DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:17 |
+++++ GELIEVE AL HET NIEUWS ONDER "UPDATES" TE PLAATSEN. ZO STAAT HET IN CHRONOLOGISCHE VOLGORDE ONDER DE BASISINFORMATIE! +++++ ========================================================== Laatste status: MOGELIJKE KAPING, ZOEKGEBIED CENTRAAL-AZIE TOT AUSTRALIE ========================================================== ![]() ![]() ========================================================== Help met zoeken via: http://www.tomnod.com/nod/challenge/malaysiaairsar2014 ========================================================== ![]() ========================================================== Informatieve video's: • http://edition.cnn.com/20(...)nes-knowns-unknowns/ Simulatie van hoe het gebeurd zou kunnen zijn: Zie ook: Helios Flight 522 - 14 augustus 2005 ========================================================== Topografische en bathymetrische kaart: Gebied waar het vliegtuig is verdwenen: ![]() Kaart van het eilandje Pulau Perak, waar volgens eerdere berichten iets op een militaire radar iets te zien zou zijn geweest wat mogelijk (onbevestigd) het vliegtuig zou kunnen zijn: Werking van verschillende radar-systemen: Zoekgebied: Type vliegtuig: De piloten: • Gezagvoerder Zaharie Ahmad Shah (53) - meer dan 18.000 vlieguren - fervent flightsim-liefhebber, met een eigengebouwde vliegsimulator thuis. • Eerste officier Fariq Abdul Hamid (27) - meer dan 2763 vlieguren - nodigde blonde vrouwen uit op het flight-deck en rookte sigaretjes met ze. ![]() ![]() Achtergrondinformatie Algemeen Dagblad (mobiele versie). Eerste bevindingen na verdwijning van het toestel: ========================================================== Passagierslijst (.pdf) Bijzondere passagiers: • Surti Dahlia (50) - Nederlands-Indische vrouw uit Osdorp, Amsterdam - voor familiebezoek in Indonesië en op (mislukte) date met internetliefde. • Pouria Nourmohammadi Mehrdad (18) - Perzische asielzoeker die op een gestolen paspoort (van Oostenrijker Christian Kozel (30)) reisde naar AMS en door naar FRA (Frankfurt). • Seyed Mohammed Reza Delavar (29) - Perzische asielzoeker die op een gestolen paspoort (van Italiaan Luigi Maraldi (37) reisde naar AMS en door naar CPH (Kopenhagen). BBC: • Philip Wood (51, VS) - IBM-ingenieur die pas 3 maanden in KL werkte in data storage • 19 Chinezen, geleid door Hou Bo, calligrafie-artiesten en wetenschappers - "very famous in China" • Dr. Yuchen Li - recent doctoral engineering graduate from Cambridge University in England • A further eight Chinese nationals as well as 12 Malaysians were employees of America's Freescale Semiconductor company • Nikolai Brodskii (43) - Russisch professioneel duiker en sportman • Firman Siregar (25) - Indonesisch mechanisch ingenieur voor Baker Hughes • Paul Weeks (38) - Nieuw-Zeelands ingenieur op weg naar zijn nieuwe baan in Mongolië - liet trouwring achter in de handen van zijn vrouw ========================================================== Laatste radarwaarneming: http://www.flightradar24.com/2014-03-07/17:20/12x/MAS370/2d81a27 ![]() Vluchtplan ter hoogte van verlies radarcontact: Mogelijke route na verlies radarcontact: ![]() Search And Rescue (SAR): • 34 vliegtuigen • 15 helikopters • 52 boten • 10 satellieten Landen in de regio die niet meedoen met de zoektocht: • Myanmar • Laos • Cambodja • Nepal • Bhutan • Bangladesh Zoektocht verschillende vliegrampen: ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Scheepvaartroutes: Overzichtskaart met luchthavens, bakens, gevarenzones, sectoren etc: Windrichtingenkaart: ========================================================== Nieuwsbronnen: • Malaysian Airlines - http://www.malaysiaairlines.com/my/en/site/dark-site.html • nu.nl - http://www.nu.nl/ramp-malaysia-airlines/ • Wikipedia - http://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_370 • The Guardian - http://www.theguardian.co(...)c3bae4b05e6cc240518a - Search widened, and latest updates • Aviation Herald - http://avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0 • NRC - http://zoeken.nrc.nl/?q=Malaysia+Airlines&sort=date ========================================================== Eerder verdwenen of vreemd gecrashte vliegtuigen: Air Crash Investigation - Helios 522 - 14 augustus 2005 - Griekenland - decompression? Air Crash Investigation - AF447 - 1 juni 2009 - Atlantische Oceaan, Brazilië - technisch mankement + fout piloten Mayday, Air Crash Investigation - Egypt Air 990 - vermoedelijk zelfmoord piloot - ook pas laat gevonden, in de Atlantische Oceaan Ethiopian Airlines-vlucht 961 - Comoren - kaping - neergestort; geen brandstof meer - kapers willen naar Australië! - met kerosine voor Addis Abeba-Nairobi... Ogenschijnlijke zelfmoord piloot - maar technisch mankement bleek logischer - Palembang Sumatra Meer verdwenen vliegtuigen op Quest.nl --------------------------------------------------------------------------------------------------- Lessen uit vorige vliegtuigongelukken: • Zuurstofmaskers werken gedurende 15 minuten, steward blijft bij bewustzijn met draagbare zuurstoffles - Decompressie - Boeing 737 - Helios 522 - Athene - 14 augustus 2005 • Seismografen registreren impact in zee - Brand en uitval instrumenten - MD-11 - SwissAir111 - Halifax - 2 september 1998 • Een mogelijke scheur in de linker onderkant van het vliegtuig waar een moment van hoge druk de zekering eruitscheurde - Explosie kerosinetank - Boeing 747 - TWA800 - New York - 17 juli 1996 • Verdween op 35.000 voet van de radar - 15% teruggevonden - eerste brokstuk gespot 2 uur na de ramp - Vliegtuig breekt in de lucht in stukken en stort in zee - Boeing 747 - China Airlines - Straat van Taiwan - 2010 --------------------------------------------------------------------------------------------------- Eerdere kapingen: • 1996: Ethiopian Airlines Flight 961 crashed into the Indian Ocean near a beach in the Comoros Islands after hijackers refused to allow the pilot to land and refuel the plane. 125 passengers died and the remaining 50 passengers survived with minor injuries. This was the third incident in which there were survivors of a passenger jet that had been intentionally ditched into a body of water. • 1995 - Russian cargo jet flying from Tirana to Kabul was forced to land in Kandahar by Taliban forces. Jet's crew had been held in a captivity until escape in 1996. • October 2, 1990: A hijacker (1tje?) seized a plane from China which later, crashed as it tried to land, in Guangzhou and killing 128 people. • 1993: Russian Aeroflot passenger jet flying from Perm to Moscow that diverted to Gardermoen airport, Oslo hijacked by two Iranian brothers. They surrendered and hostages went free. The hijackers were later given asylum in Norway for humanitarian reasons. --------------------------------------------------------------------------------------------------- Mogelijke motieven/scenario's: • Ongeval/technisch mankement - "extremely unlikely" : http://www.straitstimes.c(...)s-likely-scenarios-2 • Bewusteloosheid door decompressie en beviezing - op autopiloot 4 uur doorvliegen • Raketaanval - vraag wie verantwoordelijk? - Noord-Korea, waar er juist verkiezingen waren, wordt gespeculeerd • Bomaanslag - vreemd; geen motief gegeven • Kaping waardevolle lading/passagiers - idem • Zelfmoordactie (co)piloot? - Volgens de Australische expert Mike Glynn het meest waarschijnlijk - AD.nl • Vervroegde 1-aprilgrap - vliegtuig staat gewoon aan de gate en in een Beijings barretje lachen die gasten zich het schompes om ons • Afleidingsmanoeuvre - veel nu op zoek naar het vliegtuig dus niet beschikbaar voor bescherming (burger)doelen? • Anders - ? ========================================================== !!!LAATSTE UPDATES!!! • 15/03/14 Onderzoekers vermoeden sabotage aan boord Boeing. • 15/03/14 Kaping wordt vermoed, zelfs volgens Maleisische bronnen - zoekgebied uitgebreid naar Centraal-Azië en voor de westkust van Australië ![]() ========================================================== UPDATES: 14/03/14 Radar Suggests Jet Shifted Path More Than Once. --------------------------------------------------------------------------------------------------- 14/03/14 (Reuters) - Military radar-tracking evidence suggests a Malaysia Airlines jetliner missing for nearly a week was deliberately flown across the Malay peninsula towards the Andaman Islands, sources familiar with the investigation told Reuters on Friday. Two sources said an unidentified aircraft that investigators believe was Flight MH370 was following a route between navigational waypoints - indicating it was being flown by someone with aviation training - when it was last plotted on military radar off the country's northwest coast. The last plot on the military radar's tracking suggested the plane was flying toward India's Andaman Islands, a chain of isles between the Andaman Sea and the Bay of Bengal, they said. Waypoints are geographic locations, worked out by calculating longitude and latitude, that help pilots navigate along established air corridors. Mogelijke vliegroutes en bestemmingen: --------------------------------------------------------------------------------------------------- 13/03/14 Het vliegtuig zou na van de radar verdwenen te zijn nog 4 uur doorgevlogen te hebben - Bronnen: TIME en nu.nl