En jouw wil is wet? Jouw mening de ware?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:09 schreef Fierce. het volgende:
Geloof er niks van. Ik denk dat mensen het spannend vinden om te speculeren over een kaping, maar logisch is het echt niet.
Gaat mogelijk wel om een kaping, er is gewoon niet veel duidelijkheid. Doe even relaxt en een beetje respectvoller tegen iemand die al een week zijn best doet alle mogelijkheden netjes uiteen te zettenquote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:07 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Niks, vlegeltje. Het gaat niet eens mogelijk om een kaping, dus waarom staat het er?
Zelfmoord is dat wel?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:09 schreef Fierce. het volgende:
Geloof er niks van. Ik denk dat mensen het spannend vinden om te speculeren over een kaping, maar logisch is het echt niet.
ach, het scheelt dat de inwoners van DH zelf hun stad nauwelijks meer in kunnen door al het gezeik...quote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:06 schreef Draailamp het volgende:
Denk aan Den Haag eind van de maand evt
Het klinkt logischer dan zelfmoord wat ik vanaf het begin al grote onzin vond..quote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:09 schreef Fierce. het volgende:
Geloof er niks van. Ik denk dat mensen het spannend vinden om te speculeren over een kaping, maar logisch is het echt niet.
Gracias.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:12 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
Gaat mogelijk wel om een kaping, er is gewoon niet veel duidelijkheid. Doe even relaxt en een beetje respectvoller tegen iemand die al een week zijn best doet alle mogelijkheden netjes uiteen te zetten
Dus een onbekend vliegtuig valt des te meer op.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:15 schreef Co_OL het volgende:
[ afbeelding ]
Klein eiland, weinig inwoners en een start/landingsbaan...
Is allebei onzin, maar het land ontkent zelf ook dat het om een kaping gaatquote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:13 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Het klinkt logischer dan zelfmoord wat ik vanaf het begin al grote onzin vond..
Previously on Lost...quote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:15 schreef QBay het volgende:
[..]
Dus een onbekend vliegtuig valt des te meer op.
Ze ontkennen bijna alles...quote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:17 schreef Fierce. het volgende:
Is allebei onzin, maar het land ontkent zelf ook dat het om een kaping gaat
Liever niet.....maar het was leuk jullie gekend te hebben.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:06 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Enige wat ik me kan voorstellen is dat het vliegtuig ergens voor gebruikt moet worden en dus nog niet bekend gemaakt kan worden. Denk aan Den Haag eind van de maand evt
of een mislukte kaping, nou ja gedeeltelijk dan, succesvol begin kun je wel zeggenquote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:05 schreef Fierce. het volgende:
Wat is/was het doel van een kaping als ze nu nog steeds niet zijn teruggevonden?
Ah, 2 mogelijke scenario's zijn "onzin". Zomaar, omdat Fierce. (schattig naampje voor een tandenloos feministje) dat zegt.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:17 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Is allebei onzin, maar het land ontkent zelf ook dat het om een kaping gaat
303 vliegtuigen in 2011 geweest dus 1 meer of minder zal niet opvallen.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:15 schreef QBay het volgende:
[..]
Dus een onbekend vliegtuig valt des te meer op.
Ook formaat 777?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:23 schreef Co_OL het volgende:
[..]
303 vliegtuigen in 2011 geweest dus 1 meer of minder zal niet opvallen.
Moeten ze wel opeens stealth technologie hebben toegepast, anders zitten er 3 straaljagers op zodra het ons luchtruim binnenkomt. (laat staan dat het eerst nog door talloze andere gebieden moet vliegen)quote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:19 schreef Uccie het volgende:
[..]
Liever niet.....maar het was leuk jullie gekend te hebben.
Iemand die een kaping voorbereid en uitvoert, is al niet 100% rationeel bezig. Uit historische kapingen blijkt dat dit middel zelden een oplossing biedt voor het probleem van de kaper. Veel vaker eindigt het met de dood of gevangenschap van de kaper.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 09:39 schreef Dehelerambam het volgende:
Ik zou het best vreemd vinden als het vliegtuig uiteindelijk is neergestort omdat er niet voldoende brandstof meer was. Als je er dan toch zoveel van weet dat je de communicatiekanalen uit kan zetten en weet ik veel hoe lang redelijk onopgemerkt kan blijven.. en als je dan toch zo'n goede vlieger bent en - ik ga er van uit - dit goed hebt voorbereid: is crashen door brandstoftekort dan niet een beetje knullig?
Ja, maar tussen kunnen en ook daadwerkelijk doen is nog wel een verschil.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:25 schreef Co_OL het volgende:
[..]
Landingsbaan is 2,441 meter, een 777 kan daar dus makkelijk landen!
Dan was het ook wel opgeëist denk ikquote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:21 schreef Marrije het volgende:
of een mislukte kaping, nou ja gedeeltelijk dan, succesvol begin kun je wel zeggen
Behalve als de piloten in het complot zitten...quote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:24 schreef jaco het volgende:
[..]
Iemand die een kaping voorbereid en uitvoert, is al niet 100% rationeel bezig.
Nee. De premier Najib heeft gezegd: No confirmation that missing MH370 was hijacked.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:17 schreef Fierce. het volgende:
Is allebei onzin, maar het land ontkent zelf ook dat het om een kaping gaat
Dat eiland is Australie. Tenzij het 1 groot complot is kun je daar niet even stiekem onopgemerkt landen.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:25 schreef Co_OL het volgende:
[..]
Landingsbaan is 2,441 meter, een 777 kan daar dus makkelijk landen!
Geloof het ook niet, als je daar iets wil proberen zijn er veel makkelijkere en effectievere mogelijkheden.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Moeten ze wel opeens stealth technologie hebben toegepast, anders zitten er 3 straaljagers op zodra het ons luchtruim binnenkomt. (laat staan dat het eerst nog door talloze andere gebieden moet vliegen)
Transponder het vluchtnummer van een inkomende Air Malaysia op Schiphol laten voeren en op het laatste moment afwijkenquote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Moeten ze wel opeens stealth technologie hebben toegepast, anders zitten er 3 straaljagers op zodra het ons luchtruim binnenkomt. (laat staan dat het eerst nog door talloze andere gebieden moet vliegen)
Want twee identieke vluchtnummers in de lucht valt niet op?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:38 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Transponder het vluchtnummer van een inkomende Air Malaysia op Schiphol laten voeren en op het laatste moment afwijken
Die andere word dan natuurlijk uitgezet door een andere kaper/terrorist...quote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:41 schreef Uccie het volgende:
[..]
Want twee identieke vluchtnummers in de lucht valt niet op?
Die ander laat je natuurlijk verdwijnen, dat is eerder ook gelukt.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:41 schreef Uccie het volgende:
[..]
Want twee identieke vluchtnummers in de lucht valt niet op?
Oh ok, nee dan is het logisch verhaalquote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:41 schreef Co_OL het volgende:
[..]
Die andere word dan natuurlijk uitgezet door een andere kaper/terrorist...
Ja, alleen jammer dat niemand (de groepering) daar melding van maakt. Of ze durven niet meer, of de groep die het vliegtuig gekaapt heeft is helaas samen met de (onbedoelde) crash ten onder gegaan en weet verder niemand ervan af.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:43 schreef alpeko het volgende:
Ik vrees echter meer dat er er groter doel achter zat of zit.
Er is toch helemaal geen noodzaak dat nu bekend te maken? Dat er niets bekend gemaakt is, is an sich geen argument tegen het scenario.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:45 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja, alleen jammer dat niemand (de groepering) daar melding van maakt. Of ze durven niet meer, of de groep die het vliegtuig gekaapt heeft is helaas samen met de crash ten onder gegaan en weet verder niemand ervan af.
Dat laatste lijkt me stug, dan is de organisatie -laten we het ruim houden- 5 mensen.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:45 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja, alleen jammer dat niemand (de groepering) daar melding van maakt. Of ze durven niet meer, of de groep die het vliegtuig gekaapt heeft is helaas samen met de (onbedoelde) crash ten onder gegaan en weet verder niemand ervan af.
quote:'Zelfmoord van gezagvoerder MH370 meest waarschijnlijk'
Zelfmoord van de gezagvoerder is de meest waarschijnlijke verklaring voor de verdwijning van vlucht MH 370 van malaysia Airlines, komende nacht precies een week geleden. Dat zegt Mike Glynn, voormalige vicevoorzitter van de Australische en Internationale pilotenvereniging.
'Het ligt nu eenmaal meer voor de hand dat een piloot de communicatieapparatuur uitzet dan een kaper. Het laatste wat ik als gezagvoerder zou willen, is de verdenking op de bemanning laden maar dat is in het verleden al tweemaal eerder gebeurd,' verklaart de pilotenbobo tegenover persagentschap Associated Press.
Mike Glynn doelt op de crashes van toestellen van SilkAir, de regionale luchtvaartmaatschappij van Singapore Airlines, en van EgyptAir. Het eerste vliegtuig verongelukte in december 1997 tijdens een vlucht van Jakarta naar Singapore, het tweede stortte in oktober 1999 neer onderweg van Los Angeles naar Cairo.
Indische Oceaan
Uitgaande van de zelfmoordtheorie zou de gezagvoerder van het vermiste toestel van Malaysia Airlines bewust koers kunnen hebben gezet richting de Indische Oceaan. Daarmee verkleint hij de kans op het terugvinden van de zwarte dozen en is de kans groter dat de werkelijke oorzaak verborgen blijft, redeneert Glynn.
Hij weet waar hij over spreekt. De Australiër begon zijn vliegcarrière bij de Australische luchtmacht en is al tien jaar gezagvoerder bij de Australische luchtvaartmaatschappij Qantas. Van 2006 tot 2009 was hij vicevoorzitter van de Australische en Internationale Pilotenvereniging. Sinds vier jaar is Glynn voorzitter van het gezondheids- en vliegveiligheidscomité voor vluchtoperaties bij Qantas.
Wrakstukken
Deskundigen ontkrachten zijn verhaal door te stellen dat áls de Boeing 777-200 van Malaysia Airlines in zee zou zijn gestort, er al lang wrakstukken of spullen uit het toestel hadden moeten ronddrijven. Zelfs indien het grootste gedeelte van het vliegtuig naar de zeebodem is gezakt.
Ervaringen uit het verleden leren dan weer dat het vinden van wrakstukken weken en zelfs maanden kan duren. Vooral als de locatie van de crash niet bekend is.
Staat in de OP.quote:
Jij hebt wel een erg rijke fantasiequote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:49 schreef jaco het volgende:
Zou dit mogelijk zijn?
De kapers (al dan niet inclusief piloot) zijn het ruim binnengedrongen om kostbare lading te stelen. In hun ruimbagage hebben ze parachutes ingechecked. Met de parachutes zijn ze boven de Andaman eilanden of een ander onbewoond gebied het toestel uitgesprongen. Het toestel hebben ze op autopilot laten doorvliegen totdat de brandstof op was.
Je zal dan toch ook wapens mee naar binnen moeten smokkelen of gif oid, om de 200 mensen gedeist te houden, en ik ga er vanuit dat dat een stuk lastiger gaat sinds 2011.quote:
Als ze de communicatie hebben uitgezet, zullen de zwarte dozen ook wel uitgezet zijn.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:48 schreef Draailamp het volgende:
Kaping of actie van de piloot ..... die twee opties staan nu open.
En tot de zwarte box is gevonden zullen we er niet achter komen.
Zo simpel is het.
@Pleun:
Yep
quote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:51 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik weet niet of het mogelijk is vanuit de cabine van binnenuit het ruim in te komen.
Nee natuurlijk nietquote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:51 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik weet niet of het mogelijk is vanuit de cabine van binnenuit het ruim in te komen.
Jup kei makkelijk zo'n vliegtuig kapenquote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:49 schreef El_Matador het volgende:
En een kaping is zo geregeld:
• als 2 gasten uit Iran voor "Oostenrijker" en "Italiaan" door kunnen gaan
• waarom dan niet een paar kapers op valse paspoorten van Chang, Wang en Yang laten reizen...?
In principe zou deze James Bondactie kunnen, maar:quote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:49 schreef jaco het volgende:
Zou dit mogelijk zijn?
De kapers (al dan niet inclusief piloot) zijn het ruim binnengedrongen om kostbare lading te stelen. In hun ruimbagage hebben ze parachutes ingechecked. Met de parachutes zijn ze boven de Andaman eilanden of een ander onbewoond gebied het toestel uitgesprongen. Het toestel hebben ze op autopilot laten doorvliegen totdat de brandstof op was.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |