV daar destijds ook over geklaagd hebben? ![]() E: Oh, dat is kennelijk geaccepteerd onder het mom van "lagere wachttijden in de bus". Zou niet van toepassing zijn op het treinstation. Kun je ook wel wat voor zeggen op het station hoor; mensen die even 10 seconden een klassewissel op de OV-chipkaart willen laden, moeten nu minuten wachten op mensen die papieren vervoerbewijzen kopen. Daarnaast kan het aantal kaartautomaten worden verminderd als minder mensen op het station vervoerbewijzen kopen, met lagere kosten tot gevolg. | |
Peterselieman | vrijdag 2 mei 2014 @ 17:36 |
is niet in alle gevallen waar. Als de afstand maar lang genoeg is en de voorwaarden voor de kaartjes gunstig genoeg dan kan een kaartje kopen gunstiger zijn dan de chipper gebruiken. Voorbeeldje bij Qbuzz Noord-Nederland: voor 8 euro kun je twee uur lang reizen en buiten de spits kun je voor 10 euro de rest van de dag onbeperkt reizen. Je kunt zo ook door beide concessiegebieden van Qbuzz reizen. | |
b2py | vrijdag 2 mei 2014 @ 17:41 |
Maar dan ben je echt opzoek naar maatwerk waar je net geluk bij moet hebben, daar help je hooguit de happy few mee in plaats van het grote publiek. | |
Peterselieman | vrijdag 2 mei 2014 @ 17:44 |
Dat is waar, het is om maar aan te geven dat je altijd goed moet kijken wat de voordeligste manier van reizen is | |
James1988 | vrijdag 2 mei 2014 @ 17:45 |
Toch blijft het achterlijk dat de OV-chipkaart geen vorm van price capping kent. | |
James1988 | vrijdag 2 mei 2014 @ 17:45 |
Topic vol! |