ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het zou best kunnen, want de IC Berlijn gaat er vandaag in Amsterdam met +20 uit. Dat zou betekenen dat er 'kort' gekeerd wordt met de binnengekomen stammen in plaats van dat ze bijna twee uur overstaan
Het zou best kunnen, want de IC Berlijn gaat er vandaag in Amsterdam met +20 uit. Dat zou betekenen dat er 'kort' gekeerd wordt met de binnengekomen stammen in plaats van dat ze bijna twee uur overstaan
En dat kort keren kan best, ze worden toch niet schoongemaakt...
Of vallen deze treinen onder een ander schoonmaakregime? Je kan het eigenlijk toch niet maken als NS zijnde dat je de van de DB 'geleende' rijtuigen als een vuilnisbak de grens over stuurt.
Nee NS nee. Los het conflict met de schoonmakers maar op. WIj betalen voor een schoongemaakte trein. Wegwezen.
Het probleem is dat de NS de schoonmaakbedrijven wel betaald, echter de schoonmakers hebben een conflict met hun werkgever (ja dezelfde werkgever waar ze 2 jr geleden al 4,75% loonsverhoging van gehad hebben na een 120 dagen durend slepend conflict). NS zou het kunnen oplossen, maar dat wordt gezien als besmet werk.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
En de helft van het probleem is natuurlijk dat mensen hun eigen troep niet weer mee de trein uit nemen, nu keilen ze het gewoon bovenop de hoop die er toch al ligt.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Op woensdag 30 april 2014 13:18 schreef Ener-G het volgende: En de helft van het probleem is natuurlijk dat mensen hun eigen troep niet weer mee de trein uit nemen, nu keilen ze het gewoon bovenop de hoop die er toch al ligt.
Jeps. Dat is ook een probleem ben ik met je eens, maar wat er ligt verdwijnt niet meer vanzelf, en de prullenbakken op de stations zijn ook al overvol -> sneeuwbaleffect
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
De berg troep vind ik niet eens zo erg, zolang het bij papieren zakken en lege bekers blijft... maar de plassen frisdrank, bier en kots zijn ronduit ranzig. Ook niet echt bevorderlijk voor de gezondheid.
En nog een paar dagen en al het voedsel wat tussen de troep ligt gaat ook heerlijk schimmelen
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
En een Breda-Prinsenbeek-HSL. Al kun je je afvragen of het met zoveel stops op de baan ooit een hsl wordt.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Tussen Tilburg en Oisterwijk moet een stuk spoor worden vervangen. Dit duurt naar verwachting 12 uur. Vanavond om 19.00 uur gaan monteurs beginnen. Van woensdag 30 april 19.00 tot donderdag 1 mei 7.00 uur kunnen er geen treinen rijden tussen Tilburg en Oisterwijk. Er worden bussen ingezet. Als de werkzaamheden volgens planning verlopen rijden na donderdagochtend 7.00 uur de treinen weer volgens plan. Maak gebruik van de bussen of reis om. De reisplanner is bijgewerkt. Plan kort voor vertrek uw reis en houd rekening met extra reistijd.
Ik hou m'n hart vast voor m'n ochtendspitstrein morgen .
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op woensdag 30 april 2014 16:08 schreef Dr_Flash het volgende: "Zware" stroomstoring zelfs. O.a. 50.000 huishoudens zijn getroffen. Dat wordt weer feest in de avondspits dus.
Op woensdag 30 april 2014 16:08 schreef Dr_Flash het volgende: "Zware" stroomstoring zelfs. O.a. 50.000 huishoudens zijn getroffen. Dat wordt weer feest in de avondspits dus.
Het was een grapje jongen metros rijden onder de grond daar schijnt toch helemaal geen zon man
De metro van die metropool van een Roosendaal misschien, maar die van Amsterdam niet hoor. Heel klein stukje maar Die van Rotterdam ook meer boven dan onder de grond.
Op woensdag 30 april 2014 18:33 schreef Ireyon het volgende: Waarom is er eigenlijk gekozen voor een bovengrondse metro in plaats van een ondergrondse tram?
Typisch weer. Net bij aankomst in Rotterdam: "Dames en heren, vanwege werkzaamheden rijdt deze trein niet verder dan Venlo. Reizigers naar Eindhoven en Venlo adviseren wij om te reizen via Utrecht."
Suggesties gedaan tegen de norme vervuiling van de treinen: extra containers op d stations. Ook ideeënbus geopend voor goede ideeën om de vervuiling te beperken.
Op de HSL staat op het werkterrein op de zuidsectie (dat zijspoortje bij Lage Zwaluwe in de buurt) één of ander bruut apparaat van Vossloh, met op de zijkant "High Speed Grinding". Geen idee wat het precies doet, wat het daar doet of hoe lang het hier blijft, maar het ding zag er wel tof uit.
Op woensdag 30 april 2014 19:41 schreef DeaDLocK2K het volgende: Nou Fles, eigen personeel inzetten om troep op te ruimen is volgens NS geen stakingsbreken. Nee misschien juridisch niet. Stelletje idioten.
Wel leuk dat ze eerst bedenken om hun klanten daar voor op te laten draaien en DAN pas... he
Op woensdag 30 april 2014 19:45 schreef James1988 het volgende: Op de HSL staat op het werkterrein op de zuidsectie (dat zijspoortje bij Lage Zwaluwe in de buurt) één of ander bruut apparaat van Vossloh, met op de zijkant "High Speed Grinding". Geen idee wat het precies doet, wat het daar doet of hoe lang het hier blijft, maar het ding zag er wel tof uit.
Google levert me het volgende plaatje: [ afbeelding ]
Spoorstaven slijpen. Waarom Bam Rail dat niet zelf doet is me een raadsel overigens.. Misschien is dit ding speciaal voor UIC60 spoorstaven ofzo en kunnen ze dat met hun eigen materieel niet..
Spoorstaven slijpen. Waarom Bam Rail dat niet zelf doet is me een raadsel overigens.. Misschien is dit ding speciaal voor UIC60 spoorstaven ofzo en kunnen ze dat met hun eigen materieel niet..
Ze zijn bang dat de Speno weer door het juk knalt. Ofzo.
Ze zijn bang dat de Speno weer door het juk knalt. Ofzo.
Ze zijn zelf verantwoordelijk, ze huren zelf Speno in om in den landen het spoor te slijpen. Bam Rail heeft namelijk aanbesteding spoorstaven slijpen gewonnen enkele jaren terug.
Alstom to decide on GE bid by end of May as Siemens circles
ALSTOM has confirmed that it has received an offer from General Electric (GE) for its Energy division, which if approved would result in the French company focusing solely on its Transport business using the proceeds from the sale to strengthen this sector, pay down debt and return cash to shareholders.
The Financial Times reports that the Alstom board has accepted a $US 12.35bn cash offer from GE, but that it has left the door open to a counter bid from Siemens. In a statement issued on Wednesday morning, Alstom says that it has established a committee of independent directors, led by Mr Jean-Marc Folz, to review the proposed transaction before the end of May, and to consider "all stakeholder interests including the French state." Alstom CEO Mr Patrick Kron and the committee will liaise with the French government to consider its views. Alstom says that if the proposed transaction goes through the remaining Transport division, which had a turnover of ¤5.5bn in 2012-13, would be led by its current management with Bouygues as a long-term shareholder.
"The proposed transaction would allow Alstom to develop its Transport business as a standalone company, with a strong balance sheet to capitalise on opportunities in the dynamic rail transport market," Kron says.
However, the delay in approving a deal with GE leave Siemens with enough time to launch a formal offer, a move that the German company confirmed that it is exploring yesterday, and which is seemingly favoured by the French government.
In a letter sent to the French group, Siemens asked for access over the next four weeks, a move confirmed by Alstom which acknowledged Siemens' declaration of interest. It says that Siemens' intentions will be reviewed in light of Alstom's corporate interest and the views of all stakeholders, but that it will not solicit offers for all or part of its energy business from other third parties. However, if Alstom does decide to proceed with another offer, it has committed to pay GE a break-up fee of 1.5% of its bid.
Siemens said over the weekend that it envisages the formation of two European industrial champions, itself in energy and Alstom in transport by transferring its high-speed rail technology. However, it is understood that Siemens would retain ownership of its urban and regional train and signalling divisions.
Ultimately it appears that the deal's fate hinges on French politics. President Francois Hollande's government stepped into the negotiations last week in an effort to protect what it sees as a strategic industrial asset and "secure a better deal for Alstom," which was described by industry minister Mr Arnaud Montebourg as a national "industrial jewel." Montebourg also accused Kron of "a breach of national ethics" for attempting to negotiate the GE deal without government involvement.
Hier 10.108,6 kilometer, waarvan in de periode 5 april - 20 april er 9701,1 kilometer gereden is.
Net ff zitten nakijken: De eerste dag van deze vakantietrip heb ik echter het record aan spoorse kilometers overtroffen van de afgelopen 3 jaar: 1316 kilometer op één dag, en dat in zo'n 15 uur (incl. een tussenstop van 5,5). De tweede dag met het meeste op één dag betrof 20 April, met 1178 kilometer in zo'n 13 uur zonder lange tussenstops.
Nee, ik heb geen nachttreinen genomen. Heb 1 nacht in München, 10 in Dresden, 1 in Praag en 1 in Basel geslapen, in een ho(s)tel (allen 1p-kamer). Heb in de afgelopen 3 spoorse jaren niet één keer een nachttrein genomen.
Oh, ik heb er ook nog 4 dagen bij waar ik niet boven de 50 kilometer op één dag kom: Heb ook nog langs de lijn gestaan voor foto's schieten enzo.
Op woensdag 30 april 2014 19:36 schreef DriekOplopers het volgende: Suggesties gedaan tegen de norme vervuiling van de treinen: extra containers op d stations. Ook ideeënbus geopend voor goede ideeën om de vervuiling te beperken.
In de trein valt mij op dat alleen bij de echte zitplaatsen vuilnisbakjes aanwezig zijn. Echter wanneer je onder staat of zit is er geen prullenbak aanwezig.
Rond kwart over acht vanavond schijnen er 2 treintjes opelkaar gebotst te zijn in de Waalhaven, waarbij ook lekkage is geconstateerd in één van de ketelwagens.
Op woensdag 30 april 2014 22:17 schreef greavy het volgende: Rond kwart over acht vanavond schijnen er 2 treintjes opelkaar gebotst te zijn in de Waalhaven, waarbij ook lekkage is geconstateerd in één van de ketelwagens.
Op woensdag 30 april 2014 19:45 schreef James1988 het volgende: Op de HSL staat op het werkterrein op de zuidsectie (dat zijspoortje bij Lage Zwaluwe in de buurt) één of ander bruut apparaat van Vossloh, met op de zijkant "High Speed Grinding". Geen idee wat het precies doet, wat het daar doet of hoe lang het hier blijft, maar het ding zag er wel tof uit.
Google levert me het volgende plaatje: [ afbeelding ]
Dat is echt een bruut ding
Gewoon bij 80 km/h de rails slijpen terwijl het spoor in dienst blijft. Komt Speno aan met 's nachts stapvoets slijpen
het gaat hard met de sloop van de V'tjes. eergisteren werden opnieuw 3 stellen overgebracht van Arnhem Goederen naar Amsterdam Zaanstraat. De draaistellen van de V'tjes blijven bewaard voor de V'tjes die nog op de baan blijven. Volgend jaar blijven er 20 stuks Plan V in dienst. De opgelapte DDAR stellen vullen de rest op.
gisteren was er activiteit in de Houtrakpolder. bij Haarlem was een viertal nieuwe DDZ rijtuigen opgehaald.
einde van de rit, de houtrakpolder.
in de ochtend van 29 april is door de VR203-3 een retourtje Amersfoort gedaan met zes DDAR rijtuigen, om de aslagers goed te houden.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Het doet sommige belangrijke dingen niet die een langzamere slijptrein wel doet. Ieder voordeel heeft zijn nadeel.
Dat is waar, maar het kan een mooie aanvulling op het programma zijn, zeker als je ervoor kunt zorgen dat de langzame slijptrein minder vaak langs hoeft te komen en daarnaast de rails in betere conditie kunnen verkeren.
