 
		 
			 
			
			
			Dat zie ik ook wel als optie ja. Daarom denk ik aan een "kaping": piloot/co-piloot + kapers.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:53 schreef Draailamp het volgende:
Ik ben blij dat het huis van die captain doorzocht is, hopelijk zijn ze het spel niet vergeten.
Ik acht de kans dat bij een huiszoeking sporen zijn gevonden van zijn eventueel plan.
Dit is dusdanig goed uitgestippeld dat hij haast wel iets heeft moeten achter laten qua sporen, onbewust
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Daar het antwoord op geven kan pas als het vliegtuig ooit gevonden wordt.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:55 schreef Uccie het volgende:
Het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn, dat de piloot de kaper is.
 
			 
			
			
			Ik verdenk eerder de co-piloot dan de piloot. Maarja da's ook maar een idee.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:53 schreef Draailamp het volgende:
Ik ben blij dat het huis van die captain doorzocht is, hopelijk zijn ze het spel niet vergeten.
Ik acht de kans dat bij een huiszoeking sporen zijn gevonden van zijn eventueel plan.
Dit is dusdanig goed uitgestippeld dat hij haast wel iets heeft moeten achter laten qua sporen, onbewust
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Mij zou dat wel verbazen...quote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:57 schreef Pleun2011 het volgende:
Als het een actie was van de gezagvoerder zou het me niet verbazen als de overige crew en passagiers niet eens door hebben gehad dat het vliegtuig van koers veranderde.
 
			 
			
			
			quote:
 en hier fluiten de vogeltjes met de dageraad.
 en hier fluiten de vogeltjes met de dageraad. 
											 
			 
			
			
			Ik niet. Als ik lees hoe er wellicht gevlogen is dan heb je heel wat ervaring nodig.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:58 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik verdenk eerder de co-piloot dan de piloot.
 
			 
			
			
			De verkeerde blondine uitgenodigdquote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:58 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ik verdenk eerder de co-piloot dan de piloot. Maarja da's ook maar een idee.
 
											 
			 
			
			
			Dat vind ik minder waarschijnlijk...quote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:58 schreef iksnaperniksvan het volgende:
Of alle passagiers in het vliegtuig waren terroristen, inclusief de piloot!
 
			 
			
			
			Ik zit die passagierslijst al een week lang uit te pluizen voor een rondborstige blondine van 25, maar het enige wat ik zie zijn gooks.quote:
 
											 
			 
			
			
			Alleen in de cockpit. Als de transponder nog aan stond had een piloot het ding op 7500 kunnen zetten, da's de internationale code van een kaping (wikipedia).quote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:58 schreef Draailamp het volgende:
Kan het cabine personeel ook een stil alarm slaan bij bijvoorbeeld een kaping?
Of kan dit enkel in de cockpit?
 
			 
			
			
			Zover ik heb vernomen was hij hier obsessief mee bezig.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:58 schreef opgebaarde het volgende:
Waarom is het raar dat een piloot ook een vliegtuigspel speelt?
 
			 
			
			
			quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik zit die passagierslijst al een week lang uit te pluizen voor een rondborstige blondine van 25, maar het enige wat ik zie zijn gooks.

 
											 
			 
			
			
			Dus stel er staan een paar kapers op, dan kan de piloot alarm slaan voor dat de kaper binnen staat.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:00 schreef gebrokenglas het volgende:
lleen in de cockpit. Als de transponder nog aan stond had een piloot het ding op 7500 kunnen zetten, da's de internationale code van een kaping (wikipedia).
 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			ja.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:02 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Dus stel er staan een paar kapers op, dan kan de piloot alarm slaan voor dat de kaper binnen staat.
 
			 
			
			
			Kan ook best een eenmansactie van de piloot zijn of co-piloot. Dat hij plannen had om iets te raken? Ik beschouw dat dan echter niet als zelfmoord maar als terreur.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:45 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja, alleen jammer dat niemand (de groepering) daar melding van maakt. Of ze durven niet meer, of de groep die het vliegtuig gekaapt heeft is helaas samen met de (onbedoelde) crash ten onder gegaan en weet verder niemand ervan af.
 
			 
			
			
			Wat nou obsessief??quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:00 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Zover ik heb vernomen was hij hier obsessief mee bezig.
Wilt natuurlijk niks zeggen.
Maar hij KAN hier ook wel degelijk een goeie voorbereiding uit hebben gehaald.
Hoeft inderdaad niet.
We kunnen pas echt zeggen wat er gebeurd is na de vondst van de black box
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Gelukkig niet, dus stop maar gauw weer weg.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:04 schreef poemojn het volgende:
Grappig, de term Al Quaida is nog niet gevallen, of wel?
 
											 
			 
			
			
			Zie de filmpjes in de OP voor voorbeeldenquote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:05 schreef Pleun2011 het volgende:
Even een mogelijk dom vraagje tussendoor.. is het mogelijk dat er slechts 1 persoon in de cockpit was en dat de gezagvoerder tegen de co-piloot heeft gezegd: jongen, ga maar een tukje doen ik regel het wel. Of moet je altijd met minimaal 2 aan de besturing zitten?

 
											 
			 
			
			
			Je kan beiden tukken...quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:05 schreef Pleun2011 het volgende:
Even een mogelijk dom vraagje tussendoor.. is het mogelijk dat er slechts 1 persoon in de cockpit was en dat de gezagvoerder tegen de co-piloot heeft gezegd: jongen, ga maar een tukje doen ik regel het wel. Of moet je altijd met minimaal 2 aan de besturing zitten?
 
			 
			
			
			Altijd 2.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:05 schreef Pleun2011 het volgende:
Even een mogelijk dom vraagje tussendoor.. is het mogelijk dat er slechts 1 persoon in de cockpit was en dat de gezagvoerder tegen de co-piloot heeft gezegd: jongen, ga maar een tukje doen ik regel het wel. Of moet je altijd met minimaal 2 aan de besturing zitten?
 
			 
			
			
			ze zullen vast een keer naar het toilet moeten op een lange vlucht, dus lijkt me dat er dan even 1 piloot in de cockpit zit.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:05 schreef Pleun2011 het volgende:
Even een mogelijk dom vraagje tussendoor.. is het mogelijk dat er slechts 1 persoon in de cockpit was en dat de gezagvoerder tegen de co-piloot heeft gezegd: jongen, ga maar een tukje doen ik regel het wel. Of moet je altijd met minimaal 2 aan de besturing zitten?
 
			 
			
			
			Ik heb dat gehoord op tv dat hij bijna zijn hele vrije tijd daarmee bezig was.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:05 schreef El_Matador het volgende:
Wat nou obsessief??
Serieus man, als normale mensen (die dus niet op FOK! zitten), zien hoe "obesssief" (ok deze week was heel ziek voor mij) mensen hier op FOK! rondhangen...
Wat is er obsessief aan om te flightsimmen? Ik ben het met je eens dat het een aanwijzing kan zijn en zijn laatste level laden zou de plek van landing kunnen zijn, maar ik vind er niks raars aan, ik snap niet dat jij dat wel vindt? Het is een piloot? Hoeveel machinisten hebben niet een modelbaan?
 
			 
			
			
			Wat jij allemaal wel of niet moet weet ik niet, maar dat je nog voor anderen durft te spreken...quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:08 schreef Draailamp het volgende:
We moeten ons niet laten mee sleuren in speculaties, ook dat is niet gezond.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			okquote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Gelukkig niet, dus stop maar gauw weer weg.

 
											 
			 
			
			
			In het laadruim?!quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:10 schreef RVer het volgende:
Gister zeiden ze op CNN dat het met minimaal 2 man moet zijn gebeurd, 1 iemand heeft in de laadruimte ergens onderin iets uitgezet, handmatig
 
			 
			
			
			AIVD ook nietquote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Gelukkig niet, dus stop maar gauw weer weg.
 
											 
			 
			
			
			Waarom?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:29 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Dan was het ook wel opgeëist denk ik
 
			 
			
			
			Volgens mij wel.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:11 schreef Uccie het volgende:
[..]
In het laadruim?!
Kun je daar komen mid-air?
 
			 
			
			
			Ik zou een bontjasje aandoen.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:11 schreef Uccie het volgende:
[..]
In het laadruim?!
Kun je daar komen mid-air?
 
			 
			
			
			Nu in elk gevalquote:
 
											 
			 
			
			
			Er was iets elektronisch verwijderd, onderin het vliegtuigquote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:11 schreef Uccie het volgende:
[..]
In het laadruim?!
Kun je daar komen mid-air?
 
			 
			
			
			even misschien wel?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:32 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Dat eiland is Australie. Tenzij het 1 groot complot is kun je daar niet even stiekem onopgemerkt landen.
 
			 
			
			
			Ik vind het best interessant om hier te volgen, laat ik dat voorop stellen.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:09 schreef El_Matador het volgende:
Speculeren is leuk en juist gezond want al die scenario's bedenken scherpt je geest.
 
			 
			
			
			Zolang je dat niet pretendeert is er niks aan de hand toch?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:14 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Ik vind het best interessant om hier te volgen, laat ik dat voorop stellen.
Maar mijn inziens kan men zich ook laten leiden door speculaties.
Zoals nu .... het kan een kaping zijn, het kan de piloot zijn.
Daar kun je over na gaan denken maar niemand hier kan dat op gaan lossen.
En ook niemand hier op FOK! zal de eventuele landplaats oid gaan vinden
 
			 
			
			
			Heb ik godverdomme voor niets in mijn achtertuin lopen zoeken?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:14 schreef Draailamp het volgende:
Ik vind het best interessant om hier te volgen, laat ik dat voorop stellen.
Maar mijn inziens kan men zich ook laten leiden door speculaties.
Zoals nu .... het kan een kaping zijn, het kan de piloot zijn.
Daar kun je over na gaan denken maar niemand hier kan dat op gaan lossen.
En ook niemand hier op FOK! zal de eventuele landplaats oid gaan vinden
 
			 
			
			
			Onze Andaman.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Heb ik godverdomme voor niets in mijn achtertuin lopen zoeken?
 
			 
			
			
			Mooi. We moeten met onze speculaties toch wel een beetje een voorsprong houden op de autoriteiten, vind je niet?quote:
 
											 
			 
			
			
			 . De Maleisische overheid faalt gewoon hard in kordaat optreden en probeert nog steeds de eer hoog te houden. Wordt tijd dat ze eens flink aan de tand gevoeld worden, want ik denk dat ze veel meer nuttige info hebben.
. De Maleisische overheid faalt gewoon hard in kordaat optreden en probeert nog steeds de eer hoog te houden. Wordt tijd dat ze eens flink aan de tand gevoeld worden, want ik denk dat ze veel meer nuttige info hebben.
											 
			 
			
			
			quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Heb ik godverdomme voor niets in mijn achtertuin lopen zoeken?
 
											 
			 
			
			
			Dat vroeg ik me inderdaad ook af.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:16 schreef Falco het volgende:
Nu pas het huis van de gezagvoerder doorspitten
 
			 
			
			
			Ik vrees dat er meer aan de hand is. Dit gaat verder dan cultuur. Men weet meer of heeft al losgeldeisen ontvangen ofzo.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:16 schreef Falco het volgende:
Nu pas het huis van de gezagvoerder doorspitten. De Maleisische overheid faalt gewoon hard in kordaat optreden en probeert nog steeds de eer hoog te houden. Wordt tijd dat ze eens flink aan de tand gevoeld worden, want ik denk dat ze veel meer nuttige info hebben.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Denk ik ook, weet niet meer waar het gezegd werd vanochtend, maar communicatie gaat nu ook alleen nog maar via de overheid.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik vrees dat er meer aan de hand is. Dit gaat verder dan cultuur. Men weet meer of heeft al losgeldeisen ontvangen ofzo.
 
			 
			
			
			Hypothese, maar inderdaad.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:17 schreef Pleun2011 het volgende:
De reden dat dit onderwerp blijft boeien is dat het de fantasie prikkelt.. op basis van de informatie die we krijgen via allerlei kanalen, bedenk je je eigen theorie.. en dan is het afwachten welke theorie uiteindelijk de juiste blijkt te zijn.
 
			 
			
			
			De reden daarvoor is dat een technisch mankement wordt uitgesloten en er sprake is van een 'criminal act'quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:18 schreef Uccie het volgende:
[..]
Denk ik ook, weet niet meer waar het gezegd werd vanochtend, maar communicatie gaat nu ook alleen nog maar via de overheid.
 
			 
			
			
			Ja ok, maar denk je dan ook niet, dat sommige informatie bewust wordt achtergehouden?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:19 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
De reden daarvoor is dat een technisch mankement wordt uitgesloten en er sprake is van een 'criminal act'
 
			 
			
			
			Kan zeker.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:20 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ja ok, maar denk je dan ook niet, dat sommige informatie bewust wordt achtergehouden?
 
			 
			
			
			Klopt, maar de kunst is ook om af te strepen zover wij kunnen oordelen.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:17 schreef Pleun2011 het volgende:
e reden dat dit onderwerp blijft boeien is dat het de fantasie prikkelt.. op basis van de informatie die we krijgen via allerlei kanalen, bedenk je je eigen theorie.. en dan is het afwachten welke theorie uiteindelijk de juiste blijkt te zijn.
 
			 
			
			
			Als iemand iets te veel fantasie gaat hebben wordt diegene door andere users hier wel weer gecorrigeerd.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:24 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Klopt, maar de kunst is ook om af te spreken zover wij kunnen oordelen.
Nu blijven er allerlei complot theorieën bestaan en gaat alles zijn eigen leven leiden.
 
			 
			
			
			Ik ga daar wel vanuit. Niet alleen vredelievende FOK!-users luisteren mee.quote:
 
			 
			
			
			Precies, al lijkt het me redelijk obvious dat het een uiterst slim geplande en uitgevoerde zelfmoordvlucht is van de piloot. Vraag me wel af of passagiers of stewards/stewardessen het door hebben. Als passagier zou ik het toch vreemd vinden om over zee te blijven vliegen ipv over China, wat normaal zou moeten gebeuren tijdens deze vlucht. Ligt er wel natuurlijk aan hoe de weersomstandigheden zijn om enigzins in de gaten te hebben waar je vliegt, maar goed dat terzijde.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:17 schreef Pleun2011 het volgende:
De reden dat dit onderwerp blijft boeien is dat het de fantasie prikkelt.. op basis van de informatie die we krijgen via allerlei kanalen, bedenk je je eigen theorie.. en dan is het afwachten welke theorie uiteindelijk de juiste blijkt te zijn.
 
			 
			
			
			Dat moet ook kunnen.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:26 schreef gebrokenglas het volgende:
Als iemand iets te veel fantasie gaat hebben wordt diegene door andere users hier wel weer gecorrigeerd.
 
			 
			
			
			Ik ben geen psycholoog, maar dat klinkt meer als het gedrag van een zelfmoordterrorist dan iemand die levensmoe is.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:27 schreef Falco het volgende:
[..]
Precies, al lijkt het me redelijk obvious dat het een uiterst slim geplande en uitgevoerde zelfmoordvlucht is van de piloot. Vraag me wel af of passagiers of stewards/stewardessen het door hebben. Als passagier zou ik het toch vreemd vinden om over zee te blijven vliegen ipv over China, wat normaal zou moeten gebeuren tijdens deze vlucht. Ligt er wel natuurlijk aan hoe de weersomstandigheden zijn om enigzins in de gaten te hebben waar je vliegt, maar goed dat terzijde.
Niet dat crew en passagiers veel kunnen doen omdat de piloot waarschijnlijk na het uitschakelen van zijn buddy de deur dicht houdt en niet reageert op wat er verder achter hem in het vliegtuig gebeurt. Moet hem wel een kick geven om in zo'n machtig aluminium geval met 200+ passagiers te doen wat je hebt uitgepland.
 
			 
			
			
			Onboard flight system kan je zo uitzetten. In dit geval al helemaal aannemelijk, als zelfs de transponders handmatig uitgezet worden.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:27 schreef Falco het volgende:
[..]
Precies, al lijkt het me redelijk obvious dat het een uiterst slim geplande en uitgevoerde zelfmoordvlucht is van de piloot. Vraag me wel af of passagiers of stewards/stewardessen het door hebben. Als passagier zou ik het toch vreemd vinden om over zee te blijven vliegen ipv over China, wat normaal zou moeten gebeuren tijdens deze vlucht. Ligt er wel natuurlijk aan hoe de weersomstandigheden zijn om enigzins in de gaten te hebben waar je vliegt, maar goed dat terzijde.
Niet dat crew en passagiers veel kunnen doen omdat de piloot waarschijnlijk na het uitschakelen van zijn buddy de deur dicht houdt en niet reageert op wat er verder achter hem in het vliegtuig gebeurt. Moet hem wel een kick geven om in zo'n machtig aluminium geval met 200+ passagiers te doen wat je hebt uitgepland.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Vlieg met de KLM, niks aan de hand.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:30 schreef Draailamp het volgende:
Deze piloot heeft, als hij degene was die dit heeft veroorzaakt, heel wat te weeg gebracht in heel de wereld. De vliegtuigangst zal bij mij veel mensen weer toegenomen zijn, bij mij ook zeg ik eerlijk.
 
			 
			
			
			Yeap, er is niet heel veel onderzoek naar zelfmoordacties (omdat de serieuze acties best vaak lukken) maar over het algemeen is zelfmoord iets impulsief en zijn depressieven nogal ongemotiveerd om iets te doen, laat staan zo'n heel plan uitwerken.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:28 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ik ben geen psycholoog, maar dat klinkt meer als het gedrag van een zelfmoordterrorist dan iemand die levensmoe is.
Niet dat het effect anders is.
 
			 
			
			
			Gek eigenlijk, maar ik zou zo in een vliegtuig stappen.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:30 schreef Draailamp het volgende:
Deze piloot heeft, als hij degene was die dit heeft veroorzaakt, heel wat te weeg gebracht in heel de wereld. De vliegtuigangst zal bij mij veel mensen weer toegenomen zijn, bij mij ook zeg ik eerlijk.
 
			 
			
			
			Nou, ik moest denken aan die trieste kindermoord van vorig jaar.. die vader had ook alles tot in de puntjes voorbereid om zijn kinderen spoorloos te laten verdwijnen. Dit doet me er sterk aan denken, alleen gaat het nu om een vliegtuig met meer dan 200 inzittenden.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:28 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ik ben geen psycholoog, maar dat klinkt meer als het gedrag van een zelfmoordterrorist dan iemand die levensmoe is.
Niet dat het effect anders is.
 
			 
			
			
			Kans is erg klein... En gebleven...quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:30 schreef Draailamp het volgende:
Deze piloot heeft, als hij degene was die dit heeft veroorzaakt, heel wat te weeg gebracht in heel de wereld. De vliegtuigangst zal bij mij veel mensen weer toegenomen zijn, bij mij ook zeg ik eerlijk.
 
			 
			
			
			Daar was de zelfmoord niet het doel maar het middel.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:33 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Nou, ik moest denken aan die trieste kindermoord van vorig jaar.. die vader had ook alles tot in de puntjes voorbereid om zijn kinderen spoorloos te laten verdwijnen. Dit doet me er sterk aan denken, alleen gaat het nu om een vliegtuig met meer dan 200 inzittenden.
 
			 
			
			
			Oh zo, ja ik denk dat daar vooral meespeelde dat die man dacht over zijn ex. Als ik ze niet mag, dan jij ook niet. Maar goed, je hebt gelijk, helemaal uitsluiten kun je het niet.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:33 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Nou, ik moest denken aan die trieste kindermoord van vorig jaar.. die vader had ook alles tot in de puntjes voorbereid om zijn kinderen spoorloos te laten verdwijnen. Dit doet me er sterk aan denken, alleen gaat het nu om een vliegtuig met meer dan 200 inzittenden.
 
			 
			
			
			Misschien is dat nu ook het gevalquote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:35 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Daar was de zelfmoord niet het doel maar het middel.
 
			 
			
			
			Ik ook,quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:33 schreef Pleun2011 het volgende:
Nou, ik moest denken aan die trieste kindermoord van vorig jaar
 
			 
			
			
			Zeker, maar dan moet er nog ergens een motief zijn :pquote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:36 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Misschien is dat nu ook het geval
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Ach dat is altijd bij verdwijningszaken.. er zijn ook mensen die mee helpen zoeken door satellietfoto's te bestuderen.. dat gaat me dan weer wat te verquote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:36 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Ik ook,
Met name op het gebied hoe mensen dwangmatig kunnen speculeren / waarheid willen achterhalen.
 
											 
			 
			
			
			Misschien zit die dwangmatigheid meer bij jou dan bij die anderen? Anderen vinden het gewoon boeiend, wellicht?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:36 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Ik ook,
Met name op het gebied hoe mensen dwangmatig kunnen speculeren / waarheid willen achterhalen.
 
			 
			
			
			Ach wij mensen hebben graag controle. In een vliegtuig zitten, hoog en snel, is controleverlies.. zal altijd wel een gedeelte zijn dat angstiger wordt... "Als als als als", dit zie je bijna niet bij treinreizen.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:30 schreef Draailamp het volgende:
Deze piloot heeft, als hij degene was die dit heeft veroorzaakt, heel wat te weeg gebracht in heel de wereld. De vliegtuigangst zal bij mij veel mensen weer toegenomen zijn, bij mij ook zeg ik eerlijk.
 
			 
			
			
			Inderdaad, ik zag er eergisteren een op tv. Die man bestudeerde bijna de hele dag de beelden.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:39 schreef Pleun2011 het volgende:
Ach dat is altijd bij verdwijningszaken.. er zijn ook mensen die mee helpen zoeken door satellietfoto's te bestuderen.. dat gaat me dan weer wat te ver
 
			 
			
			
			Boeien en dwangmatig zit heel dicht bij elkaar.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:39 schreef El_Matador het volgende:
Misschien zit die dwangmatigheid meer bij jou dan bij die anderen? Anderen vinden het gewoon boeiend, wellicht?
 
			 
			
			
			Herald of free Enterprise ?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:33 schreef Uccie het volgende:
[..]
Gek eigenlijk, maar ik zou zo in een vliegtuig stappen.
Maar sinds 1987 doe ik geen stap op een boot.
 
			 
			
			
			Ik had na een half uurtje die zee wel gezien. Niks gevonden op 1000 tegeltjes van 0,15 km[sup]2[/sup].quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:39 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Inderdaad, ik zag er eergisteren een op tv. Die man bestudeerde bijna de hele dag de beelden.
Absurd
 
			 
			
			
			Ik denk dat men wel vaart zal gaan zetten achter een passief traceer-systeem vanuit satellieten waarbij dezelfde gegevens worden uitgewisseld als de combinatie SSR en transponder, en misschien zelfs nog wel meer, zoals vlucht data opslag op afstand.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:04 schreef mschol het volgende:
stel het is daadwerkelijk een kaping: hoe snel zal de luchtvaart ervoor zorgen dat er niet uitschakelbare systemen komen zodat een vliegtuig altijd te tracken valt? 1 jaar? of eerder 20 jaar?
 
			 
			
			
			achteraf is dat zo, door de bizar gefragmenteerde en tegenstrijdige berichtgeving.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:41 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Boeien en dwangmatig zit heel dicht bij elkaar.
Nachtenlang wakker blijven, vragen om dm verzoek bij info vind ik dwangmatig.
Maar dat is mijn mening.
We horen het wel als er meer duidelijkheid is.
Zo simpel is het.
Er staat hier echt niet iemand op die kan zeggen: "hier staat het vliegtuig"
 
			 
			
			
			hoeveel mannen laten graag hun vrouw rijden als ze zelf ook in de auto zitten?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:39 schreef Gisteren. het volgende:
[..]
Ach wij mensen hebben graag controle. In een vliegtuig zitten, hoog en snel, is controleverlies.. zal altijd wel een gedeelte zijn dat angstiger wordt... "Als als als als", dit zie je bijna niet bij treinreizen.
 
											 
			 
			
			
			De FAA gaat met drone-technologie het hele vliegverkeer op afstand regelen.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:41 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ik denk dat men wel vaart zal gaan zetten achter een passief traceer-systeem vanuit satellieten waarbij dezelfde gegevens worden uitgewisseld als de combinatie SSR en transponder, en misschien zelfs nog wel meer, zoals vlucht data opslag op afstand.
Goed werk die spoilers TS. TopOP (yeah).

 
			 
			
			
			Klopt, maar als je het nader bekijkt staat er hier net zoveel weinig zinvols als in de media.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:43 schreef El_Matador het volgende:
Er lezen heel veel mensen mee hier, zoek maar met Google en FOK! staat bijna bovenaan.
 
			 
			
			
			Mij ook, zeker mensen die vaker boven maleisie hebben gehangen moeten dat dan wel hun eigen land herkennen, dat ze daar weer boven hangen nadat ze al boven water zijn geweest klopt dan niet. Dat heb je toch wel door.quote:
 
			 
			
			
			Het grappige is dat het antwoord wel in deze topic te vinden is.. alleen is het nog de vraag welk antwoord het juiste is.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:45 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Klopt, maar als je het nader bekijkt staat er hier net zoveel weinig zinvols als in de media.
Hier is het antwoord ook niet te vinden net zoals in de media.
Het antwoord is er namelijk nog niet.
Ieder heeft om bepaalde rede zijn eigen visie hierop en wat de juiste is zal pas duidelijk worden als de blackbox is gevonden.
 
			 
			
			
			Verschil met een buschauffeur en een piloot is dat de laatste echt macht heeft en een mooi plan in elkaar kan smeden waarmee ie al dan niet postuum aandacht krijgt. Een buschauffeur kan hooguit spectaculair zijn bus in een ravijn rijden. Iets wat al veel minder aandacht krijgt dan een vliegtuig wat een week lang onvindbaar is.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:38 schreef El_Matador het volgende:
Zelfmoord versus kaping is ook economisch helemaal niet logisch. Je kan 500 miljoen verdienen met je waardevolle lading, met losgeld nog veel meer. Dan zou het toch zonde zijn het zomaar in zee te laten storten?
Pas als die piloten es wat beter doorgelicht worden (en dan niet omdat ie leuke dames uitnodigde of lekker kookte), kan je die zelfmoord beter benaderen denk ik.
Zo zonder informatie stellen dat het "doodnormaal" (ja, ik chargeer) is dat een piloot eventjes zelfmoord en 238 andere moorden pleegt, vind ik wat moeilijk te verteren. Hoeveel buschauffeurs hebben zo zelfmoord gepleegd? En die hebben er doorgaans wat meer reden toe ook...
 
			 
			
			
			Het was nacht.. dan slapen veel mensen lijkt me. Op 10 km hoogte kan je ook weinig zien denk ik..quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:47 schreef Marrije het volgende:
[..]
Mij ook, zeker mensen die vaker boven maleisie hebben gehangen moeten dat dan wel hun eigen land herkennen, dat ze daar weer boven hangen nadat ze al boven water zijn geweest klopt dan niet. Dat heb je toch wel door.
 
			 
			
			
			Er is niet zoiets als HET antwoord, maar de combinatie van onze speculaties zou daar wel naar kunnen leiden. Natuurlijk hebben wij niet alle info, maar dat heeft niemand.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:45 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Klopt, maar als je het nader bekijkt staat er hier net zoveel weinig zinvols als in de media.
Hier is het antwoord ook niet te vinden net zoals in de media.
Het antwoord is er namelijk nog niet.
Ieder heeft om bepaalde rede zijn eigen visie hierop en wat de juiste is zal pas duidelijk worden als de blackbox is gevonden.

 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			De crash van SilkAir vind ik wel een bijzondere.. alles leek te wijzen naar zelfmoord door de piloot maar onderzoek door een Amerikaanse advocaat zou hebben aangetoond dat het een technisch mankement was.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Er is niet zoiets als HET antwoord, maar de combinatie van onze speculaties zou daar wel naar kunnen leiden. Natuurlijk hebben wij niet alle info, maar dat heeft niemand.
Ik daag je uit elders op internet net zo'n overzicht te vinden als FOK! heeft.
Wat ook nuttig is, zijn de historische kapingen, zelfmoordpiloten en andere vliegtuigongelukken. Die filmpjes vertellen je heel veel over wat wel en niet mogelijk is.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |