Nee klopt dat fouilleren slaat echt compleet nergens op. Maar wij hadden het hoe meneer zich opstelde en gedroeg. Ik had al gezegd dat die security echt compleet nergens over gaat.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:09 schreef Marrije het volgende:
[..]
nou, het piept en daar wordt weinig acht op geslagen, verder stelt het fouilleren niet veel voor. Ook al is dat voor sommigen geen nieuws, toch wel raar, zeker als je weet hoe het met die vlucht is afgelopen.
ook daar zie ik dus wel wat in, maar dat is inderdaad maar een korte indruk en een vrije interpretatie, wat er mijlenver naast kan zitten. En ja, misschien kijk ik niet helemaal objectief omdat ik inderdaad denk dat de piloot meer weetquote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:10 schreef iksnaperniksvan het volgende:
[..]
Nee klopt dat fouilleren slaat echt compleet nergens op. Maar wij hadden het hoe meneer zich opstelde en gedroeg. Ik had al gezegd dat die security echt compleet nergens over gaat.
Ik heb het werkelijk nog nooit gehad, nou ja, een paar keer in het begin. Maar verder echt zelden tot nooit.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 21:54 schreef eight het volgende:
[..]
Oh, bij mij zijn ze vaak zat afgegaan. Het ligt er maar net aan hoe nauwkeurig het is afgesteld.
Je zou dan op zijn minst willen weten hoe ie andere keren is ingechecked lijkt me... En anders kan je daar gewoon niets over zeggen. Ik vertrouw hem ook niet trouwens.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:13 schreef Marrije het volgende:
[..]
ook daar zie ik dus wel wat in, maar dat is inderdaad maar een korte indruk en een vrije interpretatie, wat er mijlenver naast kan zitten. En ja, misschien kijk ik niet helemaal objectief omdat ik inderdaad denk dat de piloot meer weet
Die piep-verbinding met de satelliet had hij ook kunnen uitzetten maar dat heeft hij niet gedaan wat ook opvallend is voor een piloot met veel ervaring.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:17 schreef MartijnA3 het volgende:
Denk ook dat de crew er meer van weet. Op airliners.net lees ik dat iemand met heel veel verstand van de 777 schreef dat je ACARS alleen vanuit de cockpit compleet kan uitschakelen door door vele menu's te lopen op de MFD's (Multi Function Displays). Je moet 3 verbindingen uitschakelen (1x data & 2x voice). Schijnt door een leek echt niet te doen te zijn.
Dan was het de piloot met een wapen op zijn hoofd. Maar de manier hoe er verder is gevlogen is iets te perfect voor handige harrie die een keer flight simulator gespeeld heeft.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:20 schreef gebrokenglas het volgende:
Jullie hebben het allemaal over die piloot die losgeslagen is maar ergens gaat het er bij mij niet in.
Ik houd het op een kaping door (een paar) passagiers. Ook omdat met het laatste contact tussen de twee vliegtuigen er (extra?) stemmen in de cockpit te horen zouden zijn.
Of hij vond dat niet zo erg dat dat aan bleef omdat je met zo'n ping zonder een subscription toch niet veel kunt - zoals nu wel blijkt.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:21 schreef DeParo het volgende:
[..]
Die piep-verbinding met de satelliet had hij ook kunnen uitzetten maar dat heeft hij niet gedaan wat ook opvallend is voor een piloot met veel ervaring.
Die is alleen uit te schakelen vanuit de electronics bay, dus schuin onder de cockpit.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:21 schreef DeParo het volgende:
[..]
Die piep-verbinding met de satelliet had hij ook kunnen uitzetten maar dat heeft hij niet gedaan wat ook opvallend is voor een piloot met veel ervaring.
Nou dat is vooralsnog niet helemaal duidelijk in ieder geval, daarnaast door die ping is de verdenking op hem gevallen, dus wat dat betreft valt er nog best wat te zeggen om dat ding uit te zetten.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:23 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Of hij vond dat niet zo erg dat dat aan bleef omdat je met zo'n ping zonder een subscription toch niet veel kunt - zoals nu wel blijkt.
Daar had hij uren voor om het alsnog te doen, als hij het heeft gedaan heeft hij zich echt wel goed voorbereid, lijkt me niet dat je dan dat gaat vergeten.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:23 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Die is alleen uit te schakelen vanuit de electronics bay, dus schuin onder de cockpit.
Kan ook zijn dat hij deze vergeten was natuurlijk.
Mij ook.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:20 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ik denk dat we het toestel nooit meer gaan terugvinden. Het toestel heeft nog 7 uur gevlogen nadat het verdween, de richting waarin is niet duidelijk en het zoekgebied veel te groot. Als je alleen al kijkt naar hoe lang het heeft geduurd voordat AF447 was gevonden (en daar wist men waar er gezocht moest worden) lijkt deze zoekoperatie onmogelijk.
De piloot heeft waarschijnlijk wel geweten dat Maleisië Airlines niet geabonneerd is op de satelliet service. Maar het kan goed zijn dat hij niet heeft geweten dat er alsnog zo nu en dan een ping bericht wordt verzonden, dat vereist hele specifieke technische kennis van het mechanisme.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:21 schreef DeParo het volgende:
[..]
Die piep-verbinding met de satelliet had hij ook kunnen uitzetten maar dat heeft hij niet gedaan wat ook opvallend is voor een piloot met veel ervaring.
Ik denk dat 'ze' misschien weten welke organisatie erachter zitten en deze niet willen laten merken dat ze ze op het spoor zijn.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:25 schreef Marrije het volgende:
[..]
Mij ook.
Maar ik denk ook dat 'ze' nog wel meer weten en heb toch de hoop dat ze nav die info gerichter kunnen zoeken. Al is het maar omdat ze een idee hebben wie het vliegtuig heeft gekaapt en door bepaalde achtergrond(en) eea kunnen vinden of raden.
True.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:27 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
De piloot heeft waarschijnlijk wel geweten dat Maleisië Airlines niet geabonneerd is op de satelliet service. Maar het kan goed zijn dat hij niet heeft geweten dat er alsnog zo nu en dan een ping bericht wordt verzonden, dat vereist hele specifieke technische kennis van het mechanisme.
vergeten geloof ik nietquote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:23 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Die is alleen uit te schakelen vanuit de electronics bay, dus schuin onder de cockpit.
Kan ook zijn dat hij deze vergeten was natuurlijk.
Heb zo het gevoel dat hij dat wel wist. Wat ik heb gelezen moesten er heel rare dingen gebeuren mocht hij het niet meer weten.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:27 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
De piloot heeft waarschijnlijk wel geweten dat Maleisië Airlines niet geabonneerd is op de satelliet service. Maar het kan goed zijn dat hij niet heeft geweten dat er alsnog zo nu en dan een ping bericht wordt verzonden, dat vereist hele specifieke technische kennis van het mechanisme.
Dat lijkt me sterk. Er is wereldwijd zoveel aandacht en er zijn zoveel betrokken partijen. Om zoiets geheim te houden zou dan maar een select aantal mensen die informatie moeten hebben want anders wordt het gelekt naar de media.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:27 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ik denk dat 'ze' misschien weten welke organisatie erachter zitten en deze niet willen laten merken dat ze ze op het spoor zijn.
Tenzij ze Clippy gebruikten natuurlijk, daarmee zijn de moeilijkere functies veel eenvoudiger te bereiken.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:17 schreef MartijnA3 het volgende:
Denk ook dat de crew er meer van weet. Op airliners.net lees ik dat iemand met heel veel verstand van de 777 schreef dat je ACARS alleen vanuit de cockpit compleet kan uitschakelen door door vele menu's te lopen op de MFD's (Multi Function Displays). Je moet 3 verbindingen uitschakelen (1x data & 2x voice). Schijnt door een leek echt niet te doen te zijn.
Tsja.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:27 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
De piloot heeft waarschijnlijk wel geweten dat Maleisië Airlines niet geabonneerd is op de satelliet service. Maar het kan goed zijn dat hij niet heeft geweten dat er alsnog zo nu en dan een ping bericht wordt verzonden, dat vereist hele specifieke technische kennis van het mechanisme.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |