Daarom geloof ik inderdaad niet in de klassieke kaping.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:55 schreef Halcon het volgende:
Bijvoorbeeld. Er zijn 100 scenario's te bedenken. Zonder hulp van binnenuit is een kaping niet heel erg simpel of je moet grof geschut op zak hebben.
Daarom... iemand van de bemanning...al dan niet met externe betrokkenen.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:56 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Daarom geloof ik inderdaad niet in de klassieke kaping.
Wat jij zegt zou kunnen, maar toch ga ik met Teun mee.
Die piloot is voor mij het meest voor de hand liggend.
Alhoewel ik me heel goed realiseer dat ik en niemand niet het zeker kan weten
uiteraard alleen denk je dan in eerste instantie, technisch defect of opgeblazen en naar beneden gestort, min of meer waar het contact ophield. Dat is ook foute boel natuurlijk. Maar gekaapt is echt foute boel.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nou, vliegtuig kwijt is natuurlijk al direct foute boel.
Geen idee na hoeveel uur die mee zijn gaan doen. Hoe sneller hoe beter. Die Maleisiërs maken nu niet echt de indruk dat ze weten waar ze mee bezig zijn.
Het lijkt mij waarschijnlijker dat iemand in de cockpit of allebei betrokken waren bij het eerste deel van de kaping. Zo makkelijk is het niet om ongemerkt een cockpit te komen zodat je een kaping kunt beginnen zonder dat er een signaal wordt verzonden. Het lijkt mij meer dat er pas veel later mensen in die cockpit zijn geraakt of hebben geprobeerd om in de cockpit te komen en dat die gebeurtenissen tot een crash hebben geleid.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:54 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Dat die de deur hebben open gemaakt en een paar kapers de captain omsingelde?
Daar zal vast een ruime veiligheidsmarge in zitten.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Te hoog
http://www.boeing.com/boe(...)ily/pf/pf_facts.page
43.100ft = 13,14 km
Als het een zelfmoordmissie was.. combinatie van levensmoe / depressie / wraak willen nemen op iets of iemand?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:02 schreef Draailamp het volgende:
Maar awt is het doel van een kaping als een van de piloten betrokken is?
Die snap ik niet.
In deze casus, wel als ze op een gebouw waren ingvlogen bv
dan snap ik niet waarom een piloot hier vrijwillig aan zou mee werken, deurtje openenquote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:04 schreef Pleun2011 het volgende:
Als het een zelfmoordmissie was.. combinatie van levensmoe / depressie / wraak willen nemen op iets of iemand?
Zijn leven moe... eens met het idee van de kaper, etc...quote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:06 schreef Draailamp het volgende:
[..]
dan snap ik niet waarom een piloot hier vrijwillig aan zou mee werken, deurtje openen
Het was geen zelfmoordquote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:04 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Als het een zelfmoordmissie was.. combinatie van levensmoe / depressie / wraak willen nemen op iets of iemand?
Nee dat denk ik niet eerlijk gezegd.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:07 schreef Halcon het volgende:
Zijn leven moe... eens met het idee van de kaper, etc...
Oh je hebt het nu over een gewone kaping.. daar geloof ik niet in, maar als het wel een kaping van buitenaf is zou het echt van alles kunnen zijn.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:06 schreef Draailamp het volgende:
[..]
dan snap ik niet waarom een piloot hier vrijwillig aan zou mee werken, deurtje openen
Dat ding kan ook gekaapt zijn en vervolgens geëxplodeerd zijn. Als hij geëxplodeerd is blijft er niet zo veel van al die zenders overquote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:06 schreef Jan-Slagter het volgende:
Tegenwoordig kun je bijv een auto van verborgen trackers voorzien, in een vliegtuig van vele miljoenen zijn dergelijke apparaten niet aanwezig ? een tracker dient bovendien niet uitschakelbaar of bereikbaar te zijn
Kortom in begrijp niet hoe je een compleet vliegtuig kwijt kunt raken.
In 1950 wellicht... maar met de huidige techniek ?
Ja, geen idee, maar als het een gewelddadige kaping was, dan konden ze toch wel waarschuwingen afgeven aan "de grond"?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:09 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Nee dat denk ik niet eerlijk gezegd.
Of een steward of co piloot wilde captain een lesje leren en liet foute mensen binnen.
Of een van de piloten.
En dat laatste durf ik haast mijn spaargeld op te zetten
Dan zul je wel brokstukken vinden...quote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:10 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat ding kan ook gekaapt zijn en vervolgens geëxplodeerd zijn. Als hij geëxplodeerd is blijft er niet zo veel van al die zenders over
Bij penw gister werd er gezegd dat hij ook op een bepaalde manier kon exploderen met als gevolg hele kleine deeltjes als brokstukken die je niet 1-2-3 terugvindtquote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan zul je wel brokstukken vinden...
Ik mag toch aannemen dat zulke tracker apparaten daar tegen bestand zijn.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:10 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat ding kan ook gekaapt zijn en vervolgens geëxplodeerd zijn. Als hij geëxplodeerd is blijft er niet zo veel van al die zenders over
Dat krijg je niet meer binnen tegenwoordig denk ik.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:10 schreef Halcon het volgende:
Ja, geen idee, maar als het een gewelddadige kaping was, dan konden ze toch wel waarschuwingen afgeven aan "de grond"?
Men dacht ook dat je niet meer met gestolen paspoorten kon reizen...quote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:15 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Dat krijg je niet meer binnen tegenwoordig denk ik.
En dan nog moet je als kapersteam eerst passagiers en bemanning overmeesteren alvorens je in de cockpit bent.
Mja, dat kan idd, maar vraag me af hoe zo'n kist dan zou moeten exploderen dat er echt helemaal niets meer van over blijft, want daar heb je het dan over.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:14 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Bij penw gister werd er gezegd dat hij ook op een bepaalde manier kon exploderen met als gevolg hele kleine deeltjes als brokstukken die je niet 1-2-3 terugvindt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |