abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137761697
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 11:48 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Het was nacht.. dan slapen veel mensen lijkt me. Op 10 km hoogte kan je ook weinig zien denk ik..
Die route wordt op de schermpjes in de stoelen gewoon constant laten zien. Behalve als de communicatie uitgeschakeld wordt, lijkt me. En was dat niet precies het moment dat het van de radar verdween? ;)

Die U-turn merk je wel, lijkt me. Die rare bocht in de Straat van Malakka ook. Maar inderdaad, 's nachts slapen veel mensen en zie je weinig buiten.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137761709
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 11:48 schreef Falco het volgende:

Verschil met een buschauffeur en een piloot is dat de laatste echt macht heeft en een mooi plan in elkaar kan smeden waarmee ie al dan niet postuum aandacht krijgt. Een buschauffeur kan hooguit spectaculair zijn bus in een ravijn rijden. Iets wat al veel minder aandacht krijgt dan een vliegtuig wat een week lang onvindbaar is.
Mij ontgaat volledig het "nut" van zelfmoord plegen op deze wijze.
De kapers van 9/11 deden een veel spectaculairdere zelfmoord actie, die ook nog eens nut voor hun ideologie had.
Behalve wanneer de piloot volslagen krankzinnig is (geworden) acht ik zelfmoord zeer onwaarschijnlijk.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_137761711
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 11:51 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

De crash van SilkAir vind ik wel een bijzondere.. alles leek te wijzen naar zelfmoord door de piloot maar onderzoek door een Amerikaanse advocaat zou hebben aangetoond dat het een technisch mankement was.
Jep, vanmiddag gezien. Die gaat nog in de OP, dank voor de herinnering.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

zaterdag 15 maart 2014 @ 11:52:10 #204
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_137761718
quote:

[..]

Het was nacht.. dan slapen veel mensen lijkt me. Op 10 km hoogte kan je ook weinig zien denk ik..
Maar als de zon opkomt (paar uur later weer net voordat het vliegtuig gaat landen in Peking) en je wakker wordt, dan moet je gewoonweg boven China vliegen ipv over zee. Mij zou het denk ik wel opvallen, al is het vanuit een vliegtuig best lastig te zien waar je eigenlijk vliegt.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_137761770
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 11:52 schreef Falco het volgende:
Maar als de zon opkomt (paar uur later weer net voordat het vliegtuig gaat landen in Peking) en je wakker wordt, dan moet je gewoonweg boven China vliegen ipv over zee. Mij zou het denk ik wel opvallen, al is het vanuit een vliegtuig best lastig te zien waar je eigenlijk vliegt.
En dan, als het al opvalt? Je kan als passagier geen alarm slaan.
Wat meer opvalt is als het een kaping zou zijn geweest, dat gaat niet geluidsloos.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 11:54:49 #206
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_137761775
quote:
6s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 11:51 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die route wordt op de schermpjes in de stoelen gewoon constant laten zien. Behalve als de communicatie uitgeschakeld wordt, lijkt me. En was dat niet precies het moment dat het van de radar verdween? ;)

Die U-turn merk je wel, lijkt me. Die rare bocht in de Straat van Malakka ook. Maar inderdaad, 's nachts slapen veel mensen en zie je weinig buiten.
Je roept als captain even dat er turbulentie is en hobbelt je vliegtuig de hoek om.
Geen idee of dat zo werkt, maar als je maar hard genoeg hobbelt, is iedereen druk met andere dingen.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  zaterdag 15 maart 2014 @ 11:56:25 #207
211040 Uccie
pi_137761805
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 11:52 schreef Falco het volgende:

[..]

Uiteindelijk zal iedereen het wel merken. Als hij echt nog 7u is doorgevlogen, valt het ook wel op als je dan nog steeds niet in Peking bent.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 11:56:32 #208
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137761808
Is deze trouwens echt van de avond van de vlucht?
  zaterdag 15 maart 2014 @ 11:56:34 #209
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_137761812
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 11:51 schreef Oud_student het volgende:

[..]

De kapers van 9/11 deden een veel spectaculairdere zelfmoord actie, die ook nog eens nut voor hun ideologie had.
Behalve wanneer de piloot volslagen krankzinnig is (geworden) acht ik zelfmoord zeer onwaarschijnlijk.
Ik speculeer lekker mee, maar het lijkt me inderdaad dat de piloot volledig krankzinnig is geworden. Ik kan me wel voorstellen dat sommige piloten dat soort machtsgedachten kunnen hebben over hoe zij een vliegtuig met honderden passagiers hun wil kunnen opleggen en bizarre dingen kunnen uithalen. Dat ze het daadwerkelijk uitvoeren is een tweede, uiteindelijk wint het gezond verstand natuurlijk bij het overgrote deel van de piloten, maar je hoeft maar één lunatic zoals wellicht deze te hebben, die zijn gedachten echt in de praktijk brengt.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_137761824
Ik ben heel nieuwsgierig waar de zoektocht zich contrentreerd. Jammer dat Marine Traffic Live, op de Malacca Strait na, daar blind-spots heeft.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 11:58:39 #211
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137761862
quote:

[..]

maar die kapers hadden een terroristisch doel
pi_137761868
Kortsluiting in het hoofd van de piloot?
pi_137761869
Een ander aspect is dat informatie wordt achtergehouden omdat de diverse militaire autoriteiten geen inzicht willen geven wat en hoe zij het luchtruim controleren.
Waarom is er trouwens niet direct op het moment dat er geen transponder signaal meer was door de luchtmacht (van diverse landen) ingegrepen? (jachtverkenners plus radarvliegtuigen)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_137761871
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 11:27 schreef Falco het volgende:

[..]

Precies, al lijkt het me redelijk obvious dat het een uiterst slim geplande en uitgevoerde zelfmoordvlucht is van de piloot. Vraag me wel af of passagiers of stewards/stewardessen het door hebben.
Voor een zelfmoord als in geen zin meer in het leven hebben is dit wel heel ongewoon. Zelfs mensen die zelfmoord plegen willen hun nabestaanden niet in het ongewisse laten. En zoveel mensen meenemen is ook ongebruikelijk.
Dit lijkt me geen gewone zelfmoord als de piloot de schuldige blijkt te zijn. Veel te veel moeite en nasleep. Dit neigt veel meer een terreurdaad of chantage/wraak naar bijv. de werkgever.
pi_137761882
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 11:56 schreef Falco het volgende:
Ik speculeer lekker mee, maar het lijkt me inderdaad dat de piloot volledig krankzinnig is geworden. Ik kan me wel voorstellen dat sommige piloten dat soort machtsgedachten kunnen hebben over hoe zij een vliegtuig met honderden passagiers hun wil kunnen opleggen en bizarre dingen kunnen uithalen. Dat ze het daadwerkelijk uitvoeren is een tweede, uiteindelijk wint het gezond verstand natuurlijk bij het overgrote deel van de piloten, maar je hoeft maar één lunatic zoals wellicht deze te hebben, die zijn gedachten echt in de praktijk brengt.
Juist dit.
Zie je dit terug als je een foto van hem ziet?
pi_137761901
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 11:56 schreef Marrije het volgende:
Is deze trouwens echt van de avond van de vlucht?
Ja, had deze al es gezien. Hoezo, is het een opvallend filmpje?

pi_137761935
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 11:58 schreef alpeko het volgende:
Voor een zelfmoord als in geen zin meer in het leven hebben is dit wel heel ongewoon. Zelfs mensen die zelfmoord plegen willen hun nabestaanden niet in het ongewisse laten. En zoveel mensen meenemen is ook ongebruikelijk.
Dit lijkt me geen gewone zelfmoord als de piloot de schuldige blijkt te zijn. Veel te veel moeite en nasleep. Dit neigt veel meer een terreurdaad of chantage/wraak naar bijv. de werkgever.
Geschiedenisboek willen halen. Zijn naam 200 jaar nog bekend is.
Daarnaast laten denken op een kaping, juist om zijn familie te beschermen.
Als hij zo de zee in was gestort had je je familie ook te grazen genomen onbewust.
Dan zal iedereen praten over de ouders van de captain
pi_137761943
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 11:58 schreef Loekie1 het volgende:
Kortsluiting in het hoofd van de piloot?
(Lijn)piloten ondergaan regelmatig psychologische en medische keuringen.
pi_137761947
Spoilers in de OP; thanks! _O_

Nog steeds een lange OP trouwens :D
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_137761950
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 11:59 schreef Draailamp het volgende:

[..]

Juist dit.
Zie je dit terug als je een foto van hem ziet?
Jij ziet hem logischer als "fanaat" achter zijn stuurknuppel in zijn sim zitten een zelfmoordactie te plannen dan als medekaper om een enorme slag in waardevolle zaken (vliegtuig, losgeld, lading?) te slaan?

Dat lijkt me nogal tegen de menselijke geest ingaan?

zaterdag 15 maart 2014 @ 12:01:31 #221
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137761955
quote:

[..]

ze waren een uurtje onderweg...ik denk niet dat dan bijna iedereen al slaapt.
Zie je op 10km hoogte niet of je over een zee vliegt of over land / eiland?
pi_137761977
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 12:00 schreef Draailamp het volgende:

[..]

Geschiedenisboek willen halen. Zijn naam 200 jaar nog bekend is.
Daarnaast laten denken op een kaping, juist om zijn familie te beschermen.
Als hij zo de zee in was gestort had je je familie ook te grazen genomen onbewust.
Dan zal iedereen praten over de ouders van de captain
Is hoogst ongebruikelijk. Megalomaan zijn en zelfmoord plegen passen niet bij elkaar. Zeker niet met deze afloop. Dan verwacht je een spectaculaire crash a la 9/11. Zie ook Breivik. Pleegde ook bewust geen zelfmoord. Past niet.

Plus dan zaai je geen onduidelijkheid. Nu bestaat de kans dat we nooit gaan weten wat er is gebeurd. Lekker punt maak je dan. Of zijn plan moet zijn mislukt.
pi_137761988
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 12:01 schreef Marrije het volgende:

[..]

ze waren een uurtje onderweg...ik denk niet dat dan bijna iedereen al slaapt.
Zie je op 10km hoogte niet of je over een zee vliegt of over land / eiland?
Nee, 's nachts niet, al moet bij helder weer het verschil tussen steden en water met bootjes wel te zien zijn.

pi_137761995
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 11:58 schreef alpeko het volgende:

[..]

Precies dit ja.. combinatie van geen zin meer hebben in het leven en een statement willen maken naar de mensheid.. op deze manier krijg je postuum bijzonder veel aandacht en dat zal wel de bedoeling zijn geweest.. maar goed het blijft speculeren, al betrap ik mezelf erop dat ik nogal blijf vasthouden aan dit scenario :+
pi_137762002
quote:
6s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 12:01 schreef El_Matador het volgende:
Jij ziet hem logischer als "fanaat" achter zijn stuurknuppel in zijn sim zitten een zelfmoordactie te plannen dan als medekaper om een enorme slag in waardevolle zaken (vliegtuig, losgeld, lading?) te slaan?
Nee, ik zie hem als verdachte.
Dat kan in de zin van zelfmoord maar ook in de zin van kaping.
Wellicht ben ik hier niet duidelijk in genoeg geweest, excuses
pi_137762020
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 12:00 schreef niels0 het volgende:
(Lijn)piloten ondergaan regelmatig psychologische en medische keuringen.
Dat wilt niks zeggen.
Ik heb met TBS mensen gewerkt, daar kwam vaak psychologisch niks uit maar bij 3 maanden observering wel.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 12:04:43 #227
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137762037
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 11:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, had deze al es gezien. Hoezo, is het een opvallend filmpje?
nou dat weet ik niet :@ :D
Ik weet niet wat normaal is. Niks aan de hand waarschijnlijk.
Maar dat ding piept toch? Er wordt even gevoeld en hij mag doorlopen.
pi_137762047
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 12:03 schreef Draailamp het volgende:

[..]

Nee, ik zie hem als verdachte.
Dat kan in de zin van zelfmoord maar ook in de zin van kaping
Ok ik ook, maar dan geen zelfmoord. ;)

Wat ook nog kan: staking van het personeel van Malaysia Airlines. Ze zetten die kist aan de grond, maken hun eisen kenbaar en nu is Malaysia "hard" naar ze op zoek zonder in de media ruchtbaarheid te geven aan hun eisen.

zaterdag 15 maart 2014 @ 12:07:19 #229
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137762097
quote:
6s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 12:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, 's nachts niet, al moet bij helder weer het verschil tussen steden en water met bootjes wel te zien zijn.
ik zie vaak wel het verschil, maar ja ik let dan ook niet op hoe hoog ik vlieg
pi_137762119
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 12:04 schreef Marrije het volgende:
nou dat weet ik niet
Ik weet niet wat normaal is. Niks aan de hand waarschijnlijk.
Maar dat ding piept toch? Er wordt even gevoeld en hij mag doorlopen.
Inderdaad, nu je het zegt.
Wat zou dat zijn
pi_137762145
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 12:08 schreef Draailamp het volgende:

[..]

Wat zou dat zijn
Hij heeft zijn badge op. Zit ook metaal in.

zaterdag 15 maart 2014 @ 12:10:12 #232
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137762168
quote:

[..]

Wat zou dat zijn
en dat fouilleren stelt ook niks voor
pi_137762169
quote:
12s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 12:09 schreef El_Matador het volgende:
De co niet dan?
pi_137762177
Misschien was de piloot geobsedeerd door de Bermudadriehoek.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 12:10:39 #235
211040 Uccie
pi_137762182
quote:

[..]

Wat zou dat zijn
Kan van alles zijn. Mijn moeder heeft jaren een metalen opbouw onder een kroon gehad.
Elke vlucht was het raak :')
  zaterdag 15 maart 2014 @ 12:11:04 #236
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137762191
quote:
12s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 12:09 schreef El_Matador het volgende:

[..]

dus die man kan van alles meenemen onder het mom 'tis mn badge'?
en de co had die niet op?
pi_137762193
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 12:07 schreef Marrije het volgende:

[..]

ik zie vaak wel het verschil, maar ja ik let dan ook niet op hoe hoog ik vlieg
Ik denk dat als je al 1:40 uur strak 025 hebt gevlogen, dan draait naar 040 en dan opeens naar 263, denk ik dat je dat eerder merkt dan wat je uit het raampje ziet...

zaterdag 15 maart 2014 @ 12:12:34 #238
211040 Uccie
pi_137762228
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 12:11 schreef Marrije het volgende:

[..]

Je kan zien waar op het lichaam de metaaldetector uitslaat.
Dan gaat daar een lampje branden. Als het bij zijn voeten is, is het niet zijn badge.
Ook geeft de detector aan of het veel of weinig is. Een gigantische uitslag kan ook geen badge zijn.
pi_137762239
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 12:11 schreef Marrije het volgende:

[..]

Die gasten nemen hele pakken drugs mee, wat denk jij? :D Nee, niet allemaal, maar het gebeurt.

Zeker na deze week kan je toch niet meer zeggen dat deze "controle" je verbaast?

mijn aansteker verstop ik meestal en 80% van de vluchten gaat ie gewoon mee in de handbagage. Voor crew is het allemaal nog veel makkelijker.

pi_137762273
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 12:12 schreef Uccie het volgende:

Een gigantische uitslag kan ook geen badge zijn.
Eczeem?

pi_137762281
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 12:03 schreef Draailamp het volgende:

[..]

Dat wilt niks zeggen.
Ik heb met TBS mensen gewerkt, daar kwam vaak psychologisch niks uit maar bij 3 maanden observering wel.
Ik zou ook gek worden van 3 maanden observatie :{
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137762283
Ik schrik van deze slechte controles.
En betwijfel naar aanleiding van hetgeen wat we nu weten of de badge piept.
Het KAN in deze ook iets anders zijn
  zaterdag 15 maart 2014 @ 12:14:29 #243
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_137762284
quote:
6s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 12:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik denk dat als je al 1:40 uur strak 025 hebt gevlogen, dan draait naar 040 en dan opeens naar 263, denk ik dat je dat eerder merkt dan wat je uit het raampje ziet...
Een piloot kan deze manoeuvres via de intercom altijd afdoen als ontwijken van een onweersbui of een technisch mankement waardoor je terug moet keren of ergens anders een noodlanding maken. Ik zou het dan als passagier ook nog geloven, pas na een uurtje of twee als je ziet dat je boven de zee hangt ipv land, zou ik me zorgen gaan maken.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 12:14:50 #244
211040 Uccie
pi_137762297
quote:
6s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 12:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die gasten nemen hele pakken drugs mee, wat denk jij? :D Nee, niet allemaal, maar het gebeurt.

Zeker na deze week kan je toch niet meer zeggen dat deze "controle" je verbaast?

mijn aansteker verstop ik meestal en 80% van de vluchten gaat ie gewoon mee in de handbagage. Voor crew is het allemaal nog veel makkelijker.
Het is in elk geval wel duidelijk te zien, dat ze niet laveloos naar binnen gedragen worden.
Ook dat kwam nog weleens voor.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 12:15:30 #245
211040 Uccie
pi_137762315
quote:
11s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 12:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Eczeem?
Doe je daar geen zinkzalf op.......dat is toch ook een metaal :P
pi_137762365
quote:

[..]

De huidige exposure is enorm. Als de kaper het vliegtuig 'gewoon' in zee had laten storten dan was iedereen het nu alweer vergeten..
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137762366
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 12:15 schreef Uccie het volgende:

[..]

Doe je daar geen zinkzalf op.......dat is toch ook een metaal :P
Hihi zinkzalf.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

pi_137762368
De co piloot heeft zo te zien ook een badge om, en geen piep
pi_137762377
En zijn het aliens geweest?

* Blijft maar checken*
  zaterdag 15 maart 2014 @ 12:18:19 #250
211040 Uccie
pi_137762380
Maar stel, ik ben piloot en wil een vliegtuig kapen....om mijn co-piloot uit te schakelen, zou ik eerder GHB in zijn koffie doen ofzo, dan het risico nemen een wapen mee te smokkelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')