El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 22:55 |
+++++ GELIEVE AL HET NIEUWS ONDER "UPDATES" TE PLAATSEN. ZO STAAT HET IN CHRONOLOGISCHE VOLGORDE ONDER DE BASISINFORMATIE! +++++ ========================================================== Laatste nieuws: MOGELIJKE KAPING, ZOEKGEBIEDEN CENTRAAL-AZIE TOT AUSTRALIE: • Maleisische politie doet huiszoeking bij piloot vermist vliegtuig - NRC • Zoekgebied uitgebreid naar India, piloten verdacht - CNN • In a new twist, it emerged that the pilot's wife and three children moved out of the family's home the day before the plane's disappearance - The Mirror • Vliegbewegingen bijna onmogelijk uit te voeren - 1 kaper/piloot is voldoende - passagiers zouden gedood kunnen zijn door middel van decompressie • 28 vragen en antwoorden - wat is hier aan de hand? - CNN • Piloten kunnen handmatig Cockpit Voice Recorder - CVR uitzetten - blackbox ook? ![]() New York Times - 16 maart 2014 Bekijk de jet stream live ![]() Bron? ========================================================== ![]() ![]() ========================================================== Help met zoeken via: http://www.tomnod.com/nod/challenge/malaysiaairsar2014 ========================================================== ![]() ========================================================== Topografische en bathymetrische kaart: Gebied waar het vliegtuig is verdwenen: ![]() Kaart van het eilandje Pulau Perak, waar volgens eerdere berichten iets op een militaire radar iets te zien zou zijn geweest wat mogelijk (onbevestigd) het vliegtuig zou kunnen zijn: Werking van verschillende radar-systemen: Zoekgebied: Type vliegtuig: De piloten: • Gezagvoerder Zaharie Ahmad Shah (53) - meer dan 18.000 vlieguren - fervent flightsim-liefhebber, met een eigengebouwde vliegsimulator thuis. • Eerste officier Fariq Abdul Hamid (27) - meer dan 2763 vlieguren - nodigde blonde vrouwen uit op het flight-deck en rookte sigaretjes met ze. ![]() ![]() Achtergrondinformatie Algemeen Dagblad (mobiele versie). Eerste bevindingen na verdwijning van het toestel: ========================================================== Passagierslijst (.pdf) Bijzondere passagiers: • Surti Dahlia (50) - Nederlands-Indische vrouw uit Osdorp, Amsterdam - voor familiebezoek in Indonesië en op (mislukte) date met internetliefde. • Pouria Nourmohammadi Mehrdad (18) - Perzische asielzoeker die op een gestolen paspoort (van Oostenrijker Christian Kozel (30)) reisde naar AMS en door naar FRA (Frankfurt). • Seyed Mohammed Reza Delavar (29) - Perzische asielzoeker die op een gestolen paspoort (van Italiaan Luigi Maraldi (37) reisde naar AMS en door naar CPH (Kopenhagen). BBC: • Philip Wood (51, VS) - IBM-ingenieur die pas 3 maanden in KL werkte in data storage • 19 Chinezen, geleid door Hou Bo, calligrafie-artiesten en wetenschappers - "very famous in China" • Dr. Yuchen Li - recent doctoral engineering graduate from Cambridge University in England • A further eight Chinese nationals as well as 12 Malaysians were employees of America's Freescale Semiconductor company • Nikolai Brodskii (43) - Russisch professioneel duiker en sportman • Firman Siregar (25) - Indonesisch mechanisch ingenieur voor Baker Hughes • Paul Weeks (38) - Nieuw-Zeelands ingenieur op weg naar zijn nieuwe baan in Mongolië - liet trouwring achter in de handen van zijn vrouw ========================================================== Laatste radarwaarneming: http://www.flightradar24.com/2014-03-07/17:20/12x/MAS370/2d81a27 ![]() Vluchtplan ter hoogte van verlies radarcontact: Mogelijke route na verlies radarcontact: ![]() Search And Rescue (SAR): • 34 vliegtuigen • 15 helikopters • 52 boten • 10 satellieten Landen in de regio die niet meedoen met de zoektocht: • Myanmar • Laos • Cambodja • Nepal • Bhutan • Bangladesh Zoektocht verschillende vliegrampen: ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Scheepvaartroutes: Overzichtskaart met luchthavens, bakens, gevarenzones, sectoren etc: Windrichtingenkaart: Tijdzones: ========================================================== Informatieve video's: ========================================================== Nieuwsbronnen: • Malaysian Airlines - http://www.malaysiaairlines.com/my/en/site/dark-site.html • nu.nl - http://www.nu.nl/ramp-malaysia-airlines/ • Wikipedia - http://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_370 • The Guardian - http://www.theguardian.co(...)c3bae4b05e6cc240518a - Search widened, and latest updates • Aviation Herald - http://avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0 • NRC - http://zoeken.nrc.nl/?q=Malaysia+Airlines&sort=date ========================================================== Eerder verdwenen of vreemd gecrashte vliegtuigen: Air Crash Investigation - Helios 522 - 14 augustus 2005 - Griekenland - decompression? Air Crash Investigation - AF447 - 1 juni 2009 - Atlantische Oceaan, Brazilië - technisch mankement + fout piloten Mayday, Air Crash Investigation - Egypt Air 990 - vermoedelijk zelfmoord piloot - ook pas laat gevonden, in de Atlantische Oceaan Ethiopian Airlines-vlucht 961 - Comoren - kaping - neergestort; geen brandstof meer - kapers willen naar Australië! - met kerosine voor Addis Abeba-Nairobi... Ogenschijnlijke zelfmoord piloot - maar technisch mankement bleek logischer - Palembang Sumatra Meer verdwenen vliegtuigen op Quest.nl --------------------------------------------------------------------------------------------------- Lessen uit vorige vliegtuigongelukken: • Zuurstofmaskers werken gedurende 15 minuten, steward blijft bij bewustzijn met draagbare zuurstoffles - Decompressie - Boeing 737 - Helios 522 - Athene - 14 augustus 2005 • Seismografen registreren impact in zee - Brand en uitval instrumenten - MD-11 - SwissAir111 - Halifax - 2 september 1998 • Een mogelijke scheur in de linker onderkant van het vliegtuig waar een moment van hoge druk de zekering eruitscheurde - Explosie kerosinetank - Boeing 747 - TWA800 - New York - 17 juli 1996 • Verdween op 35.000 voet van de radar - 15% teruggevonden - eerste brokstuk gespot 2 uur na de ramp - Vliegtuig breekt in de lucht in stukken en stort in zee - Boeing 747 - China Airlines - Straat van Taiwan - 2010 --------------------------------------------------------------------------------------------------- Eerdere kapingen: • 1996: Ethiopian Airlines Flight 961 crashed into the Indian Ocean near a beach in the Comoros Islands after hijackers refused to allow the pilot to land and refuel the plane. 125 passengers died and the remaining 50 passengers survived with minor injuries. This was the third incident in which there were survivors of a passenger jet that had been intentionally ditched into a body of water. • 1995 - Russian cargo jet flying from Tirana to Kabul was forced to land in Kandahar by Taliban forces. Jet's crew had been held in a captivity until escape in 1996. • October 2, 1990: A hijacker (1tje?) seized a plane from China which later, crashed as it tried to land, in Guangzhou and killing 128 people. • 1993: Russian Aeroflot passenger jet flying from Perm to Moscow that diverted to Gardermoen airport, Oslo hijacked by two Iranian brothers. They surrendered and hostages went free. The hijackers were later given asylum in Norway for humanitarian reasons. --------------------------------------------------------------------------------------------------- Mogelijke motieven/scenario's: NIEUW: • Vliegtuig zou gebruikt kunnen worden voor terroristische aanslag - Times of India • Kaping waardevolle lading/passagiers - RussiaToday - waar zijn ze? wanneer komen de eisen? wat is het motief erachter? • Zelfmoordactie (co)piloot? - Volgens de Australische expert Mike Glynn het meest waarschijnlijk - AD.nl OUD: CHEESY: ========================================================== !!!LAATSTE UPDATES!!! • 15/03/14 Onderzoekers vermoeden sabotage aan boord Boeing. • 15/03/14 Kaping wordt vermoed, zelfs volgens Maleisische bronnen - zoekgebied uitgebreid naar Centraal-Azië en voor de westkust van Australië ========================================================== EERDERE UPDATES: OUD NIEUWS: ========================================================== Deze OP is (mede) tot stand gekomen door de tomeloze inzet van: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() & Me_Wesley, RVer, OEM, matthijst, MartijnA3, ... • Deel 19 • Deel 18 • Deel 17 • Deel 16 • Deel 15 • Deel 14 • Deel 13 • Deel 12 • Deel 11 • Deel 10 • Deel 9 • Deel 8 • Deel 7 • Deel 6 • Deel 5 • Deel 4 • Deel 3 • Deel 2 • Deel 1 FOK!NWS dankt al deze bijdragers voor hun harde werk ========================================================== Topics andere subfora: • BNW / De verdwijning van Malaysia Airlines Flight MH370 • NWS / Vliegtuig Malaysia Airlines is neergestort in zee • ONZ / Vind een vliegtuig • ONZ / Beveiliger vind vlucht MH370 ...niet (fotoverhaal!) • KLB / Vliegtuigen die neerstorten in zee. ========================================================== • Status na 197 uur (8 dagen, 5 uur): 2 Kokosnoten, nog geen vliegtuig ![]() ![]() • Maleisische overheid ontkent alle bevindingen van anderen; 'Geen vliegtuigen in Kuala Lumpur.' ========================================================== [ Bericht 0% gewijzigd door El_Matador op 16-03-2014 07:53:23 ] | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 22:57 |
Maar hij was niet de enige aan boord met een vluchtsimulator thuis blijkt!!!! Tsja. | |
iksnaperniksvan | zaterdag 15 maart 2014 @ 22:57 |
Leuk... die op op een telefoon voorbij scrollen ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 15 maart 2014 @ 22:57 |
Zaharie hield van Maleisisch koken.![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-03-2014 22:57:29 ] | |
iksnaperniksvan | zaterdag 15 maart 2014 @ 22:57 |
Ojeeeee en nu? ![]() | |
Montagui | zaterdag 15 maart 2014 @ 22:57 |
Als het vliegtuig al gekaapt is door wie dan ook en waarom dan ook, dan zal het toch ergens hebben moeten landen??? Dan zou het vliegtuig toch ergens op de radar weer tevoorschijn moeten zijn gekomen en ook het personeel van het vliegveld/landingsbaan zullen er van weten. Geen idee waar het vliegtuig zou hebben kunnen landen zonder dat er iemand dat gezien zou moeten hebben. Iemand? Tenzij misschien alle ~600 inwoners van de Cocos Islands ook gegijzeld zijn. Iemand nog contact gehad met de Cocos Islands? | |
#ANONIEM | zaterdag 15 maart 2014 @ 22:58 |
Zaharie met z'n vliegsimulator. | |
MartijnA3 | zaterdag 15 maart 2014 @ 22:59 |
Mooie kaart: http://www.airliners.net/(...)ename=phprI9wTq.jpeg Rondje met kruis is positie satelliet. | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 22:59 |
Zoals gezegd wordt niet de hele wereld 24 uur met radars in de gaten gehouden. | |
gijsman | zaterdag 15 maart 2014 @ 23:00 |
een Maleisiër die van Maleisisch koken houd lijkt me wel logisch | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 23:00 |
Verdacht!! | |
#ANONIEM | zaterdag 15 maart 2014 @ 23:02 |
![]() | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 23:03 |
Ik denk dat dit vliegtuig zelfs nog wel meer mogelijkheden heeft. | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 23:05 |
Interessant:http://timesofindia.india(...)cleshow/23326579.cms Wat extra landingsbaan is zo aangelegd ![]() ![]() | |
Marrije | zaterdag 15 maart 2014 @ 23:06 |
dat denk ik ook want het laatste signaal is 1600 km van de westkust van australie geweest | |
Tijn | zaterdag 15 maart 2014 @ 23:06 |
Waarom hoor ik niemand over de mogelijkheid dat de piloot zelfmoord heeft gepleegd? Het is al eens eerder gebeurd dat een piloot een vliegtuig liet crashen ol een einde aan z'n leven te maken. Is dat niet een logischer motief voor de verdwijning van het vliegtuig dan bv een kaping? | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 23:07 |
Dat ook maar ik bedoel qua waar het kan landen, dit zijn bekende vliegtuigen, iets korter kan waarschijnlijk ook met een beetje oefening bijvoorbeeld dat zou interessant zijn. | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 23:07 |
Daar gaat het pas honderden posts over hier ![]() ![]() | |
iksnaperniksvan | zaterdag 15 maart 2014 @ 23:08 |
India vertoonde ook meer hulp & interesse ineens.... | |
Tijn | zaterdag 15 maart 2014 @ 23:08 |
Oh sorry, maar ik bedoelde eigenlijk in de media. | |
iksnaperniksvan | zaterdag 15 maart 2014 @ 23:08 |
Zou ie dan al die moeite hebben gedaan? Dan was het gewoon neusje omlaag en hup de zee in. | |
#ANONIEM | zaterdag 15 maart 2014 @ 23:10 |
Ja maar waarom dan eerst helemaal naar het westen vliegen? De enige rede die ik me kan bedenken is om het toestel ergens te laten crashen waar het bijna niet meer te vinden is. Dat zou wel een ontzettende streek zijn. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-03-2014 23:10:43 ] | |
poemojn | zaterdag 15 maart 2014 @ 23:11 |
Kan die OP iets korter, met meer spoilers en minder kaartjes? Er is vast wel ergens een uitgebreide kaart te vinden met de meest recente updates erin verwerkt. http://www.nytimes.com/20(...).html?ref=world&_r=0 | |
Marrije | zaterdag 15 maart 2014 @ 23:11 |
nu.nl | |
hmmmz | zaterdag 15 maart 2014 @ 23:11 |
Er zijn ook berichten waarin staat dat de telefoons van de passagiers nog overgingen. | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 23:11 |
Zelfs daar ![]() ![]() | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 23:11 |
Tsja en dan maar roepen dat een vliegtuig niet ongezien kan landen in India ![]() ![]() | |
Tijn | zaterdag 15 maart 2014 @ 23:12 |
Ik lees vooral dat ze denken aan een technisch probleem of een kaping. | |
#ANONIEM | zaterdag 15 maart 2014 @ 23:13 |
Dat zou dan wel de grootste prestatie van het geheel zijn met die miljoenmiljard mensen daar ![]() | |
Marrije | zaterdag 15 maart 2014 @ 23:13 |
daar op dat punt dat ie van de radar vloog? geen eer aan te behalen Nu is iedereen in rep en roer, al een week druk aan het zoeken, air crash investigation kan hier wel wat mee. | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 23:14 |
Dan lees je verkeerd, trouwens een kaping kan ook zeer goed, zelfs in combinatie met een zelfmoordpiloot dat zou ik ook gewoon een kaping noemen. | |
Uccie | zaterdag 15 maart 2014 @ 23:14 |
Die zo arm zijn, dat als je ze omgerekend ¤15 geeft ze echt nooooooooit iets gezien hebben. | |
__Saviour__ | zaterdag 15 maart 2014 @ 23:14 |
En ook weer uitgelegd waarom. Het geluid van overgaan werd alvast afgespeeld terwijl het netwerk nog op zoek was naar de telefoon. | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 23:14 |
Want die zijn het niet gewend dat daar vliegtuigen overkomen?! | |
Tijn | zaterdag 15 maart 2014 @ 23:16 |
Wel raar dat niemand het heeft opgeëist dan, toch? | |
#ANONIEM | zaterdag 15 maart 2014 @ 23:16 |
Je gaat er nog serieus op in ook ![]() | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 23:17 |
We weten niet waarom het vliegtuig gekaapt zou zijn. | |
eight | zaterdag 15 maart 2014 @ 23:17 |
Deze is al flink ingekort met spoilers... kun je nagaan hoe het eerst was. Tegen de tijd dat je onderaan zat was de batterij leeg. | |
Uccie | zaterdag 15 maart 2014 @ 23:19 |
Ligt eraan, als ze nog een poging willen wagen, ga je niet prijsgeven wat je doel is. | |
Marrije | zaterdag 15 maart 2014 @ 23:19 |
als ik het goed begrijp moet ie dus wel echt in die banen hebben gevlogen, om die rode lijnen heen. Buiten die vervaagde rode lijnen zou ie dus niet kunnen zijn. | |
Montagui | zaterdag 15 maart 2014 @ 23:19 |
Nee, maar zo'n boeing moet toch ergens landen, er waar het land daar zijn toch mensen die het vliegtuig zien landen? | |
iksnaperniksvan | zaterdag 15 maart 2014 @ 23:20 |
Nah als het een mislukte kaping betreft.... lijkt me dat je hem dan niet op zou eisen. Van de andere kant zou je dat wel kunnen doen, met de kanttekening dat het de volgende keer wel goed gaat. Maar dat klinkt dan weer zo amateuristisch. | |
TLC | zaterdag 15 maart 2014 @ 23:20 |
De Titanic is ook -tig jaar spoorloos geweest, dus ooit komt dit vliegtuig ook wel te voorschijn ergens diep op een oceaanbodem bedekt met koraal | |
eight | zaterdag 15 maart 2014 @ 23:21 |
Nice idd. Wat een immens zoekgebied zeg. | |
Montagui | zaterdag 15 maart 2014 @ 23:21 |
Pfff,,,, de Cocos eilanden staan er niet eens op. | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 23:22 |
Midden in de nacht, met gedoofde lichten, en op een vliegveld dat wie weet wel eens wordt gebruikt?! | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 23:23 |
Rare vergelijking want bij de Titanic was het wel degelijk duidelijk waar dit schip was gezonken. | |
iksnaperniksvan | zaterdag 15 maart 2014 @ 23:24 |
Was het tegen die tijd ( +5 / 6 uur) niet al weer licht, of op zijn minst licht aan het worden toen ie zou landen | |
MartijnA3 | zaterdag 15 maart 2014 @ 23:25 |
Was zeker al licht, hij is voor het laatst "gezien" om 8:11 lokale tijd. | |
TLC | zaterdag 15 maart 2014 @ 23:25 |
en dan nog konden ze die boot nergens vinden, kun je nagaan | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 23:25 |
Volgens mij hebben ze ook niet echt gezocht tot die meneer met z'n duikbootje kwam. | |
Tijn | zaterdag 15 maart 2014 @ 23:25 |
Aan de andere kant: het zou niet de eerste Boeing zijn die niet meer boven tafel kwam. | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 23:26 |
Goede vraag, geen idee, maar dan is hij waarschijnlijk alsnog in een tijdzone beland waar het vroeger is. | |
Montagui | zaterdag 15 maart 2014 @ 23:27 |
Dan gaat daar wel een flinke voorbereiding aan vooraf. Een plek vinden waar een Boeing ongezien kan landen, en dan ook nog tot die tijd ongezien blijven voor wat voor radar dan ook. Gelet dan op zo'n gedegen voorbereiden moet er een goed georganiseerde groepering achter zitten met een bepaald specifiek doel voor ogen. | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 23:28 |
Gezien datgene wat er gebeurd is met dit vliegtuig denk ik dat die voorbereiding wel min of meer mogelijk is ![]() ![]() | |
MartijnA3 | zaterdag 15 maart 2014 @ 23:29 |
Ehm, je beseft wel dat hij voor het laatst gezien is ergens in de omcirkelde gebieden van de cirkel rondom de satelliet? Van het plaatje dat ik postte? Dat lijkt mij dezelfde tijdzone. | |
Uccie | zaterdag 15 maart 2014 @ 23:30 |
Als je precies op de grens van twee luchtruimen via een radarloze corridor een 777 laat verdwijnen, dan vermoed ik dat dit geen idee is dat vorige week donderdagavond in de kroeg is bedacht. | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 23:31 |
Kijkend naar het onderstaande plaatje ben ik het daar niet mee eens ![]() ![]() ![]() ![]() Ook donker of licht kan op dat moment zeer afhankelijk zijn van waar het vliegtuig zich bevindt. | |
HiZ | zaterdag 15 maart 2014 @ 23:39 |
En weer vertrekken? | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 23:39 |
Wie zegt dat het vliegtuig weer vertrokken is, daarnaast overspuiten wachten tot het donker is of wanneer dan ook, wie gaat het vliegtuig tegenhouden?! | |
Uccie | zaterdag 15 maart 2014 @ 23:41 |
Hoe makkelijk is kerosine te verkrijgen? | |
iksnaperniksvan | zaterdag 15 maart 2014 @ 23:42 |
Ik zou eerst even wachten tot heel de zoektocht is afgelopen, zolang dat ding ergens veilig in een hangar staat zal niemand hem vinden. Zoiets. | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 23:42 |
Dat lijkt me op de zwarte markt nauwelijks een probleem, desnoods legaal, wie kijkt mee in dat soort landen naar wie er ergens kerosine gaat kopen ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Uccie | zaterdag 15 maart 2014 @ 23:43 |
Ja, geen idee of zoiets gevolgd wordt. Vandaar mijn vraag. | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 23:44 |
Ah: http://traxxas.com/forums(...)can-you-buy-kerosene Schijnbaar op heel veel plekken. | |
Uccie | zaterdag 15 maart 2014 @ 23:45 |
Ok, benzinestation dus ![]() Even met de 777 langs de Esso ![]() | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 23:45 |
Heel normaal in dat soort landen. | |
HiZ | zaterdag 15 maart 2014 @ 23:45 |
Ik zeg niet dat ze weer vertrokken zijn; ik vraag of het uberhaupt mogelijk is. Een vliegtuig waarvan de tanks leeg zijn landen op een relatief korte baan is wat anders dan een vol vliegtuig weer van de grond krijgen. En zoals gemeld hierboven; hoe makkelijk krijg je een tankwagen met kerosine zonder dat iemand het merkt. Kun je natuurlijk gaan zeggen dat ze misschien niet meer willen opstijgen. Maar dan is er geen enkele reden te bedenken waarom ze naar die landingsbaan zijn gevlogen om daar verstoppertje te gaan spelen. Terrorisme is niet de kunst van het plegen van de perfecte niet na te speuren misdaad; het is de kunst van het zo zichtbaar mogelijk dingen doen die zoveel mogelijk mensen shockeren en bang maken. | |
HiZ | zaterdag 15 maart 2014 @ 23:46 |
Als het in India is, dan is het wel degelijk een probleem. | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 23:46 |
Als alles al klaar stond bij dat vliegveld dan is het mogelijk wellicht, anders ook wel, het ligt er aan wat hun doel is, misschien wachten ze wel een jaar voordat ze iets gaan doen, wie zal het zeggen. | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 23:47 |
OP is aangepast: • plaatje link Martijn3A - nieuwste zoekgebied erin • plaatje Arthur_Spooner - vliegvelden erin • scenario's geordend en van bronnen voorzien • meer plaatjes achter spoilers, ouder nieuws ook Nog dringende veranderingen nodig? | |
poemojn | zaterdag 15 maart 2014 @ 23:47 |
ja, dat verkleint het zoekgebied nog aardig he? ![]() | |
Uccie | zaterdag 15 maart 2014 @ 23:48 |
Eens, als je dat ding veilig aan de grond krijgt op een verlaten landingsbaan, dan wil je er iets mee. En dat doe je niet op die plek. Dus dan zouden ze maatregelen moeten treffen om weer weg te komen, al dan niet na modificaties aan het toestel. | |
Falco | zaterdag 15 maart 2014 @ 23:48 |
#care | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 23:51 |
Hierboven heb ik bovendien een link geplaatst waarop India waarschuwt dat talloze vliegvelden door terroristen kunnen worden gebruikt. | |
Falco | zaterdag 15 maart 2014 @ 23:52 |
Dit is te vergezocht denk ik. Die piloot heeft de grootste cover-up-actie willen uitvoeren en het is hem nog goed gelukt ook ![]() | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 23:52 |
Positieve reactie weer. ![]() | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 23:53 |
Staat als mogelijk scenario in de OP. ![]() | |
opgebaarde | zaterdag 15 maart 2014 @ 23:53 |
En zijn beweegreden zou zijn? | |
Falco | zaterdag 15 maart 2014 @ 23:54 |
De piloot is een doorgedraaide gek die postuum zijn moment of fame wilde behalen. | |
HiZ | zaterdag 15 maart 2014 @ 23:54 |
En dan maar even het gat in deze theorie aanwijzen (groot genoeg om een Boeing 777 doorheen te vliegen) Cover up van WAT ? | |
poemojn | zaterdag 15 maart 2014 @ 23:55 |
Dat scheelt al een stuk ![]() Zou je nog [url = http://www.nytimes.com/20(...)html?ref=world&_r=0] om het plaatje heen [/ url ] kunnen zetten? Ik heb het bij hen weggehaald dus dan is bronvermelding wel prettig. | |
HiZ | zaterdag 15 maart 2014 @ 23:56 |
Dat heb ik gezien; India is ook een goddeloos bureaucratisch land waar het regelen van de eenvoudigste dingen eindeloos kan duren. | |
Uccie | zaterdag 15 maart 2014 @ 23:56 |
Ik denk zelf ook niet dat hij veilig aan de grond staat. En ook ik denk nu dat hij de noordroute heeft genomen. Ik denk dat hij via de zuidroute eerder gepingd (?) zou zijn. Ik heb het idee dat bij Australie meer opgepikt wordt dan india, pakistan, nepal, bhutan en weet ik het allemaal bij elkaar. Maar kan het niet onderbouwen, hoor. | |
Uccie | zaterdag 15 maart 2014 @ 23:57 |
Dat geloof ik dan weer niet. Dat vliegtuig is gekaapt, maar ik sluit niet uit dat de piloot onderdeel uitmaakte van de kapers. | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 23:58 |
![]() ![]() Integendeel, maar hoe dan ook, ik vind het opmerkelijk dat ze zeggen dat niemand ongezien hun luchtruim binnen kan komen terwijl ze min of meer erkennen niet alles in de gaten te kunnen houden ![]() ![]() | |
HiZ | zaterdag 15 maart 2014 @ 23:58 |
Dat is dus op geen enkele manier te verklaren aan de hand van het spoorloos laten verdwijnen van dit vliegtuig. Nu we geen vliegtuig hebben kan iedereen aan boord van dat vliegtuig verantwoordelijk zijn geweest voor de verdwijning. Om maar te zwijgen van de talloze mensen buiten het vliegtuig die verantwoordelijk kunnen zijn. Als je eeuwig berucht wil worden door een waanzinnige daad, dan zorg je dat iedereen zeker weet dat je het hebt gedaan. | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 23:58 |
hebbie een bron? Poejmon, hij staat erbij. | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 23:59 |
Wat ik in die culturen wel voor mogelijk houd is dat hij z'n familie niet ten schande wil brengen en daarom het vliegtuig spoorloos heeft proberen te doen laten verdwijnen ergens. | |
iksnaperniksvan | zondag 16 maart 2014 @ 00:00 |
Veel succes met speculeren nog! ik ga mijn bed in! | |
DaKKiE1984 | zondag 16 maart 2014 @ 00:00 |
Lijkt me onzin, hij weet ook wel dat als het vliegtuig NOOIT wordt gevonden dat hij waarschijnlijk ook als schuldige aangewezen wordt. | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 00:00 |
Eens, zelfmoord: • snel plan - neus naar beneden en gaan • heftig plan - ergens waar het indruk maakt - terugvliegen naar KL en in de Petronas Towers knallen Eerst een beetje rondjes vliegen en dan denken "nou dan hier maar" is vreemd, bovendien moet je eerst alle anderen uitschakelen dan. | |
DaKKiE1984 | zondag 16 maart 2014 @ 00:00 |
Truste! | |
HiZ | zondag 16 maart 2014 @ 00:00 |
En wat wilde hij dan bereiken met de joyride met het vliegtuig zelf? De stelling is volkomen tegenstrijdig. | |
DeParo | zondag 16 maart 2014 @ 00:02 |
Welke joyride?? | |
Falco | zondag 16 maart 2014 @ 00:02 |
Het is logisch dat een piloot de meeste invloed op het wel en wee van zijn vliegtuig heeft. Dikke kans dat ie verantwoordelijk is voor het verdwijnen van zijn kist. Waarschijnlijk is ie pienter genoeg dat het vliegtuig vroeg of laat toch es gevonden en het mysterie rond deze vlucht opgelost gaat worden. Ondertussen hebben wij het er al 19 topics (incl. OP-geneuzel) hierover zonder dat een brokstuk gevonden is, terwijl een gemiddelde vliegtuigcrash minder topics heeft op FOK! Lijkt me toch dat je dan eeuwig berucht gaat worden. | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 00:02 |
![]() Waarom in godsnaam?? | |
DeParo | zondag 16 maart 2014 @ 00:02 |
Welterusten!! | |
Falco | zondag 16 maart 2014 @ 00:03 |
Kijk naar hoe de Maleisische overheid of Malaysian Airways stuntelt. Pas vandaag werd het huis van die piloot doorgespit. Ze durven niet toe te geven dat één van hun landgenoten een bizarre daad op zijn geweten kan hebben. | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 00:03 |
Denk je echt dat er van 238 mensen níemand is die na 7 uur (!) die piloot es heeft overmeesterd?? | |
DeParo | zondag 16 maart 2014 @ 00:04 |
Inmiddels wel, ze geven het openlijk toe als mogelijkheid, dus echt onderzoek zal nu wel komen, denk dat ze flink onder druk zijn gezet door verschillende landen, waaronder China en de Verenigde Staten. | |
DeParo | zondag 16 maart 2014 @ 00:04 |
Stel dat hij de co-piloot heeft gedood, wie moet dan het vliegtuig besturen, daarnaast kan zo'n ervaren piloot vast allerlei stunts uithalen om iedereen weer rustig te krijgen. | |
HiZ | zondag 16 maart 2014 @ 00:05 |
7 uur rondvliegen met een vliegtuig in afwijking van de vastgestelde vluchtroute voorafgaand aan de verdwijning? Het vliegtuig is verdwenen ná die 7 uur. Elke verklaring over het einde van de vlucht (onverschillig welke) die dat rondvliegen niet verklaart is onvolledig. | |
DeParo | zondag 16 maart 2014 @ 00:05 |
Waarom is dat tegenstrijdig met het vliegtuig zo goed als spoorloos te laten verdwijnen, met als reden schaamte, of zijn familie de schande te willen besparen bijvoorbeeld?! | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 00:06 |
Heren, ik ga er een nachtje over slapen ![]() Tot morgen! | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 00:06 |
Dat kan, maar 10 man/vrouw crew is ook getraind op dat soort dingen. Bovendien heb je altijd heldhaftige passagiers (zie de Ethiopian Airlines-flight). | |
DaKKiE1984 | zondag 16 maart 2014 @ 00:06 |
Truste, droom er niet van ![]() | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 00:06 |
Slaap lekker! | |
DeParo | zondag 16 maart 2014 @ 00:06 |
Welterusten!! | |
DeParo | zondag 16 maart 2014 @ 00:07 |
Klopt, en je zag het ook na 9/11 daarnaast was die Nieuw-Zeelander een ex-militair, en zat er een steward met ook een vliegsimulator en een Chinees met vliegervaring in Zweden. | |
Falco | zondag 16 maart 2014 @ 00:07 |
Hoe kan dit? Boven de Zuid-Chinese zee heeft hij zijn co-piloot met een mes uitgeschakeld. Vervolgens communicatie-apparatuur uitgeschakeld, over dat schiereiland richting de Indische oceaan gevlogen, daar wat gezigzagd als afleidingsmanoeuvre. Tot slot nog meer communicatie-apparaten uitgezet en naar het onherbergzaamste gebied ter wereld (Tibet) gevlogen. Het is nacht geweest, dus veel passagiers zullen niet meteen doorhebben dat ze niet boven Oost-China vliegen. Daarnaast is die deur dus dicht en zal die piloot die ook grondig vergrendeld hebben. Het ergste wat je kan doen is bonken op de deur, maar wat haalt dat uit? Dat vliegtuig crasht uiteindelijk wel... Wellicht dat ie van tevoren zijn vreemde moves via de intercom heeft uitgelegd aan de passagier en ze daarmee geruststellen. | |
Marrije | zondag 16 maart 2014 @ 00:08 |
als hij echt over land is gevlogen dat laatste stuk dan zou hij daar dus ook onder of boven de radar hebben moeten vliegen of er volgt komende dagen nog wat nieuws met vliegtuig zonder trsnsponder gespot op radar van weet ik waar. Als ie ergens op land is gecrasht dan vindt men hopelijk wel sneller het wrak. In de indian ocean kan het nog wel ff duren, al beperkt die kaart met die noordelijke en zuidelijke strepen met rode vervaagde lijnen erom wel behoorlijk inderdaad. | |
opgebaarde | zondag 16 maart 2014 @ 00:08 |
Ah onder de noemer vergezocht, zeker als we het vliegtuig (nog lang) niet gaan vinden | |
DeParo | zondag 16 maart 2014 @ 00:09 |
Zo'n deur valt echt wel open te breken ![]() ![]() | |
LintuxCx | zondag 16 maart 2014 @ 00:09 |
Hee, die Saitek yoke heb ik ook. Pleuresding is 't. ![]() ![]() | |
HiZ | zondag 16 maart 2014 @ 00:09 |
Dat is dus mijn 'theorie'; ik denk dat er een plan was dat niet is uitgevoerd. Daarbij ga ik ervanuit dat een van de piloten deel is geweest van de uitvoerders van dat plan. Beiden kan natuurlijk ook. De manier waarop de zenders werden uitgeschakeld wijzen daar wel een beetje op. Ik denk ook dat er na de koerswijziging mensen zijn geweest die doorkregen dat er iets goed mis was. Hetzij collega's uit de cabine, hetzij passagiers. Die hebben vervolgens geprobeerd om de controle over het vliegtuig te krijgen en gedurende die poging is het vliegtuig ofwel neergestort ofwel opzettelijk gecrasht omdat de missie mislukt was. | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 00:09 |
Ik volg je in je Tibet-hypothese, denk ik namelijk ook (of Myanmar), maar waarom zou je zoveel waarde vernietigen? En je vergeet 10 man crew... hoe doodt de piloot die? En hoe foolt hij ze met die vluchten? Die merken dat niet denk je? ![]() | |
Falco | zondag 16 maart 2014 @ 00:10 |
Dit is toch minder vergezocht dan het vliegtuig voorbereiden voor een of andere terroristische actie tijdens die Nuclear Top ![]() | |
HiZ | zondag 16 maart 2014 @ 00:10 |
Dat kan hij ook door gewoon thuis in zijn badkuip zelfmoord plegen. Of gewoon 'good night' zeggen en het vliegtuig in de golf van Thailand crashen. | |
HiZ | zondag 16 maart 2014 @ 00:11 |
United 93 had ik zelf al genoemd. | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 00:11 |
Ik acht deze kans ook heel hoog, je beschrijft het zoals ik zie, maar denk (en hoop) dat het vliegtuig veilig in Tibet (veel radar), Saudi-Arabie (leeg) of Myanmar (optie) staat. | |
DeParo | zondag 16 maart 2014 @ 00:11 |
Hoe bespaart hij z'n familie dan de schande van zelfmoord daar ![]() ![]() | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 00:12 |
Het officiële verhaal volgend is dat inderdaad een goed voorbeeld. | |
DaKKiE1984 | zondag 16 maart 2014 @ 00:13 |
Die bespaart hij z'n familie sws niet, gevonden of niet gevonden, en dat allemaal omdat die ping niet is uitgezet waardoor ze nu zeker weten dat het opzettelijk is geweest. | |
Falco | zondag 16 maart 2014 @ 00:13 |
Iemand van verstand van vliegtuigen die dat kan bevestigen? Ik neem aan dat alleen de piloot de controle heeft over de deur van zijn cabine? Crew zou het wel sneller door kunnen hebben maar die kunnen ook niks beters doen dan bonken op de deur. | |
Marrije | zondag 16 maart 2014 @ 00:14 |
zou kunnen, om het slechte weer heen vliegen | |
DaKKiE1984 | zondag 16 maart 2014 @ 00:14 |
De cockpitdeur gaat volgens mij open met een code, maar ik weet niet of deze alsnog van binnenuit vergrendeld kan worden. En ik weet ook niet wie deze code in bezit hebben. | |
HiZ | zondag 16 maart 2014 @ 00:15 |
De cabin crew moet de koerswijziging wel hebben gemerkt. Die moeten ook hebben gemerkt dat er in plaats van een vlucht over Thailand, er een route over zee de andere kant op werd gevolgd. Er zijn ook diverse grote veranderingen geweest in de hoogte waarop het vliegtuig vloog. En tenslotte, de laatste paar uur had het vliegtuig over land moeten vliegen (China), en waar het vloog week topografisch te veel af van het vasteland van China om niet op te vallen. Helemaal als dat (zoals waarschijnlijk) de Indische Oceaan was. | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 00:15 |
Bekijk de Helios-vlucht in de OP. 1 (!) steward met zuurstoffles in zijn hand wist met een karretje de vergrendelde deur in te beuken. In 7 uur met 237 man is dat een koekie. | |
DeParo | zondag 16 maart 2014 @ 00:15 |
Als het vliegtuig niet wordt gevonden, of iets belastend, dan zullen we niet snel weten wie verantwoordelijk is laat staan wat er is gebeurd met het vliegtuig. | |
Falco | zondag 16 maart 2014 @ 00:16 |
Technisch mankement. "We moeten terugvliegen of uitwijken naar een andere luchthaven ![]() | |
DeParo | zondag 16 maart 2014 @ 00:16 |
De deuren zijn na 9/11 flink verstevigd, maar niet ondoordringbaar, veel experts zeggen dat dubbele deuren zoals El Al gebruikt veel beter zijn maar die worden nog maar zelden gebruikt. | |
HiZ | zondag 16 maart 2014 @ 00:17 |
De schande van het ofwel magistraal falen in zijn werk als piloot of het vermoorden van 240 mensen is kleiner ? | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 00:17 |
Ho Chi Minh is een half uurtje vliegen. Dan terug naar KL kan nog, maar nee, het gaat naar Andaman. Dat heeft de crew zo door. En die zien de navigatie net als alle passagiers, in het beeldschermpje voor ze. je foolt niet 237 mensen 7 uur lang. Onmogelijk. | |
DeParo | zondag 16 maart 2014 @ 00:18 |
Magistraal falen, kom op zeg, een beetje vergezocht, daarnaast denk ik inderdaad dat er een groot verschil is tussen zelfmoord op deze manier en overmeesterd worden door een kaper inderdaad. | |
DaKKiE1984 | zondag 16 maart 2014 @ 00:18 |
Levend niet nee... | |
HiZ | zondag 16 maart 2014 @ 00:18 |
We weten wel dat hij heeft gefaald in zijn belangrijkste functie; het veilig vervoeren van zijn passagiers. | |
DeParo | zondag 16 maart 2014 @ 00:19 |
Dat zeg je alleen maar omdat je de zelfmoord piloot-theorie niet spannend genoeg vindt. | |
Falco | zondag 16 maart 2014 @ 00:20 |
Dat schermpje (net als alle andere entertainmentsystemen van de passagiers) heeft ie uitgezet onder de noemer 'technisch mankement'. Denk dat in de culturen ook een heel groot hiërarchisch gevoel heerst en dat een 'simpele' steward of stewardess het niet meteen durft om de superieure piloot aan te spreken op zijn vreemde vlieggedrag. Echt, ik heb dit scenario nu helemaal uitgedokterd en het lijkt me heel plausibel. Maar zul je zien, dat er toch iets heel anders gebeurd is ![]() | |
HiZ | zondag 16 maart 2014 @ 00:20 |
Vliegen boven een oceaan of boven het vasteland van Azie is echt niet op die manier te verklaren. Nog afgezien van het feit dat je met minimaal inzicht gewoon ziet dat je de verkeerde kant opvliegt. En het heeft geen paar uur geduurd maar 7 uur. Geen enkele uitwijk manoeuvre duurt 7 uur. | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 00:20 |
Hoe krijg je ze dood? Met decompressie of gas (hoogst onwaarschijnlijk, kost veel voorbereiding). Bij decompressie ga je zelf ook dood en moet je eerst de autopiloot zo raar precies langs die waypoints leiden... Precies op koers van de airlines. | |
DaKKiE1984 | zondag 16 maart 2014 @ 00:20 |
Ikzelf vind de zelfmoord piloot-theorie heel spannend, maar ik geloof er niet in, niet bij deze piloot. Misschien de co-piloot... | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 00:22 |
Die cultuur is wel zo, maar in de eerste plaats heeft de crew de verantwoordelijkheid over het personeel. Die gaan niet zitten afwachten of drankjes rondbrengen (het is nacht), maar die slaan alarm. Het is geen Air Oeloeboele, maar een gerenommeerde maatschappij. Die crew grijpt in (als ze niet in het complot zitten). | |
DaKKiE1984 | zondag 16 maart 2014 @ 00:22 |
Een handlanger bij de crew die eten vergiftigd? Of misschien is het eten op het vliegveld al vergiftigd voordat het het vliegtuig inging, de mensen die niets hebben gegeten of gedronken kunnen achteraf alsnog zijn afgemaakt aangezien dat er niet veel zullen zijn. | |
HiZ | zondag 16 maart 2014 @ 00:22 |
Nee, ik zeg het omdat ik de stelling die jij poneerde niet solide vond. Jij laat voor het gemak een vlucht van 7 uur weg. | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 00:23 |
Op een nachtvlucht als deze (ik neem ze regelmatig) krijg je geen warm eten. Hooguit een snackje en die eten veel mensen pas later of niet. Op het vliegveld lijkt me echt aluhoedjes, veel te groot complot nodig en risico dat andere reizigers ook vergiftigd raken. Daar is geen enkele aanwijzing voor. | |
HiZ | zondag 16 maart 2014 @ 00:24 |
Dat is dus weer 'stiekeme terroristen'. Terroristen zijn niet gebaat bij discrete aanvallen. | |
DaKKiE1984 | zondag 16 maart 2014 @ 00:24 |
voor 90% wat hier geluld wordt zijn geen aanwijzingen ![]() | |
Gisteren. | zondag 16 maart 2014 @ 00:24 |
Bron? Of is het weer een hersenspinsel gebracht als een feit.. er klopt niks van. Afgezien van de gezagvoerder en FO, hoeft de crew het niet te weten. De senior purser kan instructies krijgen van de gezagvoerder en moet deze opvolgen. Het onboard flight system kan vanuit de cockpit worden uitgeschakeld. Als jij alleen blauwe lucht ziet heb je ook geen idee waar je heen vliegt. Als passagier van de KLM heb ik dit een keer meegemaakt (AMS-PVG, 744): onboard systemschermpjes waren defect, gevolg: af en toe werden er Mr Bean filmpjes afgespeeld. Niemand die wist waar we heen vlogen. | |
DeParo | zondag 16 maart 2014 @ 00:25 |
Het is wel een reële mogelijkheid, maar een kaping is dat ook nog steeds, maar ik vind het logisch dat hij het vliegtuig probeert te doen laten verdwijnen om zijn omgeving veel schande te besparen. | |
Falco | zondag 16 maart 2014 @ 00:25 |
Hij kan toch zeggen dat ze vanwege het technische mankement moeten uitwijken naar Calcutta omdat dat de eerste luchthaven is die een Boeing 777 met bepaalde problemen kan opvangen. Ik zou het als passagier dan ook nog enigszins willen geloven. Daarmee heeft ie al drie uur gewonnen. Aan de andere kant houd je de passagiers wel wakker met dit soort meldingen. Ik zou toch minder lekker slapen... | |
HiZ | zondag 16 maart 2014 @ 00:25 |
Dat ook natuurlijk; ze waren tegen middernacht vertrokken toch? Dan is zelfs de beperkte snack service nog niet eens afgerond voor het vliegtuig begon te draaien. | |
DeParo | zondag 16 maart 2014 @ 00:25 |
Hoezo laat ik dat weg, ik zeg dat hij juist zo ver vliegt om te voorkomen dat het vliegtuig ooit nog wordt gevonden, en zonder vliegtuig en bewijs kan niemand bewijzen dat hij zelfmoord heeft gepleegd. | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 00:26 |
Daarom goed ze te weerleggen toch? ![]() Maar die vergiftiging van ook andere reizigers gaat wel verder dan "een gekke zelfmoord". Die laatste kan in principe natuurlijk gewoon. Ik acht het echt heel onwaarschijnlijk, maar je kan het niet uitsluiten. | |
HiZ | zondag 16 maart 2014 @ 00:26 |
De crew van een vliegtuig weet heus wel wanneer ze ongeveer land onder zich kunnen verwachten. Als je een uur zee krijgt waar je al een uur boven zuidoost-azie moet vliegen dan gaat dat niet ongemerkt voorbij. | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 00:27 |
Kan ik je verzoeken normaal te discussieren of blijft het bij dit soort onzinnige persoonlijke aanvallen zonder grond? | |
Falco | zondag 16 maart 2014 @ 00:27 |
En als het nou bewolkt was ![]() Iemand die weerkaarten uit een archief kan opduikelen van die omstreken? | |
HiZ | zondag 16 maart 2014 @ 00:28 |
Sorry, hier ga ik niet meer op reageren. | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 00:29 |
Falco heeft wat minder vliegervaring dan jij en ik denk ik zo. Ironisch, gezien zijn username. | |
Gisteren. | zondag 16 maart 2014 @ 00:29 |
Uitwijkroutes, cirkelen, etc etc. Allemaal beslissingen van de captain die worden doorgevoerd, ofwel via de senior purser, ofwel direct aan alle crew. Verplicht op te volgen dus weinig argwaan. | |
Falco | zondag 16 maart 2014 @ 00:30 |
Dit was ook een brainstormachtige reactie van mij die ik ook iets minder geloofwaardig vind. Maar als piloot je hele vliegtuig in de maling nemen voor zeven uur lang vind ik wel plausibel. | |
DaKKiE1984 | zondag 16 maart 2014 @ 00:32 |
Wtf? Wat zegt ie precies verkeerd? | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 00:33 |
Het is een cruciaal punt, want ook in de andere scenario's is het zo: • kaping crew (hoe houd je 227 passagiers onder controle?) • kaping 4 kapers (223 passagiers, 10 flightcrew en 2 piloten) • zelfmoord (237 anderen) • staking; personeel geeft aan dat de passagiers gebruikt worden als onderhandeling met Malaysian Airlines (meer cooperatie?) | |
iksnaperniksvan | zondag 16 maart 2014 @ 00:34 |
Ik was toch nog een paar verhaaltjes aan het lezen, en vond deze wel interessant om te delen: Wat als ie geland zou zijn ergens in een woestijngebied tussen kazachstan en thailand.... http://thoughtsfromgerman(...)are-all-going-to-die De piloot had denk ik zeker de skills om dat voor elkaar te krijgen... interessante theorie. | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 00:34 |
"een hersenspinsel gebracht als een feit.." | |
DeParo | zondag 16 maart 2014 @ 00:35 |
De reisduur tussen Kuala Lumpur en Beijing is ongeveer 8 uur dus wat dat betreft moet je goed opletten, daarnaast kijkt het cabinepersoneel zelden naar buiten, en is het bovendien ook nog eens donker een groot deel van de vlucht in ieder geval. | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 00:35 |
Het probleem met alle landingen op continenten is het oppikken door grondradar. En laag vliegen over de Himalaya die radars ontwijken lijkt me een flinke klus. Wellicht alleen voor een piloot die daar urenlang op zijn flightsim op getraind heeft? ![]() | |
DaKKiE1984 | zondag 16 maart 2014 @ 00:35 |
Dus? Als je je daarom al aangevallen voelt haha, nou ja whatever. | |
HiZ | zondag 16 maart 2014 @ 00:36 |
Ongetwijfeld zijn er mensen die zich 7 uur laten rondvliegen op een joyride/zelfmoordvlucht, maar als er op die vlucht 10 mensen hebben gezeten die die vlucht meer dan pakweg 4 keer hebben genomen, dan zijn die waarschijnlijk verrast om zich heen gaan kijken nadat ze voelden dat hij een bocht maakte. En die vervolgens eens aan de crew zijn gaan vragen wat er aan de hand was nadat er geen bocht terug meer kwam en het uitzicht ook al niet klopte. Zelfs als er wolken zijn waardoor je de grond niet ziet, de maan aan de verkeerde kant zien is ook een belangrijke indicator dat je niet naar Peking vliegt. | |
iksnaperniksvan | zondag 16 maart 2014 @ 00:36 |
In een woestijngebied? Is daar overal wel radar? Zo ja, theory busted. | |
poemojn | zondag 16 maart 2014 @ 00:38 |
Er waren een paar heel jonge kinderen aan boord. Alleen daarmee kun je waarschijnlijk al wel een groep volwassenen rustig houden. Als het om een kaping gaat zou ik sowieso wel een groepje van 3/4 kapers iig vewachten. | |
Gisteren. | zondag 16 maart 2014 @ 00:38 |
Dat is mijn constatering ja. En dat vermeld ik even aan je. Je post is niet gebaseerd op (feitelijke) kennis, maar je brengt het als een feit. het is onzin wat je verkondigt. Over "wetenschappelijk" gesproken ![]() | |
Merkie | zondag 16 maart 2014 @ 00:38 |
Waarom is er eigenlijk niet gepoogd het vliegtuig te onderscheppen nadat er geen contact meer was? Dat gebeurde bij Helios wel. | |
DeParo | zondag 16 maart 2014 @ 00:39 |
Omdat men in de veronderstelling verkeerde dat het was neergestort en men geen idee had waar het vliegtuig heen is gevlogen. | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 00:39 |
Vertrek: 00:41 ETA: 06:30 = 5:49 Zelfde tijdzone, je eigen plaatje, pagina 2. ![]() | |
DeParo | zondag 16 maart 2014 @ 00:40 |
Oh de site van Cheap Tickets zei wat anders ![]() ![]() | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 00:40 |
Ik denk dus over Jemen/Zuid-Oman de Saudische woestijn in niet. Of Somalie, maar dat lijkt me sterker. Myanmar weet ik niet, Tibet is te ver over radargebied. | |
DeParo | zondag 16 maart 2014 @ 00:41 |
Maar zelfs dan merk je pas dat je wel erg lang doorvliegt als je al lang en breed boven de Indische Oceaan zit bijvoorbeeld?! | |
#ANONIEM | zondag 16 maart 2014 @ 00:41 |
![]() ![]() | |
Falco | zondag 16 maart 2014 @ 00:42 |
Hij is gecrasht in haar hoofd ![]() | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 00:44 |
Ja, technisch mankement. Dat kan de crew nog begrijpen. Maar al die slingers in de route, zonder landing als er daadwerkelijk een groot probleem is? Wat is er nou weer "hersenspinsel"?? Het was NACHT. Geen blauwe lucht. Maar ja, ik ben vaak wakker op nachtvluchten en bekijk graag sterren. Ik kan je garanderen dat van 227 passagiers er wel 1 is die zo slim is om aan de sterren te zien dat ze niet goed gaan. Wil je dat van me aannemen of moet ik "bronnen" gaan zoeken, doe normaal man, iedereen speculeert en ik verwijs naar heel veel bronnen (andere vluchten, video's OP etc.). Dat je "aliens" als hersenspinsel definieert, soit, maar ik ben niet een of andere kutpuber, ok? | |
poemojn | zondag 16 maart 2014 @ 00:44 |
wat doe je als je voor je ogen gezien hebt dat ze in staat zijn iemand te vermoorden, en ze dreigen de kinderen iets aan te doen. Van 1/2/3/4 jaar oud. Blijf je dan rustig zitten of ga je de held uithangen. Ziezo, dat was wel weer genoeg filmscript voor vanavond. ![]() | |
DeParo | zondag 16 maart 2014 @ 00:45 |
Ze?? | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 00:45 |
Het is wintertijd, de "echte" tijd, dus lijkt me een fout van die site. ![]() | |
DeParo | zondag 16 maart 2014 @ 00:45 |
Ah maar hoe dan ook genoeg tijd om een heel eind op weg te zijn. | |
poemojn | zondag 16 maart 2014 @ 00:46 |
ja, wat ik boven zei, als het gaat om een kaping zou ik een cell van 3/4 man verwachten. | |
Soury | zondag 16 maart 2014 @ 00:48 |
Jij blaast ook wel erg hoog van je toren, ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand de sterren in de gaten houdt. | |
DeParo | zondag 16 maart 2014 @ 00:48 |
Ok maar ik had het nog over de zelfmoord piloot-theorie waarbij er dus sprake zou zijn van een dader. | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 00:48 |
De passagiers en crew als "een beetje achterlijk" beschouwen vind ik met de hoeveelheid technische, fysische en geografische kennis in juist dát vliegtuig echt buiten alle proporties. ![]() Het waren niet Henk en Ingrid op weg naar Isla Margarita "moar Tenerife is ook goei, leg toch noast elkoar", zal ik maar zeggen... ![]() | |
DaKKiE1984 | zondag 16 maart 2014 @ 00:49 |
Hij leeft op een wolk, dan heb je al snel een beter beeld van de sterren ![]() | |
DeParo | zondag 16 maart 2014 @ 00:49 |
Klopt, maar een ervaren piloot heeft bovendien ook genoeg bewegingen met het vliegtuig om iedereen rustig te doen krijgen, even flink dalen bijvoorbeeld, daarnaast kan hij roepen dat er een kaping is, of dat hij te maken heeft met grote technische problemen waardoor hij niet weet waar hij naar toe lijkt te vliegen bijvoorbeeld. | |
poemojn | zondag 16 maart 2014 @ 00:50 |
ok. Daarvoor leek 7-8 uur doorvliegen mij te lang. | |
Soury | zondag 16 maart 2014 @ 00:50 |
Eerder nogal wazig. en alle 227 zaten aan het raam | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 00:50 |
Op een rustige vlucht waar alles goed gaat niet nee. Op een vlucht waar er van alles fout gaat en de route overduidelijk drastisch anders gaat dan de geplande, denk je niet dat er van al die Ph D's (heb ik niet), geinteresseerden in sterrenkunde (het zijn Aziaten! die hebben dat, net als ik en Kowloon hier ook) en andere slimme mensen niet EENTJE kijkt en concludeert dat het niet goed gaat?? Werkelijk? Ik blaas niet hoog van de toren, ik vertel over mijn eigen ervaringen. ![]() | |
HiZ | zondag 16 maart 2014 @ 00:50 |
Kennelijk moeten we ervan uitgaan dat mensen die in een gekaapt vliegtuig zitten geen rekening houden met een 9/11 scenario. Rustig blijven heeft alleen zin als je de kans inschat dat je dan overleeft groter wordt, niet als je weet dat elke minuut dat je blijft afwachten je dichter bij je dood brengt. | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 00:51 |
Huh? Welke wolk leef ik? | |
DeParo | zondag 16 maart 2014 @ 00:51 |
Maar nogmaals, we weten niet wat er gebeurd is aan boord, als het de piloot was dan was het geen gewone kaping, dan leek er zelfs lange tijd weinig aan de hand, dus wat dat betreft. | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 00:51 |
De berichtgeving buiten het vliegtuig reflecteert hoe die binnen het vliegtuig is gegaan? Interessant punt. ![]() ![]() | |
DeParo | zondag 16 maart 2014 @ 00:52 |
![]() Daar ergens?! ![]() ![]() | |
DaKKiE1984 | zondag 16 maart 2014 @ 00:53 |
Nee natuurlijk niet, we weten geen ene fuck van wat er in dat vliegtuig gebeurd is, allemaal hersenspinsels en misschien zit er wel een goede tussen... | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 00:53 |
Als jij met je partner in het vliegtuig zit, en je ziet dat je niet volgens 1 lijn gaat maar rare bochten, stoot jij je partner niet aan? Je praat niet met je buren? Die zien het ook en het verspreidt zich als een lopend vuurtje?? | |
HiZ | zondag 16 maart 2014 @ 00:53 |
Nee, ik weet niet wat er gebeurd is. Maar er werd plotseling een scenario gepresenteerd waarin een hele groep kapers in het vliegtuig zat die kinderen bedreigden. Ik twijfel aan de effectiviteit van zo'n methode. | |
DeParo | zondag 16 maart 2014 @ 00:53 |
Dat was niet mijn scenario ![]() ![]() ![]() ![]() | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 00:54 |
Klopt. Maar niet gepresenteerd als "feiten" en daar beschuldigde Gisteren. mij wel van. ![]() | |
DaKKiE1984 | zondag 16 maart 2014 @ 00:56 |
Ja je komt nog al eens over of alle scenario's die jij schetst heel goed mogelijk kunnen zijn en absoluut niet ontkracht mogen worden door anderen. Maar ik stoor me er verder niet aan hoor, vind alleen dat je je nogal 'bazig' opstelt hier... | |
Soury | zondag 16 maart 2014 @ 00:56 |
Nee eigenlijk niet. Ik heb geen flauw idee hoe en wat. Ik ben er geen verstand van en laat het hele vlieg gebeuren gewoon als een angst haas over me heen komen. En kom er lachend uit als dat kreng weer op de grond staat ![]() | |
DaKKiE1984 | zondag 16 maart 2014 @ 00:57 |
Idem dito hier... | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 00:59 |
Cnn nieuws; Piloten lijken meer en meer verdacht!! | |
DaKKiE1984 | zondag 16 maart 2014 @ 00:59 |
Ja, omdat ie een simulator heeft ![]() | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 01:00 |
Nee dat niet alleen, staat vast ook op de cnn site | |
DaKKiE1984 | zondag 16 maart 2014 @ 01:01 |
Zit ook te kijken. | |
Soury | zondag 16 maart 2014 @ 01:01 |
Piloten als in meer ? | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 01:02 |
http://edition.cnn.com/20(...)?sr=sharebar_twitter CNN laatste nieuws | |
HiZ | zondag 16 maart 2014 @ 01:02 |
Ik heb meer gevlogen dan de meeste mensen hier, en ik denk ook niet dat ik 'typisch' ben voor de gemiddelde passagier, maar ik zou wel degelijk raar om me heen gaan kijken. Ik zou als ik samen reisde met iemand ook praten over het rare vliegpatroon. En ik zou het zelfs niet onmogelijk achten dat ik eventjes iets zou vragen aan iemand van de crew. Niet iedereen zou dat doen, maar het zou wel heel erg toevallig zijn als er in dat hele vliegtuig niemand zou zitten die door zou hebben dat het vliegtuig niet naar zijn geplande bestemming vloog. | |
Proximo | zondag 16 maart 2014 @ 01:06 |
Ik begin te hopen dat dat ding wel in de oceaan ligt, in handen van kapers op een onbekende plek, daar kan nog veel mee gebeuren. Als de piloten in het plot zitten dan zal het commando wel ergens in het midden oosten liggen. | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 01:06 |
Ze verdenken hen serieus. Zie mijn cnn link | |
DaKKiE1984 | zondag 16 maart 2014 @ 01:06 |
Ze brengen het als breaking news maar eigenlijk hebben ze weer geen idee hoe het zit, 1 of meerdere piloten, welke piloot? Ook passagiers betrokken of andere crew? Geen antwoorden. Over de hoogteverschillen die gisteren opgemerkt zijn, van kruishoogte naar 45000ft en binnen een minuut terug naar 23000ft zeggen ze dat er misschien een worsteling is geweest in de cockpit. Maar volgens mij is gisteren al gezegd dat van 45000 naar 23000 onmogelijk was en dat die metingen dus niet betrouwbaar zijn. | |
WammesWaggel | zondag 16 maart 2014 @ 01:07 |
Als de deur dicht is? Als de piloot als enige zijn mondkapje op had en er was een probleem met de reguliere zuurstofvoorziening ben je er ook al een deel kwijt... Als... | |
Soury | zondag 16 maart 2014 @ 01:07 |
Mijn ervaring is toch dat iedereen zich over geeft. Bochtjes maken voel je wel maar dat kan ook met de weersomstandigheden te maken hebben. Ga je dan al naar de crew lopen of paniek zaaien. ? | |
DaKKiE1984 | zondag 16 maart 2014 @ 01:08 |
Het kan natuurlijk dat er mensen in het vliegtuig zitten die deze route al heel vaak hebben gevlogen, die worden dan wel achterdochtig ja en zullen zeker vragen gaan stellen. | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 01:11 |
Deze piloot heeft het enorm goed voorbereid als hij de dader is, een prima verhaaltje vast ook voor de crew en passagiers | |
HiZ | zondag 16 maart 2014 @ 01:12 |
Paniek zaaien na een bocht is iets anders dan het registeren. Erop reageren door vragen te stellen is al een stap verder. Paniek zaaien na uren lang signalen zien dat je niet de goede kant op vliegt? Zeker weten. Ik kan me een keer herinneren dat ik uit Istanbul vertrok en dat ik meteen na de start merkte dat we duidelijk anders vlogen dan normaal. Toen heb ik wel degelijk aan de eerst passerende stewardess gevraagd wat er aan de hand was. | |
Soury | zondag 16 maart 2014 @ 01:13 |
Jemig wat een raar verhaal al met al | |
HiZ | zondag 16 maart 2014 @ 01:15 |
Precies, over dat verschil heb ik het. Iemand die zo'n route voor het eerst vliegt merkt niet zoveel. Maar als je de route kent dan is elke afwijking er een die ook meteen opvalt. Op een gegeven ogenblik weet je wanneer je kunt verwachten dat een vliegtuig gaat dalen of wanneer je bepaalde bergen in zicht moet gaan krijgen. Of wanneer je aan de horizon licht moet gaan zien. | |
Soury | zondag 16 maart 2014 @ 01:15 |
De verklaring kan dus zijn dat de piloot vertelde dat ze ergens anders moesten landen, wat ik begreep van cnn | |
DaKKiE1984 | zondag 16 maart 2014 @ 01:16 |
Ja maar ook dat gaat na 2 of 3 uur niet meer op | |
Soury | zondag 16 maart 2014 @ 01:17 |
Waarom niet, het weer een defect aan het toestel. Je pikt dat toch als passagier | |
HiZ | zondag 16 maart 2014 @ 01:18 |
Natuurlijk moeten ze hem serieus verdenken. Zij zaten toch in de cockpit op het moment dat iemand met kennis van het vliegtuig de zenders uitzette? Dan zou het raar zijn om ze niet als serieuze verdachten te zien. Dat is net zoiets als dat wanneer iemand thuis wordt vermoord de partner ook altijd een serieuze verdachte is. | |
DaKKiE1984 | zondag 16 maart 2014 @ 01:18 |
Ik denk het niet, misschien het grootste gedeelte wel, maar zeker niet iedereen. | |
HiZ | zondag 16 maart 2014 @ 01:20 |
Echt niet alles hoor. Er komt een punt dat mensen die een beetje kunnen inschatten wat normaal was geweest het niet meer pikken. En dan hoeven ze nog niet eens te denken aan een kaping. Heel bot gesteld; als een piloot zo'n geintje zou proberen uit te halen met een vliegtuig waar ik in zat, dan zou ik mijn telefoon aan gaan zetten. | |
Soury | zondag 16 maart 2014 @ 01:22 |
Wie zijn die niet iedereen dan, dat is wel interessant ? De passagiers zijn over het algemeen mensen zoals jij en ik. De steward's en essen? Die weten wel meer | |
Soury | zondag 16 maart 2014 @ 01:24 |
Ik kan me dat voorstellen als je elke week de zelfde route vliegt | |
HiZ | zondag 16 maart 2014 @ 01:26 |
Mensen die veel vliegen en die vaak dezelfde route vliegen. Ik heb bijna dan 500.000 km heen en weer tussen Amsterdam en Istanbul onder de gordel. Ik weet wat ik van de piloot kan verwachten. En als de piloot heel andere dingen gaat doen, dan ga ik twijfelen of ik hem met mijn leven kan vertrouwen. | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 01:27 |
Excuses als het zo overkomt, niet de bedoeling. ![]() Ik weet net zo weinig als jullie, maar scenario's afgaan is leuk. De OP is bijna perfect, er mist nog 1 ding aan dit topic, een poll: Wat denk jij dat er met het vliegtuig gebeurd is? • Kaping door kapers • Kaping door piloten + crew • Zelfmoordactie piloot • Ongeluk en automatische piloot, communicatieverlies op 2 momenten door technische mankementen Wat vinden jullie? Hoort erbij toch? | |
Soury | zondag 16 maart 2014 @ 01:28 |
Ja zie mijn post boven, dat snap ik. | |
DaKKiE1984 | zondag 16 maart 2014 @ 01:28 |
Dat had ik ook al voorgesteld maar we moesten het wetenschappelijk houden werd me verteld ![]() ![]() | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 01:29 |
Mensen zoals jij en ik? Dan hebben we er al 2; een die in doodsangst zit te nagelbijten en niets wil weten en een die geinteresseerd naar buiten kijkt. Komt HiZ er nog bij met vliegervaring en dan hebben we al 3 heul verschillende passagiers... In dit vliegtuig zaten veel ingenieurs. Niet allemaal aan het raam, maar genoeg wel. ![]() | |
Soury | zondag 16 maart 2014 @ 01:30 |
Ik vind een poll niet zo relevant. ![]() | |
eight | zondag 16 maart 2014 @ 01:30 |
Van CNN weet ik nooit zo goed wat ik ermee aanmoet. Het zijn echt sensatiezoekers die het enerzijds al heel vaak bij het verkeerde eind hebben gehad, maar anderzijds ook vaak als eerste met het juiste nieuws kwamen. | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 01:30 |
Dat is het! OP: - Observaties - Eerdere gevallen - historie - Nieuwsflashes - Speculaties - Bronvermelding De poll is wetenschappelijk in die zin dat het een afspiegeling is in wat wij denken; een gratis enquete voor massapsychologen en andere sociale wetenschappers... ![]() | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 01:31 |
Dat is het mooie van polls; als je het niet relevant vindt, stem je niet mee. De poll is er voor de mensen die het relevant vinden. ![]() Dus, poll-liefhebbers, zijn er meer opties?? | |
DaKKiE1984 | zondag 16 maart 2014 @ 01:31 |
Ah ja, op CNN zeiden ze trouwens ook dat de alternatieve route die het vliegtuig heeft genomen, voorgeprogrammeerd was. | |
DaKKiE1984 | zondag 16 maart 2014 @ 01:33 |
Misschien is het geh(ij)acked ![]() | |
Soury | zondag 16 maart 2014 @ 01:37 |
Die "ingenieurs" hadden net zo veel verstand van vliegen als broodjes bakken. Die vlieger gaat niet op. Die gingen van A naar B. Net zoals de rest | |
eight | zondag 16 maart 2014 @ 01:38 |
Quote van CNN site:
| |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 01:41 |
Dat blijkt. Partner: "Hmmm, we maken wel veel draaien voor een tripje KL-Peking (rechte lijn), schat, wat denk jij?" Soury: "joah, geun ideu woar we zijn hoar, ik sloap toch, en bin blai als we wear op de grond stoan" ![]() | |
HiZ | zondag 16 maart 2014 @ 01:42 |
Ja, als ze naar het noorden zijn gevlogen, dan zou het complot nog veel groter moeten zijn dan een 'normale' kaping, dat volgt wel een beetje uit die schatting van het gebied waar het vliegtuig zou kunnen zijn. | |
Soury | zondag 16 maart 2014 @ 01:44 |
Uh nou je moet zo nodig je gelijk halen ofzo. Wat kinderachtig. ![]() ![]() | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 01:47 |
Indiërs (nationaliteit) op de vlucht: • KOLEKAR/CHETANA (55) ma • KOLEKAR/SWANAND (23) zoon? • KOLEKAR/VINOD (59) pa • SHARMA/CHANDRIKAMS (51) dame van 51 • SHIRSATH/KRANTI (44) dame van 44 | |
wickedmen | zondag 16 maart 2014 @ 01:47 |
![]() | |
eight | zondag 16 maart 2014 @ 01:48 |
My best guess is dat hij op de bodemzee van de golf van bengalen ligt. Het enige land waar hij ongemerkt overheen had kunnen vliegen (of evt landen) is Myanmar, de rest is onwaarschijnlijk. En om India heen vliegen richting de Arabische Zee ligt ook niet voor de hand. | |
Soury | zondag 16 maart 2014 @ 01:50 |
Ja dit topic gaat ook ten gronde. Oh en ik spreek ABN (dat is geen bank) | |
eight | zondag 16 maart 2014 @ 01:50 |
ABN is wel een bank | |
DaKKiE1984 | zondag 16 maart 2014 @ 01:51 |
Goed punt wel. | |
Soury | zondag 16 maart 2014 @ 01:51 |
En El_Matador rot op uit mijn DM ![]() | |
DaKKiE1984 | zondag 16 maart 2014 @ 01:52 |
* DaKKiE1984 pakt popcorn | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 01:52 |
![]() als we dan toch gaan beginnen over wie nou eigenlijk schuldig is aan deze hele vreemde zaak. | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 01:52 |
Wat een vriendelijke reply, waarom zo vijandig meiske? ![]() | |
DaKKiE1984 | zondag 16 maart 2014 @ 01:52 |
Deze kan eigenlijk wel in de OP onder het kopje 'verdachten' | |
eight | zondag 16 maart 2014 @ 01:53 |
Ah, het niveau stijgt weer | |
gijsman | zondag 16 maart 2014 @ 01:54 |
Kunnen we er van uitgaan dat het vliegtuig gewoon ergens in de oceaan ligt? of staat ie op 1 of ander obscuur vliegveld en wachten we op een statement van de kapers? | |
eight | zondag 16 maart 2014 @ 01:55 |
Zeebodem. | |
DaKKiE1984 | zondag 16 maart 2014 @ 01:55 |
Meiske jezus man whaha, als je nou eens niet zo denigrerend deed tegen haar was ze misschien nog wel lief tegen je, maar je kleineert haar nog al en je vindt het nog grappig ook ![]() | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 01:57 |
Hij was zeker grappig. Jammer dat haar gevoel voor humor niet het mijne is. Denigrerend is zij naar de Aziatische slimmeriken aan boord. ![]() | |
eight | zondag 16 maart 2014 @ 01:58 |
![]() | |
gijsman | zondag 16 maart 2014 @ 02:00 |
tja bijna 20 topics vol speculaties uiteindelijk ligt MH370 gewoon ergens onder water | |
DaKKiE1984 | zondag 16 maart 2014 @ 02:02 |
Mwah meestal kom je er toch wel op uit dat ie gecrasht is, voor mij gaat het er meer om waarom de crash, en waarom zo ver off route. Het lijkt me echt heel sterk dat het vliegtuig in z'n geheel aan de grond staat. | |
gijsman | zondag 16 maart 2014 @ 02:04 |
1 of beide piloten die zelfmoord neigingen hebben, anders kapers of vanwege de aanwezige wetenschappers die waarschijnlijk te veel wisten. Maar dat is meer richting BNW. | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 02:09 |
Levend zijn mensen meer waard dan dood, gijs. ![]() Een plan van de piloten (+ crew/kapers/grondpersoneel) is toch zinvoller dan een domme zelfmoord? | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 02:11 |
Als het in zee ligt, wordt het heel moeilijk erachter te komen waar ze heen wilden en wat het motief was. In dit topic leerden we dat je de zwarte dozen "uit kan zetten", dus zelfs als die gevonden worden, zou het een raadsel kunnen blijven... Dat is echt een fout in het systeem. Die dingen moeten altijd blijven werken, anders leren we er nog niks van. Dan maar een eigen accu van een paar 10k dollar, boeit niet. | |
#ANONIEM | zondag 16 maart 2014 @ 02:11 |
Misschien was de piloot wel een enorme sadist en wilde hij de passagiers nog even lekker bang maken voordat hij uiteindelijk zelfmoord pleegde. Eerst zorgde hij ervoor dat hij zichzelf opsloot in de cabine en vervolgens heeft hij 7 uur lang de passagiers bang zitten maken via het omroepsysteem. 'To those who're about to die'. | |
gijsman | zondag 16 maart 2014 @ 02:11 |
klopt maar waar zijn ze dan! | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 02:12 |
Keihard over de radio. Wat nou "devoot moslim". | |
DaKKiE1984 | zondag 16 maart 2014 @ 02:13 |
Heb je daar bewijs voor dat je een black box uit kan zetten? Of is dat door iemand in dit topic gesuggereerd? | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 02:13 |
Neergestort na verzet van de passagiers? Wat zou jij doen als je ontvoerd wordt? Als ie noordwest blijft vliegen en ergens in Myanmar landt, kan het nog. 7 uur rondvliegen en dan nog overleven, lijkt me sterk. | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 02:14 |
Dat is hier al een paar keer beweerd door mensen die veel meer weten van vliegtuigen dan ik. Dus ik neem aan dat dat waar is, was er net zo verbaasd over als jij. ![]() | |
gijsman | zondag 16 maart 2014 @ 02:17 |
Gevalletje het zogenaamde "lets roll"als in Flight 93? | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 02:18 |
Als je het officiële verhaal volgt, wel ja. Zoals ook bij die EthiopianAirlines in de OP, waar ongeveer de helft overleefde, inclusief de piloten die geinterviewd worden (!): | |
gijsman | zondag 16 maart 2014 @ 02:24 |
Het officiële verhaal volg ik al een tijdje niet meer, YT filmpje staat in mn playlist. | |
eight | zondag 16 maart 2014 @ 02:24 |
Klopt idd. De zwarte doos met cockpitopnames wist men zeker dat je deze uit kunt zetten, over die andere zwarte doos bestond twijfel. Het wordt wel aangenomen dat je die ook uit kunt zetten. Stel dat ze tijdens de vlucht zijn uitgeschakeld, activeren die zwarte dozen zichzelf dan op het moment dat ze in het water liggen? Of is uit gewoon definitief uit? | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 02:26 |
Ernstig bizar dat dat kan. Fuck, goeie vraag. | |
#ANONIEM | zondag 16 maart 2014 @ 02:26 |
In dit filmpje gaan ze proberen de plotselinge daling van 45000ft naar 23000ft proberen na te bootsen: http://edition.cnn.com/vi(...)-simulation.cnn.html | |
mschol | zondag 16 maart 2014 @ 02:31 |
de CVR kan ook gewist worden door de crew? http://www.airliners.net/(...)ion/read.main/61151/ | |
DaKKiE1984 | zondag 16 maart 2014 @ 02:32 |
Die CVR kun je uitzetten ja, dat is al eerder gebeurd bij een crash, weet ff niet meer welke. Maar die black box in de staart van het toestel kan ik niks over vinden. | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 02:37 |
Gewist? Uitgezet lees ik zo snel? De reden vind ik vaag, het editen logisch. De Black Box registreert de vliegbewegingen en de CVR de gesprekken? En die black box kan je niet uitzetten en de CVR wel? Als er duidelijkheid is daarover, gaat het de OP in. | |
#ANONIEM | zondag 16 maart 2014 @ 02:38 |
Oké aluhoedje of plausibel? Ik las net het idee dat MH370 mogelijk in de slipstream van een ander toestel, SQ68, is gevlogen om zo radardetectie te ontlopen. ![]()
| |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 02:41 |
30 zeemijlen (~55 kilometer!) is "close volgen"?? En' zo close dat je niet opgepikt wordt door radar met een bereik van ? km? Wow. En hoe lang moet je dan richting Barcelona vliegen en waar buig je af om een ander te slipstreamen... Het zou wel die bizarre bocht in de Straat van Malakka kunnen verklaren...? bizar, iemand met vliegkennis die dat kan ophelderen? | |
DaKKiE1984 | zondag 16 maart 2014 @ 02:43 |
Als hij er precies boven vliegt ![]() | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 02:44 |
Hmm ja uiteraard. ![]() | |
eight | zondag 16 maart 2014 @ 03:00 |
Strak plan. Ik denk aluhoedje. Zou wel gaaf zijn als blijkt dat het toch plausibel is. | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 04:04 |
Done, belangrijkste nieuws staat bovenaan, de rest van de OP is ongewijzigd. Nieuwe OPmakers hoeven alleen het deel erbij te zetten en het laatste nieuws bovenaan toevoegen. | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 04:13 |
![]() Windrichtingen in juli (a) en januari (b). + ![]() Vaag hoe de windrichtingen in maart zijn, maar de Intertropical Convergence Zone zou een rol kunnen spelen in bepalen waar het vliegtuig heengegaan is. Als het 7,5 uur gevlogen heeft (1,5 uur verder dan Peking), zou ie heel zuinig en dus met meewind gevlogen moeten zijn... Kijk de jetstream: naar Australië is veel rustiger dan de Himalaya over (Tibet). Maar waarom dan eerst 308 NW daarheen vliegen?: http://www.stormsurfing.com/stormuser2/images/dods/glob_250.swf [ Bericht 2% gewijzigd door El_Matador op 16-03-2014 04:53:53 ] | |
gebrokenglas | zondag 16 maart 2014 @ 07:36 |
Ik vind het maar een rare koers als hij op de rode lijn wordt verwacht.... dat 'ie na het punt van de 'last contact with military radar' weer naar het noorden over Thailand is gaan vliegen. Ik had een verder vervolg van de koers naar het westen verwacht. Of hij wilde over Myanmar heen vliegen, dat zou dan misschien nog kunnen. | |
Zinedinho | zondag 16 maart 2014 @ 07:39 |
Dus alle aziatische 'slimmerikken' hebben een vrijetijdscursus sterrenkunde gedaan en kunnen een vliegtuig besturen? | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 07:43 |
Nee, maar in een vliegtuig vol ingenieurs en fysici verwacht ik toch wel minstens 1 iemand die oplet en uit het raam kijkt naar de sterren. Dan weet je dat je niet goed gaat, hoef je echt geen PhD sterrenkunde voor te hebben, gewoon interesse en observatievermogen. ![]() | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 07:44 |
Of veilig in Tibet, of diep in de oceaan voor de kust van Australië. 8) | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 07:46 |
![]() Ja, sensatie, want The Mirror, maar toch. .De piloot had wel een visie op de wereld... benieuwd wat hij wilde doen met dit vliegtuig... We can reveal Captain Zaharie Ahmad Shah was a fervent supporter of his country's opposition leader who was jailed for homosexuality - illegal in Malaysia - only hours before flight MH370 vanished with 239 passengers and crew on board, the Sunday Mirror can reveal. And in a new twist, it emerged that the pilot's wife and three children moved out of the family's home the day before the plane's disappearance. (??) | |
Zinedinho | zondag 16 maart 2014 @ 07:53 |
Kan best hoor, maar dit zijn allemaal aannames natuurlijk. Daarnaast weet ik uit ervaring dat snachts op verzoek van de crew de raampjes omlaag 'moeten'. Zou er vast wel enkele personen tussen zitten die hem toch open hebben, maar dan moeten dat maar net die slimmeriken zijn. ![]() | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 07:55 |
Dat is meestal met volle maan ja. Als je die passagierslijst zo hoorde, zaten er aardig wat ingenieurs op de vlucht. Sowieso is het voorbeeld al nogal onzinnig want iedereen met een beetje orientatievermogen weet wanneer ie verkeerd gaat. ![]() | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 07:56 |
sja | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 07:56 |
vol |