Die route wordt op de schermpjes in de stoelen gewoon constant laten zien. Behalve als de communicatie uitgeschakeld wordt, lijkt me. En was dat niet precies het moment dat het van de radar verdween?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:48 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het was nacht.. dan slapen veel mensen lijkt me. Op 10 km hoogte kan je ook weinig zien denk ik..
Mij ontgaat volledig het "nut" van zelfmoord plegen op deze wijze.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:48 schreef Falco het volgende:
Verschil met een buschauffeur en een piloot is dat de laatste echt macht heeft en een mooi plan in elkaar kan smeden waarmee ie al dan niet postuum aandacht krijgt. Een buschauffeur kan hooguit spectaculair zijn bus in een ravijn rijden. Iets wat al veel minder aandacht krijgt dan een vliegtuig wat een week lang onvindbaar is.
Jep, vanmiddag gezien. Die gaat nog in de OP, dank voor de herinnering.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:51 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
De crash van SilkAir vind ik wel een bijzondere.. alles leek te wijzen naar zelfmoord door de piloot maar onderzoek door een Amerikaanse advocaat zou hebben aangetoond dat het een technisch mankement was.
Maar als de zon opkomt (paar uur later weer net voordat het vliegtuig gaat landen in Peking) en je wakker wordt, dan moet je gewoonweg boven China vliegen ipv over zee. Mij zou het denk ik wel opvallen, al is het vanuit een vliegtuig best lastig te zien waar je eigenlijk vliegt.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:48 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het was nacht.. dan slapen veel mensen lijkt me. Op 10 km hoogte kan je ook weinig zien denk ik..
En dan, als het al opvalt? Je kan als passagier geen alarm slaan.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:52 schreef Falco het volgende:
Maar als de zon opkomt (paar uur later weer net voordat het vliegtuig gaat landen in Peking) en je wakker wordt, dan moet je gewoonweg boven China vliegen ipv over zee. Mij zou het denk ik wel opvallen, al is het vanuit een vliegtuig best lastig te zien waar je eigenlijk vliegt.
Je roept als captain even dat er turbulentie is en hobbelt je vliegtuig de hoek om.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die route wordt op de schermpjes in de stoelen gewoon constant laten zien. Behalve als de communicatie uitgeschakeld wordt, lijkt me. En was dat niet precies het moment dat het van de radar verdween?
Die U-turn merk je wel, lijkt me. Die rare bocht in de Straat van Malakka ook. Maar inderdaad, 's nachts slapen veel mensen en zie je weinig buiten.
Uiteindelijk zal iedereen het wel merken. Als hij echt nog 7u is doorgevlogen, valt het ook wel op als je dan nog steeds niet in Peking bent.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:52 schreef Falco het volgende:
[..]
Maar als de zon opkomt (paar uur later weer net voordat het vliegtuig gaat landen in Peking) en je wakker wordt, dan moet je gewoonweg boven China vliegen ipv over zee. Mij zou het denk ik wel opvallen, al is het vanuit een vliegtuig best lastig te zien waar je eigenlijk vliegt.
Ik speculeer lekker mee, maar het lijkt me inderdaad dat de piloot volledig krankzinnig is geworden. Ik kan me wel voorstellen dat sommige piloten dat soort machtsgedachten kunnen hebben over hoe zij een vliegtuig met honderden passagiers hun wil kunnen opleggen en bizarre dingen kunnen uithalen. Dat ze het daadwerkelijk uitvoeren is een tweede, uiteindelijk wint het gezond verstand natuurlijk bij het overgrote deel van de piloten, maar je hoeft maar één lunatic zoals wellicht deze te hebben, die zijn gedachten echt in de praktijk brengt.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:51 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Mij ontgaat volledig het "nut" van zelfmoord plegen op deze wijze.
De kapers van 9/11 deden een veel spectaculairdere zelfmoord actie, die ook nog eens nut voor hun ideologie had.
Behalve wanneer de piloot volslagen krankzinnig is (geworden) acht ik zelfmoord zeer onwaarschijnlijk.
maar die kapers hadden een terroristisch doelquote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:51 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Mij ontgaat volledig het "nut" van zelfmoord plegen op deze wijze.
De kapers van 9/11 deden een veel spectaculairdere zelfmoord actie, die ook nog eens nut voor hun ideologie had.
Behalve wanneer de piloot volslagen krankzinnig is (geworden) acht ik zelfmoord zeer onwaarschijnlijk.
Voor een zelfmoord als in geen zin meer in het leven hebben is dit wel heel ongewoon. Zelfs mensen die zelfmoord plegen willen hun nabestaanden niet in het ongewisse laten. En zoveel mensen meenemen is ook ongebruikelijk.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:27 schreef Falco het volgende:
[..]
Precies, al lijkt het me redelijk obvious dat het een uiterst slim geplande en uitgevoerde zelfmoordvlucht is van de piloot. Vraag me wel af of passagiers of stewards/stewardessen het door hebben.
Juist dit.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:56 schreef Falco het volgende:
Ik speculeer lekker mee, maar het lijkt me inderdaad dat de piloot volledig krankzinnig is geworden. Ik kan me wel voorstellen dat sommige piloten dat soort machtsgedachten kunnen hebben over hoe zij een vliegtuig met honderden passagiers hun wil kunnen opleggen en bizarre dingen kunnen uithalen. Dat ze het daadwerkelijk uitvoeren is een tweede, uiteindelijk wint het gezond verstand natuurlijk bij het overgrote deel van de piloten, maar je hoeft maar één lunatic zoals wellicht deze te hebben, die zijn gedachten echt in de praktijk brengt.
Ja, had deze al es gezien. Hoezo, is het een opvallend filmpje?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:56 schreef Marrije het volgende:
Is deze trouwens echt van de avond van de vlucht?
Geschiedenisboek willen halen. Zijn naam 200 jaar nog bekend is.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:58 schreef alpeko het volgende:
Voor een zelfmoord als in geen zin meer in het leven hebben is dit wel heel ongewoon. Zelfs mensen die zelfmoord plegen willen hun nabestaanden niet in het ongewisse laten. En zoveel mensen meenemen is ook ongebruikelijk.
Dit lijkt me geen gewone zelfmoord als de piloot de schuldige blijkt te zijn. Veel te veel moeite en nasleep. Dit neigt veel meer een terreurdaad of chantage/wraak naar bijv. de werkgever.
(Lijn)piloten ondergaan regelmatig psychologische en medische keuringen.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:58 schreef Loekie1 het volgende:
Kortsluiting in het hoofd van de piloot?
Jij ziet hem logischer als "fanaat" achter zijn stuurknuppel in zijn sim zitten een zelfmoordactie te plannen dan als medekaper om een enorme slag in waardevolle zaken (vliegtuig, losgeld, lading?) te slaan?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:59 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Juist dit.
Zie je dit terug als je een foto van hem ziet?
ze waren een uurtje onderweg...ik denk niet dat dan bijna iedereen al slaapt.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:48 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het was nacht.. dan slapen veel mensen lijkt me. Op 10 km hoogte kan je ook weinig zien denk ik..
Is hoogst ongebruikelijk. Megalomaan zijn en zelfmoord plegen passen niet bij elkaar. Zeker niet met deze afloop. Dan verwacht je een spectaculaire crash a la 9/11. Zie ook Breivik. Pleegde ook bewust geen zelfmoord. Past niet.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:00 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Geschiedenisboek willen halen. Zijn naam 200 jaar nog bekend is.
Daarnaast laten denken op een kaping, juist om zijn familie te beschermen.
Als hij zo de zee in was gestort had je je familie ook te grazen genomen onbewust.
Dan zal iedereen praten over de ouders van de captain
Nee, 's nachts niet, al moet bij helder weer het verschil tussen steden en water met bootjes wel te zien zijn.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:01 schreef Marrije het volgende:
[..]
ze waren een uurtje onderweg...ik denk niet dat dan bijna iedereen al slaapt.
Zie je op 10km hoogte niet of je over een zee vliegt of over land / eiland?
Precies dit ja.. combinatie van geen zin meer hebben in het leven en een statement willen maken naar de mensheid.. op deze manier krijg je postuum bijzonder veel aandacht en dat zal wel de bedoeling zijn geweest.. maar goed het blijft speculeren, al betrap ik mezelf erop dat ik nogal blijf vasthouden aan dit scenarioquote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:58 schreef alpeko het volgende:
[..]
Voor een zelfmoord als in geen zin meer in het leven hebben is dit wel heel ongewoon. Zelfs mensen die zelfmoord plegen willen hun nabestaanden niet in het ongewisse laten. En zoveel mensen meenemen is ook ongebruikelijk.
Dit lijkt me geen gewone zelfmoord als de piloot de schuldige blijkt te zijn. Veel te veel moeite en nasleep. Dit neigt veel meer een terreurdaad of chantage/wraak naar bijv. de werkgever.
Nee, ik zie hem als verdachte.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:01 schreef El_Matador het volgende:
Jij ziet hem logischer als "fanaat" achter zijn stuurknuppel in zijn sim zitten een zelfmoordactie te plannen dan als medekaper om een enorme slag in waardevolle zaken (vliegtuig, losgeld, lading?) te slaan?
Dat wilt niks zeggen.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:00 schreef niels0 het volgende:
(Lijn)piloten ondergaan regelmatig psychologische en medische keuringen.
nou dat weet ik nietquote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, had deze al es gezien. Hoezo, is het een opvallend filmpje?
Ok ik ook, maar dan geen zelfmoord.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:03 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Nee, ik zie hem als verdachte.
Dat kan in de zin van zelfmoord maar ook in de zin van kaping
ik zie vaak wel het verschil, maar ja ik let dan ook niet op hoe hoog ik vliegquote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, 's nachts niet, al moet bij helder weer het verschil tussen steden en water met bootjes wel te zien zijn.
Inderdaad, nu je het zegt.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:04 schreef Marrije het volgende:
nou dat weet ik niet
Ik weet niet wat normaal is. Niks aan de hand waarschijnlijk.
Maar dat ding piept toch? Er wordt even gevoeld en hij mag doorlopen.
Hij heeft zijn badge op. Zit ook metaal in.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:08 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Inderdaad, nu je het zegt.
Wat zou dat zijn
en dat fouilleren stelt ook niks voorquote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:08 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Inderdaad, nu je het zegt.
Wat zou dat zijn
De co niet dan?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:09 schreef El_Matador het volgende:
Hij heeft zijn badge op. Zit ook metaal in.
Kan van alles zijn. Mijn moeder heeft jaren een metalen opbouw onder een kroon gehad.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:08 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Inderdaad, nu je het zegt.
Wat zou dat zijn
dus die man kan van alles meenemen onder het mom 'tis mn badge'?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hij heeft zijn badge op. Zit ook metaal in.
Ik denk dat als je al 1:40 uur strak 025 hebt gevlogen, dan draait naar 040 en dan opeens naar 263, denk ik dat je dat eerder merkt dan wat je uit het raampje ziet...quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:07 schreef Marrije het volgende:
[..]
ik zie vaak wel het verschil, maar ja ik let dan ook niet op hoe hoog ik vlieg
Je kan zien waar op het lichaam de metaaldetector uitslaat.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:11 schreef Marrije het volgende:
[..]
dus die man kan van alles meenemen onder het mom 'tis mn badge'?
en de co had die niet op?
Die gasten nemen hele pakken drugs mee, wat denk jij?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:11 schreef Marrije het volgende:
[..]
dus die man kan van alles meenemen onder het mom 'tis mn badge'?
en de co had die niet op?
Eczeem?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:12 schreef Uccie het volgende:
Een gigantische uitslag kan ook geen badge zijn.
Ik zou ook gek worden van 3 maanden observatiequote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:03 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Dat wilt niks zeggen.
Ik heb met TBS mensen gewerkt, daar kwam vaak psychologisch niks uit maar bij 3 maanden observering wel.
Een piloot kan deze manoeuvres via de intercom altijd afdoen als ontwijken van een onweersbui of een technisch mankement waardoor je terug moet keren of ergens anders een noodlanding maken. Ik zou het dan als passagier ook nog geloven, pas na een uurtje of twee als je ziet dat je boven de zee hangt ipv land, zou ik me zorgen gaan maken.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik denk dat als je al 1:40 uur strak 025 hebt gevlogen, dan draait naar 040 en dan opeens naar 263, denk ik dat je dat eerder merkt dan wat je uit het raampje ziet...
Het is in elk geval wel duidelijk te zien, dat ze niet laveloos naar binnen gedragen worden.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die gasten nemen hele pakken drugs mee, wat denk jij?Nee, niet allemaal, maar het gebeurt.
Zeker na deze week kan je toch niet meer zeggen dat deze "controle" je verbaast?
mijn aansteker verstop ik meestal en 80% van de vluchten gaat ie gewoon mee in de handbagage. Voor crew is het allemaal nog veel makkelijker.
Doe je daar geen zinkzalf op.......dat is toch ook een metaalquote:
De huidige exposure is enorm. Als de kaper het vliegtuig 'gewoon' in zee had laten storten dan was iedereen het nu alweer vergeten..quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:51 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Mij ontgaat volledig het "nut" van zelfmoord plegen op deze wijze.
De kapers van 9/11 deden een veel spectaculairdere zelfmoord actie, die ook nog eens nut voor hun ideologie had.
Behalve wanneer de piloot volslagen krankzinnig is (geworden) acht ik zelfmoord zeer onwaarschijnlijk.
Hihi zinkzalf.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:15 schreef Uccie het volgende:
[..]
Doe je daar geen zinkzalf op.......dat is toch ook een metaal
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
nou toch wel een beetje verbaasdquote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die gasten nemen hele pakken drugs mee, wat denk jij?Nee, niet allemaal, maar het gebeurt.
Zeker na deze week kan je toch niet meer zeggen dat deze "controle" je verbaast?
mijn aansteker verstop ik meestal en 80% van de vluchten gaat ie gewoon mee in de handbagage. Voor crew is het allemaal nog veel makkelijker.
quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hihi zinkzalf.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die had ik zelf niet eens door.....en hier is het middag
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:17 schreef Draailamp het volgende:
De co piloot heeft zo te zien ook een badge om, en geen piep
En toch mis je niks! Knap he!quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:20 schreef MrBanaan1 het volgende:
Jongens mijn god wat gaat dit snel. Wil je eens uitslapen mis je weer een heel deel![]()
Er zijn een paar nachtbrakers actief geweest..quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:20 schreef MrBanaan1 het volgende:
Jongens mijn god wat gaat dit snel. Wil je eens uitslapen mis je weer een heel deel![]()
quote:
Dus, vooral onzin enzo? Niks noemenswaardigs?? Jammer vind ik dat, komt de reeks.het nieuws niet ten goede.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:21 schreef eight het volgende:
[..]
Er zijn een paar nachtbrakers actief geweest..
Op en neer voel je ook wel.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die route wordt op de schermpjes in de stoelen gewoon constant laten zien. Behalve als de communicatie uitgeschakeld wordt, lijkt me. En was dat niet precies het moment dat het van de radar verdween?
Die U-turn merk je wel, lijkt me. Die rare bocht in de Straat van Malakka ook. Maar inderdaad, 's nachts slapen veel mensen en zie je weinig buiten.
Nou ja, er wordt nu iets gerichter gespeculeerd, over technische defecten gaat het bijna niet meer.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:23 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
[..]
Dus, vooral onzin enzo? Niks noemenswaardigs?? Jammer vind ik dat, komt de reeks.het nieuws niet ten goede.
Als je zoiets van plan bent zou het me niks verbazen als je iets van een wapen mee smokkelt.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:18 schreef Uccie het volgende:
Maar stel, ik ben piloot en wil een vliegtuig kapen....om mijn co-piloot uit te schakelen, zou ik eerder GHB in zijn koffie doen ofzo, dan het risico nemen een wapen mee te smokkelen.
quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:33 schreef Loekie1 het volgende:
In 2001 was de copiloot 14. Hij kan zich in het geheim ontwikkeld hebben tot zelfmoordterrorist.
Eindelijk een feit in dit topicquote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:33 schreef Loekie1 het volgende:
In 2001 was de copiloot 14. Hij kan zich in het geheim ontwikkeld hebben tot zelfmoordterrorist.
Ja inderdaad. Een spuit vinden ze denk ik niet eens en een mes kun je nog wel een verhaal bij verzinnen.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:28 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Als je zoiets van plan bent zou het me niks verbazen als je iets van een wapen mee smokkelt.
Je ziet dat de controle niks voorstelt.
Wellicht geen pistool, dat zou opvallen. Maar denk aan een mes oid of spuit
Dit is een speculatieve speculatiequote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:33 schreef Loekie1 het volgende:
In 2001 was de copiloot 14. Hij kan zich in het geheim ontwikkeld hebben tot zelfmoordterrorist.
quote:• Information with experienced authorities has been shared in real time. Working nonstop, putting national security 2nd to find the missing plane.
• Based on new satellite communication, it is known with a high degree of certainty that, the aircraft communications addressing and reporting system (ACARS) was disabled just before the aircraft reached the east coast of the Malaysian peninsula. Afterwards, near the border between Malaysia and Vietnamese ATC, the aircraft transponder was switched off. Primary data showed that an aircraft that was believed, but not confirmed, to be MH 370, did indeed turn back. It then flew in a westerly direction over Peninsula Malaysia, before turning northwest. Up until it left military primary radar coverage, the movements are consistent with deliberate action by someone on the aircraft. Today, based on raw satellite data which was obtained from the satellite data service provider, it is CONFIRMED that the aircraft shown in primary radar data WAS MH 370. FAA, NTSB, AAIB, Malaysian authorities, working separately on the same data, concur.
• The last confirmed communication between the plane and the satellite was at 8:11am Malaysian time, on Saturday 8th March.
• Unable to confirm precise location of the plane when it last made contact with satellites. However, based on new data, the aviation authorities of Malaysia, and the international counterparts, the last communication of MH 370 was in 1 of 2 possible corridors: Northern (border of Kazakhstan and Turkmenistan to Northern Thailand) or Southern (from Indonesia to southern Indian Ocean).
Welke van de twee is het nu :Squote:An Malaysia Airlines Boeing 777-200 [...] was just about to be handed off to Ho Chi Minh Air Traffic Control Center (Vietnam) when radar and radio contact was lost at about 01:22L (17:22Z Mar 7th). Subang Air Traffic Control Center officially told the airline at around 02:40L (18:40Z Mar 7th) that the aircraft was missing. Malaysia's Prime Minister stated on Mar 15th that based on new satellite data there is evidence that the data communication systems and transponder had been turned off by deliberate action by someone on board and the aircraft deviated off course, the last confirmed communication between aircraft and satellites occurred at 00:11Z (Mar 8th).
t.b.h. denk ik dat het vinden van het vliegtuig het nationale security beleid is als ze zo zeker zijn dat het allemaal bewust is gedaan...quote:putting national security 2nd to find the missing plane.
Haha vetquote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:05 schreef Gloorbek het volgende:
Zo'n net en uitgewerkt OP, (wat ideaal is om op de hoogte te blijven van dit mysterie) mist eigenlijk nog een header.
Misschien is dit wat..
[ afbeelding ]
nicequote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:05 schreef Gloorbek het volgende:
Zo'n net en uitgewerkt OP, (wat ideaal is om op de hoogte te blijven van dit mysterie) mist eigenlijk nog een header.
Misschien is dit wat..
[ afbeelding ]
Bazige plaatquote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:05 schreef Gloorbek het volgende:
Zo'n net en uitgewerkt OP, (wat ideaal is om op de hoogte te blijven van dit mysterie) mist eigenlijk nog een header.
Misschien is dit wat..
[ afbeelding ]
Goede post. Mooi dat ze eindelijk wat concreter worden.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:50 schreef Drebbelman het volgende:
Enkele feitjes uit de laatste persconferentie:
[..]
[ afbeelding ]
Bovenstaande info zijn als feiten gebracht. Het laatste radar contact is dus inderdaad ten westen van Maleisië geweest. Vervolgens is het signaal, 7 uur later(!) ergens langs die lijn die aangegeven is in het plaatje opgevangen. Dan heeft het vliegtuig dus na het laatste confirmed radar contact dus ofwel een sterke bocht naar het noorden of naar het zuiden gemaakt. Het naar het westen vliegen lijkt dan onlogisch.
ACARS is kennelijk als een van de eerste dingen uitgeschakeld.Waar baseren de Amerikanen die ontvangen pings dan op? Ik dacht dat dat om ACARS ging?
Een optie die ik nog nergens ben tegengekomen is dat dit een grote afleidingsmanoeuvre kan zijn. De PM zegt zelf dat het vinden van het vliegtuig prioriteit heeft, en national security even op het tweede plan staat.
Tegelijk zijn de meest geavanceerde vliegtuigen, boten en satellieten, van oa China, US etc, allemaal met hun ogen gericht op dit deel van de wereld. Als ze daar zijn, kunnen ze niet op andere plekken zijn, wat terroristen wellicht kansen biedt.
Nog iets. Op avherald staat dit:
[..]
Welke van de twee is het nu :S
Wat ik heb begrepen blijft er sws niet veel drijven, een debris veld bestaat meestal uit hoofdkussentjes, lifejackets en heel klein 'puin' . Daarom is het moeilijk zoeken op zee.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:10 schreef Falco het volgende:
Vraagje voor de vliegtuigdeskundigen: Een vliegtuig zinkt toch vrij gemakkelijk in min of meer één geheel als je met een hoek van pakweg 30 graden de zee binnenvliegt? Wellicht dat de vleugels afbreken... Of heb ik dit mis? Anyway, dit kan het terugvinden toch bizar lastig maken als het nauwelijks uit elkaar gespat is en op de zeebodem ligt. In het geval van piloot is doorgedraaide lunatic zou ik het aantal zichtbare brokstukken willen minimaliseren...
Wat ik heb begrepen is dat het bijna onmogelijk is om een vliegtuig volledig intact te laten zinken. De kop en/of de staart breekt sowieso meestal, afhankelijk van waar de point of impact ligt.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:10 schreef Falco het volgende:
Vraagje voor de vliegtuigdeskundigen: Een vliegtuig zinkt toch vrij gemakkelijk in min of meer één geheel als je met een hoek van pakweg 30 graden de zee binnenvliegt? Wellicht dat de vleugels afbreken... Of heb ik dit mis? Anyway, dit kan het terugvinden toch bizar lastig maken als het nauwelijks uit elkaar gespat is en op de zeebodem ligt. In het geval van piloot is doorgedraaide lunatic zou ik het aantal zichtbare brokstukken willen minimaliseren...
Zeker weten. Zoals ik al zei zijn waarschijnlijk ook de motoren op het meest efficiente toerental gezet.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:14 schreef iksnaperniksvan het volgende:
Ik ben niet echt thuis in het vliegen maar zou de verandering in hoogteverschil niet gebruikt kunnen zijn om een betere wind te zoeken, wat zou helpen verder door te kunnen vliegen?
Maar dan is het ook weer raar dat 1 minuut later het vliegtuig op 23000ft vloog...Lijkt toch alsof er iets mis is met die metingen.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:16 schreef Gisteren. het volgende:
[..]
Zeker weten. Zoals ik al zei zijn waarschijnlijk ook de motoren op het meest efficiente toerental gezet.
Hoe hoger, hoe ijler de lucht en dus hoe lager de luchtweerstand, maar het waait ook harder in hogere luchtlagen. Het hangt er dus een beetje van af, maar doorgaans zet de ijlere lucht meer zoden aan de dijk dan een hardere wind, tenzij je met een jetstream tegen te maken hebt.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:14 schreef iksnaperniksvan het volgende:
Ik ben niet echt thuis in het vliegen maar zou de verandering in hoogteverschil niet gebruikt kunnen zijn om een betere wind te zoeken, wat zou helpen verder door te kunnen vliegen?
quote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:20 schreef Loekie1 het volgende:
Het kan zijn dat de piloot nog even de bloemetjes buiten wilde zetten voor de zelfmoordactie, vandaar het damesbezoek in de cockpit en nog even alle kanten op vliegen, hoog en laag, met het vliegtuig.
Passagiers hebben vast gedacht dat ze droomden.
Piloot:'Hey, dat is de stuurknuppel die je vast hebt hoor'quote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:20 schreef Loekie1 het volgende:
Het kan zijn dat de piloot nog even de bloemetjes buiten wilde zetten voor de zelfmoordactie, vandaar het damesbezoek in de cockpit en nog even alle kanten op vliegen, hoog en laag, met het vliegtuig.
Passagiers hebben vast gedacht dat ze droomden.
Maar deze keer gingen ze wel echt dood in hun dromen.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:20 schreef Loekie1 het volgende:
Het kan zijn dat de piloot nog even de bloemetjes buiten wilde zetten voor de zelfmoordactie, vandaar het damesbezoek in de cockpit en nog even alle kanten op vliegen, hoog en laag, met het vliegtuig.
Passagiers hebben vast gedacht dat ze droomden.
Dat weet je nog niet zeker maar de kans is wel 99 procent.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:22 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Maar deze keer gingen ze wel echt dood in hun dromen.
quote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:28 schreef __Saviour__ het volgende:
Of het is een zeer groots opgezette stunt om de nieuwe 4K uitgave van Lost te promoten
Een van de dames zat misschien op de verkeerde knuppelquote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:20 schreef Loekie1 het volgende:
Het kan zijn dat de piloot nog even de bloemetjes buiten wilde zetten voor de zelfmoordactie, vandaar het damesbezoek in de cockpit en nog even alle kanten op vliegen, hoog en laag, met het vliegtuig.
Passagiers hebben vast gedacht dat ze droomden.
Het zoekgebied is plotseling wel immens geworden. Hopelijk kunnen ze nog achterhalen van waaruit het laatste signaal verzonden is anders zou het nog wel heel lang kunnen gaan duren voordat die kist gevonden is.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:50 schreef Drebbelman het volgende:
However, based on new data, the aviation authorities of Malaysia, and the international counterparts, the last communication of MH 370 was in 1 of 2 possible corridors: Northern (border of Kazakhstan and Turkmenistan to Northern Thailand) or Southern (from Indonesia to southern Indian Ocean).
Lijkt mij wel de meest waarschijnlijke verklaring.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:18 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Maar dan is het ook weer raar dat 1 minuut later het vliegtuig op 23000ft vloog...Lijkt toch alsof er iets mis is met die metingen.
Doe maar, die gare Colombiaan ligt nu toch te slapenquote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:59 schreef kurk_droog het volgende:
Misschien kaap ik hem wel. Die OP is veel te groot namelijk, niet normaal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |