Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.straitstimes.c(...)s-likely-scenarios-2• Bewusteloosheid door decompressie en beviezing - op autopiloot 4 uur doorvliegen
• Raketaanval - vraag wie verantwoordelijk? - Noord-Korea, waar er juist verkiezingen waren, wordt gespeculeerd
• Bomaanslag - vreemd; geen motief gegeven
• Kaping waardevolle lading/passagiers - idem
• Zelfmoordactie (co)piloot? -
Volgens de Australische expert Mike Glynn het meest waarschijnlijk - AD.nl• Vervroegde 1-aprilgrap - vliegtuig staat gewoon aan de gate en in een Beijings barretje lachen die gasten zich het schompes om ons
• Afleidingsmanoeuvre - veel nu op zoek naar het vliegtuig dus niet beschikbaar voor bescherming (burger)doelen?
• Anders - ?
==========================================================
!!!LAATSTE UPDATES!!!•
15/03/14 Onderzoekers vermoeden sabotage aan boord Boeing.
•
15/03/14 Kaping wordt vermoed, zelfs volgens Maleisische bronnen -
zoekgebied uitgebreid naar Centraal-Azië en
voor de westkust van Australië![1902856_10151967931704147_949767976_n.jpg]()
==========================================================
UPDATES:14/03/14 Radar Suggests Jet Shifted Path More Than Once.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
14/03/14 (
Reuters) - Military radar-tracking evidence suggests a Malaysia Airlines jetliner missing for nearly a week was deliberately flown across the Malay peninsula towards the Andaman Islands, sources familiar with the investigation told Reuters on Friday.
Two sources said an unidentified aircraft that investigators believe was Flight MH370 was following a route between navigational waypoints - indicating it was being flown by someone with aviation training - when it was last plotted on military radar off the country's northwest coast.
The last plot on the military radar's tracking suggested the plane was flying toward India's Andaman Islands, a chain of isles between the Andaman Sea and the Bay of Bengal, they said.
Waypoints are geographic locations, worked out by calculating longitude and latitude, that help pilots navigate along established air corridors.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mogelijke vliegroutes en bestemmingen:SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.---------------------------------------------------------------------------------------------------
13/03/14 Het vliegtuig zou na van de radar verdwenen te zijn nog 4 uur doorgevlogen te hebben - Bronnen:
TIME en
nu.nlIn theorie is dit het gebied waar het vliegtuig gebleven kan zijn:
![wPlaneEngines_graphicB.jpg]()
• Straal 4-uurscirkel ~ 2000 nautische mijlen ~ 3500 km
• Oppervlakte ~ 38.500.000 km2
• ~40% land, 60% zee
• ~1,3-1,5 miljard inwoners
----------------------------------------------------------------------------------------------------
13/03/14 2 communicatiekanalen werden op 2 aparte momenten uitgeschakeld; om 01:07 AM (pinging satellieten) en 14 minuten later om 01:21 (het moment dat het van de radar valt) - The data reporting system, they believe, was shut down 1:07 a.m. The transponder -- which transmits location and altitude -- shut down at 1:21 a.m.
This indicates it may well have been a deliberate act.
ABC News.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
12/03/14 Langzame decompressie zou een probleem kunnen zijn -
http://www.themalaysianin(...)nconscious-says-blog----------------------------------------------------------------------------------------------------
09/03/14 Er blijkt nog contact geweest te zijn met MH370 vlak na de radio oproep toen het toestel van de radar verdween. De piloot van een vlucht een stukje voor het toestel hoorde meerdere stemmen in de cockpit en was er vrij zeker van met de co-piloot gesproken te hebben.
http://www.freerepublic.com/focus/f-news/3131319/posts• The story so far, video:
==========================================================
OUD NIEUWS:SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.==========================================================
Deze OP is (mede) tot stand gekomen door de tomeloze inzet van:remlof -
TS deel 1,
Speculant. -
TS deel 2,
El_Matador -
TS deel 3,
deel 5,
deel 9,
deel 10,
deel 12,
deel 13,
deel 14,
MrBanaan1 -
TS deel 4,
deel 8,
Kleffe_Dop -
TS deel 6,
Toto69 -
TS deel 7,
Nucky -
TS deel 11,
niels0 -
TS deel 15, Arthur_Spooner, RVer, DeParo, Marrije, OEM, matthijst, MartijnA3, eight, Me_Wesley, ...
FOK!NWS dankt al deze bijdragers voor hun harde werk==========================================================
Topics andere subfora:•
BNW / De verdwijning van Malaysia Airlines Flight MH370•
NWS / Vliegtuig Malaysia Airlines is neergestort in zee•
ONZ / Vind een vliegtuig•
ONZ / Beveiliger vind vlucht MH370 ...niet (fotoverhaal!)•
KLB / Vliegtuigen die neerstorten in zee.==========================================================
• Status na 180 uur (7,5 dag): 2 Kokosnoten, kaping wordt vermoed
• Maleisische overheid ontkent alle bevindingen van anderen; 'Geen vliegtuigen in Kuala Lumpur.'
![10007413_10151965866339147_1439708447_n.jpg]()
==========================================================
[ Bericht 1% gewijzigd door El_Matador op 15-03-2014 12:24:03 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Marrije
ja, met dubbel r
quote:
Op zaterdag 15 maart 2014 08:58 schreef El_Matador het volgende:[..]
Ja, daarom.
[
afbeelding ]
Die wat is het 40 zeemijlen 025 is al vaag, maar als je eerst 263 (bijna west) en dan 308 vliegt, waarom zou je dan helemaal omdraaien naar Australië??
ja waarom, goede vraag
dan vind ik midden in de oceaan nog logischer
eens kijken hoe lang het duurt voor dat gegeven weer wordt ingetrokken
Co_OL
WooHoo
Marrije
ja, met dubbel r
quote:
Op zaterdag 15 maart 2014 09:02 schreef DS4 het volgende:[..]
Zelfmoord valt niet uit te sluiten, maar het is toch zeker niet het meest waarschijnlijke scenario, op basis van wat er nu naar buiten is gebracht.
Klopt, en op de tweede dag stond het scenario helemaal onderaan. Inmiddels staat het toch op een tweede plaats, onder kaping.
quote:
ECHT WAAR????????????
Recordhouder aantal posts op één dag.4045 onlogisch
Marrije
ja, met dubbel r
quote:
Dat is geen Boeing 777...
quote:
Op zaterdag 15 maart 2014 09:10 schreef Marrije het volgende:Klopt, en op de tweede dag stond het scenario helemaal onderaan. Inmiddels staat het toch op een tweede plaats, onder kaping.
Ik vind al enige tijd kaping het meest waarschijnlijk en dat was ook eigenlijk de vergelijking... Er werd gesteld dat zelfmoord waarschijnlijk was, want een kaping zou niet in de zee eindigen... Waarbij ik al begon met vast te stellen dat we niet weten waar het toestel is geëindigd...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]
Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
quote:
Kijk eens goed naar het toestel zelf. Is toch niet de grootte van een 777...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]
Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
quote:
Kijk jij eens goed naar mijn PI
Recordhouder aantal posts op één dag.4045 onlogisch
quote:
Het is weekend. Het was laat vannacht. Verwacht geen scherpte van mij vandaag. Althans... Niet in de ochtend.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]
Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
quote:
Het zij je vergeven.
Recordhouder aantal posts op één dag.4045 onlogisch
quote:
Op zaterdag 15 maart 2014 09:32 schreef Uccie het volgende:Mag ik even complimenten geven voor de geweldige OP

Heb nog niet alles aan linkjes bekeken, maar fijn dat er een punt is waar ik af en toe kan bijlezen.
Dank namens de bijdragers. En inderdaad, informatieverschaffing is het doel in deze barre tijden...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Wow wat een nieuws!
Ik zou het best vreemd vinden als het vliegtuig uiteindelijk is neergestort omdat er niet voldoende brandstof meer was. Als je er dan toch zoveel van weet dat je de communicatiekanalen uit kan zetten en weet ik veel hoe lang redelijk onopgemerkt kan blijven.. en als je dan toch zo'n goede vlieger bent en - ik ga er van uit - dit goed hebt voorbereid: is crashen door brandstoftekort dan niet een beetje knullig?
Een zelfmoordmissie is -tig keer meer waarschijnlijker dan een kaping want om die dingen uit te zenden waardoor je contact met de grond verliest moet je verstand hebben en onder dwang kan een piloot ongezien een zender openlaten, want weten die kapers veel
"You can call me Susan if it makes you happy"
Ja hoor daar gaan we weer, het nieuws dat het waarschijnlijk om een kaping gaat is nog niet de deur uit, of maleisie zegt weer dat het niet waar is.
http://www.telegraph.co.u(...)ne-was-hijacked.html
Dit zaakje stinkt.
Uccie
The bells...the bells....
quote:
Dat is bij veel NWS-topics wel anders

Maar ontopic, voor mij lijkt nu de meest plausibele verklaring, dat het vliegtuig gekaapt is, van koers is veranderd en in de Indische oceaan is gestort.
Heel stiekem denk ik dan, maar waarom is het nog niet opgeëist?
Is dat omdat het veilig aan de grond staat en nog gebruikt moet worden voor snode plannen?
Al komt dat waarschijnlijk omdat ik heel graag -tegen beter weten in- wil dat die 239 mensen straks weer veilig bij hun familie en geliefden op de bank kunnen zitten.
Sorry, verdere inhoudelijke bijdrage kan ik ook niet leveren
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
quote:
Ik heb die persconferentie gezien op CNN en ik heb die beste man nooit het woord kaping in de mond horen nemen
"You can call me Susan if it makes you happy"
Marrije
ja, met dubbel r
quote:
Op zaterdag 15 maart 2014 09:14 schreef DS4 het volgende:[..]
Ik vind al enige tijd kaping het meest waarschijnlijk en dat was ook eigenlijk de vergelijking... Er werd gesteld dat zelfmoord waarschijnlijk was, want een kaping zou niet in de zee eindigen... Waarbij ik al begon met vast te stellen dat we niet weten waar het toestel is geëindigd...

Ok, stel, kaping.
Dat roept bij mij veel meer vragen op, logisch ligt dan ook wat complexer.
Wie was de piloot?
En wie zijn de kapers? Die twee iraanse asielzoekers?
Wat was het doel?
Die bronnen die beweren dat het een kaping was moeten dan meer weten, wanneer lekt dat eens uit.
quote:
Op zaterdag 15 maart 2014 09:41 schreef TLC het volgende:Een zelfmoordmissie is -tig keer meer waarschijnlijker dan een kaping want om die dingen uit te zenden waardoor je contact met de grond verliest moet je verstand hebben en onder dwang kan een piloot ongezien een zender openlaten, want weten die kapers veel

Kapers kun je dat idd niet leren.
*zucht*
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]
Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
quote:
Op zaterdag 15 maart 2014 09:43 schreef Uccie het volgende:[..]
Dat is bij veel NWS-topics wel anders

Maar ontopic, voor mij lijkt nu de meest plausibele verklaring, dat het vliegtuig gekaapt is, van koers is veranderd en in de Indische oceaan is gestort.
Heel stiekem denk ik dan, maar waarom is het nog niet opgeëist?
Is dat omdat het veilig aan de grond staat en nog gebruikt moet worden voor snode plannen?
Al komt dat waarschijnlijk omdat ik heel graag -tegen beter weten in- wil dat die 239 mensen straks weer veilig bij hun familie en geliefden op de bank kunnen zitten.
Sorry, verdere inhoudelijke bijdrage kan ik ook niet leveren

Ik denk hetzelfde.

En heb dat ook met die families.
Als de piloten samen met kapers waren, zijn ze geslaagd denk ik. Waar, geen idee, Myanmar ofzo.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
starla
>dEAR<
quote:
Op zaterdag 15 maart 2014 09:41 schreef TLC het volgende:Een zelfmoordmissie is -tig keer meer waarschijnlijker dan een kaping want om die dingen uit te zenden waardoor je contact met de grond verliest moet je verstand hebben en onder dwang kan een piloot ongezien een zender openlaten, want weten die kapers veel

Soms kunnen de kapers ook vliegen...
I feel kinda Locrian today
quote:
Er zat 1 iemand in die een aantal vlieglessen in zweden heeft gehad hebben ze kunnen nachecken.
Nu wil dat natuurlijk niks zeggen officieel
quote:
Het wetenschappelijk niveau is weer hoog.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
quote:
Op zaterdag 15 maart 2014 09:48 schreef Marrije het volgende:Ok, stel, kaping.
Dat roept bij mij veel meer vragen op, logisch ligt dan ook wat complexer.
Wie was de piloot?
En wie zijn de kapers? Die twee iraanse asielzoekers?
Wat was het doel?
Die bronnen die beweren dat het een kaping was moeten dan meer weten, wanneer lekt dat eens uit.
Vragen te over. Ik weet het niet. De communicatie is bewust uitgezet, zo lijkt het, dus het is geen ongeval waardoor eea in gang is gezet.
Dan hou je eigenlijk kaping en zelfmoord over. Mij lijkt het eenvoudiger om signalen van mogelijke zelfmoord te signaleren dan van kaping. 2 verdachten ipv 239...
Het kan natuurlijk zijn dat die signalen er wel zijn maar onder de pet gehouden worden, maar dan snap ik niet zo goed waarom het vliegtuig zo lang van de route af kon wijken. Dan zou je toch verwachten dat mensen in opstand komen, gaan proberen te bellen, enz.
Het is, kortom, niet uit te sluiten, maar ik denk dat bij een kaping er veel meer kans is dat iedereen netjes stil blijft zitten...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]
Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
Is dat 7 uur doorvliegen ou bevestigd? Nee toch? Is gewoon de 2e cirkel uit de op, het maximale bereik?
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
quote:
Op zaterdag 15 maart 2014 09:53 schreef Marrije het volgende:ze zullen wel uitzoeken wie aan boord allemaal kennis / ervaring hebben opgedaan, ben benieuwd. Piloot die onder dwang handelt sluit ik ook niet uit.
Precies. En dat onderzoeken bij ruim 200 man is niet simpel.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]
Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
quote:
Op zaterdag 15 maart 2014 09:54 schreef El_Matador het volgende:[..]
Ik denk hetzelfde.

En heb dat ook met die families.
Als de piloten samen met kapers waren, zijn ze geslaagd denk ik. Waar, geen idee, Myanmar ofzo.
myanmar is ook een van de weinige landen in de regio dat niet mee zoekt toch?
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
starla
>dEAR<
quote:
Fok en wetenschappelijk gaat sowieso slecht slapen, maar dat terzijde. Vliegtuigkapingen zijn ook geen exacte wetenschap natuurlijk. Het blijft speculeren.
I feel kinda Locrian today
Uccie
The bells...the bells....
quote:
Is dat niet gewoon omdat ze de mogelijkheden niet hebben?
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
Laatste status: MOGELIJKE KAPING, ZOEKGEBIED CENTRAAL-AZIE TOT AUSTRALIE
Wat is het nou? Zet dan ook bronnen neer.
quote:
Als je het toestel al gevonden hebt hoeft dat ook niet natuurlijk.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]
Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
stel het is daadwerkelijk een kaping: hoe snel zal de luchtvaart ervoor zorgen dat er niet uitschakelbare systemen komen zodat een vliegtuig altijd te tracken valt? 1 jaar? of eerder 20 jaar?
quote:
Lekker toontje.

Wat heb jij al bijgedragen? En je bronnen staan netjes in de OP, goed lezen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
quote:
onderin staan bronnen, niet helemaal handig, maar ze staan er wel
Wat is/was het doel van een kaping als ze nu nog steeds niet zijn teruggevonden?
quote:
Enige wat ik me kan voorstellen is dat het vliegtuig ergens voor gebruikt moet worden en dus nog niet bekend gemaakt kan worden. Denk aan Den Haag eind van de maand evt
Perrin
Toekomst. Made in Europe.
quote:
De kaping kan mislukt zijn als ze wilden gijzelen. Of ze wilden alleen het vliegtuig stelen?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
quote:
Niks, vlegeltje. Het gaat niet eens mogelijk om een kaping, dus waarom staat het er?
Als het de piloot zelf was dan kan hij toch besloten hebben dat ie meer benzine wilde meenemen? Dan zou je dus moeten checken of ie toch niet meer heeft getankt?
ALS het al een kaping is (wat dus nog totaal onbevestigd is) dan betekent dat dat het zeer professionele en getrainde kapers zijn gezien het feit dat er nog niks officieel is en er zelf geen wrak gevonden is. Als ze (de kapers) het nu al gelukt is, waarom zouden de kapers het dan geen tweede keer lukken? Ik zou als gastheer van de aankomende nucleaire top wel enigszins zenuwachtig worden van dit tafereel.
Geloof er niks van. Ik denk dat mensen het spannend vinden om te speculeren over een kaping, maar logisch is het echt niet.
quote:
Op zaterdag 15 maart 2014 10:06 schreef Draailamp het volgende:Enige wat ik me kan voorstellen is dat het vliegtuig ergens voor gebruikt moet worden en dus nog niet bekend gemaakt kan worden. Denk aan Den Haag eind van de maand evt
Of inhoud vliegtuig... Weet jij veel... Alles ligt nog open.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]
Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
quote:
Op zaterdag 15 maart 2014 10:09 schreef Fierce. het volgende:Geloof er niks van. Ik denk dat mensen het spannend vinden om te speculeren over een kaping, maar logisch is het echt niet.
apparatuur is volgens boeing bewust uitgezet (getuige het feit dat 2 apparaten afzondelijk van elkaar uit geschakeld) dat zou ik persoonlijk ook minimaal als een sterke indicatie voor een kaping zien
quote:
Op zaterdag 15 maart 2014 10:09 schreef Fierce. het volgende:Geloof er niks van. Ik denk dat mensen het spannend vinden om te speculeren over een kaping, maar logisch is het echt niet.
En jouw wil is wet? Jouw mening de ware?

De bronnen staan erbij. Ga je maar eens goed inlezen en dan eens inhoudelijk bijdragen, deal?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
quote:
Gaat mogelijk wel om een kaping, er is gewoon niet veel duidelijkheid. Doe even relaxt en een beetje respectvoller tegen iemand die al een week zijn best doet alle mogelijkheden netjes uiteen te zetten
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
quote:
Op zaterdag 15 maart 2014 10:09 schreef Fierce. het volgende:Geloof er niks van. Ik denk dat mensen het spannend vinden om te speculeren over een kaping, maar logisch is het echt niet.
Zelfmoord is dat wel?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]
Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
quote:
ach, het scheelt dat de inwoners van DH zelf hun stad nauwelijks meer in kunnen door al het gezeik...
quote:
Op zaterdag 15 maart 2014 10:09 schreef Fierce. het volgende:Geloof er niks van. Ik denk dat mensen het spannend vinden om te speculeren over een kaping, maar logisch is het echt niet.
Het klinkt logischer dan zelfmoord wat ik vanaf het begin al grote onzin vond..
quote:
Op zaterdag 15 maart 2014 10:12 schreef ace_eleven het volgende:[..]
Gaat mogelijk wel om een kaping, er is gewoon niet veel duidelijkheid. Doe even relaxt en een beetje respectvoller tegen iemand die al een week zijn best doet alle mogelijkheden netjes uiteen te zetten

Gracias.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Co_OL
WooHoo
quote:
Dus een onbekend vliegtuig valt des te meer op.
quote:
Is allebei onzin, maar het land ontkent zelf ook dat het om een kaping gaat
danos
danos
quote:
Previously on Lost...
Even a broken clock is right twice a day.
quote:
Ze ontkennen bijna alles...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]
Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
Uccie
The bells...the bells....
quote:
Op zaterdag 15 maart 2014 10:06 schreef Draailamp het volgende:[..]
Enige wat ik me kan voorstellen is dat het vliegtuig ergens voor gebruikt moet worden en dus nog niet bekend gemaakt kan worden.
Denk aan Den Haag eind van de maand evt
Liever niet.....maar het was leuk jullie gekend te hebben.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
quote:
Ah, 2 mogelijke scenario's zijn "onzin". Zomaar, omdat Fierce. (schattig naampje voor een tandenloos feministje) dat zegt.

En omdat een land iets ontkent, is het dan onwaar?
Lees je even in in de complexe materie, overzichtelijk samengevat in de OP.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
quote:
Moeten ze wel opeens stealth technologie hebben toegepast, anders zitten er 3 straaljagers op zodra het ons luchtruim binnenkomt. (laat staan dat het eerst nog door talloze andere gebieden moet vliegen)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
quote:
Op zaterdag 15 maart 2014 09:39 schreef Dehelerambam het volgende:Ik zou het best vreemd vinden als het vliegtuig uiteindelijk is neergestort omdat er niet voldoende brandstof meer was. Als je er dan toch zoveel van weet dat je de communicatiekanalen uit kan zetten en weet ik veel hoe lang redelijk onopgemerkt kan blijven.. en als je dan toch zo'n goede vlieger bent en - ik ga er van uit - dit goed hebt voorbereid: is crashen door brandstoftekort dan niet een beetje knullig?
Iemand die een kaping voorbereid en uitvoert, is al niet 100% rationeel bezig. Uit historische kapingen blijkt dat dit middel zelden een oplossing biedt voor het probleem van de kaper. Veel vaker eindigt het met de dood of gevangenschap van de kaper.
Het is gebleken dat een kaper inderdaad allerlei details rond de kaping minitieus kan voorbereiden terwijl deze niet of nauwelijks over de exacte afloop van de kaping nadenkt. Dit artikel gaat in op dit aspect met verschillende voorbeelden:
http://www.themalaysianin(...)d-have-been-hijackedDergelijk irrationeel gedrag is wel waarschijnlijker in het geval van 1 kaper in vergelijking met een groep.
Uccie
The bells...the bells....
quote:
Ja, maar tussen kunnen en ook daadwerkelijk doen is nog wel een verschil.
Als er normaal alleen cessna's en learjets op landen en er staat ineens een vermiste 777 met Malaysian Air bestickering, dan valt dat op.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
quote:
Dan was het ook wel opgeëist denk ik
quote:
Behalve als de piloten in het complot zitten...
http://en.wikipedia.org/wiki/Malaysian_Airline_System_Flight_653It was the first—and is the second-deadliest—fatal air crash for Malaysia Airlines (as MAS is now known); with all 93 passengers and 7 crew killed instantly.[2][3] The flight was apparently hijacked as soon as it reached cruise altitude. The circumstances in which the hijacking and subsequent crash occurred remain unsolved.Ze zijn al eens gekaapt...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
quote:
Nee. De premier Najib heeft gezegd: No confirmation that missing MH370 was hijacked.
Dat is niet hetzelfde als: MH370 was not hijacked.
quote:
Dat eiland is Australie. Tenzij het 1 groot complot is kun je daar niet even stiekem onopgemerkt landen.
Uccie
The bells...the bells....
quote:
Op zaterdag 15 maart 2014 10:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:[..]
Moeten ze wel opeens stealth technologie hebben toegepast, anders zitten er 3 straaljagers op zodra het ons luchtruim binnenkomt. (laat staan dat het eerst nog door talloze andere gebieden moet vliegen)
Geloof het ook niet, als je daar iets wil proberen zijn er veel makkelijkere en effectievere mogelijkheden.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
Me_Wesley
AFC Ajax
quote:
Op zaterdag 15 maart 2014 10:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:[..]
Moeten ze wel opeens stealth technologie hebben toegepast, anders zitten er 3 straaljagers op zodra het ons luchtruim binnenkomt. (laat staan dat het eerst nog door talloze andere gebieden moet vliegen)
Transponder het vluchtnummer van een inkomende Air Malaysia op Schiphol laten voeren en op het laatste moment afwijken
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
Uccie
The bells...the bells....
quote:
Op zaterdag 15 maart 2014 10:38 schreef Me_Wesley het volgende:[..]
Transponder het vluchtnummer van een inkomende Air Malaysia op Schiphol laten voeren en op het laatste moment afwijken
Want twee identieke vluchtnummers in de lucht valt niet op?
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
Me_Wesley
AFC Ajax
quote:
Die ander laat je natuurlijk verdwijnen, dat is eerder ook gelukt.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
Een week verder en nauwelijks iets wijzer geworden. Een technisch probleem valt voor mij nu wel af. In ieder geval niet als aanleiding van het verdwijnen. Dat is opzet geweest van crew of kapers.
Zelfmoord op deze wijze is niet heel logisch maar valt niet uit te sluiten. Ik vrees echter meer dat er er groter doel achter zat of zit.
gebrokenglas
Half human, half coffee
quote:
Ja, alleen jammer dat niemand (de groepering) daar melding van maakt. Of ze durven niet meer, of de groep die het vliegtuig gekaapt heeft is helaas samen met de (onbedoelde) crash ten onder gegaan en weet verder niemand ervan af.
How can I make this topic about me?
quote:
Op zaterdag 15 maart 2014 10:45 schreef gebrokenglas het volgende:[..]
Ja, alleen jammer dat niemand (de groepering) daar melding van maakt. Of ze durven niet meer, of de groep die het vliegtuig gekaapt heeft is helaas samen met de crash ten onder gegaan en weet verder niemand ervan af.
Er is toch helemaal geen noodzaak dat nu bekend te maken? Dat er niets bekend gemaakt is, is an sich geen argument tegen het scenario.
Je houdt lekker 230 man vast in een loods ergens en onderhandelen maar. Wellicht is dat al aan de gang met de Maleisiërs, vandaar die tegenstrijdige berichten?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Uccie
The bells...the bells....
quote:
Op zaterdag 15 maart 2014 10:45 schreef gebrokenglas het volgende:[..]
Ja, alleen jammer dat niemand (de groepering) daar melding van maakt. Of ze durven niet meer, of de groep die het vliegtuig gekaapt heeft is helaas samen met de (onbedoelde) crash ten onder gegaan en weet verder niemand ervan af.
Dat laatste lijkt me stug, dan is de organisatie -laten we het ruim houden- 5 mensen.
Hoe financieren ze de dat etc. Daarbij iemand aan de grond hebben in je organisatie lijkt me wel handig.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
Is deze al geplaatst?
quote:
'Zelfmoord van gezagvoerder MH370 meest waarschijnlijk'
Zelfmoord van de gezagvoerder is de meest waarschijnlijke verklaring voor de verdwijning van vlucht MH 370 van malaysia Airlines, komende nacht precies een week geleden. Dat zegt Mike Glynn, voormalige vicevoorzitter van de Australische en Internationale pilotenvereniging.
'Het ligt nu eenmaal meer voor de hand dat een piloot de communicatieapparatuur uitzet dan een kaper. Het laatste wat ik als gezagvoerder zou willen, is de verdenking op de bemanning laden maar dat is in het verleden al tweemaal eerder gebeurd,' verklaart de pilotenbobo tegenover persagentschap Associated Press.
Mike Glynn doelt op de crashes van toestellen van SilkAir, de regionale luchtvaartmaatschappij van Singapore Airlines, en van EgyptAir. Het eerste vliegtuig verongelukte in december 1997 tijdens een vlucht van Jakarta naar Singapore, het tweede stortte in oktober 1999 neer onderweg van Los Angeles naar Cairo.
Indische Oceaan
Uitgaande van de zelfmoordtheorie zou de gezagvoerder van het vermiste toestel van Malaysia Airlines bewust koers kunnen hebben gezet richting de Indische Oceaan. Daarmee verkleint hij de kans op het terugvinden van de zwarte dozen en is de kans groter dat de werkelijke oorzaak verborgen blijft, redeneert Glynn.
Hij weet waar hij over spreekt. De Australiër begon zijn vliegcarrière bij de Australische luchtmacht en is al tien jaar gezagvoerder bij de Australische luchtvaartmaatschappij Qantas. Van 2006 tot 2009 was hij vicevoorzitter van de Australische en Internationale Pilotenvereniging. Sinds vier jaar is Glynn voorzitter van het gezondheids- en vliegveiligheidscomité voor vluchtoperaties bij Qantas.
Wrakstukken
Deskundigen ontkrachten zijn verhaal door te stellen dat áls de Boeing 777-200 van Malaysia Airlines in zee zou zijn gestort, er al lang wrakstukken of spullen uit het toestel hadden moeten ronddrijven. Zelfs indien het grootste gedeelte van het vliegtuig naar de zeebodem is gezakt.
Ervaringen uit het verleden leren dan weer dat het vinden van wrakstukken weken en zelfs maanden kan duren. Vooral als de locatie van de crash niet bekend is.
Kaping of actie van de piloot ..... die twee opties staan nu open.
En tot de zwarte box is gevonden zullen we er niet achter komen.
Zo simpel is het.
@Pleun:
Yep
En een kaping is zo geregeld:
• als 2 gasten uit Iran voor "Oostenrijker" en "Italiaan" door kunnen gaan
• waarom dan niet een paar kapers op valse paspoorten van Chang, Wang en Yang laten reizen...?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Zou dit mogelijk zijn?
De kapers (al dan niet inclusief piloot) zijn het ruim binnengedrongen om kostbare lading te stelen. In hun ruimbagage hebben ze parachutes ingechecked. Met de parachutes zijn ze boven de Andaman eilanden of een ander onbewoond gebied het toestel uitgesprongen. Het toestel hebben ze op autopilot laten doorvliegen totdat de brandstof op was.
quote:
Staat in de OP.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
quote:
Op zaterdag 15 maart 2014 10:49 schreef jaco het volgende:Zou dit mogelijk zijn?
De kapers (al dan niet inclusief piloot) zijn het ruim binnengedrongen om kostbare lading te stelen. In hun ruimbagage hebben ze parachutes ingechecked. Met de parachutes zijn ze boven de Andaman eilanden of een ander onbewoond gebied het toestel uitgesprongen. Het toestel hebben ze op autopilot laten doorvliegen totdat de brandstof op was.
Jij hebt wel een erg rijke fantasie
quote:
Je zal dan toch ook wapens mee naar binnen moeten smokkelen of gif oid, om de 200 mensen gedeist te houden, en ik ga er vanuit dat dat een stuk lastiger gaat sinds 2011.
Als dit een kaping is dan is de luchtvaart zo lek als een mandje vrees ik
Me_Wesley
AFC Ajax
quote:
Op zaterdag 15 maart 2014 10:48 schreef Draailamp het volgende:Kaping of actie van de piloot ..... die twee opties staan nu open.
En tot de zwarte box is gevonden zullen we er niet achter komen.
Zo simpel is het.
@Pleun:
Yep
Als ze de communicatie hebben uitgezet, zullen de zwarte dozen ook wel uitgezet zijn.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
quote:
quote:
Nee natuurlijk niet
quote:
Op zaterdag 15 maart 2014 10:49 schreef El_Matador het volgende:En een kaping is zo geregeld:
• als 2 gasten uit Iran voor "Oostenrijker" en "Italiaan" door kunnen gaan
• waarom dan niet een paar kapers op valse paspoorten van Chang, Wang en Yang laten reizen...?
Jup kei makkelijk zo'n vliegtuig kapen
quote:
Sorry had ik even gemist.. de OP is overigens top
quote:
Op zaterdag 15 maart 2014 10:49 schreef jaco het volgende:Zou dit mogelijk zijn?
De kapers (al dan niet inclusief piloot) zijn het ruim binnengedrongen om kostbare lading te stelen. In hun ruimbagage hebben ze parachutes ingechecked. Met de parachutes zijn ze boven de Andaman eilanden of een ander onbewoond gebied het toestel uitgesprongen. Het toestel hebben ze op autopilot laten doorvliegen totdat de brandstof op was.
In principe zou deze James Bondactie kunnen, maar:
• parachutes inchecken, valt dat niet op, denk je?
• eruitspringen op welke hoogte en hoe zorg je te landen op een eiland?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Ik ben blij dat het huis van die captain doorzocht is, hopelijk zijn ze het spel niet vergeten.
Ik acht de kans dat bij een huiszoeking sporen zijn gevonden van zijn eventueel plan.
Dit is dusdanig goed uitgestippeld dat hij haast wel iets heeft moeten achter laten qua sporen, onbewust