abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137782019
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 22:09 schreef Marrije het volgende:

[..]

nou, het piept en daar wordt weinig acht op geslagen, verder stelt het fouilleren niet veel voor. Ook al is dat voor sommigen geen nieuws, toch wel raar, zeker als je weet hoe het met die vlucht is afgelopen.
Nee klopt dat fouilleren slaat echt compleet nergens op. Maar wij hadden het hoe meneer zich opstelde en gedroeg. Ik had al gezegd dat die security echt compleet nergens over gaat.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 22:13:39 #252
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137782123
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 22:10 schreef iksnaperniksvan het volgende:

[..]

Nee klopt dat fouilleren slaat echt compleet nergens op. Maar wij hadden het hoe meneer zich opstelde en gedroeg. Ik had al gezegd dat die security echt compleet nergens over gaat.
ook daar zie ik dus wel wat in, maar dat is inderdaad maar een korte indruk en een vrije interpretatie, wat er mijlenver naast kan zitten. En ja, misschien kijk ik niet helemaal objectief omdat ik inderdaad denk dat de piloot meer weet
pi_137782136
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 21:54 schreef eight het volgende:

[..]

Oh, bij mij zijn ze vaak zat afgegaan. Het ligt er maar net aan hoe nauwkeurig het is afgesteld.
Ik heb het werkelijk nog nooit gehad, nou ja, een paar keer in het begin. Maar verder echt zelden tot nooit.
pi_137782184
Zouden de kapers het vliegtuig willen gebruiken om straks te botsen met de air force one als deze onderweg is naar Schiphol?
pi_137782206
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 22:13 schreef Marrije het volgende:

[..]

ook daar zie ik dus wel wat in, maar dat is inderdaad maar een korte indruk en een vrije interpretatie, wat er mijlenver naast kan zitten. En ja, misschien kijk ik niet helemaal objectief omdat ik inderdaad denk dat de piloot meer weet
Je zou dan op zijn minst willen weten hoe ie andere keren is ingechecked lijkt me... En anders kan je daar gewoon niets over zeggen. Ik vertrouw hem ook niet trouwens.
pi_137782291
Denk ook dat de crew er meer van weet. Op airliners.net lees ik dat iemand met heel veel verstand van de 777 schreef dat je ACARS alleen vanuit de cockpit compleet kan uitschakelen door door vele menu's te lopen op de MFD's (Multi Function Displays). Je moet 3 verbindingen uitschakelen (1x data & 2x voice). Schijnt door een leek echt niet te doen te zijn.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 22:20:01 #257
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_137782370
Jullie hebben het allemaal over die piloot die losgeslagen is maar ergens gaat het er bij mij niet in.
Ik houd het op een kaping door (een paar) passagiers. Ook omdat met het laatste contact tussen de twee vliegtuigen er (extra?) stemmen in de cockpit te horen zouden zijn.
pi_137782376
Ik denk dat we het toestel nooit meer gaan terugvinden. Het toestel heeft nog 7 uur gevlogen nadat het verdween, de richting waarin is niet duidelijk en het zoekgebied veel te groot. Als je alleen al kijkt naar hoe lang het heeft geduurd voordat AF447 was gevonden (en daar wist men waar er gezocht moest worden) lijkt deze zoekoperatie onmogelijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-03-2014 22:20:33 ]
pi_137782411
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 22:17 schreef MartijnA3 het volgende:
Denk ook dat de crew er meer van weet. Op airliners.net lees ik dat iemand met heel veel verstand van de 777 schreef dat je ACARS alleen vanuit de cockpit compleet kan uitschakelen door door vele menu's te lopen op de MFD's (Multi Function Displays). Je moet 3 verbindingen uitschakelen (1x data & 2x voice). Schijnt door een leek echt niet te doen te zijn.
Die piep-verbinding met de satelliet had hij ook kunnen uitzetten maar dat heeft hij niet gedaan wat ook opvallend is voor een piloot met veel ervaring.
pi_137782443
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 22:20 schreef gebrokenglas het volgende:
Jullie hebben het allemaal over die piloot die losgeslagen is maar ergens gaat het er bij mij niet in.
Ik houd het op een kaping door (een paar) passagiers. Ook omdat met het laatste contact tussen de twee vliegtuigen er (extra?) stemmen in de cockpit te horen zouden zijn.
Dan was het de piloot met een wapen op zijn hoofd. Maar de manier hoe er verder is gevlogen is iets te perfect voor handige harrie die een keer flight simulator gespeeld heeft.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 22:23:09 #261
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_137782480
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 22:21 schreef DeParo het volgende:

[..]

Die piep-verbinding met de satelliet had hij ook kunnen uitzetten maar dat heeft hij niet gedaan wat ook opvallend is voor een piloot met veel ervaring.
Of hij vond dat niet zo erg dat dat aan bleef omdat je met zo'n ping zonder een subscription toch niet veel kunt - zoals nu wel blijkt.
pi_137782498
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 22:21 schreef DeParo het volgende:

[..]

Die piep-verbinding met de satelliet had hij ook kunnen uitzetten maar dat heeft hij niet gedaan wat ook opvallend is voor een piloot met veel ervaring.
Die is alleen uit te schakelen vanuit de electronics bay, dus schuin onder de cockpit.

Kan ook zijn dat hij deze vergeten was natuurlijk.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 22:24:16 #263
163231 Dentiwan
Denk aan je tanden !
pi_137782518
Er piept wel van alles bij die gezagvoerder als ie door de detectie poortjes loopt.
En echt goed gecontroleerd is hij ook niet.
De zwarte wolf komt eraan !
pi_137782524
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 22:23 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Of hij vond dat niet zo erg dat dat aan bleef omdat je met zo'n ping zonder een subscription toch niet veel kunt - zoals nu wel blijkt.
Nou dat is vooralsnog niet helemaal duidelijk in ieder geval, daarnaast door die ping is de verdenking op hem gevallen, dus wat dat betreft valt er nog best wat te zeggen om dat ding uit te zetten.
pi_137782561
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 22:23 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Die is alleen uit te schakelen vanuit de electronics bay, dus schuin onder de cockpit.

Kan ook zijn dat hij deze vergeten was natuurlijk.
Daar had hij uren voor om het alsnog te doen, als hij het heeft gedaan heeft hij zich echt wel goed voorbereid, lijkt me niet dat je dan dat gaat vergeten.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 22:25:36 #266
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137782581
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 22:20 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ik denk dat we het toestel nooit meer gaan terugvinden. Het toestel heeft nog 7 uur gevlogen nadat het verdween, de richting waarin is niet duidelijk en het zoekgebied veel te groot. Als je alleen al kijkt naar hoe lang het heeft geduurd voordat AF447 was gevonden (en daar wist men waar er gezocht moest worden) lijkt deze zoekoperatie onmogelijk.
Mij ook.
Maar ik denk ook dat 'ze' nog wel meer weten en heb toch de hoop dat ze nav die info gerichter kunnen zoeken. Al is het maar omdat ze een idee hebben wie het vliegtuig heeft gekaapt en door bepaalde achtergrond(en) eea kunnen vinden of raden.
pi_137782637
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 22:21 schreef DeParo het volgende:

[..]

Die piep-verbinding met de satelliet had hij ook kunnen uitzetten maar dat heeft hij niet gedaan wat ook opvallend is voor een piloot met veel ervaring.
De piloot heeft waarschijnlijk wel geweten dat Maleisië Airlines niet geabonneerd is op de satelliet service. Maar het kan goed zijn dat hij niet heeft geweten dat er alsnog zo nu en dan een ping bericht wordt verzonden, dat vereist hele specifieke technische kennis van het mechanisme.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 22:27:49 #268
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_137782644
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 22:25 schreef Marrije het volgende:

[..]

Mij ook.
Maar ik denk ook dat 'ze' nog wel meer weten en heb toch de hoop dat ze nav die info gerichter kunnen zoeken. Al is het maar omdat ze een idee hebben wie het vliegtuig heeft gekaapt en door bepaalde achtergrond(en) eea kunnen vinden of raden.
Ik denk dat 'ze' misschien weten welke organisatie erachter zitten en deze niet willen laten merken dat ze ze op het spoor zijn.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_137782659
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 22:27 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

De piloot heeft waarschijnlijk wel geweten dat Maleisië Airlines niet geabonneerd is op de satelliet service. Maar het kan goed zijn dat hij niet heeft geweten dat er alsnog zo nu en dan een ping bericht wordt verzonden, dat vereist hele specifieke technische kennis van het mechanisme.
True.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 22:28:33 #270
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137782671
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 22:23 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Die is alleen uit te schakelen vanuit de electronics bay, dus schuin onder de cockpit.

Kan ook zijn dat hij deze vergeten was natuurlijk.
vergeten geloof ik niet
Of hij heeft onder dwang gevlogen en heeft braaf uitgezet wat hem is opgedragen en die dus niet.
Of hij vloog zelf en dacht daar kunnen ze toch niet genoeg mee.
Of hij vloog zelf en dacht laat die maar aan dan denken ze misschien nog aan een kaping.
Of....er is wel meer te bedenken natuurlijk. Maar vergeten geloof ik niet.
pi_137782693
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 22:27 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

De piloot heeft waarschijnlijk wel geweten dat Maleisië Airlines niet geabonneerd is op de satelliet service. Maar het kan goed zijn dat hij niet heeft geweten dat er alsnog zo nu en dan een ping bericht wordt verzonden, dat vereist hele specifieke technische kennis van het mechanisme.
Heb zo het gevoel dat hij dat wel wist. Wat ik heb gelezen moesten er heel rare dingen gebeuren mocht hij het niet meer weten.
pi_137782706
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 22:27 schreef Uccie het volgende:

[..]

Ik denk dat 'ze' misschien weten welke organisatie erachter zitten en deze niet willen laten merken dat ze ze op het spoor zijn.
Dat lijkt me sterk. Er is wereldwijd zoveel aandacht en er zijn zoveel betrokken partijen. Om zoiets geheim te houden zou dan maar een select aantal mensen die informatie moeten hebben want anders wordt het gelekt naar de media.
  Donald Duck held zaterdag 15 maart 2014 @ 22:30:10 #273
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_137782731
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 22:17 schreef MartijnA3 het volgende:
Denk ook dat de crew er meer van weet. Op airliners.net lees ik dat iemand met heel veel verstand van de 777 schreef dat je ACARS alleen vanuit de cockpit compleet kan uitschakelen door door vele menu's te lopen op de MFD's (Multi Function Displays). Je moet 3 verbindingen uitschakelen (1x data & 2x voice). Schijnt door een leek echt niet te doen te zijn.
Tenzij ze Clippy gebruikten natuurlijk, daarmee zijn de moeilijkere functies veel eenvoudiger te bereiken.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_137782775
Overigens een van die mannelijke stewards heeft ook een vliegsimulator thuis staan:

http://www.sharelor.net/1(...)t-steward-mh370.html

Dus wat dat betreft.
pi_137782786
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 22:27 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

De piloot heeft waarschijnlijk wel geweten dat Maleisië Airlines niet geabonneerd is op de satelliet service. Maar het kan goed zijn dat hij niet heeft geweten dat er alsnog zo nu en dan een ping bericht wordt verzonden, dat vereist hele specifieke technische kennis van het mechanisme.
Tsja.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 22:32:36 #276
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137782812
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 22:29 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Dat lijkt me sterk. Er is wereldwijd zoveel aandacht en er zijn zoveel betrokken partijen. Om zoiets geheim te houden zou dan maar een select aantal mensen die informatie moeten hebben want anders wordt het gelekt naar de media.
nou, de bronnen die hebben gemeld dat ze overtuigd zijn van een kaping melden geen van allen uit welke hoek de kaper dan komt. Ok, het hoeft niet zo te zijn dat als je overtuigt bent van een kaping dat je ook weet bij wie je dan (ongeveer) moet zijn, maar een vermoeden zullen ze vast wel hebben. En niks gelekt. Na dat gestolen paspoorten gedoe werd vooral gemeld dat het om asielzoekers ging. Daarna geen woord meer over wie er dan wel aangewezen kan worden.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 22:34:02 #277
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_137782861
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 22:29 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Dat lijkt me sterk. Er is wereldwijd zoveel aandacht en er zijn zoveel betrokken partijen. Om zoiets geheim te houden zou dan maar een select aantal mensen die informatie moeten hebben want anders wordt het gelekt naar de media.
Een geheime dienst kan dat best verborgen houden. Tevens zijn aziatische culturen ook wat meer gesloten dan westerse. Ik heb het idee dat daar toch minder naar de media gelekt wordt.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_137782892
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 22:34 schreef Uccie het volgende:

[..]

Een geheime dienst kan dat best verborgen houden. Tevens zijn aziatische culturen ook wat meer gesloten dan westerse. Ik heb het idee dat daar toch minder naar de media gelekt wordt.
Sowieso weten wij niet alles. Dat is altijd het geval. Maar het feit dat amerika zegt dat ze indications hebben... Meestal als zij indications hebben kan je er vanuit gaan dat ze het vrij zeker weten.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 22:37:23 #279
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_137782982
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 22:34 schreef iksnaperniksvan het volgende:

[..]

Sowieso weten wij niet alles. Dat is altijd het geval. Maar het feit dat amerika zegt dat ze indications hebben... Meestal als zij indications hebben kan je er vanuit gaan dat ze het vrij zeker weten.
Oh dat er vanuit de VS melding is gemaakt van indications, heb ik even gemist.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_137783007
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 22:25 schreef DeParo het volgende:

[..]

Daar had hij uren voor om het alsnog te doen, als hij het heeft gedaan heeft hij zich echt wel goed voorbereid, lijkt me niet dat je dan dat gaat vergeten.
Je komt er alleen via een luik in het halletje bij de voorste deur. Dus dan zou hij uit de cockpit moeten.

En dat luik valt achter je dicht, ook is het een erg kleine ruimte waar je niet echt handig kan bewegen.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 22:38:05 #281
155616 Proximo
For god, king & country
pi_137783016
http://www.dailymail.co.u(...)ying-experience.html

Ze zijn er hier al compleet zeker van :')
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_137783045
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 22:38 schreef Proximo het volgende:
http://www.dailymail.co.u(...)ying-experience.html

Ze zijn er hier al compleet zeker van :')
Dailymail :') Dan is de telegraaf nog geloofwaardig
pi_137783092
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 22:37 schreef Uccie het volgende:

[..]

Oh dat er vanuit de VS melding is gemaakt van indications, heb ik even gemist.
Heb stond op Reuters, ik heb het gepost. Vraag me niet in welk deel.
pi_137783143
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 22:37 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Je komt er alleen via een luik in het halletje bij de voorste deur. Dus dan zou hij uit de cockpit moeten.

En dat luik valt achter je dicht, ook is het een erg kleine ruimte waar je niet echt handig kan bewegen.
Hij had het eerder kunnen uitzetten.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 22:42:17 #285
155616 Proximo
For god, king & country
pi_137783196
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 22:38 schreef iksnaperniksvan het volgende:

[..]

Dailymail :') Dan is de telegraaf nog geloofwaardig
Het 1e kaartje is wel de moeite waard ;)
.
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_137783209
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 22:40 schreef DeParo het volgende:

[..]

Hij had het eerder kunnen uitzetten.
En dat was niet opgevallen.........
pi_137783224
Toch vind ik stukje interessant:

quote:
Radar coverage of the area where flight MH370 went missing is patchy and often not even switched on, according to aviation experts.
It has emerged today that civilian systems do not cover large swatches of the areas the plane could have gone, and that military systems are often left off to save money.
Air Vice Marshal Michael Harwood, a former RAF pilot, said: ‘Too many movies and Predator [drone] feeds from Afghanistan have suckered people into thinking we know everything and see everything.
‘You get what you pay for. And the world, by and large, does not pay.'
Air traffic control teams rely transponders signals to track planes- but investigators believe that the device was intentionally switched off on the missing aircraft.

Military systems, meanwhile, are often limited, switched off , or routinely ignore aircraft they do not think are suspicious.

A Rear Admiral in the Indian armed forces, which are aiding search efforts over the Andaman Islands, said: ‘It's possible that the military radars were switched off as we operate on an "as required" basis.’
However, experts have suggested that a disappearing transponder signal would be treated more seriously over Europe or America, and that a parallel situation would be unlikely to develop.

Read more: http://www.dailymail.co.u(...)e.html#ixzz2w4PX1kip
Follow us: @MailOnline on Twitter | DailyMail on Facebook
http://www.dailymail.co.u(...)ying-experience.html

Laat maar zien dat het vliegtuig wel degelijk ongezien over land heeft kunnen vliegen zeker in die regio.
pi_137783240
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 22:42 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

En dat was niet opgevallen.........
Nee aangezien ze er bijna een week over te doen om de piepjes uit de stroom informatie te destilleren.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 22:44:40 #289
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_137783283
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 22:39 schreef iksnaperniksvan het volgende:

[..]

Heb stond op Reuters, ik heb het gepost. Vraag me niet in welk deel.
Tussen 13u en 20u was ik een echt leven aan het veinzen ;)
Vandaar!
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_137783394
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 22:44 schreef Uccie het volgende:

[..]

Tussen 13u en 20u was ik een echt leven aan het veinzen ;)
Vandaar!
Ja dat moet je ook niet doen :P Het was sowieso niet vandaag.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 22:50:00 #291
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_137783511
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 22:47 schreef iksnaperniksvan het volgende:

[..]

Ja dat moet je ook niet doen :P Het was sowieso niet vandaag.
Tja, ik had beloofd te koken voor mijn ouders. Dus om ze nou te laten verhongeren.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_137783546
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 22:50 schreef Uccie het volgende:

[..]

Tja, ik had beloofd te koken voor mijn ouders. Dus om ze nou te laten verhongeren.
Goede keuze ;) ;).
pi_137783565
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 22:50 schreef Uccie het volgende:

[..]

Tja, ik had beloofd te koken voor mijn ouders. Dus om ze nou te laten verhongeren.
Je had moeten zeggen, denk maar eens aan wat die arme mensen in die MH370 vlucht te eten hebben. Now scoot!
  zaterdag 15 maart 2014 @ 22:51:43 #294
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_137783588
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 22:50 schreef DeParo het volgende:

[..]

Goede keuze ;) ;).
Duurt nog zeker een week voor we die MH370 opons hoofd krijgen, dus nog even genieten van leuke dingen.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_137783597
Holy cow, bijna een nieuwe OP. Gaat hard.

Is er nieuws? Ff met wat anders bezig...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137783649
Nopz geen nieuws. Ik weet niet hoe een nieuw topic moet. Dus ik zeg niks meer :')
pi_137783654
Is het al bekend of het de gezagvoerder is?

Hij had een flight simulator thuis...
pi_137783655
quote:
11s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 22:51 schreef El_Matador het volgende:
Holy cow, bijna een nieuwe OP. Gaat hard.

Is er nieuws? Ff met wat anders bezig...
Niet echt, had je de simulator van kapitein Zaharie al gezien?
NWS / Vlucht MH370 Malaysia Airlines ruim een week vermist #18
pi_137783679
edit
pi_137783694
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 22:53 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Niet echt, had je de simulator van kapitein Zaharie al gezien?
NWS / Vlucht MH370 Malaysia Airlines ruim een week vermist #18
Ok, zal ff checken zo.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')