Die route wordt op de schermpjes in de stoelen gewoon constant laten zien. Behalve als de communicatie uitgeschakeld wordt, lijkt me. En was dat niet precies het moment dat het van de radar verdween?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:48 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het was nacht.. dan slapen veel mensen lijkt me. Op 10 km hoogte kan je ook weinig zien denk ik..
Mij ontgaat volledig het "nut" van zelfmoord plegen op deze wijze.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:48 schreef Falco het volgende:
Verschil met een buschauffeur en een piloot is dat de laatste echt macht heeft en een mooi plan in elkaar kan smeden waarmee ie al dan niet postuum aandacht krijgt. Een buschauffeur kan hooguit spectaculair zijn bus in een ravijn rijden. Iets wat al veel minder aandacht krijgt dan een vliegtuig wat een week lang onvindbaar is.
Jep, vanmiddag gezien. Die gaat nog in de OP, dank voor de herinnering.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:51 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
De crash van SilkAir vind ik wel een bijzondere.. alles leek te wijzen naar zelfmoord door de piloot maar onderzoek door een Amerikaanse advocaat zou hebben aangetoond dat het een technisch mankement was.
Maar als de zon opkomt (paar uur later weer net voordat het vliegtuig gaat landen in Peking) en je wakker wordt, dan moet je gewoonweg boven China vliegen ipv over zee. Mij zou het denk ik wel opvallen, al is het vanuit een vliegtuig best lastig te zien waar je eigenlijk vliegt.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:48 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het was nacht.. dan slapen veel mensen lijkt me. Op 10 km hoogte kan je ook weinig zien denk ik..
En dan, als het al opvalt? Je kan als passagier geen alarm slaan.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:52 schreef Falco het volgende:
Maar als de zon opkomt (paar uur later weer net voordat het vliegtuig gaat landen in Peking) en je wakker wordt, dan moet je gewoonweg boven China vliegen ipv over zee. Mij zou het denk ik wel opvallen, al is het vanuit een vliegtuig best lastig te zien waar je eigenlijk vliegt.
Je roept als captain even dat er turbulentie is en hobbelt je vliegtuig de hoek om.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die route wordt op de schermpjes in de stoelen gewoon constant laten zien. Behalve als de communicatie uitgeschakeld wordt, lijkt me. En was dat niet precies het moment dat het van de radar verdween?
Die U-turn merk je wel, lijkt me. Die rare bocht in de Straat van Malakka ook. Maar inderdaad, 's nachts slapen veel mensen en zie je weinig buiten.
Uiteindelijk zal iedereen het wel merken. Als hij echt nog 7u is doorgevlogen, valt het ook wel op als je dan nog steeds niet in Peking bent.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:52 schreef Falco het volgende:
[..]
Maar als de zon opkomt (paar uur later weer net voordat het vliegtuig gaat landen in Peking) en je wakker wordt, dan moet je gewoonweg boven China vliegen ipv over zee. Mij zou het denk ik wel opvallen, al is het vanuit een vliegtuig best lastig te zien waar je eigenlijk vliegt.
Ik speculeer lekker mee, maar het lijkt me inderdaad dat de piloot volledig krankzinnig is geworden. Ik kan me wel voorstellen dat sommige piloten dat soort machtsgedachten kunnen hebben over hoe zij een vliegtuig met honderden passagiers hun wil kunnen opleggen en bizarre dingen kunnen uithalen. Dat ze het daadwerkelijk uitvoeren is een tweede, uiteindelijk wint het gezond verstand natuurlijk bij het overgrote deel van de piloten, maar je hoeft maar één lunatic zoals wellicht deze te hebben, die zijn gedachten echt in de praktijk brengt.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:51 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Mij ontgaat volledig het "nut" van zelfmoord plegen op deze wijze.
De kapers van 9/11 deden een veel spectaculairdere zelfmoord actie, die ook nog eens nut voor hun ideologie had.
Behalve wanneer de piloot volslagen krankzinnig is (geworden) acht ik zelfmoord zeer onwaarschijnlijk.
maar die kapers hadden een terroristisch doelquote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:51 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Mij ontgaat volledig het "nut" van zelfmoord plegen op deze wijze.
De kapers van 9/11 deden een veel spectaculairdere zelfmoord actie, die ook nog eens nut voor hun ideologie had.
Behalve wanneer de piloot volslagen krankzinnig is (geworden) acht ik zelfmoord zeer onwaarschijnlijk.
Voor een zelfmoord als in geen zin meer in het leven hebben is dit wel heel ongewoon. Zelfs mensen die zelfmoord plegen willen hun nabestaanden niet in het ongewisse laten. En zoveel mensen meenemen is ook ongebruikelijk.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:27 schreef Falco het volgende:
[..]
Precies, al lijkt het me redelijk obvious dat het een uiterst slim geplande en uitgevoerde zelfmoordvlucht is van de piloot. Vraag me wel af of passagiers of stewards/stewardessen het door hebben.
Juist dit.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:56 schreef Falco het volgende:
Ik speculeer lekker mee, maar het lijkt me inderdaad dat de piloot volledig krankzinnig is geworden. Ik kan me wel voorstellen dat sommige piloten dat soort machtsgedachten kunnen hebben over hoe zij een vliegtuig met honderden passagiers hun wil kunnen opleggen en bizarre dingen kunnen uithalen. Dat ze het daadwerkelijk uitvoeren is een tweede, uiteindelijk wint het gezond verstand natuurlijk bij het overgrote deel van de piloten, maar je hoeft maar één lunatic zoals wellicht deze te hebben, die zijn gedachten echt in de praktijk brengt.
Ja, had deze al es gezien. Hoezo, is het een opvallend filmpje?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:56 schreef Marrije het volgende:
Is deze trouwens echt van de avond van de vlucht?
Geschiedenisboek willen halen. Zijn naam 200 jaar nog bekend is.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:58 schreef alpeko het volgende:
Voor een zelfmoord als in geen zin meer in het leven hebben is dit wel heel ongewoon. Zelfs mensen die zelfmoord plegen willen hun nabestaanden niet in het ongewisse laten. En zoveel mensen meenemen is ook ongebruikelijk.
Dit lijkt me geen gewone zelfmoord als de piloot de schuldige blijkt te zijn. Veel te veel moeite en nasleep. Dit neigt veel meer een terreurdaad of chantage/wraak naar bijv. de werkgever.
(Lijn)piloten ondergaan regelmatig psychologische en medische keuringen.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:58 schreef Loekie1 het volgende:
Kortsluiting in het hoofd van de piloot?
Jij ziet hem logischer als "fanaat" achter zijn stuurknuppel in zijn sim zitten een zelfmoordactie te plannen dan als medekaper om een enorme slag in waardevolle zaken (vliegtuig, losgeld, lading?) te slaan?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:59 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Juist dit.
Zie je dit terug als je een foto van hem ziet?
ze waren een uurtje onderweg...ik denk niet dat dan bijna iedereen al slaapt.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:48 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het was nacht.. dan slapen veel mensen lijkt me. Op 10 km hoogte kan je ook weinig zien denk ik..
Is hoogst ongebruikelijk. Megalomaan zijn en zelfmoord plegen passen niet bij elkaar. Zeker niet met deze afloop. Dan verwacht je een spectaculaire crash a la 9/11. Zie ook Breivik. Pleegde ook bewust geen zelfmoord. Past niet.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:00 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Geschiedenisboek willen halen. Zijn naam 200 jaar nog bekend is.
Daarnaast laten denken op een kaping, juist om zijn familie te beschermen.
Als hij zo de zee in was gestort had je je familie ook te grazen genomen onbewust.
Dan zal iedereen praten over de ouders van de captain
Nee, 's nachts niet, al moet bij helder weer het verschil tussen steden en water met bootjes wel te zien zijn.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:01 schreef Marrije het volgende:
[..]
ze waren een uurtje onderweg...ik denk niet dat dan bijna iedereen al slaapt.
Zie je op 10km hoogte niet of je over een zee vliegt of over land / eiland?
Precies dit ja.. combinatie van geen zin meer hebben in het leven en een statement willen maken naar de mensheid.. op deze manier krijg je postuum bijzonder veel aandacht en dat zal wel de bedoeling zijn geweest.. maar goed het blijft speculeren, al betrap ik mezelf erop dat ik nogal blijf vasthouden aan dit scenarioquote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:58 schreef alpeko het volgende:
[..]
Voor een zelfmoord als in geen zin meer in het leven hebben is dit wel heel ongewoon. Zelfs mensen die zelfmoord plegen willen hun nabestaanden niet in het ongewisse laten. En zoveel mensen meenemen is ook ongebruikelijk.
Dit lijkt me geen gewone zelfmoord als de piloot de schuldige blijkt te zijn. Veel te veel moeite en nasleep. Dit neigt veel meer een terreurdaad of chantage/wraak naar bijv. de werkgever.
Nee, ik zie hem als verdachte.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:01 schreef El_Matador het volgende:
Jij ziet hem logischer als "fanaat" achter zijn stuurknuppel in zijn sim zitten een zelfmoordactie te plannen dan als medekaper om een enorme slag in waardevolle zaken (vliegtuig, losgeld, lading?) te slaan?
Dat wilt niks zeggen.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:00 schreef niels0 het volgende:
(Lijn)piloten ondergaan regelmatig psychologische en medische keuringen.
nou dat weet ik nietquote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, had deze al es gezien. Hoezo, is het een opvallend filmpje?
Ok ik ook, maar dan geen zelfmoord.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:03 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Nee, ik zie hem als verdachte.
Dat kan in de zin van zelfmoord maar ook in de zin van kaping
ik zie vaak wel het verschil, maar ja ik let dan ook niet op hoe hoog ik vliegquote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, 's nachts niet, al moet bij helder weer het verschil tussen steden en water met bootjes wel te zien zijn.
Inderdaad, nu je het zegt.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:04 schreef Marrije het volgende:
nou dat weet ik niet
Ik weet niet wat normaal is. Niks aan de hand waarschijnlijk.
Maar dat ding piept toch? Er wordt even gevoeld en hij mag doorlopen.
Hij heeft zijn badge op. Zit ook metaal in.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:08 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Inderdaad, nu je het zegt.
Wat zou dat zijn
en dat fouilleren stelt ook niks voorquote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:08 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Inderdaad, nu je het zegt.
Wat zou dat zijn
De co niet dan?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:09 schreef El_Matador het volgende:
Hij heeft zijn badge op. Zit ook metaal in.
Kan van alles zijn. Mijn moeder heeft jaren een metalen opbouw onder een kroon gehad.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:08 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Inderdaad, nu je het zegt.
Wat zou dat zijn
dus die man kan van alles meenemen onder het mom 'tis mn badge'?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hij heeft zijn badge op. Zit ook metaal in.
Ik denk dat als je al 1:40 uur strak 025 hebt gevlogen, dan draait naar 040 en dan opeens naar 263, denk ik dat je dat eerder merkt dan wat je uit het raampje ziet...quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:07 schreef Marrije het volgende:
[..]
ik zie vaak wel het verschil, maar ja ik let dan ook niet op hoe hoog ik vlieg
Je kan zien waar op het lichaam de metaaldetector uitslaat.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:11 schreef Marrije het volgende:
[..]
dus die man kan van alles meenemen onder het mom 'tis mn badge'?
en de co had die niet op?
Die gasten nemen hele pakken drugs mee, wat denk jij?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:11 schreef Marrije het volgende:
[..]
dus die man kan van alles meenemen onder het mom 'tis mn badge'?
en de co had die niet op?
Eczeem?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:12 schreef Uccie het volgende:
Een gigantische uitslag kan ook geen badge zijn.
Ik zou ook gek worden van 3 maanden observatiequote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:03 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Dat wilt niks zeggen.
Ik heb met TBS mensen gewerkt, daar kwam vaak psychologisch niks uit maar bij 3 maanden observering wel.
Een piloot kan deze manoeuvres via de intercom altijd afdoen als ontwijken van een onweersbui of een technisch mankement waardoor je terug moet keren of ergens anders een noodlanding maken. Ik zou het dan als passagier ook nog geloven, pas na een uurtje of twee als je ziet dat je boven de zee hangt ipv land, zou ik me zorgen gaan maken.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik denk dat als je al 1:40 uur strak 025 hebt gevlogen, dan draait naar 040 en dan opeens naar 263, denk ik dat je dat eerder merkt dan wat je uit het raampje ziet...
Het is in elk geval wel duidelijk te zien, dat ze niet laveloos naar binnen gedragen worden.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die gasten nemen hele pakken drugs mee, wat denk jij?Nee, niet allemaal, maar het gebeurt.
Zeker na deze week kan je toch niet meer zeggen dat deze "controle" je verbaast?
mijn aansteker verstop ik meestal en 80% van de vluchten gaat ie gewoon mee in de handbagage. Voor crew is het allemaal nog veel makkelijker.
Doe je daar geen zinkzalf op.......dat is toch ook een metaalquote:
De huidige exposure is enorm. Als de kaper het vliegtuig 'gewoon' in zee had laten storten dan was iedereen het nu alweer vergeten..quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:51 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Mij ontgaat volledig het "nut" van zelfmoord plegen op deze wijze.
De kapers van 9/11 deden een veel spectaculairdere zelfmoord actie, die ook nog eens nut voor hun ideologie had.
Behalve wanneer de piloot volslagen krankzinnig is (geworden) acht ik zelfmoord zeer onwaarschijnlijk.
Hihi zinkzalf.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:15 schreef Uccie het volgende:
[..]
Doe je daar geen zinkzalf op.......dat is toch ook een metaal
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |