SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Werking van verschillende radar-systemen:
Zoekgebied:
Type vliegtuig:
De piloten:
• Gezagvoerder Zaharie Ahmad Shah (53) - meer dan 18.000 vlieguren - fervent flightsim-liefhebber, met een eigengebouwde vliegsimulator thuis.
• Eerste officier Fariq Abdul Hamid (27) - meer dan 2763 vlieguren - nodigde blonde vrouwen uit op het flight-deck en rookte sigaretjes met ze.![]()
Achtergrondinformatie Algemeen Dagblad (mobiele versie).
Eerste bevindingen na verdwijning van het toestel:
==========================================================
Passagierslijst (.pdf)
Bijzondere passagiers:
• Surti Dahlia (50) - Nederlands-Indische vrouw uit Osdorp, Amsterdam - voor familiebezoek in Indonesië en op (mislukte) date met internetliefde.
• Pouria Nourmohammadi Mehrdad (18) - Perzische asielzoeker die op een gestolen paspoort (van Oostenrijker Christian Kozel (30)) reisde naar AMS en door naar FRA (Frankfurt).
• Seyed Mohammed Reza Delavar (29) - Perzische asielzoeker die op een gestolen paspoort (van Italiaan Luigi Maraldi (37) reisde naar AMS en door naar CPH (Kopenhagen).
BBC:
• Philip Wood (51, VS) - IBM-ingenieur die pas 3 maanden in KL werkte in data storage
• 19 Chinezen, geleid door Hou Bo, calligrafie-artiesten en wetenschappers - "very famous in China"
• Dr. Yuchen Li - recent doctoral engineering graduate from Cambridge University in England
• A further eight Chinese nationals as well as 12 Malaysians were employees of America's Freescale Semiconductor company
• Nikolai Brodskii (43) - Russisch professioneel duiker en sportman
• Firman Siregar (25) - Indonesisch mechanisch ingenieur voor Baker Hughes
• Paul Weeks (38) - Nieuw-Zeelands ingenieur op weg naar zijn nieuwe baan in Mongolië - liet trouwring achter in de handen van zijn vrouw
==========================================================
Laatste radarwaarneming: http://www.flightradar24.com/2014-03-07/17:20/12x/MAS370/2d81a27
Vluchtplan ter hoogte van verlies radarcontact:
Mogelijke route na verlies radarcontact:
Search And Rescue (SAR):
• 34 vliegtuigen
• 15 helikopters
• 52 boten
• 10 satellieten
Landen in de regio die niet meedoen met de zoektocht:
• Myanmar
• Laos
• Cambodja
• Nepal
• Bhutan
• Bangladesh
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Scheepvaartroutes:
Overzichtskaart met luchthavens, bakens, gevarenzones, sectoren etc:
Windrichtingenkaart:
==========================================================
Nieuwsbronnen:
• Malaysian Airlines - http://www.malaysiaairlines.com/my/en/site/dark-site.html
• nu.nl - http://www.nu.nl/ramp-malaysia-airlines/
• Wikipedia - http://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_370
• The Guardian - http://www.theguardian.co(...)c3bae4b05e6cc240518a - Search widened, and latest updates
• Aviation Herald - http://avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0
• NRC - http://zoeken.nrc.nl/?q=Malaysia+Airlines&sort=date
==========================================================
Eerder verdwenen of vreemd gecrashte vliegtuigen:
Air Crash Investigation - Helios 522 - 14 augustus 2005 - Griekenland - decompression?
Air Crash Investigation - AF447 - 1 juni 2009 - Atlantische Oceaan, Brazilië - technisch mankement + fout piloten
Mayday, Air Crash Investigation - Egypt Air 990 - vermoedelijk zelfmoord piloot - ook pas laat gevonden, in de Atlantische Oceaan
Meer verdwenen vliegtuigen op Quest.nl
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Lessen uit vorige vliegtuigongelukken:
• Zuurstofmaskers werken gedurende 15 minuten, steward blijft bij bewustzijn met draagbare zuurstoffles - Decompressie - Boeing 737 - Helios 522 - Athene - 14 augustus 2005
• Seismografen registreren impact in zee - Brand en uitval instrumenten - MD-11 - SwissAir111 - Halifax - 2 september 1998
• Een mogelijke scheur in de linker onderkant van het vliegtuig waar een moment van hoge druk de zekering eruitscheurde - Explosie kerosinetank - Boeing 747 - TWA800 - New York - 17 juli 1996
• Verdween op 35.000 voet van de radar - 15% teruggevonden - eerste brokstuk gespot 2 uur na de ramp - Vliegtuig breekt in de lucht in stukken en stort in zee - Boeing 747 - China Airlines - Straat van Taiwan - 2010
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Eerdere kapingen:
• 1995 - Russian cargo jet flying from Tirana to Kabul was forced to land in Kandahar by Taliban forces. Jet's crew had been held in a captivity until escape in 1996.
• October 2, 1990: A hijacker (1tje?) seized a plane from China which later, crashed as it tried to land, in Guangzhou and killing 128 people.
• 1993: Russian Aeroflot passenger jet flying from Perm to Moscow that diverted to Gardermoen airport, Oslo hijacked by two Iranian brothers. They surrendered and hostages went free. The hijackers were later given asylum in Norway for humanitarian reasons.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Mogelijke motieven/scenario's:
• Ongeval/technisch mankement - "extremely unlikely" :SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://www.straitstimes.c(...)s-likely-scenarios-2
• Bewusteloosheid door decompressie en beviezing - op autopiloot 4 uur doorvliegen
• Raketaanval - vraag wie verantwoordelijk? - Noord-Korea, waar er juist verkiezingen waren, wordt gespeculeerd
• Bomaanslag - vreemd; geen motief gegeven
• Kaping waardevolle lading/passagiers - idem
• Zelfmoordactie (co)piloot? - Volgens de Australische expert Mike Glynn het meest waarschijnlijk - AD.nl
• Vervroegde 1-aprilgrap - vliegtuig staat gewoon aan de gate en in een Beijings barretje lachen die gasten zich het schompes om ons
• Afleidingsmanoeuvre - veel nu op zoek naar het vliegtuig dus niet beschikbaar voor bescherming (burger)doelen?
• Anders - ?
==========================================================
!!!LAATSTE UPDATES!!!
15/03/14 Onderzoekers vermoeden sabotage aan boord Boeing.
==========================================================
UPDATES:
14/03/14 Radar Suggests Jet Shifted Path More Than Once.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
14/03/14 (Reuters) - Military radar-tracking evidence suggests a Malaysia Airlines jetliner missing for nearly a week was deliberately flown across the Malay peninsula towards the Andaman Islands, sources familiar with the investigation told Reuters on Friday.
Two sources said an unidentified aircraft that investigators believe was Flight MH370 was following a route between navigational waypoints - indicating it was being flown by someone with aviation training - when it was last plotted on military radar off the country's northwest coast.
The last plot on the military radar's tracking suggested the plane was flying toward India's Andaman Islands, a chain of isles between the Andaman Sea and the Bay of Bengal, they said.
Waypoints are geographic locations, worked out by calculating longitude and latitude, that help pilots navigate along established air corridors.
Mogelijke vliegroutes en bestemmingen:
---------------------------------------------------------------------------------------------------
14/03/14 A signal detected by two stations in Malaysia appeared to indicate that a small tremor occurred on the floor of the sea at 2:55 a.m. about 95 miles south of Vietnam, the scientists said in a statement posted on the website of the University of Science and Technology of China. NBC News.
Door seismografen geregistreerde mogelijke impact-lokatie:
---------------------------------------------------------------------------------------------------
13/03/14 Het vliegtuig zou na van de radar verdwenen te zijn nog 4 uur doorgevlogen te hebben - Bronnen: TIME en nu.nl
In theorie is dit het gebied waar het vliegtuig gebleven kan zijn:
• Straal 4-uurscirkel ~ 2000 nautische mijlen ~ 3500 km
• Oppervlakte ~ 38.500.000 km2
• ~40% land, 60% zee
• ~1,3-1,5 miljard inwoners
----------------------------------------------------------------------------------------------------
13/03/14 2 communicatiekanalen werden op 2 aparte momenten uitgeschakeld; om 01:07 AM (pinging satellieten) en 14 minuten later om 01:21 (het moment dat het van de radar valt) - The data reporting system, they believe, was shut down 1:07 a.m. The transponder -- which transmits location and altitude -- shut down at 1:21 a.m.
This indicates it may well have been a deliberate act.
ABC News.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
12/03/14 Langzame decompressie zou een probleem kunnen zijn - http://www.themalaysianin(...)nconscious-says-blog
----------------------------------------------------------------------------------------------------
09/03/14 Er blijkt nog contact geweest te zijn met MH370 vlak na de radio oproep toen het toestel van de radar verdween. De piloot van een vlucht een stukje voor het toestel hoorde meerdere stemmen in de cockpit en was er vrij zeker van met de co-piloot gesproken te hebben.
http://www.freerepublic.com/focus/f-news/3131319/posts
• The story so far, video:
==========================================================
OUD NIEUWS:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.==========================================================
Deze OP is (mede) tot stand gekomen door de tomeloze inzet van:
remlof - TS deel 1, Speculant. - TS deel 2, El_Matador - TS deel 3, deel 5, deel 9, deel 10, deel 12, deel 13, MrBanaan1 - TS deel 4, deel 8, Kleffe_Dop - TS deel 6, Toto69 - TS deel 7, Nucky - TS deel 11, niels0 - TS deel 14, Arthur_Spooner, RVer, DeParo, Marrije, OEM, matthijst, MartijnA3, eight, Me_Wesley, ...
FOK!NWS dankt al deze bijdragers voor hun harde werk
==========================================================
Topics andere subfora:
• BNW / De verdwijning van Malaysia Airlines Flight MH370
• NWS / Vliegtuig Malaysia Airlines is neergestort in zee
• ONZ / Vind een vliegtuig
• ONZ / Beveiliger vind vlucht MH370 ...niet (fotoverhaal!)
• KLB / Vliegtuigen die neerstorten in zee.
==========================================================
-Status na 156 uur (6,5 dag): 2 Kokosnoten, verder volledige onduidelijkheid.
-Maleisische overheid ontkent alle bevindingen van anderen; 'Geen vliegtuigen in Kuala Lumpur.'![]()
==========================================================
[ Bericht 1% gewijzigd door niels0 op 15-03-2014 06:18:30 ]![]()
Bovenstaand plaatje staat ook in de OP, staat bij dat het bakens zijn. Maar elke locatie binnen zo'n cirkel is een vliegveld, het is gewoon een navigatiekaart voor piloten.![]()
Hun term was 'almost certain'.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 22:25 schreef MrBanaan1 het volgende:
Dus, nogmaals: is dit al 100% en bevestigd enzo?
[ afbeelding ]Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.![]()
Die CES5039 en 539 moeten toch iets meegekregen hebben?
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?![]()
quote:Sharp Changes in Altitude and Course After Jet Lost Contact
SEPANG, Malaysia — Malaysia Airlines Flight 370 experienced significant changes in altitude after it lost contact with ground control, and altered its course more than once as if still under the command of a pilot, American officials and others familiar with the investigation said Friday.
Radar signals recorded by the Malaysian military appear to show the missing airliner climbing to 45,000 feet, above the approved altitude limit for a Boeing 777-200, soon after it disappeared from civilian radar and made a sharp turn to the west, according to a preliminary assessment by a person familiar with the data.
The radar track, which the Malaysian government has not released but says it has provided to the United States and China, then shows the plane descending unevenly to an altitude of 23,000 feet, below normal cruising levels, as it approached the densely populated island of Penang, one of the country’s largest. There, the plane turned from a southwest-bound course, climbed to a higher altitude and flew northwest over the Strait of Malacca toward the Indian Ocean.![]()
niet bevestigd door het ministerie van transport (maleisie), maar dat zal geen verrassing zijn.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 22:25 schreef MrBanaan1 het volgende:
Dus, nogmaals: is dit al 100% en bevestigd enzo?
[ afbeelding ]
Ik ben wat lost, er een is vliegtuig (zonder transponder?) gezien op een militaire radar maar ze weten niet wat het was dus dat kan het vliegtuig zijn.
Er waren wat pings waar genomen van een vliegtuig zonder transponder...
[ Bericht 1% gewijzigd door Marrije op 14-03-2014 22:36:15 ]![]()
quote:Op vrijdag 14 maart 2014 22:25 schreef MrBanaan1 het volgende:
Dus, nogmaals: is dit al 100% en bevestigd enzo?
[ afbeelding ]Kaartje klopt dus, het is alleen niet duidelijk wáár het contact verloren is, in ieder geval tussen de laatste 2 waypoints.quote:During the press conference in the afternoon of Mar 14th 2014 Malaysia's Transport Minister provided more details about the primary radar observation stating, the target was first picked up at waypoint IGARI at FL350 (editorial note: waypoint IGARI nearly conincides with the last secondary radar position of MH-370) at 01:21L moving towards waypoint VAMPI, then waypoint GIVAL and finally turning northwest towards waypoint IGREX. The target was lost at FL295 after GIVAL at 02:15L.![]()
quote:Zelfmoord van de gezagvoerder is de meest waarschijnlijke verklaring voor de verdwijning van vlucht MH 370 van malaysia Airlines, komende nacht precies een week geleden. Dat zegt Mike Glynn, voormalige vicevoorzitter van de Australische en Internationale pilotenvereniging.
'Het ligt nu eenmaal meer voor de hand dat een piloot de communicatieapparatuur uitzet dan een kaper. Het laatste wat ik als gezagvoerder zou willen, is de verdenking op de bemanning laden maar dat is in het verleden al tweemaal eerder gebeurd,' verklaart de pilotenbobo tegenover persagentschap Associated Press.
Mike Glynn doelt op de crashes van toestellen van SilkAir, de regionale luchtvaartmaatschappij van Singapore Airlines, en van EgyptAir. Het eerste vliegtuig verongelukte in december 1997 tijdens een vlucht van Jakarta naar Singapore, het tweede stortte in oktober 1999 neer onderweg van Los Angeles naar Cairo.
Indische Oceaan
Uitgaande van de zelfmoordtheorie zou de gezagvoerder van het vermiste toestel van Malaysia Airlines bewust koers kunnen hebben gezet richting de Indische Oceaan. Daarmee verkleint hij de kans op het terugvinden van de zwarte dozen en is de kans groter dat de werkelijke oorzaak verborgen blijft, redeneert Glynn.
Hij weet waar hij over spreekt. De Australiër begon zijn vliegcarrière bij de Australische luchtmacht en is al tien jaar gezagvoerder bij de Australische luchtvaartmaatschappij Qantas. Van 2006 tot 2009 was hij vicevoorzitter van de Australische en Internationale Pilotenvereniging. Sinds vier jaar is Glynn voorzitter van het gezondheids- en vliegveiligheidscomité voor vluchtoperaties bij Qantas.
Wrakstukken
Deskundigen ontkrachten zijn verhaal door te stellen dat áls de Boeing 777-200 van Malaysia Airlines in zee zou zijn gestort, er al lang wrakstukken of spullen uit het toestel hadden moeten ronddrijven. Zelfs indien het grootste gedeelte van het vliegtuig naar de zeebodem is gezakt.
Ervaringen uit het verleden leren dan weer dat het vinden van wrakstukken weken en zelfs maanden kan duren. Vooral als de locatie van de crash niet bekend is.![]()
Daar lijkt het wel op. Of ze daar volledig in geslaagd zijn is nog onduidelijk.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 22:27 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Dus de haatbaarden hebben het vliegtuig
Voor hetzelfde geld ligt het vliegtuig alsnog op de oceaanbodem.Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.![]()
Elke theorie wordt wel door een of ander nieuws gesteund dan wel ontkracht. Niet zo relevant meer dus in mijn ogen.![]()
Dat het vliegtuig een behoorlijk eind van koers is geraakt kun je nu denk ik wel met zekerheid vaststellen. Verder is het koffiedik kijken aangezien wij niet weten welke belangen er op de achtergrond meespelen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 22:30 schreef MrBanaan1 het volgende:
Elke theorie wordt wel door een of ander nieuws gesteund dan wel ontkracht. Niet zo relevant meer dus in mijn ogen.Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.![]()
Klopt helemaal, maar dan is het dus niet zo relevantquote:Op vrijdag 14 maart 2014 22:34 schreef eight het volgende:
[..]
Dat het vliegtuig een behoorlijk eind van koers is geraakt kun je nu denk ik wel met zekerheid vaststellen. Verder is het koffiedik kijken aangezien wij niet weten welke belangen er op de achtergrond meespelen.
Oja; dat het van koers (om wat voor rede dan ook) is geweken is vij zeker ja, maar is al bekend/zeker welke richting op?
Sorry voor de vragen maar ben vandaag dus weggeweest en kan niet alles teruglezen, en uit de OP kan ik niet opmaken hoe zeker het is (of ik heb niet goed gelezen hehe)![]()
NY Times zegt dat het toestel na het verliezen van transponder contact eerst heeft geklommen van 35.000ft naar 45.000ft (boven de door Boeing maximaal toegestane hoogte), daarna zou het zijn gedaald naar 23.000ft.
http://www.nytimes.com/20(...)y-radar.html?hp&_r=0![]()
Tja, waarom een westelijke koers?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 22:35 schreef Nieuwschierig het volgende:
Waarom die zig-zag beweging tijdens de westelijke koers?
Er zijn alleen maar vragen, geen antwoorden.![]()
quote:Op vrijdag 14 maart 2014 22:25 schreef niels0 het volgende:
+++++ GELIEVE AL HET NIEUWS ONDER "!UPDATES:" TE PLAATSEN. ZO STAAT HET IN CHRONOLOGISCHE VOLGORDE ONDER DE BASISINFORMATIE! +++++
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
[ afbeelding ]
==============================================================
Informatieve filmpjes:
• http://edition.cnn.com/20(...)nes-knowns-unknowns/
Simulatie van hoe het gebeurd zou kunnen zijn. Zie ook de link naar Helios Flight 522 - 14 augustus 2005
==============================================================
Topografische en batimetrische kaart van Zuidoost Azië:
[ afbeelding ]
==============================================================
Gebied waar het vliegtuig is verdwenen:
[ afbeelding ]
==============================================================
Kaart van het eilandje Pulau Perak, waar volgens eerdere berichten iets op de grondradar te zien zou zijn wat mogelijk (onbevestigd!) het vliegtuig zou kunnen zijn:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.==============================================================
De werking van verschillende radars:
[ afbeelding ]
==============================================================
Zoekgebied:
[ link | afbeelding ]
==============================================================
Het vliegtuig:
[ afbeelding ]
==============================================================
De piloten:
[ afbeelding ]
• Gezagvoerder (piloot) Zaharie Ahmad Shah (53) - meer dan 18.000 vlieguren - fervent flightsim-liefhebber met een eigengebouwde simulator thuis
[ afbeelding ]
• Eerste officier (co-piloot) Fariq Abdul Hamid (27) - meer dan 2763 vlieguren - nodigde blonde vrouwen uit in zijn cockpit en rookte sigaretjes met ze
Achtergrondinformatie AD
==============================================================
De passagiers:
[ afbeelding ]
Link naar de passagierslijst: http://www.malaysiaairlin(...)enger%20Manifest.pdf
Bijzondere passagiers:
[ afbeelding ]
• Surti Dahlia (50) - Nederlands-Indische vrouw uit Osdorp, Amsterdam - voor familiebezoek in Indonesië en op (mislukte) date met internetliefde
[ afbeelding ]
• Pouria Nourmohammadi Mehrdad (18) - Perzische asielzoeker die op een gestolen paspoort (van Oostenrijker Christian Kozel (30)) reisde naar AMS en door naar FRA (Frankfurt)
• Seyed Mohammed Reza Delavar (29) - Perzische asielzoeker die op een gestolen paspoort (van Italiaan Luigi Maraldi (37)) reisde naar AMS en door naar CPH (Kopenhagen)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
BBC:
• Philip Wood (51, VS) - IBM-ingenieur die pas 3 maanden in KL werkte in data storage
• 19 Chinezen, geleid door Hou Bo, calligrafie-artiesten en wetenschappers - "very famous in China"
• Dr. Yuchen Li - recent doctoral engineering graduate from Cambridge University in England
• A further eight Chinese nationals as well as 12 Malaysians were employees of America's Freescale Semiconductor company
• Nikolai Brodskii (43) - Russisch professioneel duiker en sportman
• Firman Siregar (25) - Indonesisch mechanisch ingenieur voor Baker Hughes
• Paul Weeks (38) - Nieuw-Zeelands ingenieur op weg naar zijn nieuwe baan in Mongolië - liet trouwring achter in de handen van zijn vrouw
==============================================================
De laatste waarneming van flightradar24.com en skyvector.com:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De paarse lijn geeft de koers en wijziging aan (van 025 graden t.o.v. Noord naar 040).
[ afbeelding ]
De paarse lijn geeft de koers en wijziging aan (van 263 graden t.o.v. Noord naar 025 naar 308).
==============================================================
Search and Rescue (SAR) team:
[ afbeelding ]
• 34 vliegtuigen
• 15 helikopters
• 52 boten
• 10 satellieten
De enige landen in de kleinste cirkel die niet meedoen met de zoektocht zijn:
• Myanmar
• Laos
• Cambodja
• Nepal
• Bhutan
• Bangladesh
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Scheepvaartroutes Zuidoost-Azië:
[ afbeelding ]
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bakens Zuidoost-Azië:
[ afbeelding ]
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Windrichtingenkaart:
[ afbeelding ]
==============================================================
Nieuwsbronnen:
• Malaysian Airlines - http://www.malaysiaairlines.com/my/en/site/dark-site.html
• nu.nl - http://www.nu.nl/ramp-malaysia-airlines/
• Wikipedia - http://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_370
• The Guardian - http://www.theguardian.co(...)c3bae4b05e6cc240518a - Search widened, and latest updates
• Aviation Herald - http://avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0
• NRC - http://zoeken.nrc.nl/?q=Malaysia+Airlines&sort=date
==============================================================
Eerdere verdwenen of vreemd gecrashte vliegtuigen:
Air Crash Investigation - Helios 522 - 14 augustus 2005 - Griekenland - decompression?
Air Crash Investigation - AF447 - 1 juni 2009 - Atlantische Oceaan, Brazilië - technisch mankement + fout piloten
Mayday, Air Crash Investigation - Egypt Air 990 - vermoedelijk zelfmoord piloot - ook pas laat gevonden, in de Atlantische Oceaan
Meer verdwenen vliegtuigen op Quest.nl
==============================================================
Lessen uit vorige vliegtuigongelukken:
• Zuurstofmaskers werken gedurende 15 minuten, steward blijft bij bewustzijn met draagbare zuurstoffles - Decompressie - Boeing 737 - Helios 522 - Athene - 14 augustus 2005
• Seismografen registreren impact in zee - Brand en uitval instrumenten - MD-11 - SwissAir111 - Halifax - 2 september 1998
• Een mogelijke scheur in de linker onderkant van het vliegtuig waar een moment van hoge druk de zekering eruitscheurde - Explosie kerosinetank - Boeing 747 - TWA800 - New York - 17 juli 1996
• Verdween op 35.000 voet van de radar - 15% teruggevonden - eerste brokstuk gespot 2 uur na de ramp - Vliegtuig breekt in de lucht in stukken en stort in zee - Boeing 747 - China Airlines - Straat van Taiwan - 2010
===============================================================
Eerdere kapingen:
• 1995 - Russian cargo jet flying from Tirana to Kabul was forced to land in Kandahar by Taliban forces. Jet's crew had been held in a captivity until escape in 1996.
• October 2, 1990: A hijacker (1tje?) seized a plane from China which later crashed as it tried to land in Guangzhou, killing 128 people.
• 1993: Russian Aeroflot passenger jet flying from Perm to Moscow diverted to Gardermoen airport, Oslo by two Iranian brothers. Hijackers surrendered and hostages went free. The hijackers were later given asylum in Norway for humanitarian reasons.
===============================================================
Help met zoeken via http://www.tomnod.com/nod/challenge/malaysiaairsar2014
===============================================================
Mogelijke motieven/scenario's:
• Ongeval/technisch mankement - "extremely unlikely" :SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://www.straitstimes.c(...)s-likely-scenarios-2
• Bewusteloosheid door decompressie en beviezing - op autopiloot 4 uur doorvliegen
• Raketaanval - vraag wie verantwoordelijk? - Noord-Korea, waar er juist verkiezingen waren, wordt gespeculeerd
• Bomaanslag - vreemd; geen motief gegeven
• Kaping waardevolle lading/passagiers - idem
• Zelfmoordactie (co)piloot? - Volgens de Australische expert Mike Glynn het meest waarschijnlijk - AD.nl
• Vervroegde 1-aprilgrap - vliegtuig staat gewoon aan de gate en in een Beijings barretje lachen die gasten zich het schompes om ons
• Afleidingsmanoeuvre - veel nu op zoek naar het vliegtuig dus niet beschikbaar voor bescherming (burger)doelen?
• Anders - ?
======================================================================
!!UPDATES:
• Er blijkt nog contact geweest te zijn met MA370 vlak na de radio oproep toen het toestel van de radar verdween. De piloot van een vlucht een stukje voor het toestel hoorde meerdere stemmen in de cockpit en was er vrij zeker van met de co-piloot gesproken te hebben.
http://www.freerepublic.com/focus/f-news/3131319/posts
• The story so far, video:
• Langzame decompressie zou een probleem kunnen zijn - http://www.themalaysianin(...)nconscious-says-blog
• Werknemer van boorplatform Mike McKay stuurt email met observatie van mogelijk brandend toestel. Er wordt bevestigd dat er een Nieuw-Zeelander Michael McKay op het platform werkt en de email vanaf daar verstuurd heeft.
[ afbeelding ]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.OUD NIEUWSIk weet niet, maar kan die hele OP (of in elk geval het overgrote deel ervan) niet gewoon in een spoiler?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.=============================================================
LAATSTE UPDATES:
• Het vliegtuig zou na van de radar verdwenen te zijn nog 4 uur doorgevlogen te hebben - Bronnen: TIME en nu.nl
In theorie is dit het gebied waar het vliegtuig gebleven kan zijn:
[ afbeelding ]
• Straal 4-uurscirkel ~ 2000 nautische mijlen ~ 3500 km
• Oppervlakte ~ 38.500.000 km2
• ~40% land, 60% zee
• ~1,3-1,5 miljard inwoners
[ afbeelding ]
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ABC News
• 2 communicatiekanalen werden op 2 aparte momenten uitgeschakeld; om 01:07 AM (pinging satellieten) en 14 minuten later om 01:21 (het moment dat het van de radar valt) - The data reporting system, they believe, was shut down 1:07 a.m. The transponder -- which transmits location and altitude -- shut down at 1:21 a.m.
This indicates it may well have been a deliberate act."
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Reuters
(Reuters) - Military radar-tracking evidence suggests a Malaysia Airlines jetliner missing for nearly a week was deliberately flown across the Malay peninsula towards the Andaman Islands, sources familiar with the investigation told Reuters on Friday.
Two sources said an unidentified aircraft that investigators believe was Flight MH370 was following a route between navigational waypoints - indicating it was being flown by someone with aviation training - when it was last plotted on military radar off the country's northwest coast.
The last plot on the military radar's tracking suggested the plane was flying toward India's Andaman Islands, a chain of isles between the Andaman Sea and the Bay of Bengal, they said.
Waypoints are geographic locations, worked out by calculating longitude and latitude, that help pilots navigate along established air corridors.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mogelijke vliegroutes en bestemmingen aangegeven op de kaart, samen met de seismograaf van hieronder.
==============================================================
Seismografen registreren mogelijke impact:
[ afbeelding ]
The signal detected by two stations in Malaysia appeared to indicate that a small tremor occurred on the floor of the sea at 2:55 a.m. about 95 miles south of Vietnam, the scientists said in a statement posted on the website of the University of Science and Technology of China.
==============================================================
Deze OP is (mede) tot stand gekomen door de tomeloze inzet van:
• remlof - TS deel 1
• Speculant. - TS deel 2
• El_Matador - TS deel 3, deel 5, deel 9, deel 10, deel 12, deel 13
• MrBanaan1 - TS deel 4, deel 8
• Kleffe_Dop - TS deel 6
• Toto69 - TS deel 7
• Nucky - TS deel 11
• niels0
• Arthur_Spooner
• RVer
• DeParo
• Marrije
• OEM
• matthijst
• MartijnA3
• eight
• Me_Wesley
• ...
FOK!NWS dankt al deze bijdragers voor hun harde werk
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Topics andere subfora:
• BNW / De verdwijning van Malaysia Airlines Flight MH370
• NWS / Vliegtuig Malaysia Airlines is neergestort in zee
• ONZ / Vind een vliegtuig
• ONZ / Beveiliger vind vlucht MH370 ...niet (fotoverhaal!)
• KLB / Vliegtuigen die neerstorten in zee.
==============================================================
[ afbeelding ]
STATUS NA 156 UUR (6,5 DAG): 2 KOKOSNOTEN, VERDER VOLLEDIGE ONDUIDELIJKHEID
[ afbeelding ]
Maleisische overheid ontkent alle bevindingen van anderen; geen vliegtuigen in Kuala Lumpur
==============================================================
Ok, 'k ga 'r even mee aan de slag.
Ik heb onderhand al RSI voor ik bij de eerste post gescrolled ben
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"![]()
Het geeft aan dat het toestel goed bestuurbaar was. En dat de navigatieradio's werktenquote:Op vrijdag 14 maart 2014 22:38 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Tja, waarom een westelijke koers?
Er zijn alleen maar vragen, geen antwoorden.Wie dit leest is gek![]()
Vooral ff helemaal quoten dusquote:Op vrijdag 14 maart 2014 22:39 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik weet niet, maar kan die hele OP (of in elk geval het overgrote deel ervan) niet gewoon in een spoiler?
Ik heb onderhand al RSI voor ik bij de eerste post gescrolled ben
Moet je eens in de TVSC kijken![]()
![]()
De westelijke koers is het meest aannemelijk omdat het vliegtuig daar een zendbaken (of e.d.) zou hebben aangestraald. Daarnaast zijn de Amerikanen ook in het oosten aan het zoeken.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 22:37 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Klopt helemaal, maar dan is het dus niet zo relevant
Oja; dat het van koers (om wat voor rede dan ook) is geweken is vij zeker ja, maar is al bekend/zeker welke richting op?
Sorry voor de vragen maar ben vandaag dus weggeweest en kan niet alles teruglezen, en uit de OP kan ik niet opmaken hoe zeker het is (of ik heb niet goed gelezen hehe)
Edit: Er is op zich best wat info vrijgekomen maar niets concreet.Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.![]()
als ik mobiel fok dan sla ik de eerste pagina overquote:Op vrijdag 14 maart 2014 22:39 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik weet niet, maar kan die hele OP (of in elk geval het overgrote deel ervan) niet gewoon in een spoiler?
Ik heb onderhand al RSI voor ik bij de eerste post gescrolled ben![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: