abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137761697
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 11:48 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Het was nacht.. dan slapen veel mensen lijkt me. Op 10 km hoogte kan je ook weinig zien denk ik..
Die route wordt op de schermpjes in de stoelen gewoon constant laten zien. Behalve als de communicatie uitgeschakeld wordt, lijkt me. En was dat niet precies het moment dat het van de radar verdween? ;)

Die U-turn merk je wel, lijkt me. Die rare bocht in de Straat van Malakka ook. Maar inderdaad, 's nachts slapen veel mensen en zie je weinig buiten.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137761709
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 11:48 schreef Falco het volgende:

Verschil met een buschauffeur en een piloot is dat de laatste echt macht heeft en een mooi plan in elkaar kan smeden waarmee ie al dan niet postuum aandacht krijgt. Een buschauffeur kan hooguit spectaculair zijn bus in een ravijn rijden. Iets wat al veel minder aandacht krijgt dan een vliegtuig wat een week lang onvindbaar is.
Mij ontgaat volledig het "nut" van zelfmoord plegen op deze wijze.
De kapers van 9/11 deden een veel spectaculairdere zelfmoord actie, die ook nog eens nut voor hun ideologie had.
Behalve wanneer de piloot volslagen krankzinnig is (geworden) acht ik zelfmoord zeer onwaarschijnlijk.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_137761711
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 11:51 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

De crash van SilkAir vind ik wel een bijzondere.. alles leek te wijzen naar zelfmoord door de piloot maar onderzoek door een Amerikaanse advocaat zou hebben aangetoond dat het een technisch mankement was.
Jep, vanmiddag gezien. Die gaat nog in de OP, dank voor de herinnering.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zaterdag 15 maart 2014 @ 11:52:10 #204
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_137761718
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 11:48 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Het was nacht.. dan slapen veel mensen lijkt me. Op 10 km hoogte kan je ook weinig zien denk ik..
Maar als de zon opkomt (paar uur later weer net voordat het vliegtuig gaat landen in Peking) en je wakker wordt, dan moet je gewoonweg boven China vliegen ipv over zee. Mij zou het denk ik wel opvallen, al is het vanuit een vliegtuig best lastig te zien waar je eigenlijk vliegt.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_137761770
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 11:52 schreef Falco het volgende:
Maar als de zon opkomt (paar uur later weer net voordat het vliegtuig gaat landen in Peking) en je wakker wordt, dan moet je gewoonweg boven China vliegen ipv over zee. Mij zou het denk ik wel opvallen, al is het vanuit een vliegtuig best lastig te zien waar je eigenlijk vliegt.
En dan, als het al opvalt? Je kan als passagier geen alarm slaan.
Wat meer opvalt is als het een kaping zou zijn geweest, dat gaat niet geluidsloos.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 11:54:49 #206
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_137761775
quote:
6s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 11:51 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die route wordt op de schermpjes in de stoelen gewoon constant laten zien. Behalve als de communicatie uitgeschakeld wordt, lijkt me. En was dat niet precies het moment dat het van de radar verdween? ;)

Die U-turn merk je wel, lijkt me. Die rare bocht in de Straat van Malakka ook. Maar inderdaad, 's nachts slapen veel mensen en zie je weinig buiten.
Je roept als captain even dat er turbulentie is en hobbelt je vliegtuig de hoek om.
Geen idee of dat zo werkt, maar als je maar hard genoeg hobbelt, is iedereen druk met andere dingen.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  zaterdag 15 maart 2014 @ 11:56:25 #207
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_137761805
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 11:52 schreef Falco het volgende:

[..]

Maar als de zon opkomt (paar uur later weer net voordat het vliegtuig gaat landen in Peking) en je wakker wordt, dan moet je gewoonweg boven China vliegen ipv over zee. Mij zou het denk ik wel opvallen, al is het vanuit een vliegtuig best lastig te zien waar je eigenlijk vliegt.
Uiteindelijk zal iedereen het wel merken. Als hij echt nog 7u is doorgevlogen, valt het ook wel op als je dan nog steeds niet in Peking bent.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  zaterdag 15 maart 2014 @ 11:56:32 #208
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137761808
Is deze trouwens echt van de avond van de vlucht?
  zaterdag 15 maart 2014 @ 11:56:34 #209
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_137761812
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 11:51 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Mij ontgaat volledig het "nut" van zelfmoord plegen op deze wijze.
De kapers van 9/11 deden een veel spectaculairdere zelfmoord actie, die ook nog eens nut voor hun ideologie had.
Behalve wanneer de piloot volslagen krankzinnig is (geworden) acht ik zelfmoord zeer onwaarschijnlijk.
Ik speculeer lekker mee, maar het lijkt me inderdaad dat de piloot volledig krankzinnig is geworden. Ik kan me wel voorstellen dat sommige piloten dat soort machtsgedachten kunnen hebben over hoe zij een vliegtuig met honderden passagiers hun wil kunnen opleggen en bizarre dingen kunnen uithalen. Dat ze het daadwerkelijk uitvoeren is een tweede, uiteindelijk wint het gezond verstand natuurlijk bij het overgrote deel van de piloten, maar je hoeft maar één lunatic zoals wellicht deze te hebben, die zijn gedachten echt in de praktijk brengt.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_137761824
Ik ben heel nieuwsgierig waar de zoektocht zich contrentreerd. Jammer dat Marine Traffic Live, op de Malacca Strait na, daar blind-spots heeft.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 11:58:39 #211
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137761862
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 11:51 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Mij ontgaat volledig het "nut" van zelfmoord plegen op deze wijze.
De kapers van 9/11 deden een veel spectaculairdere zelfmoord actie, die ook nog eens nut voor hun ideologie had.
Behalve wanneer de piloot volslagen krankzinnig is (geworden) acht ik zelfmoord zeer onwaarschijnlijk.
maar die kapers hadden een terroristisch doel
pi_137761868
Kortsluiting in het hoofd van de piloot?
pi_137761869
Een ander aspect is dat informatie wordt achtergehouden omdat de diverse militaire autoriteiten geen inzicht willen geven wat en hoe zij het luchtruim controleren.
Waarom is er trouwens niet direct op het moment dat er geen transponder signaal meer was door de luchtmacht (van diverse landen) ingegrepen? (jachtverkenners plus radarvliegtuigen)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_137761871
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 11:27 schreef Falco het volgende:

[..]

Precies, al lijkt het me redelijk obvious dat het een uiterst slim geplande en uitgevoerde zelfmoordvlucht is van de piloot. Vraag me wel af of passagiers of stewards/stewardessen het door hebben.
Voor een zelfmoord als in geen zin meer in het leven hebben is dit wel heel ongewoon. Zelfs mensen die zelfmoord plegen willen hun nabestaanden niet in het ongewisse laten. En zoveel mensen meenemen is ook ongebruikelijk.
Dit lijkt me geen gewone zelfmoord als de piloot de schuldige blijkt te zijn. Veel te veel moeite en nasleep. Dit neigt veel meer een terreurdaad of chantage/wraak naar bijv. de werkgever.
pi_137761882
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 11:56 schreef Falco het volgende:
Ik speculeer lekker mee, maar het lijkt me inderdaad dat de piloot volledig krankzinnig is geworden. Ik kan me wel voorstellen dat sommige piloten dat soort machtsgedachten kunnen hebben over hoe zij een vliegtuig met honderden passagiers hun wil kunnen opleggen en bizarre dingen kunnen uithalen. Dat ze het daadwerkelijk uitvoeren is een tweede, uiteindelijk wint het gezond verstand natuurlijk bij het overgrote deel van de piloten, maar je hoeft maar één lunatic zoals wellicht deze te hebben, die zijn gedachten echt in de praktijk brengt.
Juist dit.
Zie je dit terug als je een foto van hem ziet?
pi_137761901
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 11:56 schreef Marrije het volgende:
Is deze trouwens echt van de avond van de vlucht?
Ja, had deze al es gezien. Hoezo, is het een opvallend filmpje?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137761935
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 11:58 schreef alpeko het volgende:
Voor een zelfmoord als in geen zin meer in het leven hebben is dit wel heel ongewoon. Zelfs mensen die zelfmoord plegen willen hun nabestaanden niet in het ongewisse laten. En zoveel mensen meenemen is ook ongebruikelijk.
Dit lijkt me geen gewone zelfmoord als de piloot de schuldige blijkt te zijn. Veel te veel moeite en nasleep. Dit neigt veel meer een terreurdaad of chantage/wraak naar bijv. de werkgever.
Geschiedenisboek willen halen. Zijn naam 200 jaar nog bekend is.
Daarnaast laten denken op een kaping, juist om zijn familie te beschermen.
Als hij zo de zee in was gestort had je je familie ook te grazen genomen onbewust.
Dan zal iedereen praten over de ouders van de captain
pi_137761943
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 11:58 schreef Loekie1 het volgende:
Kortsluiting in het hoofd van de piloot?
(Lijn)piloten ondergaan regelmatig psychologische en medische keuringen.
pi_137761947
Spoilers in de OP; thanks! _O_

Nog steeds een lange OP trouwens :D
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_137761950
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 11:59 schreef Draailamp het volgende:

[..]

Juist dit.
Zie je dit terug als je een foto van hem ziet?
Jij ziet hem logischer als "fanaat" achter zijn stuurknuppel in zijn sim zitten een zelfmoordactie te plannen dan als medekaper om een enorme slag in waardevolle zaken (vliegtuig, losgeld, lading?) te slaan?

Dat lijkt me nogal tegen de menselijke geest ingaan?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zaterdag 15 maart 2014 @ 12:01:31 #221
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137761955
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 11:48 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Het was nacht.. dan slapen veel mensen lijkt me. Op 10 km hoogte kan je ook weinig zien denk ik..
ze waren een uurtje onderweg...ik denk niet dat dan bijna iedereen al slaapt.
Zie je op 10km hoogte niet of je over een zee vliegt of over land / eiland?
pi_137761977
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 12:00 schreef Draailamp het volgende:

[..]

Geschiedenisboek willen halen. Zijn naam 200 jaar nog bekend is.
Daarnaast laten denken op een kaping, juist om zijn familie te beschermen.
Als hij zo de zee in was gestort had je je familie ook te grazen genomen onbewust.
Dan zal iedereen praten over de ouders van de captain
Is hoogst ongebruikelijk. Megalomaan zijn en zelfmoord plegen passen niet bij elkaar. Zeker niet met deze afloop. Dan verwacht je een spectaculaire crash a la 9/11. Zie ook Breivik. Pleegde ook bewust geen zelfmoord. Past niet.

Plus dan zaai je geen onduidelijkheid. Nu bestaat de kans dat we nooit gaan weten wat er is gebeurd. Lekker punt maak je dan. Of zijn plan moet zijn mislukt.
pi_137761988
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 12:01 schreef Marrije het volgende:

[..]

ze waren een uurtje onderweg...ik denk niet dat dan bijna iedereen al slaapt.
Zie je op 10km hoogte niet of je over een zee vliegt of over land / eiland?
Nee, 's nachts niet, al moet bij helder weer het verschil tussen steden en water met bootjes wel te zien zijn.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137761995
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 11:58 schreef alpeko het volgende:

[..]

Voor een zelfmoord als in geen zin meer in het leven hebben is dit wel heel ongewoon. Zelfs mensen die zelfmoord plegen willen hun nabestaanden niet in het ongewisse laten. En zoveel mensen meenemen is ook ongebruikelijk.
Dit lijkt me geen gewone zelfmoord als de piloot de schuldige blijkt te zijn. Veel te veel moeite en nasleep. Dit neigt veel meer een terreurdaad of chantage/wraak naar bijv. de werkgever.
Precies dit ja.. combinatie van geen zin meer hebben in het leven en een statement willen maken naar de mensheid.. op deze manier krijg je postuum bijzonder veel aandacht en dat zal wel de bedoeling zijn geweest.. maar goed het blijft speculeren, al betrap ik mezelf erop dat ik nogal blijf vasthouden aan dit scenario :+
pi_137762002
quote:
6s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 12:01 schreef El_Matador het volgende:
Jij ziet hem logischer als "fanaat" achter zijn stuurknuppel in zijn sim zitten een zelfmoordactie te plannen dan als medekaper om een enorme slag in waardevolle zaken (vliegtuig, losgeld, lading?) te slaan?
Nee, ik zie hem als verdachte.
Dat kan in de zin van zelfmoord maar ook in de zin van kaping.
Wellicht ben ik hier niet duidelijk in genoeg geweest, excuses
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')