abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137758475
+++++ GELIEVE AL HET NIEUWS ONDER "UPDATES" TE PLAATSEN. ZO STAAT HET IN CHRONOLOGISCHE VOLGORDE ONDER DE BASISINFORMATIE! +++++

==========================================================

Laatste status: MOGELIJKE KAPING, ZOEKGEBIED CENTRAAL-AZIE TOT AUSTRALIE

==========================================================



==========================================================

Help met zoeken via: http://www.tomnod.com/nod/challenge/malaysiaairsar2014

==========================================================



==========================================================

Informatieve video's:

http://edition.cnn.com/20(...)nes-knowns-unknowns/

Simulatie van hoe het gebeurd zou kunnen zijn:
Zie ook: Helios Flight 522 - 14 augustus 2005

==========================================================

Topografische en bathymetrische kaart:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gebied waar het vliegtuig is verdwenen:



Kaart van het eilandje Pulau Perak, waar volgens eerdere berichten iets op een militaire radar iets te zien zou zijn geweest wat mogelijk (onbevestigd) het vliegtuig zou kunnen zijn:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Werking van verschillende radar-systemen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zoekgebied:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Type vliegtuig:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De piloten:

• Gezagvoerder Zaharie Ahmad Shah (53) - meer dan 18.000 vlieguren - fervent flightsim-liefhebber, met een eigengebouwde vliegsimulator thuis.
• Eerste officier Fariq Abdul Hamid (27) - meer dan 2763 vlieguren - nodigde blonde vrouwen uit op het flight-deck en rookte sigaretjes met ze.


Achtergrondinformatie Algemeen Dagblad (mobiele versie).

Eerste bevindingen na verdwijning van het toestel:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
==========================================================

Passagierslijst (.pdf)

Bijzondere passagiers:

Surti Dahlia (50) - Nederlands-Indische vrouw uit Osdorp, Amsterdam - voor familiebezoek in Indonesië en op (mislukte) date met internetliefde.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pouria Nourmohammadi Mehrdad (18) - Perzische asielzoeker die op een gestolen paspoort (van Oostenrijker Christian Kozel (30)) reisde naar AMS en door naar FRA (Frankfurt).
Seyed Mohammed Reza Delavar (29) - Perzische asielzoeker die op een gestolen paspoort (van Italiaan Luigi Maraldi (37) reisde naar AMS en door naar CPH (Kopenhagen).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
BBC:
Philip Wood (51, VS) - IBM-ingenieur die pas 3 maanden in KL werkte in data storage
• 19 Chinezen, geleid door Hou Bo, calligrafie-artiesten en wetenschappers - "very famous in China"
• Dr. Yuchen Li - recent doctoral engineering graduate from Cambridge University in England

A further eight Chinese nationals as well as 12 Malaysians were employees of America's Freescale Semiconductor company
Nikolai Brodskii (43) - Russisch professioneel duiker en sportman
Firman Siregar (25) - Indonesisch mechanisch ingenieur voor Baker Hughes
Paul Weeks (38) - Nieuw-Zeelands ingenieur op weg naar zijn nieuwe baan in Mongolië - liet trouwring achter in de handen van zijn vrouw

==========================================================

Laatste radarwaarneming: http://www.flightradar24.com/2014-03-07/17:20/12x/MAS370/2d81a27



Vluchtplan ter hoogte van verlies radarcontact:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mogelijke route na verlies radarcontact:



Search And Rescue (SAR):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• 34 vliegtuigen
• 15 helikopters
• 52 boten
• 10 satellieten

Landen in de regio die niet meedoen met de zoektocht:

• Myanmar
• Laos
• Cambodja
• Nepal
• Bhutan
• Bangladesh

Zoektocht verschillende vliegrampen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
----------------------------------------------------------------------------------------------------

Scheepvaartroutes:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overzichtskaart met luchthavens, bakens, gevarenzones, sectoren etc:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Windrichtingenkaart:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
==========================================================

Nieuwsbronnen:

• Malaysian Airlines - http://www.malaysiaairlines.com/my/en/site/dark-site.html
• nu.nl - http://www.nu.nl/ramp-malaysia-airlines/
• Wikipedia - http://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_370
• The Guardian - http://www.theguardian.co(...)c3bae4b05e6cc240518a - Search widened, and latest updates
• Aviation Herald - http://avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0
• NRC - http://zoeken.nrc.nl/?q=Malaysia+Airlines&sort=date

==========================================================

Eerder verdwenen of vreemd gecrashte vliegtuigen:


Air Crash Investigation - Helios 522 - 14 augustus 2005 - Griekenland - decompression?


Air Crash Investigation - AF447 - 1 juni 2009 - Atlantische Oceaan, Brazilië - technisch mankement + fout piloten


Mayday, Air Crash Investigation - Egypt Air 990 - vermoedelijk zelfmoord piloot - ook pas laat gevonden, in de Atlantische Oceaan


Ethiopian Airlines-vlucht 961 - Comoren - kaping - neergestort; geen brandstof meer - kapers willen naar Australië! - met kerosine voor Addis Abeba-Nairobi...


Ogenschijnlijke zelfmoord piloot - maar technisch mankement bleek logischer - Palembang Sumatra

Meer verdwenen vliegtuigen op Quest.nl

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Lessen uit vorige vliegtuigongelukken:

• Zuurstofmaskers werken gedurende 15 minuten, steward blijft bij bewustzijn met draagbare zuurstoffles - Decompressie - Boeing 737 - Helios 522 - Athene - 14 augustus 2005
• Seismografen registreren impact in zee - Brand en uitval instrumenten - MD-11 - SwissAir111 - Halifax - 2 september 1998
• Een mogelijke scheur in de linker onderkant van het vliegtuig waar een moment van hoge druk de zekering eruitscheurde - Explosie kerosinetank - Boeing 747 - TWA800 - New York - 17 juli 1996
• Verdween op 35.000 voet van de radar - 15% teruggevonden - eerste brokstuk gespot 2 uur na de ramp - Vliegtuig breekt in de lucht in stukken en stort in zee - Boeing 747 - China Airlines - Straat van Taiwan - 2010

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Eerdere kapingen:

1996: Ethiopian Airlines Flight 961 crashed into the Indian Ocean near a beach in the Comoros Islands after hijackers refused to allow the pilot to land and refuel the plane. 125 passengers died and the remaining 50 passengers survived with minor injuries. This was the third incident in which there were survivors of a passenger jet that had been intentionally ditched into a body of water.

1995 - Russian cargo jet flying from Tirana to Kabul was forced to land in Kandahar by Taliban forces. Jet's crew had been held in a captivity until escape in 1996.

• October 2, 1990: A hijacker (1tje?) seized a plane from China which later, crashed as it tried to land, in Guangzhou and killing 128 people.

• 1993: Russian Aeroflot passenger jet flying from Perm to Moscow that diverted to Gardermoen airport, Oslo hijacked by two Iranian brothers. They surrendered and hostages went free. The hijackers were later given asylum in Norway for humanitarian reasons.

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Mogelijke motieven/scenario's:

• Ongeval/technisch mankement - "extremely unlikely" :
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.straitstimes.c(...)s-likely-scenarios-2
• Bewusteloosheid door decompressie en beviezing - op autopiloot 4 uur doorvliegen
• Raketaanval - vraag wie verantwoordelijk? - Noord-Korea, waar er juist verkiezingen waren, wordt gespeculeerd
• Bomaanslag - vreemd; geen motief gegeven
• Kaping waardevolle lading/passagiers - idem
• Zelfmoordactie (co)piloot? - Volgens de Australische expert Mike Glynn het meest waarschijnlijk - AD.nl
• Vervroegde 1-aprilgrap - vliegtuig staat gewoon aan de gate en in een Beijings barretje lachen die gasten zich het schompes om ons
• Afleidingsmanoeuvre - veel nu op zoek naar het vliegtuig dus niet beschikbaar voor bescherming (burger)doelen?
• Anders - ?

==========================================================

!!!LAATSTE UPDATES!!!

15/03/14 Onderzoekers vermoeden sabotage aan boord Boeing.

15/03/14 Kaping wordt vermoed, zelfs volgens Maleisische bronnen - zoekgebied uitgebreid naar Centraal-Azië en voor de westkust van Australië



==========================================================

UPDATES:

14/03/14 Radar Suggests Jet Shifted Path More Than Once.

---------------------------------------------------------------------------------------------------

14/03/14 (Reuters) - Military radar-tracking evidence suggests a Malaysia Airlines jetliner missing for nearly a week was deliberately flown across the Malay peninsula towards the Andaman Islands, sources familiar with the investigation told Reuters on Friday.

Two sources said an unidentified aircraft that investigators believe was Flight MH370 was following a route between navigational waypoints - indicating it was being flown by someone with aviation training - when it was last plotted on military radar off the country's northwest coast.

The last plot on the military radar's tracking suggested the plane was flying toward India's Andaman Islands, a chain of isles between the Andaman Sea and the Bay of Bengal, they said.

Waypoints are geographic locations, worked out by calculating longitude and latitude, that help pilots navigate along established air corridors.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mogelijke vliegroutes en bestemmingen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
---------------------------------------------------------------------------------------------------

13/03/14 Het vliegtuig zou na van de radar verdwenen te zijn nog 4 uur doorgevlogen te hebben - Bronnen: TIME en nu.nl

In theorie is dit het gebied waar het vliegtuig gebleven kan zijn:



• Straal 4-uurscirkel ~ 2000 nautische mijlen ~ 3500 km
• Oppervlakte ~ 38.500.000 km2
• ~40% land, 60% zee
• ~1,3-1,5 miljard inwoners

----------------------------------------------------------------------------------------------------

13/03/14 2 communicatiekanalen werden op 2 aparte momenten uitgeschakeld; om 01:07 AM (pinging satellieten) en 14 minuten later om 01:21 (het moment dat het van de radar valt) - The data reporting system, they believe, was shut down 1:07 a.m. The transponder -- which transmits location and altitude -- shut down at 1:21 a.m.
This indicates it may well have been a deliberate act.
ABC News.

----------------------------------------------------------------------------------------------------

12/03/14 Langzame decompressie zou een probleem kunnen zijn - http://www.themalaysianin(...)nconscious-says-blog

----------------------------------------------------------------------------------------------------

09/03/14 Er blijkt nog contact geweest te zijn met MH370 vlak na de radio oproep toen het toestel van de radar verdween. De piloot van een vlucht een stukje voor het toestel hoorde meerdere stemmen in de cockpit en was er vrij zeker van met de co-piloot gesproken te hebben.
http://www.freerepublic.com/focus/f-news/3131319/posts

• The story so far, video:

==========================================================

OUD NIEUWS:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
==========================================================

Deze OP is (mede) tot stand gekomen door de tomeloze inzet van:

remlof - TS deel 1, Speculant. - TS deel 2, El_Matador - TS deel 3, deel 5, deel 9, deel 10, deel 12, deel 13, deel 14, MrBanaan1 - TS deel 4, deel 8, Kleffe_Dop - TS deel 6, Toto69 - TS deel 7, Nucky - TS deel 11, niels0 - TS deel 15, Arthur_Spooner, RVer, DeParo, Marrije, OEM, matthijst, MartijnA3, eight, Me_Wesley, ...

FOK!NWS dankt al deze bijdragers voor hun harde werk

==========================================================

Topics andere subfora:

BNW / De verdwijning van Malaysia Airlines Flight MH370
NWS / Vliegtuig Malaysia Airlines is neergestort in zee
ONZ / Vind een vliegtuig
ONZ / Beveiliger vind vlucht MH370 ...niet (fotoverhaal!)
KLB / Vliegtuigen die neerstorten in zee.

==========================================================

• Status na 180 uur (7,5 dag): 2 Kokosnoten, kaping wordt vermoed
• Maleisische overheid ontkent alle bevindingen van anderen; 'Geen vliegtuigen in Kuala Lumpur.'


==========================================================

[ Bericht 1% gewijzigd door El_Matador op 15-03-2014 12:24:03 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zaterdag 15 maart 2014 @ 09:05:46 #2
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137758483
quote:
15s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 08:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, daarom.

[ afbeelding ]

Die wat is het 40 zeemijlen 025 is al vaag, maar als je eerst 263 (bijna west) en dan 308 vliegt, waarom zou je dan helemaal omdraaien naar Australië??
ja waarom, goede vraag
dan vind ik midden in de oceaan nog logischer

eens kijken hoe lang het duurt voor dat gegeven weer wordt ingetrokken
pi_137758495
Hij is gevonden langs het strand van een klein eilandje

  zaterdag 15 maart 2014 @ 09:10:36 #4
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137758526
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 09:02 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zelfmoord valt niet uit te sluiten, maar het is toch zeker niet het meest waarschijnlijke scenario, op basis van wat er nu naar buiten is gebracht.
Klopt, en op de tweede dag stond het scenario helemaal onderaan. Inmiddels staat het toch op een tweede plaats, onder kaping.
  Moderator zaterdag 15 maart 2014 @ 09:12:55 #5
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_137758555
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 09:07 schreef Co_OL het volgende:
Hij is gevonden langs het strand van een klein eilandje

[ afbeelding ]
ECHT WAAR????????????
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  zaterdag 15 maart 2014 @ 09:13:59 #6
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137758572
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 09:07 schreef Co_OL het volgende:
Hij is gevonden langs het strand van een klein eilandje

[ afbeelding ]
http://urbanlegends.about(...)Found-Video-Scam.htm
pi_137758573
quote:
9s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 09:12 schreef onlogisch het volgende:

[..]

ECHT WAAR????????????
Dat is geen Boeing 777...
pi_137758580
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 09:10 schreef Marrije het volgende:

Klopt, en op de tweede dag stond het scenario helemaal onderaan. Inmiddels staat het toch op een tweede plaats, onder kaping.
Ik vind al enige tijd kaping het meest waarschijnlijk en dat was ook eigenlijk de vergelijking... Er werd gesteld dat zelfmoord waarschijnlijk was, want een kaping zou niet in de zee eindigen... Waarbij ik al begon met vast te stellen dat we niet weten waar het toestel is geëindigd... ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_137758587
quote:
9s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 09:12 schreef onlogisch het volgende:

[..]

ECHT WAAR????????????
Kijk eens goed naar het toestel zelf. Is toch niet de grootte van een 777...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  Moderator zaterdag 15 maart 2014 @ 09:15:58 #10
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_137758594
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 09:15 schreef DS4 het volgende:

[..]

Kijk eens goed naar het toestel zelf. Is toch niet de grootte van een 777...
Kijk jij eens goed naar mijn PI :')
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_137758644
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 09:15 schreef onlogisch het volgende:

Kijk jij eens goed naar mijn PI :')
Het is weekend. Het was laat vannacht. Verwacht geen scherpte van mij vandaag. Althans... Niet in de ochtend.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  Moderator zaterdag 15 maart 2014 @ 09:21:40 #12
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_137758651
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 09:21 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is weekend. Het was laat vannacht. Verwacht geen scherpte van mij vandaag.
Het zij je vergeven. :+
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  zaterdag 15 maart 2014 @ 09:32:08 #13
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_137758775
Mag ik even complimenten geven voor de geweldige OP _O_
Heb nog niet alles aan linkjes bekeken, maar fijn dat er een punt is waar ik af en toe kan bijlezen.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_137758827
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 09:32 schreef Uccie het volgende:
Mag ik even complimenten geven voor de geweldige OP _O_
Heb nog niet alles aan linkjes bekeken, maar fijn dat er een punt is waar ik af en toe kan bijlezen.
Dank namens de bijdragers. En inderdaad, informatieverschaffing is het doel in deze barre tijden... ;)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137758862
Wow wat een nieuws!

Ik zou het best vreemd vinden als het vliegtuig uiteindelijk is neergestort omdat er niet voldoende brandstof meer was. Als je er dan toch zoveel van weet dat je de communicatiekanalen uit kan zetten en weet ik veel hoe lang redelijk onopgemerkt kan blijven.. en als je dan toch zo'n goede vlieger bent en - ik ga er van uit - dit goed hebt voorbereid: is crashen door brandstoftekort dan niet een beetje knullig?
pi_137758893
Een zelfmoordmissie is -tig keer meer waarschijnlijker dan een kaping want om die dingen uit te zenden waardoor je contact met de grond verliest moet je verstand hebben en onder dwang kan een piloot ongezien een zender openlaten, want weten die kapers veel :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_137758898
Ja hoor daar gaan we weer, het nieuws dat het waarschijnlijk om een kaping gaat is nog niet de deur uit, of maleisie zegt weer dat het niet waar is.

http://www.telegraph.co.u(...)ne-was-hijacked.html

:')

Dit zaakje stinkt.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 09:43:09 #19
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_137758910
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 09:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dank namens de bijdragers. En inderdaad, informatieverschaffing is het doel in deze barre tijden... ;)
Dat is bij veel NWS-topics wel anders ;)

Maar ontopic, voor mij lijkt nu de meest plausibele verklaring, dat het vliegtuig gekaapt is, van koers is veranderd en in de Indische oceaan is gestort.

Heel stiekem denk ik dan, maar waarom is het nog niet opgeëist?
Is dat omdat het veilig aan de grond staat en nog gebruikt moet worden voor snode plannen?
Al komt dat waarschijnlijk omdat ik heel graag -tegen beter weten in- wil dat die 239 mensen straks weer veilig bij hun familie en geliefden op de bank kunnen zitten.

Sorry, verdere inhoudelijke bijdrage kan ik ook niet leveren :@
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_137758947
Vlegtuig staat op Coco Island? daar hebben ze een start en landingsbaan!
pi_137758961
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 09:42 schreef iksnaperniksvan het volgende:
Ja hoor daar gaan we weer, het nieuws dat het waarschijnlijk om een kaping gaat is nog niet de deur uit, of maleisie zegt weer dat het niet waar is.

http://www.telegraph.co.u(...)ne-was-hijacked.html

:')

Dit zaakje stinkt.
Ik heb die persconferentie gezien op CNN en ik heb die beste man nooit het woord kaping in de mond horen nemen
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 15 maart 2014 @ 09:48:48 #22
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137758972
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 09:14 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik vind al enige tijd kaping het meest waarschijnlijk en dat was ook eigenlijk de vergelijking... Er werd gesteld dat zelfmoord waarschijnlijk was, want een kaping zou niet in de zee eindigen... Waarbij ik al begon met vast te stellen dat we niet weten waar het toestel is geëindigd... ;)
Ok, stel, kaping.
Dat roept bij mij veel meer vragen op, logisch ligt dan ook wat complexer.
Wie was de piloot?
En wie zijn de kapers? Die twee iraanse asielzoekers?
Wat was het doel?
Die bronnen die beweren dat het een kaping was moeten dan meer weten, wanneer lekt dat eens uit.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 09:50:09 #23
262 Re
Kiss & Swallow
pi_137758986
die OP _O_
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_137758988
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 09:41 schreef TLC het volgende:
Een zelfmoordmissie is -tig keer meer waarschijnlijker dan een kaping want om die dingen uit te zenden waardoor je contact met de grond verliest moet je verstand hebben en onder dwang kan een piloot ongezien een zender openlaten, want weten die kapers veel :')
Kapers kun je dat idd niet leren.

*zucht*
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 09:50:22 #25
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137758990
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 09:41 schreef TLC het volgende:
Een zelfmoordmissie is -tig keer meer waarschijnlijker dan een kaping want om die dingen uit te zenden waardoor je contact met de grond verliest moet je verstand hebben en onder dwang kan een piloot ongezien een zender openlaten, want weten die kapers veel :')
handboek erbij in de cockpit, die kan op uit, die op auto, die mag aan blijven, die ook maar uit....wat gebeurt er als we daaraan draaien?
  zaterdag 15 maart 2014 @ 09:53:11 #26
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137759032
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 09:50 schreef DS4 het volgende:

[..]

Kapers kun je dat idd niet leren.

*zucht*
ze zullen wel uitzoeken wie aan boord allemaal kennis / ervaring hebben opgedaan, ben benieuwd. Piloot die onder dwang handelt sluit ik ook niet uit.
pi_137759043
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 09:43 schreef Uccie het volgende:

[..]

Dat is bij veel NWS-topics wel anders ;)

Maar ontopic, voor mij lijkt nu de meest plausibele verklaring, dat het vliegtuig gekaapt is, van koers is veranderd en in de Indische oceaan is gestort.

Heel stiekem denk ik dan, maar waarom is het nog niet opgeëist?
Is dat omdat het veilig aan de grond staat en nog gebruikt moet worden voor snode plannen?
Al komt dat waarschijnlijk omdat ik heel graag -tegen beter weten in- wil dat die 239 mensen straks weer veilig bij hun familie en geliefden op de bank kunnen zitten.

Sorry, verdere inhoudelijke bijdrage kan ik ook niet leveren :@
Ik denk hetzelfde. ;) En heb dat ook met die families.

Als de piloten samen met kapers waren, zijn ze geslaagd denk ik. Waar, geen idee, Myanmar ofzo.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137759063
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 09:41 schreef TLC het volgende:
Een zelfmoordmissie is -tig keer meer waarschijnlijker dan een kaping want om die dingen uit te zenden waardoor je contact met de grond verliest moet je verstand hebben en onder dwang kan een piloot ongezien een zender openlaten, want weten die kapers veel :')
Soms kunnen de kapers ook vliegen...
I feel kinda Locrian today
pi_137759085
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 09:55 schreef starla het volgende:

[..]

Soms kunnen de kapers ook vliegen...
Er zat 1 iemand in die een aantal vlieglessen in zweden heeft gehad hebben ze kunnen nachecken.
Nu wil dat natuurlijk niks zeggen officieel
pi_137759093
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 09:41 schreef TLC het volgende:
Een zelfmoordmissie is -tig keer meer waarschijnlijker dan een kaping
Het wetenschappelijk niveau is weer hoog. :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137759104
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 09:48 schreef Marrije het volgende:

Ok, stel, kaping.
Dat roept bij mij veel meer vragen op, logisch ligt dan ook wat complexer.
Wie was de piloot?
En wie zijn de kapers? Die twee iraanse asielzoekers?
Wat was het doel?
Die bronnen die beweren dat het een kaping was moeten dan meer weten, wanneer lekt dat eens uit.
Vragen te over. Ik weet het niet. De communicatie is bewust uitgezet, zo lijkt het, dus het is geen ongeval waardoor eea in gang is gezet.

Dan hou je eigenlijk kaping en zelfmoord over. Mij lijkt het eenvoudiger om signalen van mogelijke zelfmoord te signaleren dan van kaping. 2 verdachten ipv 239...

Het kan natuurlijk zijn dat die signalen er wel zijn maar onder de pet gehouden worden, maar dan snap ik niet zo goed waarom het vliegtuig zo lang van de route af kon wijken. Dan zou je toch verwachten dat mensen in opstand komen, gaan proberen te bellen, enz.

Het is, kortom, niet uit te sluiten, maar ik denk dat bij een kaping er veel meer kans is dat iedereen netjes stil blijft zitten...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_137759112
Is dat 7 uur doorvliegen ou bevestigd? Nee toch? Is gewoon de 2e cirkel uit de op, het maximale bereik?
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
pi_137759123
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 09:53 schreef Marrije het volgende:

ze zullen wel uitzoeken wie aan boord allemaal kennis / ervaring hebben opgedaan, ben benieuwd. Piloot die onder dwang handelt sluit ik ook niet uit.
Precies. En dat onderzoeken bij ruim 200 man is niet simpel.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_137759136
quote:
6s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 09:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik denk hetzelfde. ;) En heb dat ook met die families.

Als de piloten samen met kapers waren, zijn ze geslaagd denk ik. Waar, geen idee, Myanmar ofzo.
myanmar is ook een van de weinige landen in de regio dat niet mee zoekt toch? :P
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
pi_137759139
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 09:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het wetenschappelijk niveau is weer hoog. :')
Fok en wetenschappelijk gaat sowieso slecht slapen, maar dat terzijde. Vliegtuigkapingen zijn ook geen exacte wetenschap natuurlijk. Het blijft speculeren.
I feel kinda Locrian today
  zaterdag 15 maart 2014 @ 10:00:39 #36
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_137759149
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 09:59 schreef ace_eleven het volgende:

[..]

myanmar is ook een van de weinige landen in de regio die niet mee zoeken toch? :P
Is dat niet gewoon omdat ze de mogelijkheden niet hebben?
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_137759163
Laatste status: MOGELIJKE KAPING, ZOEKGEBIED CENTRAAL-AZIE TOT AUSTRALIE

Wat is het nou? Zet dan ook bronnen neer.
pi_137759166
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 09:59 schreef ace_eleven het volgende:

[..]

myanmar is ook een van de weinige landen in de regio dat niet mee zoekt toch? :P
Als je het toestel al gevonden hebt hoeft dat ook niet natuurlijk. ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_137759214
stel het is daadwerkelijk een kaping: hoe snel zal de luchtvaart ervoor zorgen dat er niet uitschakelbare systemen komen zodat een vliegtuig altijd te tracken valt? 1 jaar? of eerder 20 jaar?
pi_137759222
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 10:01 schreef Fierce. het volgende:
Laatste status: MOGELIJKE KAPING, ZOEKGEBIED CENTRAAL-AZIE TOT AUSTRALIE

Wat is het nou? Zet dan ook bronnen neer.
Lekker toontje. :') Wat heb jij al bijgedragen? En je bronnen staan netjes in de OP, goed lezen. :*
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137759224
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 10:01 schreef Fierce. het volgende:
Laatste status: MOGELIJKE KAPING, ZOEKGEBIED CENTRAAL-AZIE TOT AUSTRALIE

Wat is het nou? Zet dan ook bronnen neer.
onderin staan bronnen, niet helemaal handig, maar ze staan er wel
pi_137759238
Wat is/was het doel van een kaping als ze nu nog steeds niet zijn teruggevonden?
pi_137759252
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 10:05 schreef Fierce. het volgende:
Wat is/was het doel van een kaping als ze nu nog steeds niet zijn teruggevonden?
Enige wat ik me kan voorstellen is dat het vliegtuig ergens voor gebruikt moet worden en dus nog niet bekend gemaakt kan worden. Denk aan Den Haag eind van de maand evt
  zaterdag 15 maart 2014 @ 10:06:29 #44
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_137759257
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 10:05 schreef Fierce. het volgende:
Wat is/was het doel van een kaping als ze nu nog steeds niet zijn teruggevonden?
De kaping kan mislukt zijn als ze wilden gijzelen. Of ze wilden alleen het vliegtuig stelen?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_137759269
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 10:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Lekker toontje. :') Wat heb jij al bijgedragen? En je bronnen staan netjes in de OP, goed lezen. :*
Niks, vlegeltje. Het gaat niet eens mogelijk om een kaping, dus waarom staat het er?
pi_137759290
Als het de piloot zelf was dan kan hij toch besloten hebben dat ie meer benzine wilde meenemen? Dan zou je dus moeten checken of ie toch niet meer heeft getankt?
pi_137759319
ALS het al een kaping is (wat dus nog totaal onbevestigd is) dan betekent dat dat het zeer professionele en getrainde kapers zijn gezien het feit dat er nog niks officieel is en er zelf geen wrak gevonden is. Als ze (de kapers) het nu al gelukt is, waarom zouden de kapers het dan geen tweede keer lukken? Ik zou als gastheer van de aankomende nucleaire top wel enigszins zenuwachtig worden van dit tafereel.
pi_137759331
Geloof er niks van. Ik denk dat mensen het spannend vinden om te speculeren over een kaping, maar logisch is het echt niet.
pi_137759368
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 10:06 schreef Draailamp het volgende:

Enige wat ik me kan voorstellen is dat het vliegtuig ergens voor gebruikt moet worden en dus nog niet bekend gemaakt kan worden. Denk aan Den Haag eind van de maand evt
Of inhoud vliegtuig... Weet jij veel... Alles ligt nog open.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_137759372
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 10:09 schreef Fierce. het volgende:
Geloof er niks van. Ik denk dat mensen het spannend vinden om te speculeren over een kaping, maar logisch is het echt niet.
apparatuur is volgens boeing bewust uitgezet (getuige het feit dat 2 apparaten afzondelijk van elkaar uit geschakeld) dat zou ik persoonlijk ook minimaal als een sterke indicatie voor een kaping zien
pi_137759378
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 10:09 schreef Fierce. het volgende:
Geloof er niks van. Ik denk dat mensen het spannend vinden om te speculeren over een kaping, maar logisch is het echt niet.
En jouw wil is wet? Jouw mening de ware? _O- De bronnen staan erbij. Ga je maar eens goed inlezen en dan eens inhoudelijk bijdragen, deal?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137759380
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 10:07 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Niks, vlegeltje. Het gaat niet eens mogelijk om een kaping, dus waarom staat het er?
Gaat mogelijk wel om een kaping, er is gewoon niet veel duidelijkheid. Doe even relaxt en een beetje respectvoller tegen iemand die al een week zijn best doet alle mogelijkheden netjes uiteen te zetten :{w
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
pi_137759390
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 10:09 schreef Fierce. het volgende:
Geloof er niks van. Ik denk dat mensen het spannend vinden om te speculeren over een kaping, maar logisch is het echt niet.
Zelfmoord is dat wel?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_137759401
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 10:06 schreef Draailamp het volgende:
Denk aan Den Haag eind van de maand evt
ach, het scheelt dat de inwoners van DH zelf hun stad nauwelijks meer in kunnen door al het gezeik...
pi_137759411
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 10:09 schreef Fierce. het volgende:
Geloof er niks van. Ik denk dat mensen het spannend vinden om te speculeren over een kaping, maar logisch is het echt niet.
Het klinkt logischer dan zelfmoord wat ik vanaf het begin al grote onzin vond..
pi_137759426
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 10:12 schreef ace_eleven het volgende:

[..]

Gaat mogelijk wel om een kaping, er is gewoon niet veel duidelijkheid. Doe even relaxt en een beetje respectvoller tegen iemand die al een week zijn best doet alle mogelijkheden netjes uiteen te zetten :{w
Gracias. :)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137759438


Klein eiland, weinig inwoners en een start/landingsbaan...
pi_137759446
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 10:15 schreef Co_OL het volgende:
[ afbeelding ]

Klein eiland, weinig inwoners en een start/landingsbaan...
Dus een onbekend vliegtuig valt des te meer op.
pi_137759471
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 10:13 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Het klinkt logischer dan zelfmoord wat ik vanaf het begin al grote onzin vond..
Is allebei onzin, maar het land ontkent zelf ook dat het om een kaping gaat
pi_137759490
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 10:15 schreef QBay het volgende:

[..]

Dus een onbekend vliegtuig valt des te meer op.
Previously on Lost...
Even a broken clock is right twice a day.
pi_137759512
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 10:17 schreef Fierce. het volgende:

Is allebei onzin, maar het land ontkent zelf ook dat het om een kaping gaat
Ze ontkennen bijna alles...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 10:19:30 #62
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_137759515
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 10:06 schreef Draailamp het volgende:

[..]

Enige wat ik me kan voorstellen is dat het vliegtuig ergens voor gebruikt moet worden en dus nog niet bekend gemaakt kan worden. Denk aan Den Haag eind van de maand evt
Liever niet.....maar het was leuk jullie gekend te hebben.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  zaterdag 15 maart 2014 @ 10:21:14 #63
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137759553
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 10:05 schreef Fierce. het volgende:
Wat is/was het doel van een kaping als ze nu nog steeds niet zijn teruggevonden?
of een mislukte kaping, nou ja gedeeltelijk dan, succesvol begin kun je wel zeggen
pi_137759577
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 10:17 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Is allebei onzin, maar het land ontkent zelf ook dat het om een kaping gaat
Ah, 2 mogelijke scenario's zijn "onzin". Zomaar, omdat Fierce. (schattig naampje voor een tandenloos feministje) dat zegt. _O- En omdat een land iets ontkent, is het dan onwaar?

Lees je even in in de complexe materie, overzichtelijk samengevat in de OP. :*
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137759599
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 10:15 schreef QBay het volgende:

[..]

Dus een onbekend vliegtuig valt des te meer op.
303 vliegtuigen in 2011 geweest dus 1 meer of minder zal niet opvallen.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 10:24:11 #66
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_137759610
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 10:23 schreef Co_OL het volgende:

[..]

303 vliegtuigen in 2011 geweest dus 1 meer of minder zal niet opvallen.
Ook formaat 777?
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  zaterdag 15 maart 2014 @ 10:24:24 #67
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_137759612
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 10:19 schreef Uccie het volgende:

[..]

Liever niet.....maar het was leuk jullie gekend te hebben.
Moeten ze wel opeens stealth technologie hebben toegepast, anders zitten er 3 straaljagers op zodra het ons luchtruim binnenkomt. (laat staan dat het eerst nog door talloze andere gebieden moet vliegen)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_137759624
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 09:39 schreef Dehelerambam het volgende:
Ik zou het best vreemd vinden als het vliegtuig uiteindelijk is neergestort omdat er niet voldoende brandstof meer was. Als je er dan toch zoveel van weet dat je de communicatiekanalen uit kan zetten en weet ik veel hoe lang redelijk onopgemerkt kan blijven.. en als je dan toch zo'n goede vlieger bent en - ik ga er van uit - dit goed hebt voorbereid: is crashen door brandstoftekort dan niet een beetje knullig?
Iemand die een kaping voorbereid en uitvoert, is al niet 100% rationeel bezig. Uit historische kapingen blijkt dat dit middel zelden een oplossing biedt voor het probleem van de kaper. Veel vaker eindigt het met de dood of gevangenschap van de kaper.

Het is gebleken dat een kaper inderdaad allerlei details rond de kaping minitieus kan voorbereiden terwijl deze niet of nauwelijks over de exacte afloop van de kaping nadenkt. Dit artikel gaat in op dit aspect met verschillende voorbeelden:

http://www.themalaysianin(...)d-have-been-hijacked

Dergelijk irrationeel gedrag is wel waarschijnlijker in het geval van 1 kaper in vergelijking met een groep.
pi_137759641
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 10:24 schreef Uccie het volgende:

[..]

Ook formaat 777?
Landingsbaan is 2,441 meter, een 777 kan daar dus makkelijk landen!
  zaterdag 15 maart 2014 @ 10:28:46 #70
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_137759701
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 10:25 schreef Co_OL het volgende:

[..]

Landingsbaan is 2,441 meter, een 777 kan daar dus makkelijk landen!
Ja, maar tussen kunnen en ook daadwerkelijk doen is nog wel een verschil.
Als er normaal alleen cessna's en learjets op landen en er staat ineens een vermiste 777 met Malaysian Air bestickering, dan valt dat op.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_137759711
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 10:21 schreef Marrije het volgende:
of een mislukte kaping, nou ja gedeeltelijk dan, succesvol begin kun je wel zeggen
Dan was het ook wel opgeëist denk ik
pi_137759747
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 10:24 schreef jaco het volgende:

[..]

Iemand die een kaping voorbereid en uitvoert, is al niet 100% rationeel bezig.
Behalve als de piloten in het complot zitten... ;)

http://en.wikipedia.org/wiki/Malaysian_Airline_System_Flight_653

It was the first—and is the second-deadliest—fatal air crash for Malaysia Airlines (as MAS is now known); with all 93 passengers and 7 crew killed instantly.[2][3] The flight was apparently hijacked as soon as it reached cruise altitude. The circumstances in which the hijacking and subsequent crash occurred remain unsolved.

Ze zijn al eens gekaapt...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137759763
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 10:17 schreef Fierce. het volgende:
Is allebei onzin, maar het land ontkent zelf ook dat het om een kaping gaat
Nee. De premier Najib heeft gezegd: No confirmation that missing MH370 was hijacked.

Dat is niet hetzelfde als: MH370 was not hijacked.
pi_137759771
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 10:25 schreef Co_OL het volgende:

[..]

Landingsbaan is 2,441 meter, een 777 kan daar dus makkelijk landen!
Dat eiland is Australie. Tenzij het 1 groot complot is kun je daar niet even stiekem onopgemerkt landen.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 10:34:40 #75
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_137759863
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 10:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Moeten ze wel opeens stealth technologie hebben toegepast, anders zitten er 3 straaljagers op zodra het ons luchtruim binnenkomt. (laat staan dat het eerst nog door talloze andere gebieden moet vliegen)
Geloof het ook niet, als je daar iets wil proberen zijn er veel makkelijkere en effectievere mogelijkheden.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_137759960
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 10:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Moeten ze wel opeens stealth technologie hebben toegepast, anders zitten er 3 straaljagers op zodra het ons luchtruim binnenkomt. (laat staan dat het eerst nog door talloze andere gebieden moet vliegen)
Transponder het vluchtnummer van een inkomende Air Malaysia op Schiphol laten voeren en op het laatste moment afwijken
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  zaterdag 15 maart 2014 @ 10:41:03 #77
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_137760022
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 10:38 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Transponder het vluchtnummer van een inkomende Air Malaysia op Schiphol laten voeren en op het laatste moment afwijken
Want twee identieke vluchtnummers in de lucht valt niet op?
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_137760033
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 10:41 schreef Uccie het volgende:

[..]

Want twee identieke vluchtnummers in de lucht valt niet op?
Die andere word dan natuurlijk uitgezet door een andere kaper/terrorist...
pi_137760041
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 10:41 schreef Uccie het volgende:

[..]

Want twee identieke vluchtnummers in de lucht valt niet op?
Die ander laat je natuurlijk verdwijnen, dat is eerder ook gelukt.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  zaterdag 15 maart 2014 @ 10:43:04 #80
262 Re
Kiss & Swallow
pi_137760056
het is vooralsnog onofficieel naar buiten gebracht door iemand die dat niet mag doen, dat is eigenlijk alles wat we weten?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 15 maart 2014 @ 10:43:12 #81
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_137760063
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 10:41 schreef Co_OL het volgende:

[..]

Die andere word dan natuurlijk uitgezet door een andere kaper/terrorist...
Oh ok, nee dan is het logisch verhaal ;)
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_137760068
Een week verder en nauwelijks iets wijzer geworden. Een technisch probleem valt voor mij nu wel af. In ieder geval niet als aanleiding van het verdwijnen. Dat is opzet geweest van crew of kapers.
Zelfmoord op deze wijze is niet heel logisch maar valt niet uit te sluiten. Ik vrees echter meer dat er er groter doel achter zat of zit.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 10:45:27 #83
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_137760114
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 10:43 schreef alpeko het volgende:
Ik vrees echter meer dat er er groter doel achter zat of zit.
Ja, alleen jammer dat niemand (de groepering) daar melding van maakt. Of ze durven niet meer, of de groep die het vliegtuig gekaapt heeft is helaas samen met de (onbedoelde) crash ten onder gegaan en weet verder niemand ervan af.
How can I make this topic about me?
pi_137760140
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 10:45 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Ja, alleen jammer dat niemand (de groepering) daar melding van maakt. Of ze durven niet meer, of de groep die het vliegtuig gekaapt heeft is helaas samen met de crash ten onder gegaan en weet verder niemand ervan af.
Er is toch helemaal geen noodzaak dat nu bekend te maken? Dat er niets bekend gemaakt is, is an sich geen argument tegen het scenario.

Je houdt lekker 230 man vast in een loods ergens en onderhandelen maar. Wellicht is dat al aan de gang met de Maleisiërs, vandaar die tegenstrijdige berichten?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zaterdag 15 maart 2014 @ 10:47:11 #85
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_137760159
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 10:45 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Ja, alleen jammer dat niemand (de groepering) daar melding van maakt. Of ze durven niet meer, of de groep die het vliegtuig gekaapt heeft is helaas samen met de (onbedoelde) crash ten onder gegaan en weet verder niemand ervan af.
Dat laatste lijkt me stug, dan is de organisatie -laten we het ruim houden- 5 mensen.
Hoe financieren ze de dat etc. Daarbij iemand aan de grond hebben in je organisatie lijkt me wel handig.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_137760193
Is deze al geplaatst?

quote:
'Zelfmoord van gezagvoerder MH370 meest waarschijnlijk'

Zelfmoord van de gezagvoerder is de meest waarschijnlijke verklaring voor de verdwijning van vlucht MH 370 van malaysia Airlines, komende nacht precies een week geleden. Dat zegt Mike Glynn, voormalige vicevoorzitter van de Australische en Internationale pilotenvereniging.

'Het ligt nu eenmaal meer voor de hand dat een piloot de communicatieapparatuur uitzet dan een kaper. Het laatste wat ik als gezagvoerder zou willen, is de verdenking op de bemanning laden maar dat is in het verleden al tweemaal eerder gebeurd,' verklaart de pilotenbobo tegenover persagentschap Associated Press.

Mike Glynn doelt op de crashes van toestellen van SilkAir, de regionale luchtvaartmaatschappij van Singapore Airlines, en van EgyptAir. Het eerste vliegtuig verongelukte in december 1997 tijdens een vlucht van Jakarta naar Singapore, het tweede stortte in oktober 1999 neer onderweg van Los Angeles naar Cairo.

Indische Oceaan
Uitgaande van de zelfmoordtheorie zou de gezagvoerder van het vermiste toestel van Malaysia Airlines bewust koers kunnen hebben gezet richting de Indische Oceaan. Daarmee verkleint hij de kans op het terugvinden van de zwarte dozen en is de kans groter dat de werkelijke oorzaak verborgen blijft, redeneert Glynn.

Hij weet waar hij over spreekt. De Australiër begon zijn vliegcarrière bij de Australische luchtmacht en is al tien jaar gezagvoerder bij de Australische luchtvaartmaatschappij Qantas. Van 2006 tot 2009 was hij vicevoorzitter van de Australische en Internationale Pilotenvereniging. Sinds vier jaar is Glynn voorzitter van het gezondheids- en vliegveiligheidscomité voor vluchtoperaties bij Qantas.

Wrakstukken
Deskundigen ontkrachten zijn verhaal door te stellen dat áls de Boeing 777-200 van Malaysia Airlines in zee zou zijn gestort, er al lang wrakstukken of spullen uit het toestel hadden moeten ronddrijven. Zelfs indien het grootste gedeelte van het vliegtuig naar de zeebodem is gezakt.

Ervaringen uit het verleden leren dan weer dat het vinden van wrakstukken weken en zelfs maanden kan duren. Vooral als de locatie van de crash niet bekend is.
pi_137760202
Kaping of actie van de piloot ..... die twee opties staan nu open.
En tot de zwarte box is gevonden zullen we er niet achter komen.
Zo simpel is het.

@Pleun:
Yep
pi_137760219
En een kaping is zo geregeld:

• als 2 gasten uit Iran voor "Oostenrijker" en "Italiaan" door kunnen gaan
• waarom dan niet een paar kapers op valse paspoorten van Chang, Wang en Yang laten reizen...?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137760229
Zou dit mogelijk zijn?

De kapers (al dan niet inclusief piloot) zijn het ruim binnengedrongen om kostbare lading te stelen. In hun ruimbagage hebben ze parachutes ingechecked. Met de parachutes zijn ze boven de Andaman eilanden of een ander onbewoond gebied het toestel uitgesprongen. Het toestel hebben ze op autopilot laten doorvliegen totdat de brandstof op was.
pi_137760236
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 10:48 schreef Pleun2011 het volgende:
Is deze al geplaatst?

[..]

Staat in de OP. ;)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137760248
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 10:49 schreef jaco het volgende:
Zou dit mogelijk zijn?

De kapers (al dan niet inclusief piloot) zijn het ruim binnengedrongen om kostbare lading te stelen. In hun ruimbagage hebben ze parachutes ingechecked. Met de parachutes zijn ze boven de Andaman eilanden of een ander onbewoond gebied het toestel uitgesprongen. Het toestel hebben ze op autopilot laten doorvliegen totdat de brandstof op was.
Jij hebt wel een erg rijke fantasie
  zaterdag 15 maart 2014 @ 10:51:54 #92
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_137760277
Ik weet niet of het mogelijk is vanuit de cabine van binnenuit het ruim in te komen.
How can I make this topic about me?
pi_137760278
quote:
12s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 10:49 schreef El_Matador het volgende:
En een kaping is zo geregeld:
Je zal dan toch ook wapens mee naar binnen moeten smokkelen of gif oid, om de 200 mensen gedeist te houden, en ik ga er vanuit dat dat een stuk lastiger gaat sinds 2011.
Als dit een kaping is dan is de luchtvaart zo lek als een mandje vrees ik
pi_137760292
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 10:48 schreef Draailamp het volgende:
Kaping of actie van de piloot ..... die twee opties staan nu open.
En tot de zwarte box is gevonden zullen we er niet achter komen.
Zo simpel is het.

@Pleun:
Yep
Als ze de communicatie hebben uitgezet, zullen de zwarte dozen ook wel uitgezet zijn.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137760295
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 10:51 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik weet niet of het mogelijk is vanuit de cabine van binnenuit het ruim in te komen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 10:51 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik weet niet of het mogelijk is vanuit de cabine van binnenuit het ruim in te komen.
Nee natuurlijk niet
pi_137760302
quote:
12s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 10:49 schreef El_Matador het volgende:
En een kaping is zo geregeld:

• als 2 gasten uit Iran voor "Oostenrijker" en "Italiaan" door kunnen gaan
• waarom dan niet een paar kapers op valse paspoorten van Chang, Wang en Yang laten reizen...?
Jup kei makkelijk zo'n vliegtuig kapen
pi_137760313
quote:
6s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 10:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Staat in de OP. ;)
Sorry had ik even gemist.. de OP is overigens top ^O^
pi_137760315
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 10:49 schreef jaco het volgende:
Zou dit mogelijk zijn?

De kapers (al dan niet inclusief piloot) zijn het ruim binnengedrongen om kostbare lading te stelen. In hun ruimbagage hebben ze parachutes ingechecked. Met de parachutes zijn ze boven de Andaman eilanden of een ander onbewoond gebied het toestel uitgesprongen. Het toestel hebben ze op autopilot laten doorvliegen totdat de brandstof op was.
In principe zou deze James Bondactie kunnen, maar:

• parachutes inchecken, valt dat niet op, denk je?
• eruitspringen op welke hoogte en hoe zorg je te landen op een eiland?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137760331
Ik ben blij dat het huis van die captain doorzocht is, hopelijk zijn ze het spel niet vergeten.
Ik acht de kans dat bij een huiszoeking sporen zijn gevonden van zijn eventueel plan.
Dit is dusdanig goed uitgestippeld dat hij haast wel iets heeft moeten achter laten qua sporen, onbewust
  zaterdag 15 maart 2014 @ 10:55:28 #100
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_137760349
Het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn, dat de piloot de kaper is.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')