dcm360 | vrijdag 25 april 2014 @ 15:39 |
![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
| |
dcm360 | vrijdag 25 april 2014 @ 15:40 |
Zo, heb ik er ook eens één ![]() | |
b2py | vrijdag 25 april 2014 @ 16:31 |
Sticker? | |
Maegrim | vrijdag 25 april 2014 @ 16:35 |
achievement | |
Duvel | vrijdag 25 april 2014 @ 17:17 |
Die BDs'en, is dat lak of folie? | |
b2py | vrijdag 25 april 2014 @ 17:26 |
Staking schoonmakers zorgt voor vieze treinen, ook tijdens Koningsdag Uitpuilende vuilnisbakken, etensresten op de stoelen en lege bierblikjes die over de treinvloer rollen. Het zal menig treinreiziger niet ontgaan zijn dat de treincoupés vandaag ronduit smerig zijn. De reden: de schoonmakers van de NS staken voor betere arbeidsvoorwaarden. De werkgevers vinden hun eisen 'tamelijk absurd'. De NS zelf zegt ook 'hinder te ondervinden' van de staking, maar benadrukt daar niets aan te kunnen veranderen: 'Wij hebben niets tegen een goede cao voor de schoonmakers, alleen zijn wij geen partij bij de onderhandelingen', aldus een woordvoerder. De onderhandelingen vinden namelijk plaats tussen de Ondernemersorganisatie Schoonmaak- en Bedrijfsdiensten (OSB) en de vakbonden van de schoonmakers. [..] Koningsdag Of de schoonmakers ook staken op Koningsdag, voor de NS een van de drukste dagen van jaar, ligt volgens Meyer aan de werknemers. 'Dat hangt af van de reactie van de schoonmaakbedrijven. Het kan dit weekend worden opgelost, maar het kan ook weken duren.' De NS heeft in ieder geval voorzorgzorgsmaatregelen getroffen. Zo is er extra mankracht beschikbaar en zijn er speciale vuilnishopen op het station en extra afvalbakken die de stations schoon moeten houden. De NS roept reizigers op geen afval achter te laten in de trein om zo de schade van de Koningsnacht en Koningsdag te beperken. Bron Tyfusschoonmakers, ga eens dood ofzo. Kaffers. ![]() ![]() ![]() | |
greavy | vrijdag 25 april 2014 @ 17:27 |
Zonder die schoonmakers is het ook een bende. Dus als de bedrijven nou gewoon eens wat schappelijker zijn met vergoedingen enzo, dan heb je al die stakingen niet. Ik snap deels die stakingen wel. Door op zulke dagen te staken, tref je de bedrijven tenminste. | |
Peterselieman | vrijdag 25 april 2014 @ 17:36 |
waarschijnlijk folie. Doen ze de laatste tijd vaker en het blijkt prima te werken. | |
b2py | vrijdag 25 april 2014 @ 17:44 |
Jammere is alleen dat het NS & de Reizigers treft, terwijl die geen partij zijn in het overleg. Zoals ook in het artikel staat. | |
greavy | vrijdag 25 april 2014 @ 17:51 |
NSR is misschien niet een partij in het overleg, maar wat boeit het die schoonmakers? Zij eisen gewoon betere omstandigheden, en gaan dus staken. Dat NSR in dit geval de grootste klant is, en je daarmee een grote slag kan slaan voor het staken, is wel duidelijk. Dan moeten de schoonmaakbedrijven eens fatsoenlijk toehappen. Ik geef die schoonmakers volledig gelijk. | |
b2py | vrijdag 25 april 2014 @ 18:13 |
| |
arkkey | vrijdag 25 april 2014 @ 18:27 |
Ik moet zeggen dat ik ook weinig verschil merk tussen wel en niet staken; als vanochtend niet omgeroepen was "excuses voor de zooi,staking" had ik denk ik niet eens geweten dat er gestaakt werd | |
spectrumanalyser | vrijdag 25 april 2014 @ 18:45 |
vandaag ook niets gemerkt. keurig nette treinen rond Alkmaar. nu stelselmatig SGMm (gemoderniseerde Sprinter) als Intercity op de lijn Hoorn-Haarlem. zou mij verbazen als ze folie op de BDs hebben aangebracht. vanaf afstand kon ik het niet zien. ik kon wel zien dat het gele stoelen waren. en dat klopt dan toch met de gewone ICRm? | |
James1988 | vrijdag 25 april 2014 @ 18:46 |
In de IC die ik vanochtend had lag er her en der flink wat afval, de vuilnisbakken zaten vol en de vloeren waren duidelijk niet gedweild. Ook in de IC waar ik nu in zit is dat het geval. | |
boriq | vrijdag 25 april 2014 @ 18:54 |
IC Enschede-Deventer en Deventer-Zwolle waren vanochtend allebei duidelijk niet gereinigd met overal wel flesjes en koffiebekers. Sprintertje Zwolle-Enschede daarentegen wad vanmiddag brandschoon. | |
b2py | vrijdag 25 april 2014 @ 19:00 |
De tyfus, omroep dat drank in de trein nu al verboden is. Kan ik daar ook tegen staken? | |
James1988 | vrijdag 25 april 2014 @ 19:04 |
Wat wil je doen, niet meer drinken in de trein? ![]() | |
KnightSolaire | vrijdag 25 april 2014 @ 19:05 |
Stipt vanaf 19:00 hè | |
b2py | vrijdag 25 april 2014 @ 19:26 |
De conducteur zei er niets van iig. Hij wenste ons een fijne avond. ![]() | |
James1988 | vrijdag 25 april 2014 @ 21:12 |
De conducteur in mijn trein vond het vooral nodig om om te roepen dat er een boete van 90 euro staat op het "niet gebruiken van voorzieningen in de trein waarvoor ze bedoeld zijn", wat hij later verduidelijkte met "stoelen zijn bedoeld voor mensen, niet voor koffers of tassen". | |
Dr_Flash | vrijdag 25 april 2014 @ 22:17 |
En plaszakken? | |
Dr_Flash | vrijdag 25 april 2014 @ 22:23 |
net vertrokken uit Enschede ri westen: Heineken, chardonnay en bacardi cola vliegen nog net niet met bosjes door de lucht ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 25 april 2014 @ 22:25 |
Okee ze hebben het er nu over om naar Heerhugowaard te gaan, i shit you not. "Zullen we dat gewoon doen? ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Dr_Flash op 25-04-2014 22:32:34 ] | |
Dr_Flash | vrijdag 25 april 2014 @ 22:28 |
We hadden gewoon blikken staan ook he @Office. Ik had er gewoon twee in moeten schepen. Other hand: ben met n half uurtje thuis ook. Kan mij t bommen ![]() | |
dennistd | vrijdag 25 april 2014 @ 23:09 |
Je moet morgen om 10.18u in Venlo zijn he ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 25 april 2014 @ 23:15 |
Erger of minder erg dan een Sauerlandse stoptrein op oudejaarsdag? ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 25 april 2014 @ 23:31 |
Jammer figuur ben je als je zo doet ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 25 april 2014 @ 23:31 |
Just about that level ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 25 april 2014 @ 23:33 |
De Belgen door de bocht. "Kap eens met janken, ja we weten dat er 19 doden en honderd gewonden waren en nee we weten na 4 jaar nog steeds niks. En of jullie er meer over willen weten kan ons geen zak schelen, we vinden jullie gezeur alleen wel vervelend. Kappen met die shit plz anders gaan we naar de klote. Gewoon minimaal nog een half jaar je bek houden. EN niet eens plz ook. " Ja zo komen we er wel ![]() | |
James1988 | vrijdag 25 april 2014 @ 23:37 |
Dat is een vrij bizarre brief om te sturen. ![]() | |
dennistd | vrijdag 25 april 2014 @ 23:38 |
Tja, er moet natuurlijk ook een onderzoek komen naar een treinramp in Walloniė... | |
Dr_Flash | vrijdag 25 april 2014 @ 23:40 |
Welnee. Gewoon een reactie op gezeur wat als vervelend wordt ervaren. Als je zelfstandig kunt poepen ben je al minstens loonschaal 17 bij de NMBS denk ik. | |
James1988 | vrijdag 25 april 2014 @ 23:46 |
Het is bizar dat er 4 jaar na dato nog steeds geen afgerond onderzoek is. Dat zaakje stinkt. Mja, dat is waar. ![]() Maar bij de NMBS zijn er ook functies waarin het enige verschil zit in een koppelstreepje i.p.v. een spatie in de naam van de functie in kwestie. Maar dat gekke streepje levert dan wel weer meer loon op. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 25 april 2014 @ 23:50 |
Alleen dat al inderdaad ![]() Maar dan met ZO'N brief komen, mijn Hemel. Je moet maar durven. Waren ze net afgestapt van die gortdroge brieven "Beste, De NMBS heeft schade geleden..etc" aan de nabestaanden van een zelfmoordenaar. Komen ze met dit ![]() Serieus, nou ja ik zal het woord Untermensch maar niet meer gebruiken omdat ik daar al vaker notes voor gekregen heb, maar kom op hee. Hoe KUN je. | |
b2py | zaterdag 26 april 2014 @ 00:24 |
Haha classic ![]() | |
b2py | zaterdag 26 april 2014 @ 00:25 |
Daar kwam je na een uur achter? | |
Dr_Flash | zaterdag 26 april 2014 @ 00:26 |
Ga nou ff niet bijdehand lopen doen, hier zit je er gewoon zwaar naast. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 26 april 2014 @ 00:30 |
Enorme faalhaas ben je toch ook. | |
b2py | zaterdag 26 april 2014 @ 00:31 |
Ik zit de hele avond er al naast. Alle potjes beerpong verloren ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 26 april 2014 @ 00:33 |
Nou en. Hier zit je er ook naast ![]() | |
James1988 | zaterdag 26 april 2014 @ 00:36 |
En dit komt dan niet eens van de NMBS maar van het Openbaar Ministerie ("het parket"). Dat maakt het nog net wat schrijnender, want juist daar zullen ze wel vaker te maken hebben met onderzoeken die vele maanden duren en waar de slachtoffers en nabestaanden op antwoorden zitten te wachten. | |
Dr_Flash | zaterdag 26 april 2014 @ 00:40 |
Ten dode opgeschreven heel dat land. Al sinds 1830 natuurlijk, maar hey. NU wil niemand het meer hebben ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 26 april 2014 @ 00:42 |
België: - sorry, Staat, is er al iets bekend over het ongeluk twee eeuwen geleden waar ongeveer 40 miljard aan besteed is per jaar? HOU JE KANKERBEK HOE DURF JE ER NAAR TE VRAGEN STELLETJE KANKERDEBIELEN | |
DeaDLocK2K | zaterdag 26 april 2014 @ 00:42 |
Hele land in concentratiekampen opsluiten. | |
Dr_Flash | zaterdag 26 april 2014 @ 00:43 |
Nou ja goed, ik sta dan bekend om mijn uitermate secuur geformuleerde genuanceerde beschouwingen en zo ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 26 april 2014 @ 00:45 |
Overigens kennen ze blijkbaar hun gelijken wel in de manier waarop ze hun eigen bevolking (impliciet of expliciet, maakt niet uit) aanspreken: "stelletje kankerdebielen" | |
Dr_Flash | zaterdag 26 april 2014 @ 00:50 |
Maar Belgjes zijn veel braver dan Nederlanders. Die schikken zich gewoon. Zolang de overheid maar voor 158 vrije dagen per jaar zorgt en nog 27 stakingsdagen en statutaire baanzekerheid tot ver na de dood van je betachterkleinkinderen ![]() Dus jah dan doe je niet zo moeilijk. Dan heb je echt wel iets van "Gut vier jaar, pas EEN olympiade, EEN kabinetsperiode en ik durf te vragen hoe het kwam dat die twee falende kankertreinen van die falende kankerNMBS op elkaar falendekankerbotsten. Wat denk ik wel? Tuurlijk duurt het minstens 35 jaar voordat we 5 regeltjes in kolommetje zes op pagina 35 van De Gazet van Kutkopdam vinden. Wie ben ik om daar wat van te vinden? Wie was het ook weer die daar bij omgekomen was? Opa? Nee een oud-oom of zo toch? | |
DeaDLocK2K | zaterdag 26 april 2014 @ 00:52 |
Haha, zes notes ![]() | |
b2py | zaterdag 26 april 2014 @ 00:56 |
Genius | |
Dr_Flash | zaterdag 26 april 2014 @ 01:00 |
ha ha wel meer notes | |
DeaDLocK2K | zaterdag 26 april 2014 @ 01:24 |
Nee, erbij vanavond ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 26 april 2014 @ 01:24 |
ik moest lachen ![]() | |
Duvel | zaterdag 26 april 2014 @ 06:58 |
Heb je een vriendin? Hopelijk zat er je daar niet naast. | |
Dr_Flash | zaterdag 26 april 2014 @ 09:02 |
Dennis verslapen? Hij zit niet in de trein naar Venlo zo te zien ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 26 april 2014 @ 09:28 |
gaan jullie een rondje doen? | |
dennistd | zaterdag 26 april 2014 @ 09:31 |
je ligt zelf te pitten, ik zit voorin (druk in gesprek over volgende week) | |
ReisT | zaterdag 26 april 2014 @ 09:31 |
NVBS rondrit per GTW door Limburg. | |
Dr_Flash | zaterdag 26 april 2014 @ 09:33 |
okee dan slaap ik nog even door ![]() | |
Bitlord | zaterdag 26 april 2014 @ 09:33 |
Serene rust op Utrecht Centraal. De treinen naar Amsterdam zijn maximaal. Op de Sprinters naar Breda en Tiel rijdt voor de verandering veel Plan V. | |
b2py | zaterdag 26 april 2014 @ 09:45 |
Ja, geen klachten ![]() | |
spectrumanalyser | zaterdag 26 april 2014 @ 10:03 |
vandaar dat Alkmaar gisteren vol stond met IRM-VIRM, de extra treinen in verband met koningsdag. | |
b2py | zaterdag 26 april 2014 @ 10:05 |
Ook zonder koningsdag staat het daar vol met VIRM hoor ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 26 april 2014 @ 10:18 |
ik heb al in geen jaar een note erbij gekregen | |
Dr_Flash | zaterdag 26 april 2014 @ 10:41 |
Lekker knus. Vier bakken GTW ipv zes ![]() | |
boriq | zaterdag 26 april 2014 @ 10:42 |
Ik zat net even de twitter van de NS door te spitten voor de lulz en ik ben al 4 mensen tegengekomen die dachten dat de trein gratis zou zijn en daardoor boetes hebben gekregen. ![]() | |
ReisT | zaterdag 26 april 2014 @ 10:44 |
In welke bak is nog de meeste plaats vrij? | |
Peterselieman | zaterdag 26 april 2014 @ 10:49 |
Zijn zo nou echt zo dom? | |
boriq | zaterdag 26 april 2014 @ 11:05 |
Blijkbaar... Waarom zouden de treinen uberhaupt gratis zijn op de drukste dag van het jaar? De tolhuisjes in Frankrijk zijn in de hoogzomer toch ook niet opeens gratis? | |
Litpho | zaterdag 26 april 2014 @ 11:06 |
Of in de spits, om maar bij de actualiteiten te blijven ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 26 april 2014 @ 12:18 |
in de motorbak ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 26 april 2014 @ 12:43 |
De meester slaapt nog volgens mij. 2 atb ingrepen gehad. Deuren blijven in Zwolle nog even gesloten. Zal wel iemand worden over gedragen aan de politie. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 26 april 2014 @ 12:54 |
Twee keer noodremming dan door een idioot aan boord misschien? | |
#ANONIEM | zaterdag 26 april 2014 @ 13:00 |
Denk het niet. Die pauper is er uit, en net was snelremmng nummer 3 ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 26 april 2014 @ 13:19 |
Gister waren ze ook helder bij de verkeersleiding. Ze lieten een trein van 10 bakken VIRM in Meppel halteren langs perron 1. Dat perronnetje is geschikt voor 4 bakken. Geen wonder dat de trein er weer met +4 vertrok ![]() | |
Yreal | zaterdag 26 april 2014 @ 13:31 |
prachtig | |
Yreal | zaterdag 26 april 2014 @ 13:33 |
Nog geen spoorlopers en andere narigheid he? ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 26 april 2014 @ 13:34 |
nee, maar dat zal denk ik ook wel komen doordat niet meer alle grote feesten in Amsterdam zijn | |
Peter | zaterdag 26 april 2014 @ 13:54 |
bij drukte, files en opstoppingen voor de tolhuisjes heb ik het al vaker meegemaakt dat alle slagbomen open werden gezet ![]() | |
James1988 | zaterdag 26 april 2014 @ 15:54 |
Ik ook, maar toen was het vanwege bizarre warmte (> 35°), ze stonden toen ook tasjes met water enzo uit te delen. | |
Ireyon | zaterdag 26 april 2014 @ 16:25 |
Wachten bij tolhuisjes ![]() | |
HaverMoutKoekje | zaterdag 26 april 2014 @ 16:28 |
Nee gelukkig niet, de trein richting Amsterdam was net bijna leeg ![]() | |
James1988 | zaterdag 26 april 2014 @ 16:32 |
Dat is ook wat ik doe, maar destijds was ik nog niet in het bezit van een rijbewijs en mijn ouders betalen liever contant. ![]() Één van de mooiste tolhuisjeservaringen blijft toch wel bij de Dartford Crossing in Engeland. Daar zijn een aantal bemande hokjes en een paar automaten waar je 2 pond in een netje moet gooien waarna de slagboom open gaat. Ik heb achter iemand gestaan die het flikte om daar een briefje van 5 pond in te mikken, en stomverbaasd was dat dat niet werkte. ![]() | |
spectrumanalyser | zaterdag 26 april 2014 @ 17:19 |
hoe komen ze er toch bij dat vandaag de trein gratis zou zijn..... is daar enige onderbouwing bij? denk dat t een smoes is.... | |
greavy | zaterdag 26 april 2014 @ 19:16 |
Hier niet eens voorbij gekomen dat Fles & Dennis mij met ladder in actie hebben gezien? Snoeischaar lag ook in de auto ![]() [ Bericht 26% gewijzigd door greavy op 26-04-2014 19:58:19 ] | |
Yreal | zaterdag 26 april 2014 @ 19:48 |
gewoon sloeberen ja | |
Dr_Flash | zaterdag 26 april 2014 @ 20:17 |
dat gaan we ruimschoots goed maken ![]() | |
dennistd | zaterdag 26 april 2014 @ 20:19 |
vorige week ook verschillende mensen die dachten dat de bus gratis was vanwege Pasen.. | |
Dr_Flash | zaterdag 26 april 2014 @ 20:21 |
Bijzonder ja. Is ook nooit gratis geweest op zulke dagen toch? | |
dennistd | zaterdag 26 april 2014 @ 20:27 |
Nee, we hadden alleen 1x per jaar een gratis ov-dag, maar dat was altijd in het najaar | |
Peterselieman | zaterdag 26 april 2014 @ 20:47 |
Fles, het Titus Brandsma spotten zit er komende week niet in, tenzij je ook even langs Aken wilt, want daar is het Arriva-stel op dit moment naar onderweg of is daar net gearriveerd ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 26 april 2014 @ 20:57 |
Okee, dan moet ik toch werken ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 26 april 2014 @ 20:59 |
Maar het was een leuke dag toch wel, ondanks de drukte. Bedankt Veolia, zaaddodend kutbedrijf dat jullie zijn ![]() Maar verder was het leuk ![]() ![]() Maar verder was het leuk ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 26 april 2014 @ 21:01 |
En nu eerst een pilsje ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 26 april 2014 @ 21:32 |
Tuurlijk wel. Zo te zien had je het naar je zin ![]() Born: ![]() ![]() ![]() Maastricht: ![]() ![]() Simpelveld: ![]() Later meer pics (maar niet meer van greavy ![]() | |
greavy | zaterdag 26 april 2014 @ 21:32 |
En toen kon men pas in Roermond uitstappen, waar de trein 5 minuten op spoor 1 gepland stond? | |
greavy | zaterdag 26 april 2014 @ 21:33 |
![]() ![]() | |
greavy | zaterdag 26 april 2014 @ 21:44 |
Ze hadden alleen Greavy - Voor al uw snoeiwerkzaamheden niet even ingehuurd. Treintje had oa in de Beatrixhaven wel erg vaak wat takken te pakken.... Maar jullie hadden ook "iets" geraakt, niemand weet wat er geraakt is, en toen gingen jullie ineens weer terug. | |
greavy | zaterdag 26 april 2014 @ 21:51 |
Nog ff 3 foto's van het Dresdner Dampfloktreffen:![]() Op 11 April reed de 18 201 een Sonderzug van Dresden naar Freiberg, en tussen Tharandt en Klingenberg-Colmnitz een Parallelfahrt met de Sonderzug van de 52 8079, die na Klingenberg-Colmnitz vlak achter de 18 201 aan ging. In Freiberg werd de trein tot één geheel gevoegd, om weer terug te keren naar Dresden. ![]() Op vrijdag 11 April reed de stoomtrein Dresden - Riesa naar Riesa met de E77 10 en 23 1097 achterop, en passeert hier Jessen. ![]() De eerste Pendeltrein tussen Dresden en Riesa op 11 April had op de terugweg een prachtige combinatie aan locs, maar ook aan rijtuigen. Voorop reed de 03 1010 en 01 150, gevolgd door 15 rijtuigen en aan het einde de 23 1097. De heenrit Dresden - Riesa bestonden uit 7 rijtuigen, met voorop de E77 10 en achterop de 23 1097. In Riesa is de trein samengevoegd met de stoomtrein uit Leipzig, die met de 03 1010 en 52 8154 reed. De 01 150 was als Lokzug naar Riesa vertrokken. Uiteindelijk zijn de E77 10 en 52 8154 als Lokzug naar Dresden vertrokken, maar kon toch genoten worden van deze heerlijke stoomtrein tijdens passage bij Jessen, tussen Priestewitz en Niederau. ![]() Bij Jessen passeerde iets later dan de stoomtrein ook de Lokzug naar Dresden Altstad met voorop de E77 10, en daarachter de 52 8154. 11 April 2014. Foto's van vandaag volgen nog wel. Ooit. Een keer. Moet ze nog uitzoeken en alles. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 26 april 2014 @ 21:52 |
Die 18.201, was die niet ook bij 150 jaar spoorwegen aanwezig? | |
Dr_Flash | zaterdag 26 april 2014 @ 21:53 |
Huh wat? Waar en wanneer zou dat zijn? En wie zijn "jullie" eigenlijk? | |
James1988 | zaterdag 26 april 2014 @ 21:53 |
Dat balkje ![]() | |
greavy | zaterdag 26 april 2014 @ 21:54 |
Toen jullie na de fotostop die aansluiting op reden. Zou tot "het eind" bereden worden, maar jullie kwamen nog niet eens tot de helft. Stonden er ineens wat hesjes naast de trein te zoeken, en toen werd de trein afgebouwd, en even later reden jullie terug ![]() Zelfs de organisatie/leiding weet niet WAT er geraakt was, maar dat ze IETS geraakt hadden was zeker ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 26 april 2014 @ 21:54 |
Was wel erg herkenbaar ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 26 april 2014 @ 21:56 |
Oh dat ja, jij was natuurlijk niet mee in de trein zelf inderdaad ![]() Ja dat was een kutverhaal heel die onzin bij die Beatrixhaven. We konden er niet uit ook daar. We zaten elkaar echt aan te kijken van "Waar is DIT goed voor? ![]() | |
greavy | zaterdag 26 april 2014 @ 21:57 |
Dat ook nog. En Born was ook niet echt geslaagd voor de deelnemers volgens mij. Twee stops? Beatrixhaven maar één, maar die was volgens mij niet eens gepland.... En ik ga niet meer met SNE mee, want bij hun ben je langs de lijn ben je beter af dan in de trein. Ook vandaag weer bewezen. | |
Dr_Flash | zaterdag 26 april 2014 @ 21:59 |
Beatrixhavens waren 2 stops, alleen bij die 2e konden we eruit. Ik ben eigenlijk alleen in Born en Simpelveld eruit geweest. | |
greavy | zaterdag 26 april 2014 @ 21:59 |
Klopt, was ook daar aanwezig | |
Darkwing_Duck | zaterdag 26 april 2014 @ 22:03 |
Godnondeju, ik ben een treinliefhebber, maar hier wil ik me toch niet mee identificeren hoor ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 26 april 2014 @ 22:04 |
Dan doe je dat toch niet ![]() | |
greavy | zaterdag 26 april 2014 @ 22:06 |
Wat is der mis met een trappetje? Maakt de foto net wat fraaier in een aantal situaties. | |
Darkwing_Duck | zaterdag 26 april 2014 @ 22:07 |
Weet je nog de Dieseldag op de ZLSM een paar jaar terug? Dat was tevens op een van de eerste dagen van de Protos... Daar heb ik op beide plekken gezien met mensen die dachten"Ik heb een geel hesje dus ik kan -insert iets wat niet mag hier-... Maargoed, volgensmij heb ik dat weleens aangehaald. Dat soort lui worden in Frankrijk wel in hun nek gegrepen (Verder word hier niks gehandhaafd, maar dat wel ![]() Even nog terugkomend op de vorige post, ik had me beter moeten verwoorden. Ik wil me niet identificeren met dit soort praktijken | |
Darkwing_Duck | zaterdag 26 april 2014 @ 22:08 |
Niks tegen jou dus, maar , nouja, zie mijn post hierboven.. ![]() | |
James1988 | zaterdag 26 april 2014 @ 22:13 |
Een trapje hoeft nog niet zo'n probleem te zijn, als je op veilige afstand blijft (ruim buiten PVR) en geen achterlijke dingen gaat doen zoals in portalen hangen. ![]() Toen ik een paar weken terug in Engeland was had ik zo nu en dan wel een trap willen hebben, ze hebben daar soms achterlijk hoge hekken langs sporen staan, en op bruggen staan standaard muren van 1,80m hoog. ![]() | |
greavy | zaterdag 26 april 2014 @ 22:15 |
Duidelijk ![]() Ja, klopt. Maar zelfs in Nederland kan je bijna niet zonder als je de draaistellen goed vrij wilt. Veel te veel last van begroeiing of andere rommel langs het spoor. Ik ga met die trap niet "in" het spoor staan, daar wordt de foto echt niet beter van. Gewoon op keurige afstand, dan zie je ook nog wat van de zijkanten. | |
Dr_Flash | zaterdag 26 april 2014 @ 22:16 |
Ach joh. Je weet inmiddels waar je aan begint als je je voor zo'n dag opgeeft ![]() ![]() | |
greavy | zaterdag 26 april 2014 @ 22:18 |
Dat is wel kut ja. Ik zag jullie trein pas in Born, want ik moest eerst nog ff werken in Gorinchem. Arriveerde ongeveer tegelijk met jullie op 't eindpunt in Born. Toen ik die 2 tweetjes zag, dacht ik: "Heeft iedereen wel een zitplek???".. Ik zag ook vaak mensen staan... SNE betaalt toch voor 2x3, dus dan moet men dat toch gewoon leveren? Of gewoon op tijd aangeven (bij aanvraag voor de GTW'tjes) dat op Koningsdag niet mogelijk is om 2 drietjes te missen... | |
Darkwing_Duck | zaterdag 26 april 2014 @ 22:20 |
Neem je verlies, t staat er met een reden, misschien dat me geen fotos wilt zoals de RATP? ![]() ![]() Ik zeg ook niet dat jij dat doet maar nogmaals, misschien houd er gewoon niet van dat jij je de draaistellen op de plaat gooit.. Gisteren is een vriendin van mij aangepakt toen ze gewoon een foto maakte van een metro met een compact cameraatje in een mooi station... Gewoon Typhoon voluit. M half langs t perron neerzetten zodat de bestuurde van dat ding even vanuit zn raampje de huid vol kon schelden van haar ![]() Niet dat ze er iets van begreep.... ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 26 april 2014 @ 22:21 |
Er hebben minstens 6 drietjes letterlijk de hele dag in Venlo stil gestaan ![]() Dus het was gewoon gepauper van dat schijtveolia. Frans schijtbedrijf. | |
Darkwing_Duck | zaterdag 26 april 2014 @ 22:23 |
Rustig Fles, ze gaan al weg uit brabant ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 26 april 2014 @ 22:25 |
Il les faut éradicer form le face of le planet! ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 26 april 2014 @ 22:26 |
Het is éradiquer ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 26 april 2014 @ 22:27 |
Mooi. Doe het ![]() | |
James1988 | zaterdag 26 april 2014 @ 22:28 |
Als het niet mag, mag het niet en ga ik ook niet proberen om toch foto's te maken. In Engeland is het gewoon openbaar terrein (openbare weg, aangrenzende weilanden en wandelpaden langs/over het spoor) en heeft het niets te maken met afschrikken, maar met veiligheid. Met die achterlijk hoge muren hopen de Britten te voorkomen dat een vrachtwagen op het spoor kan komen, denk ik. Zou me niet verbazen gezien de rijstijl van de meeste Britten.
![]() Ik heb in Parijs ook wel eens wat RATP-metro's en RER op de foto gezet, daar heeft toen niemand een probleem van gemaakt. Ik wist niet dat dat niet mocht. Vriend van me maakte (ook al mocht het niet) in Londen 1 foto van een binnenkomende metro. Toen we de trap op gingen richting uitgang (2 minuten later) was er een TfL-medewerker onderweg richting perron, vast niet om de tegels op te poetsen. | |
James1988 | zaterdag 26 april 2014 @ 22:30 |
Van mij mag Veolia hier best blijven eigenlijk. Die hele aanbesteding is gewoon verknoeid door de provincie. | |
Darkwing_Duck | zaterdag 26 april 2014 @ 22:32 |
Nee, ik ben er nog van afhankelijk ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 26 april 2014 @ 22:33 |
Ik vind er ook weinig op aan te merken, maar nu heb ik alleen maar op en neer gependeld van Breda naar de op 2 na grootste stad van Nederland zonder station... | |
Ireyon | zaterdag 26 april 2014 @ 22:38 |
1) Amstelveen 2) ? 3) Oosterhout | |
Darkwing_Duck | zaterdag 26 april 2014 @ 22:40 |
Zierikzee? Nieuwegein? Papendrecht? Westerbork? | |
Ireyon | zaterdag 26 april 2014 @ 22:42 |
Ik was alleen benieuwd wat dan #2 is ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 26 april 2014 @ 22:43 |
Ik gok maar wat.. Ook leuk welke gemeente heeft de meeste stations...Amsterdam heeft er 11, Rotterdam heeft er 8 Wie bied? | |
James1988 | zaterdag 26 april 2014 @ 22:44 |
Volgens de verhalen die ik heb gehoord was er ooit een vergadering tussen de spoorwegen en de bestuurders van de toenmalige gemeentes Oosterhout, Gilze en Rijen over een spoortracé en stations. De Oosterhouters kwamen niet opdagen, want ze gingen 'eerst eten' (en kwamen pas opdagen toen de vertegenwoordigers van de spoorwegen weer weg waren) en daarom loopt de spoorlijn zoals hij nu loopt. Dat is tenminste wat mij ooit is verteld toen ik nog een klein jochie was, er zal waarschijnlijk zeer weinig van kloppen. ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 26 april 2014 @ 22:45 |
Het klopt wel dat ze om de haverklap 'Eerst eten' zeggen in Oosterhout... althans, mn schoonmoeder wel ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 26 april 2014 @ 23:05 |
Klopt ja, dat verhaal ken ik ook ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 26 april 2014 @ 23:15 |
Drachten. | |
Peterselieman | zaterdag 26 april 2014 @ 23:29 |
Leuke pics hier ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 26 april 2014 @ 23:30 |
uhuh, Heette daar zelfs een restaurant Eerst Eten. | |
James1988 | zaterdag 26 april 2014 @ 23:34 |
Het staat zelfs op de website van de gemeente Oosterhout ![]() | |
b2py | zaterdag 26 april 2014 @ 23:41 |
Maar geen spoorlopers vandaag of enorme chaos? Jammer.. | |
Dr_Flash | zaterdag 26 april 2014 @ 23:43 |
Nee, maar een spoorlijn aanleggen van Breda over Oosterhout en Gorinchem naar Utrecht is het meest logische wat zichzelf suggereert. | |
Dr_Flash | zaterdag 26 april 2014 @ 23:46 |
Wat. Heb je soms nog nooit een diesel-GTW gezien of zo. | |
Peterselieman | zaterdag 26 april 2014 @ 23:51 |
Nee ![]() | |
hhh38 | zaterdag 26 april 2014 @ 23:54 |
Zijn jullie nog langs het totaal vernieuwde station in Helmond gegaan? Het is niet zo spectaculair als Rotterdam en Den Haag Centraal, maar als je bedenkt dat het er drie jaar geleden nog zo uit zag is het wel een flinke verbetering:![]() Tegenover nu: ![]() ![]() | |
James1988 | zaterdag 26 april 2014 @ 23:58 |
Ik wist niet eens dat ze daar aan het verbouwen waren. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 26 april 2014 @ 23:58 |
wat is dit nu weer voor onzin? ![]() | |
Dr_Flash | zondag 27 april 2014 @ 00:01 |
EEN ORANJE TAGJE ![]() ![]() | |
James1988 | zondag 27 april 2014 @ 00:03 |
Mijn ogen. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 27 april 2014 @ 00:04 |
met die onzin bedoelde ik wel dat gezeik in Helmond trouwens. | |
hhh38 | zondag 27 april 2014 @ 00:07 |
Het is totaal niet in het nieuws geweest. Het is ook voor niet-Helmonders totaal geen interessant station, je hoeft er praktisch nooit over te stappen. | |
hhh38 | zondag 27 april 2014 @ 00:08 |
Bedoel je dat 'kunstwerk'? | |
mschol | zondag 27 april 2014 @ 00:09 |
den haag is alleen het dak vervangen.. vind het allemaal wel meevallen t.b.h. ![]() ja ze gaan de metro naar boven verplaatsen dat is wel mooi, maar vind het niet wereldschokkend.. het lelijke kantoor pand wat er nu aan vast zit laten ze staan, als ze die hadden weggehaald/aangepakt: dan was het pas een echte metamorpose geweest | |
Dr_Flash | zondag 27 april 2014 @ 00:09 |
bijvoorbeeld. WEER een typisch voorbeeld van hoe Prorail en NS geen idee hebben van wat wel en niet belangrijk is. Of ook maar welke taal we in dit land spreken, om eens wat te noemen. | |
Dr_Flash | zondag 27 april 2014 @ 00:10 |
Broodje Kattenspek zou nog kunnen ![]() | |
hhh38 | zondag 27 april 2014 @ 00:13 |
Prorail en NS hebben in dit project relatief weinig invloed gehad. Een heel groot deel van de besluiten komt van de gemeente Helmond. http://www.helmond.nl/Spoorzone.html | |
Dr_Flash | zondag 27 april 2014 @ 00:17 |
Dan is het goed ![]() | |
greavy | zondag 27 april 2014 @ 08:30 |
Zo, en ik kom steeds meer foto's tegen van gister, gemaakt door de deelnemers in de GTW's. Één daarvan terwijl de GTW net gepasseerd was te Simpelveld:![]() En de Beatrixhaven: ![]() | |
b2py | zondag 27 april 2014 @ 08:58 |
Volgens mij ben jij wel altijd een van de weinige jongeren die daar rondhuppelt, of ligt dat aan mij? | |
greavy | zondag 27 april 2014 @ 09:01 |
Als jongere ben je veelal wel in de minderheid, idd. Vandaag waren we met 5 man die begin in de 20 zaten voor de achtervolging. | |
Dr_Flash | zondag 27 april 2014 @ 11:57 |
Aan boord was de gemiddelde leeftijd nog veel hoger ![]() | |
Surveillance-Fiets | zondag 27 april 2014 @ 12:01 |
Die trappen. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 27 april 2014 @ 13:18 |
Ah joh lache toch ![]() ![]() ![]() ![]() | |
greavy | zondag 27 april 2014 @ 13:32 |
Die scooter heb ik bij Schin op Geul ook nog gezien. Dattie dat kon halen.. En idd, overal werd de trein vreemd bewonderd, maar ook de achtervolging met ladder en al. Die vissers in Born bij de fotostop wisten helemaal niet wat hun overkwam... | |
b2py | zondag 27 april 2014 @ 13:33 |
"Pap wat ga je doen vandaag?" "Achter een trein aan, foto's maken op een ladder!!! ![]() ![]() | |
Yreal | zondag 27 april 2014 @ 13:47 |
Iemand nog meereiskaartjes over die ze niet gaan gebruiken? | |
Dr_Flash | zondag 27 april 2014 @ 14:03 |
yep, 2 ![]() | |
Dr_Flash | zondag 27 april 2014 @ 14:04 |
Zulke mensen hebben over het algemeen geen kinderen. Geen vrouw ook. Zelfs geen seks. | |
b2py | zondag 27 april 2014 @ 14:13 |
Dat is dan wel weer waar. Ik had teveel hoop. | |
icloud | zondag 27 april 2014 @ 14:22 |
2 stuks, voor 3 euro stuur ik ze op, je mag ze ook komen halen. | |
Surveillance-Fiets | zondag 27 april 2014 @ 14:25 |
Zeker lachen. Ieder zijn hobby! ![]() Je gaat met z'n allen achter een trein aan hobbelen met ladders zodat je die op de foto kan zetten. Waarom ga je dan niet met de trein mee.... ![]() ![]() Pics van de rollende frituurpan op twee wielen? ![]() | |
Dr_Flash | zondag 27 april 2014 @ 14:27 |
Heknie ![]() ![]() | |
Surveillance-Fiets | zondag 27 april 2014 @ 14:28 |
![]() ![]() ![]() | |
mschol | zondag 27 april 2014 @ 14:30 |
volgens mij kan je gewoon beter je auto voor de trein parkeren, de machinist wat geld toeschuiven en op 1 plek al je foto's maken... ![]() | |
Yreal | zondag 27 april 2014 @ 14:31 |
1 euro voor de envelop en postzegel ![]() | |
Yreal | zondag 27 april 2014 @ 14:32 |
Een vrouw is redelijk essentieel voor de sex he. | |
icloud | zondag 27 april 2014 @ 14:32 |
Moet ik even kijken of ik een zegel heb. | |
b2py | zondag 27 april 2014 @ 14:33 |
Je kan altijd nog naar de hoeren ;P | |
Yreal | zondag 27 april 2014 @ 14:33 |
Fair enough, maar daar hebben die types het geld denk ik niet voor. | |
Yreal | zondag 27 april 2014 @ 14:34 |
Trouwens, die blijbol site. Ik voer de route in, druk op zoek route, en er gebeurd niks. | |
Dr_Flash | zondag 27 april 2014 @ 14:35 |
Dat kost geld ![]() ![]() Maar goed ik heb er geen jeuk aan hoor. Ik heb me wel vermaakt op zich. Zal zo eens wat foto's uitzoeken. Maar bij de meeste fotostops had ik gewoon geen zin om de trein uit te gaan ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 27 april 2014 @ 14:36 |
Nou ja als in Echtgenote bedoel ik ![]() ![]() | |
b2py | zondag 27 april 2014 @ 14:37 |
Appeltaarten! ![]() | |
Yreal | zondag 27 april 2014 @ 14:38 |
Ik hIk hoopte dat ik niet de enige was met zulke zieke ideeën | |
Dr_Flash | zondag 27 april 2014 @ 14:38 |
Dat had ik niet achter jou gezocht ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 27 april 2014 @ 14:38 |
GASTUH ![]() | |
icloud | zondag 27 april 2014 @ 14:39 |
Als je ze wilt hebben voor de afgesproken een euro, dan stuur even een emailadres per dm, want de ooppergod hier heeft mijn pm en dm gesloopt | |
Yreal | zondag 27 april 2014 @ 14:39 |
Appeltaart is ook warm, zacht en vochtig. | |
b2py | zondag 27 april 2014 @ 14:40 |
Ik heb ook wel eens American Pie gekeken ![]() | |
Yreal | zondag 27 april 2014 @ 14:41 |
Al is dat wel heiligschennis. Appeltaart ![]() ![]() | |
icloud | zondag 27 april 2014 @ 14:43 |
- je zou beter moeten weten - [ Bericht 78% gewijzigd door Sounddragon op 27-04-2014 14:55:00 ] | |
icloud | zondag 27 april 2014 @ 14:52 |
Yreal jouw kaartje heeft op dit moment een lijm behandeling, daarna gaat hij op de post, zal so dadelijk een foto maken ter bewijs [ Bericht 37% gewijzigd door Sounddragon op 27-04-2014 14:56:41 ] | |
HaverMoutKoekje | zondag 27 april 2014 @ 14:53 |
Daar is Gordon het niet mee eens ![]() [ Bericht % gewijzigd door Sounddragon op 27-04-2014 14:55:37 ] | |
Yreal | zondag 27 april 2014 @ 14:53 |
Is goed joh, stuur maar gewoon op ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door Sounddragon op 27-04-2014 14:56:58 ] | |
icloud | zondag 27 april 2014 @ 14:54 |
Ik zag op de ing app dat het geld binnen is, behoorlijk snel, al maal ik niet om die postzegel uit 2002 | |
Yreal | zondag 27 april 2014 @ 14:54 |
Dan is er alsnog iemand het "vrouwtje" | |
Dr_Flash | zondag 27 april 2014 @ 14:54 |
Anyway, paar plaatjens van gisteren. Geen zin in commentaar en verhalen erbij te zetten, kijk en geniet. Of geniet niet, kijk maar (Heet dat dan "gewel"?)![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Yreal | zondag 27 april 2014 @ 14:55 |
Tuurlijk. ING -> ING is instant. ![]() | |
Yreal | zondag 27 april 2014 @ 14:56 |
Volgens mij gaat mijn trein stuk | |
James1988 | zondag 27 april 2014 @ 14:58 |
![]() | |
Dr_Flash | zondag 27 april 2014 @ 14:59 |
Mis je al wat bodemplaten en zo? ![]() | |
Yreal | zondag 27 april 2014 @ 15:01 |
Sinds we zijn opgetrokken uit meppel schokt dat ding continue. Op zich wel heerlijk op de beat van mijn muziek. | |
Yreal | zondag 27 april 2014 @ 15:03 |
Firefox gedownload, maar ook daar werkt blijbol niet. | |
Dr_Flash | zondag 27 april 2014 @ 15:03 |
Meppel ook echt, jezus. Ben je de poolcirkel al voorbij? ![]() | |
Yreal | zondag 27 april 2014 @ 15:05 |
Nee, ik kom weer terug naar de bewoonde wereld. | |
icloud | zondag 27 april 2014 @ 15:05 |
![]() Mijn dochter wilde mij perse helpen en heeft het adres geschreven(excuses), we hebben hem net gepost dus succes ermee | |
Dr_Flash | zondag 27 april 2014 @ 15:05 |
Google Urfs. Ik gebruik blijbol nooit ![]() | |
Dr_Flash | zondag 27 april 2014 @ 15:05 |
Oh, tot volgende week dan ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 27 april 2014 @ 15:06 |
Blijbol doet het niet. | |
Yreal | zondag 27 april 2014 @ 15:07 |
Blij dat het niet aan mij lag. Ik wil voor de boekhouding toch eens behouden hoe belachelijk veel ik tegenwoordig in de trein zit ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 27 april 2014 @ 15:08 |
Wie zegt dat het niet alsnog aan jou ligt ![]() | |
Yreal | zondag 27 april 2014 @ 15:08 |
Sorry ![]() | |
Yreal | zondag 27 april 2014 @ 15:08 |
Nou, doorrijden graf virm. In zwolle mag je stuk, maar ik wil wel mijn overstap halen. | |
Dr_Flash | zondag 27 april 2014 @ 15:10 |
![]() ![]() | |
b2py | zondag 27 april 2014 @ 15:16 |
Overigens werkt blijbol hier prima. | |
James1988 | zondag 27 april 2014 @ 15:16 |
Eerder deze week werd bekend dat het Amerikaanse GE aast op de Power en Grid-takken van Alstom, de Franse overheid is hier niet echt blij mee (Alstom is één van de kroonjuwelen van de Franse industrie). Gisteren heeft Siemens een informeel voorstel gedaan: in ruil voor de Power- en Grid-divisies zal Siemens de helft van Siemens Mobility (namelijk hogesnelheidstreinen en locomotieven) overdragen aan Alstom, samen met een flinke berg geld. | |
DeaDLocK2K | zondag 27 april 2014 @ 15:20 |
Het functioneert idd weer. | |
Yreal | zondag 27 april 2014 @ 15:20 |
In zowel IE, firefox als chrome kan ik op die knop drukken wat ik wil, er gebeurd niks. | |
Dr_Flash | zondag 27 april 2014 @ 15:21 |
En wat is daar het nut van? | |
Yreal | zondag 27 april 2014 @ 15:22 |
Symboolpolitiek en nationalisme | |
b2py | zondag 27 april 2014 @ 15:23 |
Probeer eens alles achter het hekkie te verwijderen en dan opnieuw te openen? inb4: | |
Dr_Flash | zondag 27 april 2014 @ 15:24 |
![]() | |
Yreal | zondag 27 april 2014 @ 15:24 |
Dat was hem ![]() | |
b2py | zondag 27 april 2014 @ 15:26 |
Bekend probleem bij Blijbol, heel irritant ook als je bookmark hebt. | |
Dr_Flash | zondag 27 april 2014 @ 15:27 |
Alles achter je vuilemafkeeshekkie ook uit je bookmark verwijderen? | |
b2py | zondag 27 april 2014 @ 15:28 |
Ofcourse, maar kost wel weer extra moeite. | |
James1988 | zondag 27 april 2014 @ 15:35 |
Dit, denk ik:
| |
Yreal | zondag 27 april 2014 @ 15:39 |
die eerste 3 maanden van het jaar heb ik echt al heel veel in de trein gezeten, en toen deed ik echt nog bijna ALLES op de motor | |
Dr_Flash | zondag 27 april 2014 @ 15:40 |
Wat is "echt al heel veel"? | |
James1988 | zondag 27 april 2014 @ 15:41 |
Hoeveel kilometers? ![]() | |
Yreal | zondag 27 april 2014 @ 15:42 |
Ben nog bezig met invoeren | |
b2py | zondag 27 april 2014 @ 15:44 |
Wat schat je? | |
Yreal | zondag 27 april 2014 @ 15:53 |
5703, Terwijl ik toen eigenlijk enkel in de trein zat als ik bier wilde drinken en dus niet kon rijden, te brak was om te rijden of ik geen geld had voor benzine... | |
Yreal | zondag 27 april 2014 @ 15:55 |
En dan kocht ik eigenlijk nog bijna iedere maandag nog een kaartje Leeuwarden -> Zoetermeer | |
Dr_Flash | zondag 27 april 2014 @ 15:59 |
Kijk, dat tikt aan. | |
Yreal | zondag 27 april 2014 @ 16:00 |
Heb er maar even 2 per maand ingezet, dus dan kom ik op 6607. En pas vanaf deze maand zit ik echt weer hardcore in de trein | |
derLudolf | zondag 27 april 2014 @ 16:10 |
Hoe zien de treinen er op het dit moment uit? Staken de schoonmakers nog steeds. Moet morgen met de trein weg, maar heb geen zin om in een teringzooi te zitten ![]() | |
Yreal | zondag 27 april 2014 @ 16:10 |
niet anders dan normaal | |
Dr_Flash | zondag 27 april 2014 @ 16:16 |
Dan kun je beter gaan liften. | |
DeaDLocK2K | zondag 27 april 2014 @ 16:18 |
Ik ben een keer van Puttgarden naar Hamburg gelift in een rijdende asbak. Zegt dus niet alles :p | |
Dr_Flash | zondag 27 april 2014 @ 16:19 |
Nee Vinny. | |
Duvel | zondag 27 april 2014 @ 16:22 |
NEE. Dit gaan ze nooit goedkeuren in het kader van mededinging. En ik vind het sowieso kut. | |
Dr_Flash | zondag 27 april 2014 @ 16:22 |
Alleen dat al. Er kan een grote streep door die plannen ![]() | |
Duvel | zondag 27 april 2014 @ 16:23 |
Ja, in zo'n EU attest in vier talen: "Oh ja, en Duvel van FOK! vindt het kut." ![]() | |
Dr_Flash | zondag 27 april 2014 @ 16:29 |
"Diable du Fok! le trouve Con!" ![]() | |
James1988 | zondag 27 april 2014 @ 16:31 |
Voor Alstom zelf is het denk ik wel een betere deal dan een gedeeltelijke overname door GE. Zo goed doet Transport het helaas niet. | |
Dr_Flash | zondag 27 april 2014 @ 17:00 |
Dus het zogenaamde kroonjuweel van dat land van stakende luie stinkende stokbroodvreters is ook maar een rotte kies. Uithollen die handel! ![]() | |
Dr_Flash | zondag 27 april 2014 @ 17:00 |
kutfranse | |
Duvel | zondag 27 april 2014 @ 17:01 |
Mja, Alstom heeft zichzelf in de nesten gewerkt de afgelopen jaren. En daar kunnen de Fransen niet tegen natuurlijk. Ik zou soms willen dat Nederland maar een kwart van dat industriebeleid zou voeren. | |
b2py | zondag 27 april 2014 @ 17:01 |
Wat heeft Alstom dan gedaan? | |
#ANONIEM | zondag 27 april 2014 @ 17:01 |
Vanmorgen een hele vieze virm van Amsterdam Centraal naar Lelystad. Overstap op de virm naar Groningen, en die was daarintegen keurig schoon. | |
Duvel | zondag 27 april 2014 @ 17:02 |
Alstom Transport heeft de afgelopen jaren gewoon de boot gemist in Europa, waardoor vooral Bombardier en Siemens de markt zo ongeveer konden verdelen: er was geen reëel alternatief van Alstom voor de Traxx en het Eurosprinter-platform. De Prima was mosterd na de maaltijd, helaas. Alleen de trams lopen enigszins, maar qua locs of treinstellen is het buiten Frankrijk pet. | |
Duvel | zondag 27 april 2014 @ 17:03 |
Vooral in de jaren '90 alleen maar bedrijven overgenomen (zoals Traxis in Ridderkerk) zonder solide financiering. Ze zijn met miljarden staatssteun gered. | |
b2py | zondag 27 april 2014 @ 17:04 |
Op die fiets. | |
Dr_Flash | zondag 27 april 2014 @ 17:09 |
en binnen Frankrijk gaat het ook alleen maar omdat het Franse protectionisme blijkbaar gedoogd wordt, i.e. niet op basis van marktwerking, zoiets? ![]() | |
Mr_Klaasje | zondag 27 april 2014 @ 17:12 |
Ze hebben dus zo ongeveer het tegenovergestelde van Stadler gedaan die juist door goedkope kwaliteit te bieden een flink marktaandeel hebben veroverd. | |
DeaDLocK2K | zondag 27 april 2014 @ 17:13 |
Marktwerking in Frankrijk. Dat is net zoiets als kanker genezen ![]() | |
Clicks_nl | zondag 27 april 2014 @ 17:15 |
Was bij mij gister net andersom. Nu zowel Groningen-Amersfoort als Amersfoort-Amsterdam netjes. Her en der zie ik nog wat oranje veertjes, maar de prullenbakken netjes geleegd enzo. | |
James1988 | zondag 27 april 2014 @ 17:21 |
SNCF bestelt ook wel bij Bombardier, maar dan wordt het wel allemaal door Fransen gemaakt (Crespin geloof ik). Siemens heeft aanmoet amper voet aan de grond gekregen in Frankrijk, behalve het seinsysteem op RER A en metrolijn 14 oid. | |
derLudolf | zondag 27 april 2014 @ 17:22 |
Met onbekenden lijkt me dat helemaal niets ![]() Rij zelf wel. Enige argument vóór de trein is dat het als student zijnde 'gratis' is :p | |
#ANONIEM | zondag 27 april 2014 @ 17:25 |
Keurig! Ik had het veel erger verwacht. Bij ons staken ze niet allemaal. Ik geloof dat er 2 jongens zijn die aan het staken gingen, 1 daarvan doet wel vaker dingen voor/met de vakbond. | |
Anno1982 | zondag 27 april 2014 @ 17:47 |
Euhm, kan iemand me even helpen? Waarom zou Siemens zijn afdeling Mobility weggeven en vervolgens ook nog een zak geld meegeven? | |
James1988 | zondag 27 april 2014 @ 18:00 |
Omdat ze er dan de energie-afdeling van Alstom voor terug krijgen, een markt waarin Siemens wil groeien. | |
Duvel | zondag 27 april 2014 @ 18:06 |
Siemens is volgens mij nog niet zo sterk in energie-opwekking, wel in distributie. Alstom heeft zijn distributietak de afgelopen jaren juist van de hand gedaan (aan Areva, die het weer verkochten een Schneider Electric). Dus het past leuk binnen de portfolio van Siemens. Maar om dan zomaar Mobility uit te ruilen... pfff... | |
James1988 | zondag 27 april 2014 @ 18:15 |
Alstom heeft die distributietak een paar jaar terug weer teruggekocht, dat is tegenwoodig Alstom Grid. Dat hadden ze misschien beter niet kunnen doen? | |
Duvel | zondag 27 april 2014 @ 19:00 |
Hm ok... Maar het maken van schakelapparatuur zit nu wel bij Schneider als ik me niet vergis? | |
James1988 | zondag 27 april 2014 @ 19:04 |
Dat weet ik eigenlijk niet, ik weet iets te weinig van die sector af. Volgens dit persbericht zit het Transmission-gedeelte bij Alstom en het Distribution-gedeelte bij Schneider. | |
Duvel | zondag 27 april 2014 @ 19:09 |
Ah ja, Areva was T&D en dat is toen gesplitst. Dus de redelijk gangbare distributiemeuk komt nu bij Schneider vandaan. Moet best goed zijn, maar ik heb er nog geen ervaring mee. | |
Mr_Klaasje | zondag 27 april 2014 @ 19:17 |
Siemens doet de laatste tijd anders best wat Ansaldootjes. | |
James1988 | zondag 27 april 2014 @ 19:17 |
Het gaat overigens niet om heel Mobility, het goedlopende Nahverkehr blijft bij de Duitsers. | |
b2py | zondag 27 april 2014 @ 19:30 |
Maar de ellendige Fernverkehr gaat er wel weg? Wat schiet Alstom er dan mee op? | |
James1988 | zondag 27 april 2014 @ 19:39 |
De Fernverkehr-afdeling loopt zeker niet slecht, de afgelopen jaren heeft Siemens ook daar een aardig orderboek kunnen vullen. Het loopt wat minder hard met orders omdat de doelgroep kleiner is: er zijn nou eenmaal minder hogesnelheidslijnen dan normale spoorlijnen en ook de vraag naar locomotieven is kleiner dan naar gewone treinstellen. De locomotievenafdeling van Siemens loopt best aardig, er zijn aardig wat Vectron-locs verkocht terwijl Alstom zo goed als geen enkele Prima II aan de man heeft kunnen brengen. Met de Velaro heeft Siemens ook een succesvol platform (ondanks kinderziektes met de Velaro D), en zijn er nog lopende projecten zoals de ICx. Door de HST's onder te brengen bij Alstom krijg je een bijna-monopolist in Europa. Bombardier kan ook HSTs leveren, maar heeft veel minder referenties dan Alstom en Siemens. Qua locs maakt het weinig uit (de Traxx is succesvol), maar met het Vectron-platform kan Alstom ook daar wat aan hun reputatie doen. | |
Duvel | zondag 27 april 2014 @ 19:41 |
Dat haat 'm niet worden, als het goed is. Dan zou Belfort (Alstom) of Allach (Siemens) de deuren sluiten? Allebei doodzonde. | |
b2py | zondag 27 april 2014 @ 19:41 |
Zie de post van Klaasje, Siemens topt Ansaldo bijna op de vertragingslijst. Het is net alsof je Michael Schumacher uit zijn ziektebed trekt en in een auto zet om races te winnen vanwege zijn verleden. | |
James1988 | zondag 27 april 2014 @ 19:45 |
Ik vraag het me af. Naast Alstom/Siemens is er tenslotte nog Bombardier en ook AnsaldoBreda ( ![]() Eens! Siemens heeft een wat mindere periode achter de rug (zie de Velaro D) maar kan uiteindelijk wél leveren, zonder dat er in korte tijd deuren of bodemplaten van de trein vallen. In het geval van DB is er ook uitgebreid gecompenseerd voor de vertragingen, net als in andere gevallen. | |
b2py | zondag 27 april 2014 @ 19:50 |
Want Ansaldo had niet kunnen compenseren? NS heeft alleen een andere uitweg gekozen.. | |
James1988 | zondag 27 april 2014 @ 19:57 |
AnsaldoBreda kan ook compenseren (dat hebben ze ook gedaan met diverse kortingen gegeven tijdens de levering), maar het vertrouwen was er niet meer. AnsaldoBreda heeft met meer dan 5 jaar vertraging een trein opgeleverd die niet bleek te voldoen aan de eisen en waar letterlijk de delen vanaf vielen, en waar uit voorzichtige schattingen bleek dat AnsaldoBreda nog minstens anderhalf jaar nodig zou hebben om de kwaliteit van de trein te verbeteren. Siemens heeft veel vertraging opgelopen door veranderde specificaties en een Eisenbahnbundesamt wat veel strenger was dan men verwachtte, maar uiteindelijk heeft men een kwalitatief prima trein opgeleverd. | |
Dr_Flash | zondag 27 april 2014 @ 19:58 |
Alstom wordt de Bad bank. Al je slechte onderdelen stop je daarin en dan wordt het een krankzinnig grensverleggend tranendal. Maar omdat het Frans is...
| |
James1988 | zondag 27 april 2014 @ 20:29 |
![]() Ik hoop wel dat het nooit zo ver komt ![]() | |
Mr_Klaasje | zondag 27 april 2014 @ 20:55 |
![]() ![]() ![]() | |
Peterselieman | zondag 27 april 2014 @ 21:03 |
![]() | |
greavy | zondag 27 april 2014 @ 21:17 |
Ik ga niet meer met SNE-excursies mee, omdat de fotostops ronduit beroerd zijn. Ga ik er liever zelf achteraan, als het de moeite is. | |
James1988 | zondag 27 april 2014 @ 21:18 |
Woensdag weten we meer. | |
Dr_Flash | zondag 27 april 2014 @ 21:20 |
Waar, hoe laat en wie moeten we mailen? ![]() | |
b2py | zondag 27 april 2014 @ 21:22 |
Heb je weer een weekje vrij voor een persco? ![]() | |
James1988 | zondag 27 april 2014 @ 21:22 |
Deze personen:
| |
Dr_Flash | zondag 27 april 2014 @ 21:25 |
Nee deze keer niet helaas ![]() | |
b2py | zondag 27 april 2014 @ 21:48 |
ME voorkomt clash supportersgroepen bij station DEVENTER - Een grote politiemacht, waaronder zo'n tien ME-busjes, heeft zondagavond rond zeven uur bij het NS-station Deventer een confrontatie tussen Ajaxfans en Eaglessupporters weten te voorkomen. Een trein afkomstig uit Almelo was door supporters van de Amsterdamse club fors beschadigd. Naast vernielingen en vermeende brandstichting waren in de trein brandblussers leeggespoten. Geruchten dat een aantal passagiers hierdoor onwel was geworden, kon de politie niet bevestigen. Nadat de trein in Deventer was gestopt, moest iedereen uitstappen. Voor het station verzamelde Eaglesfans daagden de Ajacieden uit, maar tot een confrontatie kwam het niet. Uiteindelijk is de trein verder richting het westen gereden. Onbekend is of daarvoor op het station in Deventer aanhoudingen zijn verricht. Bron Flessie, niks gemerkt? | |
Dr_Flash | zondag 27 april 2014 @ 21:54 |
Nee. | |
Dr_Flash | zondag 27 april 2014 @ 21:57 |
Contrary to popular belief: ik woon niet op station Deventer ![]() | |
James1988 | zondag 27 april 2014 @ 21:57 |
Niet? | |
Peterselieman | zondag 27 april 2014 @ 21:58 |
wel om de hoek van ![]() | |
b2py | zondag 27 april 2014 @ 21:59 |
Als je eigen huis Wi-Fi wordt weggedrukt door de Wi-Fi van de trein woon je te dicht bij het station. | |
Dr_Flash | zondag 27 april 2014 @ 22:01 |
Dat is inmiddels opgelost ![]() | |
James1988 | zondag 27 april 2014 @ 22:04 |
Mij lijkt het eigenlijk best wel gaaf om in een station te wonen ![]() Maar dan wel een volledig appartement, niet in een wachthokje. ![]() Je hebt een wifi-versterker uit China laten importeren die zoveel signaal uitzendt dat het wifi op het NS-hoofdkantoor in Utrecht nog wordt weggedrukt? ![]() | |
freako | zondag 27 april 2014 @ 22:11 |
Die supporters werden in Deventer om half acht op de eerstvolgende Intercity richting de Randstad gezet, samen met een peloton ME. Ik zat in die trein. De conducteurs vroegen ons een eindje voor Deventer om ergens anders te gaan zitten, omdat er 2 bakken ontruimd moesten worden voor die supporters. Het was eigenlijk de bedoeling dat ze in Amersfoort op de Intercity richting Schiphol over moesten stappen, maar uiteindelijk reden ze door richting Utrecht. | |
Dr_Flash | zondag 27 april 2014 @ 22:11 |
Ik heb een wifi-versterker die in elk geval mijn eigen ruimte beschermt. De volgensde stap is natuurlijk wel dat ik met zo'n chinees konkoding landelijk wifi ga aanbieden waarbij mensen zich kunnen aanmelden niet door een vinkje in een portal waarbij je "voorwaarden accepteert" en dan nog een gratis klapperende spuugtrage schijtverbinding krijgt zoals nu. Maar waarbij de webcam van laptop of tablet gehackt wordt en alleen vrienden en lekkere wijven toegang krijgen. En dat het dan ook altijd werkt, blaartrekkend snel is en onbegrensd. Nou ja kinderporno requests worden wel gelogd natuurlijk, maar vrienden van mij en lekkere wijven zijn daar niet naar op zoek ![]() | |
spectrumanalyser | zondag 27 april 2014 @ 22:26 |
het was dus onverwacht dat de voetbalsupporters op eigen gelegenheid terug gingen per trein. dat verwacht je natuurlijk niet. ![]() anders hadden ze een afgeschreven Plan V in kunnen zetten, die dan op maandag naar HKS Metals kon. | |
Peterselieman | zondag 27 april 2014 @ 22:27 |
laat ze maar flink lappen voor de schade en vervolgschade | |
spectrumanalyser | zondag 27 april 2014 @ 22:29 |
ik hoop daar op. ookal zijn er nog maar enkele gevallen bekend waarbij dat ook daadwerkelijk is gelukt. | |
arkkey | zondag 27 april 2014 @ 22:32 |
Tegen de muur met die gasten, ik durf te wedden dat dat tuig er iig niks voor dokt. Jan modaal de forens kan volgend jaar weer lappen. | |
greavy | zondag 27 april 2014 @ 22:35 |
Ik hoop dat ze allemaal een fikse schadevergoeding mogen betalen.... | |
greavy | zondag 27 april 2014 @ 22:36 |
Vandaag rondje Dordrecht - Amersfoort - Den Haag - Rotterdam - Schiedam - Rotterdam - Utrecht - Amsterdam - Rotterdam - Dordrecht gedaan. Ik ben welgeteld één keer gecontroleerd. In de IC Defect... | |
greavy | zondag 27 april 2014 @ 22:36 |
En dus zijn we hier weer vol |