In theorie is dit het gebied waar het vliegtuig gebleven kan zijn: ![]() • Straal 4-uurscirkel ~ 2000 nautische mijlen ~ 3500 km • Oppervlakte ~ 38.500.000 km2 • ~40% land, 60% zee • ~1,3-1,5 miljard inwoners ---------------------------------------------------------------------------------------------------- 13/03/14 2 communicatiekanalen werden op 2 aparte momenten uitgeschakeld; om 01:07 AM (pinging satellieten) en 14 minuten later om 01:21 (het moment dat het van de radar valt) - The data reporting system, they believe, was shut down 1:07 a.m. The transponder -- which transmits location and altitude -- shut down at 1:21 a.m. This indicates it may well have been a deliberate act. ABC News. ---------------------------------------------------------------------------------------------------- 12/03/14 Langzame decompressie zou een probleem kunnen zijn - http://www.themalaysianin(...)nconscious-says-blog ---------------------------------------------------------------------------------------------------- 09/03/14 Er blijkt nog contact geweest te zijn met MH370 vlak na de radio oproep toen het toestel van de radar verdween. De piloot van een vlucht een stukje voor het toestel hoorde meerdere stemmen in de cockpit en was er vrij zeker van met de co-piloot gesproken te hebben. http://www.freerepublic.com/focus/f-news/3131319/posts • The story so far, video: ========================================================== OUD NIEUWS: ========================================================== Deze OP is (mede) tot stand gekomen door de tomeloze inzet van: remlof - TS deel 1, Speculant. - TS deel 2, El_Matador - TS deel 3, deel 5, deel 9, deel 10, deel 12, deel 13, deel 14, deel 16, MrBanaan1 - TS deel 4, deel 8, Kleffe_Dop - TS deel 6, Toto69 - TS deel 7, Nucky - TS deel 11, niels0 - TS deel 15, Wickedmen - TS deel 17, DeParo - TS deel 18, Arthur_Spooner, RVer, Marrije, OEM, matthijst, MartijnA3, eight, Me_Wesley, ... FOK!NWS dankt al deze bijdragers voor hun harde werk ========================================================== Topics andere subfora: • BNW / De verdwijning van Malaysia Airlines Flight MH370 • NWS / Vliegtuig Malaysia Airlines is neergestort in zee • ONZ / Vind een vliegtuig • ONZ / Beveiliger vind vlucht MH370 ...niet (fotoverhaal!) • KLB / Vliegtuigen die neerstorten in zee. ========================================================== • Status na 180 uur (7,5 dag): 2 Kokosnoten, kaping wordt vermoed • Maleisische overheid ontkent alle bevindingen van anderen; 'Geen vliegtuigen in Kuala Lumpur.' ![]() ![]() ========================================================== [ Bericht 0% gewijzigd door DeParo op 15-03-2014 21:08:39 ] | |
Halcon | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:18 |
Je komt over het algemeen nergens "vanzelf" achter. | |
superniger | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:19 |
waarschijnlijk een kaping dus | |
Draailamp | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:20 |
Nee, actie van de piloot. De captain. Denk ik. Feitelijk niks bekend. | |
Halcon | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:21 |
Waarom breng je dat van die piloot dan steeds als een feit? | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:22 |
....We hebben geen idee wie het heeft gedaan. En ook al was het de piloot dan is het nog steeds een kaping. | |
Pleun2011 | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:22 |
Mijn scenario: De gezagvoerder heeft zorgvuldig het verdwijnen en laten neerstorten van zijn vlucht voorbereid, mogelijk samen met een ander maar ik denk in eerste instantie aan een eenmansactie. Op de een of andere manier was hij alleen in de cockpit of heeft hij zich verlost van de co-piloot en zichzelf opgesloten in de cockpit.. vervolgens heeft hij zonder dat de passagiers en overige crew het in de gaten hadden de communicatieapparatuur uitgezet en de koers gewijzigd.. en toen de kerosine op was en het vliegtuig richting oceaan ging zullen veel mensen niet eens hebben beseft wat hen overkwam. Ik zet er niet mijn spaargeld op maar zeker wel 100 euro | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:22 |
Omdat hij overtuigd is dat de piloot zelfmoord heeft gepleegd omdat hij een vliegsimulator thuis heeft staan. | |
puntito | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:23 |
Ik heb zo mijn eigen conspiratie theorie na het nauwkeurig volgen van dit MH370 nieuws, kom ik tot de volgende conclusie. Als je het voor het eerst leest denk je mischien: Nu ja. Maar Nederland zou wel eens het einddoel van deze Boeing kunnen zijn Zo niet dan maken we er een filmscript van. Amhadinejad, de ex -president van Iran , weet dat hij de Mahdi is. De mahdi is de beloofde verlosser van de islam. Waarom denkt Amahdinejad dat? Hij denkt dat omdat het woord "mahdi", dat woord bestaat reeds enkele honderden jaren, eigenlijk een directe verwijzing is naar zijn naam. Het hele woord mahdi is fonetisch toevallig in zijn naam en dat is volgens velen is dit dus geen toeval. Hij is dus de voorspelde verlosser . Hoe zal hij de wereld verlossen? Welnu daar zijn goddelijke aanwijzingen voor. De geometrische vorm van de moskee zou zo'n god gegeven verwijzing zijn naar de manier waarop de moslims moeten worden verlost. ![]() Merk op hoe de Iraanse nucleaire kweekreactor lijkt op een moskee . De reactor is compleet met koepel en minaret ( de minaret is dus een koeltoren ) . De traditionele moskee vorm was er eerder dan de kernreactoren dus dit is een duidelijk teken van Allah. En sommige onmetelijk rijke olie sjeiks geloven dit verhaal en financieren mahdi in alles wat hij wil .. Geld speelt geen rol. Nu is er een probleem: de duivel in de vorm van de Verenigde Naties heeft sancties gezet op Iran en doet er alles aan om Iran te stoppen om plutonium te fabriceren en doet er alles aan om het uranium te verrijken tegen te gaan. Uranium en plutonium zijn de belangrijkste bouwstoffen voor atoombommen. In hun ogen werkt de duivel, de Verenigde Naties de islamitische verlosser mahdi tegen om de wereld aan de heilige sharia wet te onderwerpen. De invoering van de sharia in de hele wereld betekent voor de radicale moslim vrede. Daarom kan mahdi dus nu gerust zeggen : we gebruiken nucleaire technologie uitsluitend voor vreedzame doeleinden . icoon ( '' ) Ik weet zeker dat u mahdi dit wel eens hebt horen zeggen toen hij nog president van Iran was. Probleem is dat hij iets anders bedoelde dan dat u begreep. Dus nu is hij geen president meer en heeft meer tijd om handen. Daarom zijn er onder zijn leiding twee onschuldig uitziende Iraanse black ops terroristen opgeleid om een vliegtuig te kapen met het doel om deze duivelse VN-organisatie te stoppen met het belemmeren van de heilige Mahdi om zijn grote steden plan uit te voeren . Het grote steden plan is om een atoombom te plaatsen in elke niet islam stad en al deze bommen gelijktijdig te laten ontploffen en om de duivel zodoende uit te schakelen. Dus deze onschuldig uitziende iraniers hadden kaartjes gekocht om in een vliegtuig te komen en om het te kapen voor een speciaal doeleinde. Om niet verdacht te klinken vroegen ze om de goedkoopste tickets . Zodra ze erachter kwamen dat de vliegtickets niet voor hetzelfde vliegtuig waren, zijn ze gewoon niet ingecheckt aan boord kochten ze een ander ticket . Het is uiterst verdacht verdacht dat de beide Iraniërs niet met het vliegtuig gegaan zijn alhoewel ze beiden al kaartjes hadden gekocht. Vanwege het feit dat ze beiden de goedkoopste tickets hadden gekocht zou je denken dat ze geen geld hadden te besteden. Het missen van een goedkoopste tarief ticket vlucht staat gelijk aan het verlies van het geld. Maar nee hoor Ali kocht gewoon nieuwe tickets alsof ze geld genoeg hadden. Ze kochten tickets naar verschillende bestemmingen die niets met elkaar te maken hadden om latere onderzoekers zand in de ogen te strooien. Deze nieuwe tickets die Ali gekocht had waren wel goed, omdat het vliegtuig misschien nu groot genoeg was / langere afstand en nu waren ze ook allebei in hetzelfde vliegtuig. De indringers gingen aan boord . In Maleisië waren ze in staat om met een pistool aan boord te komen. Ze wachtten tot het vliegtuig op de automatische piloot stond. (ze willen niet het vliegtuig crashen zou tijdens de actie) Ze handelde snel binnen het uur , omdat ze alle brandstof nodig hadden en om het vliegtuig te krijgen waar ze wilden . Ze schoten onmiddellijk zes ramen van het vliegtuig aan splinters en toen de piloot de deur opende om te zien wat er aan de hand was in de cabine schoten ze hem onmiddellijk dood. Voet tussen de cockpit deur terwijl de cabine de druk verloor. Zij namen het vliegtuig over en draaiden het vliegtuig om. Daarna sloten ze alle communicatie af en ook de transponders . Ze zetten de zuurstof apparatuur van de piloten op stegen snel naar 45000 voet om alle passagiers te doden door de lage druk gebrek aan zuurstof en om van de luchtvaart radar de verdwijnen Toen doken ze snel naar 19000 voet en propten wat passagiers in de versplinterde ramen om weer wat druk te krijgen in de cabine. Ze vlogen laag over Maleisie. ( we lezen dat telefoons nog steeds overgaan , maar dode mensen beantwoorden niet) Zij doken onder de radar . We lezen het vliegtuig verdween van radars en we lezen het vliegtuig werd gezien dat het razendsnel naar beneden dook. " Een ' helder licht daalde op zeer hoge snelheid ' , dit was gezien door een man in het noordoosten van Maleisië " Daarna werd het vliegtuig vermoedelijk gespot op het vasteland van Maleisië door vissers op zeer lage hoogte , dus het lijkt erop dat ze wilden verdwijnen voor een uur door onder de radars te vliegen om onderzoekers op een dwaalspoor te brengen. Het lijkt erop dat ze naar het westen hebben gevlogen , De laatste radar locatie door het leger was dicht bij een klein eilandje in de straat van Mallaka . Deze speciale troepen zijn specialisten dus nu hebben ze het voor elkaar dat iedereen denkt dat ze naar het westen vliegen. Maar in werkelijkheid vliegen ze noordoostelijke richting naar Noord-Korea, omdat Mahdi daar een vriend heeft gevonden in de koreaanse leiders die waarachtig ook in oorlog zijn met de gehate VN duivel. Het vliegtuig schijnt genoeg brandstof te hebben voor zeven uur vliegen, zodoende wordt er alleen over internationale wateren gevlogen, maar zelfs al had het niet voor zeven uur brandstof, dan zou het waarschijnlijk toch wel in Korea aan kunnen komen. Als het had wat meer brandstof en het waarschijnlijk had, zou het gemakkelijk aankomen in Korea. In Korea laden ze een zware atoombom in de B777, en ze zullen de bom brengen naar De nucleaire top in Den Haag, waar de duivel en zijn demonische troepen zich hebben verzameld om te broeden op de ondergang van de mahdi. Afblazen die top is mijn bescheiden advies. | |
Draailamp | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:24 |
Hahaha nee joh. Maar omdat ik een kaping niet realistisch vindt. Verder precies wat Teun schrijft, ik sta met hem op 1 lijn | |
DaKKiE1984 | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:24 |
Dit klinkt ook zo logisch ![]() | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:24 |
Conspiratie theorie ![]() ![]() | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:26 |
Ik denk ook dat het zeker kan, maar een kaping elders naar toe kan ook, heb je de filmpjes van de piloot op Youtube al bekeken inmiddels?? | |
DaKKiE1984 | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:26 |
wtf ![]() | |
Draailamp | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:28 |
Ja, maar ik zal hem niet oordelen op zijn look etc | |
LudoSanders | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:28 |
Uh ja puntito. Mooi verhaal, maar denk het niet. | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:28 |
Ik dacht meer aan zijn houding en uitspraken ![]() ![]() | |
Draailamp | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:29 |
Daar kun je iemand ook niet op beoordelen. Ik moet wel bekennen dat ik denk dat deze man twee gezichten heeft. Of dat maf is of mensenkennis laat ik het in het midden | |
Jan-Slagter | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:30 |
Ik acht het onmogelijk een aanslag op de atoomtop te plegen , eventuele kwaadwillenden weten dat ook wel. Het luchtruim wordt intensief bewaakt vanaf de grond en er zijn jagers in de lucht. (tenzij ze er in slagen die 777 stealth te maken en voorzien van afweergeschut, maar dat betwijfel ik) | |
Nieuwschierig | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:30 |
Maar kan het waar zijn dat de piloot onder de radar is gaan vliegen? | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:31 |
Je kan geen eindoordeel maken maar wellicht een indruk krijgen ![]() ![]() | |
Red_85 | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:32 |
Waarom zou dat niet kunnen? | |
__Saviour__ | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:32 |
Geen kans natuurlijk. Er zijn constant Awacs in de lucht en bewapende F16's. | |
Draailamp | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:32 |
Oké ik zal eerlijk zijn. Mijn mening is nogal duidelijk over de piloot. Dat komt mede door foto's en filmpjes die ik van hem zie. Maar anderzijds kan wil zal ik hier natuurlijk iemand niet op beoordelen. | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:32 |
Wellicht maar ws niet overal. | |
puntito | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:32 |
Ik denk dat je dingen kunt doen als in het kielzog van een ander vliegtuig vliegen zodat je als een radarblib verschijnt. Niet gemakkelijk wel mogelijk | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:34 |
Ok maar laten we zeggen dat de zelfmoord door de piloot een mogelijkheid is, op dit moment misschien zelfs zeer waarschijnlijk, maar iets anders is niet uitgesloten. | |
Nieuwschierig | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:34 |
Op 11 september 2001 werden er 4 vliegtuigen tegelijk gekaapt. Ik wil nog wel eens zien hoe ze die uit Den Haag weten weg te houden. Vooral boven bewoond gebied en maar 20 km van de normale route naar Schiphol | |
Halcon | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:35 |
Die werden niet tegelijk gekaapt. Twee werden iets later gekaapt. Die vluchten hadden wat vertraging, geloof ik. En mocht het gebeuren, dan knallen ze die vliegtuigen gewoon uit de lucht. | |
Draailamp | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:35 |
Juist. Zo denk ik al een week | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:36 |
Ze schieten liever die boeing neer boven Nederland dan deze te laten neerstorten. | |
IntensiveGary | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:36 |
Doe mij ook een grammetje van wat puntito gesnoven heeft? ![]() | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:36 |
Mooi maar zo deed je net iets minder blijken ![]() ![]() | |
Red_85 | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:37 |
MH vliegt dagelijks op AMS en terug. Het vermiste vliegtuig heeft die vluchten 10tallen keren uitgevoerd. Daarachter ophouden, zelfde vluchtpad met een minuut achterstand ofso en op het laatste moment afwijken richting Den Haag. | |
Draailamp | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:38 |
Dat is dan een communicatie fout mijnerzijds | |
Nieuwschierig | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:38 |
Bedankt voor de info die aniet relevant ist maar hoe dat toen ging kan nu beter. Een kruisvlucht op 30000 voet naar Londen, ergens boven Leliestad een duikvlucht naar beneden. zeekust, pier, kuhrhaus allemaal makkelijk te vinden pats boem | |
poemojn | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:38 |
Als Ahmahdinejad erachter zit zal hij zich eerder op Israel richten dan op Den Haag. En dan wordt de vraag vooral hoe China reageert als Israel moedwillig een vliegtuig met ruim 150 Chinese gijzelaars uit de lucht schiet. Verder wel leuk om te lezen. ![]() | |
Halcon | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:39 |
Ach, dan is dat probleem met die pier in een keer opgelost ![]() | |
Halcon | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:39 |
Dat is even kut omdat er Chinezen in zaten, maar verder moet je zoiets kunnen begrijpen. VS hadden gewild dat ze die vliegtuigen uit de lucht zouden hebben geschoten en China zou hetzelfde doen. | |
Red_85 | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:40 |
Vind ik ook niet eens een gek idee. Vlucht MH016 moet rond 6 a 7 binnenkomen. Iedereen is dan in het Kuhrhaus aanwezig. Maargoed, dan moet het vliegtuig nog wel ergens zijn. Highly unlikely. | |
Marrije | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:41 |
zijn look? ik heb alleen filmpjes gezien waar ik techniek op zag | |
Draailamp | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:41 |
https://www.youtube.com/results?search_query=Zaharie+Ahmad+Shah+ | |
Nieuwschierig | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:42 |
Het is in elk geval nog nooit bewezen dat een commeciele airliner op tijd door een fighter jet of tripleA tegengehouden kan worden. Het is allemaal minutenwerk en ;s nachts slaapt de halve line of command | |
Pleun2011 | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:43 |
Ik ook.. maar alleen omdat je een kaping van buiten niet uit kan sluiten. Jij hebt toch gewerkt met TBS'ers? Dan is het ook wel logisch dat je het met mij eens bent.. de menselijke psyche is tot bizarre dingen in staat | |
Red_85 | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:44 |
Daar zijn protocollen en procedures voor. En geloof me. Tijdens de NSS werken die wel hoor. | |
Draailamp | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:45 |
Klopt psyche is tot zeer bizarre dingen in staat wat een buitenstaander niet hoeft te zien. Juist dit maakt iemand bijzonder gevaarlijk | |
Nieuwschierig | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:46 |
Daar wil ik ook niet om strijden. ![]() | |
puntito | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:47 |
Tsja en een 777 die niet zijn snelheid inhoudt, dus met de volle 900 km/u sjang haag in duikt. | |
Halcon | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:48 |
Het leger. Sommige landen hebben daar zelfs wetten voor. ![]() | |
Red_85 | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:48 |
Ik zou het wel weten. Een 777 met 240 mensen neerhalen of een hotel met een stel mafkezen beschermen... Nee grapje. Dat ding wordt dan wel neergehaald, in het hypothetische geval dat. | |
Dentiwan | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:48 |
WTF nieuw soort drugs? | |
Drebbelman | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:49 |
Dan moet hij ook eerst eens in de buurt van Nederland komen. Enig idee hoeveel luchtruimen hij door moet om hier te geraken? | |
Dentiwan | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:52 |
ze hebben hem nu toch ook niet gezien? | |
Take2 | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:52 |
Maar zijn er geen andere evenementen waar een hoop wereldleiders zijn maar die wat minder streng beveiligd zijn? Heb het gevoel dat nss uitzonderlijk streng beveiligd word of is dat alleen mijn idee? | |
puntito | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:52 |
Mijn fantasie gaat misschien op de loop, maar ik zou niet erg blij zijn als het daadwerkelijk gebeurt en ik had niet van te voren gewaarschuwd. De meeste elementen in deze theorie had ik al een poosje in mijn hoofd, nu moest er nog een eind aan gebreid worden en dat heb ik in deze situatie gevonden. Het is echt nu mogelijk dat dit gebeurt. | |
MrBanaan1 | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:52 |
hele verhaal doorgelezen, nog nooit iemand zo veel werk zien stoppen in een troll ![]() | |
Nieuwschierig | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:52 |
Het is nog nooit gedaan onder deze druk. Wat wel gedaan is, is 4 vliegtuigen vrijwel tegelijk kapen, drie daarvan bereikten hun doel. Als is kapen wel een stuk moeilijker geworden in het westen. In Maleisie kon dat wel eens anders zijn | |
Halcon | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:53 |
Hij vloog nu niet boven Europa maar boven een stel bamboerepublieken. | |
Marrije | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:54 |
mja maar tegen de tijd dat ze dat doorhebben zijn we wel even verder en hangen zij al boven de noordzee als we dan toch bezig zijn | |
Marrije | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:55 |
denk dat ie dan volledig over water gaat | |
Halcon | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:56 |
Dan kom je toch wel door het Franse of UK luchtruim en je moet over de Middellandse Zee... Allemaal niet zo'n uitgestrekte middle of nowhere als waar ze nu aan het zoeken zijn. | |
Marrije | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:57 |
bedankt voor de waarschuwing ook dat je je aarvoor hebt gerigistreerd | |
puntito | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:57 |
Middelandse zee? Noord Afrika en toegejuigd. | |
Nieuwschierig | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:57 |
Ze kunnen moeilijk elk vliegtuig dat over Nederland vliegt neerhalen omdat er 3 minuten geen contact met de piloten is. En van 30000 voet naar 0 voet duiken is 10 km, bij een kleine 1000 km/uur is dat 0,01 uur oftewel 36 seconden. | |
Marrije | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:58 |
neem aan dat ze dan ook de transponder uit hebben en inmiddels ook geen ander pingding meer hebben. Tegen de tijd dat ze een stip op een radar zien en actie ondernemen hebben ze toch een kans om hun bestemming te bereiken. | |
eight | zaterdag 15 maart 2014 @ 18:59 |
Je zit hier verkeerd. Aub verder posten op BNW / De verdwijning van Malaysia Airlines Flight MH370 | |
SpecialK | zaterdag 15 maart 2014 @ 19:01 |
Eindelijk een plek waar ik mijn theorie over het landen in een verlaten plek in Indië en het oogsten van organen van de passagiers kwijt kan. ![]() | |
Drebbelman | zaterdag 15 maart 2014 @ 19:03 |
Op het moment dat er boven verschillende europese luchtruimen een boeing 777 gesignaleerd is waar ze geen contact mee krijgen, of die vaag reageert moeten er toch wel een paar belletjes gaan rinkelen.. zeker als je er met een f16 naast gaat vliegen en ziet dat er groot Malaysian Air MH370 op geschilderd staat ![]() | |
Uccie | zaterdag 15 maart 2014 @ 19:03 |
Zou ik eerst beginnen met duidelijk maken of je Indonesië of India bedoelt ![]() | |
SpecialK | zaterdag 15 maart 2014 @ 19:04 |
Dat laat ik aan de lezer over. Geeft mij meer kans op een juiste voorspelling. | |
Nieuwschierig | zaterdag 15 maart 2014 @ 19:05 |
Je kunt toch zelf wel bedenken dat die nu er ergens tussen de bananenbomen overgeschilderd wordt in KLM blauw? | |
Uccie | zaterdag 15 maart 2014 @ 19:05 |
![]() | |
eight | zaterdag 15 maart 2014 @ 19:06 |
Leef je uit zou ik zeggen | |
Drebbelman | zaterdag 15 maart 2014 @ 19:07 |
Ik zie het al helemaal voor me ja.. door slanke blondines, want zo gaat dat in Hollywood ook altijd. ![]() | |
iksnaperniksvan | zaterdag 15 maart 2014 @ 19:07 |
Jemug wat een lange conspiratie theorie, ik krijg er al transpiratie van als ik er aan denk het allemaal door te moeten lezen. Samenvatting? ![]() | |
Nieuwschierig | zaterdag 15 maart 2014 @ 19:09 |
Vliegtuig staat gestald op onbekende plek, wordt volgeladen als vliegende bom voor de nucleaire summit. Passagiers zijn vermoord en organen verkocht aan rijke amerikanen | |
eight | zaterdag 15 maart 2014 @ 19:11 |
![]() | |
Geralt | zaterdag 15 maart 2014 @ 19:11 |
Dat klinkt plausibel ![]() | |
puntito | zaterdag 15 maart 2014 @ 19:13 |
Woont zeker in Den Haag | |
alpeko | zaterdag 15 maart 2014 @ 19:14 |
Je weet dat zo'n vliegtuig loodrecht omlaag die snelheid nooit haalt? En waarschijnlijk al vroegtijdig uit elkaar valt. Het begint een beetje te ontsporen hier. | |
eight | zaterdag 15 maart 2014 @ 19:16 |
Ja, maar het vliegtuig waar ik nu al dagen inzit is nog niet teruggekeerd. | |
MrBanaan1 | zaterdag 15 maart 2014 @ 19:17 |
Misschien plannen ze 9-11 #2. | |
__Saviour__ | zaterdag 15 maart 2014 @ 19:20 |
| |
MrBanaan1 | zaterdag 15 maart 2014 @ 19:21 |
2, niet 100... | |
Nieuwschierig | zaterdag 15 maart 2014 @ 19:21 |
Het hoeft ook niet perse in 36 seconden, het zal altijd een soort glijvlucht zijn. Ik wil maar aangeven dat het reëel is dat er hooguit 5 minuten bedenktijd is en dat de gevolgen voor Nederland een 2e bijlmerramp en meer zijn. | |
TLC | zaterdag 15 maart 2014 @ 19:22 |
Ik denk dat ik weet wat er gebeurd is ; iemand van een reptielenzoo had gewoon een hele lading slangen meegenomen in alle soorten en maten, deze zijn tijdens de vlucht ontsnapt en kropen in alle holen en gaten waardoor op de een of andere manier ook het contact met de buitenwereld werd afgesloten. Tenslotte kwam er een wurgslang de cockpit binnenglijden en heeft de piloot en co-piloot van achteren verrast door ze te wurgen. Gevolg ; vliegtuig stort neer midden in de oceaan en je hebt nu ook een boel dooie slangen | |
DaKKiE1984 | zaterdag 15 maart 2014 @ 19:24 |
Snakes on a plane! Stond Samuel L. Jackson eigenlijk op de passagierslijst? | |
MrBanaan1 | zaterdag 15 maart 2014 @ 19:26 |
Nee, die reisde met een vals paspoort. | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 19:26 |
Als Johnny Wang (2)? Mogguh. Is er al iets veranderd sinds 13:00? | |
iksnaperniksvan | zaterdag 15 maart 2014 @ 19:27 |
Jammer, je had deze leuk kunnen combineren met die van vanmiddag die had het over parachutes. En dat die slangen dan met parachutes zo uit het vliegtuig sprongen. ![]() | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 19:29 |
Serendipity? | |
SecretStoryWous | zaterdag 15 maart 2014 @ 19:29 |
Dit klinkt wel als een zeer aannemelijke theorie, nog niet eerder gehoord: http://hollywoodlife.com/(...)ng-plane-conspiracy/ | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 19:33 |
Die site! ![]() Sure, beetje dure reclame, niet? En zouden de autoriteiten dan die bootjes en vliegtuigen uitsturen zonder gewaarschuwd te zijn?/ ![]() | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 19:40 |
Smaakt vliegtuigeten na 8 dagen lekkerder? | |
Gloorbek | zaterdag 15 maart 2014 @ 19:44 |
Mwah laat maar komen hoor.. ![]() Tijdens de Nuclear Security Summit eind deze maand zijn twee F-16's van de Luchtmacht permanent in de lucht om het luchtruim boven Den Haag te bewaken. Ze worden in de lucht bijgetankt. Tegelijkertijd staan er in Volkel of Leeuwarden ook F-16's paraat om bij een dreiging de lucht in te gaan. Het is een van de maatregelen om de top in Den Haag op 24 en 25 maart veilig te laten verlopen. Tijdens de top is een deel van het Nederlandse luchtruim maar beperkt toegankelijk. De F-16's hebben als taak om onbekende vliegtuigen te onderscheppen, te identificeren en eventueel uit te schakelen. Luchtdoelraketten Om verdachte vliegtuigen die Den Haag al zijn genaderd te kunnen uitschakelen, worden op verschillende plaatsen rond de Hofstad NASAMS-systemen geplaatst. De lanceerinstallaties voor luchtdoelraketten komen onder meer op een parkeerplaats bij de Wassenaarseslag en het zweefvliegveld Kennemerland te staan. Het is hetzelfde soort luchtverdedigingssysteem dat gebruikt wordt om het Witte Huis en andere overheidsgebouwen in de Verenigde Staten te beschermen. Op Valkenburg worden ook Apache-gevechtshelikopters gestationeerd. Die kunnen ingezet worden om bijvoorbeeld verdachte helikopters uit te schakelen | |
mschol | zaterdag 15 maart 2014 @ 19:46 |
liever niet... nederland en defensie boteren niet echt.. | |
Gloorbek | zaterdag 15 maart 2014 @ 19:50 |
is ook, kost 20.000 euro per uur per f16, zeg maar daaag tegen je belastingcentjes.. | |
Marrije | zaterdag 15 maart 2014 @ 19:52 |
niet echt | |
mschol | zaterdag 15 maart 2014 @ 19:52 |
obama betaald, toch? ![]() | |
gelezwembroek | zaterdag 15 maart 2014 @ 19:52 |
Laat ze dan maar komen, betalen we niet voor niets. | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 19:59 |
Beetje sensationeel filmpje, maar niet vervelend om te kijken... | |
Gorgrealis | zaterdag 15 maart 2014 @ 20:05 |
misschien vloog ie per ongeluk te hoog (kapotte hoogtemeter) en circelt ie nu in de dampkring ? | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 20:06 |
In de lucht bijgetankt? ![]() Nog een filmpje over de passagiers en crew: | |
Gloorbek | zaterdag 15 maart 2014 @ 20:10 |
offtopic: Leuk vrouwtje!, en de interviewster lijkt op de moeder van Natalee Holloway. Nu verder met bier drinken... ![]() | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 20:10 |
Zeker weten. Drinkze! | |
Gloorbek | zaterdag 15 maart 2014 @ 20:11 |
Thnx mate ![]() | |
Buikboor | zaterdag 15 maart 2014 @ 20:12 |
Tuurlijk niet, ik snap ook niet dat kennelijk geleerde mensen zoiets kunnen zeggen. 4 uur op zo'n 250 m hoogte vliegen "als dat al kan met 777 zonder dat iemand je ziet is onmogelijk. | |
MartijnA3 | zaterdag 15 maart 2014 @ 20:14 |
Dat gaat niet he.... Stall speed is de snelheid waarbij een vliegtuig draagkracht verliest. Door de ijlere lucht op 10km hoogte is de stall speed veel hoger dan als je op 200m hoogte zit. Op een gegeven moment is de lucht zo ijl dat de stall snelheid gelijk is aan de huidige snelheid van het toestel. Dan kan je dus niet hoger, dan val je weer naar benee. effect wordt in luchtvaarttermen "coffin corner" genoemd. | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 20:19 |
Gisteren die AF-vlucht zitten kijken. Zonder instrumenten is het moeilijk vliegen, maar wat een fouten van die jongste, minst ervaren co-piloot. ![]() Zou "vrouwenverslinder" Fariq niet ook de knuppel naar achteren kunnen houden (stiekem!) terwijl de ervaren piloot zijn ding doet? Of zit die knuppel niet daar bij een 777? | |
niels0 | zaterdag 15 maart 2014 @ 20:25 |
Wie gaat er mee flightsimmen? Tis al een maand geleden. Even een officieel vluchtje Frankfurt - Zurich met FSX. Op een server, zal wel druk zijn. Edit: Oh en ik heb bier op, maar geen probleem met ILS. | |
MartijnA3 | zaterdag 15 maart 2014 @ 20:28 |
Een 777 heeft een stuurkolom en geen stick, zoals een A340. ![]() | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 20:29 |
Ik denk dat ik in staat ben een vliegtuig binnen 10 seconden te doen crashen, als ie nog stil staat, niels. Ik ben geen partij voor je. Maar het is zeker interessant en nuttiger gamen dan veel andere spelletjes - Candy Crush ![]() ![]() | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 20:29 |
Ok dank, dus "geintjes" als stiekem de knuppel achterhouden gaat niet. Denk jij dat de MH370 piloten samenwerkten of juist tegen elkaar? | |
DaKKiE1984 | zaterdag 15 maart 2014 @ 20:31 |
Die piloot van de AF447 wilde het vliegtuig niet laten crashen he... Ze vlogen op dat moment zonder instrumenten. In dit geval had dat nooit gewerkt, tenzij ook hier alle instrumenten waren uitgevallen. | |
Gloorbek | zaterdag 15 maart 2014 @ 20:32 |
Was ook al ff bezig, maar ben toch maar weer ff wezen landen. (iets met een leeg krat en de sluitingstijd van de C1000) ![]() | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 20:33 |
Nee, maar die copiloot met de minste ervaring zat terwijl de piloot aan het vliegen was de knuppel naar achteren te houden, waardoor het vliegtuig stallde en in zee viel. Die piloot wist daar niet van en de senior piloot ging even pitten toen ze door het St. Elmo's vuur gingen. Dat klopt natuurlijk van geen kanten. Nergens is gezegd dat de MH370 gecrasht moest worden he? ![]() Dat dat ueberhaupt kan (stiekeme handelingen) in een "oncrashbare" A330 is wel bizar... | |
niels0 | zaterdag 15 maart 2014 @ 20:34 |
Alles wat ik weet over vliegen heb ik op FSX geleerd. Het is ook best een leuke community en er zijn veel raakvlakken met m'n werk, zeevaart en offshore. Best geinig en enroute gewoon autopilot en een beetje in huis rommelen. | |
niels0 | zaterdag 15 maart 2014 @ 20:35 |
Geen bier halen of douchen tijdens de vlucht. ![]() Oh, wacht. Dat je bij de kassa in de rij staat en denkt; 'oh k*t, ik moet zo landen.' ![]() | |
Soury | zaterdag 15 maart 2014 @ 20:36 |
Wel dat ze fout op fout maakte. Dat heeft niks met deze vlucht te maken aangezien ze van de route afgeweken zijn. Dat is raar | |
Co_OL | zaterdag 15 maart 2014 @ 20:37 |
<==== installing FSX ![]() | |
iksnaperniksvan | zaterdag 15 maart 2014 @ 20:37 |
Heel stom maar van dit topic krijg ik ook zin in Flight Simulator. Alleen heb ik niet zo'n cool stuur, en waarschijnlijk beeldkwaliteit om van te huilen. | |
Gloorbek | zaterdag 15 maart 2014 @ 20:39 |
Douchen moet lukken bij jou aan je avatar te zien, je kan je haren wassen in de helft van de tijd ![]() | |
niels0 | zaterdag 15 maart 2014 @ 20:39 |
Ik gebruik gewoon een game-controller maar heb wel 2 schermen, da's wel handig. | |
MartijnA3 | zaterdag 15 maart 2014 @ 20:40 |
Ik heb werkelijk geen idee. Het is allemaal té vaag. Wie weet zijn families van beide piloten wel gegijzeld en worden ze gechanteerd. ![]() | |
niels0 | zaterdag 15 maart 2014 @ 20:40 |
Ik ga ff kijken hoe druk het is op die server. | |
Soury | zaterdag 15 maart 2014 @ 20:41 |
Moet dit topic niet weg van nieuws ![]() | |
Gloorbek | zaterdag 15 maart 2014 @ 20:42 |
Waarom?, er is ff geen nieuws en het is zaterdagavond 1+1= nu ff 3 | |
Co_OL | zaterdag 15 maart 2014 @ 20:43 |
Ooit eens voor een klant een pc gebouwd met ondersteuning voor 6 schermen... Hij was FSX fanaat ![]() | |
niels0 | zaterdag 15 maart 2014 @ 20:43 |
![]() | |
Soury | zaterdag 15 maart 2014 @ 20:44 |
Ga de kroeg in of speel een spelletje ![]() | |
Co_OL | zaterdag 15 maart 2014 @ 20:44 |
dit is voldoende om mee te spelen denk? ![]() | |
Gloorbek | zaterdag 15 maart 2014 @ 20:45 |
Doe ik ook, bier staat weer koud, FSX Here We Come.. | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 20:47 |
Yup en die OP moet drastisch aangepakt worden met wat meer informatie, karig kutding.
| |
Gloorbek | zaterdag 15 maart 2014 @ 20:47 |
Hmm ik zou er ook een PC en FSX bij nemen.. ![]() | |
Soury | zaterdag 15 maart 2014 @ 20:48 |
Schouderklopje hoor ![]() | |
SpecialK | zaterdag 15 maart 2014 @ 20:50 |
Bla bla bla. Vroeger stonden de cockpit deuren open, kon je als kind meekijken met de piloten en bietste zo'n piloot een sigaretje van je. Dat is niet het gedrag waardoor vliegtuigen neerstorten. En als een terrorist wil kan hij/zij dat miezerige waaibomenhouten deurtje open krijgen. Desnoods met een pistool gericht op enkele passagiers. Maar ik ben blij dat de pers ondanks een gebrek aan relevante informatie nog wat te melden heeft ![]() | |
TLC | zaterdag 15 maart 2014 @ 20:50 |
Ik ben niet echt een liefhebber van games, maar ik speelde dat ook weleens jaren en jaren geleden maar toen was ik meer bezig om dat ding te laten neerstorten ![]() ![]() | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 20:50 |
Hehe, dank je, maar daar zocht ik niet naar. Wil er serieus nog links naar eerdere ongelukken en wat algemene informatie aan toevoegen. En de livevideo van niels die van KL naar Saudi-Arabie vliegt en de passagiers voor 489 kamelen inruilt. ![]() | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 20:51 |
Je bent moslim geworden? | |
TLC | zaterdag 15 maart 2014 @ 20:54 |
Haha een 9/11 referentie ![]() | |
niels0 | zaterdag 15 maart 2014 @ 20:54 |
Ik wacht nog even met FSX, over een uur of 2 is het lekker druk daar. He maar piloten zijn wel bazen hoor. Hier een Category IIIb landing op Zurich. Het is daar vaak nogal mistig. | |
iksnaperniksvan | zaterdag 15 maart 2014 @ 20:55 |
Zo speelde ik ook The Sims, RCT2... eigenlijk ieder spel wel. ![]() | |
Soury | zaterdag 15 maart 2014 @ 20:55 |
Je draaft door. Ga je nest in | |
eight | zaterdag 15 maart 2014 @ 20:55 |
Onderzoek toont ook aan dat in situaties van grote stress een piloot terug grijpt naar wat hij gewend is en logica naar de achtergrond verdwijnt. Piloten bedienen een vliegtuig alleen nog maar bij het opstijgen en afdaling en op die lage hoogte reageert een vliegtuig heel anders dan op 10 km hoogte. De piloot in kwestie was gestressed, deed wat hij gewend was en hield de stuurknuppel naar achteren. Dat het vliegtuig hierdoor in een stall belanden hield hij niet voor mogelijk, ondanks 75 waarschuwingen die het vliegtuig zelf gaf. M.i. mag de hoofd gezagvoerder dit ongeluk nog het meest verweten worden. | |
Gloorbek | zaterdag 15 maart 2014 @ 20:56 |
Klopt!.. Dus jij de volgende OP.. En ik had nog wat gemaakt, misschien leuk als header (aangezien het een wiki aan het worden is) ![]() | |
eight | zaterdag 15 maart 2014 @ 20:57 |
De info van vandaag is er volgens mij nog niet in verwerkt. | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 20:58 |
Nee. ![]() Maar ik heb geen nieuwe info gezien?? | |
MrTorture | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:00 |
Zo ben ik eens geland (als passagier) op Klagenfurt ![]() ![]() | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:00 |
Absoluut. En het is niet dat ik vanaf mijn zolderkamertje luie bank in zoverre die gast iets verwijt; ik zou het ding gelijk crashen, maar wel dat hij dat stiekem kan doen; de uiteindelijke oorzaak van de crash als je de video bekijkt. Met de neus naar beneden en voldoende hoogte had ie uit de stall kunnen komen. | |
niels0 | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:01 |
Ik vind dit 1 van de beste piloten-bazen-filmpjes: | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:02 |
Hijs mooi. Maar zou je het officiele FOK!-logo kunnen gebruiken? Nu staat het een beetje nep... en dan de letters in FOK!blauw met een vergelijkbaar lettertype? | |
Gloorbek | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:03 |
Zal zien wat ik kan doen | |
gijsman | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:04 |
heeft de hele baan nodig. | |
eight | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:05 |
Ja, toen ze zich dat realiseerden zaten ze al te laag om dit te corrigeren. Heb je de docu bekeken waarin de gesprekken van de piloten in verwerkt zijn of die andere? | |
eight | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:08 |
Deze vond ik erg concreet: NWS / Vlucht MH370 Malaysia Airlines ruim een week vermist #16 Ik verwacht dat er nog wel meer info te vinden is die hierop voortborduurt maar ik heb zelf ook weinig tijd gehad. | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:09 |
Ik ben net wakker, waarom zo vijandig? ![]() | |
iksnaperniksvan | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:10 |
Een beetje te vroeg misschien, maar het is zaterdagavond... Ik kwam deze net tegen: http://vietnam.craigslist.org/for/4372477162.html | |
Soury | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:10 |
Het is nws geen game | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:11 |
Die uit de OP. Ja, met acteurs als piloten. Die gezagvoerder voerde 0 gezag. ![]() | |
Starm | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:11 |
Wat zullen de shipping costs zijn ![]() | |
iksnaperniksvan | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:12 |
Stuur hem een mailtje? ![]() | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:13 |
Is er een tool om te zien wie het meest heeft gepost in deze reeks ![]() ![]() | |
eight | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:13 |
Ja, dat is de beste idd. De stemmen van de piloten zijn volgens mij wel de echte, afkomstig van de zwarte doos. | |
RVer | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:15 |
cool story Bro | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:16 |
Net gecheckt, ik sta 24 plaatsen onder je. ![]() | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:16 |
Hoe zie je dat?! | |
Red_85 | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:18 |
Maersk ff bellen? | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:19 |
Net gecheckt haha jij staat dik bovenaan met jouw posts kunnen meer dan 2 hele topics worden gevuld ![]() ![]() ![]() nr / aantal posts / gebruiker 01 689 El_Matador 02 350 DeParo 03 238 MrBanaan1 04 211 Marrije 05 161 MartijnA3 06 149 Draailamp 07 124 matthijst 08 121 eight 09 115 niels0 10 106 DaKKiE1984 11 102 Arthur_Spooner 11 102 Halcon 13 101 Toto69 14 100 gijsman 14 100 OEM 16 082 Loekie1 17 077 Speculant. 18 070 Me_Wesley 18 070 Drebbelman 20 065 RVer 21 060 mschol 22 053 Red_85 23 050 MrTorture 24 048 TLC 25 044 Gisteren. 26 043 Kowloon 27 042 Eyjafjallajoekull 28 041 Asskicker14 29 040 DS4 30 037 iksnaperniksvan 31 035 Uccie 32 031 Intellectueel 32 031 APK 34 030 remlof 34 030 U.N.K.L.E. 34 030 Infection 34 030 kanovinnie 38 029 Co_OL 39 028 Kleffe_Dop 39 028 Nieuwschierig 41 027 Waterdrinker 41 027 xzaz 43 025 Pleun2011 44 023 oompaloompa 44 023 kurk_droog 46 022 Crazy-M 46 022 Yuri_Boyka 48 021 poemojn 48 021 Merkie 48 021 HiZ 51 020 Re 51 020 MaJo 53 019 opgebaarde 53 019 Leatherface 53 019 Falco 56 018 arjan1112 56 018 gebrokenglas 56 018 Proximo 56 018 onlogisch 60 017 Gloorbek 60 017 SpecialK 60 017 Soury 60 017 The_stranger 60 017 hmmmz 65 016 Razor21 65 016 cemeteryslut 67 015 Nemephis 67 015 alpeko 69 014 __Saviour__ 69 014 Awsom 71 013 static 71 013 d4v1d 71 013 bedachtzaam 71 013 jaco 75 012 kree 75 012 Westerling 77 011 Tha_Duck 77 011 arj1o1 77 011 gelezwembroek 77 011 ATuin-hek 81 010 Brighteyes 82 009 wickedmen 82 009 Woods 82 009 Trebo 82 009 starla 82 009 kawotski 82 009 kalinhos 82 009 LelijKnap 82 009 videonatic 82 009 nummer_zoveel 82 009 Take2 92 008 Straatcommando. 92 008 Ener-G 92 008 koffiegast 92 008 Fierce. 92 008 FANNvanhetlaatsteuur 92 008 Jorwol 92 008 Ludacriss 92 008 eigendeegcookie 92 008 Ferry_76 gegenereerd door het FOK!stats script, klik hier voor meer stats Haha. | |
eight | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:22 |
1e eigenaar. Altijd bestuurd door oude mensen ![]() | |
Uccie | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:22 |
Jezus, ik post hier vanochtend voor het eerst ![]() | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:22 |
Wat bedoel je? | |
eight | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:22 |
Ik sta op de plaats waar ik hoor te staan ![]() | |
starla | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:23 |
He? Al nog 9 posts? Vreemd... | |
Soury | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:24 |
Ik wacht wel op nieuws ok | |
alpeko | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:24 |
Ik verkies kwaliteit boven kwantiteit | |
iksnaperniksvan | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:24 |
Ik ben nog even in de uithoeken van het internet opzoek naar nieuws, maar zelfs daar is het niet te vinden ![]() | |
Drebbelman | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:24 |
alsof dat toeval is ![]() ik ruik een conspiratie | |
WoordenShuffelaar | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:25 |
"2 paspoort 3 cities 2 countries" WOW. | |
hmmmz | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:25 |
![]() | |
iksnaperniksvan | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:25 |
Dat is die andere conspiratie, die met een T ![]() | |
DaKKiE1984 | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:25 |
Wat er ook gebeurd is, het was al aan de gang voordat de piloot "alright, good night" zei. | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:26 |
Of juist op dat moment slaat hij toe. | |
iksnaperniksvan | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:27 |
Lijkt me interessant om dat op audio te horen. Je kan veel halen uit de manier van intonatie, stemgebruik, ademhaling. Dat soort dingen. ![]() | |
DaKKiE1984 | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:27 |
ACARS was voor dat laatste bericht al uitgezet. | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:28 |
Ah. Maar weten ze al zeker dat het de piloot is die dat zegt?! | |
eight | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:28 |
I know ![]() | |
DaKKiE1984 | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:28 |
Nee. | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:29 |
Interessant: http://edition.cnn.com/vi(...)t-370-pilot.cnn.html Een interview met een vriend van de piloot en hij is getrouwd. | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:34 |
Wat als de kaper al in de cockpit was voordat het vliegtuig opsteeg?! | |
DaKKiE1984 | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:34 |
In de slaapruimte? | |
eight | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:35 |
Hij kon dus op z'n flighsim diverse scenario's nabootsen. Nu word het mij ook duidelijk waarom het huis van de piloot doorzocht is. | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:35 |
Misschien, bijvoorbeeld, of ergens achter verstopt, als dat kan, maar het zou wel verklaren waarom niemand iets heeft gemerkt en waarom wellicht er geen alarm is geslagen hij kon ze daar vrij openlijk bedreigen. | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:36 |
Hij was ook flightsim-instructeur dus wat dat betreft, daarnaast z'n hobby, ik vind een simulator nou niet per definitie verdacht daar. | |
DaKKiE1984 | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:36 |
Helemaal niet zelfs. | |
eight | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:40 |
Nee, maar het is wel aannemelijk dat dit voornaamste aandacht had toen ze het huis hebben doorzocht. Kijken of er opnames zijn van de flightsim. | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:40 |
Mede inderdaad. | |
DaKKiE1984 | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:40 |
Zou ook zeker dom zijn als ze dat niet zouden doen, maar ik vind het niet verdacht dat hij er één heeft. | |
iksnaperniksvan | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:41 |
Als piloot vind ik het helemaal niet gek dat je flightsim fan bent. Zelfde als dat treinmachinisten vaak Microsoft Train Simulator spelen. Dat is bijna opdezelfde lijn van, ja maar hij speelde call of duty dus... Wat iemand in een vorig topic al aanhaalde. Zijn laatste levels checken Al denk ik wel dat het cabinepersoneel van meer wist. Sowieso sliepen de reizigers neem ik aan, want nacht. Dus om die ongemerkt wat langer te slapen was niet zo lastig. | |
Drebbelman | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:43 |
Kun je wel piloot zijn in het dagelijks leven, neemt niet weg dat je het nog steeds enorm leuk kan vinden om cirkeltjes rond hawai te vliegen, de Himalaya te kruisen of een beetje te stunten etc. Dat is eens iets anders dan je standaard rondje om de kerk. | |
Marrije | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:43 |
watvoor indruk heb jij dan na het zien van dat tubeje dat de piloot en copiloot door de detectiepoortjes gaan voor de vlucht? | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:43 |
Link???? | |
Marrije | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:43 |
extra rondje bij de evenaar | |
Marrije | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:45 |
| |
eight | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:45 |
Mee eens. Is een deur die toegang geeft tot de cockpit eigenlijk standaard altijd gesloten? | |
Red_85 | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:45 |
The fuck, ik heb al 54 posts in dit topique!! | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:46 |
De detector gaat wel af bij de eerste piloot en hij kijkt recht in de camera?! | |
Red_85 | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:46 |
Rondje van de zaak? (55) | |
Drebbelman | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:46 |
Overigens, die piloot hoeft echt niet moeilijk te doen om een wapen het vliegtuig in te smokkelen:http://www.slate.com/blog(...)plane_have_been.html | |
kawotski | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:47 |
Heb ik daar zo'n 1000 blokken op tomnod onderzocht en blijkt dat nu het verkeerde gebied te zijn.. | |
iksnaperniksvan | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:47 |
Naast het feit dat die controle geen ruk voorstelt? Ik ben meer van de audio en gezichten. En dat zijn 2 dingen die ik hier niet zie en/of hoor ![]() | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:48 |
En ook nog een geluidsdemper meenemen dan aangezien het hele vliegtuig dat kan horen?!?! | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:48 |
De metaaldetector gaat wel af bij de eerste piloot. | |
eight | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:50 |
Die detectiepoortjes kun je op sterkte afstellen dus daar kunnen we niets over zeggen. De controle die daar gelijk daarna plaatsvindt gaat idd. nergens over. Ik neem aan dat het detectiepoortje geen signaal gaf | |
MartijnA3 | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:50 |
Jump seat? Medewerkers van dezelfde vliegmaatschappij mogen vaak op die manier mee vliegen. Soms staan ze alleen op de passagierslijkst als "+1 jumpseat". | |
opgebaarde | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:50 |
Omgomgomgfck die beelden van die twee piloten bij de scanner. Schokkend!! | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:50 |
Je hoort het toch?? | |
iksnaperniksvan | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:50 |
Klopt dat is raar. Neem aan dat ze denken dat het om zijn badge gaat. Maar voor hetzelfde geld was het wat anders... Maar goed, dat de security daar niet al te hoog is lijkt me niet echt nieuws? ![]() | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:51 |
Hij kijkt ook nog eens recht in de camera, een beetje een rare houding, maar wie weet inderdaad. | |
eight | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:52 |
Verrek, nu hoor ik het. | |
iksnaperniksvan | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:53 |
Detectiepoortjes gaan inderdaad af op een bepaalde sterkte, maar als je gewoon zorgt dat je niks bij hebt waardoor ie piept, gaat ie ook niet af. Ik kom met enige regelmaat in gevangenissen en rechtbanken en poortjes hebben bij mij nog nooit gepiept. Zou me niet verwonderen dat die badge een manier is geweest om met andere spullen verder te komen. | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:53 |
De piloot heeft ook kinderen, zegt niet veel, maar met een gezin wordt het misschien wat onwaarschijnlijker wat er is gebeurd, of hij wilde zijn gezin juist de pijn besparen, van wat hun vader gedaan zou kunnen hebben. | |
MartijnA3 | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:53 |
Tijdens de vlucht wel ja. | |
Red_85 | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:54 |
Behalve als er voer naar binnen wordt getrapt. | |
opgebaarde | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:54 |
Zegt toch niks? Hij wacht geërgerd en moet toch ergens naar kijken? We hebben geen idee hoe de ruimte ziet waar hij naar kijkt en zo kunnen we alles wel een kant op redeneren en interpreteren | |
eight | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:54 |
Oh, bij mij zijn ze vaak zat afgegaan. Het ligt er maar net aan hoe nauwkeurig het is afgesteld. | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:55 |
Speculeren!! | |
iksnaperniksvan | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:56 |
Recht in een camera kijken is juist iets wat je niet doet als je iets op je geweten hebt, of gaat hebben. Wat mij dan opvalt is het feit dat ie een andere koffer naar voren lijkt te duwen, wat totaal onnodig is, en vervolgens zijn eigen bagage pakt. Dat zijn wel trekjes die je zou vertonen als je dingen naar binnen wilt smokkelen. Maar goed, speculatie, speculatie | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:56 |
Als je zelfmoord gaat plegen, en je hebt zoveel schijt dat je dit doet, is dat wellicht juist wat je doet, jij denkt de macht te hebben, de rest interesseert je weinig. | |
#ANONIEM | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:56 |
Ladies and gentlemen, we've got him ![]() ![]() | |
Marrije | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:57 |
ja, die twee dingen vielen mij ook op en dat ze slecht gefouilleerd worden Maar inderdaad, die blik recht in de camera ontging mij ook niet | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:57 |
Door de slechte kwaliteit van het filmpje is het niet helemaal duidelijk of hij in de camera kijkt. | |
DaKKiE1984 | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:58 |
Inderdaad, we kunnen zijn ogen niet eens zien. | |
iksnaperniksvan | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:59 |
Nee die blik doet mij niet zo veel ![]() | |
iksnaperniksvan | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:59 |
| |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:59 |
Hoe hij z'n armen ook laat zakken na de controle. | |
#ANONIEM | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:59 |
Was deze al gepost? Kapitein Zaharie's simulator: ![]() | |
iksnaperniksvan | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:59 |
jaaa n000b in de bocht. mezelf gequote ![]() ![]() | |
MartijnA3 | zaterdag 15 maart 2014 @ 21:59 |
Piloten hebben ook beschikking over camerabeelden boven de deur, zit zo'n dome camera op het plafond met een groothoek lens. | |
RVer | zaterdag 15 maart 2014 @ 22:00 |
mss had die wel een stanlyemes in zijn binnenzak | |
iksnaperniksvan | zaterdag 15 maart 2014 @ 22:01 |
Nah.. ik denk dat je dingen wilt zien. Die gast heeft waarschijnlijk al 10001 van die controles achter de rug, hij kent het truucje nu wel, sommige mensen hebben zo'n fysiek. Ik zie daar niet meteen iets in eigenlijk. Lichaamstaal zegt heel veel, maar ik vind dit een beetje vergezocht. | |
DaKKiE1984 | zaterdag 15 maart 2014 @ 22:02 |
Het lijkt inderdaad meer op routine dan echt iets verdachts. | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 22:03 |
Misschien maar dit is wel een vlucht waarbij uiteindelijk een kaper, wie dat dan ook is, het vliegtuig behoorlijk weg heeft doen laten vliegen. | |
Starm | zaterdag 15 maart 2014 @ 22:05 |
![]() | |
Marrije | zaterdag 15 maart 2014 @ 22:05 |
Die co piloot lijkt nog wel ontspannen, als ik het goed zie gaapt ie nog even en kijkt ie wat rond. | |
iksnaperniksvan | zaterdag 15 maart 2014 @ 22:07 |
Dus moet je ineens alles als potentieel gaan zien? Ik denk ook dat de vluchtleiding er meer van wist, maar uit dit filmpje is echt niks te halen. Het is mij niet helemaal duidelijk wat de piloot op de achtergrond op het laatst nog in zijn jas stopt, of er juist uithaalt. Ik vind het eventueel apart hoe meneer zijn koffer oppakt. Maar dan zijn we echt aan het mierenneuken. Jammer dat het niet wat scherper is allemaal. | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 22:08 |
Inderdaad. Ik vind het opvallend. | |
Marrije | zaterdag 15 maart 2014 @ 22:09 |
nou, het piept en daar wordt weinig acht op geslagen, verder stelt het fouilleren niet veel voor. Ook al is dat voor sommigen geen nieuws, toch wel raar, zeker als je weet hoe het met die vlucht is afgelopen. | |
poemojn | zaterdag 15 maart 2014 @ 22:09 |
dat valt te hopen ![]() China is geen fan van Israel, dus het zou het prettigst zijn als ze jouw redenatie zouden volgen. Maarja. Het vliegtuig kan ook nog ergens neergestort zijn, ofzo. | |
DaKKiE1984 | zaterdag 15 maart 2014 @ 22:09 |
Volgens mij haalt ie gewoon z'n batch vanonder z'n jas? | |
Marrije | zaterdag 15 maart 2014 @ 22:10 |
ik ook | |
iksnaperniksvan | zaterdag 15 maart 2014 @ 22:10 |
Nee klopt dat fouilleren slaat echt compleet nergens op. Maar wij hadden het hoe meneer zich opstelde en gedroeg. Ik had al gezegd dat die security echt compleet nergens over gaat. | |
Marrije | zaterdag 15 maart 2014 @ 22:13 |
ook daar zie ik dus wel wat in, maar dat is inderdaad maar een korte indruk en een vrije interpretatie, wat er mijlenver naast kan zitten. En ja, misschien kijk ik niet helemaal objectief omdat ik inderdaad denk dat de piloot meer weet | |
iksnaperniksvan | zaterdag 15 maart 2014 @ 22:13 |
Ik heb het werkelijk nog nooit gehad, nou ja, een paar keer in het begin. Maar verder echt zelden tot nooit. | |
Co_OL | zaterdag 15 maart 2014 @ 22:15 |
Zouden de kapers het vliegtuig willen gebruiken om straks te botsen met de air force one als deze onderweg is naar Schiphol? | |
iksnaperniksvan | zaterdag 15 maart 2014 @ 22:15 |
Je zou dan op zijn minst willen weten hoe ie andere keren is ingechecked lijkt me... En anders kan je daar gewoon niets over zeggen. Ik vertrouw hem ook niet trouwens. | |
MartijnA3 | zaterdag 15 maart 2014 @ 22:17 |
Denk ook dat de crew er meer van weet. Op airliners.net lees ik dat iemand met heel veel verstand van de 777 schreef dat je ACARS alleen vanuit de cockpit compleet kan uitschakelen door door vele menu's te lopen op de MFD's (Multi Function Displays). Je moet 3 verbindingen uitschakelen (1x data & 2x voice). Schijnt door een leek echt niet te doen te zijn. | |
gebrokenglas | zaterdag 15 maart 2014 @ 22:20 |
Jullie hebben het allemaal over die piloot die losgeslagen is maar ergens gaat het er bij mij niet in. Ik houd het op een kaping door (een paar) passagiers. Ook omdat met het laatste contact tussen de twee vliegtuigen er (extra?) stemmen in de cockpit te horen zouden zijn. | |
#ANONIEM | zaterdag 15 maart 2014 @ 22:20 |
Ik denk dat we het toestel nooit meer gaan terugvinden. Het toestel heeft nog 7 uur gevlogen nadat het verdween, de richting waarin is niet duidelijk en het zoekgebied veel te groot. Als je alleen al kijkt naar hoe lang het heeft geduurd voordat AF447 was gevonden (en daar wist men waar er gezocht moest worden) lijkt deze zoekoperatie onmogelijk. [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-03-2014 22:20:33 ] | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 22:21 |
Die piep-verbinding met de satelliet had hij ook kunnen uitzetten maar dat heeft hij niet gedaan wat ook opvallend is voor een piloot met veel ervaring. | |
iksnaperniksvan | zaterdag 15 maart 2014 @ 22:22 |
Dan was het de piloot met een wapen op zijn hoofd. Maar de manier hoe er verder is gevlogen is iets te perfect voor handige harrie die een keer flight simulator gespeeld heeft. | |
gebrokenglas | zaterdag 15 maart 2014 @ 22:23 |
Of hij vond dat niet zo erg dat dat aan bleef omdat je met zo'n ping zonder een subscription toch niet veel kunt - zoals nu wel blijkt. | |
MartijnA3 | zaterdag 15 maart 2014 @ 22:23 |
Die is alleen uit te schakelen vanuit de electronics bay, dus schuin onder de cockpit. Kan ook zijn dat hij deze vergeten was natuurlijk. | |
Dentiwan | zaterdag 15 maart 2014 @ 22:24 |
Er piept wel van alles bij die gezagvoerder als ie door de detectie poortjes loopt. En echt goed gecontroleerd is hij ook niet. | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 22:24 |
Nou dat is vooralsnog niet helemaal duidelijk in ieder geval, daarnaast door die ping is de verdenking op hem gevallen, dus wat dat betreft valt er nog best wat te zeggen om dat ding uit te zetten. | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 22:25 |
Daar had hij uren voor om het alsnog te doen, als hij het heeft gedaan heeft hij zich echt wel goed voorbereid, lijkt me niet dat je dan dat gaat vergeten. | |
Marrije | zaterdag 15 maart 2014 @ 22:25 |
Mij ook. Maar ik denk ook dat 'ze' nog wel meer weten en heb toch de hoop dat ze nav die info gerichter kunnen zoeken. Al is het maar omdat ze een idee hebben wie het vliegtuig heeft gekaapt en door bepaalde achtergrond(en) eea kunnen vinden of raden. | |
#ANONIEM | zaterdag 15 maart 2014 @ 22:27 |
De piloot heeft waarschijnlijk wel geweten dat Maleisië Airlines niet geabonneerd is op de satelliet service. Maar het kan goed zijn dat hij niet heeft geweten dat er alsnog zo nu en dan een ping bericht wordt verzonden, dat vereist hele specifieke technische kennis van het mechanisme. | |
Uccie | zaterdag 15 maart 2014 @ 22:27 |
Ik denk dat 'ze' misschien weten welke organisatie erachter zitten en deze niet willen laten merken dat ze ze op het spoor zijn. | |
MartijnA3 | zaterdag 15 maart 2014 @ 22:28 |
True. | |
Marrije | zaterdag 15 maart 2014 @ 22:28 |
vergeten geloof ik niet Of hij heeft onder dwang gevlogen en heeft braaf uitgezet wat hem is opgedragen en die dus niet. Of hij vloog zelf en dacht daar kunnen ze toch niet genoeg mee. Of hij vloog zelf en dacht laat die maar aan dan denken ze misschien nog aan een kaping. Of....er is wel meer te bedenken natuurlijk. Maar vergeten geloof ik niet. | |
iksnaperniksvan | zaterdag 15 maart 2014 @ 22:29 |
Heb zo het gevoel dat hij dat wel wist. Wat ik heb gelezen moesten er heel rare dingen gebeuren mocht hij het niet meer weten. | |
#ANONIEM | zaterdag 15 maart 2014 @ 22:29 |
Dat lijkt me sterk. Er is wereldwijd zoveel aandacht en er zijn zoveel betrokken partijen. Om zoiets geheim te houden zou dan maar een select aantal mensen die informatie moeten hebben want anders wordt het gelekt naar de media. | |
__Saviour__ | zaterdag 15 maart 2014 @ 22:30 |
Tenzij ze Clippy gebruikten natuurlijk, daarmee zijn de moeilijkere functies veel eenvoudiger te bereiken. | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 22:31 |
Overigens een van die mannelijke stewards heeft ook een vliegsimulator thuis staan: http://www.sharelor.net/1(...)t-steward-mh370.html Dus wat dat betreft. | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 22:32 |
Tsja. | |
Marrije | zaterdag 15 maart 2014 @ 22:32 |
nou, de bronnen die hebben gemeld dat ze overtuigd zijn van een kaping melden geen van allen uit welke hoek de kaper dan komt. Ok, het hoeft niet zo te zijn dat als je overtuigt bent van een kaping dat je ook weet bij wie je dan (ongeveer) moet zijn, maar een vermoeden zullen ze vast wel hebben. En niks gelekt. Na dat gestolen paspoorten gedoe werd vooral gemeld dat het om asielzoekers ging. Daarna geen woord meer over wie er dan wel aangewezen kan worden. | |
Uccie | zaterdag 15 maart 2014 @ 22:34 |
Een geheime dienst kan dat best verborgen houden. Tevens zijn aziatische culturen ook wat meer gesloten dan westerse. Ik heb het idee dat daar toch minder naar de media gelekt wordt. | |
iksnaperniksvan | zaterdag 15 maart 2014 @ 22:34 |
Sowieso weten wij niet alles. Dat is altijd het geval. Maar het feit dat amerika zegt dat ze indications hebben... Meestal als zij indications hebben kan je er vanuit gaan dat ze het vrij zeker weten. | |
Uccie | zaterdag 15 maart 2014 @ 22:37 |
Oh dat er vanuit de VS melding is gemaakt van indications, heb ik even gemist. | |
MartijnA3 | zaterdag 15 maart 2014 @ 22:37 |
Je komt er alleen via een luik in het halletje bij de voorste deur. Dus dan zou hij uit de cockpit moeten. En dat luik valt achter je dicht, ook is het een erg kleine ruimte waar je niet echt handig kan bewegen. | |
Proximo | zaterdag 15 maart 2014 @ 22:38 |
http://www.dailymail.co.u(...)ying-experience.html Ze zijn er hier al compleet zeker van ![]() | |
iksnaperniksvan | zaterdag 15 maart 2014 @ 22:38 |
Dailymail ![]() | |
iksnaperniksvan | zaterdag 15 maart 2014 @ 22:39 |
Heb stond op Reuters, ik heb het gepost. Vraag me niet in welk deel. | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 22:40 |
Hij had het eerder kunnen uitzetten. | |
Proximo | zaterdag 15 maart 2014 @ 22:42 |
Het 1e kaartje is wel de moeite waard ![]() . | |
MartijnA3 | zaterdag 15 maart 2014 @ 22:42 |
En dat was niet opgevallen......... | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 22:43 |
Toch vind ik stukje interessant:http://www.dailymail.co.u(...)ying-experience.html Laat maar zien dat het vliegtuig wel degelijk ongezien over land heeft kunnen vliegen zeker in die regio. | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 22:43 |
Nee aangezien ze er bijna een week over te doen om de piepjes uit de stroom informatie te destilleren. | |
Uccie | zaterdag 15 maart 2014 @ 22:44 |
Tussen 13u en 20u was ik een echt leven aan het veinzen ![]() Vandaar! | |
iksnaperniksvan | zaterdag 15 maart 2014 @ 22:47 |
Ja dat moet je ook niet doen ![]() | |
Uccie | zaterdag 15 maart 2014 @ 22:50 |
Tja, ik had beloofd te koken voor mijn ouders. Dus om ze nou te laten verhongeren. | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 22:50 |
Goede keuze ![]() ![]() | |
iksnaperniksvan | zaterdag 15 maart 2014 @ 22:51 |
Je had moeten zeggen, denk maar eens aan wat die arme mensen in die MH370 vlucht te eten hebben. Now scoot! | |
Uccie | zaterdag 15 maart 2014 @ 22:51 |
Duurt nog zeker een week voor we die MH370 opons hoofd krijgen, dus nog even genieten van leuke dingen. | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 22:51 |
Holy cow, bijna een nieuwe OP. Gaat hard. Is er nieuws? Ff met wat anders bezig... | |
iksnaperniksvan | zaterdag 15 maart 2014 @ 22:53 |
Nopz geen nieuws. Ik weet niet hoe een nieuw topic moet. Dus ik zeg niks meer ![]() | |
Gisteren. | zaterdag 15 maart 2014 @ 22:53 |
Is het al bekend of het de gezagvoerder is? Hij had een flight simulator thuis... | |
#ANONIEM | zaterdag 15 maart 2014 @ 22:53 |
Niet echt, had je de simulator van kapitein Zaharie al gezien? NWS / Vlucht MH370 Malaysia Airlines ruim een week vermist #18 | |
Gisteren. | zaterdag 15 maart 2014 @ 22:53 |
edit | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 22:54 |
Ok, zal ff checken zo. | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 22:54 |
vol |