Het enige aparte mat dat ik vandaag heb gezien is een stopmachine van BAM die in Groningen geparkeerd is vlakbij het voormalige NTM-station tussen de Paterswoldseweg en Peizerweg. Normaal is er niets op die spoortjes te vinden, maar vanwege spoorvernieuwing tussen Groningen en Winsum staat er nu wel iets.
Nog een leuke: tussen nu en 2021 willen ze ervoor zorgen dat de trein tussen Leeuwarden en Harlingen Haven in een vast halfuurpatroon kan gaan rijden. Om dit te bereiken zal tussen Dronrijp en Franeker een stukje spoor verdubbeld moeten worden, zodat er daar gekruist kan gaan worden. Ben je mooi van die 26/34-verdeling af.
Op woensdag 30 april 2014 23:02 schreef b2py het volgende: Wat voor stopmachine is het? De spoortjes, is daar een inzetplaats bij? Dat zijn vaak een soort overwegen.
Zo eentje: Foto: Kevin Evers
Hoe bedoel je inzetplaats? In de zin van dat er vaker werkmaterieel staat?
Oh dat is een unimat. Een inzetplaats is een plek waar railvoertuigen vanuit de weg het spoor kunnen betreden. Een andere stopmachine, de beaver wordt namelijk per dieplader naar een inzetplaats gebracht, daar precies neergezet en vervolgens zakt dat ding in het spoor. Dit omdat een beaver niet zelfstandig in dienst zijnd spoor mag berijden. Een unimat mag dat wel.
Op woensdag 30 april 2014 23:11 schreef b2py het volgende: Oh dat is een unimat. Een inzetplaats is een plek waar railvoertuigen vanuit de weg het spoor kunnen betreden. Een andere stopmachine, de beaver wordt namelijk per dieplader naar een inzetplaats gebracht, daar precies neergezet en vervolgens zakt dat ding in het spoor. Dit omdat een beaver niet zelfstandig in dienst zijnd spoor mag berijden. Een unimat mag dat wel.
Die Beaver kan toch zelfs op een overweg in het spoor gezet worden, met een stempel precies in het midden draait ie 90 graden om zijn as.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op woensdag 30 april 2014 23:11 schreef b2py het volgende: Oh dat is een unimat. Een inzetplaats is een plek waar railvoertuigen vanuit de weg het spoor kunnen betreden. Een andere stopmachine, de beaver wordt namelijk per dieplader naar een inzetplaats gebracht, daar precies neergezet en vervolgens zakt dat ding in het spoor. Dit omdat een beaver niet zelfstandig in dienst zijnd spoor mag berijden. Een unimat mag dat wel.
Ik ken in Leeuwarden wel een inzetplaats van een Beaver. Dat is aan ten zuidwesten van het station aan de Van Loonstraat op het Struktonterrein.
Op woensdag 30 april 2014 23:21 schreef Dr_Flash het volgende: Maat van me heeft een keer een anim gifje gemaakt van het opladen van een idefix. Stempeltjes uit, bzzzt omhoog, diepladert eronder en gaan
Geen idee. Regiolissen rijden inmiddels rond in Aquitaine, Lorraine (sinds 22 april), Picardië (sinds 25 april) en Alsace volgens dit persbericht tenminste.
Geen idee. Regiolissen rijden inmiddels rond in Aquitaine, Lorraine (sinds 22 april), Picardië (sinds 25 april) en Alsace volgens dit persbericht tenminste.
Leuk en Handig! Maar voor de pretritjes te plannen is deze toch net iets handiger
Daar zouden NS en ProRail een voorbeeld aan kunnen nemen, in ieder geval voor de grote werkzaamheden. Denk aan een Utrecht Centraal dat half plat gaat, Zwolle dat zo goed als onbereikbaar is, enz.
Op Skyscrapercity heb ik wat beeldmateriaal gevonden van de Regiolis in TER Picardie-indeling en kleurstelling. De Picardie-Regiolis is 6 bakken lang en kan zowel onder de draad als op diesel rijden. Op 25 april reed deze trein tussen Paris-Nord en Laon.
Wat me opvalt in de video: van buiten klinkt het ding als een metro, van binnen is hij erg stil. Of dat ook in het echt zo is valt nog maar te bezien natuurlijk, het zou een of andere ruisonderdrukking kunnen zijn.
De stoelen zien er ruim genoeg uit, en er zijn klaptafeltjes.
Op donderdag 1 mei 2014 00:55 schreef James1988 het volgende: Op Skyscrapercity heb ik wat beeldmateriaal gevonden van de Regiolis in TER Picardie-indeling en kleurstelling. De Picardie-Regiolis is 6 bakken lang en kan zowel onder de draad als op diesel rijden. Op 25 april reed deze trein tussen Paris-Nord en Laon.
Wat me opvalt in de video: van buiten klinkt het ding als een metro, van binnen is hij erg stil. Of dat ook in het echt zo is valt nog maar te bezien natuurlijk, het zou een of andere ruisonderdrukking kunnen zijn.
De stoelen zien er ruim genoeg uit, en er zijn klaptafeltjes.
Heeft die hamster in Berlijn ook, bizar stil van binnen.
Morgenavond vanaf 22:40 tot 10:40 geen sprinters en intercity's tussen Amersfoort en Hilversum, en vanaf 06:40 weer intercity's. Spoedvervanging van het spoor aldaar.
[ Bericht 2% gewijzigd door b2py op 01-05-2014 07:29:23 ]
Op woensdag 30 april 2014 22:58 schreef Peterselieman het volgende: Het enige aparte mat dat ik vandaag heb gezien is een stopmachine van BAM die in Groningen geparkeerd is vlakbij het voormalige NTM-station tussen de Paterswoldseweg en Peizerweg. Normaal is er niets op die spoortjes te vinden, maar vanwege spoorvernieuwing tussen Groningen en Winsum staat er nu wel iets.
Op woensdag 30 april 2014 23:21 schreef Dr_Flash het volgende: Maat van me heeft een keer een anim gifje gemaakt van het opladen van een idefix. Stempeltjes uit, bzzzt omhoog, diepladert eronder en gaan
Op donderdag 1 mei 2014 00:55 schreef James1988 het volgende: Op Skyscrapercity heb ik wat beeldmateriaal gevonden van de Regiolis in TER Picardie-indeling en kleurstelling. De Picardie-Regiolis is 6 bakken lang en kan zowel onder de draad als op diesel rijden. Op 25 april reed deze trein tussen Paris-Nord en Laon.
Wat me opvalt in de video: van buiten klinkt het ding als een metro, van binnen is hij erg stil. Of dat ook in het echt zo is valt nog maar te bezien natuurlijk, het zou een of andere ruisonderdrukking kunnen zijn.
De stoelen zien er ruim genoeg uit, en er zijn klaptafeltjes.
Heb 'weekendvrij' vandaag, maar goed het is een feetsdag hier dus de treinen op die Relatie Parijs - Laon is slechts een handjevol. Maargoed, ik sta om 13.55 op Mitry-Claye voor een Picardie TER Regiolis. Zal je niet zien dat die weer met oude leuk gereden word maar het is het proberen waard. en ik zal ook nog even een bezoekje bregen aan het pas geopende station Creteil Pompaduur, zodat ik dat Achievement weer terug heb
Werkzaamheden Tilburg-Oisterwijk waren keurig op tijd af. En de treinen rijden hier ook nog steeds redelijk schoon rond.
Brabant .
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Deventer - Delft Zuid gaat vandaag met vier overstaps ipv 1 Namelijk in Amersfoort, Duivendrecht, Leiden en Den Haag HS. En met een beetje mazzel is het maar een kwartiertje langer
Op donderdag 1 mei 2014 09:08 schreef Dr_Flash het volgende: Deventer - Delft Zuid gaat vandaag met vier overstaps ipv 1 Namelijk in Amersfoort, Duivendrecht, Leiden en Den Haag HS. En met een beetje mazzel is het maar een kwartiertje langer
Maar hoe kan het in godsnaam dat men ieder weekend het spoor in een hindernisbaan omtovert, al jaren lang en de laatste maanden het lijkt of men meer en meer achter de feiten aan gaat lopen
In het programma 'Bang goes the theory' op de BBC, ging het van de week over ......... trains.
Misschien niet de meest opzienbarende wetenswaardigheden bekend gemaakt, maar wel leuk en informatief gebracht. Hieronder link, maar helaas kun je dit niet (althans ik) in Nederland bekijken.
Op donderdag 1 mei 2014 00:55 schreef James1988 het volgende: Op Skyscrapercity heb ik wat beeldmateriaal gevonden van de Regiolis in TER Picardie-indeling en kleurstelling. De Picardie-Regiolis is 6 bakken lang en kan zowel onder de draad als op diesel rijden. Op 25 april reed deze trein tussen Paris-Nord en Laon.
Wat me opvalt in de video: van buiten klinkt het ding als een metro, van binnen is hij erg stil. Of dat ook in het echt zo is valt nog maar te bezien natuurlijk, het zou een of andere ruisonderdrukking kunnen zijn.
De stoelen zien er ruim genoeg uit, en er zijn klaptafeltjes.
In het begin doet het me qua geluid ook wel denken aan een VIRM.
Op donderdag 1 mei 2014 16:29 schreef derLudolf het volgende: Waar is spoor 1 (of 2) in Arnhem eigenlijk? Het eerste perronspoor is 3, daarachter ligt maar een ander spoor
Op donderdag 1 mei 2014 00:55 schreef James1988 het volgende: Op Skyscrapercity heb ik wat beeldmateriaal gevonden van de Regiolis in TER Picardie-indeling en kleurstelling. De Picardie-Regiolis is 6 bakken lang en kan zowel onder de draad als op diesel rijden. Op 25 april reed deze trein tussen Paris-Nord en Laon.
Wat me opvalt in de video: van buiten klinkt het ding als een metro, van binnen is hij erg stil. Of dat ook in het echt zo is valt nog maar te bezien natuurlijk, het zou een of andere ruisonderdrukking kunnen zijn.
De stoelen zien er ruim genoeg uit, en er zijn klaptafeltjes.
Apart dat tussen bakken 3 en 4 geen Jacobsstel zit. Zal wel zijn om de trein daar te kunnen splitsen, maar waarom?
Lijkt me eerder een gevalletje "minder reserves hoeven inslaan" zodat je bij een defect slechts een half treinstel hoeft te vervangen i.p.v. een hele. Met 1 reservetreinstel kun je dan 2 defecten opvangen.
Niet erg zinvol he, als het idee is om die andere halve dan op de baan te houden want dat gaat niet. Daar heb je alleen wat aan bij twee defecte stellen waarvan je dan de twee goeie helften samen weer de baan op kunt sturen. Maar ook daar zitten wel weer wat haken en ogen aan natuurlijk. Wat bijvoorbeeld als het ene kapotte stel dan in Perpignan staat en het andere in Dunkerque? Sowieso ben je een dag bezig om die twee bij elkaar in de buurt te krijgen, en dan, waar ga je "de twee goeie helften" naartoe sturen?
Eigenlijk heb je er alleen wat aan als het spul is wat in een beperkt gebied rijdt EN vaak genoeg stuk gaat
Op donderdag 1 mei 2014 19:05 schreef Dr_Flash het volgende: Oh ik nam eigenlijk aan dat het een soort Twix-modus was. Hoe zeg je dat. Je begrijpt me wel
Ik denk dat het ongeveer zoiets is als bij de Eurostar: twee halve treinstellen die met elkaar samenwerken. Als er dan eentje stuk is (bijvoorbeeld omdat hij een auto heeft geramd op een overweg) kan je in een grote werkplaats de defecte helft loskoppelen, wegslepen (met zo'n schattig rangeerlocje) en er een andere helft aan vast plakken.
Dan heb je toch weer een volledig inzetbaar treinstel, maar tegen minder kosten.
Op donderdag 1 mei 2014 19:10 schreef James1988 het volgende: Ik denk dat het ongeveer zoiets is als bij de Eurostar: twee halve treinstellen die met elkaar samenwerken. Als er dan eentje stuk is (bijvoorbeeld omdat hij een auto heeft geramd op een overweg) kan je in een grote werkplaats de defecte helft loskoppelen, wegslepen (met zo'n schattig rangeerlocje) en er een andere helft aan vast plakken.
Dan heb je toch weer een volledig inzetbaar treinstel, maar tegen minder kosten.