SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.==========================================================![]()
==========================================================
Help met zoeken via: http://www.tomnod.com/nod/challenge/malaysiaairsar2014
==========================================================
==========================================================
Topografische en bathymetrische kaart:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gebied waar het vliegtuig is verdwenen:
Kaart van het eilandje Pulau Perak, waar volgens eerdere berichten iets op een militaire radar iets te zien zou zijn geweest wat mogelijk (onbevestigd) het vliegtuig zou kunnen zijn:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Werking van verschillende radar-systemen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zoekgebied:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Type vliegtuig:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De piloten:
• Gezagvoerder Zaharie Ahmad Shah (53) - meer dan 18.000 vlieguren - fervent flightsim-liefhebber, met een eigengebouwde vliegsimulator thuis.
• Eerste officier Fariq Abdul Hamid (27) - meer dan 2763 vlieguren - nodigde blonde vrouwen uit op het flight-deck en rookte sigaretjes met ze.![]()
Achtergrondinformatie Algemeen Dagblad (mobiele versie).
Eerste bevindingen na verdwijning van het toestel:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.==========================================================
Passagierslijst (.pdf)
Bijzondere passagiers:
• Surti Dahlia (50) - Nederlands-Indische vrouw uit Osdorp, Amsterdam - voor familiebezoek in Indonesië en op (mislukte) date met internetliefde.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Pouria Nourmohammadi Mehrdad (18) - Perzische asielzoeker die op een gestolen paspoort (van Oostenrijker Christian Kozel (30)) reisde naar AMS en door naar FRA (Frankfurt).
• Seyed Mohammed Reza Delavar (29) - Perzische asielzoeker die op een gestolen paspoort (van Italiaan Luigi Maraldi (37) reisde naar AMS en door naar CPH (Kopenhagen).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.BBC:
• Philip Wood (51, VS) - IBM-ingenieur die pas 3 maanden in KL werkte in data storage
• 19 Chinezen, geleid door Hou Bo, calligrafie-artiesten en wetenschappers - "very famous in China"
• Dr. Yuchen Li - recent doctoral engineering graduate from Cambridge University in England
• A further eight Chinese nationals as well as 12 Malaysians were employees of America's Freescale Semiconductor company
• Nikolai Brodskii (43) - Russisch professioneel duiker en sportman
• Firman Siregar (25) - Indonesisch mechanisch ingenieur voor Baker Hughes
• Paul Weeks (38) - Nieuw-Zeelands ingenieur op weg naar zijn nieuwe baan in Mongolië - liet trouwring achter in de handen van zijn vrouw
==========================================================
Laatste radarwaarneming: http://www.flightradar24.com/2014-03-07/17:20/12x/MAS370/2d81a27
Vluchtplan ter hoogte van verlies radarcontact:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mogelijke route na verlies radarcontact:
Search And Rescue (SAR):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• 34 vliegtuigen
• 15 helikopters
• 52 boten
• 10 satellieten
Landen in de regio die niet meedoen met de zoektocht:
• Myanmar
• Laos
• Cambodja
• Nepal
• Bhutan
• Bangladesh
Zoektocht verschillende vliegrampen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.----------------------------------------------------------------------------------------------------
Scheepvaartroutes:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overzichtskaart met luchthavens, bakens, gevarenzones, sectoren etc:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Windrichtingenkaart:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdzones:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.==========================================================
Informatieve video's:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.==========================================================
Nieuwsbronnen:
• Malaysian Airlines - http://www.malaysiaairlines.com/my/en/site/dark-site.html
• nu.nl - http://www.nu.nl/ramp-malaysia-airlines/
• Wikipedia - http://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_370
• The Guardian - http://www.theguardian.co(...)c3bae4b05e6cc240518a - Search widened, and latest updates
• Aviation Herald - http://avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0
• NRC - http://zoeken.nrc.nl/?q=Malaysia+Airlines&sort=date
==========================================================
Eerder verdwenen of vreemd gecrashte vliegtuigen:
Air Crash Investigation - Helios 522 - 14 augustus 2005 - Griekenland - decompression?
Air Crash Investigation - AF447 - 1 juni 2009 - Atlantische Oceaan, Brazilië - technisch mankement + fout piloten
Mayday, Air Crash Investigation - Egypt Air 990 - vermoedelijk zelfmoord piloot - ook pas laat gevonden, in de Atlantische Oceaan
Ethiopian Airlines-vlucht 961 - Comoren - kaping - neergestort; geen brandstof meer - kapers willen naar Australië! - met kerosine voor Addis Abeba-Nairobi...
Ogenschijnlijke zelfmoord piloot - maar technisch mankement bleek logischer - Palembang Sumatra
Meer verdwenen vliegtuigen op Quest.nl
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Lessen uit vorige vliegtuigongelukken:
• Zuurstofmaskers werken gedurende 15 minuten, steward blijft bij bewustzijn met draagbare zuurstoffles - Decompressie - Boeing 737 - Helios 522 - Athene - 14 augustus 2005
• Seismografen registreren impact in zee - Brand en uitval instrumenten - MD-11 - SwissAir111 - Halifax - 2 september 1998
• Een mogelijke scheur in de linker onderkant van het vliegtuig waar een moment van hoge druk de zekering eruitscheurde - Explosie kerosinetank - Boeing 747 - TWA800 - New York - 17 juli 1996
• Verdween op 35.000 voet van de radar - 15% teruggevonden - eerste brokstuk gespot 2 uur na de ramp - Vliegtuig breekt in de lucht in stukken en stort in zee - Boeing 747 - China Airlines - Straat van Taiwan - 2010
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Eerdere kapingen:
• 1996: Ethiopian Airlines Flight 961 crashed into the Indian Ocean near a beach in the Comoros Islands after hijackers refused to allow the pilot to land and refuel the plane. 125 passengers died and the remaining 50 passengers survived with minor injuries. This was the third incident in which there were survivors of a passenger jet that had been intentionally ditched into a body of water.
• 1995 - Russian cargo jet flying from Tirana to Kabul was forced to land in Kandahar by Taliban forces. Jet's crew had been held in a captivity until escape in 1996.
• October 2, 1990: A hijacker (1tje?) seized a plane from China which later, crashed as it tried to land, in Guangzhou and killing 128 people.
• 1993: Russian Aeroflot passenger jet flying from Perm to Moscow that diverted to Gardermoen airport, Oslo hijacked by two Iranian brothers. They surrendered and hostages went free. The hijackers were later given asylum in Norway for humanitarian reasons.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Mogelijke motieven/scenario's:
NIEUW:
• Vliegtuig zou gebruikt kunnen worden voor terroristische aanslag - Times of India
• Kaping waardevolle lading/passagiers - RussiaToday - waar zijn ze? wanneer komen de eisen? wat is het motief erachter?
• Zelfmoordactie (co)piloot? - Volgens de Australische expert Mike Glynn het meest waarschijnlijk - AD.nl
OUD:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.CHEESY:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.==========================================================
!!!LAATSTE UPDATES!!!
• 15/03/14 Onderzoekers vermoeden sabotage aan boord Boeing.
• 15/03/14 Kaping wordt vermoed, zelfs volgens Maleisische bronnen - zoekgebied uitgebreid naar Centraal-Azië en voor de westkust van AustraliëSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.==========================================================
EERDERE UPDATES:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.OUD NIEUWS:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.==========================================================
Deze OP is (mede) tot stand gekomen door de tomeloze inzet van:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
& Me_Wesley, RVer, OEM, matthijst, MartijnA3, ...
• Deel 19
• Deel 18
• Deel 17
• Deel 16
• Deel 15
• Deel 14
• Deel 13
• Deel 12
• Deel 11
• Deel 10
• Deel 9
• Deel 8
• Deel 7
• Deel 6
• Deel 5
• Deel 4
• Deel 3
• Deel 2
• Deel 1
FOK!NWS dankt al deze bijdragers voor hun harde werk
==========================================================
Topics andere subfora:
• BNW / De verdwijning van Malaysia Airlines Flight MH370
• NWS / Vliegtuig Malaysia Airlines is neergestort in zee
• ONZ / Vind een vliegtuig
• ONZ / Beveiliger vind vlucht MH370 ...niet (fotoverhaal!)
• KLB / Vliegtuigen die neerstorten in zee.
==========================================================
• Status na 197 uur (8 dagen, 5 uur): 2 Kokosnoten, nog geen vliegtuig![]()
• Maleisische overheid ontkent alle bevindingen van anderen; 'Geen vliegtuigen in Kuala Lumpur.'
==========================================================
[ Bericht 0% gewijzigd door El_Matador op 16-03-2014 07:53:23 ]The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Maar hij was niet de enige aan boord met een vluchtsimulator thuis blijkt!!!!quote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:53 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Niet echt, had je de simulator van kapitein Zaharie al gezien?
NWS / Vlucht MH370 Malaysia Airlines ruim een week vermist #18Tsja.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:51 schreef Uccie het volgende:
[..]
Duurt nog zeker een week voor we die MH370 opons hoofd krijgen, dus nog even genieten van leuke dingen.![]()
Ojeeeee en nu?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:57 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Zaharie hield van Maleisisch koken.
[ afbeelding ]![]()
![]()
Als het vliegtuig al gekaapt is door wie dan ook en waarom dan ook, dan zal het toch ergens hebben moeten landen??? Dan zou het vliegtuig toch ergens op de radar weer tevoorschijn moeten zijn gekomen en ook het personeel van het vliegveld/landingsbaan zullen er van weten. Geen idee waar het vliegtuig zou hebben kunnen landen zonder dat er iemand dat gezien zou moeten hebben. Iemand?
Tenzij misschien alle ~600 inwoners van de Cocos Islands ook gegijzeld zijn. Iemand nog contact gehad met de Cocos Islands?“To destroy a people you must first sever their roots.”![]()
Mooie kaart:
http://www.airliners.net/(...)ename=phprI9wTq.jpeg
Rondje met kruis is positie satelliet.![]()
Zoals gezegd wordt niet de hele wereld 24 uur met radars in de gaten gehouden.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:57 schreef Montagui het volgende:
Als het vliegtuig al gekaapt is door wie dan ook en waarom dan ook, dan zal het toch ergens hebben moeten landen??? Dan zou het vliegtuig toch ergens op de radar weer tevoorschijn moeten zijn gekomen en ook het personeel van het vliegveld/landingsbaan zullen er van weten. Geen idee waar het vliegtuig zou hebben kunnen landen zonder dat er iemand dat gezien zou moeten hebben. Iemand?
Tenzij misschien alle ~600 inwoners van de Cocos Islands ook gegijzeld zijn. Iemand nog contact gehad met de Cocos Islands?![]()
een Maleisiër die van Maleisisch koken houd lijkt me wel logischquote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:57 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Zaharie hield van Maleisisch koken.
[ afbeelding ]![]()
Verdacht!!quote:Op zaterdag 15 maart 2014 23:00 schreef gijsman het volgende:
[..]
een Maleisiër die van Maleisisch koken houd lijkt me wel logisch![]()
Interessant:http://timesofindia.india(...)cleshow/23326579.cmsquote:Red alert: Airstrips may be used for terror attack
Mateen Hafeez & Manju V, TNN | Oct 1, 2013, 05.50AM IST
MUMBAI: Intelligence agencies have sounded a terror red alert over the possible use of any one of Maharashtra's 24 unused or little-used airstrips to launch unmanned light aircraft laden with explosives.
The alert has been shot off to all security agencies, which have been asked to monitor unused air strips against launch of attacks on civilians and military establishments. The city's Juhu airport and the international airport are also under the scanner.
The two-page intelligence alert, issued on September 21, specifically mentions names of airports that require tighter security.
"There is a likely threat of utilization of unused air strips by anti-national elements to launch lightweight airplanes with an aim to target civilian and military establishments of key importance," the alert communication stated. It further listed names of all such airstrips in Maharashtra .
The commandant CISF has also been alerted. Other than CISF, this copy has been sent to the city crime branch, state ATS, special branch and state intelligence bureau.
Sources said India, like the US, Europe and Australia, has a large number of "uncontrolled" airfields or airstrips that are not serviced by air traffic control. What this means is that an aircraft can land or take off from these strips without attracting attention. Some of these airstrips are in Augrangabad, Jalgaon, Nagpur and Lonavla , among others.
"We have discussed this alert with our officers and will help the concerned agencies with whatever input and information we have. We are also keeping an eye on people who have knowledge of airports or have travelled in airplanes in recent past," said a security officer.
Since these airstrips don't generate revenue, their owners, be it the government or a private party, spend little on critical essentials such as perimeter fencing and security personnel.
These airstrips cannot support heavy commercial passenger aircraft. Most can handle small aircraft; for instance, a single engine, two-seater, piston aircraft such as a Cessna 152, which is capable of carrying a payload of 50 kg. This can pose a serious security hazard.
Wat extra landingsbaan is zo aangelegd![]()
, daarnaast met een beetje remkracht, wie weet dus wel interessant dat juist India hierover aan de bel heeft getrokken eerder.
![]()
dat denk ik ook want het laatste signaal is 1600 km van de westkust van australie geweestquote:Op zaterdag 15 maart 2014 23:03 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik denk dat dit vliegtuig zelfs nog wel meer mogelijkheden heeft.![]()
Waarom hoor ik niemand over de mogelijkheid dat de piloot zelfmoord heeft gepleegd? Het is al eens eerder gebeurd dat een piloot een vliegtuig liet crashen ol een einde aan z'n leven te maken. Is dat niet een logischer motief voor de verdwijning van het vliegtuig dan bv een kaping?![]()
Dat ook maar ik bedoel qua waar het kan landen, dit zijn bekende vliegtuigen, iets korter kan waarschijnlijk ook met een beetje oefening bijvoorbeeld dat zou interessant zijn.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 23:06 schreef Marrije het volgende:
[..]
dat denk ik ook want het laatste signaal is 1600 km van de westkust van australie geweest![]()
Daar gaat het pas honderden posts over hierquote:Op zaterdag 15 maart 2014 23:06 schreef Tijn het volgende:
Waarom hoor ik niemand over de mogelijkheid dat de piloot zelfmoord heeft gepleegd? Het is al eens eerder gebeurd dat een piloot een vliegtuig liet crashen ol een einde aan z'n leven te maken. Is dat niet een logischer motief voor de verdwijning van het vliegtuig dan bv een kaping?![]()
.
![]()
India vertoonde ook meer hulp & interesse ineens....quote:Op zaterdag 15 maart 2014 23:05 schreef DeParo het volgende:
Interessant:
[..]
http://timesofindia.india(...)cleshow/23326579.cms
Wat extra landingsbaan is zo aangelegd![]()
, daarnaast met een beetje remkracht, wie weet dus wel interessant dat juist India hierover aan de bel heeft getrokken eerder.
![]()
Oh sorry, maar ik bedoelde eigenlijk in de media.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 23:07 schreef DeParo het volgende:
[..]
Daar gaat het pas honderden posts over hier![]()
.
![]()
Zou ie dan al die moeite hebben gedaan? Dan was het gewoon neusje omlaag en hup de zee in.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 23:06 schreef Tijn het volgende:
Waarom hoor ik niemand over de mogelijkheid dat de piloot zelfmoord heeft gepleegd? Het is al eens eerder gebeurd dat een piloot een vliegtuig liet crashen ol een einde aan z'n leven te maken. Is dat niet een logischer motief voor de verdwijning van het vliegtuig dan bv een kaping?![]()
Ja maar waarom dan eerst helemaal naar het westen vliegen? De enige rede die ik me kan bedenken is om het toestel ergens te laten crashen waar het bijna niet meer te vinden is. Dat zou wel een ontzettende streek zijn.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 23:06 schreef Tijn het volgende:
Waarom hoor ik niemand over de mogelijkheid dat de piloot zelfmoord heeft gepleegd? Het is al eens eerder gebeurd dat een piloot een vliegtuig liet crashen ol een einde aan z'n leven te maken. Is dat niet een logischer motief voor de verdwijning van het vliegtuig dan bv een kaping?
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-03-2014 23:10:43 ]![]()
Kan die OP iets korter, met meer spoilers en minder kaartjes? Er is vast wel ergens een uitgebreide kaart te vinden met de meest recente updates erin verwerkt.
http://www.nytimes.com/20(...).html?ref=world&_r=0![]()
quote:Op zaterdag 15 maart 2014 23:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Oh sorry, maar ik bedoelde eigenlijk in de media.nu.nlquote:Piloot
De Maleisische politie doorzoekt het huis van de piloot, zo meldt Reuters op basis van een bron bij de politie. De vliegtuigmaatschappij meldde eerder dat de gezagvoerder een ervaren piloot was met een uitstekende staat van dienst.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: