greavy | zondag 27 april 2014 @ 22:37 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
[ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 27-04-2014 22:50:08 ] | |
greavy | zondag 27 april 2014 @ 22:40 |
Oh, ik heb die DB Netze calculator en Jidenzka van die Tsjechen weer toegevoegd in de OP. | |
Dr_Flash | zondag 27 april 2014 @ 22:41 |
die "header" aan het eind kan wmb wel weg toch? | |
greavy | zondag 27 april 2014 @ 22:44 |
Zeg maar of ik 'm moet weghalen. Van mij hoeft die daar ook niet. | |
Peter | zondag 27 april 2014 @ 22:46 |
Dit is toch een plaatjestopic, geen plaatjes weghalen toch? ![]() | |
greavy | zondag 27 april 2014 @ 22:46 |
En it's gone. Kan 'm zo weer terugplaatsen, tag heb ik nog ff "opgeslagen" | |
James1988 | zondag 27 april 2014 @ 22:46 |
Van mij mogen die spoilers in het eerste kopje ook wel weg, zodat de stamgasten en de huisregels meteen in beeld staan. | |
greavy | zondag 27 april 2014 @ 22:48 |
Iets minder spoileren is idd. ook niet verkeerd. Wordt gefixt. Terugplaatsen kan op verzoek. Gelijk mijn PI maar ff daar aangepast, was nog de oude. Nog meer verouderde PI's in de OP? [ Bericht 17% gewijzigd door greavy op 27-04-2014 22:53:12 ] | |
James1988 | zondag 27 april 2014 @ 22:51 |
Stukken beter ![]() | |
Peter | zondag 27 april 2014 @ 22:55 |
UI's bedoel je? ( PI = posticon, UI=usericon) | |
greavy | zondag 27 april 2014 @ 22:57 |
UI bedoel ik ja, my bad. | |
b2py | zondag 27 april 2014 @ 22:58 |
Goede OP | |
Dr_Flash | zondag 27 april 2014 @ 23:07 |
huisregels? Hebben we huisregels ja? ![]() Hebben WIJ "Huisregels"? ![]() ![]() ![]() | |
Ireyon | zondag 27 april 2014 @ 23:09 |
Als je een betere bewoording hebt heb ik 'm zo aangepast hoor | |
Dr_Flash | zondag 27 april 2014 @ 23:10 |
Nou ja als het een naam moet hebben. Oké. Dan weet ik wel een term die EN veel beter de lading dekt EN herkenbaarder is voor spoorofielen. "Aanwijzing". | |
James1988 | zondag 27 april 2014 @ 23:11 |
Ja, wij hebben huisregels ja. Zodat jij ook nog snapt waar ik het over heb als ik zeg dat ik morgen naar Gvc ga met de 19watkanhetmijeigenlijkookverrottenook ![]()
![]() | |
Dr_Flash | zondag 27 april 2014 @ 23:11 |
Maar "huisregels" daar gaan spontaan m'n ballen van jeuken. Fijn voor een keertje, maar liever op momenten die ik zelf kies zeg maar ![]() | |
Dr_Flash | zondag 27 april 2014 @ 23:12 |
Wat. heb ik geen gelijk dan? | |
James1988 | zondag 27 april 2014 @ 23:13 |
Ik kwam de LEO Express weer eens tegen, en ben eens gaan kijken wat treinkaartjes nou eigenlijk kosten bij die lui. Zodra ik koos voor "Premium class" kreeg ik meteen de volgende waarschuwing:Netjes ![]() Voor een enkeltje Ostrava - Praag (een rit van 3,5 uur) in Premium class betaal je ongeveer 27 euro. | |
Dr_Flash | zondag 27 april 2014 @ 23:17 |
![]() | |
James1988 | zondag 27 april 2014 @ 23:19 |
![]() Het is het geld wel waard, denk ik. Ik heb in die stoelen gezeten en die zitten prima ![]() ![]() Die vrouwen op de foto zijn anders ook wel prima ![]() | |
Dr_Flash | zondag 27 april 2014 @ 23:22 |
Godverdomme wat een enge foto ![]() ![]() | |
Peterselieman | zondag 27 april 2014 @ 23:23 |
Dat is echt cheap | |
James1988 | zondag 27 april 2014 @ 23:23 |
Die vent zit inderdaad overdreven te grijnzen. ![]() | |
b2py | maandag 28 april 2014 @ 07:29 |
Mijn sarcasme meter gaat af. | |
greavy | maandag 28 april 2014 @ 08:22 |
Klopt. Tijdens mijn vakantie heb ik Ostrava - Praag in de Business-class gedaan, en kostte toen voor die rit rond de 500 Tsjechische kroon, oftewel ergens rond de 20 euro. Andere ritten voor Business-class waren wat duurder toen ik een dag vooraf ging boeken (780 Tsjechische kroon, zo'n ¤30). Maar Premium-class zat een dag vooraf rond de 950 Tsjechische kroon, oftewel rond de 38 euro. Maar naast de LEO Express is de RegioJet ook aan te bevelen. Ook prima service, en heerlijk comfort in de eerste klas Oostenrijkse rijtuigen. Ook de RegioJet heeft 3 klassen: Standard: 6-persoonshok Business: Een "Grootruim", 2+1 opstelling Premium: 4-persoonshok, nog luxere stoelen, nog meer ruimte Ik betaalde voor de Business voor Ceska Trebova - Praag omgerekend 8 euro, en dat is rond de 220 kilometer. De RegioJet is net wat goedkoper dan de LEO Express. Business bij RegioJet Ostrava-Praag scheelt rond de 5 tot 10 euro. [ Bericht 5% gewijzigd door greavy op 28-04-2014 08:31:39 ] | |
James1988 | maandag 28 april 2014 @ 09:10 |
Voor die prijzen heb je hier niet eens een enkeltje Rotterdam - Parijs met supervroegboekkorting ![]() | |
V2 | maandag 28 april 2014 @ 09:23 |
Gelukkig hangt er een noodhamer prominent in beeld heel erg knalrood te zijn. Speciaal voor noodsituaties zoals deze. | |
James1988 | maandag 28 april 2014 @ 09:50 |
Ik weet niet precies wat HTM aan het doen is, maar als ik het goed begrijp is de "verlengde avondspits" (tussen 18:00 en 19:00) van een vijfminutendienst inmiddels weer teruggebracht naar een 7,5-minutendienst... ![]() | |
b2py | maandag 28 april 2014 @ 10:25 |
Afstemmen op het aanbod? En zo erg is het toch niet? | |
derLudolf | maandag 28 april 2014 @ 10:28 |
Valt me nog mee hoe schoon de trein is. Zit in de IC Zwolle Roosendaal en ik deel deze alleen maar met de machinist ![]() Hoe lang zal de ICRm nog blijven rijden? Zo langzamerhand verdwijnen steeds meer locomotieven uit het personen vervoer. En aangezien de rijtuigen ook nog niet voorzien zijn van WiFi was ik een beetje bang dat ze misschien wel zouden verdwijnen over niet al te lange tijd, terwijl ik ze het mooiste en best zittend NS materieel vind. | |
Dr_Flash | maandag 28 april 2014 @ 10:32 |
Uit de IC Venlo - Den Haag verdwijnen ze in ieder geval allemaal in de loop van dit jaar. | |
ReisT | maandag 28 april 2014 @ 10:33 |
Om twee jaar later weer terug te keren als ICdefect tussen Den Haag en Eindhoven. | |
derLudolf | maandag 28 april 2014 @ 10:39 |
Zijn dr zoveel problemen mee dan? Reis al bijna 4 jaar Zwolle-Arnhem, nooit problemen mee gehad eigenlijk. Door wat wordt het vervangen dan Dr. Flash? | |
Dr_Flash | maandag 28 april 2014 @ 10:40 |
Hoofdzakelijk Virm, en ik zie er ook steeds meer ICM en DDZ in rijden. | |
James1988 | maandag 28 april 2014 @ 10:43 |
Zal wel te maken hebben met vakantie. In en rond Breda rijden er veel minder bussen en de streekbussen rijden ook nog eens sneller dan zou moeten volgens de dienstregeling. Over ICRm: naar het schijnt gaat dat spul toch Wi-Fi krijgen, maar alleen de bakken voor binnenlands gebruik. | |
Dr_Flash | maandag 28 april 2014 @ 10:46 |
Ja tuurlijk man. Stel je voor. Service bieden aan internationale reizigers die toch al de hoofdprijs betalen door die achterlijke grenstarieven. Dat kan natuurlijk niet ![]() | |
derLudolf | maandag 28 april 2014 @ 10:47 |
Zijn er rijtuigen die buiten NL komen dan? Of bedoel je de rijtuigen die überhaubt alleen maar in NL kunnen/mogen rijden? Hoop toch niet dat er nog meer virm Zwolle Roosendaal gaat rijden, ze janken enorm en zitten kut | |
Peterselieman | maandag 28 april 2014 @ 11:07 |
Dat doedelzakgeluid hoor je binnenin al een stuk minder sinds ze bij de oudste stellen de tractiemotoren vervangen hebben en nog wat andere aanpassingen gedaan zijn. Verder hoef je er geen last van te hebben als je in de juiste bak zit. | |
b2py | maandag 28 april 2014 @ 11:27 |
Werkt de Thalys wifi in al die koeientunnels? | |
Ireyon | maandag 28 april 2014 @ 11:33 |
Er is echt 0.0 bereik in die tunnels. | |
James1988 | maandag 28 april 2014 @ 11:35 |
Thalyswifi werkt sowieso voor geen meter, NS-wifi tijdens de spits is stukken beter dan wat die Fransozen aanbieden. En voor wifi in de Thalys moet je nog betalen ook. ![]() | |
derLudolf | maandag 28 april 2014 @ 11:48 |
Biedt het dan niet aan. Ik erger me meer aan slecht of betaalde WiFi dan dat ik me Stoor aan het compleet ontbreken hiervan | |
b2py | maandag 28 april 2014 @ 11:51 |
Dan zouden er dus eerst nog versterkers in de tunnel geplaatst moeten worden... | |
Yreal | maandag 28 april 2014 @ 11:53 |
Vooral de tafeltjes in de virm zijn veel te laag | |
Ireyon | maandag 28 april 2014 @ 11:54 |
Repeaters/versterkers ja. Maar dat gebeurt niet want zowel ProRail als de providers vinden dat niet hun probleem ![]() | |
_serial_ | maandag 28 april 2014 @ 11:58 |
Ik vind Wifi nog niet eens zo belangrijk, maar 3G/4G dekking in ALLE tunnels zou toch wel prettig zijn. | |
b2py | maandag 28 april 2014 @ 12:00 |
In meerdere tunnels is het wel al aangebracht, dus blijkbaar vinden ze het wel hun probleem. | |
Ireyon | maandag 28 april 2014 @ 12:11 |
In de HSL-tunnels is het na 5 jaar nog niet aangebracht, dus blijkbaar vinden ze het niet hun probleem. | |
#ANONIEM | maandag 28 april 2014 @ 12:52 |
De HSL is dan ook gewoon een stukje grotepiemelvergelijkerij van een paar ambtenaren. Alles daaraan is één grote clusterfuck. | |
Dr_Flash | maandag 28 april 2014 @ 14:10 |
Watjes. Het is nog niet eens 6 % van één toilet in een SLT ![]() | |
ReisT | maandag 28 april 2014 @ 14:52 |
Met de1700+ICRm combinatie zijn niet veel problemen (behalve dat er soms een loc spontaan in brand vliegt). Met de Traxx+ICRm op de HSL zijn wel vaak problemen. ICRm wordt straks alleen nog maar getrokken of geduwd door een Traxx. | |
Peterselieman | maandag 28 april 2014 @ 15:00 |
Je wilt hun toiletten voor SLT's laten lappen? ![]() | |
Dr_Flash | maandag 28 april 2014 @ 15:01 |
Ik wilde vooral aantonen dat NS qua geld maar wat zwamt, net naar wat ze goed uit komt ![]() | |
Peterselieman | maandag 28 april 2014 @ 15:08 |
willen ze in dit geval geld krijgen dan zullen ze wel met een bonnetje moeten komen | |
James1988 | maandag 28 april 2014 @ 15:37 |
Bron: NS | |
Viezze | maandag 28 april 2014 @ 15:46 |
Een toilet kan je over 10-20 jaar afschrijven. Dat is wel even wat anders dan een groepje randdebielen die binnen een uur voor 40.000¤ schade aanricht. | |
Dr_Flash | maandag 28 april 2014 @ 15:55 |
onzin, wat het kost, dat kost het. Op welke termijn je dat afschrijft heeft daar niets mee te maken. Het is ook niet zo dat er ELK uur voor 40.000 euro schade gemaakt wordt, 365x24. | |
Dr_Flash | maandag 28 april 2014 @ 15:57 |
NS is ook al niet te beroerd om betalende reizigers voor dit besmet-werk-karretje te spannen. Staat wel een beetje haaks op dat wollige gelul over ethische Code natuurlijk. | |
Dr_Flash | maandag 28 april 2014 @ 15:59 |
Als ze toch zo nodig hun handen aan besmet werk moeten vuilmaken, dan lijkt me dit in de eerste plaats een mooi klusje voor alle sudokuënde conducteurs in de 1e klasse. | |
#ANONIEM | maandag 28 april 2014 @ 16:07 |
Kantoorpersoneel kan toch ook prima de handen uit de mouwen steken? | |
b2py | maandag 28 april 2014 @ 16:22 |
Alsof die niets te doen hebben ![]() Is dit de algemene beleving van het Arriva buiten personeel? | |
Sandrvich | maandag 28 april 2014 @ 16:23 |
Afgelopen week nog een beetje geïnterraild en ook de Westbahn tussen Wien en St. Pölten uitgeprobeert, had er eigenlijk meer van verwacht moet ik zeggen. RegioJet blijft toch m'n favoriet qua privé maatschappij. ![]() Verder heb ik EC Avala van Beograd uitgezeten tot Praag, een dagtrein met een ritduur van een kleine 16 uur door Servië, Hongarije, Slowakije en Tsjechië. Leuk voor één keer, heb het vooral overleefd door het Tsjechisch restauratierijtuig met lekker maaltijden & halve liters bier aan ¤1,50. ![]() | |
Peterselieman | maandag 28 april 2014 @ 16:27 |
Mini Metro heeft een update gehad. Het is er leuker op geworden, maar zeker niet makkelijker | |
Dr_Flash | maandag 28 april 2014 @ 16:31 |
Kennelijk niet ![]() Reisinformatie geven? Nee ![]() Capaciteit inplannen? Hmm. Ook niet ![]() Bijsturing dan misschien? Hmm. Bijsturing zeg je? ![]() | |
b2py | maandag 28 april 2014 @ 16:32 |
Ik dacht er echt twee minuten geleden op de fiets nog aan om dat te gaan doen! ![]() | |
Peterselieman | maandag 28 april 2014 @ 16:40 |
![]() Je mag nu blij zijn als je boven de 600 uitkomt, waar je eerst wel boven de 1000 kon halen | |
Dr_Flash | maandag 28 april 2014 @ 16:45 |
Waar is dat spel? | |
derLudolf | maandag 28 april 2014 @ 16:48 |
Wordt dat een diamanten troon met gouden leidingwerk ofzo? | |
ReisT | maandag 28 april 2014 @ 16:49 |
http://dinopoloclub.com/minimetro/ | |
Dr_Flash | maandag 28 april 2014 @ 16:53 |
Toen de treinstellen SLT op de baan kwamen, bleek er geen toilet in te zitten. Grote commotie, maar NS had ze nou eenmaal zonder toilet besteld. En om van het gezeur af te zijn hebben ze toen gezegd dat het een absurd bedrag zou kosten om het achteraf alsnog in te bouwen. Dat kwam neer op 730.000 euro per treinstel. Wat natuurlijk complete onzin is. Inmiddels is het wel zo dat alle volgende treinen die besteld worden, wel inclusief toilet besteld moeten worden. | |
Dr_Flash | maandag 28 april 2014 @ 16:54 |
Oh ja daar moet je weer eoa gare obscure Oost-Oekraïense web player voor installeren ![]() | |
b2py | maandag 28 april 2014 @ 16:55 |
Nee jij hebt Firefox, in Chrome werkt hij zonder. | |
Viezze | maandag 28 april 2014 @ 16:57 |
Je kan hem als standalone downloaden, link staat onderaan de pagina. | |
James1988 | maandag 28 april 2014 @ 16:57 |
Onderaan de pagina staat een downloadknopje waarmee je een .exe of een .app krijgt. | |
b2py | maandag 28 april 2014 @ 17:12 |
Die niet werkt op zijn Macbookje ![]() | |
James1988 | maandag 28 april 2014 @ 17:14 |
De .app wel hoor ![]() | |
Dr_Flash | maandag 28 april 2014 @ 17:14 |
98. En toen crashte mijn vervoerbedrijf vanwege zogenaamd reizigersoverschot. Wat een kutspel. Wel erg realistisch natuurlijk. | |
b2py | maandag 28 april 2014 @ 17:16 |
Je had natuurlijk ook de prullenbakken kunnen gaan legen omdat je als planner & bijstuurder natuurlijk toch niets doet ![]() | |
Peterselieman | maandag 28 april 2014 @ 17:16 |
Gaat de goede kant op bij mij. Zit ondertussen al boven de 1600 dankzij een gewijzigde tactiek van onder meer ringlijnen | |
Dr_Flash | maandag 28 april 2014 @ 17:18 |
Niet mijn taak ![]() | |
Peterselieman | maandag 28 april 2014 @ 17:23 |
Mijn record met Mini Metro staat nu op 2357. Wie heeft zin om dat te verbeteren? ![]() | |
Litpho | maandag 28 april 2014 @ 17:42 |
Lijkt me heel realistisch zelfs ![]() | |
Peterselieman | maandag 28 april 2014 @ 17:43 |
![]() | |
b2py | maandag 28 april 2014 @ 17:47 |
Dat hij automatisch pauzeert als je naar een ander tabblad gaat is er ook uitgesloopt.. | |
James1988 | maandag 28 april 2014 @ 17:55 |
Dat was er bij alpha 9 al uitgesloopt, gelukkig ![]() | |
Dr_Flash | maandag 28 april 2014 @ 18:10 |
Oh, ik lees net dat de Ajax-lieverdjes ook nog een aantal metrostellen gemold hebben. En niet alleen Zilvermeeuwen, ook M5. | |
Yreal | maandag 28 april 2014 @ 18:51 |
Virm in de stoptrein den haag Utrecht, en god wat rijden we traaaaaag. ze remmen trouwens bij de intertoys af omdat die brug daar op barsten staat bij 120km/u. ![]() | |
spectrumanalyser | maandag 28 april 2014 @ 18:51 |
Een nieuwe dag, een nieuw transport Plan V naar Amsterdam Zaanstraat. vandaag zijn op transport gegaan: Plan V 927, 934 en 923. ![]() | |
b2py | maandag 28 april 2014 @ 18:54 |
Deze? https://www.google.nl/map(...)uM4HNZFmGnW2YrLw!2e0 Of deze? https://www.google.nl/map(...)TuvAmgPdfEQ_2KsQ!2e0 | |
Yreal | maandag 28 april 2014 @ 18:55 |
die eerste | |
Dr_Flash | maandag 28 april 2014 @ 18:56 |
Vlak achter Gouda is dat he? Of voor, vanuit Den haag gezien. Daar rijden we altijd stapvoets over die bouwplaats heen, weet niet of er een brug op barsten staat daar ![]() | |
Dr_Flash | maandag 28 april 2014 @ 18:57 |
Wanneer is de heiligverklaring? ![]() | |
spectrumanalyser | maandag 28 april 2014 @ 19:08 |
![]() | |
Peterselieman | maandag 28 april 2014 @ 19:09 |
Volgende week volgens mij. Eerst moeten er nog van enkele andere stellen conservenblikjes gemaakt worden. | |
Yreal | maandag 28 april 2014 @ 19:21 |
had de conducteur van de boemel het over. | |
b2py | maandag 28 april 2014 @ 19:25 |
| |
Yreal | maandag 28 april 2014 @ 19:26 |
Mensen met Primark tassen moer preventief de toegang tot ov worden ontzegd ![]() | |
b2py | maandag 28 april 2014 @ 19:26 |
Hoogzwangere poes stapt in Enschede uit de trein | |
Dr_Flash | maandag 28 april 2014 @ 19:42 |
hormonenwijven ook altijd ![]() | |
Peterselieman | maandag 28 april 2014 @ 19:53 |
En dan lees je dit: http://somda.nl/forum/14836/p492872/Opvallende+dingen+28+april/ | |
greavy | maandag 28 april 2014 @ 19:59 |
Toen ik eerste klas van Brussel naar Parijs ging als start van mijn vakantie begin deze maand, heb ik het gehele traject goede wifi gehad. In de tweede klas heb ik het nog niet geprobeerd. ICE is ook betalen, 5 euro voor 1 dag. Maar ook daar: Op de trajecten waar het aangeboden wordt, werkt het wel errug goed. Heb er 1x voor betaald (Dresden - Frankfurt en Frankfurt - Basel, dus incl. overstap en dan kan je gewoon met hetzelfde pakket door). | |
Viezze | maandag 28 april 2014 @ 20:01 |
Wat een gehuil om de omroep ![]() ![]() | |
Peterselieman | maandag 28 april 2014 @ 20:03 |
daar ging het me niet om. Wel dat een HC op ging ruimen | |
Viezze | maandag 28 april 2014 @ 20:04 |
Ja dat begrijp ik. Ik verbaasde me er gewoon over. Maar dat moet ik natuurlijk niet doen, want somda. | |
James1988 | maandag 28 april 2014 @ 20:24 |
Vanochtend zag ik een kortsluitlans zitten in het meest rechter spoor van Den Haag HS naar Leiden, misschien heeft dat hier iets mee te maken. Ik had een rit die net na 5 uur 's middags uit Brussel naar Parijs ging, 2e klas. Dat was echt huilen met de pet op, zelfs een simpele webpagina deed er 5 seconden over om te laden - zonder plaatjes of scripts. | |
DeaDLocK2K | maandag 28 april 2014 @ 20:24 |
In de ICE tussen Hannover en Würzburg werkt het anders voor geen meter. | |
b2py | maandag 28 april 2014 @ 20:26 |
http://www.dualinventive.eu/nl/services#zkl-3000-rc Deze? | |
James1988 | maandag 28 april 2014 @ 20:27 |
Ik heb niet de gelegenheid gehad om hem van dichtbij te bekijken, maar het lijkt er wel een beetje op. | |
Yreal | maandag 28 april 2014 @ 20:29 |
En weer mijn trein stuk ![]() | |
James1988 | maandag 28 april 2014 @ 20:32 |
Slopert ![]() | |
b2py | maandag 28 april 2014 @ 20:33 |
Die zitten permanent in de baan, rondom Amsterdam liggen er ook een stuk of 180 ![]() Dat heeft er in ieder geval weinig mee te maken, wellicht dat ze hem gebruiken voor de buitendienststelling nu. | |
Yreal | maandag 28 april 2014 @ 20:34 |
we gaan weer. Nou hopen dat we nu niet in een weiland weer stil vallen ![]() | |
Frozen-assassin | maandag 28 april 2014 @ 20:36 |
NS mag onderhand wel eens wat poen gaan lappen als noodverband voorlopig voor de schoonmakers. Gewoon nog steeds treinen die nog niet schoon zijn na koningsdag.. | |
James1988 | maandag 28 april 2014 @ 20:37 |
Ik heb ze de afgelopen tijd inderdaad al vaker in het spoor zien zitten, ik had niet verwacht dat die dingen tegenwoordig ook met afstandsbediening worden gemaakt. ![]() | |
James1988 | maandag 28 april 2014 @ 20:38 |
Als NS nu ineens extra schoonmakers gaat inhuren gaat de vlam echt in de pan slaan, dat wordt gezien als stakingbreken en dat nemen vakbonden je niet in dank af. Ik ben het wel met je eens dat er iets moet gebeuren. [ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 28-04-2014 20:47:23 ] | |
Yreal | maandag 28 april 2014 @ 20:46 |
Oke, vlak voor Meppel ineens volle vaart over een wissel naar het linker spoor. Bijzonder dit. | |
#ANONIEM | maandag 28 april 2014 @ 21:10 |
Ook tussen Zuidhorn en Grijpskerk voor het wissel naar spoorverdubbeling ![]() | |
b2py | maandag 28 april 2014 @ 21:10 |
![]() | |
_JdM_ | maandag 28 april 2014 @ 21:16 |
In verband met werkzaamheden tussen Zevenaar en Wehl (inschuiven tunneltje bij Didam) rijden daar geen treinen maar bussen. Snelbussen tussen Zevenaar en Doetinchem en stopbussen tussen Zevenaar-Wehl-Doetinchem. Tussen Arnhem en Zevenaar rijdt zowel Arriva als Breng. Om een lange kering van 25 minuten te Zevenaar te voorkomen voor de beide bedrijven worden er met 3 treinsetjes gereden: 2x losse Arriva GTW 2/8 en een Breng GTW 2/8. Er wordt overdag kort gekeerd te Zevenaar en te Arnhem, zodat Arriva ook om .20/.50 uit Arnhem kan vertrekken (normaal paden van Breng(/Hermes/Connexxion) en Breng ook wel eens om .03/33 (normaal Arriva-paden). Maar dat is per uur dus anders. | |
Yreal | maandag 28 april 2014 @ 21:17 |
Zo'n vertraagde ic naar Leeuwarden is wel leuk om te zien waartoe in en uitchecken bij vervoerders voor zorgt. Hele trein die nu zit te stressen voor de overstappen. | |
Viezze | maandag 28 april 2014 @ 21:33 |
Het schijnt dat er in Zwolle (weet niet wanneer, maar in ieder geval nadat Arriva er is gaan rijden) een treindienstleider inspeelde op wat vertraging en een Arriva trein ergens op de sporen aan de zuidzijde liet binnenkomen. Beetje jammer voor de overstappende Arriva -> NS reizigers want die konden twee keer de traverse op en af stuiteren ![]() | |
Dr_Flash | maandag 28 april 2014 @ 21:37 |
Duurt wat langer misschien, maar best creatief ![]() | |
b2py | maandag 28 april 2014 @ 21:54 |
Ik kan me best voorstellen dat bij het steken van enkele dwarsliggers dit best het snelst is, maar om dit nou kilometers vol te houden ![]() | |
Dr_Flash | maandag 28 april 2014 @ 22:18 |
Zeker, het is echt zo'n ding wat je zo ter plaatse hebt ![]() | |
b2py | maandag 28 april 2014 @ 22:28 |
Dat valt nog vies tegen hoor, tegenwoordig ben je afhankelijk van inzetplaatsen bij gebrek aan overwegen ![]() | |
b2py | maandag 28 april 2014 @ 22:36 |
Wel potjandorie. Link naar de pagina waar de materieelinzet staat is weg uit de OP. Heeft iemand de link want ik ging daar altijd heen via de OP. *Request* Die bewuste link terug in de OP */request* | |
greavy | maandag 28 april 2014 @ 22:37 |
Wat van link? Die van Treinfan? http://treinfan.waarisdetrein.nl/drgl/2014.htm | |
b2py | maandag 28 april 2014 @ 22:37 |
Naar een site van ene treinfan met matinzet. Danku! ![]() | |
greavy | maandag 28 april 2014 @ 22:38 |
Bij ovtijden.com kan je tegenwoordig ook de geplande mat.inzet zien ![]() http://ovtijden.com/iff/dvs/ZL/20140428/ Duidelijker als via die site van Treinfan ![]() Owh, but. Dat werkt niet meer zie ik... | |
Dr_Flash | maandag 28 april 2014 @ 22:43 |
Duidelijker DAN. Fries ![]() | |
Dos37 | maandag 28 april 2014 @ 22:43 |
Ovtijden werkt prima gebruik die site elke dag | |
dennistd | maandag 28 april 2014 @ 22:43 |
De actuele doet het nog wel: http://ovtijden.com/avtdag/es | |
greavy | maandag 28 april 2014 @ 22:44 |
Live inzet werkt nog wel, dat weet ik, maar ik heb het over de IFF-planning. Die werkt niet heulemaal lekker meer. | |
_serial_ | maandag 28 april 2014 @ 22:50 |
Ik zat vanmorgen inderdaad gezellig tussen de bierresten, lege flugelflesjes, stapels kranten, volle prullenbakken, en resten oranjeversiersels. Ik heb bij de vorige staking wel eens regelmatig conducteur met een vuilniszak gezien die vroeg aan de reizigers om begrip, en een beetje hulp, grootste gedeelte was toen zo weg. Ik ben benieuwd hoe het dit keer gaat lopen...vorige keer 8 weken? | |
Dr_Flash | maandag 28 april 2014 @ 23:03 |
Maar ja, wie ga je daar de schuld van geven? De schoonmakers? Of de varkens die er om te beginnen een zwijnenstal van maken? | |
#ANONIEM | maandag 28 april 2014 @ 23:04 |
Vandaag stond in de Limburgse kranten dat de NS gaat meedoen aan de aanbesteding van de Limburgse stoptreindiensten, dus ook Sittard - Heerlen en Roermond - Maastricht-Randwyck. Dit gaat echter gebeuren door middel van Abellio, ondanks dat het de NS wel is toegestaan om mee te dingen. | |
b2py | maandag 28 april 2014 @ 23:05 |
Abellio heeft goedkopere CAO voorwaarden als ik het me goed herinner. Hierdoor is personeel minder duur dan dat ze het onder NS zouden doen. | |
Dr_Flash | maandag 28 april 2014 @ 23:07 |
Raar verhaal. Sowieso snap ik die concessieverleners niet. Wie zijn zij om die lijnen vast te leggen? Serieus, Maastricht Randwyck wat is dat voor een eindpunt ![]() Of wordt volgend jaar ook lamazegge Haren - Uithuizermeeden aanbesteed? En Roodeschool krijgt de hik maar? Waar slaat dit op? ![]() | |
Dr_Flash | maandag 28 april 2014 @ 23:08 |
Dat is hoe je het ook bekijkt een vals argument. | |
b2py | maandag 28 april 2014 @ 23:08 |
Want? | |
#ANONIEM | maandag 28 april 2014 @ 23:11 |
Naar Eijsden ligt geen Nederlandse stroom. | |
_serial_ | maandag 28 april 2014 @ 23:12 |
Sja, staken is een recht in nederland, maar ik als de prullenbak vol is, neem ik mn bekertje koffie wel mee uit de trein, maarja zo is niet iedereen. De grote vraag is wie het conflict kan oplossen, ik weet namelijk niet of de werkgevers de looneis makkelijk kunnen nakomen. Even gegooled, vorige staking duurde 105 dagen tot een akkoord in 2012, er zou een proef komen voor doorbetaling bij ziekte, en er is een loonsverhoging gekomen van 4,85% over 2 jaar, nu exact 2 jaar na dato is de CAO natuurlijk afgelopen en begint het riedeltje opnieuw. | |
Dr_Flash | maandag 28 april 2014 @ 23:13 |
NS doet mee of NS doet niet mee. NS doe niet mee "via een constructie met dochterclubjes waardoor het goedkoper "kan"". Ik snap heel goed dat AnsaldoBreda grote moeite had met NSFSC wat dan als dochter van NS via Ierland minder belasting en shit. Dat is gewoon met 2 opgestoken middelvingers langs de staat, bijvoorbeeld je eigen grootaandeelhouder, op en neer rennen en zeggen "KIJK DIT MAG". Dat is natuurlijk totaal laakbaar. NS is wat dat betreft echt een uitermate slecht, perfide bedrijf. Ondanks al dat gelul over ethische code ivm die schoonmakers. NS is gewoon een in- en in-slechte organisatie. ALLES voor de winstmaximalisatie, NIETS voor de betalende klant. Ze gaan echt over lijken daar ![]() | |
b2py | maandag 28 april 2014 @ 23:14 |
Het levert waarschijnlijk ook goedkoper OV op ![]() | |
b2py | maandag 28 april 2014 @ 23:15 |
Over stakers gesproken. In Londen is om 22:00 Nederlandse tijd een 48 uurs staking van al het metropersoneel begonnen. | |
Dr_Flash | maandag 28 april 2014 @ 23:16 |
Een "proef" voor doorbetaling bij ziekte. Sorry hoor, ben IK nou verwend, of is dat voor elke andere werknemer in Nederland ook niet meer dan normaal? Okee, eerste ziektedag is voor eigen rekening, soms eerste twee, maar daarna betaalt werkgever gewoon 70 of 80 % door. Dat is tenminste wat ik heb. Waarom zou een schoonmaker dat niet mogen hebben? | |
Dr_Flash | maandag 28 april 2014 @ 23:16 |
Reken mij maar eens voor wanneer er voor het laatst tarieven gedaald zijn dan. | |
_serial_ | maandag 28 april 2014 @ 23:17 |
De schoonmakers hebben dat ook, alleen willen ze vanaf dag 0 doorbetaling. | |
Dr_Flash | maandag 28 april 2014 @ 23:20 |
Dat lijkt me niet realistisch. Maar als je ziet dat iedere andere werknemer op de rails dingen heeft als "baangarantie tot en met 2017" dan snap ik wel dat ze va dat eldorado ook willen meegenieten. Want ze doen best belangrijk werk ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 28 april 2014 @ 23:21 |
Rotterdam, invoering OV-chipkaart. Gemiddeld werd een reis met ruim dubbele procenten goedkoper. Was wel de enige plek van Nederland waar het gemiddeld goedkoper werd geloof ik ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 28 april 2014 @ 23:21 |
Hoezo niet, heb ik ook, 100%. Prima regeling. | |
Dr_Flash | maandag 28 april 2014 @ 23:22 |
Dat was ook binnen een maand of 4 "rechtgetrokken" neem ik aan. | |
James1988 | maandag 28 april 2014 @ 23:23 |
Niet ál het personeel, wel veel. TfL verwacht de komende dagen een zeer uitgeklede dienst te kunnen leveren... | |
Dr_Flash | maandag 28 april 2014 @ 23:23 |
Profiteur | |
Dr_Flash | maandag 28 april 2014 @ 23:23 |
De mensen die de borden "no service, fuck off" bedienen werken gewoon door? ![]() | |
James1988 | maandag 28 april 2014 @ 23:23 |
Ik heb dat ook ![]() | |
dennistd | maandag 28 april 2014 @ 23:24 |
Daarnaast hoeft bij Abellio ook geen conducteur op de trein te zitten, wat bij NS wel moet (een NS-machinist mag zelfs weigeren te rijden als de conducteur er om wat voor reden niet is...) | |
James1988 | maandag 28 april 2014 @ 23:24 |
Er is hier een lijst te vinden: http://tfl.gov.uk/modes/tube/services-we-expect-to-run Op de meeste metrolijnen rijden dus wel metro's, maar veel minder dan normaal en er worden ook veel minder stations aangedaan. En alles onder voorbehoud, als de stakers besluiten om een controlezaal lam te leggen (daar hebben ze in België wel eens een handje van) houdt het op. | |
DriekOplopers | maandag 28 april 2014 @ 23:25 |
Niet al het metropersoneel. Er rijdt een uitgekleed rompnet: http://www.railnetwork.in(...)d&utm_medium=twitter | |
Dr_Flash | maandag 28 april 2014 @ 23:26 |
Oh joepie we hebben weer een regeltje om mensen te duperen ![]() | |
James1988 | maandag 28 april 2014 @ 23:28 |
Denk ook aan de bakkennorm, waar een HC die in z'n ééntje is mag zeggen "Nee, deze trein neem ik niet mee" als hij 7 bakken ICRm mee krijgt. | |
Dr_Flash | maandag 28 april 2014 @ 23:29 |
Het hele gezeik moet gewoon eens godverdomme afgelopen zijn. Iedereen wordt betaald om zijn werk te doen, DOE dat dan ook. En ja, iedereen heeft recht op normale arbeidsomstandigheden, prima. Maar machinisten moeten treinen rijden, conducteurs moeten kaartjes knippen en schoonmakers moeten schoonmaken. Het kan niet zo zijn dat NS 331 miljoen euro winst maakt in EEN jaar tijd en er "geen geld is" voor dat soort basale dingen. Ga dat regelen, nu. | |
Dr_Flash | maandag 28 april 2014 @ 23:30 |
Prima. Dan ga je maar achterop de vuilniswagen staan. 1 bak, misschien kun je dat wel aan. Opdonderen. Ongeschikt. | |
James1988 | maandag 28 april 2014 @ 23:31 |
![]() Dat geldt ook voor horken die de deuren dichtflikkeren recht voor de neus van reizigers die aan komen rennen voor een officiële overstap uit hun op tijd rijdende trein. Als je dan alsnog je riedeltje afdraait en de deuren dichtflikkert ben je gewoon ongeschikt voor je werk. Ongeacht onderliggende oorzaak, zoiets doe je niet. | |
Dr_Flash | maandag 28 april 2014 @ 23:33 |
Precies. weg ermee. En misschien ook eens gaan kijken naar die HRM knurft die dit soort klanten aanneemt in the first place. | |
DeaDLocK2K | maandag 28 april 2014 @ 23:34 |
Opzich snap ik je wel maar als de trein nou niet uitgerust is met hulpmiddelen om vanuit de cabine de trein vertrekklaar te kunnen maken enzo, hmm hmm. Moeilijk. | |
James1988 | maandag 28 april 2014 @ 23:34 |
En eens kijken naar de opleidingen waar men de focus op punctualiteit i.p.v. reizigerstevredenheid legt. Als zo'n conductrice drie maanden lang te horen krijgt dat haar trein toch echt wel op tijd moet zijn omdat zij anders een probleem krijgt met haar baas, dan kan ik me wel voorstellen dat ze zoiets heeft van "Fuck die reizigers, ik ga niet riskeren dat ik morgen geen brood meer op de plank heb". | |
Dr_Flash | maandag 28 april 2014 @ 23:36 |
Donder op man. 6 bakken kan wel en 7 niet? Ja hoor, je opoe. | |
James1988 | maandag 28 april 2014 @ 23:36 |
Je kunt vanuit vrijwel iedere materieelsoort vanuit de reizigersruimte in de cabine komen. Je kunt als machinist zijnde dus best zelf sleutelen. Alleen bij ICRm is dat lastig wanneer je met loc voorop moet rijden, dan wordt het alles sleutelen, eigen deur dichtmikken en tijdens het sluiten op het perron springen en snel in je loc klimmen. En natuurlijk moet de bijsturing ervoor zorgen dat er op het eerstvolgende knooppuntstation wél een conducteur is. | |
DeaDLocK2K | maandag 28 april 2014 @ 23:39 |
Nee, géén conducteur had ik het over. Over 1 ipv 2 denk ik grotendeels hetzelfde als jij maar ik snap dan ook wel weer dat het op bepaalde stations lastig wordt om in een scherpe bocht veilig te vertrekken met 12 bakken. | |
Dr_Flash | maandag 28 april 2014 @ 23:42 |
Gaat dat echt zo ja? Dan ook daar naar kijken. Het is niet zo moeilijk. Het ultieme doel van een bedrijf is winst. Maximalisatie van de winst. En hoe bereik je dat? ook heel simpel: Door zo veel mogelijk klanten te trekken en ze aan je te binden. Als ik in de IT zou werken he, en ik zou opgevoed worden met "Het ENIGE wat belangrijk is, is dat je de telefoon binnen 13 seconden opneemt". Of je dan verder de gedupeerde gebruiker helpt, of afsnauwt, of helemaal niet te woord staat, en gewoon gelijk hem weer opgooit maar je hebt toch die telefoon binnen 13 seconden opgenomen DUS je werk zit erop in feite ![]() Serieus, waar ben je dan mee bezig? | |
Dr_Flash | maandag 28 april 2014 @ 23:43 |
Ja, een situatie die op ongeveer 4 van de 300+ stations voorkomt ja. Nou dan loop maar wat harder. Als we moeite gaan doen om DAT in regeltjes te vangen weet ik zo 80 dingen die eerder de moeite waard zijn om in regeltjes te vangen. | |
James1988 | maandag 28 april 2014 @ 23:46 |
Ik weet niet hoe een HC-opleiding er precies uitziet, maar dat punctualiteit een belangrijke rol speelt weet ik wel. | |
DeaDLocK2K | maandag 28 april 2014 @ 23:48 |
Nee jij hebt gewoon je zaakjes niet goed voor elkaar ![]() | |
Dr_Flash | maandag 28 april 2014 @ 23:51 |
ja maar goed, in mijn visie heb je een klein aantal dingen. Je hebt de situatie hoe hij nu is, en je hebt de situatie waar je naartoe wilt. En "je taak" is eigenlijk de rechte lijn tussen die twee. En dan is het voor allerlei intellectueel beperkte figuren natuurlijk aantrekkelijk om dan tussenpunten neer te leggen waarvan ze denken dat die op de gewenste route liggen en vervolgens ALLES OP ALLES te zetten om het eerste tussenpunt te bereiken. Zonder eigenlijk enig idee te hebben of je daar wel wat mee op schiet in de richting van je einddoel. Ik weet ook niet hoe veel duidelijker ik het nog moet formuleren. | |
James1988 | maandag 28 april 2014 @ 23:52 |
Ik snap je, ben het ook met je eens. ![]() | |
_JdM_ | dinsdag 29 april 2014 @ 08:52 |
De stoptrein Oldenzaal->Zutphen moet net na de burg over het Twentekanaal bij Zutphen een spoortje naar rechts, om de invoegende stoptrein Winterswijk-Zutphen niet te hinderen. En gezien dezelfde doorkomsttijd zou dat ook helemaal niet handig zijn. De syntus moet dan dus tussen de burg over het Twentekanaal bij Zutphen over hetzelfde spoor als de IC Zwolle->Roosendaal. Vandaag ging het precies zo, ware het niet dat de Syntus +5 kreeg vanaf Laren=Almen door de vertraagde tegentrein. Dan zou je denken dat Syntus bij de burg over het Twentekanaal rechtdoor mag, zodat Syntus en NS naast elkaar rijden. Maar helaas: planregel is planregel en Syntus mocht keurig wachten bij de Iburg over het Twentekanaal om NS voor te laten (en daarachter naar Zutphen te mogen vertrekken). Arriva was keurig op tijd, dus dat had prima gekund. +5 nog steeds in Zutphen, terwijl dat prima +3 had kunnen zijn en dan heb je 2 minuten om over te stappen op de IC naar Roosendaal. Dat werd dus 30 seconden. NSR-HC zag een rood monster op spoor 2b binnen komen en sluit de 7 overige deuren van de 4 bakken ICMme'tje (oftewel: als Syntus op tijd had geweest had de achterste bak sowieso druk geweest omdat normaal deze trein met 7 bakken ICM rijdt en met een ICM-4tje rijdt je al wat verder door) Dus de hele inhoud van Syntus moest door die ene deur van de HC. Door een toch al drukke bak..Dus NS kreeg ook +5. Had de HC de mcn gevraagd om de deuren te ontgrendelen had dit slechts +2 geweest, doordat er meerdere deuren vrij waren en de gangpaden ook niet vol stonden. Maar nee, meneer vond dat het allemaal syntus' schuld was... ![]() (Bij Arnhem was van de vertraging nog maar +1 over... ) Conclusie: Als Prorail wat meer deed dan alleen maar de Automatische Rijweg Instelling zijn werk laten doen, had dit vertraging gescheeld voor a) NS-IC Zwolle-Roosendaal b) NS-IC Roosendaal-Zwolle die op de IJsselbrug van Zutphen mocht wachten op a) c) NS-SPR naar Arnhem, omdat deze moest wachten op de voorlangskruisende b) d) ARR-SPR naar Apeldoorn omdat b) e) Syntus-SPR die wegens b) over wederom hetzelfde spoor achter de IC opgestuurd kon worden. [ Bericht 2% gewijzigd door _JdM_ op 29-04-2014 09:27:12 ] | |
James1988 | dinsdag 29 april 2014 @ 09:35 |
Zal ik gemeen zijn en vragen hoeveel bodemplaten er onderuit zijn gevallen? ![]() | |
b2py | dinsdag 29 april 2014 @ 09:39 |
En afwaaiende deuren en brandende accu's. | |
mschol | dinsdag 29 april 2014 @ 09:43 |
En vierkante wielen.. | |
boriq | dinsdag 29 april 2014 @ 09:45 |
hebben ze niet gewoon een foto van die Etr1000 in een politie lambo geplakt en zijn ze met zwaailichtjes van Rome naar Napels gereden? ![]() | |
James1988 | dinsdag 29 april 2014 @ 09:46 |
![]() ![]() | |
b2py | dinsdag 29 april 2014 @ 10:48 |
Zouden NS'ers ook IE gebruiken? Kan je zelf gaan knutselen aan de omlopen ![]() | |
Basekid_NZ | dinsdag 29 april 2014 @ 11:27 |
Hm, loopt hier in Maastricht wel een mannetje van Nedtrain door de trein, maar meer dan naar de overvolle vuilnisbakken en mijn hopevolle blik ontwijken doet hij niks. | |
boriq | dinsdag 29 april 2014 @ 12:10 |
Morgenavond dus ook weer herstelwerkzaamheden tussen Tilburg en Boxtel na 19:00 (tot 07:00 volgende ochtend) vanwege het vervangen van spoorstaven. Ze zijn er deze keer wel vroeger bij met het melden. ![]() | |
Dos37 | dinsdag 29 april 2014 @ 12:12 |
Daar gaan we weer. Zou het nu voor het einde van de dag geregeld worden. ![]() | |
KomtTijd... | dinsdag 29 april 2014 @ 12:25 |
Sja helaas werkt het bij de spoorwegen iets anders als in de ICT. De reizigers komen toch wel, en hebben niets te kiezen qua spoorvervoerder. Maar als je (op papier) een hogere punctualiteit haalt, mag je de ticketprijs verhogen. Dus hogere winst. | |
Peterselieman | dinsdag 29 april 2014 @ 12:54 |
![]() ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 29 april 2014 @ 13:02 |
zonde ... Tijd voor ARI 2.0 die ook na kan denken en met voorstellen kan komen | |
Peterselieman | dinsdag 29 april 2014 @ 13:07 |
In Japan rijdt nu een bijzonder treintje rond: De EV-E301 Accum. Het ding rijdt waar waslijn is met de panto omhoog en vult tegelijkertijd de accu's bij. Zodra de waslijn weg is wordt er op de accu's verder gereden. Erg snel gaat het echter nog niet. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 29 april 2014 @ 13:45 |
Ik wil echt heel graag naar Japan. | |
spectrumanalyser | dinsdag 29 april 2014 @ 14:41 |
ik wil naar Amsterdam Watergraafsmeer ondertussen op Centraal: ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 29 april 2014 @ 14:44 |
Toen er nog heel veel museummaterieel stond heb ik een rondleiding gehad van een machinist daar waar ik van Roosendaal tot daar mee op de bok mocht (en weer terug tot aan Rotterdam in de 11). Fucking vet. | |
Dos37 | dinsdag 29 april 2014 @ 15:38 |
Lekker affiche voor ons belangrijkste station. (m.b.t. toeristen ) | |
Peterselieman | dinsdag 29 april 2014 @ 15:40 |
in enkele Italiaanse steden is zoiets heel normaal ... | |
_serial_ | dinsdag 29 april 2014 @ 15:44 |
Er vallen weer spontaan treinen uit tussen Utrecht en Rotterdam op .32 en .02 ( in elk geval de 15.32 en 16.02) oorzaak nog onbekend. Maar er zal wel weer een Wisseltje kapot zijn. | |
_serial_ | dinsdag 29 april 2014 @ 16:14 |
Oke mijn trein rijdt niet verder dan Rotterdam Alexander. Volgens Conducteur op last van politie én seinstoring. NS zwijgt nog in alle toonaarden. | |
Peterselieman | dinsdag 29 april 2014 @ 16:20 |
Hoe willen ze dit in Zutphen zonder vertraging op gaan lossen ![]() - 17.06: Stoptrein Apeldoorn spoor 2b - 17.06: Sprinter Nijmegen spoor 2a - 17.06: Stoptrein Oldenzaal spoor 1a - 17.06: Stoptrein Winterswijk spoor 1b Voor de mensen die er niet bekend zijn: de a-zijde van de sporen zit aan de Arnhemse kant en de b-zijde aan de Deventer kant | |
_serial_ | dinsdag 29 april 2014 @ 16:22 |
Trein rijdt door richting Rotterdam centraal, reizigers zijn geloosd op Alexander, perrons zijn in elk geval vol | |
b2py | dinsdag 29 april 2014 @ 16:58 |
Niet. | |
Duvel | dinsdag 29 april 2014 @ 17:05 |
Er waren weer eens "herstelwerkzaamheden", van 1530 tot 1630. Veel jeuk en een te korte arm, dat wens ik ze. | |
b2py | dinsdag 29 april 2014 @ 17:47 |
![]() | |
LWD-Godius | dinsdag 29 april 2014 @ 17:52 |
Wat een bende, laat die werkgevers even snel het cao van de werknemers bijstellen naar wat billijkere maatstaven. Ik dacht dat de slavernij was afgeschaft in Nederland. | |
Duvel | dinsdag 29 april 2014 @ 18:01 |
Zypse poort? | |
Bitlord | dinsdag 29 april 2014 @ 18:08 |
Net naast spoor 11 van station Arnhem. Lijkt mee te vallen, ik zie niet dat iets is platgelegd. Was gelukkig net op tijd vertrokken naar Utrecht. Herstel Driebergen-Zeist. Want het traject ligt er -weer- uit. | |
b2py | dinsdag 29 april 2014 @ 18:11 |
| |
b2py | dinsdag 29 april 2014 @ 18:45 |
![]() #Tubestrike #stratford | |
b2py | dinsdag 29 april 2014 @ 18:51 |
Lijkt wel alsof ze Blokker dagkaarten gewoon weggeven.. Had er eentje besteld maar vond er twee in de envelop! ![]() | |
Straatcommando. | dinsdag 29 april 2014 @ 18:52 |
Gaat lekker hier in de regio. Korte stremming tussen Arnhem en Zevenaar vanwege aanrijding met een persoon en vanaf Zevenaar reed al een bus vanwege werkzaamheden. Die brand is aan de sonsbeekzijde van Arnhem en is volgens een vriend die aan de Amsterdamseweg woont is het een fikkende auto. | |
Dr_Flash | dinsdag 29 april 2014 @ 19:08 |
Morgenavond ook bij Eindhoven van 19:00 tot einde dienst. | |
Duvel | dinsdag 29 april 2014 @ 19:09 |
Die worden tenminste nog aangekondigd... Ik ben het echt fucking beu dat gewoon iemand met een knip van z'n vinger op willekeurige trajecten de boel plat kan leggen en er verder niemand naar die persoon toe loopt om 'm een dreun voor z'n kop te geven waar ie in godsnaam mee bezig is. Het is echt volkomen geschift dat dit gezeik nu al maanden aan de gang is. | |
Sj0rSz | dinsdag 29 april 2014 @ 19:15 |
Zal wel iets aan de hand zijn. Vanochtend reed m'n SLT tergend traag tussen Tilburg en Oisterwijk en nu schijnt het tempo er ook nog niet echt in te zitten. | |
Dr_Flash | dinsdag 29 april 2014 @ 19:16 |
Misschien kan iemand ze even wakker maken en aan hun verstand peuteren dat reizigers niet helemaal achterlijk zijn. En dat reizigers dit wel een beetje verdacht beginnen te vinden, al die plotselinge herstelwerkzaamheden. | |
James1988 | dinsdag 29 april 2014 @ 19:20 |
Er moet een stuk spoor worden vervangen tussen Tilburg en Oisterwijk ![]() | |
Sj0rSz | dinsdag 29 april 2014 @ 19:21 |
Nou ja, mij hebben ze er niet mee. Ik pak donderdagochtend de auto wel. Geen zin in verrassingen ![]() | |
DriekOplopers | dinsdag 29 april 2014 @ 19:23 |
Waar was deze? | |
Yreal | dinsdag 29 april 2014 @ 19:35 |
Ook in de hispeed lounge op amsterdam nog maar 1 drankje pp. Wat een zuinigheid weer ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 29 april 2014 @ 19:37 |
Als ze met die grafkist dan gewoon ETMET gaan rijden heb je daar helemaal geen last van ![]() | |
Yreal | dinsdag 29 april 2014 @ 19:38 |
Het hele punt van die toko was toch onbeperkt bier tanken? | |
Litpho | dinsdag 29 april 2014 @ 19:42 |
Zolang de klant maar wél achterlijk is en niets verdacht vindt, is er niets aan de hand. Dat stelt tezijnertijd wel eisen aan de opvolger van Wilma natuurlijk. | |
Duvel | dinsdag 29 april 2014 @ 20:14 |
Rotterdam C - Rotterdam Alexander. | |
_JdM_ | dinsdag 29 april 2014 @ 20:16 |
Oldenzaal achter Winterswijk sturen (=+5), en Apeldoorn achter Nijmegen aan sturen (=+3) Vertraging van Oldenzaal was nog maar +2 te Lochem. (en nog steeds te Hengelo, maar dat was niet afhankelijk van de eerdere vertraging) | |
Straatcommando. | dinsdag 29 april 2014 @ 20:36 |
Weer een veel te korte en overvolle trein. Altijd rond deze tijd. Stoptrein Arnhem Zevenaar | |
greavy | dinsdag 29 april 2014 @ 21:41 |
Dat schijnt inderdaad enorme mode te zijn bij Arriva in de Achterhoek. Zie ze zelfs op zaterdag- of zondagavond nog met een los GTW 2/6 (2-baks) op Arnhem - Winterswijk vv... | |
Peterselieman | dinsdag 29 april 2014 @ 21:46 |
Prima toch? Beetje inschikken en het past | |
#ANONIEM | dinsdag 29 april 2014 @ 22:00 |
Ach in Colombo was de trein zo vol dat ik met rugzak en al door de ruit naar buiten ben moeten klimmen, niet zo zeuren! ![]() | |
James1988 | dinsdag 29 april 2014 @ 22:26 |
Ik hoor soortgelijke klachten over de Emmerlijn, zodra de formele spits voorbij is schijnt Arriva de helft van de bakken aan de kant te trappen i.p.v. geleidelijk de capaciteit wat meer in lijn te brengen met de vraag. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 29 april 2014 @ 22:38 |
En in Columbo weet je wie het gedaan heeft voordat Columbo in beeld komt! | |
James1988 | dinsdag 29 april 2014 @ 22:51 |
Er is weer een Probe-Bahncard 25 verkrijgbaar bij DB, maar is die 25 euro nou eenmalig of per maand? Als ik de tekst goed begrijp is het éénmalig 25 euro, en wordt dat ding automatisch omgezet in een gewone BC25 als je niet tijdig opzegt? | |
DriekOplopers | dinsdag 29 april 2014 @ 22:54 |
Thanks ![]() | |
Yreal | dinsdag 29 april 2014 @ 22:59 |
Fles ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 29 april 2014 @ 23:00 |
Wat wat? ![]() Oh ja ![]() ![]() | |
b2py | dinsdag 29 april 2014 @ 23:04 |
Vertel vertel ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 29 april 2014 @ 23:06 |
Heb je uitleg nodig om Fles te eren? | |
Yreal | dinsdag 29 april 2014 @ 23:09 |
helemaal mooi man ![]() | |
James1988 | dinsdag 29 april 2014 @ 23:10 |
Wat mis ik? | |
bork | dinsdag 29 april 2014 @ 23:11 |
eenmalig en 4 maanden geldig, zonder opzegging (6 weken voor afloop termijn 4 maandenkaart moet je opzeggen) daarna een reguliere kortingskaart voor reguliere prijs. Groetjes uit een zonnig Frederiksberg (kopenhagen) btw | |
Yreal | dinsdag 29 april 2014 @ 23:11 |
spontane adoratie | |
James1988 | dinsdag 29 april 2014 @ 23:11 |
Bedankt, dan snapte ik de tekst goed ![]() Geniet ervan! | |
Dr_Flash | dinsdag 29 april 2014 @ 23:12 |
Niks, die jongen is blij met mijn meereiskaartjes, da's al ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 29 april 2014 @ 23:13 |
je bent toch wel een beetje een lekker wijf neem ik aan he. Anders heb ik er nog niks an ![]() | |
James1988 | dinsdag 29 april 2014 @ 23:13 |
Ah ![]() Ik heb hier nog helemaal niks van spoordeelweken-of-hoe-het-ook-mag-heten-boekjes gehad ![]() | |
Yreal | dinsdag 29 april 2014 @ 23:16 |
vooral het ansichtkaartje | |
Dr_Flash | dinsdag 29 april 2014 @ 23:16 |
![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 29 april 2014 @ 23:19 |
Pics van het ansichtkaartje! | |
Yreal | dinsdag 29 april 2014 @ 23:26 |
pics van je vrouw? | |
Dr_Flash | dinsdag 29 april 2014 @ 23:28 |
Dat kon weleens een hele tijd gaan duren ![]() | |
James1988 | dinsdag 29 april 2014 @ 23:28 |
Pics van je zusje? | |
Prins_Pils | dinsdag 29 april 2014 @ 23:29 |
Mijnes? Ik heb geen vrouw ![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 29 april 2014 @ 23:29 |
Ook geen zusje ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 29 april 2014 @ 23:30 |
PICS VAN JE MOEDER!! | |
Prins_Pils | dinsdag 29 april 2014 @ 23:30 |
Dat wil je niet | |
Dr_Flash | dinsdag 29 april 2014 @ 23:37 |
Nou, dan maar pics van dat ansichtkaartje ![]() | |
Peter | dinsdag 29 april 2014 @ 23:41 |
Zijn we een slowchattopic geworden? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 29 april 2014 @ 23:41 |
Kom jij eens met wat Kwaliteit dan. | |
Peter | dinsdag 29 april 2014 @ 23:44 |
![]() of ? ![]() | |
James1988 | dinsdag 29 april 2014 @ 23:46 |
En toen kwam er een trein langs en raakte ze beide benen kwijt ![]()
![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 29 april 2014 @ 23:47 |
Dan kan je d'r mooi rondspinnen. Iehlbahietswatnietinmijnbekrompenwereldbeeldpast Hou op zeg ![]() | |
James1988 | dinsdag 29 april 2014 @ 23:47 |
![]() Nee, ik vind die gast gewoon niet aantrekkelijk ofzo ![]() | |
Peter | dinsdag 29 april 2014 @ 23:49 |
Hij is wel erg glad jah.. maar kon zo gauw geen toepasselijk en redelijk beschaafd plaatje vinden ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 29 april 2014 @ 23:51 |
Ik heb ook geprobeerd op hot bear te zoeken maar ik krijg alleen resultaten voor 18+ | |
Dr_Flash | dinsdag 29 april 2014 @ 23:51 |
Nou en. Die moesten toch al aan de kant ![]() | |
James1988 | dinsdag 29 april 2014 @ 23:52 |
Ehhh, ja. Ik zie wat je bedoelt. | |
Peter | dinsdag 29 april 2014 @ 23:53 |
Safesearch uit staan? ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 29 april 2014 @ 23:53 |
Nou schat, jij zit nog niet in de overgang. Hihi snapjem ![]() | |
Peter | dinsdag 29 april 2014 @ 23:54 |
De slagboom staat omhoog.. ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 30 april 2014 @ 00:03 |
Uiteraard ![]() | |
Zyron | woensdag 30 april 2014 @ 00:14 |
Stimmt. En op Koningsdag de trein van 07:38 van Emmen naar Zwolle rijden met 2 (!) bakken was ook niet het meest geniale idee ooit. Gelukkig kwamen ze daar nog op tijd achter en gingen ze met 6 rijden. Meest kutte trein is doordeweek 17:50 Zwolle - Emmen. Standaard 3 bakken, al sinds het begin op 15 december 2012 overvol vanaf Zwolle. Wordt niets aangedaan. Er worden zelfs bakken afgetrapt van de binnenkomende trein (16:37 Emmen-Zwolle, meestal 5 of 6). | |
Peterselieman | woensdag 30 april 2014 @ 00:17 |
Blijf klagen op http://www.volletreinen.nl en op http://www.voorbeterov.nl/121203.php?topic=7 | |
Dr_Flash | woensdag 30 april 2014 @ 00:22 |
Nou in mijn ervaring was het smorgens vroeg behoorlijk uitgestorven in de trein. Ik ben om 7:45 vanuit Deventer naar Nijmegen gereisd, had misschien 10 man in het hele rijtuig. Daarna om 9:08 van Nijmegen naar Venlo, iets drukker, maar niet meer dan 30 %. | |
b2py | woensdag 30 april 2014 @ 06:56 |
Vrijdagavond naar Amsterdam was het anders ook al loeidruk... | |
Dr_Flash | woensdag 30 april 2014 @ 08:18 |
Ja, naar Amsterdam. .. ik vraag me altijd af wat die lui bezielt om op Kdag naar Amsterdam te gaan ![]() | |
Salatrel | woensdag 30 april 2014 @ 08:18 |
waarom zou je sowieso naar amsterdam willen? | |
b2py | woensdag 30 april 2014 @ 08:34 |
Gezelligheid ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 30 april 2014 @ 09:28 |
Noem je dat gezelligheid ![]() | |
James1988 | woensdag 30 april 2014 @ 09:42 |
Vanaf vandaag te koop: Traject Vrij. | |
Dr_Flash | woensdag 30 april 2014 @ 09:46 |
Vandaag gekocht: Papieren maandtrajectabo ![]() | |
Dos37 | woensdag 30 april 2014 @ 09:47 |
Amsterdam is tof. | |
James1988 | woensdag 30 april 2014 @ 09:48 |
En terecht, Traject Vrij is duurder ![]() Breda - Tilburg, 2e klas Maandtrajectabo: ¤ 132,30 Traject Vrij Maand: ¤ 136,20 | |
b2py | woensdag 30 april 2014 @ 09:52 |
Ja man, Amsterdam all the way. | |
#ANONIEM | woensdag 30 april 2014 @ 09:52 |
Vanochtend reed de IC Direct van 8:08 vanaf Rotterdam CS naar Schiphol weer niet. Wat een kut ding is dat, minstens 1x per week rijd deze niet. En de trein daarna altijd staan. Wel een Altijd Vrij abonnement waar ik daarnaast nog toeslag voor moet betalen, die toeslag ga ik dus niet meer betalen. Ben in de laatste maand 1x gecontroleerd. | |
Dr_Flash | woensdag 30 april 2014 @ 09:54 |
Waarom? Omdat je er ook buiten traject in de daluren 40 % korting mee krijgt? En als je dat nou niet wil? | |
Dr_Flash | woensdag 30 april 2014 @ 09:55 |
op mijn Stammstrecke is het even duur trouwens, maar dat is waarschijnlijk omdat dat de maximumprijs is. | |
Tochjo | woensdag 30 april 2014 @ 09:58 |
NS heeft in haar adviesaanvraag aangegeven een prijsverhoging gerechtvaardigd te vinden, omdat de klant ook "concrete zaken [krijgt] die ook een waarde vertegenwoordigen": alleen in- en uitchecken is voldoende, saldo laden is niet nodig voor treinreizen, drempelloos doorreizen buiten het traject en achteraf één factuur met alle reizen. Verder geeft NS aan dat de kosten die worden gemaakt voor het "betalen achteraf" aan de klant worden doorberekend. | |
Dr_Flash | woensdag 30 april 2014 @ 10:01 |
Ja, wat "NS gerechtvaardigd vindt" daar heb ik niet zo veel boodschap aan natuurlijk ![]() En van drempelloos doorreizen is in mijn concrete geval gewoon nog steeds geen sprake, maar dat terzijde. EN nogmaals: die uitbreidingen kunnen wel een waarde vertegenwoordigen, maar je hebt ook niet de keus om er vanaf te zien dus het is gedwongen winkelnering. | |
James1988 | woensdag 30 april 2014 @ 10:03 |
Ook nieuw, het Grensabonnement.
| |
Anno1982 | woensdag 30 april 2014 @ 10:03 |
Hmm je krijgt dus in- en uitchecken voor dat hogere bedrag? Lijkt me eerder dat dat de waarde van een abonnement negatief beïnvloed, ik heb nu dat ongemak van dat achterlijke paaltje niet namelijk. | |
Tochjo | woensdag 30 april 2014 @ 10:05 |
Ik heb ook niet gezegd dat het goede argumenten zijn ![]() Zelf ga ik er als houder van een jaartrajectabonnement naar mijn mening ook behoorlijk op achteruit: ik mag 43 euro extra gaan betalen om mijn oude kortingsuren op te geven en verplicht in- en uit te gaan checken. Je moet verplicht in- en uitchecken, ja. | |
Anno1982 | woensdag 30 april 2014 @ 10:12 |
Inderdaad, totaal onzinnig, je hebt toch een geldig vervoersbewijs? Wordt je zeker ook bekeurd Krijg je zeker ook een UVB als je dat niet doet? | |
Peterselieman | woensdag 30 april 2014 @ 10:19 |
hoax. Er staan in Duitsland wel degelijk chippalen, alleen zijn die niet van de NS, maar van Arriva ![]() | |
ReisT | woensdag 30 april 2014 @ 10:37 |
Ja. Net als bij alle andere NS-abonnementen. Want chipkaart. | |
_serial_ | woensdag 30 april 2014 @ 10:41 |
Ik was laatst vergeten in te checken met mijn Altijd Vrij, terminal gaf groen aan bij conducteur, maar dat kan te maken hebben met Altijd Vrij. pas toen conducteur op mijn verzoek verder ging kijken zag hij dat ik niet incheckt was (kreeg geen boete overigens). | |
Viezze | woensdag 30 april 2014 @ 10:47 |
NS conducteurs doen over het algemeen dan ook niet moeilijk als je niet bent ingecheckt. Arriva controleurs schrijven daarentegen direct een bekeuring uit. Trein van Den Bosch naar Heerlen vertrekt zojuist vier minuten te vroeg ![]() [ Bericht 45% gewijzigd door Viezze op 30-04-2014 10:54:00 ] | |
Maegrim | woensdag 30 april 2014 @ 10:56 |
Ik hoor net dat er een IC Berlijn is ontspoord op de zaanstraat ![]() | |
Yreal | woensdag 30 april 2014 @ 11:06 |
ik studeer er ![]() | |
Yreal | woensdag 30 april 2014 @ 11:08 |
echt? | |
boriq | woensdag 30 april 2014 @ 11:41 |
![]() inmiddels al wat meer bekend? | |
James1988 | woensdag 30 april 2014 @ 11:49 |
NS heeft het geld van je abonnement toch al binnen, terwijl de inkomsten voor Arriva afhankelijk zijn van check-ins. Er wordt met een verdeelsleutel gewerkt, dus hoe meer mensen vergeten om in te checken bij Arriva, hoe minder inkomsten dat bedrijf heeft. Klantvriendelijk is het allerminst, maar ik kan wel begrijpen waarom ze er dan zo streng in zijn. Een "niet vergeten hè" is niet zo effectief als een boete. | |
Yreal | woensdag 30 april 2014 @ 12:04 |
En weer wat willekeurige herstelwerkzaamheden ![]() | |
Peterselieman | woensdag 30 april 2014 @ 12:24 |
vol |