abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137761287
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 11:35 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Daar was de zelfmoord niet het doel maar het middel.
Misschien is dat nu ook het geval
pi_137761293
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 11:33 schreef Pleun2011 het volgende:
Nou, ik moest denken aan die trieste kindermoord van vorig jaar
Ik ook,
Met name op het gebied hoe mensen dwangmatig kunnen speculeren / waarheid willen achterhalen.
pi_137761319
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 11:36 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Misschien is dat nu ook het geval
Zeker, maar dan moet er nog ergens een motief zijn :p
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_137761320
Stiekem hoop ik dat het geen anticlimax wordt
Whaaaat???? No money?
pi_137761330
Ik hoop stiekem dat het geen kaping is.
Als je dit voor elkaar kan krijgen als kaper dan is het hek van de dam op gebied van veiligheid etc
pi_137761334
Zelfmoord versus kaping is ook economisch helemaal niet logisch. Je kan 500 miljoen verdienen met je waardevolle lading, met losgeld nog veel meer. Dan zou het toch zonde zijn het zomaar in zee te laten storten?

Pas als die piloten es wat beter doorgelicht worden (en dan niet omdat ie leuke dames uitnodigde of lekker kookte), kan je die zelfmoord beter benaderen denk ik.

Zo zonder informatie stellen dat het "doodnormaal" (ja, ik chargeer) is dat een piloot eventjes zelfmoord en 238 andere moorden pleegt, vind ik wat moeilijk te verteren. Hoeveel buschauffeurs hebben zo zelfmoord gepleegd? En die hebben er doorgaans wat meer reden toe ook...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137761351
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 11:36 schreef Draailamp het volgende:

[..]

Ik ook,
Met name op het gebied hoe mensen dwangmatig kunnen speculeren / waarheid willen achterhalen.
Ach dat is altijd bij verdwijningszaken.. er zijn ook mensen die mee helpen zoeken door satellietfoto's te bestuderen.. dat gaat me dan weer wat te ver :+
pi_137761360
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 11:36 schreef Draailamp het volgende:

[..]

Ik ook,
Misschien zit die dwangmatigheid meer bij jou dan bij die anderen? Anderen vinden het gewoon boeiend, wellicht?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_137761368
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 11:30 schreef Draailamp het volgende:
Deze piloot heeft, als hij degene was die dit heeft veroorzaakt, heel wat te weeg gebracht in heel de wereld. De vliegtuigangst zal bij mij veel mensen weer toegenomen zijn, bij mij ook zeg ik eerlijk.
Ach wij mensen hebben graag controle. In een vliegtuig zitten, hoog en snel, is controleverlies.. zal altijd wel een gedeelte zijn dat angstiger wordt... "Als als als als", dit zie je bijna niet bij treinreizen.
pi_137761373
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 11:39 schreef Pleun2011 het volgende:
Ach dat is altijd bij verdwijningszaken.. er zijn ook mensen die mee helpen zoeken door satellietfoto's te bestuderen.. dat gaat me dan weer wat te ver
Inderdaad, ik zag er eergisteren een op tv. Die man bestudeerde bijna de hele dag de beelden.
Absurd
pi_137761412
quote:
12s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 11:39 schreef El_Matador het volgende:
Misschien zit die dwangmatigheid meer bij jou dan bij die anderen? Anderen vinden het gewoon boeiend, wellicht?
Boeien en dwangmatig zit heel dicht bij elkaar.
Nachtenlang wakker blijven, vragen om dm verzoek bij info vind ik dwangmatig.
Maar dat is mijn mening.

We horen het wel als er meer duidelijkheid is.
Zo simpel is het.
Er staat hier echt niet iemand op die kan zeggen: "hier staat het vliegtuig"
pi_137761416
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 11:33 schreef Uccie het volgende:

[..]

Gek eigenlijk, maar ik zou zo in een vliegtuig stappen.
Maar sinds 1987 doe ik geen stap op een boot.
Herald of free Enterprise ?

Ik weet steeds minder wat ik van deze toestand moet denken. Nou ja, in ieder geval denken ze nu de juiste oceaan om te zoeken te weten.
pi_137761418
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 11:39 schreef Draailamp het volgende:

[..]

Inderdaad, ik zag er eergisteren een op tv. Die man bestudeerde bijna de hele dag de beelden.
Absurd
Ik had na een half uurtje die zee wel gezien. Niks gevonden op 1000 tegeltjes van 0,15 km[sup]2[/sup].

pi_137761426
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 10:04 schreef mschol het volgende:
stel het is daadwerkelijk een kaping: hoe snel zal de luchtvaart ervoor zorgen dat er niet uitschakelbare systemen komen zodat een vliegtuig altijd te tracken valt? 1 jaar? of eerder 20 jaar?
Ik denk dat men wel vaart zal gaan zetten achter een passief traceer-systeem vanuit satellieten waarbij dezelfde gegevens worden uitgewisseld als de combinatie SSR en transponder, en misschien zelfs nog wel meer, zoals vlucht data opslag op afstand.

Goed werk die spoilers TS. TopOP (yeah).
pi_137761452
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 11:41 schreef Draailamp het volgende:

[..]

Boeien en dwangmatig zit heel dicht bij elkaar.
Nachtenlang wakker blijven, vragen om dm verzoek bij info vind ik dwangmatig.
Maar dat is mijn mening.

We horen het wel als er meer duidelijkheid is.
Zo simpel is het.
Er staat hier echt niet iemand op die kan zeggen: "hier staat het vliegtuig"
achteraf is dat zo, door de bizar gefragmenteerde en tegenstrijdige berichtgeving.

Er lezen heel veel mensen mee hier, zoek maar met Google en FOK! staat bijna bovenaan.

Ik ben toevallig veel online, dat is volgende week heul anders...;)

pi_137761516
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 11:39 schreef Gisteren. het volgende:

[..]

Ach wij mensen hebben graag controle. In een vliegtuig zitten, hoog en snel, is controleverlies.. zal altijd wel een gedeelte zijn dat angstiger wordt... "Als als als als", dit zie je bijna niet bij treinreizen.
hoeveel mannen laten graag hun vrouw rijden als ze zelf ook in de auto zitten? :)
pi_137761527
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 11:41 schreef niels0 het volgende:

[..]

Ik denk dat men wel vaart zal gaan zetten achter een passief traceer-systeem vanuit satellieten waarbij dezelfde gegevens worden uitgewisseld als de combinatie SSR en transponder, en misschien zelfs nog wel meer, zoals vlucht data opslag op afstand.

Goed werk die spoilers TS. TopOP (yeah).
De FAA gaat met drone-technologie het hele vliegverkeer op afstand regelen. :7

grazie

pi_137761530
quote:
6s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 11:43 schreef El_Matador het volgende:
Er lezen heel veel mensen mee hier, zoek maar met Google en FOK! staat bijna bovenaan.
Klopt, maar als je het nader bekijkt staat er hier net zoveel weinig zinvols als in de media.
Hier is het antwoord ook niet te vinden net zoals in de media.
Het antwoord is er namelijk nog niet.
Ieder heeft om bepaalde rede zijn eigen visie hierop en wat de juiste is zal pas duidelijk worden als de blackbox is gevonden.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 11:47:41 #194
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137761596
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 10:58 schreef DS4 het volgende:

[..]

Mij zou dat wel verbazen...
Mij ook, zeker mensen die vaker boven maleisie hebben gehangen moeten dat dan wel hun eigen land herkennen, dat ze daar weer boven hangen nadat ze al boven water zijn geweest klopt dan niet. Dat heb je toch wel door.
pi_137761599
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 11:45 schreef Draailamp het volgende:

[..]

Klopt, maar als je het nader bekijkt staat er hier net zoveel weinig zinvols als in de media.
Ieder heeft om bepaalde rede zijn eigen visie hierop en wat de juiste is zal pas duidelijk worden als de blackbox is gevonden.
Het grappige is dat het antwoord wel in deze topic te vinden is.. alleen is het nog de vraag welk antwoord het juiste is.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 11:48:16 #196
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_137761607
quote:
6s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 11:38 schreef El_Matador het volgende:
Zelfmoord versus kaping is ook economisch helemaal niet logisch. Je kan 500 miljoen verdienen met je waardevolle lading, met losgeld nog veel meer. Dan zou het toch zonde zijn het zomaar in zee te laten storten?

Pas als die piloten es wat beter doorgelicht worden (en dan niet omdat ie leuke dames uitnodigde of lekker kookte), kan je die zelfmoord beter benaderen denk ik.

Zo zonder informatie stellen dat het "doodnormaal" (ja, ik chargeer) is dat een piloot eventjes zelfmoord en 238 andere moorden pleegt, vind ik wat moeilijk te verteren. Hoeveel buschauffeurs hebben zo zelfmoord gepleegd? En die hebben er doorgaans wat meer reden toe ook...
Verschil met een buschauffeur en een piloot is dat de laatste echt macht heeft en een mooi plan in elkaar kan smeden waarmee ie al dan niet postuum aandacht krijgt. Een buschauffeur kan hooguit spectaculair zijn bus in een ravijn rijden. Iets wat al veel minder aandacht krijgt dan een vliegtuig wat een week lang onvindbaar is.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_137761620
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 11:47 schreef Marrije het volgende:

[..]

Mij ook, zeker mensen die vaker boven maleisie hebben gehangen moeten dat dan wel hun eigen land herkennen, dat ze daar weer boven hangen nadat ze al boven water zijn geweest klopt dan niet. Dat heb je toch wel door.
Het was nacht.. dan slapen veel mensen lijkt me. Op 10 km hoogte kan je ook weinig zien denk ik..
pi_137761621
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 11:45 schreef Draailamp het volgende:

[..]

Er is niet zoiets als HET antwoord, maar de combinatie van onze speculaties zou daar wel naar kunnen leiden. Natuurlijk hebben wij niet alle info, maar dat heeft niemand.

Ik daag je uit elders op internet net zo'n overzicht te vinden als FOK! heeft. ;)

Wat ook nuttig is, zijn de historische kapingen, zelfmoordpiloten en andere vliegtuigongelukken. Die filmpjes vertellen je heel veel over wat wel en niet mogelijk is.

pi_137761656
Het probleem is dat je hier mensen hebt die aan de piloten en luchtvaart kant staan onder het motto:
"de kans op een zelfmoord actie acht ik zeer klein"

Je hebt ook mensen die meer kaas hebben gegeten van het psyche van mensen en denken:
"die piloot die kon het wel eens gedaan hebben (grootheidswaan, ongelukkig, obsessie etc etc)"

Beide willen hun mening kenbaar maken en deze dan ook verdedigen.
Veel mensen zien door het ver door denken over een situatie dan ook niet meer de realiteit.
Dat zie ik hier deels gebeuren. Ook door mezelf.

Daarom wacht ik nu gewoon wat de officiele berichtgeving gaat zeggen.
Vroeg of laat.
Neemt niet weg dat ik dit interessant vind hier en dat ik respect heb voor de mensen die de OT op de rit hebben gezet. Goeie OT, maar niet zinvoller als de media
pi_137761688
quote:
12s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 11:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Er is niet zoiets als HET antwoord, maar de combinatie van onze speculaties zou daar wel naar kunnen leiden. Natuurlijk hebben wij niet alle info, maar dat heeft niemand.

Ik daag je uit elders op internet net zo'n overzicht te vinden als FOK! heeft. ;)

Wat ook nuttig is, zijn de historische kapingen, zelfmoordpiloten en andere vliegtuigongelukken. Die filmpjes vertellen je heel veel over wat wel en niet mogelijk is.
De crash van SilkAir vind ik wel een bijzondere.. alles leek te wijzen naar zelfmoord door de piloot maar onderzoek door een Amerikaanse advocaat zou hebben aangetoond dat het een technisch mankement was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')