Dat ook natuurlijk; ze waren tegen middernacht vertrokken toch? Dan is zelfs de beperkte snack service nog niet eens afgerond voor het vliegtuig begon te draaien.quote:Op zondag 16 maart 2014 00:23 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Op een nachtvlucht als deze (ik neem ze regelmatig) krijg je geen warm eten. Hooguit een snackje en die eten veel mensen pas later of niet.
Op het vliegveld lijkt me echt aluhoedjes, veel te groot complot nodig en risico dat andere reizigers ook vergiftigd raken. Daar is geen enkele aanwijzing voor.
Hoezo laat ik dat weg, ik zeg dat hij juist zo ver vliegt om te voorkomen dat het vliegtuig ooit nog wordt gevonden, en zonder vliegtuig en bewijs kan niemand bewijzen dat hij zelfmoord heeft gepleegd.quote:Op zondag 16 maart 2014 00:22 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nee, ik zeg het omdat ik de stelling die jij poneerde niet solide vond. Jij laat voor het gemak een vlucht van 7 uur weg.
Daarom goed ze te weerleggen toch?quote:Op zondag 16 maart 2014 00:24 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
voor 90% wat hier geluld wordt zijn geen aanwijzingen
De crew van een vliegtuig weet heus wel wanneer ze ongeveer land onder zich kunnen verwachten. Als je een uur zee krijgt waar je al een uur boven zuidoost-azie moet vliegen dan gaat dat niet ongemerkt voorbij.quote:Op zondag 16 maart 2014 00:24 schreef Gisteren. het volgende:
[..]
Bron? Of is het weer een hersenspinsel gebracht als een feit.. er klopt niks van. Afgezien van de gezagvoerder en FO, hoeft de crew het niet te weten. De senior purser kan instructies krijgen van de gezagvoerder en moet deze opvolgen. Het onboard flight system kan vanuit de cockpit worden uitgeschakeld. Als jij alleen blauwe lucht ziet heb je ook geen idee waar je heen vliegt. Als passagier van de KLM heb ik dit een keer meegemaakt (AMS-PVG, 744): onboard systemschermpjes waren defect, gevolg: af en toe werden er Mr Bean filmpjes afgespeeld. Niemand die wist waar we heen vlogen.
Kan ik je verzoeken normaal te discussieren of blijft het bij dit soort onzinnige persoonlijke aanvallen zonder grond?quote:Op zondag 16 maart 2014 00:24 schreef Gisteren. het volgende:
[..]
Bron? Of is het weer een hersenspinsel gebracht als een feit.. er klopt niks van.
En als het nou bewolkt wasquote:Op zondag 16 maart 2014 00:26 schreef HiZ het volgende:
[..]
De crew van een vliegtuig weet heus wel wanneer ze ongeveer land onder zich kunnen verwachten. Als je een uur zee krijgt waar je al een uur boven zuidoost-azie moet vliegen dan gaat dat niet ongemerkt voorbij.
Sorry, hier ga ik niet meer op reageren.quote:Op zondag 16 maart 2014 00:25 schreef Falco het volgende:
[..]
Hij kan toch zeggen dat ze vanwege het technische mankement moeten uitwijken naar Calcutta omdat dat de eerste luchthaven is die een Boeing 777 met bepaalde problemen kan opvangen. Ik zou het als passagier dan ook nog enigszins willen geloven. Daarmee heeft ie al drie uur gewonnen. Aan de andere kant houd je de passagiers wel wakker met dit soort meldingen. Ik zou toch minder lekker slapen...
Falco heeft wat minder vliegervaring dan jij en ik denk ik zo.quote:
Uitwijkroutes, cirkelen, etc etc. Allemaal beslissingen van de captain die worden doorgevoerd, ofwel via de senior purser, ofwel direct aan alle crew. Verplicht op te volgen dus weinig argwaan.quote:Op zondag 16 maart 2014 00:26 schreef HiZ het volgende:
[..]
De crew van een vliegtuig weet heus wel wanneer ze ongeveer land onder zich kunnen verwachten. Als je een uur zee krijgt waar je al een uur boven zuidoost-azie moet vliegen dan gaat dat niet ongemerkt voorbij.
Dit was ook een brainstormachtige reactie van mij die ik ook iets minder geloofwaardig vind. Maar als piloot je hele vliegtuig in de maling nemen voor zeven uur lang vind ik wel plausibel.quote:
Wtf? Wat zegt ie precies verkeerd?quote:Op zondag 16 maart 2014 00:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Kan ik je verzoeken normaal te discussieren of blijft het bij dit soort onzinnige persoonlijke aanvallen zonder grond?
Het is een cruciaal punt, want ook in de andere scenario's is het zo:quote:Op zondag 16 maart 2014 00:30 schreef Falco het volgende:
Maar als piloot je hele vliegtuig in de maling nemen voor zeven uur lang vind ik wel plausibel.
"een hersenspinsel gebracht als een feit.."quote:Op zondag 16 maart 2014 00:32 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Wtf? Wat zegt ie precies verkeerd?
De reisduur tussen Kuala Lumpur en Beijing is ongeveer 8 uur dus wat dat betreft moet je goed opletten, daarnaast kijkt het cabinepersoneel zelden naar buiten, en is het bovendien ook nog eens donker een groot deel van de vlucht in ieder geval.quote:Op zondag 16 maart 2014 00:26 schreef HiZ het volgende:
[..]
De crew van een vliegtuig weet heus wel wanneer ze ongeveer land onder zich kunnen verwachten. Als je een uur zee krijgt waar je al een uur boven zuidoost-azie moet vliegen dan gaat dat niet ongemerkt voorbij.
Het probleem met alle landingen op continenten is het oppikken door grondradar. En laag vliegen over de Himalaya die radars ontwijken lijkt me een flinke klus.quote:Op zondag 16 maart 2014 00:34 schreef iksnaperniksvan het volgende:
Ik was toch nog een paar verhaaltjes aan het lezen, en vond deze wel interessant om te delen:
Wat als ie geland zou zijn ergens in een woestijngebied tussen kazachstan en thailand....
http://thoughtsfromgerman(...)are-all-going-to-die
De piloot had denk ik zeker de skills om dat voor elkaar te krijgen... interessante theorie.
Dus? Als je je daarom al aangevallen voelt haha, nou ja whatever.quote:Op zondag 16 maart 2014 00:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
"een hersenspinsel gebracht als een feit.."
Ongetwijfeld zijn er mensen die zich 7 uur laten rondvliegen op een joyride/zelfmoordvlucht, maar als er op die vlucht 10 mensen hebben gezeten die die vlucht meer dan pakweg 4 keer hebben genomen, dan zijn die waarschijnlijk verrast om zich heen gaan kijken nadat ze voelden dat hij een bocht maakte. En die vervolgens eens aan de crew zijn gaan vragen wat er aan de hand was nadat er geen bocht terug meer kwam en het uitzicht ook al niet klopte. Zelfs als er wolken zijn waardoor je de grond niet ziet, de maan aan de verkeerde kant zien is ook een belangrijke indicator dat je niet naar Peking vliegt.quote:Op zondag 16 maart 2014 00:30 schreef Falco het volgende:
[..]
Dit was ook een brainstormachtige reactie van mij die ik ook iets minder geloofwaardig vind. Maar als piloot je hele vliegtuig in de maling nemen voor zeven uur lang vind ik wel plausibel.
In een woestijngebied? Is daar overal wel radar? Zo ja, theory busted.quote:Op zondag 16 maart 2014 00:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het probleem met alle landingen op continenten is het oppikken door grondradar. En laag vliegen over de Himalaya die radars ontwijken lijkt me een flinke klus.
Wellicht alleen voor een piloot die daar urenlang op zijn flightsim op getraind heeft?
Dat is mijn constatering ja. En dat vermeld ik even aan je. Je post is niet gebaseerd op (feitelijke) kennis, maar je brengt het als een feit. het is onzin wat je verkondigt.quote:Op zondag 16 maart 2014 00:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
"een hersenspinsel gebracht als een feit.."
Omdat men in de veronderstelling verkeerde dat het was neergestort en men geen idee had waar het vliegtuig heen is gevlogen.quote:Op zondag 16 maart 2014 00:38 schreef Merkie het volgende:
Waarom is er eigenlijk niet gepoogd het vliegtuig te onderscheppen nadat er geen contact meer was? Dat gebeurde bij Helios wel.
Vertrek: 00:41quote:Op zondag 16 maart 2014 00:35 schreef DeParo het volgende:
[..]
De reisduur tussen Kuala Lumpur en Beijing is ongeveer 8 uur dus wat dat betreft moet je goed opletten, daarnaast kijkt het cabinepersoneel zelden naar buiten, en is het bovendien ook nog eens donker een groot deel van de vlucht in ieder geval.
Oh de site van Cheap Tickets zei wat andersquote:Op zondag 16 maart 2014 00:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Vertrek: 00:41
ETA: 06:30
= 5:49
Zelfde tijdzone, je eigen plaatje, pagina 2.
Ik denk dus over Jemen/Zuid-Oman de Saudische woestijn in niet. Of Somalie, maar dat lijkt me sterker.quote:Op zondag 16 maart 2014 00:36 schreef iksnaperniksvan het volgende:
[..]
In een woestijngebied? Is daar overal wel radar? Zo ja, theory busted.
Hij is gecrasht in haar hoofdquote:
Ja, technisch mankement. Dat kan de crew nog begrijpen. Maar al die slingers in de route, zonder landing als er daadwerkelijk een groot probleem is? Wat is er nou weer "hersenspinsel"??quote:Op zondag 16 maart 2014 00:24 schreef Gisteren. het volgende:
Afgezien van de gezagvoerder en FO, hoeft de crew het niet te weten. De senior purser kan instructies krijgen van de gezagvoerder en moet deze opvolgen. Het onboard flight system kan vanuit de cockpit worden uitgeschakeld.
Het was NACHT. Geen blauwe lucht. Maar ja, ik ben vaak wakker op nachtvluchten en bekijk graag sterren. Ik kan je garanderen dat van 227 passagiers er wel 1 is die zo slim is om aan de sterren te zien dat ze niet goed gaan. Wil je dat van me aannemen of moet ik "bronnen" gaan zoeken, doe normaal man, iedereen speculeert en ik verwijs naar heel veel bronnen (andere vluchten, video's OP etc.).quote:Als jij alleen blauwe lucht ziet heb je ook geen idee waar je heen vliegt.
wat doe je als je voor je ogen gezien hebt dat ze in staat zijn iemand te vermoorden, en ze dreigen de kinderen iets aan te doen. Van 1/2/3/4 jaar oud. Blijf je dan rustig zitten of ga je de held uithangen.quote:Op zondag 16 maart 2014 00:41 schreef DeParo het volgende:
Maar zelfs dan merk je pas dat je wel erg lang doorvliegt als je al lang en breed boven de Indische Oceaan zit bijvoorbeeld?!
Ze??quote:Op zondag 16 maart 2014 00:44 schreef poemojn het volgende:
[..]
wat doe je als je voor je ogen gezien hebt dat ze in staat zijn iemand te vermoorden, en ze dreigen de kinderen iets aan te doen. Van 1/2/3/4 jaar oud. Blijf je dan rustig zitten of ga je de held uithangen.
Het is wintertijd, de "echte" tijd, dus lijkt me een fout van die site.quote:Op zondag 16 maart 2014 00:40 schreef DeParo het volgende:
[..]
Oh de site van Cheap Tickets zei wat anders![]()
.
Ah maar hoe dan ook genoeg tijd om een heel eind op weg te zijn.quote:Op zondag 16 maart 2014 00:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het is wintertijd, de "echte" tijd, dus lijkt me een fout van die site.
Jij blaast ook wel erg hoog van je toren, ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand de sterren in de gaten houdt.quote:Op zondag 16 maart 2014 00:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, technisch mankement. Dat kan de crew nog begrijpen. Maar al die slingers in de route, zonder landing als er daadwerkelijk een groot probleem is? Wat is er nou weer "hersenspinsel"??
[..]
Het was NACHT. Geen blauwe lucht. Maar ja, ik ben vaak wakker op nachtvluchten en bekijk graag sterren. Ik kan je garanderen dat van 227 passagiers er wel 1 is die zo slim is om aan de sterren te zien dat ze niet goed gaan. Wil je dat van me aannemog en of moet ik "bronnen" gaan zoeken, doe normaal man, iedereen speculeert en ik verwijs naar heel veel bronnen (andere vluchten, video's OP etc.).
Dat je "aliens" als hersenspinsel definieert, soit, maar ik ben niet een of andere kutpuber, ok?
Ok maar ik had het nog over de zelfmoord piloot-theorie waarbij er dus sprake zou zijn van een dader.quote:Op zondag 16 maart 2014 00:46 schreef poemojn het volgende:
[..]
ja, wat ik boven zei, als het gaat om een kaping zou ik een cell van 3/4 man verwachten.
De passagiers en crew als "een beetje achterlijk" beschouwen vind ik met de hoeveelheid technische, fysische en geografische kennis in juist dát vliegtuig echt buiten alle proporties.quote:Op zondag 16 maart 2014 00:45 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ah maar hoe dan ook genoeg tijd om een heel eind op weg te zijn.
Hij leeft op een wolk, dan heb je al snel een beter beeld van de sterrenquote:Op zondag 16 maart 2014 00:48 schreef Soury het volgende:
[..]
Jij blaast ook wel erg hoog van je toren, ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand de sterren in de gaten houdt.
Klopt, maar een ervaren piloot heeft bovendien ook genoeg bewegingen met het vliegtuig om iedereen rustig te doen krijgen, even flink dalen bijvoorbeeld, daarnaast kan hij roepen dat er een kaping is, of dat hij te maken heeft met grote technische problemen waardoor hij niet weet waar hij naar toe lijkt te vliegen bijvoorbeeld.quote:Op zondag 16 maart 2014 00:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De passagiers en crew als "een beetje achterlijk" beschouwen vind ik met de hoeveelheid technische, fysische en geografische kennis in juist dát vliegtuig echt buiten alle proporties.
Het waren niet Henk en Ingrid op weg naar Isla Margarita "moar Tenerife is ook goei, leg toch noast elkoar", zal ik maar zeggen...
ok. Daarvoor leek 7-8 uur doorvliegen mij te lang.quote:Op zondag 16 maart 2014 00:48 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ok maar ik had het nog over de zelfmoord piloot-theorie waarbij er dus sprake zou zijn van een dader.
Eerder nogal wazig. en alle 227 zaten aan het raamquote:Op zondag 16 maart 2014 00:49 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Hij leeft op een wolk, dan heb je al snel een beter beeld van de sterren
Op een rustige vlucht waar alles goed gaat niet nee. Op een vlucht waar er van alles fout gaat en de route overduidelijk drastisch anders gaat dan de geplande, denk je niet dat er van al die Ph D's (heb ik niet), geinteresseerden in sterrenkunde (het zijn Aziaten! die hebben dat, net als ik en Kowloon hier ook) en andere slimme mensen niet EENTJE kijkt en concludeert dat het niet goed gaat?? Werkelijk?quote:Op zondag 16 maart 2014 00:48 schreef Soury het volgende:
[..]
Jij blaast ook wel erg hoog van je toren, ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand de sterren in de gaten houdt.
Kennelijk moeten we ervan uitgaan dat mensen die in een gekaapt vliegtuig zitten geen rekening houden met een 9/11 scenario. Rustig blijven heeft alleen zin als je de kans inschat dat je dan overleeft groter wordt, niet als je weet dat elke minuut dat je blijft afwachten je dichter bij je dood brengt.quote:
Huh? Welke wolk leef ik?quote:Op zondag 16 maart 2014 00:49 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Hij leeft op een wolk, dan heb je al snel een beter beeld van de sterren
Maar nogmaals, we weten niet wat er gebeurd is aan boord, als het de piloot was dan was het geen gewone kaping, dan leek er zelfs lange tijd weinig aan de hand, dus wat dat betreft.quote:Op zondag 16 maart 2014 00:50 schreef HiZ het volgende:
[..]
Kennelijk moeten we ervan uitgaan dat mensen die in een gekaapt vliegtuig zitten geen rekening houden met een 9/11 scenario. Rustig blijven heeft alleen zin als je de kans inschat dat je dan overleeft groter wordt, niet als je weet dat elke minuut dat je blijft afwachten je dichter bij je dood brengt.
De berichtgeving buiten het vliegtuig reflecteert hoe die binnen het vliegtuig is gegaan?quote:Op zondag 16 maart 2014 00:49 schreef DeParo het volgende:
[..]
Klopt, maar een ervaren piloot heeft bovendien ook genoeg bewegingen met het vliegtuig om iedereen rustig te doen krijgen, even flink dalen bijvoorbeeld, daarnaast kan hij roepen dat er een kaping is, of dat hij te maken heeft met grote technische problemen waardoor hij niet weet waar hij naar toe lijkt te vliegen bijvoorbeeld.
Nee natuurlijk niet, we weten geen ene fuck van wat er in dat vliegtuig gebeurd is, allemaal hersenspinsels en misschien zit er wel een goede tussen...quote:Op zondag 16 maart 2014 00:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De berichtgeving buiten het vliegtuig reflecteert hoe die binnen het vliegtuig is gegaan?
Interessant punt.![]()
Als jij met je partner in het vliegtuig zit, en je ziet dat je niet volgens 1 lijn gaat maar rare bochten, stoot jij je partner niet aan? Je praat niet met je buren? Die zien het ook en het verspreidt zich als een lopend vuurtje??quote:Op zondag 16 maart 2014 00:50 schreef Soury het volgende:
[..]
Eerder nogal wazig. en alle 227 zaten aan het raam
Nee, ik weet niet wat er gebeurd is. Maar er werd plotseling een scenario gepresenteerd waarin een hele groep kapers in het vliegtuig zat die kinderen bedreigden. Ik twijfel aan de effectiviteit van zo'n methode.quote:Op zondag 16 maart 2014 00:51 schreef DeParo het volgende:
[..]
Maar nogmaals, we weten niet wat er gebeurd is aan boord, als het de piloot was dan was het geen gewone kaping, dan leek er zelfs lange tijd weinig aan de hand, dus wat dat betreft.
Dat was niet mijn scenarioquote:Op zondag 16 maart 2014 00:53 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nee, ik weet niet wat er gebeurd is. Maar er werd plotseling een scenario gepresenteerd waarin een hele groep kapers in het vliegtuig zat die kinderen bedreigden. Ik twijfel aan de effectiviteit van zo'n methode.
Klopt.quote:Op zondag 16 maart 2014 00:53 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, we weten geen ene fuck van wat er in dat vliegtuig gebeurd is, allemaal hersenspinsels en misschien zit er wel een goede tussen...
Ja je komt nog al eens over of alle scenario's die jij schetst heel goed mogelijk kunnen zijn en absoluut niet ontkracht mogen worden door anderen. Maar ik stoor me er verder niet aan hoor, vind alleen dat je je nogal 'bazig' opstelt hier...quote:Op zondag 16 maart 2014 00:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Klopt.
Maar niet gepresenteerd als "feiten" en daar beschuldigde Gisteren. mij wel van.
Nee eigenlijk niet. Ik heb geen flauw idee hoe en wat. Ik ben er geen verstand van en laat het hele vlieg gebeuren gewoon als een angst haas over me heen komen. En kom er lachend uit als dat kreng weer op de grond staatquote:Op zondag 16 maart 2014 00:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als jij met je partner in het vliegtuig zit, en je ziet dat je niet volgens 1 lijn gaat maar rare bochten, stoot jij je partner niet aan? Je praat niet met je buren? Die zien het ook en het verspreidt zich als een lopend vuurtje??
Idem dito hier...quote:Op zondag 16 maart 2014 00:56 schreef Soury het volgende:
[..]
Nee eigenlijk niet. Ik heb geen flauw idee hoe en wat. Ik ben er geen verstand van en laat het hele vlieg gebeuren gewoon als een angst haas over me heen komen. En kom er lachend uit als dat kreng weer op de grond staat
Zit ook te kijken.quote:Op zondag 16 maart 2014 01:00 schreef Draailamp het volgende:
Nee dat niet alleen, staat vast ook op de cnn site
Piloten als in meer ?quote:Op zondag 16 maart 2014 00:59 schreef Draailamp het volgende:
Cnn nieuws;
Piloten lijken meer en meer verdacht!!
Ik heb meer gevlogen dan de meeste mensen hier, en ik denk ook niet dat ik 'typisch' ben voor de gemiddelde passagier, maar ik zou wel degelijk raar om me heen gaan kijken. Ik zou als ik samen reisde met iemand ook praten over het rare vliegpatroon. En ik zou het zelfs niet onmogelijk achten dat ik eventjes iets zou vragen aan iemand van de crew. Niet iedereen zou dat doen, maar het zou wel heel erg toevallig zijn als er in dat hele vliegtuig niemand zou zitten die door zou hebben dat het vliegtuig niet naar zijn geplande bestemming vloog.quote:Op zondag 16 maart 2014 00:56 schreef Soury het volgende:
[..]
Nee eigenlijk niet. Ik heb geen flauw idee hoe en wat. Ik ben er geen verstand van en laat het hele vlieg gebeuren gewoon als een angst haas over me heen komen. En kom er lachend uit als dat kreng weer op de grond staat
Als de deur dicht is?quote:Op zondag 16 maart 2014 00:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Denk je echt dat er van 238 mensen níemand is die na 7 uur (!) die piloot es heeft overmeesterd??
Mijn ervaring is toch dat iedereen zich over geeft. Bochtjes maken voel je wel maar dat kan ook metquote:Op zondag 16 maart 2014 01:02 schreef HiZ het volgende:
[quote]Op zondag 16 maart 2014 01:02 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik heb meer gevlogen dan de meeste mensen hier, en ik denk ook niet dat ik 'typisch' ben voor de gemiddelde passagier, maar ik zou wel degelijk raar om me heen gaan kijken. Ik zou als ik samen reisde met iemand ook praten over het rare vliegpatroon. En ik zou het zelfs niet onmogelijk achten dat ik eventjes iets zou vragen aan iemand van de crew. Niet iedereen zou dat doen, maar het zou wel heel erg toevallig zijn als er in dat hele vliegtuig niemand zou zitten die door zou hebben dat het vliegtuig niet naar zijn geplande bestemming vloog.
Het kan natuurlijk dat er mensen in het vliegtuig zitten die deze route al heel vaak hebben gevlogen, die worden dan wel achterdochtig ja en zullen zeker vragen gaan stellen.quote:Op zondag 16 maart 2014 01:07 schreef Soury het volgende:
[..]
[..]
Mijn ervaring is toch dat iedereen zich over geeft. Bochtjes maken voel je wel maar dat kan ook met
de weersomstandigheden te maken hebben. Ga je dan al naar de crew lopen of paniek zaaien. ?
Paniek zaaien na een bocht is iets anders dan het registeren. Erop reageren door vragen te stellen is al een stap verder. Paniek zaaien na uren lang signalen zien dat je niet de goede kant op vliegt? Zeker weten.quote:Op zondag 16 maart 2014 01:07 schreef Soury het volgende:
[..]
Mijn ervaring is toch dat iedereen zich over geeft. Bochtjes maken voel je wel maar dat kan ook met
de weersomstandigheden te maken hebben. Ga je dan al naar de crew lopen of paniek zaaien. ?
Jemig wat een raar verhaal al met alquote:Op zondag 16 maart 2014 01:06 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Ze verdenken hen serieus.
Zie mijn cnn link
Precies, over dat verschil heb ik het. Iemand die zo'n route voor het eerst vliegt merkt niet zoveel. Maar als je de route kent dan is elke afwijking er een die ook meteen opvalt. Op een gegeven ogenblik weet je wanneer je kunt verwachten dat een vliegtuig gaat dalen of wanneer je bepaalde bergen in zicht moet gaan krijgen. Of wanneer je aan de horizon licht moet gaan zien.quote:Op zondag 16 maart 2014 01:08 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk dat er mensen in het vliegtuig zitten die deze route al heel vaak hebben gevlogen, die worden dan wel achterdochtig ja en zullen zeker vragen gaan stellen.
De verklaring kan dus zijn dat de piloot vertelde dat ze ergens anders moesten landen, wat ik begreep van cnnquote:Op zondag 16 maart 2014 01:08 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk dat er mensen in het vliegtuig zitten die deze route al heel vaak hebben gevlogen, die worden dan wel achterdochtig ja en zullen zeker vragen gaan stellen.
Ja maar ook dat gaat na 2 of 3 uur niet meer opquote:Op zondag 16 maart 2014 01:15 schreef Soury het volgende:
[..]
De verklaring kan dus zijn dat de piloot vertelde dat ze ergens anders moesten landen, wat ik begreep van cnn
Waarom niet, het weer een defect aan het toestel. Je pikt dat toch als passagierquote:Op zondag 16 maart 2014 01:16 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Ja maar ook dat gaat na 2 of 3 uur niet meer op
Natuurlijk moeten ze hem serieus verdenken. Zij zaten toch in de cockpit op het moment dat iemand met kennis van het vliegtuig de zenders uitzette? Dan zou het raar zijn om ze niet als serieuze verdachten te zien.quote:Op zondag 16 maart 2014 01:06 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Ze verdenken hen serieus.
Zie mijn cnn link
Ik denk het niet, misschien het grootste gedeelte wel, maar zeker niet iedereen.quote:Op zondag 16 maart 2014 01:17 schreef Soury het volgende:
[..]
Waarom niet, het weer een defect aan het toestel. Je pikt dat toch als passagier
Echt niet alles hoor. Er komt een punt dat mensen die een beetje kunnen inschatten wat normaal was geweest het niet meer pikken. En dan hoeven ze nog niet eens te denken aan een kaping. Heel bot gesteld; als een piloot zo'n geintje zou proberen uit te halen met een vliegtuig waar ik in zat, dan zou ik mijn telefoon aan gaan zetten.quote:Op zondag 16 maart 2014 01:17 schreef Soury het volgende:
[..]
Waarom niet, het weer een defect aan het toestel. Je pikt dat toch als passagier
Wie zijn die niet iedereen dan, dat is wel interessant ? De passagiers zijn over het algemeen mensen zoals jij en ik. De steward's en essen? Die weten wel meerquote:Op zondag 16 maart 2014 01:18 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Ik denk het niet, misschien het grootste gedeelte wel, maar zeker niet iedereen.
Ik kan me dat voorstellen als je elke week de zelfde route vliegtquote:Op zondag 16 maart 2014 01:20 schreef HiZ het volgende:
[..]
Echt niet alles hoor. Er komt een punt dat mensen die een beetje kunnen inschatten wat normaal was geweest het niet meer pikken. En dan hoeven ze nog niet eens te denken aan een kaping. Heel bot gesteld; als een piloot zo'n geintje zou proberen uit te halen met een vliegtuig waar ik in zat, dan zou ik mijn telefoon aan gaan zetten.
Mensen die veel vliegen en die vaak dezelfde route vliegen. Ik heb bijna dan 500.000 km heen en weer tussen Amsterdam en Istanbul onder de gordel. Ik weet wat ik van de piloot kan verwachten. En als de piloot heel andere dingen gaat doen, dan ga ik twijfelen of ik hem met mijn leven kan vertrouwen.quote:Op zondag 16 maart 2014 01:22 schreef Soury het volgende:
[..]
Wie zijn die niet iedereen dan, dat is wel interessant ? De passagiers zijn over het algemeen mensen zoals jij en ik. De steward's en essen? Die weten wel meer
Excuses als het zo overkomt, niet de bedoeling.quote:Op zondag 16 maart 2014 00:56 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Ja je komt nog al eens over of alle scenario's die jij schetst heel goed mogelijk kunnen zijn en absoluut niet ontkracht mogen worden door anderen. Maar ik stoor me er verder niet aan hoor, vind alleen dat je je nogal 'bazig' opstelt hier...
Ja zie mijn post boven, dat snap ik.quote:Op zondag 16 maart 2014 01:26 schreef HiZ het volgende:
[..]
Mensen die veel vliegen en die vaak dezelfde route vliegen. Ik heb bijna dan 500.000 km heen en weer tussen Amsterdam en Istanbul onder de gordel. Ik weet wat ik van de piloot kan verwachten. En als de piloot heel andere dingen gaat doen, dan ga ik twijfelen of ik hem met mijn leven kan vertrouwen.
Dat had ik ook al voorgesteld maar we moesten het wetenschappelijk houden werd me verteldquote:Op zondag 16 maart 2014 01:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Excuses als het zo overkomt, niet de bedoeling.
Ik weet net zo weinig als jullie, maar scenario's afgaan is leuk.
De OP is bijna perfect, er mist nog 1 ding aan dit topic, een poll:
Wat denk jij dat er met het vliegtuig gebeurd is?
• Kaping door kapers
• Kaping door piloten + crew
• Zelfmoordactie piloot
• Ongeluk en automatische piloot, communicatieverlies op 2 momenten door technische mankementen
Wat vinden jullie? Hoort erbij toch?
Mensen zoals jij en ik? Dan hebben we er al 2; een die in doodsangst zit te nagelbijten en niets wil weten en een die geinteresseerd naar buiten kijkt. Komt HiZ er nog bij met vliegervaring en dan hebben we al 3 heul verschillende passagiers...quote:Op zondag 16 maart 2014 01:22 schreef Soury het volgende:
[..]
Wie zijn die niet iedereen dan, dat is wel interessant ? De passagiers zijn over het algemeen mensen zoals jij en ik. De steward's en essen? Die weten wel meer
Ik vind een poll niet zo relevant.quote:Op zondag 16 maart 2014 01:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Excuses als het zo overkomt, niet de bedoeling.
Ik weet net zo weinig als jullie, maar scenario's afgaan is leuk.
De OP is bijna perfect, er mist nog 1 ding aan dit topic, een poll:
Wat denk jij dat er met het vliegtuig gebeurd is?
• Kaping door kapers
• Kaping door piloten + crew
• Zelfmoordactie piloot
• Ongeluk en automatische piloot, communicatieverlies op 2 momenten door technische mankementen
Wat vinden jullie? Hoort erbij toch?
Van CNN weet ik nooit zo goed wat ik ermee aanmoet. Het zijn echt sensatiezoekers die het enerzijds al heel vaak bij het verkeerde eind hebben gehad, maar anderzijds ook vaak als eerste met het juiste nieuws kwamen.quote:Op zondag 16 maart 2014 01:06 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Ze verdenken hen serieus.
Zie mijn cnn link
Dat is het!quote:Op zondag 16 maart 2014 01:28 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Dat had ik ook al voorgesteld maar we moesten het wetenschappelijk houden werd me verteld![]()
Dat is het mooie van polls; als je het niet relevant vindt, stem je niet mee. De poll is er voor de mensen die het relevant vinden.quote:
Die "ingenieurs" hadden net zo veel verstand van vliegen als broodjes bakken. Die vlieger gaat niet op. Die gingen van A naar B. Net zoals de restquote:Op zondag 16 maart 2014 01:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Mensen zoals jij en ik? Dan hebben we er al 2; een die in doodsangst zit te nagelbijten en niets wil weten en een die geinteresseerd naar buiten kijkt. Komt HiZ er nog bij met vliegervaring en dan hebben we al 3 heul verschillende passagiers...
In dit vliegtuig zaten veel ingenieurs. Niet allemaal aan het raam, maar genoeg wel.
quote:That last communication, Najib said, was in one of two possible traffic corridors shown on a map released to the press. A northern arc stretches from the border of Kazakhstan and Turkmenistan to northern Thailand, and a southern arc spans from Indonesia to the southern Indian Ocean.
"Due to the type of satellite data, we are unable to confirm the precise location of the plane when it last made contact with the satellite," Najib said.
Because the northern parts of the traffic corridor include some tightly guarded airspace over India, Pakistan, and even some U.S. installations in Afghanistan, U.S. authorities believe it more likely the aircraft crashed into waters outside of the reach of radar south of India, one U.S. official told CNN. If it had flown farther north, it's likely it would have been detected by radar.
quote:Op zondag 16 maart 2014 01:37 schreef Soury het volgende:
[..]
Die "ingenieurs" hadden net zo veel verstand van vliegen als broodjes bakken. Die vlieger gaat niet op. Die gingen van A naar B. Net zoals de rest
Dat blijkt.quote:Op zondag 16 maart 2014 00:56 schreef Soury het volgende:
Ik heb geen flauw idee hoe en wat. Ik ben er geen verstand van en laat het hele vlieg gebeuren gewoon als een angst haas over me heen komen
Ja, als ze naar het noorden zijn gevlogen, dan zou het complot nog veel groter moeten zijn dan een 'normale' kaping, dat volgt wel een beetje uit die schatting van het gebied waar het vliegtuig zou kunnen zijn.quote:
Uh nou je moet zo nodig je gelijk halen ofzo. Wat kinderachtig.quote:Op zondag 16 maart 2014 01:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
[..]
Dat blijkt.
Partner: "Hmmm, we maken wel veel draaien voor een tripje KL-Peking (rechte lijn), schat, wat denk jij?"
Soury: "joah, geun ideu woar we zijn hoar, ik sloap toch, en bin blai als we wear op de grond stoan"
Indiërs (nationaliteit) op de vlucht:quote:
quote:Op zondag 16 maart 2014 01:44 schreef Soury het volgende:
[..]
Uh nou je moet zo nodig je gelijk halen ofzo. Wat kinderachtig.Maak een poll
My best guess is dat hij op de bodemzee van de golf van bengalen ligt.quote:Op zondag 16 maart 2014 01:42 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja, als ze naar het noorden zijn gevlogen, dan zou het complot nog veel groter moeten zijn dan een 'normale' kaping, dat volgt wel een beetje uit die schatting van het gebied waar het vliegtuig zou kunnen zijn.
Ja dit topic gaat ook ten gronde. Oh en ik spreek ABN (dat is geen bank)quote:
ABN is wel een bankquote:Op zondag 16 maart 2014 01:50 schreef Soury het volgende:
[..]
Ja dit topic gaat ook ten gronde. Oh en ik spreek ABN (dat is geen bank)
Wat een vriendelijke reply, waarom zo vijandig meiske?quote:
Deze kan eigenlijk wel in de OP onder het kopje 'verdachten'quote:Op zondag 16 maart 2014 01:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
als we dan toch gaan beginnen over wie nou eigenlijk schuldig is aan deze hele vreemde zaak.
Zeebodem.quote:Op zondag 16 maart 2014 01:54 schreef gijsman het volgende:
Kunnen we er van uitgaan dat het vliegtuig gewoon ergens in de oceaan ligt? of staat ie op 1 of ander obscuur vliegveld en wachten we op een statement van de kapers?
Meiske jezus man whaha, als je nou eens niet zo denigrerend deed tegen haar was ze misschien nog wel lief tegen je, maar je kleineert haar nog al en je vindt het nog grappig ookquote:Op zondag 16 maart 2014 01:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat een vriendelijke reply, waarom zo vijandig meiske?
Hij was zeker grappig. Jammer dat haar gevoel voor humor niet het mijne is.quote:Op zondag 16 maart 2014 01:55 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Meiske jezus man whaha, als je nou eens niet zo denigrerend deed tegen haar was ze misschien nog wel lief tegen je, maar je kleineert haar nog al en je vindt het nog grappig ook
Mwah meestal kom je er toch wel op uit dat ie gecrasht is, voor mij gaat het er meer om waarom de crash, en waarom zo ver off route. Het lijkt me echt heel sterk dat het vliegtuig in z'n geheel aan de grond staat.quote:Op zondag 16 maart 2014 02:00 schreef gijsman het volgende:
[..]
tja bijna 20 topics vol speculaties uiteindelijk ligt MH370 gewoon ergens onder water
1 of beide piloten die zelfmoord neigingen hebben, anders kapers of vanwege de aanwezige wetenschappers die waarschijnlijk te veel wisten.quote:Op zondag 16 maart 2014 02:02 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Mwah meestal kom je er toch wel op uit dat ie gecrasht is, voor mij gaat het er meer om waarom de crash, en waarom zo ver off route. Het lijkt me echt heel sterk dat het vliegtuig in z'n geheel aan de grond staat.
Levend zijn mensen meer waard dan dood, gijs.quote:Op zondag 16 maart 2014 02:04 schreef gijsman het volgende:
[..]
1 of beide piloten die zelfmoord neigingen hebben, anders kapers of vanwege de aanwezige wetenschappers die waarschijnlijk te veel wisten.
Maar dat is meer richting BNW.
Als het in zee ligt, wordt het heel moeilijk erachter te komen waar ze heen wilden en wat het motief was. In dit topic leerden we dat je de zwarte dozen "uit kan zetten", dus zelfs als die gevonden worden, zou het een raadsel kunnen blijven...quote:Op zondag 16 maart 2014 02:02 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Mwah meestal kom je er toch wel op uit dat ie gecrasht is, voor mij gaat het er meer om waarom de crash, en waarom zo ver off route. Het lijkt me echt heel sterk dat het vliegtuig in z'n geheel aan de grond staat.
klopt maar waar zijn ze dan!quote:Op zondag 16 maart 2014 02:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Levend zijn mensen meer waard dan dood, gijs.
Een plan van de piloten (+ crew/kapers/grondpersoneel) is toch zinvoller dan een domme zelfmoord?
quote:Op zondag 16 maart 2014 02:11 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Misschien was de piloot wel een enorme sadist en wilde hij de passagiers nog even lekker bang maken voordat hij uiteindelijk zelfmoord pleegde. Eerst zorgde hij ervoor dat hij zichzelf opsloot in de cabine en vervolgens heeft hij 7 uur lang de passagiers bang zitten maken via het omroepsysteem. 'To those who're about to die'.
Heb je daar bewijs voor dat je een black box uit kan zetten? Of is dat door iemand in dit topic gesuggereerd?quote:Op zondag 16 maart 2014 02:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als het in zee ligt, wordt het heel moeilijk erachter te komen waar ze heen wilden en wat het motief was. In dit topic leerden we dat je de zwarte dozen "uit kan zetten", dus zelfs als die gevonden worden, zou het een raadsel kunnen blijven...
Dat is echt een fout in het systeem. Die dingen moeten altijd blijven werken, anders leren we er nog niks van. Dan maar een eigen accu van een paar 10k dollar, boeit niet.
Neergestort na verzet van de passagiers? Wat zou jij doen als je ontvoerd wordt?quote:
Dat is hier al een paar keer beweerd door mensen die veel meer weten van vliegtuigen dan ik. Dus ik neem aan dat dat waar is, was er net zo verbaasd over als jij.quote:Op zondag 16 maart 2014 02:13 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Heb je daar bewijs voor dat je een black box uit kan zetten? Of is dat door iemand in dit topic gesuggereerd?
Gevalletje het zogenaamde "lets roll"als in Flight 93?quote:Op zondag 16 maart 2014 02:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Neergestort na verzet van de passagiers? Wat zou jij doen als je ontvoerd wordt?
Als ie noordwest blijft vliegen en ergens in Myanmar landt, kan het nog. 7 uur rondvliegen en dan nog overleven, lijkt me sterk.
Als je het officiële verhaal volgt, wel ja. Zoals ook bij die EthiopianAirlines in de OP, waar ongeveer de helft overleefde, inclusief de piloten die geinterviewd worden (!):quote:Op zondag 16 maart 2014 02:17 schreef gijsman het volgende:
[..]
Gevalletje het zogenaamde "lets roll"als in Flight 93?
Het officiële verhaal volg ik al een tijdje niet meer, YT filmpje staat in mn playlist.quote:Op zondag 16 maart 2014 02:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als je het officiële verhaal volgt, wel ja. Zoals ook bij die EthiopianAirlines in de OP, waar ongeveer de helft overleefde, inclusief de piloten die geinterviewd worden (!):
Klopt idd. De zwarte doos met cockpitopnames wist men zeker dat je deze uit kunt zetten, over die andere zwarte doos bestond twijfel. Het wordt wel aangenomen dat je die ook uit kunt zetten.quote:Op zondag 16 maart 2014 02:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is hier al een paar keer beweerd door mensen die veel meer weten van vliegtuigen dan ik. Dus ik neem aan dat dat waar is, was er net zo verbaasd over als jij.
Ernstig bizar dat dat kan.quote:Op zondag 16 maart 2014 02:24 schreef eight het volgende:
[..]
Klopt idd. De zwarte doos met cockpitopnames wist men zeker dat je deze uit kunt zetten, over die andere zwarte doos bestond twijfel. Het wordt wel aangenomen dat je die ook uit kunt zetten.
Fuck, goeie vraag.quote:Stel dat ze tijdens de vlucht zijn uitgeschakeld, activeren die zwarte dozen zichzelf dan op het moment dat ze in het water liggen? Of is uit gewoon definitief uit?
de CVR kan ook gewist worden door de crew?quote:Op zondag 16 maart 2014 02:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ernstig bizar dat dat kan.
[..]
Fuck, goeie vraag.
Die CVR kun je uitzetten ja, dat is al eerder gebeurd bij een crash, weet ff niet meer welke.quote:Op zondag 16 maart 2014 02:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ernstig bizar dat dat kan.
[..]
Fuck, goeie vraag.
Gewist? Uitgezet lees ik zo snel? De reden vind ik vaag, het editen logisch.quote:Op zondag 16 maart 2014 02:31 schreef mschol het volgende:
[..]
de CVR kan ook gewist worden door de crew?
http://www.airliners.net/(...)ion/read.main/61151/
quote:It looks like if MH370 turned after lost contact at 0130 and followed the track back over Malaysia and along the way points previously discussed, it would be in the position shown at 0215, which is 200NM NW of Penang.
This position is only about 30NM behind the 0215 position of SQ68 which is also a 777.
If MH370 followed SQ68 along its path NW over India (as I had speculated it did previously), after 5 hours, SQ68 is indeed over Pakistan.
Across Bay of Bengal
Across India to Pakistan
Five hours from last known 0215 position
So, by closely following SQ68 at a similar altitude and speed, it's likely that any Indian radar operator would not notice or question two closely placed primary radar returns as long as he had the expected squawk from SQ68.
http://www.reddit.com/r/n(...)lines_flight/cg2uht6
30 zeemijlen (~55 kilometer!) is "close volgen"?? En' zo close dat je niet opgepikt wordt door radar met een bereik van ? km? Wow. En hoe lang moet je dan richting Barcelona vliegen en waar buig je af om een ander te slipstreamen...quote:Op zondag 16 maart 2014 02:38 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Oké aluhoedje of plausibel?
Ik las net het idee dat MH370 mogelijk in de slipstream van een ander toestel, SQ68, is gevlogen om zo radardetectie te ontlopen.
[ afbeelding ]
[..]
Als hij er precies boven vliegtquote:Op zondag 16 maart 2014 02:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
30 zeemijlen (~55 kilometer!) is "close volgen"?? En' zo close dat je niet opgepikt wordt door radar met een bereik van ? km? Wow.
Hmm ja uiteraard.quote:
Strak plan.quote:Op zondag 16 maart 2014 02:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Gewist? Uitgezet lees ik zo snel? De reden vind ik vaag, het editen logisch.
De Black Box registreert de vliegbewegingen en de CVR de gesprekken? En die black box kan je niet uitzetten en de CVR wel?
Als er duidelijkheid is daarover, gaat het de OP in.
Ik denk aluhoedje. Zou wel gaaf zijn als blijkt dat het toch plausibel is.quote:Op zondag 16 maart 2014 02:38 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Oké aluhoedje of plausibel?
Ik las net het idee dat MH370 mogelijk in de slipstream van een ander toestel, SQ68, is gevlogen om zo radardetectie te ontlopen.
[ afbeelding ]
[..]
Done, belangrijkste nieuws staat bovenaan, de rest van de OP is ongewijzigd. Nieuwe OPmakers hoeven alleen het deel erbij te zetten en het laatste nieuws bovenaan toevoegen.quote:Op zondag 16 maart 2014 03:00 schreef eight het volgende:
[..]
Strak plan.
[..]
Ik denk aluhoedje. Zou wel gaaf zijn als blijkt dat het toch plausibel is.
Dus alle aziatische 'slimmerikken' hebben een vrijetijdscursus sterrenkunde gedaan en kunnen een vliegtuig besturen?quote:Op zondag 16 maart 2014 01:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hij was zeker grappig. Jammer dat haar gevoel voor humor niet het mijne is.
Denigrerend is zij naar de Aziatische slimmeriken aan boord.
Nee, maar in een vliegtuig vol ingenieurs en fysici verwacht ik toch wel minstens 1 iemand die oplet en uit het raam kijkt naar de sterren. Dan weet je dat je niet goed gaat, hoef je echt geen PhD sterrenkunde voor te hebben, gewoon interesse en observatievermogen.quote:Op zondag 16 maart 2014 07:39 schreef Zinedinho het volgende:
[..]
Dus alle aziatische 'slimmerikken' hebben een vrijetijdscursus sterrenkunde gedaan en kunnen een vliegtuig besturen?
Of veilig in Tibet, of diep in de oceaan voor de kust van Australië. 8)quote:Op zondag 16 maart 2014 07:36 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik vind het maar een rare koers als hij op de rode lijn wordt verwacht.... dat 'ie na het punt van de 'last contact with military radar' weer naar het noorden over Thailand is gaan vliegen.
Ik had een verder vervolg van de koers naar het westen verwacht.
Of hij wilde over Myanmar heen vliegen, dat zou dan misschien nog kunnen.
Kan best hoor, maar dit zijn allemaal aannames natuurlijk. Daarnaast weet ik uit ervaring dat snachts op verzoek van de crew de raampjes omlaag 'moeten'. Zou er vast wel enkele personen tussen zitten die hem toch open hebben, maar dan moeten dat maar net die slimmeriken zijn.quote:Op zondag 16 maart 2014 07:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, maar in een vliegtuig vol ingenieurs en fysici verwacht ik toch wel minstens 1 iemand die oplet en uit het raam kijkt naar de sterren. Dan weet je dat je niet goed gaat, hoef je echt geen PhD sterrenkunde voor te hebben, gewoon interesse en observatievermogen.
Dat is meestal met volle maan ja.quote:Op zondag 16 maart 2014 07:53 schreef Zinedinho het volgende:
[..]
Kan best hoor, maar dit zijn allemaal aannames natuurlijk. Daarnaast weet ik uit ervaring dat snachts op verzoek van de crew de raampjes omlaag 'moeten'. Zou er vast wel enkele personen tussen zitten die hem toch open hebben, maar dan moeten dat maar net die slimmeriken zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |