 
		 
			 
			
			
			Transponder het vluchtnummer van een inkomende Air Malaysia op Schiphol laten voeren en op het laatste moment afwijkenquote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Moeten ze wel opeens stealth technologie hebben toegepast, anders zitten er 3 straaljagers op zodra het ons luchtruim binnenkomt. (laat staan dat het eerst nog door talloze andere gebieden moet vliegen)
 
			 
			
			
			Want twee identieke vluchtnummers in de lucht valt niet op?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:38 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Transponder het vluchtnummer van een inkomende Air Malaysia op Schiphol laten voeren en op het laatste moment afwijken
 
			 
			
			
			Die andere word dan natuurlijk uitgezet door een andere kaper/terrorist...quote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:41 schreef Uccie het volgende:
[..]
Want twee identieke vluchtnummers in de lucht valt niet op?
 
			 
			
			
			Die ander laat je natuurlijk verdwijnen, dat is eerder ook gelukt.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:41 schreef Uccie het volgende:
[..]
Want twee identieke vluchtnummers in de lucht valt niet op?
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Oh ok, nee dan is het logisch verhaalquote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:41 schreef Co_OL het volgende:
[..]
Die andere word dan natuurlijk uitgezet door een andere kaper/terrorist...
 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Ja, alleen jammer dat niemand (de groepering) daar melding van maakt. Of ze durven niet meer, of de groep die het vliegtuig gekaapt heeft is helaas samen met de (onbedoelde) crash ten onder gegaan en weet verder niemand ervan af.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:43 schreef alpeko het volgende:
Ik vrees echter meer dat er er groter doel achter zat of zit.
 
			 
			
			
			Er is toch helemaal geen noodzaak dat nu bekend te maken? Dat er niets bekend gemaakt is, is an sich geen argument tegen het scenario.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:45 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja, alleen jammer dat niemand (de groepering) daar melding van maakt. Of ze durven niet meer, of de groep die het vliegtuig gekaapt heeft is helaas samen met de crash ten onder gegaan en weet verder niemand ervan af.
 
			 
			
			
			Dat laatste lijkt me stug, dan is de organisatie -laten we het ruim houden- 5 mensen.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:45 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja, alleen jammer dat niemand (de groepering) daar melding van maakt. Of ze durven niet meer, of de groep die het vliegtuig gekaapt heeft is helaas samen met de (onbedoelde) crash ten onder gegaan en weet verder niemand ervan af.
 
			 
			
			
			quote:'Zelfmoord van gezagvoerder MH370 meest waarschijnlijk'
Zelfmoord van de gezagvoerder is de meest waarschijnlijke verklaring voor de verdwijning van vlucht MH 370 van malaysia Airlines, komende nacht precies een week geleden. Dat zegt Mike Glynn, voormalige vicevoorzitter van de Australische en Internationale pilotenvereniging.
'Het ligt nu eenmaal meer voor de hand dat een piloot de communicatieapparatuur uitzet dan een kaper. Het laatste wat ik als gezagvoerder zou willen, is de verdenking op de bemanning laden maar dat is in het verleden al tweemaal eerder gebeurd,' verklaart de pilotenbobo tegenover persagentschap Associated Press.
Mike Glynn doelt op de crashes van toestellen van SilkAir, de regionale luchtvaartmaatschappij van Singapore Airlines, en van EgyptAir. Het eerste vliegtuig verongelukte in december 1997 tijdens een vlucht van Jakarta naar Singapore, het tweede stortte in oktober 1999 neer onderweg van Los Angeles naar Cairo.
Indische Oceaan
Uitgaande van de zelfmoordtheorie zou de gezagvoerder van het vermiste toestel van Malaysia Airlines bewust koers kunnen hebben gezet richting de Indische Oceaan. Daarmee verkleint hij de kans op het terugvinden van de zwarte dozen en is de kans groter dat de werkelijke oorzaak verborgen blijft, redeneert Glynn.
Hij weet waar hij over spreekt. De Australiėr begon zijn vliegcarričre bij de Australische luchtmacht en is al tien jaar gezagvoerder bij de Australische luchtvaartmaatschappij Qantas. Van 2006 tot 2009 was hij vicevoorzitter van de Australische en Internationale Pilotenvereniging. Sinds vier jaar is Glynn voorzitter van het gezondheids- en vliegveiligheidscomité voor vluchtoperaties bij Qantas.
Wrakstukken
Deskundigen ontkrachten zijn verhaal door te stellen dat įls de Boeing 777-200 van Malaysia Airlines in zee zou zijn gestort, er al lang wrakstukken of spullen uit het toestel hadden moeten ronddrijven. Zelfs indien het grootste gedeelte van het vliegtuig naar de zeebodem is gezakt.
Ervaringen uit het verleden leren dan weer dat het vinden van wrakstukken weken en zelfs maanden kan duren. Vooral als de locatie van de crash niet bekend is.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Staat in de OP.quote:
 
											 
			 
			
			
			Jij hebt wel een erg rijke fantasiequote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:49 schreef jaco het volgende:
Zou dit mogelijk zijn?
De kapers (al dan niet inclusief piloot) zijn het ruim binnengedrongen om kostbare lading te stelen. In hun ruimbagage hebben ze parachutes ingechecked. Met de parachutes zijn ze boven de Andaman eilanden of een ander onbewoond gebied het toestel uitgesprongen. Het toestel hebben ze op autopilot laten doorvliegen totdat de brandstof op was.
 
			 
			
			
			Je zal dan toch ook wapens mee naar binnen moeten smokkelen of gif oid, om de 200 mensen gedeist te houden, en ik ga er vanuit dat dat een stuk lastiger gaat sinds 2011.quote:
 
			 
			
			
			Als ze de communicatie hebben uitgezet, zullen de zwarte dozen ook wel uitgezet zijn.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:48 schreef Draailamp het volgende:
Kaping of actie van de piloot ..... die twee opties staan nu open.
En tot de zwarte box is gevonden zullen we er niet achter komen.
Zo simpel is het.
@Pleun:
Yep
 
			 
			
			
			quote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:51 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik weet niet of het mogelijk is vanuit de cabine van binnenuit het ruim in te komen.
Nee natuurlijk nietquote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:51 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik weet niet of het mogelijk is vanuit de cabine van binnenuit het ruim in te komen.
 
			 
			
			
			Jup kei makkelijk zo'n vliegtuig kapenquote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:49 schreef El_Matador het volgende:
En een kaping is zo geregeld:
• als 2 gasten uit Iran voor "Oostenrijker" en "Italiaan" door kunnen gaan
• waarom dan niet een paar kapers op valse paspoorten van Chang, Wang en Yang laten reizen...?
 
			 
			
			
			In principe zou deze James Bondactie kunnen, maar:quote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:49 schreef jaco het volgende:
Zou dit mogelijk zijn?
De kapers (al dan niet inclusief piloot) zijn het ruim binnengedrongen om kostbare lading te stelen. In hun ruimbagage hebben ze parachutes ingechecked. Met de parachutes zijn ze boven de Andaman eilanden of een ander onbewoond gebied het toestel uitgesprongen. Het toestel hebben ze op autopilot laten doorvliegen totdat de brandstof op was.
 
			 
			
			
			
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |