Goede post. Mooi dat ze eindelijk wat concreter worden.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:50 schreef Drebbelman het volgende:
Enkele feitjes uit de laatste persconferentie:
[..]
[ afbeelding ]
Bovenstaande info zijn als feiten gebracht. Het laatste radar contact is dus inderdaad ten westen van Maleisië geweest. Vervolgens is het signaal, 7 uur later(!) ergens langs die lijn die aangegeven is in het plaatje opgevangen. Dan heeft het vliegtuig dus na het laatste confirmed radar contact dus ofwel een sterke bocht naar het noorden of naar het zuiden gemaakt. Het naar het westen vliegen lijkt dan onlogisch.
ACARS is kennelijk als een van de eerste dingen uitgeschakeld.Waar baseren de Amerikanen die ontvangen pings dan op? Ik dacht dat dat om ACARS ging?
Een optie die ik nog nergens ben tegengekomen is dat dit een grote afleidingsmanoeuvre kan zijn. De PM zegt zelf dat het vinden van het vliegtuig prioriteit heeft, en national security even op het tweede plan staat.
Tegelijk zijn de meest geavanceerde vliegtuigen, boten en satellieten, van oa China, US etc, allemaal met hun ogen gericht op dit deel van de wereld. Als ze daar zijn, kunnen ze niet op andere plekken zijn, wat terroristen wellicht kansen biedt.
Nog iets. Op avherald staat dit:
[..]
Welke van de twee is het nu :S
Wat ik heb begrepen blijft er sws niet veel drijven, een debris veld bestaat meestal uit hoofdkussentjes, lifejackets en heel klein 'puin' . Daarom is het moeilijk zoeken op zee.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:10 schreef Falco het volgende:
Vraagje voor de vliegtuigdeskundigen: Een vliegtuig zinkt toch vrij gemakkelijk in min of meer één geheel als je met een hoek van pakweg 30 graden de zee binnenvliegt? Wellicht dat de vleugels afbreken... Of heb ik dit mis? Anyway, dit kan het terugvinden toch bizar lastig maken als het nauwelijks uit elkaar gespat is en op de zeebodem ligt. In het geval van piloot is doorgedraaide lunatic zou ik het aantal zichtbare brokstukken willen minimaliseren...
Wat ik heb begrepen is dat het bijna onmogelijk is om een vliegtuig volledig intact te laten zinken. De kop en/of de staart breekt sowieso meestal, afhankelijk van waar de point of impact ligt.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:10 schreef Falco het volgende:
Vraagje voor de vliegtuigdeskundigen: Een vliegtuig zinkt toch vrij gemakkelijk in min of meer één geheel als je met een hoek van pakweg 30 graden de zee binnenvliegt? Wellicht dat de vleugels afbreken... Of heb ik dit mis? Anyway, dit kan het terugvinden toch bizar lastig maken als het nauwelijks uit elkaar gespat is en op de zeebodem ligt. In het geval van piloot is doorgedraaide lunatic zou ik het aantal zichtbare brokstukken willen minimaliseren...
Zeker weten. Zoals ik al zei zijn waarschijnlijk ook de motoren op het meest efficiente toerental gezet.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:14 schreef iksnaperniksvan het volgende:
Ik ben niet echt thuis in het vliegen maar zou de verandering in hoogteverschil niet gebruikt kunnen zijn om een betere wind te zoeken, wat zou helpen verder door te kunnen vliegen?
Maar dan is het ook weer raar dat 1 minuut later het vliegtuig op 23000ft vloog...Lijkt toch alsof er iets mis is met die metingen.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:16 schreef Gisteren. het volgende:
[..]
Zeker weten. Zoals ik al zei zijn waarschijnlijk ook de motoren op het meest efficiente toerental gezet.
Hoe hoger, hoe ijler de lucht en dus hoe lager de luchtweerstand, maar het waait ook harder in hogere luchtlagen. Het hangt er dus een beetje van af, maar doorgaans zet de ijlere lucht meer zoden aan de dijk dan een hardere wind, tenzij je met een jetstream tegen te maken hebt.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:14 schreef iksnaperniksvan het volgende:
Ik ben niet echt thuis in het vliegen maar zou de verandering in hoogteverschil niet gebruikt kunnen zijn om een betere wind te zoeken, wat zou helpen verder door te kunnen vliegen?
quote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:20 schreef Loekie1 het volgende:
Het kan zijn dat de piloot nog even de bloemetjes buiten wilde zetten voor de zelfmoordactie, vandaar het damesbezoek in de cockpit en nog even alle kanten op vliegen, hoog en laag, met het vliegtuig.
Passagiers hebben vast gedacht dat ze droomden.
Piloot:'Hey, dat is de stuurknuppel die je vast hebt hoor'quote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:20 schreef Loekie1 het volgende:
Het kan zijn dat de piloot nog even de bloemetjes buiten wilde zetten voor de zelfmoordactie, vandaar het damesbezoek in de cockpit en nog even alle kanten op vliegen, hoog en laag, met het vliegtuig.
Passagiers hebben vast gedacht dat ze droomden.
Maar deze keer gingen ze wel echt dood in hun dromen.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:20 schreef Loekie1 het volgende:
Het kan zijn dat de piloot nog even de bloemetjes buiten wilde zetten voor de zelfmoordactie, vandaar het damesbezoek in de cockpit en nog even alle kanten op vliegen, hoog en laag, met het vliegtuig.
Passagiers hebben vast gedacht dat ze droomden.
Dat weet je nog niet zeker maar de kans is wel 99 procent.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:22 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Maar deze keer gingen ze wel echt dood in hun dromen.
quote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:28 schreef __Saviour__ het volgende:
Of het is een zeer groots opgezette stunt om de nieuwe 4K uitgave van Lost te promoten
Een van de dames zat misschien op de verkeerde knuppelquote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:20 schreef Loekie1 het volgende:
Het kan zijn dat de piloot nog even de bloemetjes buiten wilde zetten voor de zelfmoordactie, vandaar het damesbezoek in de cockpit en nog even alle kanten op vliegen, hoog en laag, met het vliegtuig.
Passagiers hebben vast gedacht dat ze droomden.
Het zoekgebied is plotseling wel immens geworden. Hopelijk kunnen ze nog achterhalen van waaruit het laatste signaal verzonden is anders zou het nog wel heel lang kunnen gaan duren voordat die kist gevonden is.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:50 schreef Drebbelman het volgende:
However, based on new data, the aviation authorities of Malaysia, and the international counterparts, the last communication of MH 370 was in 1 of 2 possible corridors: Northern (border of Kazakhstan and Turkmenistan to Northern Thailand) or Southern (from Indonesia to southern Indian Ocean).
Lijkt mij wel de meest waarschijnlijke verklaring.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:18 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Maar dan is het ook weer raar dat 1 minuut later het vliegtuig op 23000ft vloog...Lijkt toch alsof er iets mis is met die metingen.
Doe maar, die gare Colombiaan ligt nu toch te slapenquote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:59 schreef kurk_droog het volgende:
Misschien kaap ik hem wel. Die OP is veel te groot namelijk, niet normaal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |