SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Staking schoonmakers zorgt voor vieze treinen, ook tijdens Koningsdag
Uitpuilende vuilnisbakken, etensresten op de stoelen en lege bierblikjes die over de treinvloer rollen. Het zal menig treinreiziger niet ontgaan zijn dat de treincoupés vandaag ronduit smerig zijn. De reden: de schoonmakers van de NS staken voor betere arbeidsvoorwaarden. De werkgevers vinden hun eisen 'tamelijk absurd'.
De NS zelf zegt ook 'hinder te ondervinden' van de staking, maar benadrukt daar niets aan te kunnen veranderen: 'Wij hebben niets tegen een goede cao voor de schoonmakers, alleen zijn wij geen partij bij de onderhandelingen', aldus een woordvoerder. De onderhandelingen vinden namelijk plaats tussen de Ondernemersorganisatie Schoonmaak- en Bedrijfsdiensten (OSB) en de vakbonden van de schoonmakers.
[..]
Koningsdag
Of de schoonmakers ook staken op Koningsdag, voor de NS een van de drukste dagen van jaar, ligt volgens Meyer aan de werknemers. 'Dat hangt af van de reactie van de schoonmaakbedrijven. Het kan dit weekend worden opgelost, maar het kan ook weken duren.'
De NS heeft in ieder geval voorzorgzorgsmaatregelen getroffen. Zo is er extra mankracht beschikbaar en zijn er speciale vuilnishopen op het station en extra afvalbakken die de stations schoon moeten houden. De NS roept reizigers op geen afval achter te laten in de trein om zo de schade van de Koningsnacht en Koningsdag te beperken.
BronTyfusschoonmakers, ga eens dood ofzo. Kaffers.twitter:Timbiels twitterde op vrijdag 25-04-2014 om 17:21:18Schoonmakers staken door, óók tijdens Koningsdag. Puinhoop in treinen kan deels voorkomen worden als men rommel op het station weggooit. reageer retweet
![]()
![]()
![]()
![]()
Zonder die schoonmakers is het ook een bende. Dus als de bedrijven nou gewoon eens wat schappelijker zijn met vergoedingen enzo, dan heb je al die stakingen niet.
Ik snap deels die stakingen wel. Door op zulke dagen te staken, tref je de bedrijven tenminste.![]()
waarschijnlijk folie. Doen ze de laatste tijd vaker en het blijkt prima te werken.quote:Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Jammere is alleen dat het NS & de Reizigers treft, terwijl die geen partij zijn in het overleg. Zoals ook in het artikel staat.quote:Op vrijdag 25 april 2014 17:27 schreef greavy het volgende:
Zonder die schoonmakers is het ook een bende. Dus als de bedrijven nou gewoon eens wat schappelijker zijn met vergoedingen enzo, dan heb je al die stakingen niet.
Ik snap deels die stakingen wel. Door op zulke dagen te staken, tref je de bedrijven tenminste.![]()
NSR is misschien niet een partij in het overleg, maar wat boeit het die schoonmakers? Zij eisen gewoon betere omstandigheden, en gaan dus staken. Dat NSR in dit geval de grootste klant is, en je daarmee een grote slag kan slaan voor het staken, is wel duidelijk. Dan moeten de schoonmaakbedrijven eens fatsoenlijk toehappen.quote:Op vrijdag 25 april 2014 17:44 schreef b2py het volgende:
[..]
Jammere is alleen dat het NS & de Reizigers treft, terwijl die geen partij zijn in het overleg. Zoals ook in het artikel staat.
Ik geef die schoonmakers volledig gelijk.![]()
twitter:svanboxel twitterde op donderdag 24-04-2014 om 23:06:23Lieve @NS_online, treinstel 7550 klinkt met vlagen alsof 'ie gaat opstijgen. Supercool natuurlijk, alleen we missen een goed stel vleugels. reageer retweet
twitter:Steigerwald_D twitterde op vrijdag 25-04-2014 om 10:54:23@svanboxel ik zie samenwerkingsmogelijkheden tussen @KLM & @NS_online reageer retweet
twitter:svanboxel twitterde op vrijdag 25-04-2014 om 11:00:38@Steigerwald_D @KLM @NS_online Been there, done that. ;-) http://t.co/Ir7PPBQys4 reageer retweet
twitter:twitter:NS_online twitterde op vrijdag 25-04-2014 om 11:43:57@KLM Gaan jullie ook met de OV-Chipkaart werken? ^JW reageer retweet
twitter:KLM twitterde op vrijdag 25-04-2014 om 12:29:02@NS_online Dat gaan we niet doen. Bij ons kun namelijk wel inchecken, maar niet vergeten uit te checken
reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op vrijdag 25-04-2014 om 12:32:07@KLM Klinkt als een handig systeem. Misschien kunnen we wat incheckkennis uitwisselen? ^JW reageer retweet
twitter:KLM twitterde op vrijdag 25-04-2014 om 13:03:25@NS_online Ons inchecksysteem zit aardig op de rails, zo houden we onze passagiers in de wolken
reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op vrijdag 25-04-2014 om 13:07:00@KLM Ook onze 'passagiers' vertonen een opstijgende lijn wat gebruik OV-Chipkaart betreft. En dat zonder stewardessen. ^JW reageer retweet
twitter:KLM twitterde op vrijdag 25-04-2014 om 13:29:29@NS_online Daarom kunnen onze passagiers tegenwoordig ook online inchecken en een eigen stoel kiezen. Is dat niet iets voor jullie?
reageer retweet
![]()
Ik moet zeggen dat ik ook weinig verschil merk tussen wel en niet staken; als vanochtend niet omgeroepen was "excuses voor de zooi,staking" had ik denk ik niet eens geweten dat er gestaakt werd![]()
vandaag ook niets gemerkt. keurig nette treinen rond Alkmaar.
nu stelselmatig SGMm (gemoderniseerde Sprinter) als Intercity op de lijn Hoorn-Haarlem.
zou mij verbazen als ze folie op de BDs hebben aangebracht. vanaf afstand kon ik het niet zien. ik kon wel zien dat het gele stoelen waren. en dat klopt dan toch met de gewone ICRm?Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
In de IC die ik vanochtend had lag er her en der flink wat afval, de vuilnisbakken zaten vol en de vloeren waren duidelijk niet gedweild. Ook in de IC waar ik nu in zit is dat het geval.![]()
IC Enschede-Deventer en Deventer-Zwolle waren vanochtend allebei duidelijk niet gereinigd met overal wel flesjes en koffiebekers. Sprintertje Zwolle-Enschede daarentegen wad vanmiddag brandschoon.quote:Op vrijdag 25 april 2014 18:45 schreef spectrumanalyser het volgende:
vandaag ook niets gemerkt. keurig nette treinen rond Alkmaar.
nu stelselmatig SGMm (gemoderniseerde Sprinter) als Intercity op de lijn Hoorn-Haarlem.![]()
Wat wil je doen, niet meer drinken in de trein?quote:Op vrijdag 25 april 2014 19:00 schreef b2py het volgende:
De tyfus, omroep dat drank in de trein nu al verboden is. Kan ik daar ook tegen staken?![]()
![]()
Stipt vanaf 19:00 hèquote:Op vrijdag 25 april 2014 19:00 schreef b2py het volgende:
De tyfus, omroep dat drank in de trein nu al verboden is. Kan ik daar ook tegen staken?![]()
De conducteur zei er niets van iig. Hij wenste ons een fijne avond.quote:Op vrijdag 25 april 2014 19:04 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wat wil je doen, niet meer drinken in de trein?![]()
![]()
De conducteur in mijn trein vond het vooral nodig om om te roepen dat er een boete van 90 euro staat op het "niet gebruiken van voorzieningen in de trein waarvoor ze bedoeld zijn", wat hij later verduidelijkte met "stoelen zijn bedoeld voor mensen, niet voor koffers of tassen".![]()
net vertrokken uit Enschede ri westen: Heineken, chardonnay en bacardi cola vliegen nog net niet met bosjes door de luchtquote:Op vrijdag 25 april 2014 19:00 schreef b2py het volgende:
De tyfus, omroep dat drank in de trein nu al verboden is. Kan ik daar ook tegen staken?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Okee ze hebben het er nu over om naar Heerhugowaard te gaan, i shit you not. "Zullen we dat gewoon doen?"
[ Bericht 1% gewijzigd door Dr_Flash op 25-04-2014 22:32:34 ]Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
We hadden gewoon blikken staan ook he @Office. Ik had er gewoon twee in moeten schepen. Other hand: ben met n half uurtje thuis ook. Kan mij t bommen
Je moet morgen om 10.18u in Venlo zijn he
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Erger of minder erg dan een Sauerlandse stoptrein op oudejaarsdag?quote:Op vrijdag 25 april 2014 22:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
net vertrokken uit Enschede ri westen: Heineken, chardonnay en bacardi cola vliegen nog net niet met bosjes door de lucht![]()
![]()
Jammer figuur ben je als je zo doetquote:Op vrijdag 25 april 2014 17:26 schreef b2py het volgende:
Tyfusschoonmakers, ga eens dood ofzo. Kaffers.![]()
![]()
Just about that levelquote:Op vrijdag 25 april 2014 23:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Erger of minder erg dan een Sauerlandse stoptrein op oudejaarsdag?
De Belgen door de bocht.
"Kap eens met janken, ja we weten dat er 19 doden en honderd gewonden waren en nee we weten na 4 jaar nog steeds niks. En of jullie er meer over willen weten kan ons geen zak schelen, we vinden jullie gezeur alleen wel vervelend. Kappen met die shit plz anders gaan we naar de klote. Gewoon minimaal nog een half jaar je bek houden. EN niet eens plz ook. "
Ja zo komen we er wel
Tja, er moet natuurlijk ook een onderzoek komen naar een treinramp in Walloniė...PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Welnee. Gewoon een reactie op gezeur wat als vervelend wordt ervaren.quote:Op vrijdag 25 april 2014 23:37 schreef James1988 het volgende:
Dat is een vrij bizarre brief om te sturen.
Als je zelfstandig kunt poepen ben je al minstens loonschaal 17 bij de NMBS denk ik.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Het is bizar dat er 4 jaar na dato nog steeds geen afgerond onderzoek is. Dat zaakje stinkt.quote:Op vrijdag 25 april 2014 23:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Welnee. Gewoon een reactie op gezeur wat als vervelend wordt ervaren.Mja, dat is waar.quote:Als je zelfstandig kunt poepen ben je al minstens loonschaal 17 bij de NMBS denk ik.
Maar bij de NMBS zijn er ook functies waarin het enige verschil zit in een koppelstreepje i.p.v. een spatie in de naam van de functie in kwestie. Maar dat gekke streepje levert dan wel weer meer loon op.![]()
![]()
Alleen dat al inderdaadquote:Op vrijdag 25 april 2014 23:46 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het is bizar dat er 4 jaar na dato nog steeds geen afgerond onderzoek is. Dat zaakje stinkt.
Maar dan met ZO'N brief komen, mijn Hemel. Je moet maar durven. Waren ze net afgestapt van die gortdroge brieven "Beste, De NMBS heeft schade geleden..etc" aan de nabestaanden van een zelfmoordenaar. Komen ze met dit![]()
Serieus, nou ja ik zal het woord Untermensch maar niet meer gebruiken omdat ik daar al vaker notes voor gekregen heb, maar kom op hee. Hoe KUN je.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Haha classicquote:Op vrijdag 25 april 2014 22:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Okee ze hebben het er nu over om naar Heerhugowaard te gaan, i shit you not. "Zullen we dat gewoon doen?"
![]()
![]()
Daar kwam je na een uur achter?quote:Op vrijdag 25 april 2014 23:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jammer figuur ben je als je zo doet![]()
Ga nou ff niet bijdehand lopen doen, hier zit je er gewoon zwaar naast.quote:Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Enorme faalhaas ben je toch ook.quote:Op vrijdag 25 april 2014 17:26 schreef b2py het volgende:
Staking schoonmakers zorgt voor vieze treinen, ook tijdens Koningsdag
Uitpuilende vuilnisbakken, etensresten op de stoelen en lege bierblikjes die over de treinvloer rollen. Het zal menig treinreiziger niet ontgaan zijn dat de treincoupés vandaag ronduit smerig zijn. De reden: de schoonmakers van de NS staken voor betere arbeidsvoorwaarden. De werkgevers vinden hun eisen 'tamelijk absurd'.
De NS zelf zegt ook 'hinder te ondervinden' van de staking, maar benadrukt daar niets aan te kunnen veranderen: 'Wij hebben niets tegen een goede cao voor de schoonmakers, alleen zijn wij geen partij bij de onderhandelingen', aldus een woordvoerder. De onderhandelingen vinden namelijk plaats tussen de Ondernemersorganisatie Schoonmaak- en Bedrijfsdiensten (OSB) en de vakbonden van de schoonmakers.
[..]
Koningsdag
Of de schoonmakers ook staken op Koningsdag, voor de NS een van de drukste dagen van jaar, ligt volgens Meyer aan de werknemers. 'Dat hangt af van de reactie van de schoonmaakbedrijven. Het kan dit weekend worden opgelost, maar het kan ook weken duren.'
De NS heeft in ieder geval voorzorgzorgsmaatregelen getroffen. Zo is er extra mankracht beschikbaar en zijn er speciale vuilnishopen op het station en extra afvalbakken die de stations schoon moeten houden. De NS roept reizigers op geen afval achter te laten in de trein om zo de schade van de Koningsnacht en Koningsdag te beperken.
BronTyfusschoonmakers, ga eens dood ofzo. Kaffers.twitter:Timbiels twitterde op vrijdag 25-04-2014 om 17:21:18Schoonmakers staken door, óók tijdens Koningsdag. Puinhoop in treinen kan deels voorkomen worden als men rommel op het station weggooit. reageer retweet
![]()
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Ik zit de hele avond er al naast. Alle potjes beerpong verlorenquote:Op zaterdag 26 april 2014 00:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ga nou ff niet bijdehand lopen doen, hier zit je er gewoon zwaar naast.![]()
![]()
Nou en. Hier zit je er ook naastquote:Op zaterdag 26 april 2014 00:31 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik zit de hele avond er al naast. Alle potjes beerpong verloren
En dit komt dan niet eens van de NMBS maar van het Openbaar Ministerie ("het parket"). Dat maakt het nog net wat schrijnender, want juist daar zullen ze wel vaker te maken hebben met onderzoeken die vele maanden duren en waar de slachtoffers en nabestaanden op antwoorden zitten te wachten.quote:Op vrijdag 25 april 2014 23:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Alleen dat al inderdaad
Maar dan met ZO'N brief komen, mijn Hemel. Je moet maar durven. Waren ze net afgestapt van die gortdroge brieven "Beste, De NMBS heeft schade geleden..etc" aan de nabestaanden van een zelfmoordenaar. Komen ze met dit![]()
Serieus, nou ja ik zal het woord Untermensch maar niet meer gebruiken omdat ik daar al vaker notes voor gekregen heb, maar kom op hee. Hoe KUN je.![]()
Ten dode opgeschreven heel dat land. Al sinds 1830 natuurlijk, maar hey. NU wil niemand het meer hebbenquote:Op zaterdag 26 april 2014 00:36 schreef James1988 het volgende:
[..]
En dit komt dan niet eens van de NMBS maar van het Openbaar Ministerie ("het parket"). Dat maakt het nog net wat schrijnender, want juist daar zullen ze wel vaker te maken hebben met onderzoeken die vele maanden duren en waar de slachtoffers en nabestaanden op antwoorden zitten te wachten.![]()
België:
- sorry, Staat, is er al iets bekend over het ongeluk twee eeuwen geleden waar ongeveer 40 miljard aan besteed is per jaar?
HOU JE KANKERBEK HOE DURF JE ER NAAR TE VRAGEN STELLETJE KANKERDEBIELENVoorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Hele land in concentratiekampen opsluiten.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Nou ja goed, ik sta dan bekend om mijn uitermate secuur geformuleerde genuanceerde beschouwingen en zo
Overigens kennen ze blijkbaar hun gelijken wel in de manier waarop ze hun eigen bevolking (impliciet of expliciet, maakt niet uit) aanspreken: "stelletje kankerdebielen"Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Maar Belgjes zijn veel braver dan Nederlanders. Die schikken zich gewoon. Zolang de overheid maar voor 158 vrije dagen per jaar zorgt en nog 27 stakingsdagen en statutaire baanzekerheid tot ver na de dood van je betachterkleinkinderen![]()
Dus jah dan doe je niet zo moeilijk. Dan heb je echt wel iets van "Gut vier jaar, pas EEN olympiade, EEN kabinetsperiode en ik durf te vragen hoe het kwam dat die twee falende kankertreinen van die falende kankerNMBS op elkaar falendekankerbotsten. Wat denk ik wel? Tuurlijk duurt het minstens 35 jaar voordat we 5 regeltjes in kolommetje zes op pagina 35 van De Gazet van Kutkopdam vinden. Wie ben ik om daar wat van te vinden? Wie was het ook weer die daar bij omgekomen was? Opa? Nee een oud-oom of zo toch?Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Heb je een vriendin? Hopelijk zat er je daar niet naast.quote:Op zaterdag 26 april 2014 00:31 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik zit de hele avond er al naast. Alle potjes beerpong verlorenNiet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Dennis verslapen? Hij zit niet in de trein naar Venlo zo te zien
gaan jullie een rondje doen?quote:Op zaterdag 26 april 2014 09:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Dennis verslapen? Hij zit niet in de trein naar Venlo zo te zien![]()
je ligt zelf te pitten, ik zit voorin (druk in gesprek over volgende week)quote:Op zaterdag 26 april 2014 09:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Dennis verslapen? Hij zit niet in de trein naar Venlo zo te zienPM mij!
okee dan slaap ik nog even doorquote:Op zaterdag 26 april 2014 09:31 schreef dennistd het volgende:
[..]
je ligt zelf te pitten, ik zit voorin (druk in gesprek over volgende week)
Serene rust op Utrecht Centraal. De treinen naar Amsterdam zijn maximaal. Op de Sprinters naar Breda en Tiel rijdt voor de verandering veel Plan V.![]()
Ja, geen klachtenquote:Op zaterdag 26 april 2014 06:58 schreef Duvel het volgende:
[..]
Heb je een vriendin? Hopelijk zat er je daar niet naast.![]()
![]()
vandaar dat Alkmaar gisteren vol stond met IRM-VIRM, de extra treinen in verband met koningsdag.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Ook zonder koningsdag staat het daar vol met VIRM hoorquote:Op zaterdag 26 april 2014 10:03 schreef spectrumanalyser het volgende:
vandaar dat Alkmaar gisteren vol stond met IRM-VIRM, de extra treinen in verband met koningsdag.![]()
![]()
Ik zat net even de twitter van de NS door te spitten voor de lulz en ik ben al 4 mensen tegengekomen die dachten dat de trein gratis zou zijn en daardoor boetes hebben gekregen.![]()
![]()
Zijn zo nou echt zo dom?quote:Op zaterdag 26 april 2014 10:42 schreef boriq het volgende:
Ik zat net even de twitter van de NS door te spitten voor de lulz en ik ben al 4 mensen tegengekomen die dachten dat de trein gratis zou zijn en daardoor boetes hebben gekregen.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Blijkbaar...quote:
Waarom zouden de treinen uberhaupt gratis zijn op de drukste dag van het jaar? De tolhuisjes in Frankrijk zijn in de hoogzomer toch ook niet opeens gratis?![]()
Of in de spits, om maar bij de actualiteiten te blijvenquote:Op zaterdag 26 april 2014 11:05 schreef boriq het volgende:
[..]
Blijkbaar...
Waarom zouden de treinen uberhaupt gratis zijn op de drukste dag van het jaar? De tolhuisjes in Frankrijk zijn in de hoogzomer toch ook niet opeens gratis?.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato![]()
in de motorbakquote:Op zaterdag 26 april 2014 10:44 schreef ReisT het volgende:
[..]
In welke bak is nog de meeste plaats vrij?8 staanplaatsen
De meester slaapt nog volgens mij. 2 atb ingrepen gehad.
Deuren blijven in Zwolle nog even gesloten. Zal wel iemand worden over gedragen aan de politie.![]()
Twee keer noodremming dan door een idioot aan boord misschien?quote:Op zaterdag 26 april 2014 12:43 schreef Monopoly het volgende:
De meester slaapt nog volgens mij. 2 atb ingrepen gehad.
Deuren blijven in Zwolle nog even gesloten. Zal wel iemand worden over gedragen aan de politie.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Denk het niet. Die pauper is er uit, en net was snelremmng nummer 3quote:Op zaterdag 26 april 2014 12:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Twee keer noodremming dan door een idioot aan boord misschien?![]()
![]()
Gister waren ze ook helder bij de verkeersleiding. Ze lieten een trein van 10 bakken VIRM in Meppel halteren langs perron 1. Dat perronnetje is geschikt voor 4 bakken. Geen wonder dat de trein er weer met +4 vertrok
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
prachtigquote:Op zaterdag 26 april 2014 10:42 schreef boriq het volgende:
Ik zat net even de twitter van de NS door te spitten voor de lulz en ik ben al 4 mensen tegengekomen die dachten dat de trein gratis zou zijn en daardoor boetes hebben gekregen.![]()
nee, maar dat zal denk ik ook wel komen doordat niet meer alle grote feesten in Amsterdam zijnquote:Op zaterdag 26 april 2014 13:33 schreef Yreal het volgende:
Nog geen spoorlopers en andere narigheid he?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
bij drukte, files en opstoppingen voor de tolhuisjes heb ik het al vaker meegemaakt dat alle slagbomen open werden gezetquote:Op zaterdag 26 april 2014 11:05 schreef boriq het volgende:
[..]
Blijkbaar...
Waarom zouden de treinen uberhaupt gratis zijn op de drukste dag van het jaar? De tolhuisjes in Frankrijk zijn in de hoogzomer toch ook niet opeens gratis?.
dag![]()
Ik ook, maar toen was het vanwege bizarre warmte (> 35°), ze stonden toen ook tasjes met water enzo uit te delen.quote:Op zaterdag 26 april 2014 13:54 schreef Peter het volgende:
[..]
bij drukte, files en opstoppingen voor de tolhuisjes heb ik het al vaker meegemaakt dat alle slagbomen open werden gezet.
![]()
Nee gelukkig niet, de trein richting Amsterdam was net bijna leegquote:Op zaterdag 26 april 2014 13:33 schreef Yreal het volgende:
Nog geen spoorlopers en andere narigheid he?![]()
![]()
Dat is ook wat ik doe, maar destijds was ik nog niet in het bezit van een rijbewijs en mijn ouders betalen liever contant.quote:Op zaterdag 26 april 2014 16:25 schreef Ireyon het volgende:
Wachten bij tolhuisjes. Gewoon die creditcard erin en eruit, niet moeilijk doen.
Één van de mooiste tolhuisjeservaringen blijft toch wel bij de Dartford Crossing in Engeland. Daar zijn een aantal bemande hokjes en een paar automaten waar je 2 pond in een netje moet gooien waarna de slagboom open gaat. Ik heb achter iemand gestaan die het flikte om daar een briefje van 5 pond in te mikken, en stomverbaasd was dat dat niet werkte.![]()
![]()
hoe komen ze er toch bij dat vandaag de trein gratis zou zijn.....
is daar enige onderbouwing bij?
denk dat t een smoes is....Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Hier niet eens voorbij gekomen dat Fles & Dennis mij met ladder in actie hebben gezien?
Snoeischaar lag ook in de auto
[ Bericht 26% gewijzigd door greavy op 26-04-2014 19:58:19 ]![]()
gewoon sloeberen jaquote:Op zaterdag 26 april 2014 17:19 schreef spectrumanalyser het volgende:
denk dat t een smoes is....![]()
dat gaan we ruimschoots goed makenquote:Op zaterdag 26 april 2014 19:16 schreef greavy het volgende:
Hier niet eens voorbij gekomen dat Fles & Dennis mij met ladder in actie hebben gezien?
Snoeischaar lag ook in de auto![]()
vorige week ook verschillende mensen die dachten dat de bus gratis was vanwege Pasen..quote:Op zaterdag 26 april 2014 17:19 schreef spectrumanalyser het volgende:
denk dat t een smoes is....PM mij!
Bijzonder ja. Is ook nooit gratis geweest op zulke dagen toch?Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Nee, we hadden alleen 1x per jaar een gratis ov-dag, maar dat was altijd in het najaarPM mij!
Fles, het Titus Brandsma spotten zit er komende week niet in, tenzij je ook even langs Aken wilt, want daar is het Arriva-stel op dit moment naar onderweg of is daar net gearriveerd
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Okee, dan moet ik toch werkenquote:Op zaterdag 26 april 2014 20:47 schreef Peterselieman het volgende:
Fles, het Titus Brandsma spotten zit er komende week niet in, tenzij je ook even langs Aken wilt, want daar is het Arriva-stel op dit moment naar onderweg of is daar net gearriveerd
Maar het was een leuke dag toch wel, ondanks de drukte. Bedankt Veolia, zaaddodend kutbedrijf dat jullie zijn![]()
Maar verder was het leukAl had de treindienstleider op de terugweg in Sittard niet door dat "daar staan we 8 minuten stil voor uitstappers" betekent dat er ergens iets moet rijmen op "perronspoor"
![]()
Maar verder was het leuk
En nu eerst een pilsjeDa he'k wel verdiend nu
Tuurlijk wel. Zo te zien had je het naar je zinquote:Op zaterdag 26 april 2014 19:16 schreef greavy het volgende:
Snoeischaar lag ook in de auto![]()
![]()
Born:
Maastricht:
Simpelveld:
Later meer pics (maar niet meer van greavy)
En toen kon men pas in Roermond uitstappen, waar de trein 5 minuten op spoor 1 gepland stond?quote:Op zaterdag 26 april 2014 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar het was een leuke dag toch wel, ondanks de drukte. Bedankt Veolia, zaaddodend kutbedrijf dat jullie zijn![]()
Maar verder was het leukAl had de treindienstleider op de terugweg in Sittard niet door dat "daar staan we 8 minuten stil voor uitstappers" betekent dat er ergens iets moet rijmen op "perronspoor"
![]()
Maar verder was het leuk![]()
quote:Op zaterdag 26 april 2014 21:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Zo te zien had je het naar je zin![]()
Born:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maastricht:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Simpelveld:
[ afbeelding ]
Later meer pics (maar niet meer van greavy)
Ik WIST dat sowieso jij een paar foto's gemaakt had
![]()
![]()
Ze hadden alleen Greavy - Voor al uw snoeiwerkzaamheden niet even ingehuurd. Treintje had oa in de Beatrixhaven wel erg vaak wat takken te pakken....
Maar jullie hadden ook "iets" geraakt, niemand weet wat er geraakt is, en toen gingen jullie ineens weer terug.![]()
Nog ff 3 foto's van het Dresdner Dampfloktreffen:18 201 + Sonderzug
Op 11 April reed de 18 201 een Sonderzug van Dresden naar Freiberg, en tussen Tharandt en Klingenberg-Colmnitz een Parallelfahrt met de Sonderzug van de 52 8079, die na Klingenberg-Colmnitz vlak achter de 18 201 aan ging. In Freiberg werd de trein tot één geheel gevoegd, om weer terug te keren naar Dresden.E77 10 + Sonderzug + 23 1097
Op vrijdag 11 April reed de stoomtrein Dresden - Riesa naar Riesa met de E77 10 en 23 1097 achterop, en passeert hier Jessen.03 1010 + 01 150 mit Sonderzug + 23 1097
De eerste Pendeltrein tussen Dresden en Riesa op 11 April had op de terugweg een prachtige combinatie aan locs, maar ook aan rijtuigen. Voorop reed de 03 1010 en 01 150, gevolgd door 15 rijtuigen en aan het einde de 23 1097.
De heenrit Dresden - Riesa bestonden uit 7 rijtuigen, met voorop de E77 10 en achterop de 23 1097. In Riesa is de trein samengevoegd met de stoomtrein uit Leipzig, die met de 03 1010 en 52 8154 reed. De 01 150 was als Lokzug naar Riesa vertrokken.
Uiteindelijk zijn de E77 10 en 52 8154 als Lokzug naar Dresden vertrokken, maar kon toch genoten worden van deze heerlijke stoomtrein tijdens passage bij Jessen, tussen Priestewitz en Niederau.E77 10 + 52 8154
Bij Jessen passeerde iets later dan de stoomtrein ook de Lokzug naar Dresden Altstad met voorop de E77 10, en daarachter de 52 8154. 11 April 2014.
Foto's van vandaag volgen nog wel. Ooit. Een keer. Moet ze nog uitzoeken en alles.![]()
Die 18.201, was die niet ook bij 150 jaar spoorwegen aanwezig?Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Huh wat? Waar en wanneer zou dat zijn? En wie zijn "jullie" eigenlijk?quote:Op zaterdag 26 april 2014 21:44 schreef greavy het volgende:
Maar jullie hadden ook "iets" geraakt, niemand weet wat er geraakt is, en toen gingen jullie ineens weer terug.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Forum Opties Forumhop: Hop naar: