abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137783732
+++++ GELIEVE AL HET NIEUWS ONDER "UPDATES" TE PLAATSEN. ZO STAAT HET IN CHRONOLOGISCHE VOLGORDE ONDER DE BASISINFORMATIE! +++++

==========================================================

Laatste nieuws: MOGELIJKE KAPING, ZOEKGEBIEDEN CENTRAAL-AZIE TOT AUSTRALIE:

Maleisische politie doet huiszoeking bij piloot vermist vliegtuig - NRC
Zoekgebied uitgebreid naar India, piloten verdacht - CNN
In a new twist, it emerged that the pilot's wife and three children moved out of the family's home the day before the plane's disappearance - The Mirror
Vliegbewegingen bijna onmogelijk uit te voeren - 1 kaper/piloot is voldoende - passagiers zouden gedood kunnen zijn door middel van decompressie
28 vragen en antwoorden - wat is hier aan de hand? - CNN
Piloten kunnen handmatig Cockpit Voice Recorder - CVR uitzetten - blackbox ook?


New York Times - 16 maart 2014

Bekijk de jet stream live


Bron?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
==========================================================



==========================================================

Help met zoeken via: http://www.tomnod.com/nod/challenge/malaysiaairsar2014

==========================================================



==========================================================

Topografische en bathymetrische kaart:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gebied waar het vliegtuig is verdwenen:



Kaart van het eilandje Pulau Perak, waar volgens eerdere berichten iets op een militaire radar iets te zien zou zijn geweest wat mogelijk (onbevestigd) het vliegtuig zou kunnen zijn:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Werking van verschillende radar-systemen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zoekgebied:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Type vliegtuig:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De piloten:

• Gezagvoerder Zaharie Ahmad Shah (53) - meer dan 18.000 vlieguren - fervent flightsim-liefhebber, met een eigengebouwde vliegsimulator thuis.
• Eerste officier Fariq Abdul Hamid (27) - meer dan 2763 vlieguren - nodigde blonde vrouwen uit op het flight-deck en rookte sigaretjes met ze.


Achtergrondinformatie Algemeen Dagblad (mobiele versie).

Eerste bevindingen na verdwijning van het toestel:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
==========================================================

Passagierslijst (.pdf)

Bijzondere passagiers:

Surti Dahlia (50) - Nederlands-Indische vrouw uit Osdorp, Amsterdam - voor familiebezoek in Indonesië en op (mislukte) date met internetliefde.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pouria Nourmohammadi Mehrdad (18) - Perzische asielzoeker die op een gestolen paspoort (van Oostenrijker Christian Kozel (30)) reisde naar AMS en door naar FRA (Frankfurt).
Seyed Mohammed Reza Delavar (29) - Perzische asielzoeker die op een gestolen paspoort (van Italiaan Luigi Maraldi (37) reisde naar AMS en door naar CPH (Kopenhagen).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
BBC:
Philip Wood (51, VS) - IBM-ingenieur die pas 3 maanden in KL werkte in data storage
• 19 Chinezen, geleid door Hou Bo, calligrafie-artiesten en wetenschappers - "very famous in China"
• Dr. Yuchen Li - recent doctoral engineering graduate from Cambridge University in England

A further eight Chinese nationals as well as 12 Malaysians were employees of America's Freescale Semiconductor company
Nikolai Brodskii (43) - Russisch professioneel duiker en sportman
Firman Siregar (25) - Indonesisch mechanisch ingenieur voor Baker Hughes
Paul Weeks (38) - Nieuw-Zeelands ingenieur op weg naar zijn nieuwe baan in Mongolië - liet trouwring achter in de handen van zijn vrouw

==========================================================

Laatste radarwaarneming: http://www.flightradar24.com/2014-03-07/17:20/12x/MAS370/2d81a27



Vluchtplan ter hoogte van verlies radarcontact:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mogelijke route na verlies radarcontact:



Search And Rescue (SAR):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• 34 vliegtuigen
• 15 helikopters
• 52 boten
• 10 satellieten

Landen in de regio die niet meedoen met de zoektocht:

• Myanmar
• Laos
• Cambodja
• Nepal
• Bhutan
• Bangladesh

Zoektocht verschillende vliegrampen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
----------------------------------------------------------------------------------------------------

Scheepvaartroutes:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overzichtskaart met luchthavens, bakens, gevarenzones, sectoren etc:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Windrichtingenkaart:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdzones:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
==========================================================

Informatieve video's:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
==========================================================

Nieuwsbronnen:

• Malaysian Airlines - http://www.malaysiaairlines.com/my/en/site/dark-site.html
• nu.nl - http://www.nu.nl/ramp-malaysia-airlines/
• Wikipedia - http://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_370
• The Guardian - http://www.theguardian.co(...)c3bae4b05e6cc240518a - Search widened, and latest updates
• Aviation Herald - http://avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0
• NRC - http://zoeken.nrc.nl/?q=Malaysia+Airlines&sort=date

==========================================================

Eerder verdwenen of vreemd gecrashte vliegtuigen:


Air Crash Investigation - Helios 522 - 14 augustus 2005 - Griekenland - decompression?


Air Crash Investigation - AF447 - 1 juni 2009 - Atlantische Oceaan, Brazilië - technisch mankement + fout piloten


Mayday, Air Crash Investigation - Egypt Air 990 - vermoedelijk zelfmoord piloot - ook pas laat gevonden, in de Atlantische Oceaan


Ethiopian Airlines-vlucht 961 - Comoren - kaping - neergestort; geen brandstof meer - kapers willen naar Australië! - met kerosine voor Addis Abeba-Nairobi...


Ogenschijnlijke zelfmoord piloot - maar technisch mankement bleek logischer - Palembang Sumatra

Meer verdwenen vliegtuigen op Quest.nl

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Lessen uit vorige vliegtuigongelukken:

• Zuurstofmaskers werken gedurende 15 minuten, steward blijft bij bewustzijn met draagbare zuurstoffles - Decompressie - Boeing 737 - Helios 522 - Athene - 14 augustus 2005
• Seismografen registreren impact in zee - Brand en uitval instrumenten - MD-11 - SwissAir111 - Halifax - 2 september 1998
• Een mogelijke scheur in de linker onderkant van het vliegtuig waar een moment van hoge druk de zekering eruitscheurde - Explosie kerosinetank - Boeing 747 - TWA800 - New York - 17 juli 1996
• Verdween op 35.000 voet van de radar - 15% teruggevonden - eerste brokstuk gespot 2 uur na de ramp - Vliegtuig breekt in de lucht in stukken en stort in zee - Boeing 747 - China Airlines - Straat van Taiwan - 2010

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Eerdere kapingen:

1996: Ethiopian Airlines Flight 961 crashed into the Indian Ocean near a beach in the Comoros Islands after hijackers refused to allow the pilot to land and refuel the plane. 125 passengers died and the remaining 50 passengers survived with minor injuries. This was the third incident in which there were survivors of a passenger jet that had been intentionally ditched into a body of water.

1995 - Russian cargo jet flying from Tirana to Kabul was forced to land in Kandahar by Taliban forces. Jet's crew had been held in a captivity until escape in 1996.

• October 2, 1990: A hijacker (1tje?) seized a plane from China which later, crashed as it tried to land, in Guangzhou and killing 128 people.

• 1993: Russian Aeroflot passenger jet flying from Perm to Moscow that diverted to Gardermoen airport, Oslo hijacked by two Iranian brothers. They surrendered and hostages went free. The hijackers were later given asylum in Norway for humanitarian reasons.

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Mogelijke motieven/scenario's:

NIEUW:

• Vliegtuig zou gebruikt kunnen worden voor terroristische aanslag - Times of India
• Kaping waardevolle lading/passagiers - RussiaToday - waar zijn ze? wanneer komen de eisen? wat is het motief erachter?
• Zelfmoordactie (co)piloot? - Volgens de Australische expert Mike Glynn het meest waarschijnlijk - AD.nl

OUD:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
CHEESY:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
==========================================================

!!!LAATSTE UPDATES!!!

15/03/14 Onderzoekers vermoeden sabotage aan boord Boeing.

15/03/14 Kaping wordt vermoed, zelfs volgens Maleisische bronnen - zoekgebied uitgebreid naar Centraal-Azië en voor de westkust van Australië
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
==========================================================

EERDERE UPDATES:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
OUD NIEUWS:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
==========================================================

Deze OP is (mede) tot stand gekomen door de tomeloze inzet van:

avatarFOK.jpg neal_60.jpg MrB4.png 3350.jpg boot.jpg 1.jpg avatar.jpg
boss.jpg aaaicon.jpg odx0g5R.gif remlof2011.png CokeBottleCap3.png rsz_327514_gif.png avatar%20kleinst.JPG


& Me_Wesley, RVer, OEM, matthijst, MartijnA3, ...

Deel 19
Deel 18
Deel 17
Deel 16
Deel 15
Deel 14
Deel 13
Deel 12
Deel 11
Deel 10
Deel 9
Deel 8
Deel 7
Deel 6
Deel 5
Deel 4
Deel 3
Deel 2
Deel 1

FOK!NWS dankt al deze bijdragers voor hun harde werk

==========================================================

Topics andere subfora:

BNW / De verdwijning van Malaysia Airlines Flight MH370
NWS / Vliegtuig Malaysia Airlines is neergestort in zee
ONZ / Vind een vliegtuig
ONZ / Beveiliger vind vlucht MH370 ...niet (fotoverhaal!)
KLB / Vliegtuigen die neerstorten in zee.

==========================================================

• Status na 197 uur (8 dagen, 5 uur): 2 Kokosnoten, nog geen vliegtuig



• Maleisische overheid ontkent alle bevindingen van anderen; 'Geen vliegtuigen in Kuala Lumpur.'

==========================================================

[ Bericht 0% gewijzigd door El_Matador op 16-03-2014 07:53:23 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137783816
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 22:53 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Niet echt, had je de simulator van kapitein Zaharie al gezien?
NWS / Vlucht MH370 Malaysia Airlines ruim een week vermist #18
Maar hij was niet de enige aan boord met een vluchtsimulator thuis blijkt!!!!

quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 22:51 schreef Uccie het volgende:

[..]

Duurt nog zeker een week voor we die MH370 opons hoofd krijgen, dus nog even genieten van leuke dingen.
Tsja.
pi_137783829
Leuk... die op op een telefoon voorbij scrollen :P :D
pi_137783830
Zaharie hield van Maleisisch koken.



[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-03-2014 22:57:29 ]
pi_137783848
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 22:57 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Zaharie hield van Maleisisch koken.

[ afbeelding ]
Ojeeeee en nu? :P
pi_137783858
Als het vliegtuig al gekaapt is door wie dan ook en waarom dan ook, dan zal het toch ergens hebben moeten landen??? Dan zou het vliegtuig toch ergens op de radar weer tevoorschijn moeten zijn gekomen en ook het personeel van het vliegveld/landingsbaan zullen er van weten. Geen idee waar het vliegtuig zou hebben kunnen landen zonder dat er iemand dat gezien zou moeten hebben. Iemand?

Tenzij misschien alle ~600 inwoners van de Cocos Islands ook gegijzeld zijn. Iemand nog contact gehad met de Cocos Islands?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_137783886
Zaharie met z'n vliegsimulator.

pi_137783946
Mooie kaart:
http://www.airliners.net/(...)ename=phprI9wTq.jpeg

Rondje met kruis is positie satelliet.
pi_137783952
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 22:57 schreef Montagui het volgende:
Als het vliegtuig al gekaapt is door wie dan ook en waarom dan ook, dan zal het toch ergens hebben moeten landen??? Dan zou het vliegtuig toch ergens op de radar weer tevoorschijn moeten zijn gekomen en ook het personeel van het vliegveld/landingsbaan zullen er van weten. Geen idee waar het vliegtuig zou hebben kunnen landen zonder dat er iemand dat gezien zou moeten hebben. Iemand?

Tenzij misschien alle ~600 inwoners van de Cocos Islands ook gegijzeld zijn. Iemand nog contact gehad met de Cocos Islands?
Zoals gezegd wordt niet de hele wereld 24 uur met radars in de gaten gehouden.
pi_137783970
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 22:57 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Zaharie hield van Maleisisch koken.

[ afbeelding ]
een Maleisiër die van Maleisisch koken houd lijkt me wel logisch
pi_137784006
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:00 schreef gijsman het volgende:

[..]

een Maleisiër die van Maleisisch koken houd lijkt me wel logisch
Verdacht!!
pi_137784090
pi_137784132
quote:
Ik denk dat dit vliegtuig zelfs nog wel meer mogelijkheden heeft.
pi_137784200
Interessant:

quote:
Red alert: Airstrips may be used for terror attack
Mateen Hafeez & Manju V, TNN | Oct 1, 2013, 05.50AM IST

MUMBAI: Intelligence agencies have sounded a terror red alert over the possible use of any one of Maharashtra's 24 unused or little-used airstrips to launch unmanned light aircraft laden with explosives.

The alert has been shot off to all security agencies, which have been asked to monitor unused air strips against launch of attacks on civilians and military establishments. The city's Juhu airport and the international airport are also under the scanner.

The two-page intelligence alert, issued on September 21, specifically mentions names of airports that require tighter security.

"There is a likely threat of utilization of unused air strips by anti-national elements to launch lightweight airplanes with an aim to target civilian and military establishments of key importance," the alert communication stated. It further listed names of all such airstrips in Maharashtra .

The commandant CISF has also been alerted. Other than CISF, this copy has been sent to the city crime branch, state ATS, special branch and state intelligence bureau.

Sources said India, like the US, Europe and Australia, has a large number of "uncontrolled" airfields or airstrips that are not serviced by air traffic control. What this means is that an aircraft can land or take off from these strips without attracting attention. Some of these airstrips are in Augrangabad, Jalgaon, Nagpur and Lonavla , among others.

"We have discussed this alert with our officers and will help the concerned agencies with whatever input and information we have. We are also keeping an eye on people who have knowledge of airports or have travelled in airplanes in recent past," said a security officer.

Since these airstrips don't generate revenue, their owners, be it the government or a private party, spend little on critical essentials such as perimeter fencing and security personnel.

These airstrips cannot support heavy commercial passenger aircraft. Most can handle small aircraft; for instance, a single engine, two-seater, piston aircraft such as a Cessna 152, which is capable of carrying a payload of 50 kg. This can pose a serious security hazard.
http://timesofindia.india(...)cleshow/23326579.cms

Wat extra landingsbaan is zo aangelegd ;) ;), daarnaast met een beetje remkracht, wie weet dus wel interessant dat juist India hierover aan de bel heeft getrokken eerder.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 23:06:03 #15
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137784242
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:03 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik denk dat dit vliegtuig zelfs nog wel meer mogelijkheden heeft.
dat denk ik ook want het laatste signaal is 1600 km van de westkust van australie geweest
  zaterdag 15 maart 2014 @ 23:06:32 #16
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_137784264
Waarom hoor ik niemand over de mogelijkheid dat de piloot zelfmoord heeft gepleegd? Het is al eens eerder gebeurd dat een piloot een vliegtuig liet crashen ol een einde aan z'n leven te maken. Is dat niet een logischer motief voor de verdwijning van het vliegtuig dan bv een kaping?
pi_137784293
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:06 schreef Marrije het volgende:

[..]

dat denk ik ook want het laatste signaal is 1600 km van de westkust van australie geweest
Dat ook maar ik bedoel qua waar het kan landen, dit zijn bekende vliegtuigen, iets korter kan waarschijnlijk ook met een beetje oefening bijvoorbeeld dat zou interessant zijn.
pi_137784311
quote:
5s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:06 schreef Tijn het volgende:
Waarom hoor ik niemand over de mogelijkheid dat de piloot zelfmoord heeft gepleegd? Het is al eens eerder gebeurd dat een piloot een vliegtuig liet crashen ol een einde aan z'n leven te maken. Is dat niet een logischer motief voor de verdwijning van het vliegtuig dan bv een kaping?
Daar gaat het pas honderden posts over hier ;) ;).
pi_137784344
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:05 schreef DeParo het volgende:
Interessant:

[..]

http://timesofindia.india(...)cleshow/23326579.cms

Wat extra landingsbaan is zo aangelegd ;) ;), daarnaast met een beetje remkracht, wie weet dus wel interessant dat juist India hierover aan de bel heeft getrokken eerder.
India vertoonde ook meer hulp & interesse ineens....
  zaterdag 15 maart 2014 @ 23:08:26 #20
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_137784358
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:07 schreef DeParo het volgende:

[..]

Daar gaat het pas honderden posts over hier ;) ;).
Oh sorry, maar ik bedoelde eigenlijk in de media.
pi_137784385
quote:
5s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:06 schreef Tijn het volgende:
Waarom hoor ik niemand over de mogelijkheid dat de piloot zelfmoord heeft gepleegd? Het is al eens eerder gebeurd dat een piloot een vliegtuig liet crashen ol een einde aan z'n leven te maken. Is dat niet een logischer motief voor de verdwijning van het vliegtuig dan bv een kaping?
Zou ie dan al die moeite hebben gedaan? Dan was het gewoon neusje omlaag en hup de zee in.
pi_137784459
quote:
5s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:06 schreef Tijn het volgende:
Waarom hoor ik niemand over de mogelijkheid dat de piloot zelfmoord heeft gepleegd? Het is al eens eerder gebeurd dat een piloot een vliegtuig liet crashen ol een einde aan z'n leven te maken. Is dat niet een logischer motief voor de verdwijning van het vliegtuig dan bv een kaping?
Ja maar waarom dan eerst helemaal naar het westen vliegen? De enige rede die ik me kan bedenken is om het toestel ergens te laten crashen waar het bijna niet meer te vinden is. Dat zou wel een ontzettende streek zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-03-2014 23:10:43 ]
pi_137784497
Kan die OP iets korter, met meer spoilers en minder kaartjes? Er is vast wel ergens een uitgebreide kaart te vinden met de meest recente updates erin verwerkt.

http://www.nytimes.com/20(...).html?ref=world&_r=0
  zaterdag 15 maart 2014 @ 23:11:16 #24
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137784505
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:08 schreef Tijn het volgende:

[..]

Oh sorry, maar ik bedoelde eigenlijk in de media.
quote:
Piloot

De Maleisische politie doorzoekt het huis van de piloot, zo meldt Reuters op basis van een bron bij de politie. De vliegtuigmaatschappij meldde eerder dat de gezagvoerder een ervaren piloot was met een uitstekende staat van dienst.
nu.nl
  zaterdag 15 maart 2014 @ 23:11:22 #25
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_137784509
Er zijn ook berichten waarin staat dat de telefoons van de passagiers nog overgingen.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_137784513
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:08 schreef Tijn het volgende:

[..]

Oh sorry, maar ik bedoelde eigenlijk in de media.
Zelfs daar ;) ;).
pi_137784529
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:08 schreef iksnaperniksvan het volgende:

[..]

India vertoonde ook meer hulp & interesse ineens....
Tsja en dan maar roepen dat een vliegtuig niet ongezien kan landen in India :P :P.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 23:12:54 #28
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_137784583
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:11 schreef DeParo het volgende:

[..]

Zelfs daar ;) ;).
Ik lees vooral dat ze denken aan een technisch probleem of een kaping.
pi_137784602
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:11 schreef DeParo het volgende:

[..]

Tsja en dan maar roepen dat een vliegtuig niet ongezien kan landen in India :P :P.
Dat zou dan wel de grootste prestatie van het geheel zijn met die miljoenmiljard mensen daar :D
  zaterdag 15 maart 2014 @ 23:13:52 #30
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137784631
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:08 schreef iksnaperniksvan het volgende:

[..]

Zou ie dan al die moeite hebben gedaan? Dan was het gewoon neusje omlaag en hup de zee in.
daar op dat punt dat ie van de radar vloog? geen eer aan te behalen
Nu is iedereen in rep en roer, al een week druk aan het zoeken, air crash investigation kan hier wel wat mee.
pi_137784656
quote:
5s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:12 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik lees vooral dat ze denken aan een technisch probleem of een kaping.
Dan lees je verkeerd, trouwens een kaping kan ook zeer goed, zelfs in combinatie met een zelfmoordpiloot dat zou ik ook gewoon een kaping noemen.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 23:14:36 #32
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_137784669
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:13 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Dat zou dan wel de grootste prestatie van het geheel zijn met die miljoenmiljard mensen daar :D
Die zo arm zijn, dat als je ze omgerekend ¤15 geeft ze echt nooooooooit iets gezien hebben.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  Donald Duck held zaterdag 15 maart 2014 @ 23:14:39 #33
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_137784671
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:11 schreef hmmmz het volgende:
Er zijn ook berichten waarin staat dat de telefoons van de passagiers nog overgingen.
En ook weer uitgelegd waarom. Het geluid van overgaan werd alvast afgespeeld terwijl het netwerk nog op zoek was naar de telefoon.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_137784672
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:13 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Dat zou dan wel de grootste prestatie van het geheel zijn met die miljoenmiljard mensen daar :D
Want die zijn het niet gewend dat daar vliegtuigen overkomen?!
  zaterdag 15 maart 2014 @ 23:16:57 #35
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_137784775
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:14 schreef DeParo het volgende:

[..]

een kaping kan ook zeer goed
Wel raar dat niemand het heeft opgeëist dan, toch?
pi_137784780
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:14 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

En ook weer uitgelegd waarom. Het geluid van overgaan werd alvast afgespeeld terwijl het netwerk nog op zoek was naar de telefoon.
Je gaat er nog serieus op in ook :')
pi_137784798
quote:
5s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:16 schreef Tijn het volgende:

[..]

Wel raar dat niemand het heeft opgeëist dan, toch?
We weten niet waarom het vliegtuig gekaapt zou zijn.
pi_137784801
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 22:57 schreef iksnaperniksvan het volgende:
Leuk... die op op een telefoon voorbij scrollen :P :D
Deze is al flink ingekort met spoilers... kun je nagaan hoe het eerst was.
Tegen de tijd dat je onderaan zat was de batterij leeg.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 23:19:38 #39
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_137784902
quote:
5s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:16 schreef Tijn het volgende:

[..]

Wel raar dat niemand het heeft opgeëist dan, toch?
Ligt eraan, als ze nog een poging willen wagen, ga je niet prijsgeven wat je doel is.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  zaterdag 15 maart 2014 @ 23:19:52 #40
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137784916
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:11 schreef poemojn het volgende:
Kan die OP iets korter, met meer spoilers en minder kaartjes? Er is vast wel ergens een uitgebreide kaart te vinden met de meest recente updates erin verwerkt.

http://www.nytimes.com/20(...).html?ref=world&_r=0
als ik het goed begrijp moet ie dus wel echt in die banen hebben gevlogen, om die rode lijnen heen. Buiten die vervaagde rode lijnen zou ie dus niet kunnen zijn.
pi_137784922
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 22:59 schreef DeParo het volgende:

[..]

Zoals gezegd wordt niet de hele wereld 24 uur met radars in de gaten gehouden.
Nee, maar zo'n boeing moet toch ergens landen, er waar het land daar zijn toch mensen die het vliegtuig zien landen?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_137784924
quote:
5s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:16 schreef Tijn het volgende:

[..]

Wel raar dat niemand het heeft opgeëist dan, toch?
Nah als het een mislukte kaping betreft.... lijkt me dat je hem dan niet op zou eisen. Van de andere kant zou je dat wel kunnen doen, met de kanttekening dat het de volgende keer wel goed gaat. Maar dat klinkt dan weer zo amateuristisch.
pi_137784956
De Titanic is ook -tig jaar spoorloos geweest, dus ooit komt dit vliegtuig ook wel te voorschijn ergens diep op een oceaanbodem bedekt met koraal
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_137784985
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 22:59 schreef MartijnA3 het volgende:
Mooie kaart:
http://www.airliners.net/(...)ename=phprI9wTq.jpeg

Rondje met kruis is positie satelliet.
Nice idd. Wat een immens zoekgebied zeg.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137784997
quote:
Pfff,,,, de Cocos eilanden staan er niet eens op.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_137785041
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:19 schreef Montagui het volgende:

[..]

Nee, maar zo'n boeing moet toch ergens landen, er waar het land daar zijn toch mensen die het vliegtuig zien landen?
Midden in de nacht, met gedoofde lichten, en op een vliegveld dat wie weet wel eens wordt gebruikt?!
pi_137785114
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:20 schreef TLC het volgende:
De Titanic is ook -tig jaar spoorloos geweest, dus ooit komt dit vliegtuig ook wel te voorschijn ergens diep op een oceaanbodem bedekt met koraal
Rare vergelijking want bij de Titanic was het wel degelijk duidelijk waar dit schip was gezonken.
pi_137785151
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:22 schreef DeParo het volgende:

[..]

Midden in de nacht, met gedoofde lichten, en op een vliegveld dat wie weet wel eens wordt gebruikt?!
Was het tegen die tijd ( +5 / 6 uur) niet al weer licht, of op zijn minst licht aan het worden toen ie zou landen
pi_137785186
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:24 schreef iksnaperniksvan het volgende:

[..]

Was het tegen die tijd ( +5 / 6 uur) niet al weer licht, of op zijn minst licht aan het worden toen ie zou landen
Was zeker al licht, hij is voor het laatst "gezien" om 8:11 lokale tijd.
pi_137785203
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:23 schreef DeParo het volgende:

[..]

Rare vergelijking want bij de Titanic was het wel degelijk duidelijk waar dit schip was gezonken.
en dan nog konden ze die boot nergens vinden, kun je nagaan
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_137785221
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:25 schreef TLC het volgende:

[..]

en dan nog konden ze die boot nergens vinden, kun je nagaan
Volgens mij hebben ze ook niet echt gezocht tot die meneer met z'n duikbootje kwam.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 23:25:54 #52
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_137785224
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:20 schreef TLC het volgende:
De Titanic is ook -tig jaar spoorloos geweest, dus ooit komt dit vliegtuig ook wel te voorschijn ergens diep op een oceaanbodem bedekt met koraal
Aan de andere kant: het zou niet de eerste Boeing zijn die niet meer boven tafel kwam.
pi_137785243
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:24 schreef iksnaperniksvan het volgende:

[..]

Was het tegen die tijd ( +5 / 6 uur) niet al weer licht, of op zijn minst licht aan het worden toen ie zou landen
Goede vraag, geen idee, maar dan is hij waarschijnlijk alsnog in een tijdzone beland waar het vroeger is.
pi_137785294
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:22 schreef DeParo het volgende:

[..]

Midden in de nacht, met gedoofde lichten, en op een vliegveld dat wie weet wel eens wordt gebruikt?!
Dan gaat daar wel een flinke voorbereiding aan vooraf. Een plek vinden waar een Boeing ongezien kan landen, en dan ook nog tot die tijd ongezien blijven voor wat voor radar dan ook.

Gelet dan op zo'n gedegen voorbereiden moet er een goed georganiseerde groepering achter zitten met een bepaald specifiek doel voor ogen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_137785328
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:27 schreef Montagui het volgende:

[..]

Dan gaat daar wel een flinke voorbereiding aan vooraf. Een plek vinden waar een Boeing ongezien kan landen, en dan ook nog tot die tijd ongezien blijven voor wat voor radar dan ook.

Gelet dan op zo'n gedegen voorbereiden moet er een goed georganiseerde groepering achter zitten met een bepaald specifiek doel voor ogen.
Gezien datgene wat er gebeurd is met dit vliegtuig denk ik dat die voorbereiding wel min of meer mogelijk is :P :P.
pi_137785400
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:26 schreef DeParo het volgende:

[..]

Goede vraag, geen idee, maar dan is hij waarschijnlijk alsnog in een tijdzone beland waar het vroeger is.
Ehm, je beseft wel dat hij voor het laatst gezien is ergens in de omcirkelde gebieden van de cirkel rondom de satelliet? Van het plaatje dat ik postte?

Dat lijkt mij dezelfde tijdzone.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 23:30:01 #57
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_137785413
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:27 schreef Montagui het volgende:

[..]

Dan gaat daar wel een flinke voorbereiding aan vooraf. Een plek vinden waar een Boeing ongezien kan landen, en dan ook nog tot die tijd ongezien blijven voor wat voor radar dan ook.

Gelet dan op zo'n gedegen voorbereiden moet er een goed georganiseerde groepering achter zitten met een bepaald specifiek doel voor ogen.
Als je precies op de grens van twee luchtruimen via een radarloze corridor een 777 laat verdwijnen, dan vermoed ik dat dit geen idee is dat vorige week donderdagavond in de kroeg is bedacht.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_137785485
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:29 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Ehm, je beseft wel dat hij voor het laatst gezien is ergens in de omcirkelde gebieden van de cirkel rondom de satelliet? Van het plaatje dat ik postte?

Dat lijkt mij dezelfde tijdzone.
Kijkend naar het onderstaande plaatje ben ik het daar niet mee eens ;) ;) ;) ;).



Ook donker of licht kan op dat moment zeer afhankelijk zijn van waar het vliegtuig zich bevindt.
pi_137785778
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:07 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat ook maar ik bedoel qua waar het kan landen, dit zijn bekende vliegtuigen, iets korter kan waarschijnlijk ook met een beetje oefening bijvoorbeeld dat zou interessant zijn.
En weer vertrekken?
pi_137785807
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:39 schreef HiZ het volgende:

[..]

En weer vertrekken?
Wie zegt dat het vliegtuig weer vertrokken is, daarnaast overspuiten wachten tot het donker is of wanneer dan ook, wie gaat het vliegtuig tegenhouden?!
  zaterdag 15 maart 2014 @ 23:41:46 #61
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_137785863
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:39 schreef DeParo het volgende:

[..]

Wie zegt dat het vliegtuig weer vertrokken is, daarnaast overspuiten wachten tot het donker is of wanneer dan ook, wie gaat het vliegtuig tegenhouden?!
Hoe makkelijk is kerosine te verkrijgen?
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_137785871
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:39 schreef HiZ het volgende:

[..]

En weer vertrekken?
Ik zou eerst even wachten tot heel de zoektocht is afgelopen, zolang dat ding ergens veilig in een hangar staat zal niemand hem vinden. Zoiets.
pi_137785882
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:41 schreef Uccie het volgende:

[..]

Hoe makkelijk is kerosine te verkrijgen?
Dat lijkt me op de zwarte markt nauwelijks een probleem, desnoods legaal, wie kijkt mee in dat soort landen naar wie er ergens kerosine gaat kopen ;) ;) ;) ;)?!
  zaterdag 15 maart 2014 @ 23:43:19 #64
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_137785916
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:42 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat lijkt me op de zwarte markt nauwelijks een probleem, desnoods legaal, wie kijkt mee in dat soort landen naar wie er ergens kerosine gaat kopen ;) ;) ;) ;)?!
Ja, geen idee of zoiets gevolgd wordt. Vandaar mijn vraag.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_137785955
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:43 schreef Uccie het volgende:

[..]

Ja, geen idee of zoiets gevolgd wordt. Vandaar mijn vraag.
Ah:

http://traxxas.com/forums(...)can-you-buy-kerosene

Schijnbaar op heel veel plekken.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 23:45:24 #66
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_137786008
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:44 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ah:

http://traxxas.com/forums(...)can-you-buy-kerosene

Schijnbaar op heel veel plekken.
Ok, benzinestation dus _O-
Even met de 777 langs de Esso :P
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_137786023
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:45 schreef Uccie het volgende:

[..]

Ok, benzinestation dus _O-
Even met de 777 langs de Esso :P
Heel normaal in dat soort landen.
pi_137786025
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:39 schreef DeParo het volgende:

[..]

Wie zegt dat het vliegtuig weer vertrokken is, daarnaast overspuiten wachten tot het donker is of wanneer dan ook, wie gaat het vliegtuig tegenhouden?!
Ik zeg niet dat ze weer vertrokken zijn; ik vraag of het uberhaupt mogelijk is. Een vliegtuig waarvan de tanks leeg zijn landen op een relatief korte baan is wat anders dan een vol vliegtuig weer van de grond krijgen. En zoals gemeld hierboven; hoe makkelijk krijg je een tankwagen met kerosine zonder dat iemand het merkt.

Kun je natuurlijk gaan zeggen dat ze misschien niet meer willen opstijgen. Maar dan is er geen enkele reden te bedenken waarom ze naar die landingsbaan zijn gevlogen om daar verstoppertje te gaan spelen. Terrorisme is niet de kunst van het plegen van de perfecte niet na te speuren misdaad; het is de kunst van het zo zichtbaar mogelijk dingen doen die zoveel mogelijk mensen shockeren en bang maken.
pi_137786042
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:42 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat lijkt me op de zwarte markt nauwelijks een probleem, desnoods legaal, wie kijkt mee in dat soort landen naar wie er ergens kerosine gaat kopen ;) ;) ;) ;)?!
Als het in India is, dan is het wel degelijk een probleem.
pi_137786054
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:45 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat ze weer vertrokken zijn; ik vraag of het uberhaupt mogelijk is. Een vliegtuig waarvan de tanks leeg zijn landen op een relatief korte baan is wat anders dan een vol vliegtuig weer van de grond krijgen. En zoals gemeld hierboven; hoe makkelijk krijg je een tankwagen met kerosine zonder dat iemand het merkt.

Kun je natuurlijk gaan zeggen dat ze misschien niet meer willen opstijgen. Maar dan is er geen enkele reden te bedenken waarom ze naar die landingsbaan zijn gevlogen om daar verstoppertje te gaan spelen. Terrorisme is niet de kunst van het plegen van de perfecte niet na te speuren misdaad; het is de kunst van het zo zichtbaar mogelijk dingen doen die zoveel mogelijk mensen shockeren en bang maken.
Als alles al klaar stond bij dat vliegveld dan is het mogelijk wellicht, anders ook wel, het ligt er aan wat hun doel is, misschien wachten ze wel een jaar voordat ze iets gaan doen, wie zal het zeggen.
pi_137786064
OP is aangepast:

• plaatje link Martijn3A - nieuwste zoekgebied erin
• plaatje Arthur_Spooner - vliegvelden erin
• scenario's geordend en van bronnen voorzien
• meer plaatjes achter spoilers, ouder nieuws ook

Nog dringende veranderingen nodig?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137786084
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:19 schreef Marrije het volgende:

als ik het goed begrijp moet ie dus wel echt in die banen hebben gevlogen, om die rode lijnen heen. Buiten die vervaagde rode lijnen zou ie dus niet kunnen zijn.
ja, dat verkleint het zoekgebied nog aardig he?
  zaterdag 15 maart 2014 @ 23:48:21 #73
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_137786093
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:45 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat ze weer vertrokken zijn; ik vraag of het uberhaupt mogelijk is. Een vliegtuig waarvan de tanks leeg zijn landen op een relatief korte baan is wat anders dan een vol vliegtuig weer van de grond krijgen. En zoals gemeld hierboven; hoe makkelijk krijg je een tankwagen met kerosine zonder dat iemand het merkt.

Kun je natuurlijk gaan zeggen dat ze misschien niet meer willen opstijgen. Maar dan is er geen enkele reden te bedenken waarom ze naar die landingsbaan zijn gevlogen om daar verstoppertje te gaan spelen. Terrorisme is niet de kunst van het plegen van de perfecte niet na te speuren misdaad; het is de kunst van het zo zichtbaar mogelijk dingen doen die zoveel mogelijk mensen shockeren en bang maken.
Eens, als je dat ding veilig aan de grond krijgt op een verlaten landingsbaan, dan wil je er iets mee. En dat doe je niet op die plek. Dus dan zouden ze maatregelen moeten treffen om weer weg te komen, al dan niet na modificaties aan het toestel.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  zaterdag 15 maart 2014 @ 23:48:55 #74
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_137786113
quote:
6s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:47 schreef El_Matador het volgende:
OP is aangepast:

• plaatje link Martijn3A - nieuwste zoekgebied erin
• plaatje Arthur_Spooner - vliegvelden erin
• scenario's geordend en van bronnen voorzien
• meer plaatjes achter spoilers, ouder nieuws ook

Nog dringende veranderingen nodig?
#care
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_137786198
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:46 schreef HiZ het volgende:

[..]

Als het in India is, dan is het wel degelijk een probleem.
Hierboven heb ik bovendien een link geplaatst waarop India waarschuwt dat talloze vliegvelden door terroristen kunnen worden gebruikt.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 23:52:04 #76
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_137786240
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:48 schreef Uccie het volgende:

[..]

Eens, als je dat ding veilig aan de grond krijgt op een verlaten landingsbaan, dan wil je er iets mee. En dat doe je niet op die plek. Dus dan zouden ze maatregelen moeten treffen om weer weg te komen, al dan niet na modificaties aan het toestel.
Dit is te vergezocht denk ik. Die piloot heeft de grootste cover-up-actie willen uitvoeren en het is hem nog goed gelukt ook :D! Ik verdenk hem ervan ergens in het onherbergzame Tibet gecrasht te zijn. Eerst dacht ik nog aan een meer of dan toch de Indische Oceaan, maar het nadeel is dat je puinveld veel groter wordt als je op water crasht. Brokstukken gaan drijven op een relatief groot oppervlak. Wanneer je gewoon op de grond neercrasht, heb je een veel kleiner gebied waar het puin ligt. Dit lijkt me op satellietbeelden en crowdfundacties zoals Tomnod dan ook veel lastiger te vinden of in ieder geval duurt het langer.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_137786251
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:48 schreef Falco het volgende:

[..]

#care
Positieve reactie weer. :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137786291
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:51 schreef DeParo het volgende:

[..]

Hierboven heb ik bovendien een link geplaatst waarop India waarschuwt dat talloze vliegvelden door terroristen kunnen worden gebruikt.
Staat als mogelijk scenario in de OP. ;)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137786310
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:52 schreef Falco het volgende:

[..]

Dit is te vergezocht denk ik. Die piloot heeft de grootste cover-up-actie willen uitvoeren en het is hem nog goed gelukt ook :D! Ik verdenk hem ervan ergens in het onherbergzame Tibet gecrasht te zijn. Eerst dacht ik nog aan een meer of dan toch de Indische Oceaan, maar het nadeel is dat je puinveld veel groter wordt als je op water crasht. Brokstukken gaan drijven op een relatief groot oppervlak. Wanneer je gewoon op de grond neercrasht, heb je een veel kleiner gebied waar het puin ligt. Dit lijkt me op satellietbeelden en crowdfundacties zoals Tomnod dan ook veel lastiger te vinden of in ieder geval duurt het langer.
En zijn beweegreden zou zijn?
  zaterdag 15 maart 2014 @ 23:54:31 #80
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_137786337
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:53 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

En zijn beweegreden zou zijn?
De piloot is een doorgedraaide gek die postuum zijn moment of fame wilde behalen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_137786349
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:52 schreef Falco het volgende:

[..]

Dit is te vergezocht denk ik. Die piloot heeft de grootste cover-up-actie willen uitvoeren en het is hem nog goed gelukt ook :D! Ik verdenk hem ervan ergens in het onherbergzame Tibet gecrasht te zijn. Eerst dacht ik nog aan een meer of dan toch de Indische Oceaan, maar het nadeel is dat je puinveld veel groter wordt als je op water crasht. Brokstukken gaan drijven op een relatief groot oppervlak. Wanneer je gewoon op de grond neercrasht, heb je een veel kleiner gebied waar het puin ligt. Dit lijkt me op satellietbeelden en crowdfundacties zoals Tomnod dan ook veel lastiger te vinden of in ieder geval duurt het langer.
En dan maar even het gat in deze theorie aanwijzen (groot genoeg om een Boeing 777 doorheen te vliegen) Cover up van WAT ?
pi_137786377
quote:
6s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:47 schreef El_Matador het volgende:
OP is aangepast:

• plaatje link Martijn3A - nieuwste zoekgebied erin
• plaatje Arthur_Spooner - vliegvelden erin
• scenario's geordend en van bronnen voorzien
• meer plaatjes achter spoilers, ouder nieuws ook

Nog dringende veranderingen nodig?
Dat scheelt al een stuk :)
Zou je nog [url = http://www.nytimes.com/20(...)html?ref=world&_r=0] om het plaatje heen [/ url ] kunnen zetten? Ik heb het bij hen weggehaald dus dan is bronvermelding wel prettig.
pi_137786398
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:51 schreef DeParo het volgende:

[..]

Hierboven heb ik bovendien een link geplaatst waarop India waarschuwt dat talloze vliegvelden door terroristen kunnen worden gebruikt.
Dat heb ik gezien; India is ook een goddeloos bureaucratisch land waar het regelen van de eenvoudigste dingen eindeloos kan duren.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 23:56:30 #84
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_137786409
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:52 schreef Falco het volgende:

[..]

Dit is te vergezocht denk ik. Die piloot heeft de grootste cover-up-actie willen uitvoeren en het is hem nog goed gelukt ook :D! Ik verdenk hem ervan ergens in het onherbergzame Tibet gecrasht te zijn. Eerst dacht ik nog aan een meer of dan toch de Indische Oceaan, maar het nadeel is dat je puinveld veel groter wordt als je op water crasht. Brokstukken gaan drijven op een relatief groot oppervlak. Wanneer je gewoon op de grond neercrasht, heb je een veel kleiner gebied waar het puin ligt. Dit lijkt me op satellietbeelden en crowdfundacties zoals Tomnod dan ook veel lastiger te vinden of in ieder geval duurt het langer.
Ik denk zelf ook niet dat hij veilig aan de grond staat. En ook ik denk nu dat hij de noordroute heeft genomen. Ik denk dat hij via de zuidroute eerder gepingd (?) zou zijn. Ik heb het idee dat bij Australie meer opgepikt wordt dan india, pakistan, nepal, bhutan en weet ik het allemaal bij elkaar.
Maar kan het niet onderbouwen, hoor.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  zaterdag 15 maart 2014 @ 23:57:43 #85
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_137786452
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:54 schreef Falco het volgende:

[..]

De piloot is een doorgedraaide gek die postuum zijn moment of fame wilde behalen.
Dat geloof ik dan weer niet.
Dat vliegtuig is gekaapt, maar ik sluit niet uit dat de piloot onderdeel uitmaakte van de kapers.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_137786463
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Staat als mogelijk scenario in de OP. ;)
^O^ ^O^

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:56 schreef HiZ het volgende:

[..]

Dat heb ik gezien; India is ook een goddeloos bureaucratisch land waar het regelen van de eenvoudigste dingen eindeloos kan duren.
Integendeel, maar hoe dan ook, ik vind het opmerkelijk dat ze zeggen dat niemand ongezien hun luchtruim binnen kan komen terwijl ze min of meer erkennen niet alles in de gaten te kunnen houden :P :P.
pi_137786466
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:54 schreef Falco het volgende:

[..]

De piloot is een doorgedraaide gek die postuum zijn moment of fame wilde behalen.
Dat is dus op geen enkele manier te verklaren aan de hand van het spoorloos laten verdwijnen van dit vliegtuig. Nu we geen vliegtuig hebben kan iedereen aan boord van dat vliegtuig verantwoordelijk zijn geweest voor de verdwijning. Om maar te zwijgen van de talloze mensen buiten het vliegtuig die verantwoordelijk kunnen zijn. Als je eeuwig berucht wil worden door een waanzinnige daad, dan zorg je dat iedereen zeker weet dat je het hebt gedaan.
pi_137786489
quote:
hebbie een bron?

Poejmon, hij staat erbij.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137786501
Wat ik in die culturen wel voor mogelijk houd is dat hij z'n familie niet ten schande wil brengen en daarom het vliegtuig spoorloos heeft proberen te doen laten verdwijnen ergens.
pi_137786535
Veel succes met speculeren nog! ik ga mijn bed in!
pi_137786542
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:59 schreef DeParo het volgende:
Wat ik in die culturen wel voor mogelijk houd is dat hij z'n familie niet ten schande wil brengen en daarom het vliegtuig spoorloos heeft proberen te doen laten verdwijnen ergens.
Lijkt me onzin, hij weet ook wel dat als het vliegtuig NOOIT wordt gevonden dat hij waarschijnlijk ook als schuldige aangewezen wordt.
pi_137786549
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:58 schreef HiZ het volgende:

[..]

Dat is dus op geen enkele manier te verklaren aan de hand van het spoorloos laten verdwijnen van dit vliegtuig. Nu we geen vliegtuig hebben kan iedereen aan boord van dat vliegtuig verantwoordelijk zijn geweest voor de verdwijning. Om maar te zwijgen van de talloze mensen buiten het vliegtuig die verantwoordelijk kunnen zijn. Als je eeuwig berucht wil worden door een waanzinnige daad, dan zorg je dat iedereen zeker weet dat je het hebt gedaan.
Eens, zelfmoord:
• snel plan - neus naar beneden en gaan
• heftig plan - ergens waar het indruk maakt - terugvliegen naar KL en in de Petronas Towers knallen

Eerst een beetje rondjes vliegen en dan denken "nou dan hier maar" is vreemd, bovendien moet je eerst alle anderen uitschakelen dan.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137786555
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:00 schreef iksnaperniksvan het volgende:
Veel succes met speculeren nog! ik ga mijn bed in!
Truste!
pi_137786565
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:59 schreef DeParo het volgende:
Wat ik in die culturen wel voor mogelijk houd is dat hij z'n familie niet ten schande wil brengen en daarom het vliegtuig spoorloos heeft proberen te doen laten verdwijnen ergens.
En wat wilde hij dan bereiken met de joyride met het vliegtuig zelf? De stelling is volkomen tegenstrijdig.
pi_137786601
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:00 schreef HiZ het volgende:

[..]

En wat wilde hij dan bereiken met de joyride met het vliegtuig zelf? De stelling is volkomen tegenstrijdig.
Welke joyride??
  zondag 16 maart 2014 @ 00:02:08 #96
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_137786606
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:58 schreef HiZ het volgende:

[..]

Dat is dus op geen enkele manier te verklaren aan de hand van het spoorloos laten verdwijnen van dit vliegtuig. Nu we geen vliegtuig hebben kan iedereen aan boord van dat vliegtuig verantwoordelijk zijn geweest voor de verdwijning. Om maar te zwijgen van de talloze mensen buiten het vliegtuig die verantwoordelijk kunnen zijn. Als je eeuwig berucht wil worden door een waanzinnige daad, dan zorg je dat iedereen zeker weet dat je het hebt gedaan.
Het is logisch dat een piloot de meeste invloed op het wel en wee van zijn vliegtuig heeft. Dikke kans dat ie verantwoordelijk is voor het verdwijnen van zijn kist. Waarschijnlijk is ie pienter genoeg dat het vliegtuig vroeg of laat toch es gevonden en het mysterie rond deze vlucht opgelost gaat worden. Ondertussen hebben wij het er al 19 topics (incl. OP-geneuzel) hierover zonder dat een brokstuk gevonden is, terwijl een gemiddelde vliegtuigcrash minder topics heeft op FOK! Lijkt me toch dat je dan eeuwig berucht gaat worden.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_137786609
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:59 schreef DeParo het volgende:
Wat ik in die culturen wel voor mogelijk houd is dat hij z'n familie niet ten schande wil brengen en daarom het vliegtuig spoorloos heeft proberen te doen laten verdwijnen ergens.
:?

Waarom in godsnaam??
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137786615
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:00 schreef iksnaperniksvan het volgende:
Veel succes met speculeren nog! ik ga mijn bed in!
Welterusten!!
  zondag 16 maart 2014 @ 00:03:28 #99
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_137786647
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:59 schreef DeParo het volgende:
Wat ik in die culturen wel voor mogelijk houd is dat hij z'n familie niet ten schande wil brengen en daarom het vliegtuig spoorloos heeft proberen te doen laten verdwijnen ergens.
Kijk naar hoe de Maleisische overheid of Malaysian Airways stuntelt. Pas vandaag werd het huis van die piloot doorgespit. Ze durven niet toe te geven dat één van hun landgenoten een bizarre daad op zijn geweten kan hebben.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_137786654
quote:
2s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:02 schreef Falco het volgende:

[..]

Het is logisch dat een piloot de meeste invloed op het wel en wee van zijn vliegtuig heeft. Dikke kans dat ie verantwoordelijk is voor het verdwijnen van zijn kist. Waarschijnlijk is ie pienter genoeg dat het vliegtuig vroeg of laat toch es gevonden en het mysterie rond deze vlucht opgelost gaat worden. Ondertussen hebben wij het er al 19 topics (incl. OP-geneuzel) zonder dat een brokstuk gevonden is, terwijl een gemiddelde vliegtuigcrash minder topics heeft op FOK! Lijkt me toch dat je dan eeuwig berucht gaat worden.
Denk je echt dat er van 238 mensen níemand is die na 7 uur (!) die piloot es heeft overmeesterd??
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137786674
quote:
2s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:03 schreef Falco het volgende:

[..]

Kijk naar hoe de Maleisische overheid of Malaysian Airways stuntelt. Pas vandaag werd het huis van die piloot doorgespit. Ze durven niet toe te geven dat één van hun landgenoten een bizarre daad op zijn geweten kan hebben.
Inmiddels wel, ze geven het openlijk toe als mogelijkheid, dus echt onderzoek zal nu wel komen, denk dat ze flink onder druk zijn gezet door verschillende landen, waaronder China en de Verenigde Staten.
pi_137786691
quote:
12s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Denk je echt dat er van 238 mensen níemand is die na 7 uur (!) die piloot es heeft overmeesterd??
Stel dat hij de co-piloot heeft gedood, wie moet dan het vliegtuig besturen, daarnaast kan zo'n ervaren piloot vast allerlei stunts uithalen om iedereen weer rustig te krijgen.
pi_137786697
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:02 schreef DeParo het volgende:

[..]

Welke joyride??
7 uur rondvliegen met een vliegtuig in afwijking van de vastgestelde vluchtroute voorafgaand aan de verdwijning? Het vliegtuig is verdwenen ná die 7 uur. Elke verklaring over het einde van de vlucht (onverschillig welke) die dat rondvliegen niet verklaart is onvolledig.
pi_137786720
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:05 schreef HiZ het volgende:

[..]

7 uur rondvliegen met een vliegtuig in afwijking van de vastgestelde vluchtroute voorafgaand aan de verdwijning? Het vliegtuig is verdwenen ná die 7 uur. Elke verklaring over het einde van de vlucht (onverschillig welke) die dat rondvliegen niet verklaart is onvolledig.
Waarom is dat tegenstrijdig met het vliegtuig zo goed als spoorloos te laten verdwijnen, met als reden schaamte, of zijn familie de schande te willen besparen bijvoorbeeld?!
  zondag 16 maart 2014 @ 00:06:01 #105
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_137786733
Heren, ik ga er een nachtje over slapen ;)
Tot morgen!
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_137786734
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:04 schreef DeParo het volgende:

[..]

Stel dat hij de co-piloot heeft gedood, wie moet dan het vliegtuig besturen, daarnaast kan zo'n ervaren piloot vast allerlei stunts uithalen om iedereen weer rustig te krijgen.
Dat kan, maar 10 man/vrouw crew is ook getraind op dat soort dingen. Bovendien heb je altijd heldhaftige passagiers (zie de Ethiopian Airlines-flight).
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137786748
quote:
7s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:06 schreef Uccie het volgende:
Heren, ik ga er een nachtje over slapen ;)
Tot morgen!
Truste, droom er niet van ;)
pi_137786752
quote:
7s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:06 schreef Uccie het volgende:
Heren, ik ga er een nachtje over slapen ;)
Tot morgen!
Slaap lekker!
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137786764
quote:
7s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:06 schreef Uccie het volgende:
Heren, ik ga er een nachtje over slapen ;)
Tot morgen!
Welterusten!!
pi_137786806
quote:
14s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat kan, maar 10 man/vrouw crew is ook getraind op dat soort dingen. Bovendien heb je altijd heldhaftige passagiers (zie de Ethiopian Airlines-flight).
Klopt, en je zag het ook na 9/11 daarnaast was die Nieuw-Zeelander een ex-militair, en zat er een steward met ook een vliegsimulator en een Chinees met vliegervaring in Zweden.
  zondag 16 maart 2014 @ 00:07:48 #111
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_137786816
quote:
12s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Denk je echt dat er van 238 mensen níemand is die na 7 uur (!) die piloot es heeft overmeesterd??
Hoe kan dit? Boven de Zuid-Chinese zee heeft hij zijn co-piloot met een mes uitgeschakeld. Vervolgens communicatie-apparatuur uitgeschakeld, over dat schiereiland richting de Indische oceaan gevlogen, daar wat gezigzagd als afleidingsmanoeuvre. Tot slot nog meer communicatie-apparaten uitgezet en naar het onherbergzaamste gebied ter wereld (Tibet) gevlogen.

Het is nacht geweest, dus veel passagiers zullen niet meteen doorhebben dat ze niet boven Oost-China vliegen. Daarnaast is die deur dus dicht en zal die piloot die ook grondig vergrendeld hebben. Het ergste wat je kan doen is bonken op de deur, maar wat haalt dat uit? Dat vliegtuig crasht uiteindelijk wel... Wellicht dat ie van tevoren zijn vreemde moves via de intercom heeft uitgelegd aan de passagier en ze daarmee geruststellen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 16 maart 2014 @ 00:08:14 #112
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137786828
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:52 schreef Falco het volgende:

[..]

Dit is te vergezocht denk ik. Die piloot heeft de grootste cover-up-actie willen uitvoeren en het is hem nog goed gelukt ook :D! Ik verdenk hem ervan ergens in het onherbergzame Tibet gecrasht te zijn. Eerst dacht ik nog aan een meer of dan toch de Indische Oceaan, maar het nadeel is dat je puinveld veel groter wordt als je op water crasht. Brokstukken gaan drijven op een relatief groot oppervlak. Wanneer je gewoon op de grond neercrasht, heb je een veel kleiner gebied waar het puin ligt. Dit lijkt me op satellietbeelden en crowdfundacties zoals Tomnod dan ook veel lastiger te vinden of in ieder geval duurt het langer.
als hij echt over land is gevlogen dat laatste stuk dan zou hij daar dus ook onder of boven de radar hebben moeten vliegen of er volgt komende dagen nog wat nieuws met vliegtuig zonder trsnsponder gespot op radar van weet ik waar. Als ie ergens op land is gecrasht dan vindt men hopelijk wel sneller het wrak. In de indian ocean kan het nog wel ff duren, al beperkt die kaart met die noordelijke en zuidelijke strepen met rode vervaagde lijnen erom wel behoorlijk inderdaad.
pi_137786844
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 23:54 schreef Falco het volgende:

[..]

De piloot is een doorgedraaide gek die postuum zijn moment of fame wilde behalen.
Ah onder de noemer vergezocht, zeker als we het vliegtuig (nog lang) niet gaan vinden
pi_137786872
quote:
2s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:07 schreef Falco het volgende:

[..]

Hoe kan dit? Boven de Zuid-Chinese zee heeft hij zijn co-piloot met een mes uitgeschakeld. Vervolgens communicatie-apparatuur uitgeschakeld, over dat schiereiland richting de Indische oceaan gevlogen, daar wat gezigzagd als afleidingsmanoeuvre. Tot slot nog meer communicatie-apparaten uitgezet en naar het onherbergzaamste gebied ter wereld (Tibet) gevlogen.

Het is nacht geweest, dus veel passagiers zullen niet meteen doorhebben dat ze niet boven Oost-China vliegen. Daarnaast is die deur dus dicht en zal die piloot die ook grondig vergrendeld hebben. Het ergste wat je kan doen is bonken op de deur, maar wat haalt dat uit? Dat vliegtuig crasht uiteindelijk wel...
Zo'n deur valt echt wel open te breken ;) ;), zeker met wat moeite, en als de crew ongerust begint te raken bijvoorbeeld.
pi_137786875
quote:
6s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 22:58 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Zaharie met z'n vliegsimulator.

[ afbeelding ]
Hee, die Saitek yoke heb ik ook. Pleuresding is 't. :+ Verder wel gaaf opgezet met zoveel schermen.. :9~
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_137786877
quote:
12s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Denk je echt dat er van 238 mensen níemand is die na 7 uur (!) die piloot es heeft overmeesterd??
Dat is dus mijn 'theorie'; ik denk dat er een plan was dat niet is uitgevoerd. Daarbij ga ik ervanuit dat een van de piloten deel is geweest van de uitvoerders van dat plan. Beiden kan natuurlijk ook. De manier waarop de zenders werden uitgeschakeld wijzen daar wel een beetje op. Ik denk ook dat er na de koerswijziging mensen zijn geweest die doorkregen dat er iets goed mis was. Hetzij collega's uit de cabine, hetzij passagiers. Die hebben vervolgens geprobeerd om de controle over het vliegtuig te krijgen en gedurende die poging is het vliegtuig ofwel neergestort ofwel opzettelijk gecrasht omdat de missie mislukt was.
pi_137786879
quote:
2s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:07 schreef Falco het volgende:

[..]

Hoe kan dit? Boven de Zuid-Chinese zee heeft hij zijn co-piloot met een mes uitgeschakeld. Vervolgens communicatie-apparatuur uitgeschakeld, over dat schiereiland richting de Indische oceaan gevlogen, daar wat gezigzagd als afleidingsmanoeuvre. Tot slot nog meer communicatie-apparaten uitgezet en naar het onherbergzaamste gebied ter wereld (Tibet) gevlogen.

Het is nacht geweest, dus veel passagiers zullen niet meteen doorhebben dat ze niet boven Oost-China vliegen. Daarnaast is die deur dus dicht en zal die piloot die ook grondig vergrendeld hebben. Het ergste wat je kan doen is bonken op de deur, maar wat haalt dat uit? Dat vliegtuig crasht uiteindelijk wel...
Ik volg je in je Tibet-hypothese, denk ik namelijk ook (of Myanmar), maar waarom zou je zoveel waarde vernietigen?

En je vergeet 10 man crew... hoe doodt de piloot die? En hoe foolt hij ze met die vluchten? Die merken dat niet denk je? ;)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 16 maart 2014 @ 00:10:03 #118
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_137786889
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:08 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ah onder de noemer vergezocht, zeker als we het vliegtuig (nog lang) niet gaan vinden
Dit is toch minder vergezocht dan het vliegtuig voorbereiden voor een of andere terroristische actie tijdens die Nuclear Top :')__
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_137786922
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:05 schreef DeParo het volgende:

[..]

Waarom is dat tegenstrijdig met het vliegtuig zo goed als spoorloos te laten verdwijnen, met als reden schaamte, of zijn familie de schande te willen besparen bijvoorbeeld?!
Dat kan hij ook door gewoon thuis in zijn badkuip zelfmoord plegen. Of gewoon 'good night' zeggen en het vliegtuig in de golf van Thailand crashen.
pi_137786938
quote:
14s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat kan, maar 10 man/vrouw crew is ook getraind op dat soort dingen. Bovendien heb je altijd heldhaftige passagiers (zie de Ethiopian Airlines-flight).
United 93 had ik zelf al genoemd.
pi_137786940
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:09 schreef HiZ het volgende:

[..]

Dat is dus mijn 'theorie'; ik denk dat er een plan was dat niet is uitgevoerd. Daarbij ga ik ervanuit dat een van de piloten deel is geweest van de uitvoerders van dat plan. Beiden kan natuurlijk ook. De manier waarop de zenders werden uitgeschakeld wijzen daar wel een beetje op. Ik denk ook dat er na de koerswijziging mensen zijn geweest die doorkregen dat er iets goed mis was. Hetzij collega's uit de cabine, hetzij passagiers. Die hebben vervolgens geprobeerd om de controle over het vliegtuig te krijgen en gedurende die poging is het vliegtuig ofwel neergestort ofwel opzettelijk gecrasht omdat de missie mislukt was.
Ik acht deze kans ook heel hoog, je beschrijft het zoals ik zie, maar denk (en hoop) dat het vliegtuig veilig in Tibet (veel radar), Saudi-Arabie (leeg) of Myanmar (optie) staat.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137786944
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:10 schreef HiZ het volgende:

[..]

Dat kan hij ook door gewoon thuis in zijn badkuip zelfmoord plegen. Of gewoon 'good night' zeggen en het vliegtuig in de golf van Thailand crashen.
Hoe bespaart hij z'n familie dan de schande van zelfmoord daar :') :')?!
pi_137786980
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:11 schreef HiZ het volgende:

[..]

United 93 had ik zelf al genoemd.
Het officiële verhaal volgend is dat inderdaad een goed voorbeeld.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137787018
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:11 schreef DeParo het volgende:

[..]

Hoe bespaart hij z'n familie dan de schande van zelfmoord daar :') :')?!
Die bespaart hij z'n familie sws niet, gevonden of niet gevonden, en dat allemaal omdat die ping niet is uitgezet waardoor ze nu zeker weten dat het opzettelijk is geweest.
  zondag 16 maart 2014 @ 00:13:36 #125
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_137787021
quote:
14s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:09 schreef El_Matador het volgende:
hypothese, denk ik namelijk ook (of Myanmar), maar waarom zou je zoveel waarde vernietigen?

En je vergeet 10 man crew... hoe doodt de piloot die? En hoe foolt hij ze met die vluchten? Di
Iemand van verstand van vliegtuigen die dat kan bevestigen? Ik neem aan dat alleen de piloot de controle heeft over de deur van zijn cabine? Crew zou het wel sneller door kunnen hebben maar die kunnen ook niks beters doen dan bonken op de deur.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 16 maart 2014 @ 00:14:28 #126
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137787047
quote:
2s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:07 schreef Falco het volgende:

[..]

Hoe kan dit? Boven de Zuid-Chinese zee heeft hij zijn co-piloot met een mes uitgeschakeld. Vervolgens communicatie-apparatuur uitgeschakeld, over dat schiereiland richting de Indische oceaan gevlogen, daar wat gezigzagd als afleidingsmanoeuvre. Tot slot nog meer communicatie-apparaten uitgezet en naar het onherbergzaamste gebied ter wereld (Tibet) gevlogen.

Het is nacht geweest, dus veel passagiers zullen niet meteen doorhebben dat ze niet boven Oost-China vliegen. Daarnaast is die deur dus dicht en zal die piloot die ook grondig vergrendeld hebben. Het ergste wat je kan doen is bonken op de deur, maar wat haalt dat uit? Dat vliegtuig crasht uiteindelijk wel... Wellicht dat ie van tevoren zijn vreemde moves via de intercom heeft uitgelegd aan de passagier en ze daarmee geruststellen.

zou kunnen, om het slechte weer heen vliegen
pi_137787052
quote:
2s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:13 schreef Falco het volgende:

[..]

Iemand van verstand van vliegtuigen die dat kan bevestigen? Ik neem aan dat alleen de piloot de controle heeft over de deur van zijn cabine? Crew zou het wel sneller door kunnen hebben maar die kunnen ook niks beters doen dan bonken op de deur.
De cockpitdeur gaat volgens mij open met een code, maar ik weet niet of deze alsnog van binnenuit vergrendeld kan worden. En ik weet ook niet wie deze code in bezit hebben.
pi_137787062
quote:
2s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:07 schreef Falco het volgende:

[..]

Hoe kan dit? Boven de Zuid-Chinese zee heeft hij zijn co-piloot met een mes uitgeschakeld. Vervolgens communicatie-apparatuur uitgeschakeld, over dat schiereiland richting de Indische oceaan gevlogen, daar wat gezigzagd als afleidingsmanoeuvre. Tot slot nog meer communicatie-apparaten uitgezet en naar het onherbergzaamste gebied ter wereld (Tibet) gevlogen.

Het is nacht geweest, dus veel passagiers zullen niet meteen doorhebben dat ze niet boven Oost-China vliegen. Daarnaast is die deur dus dicht en zal die piloot die ook grondig vergrendeld hebben. Het ergste wat je kan doen is bonken op de deur, maar wat haalt dat uit? Dat vliegtuig crasht uiteindelijk wel... Wellicht dat ie van tevoren zijn vreemde moves via de intercom heeft uitgelegd aan de passagier en ze daarmee geruststellen.

De cabin crew moet de koerswijziging wel hebben gemerkt. Die moeten ook hebben gemerkt dat er in plaats van een vlucht over Thailand, er een route over zee de andere kant op werd gevolgd. Er zijn ook diverse grote veranderingen geweest in de hoogte waarop het vliegtuig vloog. En tenslotte, de laatste paar uur had het vliegtuig over land moeten vliegen (China), en waar het vloog week topografisch te veel af van het vasteland van China om niet op te vallen. Helemaal als dat (zoals waarschijnlijk) de Indische Oceaan was.
pi_137787066
quote:
2s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:13 schreef Falco het volgende:

[..]

Iemand van verstand van vliegtuigen die dat kan bevestigen? Ik neem aan dat alleen de piloot de controle heeft over de deur van zijn cabine? Crew zou het wel sneller door kunnen hebben maar die kunnen ook niks beters doen dan bonken op de deur.
Bekijk de Helios-vlucht in de OP. 1 (!) steward met zuurstoffles in zijn hand wist met een karretje de vergrendelde deur in te beuken.

In 7 uur met 237 man is dat een koekie.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137787070
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:13 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Die bespaart hij z'n familie sws niet, gevonden of niet gevonden, en dat allemaal omdat die ping niet is uitgezet waardoor ze nu zeker weten dat het opzettelijk is geweest.
Als het vliegtuig niet wordt gevonden, of iets belastend, dan zullen we niet snel weten wie verantwoordelijk is laat staan wat er is gebeurd met het vliegtuig.
  zondag 16 maart 2014 @ 00:16:01 #131
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_137787088
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:14 schreef Marrije het volgende:

[..]

zou kunnen, om het slechte weer heen vliegen
Technisch mankement. "We moeten terugvliegen of uitwijken naar een andere luchthaven :o."
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_137787104
quote:
2s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:13 schreef Falco het volgende:

[..]

Iemand van verstand van vliegtuigen die dat kan bevestigen? Ik neem aan dat alleen de piloot de controle heeft over de deur van zijn cabine? Crew zou het wel sneller door kunnen hebben maar die kunnen ook niks beters doen dan bonken op de deur.
De deuren zijn na 9/11 flink verstevigd, maar niet ondoordringbaar, veel experts zeggen dat dubbele deuren zoals El Al gebruikt veel beter zijn maar die worden nog maar zelden gebruikt.
pi_137787135
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:11 schreef DeParo het volgende:

[..]

Hoe bespaart hij z'n familie dan de schande van zelfmoord daar :') :')?!
De schande van het ofwel magistraal falen in zijn werk als piloot of het vermoorden van 240 mensen is kleiner ?
pi_137787144
quote:
2s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:16 schreef Falco het volgende:

[..]

Technisch mankement. "We moeten terugvliegen of uitwijken naar een andere luchthaven :o."
Ho Chi Minh is een half uurtje vliegen. Dan terug naar KL kan nog, maar nee, het gaat naar Andaman. Dat heeft de crew zo door. En die zien de navigatie net als alle passagiers, in het beeldschermpje voor ze.

je foolt niet 237 mensen 7 uur lang. Onmogelijk.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137787169
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:17 schreef HiZ het volgende:

[..]

De schande van het ofwel magistraal falen in zijn werk als piloot of het vermoorden van 240 mensen is kleiner ?
Magistraal falen, kom op zeg, een beetje vergezocht, daarnaast denk ik inderdaad dat er een groot verschil is tussen zelfmoord op deze manier en overmeesterd worden door een kaper inderdaad.
pi_137787179
quote:
6s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ho Chi Minh is een half uurtje vliegen. Dan terug naar KL kan nog, maar nee, het gaat naar Andaman. Dat heeft de crew zo door. En die zien de navigatie net als alle passagiers, in het beeldschermpje voor ze.

je foolt niet 237 mensen 7 uur lang. Onmogelijk.
Levend niet nee...
pi_137787183
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:15 schreef DeParo het volgende:

[..]

Als het vliegtuig niet wordt gevonden, of iets belastend, dan zullen we niet snel weten wie verantwoordelijk is laat staan wat er is gebeurd met het vliegtuig.
We weten wel dat hij heeft gefaald in zijn belangrijkste functie; het veilig vervoeren van zijn passagiers.
pi_137787203
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:18 schreef HiZ het volgende:

[..]

We weten wel dat hij heeft gefaald in zijn belangrijkste functie; het veilig vervoeren van zijn passagiers.
Dat zeg je alleen maar omdat je de zelfmoord piloot-theorie niet spannend genoeg vindt.
  zondag 16 maart 2014 @ 00:20:18 #139
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_137787228
quote:
6s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:17 schreef El_Matador het volgende:
en half uurtje vliegen. Dan terug naar KL kan nog, maar nee, het gaat naar Andaman. Dat heeft de crew zo door. En die zien de navigatie net als alle passagiers, in het beeldschermpje voor ze.

Dat schermpje (net als alle andere entertainmentsystemen van de passagiers) heeft ie uitgezet onder de noemer 'technisch mankement'. Denk dat in de culturen ook een heel groot hiërarchisch gevoel heerst en dat een 'simpele' steward of stewardess het niet meteen durft om de superieure piloot aan te spreken op zijn vreemde vlieggedrag.

Echt, ik heb dit scenario nu helemaal uitgedokterd en het lijkt me heel plausibel. Maar zul je zien, dat er toch iets heel anders gebeurd is :')_
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_137787230
quote:
2s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:16 schreef Falco het volgende:

[..]

Technisch mankement. "We moeten terugvliegen of uitwijken naar een andere luchthaven :o."
Vliegen boven een oceaan of boven het vasteland van Azie is echt niet op die manier te verklaren. Nog afgezien van het feit dat je met minimaal inzicht gewoon ziet dat je de verkeerde kant opvliegt. En het heeft geen paar uur geduurd maar 7 uur. Geen enkele uitwijk manoeuvre duurt 7 uur.
pi_137787239
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:18 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Levend niet nee...
Hoe krijg je ze dood? Met decompressie of gas (hoogst onwaarschijnlijk, kost veel voorbereiding). Bij decompressie ga je zelf ook dood en moet je eerst de autopiloot zo raar precies langs die waypoints leiden... Precies op koers van de airlines.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137787250
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:19 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat zeg je alleen maar omdat je de zelfmoord piloot-theorie niet spannend genoeg vindt.
Ikzelf vind de zelfmoord piloot-theorie heel spannend, maar ik geloof er niet in, niet bij deze piloot. Misschien de co-piloot...
pi_137787280
quote:
2s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:20 schreef Falco het volgende:

[..]

Dat schermpje (net als alle andere entertainmentsystemen van de passagiers) heeft ie uitgezet onder de noemer 'technisch mankement'. Denk dat in de culturen ook een heel groot hiërarchisch gevoel heerst en dat een 'simpele' steward of stewardess het niet meteen durft om de superieure piloot aan te spreken op zijn vreemde vlieggedrag.

Echt, ik heb dit scenario nu helemaal uitgedokterd en het lijkt me heel plausibel. Maar zul je zien, dat er toch iets heel anders gebeurd is :')_
Die cultuur is wel zo, maar in de eerste plaats heeft de crew de verantwoordelijkheid over het personeel. Die gaan niet zitten afwachten of drankjes rondbrengen (het is nacht), maar die slaan alarm. Het is geen Air Oeloeboele, maar een gerenommeerde maatschappij. Die crew grijpt in (als ze niet in het complot zitten).
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137787293
quote:
6s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hoe krijg je ze dood? Met decompressie of gas (hoogst onwaarschijnlijk, kost veel voorbereiding). Bij decompressie ga je zelf ook dood en moet je eerst de autopiloot zo raar precies langs die waypoints leiden... Precies op koers van de airlines.
Een handlanger bij de crew die eten vergiftigd? Of misschien is het eten op het vliegveld al vergiftigd voordat het het vliegtuig inging, de mensen die niets hebben gegeten of gedronken kunnen achteraf alsnog zijn afgemaakt aangezien dat er niet veel zullen zijn.
pi_137787297
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:19 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat zeg je alleen maar omdat je de zelfmoord piloot-theorie niet spannend genoeg vindt.
Nee, ik zeg het omdat ik de stelling die jij poneerde niet solide vond. Jij laat voor het gemak een vlucht van 7 uur weg.
pi_137787335
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:22 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Een handlanger bij de crew die eten vergiftigd? Of misschien is het eten op het vliegveld al vergiftigd voordat het het vliegtuig inging, de mensen die niets hebben gegeten of gedronken kunnen achteraf alsnog zijn afgemaakt aangezien dat er niet veel zullen zijn.
Op een nachtvlucht als deze (ik neem ze regelmatig) krijg je geen warm eten. Hooguit een snackje en die eten veel mensen pas later of niet.

Op het vliegveld lijkt me echt aluhoedjes, veel te groot complot nodig en risico dat andere reizigers ook vergiftigd raken. Daar is geen enkele aanwijzing voor.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137787342
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:22 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Een handlanger bij de crew die eten vergiftigd? Of misschien is het eten op het vliegveld al vergiftigd voordat het het vliegtuig inging, de mensen die niets hebben gegeten of gedronken kunnen achteraf alsnog zijn afgemaakt aangezien dat er niet veel zullen zijn.
Dat is dus weer 'stiekeme terroristen'. Terroristen zijn niet gebaat bij discrete aanvallen.
pi_137787357
quote:
6s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:23 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Op een nachtvlucht als deze (ik neem ze regelmatig) krijg je geen warm eten. Hooguit een snackje en die eten veel mensen pas later of niet.

Op het vliegveld lijkt me echt aluhoedjes, veel te groot complot nodig en risico dat andere reizigers ook vergiftigd raken. Daar is geen enkele aanwijzing voor.
voor 90% wat hier geluld wordt zijn geen aanwijzingen :')
pi_137787367
quote:
6s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ho Chi Minh is een half uurtje vliegen. Dan terug naar KL kan nog, maar nee, het gaat naar Andaman. Dat heeft de crew zo door. En die zien de navigatie net als alle passagiers, in het beeldschermpje voor ze.

je foolt niet 237 mensen 7 uur lang. Onmogelijk.
Bron? Of is het weer een hersenspinsel gebracht als een feit.. er klopt niks van. Afgezien van de gezagvoerder en FO, hoeft de crew het niet te weten. De senior purser kan instructies krijgen van de gezagvoerder en moet deze opvolgen. Het onboard flight system kan vanuit de cockpit worden uitgeschakeld. Als jij alleen blauwe lucht ziet heb je ook geen idee waar je heen vliegt. Als passagier van de KLM heb ik dit een keer meegemaakt (AMS-PVG, 744): onboard systemschermpjes waren defect, gevolg: af en toe werden er Mr Bean filmpjes afgespeeld. Niemand die wist waar we heen vlogen.
pi_137787375
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:20 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Ikzelf vind de zelfmoord piloot-theorie heel spannend, maar ik geloof er niet in, niet bij deze piloot. Misschien de co-piloot...
Het is wel een reële mogelijkheid, maar een kaping is dat ook nog steeds, maar ik vind het logisch dat hij het vliegtuig probeert te doen laten verdwijnen om zijn omgeving veel schande te besparen.
  zondag 16 maart 2014 @ 00:25:24 #151
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_137787386
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:20 schreef HiZ het volgende:

[..]

Vliegen boven een oceaan of boven het vasteland van Azie is echt niet op die manier te verklaren. Nog afgezien van het feit dat je met minimaal inzicht gewoon ziet dat je de verkeerde kant opvliegt. En het heeft geen paar uur geduurd maar 7 uur. Geen enkele uitwijk manoeuvre duurt 7 uur.
Hij kan toch zeggen dat ze vanwege het technische mankement moeten uitwijken naar Calcutta omdat dat de eerste luchthaven is die een Boeing 777 met bepaalde problemen kan opvangen. Ik zou het als passagier dan ook nog enigszins willen geloven. Daarmee heeft ie al drie uur gewonnen. Aan de andere kant houd je de passagiers wel wakker met dit soort meldingen. Ik zou toch minder lekker slapen...
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')