ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 27-04-2014 22:50:08 ]
Iets minder spoileren is idd. ook niet verkeerd. Wordt gefixt. Terugplaatsen kan op verzoek. Gelijk mijn PI maar ff daar aangepast, was nog de oude. Nog meer verouderde PI's in de OP?
[ Bericht 17% gewijzigd door greavy op 27-04-2014 22:53:12 ]
Op zondag 27 april 2014 22:48 schreef greavy het volgende: Iets minder spoileren is idd. ook niet verkeerd. Wordt gefixt. Terugplaatsen kan op verzoek. Gelijk mijn PI maar ff daar aangepast, was nog de oude.
Op zondag 27 april 2014 22:48 schreef greavy het volgende: Iets minder spoileren is idd. ook niet verkeerd. Wordt gefixt. Terugplaatsen kan op verzoek. Gelijk mijn PI maar ff daar aangepast, was nog de oude. Nog meer verouderde PI's in de OP?
Op zondag 27 april 2014 22:46 schreef James1988 het volgende: Van mij mogen die spoilers in het eerste kopje ook wel weg, zodat de stamgasten en de huisregels meteen in beeld staan.
huisregels? Hebben we huisregels ja?
Hebben WIJ "Huisregels"? Sodemieter eens hard op ja
Hebben WIJ "Huisregels"? Sodemieter eens hard op ja
Ja, wij hebben huisregels ja. Zodat jij ook nog snapt waar ik het over heb als ik zeg dat ik morgen naar Gvc ga met de 19watkanhetmijeigenlijkookverrottenook
Ik kwam de LEO Express weer eens tegen, en ben eens gaan kijken wat treinkaartjes nou eigenlijk kosten bij die lui. Zodra ik koos voor "Premium class" kreeg ik meteen de volgende waarschuwing:
quote:
Class PREMIUM is quite compartment, where all noisy behaivour is strictly prohibited (such as having phone calls, children screaming, loud listening of music...).
Netjes
Voor een enkeltje Ostrava - Praag (een rit van 3,5 uur) in Premium class betaal je ongeveer 27 euro.
Op zondag 27 april 2014 23:13 schreef James1988 het volgende: Ik kwam de LEO Express weer eens tegen, en ben eens gaan kijken wat treinkaartjes nou eigenlijk kosten bij die lui. Zodra ik koos voor "Premium class" kreeg ik meteen de volgende waarschuwing:
Godverdomme wat een enge foto (ja ik mag niet quoten want laatste post) no tits on the ginger, gast die compleet outfreakt op een kop koffie met 2 lekkere (nou ja okee) wijven om hem heen, geil grijnzend wijf wat liever de paddestoelen in de berm ziet dan de hormonenbom achter haar (hallo WIE is hier de tijdbom??!) hier gaat van alles mis
Op zondag 27 april 2014 23:13 schreef James1988 het volgende: Ik kwam de LEO Express weer eens tegen, en ben eens gaan kijken wat treinkaartjes nou eigenlijk kosten bij die lui. Zodra ik koos voor "Premium class" kreeg ik meteen de volgende waarschuwing:
[..]
Netjes
Voor een enkeltje Ostrava - Praag (een rit van 3,5 uur) in Premium class betaal je ongeveer 27 euro.
Op zondag 27 april 2014 23:13 schreef James1988 het volgende: Ik kwam de LEO Express weer eens tegen, en ben eens gaan kijken wat treinkaartjes nou eigenlijk kosten bij die lui. Zodra ik koos voor "Premium class" kreeg ik meteen de volgende waarschuwing:
[..]
Netjes
Voor een enkeltje Ostrava - Praag (een rit van 3,5 uur) in Premium class betaal je ongeveer 27 euro.
Klopt. Tijdens mijn vakantie heb ik Ostrava - Praag in de Business-class gedaan, en kostte toen voor die rit rond de 500 Tsjechische kroon, oftewel ergens rond de 20 euro. Andere ritten voor Business-class waren wat duurder toen ik een dag vooraf ging boeken (780 Tsjechische kroon, zo'n ¤30). Maar Premium-class zat een dag vooraf rond de 950 Tsjechische kroon, oftewel rond de 38 euro.
Maar naast de LEO Express is de RegioJet ook aan te bevelen. Ook prima service, en heerlijk comfort in de eerste klas Oostenrijkse rijtuigen. Ook de RegioJet heeft 3 klassen: Standard: 6-persoonshok Business: Een "Grootruim", 2+1 opstelling Premium: 4-persoonshok, nog luxere stoelen, nog meer ruimte Ik betaalde voor de Business voor Ceska Trebova - Praag omgerekend 8 euro, en dat is rond de 220 kilometer.
De RegioJet is net wat goedkoper dan de LEO Express. Business bij RegioJet Ostrava-Praag scheelt rond de 5 tot 10 euro.
[ Bericht 5% gewijzigd door greavy op 28-04-2014 08:31:39 ]
Op zondag 27 april 2014 23:22 schreef Dr_Flash het volgende: Godverdomme wat een enge foto (ja ik mag niet quoten want laatste post) no tits on the ginger, gast die compleet outfreakt op een kop koffie met 2 lekkere (nou ja okee) wijven om hem heen, geil grijnzend wijf wat liever de paddestoelen in de berm ziet dan de hormonenbom achter haar (hallo WIE is hier de tijdbom??!) hier gaat van alles mis
Gelukkig hangt er een noodhamer prominent in beeld heel erg knalrood te zijn. Speciaal voor noodsituaties zoals deze.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
Ik weet niet precies wat HTM aan het doen is, maar als ik het goed begrijp is de "verlengde avondspits" (tussen 18:00 en 19:00) van een vijfminutendienst inmiddels weer teruggebracht naar een 7,5-minutendienst...
Valt me nog mee hoe schoon de trein is. Zit in de IC Zwolle Roosendaal en ik deel deze alleen maar met de machinist )
Hoe lang zal de ICRm nog blijven rijden? Zo langzamerhand verdwijnen steeds meer locomotieven uit het personen vervoer. En aangezien de rijtuigen ook nog niet voorzien zijn van WiFi was ik een beetje bang dat ze misschien wel zouden verdwijnen over niet al te lange tijd, terwijl ik ze het mooiste en best zittend NS materieel vind.
Op maandag 28 april 2014 10:39 schreef derLudolf het volgende: Zijn dr zoveel problemen mee dan? Reis al bijna 4 jaar Zwolle-Arnhem, nooit problemen mee gehad eigenlijk.
Door wat wordt het vervangen dan Dr. Flash?
Hoofdzakelijk Virm, en ik zie er ook steeds meer ICM en DDZ in rijden.
Zal wel te maken hebben met vakantie. In en rond Breda rijden er veel minder bussen en de streekbussen rijden ook nog eens sneller dan zou moeten volgens de dienstregeling.
Over ICRm: naar het schijnt gaat dat spul toch Wi-Fi krijgen, maar alleen de bakken voor binnenlands gebruik.
Ja tuurlijk man. Stel je voor. Service bieden aan internationale reizigers die toch al de hoofdprijs betalen door die achterlijke grenstarieven. Dat kan natuurlijk niet
Op maandag 28 april 2014 10:47 schreef derLudolf het volgende: Zijn er rijtuigen die buiten NL komen dan? Of bedoel je de rijtuigen die überhaubt alleen maar in NL kunnen/mogen rijden?
Hoop toch niet dat er nog meer virm Zwolle Roosendaal gaat rijden, ze janken enorm en zitten kut
Dat doedelzakgeluid hoor je binnenin al een stuk minder sinds ze bij de oudste stellen de tractiemotoren vervangen hebben en nog wat andere aanpassingen gedaan zijn. Verder hoef je er geen last van te hebben als je in de juiste bak zit.
Op maandag 28 april 2014 10:46 schreef Dr_Flash het volgende: Ja tuurlijk man. Stel je voor. Service bieden aan internationale reizigers die toch al de hoofdprijs betalen door die achterlijke grenstarieven. Dat kan natuurlijk niet
Thalyswifi werkt sowieso voor geen meter, NS-wifi tijdens de spits is stukken beter dan wat die Fransozen aanbieden. En voor wifi in de Thalys moet je nog betalen ook.
Supporters van Ajax hebben gisteren voor 40.000 euro schade aangericht in een trein van Almelo naar Amsterdam.De NS noemt dat bedrag uitzonderlijk hoog. Aanhangers van Ajax die op de terugweg waren van de kampioenswedstrijd in Almelo vernielden negen treinstellen.Ze sloopten ramen en prullenbakken en spoten brandblussers leeg.De NS doet aangifte van de vernieling.
Watjes. Het is nog niet eens 6 % van één toilet in een SLT
Op maandag 28 april 2014 10:39 schreef derLudolf het volgende: Zijn dr zoveel problemen mee dan? Reis al bijna 4 jaar Zwolle-Arnhem, nooit problemen mee gehad eigenlijk.
Met de1700+ICRm combinatie zijn niet veel problemen (behalve dat er soms een loc spontaan in brand vliegt). Met de Traxx+ICRm op de HSL zijn wel vaak problemen. ICRm wordt straks alleen nog maar getrokken of geduwd door een Traxx.
Sinds vorige week wordt landelijk actie gevoerd door FNV Bondgenoten vanwege vastgelopen cao-onderhandelingen in de schoonmaaksector. Ook de door NS ingehuurde schoonmaakbedrijven - en daarmee de treinschoonmaak - worden hier helaas door geraakt. Daardoor kan het voorkomen dat een trein viezer is dan normaal.
Dit is niet de eerste keer dat dit gebeurt. NS heeft in het verleden dan ook het initiatief genomen tot bijvoorbeeld de Code Verantwoordelijk Marktgedragexterne link, zodat opdrachtgevers breder kijken dan alleen de prijs van dit soort diensten. NS hanteert de Code actief en werkt nauw samen met leveranciers om te laten zien dat het anders kan in deze branche en de schoonmaker weer meer centraal staat.
Neem je krantje of koffiekopje mee Door kranten en andere zaken mee te nemen uit de trein kunnen NS-personeelsleden en reizigers zelf bijdragen aan het terugdringen van overlast voor andere reizigers gedurende de staking. NS roept partijen verder actief op om snel weer om de onderhandelingstafel te gaan en te komen tot een echt duurzame en verantwoorde cao voor alle betrokken partijen. Zonder dat reizigers en werknemers de dupe zijn, zoals nu al te lang het geval is.
Op maandag 28 april 2014 15:01 schreef Dr_Flash het volgende: Ik wilde vooral aantonen dat NS qua geld maar wat zwamt, net naar wat ze goed uit komt
Een toilet kan je over 10-20 jaar afschrijven. Dat is wel even wat anders dan een groepje randdebielen die binnen een uur voor 40.000¤ schade aanricht.
Op maandag 28 april 2014 15:37 schreef James1988 het volgende: Neem je krantje of koffiekopje mee Door kranten en andere zaken mee te nemen uit de trein kunnen NS-personeelsleden en reizigers zelf bijdragen aan het terugdringen van overlast voor andere reizigers gedurende de staking. NS roept partijen verder actief op om snel weer om de onderhandelingstafel te gaan en te komen tot een echt duurzame en verantwoorde cao voor alle betrokken partijen. Zonder dat reizigers en werknemers de dupe zijn, zoals nu al te lang het geval is.
NS is ook al niet te beroerd om betalende reizigers voor dit besmet-werk-karretje te spannen. Staat wel een beetje haaks op dat wollige gelul over ethische Code natuurlijk.
Als ze toch zo nodig hun handen aan besmet werk moeten vuilmaken, dan lijkt me dit in de eerste plaats een mooi klusje voor alle sudokuënde conducteurs in de 1e klasse.
Op maandag 28 april 2014 15:59 schreef Dr_Flash het volgende: Als ze toch zo nodig hun handen aan besmet werk moeten vuilmaken, dan lijkt me dit in de eerste plaats een mooi klusje voor alle sudokuënde conducteurs in de 1e klasse.
Kantoorpersoneel kan toch ook prima de handen uit de mouwen steken?
Afgelopen week nog een beetje geīnterraild en ook de Westbahn tussen Wien en St. Pölten uitgeprobeert, had er eigenlijk meer van verwacht moet ik zeggen. RegioJet blijft toch m'n favoriet qua privé maatschappij.
Verder heb ik EC Avala van Beograd uitgezeten tot Praag, een dagtrein met een ritduur van een kleine 16 uur door Servië, Hongarije, Slowakije en Tsjechië. Leuk voor één keer, heb het vooral overleefd door het Tsjechisch restauratierijtuig met lekker maaltijden & halve liters bier aan ¤1,50.
Wordt dat een diamanten troon met gouden leidingwerk ofzo?
Toen de treinstellen SLT op de baan kwamen, bleek er geen toilet in te zitten. Grote commotie, maar NS had ze nou eenmaal zonder toilet besteld. En om van het gezeur af te zijn hebben ze toen gezegd dat het een absurd bedrag zou kosten om het achteraf alsnog in te bouwen. Dat kwam neer op 730.000 euro per treinstel. Wat natuurlijk complete onzin is. Inmiddels is het wel zo dat alle volgende treinen die besteld worden, wel inclusief toilet besteld moeten worden.
Op maandag 28 april 2014 17:14 schreef Dr_Flash het volgende: 98. En toen crashte mijn vervoerbedrijf vanwege zogenaamd reizigersoverschot. Wat een kutspel. Wel erg realistisch natuurlijk.
Je had natuurlijk ook de prullenbakken kunnen gaan legen omdat je als planner & bijstuurder natuurlijk toch niets doet
Op maandag 28 april 2014 17:14 schreef Dr_Flash het volgende: 98. En toen crashte mijn vervoerbedrijf vanwege zogenaamd reizigersoverschot. Wat een kutspel. Wel erg realistisch natuurlijk.
Lijkt me heel realistisch zelfs .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Op maandag 28 april 2014 18:51 schreef Yreal het volgende: Virm in de stoptrein den haag Utrecht, en god wat rijden we traaaaaag.
ze remmen trouwens bij de intertoys af omdat die brug daar op barsten staat bij 120km/u.
Vlak achter Gouda is dat he? Of voor, vanuit Den haag gezien. Daar rijden we altijd stapvoets over die bouwplaats heen, weet niet of er een brug op barsten staat daar
Op maandag 28 april 2014 18:51 schreef spectrumanalyser het volgende: Een nieuwe dag, een nieuw transport Plan V naar Amsterdam Zaanstraat. vandaag zijn op transport gegaan: Plan V 927, 934 en 923.
Vlak achter Gouda is dat he? Of voor, vanuit Den haag gezien. Daar rijden we altijd stapvoets over die bouwplaats heen, weet niet of er een brug op barsten staat daar