Ik vrees dat er meer aan de hand is. Dit gaat verder dan cultuur. Men weet meer of heeft al losgeldeisen ontvangen ofzo.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:16 schreef Falco het volgende:
Nu pas het huis van de gezagvoerder doorspitten. De Maleisische overheid faalt gewoon hard in kordaat optreden en probeert nog steeds de eer hoog te houden. Wordt tijd dat ze eens flink aan de tand gevoeld worden, want ik denk dat ze veel meer nuttige info hebben.

Denk ik ook, weet niet meer waar het gezegd werd vanochtend, maar communicatie gaat nu ook alleen nog maar via de overheid.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik vrees dat er meer aan de hand is. Dit gaat verder dan cultuur. Men weet meer of heeft al losgeldeisen ontvangen ofzo.

Hypothese, maar inderdaad.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:17 schreef Pleun2011 het volgende:
De reden dat dit onderwerp blijft boeien is dat het de fantasie prikkelt.. op basis van de informatie die we krijgen via allerlei kanalen, bedenk je je eigen theorie.. en dan is het afwachten welke theorie uiteindelijk de juiste blijkt te zijn.

De reden daarvoor is dat een technisch mankement wordt uitgesloten en er sprake is van een 'criminal act'quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:18 schreef Uccie het volgende:
[..]
Denk ik ook, weet niet meer waar het gezegd werd vanochtend, maar communicatie gaat nu ook alleen nog maar via de overheid.

Ja ok, maar denk je dan ook niet, dat sommige informatie bewust wordt achtergehouden?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:19 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
De reden daarvoor is dat een technisch mankement wordt uitgesloten en er sprake is van een 'criminal act'

Kan zeker.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:20 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ja ok, maar denk je dan ook niet, dat sommige informatie bewust wordt achtergehouden?

Klopt, maar de kunst is ook om af te strepen zover wij kunnen oordelen.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:17 schreef Pleun2011 het volgende:
e reden dat dit onderwerp blijft boeien is dat het de fantasie prikkelt.. op basis van de informatie die we krijgen via allerlei kanalen, bedenk je je eigen theorie.. en dan is het afwachten welke theorie uiteindelijk de juiste blijkt te zijn.

Als iemand iets te veel fantasie gaat hebben wordt diegene door andere users hier wel weer gecorrigeerd.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:24 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Klopt, maar de kunst is ook om af te spreken zover wij kunnen oordelen.
Nu blijven er allerlei complot theorieën bestaan en gaat alles zijn eigen leven leiden.

Ik ga daar wel vanuit. Niet alleen vredelievende FOK!-users luisteren mee.quote:

Precies, al lijkt het me redelijk obvious dat het een uiterst slim geplande en uitgevoerde zelfmoordvlucht is van de piloot. Vraag me wel af of passagiers of stewards/stewardessen het door hebben. Als passagier zou ik het toch vreemd vinden om over zee te blijven vliegen ipv over China, wat normaal zou moeten gebeuren tijdens deze vlucht. Ligt er wel natuurlijk aan hoe de weersomstandigheden zijn om enigzins in de gaten te hebben waar je vliegt, maar goed dat terzijde.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:17 schreef Pleun2011 het volgende:
De reden dat dit onderwerp blijft boeien is dat het de fantasie prikkelt.. op basis van de informatie die we krijgen via allerlei kanalen, bedenk je je eigen theorie.. en dan is het afwachten welke theorie uiteindelijk de juiste blijkt te zijn.

Dat moet ook kunnen.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:26 schreef gebrokenglas het volgende:
Als iemand iets te veel fantasie gaat hebben wordt diegene door andere users hier wel weer gecorrigeerd.

Ik ben geen psycholoog, maar dat klinkt meer als het gedrag van een zelfmoordterrorist dan iemand die levensmoe is.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:27 schreef Falco het volgende:
[..]
Precies, al lijkt het me redelijk obvious dat het een uiterst slim geplande en uitgevoerde zelfmoordvlucht is van de piloot. Vraag me wel af of passagiers of stewards/stewardessen het door hebben. Als passagier zou ik het toch vreemd vinden om over zee te blijven vliegen ipv over China, wat normaal zou moeten gebeuren tijdens deze vlucht. Ligt er wel natuurlijk aan hoe de weersomstandigheden zijn om enigzins in de gaten te hebben waar je vliegt, maar goed dat terzijde.
Niet dat crew en passagiers veel kunnen doen omdat de piloot waarschijnlijk na het uitschakelen van zijn buddy de deur dicht houdt en niet reageert op wat er verder achter hem in het vliegtuig gebeurt. Moet hem wel een kick geven om in zo'n machtig aluminium geval met 200+ passagiers te doen wat je hebt uitgepland.

Onboard flight system kan je zo uitzetten. In dit geval al helemaal aannemelijk, als zelfs de transponders handmatig uitgezet worden.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:27 schreef Falco het volgende:
[..]
Precies, al lijkt het me redelijk obvious dat het een uiterst slim geplande en uitgevoerde zelfmoordvlucht is van de piloot. Vraag me wel af of passagiers of stewards/stewardessen het door hebben. Als passagier zou ik het toch vreemd vinden om over zee te blijven vliegen ipv over China, wat normaal zou moeten gebeuren tijdens deze vlucht. Ligt er wel natuurlijk aan hoe de weersomstandigheden zijn om enigzins in de gaten te hebben waar je vliegt, maar goed dat terzijde.
Niet dat crew en passagiers veel kunnen doen omdat de piloot waarschijnlijk na het uitschakelen van zijn buddy de deur dicht houdt en niet reageert op wat er verder achter hem in het vliegtuig gebeurt. Moet hem wel een kick geven om in zo'n machtig aluminium geval met 200+ passagiers te doen wat je hebt uitgepland.

Vlieg met de KLM, niks aan de hand.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:30 schreef Draailamp het volgende:
Deze piloot heeft, als hij degene was die dit heeft veroorzaakt, heel wat te weeg gebracht in heel de wereld. De vliegtuigangst zal bij mij veel mensen weer toegenomen zijn, bij mij ook zeg ik eerlijk.

Yeap, er is niet heel veel onderzoek naar zelfmoordacties (omdat de serieuze acties best vaak lukken) maar over het algemeen is zelfmoord iets impulsief en zijn depressieven nogal ongemotiveerd om iets te doen, laat staan zo'n heel plan uitwerken.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:28 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ik ben geen psycholoog, maar dat klinkt meer als het gedrag van een zelfmoordterrorist dan iemand die levensmoe is.
Niet dat het effect anders is.

Gek eigenlijk, maar ik zou zo in een vliegtuig stappen.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:30 schreef Draailamp het volgende:
Deze piloot heeft, als hij degene was die dit heeft veroorzaakt, heel wat te weeg gebracht in heel de wereld. De vliegtuigangst zal bij mij veel mensen weer toegenomen zijn, bij mij ook zeg ik eerlijk.

Nou, ik moest denken aan die trieste kindermoord van vorig jaar.. die vader had ook alles tot in de puntjes voorbereid om zijn kinderen spoorloos te laten verdwijnen. Dit doet me er sterk aan denken, alleen gaat het nu om een vliegtuig met meer dan 200 inzittenden.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:28 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ik ben geen psycholoog, maar dat klinkt meer als het gedrag van een zelfmoordterrorist dan iemand die levensmoe is.
Niet dat het effect anders is.

Kans is erg klein... En gebleven...quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:30 schreef Draailamp het volgende:

Daar was de zelfmoord niet het doel maar het middel.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:33 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Nou, ik moest denken aan die trieste kindermoord van vorig jaar.. die vader had ook alles tot in de puntjes voorbereid om zijn kinderen spoorloos te laten verdwijnen. Dit doet me er sterk aan denken, alleen gaat het nu om een vliegtuig met meer dan 200 inzittenden.

Oh zo, ja ik denk dat daar vooral meespeelde dat die man dacht over zijn ex. Als ik ze niet mag, dan jij ook niet. Maar goed, je hebt gelijk, helemaal uitsluiten kun je het niet.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:33 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Nou, ik moest denken aan die trieste kindermoord van vorig jaar.. die vader had ook alles tot in de puntjes voorbereid om zijn kinderen spoorloos te laten verdwijnen. Dit doet me er sterk aan denken, alleen gaat het nu om een vliegtuig met meer dan 200 inzittenden.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |